Daar gaat het al mis.HirzoSchuurman schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:34:
xbox360 controller?
Ja idd want de enige manier om een sim te doen is met een stuurtje - pad is goed voor arcade racing of fps
Met de standaard instellingen lopen er meer tegen hetzelfde probleem aan zo las ik op verschillende fora.
Met een beetje puzzelen aan de instellingen v/d controller is er al verbetering, maar nog niet echt de gulden middenweg gevonden.
Met een beetje puzzelen aan de instellingen v/d controller is er al verbetering, maar nog niet echt de gulden middenweg gevonden.
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070
De kracht van AC is imho juist dat het ook toegankelijk is voor mensen die het niet als een sim willen spelen en dan is goede ondersteuning voor gamepads ook belangrijk. Maar een stuurtje blijft natuurlijk het mooist :-)
Kan niet wachten tot de multiplayer klaar is. Daar ga ik me nog wel wel even (lees tijden) mee vermaken.
Kan niet wachten tot de multiplayer klaar is. Daar ga ik me nog wel wel even (lees tijden) mee vermaken.
Ik snap ook dat het met stuurtje beter/mooier is.
Bij forza 4 had ik ook wel het Microsoft stuurtje alleen heeft dat stuurtje kuren (zoals out of the blue een ruk aan je stuur die je heel snel moet corrigeren wil je er niet afvliegen).
Eerst maar weer eens werk vinden, dan komt een mooie setup met stuurtje ook wel.
Gisteren ook nog een flinke bug gevonden, echt een WTF momentje van heb ik jou daar!
YouTube: Assetto Corsa - bug -v.0.6
(Moet zo'n bug als dit nog worden gemeld bij de devs of is zoiets al wel bekend?)
Bij forza 4 had ik ook wel het Microsoft stuurtje alleen heeft dat stuurtje kuren (zoals out of the blue een ruk aan je stuur die je heel snel moet corrigeren wil je er niet afvliegen).
Eerst maar weer eens werk vinden, dan komt een mooie setup met stuurtje ook wel.
Gisteren ook nog een flinke bug gevonden, echt een WTF momentje van heb ik jou daar!
(Moet zo'n bug als dit nog worden gemeld bij de devs of is zoiets al wel bekend?)
Event gemaakt:Tortelli schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:55:
Requiem19 kun je een nieuwe League aanmaken?. Nu heb ik na een paar weken wat tijd, is er geen league.
F40 (S3) + moderne Monza zou ik me wel mee vermaken denk ik.
http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewResults.aspx?id=63
Iedereen kan weer los op Monza met de F40 S3
@HirzoSchuurman; bug is bekend, maar kan geen kwaad om even op het forum te melden. Heeft te maken met het collision model tussen auto en andere objecten, in dit geval de kerbs. Je auto reed over de kerb en het gras en knalde vol met de voorkant op een hoek van een kerb. Wel realistisch dat dit kan, maar het resultaat uit je filmpje was niet echt realistisch
Overigens moet je nog wel beetje oefenen op je lijnen, je was meer aan het grasmaaien dan aan het racen
Melden kan nooit kwaad denk ikHirzoSchuurman schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 07:26:
Ik snap ook dat het met stuurtje beter/mooier is.
Van 122 km/u maar 0 in minder dan 1 meterHirzoSchuurman schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 07:26:...Gisteren ook nog een flinke bug gevonden, echt een WTF momentje van heb ik jou daar!
Ik zou 'm wel ff melden.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Direct op het forum melden lukt niet, Steam is niet te overtuigen dat ik geen robot ben...Requiem19 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:20:
@HirzoSchuurman; bug is bekend, maar kan geen kwaad om even op het forum te melden. Heeft te maken met het collision model tussen auto en andere objecten, in dit geval de kerbs. Je auto reed over de kerb en het gras en knalde vol met de voorkant op een hoek van een kerb. Wel realistisch dat dit kan, maar het resultaat uit je filmpje was niet echt realistisch.
Overigens moet je nog wel beetje oefenen op je lijnen, je was meer aan het grasmaaien dan aan het racen. Doe gezellig mee met bovenstaande challenge om te kijken of je beetje op snelheid bent.
Dus maar rechtstreeks via Steam zelf gemeld.
Het probleem is bekend als "landmines" zo las ik.
Beetje oefenen? Zeg maar gerust hele boel oefenen
Erg tricky als de basisinstellingen voor de xdoos360 controller al niet goed zijn.
Met forza 4 was ik redelijk competatief met de controller, heel wat online, en close racing mee gedaan.
AC gaat stuk moeizamer, ik weet niet echt wat ik aan het doen ben als ik met de afstelling bezig ben en dat is vrij belangrijk...
+ in 't fillmpje zie je m'n eerste meters op silverstone, lijnen zijn inderdaad ver te zoeken
(ben trouwens ook oude baan gewend, af en toe echt van "he, waar rij ik nu?")
Leuke die time trial, kan ik beetje kijken of ik enigszins in de buurt kan komen.
Edit:
Ergens op een forum een setje instellingen voor Xbox360 controller gevonden
Voor mij een instant verbetering van heb ik jou daar!
Settings controls.ini cfg file:
STEER_GAMMA=2.2
STEER_FILTER=0.85
SPEED_SENSITIVITY=0.05
STEER_DEADZONE=0.03
RUMBLE_INTENSITY=0.6
STEER_SPEED=1
[ Voor 9% gewijzigd door BeetjeVreemd op 08-02-2014 19:41 ]
Verwijderd
Heeft er iemand een setup voor de BMW M3 GT2 op Imola waarmee hij momenteel een degelijke tijd kan neerzetten ?
2 weken geleden kon ik er nog een 43.5 uithalen, maar vandaag haal ik er met veel moeite een 44.5 uit terwijl de toptijd op RSR livetiming een 41.3 is op datum van 28-12-03.
Is er sindsdien geen wijziging gebeurd qua tire model of ergens een shortcut die ik niet nuttig
?
2 weken geleden kon ik er nog een 43.5 uithalen, maar vandaag haal ik er met veel moeite een 44.5 uit terwijl de toptijd op RSR livetiming een 41.3 is op datum van 28-12-03.
Is er sindsdien geen wijziging gebeurd qua tire model of ergens een shortcut die ik niet nuttig
Bandenmodel iets gewijzigd, is iets langzamer.
Mij lukt het ook niet met die auto....
Mij lukt het ook niet met die auto....
Verwijderd
Misschien een idee om nog een time trial te doen op een ander circuit met een minder snelle auto? Liefst vroeg in de middag, dat tegenlicht/halfdonker is echt killing voor je rempunten...
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2014 16:54 ]
Huidige time trial is prima imo
. Net een krap uurtje gereden op Monza met als eindresultaat een 01:53.791.
Moet serieus moeite doen om de F40 op de baan te houden, meeste stukken lukken vrij goed. Vooral bij beide Lesmo's en Ascari kan ik nog wel een seconden winnen denk ik.
Moet serieus moeite doen om de F40 op de baan te houden, meeste stukken lukken vrij goed. Vooral bij beide Lesmo's en Ascari kan ik nog wel een seconden winnen denk ik.
Beetje moeilijkheidsgraad maakt het wel leuk toch?Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:50:
Misschien een idee om nog een time trial te doen op een ander circuit met een minder snelle auto? Liefst vroeg in de middag, dat tegenlicht/halfdonker is echt killing voor je rempunten...
Gezien de interesse lijkt 1 time trial per week me even genoeg. Donderdag weer een andere trial. Als je nog voorkeuren hebt (ktm...?
Kolere @ die hoge 1:53 met timetrial.
Sure, nog genoeg plekken waar ik 1, of enkele tienden kan pakken maar 4 volle seconden...?
Zijn er mensen die happy zijn met hun setup voor de F40 stage 3 op Monza en die willen delen?
'k wil ook graag weten of ik mee kan komen met controller, zo is het ook gedeeltelijk een battle of the setups, right?
Doe jullie ook timetrials met gelijke setups voor de auto?
Sure, nog genoeg plekken waar ik 1, of enkele tienden kan pakken maar 4 volle seconden...?
Zijn er mensen die happy zijn met hun setup voor de F40 stage 3 op Monza en die willen delen?
'k wil ook graag weten of ik mee kan komen met controller, zo is het ook gedeeltelijk een battle of the setups, right?
Doe jullie ook timetrials met gelijke setups voor de auto?
Ik heb amper wat aangepast aan de auto (90's slicks, bandenspanning wat aangepast en een paar klikt verzet met de wielstanden).
Denk dat ik mijn rond wel opgenomen heb, maak ik een filmpje.....
Gasten op RSR central zijn nog veel sneller btw!.
Denk dat ik mijn rond wel opgenomen heb, maak ik een filmpje.....
Gasten op RSR central zijn nog veel sneller btw!.
[ Voor 15% gewijzigd door Tortelli op 10-02-2014 18:17 ]
Paar klikjes hier en daar kan een wereld van verschil maken, als het de juiste klikjes maar zijn...
(care 2 share?)
Filmpje zou tof zijn! Ik ken het circuit nog niet echt goed, nog aan't zoeken wat waar de beste lijn ligt/welke versnelling voor welke bocht etc.
Als 't lukt met het filmpje zou ik volgens mij qua lijnen moeten kunnen verbeteren, je kan nooit ver v/d ideale lijn zitten met zo'n tijd Tortelli
-4 those who didn't read it before, rij (nog) met xbox360 controller-
Ik vind het soms moeilijk qua aanvoelen of je wel/geen grip heb, moeilijk om op het randje te rijden wat dat betreft. (met remmen net zo trouwens, voel niet goed aan wanneer je op het punt staat te blokkeren)
Zoals die lange doordraaier voor start/finish, kan alleen het randje van grip vinden door er overheen te gaan...
(by the way, voor die laatste bocht van 5 naar 3 en in 3 uitacceleren right?)
Niet te zuinig dat die gasten die je noemt nog sneller zijn. Ben benieuwd of ik nog wat dichter in de buurt kan komen, moet toch haast wel!?
(care 2 share?)
Filmpje zou tof zijn! Ik ken het circuit nog niet echt goed, nog aan't zoeken wat waar de beste lijn ligt/welke versnelling voor welke bocht etc.
Als 't lukt met het filmpje zou ik volgens mij qua lijnen moeten kunnen verbeteren, je kan nooit ver v/d ideale lijn zitten met zo'n tijd Tortelli
-4 those who didn't read it before, rij (nog) met xbox360 controller-
Ik vind het soms moeilijk qua aanvoelen of je wel/geen grip heb, moeilijk om op het randje te rijden wat dat betreft. (met remmen net zo trouwens, voel niet goed aan wanneer je op het punt staat te blokkeren)
Zoals die lange doordraaier voor start/finish, kan alleen het randje van grip vinden door er overheen te gaan...
(by the way, voor die laatste bocht van 5 naar 3 en in 3 uitacceleren right?)
Niet te zuinig dat die gasten die je noemt nog sneller zijn. Ben benieuwd of ik nog wat dichter in de buurt kan komen, moet toch haast wel!?
Gewoon met een stuur gaan rijden
. Zal zo een filmpje maken!.
Edit: geen opname blijkbaar. heb alleen de eerste ~2 rondjes van mijn poging volgens mij (1:58).
Kunst met de F40 zit hem puur in het controleren van het zeer explosieve vermogen, voorkom wielspin door mooi te schakelen zodat hij in (of juist niet) zijn powerband blijft.
Je hoef niet altijd perse volgas uit te accelareren, en slow in fast out werkt altijd....
Zo nog even een rondje rijden, zal kijken of ik een redelijk tijd neer kan zetten voor een filmpje. Gister nog een halfuur ofzo gereden na mijn 1:53 maar kwam zelf ook niet meer in de buurt. Vooral mijn 1e sectie was vrij goed.
Edit: geen opname blijkbaar. heb alleen de eerste ~2 rondjes van mijn poging volgens mij (1:58).
Kunst met de F40 zit hem puur in het controleren van het zeer explosieve vermogen, voorkom wielspin door mooi te schakelen zodat hij in (of juist niet) zijn powerband blijft.
Je hoef niet altijd perse volgas uit te accelareren, en slow in fast out werkt altijd....
Zo nog even een rondje rijden, zal kijken of ik een redelijk tijd neer kan zetten voor een filmpje. Gister nog een halfuur ofzo gereden na mijn 1:53 maar kwam zelf ook niet meer in de buurt. Vooral mijn 1e sectie was vrij goed.
[ Voor 107% gewijzigd door Tortelli op 10-02-2014 19:07 ]
i know i know. Zou haast 't microsoft xbox stuurtje er voor installeren, maar heb niet echt andere keuze dan een laten we zeggen niet zo arbo verantwoorde houding (stuur aan salontafel, zitten op bank).
Als AC zo door gaat ga ik wel een goede setup overwegen, maar dan het liefst ook direct goed; iets dat je kan 'opvouwen' oid ivm ruimtegebrek.
Misschien zelf proberen te maken?
En dan minimaal 2e hands G25, liefst de 27.
Maar goed, eerst maar weer eens ergens aan de bak zien te komen.

<>btw net 1e top gear van't seizoen gezien, die McLaren P1 is echt nice!</>
edit:
Weet iemand trouwens waar je goede skins voor de auto's kan downloaden?
Heb al wel een paar gevonden, like so
plaatjuh
Als AC zo door gaat ga ik wel een goede setup overwegen, maar dan het liefst ook direct goed; iets dat je kan 'opvouwen' oid ivm ruimtegebrek.
Maar goed, eerst maar weer eens ergens aan de bak zien te komen.

edit:
Weet iemand trouwens waar je goede skins voor de auto's kan downloaden?
Heb al wel een paar gevonden, like so
plaatjuh
[ Voor 20% gewijzigd door BeetjeVreemd op 10-02-2014 20:16 ]
Damn... die F40 stage 3 is een monster. Kan me wel voorstellen dat die met een xbox controller niet in bedwang te houden is want die turbo heeft van allerlei wilde plannen en je staat zo achterstevoren. 53'er moet te doen zijn, zat net op koers maar verprutste de ronde in de laatste bocht
Vooral de variante ascari is erg pittig moet ik eerlijk zeggen, ga vaak rond in de laatste van de 3 bochten.
Setup doet trouwens niet veel, zijn maar weinig aanpassingen mogelijk bij de F40, dus daar ga je het niet op winnen.

Setup doet trouwens niet veel, zijn maar weinig aanpassingen mogelijk bij de F40, dus daar ga je het niet op winnen.
Ik heb net nog een rondje of 10 gereden en mijn tijd wat verbeterd.
Reed een 1:53:8**, baalde behoorlijk en reed het volgende rondje vrij lomp door bocht 1 heen, echter zag ik mijn ghost niet (wat betekend dat je redelijk gereden heb) en ben maar doorgegaan.
Met als gevolg een 01:53.247. Rondje ervoor was rijtechnisch netter overigens.
Filmpjes:
Hood:
Hier ga ik bocht 1 vrij lomp door, en ook bij Lesmo #1 maak ik een aardige zwieper. Kortom hier moet nog minimaal 0,5 seconden afgereden worden door een amateur rijder als mij.
Onboard
(stuur uitstaan blijkbaar)
Extern:
(filmpje is wat schokkerig, HD6950 trekt AC externe view niet met alle grafische praal aan.....)
Rij overigens met een vrij goedkoop Logitech Momo stuur welke geen geweldige feedback geeft.
Reed een 1:53:8**, baalde behoorlijk en reed het volgende rondje vrij lomp door bocht 1 heen, echter zag ik mijn ghost niet (wat betekend dat je redelijk gereden heb) en ben maar doorgegaan.
Met als gevolg een 01:53.247. Rondje ervoor was rijtechnisch netter overigens.
Filmpjes:
Hood:
Hier ga ik bocht 1 vrij lomp door, en ook bij Lesmo #1 maak ik een aardige zwieper. Kortom hier moet nog minimaal 0,5 seconden afgereden worden door een amateur rijder als mij.
Onboard
(stuur uitstaan blijkbaar)
Extern:
(filmpje is wat schokkerig, HD6950 trekt AC externe view niet met alle grafische praal aan.....)
Ik rij gewoon aan mijn bureau (die wel in hoogte verstelbaar is, staat op 77cm vd grond). Normale stoel erbij (bureaustoel glijd weg) en ik heb een "perfecte" houding.HirzoSchuurman schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:00:
i know i know. Zou haast 't microsoft xbox stuurtje er voor installeren, maar heb niet echt andere keuze dan een laten we zeggen niet zo arbo verantwoorde houding (stuur aan salontafel, zitten op bank).
Maar goed, eerst maar weer eens ergens aan de bak zien te komen.![]()
Rij overigens met een vrij goedkoop Logitech Momo stuur welke geen geweldige feedback geeft.
Probeer te voorkomen dat je bocht uit precies in de powerband kom, of relatief hoog in toeren de bocht in, of wat lager. Anders relatief rustig op het gas gaan (zie mijn filmpjes).lezut schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:25:
Damn... die F40 stage 3 is een monster. Kan me wel voorstellen dat die met een xbox controller niet in bedwang te houden is want die turbo heeft van allerlei wilde plannen en je staat zo achterstevoren. 53'er moet te doen zijn, zat net op koers maar verprutste de ronde in de laatste bochtVooral de variante ascari is erg pittig moet ik eerlijk zeggen, ga vaak rond in de laatste van de 3 bochten.
[ Voor 124% gewijzigd door Tortelli op 10-02-2014 20:43 ]
Sow je rost goed over de curbs :-) Lukt mij niet, gegarandeerd dat de achterkant voorbij komt.
Maar ik heb mijn 53'er
Aanhouder wint hehe
Maar ik heb mijn 53'er
En nu stoppen met verbeteren van je tijden, anders moet ik me weer 2 uur opsluiten
.
Zoals ik al zei, rondje ervoor is veel strakker, maar blijkbaar ben ik hier sneller mee
.
Zoals ik al zei, rondje ervoor is veel strakker, maar blijkbaar ben ik hier sneller mee

[ Voor 52% gewijzigd door Tortelli op 10-02-2014 21:03 ]
MorgenTortelli schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:02:
En nu stoppen met verbeteren van je tijden, anders moet ik me weer 2 uur opsluiten.
er zit geen snelheid in dit spel, tenminste als ik rij met de motorkap camera, ondervindt ik niet de snelheid die je met andere games hebt.
met een ferrari die 200+ rijdt is het net of je hem met de bromscooter kunt bijhouden zo voelt het.
met een ferrari die 200+ rijdt is het net of je hem met de bromscooter kunt bijhouden zo voelt het.
Als je low-budget een stuurtje zoekt wat nog aardig goed mee komt zou ik eens naar een 2e hands Logitech Momo kijken. Wel een klasse minder dan de G25, maar 2e hands rond de 20-30 euro te vinden en ik heb mensen genoeg races zien winnen met zo'n dingHirzoSchuurman schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:00:
Maar goed, eerst maar weer eens ergens aan de bak zien te komen.![]()
Ik vind de G25 en G27 overigens nog wel vrij prijzig 2e hands. Ik heb mijn G27 2 jaar geleden nieuw voor 230 euro gekocht en dan vind ik 150 euro wat een 2e hands G25 nog op moet brengen vrij fors...
[ Voor 17% gewijzigd door lezut op 10-02-2014 23:21 ]
Probeer eens wat te experimenteren met je FOV, dat maakt heel veel verschil. Met een te lage FOV vond ik het ook traag overkomen.moeskoetie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:54:
er zit geen snelheid in dit spel, tenminste als ik rij met de motorkap camera, ondervindt ik niet de snelheid die je met andere games hebt.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Let wel dat je een beetje krijgt waar je voor betaald, en dat is bij de G25/G27 redelijk als je tweedehands kijkt (Nieuw=overpriced). Voor die oude momo's betaal je ook vrijwel niks idd, maar zo voelt het dan ook. Als je dan wat geld uitgeeft spaar dan nog even door voor minimaal een G27 zou ik zeggen. Een andere kanshebber is misschien een DFGT, maar daar is het speelgoedgehalte nogal hoog imo..lezut schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:19:
[...]
Ik vind de G25 en G27 overigens nog wel vrij prijzig 2e hands. Ik heb mijn G27 2 jaar geleden nieuw voor 230 euro gekocht en dan vind ik 150 euro wat een 2e hands G25 nog op moet brengen vrij fors...
Klopt, prijs blijft erg hoog. Ik heb de G27 van mij met een defect voor 65 euro kunnen kopen, voor 30 euro een ander optische encoder in gezet en voor minder dan 100 euro had ik weer een perfect werkend stuurtje. Is misschien ook nog een optie, maar blijft een gok. Calibratieproblemen komen door een defect encoder wieltje normaal gesproken en dat is vrij eenvoudig te vervangen met een klein beetje handigheid.lezut schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:19:
[...]
Als je low-budget een stuurtje zoekt wat nog aardig goed mee komt zou ik eens naar een 2e hands Logitech Momo kijken. Wel een klasse minder dan de G25, maar 2e hands rond de 20-30 euro te vinden en ik heb mensen genoeg races zien winnen met zo'n ding
[ Voor 3% gewijzigd door Metalfreak op 11-02-2014 10:24 ]
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Mwa, ben ik het niet mee eens. Heb zelf ook een tijdje met een zwarte momo gereden en ondanks dat het niet top of notch is voldoet het wel imho als eerste stuurtje. Zeker met zo'n prijs/kwaliteit verhouding, enige probleem is dat de potmeters in de pedalen snel minder worden, maar daar had ik met mijn G27 ook al last van.Schuey schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:08:
[...]
Voor die oude momo's betaal je ook vrijwel niks idd, maar zo voelt het dan ook.
900 graden stuurtje is toch wel must voor moderne sims.
Feedback vanuit mijn momo is matig. Je voel totaal niet dat de auto onderstuurt, mag hopen dat dit met een g25/27 beter is.....
Wel serieus geld, €230 voor een nieuw stuur.....
Heb een Thrustmaster FFB 430 en nu tijdelijk even een G27, maar het verschil is behoorlijk. Met de F430 vrij moeilijk het uitbreken op te vangen met de G27 veel meer gevoel en dus wel op te vangen.Tortelli schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:07:
Feedback vanuit mijn momo is matig. Je voel totaal niet dat de auto onderstuurt, mag hopen dat dit met een g25/27 beter is.....
(misschien ligt het ook wel aan de fine tunen van de instellingen, dus als er nog tips zijn voor de F430 hoor ik het graag (nog even een schakel flipper vervangen en ga ik terug naar de F430))
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Heb wel eens gereden met een F430 (Spider), die had een prima stuurgevoel
.
Heb de force feedback een poosje geleden fors lager gezet omdat het stuur steeds zat te trillen als een malle.... Misschien (na wat updates nu) eens wat testen naar beteren instellingen.
Heb de force feedback een poosje geleden fors lager gezet omdat het stuur steeds zat te trillen als een malle.... Misschien (na wat updates nu) eens wat testen naar beteren instellingen.
[ Voor 55% gewijzigd door Tortelli op 11-02-2014 18:37 ]
Je hoeft het ook niet met me eens te zijnlezut schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:27:
[...]
Mwa, ben ik het niet mee eens. Heb zelf ook een tijdje met een zwarte momo gereden en ondanks dat het niet top of notch is voldoet het wel imho als eerste stuurtje. Zeker met zo'n prijs/kwaliteit verhouding, enige probleem is dat de potmeters in de pedalen snel minder worden, maar daar had ik met mijn G27 ook al last van.
Ik heb zelf bijna 5 jaar met een zwarte momo gereden voordat ik overstapte naar een G27. In mijn beleving zit daar de DFGT tussenin met wat perks van de G27 inclusief 900 graden sturen. Ik denk dat een DFGT wel 60 euro op marktplaats kan doen en zeker met de moderne sims, als je weleens iets anders wil sturen dan openwheelers met kleine stuurhoeken is de momo mijns inziens geen porum meer. Dan nog, als je nu geld uitgeeft, kun je ook voor 150 euro een G27 oppikken en heb je gelijk een H-shifter en 'volwaardige' pedalenset tot je beschikking. Dat is denk ik een veel leukere startersset want zeker een momo heb je kans dat men denk: "Nou is dit het..

Uiteindelijk kosten hobbies geld en vaak gaat het kwadratisch omhoog naarmate je er serieuzer mee in de weer gaat
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Dat is een beetje relatief natuurlijk, voor €3000 kun je ook aardig shoppenTortelli schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:07:
[ Voor 23% gewijzigd door Schuey op 11-02-2014 18:53 ]
Herkenbaar. Ik wilde zo goedkoop mogelijk een G25 of G27 en dat is gelukt (zie boven) maar vervolgens voeg ik wel toe:Schuey schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 18:47:
[...]
Uiteindelijk kosten hobbies geld en vaak gaat het kwadratisch omhoog naarmate je er serieuzer mee in de weer gaat
- Bodnar SLI-M
- Suede fullsize 320mm stuur
- Momo pookknop
- Nixim Brake mod
Ach ja... Ik heb het geld zullen we maar zeggen. Ben nu bezig met een prototype voor een motion sim. De servo's bewegen al vanuit AC.
Goed punt. AC is de eerste game waarbij ik het ook echt gebruik (naast Euro Truck SimulatorRequiem19 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:47:
900 graden stuurtje is toch wel must voor moderne sims.
Verwijderd
Hmm... Silverstone International? Auto maakt me niet zoveel uit eigenlijk.Requiem19 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:08:
[...]
Gezien de interesse lijkt 1 time trial per week me even genoeg. Donderdag weer een andere trial. Als je nog voorkeuren hebt (ktm...?) hoor ik 't graag.
Een Momo vergelijken met een G25/G27 gaat natuurlijk wel een beetje mank.
De Momo is een generatie ouder en nu denk ik iets van 12 jaar oud, terwijl de G25 pas 6 en de G27 3 jaar oud is. Logisch dus dat daar een duidelijk verschil in zit.
De Momo is een generatie ouder en nu denk ik iets van 12 jaar oud, terwijl de G25 pas 6 en de G27 3 jaar oud is. Logisch dus dat daar een duidelijk verschil in zit.
Ik heb gisteren bijna een uur verbrand aan de BMW E30 M3 Group A Silverstone challenge om er vervolgens achter te komen dat sinds de 0.5 update de E30 Group A fors langzamer is gemaakt. Die 2:17 is dus totaal onmogelijk met de huidige E30 Group A...
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Ja volgens mij is de versie die nu DTM heet de auto die eerst als groep A in het spel zat. Grootste verschil is volgens mij de versnellingsbak.
Verwijderd
Welke Momo heb je? De zwarte met sequentiele shifter (Force Racing o.i.d.)? Ik heb eventueel wel wat settings voor je waarbij onderstuur prima merkbaar is.Tortelli schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 18:37:
Heb wel eens gereden met een F430 (Spider), die had een prima stuurgevoel.
Ik heb de zwarte inderdaad met sequentiële shifter (Momo Racing). Ben benieuwd naar je settings!.
Poosje geleden wat aan het prutsen geweest met andere settings, maar toen kwam het trillen op rechte stukken etc weer enorm terug
.
Zag ook dat Requiem een poging gedaan heeft bij de huidige challange, kortom ben nu 2e
.
Poosje geleden wat aan het prutsen geweest met andere settings, maar toen kwam het trillen op rechte stukken etc weer enorm terug
Zag ook dat Requiem een poging gedaan heeft bij de huidige challange, kortom ben nu 2e
Stuurgevoel is ook relatief, voor €140 gooi ik de tank van de R8 vol en heb ik reallife stuurgevoel en snelheids belevingSchuey schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 18:47:
[...]
Dat is een beetje relatief natuurlijk, voor €3000 kun je ook aardig shoppen
[ Voor 67% gewijzigd door Tortelli op 12-02-2014 18:37 ]
Thnx voor het meedenken wat betreft setup voor stuurtje etc.
Die gaat er wel komen, want of ik zuig te zwaar, of je kan gewoon niet competatief zijn met controller met dit spel. (en natuurlijk omdat het 10x mooier/leuker is : )
Ik hoop dat het de laatste v/d 2 is
Echt serieus aan de bak gegaan met de Timetrial maar heb em nog niet eens onder de 1.56
En trust me, die dikke 1.56 heb ik hard voor moeten werken, scheelde soms niet veel of die controller vloog dwars door de TV!
Het probleem is vooral dat ik niet goed kan corrigeren met de controller, net even dat tikje overstuur op proberen te vangen is met zo'n thumbstick 9/10 garantie voor vol de vangrail in (door te veel te corrigeren), terwijl er in dezelfde situatie met stuur nog prima wat van te maken zou zijn geweest (in mijn beleving).
'k weet niet waar het in de praktijk precies op zou uit komen, maar met m'n duim 4mm naar links staat bij wijze van spreken gelijk aan een volledige omwentelling van het stuur.
Het écht netjes lijnen is ook belangrijker dan ik tot nu toe heb ondervonden in gespeelde sims.
Na tig rondjes pushen, tot het kookpunt wanneer je er wéér afvliegt maar even een 'rustig rondje' doen. Vloeiend, lijnen pakken, voor m'n gevoel veel langzamer en voilá, nieuw ronderecord
Stond er echt van te kijken
Die gaat er wel komen, want of ik zuig te zwaar, of je kan gewoon niet competatief zijn met controller met dit spel. (en natuurlijk omdat het 10x mooier/leuker is : )
Ik hoop dat het de laatste v/d 2 is
Echt serieus aan de bak gegaan met de Timetrial maar heb em nog niet eens onder de 1.56
En trust me, die dikke 1.56 heb ik hard voor moeten werken, scheelde soms niet veel of die controller vloog dwars door de TV!
Het probleem is vooral dat ik niet goed kan corrigeren met de controller, net even dat tikje overstuur op proberen te vangen is met zo'n thumbstick 9/10 garantie voor vol de vangrail in (door te veel te corrigeren), terwijl er in dezelfde situatie met stuur nog prima wat van te maken zou zijn geweest (in mijn beleving).
'k weet niet waar het in de praktijk precies op zou uit komen, maar met m'n duim 4mm naar links staat bij wijze van spreken gelijk aan een volledige omwentelling van het stuur.
Het écht netjes lijnen is ook belangrijker dan ik tot nu toe heb ondervonden in gespeelde sims.
Na tig rondjes pushen, tot het kookpunt wanneer je er wéér afvliegt maar even een 'rustig rondje' doen. Vloeiend, lijnen pakken, voor m'n gevoel veel langzamer en voilá, nieuw ronderecord
Ik denk dat de F40 S3 ook wel bij uitstek de lastigste auto is om met controller te besturen. Soms wil je net dat beetje gas geven om de turbo op te laten spinnen, maar niet vol gas zodat je haaks de muur in gaat. Dat lukt met een controller niet.
Mee eens. Ik vind 1.56 met controller netjes. Heel veel dichterbij ga je niet komen.
@Tortelli, nette tijd hoor. Koste me echt moeite om eronder te komen. Setup tweaken hielp me over dood punt. Vooral bandjes oppompen op Monza
. Optimal was nu 52.5, maar blijft intens lastig om met die F40 het perfecte rondje te rijden.
@Tortelli, nette tijd hoor. Koste me echt moeite om eronder te komen. Setup tweaken hielp me over dood punt. Vooral bandjes oppompen op Monza
Thnx!
Ik rij met een vrij lage spanning om juist wat grip te houden, rond de 28 PSI geloof ik.
Rondje is een stuk trager dan mijn beste (een aantal posts terug) maar oogt technisch fraaier denk ik. Kunt veel leren van dit soort filmpjes imo; rempunten, apex, hoeveelheid gas die mensen geven op bepaalde punten etc.
Heb o.a. een Imola (die ik voordat ik aan AC begin voor het laatst gereden had in een Superbike game uit 2001 ofzo) ook het eea geleerd uit filmpjes.
Maar zoals Requiem al aangeeft zal het voor 95% aan je controller liggen. Overstuur opvangen met een stuur lukt met de F40 nog best goed, gebeurd niet zo vaak dat ik crash vanwege overstuur.
Is misschien wel een voordeel van de beperkte stuuruitslag van een Momo Racing
.
Ik rij met een vrij lage spanning om juist wat grip te houden, rond de 28 PSI geloof ik.
Hier mijn filmpje van een 1:53:8*HirzoSchuurman schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:50:
Na tig rondjes pushen, tot het kookpunt wanneer je er wéér afvliegt maar even een 'rustig rondje' doen. Vloeiend, lijnen pakken, voor m'n gevoel veel langzamer en voilá, nieuw ronderecord![]()
Rondje is een stuk trager dan mijn beste (een aantal posts terug) maar oogt technisch fraaier denk ik. Kunt veel leren van dit soort filmpjes imo; rempunten, apex, hoeveelheid gas die mensen geven op bepaalde punten etc.
Heb o.a. een Imola (die ik voordat ik aan AC begin voor het laatst gereden had in een Superbike game uit 2001 ofzo) ook het eea geleerd uit filmpjes.
Maar zoals Requiem al aangeeft zal het voor 95% aan je controller liggen. Overstuur opvangen met een stuur lukt met de F40 nog best goed, gebeurd niet zo vaak dat ik crash vanwege overstuur.
Is misschien wel een voordeel van de beperkte stuuruitslag van een Momo Racing
[ Voor 23% gewijzigd door Tortelli op 12-02-2014 21:27 ]
Dat is het precies denk ik.
Ik moet echt rijden met in m'n achterhoofd "rustig rustig rustig, geen wielspin, geen overstuur what so ever" want owee als je (serieus) moet corrigeren; dan hang je...
Zoals jullie em zo'n chicane insmijten so to speak dat kan ik met de controller echt wel vergeten, of het moet al op goed geluk zijn (maar dat is met een race weer niet zo handig...)
Maaaaaaaaarrrrrrrr
net nog wel een dikke 0.5 sec. van m'n tijd af weten te rijden, nu 1:55.821
Ik moet echt rijden met in m'n achterhoofd "rustig rustig rustig, geen wielspin, geen overstuur what so ever" want owee als je (serieus) moet corrigeren; dan hang je...
Zoals jullie em zo'n chicane insmijten so to speak dat kan ik met de controller echt wel vergeten, of het moet al op goed geluk zijn (maar dat is met een race weer niet zo handig...)
Maaaaaaaaarrrrrrrr
Zo lust ik er nog wel een paarTortelli schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:26:
Stuurgevoel is ook relatief, voor €140 gooi ik de tank van de R8 vol en heb ik reallife stuurgevoel en snelheids beleving
Als je allemaal met een controller speelt kun je zeer competetief bezig zijn uiteraard, maar dat is een ander verhaalHirzoSchuurman schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:50:
Thnx voor het meedenken wat betreft setup voor stuurtje etc.
Die gaat er wel komen, want of ik zuig te zwaar, of je kan gewoon niet competatief zijn met controller met dit spel.
Dat zegt niet echt iets over AC maar meer over de games die je gespeeld hebt op consoles (aanname) en misschien onterecht als sim bestempeld hebt denk ikHet écht netjes lijnen is ook belangrijker dan ik tot nu toe heb ondervonden in gespeelde sims.
Na tig rondjes pushen, tot het kookpunt wanneer je er wéér afvliegt maar even een 'rustig rondje' doen. Vloeiend, lijnen pakken, voor m'n gevoel veel langzamer en voilá, nieuw ronderecord![]()
[ Voor 63% gewijzigd door Schuey op 13-02-2014 09:11 ]
Zelfs met stuurtje is de F40 soms lastig te temmen. Ik heb sinds de nieuwe update vooral last bij het insturen. Als ik iets teveel trail brake komt de achterkant me in een soort pendulum beweging voorbij die niet meer op te vangen is. Kan ook aan mijn reactiesnelheid liggen natuurlijk.HirzoSchuurman schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:42:
Dat is het precies denk ik.
Maaaaaaaaarrrrrrrrnet nog wel een dikke 0.5 sec. van m'n tijd af weten te rijden, nu 1:55.821
Poweroverstuur is wel weer relatief goed op te vangen in de F40, tenzij je zo'n tankslapper krijgt, dan ben je wel even zoet
Ik zal vandaag een nieuwe challenge maken trouwens! KTM op Silverstone International was het idee.
En ohja, morgen weer een update! Leuk, wat zouden we krijgen?
Ik heb inderdaad de meeste uren in Forza 3 & 4 zitten, wil niet eens weten hoeveel uren denk ikSchuey schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:07:
[...]
Dat zegt niet echt iets over AC maar meer over de games die je gespeeld hebt op consoles (aanname) en misschien onterecht als sim bestempeld hebt denk ik
Eerst (veel) met controller, later met microsoft wheel.
Heel laat (in m'n "forza loopbaan"

Tijdje terug Iracing nog geprobeerd, maar het niet hebben van een goede setup qua stuur/pedalen en het beeld dat ik er al snel van kreeg deden me snel weer afkoelen (wil je een beetje leuke garage en tracks? >betalen betalen betalen + maandelijkse abbo kosten. Thnx but no thnx
Nu heb 'k een redelijke setup voor een PC sim, alleen beetje bottleneck met de 560Ti (naast i5 3570K / 16GB RAM) en is Assetto Corsa i guess m'n eerste echte kennismaking met PC race sims.
Nu nog een mooi setje wheel & pedals en ik ben er klaar voor
Trouwens, of het nu wel of niet het label sim mag hebben, man wat ik heb een lol gehad met Forza.
Ik speelde het wel als een sim (clean racing lobby's etc.) en heb veel super toffe close races gehad, bumper aan bumper, ronde na ronde > zweethandjes
Btw m'n 1:55.821 ook nog even opgenomen: klik
Same here, en ik heb het idee dat ik het begin van die pendulum beweging dan mis/te laat opmerk en waar ik em dan denk ik (hoop ik) met een stuurtje nog kan opvangen/eerder opmerken heb ik nu al op de restart button geklikt (c.q. geramd).Requiem19 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:44:
[...]
Zelfs met stuurtje is de F40 soms lastig te temmen. Ik heb sinds de nieuwe update vooral last bij het insturen. Als ik iets teveel trail brake komt de achterkant me in een soort pendulum beweging voorbij die niet meer op te vangen is. Kan ook aan mijn reactiesnelheid liggen natuurlijk.
Trouwens, is it just me or is die 'dirt texture' op de motorkap (ownee, F40 > kofferbak
Toen ik de eerste replay met external cam terug keek dacht ik eerst dat het een bug was.
Hard 2 pinpoint maar ik vind het niet mooi lijken, lijkt bij mij meer op een slechte paintjob met vale plekken dan een mooie laklaag met vuil er op.
[ Voor 8% gewijzigd door BeetjeVreemd op 13-02-2014 12:15 ]
Mooi mooi, ben heel benieuwd hoe de McLaren GT3 zich verhoud tegenover de Z4 GT3, want dat wordt toch wel een van de interessantste klasses voor leugue racing.
Audi R8 heeft een 80 liter tankSchuey schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:07:
[...]
Zo lust ik er nog wel een paar(grote tank of dure benzine trouwens
)
Heb zelf behoorlijk wat Forza 2, 3 en 4 gespeeld, al reed ik erg weinig online (had geen goldHirzoSchuurman schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:07:
[...]
Btw m'n 1:55.821 ook nog even opgenomen: klik
Je onderstuur in de bepaalde bochten wat teveel (Lesmo 1 + Ascari) maar verder zijn je lijnen prima. Gewoon een stuurtje kopen, wil je toevallig een Momo Racing hebben?
Heb zelf overigens een Gigabyte GV-R929OC-4GD gekocht, komt morgen binnen. Dan kan ik AC echt vol draaien
De KTM is tof, alleen ik zie de challenge nog nietRequiem19 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:44:
[...]
Ik zal vandaag een nieuwe challenge maken trouwens! KTM op Silverstone International was het idee.
En ohja, morgen weer een update! Leuk, wat zouden we krijgen?
[ Voor 78% gewijzigd door Tortelli op 13-02-2014 20:16 ]
Lekker. Ik heb een GTX 760, die kan AC tot noch toe ook nog op full settings aan. Alleen met AI erbij wordt het wat lastiger.
Tortelli schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:07:
Hebben wel, kopen niet.Tortelli schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 18:48:
Je onderstuur in de bepaalde bochten wat teveel (Lesmo 1 + Ascari) maar verder zijn je lijnen prima. Gewoon een stuurtje kopen, wil je toevallig een Momo Racing hebben?.
'k heb wel eens sterkere verkoopargumenten gehoord dan die van jou in bovenstaande quote
Onderstuur Lesmo 1 was er in eerste instantie niet echt, maar die korte bochtencombinatie vond ik echt zoooooo tricky dat ik em maar iets te wijd liet uitlopen ipv te corrigeren, want echt de minste of geringste verandering in de trigger en je staat 8erstevoren, of het nou meer of minder gas is, of een -minimale- stuurcorrectie met de thumbstick.
Dus echt questie van in één 'klap' insturen>vasthouden>hopen en bidden dat je niet spint>rustig uitaccelereren en hopen dat meneer pendulum -van een paar posts terug- niet langs komt
Ascari was ik nog een beetje aan het experimenteren hoe ik em zo hard mogelijk over de curbs kon rammen na één v/d eerder hier geplaatste filmpjes gezien te hebben.
Ik nam em eerder way more cautious, maar dat kostte teveel tijd.
Was verder ook niet m'n meest nette rondje ofzo, maar wel de snelste
Toffe graka die R9 290 trouwens, die wil ik ook wel
Maar eerst stuurtje etc.
't spul draait (zonder AI) goed en dat heeft wel prioriteit boven een gpu upgrade.
Dit zijn de ingewanden van mijn rig.
[ Voor 8% gewijzigd door BeetjeVreemd op 13-02-2014 21:27 ]
hoe komt het eigenlijk dat in ingame alle settings high heb staan kwa graphics.
maar voor mn gevoel het niet zo erg eyecandy is..?
maar voor mn gevoel het niet zo erg eyecandy is..?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Maar hoeveel kilometer per liter doet 'ie eigenlijk in de praktijk?
Gisteren ook maar eens de F40 S3 op Monza uitgelaten, maar ik vind het maar een lastige onhandelbare auto. Zonder S3 vind ik 'm beter in de hand te houden. Vooral het remmen vind ik lastig. (geen ABS aan staan, alleen auto clutch staat aan) Maar het ding heeft echt een krachtexplosie die ook lastig in de hand te houden is. Ik kwam niet onder de 1:57.567 in elk geval.
Ik wacht trouwens even met de nieuwe challenge totdat de update vanmiddag gereleased is.
Dan kunnen we de de Mclaren GT3 meenemen en eventueel een nieuw circuit (en ook de KTM op Silverstoneo international).
Dan kunnen we de de Mclaren GT3 meenemen en eventueel een nieuw circuit (en ook de KTM op Silverstoneo international).
Een ruime 1:6 geloof ikMetalfreak schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:48:
[...]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Requiem19 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:25:
Ik wacht trouwens even met de nieuwe challenge totdat de update vanmiddag gereleased is.
~1 op 6,5 gemiddeld. 1 op 4 als low en 1 op 9 als recordMetalfreak schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:48:
[...]
Gisteren ook maar eens de F40 S3 op Monza uitgelaten, maar ik vind het maar een lastige onhandelbare auto. Zonder S3 vind ik 'm beter in de hand te houden. Vooral het remmen vind ik lastig. (geen ABS aan staan, alleen auto clutch staat aan) Maar het ding heeft echt een krachtexplosie die ook lastig in de hand te houden is. Ik kwam niet onder de 1:57.567 in elk geval.
[ Voor 21% gewijzigd door Tortelli op 14-02-2014 11:20 ]
Duurt lang met die update
Heb de ktm op silverstone international al even geprobeerd.
Pff, kan weer helemaal opnieuw beginnen met auto en baan leren kennen, week de tijd als het goed is toch?
Ik moest en zal m'n tijd met de F40 op monza ook nog verbeteren.
Na nog wat onboard youtube filmpjes bekeken te hebben, een andere setup, en enkele bochten in een hogere versnelling door en voilá, nog 8 tienden er af
Helaas geen 54-er maar dit is weer een flinke verbetering

Heb de ktm op silverstone international al even geprobeerd.
Pff, kan weer helemaal opnieuw beginnen met auto en baan leren kennen, week de tijd als het goed is toch?
Ik moest en zal m'n tijd met de F40 op monza ook nog verbeteren.
Na nog wat onboard youtube filmpjes bekeken te hebben, een andere setup, en enkele bochten in een hogere versnelling door en voilá, nog 8 tienden er af
Helaas geen 54-er maar dit is weer een flinke verbetering

0.6.5
- Oculus Rift improvements
- High fov on single screen (>80 degrees) rendering fix
- Car physics & apps fixes
- Balanced opponents volume
- Some ranking fixes
- fixed closing AC while a replay was playing after a race
- Replay performance improvements
- Fixed real time position on restart
- Best lap is kept when restarting session
- Fixed look back on replay
- Engine smoke when damaged
- Engine damage (not balanced yet)
- McLaren MP4-12C GT3
- Upgrade BMW 1M Stage 3
- Upgrade Lotus Evora Stage 2
- Ferrari 599XX Aero center of pressure adjusted
- Ferrari 599XX improved cockpit view and adjusted bonnet cam
- Small aero improvements on BMW Z4 GT3, M3 GT2 and P4/5 Competizione
- New overboost function BMW Z4 Drift (keys 1-0 for 10% to 100% turbo boost. 80% default)
- Engine damage when turbo overboost is over 80% on cars that support it
- Engine damage from overreving the enging (i.e. downshifts)
- Steam friends leaderboard & Friends Leaderboard app for hotlap, drift & time attack
- Oculus Rift improvements
- High fov on single screen (>80 degrees) rendering fix
- Car physics & apps fixes
- Balanced opponents volume
- Some ranking fixes
- fixed closing AC while a replay was playing after a race
- Replay performance improvements
- Fixed real time position on restart
- Best lap is kept when restarting session
- Fixed look back on replay
- Engine smoke when damaged
- Engine damage (not balanced yet)
- McLaren MP4-12C GT3
- Upgrade BMW 1M Stage 3
- Upgrade Lotus Evora Stage 2
- Ferrari 599XX Aero center of pressure adjusted
- Ferrari 599XX improved cockpit view and adjusted bonnet cam
- Small aero improvements on BMW Z4 GT3, M3 GT2 and P4/5 Competizione
- New overboost function BMW Z4 Drift (keys 1-0 for 10% to 100% turbo boost. 80% default)
- Engine damage when turbo overboost is over 80% on cars that support it
- Engine damage from overreving the enging (i.e. downshifts)
- Steam friends leaderboard & Friends Leaderboard app for hotlap, drift & time attack

Vind deze update niet echt "wow". Ik speel AC al een tijdje niet meer, AI is nog wel bagger vind ik en hele tijd forever alone op 't circuit..
Maar het proces begint al te vertragen => 0.6.5 ipv 0.7
Maar het proces begint al te vertragen => 0.6.5 ipv 0.7
Elke update is wow
Zelf vind ik het al leuk dat je het kan spelen voordat het uberhaupt af is.
En de community lijkt ook best levendig. 't spul om makkelijker skins en apps etc. te maken zijn er nog niet eens maar de fora staan al vol met skins, auto's en banen.
AI stelt inderdaad nog niet veel voor, zelfs lastig/irritant soms als je ze alleen al wilt gebruiken om een beetje lijnen te rijden/auto te leren kennen.
En de community lijkt ook best levendig. 't spul om makkelijker skins en apps etc. te maken zijn er nog niet eens maar de fora staan al vol met skins, auto's en banen.
AI stelt inderdaad nog niet veel voor, zelfs lastig/irritant soms als je ze alleen al wilt gebruiken om een beetje lijnen te rijden/auto te leren kennen.
AI vind ik wel jammer, hoop dat ze dit echt nog goed gaan aanpassen.
Als ik met een groepje rijd lijkt het serieus net een bowlingbaan, iedereen gaat alle kanten op en iedereen knalt keihard opelkaar, ook op mij. Zelfs als ik met 1 AI rijd ontwijkt die idioot mij niet eens
Daarnaast kan het nog goed geoptimaliseerd worden qua graphics. Heb een i5 4670k op 4.6ghz, 8gb ram en een gtx 770 4gb en ik heb met een groepje AI's zware FPS drops plus totale freeze en kreeg zelfs de melding CPU >95%, dikke onzin want m'n CPU zat toen op rond de 50%.
Als ik met een groepje rijd lijkt het serieus net een bowlingbaan, iedereen gaat alle kanten op en iedereen knalt keihard opelkaar, ook op mij. Zelfs als ik met 1 AI rijd ontwijkt die idioot mij niet eens
Daarnaast kan het nog goed geoptimaliseerd worden qua graphics. Heb een i5 4670k op 4.6ghz, 8gb ram en een gtx 770 4gb en ik heb met een groepje AI's zware FPS drops plus totale freeze en kreeg zelfs de melding CPU >95%, dikke onzin want m'n CPU zat toen op rond de 50%.
en 0.6.6 is uit
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Heb net 3 keer achter elkaar de motor opgeblazen van de Zonda toen ik tegen de AI reed - nog niet eerder gehad......de laatste keer zelfs met de damage op standje off
0.6.6
- Fixed old replays engine sound
- Launcher :: fixed small issues
- Audio : fixed low volume in a file
0.6.6
- Fixed old replays engine sound
- Launcher :: fixed small issues
- Audio : fixed low volume in a file
[ Voor 25% gewijzigd door calsonic op 15-02-2014 15:16 ]
Ik heb mijn motor in de 1M met overboost functie ook al gesloopt
.
http://ac.nickthissen.nl/Pages/Events/ViewEvents.aspx?id=1
Mcl GT3@ Imola
KTM @ Silv. int
beide events toegevoegd aan de GoT Challenge. Dus slinger die app aan en zet onverbeterlijke tijden!
GoGoGoGoGo!
Mcl GT3@ Imola
KTM @ Silv. int
beide events toegevoegd aan de GoT Challenge. Dus slinger die app aan en zet onverbeterlijke tijden!
GoGoGoGoGo!
[ Voor 16% gewijzigd door Requiem19 op 15-02-2014 18:22 ]
Wat zijn de regels?
McLaren is gemaakt voor Traction Control + ABS, dan dus aan?
McLaren is gemaakt voor Traction Control + ABS, dan dus aan?
Geloof dat dat standaard al aanstaat zelfs 
Wel weinig gevoel in mijn stuur zeg, sommige slides voel je helemaal geen reet van en met zulk weinig gevoel is het ook lastig corrigeren..
Zonder setup een 1:50.8xx
Wel weinig gevoel in mijn stuur zeg, sommige slides voel je helemaal geen reet van en met zulk weinig gevoel is het ook lastig corrigeren..
Zonder setup een 1:50.8xx
[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 15-02-2014 21:05 ]
Heb tot nu toe meer achterste voren gereden dan vooruit met de McLaren GT3

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 15-02-2014 22:27 ]
Mag ik even zeggen dat ik de MP4 12C GT3 van AC helemaal niet zo geweldig overtuigend vind?
Qua straatauto's heeft AC echt een streepje voor op iRacing's physics en rFactor 2 in mijn ogen. Nu ook de wat meer serieuzere raceauto's aan AC worden toegevoegd bekruipt me toch een "meh" gevoel. Vandaag de 12C GT3 losgelaten op een aantal circuits maar hij is ... gevoelloos. Je voelt niet echt wat de auto doet, heb nog met FFB zitten rommelen maar dat hielp niet (zou ook niet moeten). Ik vind hem niet overtuigend, mis gevoel.
AC is leuk hoor, begrijp me niet verkeerd. Kan me nu al verheugen om met een willekeurige auto straks over de Nordschleife te jakkeren, maar ik vrees dat het gebruik van AC door mij ook wel ophoudt.
Qua straatauto's heeft AC echt een streepje voor op iRacing's physics en rFactor 2 in mijn ogen. Nu ook de wat meer serieuzere raceauto's aan AC worden toegevoegd bekruipt me toch een "meh" gevoel. Vandaag de 12C GT3 losgelaten op een aantal circuits maar hij is ... gevoelloos. Je voelt niet echt wat de auto doet, heb nog met FFB zitten rommelen maar dat hielp niet (zou ook niet moeten). Ik vind hem niet overtuigend, mis gevoel.
AC is leuk hoor, begrijp me niet verkeerd. Kan me nu al verheugen om met een willekeurige auto straks over de Nordschleife te jakkeren, maar ik vrees dat het gebruik van AC door mij ook wel ophoudt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
De app registreert geen tijden net zoals met de BMW 1M die toen nieuw was.
Heb maar handmatig toegevoegd
Wel lastig om de auto inderdaad onder controle te houden, met name richting aqua minerale
Heb maar handmatig toegevoegd
Wel lastig om de auto inderdaad onder controle te houden, met name richting aqua minerale
Verwijderd
Hier ook mixed feelings. Je kan 'm aardig hard de bocht ingooien, maar hij geeft totaal geen feedback. Hoop echt dat ze de ffb voor die wagen nog aanpassen. Meer positief camber en verlagen power diff doet al wel een hoop goed voor grip en overstuurproblemen, maar hij blijft behoorlijk vaag en lui aanvoelen.Arfman schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:41:
Mag ik even zeggen dat ik de MP4 12C GT3 van AC helemaal niet zo geweldig overtuigend vind?
Zou trouwens mooi zijn als er fatsoenlijke telemetrie komt (eventueel uit te lezen in Motec I2 Pro zoals bij rFactor).
Ik moet zeggen dat het bij mij gisteren ook tegenviel. Als deze ook zo blijft dan blijven er voor mij erg weinig auto's over om in AC te rijden want dan vind ik ze elders veel beter. Maar we zullen zien, er kan nog zoveel getweaked worden uiteindelijkArfman schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:41:
Nu ook de wat meer serieuzere raceauto's aan AC worden toegevoegd bekruipt me toch een "meh" gevoel.
Idd leuk dat ze al telemetry logging hebben toegevoegd standaard, maar geef mij maar i2pro
[ Voor 9% gewijzigd door Schuey op 16-02-2014 09:40 ]
racewagens zijn erg gevoelloos inderdaad. de racewagens laten de flaws van de game goed zijn. de straatwagens lijken wel goed tot nu toe. ook missen de banen detail en gevoel. this helemaal glad met af en toe een random bobbel
Je kunt alle telemtry in Motec laden en uitlezen.
En random hobbels? Dan heb je er bijzonder weinig van begrepen.
En random hobbels? Dan heb je er bijzonder weinig van begrepen.
Verwijderd
Hoe dan? Voor zover ik weet worden er nu alleen .nkt-bestanden weggeschreven die je in AIM RaceStudio moet uitlezen, en is het aantal channels heel beperkt.Requiem19 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 13:46:
Je kunt alle telemtry in Motec laden en uitlezen.
Je hebt gelijk, het niet niet motec maar AIM. Ik wist niet dat de channels beperkt waren.Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:04:
[...]
Hoe dan? Voor zover ik weet worden er nu alleen .nkt-bestanden weggeschreven die je in AIM RaceStudio moet uitlezen, en is het aantal channels heel beperkt.
Uitgebreide informatie vind je hier:
http://www.assettocorsa.n...s-with-aim-analysis.2254/
Overigens een 1.44.8 op Imola neergezet in de Mclaren net. Geen TC, wel ABS (by default aan, omdat de Mc dit in het echt ook heeft). Zoals bij alle AC auto's wordt het pas leuk zodra je de grens bereikt. Voordat je die grens bereikt is het een stuk minder spannend.
Lekkere tijd weer ^^ Ik ga nog eens proberen of ik een betere tijd kan rijden
Ik heb er moeite mee, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mezelf dan aan de McLaren. Imola altijd al een vervelende rotbaan gevonden waar ik geen ritme kan vinden. 1:47 is het doel, wel een bizar verschil met de 1:44.
Volgende keer Silverstone met een GT3?

Verwijderd
Oh yeah een 1:47.437. Stond eerst op een 1.49 geloof ik.
Daarna wat ronden geraced tegen AI en daar reed ik al een 1.48.2 in.
Race later nog een keer een 1.48.4 en toen maar weer hotlappen.
Eerst een 1.47.8 en toen die 1.47.4
Ben nog nooit eeder zo dicht bij Reqiuem geweest
Daarna wat ronden geraced tegen AI en daar reed ik al een 1.48.2 in.
Race later nog een keer een 1.48.4 en toen maar weer hotlappen.
Eerst een 1.47.8 en toen die 1.47.4
Ben nog nooit eeder zo dicht bij Reqiuem geweest
Net ook de update geprobeerd met de Mclaren. Opzich een redelijk goed bestuurbare auto. Met standaard setup behoorlijk wat overstuur met trial braking maar als je wat minder gehaast rijdt is het beestje prima te houden.
Dan merk je toch wel dat de GT3 wagens eigenlijk geen echt karakter hebben in tegenstelling tot de klassieke wagens. Het zal gerust vermakelijk zijn om tegen andere mensen te rijden maar echt speciaal is het niet.
Het lijkt wel dat de throttle input voor de Mclaren verkeerd ingesteld staat. Het karretje gaat pas echt rijden bij 85-95% throttle input i.t.t. de andere auto's die wel direct reageren . Dit was in versie 0.3 geloof ik ook bij andere auto's dus hopelijk fixen ze dat nog even. (ClubSport V1 pedalen hier)
Met de update voor de turbo's hoop ik stiekem op de Lotus 98T in de volgende update. De mooiste en 1 v.d. krachtigste F1 wagens ooit gebouwd waarmee Kunos gelijk kunnen laten zien wat ze met een 'echte' open wheeler kunnen.
Ik zal van de week ook eens kijken bij jullie time-trial challenge, eens kijken hoe hoog ik kan komen!
Dan merk je toch wel dat de GT3 wagens eigenlijk geen echt karakter hebben in tegenstelling tot de klassieke wagens. Het zal gerust vermakelijk zijn om tegen andere mensen te rijden maar echt speciaal is het niet.
Het lijkt wel dat de throttle input voor de Mclaren verkeerd ingesteld staat. Het karretje gaat pas echt rijden bij 85-95% throttle input i.t.t. de andere auto's die wel direct reageren . Dit was in versie 0.3 geloof ik ook bij andere auto's dus hopelijk fixen ze dat nog even. (ClubSport V1 pedalen hier)
Met de update voor de turbo's hoop ik stiekem op de Lotus 98T in de volgende update. De mooiste en 1 v.d. krachtigste F1 wagens ooit gebouwd waarmee Kunos gelijk kunnen laten zien wat ze met een 'echte' open wheeler kunnen.
Ik zal van de week ook eens kijken bij jullie time-trial challenge, eens kijken hoe hoog ik kan komen!
Imola is een baan met paar combi's waar je vaak 1e bocht moet opgeven voor betere exit volgende bocht. Als je dat trucje door heb haal je echt veel van je tijd af.lezut schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:17:
Ik heb er moeite mee, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mezelf dan aan de McLaren. Imola altijd al een vervelende rotbaan gevonden waar ik geen ritme kan vinden. 1:47 is het doel, wel een bizar verschil met de 1:44.
Laatste beetje is setup en wagenbeheersing. WR is nu 43.2 op Imola, dan weet je dus pas echt hoe het moet.
@JP; goede tijd!
TIP; als je tirewear uitzet, hebben de softs 90% grip! Als je tire wear aanzet, hebben de softs ook 90% grip, maar na een rondje verandert dat in 100%. Scheelt veel tijd!
Mediums hebben 99% grip bij 0x tirewear overigens.
[ Voor 14% gewijzigd door Requiem19 op 17-02-2014 00:06 ]
Chicanes rossen ja
Moet zeggen dat het anti-cut systeem van AC wel goed ingrijpt, in GTR2 was dat vooral op Imola drama. Een race werd dan meer NK grasmaaien.
Nouja zegRequiem19 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:59:
[...]
TIP; als je tirewear uitzet, hebben de softs 90% grip! Als je tire wear aanzet, hebben de softs ook 90% grip, maar na een rondje verandert dat in 100%. Scheelt veel tijd!
Juist geen chicanes rossen!lezut schreef op maandag 17 februari 2014 @ 00:10:
Chicanes rossen jaMoet zeggen dat het anti-cut systeem van AC wel goed ingrijpt, in GTR2 was dat vooral op Imola drama. Een race werd dan meer NK grasmaaien.
@Schuey; idee is dat softs pas goed werken als ze op temperatuur zijn en de eerste ronde nog minder grip hebben. Dat is alleen beetje vreemd uitgewerkt. Ik kwam erachter toen ik de mediums sneller vond op de Mcl. Even zoeken op het AC forum leverde dit antwoord op.
Mijn snelste tijd heb ik gedaan met softs en dan tire wear aan. Dan heb je in rondje 2 meeste grip, maar in rondje 3 en 4 kun je ook nog wel goede tijden zetten. Daarna verlies je gewoon grip.
Requiem19, heb je die 1:44-er opgenomen?
Ben wel benieuwd naar welke lijnen je pakt.
Ik ken Imola verder niet, ook niet met eerdere games/sims op gereden dus dat gaat van mij geen top tijd worden in een weekje denk ik, maar wie weet.
Nog amper gereden met de McLaren verder, was begonnen met de KTM TimeTrial op Silverstone Int. en heb daar teveel lol bij
(niet alleen in je fancy McLaren gaan rijden
@everybody hé, KTM is er ook nog
Geniale gooi-en smijt bak dat!
Heerlijk om em die eerste bocht in te rossen
Ik krijg de bandjes alleen niet goed warm met de KTM, die moeten toch wel zo 85-90 graden worden/blijven toch?
Nog even over de McLaren GT3 trouwens. Hoe zit dat nu met ABS en TC?
Begrijp ik het goed dat beide aan staan ook al zet je het uit in het game menu? (omdat het in het echt ook bij die auto hoort)
De comments van hierboven wat betreft hoe de McLaren aanvoelt kan ik wel beamen.
(saai/gevoelloos etc.).
Eerste indruk btw, nog amper mee gereden.
De KTM is dan het andere uiterste moet ik zeggen, tot nu toe (heb de beta amper een week ofzo) veel meer lol met bijv. BMW 1M/F40/KTM dan met de Z4 GT3 en McLaren GT3 etc.
Ben wel benieuwd naar welke lijnen je pakt.
Ik ken Imola verder niet, ook niet met eerdere games/sims op gereden dus dat gaat van mij geen top tijd worden in een weekje denk ik, maar wie weet.
Nog amper gereden met de McLaren verder, was begonnen met de KTM TimeTrial op Silverstone Int. en heb daar teveel lol bij
(niet alleen in je fancy McLaren gaan rijden
Geniale gooi-en smijt bak dat!
Heerlijk om em die eerste bocht in te rossen
Ik krijg de bandjes alleen niet goed warm met de KTM, die moeten toch wel zo 85-90 graden worden/blijven toch?
Nog even over de McLaren GT3 trouwens. Hoe zit dat nu met ABS en TC?
Begrijp ik het goed dat beide aan staan ook al zet je het uit in het game menu? (omdat het in het echt ook bij die auto hoort)
De comments van hierboven wat betreft hoe de McLaren aanvoelt kan ik wel beamen.
(saai/gevoelloos etc.).
Eerste indruk btw, nog amper mee gereden.
De KTM is dan het andere uiterste moet ik zeggen, tot nu toe (heb de beta amper een week ofzo) veel meer lol met bijv. BMW 1M/F40/KTM dan met de Z4 GT3 en McLaren GT3 etc.
Veel vragen tegelijk, ik zal proberen ze te beantwoorden 
- Filmpje niet opgenomen, maar ik wil best een replay uploaden mocht ik mijn tijd verbeteren later deze week (wil stiekem de 1.43 in).
- KTM is briljant, wat je zegt idd, gooi en smijtwerk. (Vraag is of dat ook het snelste is).
- Of de banden warm genoeg worden hangt af van het type band. Straatbanden (die zitten op de KTM toch?) werken bij lagere temperaturen dan racebanden. 60-70 graden voor straatbanden is al goed. Haal je dat ook niet, verlaag dan de bandenpressures, of verhoog negatieve camber.
Mclaren:
- Standaard staat ABS aan, ook als je met alle assists uit rijdt. TC staat wel uit. In de GT3 series in real life mag men gebruikmaken van TC én ABS. De auto's worden hier ook op gebouwd. TC maakt je niet perse sneller, maar zorgt wel voor veel minder bandenslijtage (ook nodig bij endurance series..).
- Ik denk dat meeste mensen een KTM, 1M of F40 leuker vinden. Auto's zonder downforce glijden meer, zijn levendiger. Raceauto's zijn redelijk steriel. Je kunt ze veel preciezer besturen, maar ze voelen klinisch aan. Dat is denk ik ook het doel van een raceauto, zo min mogelijk randgebeuren en zoveel mogelijk focussen op snelle rondetijden.
Ik heb persoonlijk alleen issues met het vreemde overstuur op hoge snelheid in de Mclaren. Dat voelt voor mij als een bug. Merk je alleen op Silverstone in Copse en Maggots en Becketts. Lift of bij entry en je komt in een unrecoverable spin. Verder vind ik de Mclaren erg leuk. Denk dat het super leuk wordt om een league te rijden met Mclaren's en Z4 GT3's. En dan komt de SLS GT3 er ook nog aan!
- Filmpje niet opgenomen, maar ik wil best een replay uploaden mocht ik mijn tijd verbeteren later deze week (wil stiekem de 1.43 in).
- KTM is briljant, wat je zegt idd, gooi en smijtwerk. (Vraag is of dat ook het snelste is).
- Of de banden warm genoeg worden hangt af van het type band. Straatbanden (die zitten op de KTM toch?) werken bij lagere temperaturen dan racebanden. 60-70 graden voor straatbanden is al goed. Haal je dat ook niet, verlaag dan de bandenpressures, of verhoog negatieve camber.
Mclaren:
- Standaard staat ABS aan, ook als je met alle assists uit rijdt. TC staat wel uit. In de GT3 series in real life mag men gebruikmaken van TC én ABS. De auto's worden hier ook op gebouwd. TC maakt je niet perse sneller, maar zorgt wel voor veel minder bandenslijtage (ook nodig bij endurance series..).
- Ik denk dat meeste mensen een KTM, 1M of F40 leuker vinden. Auto's zonder downforce glijden meer, zijn levendiger. Raceauto's zijn redelijk steriel. Je kunt ze veel preciezer besturen, maar ze voelen klinisch aan. Dat is denk ik ook het doel van een raceauto, zo min mogelijk randgebeuren en zoveel mogelijk focussen op snelle rondetijden.
Ik heb persoonlijk alleen issues met het vreemde overstuur op hoge snelheid in de Mclaren. Dat voelt voor mij als een bug. Merk je alleen op Silverstone in Copse en Maggots en Becketts. Lift of bij entry en je komt in een unrecoverable spin. Verder vind ik de Mclaren erg leuk. Denk dat het super leuk wordt om een league te rijden met Mclaren's en Z4 GT3's. En dan komt de SLS GT3 er ook nog aan!
Oké dat scheelde aardigRequiem19 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:59:
[...]
2,5 seconde eraf... ik was al bang dat ik het verleerd was of dat je ergens een tunnel had gegraven, maar valt dus gelukkig nog mee
[ Voor 15% gewijzigd door lezut op 17-02-2014 18:28 ]
Dat had ik eerder moeten weten
.

[ Voor 5% gewijzigd door Tortelli op 17-02-2014 18:54 ]
Dit topic is gesloten.