Wat zijn de kansen dat Nederland kampioen wordt?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
PWM schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:59:
Hierbij nog even ons laatste glorie moment, de finale van het WK, bekeken over de rug van de scheids. Vermakkelijke 4 minuten:

[video]
Die flying kick blijft grappig. Dacht zeker even dat het een WK karate was _O-

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 09:55

eagle00789

Est. November 2005

ik schat het in op een kans van 1 op 10.000.000.000 dat nederland het EK wint.
(ben namelijk zelf een fervent voetbal hater :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:45
eagle00789 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:54:
ik schat het in op een kans van 1 op 10.000.000.000 dat nederland het EK wint.
(ben namelijk zelf een fervent voetbal hater :D)
Als dat de kans voor Nederland is, welk(e) land(en) heeft/hebben er nu dan meer kans gekregen ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13

Pierre

Van nature lui!

Als ze het net zo doen als in 1988 _/-\o_ voorbereiding was toen ook niet zo optimaal. Eerste wedstrijd verloren ze, de rest is geschiedenis.

Ik was erbij toen Ned-Dui, als ik aan die game terug denk krijg ik weer rillingen over me rug. Kocht na afloop van een duitser een ticket voor de finale later in München wat een feest.

Ik hoop echt dat het nu weer is lukt, volgens zijn ze er wel klaar voor :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

St@m schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:39:
[...]
Verhaal met een mening die wordt gebracht als waarheid
Ja natuurlijk het is een mening, wat had je anders verwacht op een forum, een beleidsstuk over het irrigatiebeleid van Oost-Afrikaanse landen? Moet iedereen nu zijn post volstrooien met ikvindikvindikvindikvindikvindikvindikvindikvindikvindikvind omdat het anders niet duidelijk is dat het een mening zou zijn? 8)7
En ontopic: Kans is niet zo groot, Duitsland is veel beter. Denk dat een halve finale het maximale is.
Met je mening die wordt gebracht als waarheid :*

Ik was erg gecharmeerd van Rusland vorige week, dat zou een mooie finale worden: Nederland-Rusland :Y

Maar ik vermoed dat Nederland in de kwartfinale onderuit gaat tegen glorieus poulewinnaar Rusland. De kwartfinale die ze met de hakken over de sloot halen, overigens.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenneth schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:11:
[...]

Ja natuurlijk het is een mening, wat had je anders verwacht op een forum, een beleidsstuk over het irrigatiebeleid van Oost-Afrikaanse landen? Moet iedereen nu zijn post volstrooien met ikvindikvindikvindikvindikvindikvindikvindikvindikvindikvind omdat het anders niet duidelijk is dat het een mening zou zijn? 8)7
Natuurlijk is het een mening, maar een minder belerende toon ("wat een onzin", "je snapt de humor niet", "ze hadden gewoon geheel gelijk") had niet misstaan. [/metadiscussie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Geen reacties meer hier? :P

Woensdag gaat blijken of we überhaupt nog kans maken om door te komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik denk persoonlijk dat de kans dat we naar de 2e ronde gaan, om het uberhaupt maar niet over kampioen worden hebben, al behoorlijk klein zijn.

Woensdag en zondag beide met overmacht winnen is de enige mogelijkheid die we nog hebben.
Heb zo'n gevoel dat het, mochten we winnen, op doelsalde aan zal komen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Ik kon de wedstrijd pas in de 2e helft gaan kijken. Maar als dat het nivo blijft wat ze daar lieten zien. Dan komen we de poule wedstrijden niet door.

Het beruchte " kut het loopt niet, baal, baal shit zooi" mentaliteit dook weer eens de kop op.
Wordt tijd dat die verwende jongetjes eens niet naast hun schoenen gaan lopen maar gewoon hard aan het werk gaan en blijven werken ook als het niet loopt.

Bij een wedstrijd van Du of Sp blijft het tot in de laatste minuut spannend, omdat ze blijven knokken. Als je bij Nl de kopjes ziet hangen, kan je net zo goed de TV uitzetten, dan wordt het niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 21:13

Pierre

Van nature lui!

Het is gewoon duidelijk de 2 volgende wedstrijden moeten gewonnen worden, tegen die duisters heb ik nog wel een klein beetje hoop. Maar tegen Portugal zie ik dat toch echt niet zitten. Maar goed we gaan het beleven woensdag.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Renquin schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:19:
Ik denk persoonlijk dat de kans dat we naar de 2e ronde gaan, om het uberhaupt maar niet over kampioen worden hebben, al behoorlijk klein zijn.
och, zo enorm zwartkijken hoeft ook niet....

het is best mogelijk om de eerste groepswedstrijd te verliezen en nog steeds verder te komen of zelfs groepswainaar te worden...

in 1992 verloor denemarken in de eerste twee wedstrijden van zweden en speelde gelijk tegen engeland, maar haalde toch de halve finale en werd uiteindelijk kampioen...
in 2004 verloor Portugal de openingswedstrijd maar won zelfs die groep daarna.
in 188 verloor enderland ookd e openingswedstrijd om kampioen te worden.

Punt is wel dat de bel mer op scherp moet staan en er misschien ook een aanpassing in het team moet komen om duidelijk te maken dat er iets anders moet gaan...
Tevens zullen het twee moeilijke wedstrijden worden, waarin eigenlijk geen fouten meer gemaakt mogen worden en het team absoluut top moet spelen...

maar an sich heeft het team het nog wel in eigen hand en zou juiste en beetje steun van de supporters verdienen...
ze hebben tegen denemarken ook an sich erg aanvallend gespeld en verdomd veel aksnen gekregen, enkel de afwerking moet veel beter, vooral moeten die kansen veel beter gericht of uitgespeeld worden, 35 schoten en maar 5 op goal is te weinig.. dan liever wat minder kansen, maar effectiever worden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Pierre61 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:26:
Het is gewoon duidelijk de 2 volgende wedstrijden moeten gewonnen worden, tegen die duisters heb ik nog wel een klein beetje hoop. Maar tegen Portugal zie ik dat toch echt niet zitten. Maar goed we gaan het beleven woensdag.
Ik denk eerder andersom...

Maar goed ik denk dat het EK, voor Nederland voorbij is...

Maak je borst maar weer nat: Schade Holland alles ist vorbei -O-

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

RM-rf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:08:
[...]
het is best mogelijk om de eerste groepswedstrijd te verliezen en nog steeds verder te komen of zelfs groepswainaar te worden...

in 1992 verloor denemarken in de eerste twee wedstrijden van zweden en speelde gelijk tegen engeland, maar haalde toch de halve finale en werd uiteindelijk kampioen...
Alleen hoefden die landen in geen van de gevallen nog tegen 2 toplanden als Duitsland en Portugal.
(In 2004 waren landen als Rusland en Spanje niet van hetzelfde niveau als nu en speelde Portugal thuis).
Theoretisch zal er ongetwijfeld nog een kleine kans zijn, maar gezien het gebrek aan teamgevoel binnen de selectie geloof ik niet in een stunt van Oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Renquin schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:19:
Woensdag en zondag beide met overmacht winnen is de enige mogelijkheid die we nog hebben.
Heb zo'n gevoel dat het, mochten we winnen, op doelsalde aan zal komen.
Aangezien de topic over kansen gaat: die kans is dan wel weer erg klein. Er zijn in totaal 9 verschillende situaties mogelijk als NL de volgende twee wint. In slechts 1 van die situaties heb je 3 ploegen met 6 punten (als Portugal alles verliest en Duitsland wint van Denemarken) en dan komt het aan op doelsaldo. In de 8 andere situaties gaat NL gewoon door.

Ik heb even snel een uitdraai gemaakt van alle mogelijke situaties:
  NL DE DK PT    DK-PT  NL-DE  DK-DE  PT-NL
+  6  6  6  0     <--    <--    -->    -->
*  6  6  4  1      -     <--    -->    -->
*  6  6  3  3     -->    <--    -->    -->
*  6  4  7  0     <--    <--     -     -->
*  6  4  5  1      -     <--     -     -->
*  6  4  4  3     -->    <--     -     -->
*  6  3  9  0     <--    <--    <--    -->
*  6  3  7  1      -     <--    <--    -->
*  6  3  6  3     -->    <--    <--    -->
   4  7  6  0     <--     -     -->    -->
+  4  7  4  1      -      -     -->    -->
*  4  7  3  3     -->     -     -->    -->
   4  6  6  1     <--    <--    -->     -
+  4  6  4  2      -     <--    -->     -
+  4  6  3  4     -->    <--    -->     -
   4  5  7  0     <--     -      -     -->
   4  5  5  1      -      -      -     -->
+  4  5  4  3     -->     -      -     -->
+  4  4  9  0     <--     -     <--    -->
+  4  4  7  1      -      -     <--    -->
+  4  4  7  1     <--    <--     -      -
+  4  4  6  3     -->     -     <--    -->
+  4  4  5  2      -     <--     -      -
+  4  4  4  4     -->    <--     -      -
*  4  3  9  1     <--    <--    <--     -
*  4  3  7  2      -     <--    <--     -
+  4  3  6  4     -->    <--    <--     -
   3  9  6  0     <--    -->    -->    -->
   3  9  4  1      -     -->    -->    -->
+  3  9  3  3     -->    -->    -->    -->
   3  7  7  0     <--    -->     -     -->
   3  7  5  1      -     -->     -     -->
   3  7  4  3     -->    -->     -     -->
   3  6  9  0     <--    -->    <--    -->
   3  6  7  1      -     -->    <--    -->
   3  6  6  3     -->    -->    <--    -->
   3  6  6  3     <--    <--    -->    <--
   3  6  4  4      -     <--    -->    <--
   3  6  3  6     -->    <--    -->    <--
   3  4  7  3     <--    <--     -     <--
   3  4  5  4      -     <--     -     <--
   3  4  4  6     -->    <--     -     <--
+  3  3  9  3     <--    <--    <--    <--
   3  3  7  4      -     <--    <--    <--
   3  3  6  6     -->    <--    <--    <--
   2  7  6  1     <--     -     -->     -
   2  7  4  2      -      -     -->     -
   2  7  3  4     -->     -     -->     -
   2  5  7  1     <--     -      -      -
   2  5  5  2      -      -      -      -
   2  5  4  4     -->     -      -      -
   2  4  9  1     <--     -     <--     -
   2  4  7  2      -      -     <--     -
   2  4  6  4     -->     -     <--     -
   1  9  6  1     <--    -->    -->     -
   1  9  4  2      -     -->    -->     -
   1  9  3  4     -->    -->    -->     -
   1  7  7  1     <--    -->     -      -
   1  7  6  3     <--     -     -->    <--
   1  7  5  2      -     -->     -      -
   1  7  4  4     -->    -->     -      -
   1  7  4  4      -      -     -->    <--
   1  7  3  6     -->     -     -->    <--
   1  6  9  1     <--    -->    <--     -
   1  6  7  2      -     -->    <--     -
   1  6  6  4     -->    -->    <--     -
   1  5  7  3     <--     -      -     <--
   1  5  5  4      -      -      -     <--
   1  5  4  6     -->     -      -     <--
   1  4  9  3     <--     -     <--    <--
   1  4  7  4      -      -     <--    <--
   1  4  6  6     -->     -     <--    <--
   0  9  6  3     <--    -->    -->    <--
   0  9  4  4      -     -->    -->    <--
   0  9  3  6     -->    -->    -->    <--
   0  7  7  3     <--    -->     -     <--
   0  7  5  4      -     -->     -     <--
   0  7  4  6     -->    -->     -     <--
   0  6  9  3     <--    -->    <--    <--
   0  6  7  4      -     -->    <--    <--
   0  6  6  6     -->    -->    <--    <--

In de situaties met een * gaan we sowieso door, bij die met een + komt het aan op doelsaldo. Het pijltje geeft aan welk team wint, een streepje staat voor gelijk spel. Let ook op het feit dat er nog best wat situaties zijn waarbij NL doorkan terwijl het er maar 1 wint en 1 gelijk speelt, en zelfs twee situaties waarbij het er maar 1 wint en de ander verliest. Vooral de situatie dat we van Duitsland verliezen is erg interessant - als we van Portugal winnen, en Denemarken verliest van zowel Duitsland als van Portugal dan komt het aan op doelsaldo. Die situatie lijkt me behoorlijk reëel.

Al met al zijn er 11 situaties van de 81 waarbij we sowieso doorgaan, en nog eens 14 waarbij het aankomt op doelsaldo. Als we stellen dat elk van de situaties een gelijke kans heeft om voor te komen, en de kans op winnen in een doelsaldo-situatie 50% is, dan hebben we dus 11/81 + 14/81/2 * 100% =~ 22,2% kans om door de poulefase heen te komen :+

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2012 15:35 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

tweaker2010 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:26:
[...]

Alleen hoefden die landen in geen van de gevallen nog tegen 2 toplanden als Duitsland en Portugal.
(In 2004 waren landen als Rusland en Spanje niet van hetzelfde niveau als nu en speelde Portugal thuis).
Theoretisch zal er ongetwijfeld nog een kleine kans zijn, maar gezien het gebrek aan teamgevoel binnen de selectie geloof ik niet in een stunt van Oranje.
in 2008 speelde nederland juist toplanden (beide voormalige wk-finalisten uit het WK 2jaar ervoor) helemaal weg in de groepsfase (om daarna ook tegen eigenlijk mindere landen veel slechter te spelen).
Het is dus zeker niet zo'n enorm onoverkomelijke 'berg'... hooguit is nu de druk groot en moeten de spelers 100% geven en vol geconcentreerd zijn.

Zeker weten kun je het niet, maar ik denk ook dat je juist als fans op zulke momenten ook je team moet steunen en niet nóg slechter gaan praten en het vertrouwen al opgeven omdat juist dàt vaak nog meer schade doet.

bv in 2004 op het EK was dat volgens mij wel het geval, dtoen nederland ook de eerste wedstrijd erg matig speelde, eigenlijk met geluk en onterecht een 1-1 wegsleepte tegen duitsland, maar vervolgens tegen tsjechie eerst een wereldwedstrijd speelde, en toen aan het einde tóch die wedstrijd uit handen te geven, ook nadat bij een defensieve wissel bij 2-1 voorsprong ook het eigen publiek begon te fluiten dat het schijnbaar niet eens was...
Los ervan of het nu een goede wissel was, is het toch wel uniek dat een supporterschare zijn eigen team gaat uitfluitten bij 2-1 voorsprong tegen een topfavoriet maar wel als ze onder druk komen te staan omdat ze dan niet 'mooi en 'aanvallend' genoeg blijven spelen..

En zelfs toen haalde nederland wél de kwartfinale en won daar zelfs via penalties, wat verder ongekend is voor de nederlanders..
echter, de coach ontving doodsbedreigingen en iedereen merkte ook op dat de hel stemming rondom dat team verschrikkelijk slecht was.
imho hoort daarbij een misschien té kritische fanbasis, die ook eigenlijk enkel tevreden is bij successen, maar bij een beetje tegenslag zich gelijk tegen de eigen spelers (of coach) keert, ook op behoorlijk furieuze wijze.

Juist daarom ben ik ervoor om vertrouwen te tonen als fans, iig positief te blijven zolang ze een kans maken, ook als die kans misschien vergt dat het team twee topwedstrijden speelt en op resultaat gaat spelen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
[...]

Punt is wel dat de bel mer op scherp moet staan en er misschien ook een aanpassing in het team moet komen om duidelijk te maken dat er iets anders moet gaan...
Tevens zullen het twee moeilijke wedstrijden worden, waarin eigenlijk geen fouten meer gemaakt mogen worden en het team absoluut top moet spelen...

maar an sich heeft het team het nog wel in eigen hand en zou juiste en beetje steun van de supporters verdienen...
ze hebben tegen denemarken ook an sich erg aanvallend gespeld en verdomd veel aksnen gekregen, enkel de afwerking moet veel beter, vooral moeten die kansen veel beter gericht of uitgespeeld worden, 35 schoten en maar 5 op goal is te weinig.. dan liever wat minder kansen, maar effectiever worden.
Zwartkijken af en toe is leuk ;)

Maar ik ben het wel met je eens dat alles nog kan hoor. Als ze gewoon eens gaan spelen zoals ze het kunnen, dan is het geen probleem :D

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Zwartkijken? Ik ben die eigenwijze van Marwijk gewoon zat..
Niets vernieuwends... Geen lef, niets anders durven...

Je zou woensdag bijna de Duitse vlaggetjes gaan ophangen... :P

Op één of andere manier gun ik het van Marwijk niet meer op deze manier...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Renquin schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:33:
[...]

Zwartkijken af en toe is leuk ;)

Maar ik ben het wel met je eens dat alles nog kan hoor. Als ze gewoon eens gaan spelen zoals ze het kunnen, dan is het geen probleem :D
Ik schrijf het ook vanuit mijn eigen persoonlijke positie...

ik woon zelf in duitsland en ga woensdag de wedstrijd in mn stamkroeg kijken en heb me duidelijk voorgenomen dat in Oranje shirt te doen en met een nederlands vlagetje op mn wang, terwijl vermoedelijk de rest vand e kroeg allemaal duitsland zal supporteren:
en ja, dat kan je enkel doen als je vooraf iig positief probeert te zijn én een beetje hoop probeert te houden

Dat is dan alles of niets, als ze dan smadelijk verliezen, ben je natuurlijk mikpunt van hoon.
enkel, ik heb ook een behoorlijke hekel aan enkel die successupporters die hooguit leuk meedoen als ze winnen en dan het hoogste woord hebben, maar als het tegenzit opeens gaan roepen 'dat ze het altijd al gezegd hebben en enkel negatief zich opstellen'...

tja prima als je géén nederland fan bent, maar wees dat dan ook gewoon eerlijk vanaf het begin en cosnequent en niet enkel vanwege één teleurstellende uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
Ach de kans dat NL kampioen wordt is nog net zo goed als voordat we van de Denen (ongelukkig) verloren. Zolang de Duitsers er ons niet uitgekegeld hebben, doen we mee. En waarom ook niet, waarom niet weer eens met zoveel flair spelen als tegen de Zweden in najaar 2010, die speelden we toen van de mat. Geloof trouwens dat dat zonder Persie en Robben was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
RM-rf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:47:
[...]
Dat is dan alles of niets, als ze dan smadelijk verliezen, ben je natuurlijk mikpunt van hoon.
enkel, ik heb ook een behoorlijke hekel aan enkel die successupporters die hooguit leuk meedoen als ze winnen en dan het hoogste woord hebben, maar als het tegenzit opeens gaan roepen 'dat ze het altijd al gezegd hebben en enkel negatief zich opstellen'...

tja prima als je géén nederland fan bent, maar wees dat dan ook gewoon eerlijk vanaf het begin en cosnequent en niet enkel vanwege één teleurstellende uitslag.
True enough, ben ik zeker met je eens.
Ik ben fan als ze verliezen en/of als ze winnen.
Zou het jammer vinden als ze enkel de eerste ronden mee zouden spelen, maar ik zou niet minder fan zijn als dit alles is.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

Het zou pas echt jammer zijn als straks de derde wedstijd om spek en bonen is... -O-

Het wordt in ieder geval woensdag weer eens een ouderwets spannende Nederland - Duitsland 'om het echie'... Bij verlies liggen we er uit, bij een gelijkspel zo goed als zeker ook, bij winst worden we 'gewoon' weer Eoropees Kampioen... :)F

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25
Er is nog helemaal niets verloren, behalve dan tegen Denemarken :p

Nee zonder gekheid; ik verwacht dat Nederland het toch gaat redden in de poule. De focus als die al ontbrak is er nu gegarandeerd, de gehele selectie incl. 16milj. bondscoaches hebben zaterdag een euforie reset gehad. Daarnaast hebben we tegen Duitsland nog iets goed te maken, de recente pijnlijke nederlaag zal het team goed doen om net dat ene stapje meer te doen. Van Portugal hoeven we niet zoveel meer te verwachten, hun angstgegner(Denemarken) lost dat probleem voor ons op waardoor de laatste wedstrijd er voor de portugezen er niet meer toe doet.

We vergeten wellicht dat tijdens het vorige WK in Zuid-Afrika Nederland ook niet geweldig speelde en dat pas na de wederopstanding tegen Brazillië het plotseling even lekker begon te lopen tot aan de finale. Met dat betreft ben ik hoopvol gestemd :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De kansen mogen dan niet in het voordeel van Oranje zijn.. we hebben wel mooi drie leuke poule-wedstrijden voorgeschoteld gekregen! Dus of we nu wel of niet de poul-fase overleven, vind groep B toch echt leuker dan groep C/D bijv. Dus ik ben allang blij met deze poule des doods :)F En ach, zul je zien dat je met hakken over de sloot nipt tweede eindigt en dan tref je Rusland in topvorm onder leiding van Advocaat in de kwartfinale :P Doe je al die moeite als nog voor niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Joosie200 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:14:
[...] en dan tref je Rusland in topvorm onder leiding van Advocaat in de kwartfinale :P Doe je al die moeite als nog voor niks :+
Dat zou wel het ultieme nachtmerrie scenario zijn... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Fiber schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:06:
Bij verlies liggen we er uit
Nee dus, zoals ik eerder al liet zien. Als we van Duitsland verliezen, dan moeten we van Portugal winnen en verder moet Denemarken alles verliezen. Dan strijden we op doelsaldo om de tweede plek met Portugal en Denemarken. En dit is niet eens zo'n heel onrealistisch scenario. Wel hopen dat Portugal dan niet al teveel doelpunten tegen Denemarken scoort.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2012 14:58 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

OK, je hebt gelijk, dan krijg je dus een 9-3-3-3 eindstand, maar volgens mij gaat het dan ook nog om onderling resultaat, anyway, ik zou het er niet op aan laten komen:
Equality of points after the group matches
8.07 If two or more teams are equal on points on completion of the group matches, the
following criteria are applied, in the order given; to determine the rankings:
a) higher number of points obtained in the matches among the teams in question;
b) superior goal difference in the matches among the teams in question (if more
than two teams finish equal on points);
c) higher number of goals scored in the matches among the teams in question (if
more than two teams finish equal on points);
d) superior goal difference in all the group matches;
e) higher number of goals scored in all the group matches;
f) position in the UEFA national team coefficient ranking system (see Annex I,
paragraph 1.2.2);
g) fair play conduct of the teams (final tournament);
h) drawing of lots.

PDF UEFA: http://www.google.nl/url?...g2=1ctXVqHB8RijpWxrCy9XSw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Met 3 pnt door, ok het is wel 'ns gebeurd maar verdien je het dan nog wel? Nou ja, voor mij is duidelijk als we verliezen, liggen we eruit, klaar.

Het zou voor het eerst na 32 jaar zijn, kortom 30 jaar wisten we altijd door te komen (door de 1 ronde dus, oja uiteraard mits gekwalificeerd voor het toernooi duh), zou dat geen record zijn?? :9

[ Voor 41% gewijzigd door Sjah op 11-06-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Verdienen, verdienen ... zolang er niets onsportief (bijv hands Frankrijk-Ierland) bij komt kijken is het verdiend. Vage sport dat voetbal altijd. Zijn er duidelijke regels over hoe winst wordt toegewezen (kan je van turnen, kunstschaatsen oid niet zeggen), worden er nog hele bomen opgezet over "verdiend winnen".

[ Voor 8% gewijzigd door kenneth op 11-06-2012 15:28 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Daarnaast, als je de beste 4 in een poule stopt dan kunnen er ook maar 2 de knockout-fase halen, terwijl er twee van een poule met de slechtste 4 ook doorgaan. Ik vind het niet per se onverdiend als je doorgaat met slechts 1 winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Fiber schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:20:
[...]

Dat zou wel het ultieme nachtmerrie scenario zijn... O-)
Net als bij het EK'08 van Guus 'de Landverraaier' Hiddink verliezen waar we in de poule eerst over Frankrijk en Italië heen walste. :(

[ Voor 3% gewijzigd door GS88 op 11-06-2012 15:44 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
GS88 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:43:
[...]

Net als bij het EK'08 van Guus 'de Landverraaier' Hiddink verliezen waar we in de poule eerst over Frankrijk en Italië heen walste. :(
Deze gedachte ging ook door mijn hoofd toen ik naar de wedstrijd Rusland - Tsjechie zat te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Persoonlijk vind ik dat echt nergens op slaan. Die gast doet gewoon zijn werk en waar ie goed in is. Als je het iemand kwalijk wilt nemen, dan moet je het de FIFA en UEFA kwalijk nemen voor het toelaten van bondscoaches van een andere nationaliteit. Ergens wel suf dat wat voor de spelers geldt niet voor de coach geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13

MrScratch

I am rubber, you are glue

.oisyn schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:56:
[...]

Nee dus, zoals ik eerder al liet zien. Als we van Duitsland verliezen, dan moeten we van Portugal winnen en verder moet Denemarken alles verliezen. Dan strijden we op doelsaldo om de tweede plek met Portugal en Denemarken. En dit is niet eens zo'n heel onrealistisch scenario. Wel hopen dat Portugal dan niet al teveel doelpunten tegen Denemarken scoort.
Is het dan niet zo dat Duitsland en Denemarken de laatste wedstrijd tegen elkaar spelen en allebei met 1 punt prima kunnen leven, namelijk beide zijn dan door? Dan wordt het natuurlijk een fijne salon-remise.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

MrScratch schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:58:
[...]
Is het dan niet zo dat Duitsland en Denemarken de laatste wedstrijd tegen elkaar spelen en allebei met 1 punt prima kunnen leven, namelijk beide zijn dan door? Dan wordt het natuurlijk een fijne salon-remise.
Klopt. En die kans acht ik niet geheel onwaarschijnlijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]

dat behoort tot de mogelijkheden als woensdag Duitsland tegen Nederland wint én Denemarken van Portugal..
maar dan is het sowieso voor nederland voorbij, ook als duitsland en denemarken niet gelijkspelen:

wint portugal van denemarken en/of nederland van duitsland of spelen alle vier de teams gelijk, zou een salonremise voor duitsland en/of denemarken in het laatste duel niet vooraf al voldoen (hooguit kan dat tijdens die wedstrijd gebeuren afhankelijk van de tussenstand in de andere match)...

het is voor nederland nu gewoon zaak te pogen iig te winnen, eventueel een gelijkspel kan met en beetje geluk ook nog voldoen.
Bij verlies wordt het héél moeilijk, maar blijft een kleine kans , mits portugal denemarken verslaat (liefst dan met een kleine uitslag: 1-0 voor portugal)

Overiegens, wint nederland 2-1 van duitsland en wint Portugal 1-0 van denemarken, zou Nederland aan de kop staan in groep B :)

[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 11-06-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

RM-rf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:24:
[...]
in 2008 speelde nederland juist toplanden (beide voormalige wk-finalisten uit het WK 2jaar ervoor) helemaal weg in de groepsfase (om daarna ook tegen eigenlijk mindere landen veel slechter te spelen).
Het is dus zeker niet zo'n enorm onoverkomelijke 'berg'... hooguit is nu de druk groot en moeten de spelers 100% geven en vol geconcentreerd zijn.
Heb je die wedstrijden wel gezien? Met veel geluk heeft Nederland toen van Frankrijk en Italie gewonnen.
Om vervolgens tegen een echt goede fitte tegenstander (Rusland) volledig van de mat te worden geveegd.
Zeker weten kun je het niet, maar ik denk ook dat je juist als fans op zulke momenten ook je team moet steunen en niet nóg slechter gaan praten en het vertrouwen al opgeven omdat juist dàt vaak nog meer schade doet.
Vertrouwen is 1 ding, maar onderschat een tegenstander nooit. Dan hadden we niet van die Denen verloren.
Zelfs als Nederland van Duitsland wint, dan zie ik het nog gebeuren dat het tegen Potugal helemaal mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

RM-rf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:10:
[...]
Overigens, wint Nederland 2-1 van Duitsland en wint Portugal 1-0 van Denemarken, zou Nederland aan de kop staan in groep B :)
Dream on...! ;) :z

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1Ep_2LPidTg&feature=youtu.be&t=15s]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Nee. De laatste twee wedstrijden (Denemarken-Duitsland en Portugal-Nederland) zijn tegelijk. In de situatie waar we het over hebben (dat DK, PT en NL allebei op 3 eindigen) staan vóór die laatste twee wedstrijden Duitsland op 6 punten, Denemarken en Portugal op 3 en Nederland op 0. Voor Duitsland is een gelijkspel dan voldoende, maar Denemarken moet spelen om te winnen omdat ze nog niet weten wat Portugal gaat doen - als die winnen dan liggen ze eruit. Verlies is niet handig voor Duitsland in die pot - als Portugal wint dan gaat het om doelsaldo en kunnen ze er dus alsnog uitvliegen.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
tweaker2010 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:18:
Heb je die wedstrijden wel gezien? Met veel geluk heeft Nederland toen van Frankrijk en Italie gewonnen.
Om vervolgens tegen een echt goede fitte tegenstander (Rusland) volledig van de mat te worden geveegd.
Iedereen vergeet ook even dat het Nederlands elftal compleet niet in die wedstrijd zat, door de persoonlijke omstandigheden van Boulaharouz.

Natuurlijk moeten ze dit gewoon kunnen blokkeren, maar dat lukte niet helemaal heb ik zo het idee gehad toen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

tweaker2010 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:18:
Zelfs als Nederland van Duitsland wint, dan zie ik het nog gebeuren dat het tegen Potugal helemaal mis gaat.
Zelfs als Nederland van Duitsland wint... ALS. Dan is dat zo fijn! Want dan kunnen we i.i.g. zeggen dat we DU hebben ingemaakt. 8)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Liever de kwartfinale halen dan alleen Duitsland inmaken. Als voor de kwartfinale het inmaken van Duitsland echt per se nodig is, dan graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Renquin schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:32:
[...]

Iedereen vergeet ook even dat het Nederlands elftal compleet niet in die wedstrijd zat, door de persoonlijke omstandigheden van Boulaharouz.
Klopt. Daarnaast vond ik ze helemaal niet zoveel mazzel hebben tegen FR en IT overigens. Was gewoon goed gespeeld. En slecht gespeeld van FR en IT natuurlijk. Misschien werd dat bedoeld met "mazzel"?

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
kenneth schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:36:
Liever de kwartfinale halen dan alleen Duitsland inmaken.
Niet liever, dat is gewoon noodzakelijk. Winnen we van de Duitser maar gaan zij door en wij eruit, dan weet ik wel wie als laatste (en heel hard) lachen.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 11-06-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik zeg niet dàt het zo zal gaan, maar geheel ondenkbaar is dat heus niet...
het is gewoon een denkbaar scenario (nederland is imho geen favoriet tegen duitsland, maar zou wel kunnen winnen, als ze goed spelen en dat ze de ene wedstrijd slecht spelen en een volgende wedstrijd opeens heel goed is ook niet ondenkbaar)
Portugal die wint van denemarken is volgens mij zelfs een zeer reele inschatting alhoewel ik de kansen voor die wedstrijd 50-50 inschat, beide teams redelijk gelijk qua sterkte...

teveel mensen maken wat mij betreft teveel de emotionele achtbaan door, gaan eerst alles zetten op een super eerste wedstrijd en een nederland elftal dat de sterren van de hemel speelt en als dat niet gelijk zo is, draaien ze 180 en moeten ze alles slecht gaan praten ...

sorry, maar wat dat betreft heb ik al genoeg toernooien meegemaakt om te weten dat een zwakke eerste wedstrijd nog niks kan betekenen, zelfs een verlies in de groepsfase nog niet het einde is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RM-rf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:03:
Portugal die wint van denemarken is volgens mij zelfs een zeer reele inschatting alhoewel ik de kansen voor die wedstrijd 50-50 inschat, beide teams redelijk gelijk qua sterkte...
Denemarken had Portugal geklopt in de laatste wedstrijd van de kwalificatie, waarna Portugal doorging naar de play-offs ipv direct naar het EK.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 10-07 22:24
.oisyn schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:13:
[...]

Denemarken had Portugal geklopt in de kwalificatie.
En Portugal Denemarken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

... een jaar eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

.oisyn schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:13:
[...]

Denemarken had Portugal geklopt in de laatste wedstrijd van de kwalificatie, waarna Portugal doorging naar de play-offs ipv direct naar het EK.
Klopt, beide teams schat ik ongeveer gelijk in qua sterkte, dat betekent dus dat beiden zeker kunnen winnen en een beetje geluk, maar ook mentale zaken en de 'druk' te presteren veel kunnen uitmaken...

nogmaals, ik zeg nergens dat dat ene scenario absoluut zál gebeuren, maar gewoon dat het een weldegelijk denkbaar scenario is dát nederland bv na de tweede groepswedstrijd opeens opeens die groep zou kunnen leiden..
Eerste voorwaarde daarvoor zou wél zijn dat ze van duitsland moeten winnen, wat zeker moeilijk zal zijn en misschien een ietwat kleinere 'kans' heeft dan dat portugal denemarken zou verslaan...

het is een mogelijkheid:
bv in 2004 hadden ook weinigen er vertrouwen in dat nederland na twee wedstrijden waarvan eenmaal met een boel geluk netaan een gelijkspel en eenmaal een verloren wedstrijd, nog verder kon komen..
maar ook dat gebeurde wél

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

RM-rf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:34:
[...]
bv in 2004 hadden ook weinigen er vertrouwen in dat nederland na twee wedstrijden waarvan eenmaal met een boel geluk netaan een gelijkspel en eenmaal een verloren wedstrijd, nog verder kon komen..
Op z'n Italiaans noem ik dat. Nou nog leren penalty schieten en je hoeft nog maar één wedstrijd te winnen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Penalties schieten heeft geen nut als ze niet toegekend worden :/ (ja I know je bedoelde wat anders ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

RM-rf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:34:
[...]

Klopt, beide teams schat ik ongeveer gelijk in qua sterkte, dat betekent dus dat beiden zeker kunnen winnen en een beetje geluk, maar ook mentale zaken en de 'druk' te presteren veel kunnen uitmaken...

nogmaals, ik zeg nergens dat dat ene scenario absoluut zál gebeuren, maar gewoon dat het een weldegelijk denkbaar scenario is dát nederland bv na de tweede groepswedstrijd opeens opeens die groep zou kunnen leiden..
Eerste voorwaarde daarvoor zou wél zijn dat ze van duitsland moeten winnen, wat zeker moeilijk zal zijn en misschien een ietwat kleinere 'kans' heeft dan dat portugal denemarken zou verslaan...

het is een mogelijkheid:
Als Nederland morgen gelijkspeelt en Portugal wint van Denemarken, dan moet Nederland winnen van Portugal én mag Denemarken v. Duitsland niet in een gelijkspel eindigen.

Óf

Als Nederland morgen gelijkspeelt en Portugal v. Denemarken spelen gelijk, dan moet Nederland winnen van Portugal én moet Denemarken winnen van Duitsland (een gelijkspel of winst voor Duitsland betekent wij eruit).

Óf

Als Nederland morgen gelijkspeelt en Portugal verliest van Denemarken, dan moet Nederland winnen van Portugal én moet Denemarken winnen van Duitsland én dan moeten wij alsnog een beter doelsaldo hebben.

------------------------------------------
Bij een gelijkspel tussen Nederland en Duitsland hangt dus heel veel af van de wedstrijd Portugal v. Denemarken. Als we al gelijk spelen, dan is het het beste als Portugal wint van Denemarken en dan moeten we nog maar gelukhebben dat Duitsland v. Denemarken niet in een gelijkspel eindigt.

[ Voor 9% gewijzigd door Uniciteit op 12-06-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Uniciteit schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:55:
[...]

Als Nederland morgen gelijkspeelt
Ik gok dat je ergens een foutje maakt, want:
  NL DE DK PT    DK-PT  DK-DE  PT-NL
   4  7  6  0     <--    -->    -->
+  4  7  4  1      -     -->    -->
*  4  7  3  3     -->    -->    -->
   4  5  7  0     <--     -     -->
   4  5  5  1      -      -     -->
+  4  5  4  3     -->     -     -->
+  4  4  9  0     <--    <--    -->
+  4  4  7  1      -     <--    -->
+  4  4  6  3     -->    <--    -->
   2  7  6  1     <--    -->     -
   2  7  4  2      -     -->     -
   2  7  3  4     -->    -->     -
   2  5  7  1     <--     -      -
   2  5  5  2      -      -      -
   2  5  4  4     -->     -      -
   2  4  9  1     <--    <--     -
   2  4  7  2      -     <--     -
   2  4  6  4     -->    <--     -
   1  7  6  3     <--    -->    <--
   1  7  4  4      -     -->    <--
   1  7  3  6     -->    -->    <--
   1  5  7  3     <--     -     <--
   1  5  5  4      -      -     <--
   1  5  4  6     -->     -     <--
   1  4  9  3     <--    <--    <--
   1  4  7  4      -     <--    <--
   1  4  6  6     -->    <--    <--
sure: 1, maybe: 5

Het zijn dus voornamelijk doelsaldo-scenario's waar we op doorkunnen als we gelijkspelen. Er is maar 1 scenario denkbaar waarin we sowieso doorgaan, en dat is als Denemarken alles verliest en NL wint van Portugal. In de andere gevallen eindigen we hooguit op een gedeelde tweede plaats, waarna het dus op doelsaldo aankomt.

Even samenvattend (alles als Nederland gelijkspeelt tegen Duitsland en wint van Portugal):

Als Portugal wint van Denemarken:
*  4  7  3  3     -->    -->    -->
+  4  5  4  3     -->     -     -->
+  4  4  6  3     -->    <--    -->

Dan gaan we sowieso door als Duitsland wint van Denemarken, anders komt het aan op doelsaldo

Als Portugal gelijkspeelt tegen Denemarken:
+  4  7  4  1      -     -->    -->
   4  5  5  1      -      -     -->
+  4  4  7  1      -     <--    -->

Dan maken we alleen kans op doorgang op doelsaldo als Duitsland en Denemarken niet gelijkspelen. Spelen ze wel gelijk dan is het afgelopen.

Als Portugal verliest van Denemarken:
   4  7  6  0     <--    -->    -->
   4  5  7  0     <--     -     -->
+  4  4  9  0     <--    <--    -->

Dan moet Duitslank ook verliezen van Denemarken en dan komt het alsnog aan op doelsaldo.

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 12-06-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ah ja, zou kunnen kloppen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou NL niet van de Duitsers kunnen winnen?

Duitsland heeft al 16 jaar niets meer gepresteerd. Daarbij hebben wij de laatste 2-3x gelijk gespeeld of gewonnen van ze tijdens een EK/WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Niks gepresteerd? 2x 3e en 1 vize-welmeister. En natuurlijk 2e op de Ek08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:13:
Waarom zou NL niet van de Duitsers kunnen winnen?

Duitsland heeft al 16 jaar niets meer gepresteerd. Daarbij hebben wij de laatste 2-3x gelijk gespeeld of gewonnen van ze tijdens een EK/WK.
duitsland heeft ook erg vaak de tweede groepswedstrijd slecht gespeeld, op recente toernooien...

in 2010 verloren ze van servie
in 2008 van kroatie
in 2006 wonnen ze met 1-0 van polen dankzij een doelpunt in de laatste minuut, maarw as het eigenlijk de slechtse wedstrijd van het toernooi voor hen
in 2004 speelden ze gelijk tegen letland
in 2002 speelden ze 1-1 gelijk tegen ierland (goal in de laatste minuut van Robbie Keane)
in 2000 verloren ze (maar toen verloren ze alledrie de groepswedstrijden)
in 1998 2-2 gelijk tegen Joegoslavie

telkens de 2e groepswedstrijd.

pas in 1996 kom ik op een overtuigende winst voor duitsland in de tweede groepswedstrijd, daarna waren het altijd verliespartijen, gelijkspelen of iig een van de slechtste wedstrijden van het toernooi voor hen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 00:51
50%

Of ze worden het wel, of ze worden het niet.... ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Klein, want ze hebben deze niet om:

Afbeeldingslocatie: http://uppix.net/0/4/3/59d2514d741453c0c41f466687ed9tt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik durf het bijna niet te vragen want ik weet dat deze kennis gewoon intern hoort te zijn..

Maar kan ik ook de wedstrijd morgen streamen over internet, zonder dat ik een abonnement heb op Eredivisie Live oid?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Volgens mij heeft de NOS ook 'gewoon' een live stream...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://nos.nl/ek2012/live/

Kon ik overigens alleen vinden met Google, niet via de NOS site zelf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:01
.oisyn schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:42:
http://nos.nl/ek2012/live/

Kon ik overigens alleen vinden met Google, niet via de NOS site zelf 8)7
Twee klikken op de knop en je bent er :9
Nos.nl->Sport en dan aan de rechterkant staat de wedstrijd die te zien is (of te zien komt) ;)

Ontopic:
Ik hoop echt dat we morgen drie punten pakken en het liefst op z'n Duits >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wut, ik las nogwel een artikel over rechten voor streamen en blabla en allemaal providers voor tv via welke je ook over internet kunt streamen maar alleen als je een abo bij hen afneemt..

Anyway blij dat het via NOS toch kan, alleen jammer dat het zo'n miniresolutie is. :P

Hoe groot zou de delay zijn via internet? Hoor je de wijk juichen en 3 minuten later zie je waarom?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:01
Sando schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:01:
Wut, ik las nogwel een artikel over rechten voor streamen en blabla en allemaal providers voor tv via welke je ook over internet kunt streamen maar alleen als je een abo bij hen afneemt..

Anyway blij dat het via NOS toch kan, alleen jammer dat het zo'n miniresolutie is. :P

Hoe groot zou de delay zijn via internet? Hoor je de wijk juichen en 3 minuten later zie je waarom?
Had dat toevallig eergisteren gecheckt en bij mij was het verschil 20 seconden (tussen analoog en de stream).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 13:45
.oisyn schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:07:
[...]

Ik gok dat je ergens een foutje maakt, want:
Uniciteit maakt geen foutje; bij een gelijk aantal punten telt het onderling resultaat als eerst. Dat betekent dat we alleen op doelsaldo door kunnen gaan als naast de Denen ook de Portugezen/Duitsers evenveel punten behalen als wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Op dit moment zou ik de kans op nul schatten. Gezien het belabberd spel en de achterstand lijkt het me sterk als er nog mensen zijn die erin geloven...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De kans is nog steeds groter dan nul... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 16:45

Zorian

What the fox?

Diep onder nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De kans dat Nederland kampioen wordt lijkt me nog precies net zo groot als een week geleden, namelijk net zoveel kans als dat volgend jaar Pasen, Pinksteren en Kerst op dezelfde dag gaan vallen: bijna nul dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leidel77
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-08 11:44
Tja Stel Nederland wint met 4-0 van Portugal, en Duitsland wint van Denemarken. Zonder dat de Denen een doelpunt maken dan is er theoretisch nog een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, en hoe groot is die kans, gezien het absurd slechte spel van Nederland?

We hebben 10x tegen Portugal gespeeld, en slechts 1x gewonnen (1-0, en dat was back in 1991) (bron).

Theoretisch is die kans er misschien, maar denk dat die kans ongeveer 0.0000000000000001 procent is, of misschien nog wat lager.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hoeveel is nu het quotum op Unibet? Misschien maar een gokje wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
De kans is dus nihil, sorry jongens dit wordt hem niet, in het verleden hebben wij tien keer tegen Portugal gespeeld, 1x gewonnen 4x gelijk gespeeld 5x verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leidel77
Heb er zelf ook een hard 8)7 hoofd in, Maar hoop wel dat van Marwijk meer lef gaat tonen met de opstelling.

[ Voor 3% gewijzigd door leidel77 op 13-06-2012 23:04 . Reden: spelvouthttp://gathering.tweakers.net/global/smileys/bonk.gif ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:45
Holland1994 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:02:
De kans is dus nihil, sorry jongens dit wordt hem niet, in het verleden hebben wij tien keer tegen Portugal gespeeld, 1x gewonnen 4x gelijk gespeeld 5x verloren.
Dus nu zouden we weer moeten winnen. Anders is het niet meer in evenwicht...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:11
leidel77 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 22:58:
Tja Stel Nederland wint met 4-0 van Portugal, en Duitsland wint van Denemarken. Zonder dat de Denen een doelpunt maken dan is er theoretisch nog een kans.
Duitsland gaat de kans om Nederland er uit te knikkeren niet laten liggen natuurlijk. Die spelen mooi met een B-elftal gelijk tegen Denemarken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leidel77
Amras schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:06:
[...]

Duitsland gaat de kans om Nederland er uit te knikkeren niet laten liggen natuurlijk. Die spelen mooi met een B-elftal gelijk tegen Denemarken. :)
Dat zouden ze nooit doen >:) . Maar je hebt er wel een punt. al je sterspelers rust gunnen. voor de volgende ronde. Maar aan de andere kant. Mocht Portugal met meer dan 2 doelpunten winnen en de duitsers verliezen.
dan is de kans dat de Denen door gaan ook nog aanwezig. Als ze genoeg doelpunten maken.

[ Voor 27% gewijzigd door leidel77 op 13-06-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
Freeaqingme schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:05:
[...]

Dus nu zouden we weer moeten winnen. Anders is het niet meer in evenwicht...
Ik heb een foutje gemaakt bij het tellen, het is eigenlijk nog negatiever :|
1x gewonnen, 3x gelijk 6 verloren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Scenarios:

DUI-DEN: Gelijkspel: Exit NED.
DUI-DEN: Winst DEN: Exit NED.
DUI-DEN: Winst DUI: Kans voor NED (2-0 winnen van POR).

NED-POR: Gelijkspel: Exit NED.
NED-POR: Winst POR: Exit NED.
NED-POR: Winst NED (met 2 doelpunten verschil): Door naar de volgende ronde om er dan kansloos uitgeknikkerd te worden. :X

Kans om door te gaan naar de volgende ronde is dus 1 op 6 (als 't gewoon simpel op winst, gelijk en verlies bekeken wordt). Ongeveer 16% dus.

Als je kijkt naar de statistieken tussen NED en POR...
1x gewonnen. 3x gelijk gespeeld. 6x verloren.
10% van deze wedstrijden heeft NED dus gewonnen. (1 van de 10).

Ach... :'(

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 02:50

Malarky

Wils voor wat ieder

Goksites geven Nederland gecombineerd nog 2,6% kans (voor de wedstrijd 6,8%).

Edit: Nederland heeft nog nooit van een Portugal met 2 doelpunten verschil gewonnen die ook alles op alles moesten zetten voor plaatsing. Als ze dat ooit gaan doen zal dat in topvorm zijn, niet nu.

[ Voor 59% gewijzigd door Malarky op 13-06-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Kijk op dit moment zou het gewoon onverdiend zij mocht Nederland doorgaan.
Voorlopig niks laten zien, geen mooi voetbal, nauwelijks echte kansen gecreëerd, iets wat je van de Denen en Portugezen niet kan zeggen.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

GS88 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:12:

... Als je kijkt naar de statistieken ...
wedstrijden worden natuurlijk niet met statistieken gewonnen .. dat is eigen aan voetbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

RM-rf schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:58:
[...]
wedstrijden worden natuurlijk niet met statistieken gewonnen .. dat is eigen aan voetbal
Dus het kan nog steeds! De bal is rond. Maar ik maak me meer zorgen over Duitsland - Denemarken dan over Nederland - Portugal eigenlijk. Stel dat Nederland eindelijk eens goed gaat spelen en ruim wint, maar dat Denemarken een puntje van de Duitsers kado krijgt... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34

St@m

@ Your Service

Fiber schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:07:
[...]

Dus het kan nog steeds! De bal is rond. Maar ik maak me meer zorgen over Duitsland - Denemarken dan over Nederland - Portugal eigenlijk. Stel dat Nederland eindelijk eens goed gaat spelen en ruim wint, maar dat Denemarken een puntje van de Duitsers kado krijgt... O-)
Dat gaat niet gebeuren, want ik kan me dan zo voorstellen dat NL dan maar gewoon keihard DEN gaat naaien.
Daar kunnen de Denen niet op gokken imo. En Duitsland kan er ook gewoon niet op gokken (die zijn ook nog niet zomaar door volgens mij, als Portugal en Denemarken winnen)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

Sinds vanavond is de kans iets groter geworden. Dankzij Jan van Halst!

Kijk, ik volg zijn analyses bij de NOS al een tijdje. En elke keer heeft hij het bij het foute eind met zijn voorspellingen. Bij barcelona-chelsea, tot 2x, daarna nog bij de finale bayern-chelsea, en dan nog bij enkele nationale wedstrijden. Elke keer fout! Terwijl íe het toch zo mooi kan uitleggen

Hij kwam vanavond, na de dramatische wedstrijd NL-DE, met de uitspraak dat Nederland eruit zou gaan. Dat betekent dus dat Nederland doorgaat. 'k heb meteen mijn weddenschappen bepaald. ;)

BTW, wesley sneijder was weer super vanavond. Maar hij kan het niet alleen. Tegen Portugal gaan ze los, zoals in de 2de helft.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Sando schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:01:
Dat was opeens best een goede resolutie, gister bij een niet-nl resolutie was dat echt gewoon 320x240 ofzo. Ik weet niet of ze NL met een veel hogere bitrate uitzenden of dat er andere factoren meespelen, maar het was prima te kijken!

Jammer dat de uitslag voorspelbaar en jammer was.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:46

Clush

Do as I say...

Het is heel simpel. Mocht Nederland nog doorgaan dan kan dat alleen als het spel ineens gaat lopen. Anders win je nooit met 2 goals verschil tegen de Portugezen. Mócht dat het geval zijn (ik blijf lekker hopen, dat is juist de lol van zo'n tournooi) en Nederland komt ineens wel in z'n spel is ineens alles weer mogelijk. De kwaliteit hebben we, het is er alleen om een of andere reden nog niet uitgekomen.

De hele discussie over Huntelaar/Van Persie is ook maar gelul in de marge, het moet gewoon meer klikken op het veld. Dat kan best van het ene op het andere moment gebeuren, bijvoorbeeld door een vroege gelukstreffer in de laatste wedstrijd.

Wat er ook gebeurt, ik hoop in elk geval nog wel ons team één goede wedstrijd te zien spelen. Of het tegen Denemarken echt zo slecht was kan je over dicussiëren, dat we vele malen meer in de mars hebben dan we totnutoe hebben laten zien is een gegeven.

Sowieso maak ik nog liever de Portugezen aan het huilen dan de Duitsers. Die oude rivaliteit heb ik nooit echt begrepen (voor mijn tijd) en alle Duitsers die ik ken zijn hartstikke sympathiek :)

Dat de Duitsers ons door een gelijkspel het tournooi uit zouden willen naaien geloof ik niets van. Denemarken heeft aan een gelijkspel niet genoeg en Duitsland zelf kan bij verlies ook nog door Portugal worden ingehaald. Beide ploegen zullen gewoon willen winnen. Ook dit is trouwens een beetje een non-discussie, eerst zelf maar eens laten zien wat we kunnen. De rest doe je toch niks aan.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Clush schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 05:19:
Sowieso maak ik nog liever de Portugezen aan het huilen dan de Duitsers. Die oude rivaliteit heb ik nooit echt begrepen (voor mijn tijd) en alle Duitsers die ik ken zijn hartstikke sympathiek :)
Het zou me wel heel erg leuk lijken om Ronaldo goed te zien huilen datie naar huis moet, zonder ook maar 1 doelpunt gemaakt te hebben >:)

Verder is het idd zo dat alles nog kan.
Ik vond ze gister nog vrij goed spelen, alleen is het jammer dat de verdediging enkele kleine fuotjes maakte wardoor Comez kon scoren.

[ Voor 16% gewijzigd door Renquin op 14-06-2012 08:37 ]

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 13:45
Ik kan me nog herinneren hoe AJAX afgelopen seizoen werd uitgeschakeld in de Champions League.. Laten wij dan maar de 'Olympique Lyon' van deze poule zijn (zonder de geruchten over matchfixing dan O-))!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:35
Sjah schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:02:
Hoeveel is nu het quotum op Unibet? Misschien maar een gokje wagen.
1:30 nu, dus dat vind ik zelf nog niet echt de moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:13
Ik zeg Luuk de Jong in de spits tegen Portugal.
Met hem in de spits hebben we nog nooit verloren van Portugal!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

EJVL schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:49:
Luuk is de laatste speler die we nu nodig hebben, ik vind hem de meest overbodige speler van de hele selectie. Ik wil Narsingh zien! Waarom brengt Bert steeds Kuyt als we achter staan? Dan wil je ook niet winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee joh, De Jong in het doel en Vorm in de spits. Met die combinatie hebben we nog nooit verloren van Portugal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
En dan nog Robben er uit ook :S
Als je echt wat wil, haal er dan een verdediger uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:07:
[...]

Luuk is de laatste speler die we nu nodig hebben, ik vind hem de meest overbodige speler van de hele selectie. Ik wil Narsingh zien! Waarom brengt Bert steeds Kuyt als we achter staan? Dan wil je ook niet winnen...
+1 voor Narsingh! Niet dat ik dat zo'n geweldenaar vind, maar de kans dat er eindelijk eens een fatsoenlijke voorzet komt is gewoon een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

GS88 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:12:
Scenarios:

DUI-DEN: Winst DUI: Kans voor NED (2-0 winnen van POR).

NED-POR: Winst NED (met 2 doelpunten verschil)

Kans om door te gaan naar de volgende ronde is dus 1 op 6 (als 't gewoon simpel op winst, gelijk en verlies bekeken wordt). Ongeveer 16% dus.
Je vergeet dan nog: NED-POR: Winst NED (niet 2 doelpunten verschil): Exit NED

Voor de wedstrijd voor Nederland geld dan:
NED-POR: Winst NED (niet 2 doelpunten verschil): Exit NED
NED-POR: Winst NED (met 2 doelpunten verschil)

Voor die laatste geld dan nog het volgende:
DUI-DEN: Winst DUI: NED gaat door.

Simpel gezien is het dan 1 op 7. Ongeveer 14%. Echter als je kijkt naar de onderlinge duels tussen Nederland en Portugal dan hebben ze niet 1 keer met 2 doelpunten verschil gewonnen van Portugal! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kunnen we de titel van dit topic niet veranderen naar

"Wat zijn de kansen dat Nederland de volgende ronde haalt?" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

tweaker2010 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:50:
Kunnen we de titel van dit topic niet veranderen naar

"Wat zijn de kansen dat Nederland de volgende ronde haalt?" :p
Maar er dan gewoon van "Nederland ligt eruit, kijk jij het EK nog verder?" :P

Ik zou zeggen, gooi juist de reserves erin, die hebben mischien maar 1 kans om ooit op het EK te schitteren, mooi moment om dat dus nu te doen. Narsingh, de Jong maar ook Boulah om wat betere te verdedigen dan het zooitje wat er nu staat.

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 14-06-2012 11:03 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mickjuh schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:21:
Simpel gezien is het dan 1 op 7. Ongeveer 14%.
Even afgezien van de uit de duim gezogen kansen kloppen geen van jullie berekeningen. Jullie tellen situaties bij elkaar op, terwijl je ze juist moet vermenigvuldigen. Als je puur kijkt naar de 3 opties per wedstrijd (winst, verlies en gelijkspel), dan zijn er dus 3*3=9 permutaties mogelijk bij 2 wedstrijden, en niet 3+3=6. In slechts 1 van die 9 scenario's kunnen we mogelijk door (en dan alleen op doelsaldo), dus 11%.

Kijken we naar dat doelsaldo (als je wint), en als we stellen dat de kans dat je een extra doelpunt scoort steeds halveert (dus 100% voor minstens 1 doelpunt verschil, 50% voor minstens twee doelpunten verschil, etc.), dan is de kans dat we winnen met 2 doelpunten verschil dus 50%. Vermenigvuldig dat met die 11% dat het scenario überhaupt voorkwam, en dan is er dus 5,5% kans (1 op 18) dat we doorgaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Stel nederland wint van portugal, met 2-0 of 2-1. En duitsland wint van denemarken, zijn we dan door?
Pagina: 1 2 3 Laatste