[multi] Assetto Corsa - Deel I Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 97 Laatste
Acties:
  • 370.979 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Zo, de eerste paar testrondjes op Imola zitten er op.
Conclusie: werk aan de winkel 8)

Het volgende valt me nu ineens op na die info van % grip slicks/mediums bij 0x/1x tirewear;
Bij de app van Nick komen de tijden met de McLaren gewoon door als valid laps als je met 1x tirewear rijdt ipv met 0x zoals bij het event staat aangegeven.
Aangezien je tot max. 10% extra grip kan hebben met 1x vs. 0x tirewear is het niet fair als de tijden die met 1x tirewear worden gereden ook gewoon geldig zijn.

Was dat bij het F40 event ook al zo?

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik rij standaard met 0x tirewear iig, dus had dat Requiem zijn tijd met 2 vingers in mijn neus verbeterd ;) :D .

[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 17-02-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:57
Het zou lekker zijn mocht er 1 lijn getrokken worden idd :)

Voor de liefhebbers, via deze link kun je een setup downloaden voor de Mclaren/Imola combo :)
http://www.racedepartment...imola.82147/#post-1640541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 22:14
Tortelli schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:24:
Ik rij standaard met 0x tirewear iig, dus had dat Requiem zijn tijd met 2 vingers in mijn neus verbeterd ;) :D .
Hehe, tis niet gezegd dat dat met alle banden zo is ;-) Aangezien de mediums het dus ook al niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Heb de setup even gebruik uit Schuey zijn link maar blijf problemen houden met het aanremmen van bocht 1 en 2 op Imola. Soms gaat het goed, maar soms knal ik er snoeihard af :D.

De KTM gaat beter maar moet duidelijk oefenen op Silverstone om wat mooiere lijnen te rijden. KTM is wel een lekker auto om lekker lomp te rijden :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Je auto zo positioneren dat je zoveel mogelijk je stuur rechtuit kunt houden bij/tijdens het aanremmen wil nog wel eens veel schelen. Ik merk ook dat zelfs bij deze semi-autmatische back blippen ook nog bij de stabilieit lijkt te helpen, of dat zit tussen mijn oren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Nu je dat zo zegt. Ik zat nog even te twijfelen of auto blib was toegestaan bij de F40 challenge van vorige week. Auto blib + clutch staat aan ivm rijden met xbox360 controller. Ook nog even zonder geprobeerd en ik zou inderdaad ook zweren dat het anders (slechter//vager/meer 'zoekende') voelde bij het aanremmen.

[ Voor 5% gewijzigd door BeetjeVreemd op 17-02-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23250058/Showroom_mclaren_mp412c_gt3_17-2-2014-22-32-23.jpg

Maken of kraken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ziet er goed uit in mijn ogen!.
Schuey schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:21:
Je auto zo positioneren dat je zoveel mogelijk je stuur rechtuit kunt houden bij/tijdens het aanremmen wil nog wel eens veel schelen. Ik merk ook dat zelfs bij deze semi-autmatische back blippen ook nog bij de stabilieit lijkt te helpen, of dat zit tussen mijn oren :P
Daar kwam ik ook al achter, 1:47,3 nu maar dat moet veel sneller kunnen. Laat vooral veel tijd liggen in Tamburello, Villeneuve en Acque Minerali (kortom overal ;)).

[ Voor 89% gewijzigd door Tortelli op 17-02-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:23
De Mclaren werkt niet goed i.c.m. mijn pedalen (ClubSport Pedals V1). De throttle input reageert pas goed vanaf > 80% throttle i.p.v. het volledige bereik van het gaspedaal. Kom daarom ook bij lange na niet aan de snellere tijden van de challenge.

Daarom maar eens meegedaan met de KTM challenge, Best een vermakelijke auto om mee te rijden. Bij het uitacceleren moet je uitkijken dat je niet teveel aan het glijden gaat omdat je dan redelijk snel tijd verliest. Vanavond maar eens kijken of ik nog wat sneller kan.

Voor mijn gevoel kan er met een perfect rondje nog wel 0.3-0.5 van mijn tijd af aangezien ik wat wild ben in het aanremmen van de langzamere bochten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net de KTM uitgelaten op Silverstone. Kwam eerst niet in de 1.13, duurde eventjes voordat ik dit wagentje doorhad.

Daarna ging het steeds lekkerder. Kwestie van begrijpen hoe je snel moet zijn met deze veredelde kart ;). Nu 1.11.3 neergezet, maar net als Jeroen wel het idee dat er nog wel een paar tiendes inzitten.

Ik kan echt niet meer wachten op Multiplayer, dan wordt het pas echt leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Pfff, netjes hoor!
Had al behoorlijk zitten ploeteren voor m'n 1:13.6 8)7
Kan me nu nog haast niet voorstellen hoe je wel ooit een 1:11 moet zien te krijgen..

Maaaarrr, vanavond 2e hands G25 + wheelstand ophalen _/-\o_
Moet oppassen met geld uitgeven (WW :| ) maar deze was goed geprijsd en in de buurt,
en ik wil van die xbox360 controller af voor wat betreft Assetto Corsa, én kon me niet inhouden :)

Het zal me benieuwen hoe het gaat. Hoop niet dat ik heel lang moet wennen en struggle om de tijden met de controller te evenaren.

Hier trouwens een topic op het AC forum voor wat betreft de (vermeende) bug qua plotseling controle verliezen over de McLaren GT3.

edit:
Zo, G25 binnen :)
Krijg het kreng alleen niet goed aan de praat :(
Iemand hier met een G25 die kan helpen met settings etc.?
Doet nu echt raar, helemaal 'flippen' (als een gek trillen terwijl je (nagenoeg) stil staat, wheel+stand valt zo'n beetje om/stuiterd tegen 't plafond 8)7 ) -ok, dat is een klein beetje overdreven 8) -

edit2:
:S lukt nog niet echt om de G25 aan de praat te krijgen. Klooien in AC zelf en met logitech profiler maar voelt allemaal raar, ffb voelt niet goed, gekraak en gedoe.
Filmpjuh
Zit je dan met je stuurtje ;w

Dit kan toch niet kloppen zoals in het volgende filmpje.
Ook met andere games getest, dit is F1 2012.
Klinkt en voelt alsof het goed fout gaat daar binnen in dat stuur, kan toch niet goed zijn?
Het filmpje

[ Voor 37% gewijzigd door BeetjeVreemd op 18-02-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:08
Dit komt wel vaker voor als je het stuur helemaal los laat en stil staat. Verder, heb je de aanbevolen settings voor de G25/27 wel ingesteld, zoals deze op het AC forum staan?

[ Voor 87% gewijzigd door PatrickC op 18-02-2014 23:07 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Had net m'n vorige post aangevuld met nog een filmpje toen je reageerde, dat ook nog normaal (zoals in't 2e filmpje)?

[ Voor 26% gewijzigd door BeetjeVreemd op 18-02-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:08
HirzoSchuurman schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:01:
Had net m'n vorige post aangevuld met nog een filmpje toen je reageerde, dat ook nog normaal (zoals in't 2e filmpje)?
Nee, dat is niet normaal! Ziet er niet best uit... stuur is zo te zien defect. :-(

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Alexxxxxxxxxx schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:09:
Assetto Corsa valt me toch tegen als je het vergelijkt met pCars. O.a. dat het stuur gaat trillen als je stil staat, dit had pCars eerst ook, maar het is nu opgelost. Deze (en andere) bugs heeft AC helaas nog teveel.
Requiem19 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:38:
Dat is inderdaad wel heel vervelend als je rijdt, een trillend stuur bij stilstand.
Op t laatste filmpje ziet het er inderdaad een beetje stuk uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 18-02-2014 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Is het niet gewoon inverted FFB? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-10 20:41

Metalfreak

Hoije woh!

Hier ook een leuk filmpje over de vergelijking van AC met real life in de McLaren GT3 op Monza:
YouTube: Assetto Corsa vs Real Life | Mclaren MP4 12C GT3 @ Monza (Video & Audio)

Je ziet alleen dat de echte coureur wat harder moet werken met het stuur in de bochten. In AC ziet dat er wat soepeler uit. En hij moet verder insturen dan in de sim om de bocht door te komen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Nope, inverted FFB leek me nogal apart dus die had ik niet aangevinkt schuey.

Dat verder insturen dan in de sim met de McLaren kan aan de instellingen liggen (geen 900 graden).
Ja ja, dat heb ik sinds gisteren al bijgeleerd 8) \0/

Al redelijk wat uurtjes zitten klooien, ik denk niet dat de G25 kapot is, ook al trilde ik hier zo'n beetje uit elkaar 8)7

Enige ervaring wat ik met een stuurtje had was het microsoft wheel voor bij forza op de Xdoos.
Dat was totaal anders als dit; plug & play > klaar.
Heel wat zitten zoeken op allerlei fora etc. en heb het al stukken beter, sowieso driveable (dat was het gisteravond echt niet).

De te kiezen settings qua FFB maken nogal verschil in de rij-ervaring!
En dan zijn het ook nog behoorlijk wat variabelen in AC zelf en in de logitech profiler.
Echt joh, de getallen en percentages die ik vandaag al heb voorbij zien komen, krijg er koppijn van :? ;)
En iedereen zegt weer wat anders, 10 mensen, 11 meningen zeg maar |:(

Maargoed, nu dus driveable. Vind het wel nogal zwaar sturen, een paar rondjes is gewoon een workout.
Heb het ook al lichter gehad qua sturen maar dan heb je weer te weinig gevoel.
Remmen is nog het moeilijkst, totaal nog geen gevoel mee.
Eerste paar semi serieze pogingen gedaan met de KTM TimeTrial, maar verlies standaard 4 a 5 sec. per ronde omdat ik me een paar keer gruwelijk verrem, heb dan het idee dat ik al behoorlijk hard rem maar dat blijkt dus totaal niet zo te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door BeetjeVreemd op 19-02-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat zeg je wel, maar dat kan per sim+stuur nog wel eens verschillen :)

Als je recht door rijd, een beetje naar links of rechts stuurt, en het stuur trekt echt heel hard naar die kant toe, dan is de boel inverted, dat rijd pas raar :P

Als je van een controller af komt voelt alles als een workout, gewoon laten staan, meer controle is nu juist de reden dat een stuur zoveel fijner rijd :)

Ik zou tijden nog even volledig negeren, eerst focussen op leren sturen en remmen en beetje lijntjes rijden en langzaam het tempo wat opvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Tirewear staat hier off, die moet dus aan om een snellere tijd te draaien? (2e ronde 100% grip?)
Setupje, gewoon wat rommelen met de knopjes >:)
Iemand toevallig een leuke setup voor me in de aanbieding? Dan kan ik zien of het waar de tijd in zit :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HiaWUfF.png

[ Voor 48% gewijzigd door Dacuuu op 19-02-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Zit wel goed met de inverted ffb Schuey, dat kan bij G25 toch alleen via AC zelf door dat vakje aan te vinken?

Wel veel proberen/klooien/trial&error zo, om uiteindelijks tot iets goeds te komen qua ffb settings.
Maar we komen er wel, duurt alleen effe :)

Frustrerend als je eerst harder ging en weer opnieuw moet leren fietsen (so to speak).
Ik ging direct hotlaps doen en dan knal ik er weer hard af...grrr, restart!!! :)
Dit geheel (wheelstand + G25) weegt in ieder geval zwaarder dan de controller dus er vliegen in ieder geval geen dingen meer door de kamer 8) #fanatiek

Inderdaad meer focussen op de losse onderdelen, lijnen etc. gaat al aardig, alleen dat !#$%^^ remmen wil maar niet lukken. Ik ben ook steeds geneigd de koppeling (direct) in te drukken als ik ga remmen, dan hoor je qua toerentallen niets meer en is het nog moeilijker om snelheid/vertraging in te schatten en ga je er sowieso af.
De versnellingspook helpt ook niet echt eigenlijk, zit met die wheelstand net te hoog en te ver en voelt nogal flimpsy, van 5 terug naar 4 gaat vaak fout en in general is het lastig 'mikken' soms.

Zijn hier by the way ook mensen die de G25 gemod hebben en zo ja wat zijn jullie ervaringen?

@Dacuuu: Zo heb ik het wel begrepen nu. Met tirewear kán je sneller zijn omdat je ipv van max. 90% grip die 100% kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Ik heb net even de Z4 GT3 uitgelaten op Imola, maar volgens mij mist die nog wat snelheid ten opzichte van de McLaren. Die voelt wat minder levendig aan, maar stuurt makkelijker en is daarom sneller op de limiet te krijgen.

Met de BMW doe ik op Imola 1:46 laag, met de McLaren 1:45 laag, dus een seconde verschil wat wel fors is binnen dezelfde klasse. Hopenlijk doet Kunos daar nog wat aan, anders gooi ik zelf wel 30 kg bij de McLaren in zodra het kan :P
@hirzo: clutchless downshifts!

Koppeling gebruik je alleen bij opschakeken. Remmen en terugschakelen zonder koppeling. Alleen blippen bij terugschakelen (bij handbakken zoals KTM).

• BeetjeVreemd
Blippen heb ik eerst nog maar weer even aan gezet, eerst dat remmen goed onder de knie krijgen, en 900 graden ook erg wennen.
Clutchless downshift zeg je, ik had al wel wat van zulke filmpjes zitten kijken, maar dat is wel met koppeling.
Ziet er wel tof uit in ieder geval 8)

• Dacuuu
  • Nu online
Tirewear op 1x gezet. Direct 2 seconden sneller. En nog marge van nu al 1 seconden. Maar verkloot de ronde steeds :9

• lezut
Wat betreft gebruik van pedalen kan deze klassieker niet achterblijven ;)

YouTube: Walter Röhrl onboard montage ~1985

• Dacuuu
  • Nu online
BMI is ook altijd erg leuk om te kijken. Pedal cam!

[ Voor 12% gewijzigd door Dacuuu op 20-02-2014 14:59 ]

• BeetjeVreemd
Nog wat filmvoer :)
Raggen met dat ding, niet te zuinig.
Zo'n stage zou ook wel tof zijn in AC.
Kon het niet laten

Merk qua rijden al verbetering, dit is wel echt 10x toffer zo met stuurtje en schakelen etc.
Ga nu eerst 'even' Windows opnieuw installeren. Lang geleden, tijd voor grote schoonmaak.
Na wat klooien met facetracknoir reageerde de G25 ingame ineens niet meer, wel nog in profiler/bij calibratie.
Beetje vage causaliteit want dat cam gebeuren zou verder niet veel met de G25 te maken moeten hebben zou je denken.
Had al backups etc. (behalve van de onboard cam...) gemaakt dus ga 't eerst niet fixen maar direct maar alles nu.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Die ziet er strak uit zeg!

• lezut
HirzoSchuurman schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:13:
Nog wat filmvoer :)
Raggen met dat ding, niet te zuinig.
Dan heb ik wat voor je...

lezut in "[PC] Assetto Corsa"

:+

• BeetjeVreemd
Laat ik die skin nou net al hebben :)
Heb je deze ook elders geupload?
Misschien heb ik jou versie dan wel.

Kan het nu nog niet checken, Windows 7 staat er weer op en alle drivers etc.
Nu de rest nog, eerst AC maar denk ik 8)

Trouwens lezut, met Forza was ik ook begonnen met skins, handig om op de marketplace credits mee te verdienen O-)
Leuk om te doen, maar hoe zit het met AC?
Komt er bij 1.0 ook iets van een toolkit oid waarmee je de skins kan ontwerpen of blijft die werkwijze hetzelfde dat je het in photoshop etc. moet maken zoals de tutorials op het AC forum?
Zag er vergeleken met hoe het bij Forza ingame kon vrij ingewikkeld uit :?
Heb wel beetje basiskennis photoshop maar dat is het dan ook wel.

• lezut
Als de naam Patrick Snijers op de auto staat dan is het vrij zeker mijn versie ;-) Heb em ook geupload op het AC forum en ik zag hem ook al ergens anders voorbij komen.

Skinnen gaat op dezelfde manier als dat ook met GTR en rFactor ging; je hebt een template in psd, wat als het ware een platte versie van het 3D model is. Deze kleur je naar wens in, exporteer je naar dds en vervolgens kan het spel hem uitlezen. Ik ken het systeem van Forza niet, maar als je er wat meer over wil weten kom je met skinning tutorials van oudere sims een heel eind denk ik. Principe is zoals gezegd hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
\0/ klein wereldje :)
Ik had je skin van het AC forum, en daar zag ik ook dat youtube filmpje.

GTR en rFactor heb ik niet gespeeld, dus templates in psd en exporteren naar dds was nog allemaal abacadabra.
Met Forza 4 had je een editor in het spel zelf, kwam je nog een heel eind mee om leuk skins mee te maken.

Inmiddels is m'n eerste skin (klinkt heel wat :) ) met behulp van bailey's guide to skin modding gelukt oOo
Puur kleur van base paint gewijzigd maar snap nu in ieder geval een beetje hoe het werkt.
Zal nog wel even duren voor m'n eerste echte skin klaar is :o

Moet je ook alle logo's etc. zelf maken of kan je ook bijv. foto's/afb. gebruiken en/of logo's van anderen downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor logo's zijn verschillende websites.

Volgens mij heet de bekendste 'brand of the worlds'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 21:59
Klopt, op Brands of the World (.com) kun je de meeste logo's vinden in een vector formaat. Dit heeft als voordeel dat ze oneindig geschaald kunnen worden. Je moet wel Photoshop/Illustrator hebben anders kun je de bestanden niet openen.

Als het daar niet te vinden is is mijn tip gewoon te Googlen.
*bedrijfnaam* logo png
Meestal vind je dan wel een redelijk goede kwaliteit logo, en met een beetje geluk ook transparante achtergrond, scheelt weer een hoop knippen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
3e tijd nu met de compo: Mclaren MP4 GT3 @Imola
Jammer dat het nog maar 6 uur duurt. 2e plek moet er sowieso wel in zitten. Laat in sector 1 nog dik 3 tienden liggen. En elk tweakje aan de auto maakt hem direct anders.

Kan je ergens data zien? Ik wil zien hoever mijn vering in duikt met aanremmen. Nu is het maar natte vinger werk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, kan, even teruglezen op 't forum hier.

Je kunt de telemptry dump inladen in Motec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Bedankt voor de tips.
Die vector bestanden voor logo's op brandsoftheworld zijn soms ook bestanden die je zo te zien alleen met Corel Draw kan openen (die heb ik niet).

Ben een beetje aan het experimenteren gegaan met een 458, wel pietje precies geklooi en soms moeilijk op het template in photoshop te zien wat wat is.
Bij die 458 bijv. wil ik die 'balk' tussen de achterlichten zwart hebben, belangrijk dat die kleurgrens dan strak is, maar dat kan je maar moeilijk zien bij het klooien met brushen..
plaatje

edit:
Trouwens, dat standaard template uit de dev folder, is die wel groot genoeg qua resolutie?
Als je daar met tekst op gaat werken wordt het dan uiteindelijk wel scherp?

[ Voor 13% gewijzigd door BeetjeVreemd op 21-02-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Requiem19 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:34:
Ja, kan, even teruglezen op 't forum hier.

Je kunt de telemptry dump inladen in Motec.
Heb nu wat data ingeladen met AIM sports race studio. Ik heb zelf ook 5 jaar gebruik gemaakt van AIM laptimer + de race studio software. Erg leuk dat je nu ook "neppe" data in kan laden _/-\o_ Memories.. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Eerste stapjes met pen tool in photoshop.
Nog niet strak genoeg maar als ik een beetje skills ontwikkel met die pen tool gaat dat echt fijn werken (i.t.t. brush tool die ik gebruikte)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 16:13

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik heb een vraagje over een setting voor een G25.
Heb nu een paar keer met een handbak auto gereden. En opschakelen gaat prima. Maar met terug schakelen gaat het spel wel vaak de fout in. (of ik doe wat fout) Ik rij in zijn 5 of 6 ga aan remmen gooi hem 2 versnellingen terug. En dan hangt hij vaak in de N en niet in bv zijn 3 wat ik wel had verwacht.
Ook heb ik auto clutch aangezet maar dan vindt ik voornamelijk in de elise dat je auto echt klappen krijgt op de motor waardoor hij ook wel zijn balans kwijt kan raken.
Snap dus niet helemaal waarom opschakelen door de versnellingen goed gaat. Maar als je terug iets overslaat hij in zijn N komt te staan. En daar wil hij dan ook niet uit. je moet echt bijna stil staan om hem weer in een versnelling te zetten.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beschrijf eens precies hoe je terugschakelt?

Ik denk dat het probleem is dat je niet 'blipt'. Je moet even tussengaf geven om te revmatchen bij het terugschakelen. Bij auto clutch zou dat automatisch moeten gaan (het spel bedient dan de clutch voor jou), maar kennelijk werkt dat niet goed.

Ander nieuws: vrijdag krijgen we, gezien de posts op FB, de Nurburgring GP strecke bij de update. Voor de niet-kenners; dit is dus het nieuwe F1 circuit en NIET de Nordschleifde, die komt in September als payable DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Mooi, is een leuke baan, vooral met de E92 M3...

Geen onbekende combi voor de mensen die al wat langer meelopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik zie ook een post over de Lotus T125, zou ik ook niet erg vinden in de komende update (of die turbo tijdperk >1000PK F1 auto :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Dat verkeerd terugschakelen heb ik ook, ik weet alleen niet of het is wat jij bedoelt of dat ik gewoon zelf soms niet goed schakel. (en dan is het ook direct einde verhaal en kan je terug naar de garage..)
Erg veel feedback geeft die versnellingspook van de G25 ook niet, gaat erg losjes/zonder weerstand, dat helpt ook niet echt.

Nurburgring is een tof uitdagend baantje, ben benieuwd.
Had liever Nordschleife eerst gehad 8)
Als die uitkomt sluit ik me echt een week op _/-\o_

Dat skins maken is leuk man, vandaag alweer redelijk wat uurtjes aan't klooien geweest, veel uitproberen hoe 't werkt met photoshop maar begint er al op te lijken al zeg ik het zelf.
Afbeeldingslocatie: http://hirzo.com/img/Showroom_ferrari_599xxevo-900-2.png
Afbeeldingslocatie: http://hirzo.com/img/Showroom_ferrari_599xxevo-900.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed bezig, ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Ziet er idd zeer mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Thnx! :)
Leuk om te horen na heel wat uurtjes proberen/ploeteren.
Echt tof zo die skins met photoshop te maken, je hebt zo veel mogelijkheden.
Veel trial and error want ben niet echt een photoshop pro, maar leuk (soms frustrerend 8)7 ) om die dingen te leren en beetje bij beetje tot wat moois te komen.

De voorbumper ben ik nog niet tevreden over, zit nog net niet lekker met die rood/zwart splitsing, nog maar ff verder mee klooien.
En zijn die templates uit de dev folder wel compleet? Ik kan niet vinden hoe ik bijv. die amerikaanse vlag weg krijg, of hoe je de tekst op de voorruit moet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 15:29
Volgens FB kunnen we dit komende vrijdag al verwachten? :9

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/s403x403/1653277_828414583851528_296192417_n.jpg

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup. Leuk, nieuwe auto en nieuwe track!

Marco heeft op zn eigen FB ook een plaatje gepost met heke kleine hint van Multiplayer. Misschien krijgen we een kleine teaser van MP vrijdag. In ieder geval binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 14:22

ACC

Track al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Komt er nog een nieuw evenement @ http://ac.nickthissen.nl/ ? Geen Monza Aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tolgatg, neem heel even de moeite om de vorige pagina te bekijken :-).

Dacuuu, wat voor challenge zou je willen? Iets op Mugello?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:07
Mij lijkt een challenge met de BMW M3 GT2 wel leuk :)
Circuit maakt mij niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ik moet ook nodig weer aan de timetrial :)
Met de KTM er niet meer echt aan toegekomen om te kijken of ik m'n tijd gereden met xbox360 controller kon verbeteren met de G25 en de McLaren heb ik niet gedaan eerst, op paar proefrondjes na.

Ook nog weer verder aan't klussen geweest met m'n 1e skin.
Voorbumper nu rood op wat zwart na bij de air intakes ipv die rood/zwart splitsing midden op voorbumper wat er op sommige plekken niet helemaal goed er uit zag.
Man wat een klus... layer management!! (dat hebben we dus alvast geleerd voor de volgende skin |:( 8) )

klikbaar voor groter:
Afbeeldingslocatie: http://hirzo.com/img/Showroom_ferrari_599xxevo_25-2-2014-17-30-38-small.png

Afbeeldingslocatie: http://hirzo.com/img/Showroom_ferrari_599xxevo_25-2-2014-17-33-36-small.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Requiem19 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:09:

Mugello mag, maar dan wel met een auto die hard kan. Anders duren de rondjes zo lang. >:)

Lotus Exige Scura icm Imola is misschien wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Requiem19 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:09:

Ik lees elke dag mee, alle berichten, maar hoe ik dit heb kunnen missen? Shame on me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Kan er geen challenge komen die wat langer duurt? Een weekje is voor de meesten wel wat kort om tot een serieuze tijd te komen. Misschien een idee om straks een auto (Lotus T125?) icm de Nurburgring wat langer te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Lotus T125 op welke baan dan ook :D.
Daarnaast de McLaren 12C (straat auto) op Mugello? (heb nog erg weinig gereden met de 12C)

[ Voor 18% gewijzigd door Tortelli op 25-02-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
8)
clickable voor hogere resolutie versie
Afbeeldingslocatie: http://hirzo.com/img/Screenshot_ferrari_599xxevo_mugello_26-2-2014-13-25-6-small.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Nice!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Bridgestone reclame met Pirelli banden? :+

iemand liet me ooit een skin zien waarbij hij 4 verschillende merken banden over de auto had gestrooid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Thnx gtrNL
@lezut:
I know i know :)
M'n eerste stapjes met skins maken en ik weet nog niet hoe ik de text op de banden (of op voorruit/achterspoiler) kan aanpassen, wat ik nodig denk te hebben aan photoshop template files zit blijkbaar niet standaard in de templates die je in AC's dev folder kan terugvinden.

Verwijderd

Klopt, niet alle bestanden zitten in de dev folder. Ook per livery heb je kennelijk niet alle bestanden nodig. Kijk maar bv naar de F40 of de 458
Nieuwe challenge:

M3 GT2 @ Mugello

http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewResults.aspx?id=68

Als morgen de Lotus T125 en Nurburgring uitkomen zal ik ook een nieuwe challenge met die combi starten. Succes!

• BeetjeVreemd
Hoe bedoel je dat je niet alle alle bestanden nodig hebt jp_f1?
'k heb voor die 599xx volgens mij echt nog wat bestanden nodig die je kan editen en dan als .dds kan saven.
Snap de logica ook niet dat ze niet gewoon alles wat je nodig hebt in die dev mappen hebben gestopt.

Nice, nieuwe timetrials :)

btw, ben wel nieuwsgierig wat van de mensen hier die met G25 spelen hun FFB instellingen zijn.
(profiler + ingame)

Verwijderd

Wat ik gemerkt heb toen ik ging painten is dat wielen etc niet in de dev mappen zitten.
En om bv een matte kleur te krijgen heb je weer een bestand nodig die niet bij alle andere skins zitten.

Voor de 458 is dit bv CARPAINT_maps.dds

En de F40 heeft standaard alleen een klein vierkantje voor de kleur nodig (metal_detail_INT.dds), terwijl als je stickers/meerdere kleuren wilt, je de template nodig hebt (Carpaint_skin2.psd)
HirzoSchuurman schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:53:
Hoe bedoel je dat je niet alle alle bestanden nodig hebt jp_f1?
'k heb voor die 599xx volgens mij echt nog wat bestanden nodig die je kan editen en dan als .dds kan saven.
Snap de logica ook niet dat ze niet gewoon alles wat je nodig hebt in die dev mappen hebben gestopt.

Nice, nieuwe timetrials :)

btw, ben wel nieuwsgierig wat van de mensen hier die met G25 spelen hun FFB instellingen zijn.
(profiler + ingame)
In de logitech profiler:

900 graden (MUST!)
101% force strengt
0% damping
0% centering spring

in AC vervolgens calibreren. En dan instellen aan de hand van de clipping balkjes. Dat is een in game app die je controller input laat zien. Het grijze balkje (kan ook andere kleur zijn) laat je FFB zien. Als deze constant het maximum bereikt, heb je last van clipping. Dit wil zeggen dat je stuur al zijn maximale ffb moet geven bij relatief kleine impacts (hobbels, stuuruitslag). Als er dan nog andere effecten moeten worden doorgegeven via de FFB, heeft je stuurtje geen ffb capaciteit meer over. Met als gevolg dat je bepaalde ffb dus mist.

Gemiddeld staat mijn FFB gain in AC tussen de 70 - 85.

Road effects en slip effects zet ik wat lager of uit, omdat deze niet realistisch zijn. Meningen hierover verschillen, maar deze effecten komen niet rechtstreeks voort uit de stuurkolom, maar uit andere parameters en worden vervolgens op de FFB toegepast. Zo compenseer je het gebrek aan input achter een computerscherm, maar in het echt zou je deze krachten niet voelen in je stuurwiel.

1 tip; FFB is een kwestie van smaak. :)

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Is die skin ook ergens te downloaden?

• BeetjeVreemd
Thnx voor de uitgebreide toelichting Requiem.
Die 101% in de profiler is voor eliminatie deadzone right?
Ik lees elders ook 107%, schijnt ook veel gebruikt te worden.

Centering spring uiteraard op 0% in de profiler, maar maakt het uit of je het vinkje aan/of uit zet?
Je zou zeggen niet aangevinkt = niet gebruikt = 0%
Net als wel aangevinkt en 0% geselecteerd = ook 0%, right?

Gebruik je in AC zelf ook damping/filter? Ik heb dat zelf nu niet maar clip de FFB dan al soms met 55 gain. Bij het aanremmen op de backstraight met de KTM op silverstone international bijv.
Dan gaat het stuur al erg heftig trillen, niet meer relaxed.

Die skin van mij bedoel je Alex+boel x-en?
If so, hij is nog niet helemaal klaar, banden, rear wing en voorruit moeten nog maar weet nog niet goed hoe ik dat moet doen.
Als de skin af is post ik wel een download link in dit draadje.

edit: had jouw laatste comment helemaal over het hoofd gezien jp_f1 8)7
Ik moet het wel even 3x lezen eerst :r
Begrijp ik je nu goed dat je bestanden voor de bijv. banden uit een andere map (auto) kan gebruiken?
Ik zal alle dev mappen eens gaan doorpluizen en kijken welke bestanden in welke map zitten.
Ingewikkelde boel.
Toch veel makkelijker als ze gewoon alles in de dev map zetten (elke auto compleet dus) wat je nodig hebt?

edit 2: (skin gedownload waarbij de vooruit al was aangepast, daar zat een extra bestand voor in de map excl. voor de voorruit en die vervolgens aanpassen en als .dds opslaan in de map van je eigen skin.)
Afbeeldingslocatie: http://hirzo.com/img/windowedit.png

[ Voor 28% gewijzigd door BeetjeVreemd op 27-02-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Heb nu wat rondjes gereden:
1:11.464 met Formula Abarth op Magione
1:09.477 met Pagani Zonda R op Magione

Moet wel zeggen dat de AI je soms echt van de baan af drukt.

@ Hierboven
Ja ik bedoelde jou :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Update is uit!.
0.7
- New car Lotus Exos 125
- New upgrade Lotus Exos 125 S1
- New track Nurburgring GP
- Less noisy bodywork sound for GT cars
- Fixed hotlap penalties always on
- Friends Leaderboard :: filters lap for hotlap mode
- Some performance improvements
- Replay size reduced by 25%
- Gui now restoring hidden apps on exit
- Fixed Gui issues on apps
- Fixed smoke issues on replay
- Tuned low-level settings for smoke
- Fixed time attack start
- Some texture update for Autodromo di Monza
- Anticipated pit limiter when entering pitlane for Silverstone and Silverstone International race circuits
- "New" badge in UI cars thumbnails
- New "special tags" filtering. When you select a player car, the AI opponents selection is now suggesting similar cars. You can of course dismiss the special tag and choose more
- New "add visible" and "clear grid" buttons in custom opponents panel UI
- Launcher theme optimizations.
- Personal best lap is now recorded if penalties are off - steam achievements and online leaderboard times are not.
8)

[ Voor 97% gewijzigd door Tortelli op 28-02-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Zeker een geslaagde update.
De Lotus rijdt echt super. Snelheidsbeleving is zeer goed met deze auto vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Lotus d:)b Nurburgring d:)b Assetto Corsa _/-\o_

Het wordt steeds beter en beter...

Ah, ik wist niet dat er ook een stage 1 versie van de Lotus T125 was... dat is gewoon een F1 auto :9~ Geweldig ook de subtiele namen van de skins: German Grey (Mercedes GP) en Italian Red (Ferrari) :P

[ Voor 53% gewijzigd door lezut op 28-02-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Vraag me af wanneer er eindelijk multiplayer komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Vind de standaard T125 niet leuk, maar de Stage 1 dan weer wel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Rijd best aardig, heb de standaard maar gelijk overgeslagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

S1 zit aardig gang in. Moet alleen echt eens een G27 kopen volgens mij :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Requiem19 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:47:
Nieuwe challenge:

M3 GT2 @ Mugello

http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewResults.aspx?id=68

Als morgen de Lotus T125 en Nurburgring uitkomen zal ik ook een nieuwe challenge met die combi starten. Succes!
Waar blijft die timetrial met de lotus? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick moest nog even zijn app aanpassen, wat hij vanochtend gedaan heeft, thanks daarvoor Nick!

Net twee challenges gemaakt:

Lotus T125 standaard versie op Nürburgring: http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewResults.aspx?id=69
Lotus T125 S1 op Silverstone: http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewResults.aspx?id=70

Succes jongens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
idd thnx Nick!
Gas! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool nog 2 trials _/-\o_

Net nog even mijn tijd verbeterd met de GT2. Vond Mugello altijd een lastig circuit, maar dit valt me toch niets tegen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liersie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 07:55
Kan niet wachten tot er multiplayer is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 22:01:
Cool nog 2 trials _/-\o_

Net nog even mijn tijd verbeterd met de GT2. Vond Mugello altijd een lastig circuit, maar dit valt me toch niets tegen :)
Ik heb me er ook even aan gewaagd :).

Met standaard setup kwam ik tot 45.7

Met deze setup gelijk 1,3 seconde sneller:
http://www.racedepartment...ola-hotlap-xxx-ini.46773/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Wat een lekkere baan is Silverstone toch 8) Doe mij die maar ipv Imola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Doe ik nou iets verkeerd, of bedoel je dat je die imola setup waar je naar linkt gebruikt voor Mugello Tim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jep!

Vaak maakt het niet gek veel uit. Een goede setup is doorgaans op elke baan snel. Soms moet je alleen de gearing een beetje aanpassen, maar in dit geval is dat ook niet nodig.

[ Voor 95% gewijzigd door Requiem19 op 02-03-2014 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ok dan, nice.
Waarom weet ik eigenlijk niet, maar ging er van uit dat dat niet kon.

Hoe is het met jp_f1, gedesillusioneerd?
Niet te zuinig, Tim rijdt er zo nog effe 2 sec. af _/-\o_
Ben benieuwd hoe dat met multiplayer gaat, hopelijk kunnen we in Tim's slipstream blijven |:(

Sowieso spannend of multiplayer voor mij mogelijk gaat zijn.
Niet echt stabiele verbinding (ping) hier.
Huur een kamer in het centrum boven een winkel, geen eigen hoofdaansluiting en na een half jaar klooien is het gelukt om vanuit de kelder van die winkel een verbinding naar m'n kamer te krijgen.
Forza online op de Xdoos ging tijdje goed, en toen ineens niet meer, like so.

Ik zat net bij de app van nick te kijken en viel me onder in beeld wat op wat ik eerder niet zag staan volgens mij,
gaat dat wel goed?
Ben niet zo'n programmeer held, maar zijn dat foutmeldingen binnen de app?
http://hirzo.com/img/appnick.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Gister een paar ronden met de Lotus 125 s1 op de nurnbergring gereden maar kwam bijna 10 seconden per ronde tekort, terwijl ik het idee had aardig te rijden....

Ben benieuwd naar de tijden met de origine auto!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwoh, valt wel mee. Vond het al netjes dat toen ik de eerste keer keek, ik maar 0.6 langzamer was.
Beetje teleurgesteld toen het vanochtend 1.9sec was, maar toen ik las dat dat door een setup kwam, was de teleurstelling al weer minder ;)

Vanavond maar eens die setup proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ik ga vanavond ook nog even bezig, denk dat ik Silverstone eerst even laat voor wat het is en focus op Mugello en Nurburgring.
Ben benieuwd hoe 't gaat met die setup van Tim, hopelijk beter :)
lezut schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:00:
Bridgestone reclame met Pirelli banden? :+

iemand liet me ooit een skin zien waarbij hij 4 verschillende merken banden over de auto had gestrooid 8)7
Weer stapje verder :)
Afbeeldingslocatie: http://hirzo.com/img/bridge.png

[ Voor 21% gewijzigd door BeetjeVreemd op 03-03-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
En op dit moment de 1e plek in de Lotus T125 @ Nürburgring compo. Dit is niet de tijd voor de 1e plek, het moet nog veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Hoe zit het met de banden van de Exos 125, gaat hier de griplevel ook naar 90% als de tirewear uit zet?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
M'n FFB flipt em de tent uit met de standaard Lotus T125 :/ Kan een paar rondjes rijden, dan krijg ik last van mn handen omdat de G27 de hele tijd trilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Dat weet ik persoonlijk zo niet uit m'n hoofd Dacuuu, staat in een draadje op't ac-forum uitgelegd maar die kan ik zo 1,2,3 niet vinden, misschien dat Tim dat weet aangezien hij het volgens mij ook van het ac-forum had.

Vaag ja lezut, met andere auto's op dezelfde baan geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ffb setting tweaken?

@Tortelli, denk het wel voor de 125s. Daar kun je namelijk ook softs kiezen. Voor normale 125 zal het ws niet gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 10:57
Even vraagje zijn er ook mensen die met triple screen setup spelen? Dan met name midden een groter scherm en dan links en rechts kleiner schermen? Ben benieuwd of dat een beetje fatsoenlijk werkt.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik doe echt iets verkeerd op de Nurnbergring volgens mij. Rij nu een 01:49.739, absoluut geen perfect rondje maar ik zie mezelf er nog geen 4 seconden afrijden.

Rijden jullie met een flink aangepaste setup?

Edit:
hoe zit het overigens met penalty voor gebruik van flippers, geen auto clutch en abs?.

[ Voor 18% gewijzigd door Tortelli op 03-03-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij dit soort auto's geen penalty, aangezien ze irl ook zo werken vlgs mij.

Kijk even op racedepartmentforum voor een goede setup. Scheelt veel! Ik ga zo wat rondjes proberen.
Pagina: 1 ... 15 ... 97 Laatste

Dit topic is gesloten.