Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zal wel als DLC beschikbaar komen. Lijkt me sterk dat niet pre-orderaars deze map nooit kunnen spelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.callofduty.nl/callofduty/newsimages/Image/ansichtkaart_nuketown2025.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:52
Defused schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:45:
47 euro inclusief 12 maanden de Power Unlimited. Plus nog 2,30 verzendkosten. 49,30. Vind ik toch best goedkoop... Iemand hem daar al toevallig besteld?

Is wel zonder de Nuketown map, maar is die ook op een andere manier te verkrijgen?
Was wel mijn plan om hem daar te bestellen.
Vrienden hadden vorige jaar MW3 met deze actie gekocht , was allemaal goed en wel op de dag van release aangekomen :)

Edit:
Inmiddels besteld :) , iemand enige idee vanaf wanneer je het abonnement weer kan opzeggen?
Heb er namelijk geen trek in als hij na 12 maanden automatisch verlengd word voor de hoofdprijs :P

[ Voor 16% gewijzigd door Fastclaimer op 12-10-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Zelf gevonden ...

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Er is een Seasons Pass waarmee je voor 50$ alle DLC's krijgt.
Het is tot nu alleen nog maar in Dollars, dus zal wel snel naar europa komen.
Elite wordt gratis, maar je krijgt geen DLC's erbij. Die season pass is net zoals Elite vorig jaar. Je krijgt het eerder en het scheelt je 10$ als je die pass koopt.

YouTube: Black Ops 2 DLC Information & ELiTE 2.0

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En een wazige YouTube video is daarvoor je bron? Jij bent niet toevallig ook in de AH actie op FB getrapt hoop ik?

Ga er maar vanuit dat het gewoon weer hetzelfde werkt als MW3. Premium members krijgen alles dus gewoon inclusief en eerder. Zou niet weten waarom het nu ineens niet meer zo gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

bram1984 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:53:
En een wazige YouTube video is daarvoor je bron? Jij bent niet toevallig ook in de AH actie op FB getrapt hoop ik?

Ga er maar vanuit dat het gewoon weer hetzelfde werkt als MW3. Premium members krijgen alles dus gewoon inclusief en eerder. Zou niet weten waarom het nu ineens niet meer zo gaat werken.
Volgens mij heeft hij het filmpje zelf gemaakt... (Check username op youtube en hier.) Helemaal geen bron dus.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hopelijk wat minder servers met restricties, want dat vond ik het nadeel van BO. Server A mocht je geen grenades gebruiken, server B geen knife, etc etc. Dat blijf ik het voordeel vinden van het matchmakingsysteem, alle maps en wapens mag je gebruiken, die zitten tenslotte niet voor niets in de game.

We wachten met spanning af :) De preorder is een tijd geleden al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Hann1BaL schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:02:
Hopelijk wat minder servers met restricties, want dat vond ik het nadeel van BO. Server A mocht je geen grenades gebruiken, server B geen knife, etc etc. Dat blijf ik het voordeel vinden van het matchmakingsysteem, alle maps en wapens mag je gebruiken, die zitten tenslotte niet voor niets in de game.
BO2 krijg dan ook matchmaking op dedicated servers. Geen admins met eigen regels, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:48
Er zijn geen restricties, wat denk je daavan :)
Het is Party system ala MW2/MW3, maar met Dedis erachter, dus je bent niet afhankelijk van de host :)

@Bram:
http://mp1st.com/2012/10/...-black-ops-2-season-pass/
YouTube: Black Ops 2 Season Pass Details: No CoD Elite Premium? YESSSSS!!!!

[ Voor 67% gewijzigd door vinom op 15-10-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

vinom schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:05:
Het is Party system ala MW2/MW3, maar met Dedis erachter, dus je bent niet afhankelijk van de host :)

@Bram:

[video]
best of both worlds! Maar ik als pessimist noem dan toch weer een nadeel: Nu kan ik cheaters kicken, omdat ik heel vaak zelf host ben in MW2 (zal wel door netwerk en hardware config komen.) Dat is dan lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:05:

@Bram:

[video]
Dat ziet er betrouwbaarder uit, kwam via Google echter niet al teveel tegen.
Hann1BaL schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:23:
[...]

best of both worlds! Maar ik als pessimist noem dan toch weer een nadeel: Nu kan ik cheaters kicken, omdat ik heel vaak zelf host ben in MW2 (zal wel door netwerk en hardware config komen.) Dat is dan lastig.
Ja en je kunt ook mensen kicken die gewoon meer skill hebben, dus sowieso bullshit dat het überhaupt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En deze site: http://www.callofduty.com/elite (laad bij mij vaag. URL is echter officieel.

Volgens mij wordt het echter precies hetzelfde als nu. Elite is standaard stats op een website en wat competities. Elite Premium is alle DLC zooi, extra competities en extratjes erbij. Nu heet het Elite Premium straks Season Pass. Same difference.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik heb daar toch ook die informatie van man.
Charlieintel MP1st weet ik het wat je allemaal hebt.

Elite Premium heb je nu niet meer, het heet nu Season Pass.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
bram1984 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:27:
[...]

Dat ziet er betrouwbaarder uit, kwam via Google echter niet al teveel tegen.

[...]

Ja en je kunt ook mensen kicken die gewoon meer skill hebben, dus sowieso bullshit dat het überhaupt kan.
Is gewoon hetzelfde alleen heeft meneer meer views.
Altijd beetje jammer dat de kleine youtubers nooit betrouwbaar zijn maar de grote wel.
En ze allebij de zelfde informatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:27
Bron vermelden doet wonderen. :)

Maar ik ben benieuwd hoe elite op de pc nu wordt. Je zou denken dat met hun eigen dedicated servers de uitgebreide stats nu wel kunnen zonder veiligheidsrisico's. Hoewel BO1 al heel veel had ingame. En persistent stats brengt natuurlijk ook het slechte in de mens naar boven (onoes mijn kdr gaat 0.01 omlaag). :p

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Spelen jullie allemaal op de PC?
Ik speel op ps3 en heb dat allemaal niet. Gewoon spelen, zonder restricties of dat je gekicked kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:48
PC ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PM_Petrol schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:02:
[...]

Is gewoon hetzelfde alleen heeft meneer meer views.
Altijd beetje jammer dat de kleine youtubers nooit betrouwbaar zijn maar de grote wel.
En ze allebij de zelfde informatie geven.
Hetzelfde? Gast, in het goede filmpje komt Treyarch aan het woord, lijkt me toch wat betrouwbaarder. :+

Ik speel overigens ook op de PS3 met nog een hele berg andere Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
bram1984 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:39:
[...]

Hetzelfde? Gast, in het goede filmpje komt Treyarch aan het woord, lijkt me toch wat betrouwbaarder. :+

De inhoud is toch bijna hetzelfde?
En ik heb mn filmpje voor dat Treyarch kwam al geupload.
Ook COD op playstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
ooh echt joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bed76
  • Laatst online: 24-02 13:53
PM_Petrol schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:29:
Er is een Seasons Pass waarmee je voor 50$ alle DLC's krijgt.
Het is tot nu alleen nog maar in Dollars, dus zal wel snel naar europa komen.
Elite wordt gratis, maar je krijgt geen DLC's erbij. Die season pass is net zoals Elite vorig jaar. Je krijgt het eerder en het scheelt je 10$ als je die pass koopt.

YouTube: Black Ops 2 DLC Information & ELiTE 2.0
Ja of je wacht tot Steam ze in de aanbieding heeft voor 50%, dat heb ik in ieder geval gedaan bij MW3 voor de 1e 2 DLC's. De 3e was alleen SP en de 4e ga ik nu niet meer kopen... Over een maandje komt BO2 al uit.

PS: een van de weinige game sdie ik gepreorderd heb in mijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
In de loop van de week zal ik de openingspost nog een restyle geven met nieuwe/up-to-date informatie en een nieuw jasje.. Sorry dat het zo lang heeft moeten duren, maar dit kon niet anders ivm drukte en veel dingen aan m'n hoofd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
bram1984 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:39:
[...]

wat is je psn name?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sausbert

Volgens mij heb ik jou ook in mijn lijst staan. Kleine is alleen net geboren en de zolder is na de verhuizing nog niet helemaal gereed, maar daarna zal ik er weer wat vaker zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
congrats nog dan. En ik dacht al volgens mij heb ik je ook in mijn lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks. Wie weet moet er over een paar jaar een PS3 bij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compi_56
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 21:29
COD BO II Launch video

Launch Trailer - Official Call of Duty: Black Ops 2 Video

Ik ben verrast door de trailer ziet er goed uit! ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Compi_56 op 17-10-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice! Zo te zien heeft de engine wel een redelijke opdonder gehad. Check dat water op die gast z'n gezicht op 00:23.

edit: Die onzichtbare pakken hoeven wat mij betreft niet in de MP te zitten overigens.

[ Voor 27% gewijzigd door bram1984 op 17-10-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Compi_56 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:22:

Ik ben verrast door de trailer ziet er goed uit! ;)
Ik vind 't er maar lelijk uitzien, maar ik koop 'm toch voor de multiplayergameplay. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
bram1984 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:23:
Nice! Zo te zien heeft de engine wel een redelijke opdonder gehad. Check dat water op die gast z'n gezicht op 00:23.

edit: Die onzichtbare pakken hoeven wat mij betreft niet in de MP te zitten overigens.
Zit ook niet in de multiplayer, anders krijg je Ghost Pro Pro :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Hmmm met zo'n filmpje begint het toch weer te kriebelen :-)

Ik hoop alleen dat het niet té futuristisch gaat worden..

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Sssquirrel schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:43:
Hmmm met zo'n filmpje begint het toch weer te kriebelen :-)

Ik hoop alleen dat het niet té futuristisch gaat worden..
Idd. Toch maar ff bestellen. En dan oordelen of het wat is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
Vanavond ook maar eens langs de Gamemania lopen om hem te bestellen. Voor de PC uiteraard :)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunick
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 15:18
Zoo ook maar even een pre-order gedaan bij gamesync. Ben toch wel benieuwd eerlijk gezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pedr0 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:14:
Vanavond ook maar eens langs de Gamemania lopen om hem te bestellen. Voor de PC uiteraard :)
Tenzij je games inlevert, kun je beter bij playmefirst bestellen. Ben je € 15,- goedkoper uit.

Voor de PC uiteraard? Gezien de belabberde ondersteuning, vele cheaters en de minimale grafische verschillen vind ik CoD op de PC allesbehalve "uiteraard". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
bram1984 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:57:
[...]

Tenzij je games inlevert, kun je beter bij playmefirst bestellen. Ben je € 15,- goedkoper uit.

Voor de PC uiteraard? Gezien de belabberde ondersteuning, vele cheaters en de minimale grafische verschillen vind ik CoD op de PC allesbehalve "uiteraard". :)
Dedicated servers + matchmaking. *O*

Maar geen vrije unranked servers meer met server en mod tools. -O-

Voor MW 2 en 3 maakte het buiten de native muis en keyboard ondersteuning niet zo veel uit. Ben trouwens benieuwd of BO2 op de pc weer native controller ondersteuning krijgt en dan met aim assist deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
[...]

Voordat we de hele discussie weer van voor af aan beginnen. Ik ben zo iemand die blijft zeggen dat Shooters op de PC thuishoren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Dat onderwerp zal blijven terugkeren tot de aarde vergaat :p

Ik zeg dat het gewoon een kwestie van voorkeur is.

Binnenkort maar eens pre-order plaatsen, alhoewel ik had voorgenomen geen cod meer aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S.J_84 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:40:
Dat onderwerp zal blijven terugkeren tot de aarde vergaat :p

Ik zeg dat het gewoon een kwestie van voorkeur is.

Binnenkort maar eens pre-order plaatsen, alhoewel ik had voorgenomen geen cod meer aan te schaffen.
Heh. Die opmerking zal ook blijven terugkeren tot de aarde vergaat, :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Pedr0 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:14:
[...]

Voordat we de hele discussie weer van voor af aan beginnen. Ik ben zo iemand die blijft zeggen dat Shooters op de PC thuishoren! ;)
Een pc is toch hopeloos ouderwets... Console is de toekomst en dan bedoel ik niet dat walglijke ding van Microsoft.... :+

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pedr0 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:14:
[...]

In de jaren 90 blijven hangen? Shooters als BF en Far Cry 3 moet je zeker op de PC spelen, mee eens. Maar CoD, neh. Muizen op de console hebben we al, houd je alleen nog dedicated servers over. Wat ik alleen maar wil zeggen, is dat je doet alsof een aanschaf voor de PC vanzelfsprekend is. Kijk eens naar de cijfertjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
[...]

Een muis overtreft de controller. ;) Als een input device aim-assist nodig heeft bij een situatie die precisie en skill vereist (= een shooter game), dan is er iets fundamenteel mis met dat device.

Ik vind het zonde dat er zo weinig consolegames de muis ondersteunen. Consolegamers weten niet wat ze missen! Counterstrike GO op de PS3 ondersteunt dit, maar dat is jammer genoeg een uitzondering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien heb je het een en ander gemist (minder vriendelijke versie: onder een steen gezeten) de afgelopen jaren, maar ik speel mijn shooters al een jaar of 3 met een muis op mijn PS3, maar dat terzijde.

edit: Ik hoor veel mensen trouwens over de engine mekkeren, maar kijk eens aandachtig naar dat filmpje wat ik hierboven heb gepost. Ik vind het eerlijk gezegd best indrukwekkend hoe gigantisch veel detail er in de maps is gestopt. Leidingen en beschadigingen op muren, stoeltjes die om liggen, pallets, planken en puin op de grond, en zo zijn er nog veel meer dingen. Ik kan prima uit de voeten met deze engine. :)

[ Voor 62% gewijzigd door bram1984 op 20-10-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
bram1984 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:16:
[...]

In de jaren 90 blijven hangen? Shooters als BF en Far Cry 3 moet je zeker op de PC spelen, mee eens. Maar CoD, neh. Muizen op de console hebben we al, houd je alleen nog dedicated servers over. Wat ik alleen maar wil zeggen, is dat je doet alsof een aanschaf voor de PC vanzelfsprekend is. Kijk eens naar de cijfertjes. :+
Die Console vs PC discussies zullen er altijd blijven. Daarnaast heeft het niks te maken van "in de jaren 90 blijven hangen", maar eerder dat ikzelf en velen andere met mij de PC verkies boven de console.

Ik zou het weleens willen zien dat er ooit een crossplatform komt voor shooters. Helaas is dat al eerder geprobeerd door Epic met UT, maar omdat de FPS op de PC vele malen sneller is en ook de gameplay, was dit niet te doen. Console is nou eenmaal trager, shit happens :+

En als ik dan zou moeten kiezen, dan is het 'uiteraard' de Xbox :z

[ Voor 3% gewijzigd door Pedr0 op 20-10-2012 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er juist mee te maken. Toen was de PC nog hét platform waarvoor shooters ontwikkeld werden. Nu zijn het 9 van de 10 keer brakke ports waarbij er amper wat aan cheaters gedaan wordt. Zo "natuurlijk" is het dus niet meer om je shooters op de PC te spelen, een uitzondering daar gelaten. Dat wil ik alleen maar zeggen.

Crossplatform wil ik ook wel weer eens zien. Kijk eens gameplay op de PC en consoles, er zit echt amper snelheidsverschil meer tussen hoor. Tegenwoordig bestaan de maps veelal uit chokepoints waarbij je gewoon moet zorgen dat je op het juiste moment de goede kant op loopt en over goede mapkennis beschikt. Goede spelers met een controller hebben hun sensitivity op 10 staan en doen amper onder voor een speler met een muis. Zoals ik hierboven aangeef speel ik zelf met een muis, ik ben een gemiddelde speler met goede mapkennis, maar mijn K/D komt niet boven de 2 uit. Ik ben zelfs 1 van de mindere van de Eagles, terwijl het leeuwendeel met een controller speelt. :)

En als jij "uiteraard" wilt betalen om online te mogen spelen, moet je dat vooral doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MW3
PC 1,5 mil
PS3 12 mil
Xbox360 14mil

Bron PU van deze maand. Enorm serieus vakblad.

Misschien is een muis super veel beter maar misschien vinden mensen controllers gewoon fijner. Naast plug and play, geen cheaters, geen gekloot met updates en vastlopers. Ik heb een prima game PC staan maar speel nauwelijks FPS er op. Hoewel ik hoorde dat je BO1 met controller kan spelen. Misschien toch eens kijken of dat iets oplevert. (Als iemand me uitlegt hoe je de chatveld kan uitschakelen hou ik het dan misschien nog langer dan 2 potjes vol. :) )

Zo uiteraad een PC game vind ik CoD niet. Eerder uiteraad een console game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Het heeft allemaal eerder te maken dat men geen geld heeft op de PC up-to-date te houden. Dus in dat opzicht is het logisch dat men voor de console gaat.

Ik zelf ga pas de stap (proberen) te maken met de nieuwe generatie Xbox. Ik heb het dan over shooters op de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Inderdaad, pc gaming is een stuk duurder. Aan de console hoef je niks meer te doen. Als je een pc koopt om te gamen ben je toch snel 700-800€ kwijt. Consoles zijn alleen duur als ze net uit komen. PS3 was ook 600€ toch? Nu nog maar 250€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024

afca123

PSN Blasterus15

Waar hebben jullie hem besteld? En voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:13
Launch event in de bijlmer bierschuur:
http://www.gamer.nl/nieuw...launch-event-in-amsterdam

[ Voor 10% gewijzigd door Vrijdag op 20-10-2012 13:27 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
afca123 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:21:
Waar hebben jullie hem besteld? En voor hoeveel?
Bij yourgamezone de Hardened Edition voor PS3 voor 77€. De Special Editions zijn bijna overal uitverkocht.
De normale is nog ruim te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
http://www.budgetgaming.n...0ops%202/console-all.html

Hier een prijslijst met de goedkoopste aanbieders.
Ik weet niet op welk platform jij speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 14:44

superwashandje

grofheid alom

aangezien ik niet van plan ben om vele euros te betalen voor DLC maar deze COD me wel weer leuker lijkt dan MW3 (die ik dus ook neit gekocht heb) wil ik deze misschien wel weer halen. Zal deze nadat de DLC's uitkomen ook weer onspeelbaar worden omdat iedereen wel DLC's haalt?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
superwashandje schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:48:
aangezien ik niet van plan ben om vele euros te betalen voor DLC maar deze COD me wel weer leuker lijkt dan MW3 (die ik dus ook neit gekocht heb) wil ik deze misschien wel weer halen. Zal deze nadat de DLC's uitkomen ook weer onspeelbaar worden omdat iedereen wel DLC's haalt?
Hoe bedoel je onspeelbaar?
Ik heb ook geen DLC's van vorige COD's en is nog goed te doen.
Als je in de DLC playlist kijkt spelen er gemiddeld 10.000 mensen in. En dat was toen de DLC net uit kwam.
Kom je niet in een match dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

nou, bijvoorbeeld in MW2 was nadat er DLC's uitkwamen nauwelijks meer een potje te vinden omdat er zoveel nieuwe maps gespeeld werden...dat is dan behoorlijk frustrerend vind ik zelf omdat je dan telkens eruit gekicked word.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
superwashandje schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:53:
nou, bijvoorbeeld in MW2 was nadat er DLC's uitkwamen nauwelijks meer een potje te vinden omdat er zoveel nieuwe maps gespeeld werden...dat is dan behoorlijk frustrerend vind ik zelf omdat je dan telkens eruit gekicked word.
Ja begrijp ik, op welk platform speel je?
Ik heb daar nog niet echt last van gehad. (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

PC :) maar dat zal voor de speelbaarheid niet veel uitmaken lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
Op de PC kan je nog prima MW3 zonder DLC spelen. Je speelt wel veel tegen niet West-Europeanen (ook als je alleen <50ms lobbies joined) dus veel 3 en 2 bar shenanigans, maar misschien is dat met de DLC ook zo.

[ Voor 10% gewijzigd door Gundogan op 20-10-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

hmm ja maar met de dedicated servers zal je daar niet veel last van hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
superwashandje schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:26:
hmm ja maar met de dedicated servers zal je daar niet veel last van hebben toch?
Als je doelt op de slechte connecties... wat minder ja. Spelen tegen Spanjaarden, Polen en Russen zal niet ideaal zijn, maar nog steeds zal het een stuk beter zijn dan met peer2peer. Zelfs op Amerikaanse servers spelen die in Chicago staan of verder oostelijk zal wel beter gaan dan peer2peer met spelers uit Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik speel op ps3 en daar heb je dus p2p. Soms is het wel erg, maar ook tegen spanjaarden kan je normaal spelen. Als zei in ieder geval een normale verbinding hebben is er niks aan de hand. Je kan bij black ops zelfs instellen hoe die moet zoeken naar matches. Locale of Locale Only geeft je tegenstanders die bij je uit de buurt komen. Maar zoek tijden zijn langer of hij vindt helemaal niemand.
Als je host bent met een goede connectie verloopt alles eigenlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superwashandje schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:05:
PC :) maar dat zal voor de speelbaarheid niet veel uitmaken lijkt me?
Lijkt me wel. Console = veel meer spelers = veel meer kans dat er grote aantallen mensen met of zonder DLC zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ja op console spelen meer mensen. Bij release +1 miljoen op xbox en ~1 miljoen op ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

hmm ja dat is ook weer waar natuurlijk. nouja, ik denk dat ik het wel weer ga proberen. is toch leuk als afwisseling van battlefield :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inf3rno89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:29
Hmm, na toch lang (paar maanden! :o ) niet gegamed te hebben heb ik opeens interesse in deze game. Helaas weet ik niet of mijn laptopje dat nog trekt :(

MW3 ging wel goed op lage instellingen. Misschien eens de Best Buy Guide raadplegen voor een computertje van 400-500 pleuro's.

Ik heb alleen een paar eisen:
* Zo weinig mogelijk cheaters (net als BLOPS 1)
* Geen deathstreaks (ik kan wel leven met hollow point ofzo maar geen last stand zooi meer)
* Fast-paced
* Goeie balans
* Leuk om te spelen

Dus dat wordt even de kat uit de boom kijken, wachten op release en een week of twee later een beslissing maken.

EDIT: @Exactor It, ik lees net over die scorestreaks. Ik weet niet hoe dat gaat uitpakken, maar geen deathstreaks meer is een opluchting op zich :D

[ Voor 10% gewijzigd door inf3rno89 op 21-10-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Final Stand / Second Chance is er uit in BO2. Nooit meer omdat je al aan het reloaden bent na een kill door zo een second chancende apenkop worden neergeknald. Woohoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunick
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 18:20:
Final Stand / Second Chance is er uit in BO2. Nooit meer omdat je al aan het reloaden bent na een kill door zo een second chancende apenkop worden neergeknald. Woohoo.
Amen! Dit was echt zó hatelijk inderdaad! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Ik snap dat gedram op last stand nooit echt zo. Hou je gewoon aan de regels en het komt goed:

Afbeeldingslocatie: http://collider.com/wp-content/image-base/Movies/Z/Zombieland/misc/zombieland_double_tap_t-shirt_01.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 18:20:
Dan richt je maar wat beter, of trek je je pistool? Ik heb er nooit problemen mee. Als ze nog niet door zijn trek ik direct m'n Makarov en executeer ik ze. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
Het probleem met final/last stand en second chance is dat degene die op de grond valt een klein moment van onkwetsbaarheid heeft waardoor je dus niet door kan schieten en hem in z'n val al kan afmaken. Daarbij komt ook dat je als in last stand valt je altijd nog even door kan schieten in je val (en dus tijdens je kleine moment van onkwetsbaarheid) waardoor je nog iemand kan afmaken met je primary wapen of zelfs kan knifen als je maar dichtbij genoeg bent.

Ik heb er zelf ook niet zo veel last van, maar het blijft flawed en het is een beetje vreemd om dingen in het spel te stoppen die doodgaan belonen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gundogan op 22-10-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:59:
Ik snap dat gedram op last stand nooit echt zo. Hou je gewoon aan de regels en het komt goed:

[afbeelding]
Dan ben jij waarschijnlijk zo'n speler die moeite heeft om een knoeipackage te halen. Dan maakt het inderdaad geen fuck uit als je dood gaat door zo'n mongool met final stand / second chance, maar wanneer je dood gaat op een 20+ killstreak door een of andere death streak dan voel je je flink belazerd hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrijdag schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:59:

[afbeelding]
Het is gewoon een n00b perk, kom op zeg. Gasten die er geen hout van kunnen krijgen, terwijl ze het gewoon op skill verliezen, alsnog een kans om hun belager af te knallen. Aan de andere kant snap ik sowieso niet dat mensen deze perk verkiezen boven de andere perks in slot 3: hacker, ninja, marathon en tactical mask geven je in mijn optiek toch een stuk meer voordeel. Sterker nog: ik moet second chance zelfs nog kopen, maar ik begin er niet aan.

Second chance hoort een beetje in het rijtje van heartbeat sensors thuis, net als deathstreaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Vergeet niet dat er altijd mensen zullen zijn die per express irritant willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dus dan is het extra mooi dat campers en second chance n00bs het extra moeilijk krijgen in BO2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:29:
[...]

Dan ben jij waarschijnlijk zo'n speler die moeite heeft om een knoeipackage te halen. Dan maakt het inderdaad geen fuck uit als je dood gaat door zo'n mongool met final stand / second chance, maar wanneer je dood gaat op een 20+ killstreak door een of andere death streak dan voel je je flink belazerd hoor ...
Ik heb al zowat een maand geen CoD serie meer gespeeld, dus ik weet het niet zeker maar mijn kd ratio komt nooit boven de 0.8 ofzo. Daarom kies ik ook niet voor killstreaks, als ik meer dan drie kills achter elkaar maak vind ik het al heel wat. Voor mij, als middelmatige tot slechte speler zijn die deathstreaks dan ook wel zo prettig. Wat ik met BlOps 2 ga doen weet ik niet, heb momenteel genoeg andere dingen te doen.

En ach, er zullen altijd wel redenen zijn om te klagen als je streak wordt beëindigd, of dat nu second chance is of een claymore ofzo.
bram1984 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:38:
[...]

Het is gewoon een n00b perk, kom op zeg. Gasten die er geen hout van kunnen krijgen, terwijl ze het gewoon op skill verliezen, alsnog een kans om hun belager af te knallen. Aan de andere kant snap ik sowieso niet dat mensen deze perk verkiezen boven de andere perks in slot 3: hacker, ninja, marathon en tactical mask geven je in mijn optiek toch een stuk meer voordeel. Sterker nog: ik moet second chance zelfs nog kopen, maar ik begin er niet aan.

Second chance hoort een beetje in het rijtje van heartbeat sensors thuis, net als deathstreaks.
Mwah, als je weet dat iemand het gebruikt kan je daar toch op counteren? Als ik op de grond lig dan beweeg ik al langzamer en als ik dan ook nog wordt geraakt door iemand die blijft doorschieten kan ik al helemaal niks meer raken. Of wat dacht je van een flashbang gooien, dan ziet 'ie op de grond ook niks meer.
Maargoed, ik speel vrijwel uitsluitend hardcore, dat zal ook wel van invloed zijn. Immers, je bent sneller dood, ook in last stand.
baronruud schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:54:
Vergeet niet dat er altijd mensen zullen zijn die per express irritant willen zijn.
Daarvoor gebruik ik martyr >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 22-10-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
Als je echt irritant wilt zijn: speel in MW2 met akimbo raffica's en last stand. Pocket akimbo famas die ook in last stand werkt (en met burst wapens heb je sowieso al een hoge kans om iemand nog te neer knallen terwijl je in last of final stand valt)! Jezelf nog even afmaken met een stun of normale nade nadat je de arme sloeber die jouw neerschoot hebt afgemaakt in last stand om hem nog de kill te ontnemen. >:)

Maar je kan er vanuit gaan dat BO2 ook vervelende dingen bevat qua balance. Als het geen perk is, dan is het wel een wapen die duidelijk beter is waardoor iedereen die gaat gebruiken. Balans is nooit het sterkste punt geweest, zeker niet bij Tryarch. Hoewel ik een vermoeden heb dat er bij Activision iemand zit die per CoD deel perse iets vervelends er in wilt hebben. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Vrijdag:

Alles is te counteren, maar daar gaat het verder niet om. Men moet, in mijn optiek, stoppen met het belonen van slecht spel. Ik ben ook geen superman hoor, maar ik hoef geen extra shit te krijgen als ik vaak dood gaat. Is mijn eigen schuld dan. Als je overigens een flashbang op een second chancer gooit, gaat hij sowieso dood.

@ Gundogan:

Ik vind BO anders een stuk meer in balans dan MW2 + MW3. Ik ben tegenwoordig weer BO aan het spelen, wat echt een verademing is (zowel op het gebied van balans, als op het gebied van graphics en geluid) ten opzichte van bovenstaande games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
bram1984 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:51:
@ Vrijdag:

Alles is te counteren, maar daar gaat het verder niet om. Men moet, in mijn optiek, stoppen met het belonen van slecht spel. Ik ben ook geen superman hoor, maar ik hoef geen extra shit te krijgen als ik vaak dood gaat. Is mijn eigen schuld dan. Als je overigens een flashbang op een second chancer gooit, gaat hij sowieso dood.
Da's volgens mij één van de redenen dat het zo'n populaire reeks is. Iedereen kan het spelen, of je nu goed bent of niet. Persoonlijk erger ik me meer aan quickscopers trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weiger dat te geloven. CoD4 was ook een enorme hit en werd jaren later nog steeds voor € 30,- verkocht. Daar zitten ook geen death streaks of support packages in. Black Ops 1 heeft ook geen death streaks en was ook een succes.

Het succes van de serie ligt in mijn optiek aan het briljante leveling en unlock systeem, de perks en killstreaks en het feit dat je lekker snel een potje kan knallen inclusief de lage instapdrempel.

En zeg nou zelf: als je alleen maar kills haalt door je death streaks, is de lol er ook snel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Mwah, ik weet niet. Minder goede spelers helpen, helpt volgens mij wel aan populariteit. Naast het levelen en unlocken natuurlijk.

Maar we zullen zien wat blops 2 gaat doen. Ik denk dat dit net zo'n succes, of misschien nog wel groter, gaat worden dan MW3.

Overigens heb ik me de laatste tijd best vermaakt met de modes van MW3 zoals one in the chamber en all or nothing. Als ik het me goed kan herinneren zaten die ook in blops onder de naam sticks and stones. Wanneer die modi terugkomen kan ik me daar in elk geval goed mee vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Death streaks en last chance weglaten helpt ook aan populariteit. Ik zie dit namelijk overal bejubeld worden.

BO2 is al een groter succes dan MW3. Er is een record aan pre-orders gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
bram1984 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:51:
@ Gundogan:

Ik vind BO anders een stuk meer in balans dan MW2 + MW3. Ik ben tegenwoordig weer BO aan het spelen, wat echt een verademing is (zowel op het gebied van balans, als op het gebied van graphics en geluid) ten opzichte van bovenstaande games.
BO is qua balans wel ok als je kijkt naar de hoeveelheid stupiditeit die er in zit. Dan heeft Black Ops eigenlijk alleen second chance*. Dat is natuurlijk niks vergeleken met nukes, danger close, OMA, commando, killstreaks die meer killstreaks 'verdienen', ect, ect. Maar als je kijkt naar bijvoorbeeld de wapens zie je toch wel wat slechte ontwerp keuzes. Famas/AUG (35-25 damage @ bijna 1000rpm, terwijl de andere AR's 40-30 damage @ 750rpm doen), AK74u met eventueel rapid fire en/of grip, te veel 30 damage smg's waarvan de meesten niet de moeite waarden zijn ten opzichte van de Spectre of MPL. Dan heb je nog maps die op zich goed ontworpen zijn voor bepaalde gamemodes als domination en S&D/demolition, maar weer niet voor alle wapensoorten. En grappig ook een brak geluidssysteem voor multiplayer waarbij soundwhoring erg lastig is zonder Ninja en veel erg luid omgevingsgeluid heeft (de trein op WMD bijvoorbeeld).
Hopelijk pakt BO2 deze punten aan

CoD4 is eigenlijk nog de beste 'moderne' CoD qua balans, behalve dan de x3 (special) nade perks. Maar persoonlijk vind ik die game toch wat minder omdat het fast paced probeert te zijn met zeer dodelijke en accurate wapens die super makkelijk spelen. Dat gaat niet werken. :)

En om je game aan te laten slaan bij een groot publiek kan je er ook voor kiezen om de basis easy to learn, hard te master te laten (met een shooter als CoD zit je daar al snel aan, je hoeft immers naast het schieten niet veel extra skills mee te nemen zoals bij bijvoorbeeld een Quake3 wel moet) en voldoende ruimte te geven om naast de basis game ook veel customisatie toe te laten om 'fun' te hebben met wat rare settings en mods of misschien zelfs meer serieuze opties te creëren (meest gespeelde shooters op de pc zijn nog steeds Half-Life 1 en 2 mods niet te vergeten). Helaas wordt dat laatste een beetje afgekapt in BO2 door geen server en mod tools meer uit te geven. Maar dat is ook begrijpbaar als je als uitgever wilt dat mensen je nieuwe deel volgend jaar ook kopen. Misschien kiezen ze daarom wel expres voor de 'skill equalizers' om het zo toegankelijk te houden.

*Veel mensen zetten Ghost hier ook neer, maar ik vind dat nog wel meevallen. In TDM en FFA is het de beste tier1 perk, maar in bijvoorbeeld domination is Flak Jacket veel beter, zeker op de pc waar de meeste servers 9v9 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Wapen vergelijking: je noemt nu 2 wapens op met lagere damage en een hogere firerate, tegen wapens met een hogere damage en een lagere firerate. Dat is toch juist balans, of begrijp ik je verkeerd?

Ik speel zelf overigens liever met de Commando of de G11. Daarbij heb je natuurlijk in de MW games ook gewoon een kutbalans in de wapens (ACR, MP7 en akimbo zooi iemand?). Misschien nog wel erger dan BO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 20-08 09:51
bram1984 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:37:
Ik weiger dat te geloven. CoD4 was ook een enorme hit en werd jaren later nog steeds voor € 30,- verkocht. Daar zitten ook geen death streaks of support packages in. Black Ops 1 heeft ook geen death streaks en was ook een succes.

Het succes van de serie ligt in mijn optiek aan het briljante leveling en unlock systeem, de perks en killstreaks en het feit dat je lekker snel een potje kan knallen inclusief de lage instapdrempel.

En zeg nou zelf: als je alleen maar kills haalt door je death streaks, is de lol er ook snel vanaf.
+1

Ik kan ook moeilijk geloven dat mensen eerst opzoeken of de uit te komen COD game zaken zoals deathstreaks heeft, en dan de game uiteindelijk laten liggen omdat die cheap stuff er niet in zit...

COD verkoopt zeer goed omwille van: het catchy en verslavend perk systeem, de non-stop action, 60 FPS (ook op consoles), de zeer grote fanbase, en de groepsdruk.

Zeggen dat een game beter verkoopt dan zijn voorganger, omwille van meer casual features klopt volgens mij dus ook totaal niet.
Alleen dénken developers dat hun game exponentieel meer zal verkopen als ze hun game meer casual maken. Ik kijk bijvoorbeeld naar Splinter Cell: de makers maken het nu meer action oriented (ja, Splinter Cell is dood...) omdat ze mee willen met de tijd, en omdat "het publiek dit verwacht". Ja, zo hebben ze het echt verwoord.
Maar dit slaat toch nergens op? Ik ben er zeker van dat als ze een game zeer gelijkaardig aan de sublieme Splinter Cell Chaos Theory maken met hun huidige engine, dat deze game terug beter zal verkopen dan hun meest recent verschenen game (Conviction).

Maar ik zeg het: ik moet nog steeds de eerste studie tegenkomen die een duidelijk verband geeft tussen: het toevoegen van meer casual features en een ineens sterk stijgende verkoop.
Er zijn tal van franchises die proberen bij hun roots te blijven: bv. Killzone en Battlefield. Wapens bijvoorbeeld hebben daar - tot bij de recentste game - nog steeds recoil. Zijn de verkopen tegengevallen? Is er een stagnatie te zien in de verkopen?
Neen: beide franchises verkopen meer en meer bij elke game die ze uitbrengen.

Daarom even nu de link naar de COD franchise leggen: waarom hebben de developers ooit besloten om recoil eruit te halen? Waarom? :/ Ik ben er 100% zeker van dat elke nieuwe COD game keer op keer beter zou blijven verkopen (zoals nu het geval is), ZELFS als recoil nog aanwezig was zoals in CoD 1 => 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Wapens en Perks zijn toegevoegd aan de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
bram1984 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:08:
@ Wapen vergelijking: je noemt nu 2 wapens op met lagere damage en een hogere firerate, tegen wapens met een hogere damage en een lagere firerate. Dat is toch juist balans, of begrijp ik je verkeerd?

Ik speel zelf overigens liever met de Commando of de G11. Daarbij heb je natuurlijk in de MW games ook gewoon een kutbalans in de wapens (ACR, MP7 en akimbo zooi iemand?). Misschien nog wel erger dan BO.
Het verschil tussen 35-25 en 40-30 is verwaarloosbaar (met allebei heb je 3-4 schoten nodig), behalve met headshots en hardcore. Headshots zijn in CoD eigenlijk minder belangrijk geworden omdat 35 en 40 damage geen insta kill geeft met een headshot en mechanismen als viewkick en dropshotten headshotten ook nog eens lastiger maken. Recoil is dan misschien wel lager op de Commando en AK47, maar de eerste 5 tot 10 kogels uit een Famas zijn nog steeds accuraat genoeg zodat dat verschil ook niet echt groot meer is. De Famas is beter, hoewel je inderdaad met de Commando en AK ook nog wel mee kan komen. G11 is eigenlijk ook een beetje ongebalanceerd: 35-25 damage, SMG hipfire en een enorme clip. M16 schiet volgens mij langzamer (wat voor sommigen wel prettiger kan zijn) en doet 40-30 damage, dus ook verwaarloosbaar hoger.

In CoD4 en vergeet niet MW2 (ja die game had op zich prima basis balans in z'n primaries) had je nog 30 (M4 @ 855rpm in CoD4) vs 40 damage (AK47 @ 700rpm in CoD4) en dat werkte eigenlijk beter. Hopelijk ziet Tryarch dat ook in met BO2. MW3 was inderdaad weer een beetje vreemd en zowel MW2 als MW3 hebben grote problemen met de balans qua secondaries.

En over casual features toevoegen om je verkoop omhoog te drijven of je game een langere houdbaarheid te geven:

Het voorbeeld van Half-Life wat ik aanhaalde. Door de enorme mogelijkheden qua mods en total conversions blijft die game populair. Deze mogelijkheden worden eigenlijk steeds minder mogelijk, maar er zijn nog andere mogelijkheden zoals het toevoegen van skins en hats, al dan niet betaald. Voegt eigenlijk niks toe, maar mensen vinden het wel leuk en het biedt mogelijkheden om je game gratis aan te bieden. Dat is een andere manier om spelers aan te trekken en kijk: LoL, DOTA2 en in mindere mate TF2 zijn mateloos populair. Een game als Starcraft2 vlakt juist weer af omdat de implementatie van custom games beperkt is en er verder geen focus is op skins en dergelijke.

CoD doet het dus anders omdat ze bij Activision niet voor een lange houdbaarheid gaan, maar voor een franchise. Dus voeg je meer features toe als veel meer gamemodes, DLC mappacks en dus ook 'skill equalizers' om mensen aan te trekken en het leuk te houden voor de casuals. Fifa doet eigenlijk hetzelfde.

En over recoil: zware recoil controleren met een analoge stick is nou niet echt ideaal. Daarom gaat de recoil in eigenlijk alle multiplatform shooters omlaag en blijft de damage hoog, omdat het lang blijven mikken op bewegende doelen ook best moeilijk kan zijn met een controller.

offtopic:
En battlefield gaat ook meer de kant van casualfield op, maar daar is een Battlefield topic voor. Wacht maar af met BF4. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gundogan schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:52:
[...]

En over recoil: zware recoil controleren met een analoge stick is nou niet echt ideaal. Daarom gaat de recoil in eigenlijk alle multiplatform shooters omlaag en blijft de damage hoog, omdat het lang blijven mikken op bewegende doelen ook best moeilijk kan zijn met een controller.
Dat zou makkelijk opgelost zijn door de centrespeed te verhogen voor consoles en voor PC gelijk te laten. Laat de consolers lekker burstfiren en een beetje bijsturen en de PCers volauto gaan met flinke bijsturing. Maar ja, dan moeten ze weer werk leveren voor de PC versie. En daar hebben ze vast geen zin in.

Overigens was de recoil in BO echt prima. Net wat meer gezwabber dan in MW2 en 3 maar prima te doen na een paar dagen gewenning. Als ik de filmpjes van BO2 zie lijkt het qua recoil meer de MW kant op te gaan. LASERS baby!

Second Chance vergelijk ik altijd met mensen die bij nieuwe maps stil in een hoek gaan zitten campen omdat ze de map niet kennen. Als je niet je best doet en rondhuppelt door de nieuwe map leer je nooit danwel langzamer fatsoenlijk spelen respectievelijk de map kennen. Ik vind dat mensen zelf mogen kiezen hoe ze spelen maar ik heb medelijden met mensen die nooby beslissingen maken en zich klemzetten in de prutserhoek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verlagen van de recoil, er is wel iets voor te zeggen hoor. Als je écht veel recoil op alle wapens gooit, ga je op den duur waarschijnlijk enorme verschillen in skill krijgen. Niet iedereen heeft tenslotte tijd om 3 uur per dag te gamen. Ik denk dat je dan toch veel mensen gaat afschrikken. Shooters zijn meer casual geworden. Ik speel zelf ook niet zo onwijs vaak, maar kan in sommige potjes gelukkig redelijk meekomen. Ik ken de maps goed en let goed op de radar. Recoil controleren vergt toch echt véél meer oefening, en ik weet niet of het dan nog zo leuk is voor de casual gamer. Je ziet al wat er nu gebeurt: de meeste spelers pakken een ACR of MP7: lekker weinig recoil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk. Ik pak zelf ook regelmatig een ACR/MP7 zeker als ik tegen goede tegenstanders speel. Maar er is een verschil tussen te veel recoil en te weinig. Bij MW3 vind ik het suf dat er zo veel lasers in zitten. In BO was het wat mij betreft prima. Veel meer hoeft voor mij als consolegamer niet hoor maar een kleine skilllat is wel zo fijn. Niet dat ik een enorme baas ben maar ik vind het juist leuk om steeds beter te worden. Bij MW3 heb ik het idee dat ik niet beter wordt maar gewoon irritanter heb leren spelen. Bij BO had ik wel het idee dat ik steeds beter werd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunick
Hmm, zit alleen nog te twijfelen om de normale editie te kopen of de hardened voor de xbox 360. Misschien als ik nu nog de hardened besel ze deze niet eens kunnen leveren...
Wat is jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extreem BO camp filmpje :

Heel veel mensen wouden een hele wedstrijd van mij zien.

BIJ DEZE.

8)7

Nog maar een paar weken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik begrijp dat campen sowieso niet haha.
Je zit te wachten in een video game!?
Ga dan buiten op de bus wachten, maar niet in elk hoekje.
Gelukkig hebben ze Ghost aangepakt en werkt het alleen nog als je beweegt. Ik hoop wel dat je veel moet bewegen in ziet zoals in het filmpje een beetje heen en weer.
We zullen zien over 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:09:

[video]

BIJ DEZE.

8)7

Wouden? Regenwouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-07 15:43
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:09:

[video]

BIJ DEZE.

8)7

Als jij denkt dat ik een filmpje van 10 minuten ga bekijken, starring Camping Dennis, dan ben je flink in de war ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Zo, ik heb sinds een paar dagen Black Ops (uit verveling), en ongelofelijk, wat wordt daar gecampt zeg. Ik dacht dat het bij MW3 erg was, maar dit slaat alles. Hoop niet dat dezelfde spelers allemaal naar BO2 gaan want dan is de lol er ook snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Booth schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:04:
Zo, ik heb sinds een paar dagen Black Ops (uit verveling), en ongelofelijk, wat wordt daar gecampt zeg. Ik dacht dat het bij MW3 erg was, maar dit slaat alles. Hoop niet dat dezelfde spelers allemaal naar BO2 gaan want dan is de lol er ook snel af.
Welk platform en welke gamemode?

Ik heb de afgelopen 2 weken ook BO weer opgepakt, en in TDM, domination en demolition heb ik geen last van campers gehad. Wel mensen die bottlenecks in de gaten houden, maar dat noem ik geen campen en daar heb ik ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

bram1984 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:22:
[...]

Welk platform en welke gamemode?

Ik heb de afgelopen 2 weken ook BO weer opgepakt, en in TDM, domination en demolition heb ik geen last van campers gehad. Wel mensen die bottlenecks in de gaten houden, maar dat noem ik geen campen en daar heb ik ook geen last van.
PS3, TDM en (vooral) Demolition. Het verdedigende team met 1 bombsite over is heel vaak het bokje; mensen gaan gewoon achter spawnspots liggen met hun LMG en houden de schietknop gewoon ingedrukt. Uberhaupt wordt er veel gespawnraped bij objective matches. Ik denk dat ik die gewoon ga vermijden.
Pagina: 1 ... 5 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Call of Duty: Black Ops 2 topic, niet het grote "Vergelijk BO2 en BF3 met elkaar topic". Gaarne hier op letten. Een gezonde discussie is prima, maar daar blijft het ook bij.

Het is overigens niet de bedoeling dat dit een vragentopic wordt betreft wanneer de game binnenkomt etc.