Wat zijn de kansen dat Nederland kampioen wordt?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:31
Wat zijn de kansen dat Nederland kampioen wordt?

Ik denk dat als Nederland door de poulefase, komt wij ook in de finale komen en dan na een lelijke wedstrijd dit keer wel kampioen worden :D

De poulefase doorkomen lijkt mij echter al lastig genoeg aangezien sommige mogelijke belangrijke spelers nu nog niet helemaal fit zijn en/of wedstrijd ritme hebben (Sneijder/Affelay). Aan de andere kant zijn Van Persie, Robben en Huntelaar wel in bloedvorm.

[ Voor 15% gewijzigd door TheJason op 27-04-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:11
Persoonlijk geef ik Oranje weinig kans om het toernooi te winnen. Alle spelers roepen om het hardst dat dit het jaar is om te oogsten en lijken zich al druk te maken om de tegenstander die ze gaan treffen in de finale. De verwachtingen zijn dus hooggespannen en dat zijn meestal de toernooien waarin we er roemloos uitvliegen tegen een, op papier, zwakkere tegenstander.

Het voordeel is natuurlijk dat Nederland gelijk goed aan de bak moet tegen een aantal toplanden in de poule, wat het gevaar voor onderschatting in de poulefase een beetje wegneemt. Of we genoeg kwaliteit hebben om boven Duitsland of Portugal te eindigen is de vraag, misschien als alle spelers in goede vorm zijn, maar dat is momenteel ook niet echt het geval. Als we toch doorgaan, dan zullen we onszelf uitroepen tot topfavoriet voor de titel en er vervolgens uitvliegen tegen een ploeg van het kaliber Rusland.

Ja ik ben een pessimist als het op Oranje aankomt, maar dan kan het alleen maar meevallen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:18

Vos

AFCA

Niet zo groot, 20/25% zeg ik. Ik schat Duitsland, Spanje, Frankrijk hoger in dan Nederland. De poule zouden me moeten kunnen doorkomen (2e plaats). Feit is wel, we krijgen sowieso 2 topwedstrijden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

@vos :Y

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:00

JdM

Humbled

@TS: Robben in bloedvorm? :X Ik vind dat echt de meest overgewaardeerde speler uit het Nederlands elftal. Heb je hem zien voetballen in de CL de laatste weken?
Verder vwb de kansen van Nederland, ik denk dat we wel een kans maken. We hebben wellicht al een mentaal voorsprongetje door 2e van de wereld te zijn (en 4e op de wereldranglijst).

[ Voor 4% gewijzigd door JdM op 27-04-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Nihil. Ik zeg eerste ronde eruit. :p

Kansloos tegen Portugal en Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:05
Ik schat de kans dat ze winnen idd erg laag in. Ik zie ze gewoon niet winnen van teams als Duitsland en Spanje.

Het grote probleem vind ik altijd dat wij als klein voetbal landje onze spelers wel bij grote clubs hebben zitten, maar allemaal verdeelt. Kijk het Spaanse elftal, Dat is praktisch Barcelona + Real Madrid in 1 team gepropt. Die zijn al behoorlijk op mekaar ingespeeld.

Alle spelers uit het duitse elfstal spelen ook al bij mekaar in de competitie (Zonder Ozil en Kedeira). Maar de meesten daar zijn ook al op mekaar in gespeeld.

@JdM
Vergeet niet dat Robben in bloedvorm wel voor het landskampioenschap heeft gezorgd voor Bayern. Het is wel een grote egoïst en het is jammer dat hij zo blessure gevoelig is. Zelf vind ik Ribery daar zwaar overgewaardeerd voor wat hij doet.

@Vos
Mee eens met Spanje en Duitsland. Frankrijk zie ik ons echter wel van winnen. Die hebben de laatste tijd vrij weinig laten zien. Kan me vorig WK nog goed herinneren. Net zoals Engeland, die hebben ook een goed team, maar hebben gewoon niks laten zien.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Wanneer begint het hele gebeuren eigenlijk ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
Qua team, leeftijd, ervaring, kwaliteit, stand in de ranglijst is het niet gek dat de verwachtingen hoog gespannen zijn. Vooral bij spelers voor wie het mogelijk een laatste kans is op een grote prijs.
Maar in een poule met alleen top10 landen is een foutje zo gemaakt (zie Real en Barcelona), en NL maakt nogal wat verdedigende foutjes de laatste tijd.

De statistieken tegen Duitsland en Portugal zijn ook niet bepaald in Nederlands voordeel.

[ Voor 7% gewijzigd door Tens op 27-04-2012 11:46 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Mektheb schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:28:
ja zeg, dit is tweakers........... wat heb je zelf al gedaan om erachter te komen >:)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Amras schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:17:
Het voordeel is natuurlijk dat Nederland gelijk goed aan de bak moet tegen een aantal toplanden in de poule, wat het gevaar voor onderschatting in de poulefase een beetje wegneemt.
Volgens mij wordt de kans op onderschatting na de poulefase juist groter door eerst te spelen tegen topteams.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mektheb schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:28:
8 juni tot en met 1 juli 2012

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het Nederlands elftal is gewoon over zijn top heen (in Zuid Afrika klopte alles). Veel spelers als Kuijt en Sneijder hebben hun beste tijd gehad, maar zullen waarschijnlijk pas na het EK uit de basis gelaten worden.

Een land als Spanje zie ik ook geen kampioen worden, zij zijn verzadigd. Ik denk dat Duitsland kampioen wordt, die hebben een jonge ploeg met veel talent en spelen als een team ook nog eens aanvallend voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
Moeilijk om te zeggen, maar ik schat de kans groter in dat Duitsland of Spanje kampioen wordt, dan Nederland. Maar wie weet, krijgen de spelers die nu niet in vorm zijn het op hun heupen en worden we Europees Kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Als we de groepsronde doorkomen dan komen we denk ik ook wel ver in het tournooi.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Duitsland 1
Spanje 2
nederland 3
Portugal 4

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Mektheb schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:08:
Duitsland 1
Spanje 2
nederland 3
Portugal 4

:)
Dat kan niet volgens mij.. Duitsland, Portugal en Nederland zitten bij elkaar in de poule. Er gaan er toch maar twee door?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
St@m schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:11:
[...]

Dat kan niet volgens mij.. Duitsland, Portugal en Nederland zitten bij elkaar in de poule. Er gaan er toch maar twee door?
Dan krijgen we

duitsland
spanje
Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:31
JdM schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:00:
@TS: Robben in bloedvorm? :X Ik vind dat echt de meest overgewaardeerde speler uit het Nederlands elftal. Heb je hem zien voetballen in de CL de laatste weken?
Verder vwb de kansen van Nederland, ik denk dat we wel een kans maken. We hebben wellicht al een mentaal voorsprongetje door 2e van de wereld te zijn (en 4e op de wereldranglijst).
Robben werd afgelopen CL wedstrijd toch uitgeroepen tot man of the match? of vergis ik me daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:07
TheJason schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:58:
[...]

Robben werd afgelopen CL wedstrijd toch uitgeroepen tot man of the match? of vergis ik me daarin?
zou kunnen. Ik vond 'm eigenlijk niet zo geweldig in de tweede helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 20:00

JdM

Humbled

TheJason schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:58:
[...]

Zou zomaar kunnen, dat zegt mij niet zo veel. Ik vraag me af waar de criteria voor "man of the match" beschreven staat.
Je weet wat het is met voetbal: zoveel toeschouwers, zoveel meningen. Ik wil niet claimen een kenner te zijn, ik heb slechts een mening die is gebaseerd op mijn huidige "kennis" van voetbal.
Voor mij geldt over het algemeen mijn gevoel wanneer ik uitspraken doe over een speler en Robben zegt mij niet zoveel. Dat komt omdat ik hem regelmatig op belangrijke momenten 100% kansen zie missen, dat kan een keer gebeuren, maar bij Robben zie ik het vaker terug. Daarom is hij mijn meest overgewaardeerde speler.
En ik geloof er ook niet in dat 1 speler een club kampioen maakt, tenzij je Romario de Souza Faria heet ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel effect gaat het op de aex hebben als nederland kampioen word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:10
Vos schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:41:
Niet zo groot, 20/25% zeg ik. Ik schat Duitsland, Spanje, Frankrijk hoger in dan Nederland. De poule zouden me moeten kunnen doorkomen (2e plaats). Feit is wel, we krijgen sowieso 2 topwedstrijden ;).
Frankrijk? Heb ik iets gemist de afgelopen jaren ofzo?

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:20
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:12:
Hoeveel effect gaat het op de aex hebben als nederland kampioen word?
0,0 wat heeft de EAX nou met het nederlands elftal te maken?? Op een paar sponsors na dan!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

Ik gok dat voor de zoveelste keer onze verdediging het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:17
Vos schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:41:
Frankrijk? is een grote rommel momenteel, zie prestatie WK2010. frankrijk geef ik het minste kans van wie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

AW_Bos schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:59:
[...]

8 juni tot en met 1 juli 2012
Lang begin :9

:+

Ik kan me nog wel herinneren, 4 jaar geleden in de poule tegen Italie, Frankrijk en, wat was het, Roemenie ofzo? Daar kwamen we ook verrassend genoeg als winnaar uit de poule. Kuyt was toen echter nog wel in bloedvorm en van Persie wist ook te scoren tegen Frankrijk (4 - 1).

Nou wil ik niet gelijk zeggen dat we een grote kans maken, daarvoor is voetbal nog steeds voetbal en competities over de hele wereld bewijzen dat maar eens. Ik vond echter wel dat de oefeninterland bij en tegen Engeland overtuigend gewonnen werd, al was de verdediging daar gewoon niet op orde. Mochten we serieus een kans willen maken, dan moet de verdediging echt beter in elkaar zitten. Aan ons middenveld en zeker ook de aanval zal het niet liggen.

We hebben het 2 jaar geleden ook bewezen, Oranje heeft potentie. Ik schrijf ze in ieder geval nog niet af :) En als je puur kijkt naar statistieken, bekijk dan ook even de voorspellingen voor de halve finales in de CL.

[ Voor 74% gewijzigd door Fid3lity op 28-04-2012 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To_Tall schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:47:
[...]

0,0 wat heeft de EAX nou met het nederlands elftal te maken?? Op een paar sponsors na dan!!
Consumenten vertrouwen e.d. Ik wil het niet aandikken. Maar een titel voor oranje zou mss wel zelfs gevolgen kunnen hebben op de nationale economie. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

DefLite schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 00:56:
Ik vraag me af hoeveel van de 16 miljoen Nederlandse bondscoaches Heitinga eruit hadden gesodemieterd. Ik i.i.g. wel.
Vorig EK walste NED over FRA en ITA heen alsof ze niks waren... toen had NL 't kampioenschap binnen moeten halen maar guus hiddink was niet Nederlandsch genoeg :( . En hoe BRA afgelopen WK werd ingemaakt vind ik dat we wel eens een keer mogen winnen.

De kans is overigens 6,25% dacht ik. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door GS88 op 28-04-2012 06:08 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nihil. Al vind ik het reuzegrappig dat iedereen toch iedere keer weer teleurgesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Kansloos in de poulefase........Dit team is over z'n top heen.

Dit is voor veel spelers de allerlaatste kans om een prijs met het nationale elftal te behalen, en dat weten ze. En op momenten dat spelers voor zich zelf "denken" dat ze moeten, dan falen ze het hardst.
Wat mij betreft was dit team in de aanloop naar het WK 2010, op z'n top. En ik weet eigenlijk niet of de komende generatie wel net zo veel potentie heeft. Het kan wel eens een aantal jaren, en kampioenschappen duren voordat er weer zo'n team staat.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
Het ligt aan zoveel factoren dat een goede voorspelling niet te doen is. Cruciaal gaat in ieder geval de verdediging zijn. Kunnen de Jong en Bommel onze zwakke linie maskeren dan is het niet uitgesloten dat we ver komen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:17
GS88 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 05:59:
[...]

Ik vraag me af hoeveel van de 16 miljoen Nederlandse bondscoaches Heitinga eruit hadden gesodemieterd. Ik i.i.g. wel.
Vorig EK walste NED over FRA en ITA heen alsof ze niks waren... toen had NL 't kampioenschap binnen moeten halen maar guus hiddink was niet Nederlandsch genoeg :( . En hoe BRA afgelopen WK werd ingemaakt vind ik dat we wel eens een keer mogen winnen.

De kans is overigens 6,25% dacht ik. O-)
afgelopen WK was het eigenlijk pech dat we verloren hadden.. spanje kon het met een lullige counter (die overigens uit een niet gegeven corner voor nederland kwam) beslissen, maar NL was in die partij wel het betere team vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

jessy100 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 12:50:
[...]

afgelopen WK was het eigenlijk pech dat we verloren hadden.. spanje kon het met een lullige counter (die overigens uit een niet gegeven corner voor nederland kwam) beslissen, maar NL was in die partij wel het betere team vond ik.
Ben ik geheel met je eens. Robben had 't wel zo'n 3x eerder op slot kunnen gooien... in plaats daarvan past ie de bal naar de keeper. Nederland was eigenlijk beter en als we doorgingen met 11 man hadden we ze alsnog ingemaakt. De wedstrijd tegen Brazilië vond ik toch wel één van de mooiste ooit.

njah.. dit EK.. totale kans dat ze winnen is 6,25%, kans dat ze de poulefase doorkomen is 50%.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Als we de poulefase doorkomen dan komen we ook in de halve finale want groep A is in mijn ogen niks.
De finale halen en winnen hangt af van hoe ze de poulefase doorkomen.... Ik denk dat we of stuk lopen in de halve finale of in de finale. Winnen gaan we niet doen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

Ik voorzie een zelfde scenario als 4 jaar geleden.

Vol verbazing met 2 vingers in de neus de poule-fase doorkomen om vervolgens knullig uitgeschakeld te worden in de eerste knock-out ronde :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ego trippers worden echt geen kampioen hoor, ik acht de kans dan ook nihil, zal vast wel Spanje worden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Ik heb er echt een hard hoofd in, onze poule is natuurlijk ultra-zwaar.

Van de Denen moeten we in principe wel winnen, ook al ging het 2 jaar geleden op het WK ook niet even makkelijk.

De Duitsers zijn samen met Spanje de favorieten voor de titel, maar ik denk dat er toch iets moois kan gaan gebeuren tegen de Duitsers en dat we van ze winnen.

Van de Portugezen gaan we echt niet winnen, kijk maar eens naar de statistieken van Portugal:
W6 D3 L1
Het zijn gewoon echt ratten om tegen te voetballen, kijk maar naar de wedstrijd van 2006. Echt verschrikkelijk om daartegen te moeten voetballen, en die kwal van een Ronaldo is ook nog eens in bloedvorm. We moeten echt heel blij zijn met een gelijkspel.

Mochten we door de eerste ronde heen komen dan zie ik ons wel ver komen, dan heb je eerste vuurproef wel goed doorstaan.
jessy100 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 12:50:
[...]

Ben ik niet met je eens, Spanje was sterker, had meer balbezit, meer doelpogingen en ook veel meer goede passes.

Enige echt grote kans die we toen hebben gehad was de 1 op 1 situatie van Robben:
Afbeeldingslocatie: http://gifsoup.com/webroot/animatedgifs1/1507754_o.gif
:X :X :X

[ Voor 27% gewijzigd door Vlassie1980 op 01-05-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ongelofelijk dat 'we' vinden dat in Zuid-Afrika alles klopte.
Toegegeven: de finale werd gehaald, maar dat is slechts door 1 helft goed voetbal berijkt (2e helft tegen Brazilië). Mazzel dat het 'maar' 1-0 stond.

De rest was (voor de neutrale kijker) niet om aan te gluren. In tegenstelling tot de aanloop naar het WK waarin door Oranje echt verschrikkelijk goed gespeeld werd. Eigenlijk heeft Nederland sinds de aanloop naar Zuid-Afrika nauwelijks nog goed voetbal laten zien. De 3-0 tegen de Duitsers was helemaal niet geflatteerd.

Dus: ik denk dat het een succesvol EK word, want er lopen een paar bijzonder goede spelers rond in Oranje.

[ Voor 4% gewijzigd door Witte op 01-05-2012 12:33 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
we hebben een kans van

50 - 50

Afbeeldingslocatie: http://files.sharenator.com/1283265262586_Forever_alone_problem_solved-s5000x4068-208932-475.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Witte schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:32:
Toegegeven: de finale werd gehaald, maar dat is slechts door 1 helft goed voetbal berijkt (2e helft tegen Brazilië). Mazzel dat het 'maar' 1-0 stond.
"We" zijn ook Europees kampioen geworden dankzij een mazzelgoal en twee keer een half uur goed voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:34:
Die ego trippers worden echt geen kampioen hoor, ik acht de kans dan ook nihil, zal vast wel Spanje worden ofzo.
Dit ^^

Zolang die gasten niet als een team kunnen voetballen, maar enkel als een berg ego-trippende mannetjes, zullen ze niet ver gaan komen. Beetje tik tik in de poule, 2de doorgaan en daarna compleet worden weggespeeld en uiteindelijk een kaartenregen de wedstrijd verliezen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 22:02

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk toch echt dat Duitsland dit jaar gaat winnen, met Spanje als tweede, Frankrijk als derde en Nederland als vierde. Ach, we horen dan in ieder geval wel bij de mondiale Europese top :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Zoals we op het wk alles meehadden (behalve winst in de finale :D ), zo zal deze keer het kwartje steeds de verkeerde kant opvallen.Een van richting veranderd schot van de Duitsers in de laatste seconde, een eigen goal van Robben tegen Portugal, een scheidsrechtelijke blunder in ons nadeel, noem maar op.
dan kan het eigenlijk alleen maar meevallen ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:38:
[...]

Dit ^^

Zolang die gasten niet als een team kunnen voetballen, maar enkel als een berg ego-trippende mannetjes, zullen ze niet ver gaan komen. Beetje tik tik in de poule, 2de doorgaan en daarna compleet worden weggespeeld en uiteindelijk een kaartenregen de wedstrijd verliezen.
Ze krijgen gewoon veel te veel betaald, als ze winnen of niet dat maakt niet uit, die miljoenen krijgen ze toch.

Dus ze hoeven niet eens te winnen en als ze tweede worden krijgen ze alsnog een feestje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:54:
[...]

Ze krijgen gewoon veel te veel betaald, als ze winnen of niet dat maakt niet uit, die miljoenen krijgen ze toch.

Dus ze hoeven niet eens te winnen en als ze tweede worden krijgen ze alsnog een feestje :+
Maar dat is ook het punt, kijk nu naar Korea of Australie, die gasten speelde echt voor een doel. Of die gasten van oranje nu winnen of niet, grote geld halen ze toch wel op bij hun eigen club (behalve bankzitter afellay :P)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Ach ja het Nederlands Elftal. Altijd weer voer voor discussie :)

Het gaat gewoon heel moeilijk worden. Ik heb er minder vertrouwen in dan 2 jaar geleden in Zuid-Afrika. Toen geloofde ik echt dat ze de finale konden halen en dat is toen ook gelukt. Er is sindsdien toch te weinig doorstroming van nieuwe spelers in het elftal geweest, vooral de verdediging is nodig aan vervanging toe (Mathijsen en de linksback positie). Probleem is alleen dat we in Nederland niet zoveel goede verdedigers hebben, wij produceren toch met name toppers op het middenveld en voorin.

In mijn ogen is de poulewedstrijd tegen Portugal het belangrijkst. Portugal is al jaren een angstgegner, als ze daar nou eens van kunnen winnen kan dat een mentale opsteker zijn voor de rest van het toernooi. Denemarken moet je sowieso van winnen als je ver wilt komen, maar ook dat wordt een lastige pot. En dan Duitsland, op papier de sterkste tegenstander. Gelijkspel tegen de Duitsers zou al erg netjes zijn, maar als ze van Portugal winnen zijn ze al een heel eind en kunnen ze wellicht verliezen tegen Duitsland. Als je de poulefase eenmaal hebt overleefd kan het alle kanten op, je zou dan zomaar kunnen doorstoten naar de finale of er net als 4 jaar geleden meteen uitvliegen.

Ik zie Spanje en Duitsland als favoriet, Nederland is vooral een outsider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Vlassie1980 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:21:

Enige echt grote kans die we toen hebben gehad was de 1 op 1 situatie van Robben:
[afbeelding]
:X :X :X
AUW die doet pijn om te zien

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Tens schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:35:
[...]

"We" zijn ook Europees kampioen geworden dankzij een mazzelgoal en twee keer een half uur goed voetbal.
- tegen de Russen Soviets 2x zeer goed gespeeld. Eerste wedstrijd wat ongelukkig verloren.
- tegen de Duitsers goed gespeeld (ok, de penalty was makkelijk gegeven)
- tegen de Engelsen erg goed gespeeld
- tegen de Ieren gezwijnd met een zonderlinge effect-kopgoal

Terecht Europameister in 1988 dunkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door Witte op 01-05-2012 13:23 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:25
Bedankt Vlassie... :'(

ik denk dat we als we de poule doorkomen, dat gaat met een winst op Duitsland, en verlies tegen Portugal.
Dan halen we ook de finale, maar verliezen dan kansloos tegen onze oosterburen.

Wat dat betreft, heb ik liever dat we er in de poulefase uitvliegen

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
frumper schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:23:
Bedankt Vlassie... :'(

ik denk dat we als we de poule doorkomen, dat gaat met een winst op Duitsland, en verlies tegen Portugal.
Dan halen we ook de finale, maar verliezen dan kansloos tegen onze oosterburen.

Wat dat betreft, heb ik liever dat we er in de poulefase uitvliegen
Vergeet je de Denen niet? Zweden werd ook kansloos geacht tegen de Nederlanders, maar met de juiste mentalitiet kan je de egootjes van Sneijder, Van Persie en Robben knakken.
En als je het middenveld 'uitschakelt' is Nederland erg kwetsbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Witte op 01-05-2012 13:27 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 15:59
Witte schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:32:

De rest was (voor de neutrale kijker) niet om aan te gluren. In tegenstelling tot de aanloop naar het WK waarin door Oranje echt verschrikkelijk goed gespeeld werd. Eigenlijk heeft Nederland sinds de aanloop naar Zuid-Afrika nauwelijks nog goed voetbal laten zien. De 3-0 tegen de Duitsers was helemaal niet geflatteerd.

Dus: ik denk dat het een succesvol EK word, want er lopen een paar bijzonder goede spelers rond in Oranje.
Eens, ik zie liever 3 geweldige poule wedstrijden dan dat we met hetzelfde schop-de-tegenstander voetbal weer de finale bereiken. Wat een aanfluiting. Eens, het was leuk voor het WK om de finale te bereiken maar Spanje heeft daar dik verdient gewonnen en was ook het enige team wat heel het WK liet zien wat voetbal is.

Ergens denk ik ook dat we als 2 doorgaan in de poule en dan weer tegen Spanje ofzo eruit worden gegooid. Of we komen in de finale weer tegen Duitsland, dat zou geweldig zijn. Vergeet niet dat de Duitser ook een geweldige verwachting hebben gekweekt, dat kan ze zeker de eerste wedstrijden wel tegenzitten, hier kunnen wij gebruik van maken.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Hoe zit dat eigenlijk als er ploegen eindigen met een gelijk aantal punten, zelfde hoeveelheid doelpunten en onderling gelijkspel.

Heb het namelijk voor elkaar gekregen om een poule in te vullen waarbij Nederland, Duitsland en Portugal allen op 5 punten eindigen. Portugal zou dan als 1e eindigen met +1 doelsaldo, maar Nl en Dui hebben onderling gelijk gespeeld.

Gezocht op google, maar daar kwam ik niet verder als groepsfase kwalificatie gelijke stand.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ik heb geen idee, maar twee jaar geleden zijn 'we' met vrijwel hetzelfde team toch tweede geworden op het WK, dus ze zullen er echt wel wat van kunnen. Toch heb ik er dit keer nog niet echt een goed gevoel over en vrees ik zelfs dat we de poule nog niet eens doorkomen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
MrFl0ppY schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:37:
Eens, ik zie liever 3 geweldige poule wedstrijden dan dat we met hetzelfde schop-de-tegenstander voetbal weer de finale bereiken. Wat een aanfluiting. Eens, het was leuk voor het WK om de finale te bereiken maar Spanje heeft daar dik verdient gewonnen en was ook het enige team wat heel het WK liet zien wat voetbal is.

Ergens denk ik ook dat we als 2 doorgaan in de poule en dan weer tegen Spanje ofzo eruit worden gegooid. Of we komen in de finale weer tegen Duitsland, dat zou geweldig zijn. Vergeet niet dat de Duitser ook een geweldige verwachting hebben gekweekt, dat kan ze zeker de eerste wedstrijden wel tegenzitten, hier kunnen wij gebruik van maken.
Spanje heeft helemaal geen mooi voetbal gespeeld. Hoe kom je erbij? Sterker nog, die hebben zelfs een wedstrijd verloren, en hebben in de achste en kwart finale enorm gezwijnd. En in de finale speelde ze ook niet mooi, met een paar verschrikkelijke overtredingen en een hoop aanstellerij. Er was geen team wat mooi voetbal speelde, alleen de Duitsers hebben een of 2 goede wedstrijden gespeeld. Sowieso is het veel moeilijker om met nationale teams heel verzorgd te spelen, en ook waren de omstandigheden erg moeilijk met over het algemeen tegenstanders die ook niks anders deden dan tegenhouden. Het enige land wat klaagt over het gebrek aan 'mooi voetbal' is het land wat op een vingernagel na wereldkampioen is geworden. 8)7

Wat is er trouwens niet mooi aan het feit dat je op momenten dat het niet lekker loopt toch op strijdlust nog zo ver komt? Wat is er uberhaupt niet mooi aan het bereiken van de finale als een van de kleinste deelnemende landen? Men klaagt over de egotjes en het gebrek aan mooi voetbal, die 2 sluit elkaar deels uit. Zo lelijk was het trouwens ook weer niet, het lijkt wel alsof we alleen nog maar het moment van de Jong herinneren.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 05-06-2012 14:59 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
ETM schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:54:
Hoe zit dat eigenlijk als er ploegen eindigen met een gelijk aantal punten, zelfde hoeveelheid doelpunten en onderling gelijkspel.

Heb het namelijk voor elkaar gekregen om een poule in te vullen waarbij Nederland, Duitsland en Portugal allen op 5 punten eindigen. Portugal zou dan als 1e eindigen met +1 doelsaldo, maar Nl en Dui hebben onderling gelijk gespeeld.

Gezocht op google, maar daar kwam ik niet verder als groepsfase kwalificatie gelijke stand.
Voor de kwalificatie telde in dat geval het fair play klassement nog mee en als dat ook niets op zou leveren, zou er geloot worden. Kan me indenken dat dat op het toernooi ook zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:38
ETM schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:54:

Dit is de officiële UEFA-regelgeving:
If two or more teams are equal on points on completion of the group matches, the
following criteria are applied, in the order given; to determine the rankings:
a) higher number of points obtained in the matches among the teams in question;
b) superior goal difference in the matches among the teams in question (if more
than two teams finish equal on points);
c) higher number of goals scored in the matches among the teams in question (if
more than two teams finish equal on points);
d) superior goal difference in all the group matches;
e) higher number of goals scored in all the group matches;
f) position in the UEFA national team coefficient ranking system (see Annex I,
paragraph 1.2.2);
g) fair play conduct of the teams (final tournament);
h) drawing of lots.
C&P van deze post uit een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:07

Snuffel

Vroem!

Afbeeldingslocatie: http://bi.gazeta.pl/im/c7/13/b5/z11867079O.jpg

Zolang wij denken dat Polen hier ligt is de kans dat Nederland gaat winnen wel heel erg klein..

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Sleepie schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:21:
[...]

Dit is de officiële UEFA-regelgeving:

[...]

C&P van deze post uit een ander topic.
Cool Thx :)
Met deze regels erbij eindigt Nederland als 2e in mijn poule.

Om dan echt ontopic te reageren; Als we de groepsfase doorkomen, halen we ook de finale (gut feeling). Als we dan in de finale Zweden tegenkomen gaan die denk ik toch een sweet revenge nemen.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:50
Om even een oude koe uit de sloot te halen...

Dit is dus wel het probleem; wij hebben geen goede backs. Heitinga is een goede speler. Niks tegen in te brengen, hele goede verdediger. En tevens de enige. We hebben geen goede verdediging. Alles en iedereeen staat altijd voorin? Willems geeft telkens voorzetten terwijl hij linksachter staat, van der Wiel staat ook regelmatig naast of voor Robben, Vlaar had een doelpunt met zijn kopbal tegen Noord-Ierland, de naam Mathijsen heb ik tijdens het WK slechts sporadisch horen vallen en lijkt dan toch een vrij passieve speler, er blijft niemand in de verdediging.

En dan beweer ik niet dat dat niet goed is, als back moet je kunnen opkomen. Maar Bommel en Heitinga staan er gewoonweg alleen voor. En dan kan de aanval nog zo goed zijn, maar tegen een land als Duitsland, welke het moet hebben van de counters en het snelle opbouwen heb je geen kans.

Dus ik vrees dat we als tweede, of niet, door de poule-fase komen, in het geval dat we tweede worden wordt het een herhaling van 2008, verslagen door Rusland.

Poule A: 1. Rusland 2. Tsjechië
Poule B: 1. Duitsland 2. Portugal of Nederland (uitgaan van Nederland)
Poule C: 1. Spanje 2. Italië
Poule D: 1. Frankrijk 2. Engeland of Oekraïne (uitgaan van Engeland)

Kwartfinales:
Rusland - Nederland: Rusland
Duitsland - Tsjechië: Duitsland
Spanje - Engeland: Spanje
Frankrijk - Italië: Frankrijk

Halve finales:
Rusland - Spanje: Spanje
Duitsland - Frankrijk: Duitsland

Finale:
Spanje - Duitsland

Dat is wat ik denk dat er gaat gebeuren. Dat wordt dus weer een matig EK die (gelukkig?) ook weer snel voorbij is. Ik ben zelf enorm voetbalfan, maar het gaat ze niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
naarden 4ever schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:56:
Vlaar had een doelpunt met zijn kopbal tegen Noord-Ierland
Dat was een corner, dan staan centrale verdedigers vrijwel altijd voorin. (iets met beste koppers enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
Ik vind wel weer dat veel mensen zich dood kijken op duitsland en spanje...

Absoluut uitstekende teams, maar als ik een beetje naar de reacties kijk dan heb ik wel het idee dat een groot aantal mensen last hebben van het calimero syndroom.

Spanje, idd wat beter ingewerkt maar absoluut veel meer egotjes als in nederland, tevens hebben ze geen topspits. Villa is er niet bij (tevens de enige die regelmatig scoorde voor spanje) Torres blijft voor mij toch een beetje te labiel en scoort te weinig, Llorente is een goede spits maar te gebrekkig qua techniek. Geen Puyol, toch echt de leider in de verdediging en voorbereiding van spanje was ook niet helemaal al te best, 1-0 winnen van china is ook niet om over naar huis te schrijven. Ik vermoed ook dat spanje teveel zichzelf ziet als de grote kanshebber en ik vermoed dat ze last krijgen van overmoed en de druk hoog gaat worden.

Duitsland, ook hier beter ingewerkt maar ook de nodige problemen, in duitsland worden ze gezien als de kanshebber, ook hier zal de druk erg hoog zijn. Spelers van bayern munchen zitten op dit moment nog in een dipje na de verloren champions league finale. Muller is niet in topvorm en dat zal een gemis zijn. Verdediging van duitsland is ook niet geweldig, badstuber is echt een zwakke schakel. Ik schat duitsland nu hoger in dan spanje.

Nederland, ik schat de kansen van nederland op dit moment op 30%, als nederland weer in de flow kan komen kunnen ze van iedereen winnen. Als ze daar niet in komen dan kunnen ze ook van veel teams verliezen... Ik snap werkelijk niet dat mensen zeggen dat sneijder over zijn top heen is, die heeft 1 seizoen gehad met veel blessure leed en opeens zien mensen hem als oud en over de top. Ik vind dit echt kortzichtigheid ten top. Sneijder (ook afellay) hebben minder gespeeld en zullen daardoor frisser zijn dan andere spelers, robben is erbij en van persie heeft een topseizoen gehad (ook hunterlaar) alleen jammer van onze verdediging.

Dat mensen bang zijn voor de portugezen snap ik ook niet helemaal, die zijn al jaren over hun top heen. Ze hebben 1 echte topper en iedereen zal wel weten wie dat is maar verder is het echt maar een middelmatig teampje, als we daar niet van kunnen winnen dan hebben we echt niks te zoeken in een volgende ronde.

Ik hoop stilletjes dat 1 van de kleinere teams voor een verrassing gaat zorgen (niet tegen nederland uiteraard :9 )

en waarom zijn die belgen er weer niet bij! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Snuffel schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:23:
[afbeelding]

Zolang wij denken dat Polen hier ligt is de kans dat Nederland gaat winnen wel heel erg klein..
Want :?

Dat kaartje is toch gewoon goed weergegeven? Als ik op de kaart van Europa kijk ligt het gewoon linksboven de Oekraïne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 21:38

Keida

dr.

Eh nee,
Afgebeeld is Belarus, direct boven Oekraine.
Polen ligt meer naar NoordWesten

Afbeeldingslocatie: http://www.ijsdikte.eu/polen.png

[ Voor 26% gewijzigd door Keida op 06-06-2012 12:17 ]

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Uhm ja, het bovenste gedeelte van Polen heeft geen Stadions dus daarom staan die niet op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Krukar schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:48:
[...]

Want :?

Dat kaartje is toch gewoon goed weergegeven? Als ik op de kaart van Europa kijk ligt het gewoon linksboven de Oekraïne...
Dat kaartje is Oekraïne en Wit-Rusland, niet Polen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Mektheb schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:34:
Uhm ja, het bovenste gedeelte van Polen heeft geen Stadions dus daarom staan die niet op de kaart.
Uhm.. ja... dat ja.

Behalve dan Gdansk dat bijna onder witrusland ligt.. maar dat is dan ook het onderste stukje van het bovenste gedeelte van Polen.
Waar Keida op doelde was dat Belarus was afgebeeld, en de Poolse steden er in weergegeven waren.

/Ik zie Scheveningen niet op de kaart staan :X

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Ik blijf het een raar gekanteld kaartje vinden. Daar lijkt het alsof Warschau ten noorden van Kiev ligt, terwijl het wel iets noordelijker ligt, maar vooral veel westelijker.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Exitium schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:40:
[...]

Dat kaartje is Oekraïne en Wit-Rusland, niet Polen. :)
Oekraïne en Belarus, Wit-Rusland ligt boven Polen.
Fiber schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:43:
Ik blijf het een raar gekanteld kaartje vinden. Daar lijkt het alsof Warschau ten noorden van Kiev ligt, terwijl het wel iets noordelijker ligt, maar vooral veel westelijker.
Komt omdat dat kaartje dus gewoon geheel fout is. Hoe je het ook kantelt. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door GS88 op 06-06-2012 12:44 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

*verwijderd, zie bericht hierboven*

[ Voor 92% gewijzigd door GS88 op 06-06-2012 12:45 . Reden: verwijderen! ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Belarus = Wit Rusland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:52

Tuxie

En WeL nU!

Nederland? Tsja, vaak is de voorbereiding slecht maar staan ze er tijdens het toernooi gewoon. Winnen? Denk ik niet. Duitsland en Spanje zijn de grote kanshebbers, met Nederland, Frankrijk, Rusland en Kroatie als outsiders.

Toch ben ik niet zo negatief als de meesten, ja, we hebben wat problemen, maar op zo'n toernooi is vorm van de dag en de mogelijkheid om te groeien doorslaggevend. Nederland heeft voldoende kwaliteit om de poule door te komen. Ik zeg halve finale is mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GS88 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:43:
[...]

Oekraïne en Belarus, Wit-Rusland ligt boven Polen.
8)7
Belarus ís Wit-Rusland. Het enige land boven Polen is een exclave van Rusland (de oblast Kaliningrad).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

.oisyn schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:54:
[...]
Belarus ís Wit-Rusland. Het enige land boven Polen is een stukje exclave van Rusland (de oblast Kaliningrad).
Het vroegere Pruissen, Kaliningrad heette vroeger Königsberg... Maar dat is niet het enige, Litouwen ligt ook boven Polen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh ja ik zie dat het idd ook een stukje grens deelt met Lee Towers Litouwen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 16:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

RoricNormannum schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:39:

Verdediging van duitsland is ook niet geweldig, badstuber is echt een zwakke schakel.
alhoewel ik het voord e rest voor 99,9% absoluut met je eens ben, denk ik dat je hier zeer miszit...
Badstuber heeft zich het laatste jaar écht goed ontwikkeld en is een perfecte centrale verdediger geworden die zeer geconcentreerd en bijna foutloos speelt.

Hooguit is zijn opbouwend niet bijzonder sterk, maar daarvoor hebben ze ook betere defensieve middenvelders ala Schweinsteiger, Khedira en evt. Kroos... waarbij je ook van Khedira kunt zeggen dat het vooral een hardwerkende waterdrager is en Kroos eigenlijk beter rendeert op de 10, meer naar voren en aanvallender (als spelverdeler en leverancier van passes heb ikzelf wat twijfel en volgens mij was Robben ook niet zo blij met kroos in die centrale rol bij Bayern, hij zette veel minder vaak Robben in positie en sloeg vaak de vleugel over)..
Essentieel zal echter vooral Schweinsteiger zijn en die heeft nog wat naweeen van zn kuitblessure (en schouderblessure voorheen) die schijnbaar wel al voorbij is maar ook betekent heeft dat sinds november Schweinstieger geen volledige wedstrijd op volle kracht heeft kunnen spelen en imho ook war hij speelde vorm leek te missen...

Verder is het een probleem wie naast Badstuber moet spelen, Hummels is volgens mij niet belastbaar genoeg, doet het goed bij BVB (op europese wedstrijden na, waar hij in de groepsfase juis riant door het ijs zakte), maar geen echte internationale speler, nog niet iig.
Boateng is een misschien maar ook wisslend qua sterkte en eigenli eerste keus voor de rechtsback (en bovenal momenteel onderwerp van een rel in duitsland, hij zou tot 3 uur snachts met een bekend blond naaktmodel in een hotellobby hebben zitten te kletsen om daarna gfotografeerd te worden dat hij naar haar kamer gaat om die avond verder te zetten.. terwijl zijn vrouw en kind thuiszitten én de volgende morgen het vliegtuig ging naar het hotel in Polen en ze eigenljk in trainingskamp zate een pijnlijk iets... bovenal een duitse 'zwembadrel' (analoog aand e BILD-el rondom Oranje in 1974)).
Ook Mertesacker is vaak kwetsbaar en regelmatig toch ook de schlemiel (laatst compleet overlopen tegen zwitserland, samen met Hummels toen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

.oisyn schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:54:
[...]

8)7
Belarus ís Wit-Rusland. Het enige land boven Polen is een exclave van Rusland (de oblast Kaliningrad).
7(8)7 Ach... alles ten oosten van Duitsland.. tsja. Bedankt voor de info iig! Ik was echt in de veronderstelling dat dat stukje Rusland niet Russisch was maar Wit-Russisch.
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/110i0jq.jpg
-O- Wijze les voor mezelf. Corrigeer je iemand, doe het dan...

Goed.

Maar ehm... zeau wat zijn de kansen volgens jullie dat Nederland kampioen wordt? :)F

[ Voor 8% gewijzigd door GS88 op 06-06-2012 14:36 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Moeten ze gewoon meer scoren als de tegenstander :P

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Volgens de bookmakers is de kans ongeveer 1 op 6.5.... Ik denk persoonlijk dat er geen peil op te trekken is. Na Denemarken weten we al een heel stuk beter waar we staan. Nog drie nachtjes slapen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05
5%
Net als op het WK zal alles prima gaan met landen als Nederland en Duitsland, maar uiteindelijk zal net als op het WK blijken dat Spanje momenteel minstens 2x zo goed is als elk ander team, als ze eenmaal op dreef zijn.
Iedereen schrijft Spanje af, maar net als op het WK groeien ze er straks in en komt het met die ploeg

En doet Spanje het niet, dan doet Duitsland het wel.

[ Voor 38% gewijzigd door Makkelijk op 06-06-2012 14:56 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Makkelijk schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:48:
Net als op het WK zal alles prima gaan met landen als Nederland en Duitsland, maar uiteindelijk zal net als op het WK blijken dat Spanje momenteel minstens 2x zo goed is als elk ander team, als ze eenmaal op dreef zijn.
Iedereen schrijft Spanje af, maar net als op het WK groeien ze er straks in en komt het met die ploeg
Op het WK vond ik Spanje lang niet zo overtuigend als op het EK twee jaar daarvoor. Spanje is nu helemaal verzadigd en begint ook steeds meer deukjes te vertonen.

Spanje is voor mij nog zeker wel een favoriet, maar echt niet zo veel beter dan Duitsland of Nederland dan je hier voor doet komen. Duitsland heeft weer een heel sterk elftal, wat on-Duits goed voetbal kan spelen, alleen missen een aantal belangrijke spelers topvorm, wanneer dat terugkomt, en dat is wel weer heel Duits, kan Duitsland met het beste en aantrekkelijkste voetbal het EK winnen.

De problemen van Nederland zijn bekend, de verdediging is niet sterk en in de breedte zijn ze niet sterk, maar onder Van Marwijk heeft Oranje wel een on-Nederlandse mentaliteit gekregen (waardoor het spel dikwijls niet aan te gluren is, maar de resultaten vaak wel goed). Wanneer het elftal fit blijft, er geen onderlinge problemen ontstaan en ze weer de goede vorm krijgen te pakken, heeft Nederland wel de individuele kwaliteiten om het toernooi te winnen. Ik acht de kansen voor Nederland dus redelijk groot, al zie ik ze persoonlijk liever met mooi een aantrekkelijk voetbal sneuvelen (en natuurlijk nog liever met mooi en aantrekkelijk voetbal kampioen worden).

Wel is een EK gemiddeld een stuk sterker dan een WK en zie ik eerder op een EK verrassingen dan bij een WK, naast de, voor mij drie favorieten, zijn er zo 4-5 landen die ik ook niet kansloos acht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoricNormannum schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:39:
Ik vind wel weer dat veel mensen zich dood kijken op duitsland en spanje...

Absoluut uitstekende teams, maar als ik een beetje naar de reacties kijk dan heb ik wel het idee dat een groot aantal mensen last hebben van het calimero syndroom.

Spanje, idd wat beter ingewerkt maar absoluut veel meer egotjes als in nederland, tevens hebben ze geen topspits. Villa is er niet bij (tevens de enige die regelmatig scoorde voor spanje) Torres blijft voor mij toch een beetje te labiel en scoort te weinig, Llorente is een goede spits maar te gebrekkig qua techniek. Geen Puyol, toch echt de leider in de verdediging en voorbereiding van spanje was ook niet helemaal al te best, 1-0 winnen van china is ook niet om over naar huis te schrijven. Ik vermoed ook dat spanje teveel zichzelf ziet als de grote kanshebber en ik vermoed dat ze last krijgen van overmoed en de druk hoog gaat worden.

Duitsland, ook hier beter ingewerkt maar ook de nodige problemen, in duitsland worden ze gezien als de kanshebber, ook hier zal de druk erg hoog zijn. Spelers van bayern munchen zitten op dit moment nog in een dipje na de verloren champions league finale. Muller is niet in topvorm en dat zal een gemis zijn. Verdediging van duitsland is ook niet geweldig, badstuber is echt een zwakke schakel. Ik schat duitsland nu hoger in dan spanje.

Nederland, ik schat de kansen van nederland op dit moment op 30%, als nederland weer in de flow kan komen kunnen ze van iedereen winnen. Als ze daar niet in komen dan kunnen ze ook van veel teams verliezen... Ik snap werkelijk niet dat mensen zeggen dat sneijder over zijn top heen is, die heeft 1 seizoen gehad met veel blessure leed en opeens zien mensen hem als oud en over de top. Ik vind dit echt kortzichtigheid ten top. Sneijder (ook afellay) hebben minder gespeeld en zullen daardoor frisser zijn dan andere spelers, robben is erbij en van persie heeft een topseizoen gehad (ook hunterlaar) alleen jammer van onze verdediging.

Dat mensen bang zijn voor de portugezen snap ik ook niet helemaal, die zijn al jaren over hun top heen. Ze hebben 1 echte topper en iedereen zal wel weten wie dat is maar verder is het echt maar een middelmatig teampje, als we daar niet van kunnen winnen dan hebben we echt niks te zoeken in een volgende ronde.

Ik hoop stilletjes dat 1 van de kleinere teams voor een verrassing gaat zorgen (niet tegen nederland uiteraard :9 )

en waarom zijn die belgen er weer niet bij! :'(
Ja ik geef jou groot gelijk. Zo zie ik het ook. Villa is Spanje zijn alltime topscoorder en maakte hele belangrijke goals voor Spanje bv de goal in de kwartfinale tegen Paraguay. Daarnaast maakte Puyol de enige goal in de halve finale tegen Duitsland. Dat zijn twee Spaanse helden die je moet missen die zijn eigelijk onvervangbaar.

Duitsland heeft toch wat tikken opgelopen en de laatste oefenwedstrijd begon het wel iets te lopen maar zij moeten er tegen Portugal straks al gelijk staan. Hoewel Duitsers wel Duitsers blijven en zich als geen ander kunnen focussen denk ik wel dat ze de poule doorkomen. Maar de titel zie ik ze nog niet zo snel winnen. Ze hebben een jonge ploeg, gemiddeld 23 jaar oud. Hebben last van mentale tegenslagen gehad en het is de vraag of Ozil al klaar is om het team te kunnen leiden.

Nederland heeft daarentegen bijna geen blessures gehad. Alleen Pieters is problematisch, maar spelers als Sneijder, Afellay, Kuyt en van Bommel en ook de Jong trouwens hebben dit seizoen minder wedstrijden gespeeld door blessures of doordat ze wissel waren en hebben daardoor allemaal een extra reden en energie om zich te laten gelden.

De beste tekenen van 2 ploegen die goed bezig zijn momenteel zijn vooral Frankrijk en in mindere mate Zweden. Vooral Frankrijk heeft goede resultaten en echte topspelers en een goede coach. Ik verwacht veel van hun en ook Zweden hebben met Zlatan iemand die in vorm is en prima spelers daaromheen. Ze zetten goede resultaten neer en lijken in vorm.

Ik heb iig een gevoel dat niet de meest voor de hand liggende ploegen gaan winnen en daar beschouw ik Duitsland en Spanje bij. Gaat het bij NL lopen, geef ik ze een hele goede kans. Het is ook niet niks dat wij 2 topscoorders van 2 toplanden in ons team hebben die allebei ook nog eens in vorm lijken te zijn. Daarnaast is dit team sterker dan 2 jaar geleden doordat we in de breedte ook gegroeid zijn. Het begin zal wel wat stroef zijn maar ik verwacht dan wel leuke dingen van NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik acht de kans niet heel groot dat Nederland kampioen wordt. Het loopt nog niet echt en verdedigend is het allemaal erg broos. Ik denk dat dit je in de poule al kan opbreken en anders in een eventuele kwart of halve finale...

Als ik het deelnemersveld bekijk verwacht ik veel van Duitsland, Spanje en Frankrijk. Oranje is een outsider, net als Rusland, Portugal en Zweden.

Ik verwacht niet veel van de thuislanden Polen en Oekraine. En ik denk dat Engeland en Italie er in de poulefase al uitvliegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:40:
[...]
Ja ik geef jou groot gelijk. Zo zie ik het ook. Villa is Spanje zijn alltime topscoorder en maakte hele belangrijke goals voor Spanje bv de goal in de kwartfinale tegen Paraguay. Daarnaast maakte Puyol de enige goal in de halve finale tegen Duitsland. Dat zijn twee Spaanse helden die je moet missen die zijn eigelijk onvervangbaar.
Ik denk dat het niet veel uitmaakt wie er speelt bij Spanje. Als team zijn ze gewoon heel sterk en die bondscoach heeft alles onder controle. Daarnaast doet Torres het altijd heel goed in het nationale elftal.

Check hun middenveld: Xavi (Barcelona), Sergio Busquets (Barcelona), Andres Iniesta (Barcelona), Xabi Alonso (Real Madrid), David Silva (Manchester City), Cesc Fabregas (Barcelona), Juan Mata (Chelsea). :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker een mooi middenveld, maar gaat om doelpunten. Deze spelers scoren niet veel doelpunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Spanje kan lekker actief voetballen, en door die druk maken landen zoals Nederland verdedigings fouten..
En dan vallen ze vanzelf helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biert1982
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:13
Naast de bekende landen om de titel binnen te halen wordt het meest Duitsland en Spanje aangehaald met Frankrijk en Nederland daarna als kanshebbers. Vraag me af of dit misschien niet een toernooi gaat worden dat een ander land gaat verassen zoals Griekenland 8 jaar geleden deed met een Duitse coach.

Gaat Dick nu misschien goed wisselen en een prijs pakken met Rusland? Nu.nl column beschrijft in iets meer detail waarom Rusland kans gaat maken. Ik weet niet of de omstandigheden in Oekraïne en Polen reden geven om Oost-Europese teams meer kansen toe te dichten, maar het zou me niet geheel verassen als misschien ook Tjechie of Croatie hoge ogen gaat gooien.

Van de 2 gastlanden verwacht ik van Polen eerlijk gezegd zeer weinig. Polen heeft tot nu toe niet kunnen overtuigen op de laatste toenooien. Van de Oekraine verwacht ik stiekem toch wat meer. Ben benieuwd of zij wel verder kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

biert1982 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:17:

Van de 2 gastlanden verwacht ik van Polen eerlijk gezegd zeer weinig. Polen heeft tot nu toe niet kunnen overtuigen op de laatste toenooien. Van de Oekraine verwacht ik stiekem toch wat meer. Ben benieuwd of zij wel verder kunnen komen.
imho is dat juist andersom, de Polen hebben een jonge talentvolle groep (lewandowski, Szesny, Pisczek, Kuba) die juist het laatste anderhalf jaar en aantal indrukwekkende resultaten in vriendschappelijke wedstrijden geboekt heeft.
Imho kunnen die juist zeker verrassen, mits ze ook snel eroverheen kunnen stappen dat ze twee ajar enkel vriendschappelijk gespeeld hebben en dat misschien wat 'vrijer' en makkelijker was dan onder druk te moeten presteren.

Oekraine verwacht ik juist als allerzwakste team van het EK; de dragende talenten van hun team spelen bij hun clubs vaak een reserverol en veel jong talent lijken ze niet te hebben.... kan me nauwelijks voorstellen dat dat team zich had kunnen kwalificeren.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 14:13
Zoals ik ergens anders al zei, ik denk dat we een versassende winnaar van het toernooi krijgen.
Ik denk dat landen als Spanje, Portugal, Nederland, Duitsland, Italië, Frankrijk, Engeland allemaal zullen stranden en we een winnaar krijgen in de vorm van Tsjechië, Zweden of Denemarken.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
1 op 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
de kans dat ze kampioen worden redelijk groot. maar dat ze het niet worden is ook aanwezig.
ik zeg daarom 50/50 ze worden het wel of ze worden het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hierbij nog even ons laatste glorie moment, de finale van het WK, bekeken over de rug van de scheids. Vermakkelijke 4 minuten:

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 07-06-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

"The Dutch were dirtier than a seedy amsterdam cinema" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

2:31 Het mooiste moment van de hele finale. Die smerige spanjolen hadden het allemaal moeten krijgen. En dat filmpje is wel erg eenzijdig, alsof die spaanse gluiperds zo netjes waren. Én die überkl**t-Jacques had die corner aan NL moeten geven, maar in plaats daarvan laat die fl!k die geilt op spanjolen ze effe lekker scoren! */Had nooit dat filmpje moeten kijken.. frustraties van toen lijken weer terug te komen :p Ik blijf er bij. We hebben lekker van Brazilië gewonnen, was dat maar de finale geweest. 8)

Voetbal is Emotie.

Emotie is alles!

[ Voor 5% gewijzigd door GS88 op 07-06-2012 22:32 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Laatst online: 21:43

Seraphin

Meep?

PWM schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:59:
Hierbij nog even ons laatste glorie moment, de finale van het WK, bekeken over de rug van de scheids. Vermakkelijke 4 minuten:

[video]
Typisch Engels chauvinistisch geblaat. Een filmpje van 4 minuten eerst 1 minuut volstouwen met hoe gaaf/bijzonder/speciaal/fantastisch het wel niet is dat een Engelsman de scheidsrechter mag zijn. England rules the waves! God save the Queen! Well, not really, since our country has been in a steady state of decline since the 60's, but we need something by which we can demonstrate our superiority.....

Het enige argument waar ook maar enige waarheid in schuilt, is de roekeloosheid waarmee De Jong zijn overtreding beging. (daar kun je inderdaad een discussie over voeren of dat wel/niet meteen rood had moeten zijn). Voor de rest: een wedstrijd die werd gedomineerd door een patstelling aan beide kanten, en overtredingen aan beide kanten (NL heeft meer kaarten gekregen, ESP beging er echter net zo veel; mijn persoonlijke interpretatie is dat Webb zich schuldig voelde over de gele kaart aan De Jong en daardoor meer toeliet van ESP, ook in het licht het eerdere gezeik van ESP op de arbiters).

Lang verhaal kort: EN moet z'n muil houden. Als ze commentaar willen hebben op het verloop van een finale moeten ze er eerst maar eens zelf in staan, ipv zich een afgeleide status toe te eigenen o.b.v. de een of andere Melkert-scheids.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Pff, wat zijn de druiven nog steeds zuur ;)
Maar laten we in het hier en nu leven ipv het (soms pijnlijke) verleden.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Laatst online: 21:43

Seraphin

Meep?

Dat zijn ze zeker. Engelsen = kutvolk.

[edit]
En om dan toch een inhoudelijke bijdrage aan dit topic te leveren: ik schat NL in op een positie bij de beste 4, maar vooralsnog zet ik mijn centen op Duitsland. Hun team heeft de kwaliteiten + de mentaliteit. ESP zie ik als overgewaardeerd (eigenlijk al sinds EK2008).

NL heeft op zich al het benodigde in huis, maar ik twijfel aan verdediging + de discipline als het tegen zit.

[ Voor 83% gewijzigd door Seraphin op 08-06-2012 01:10 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Seraphin schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 00:46:
[...]
Het enige argument waar ook maar enige waarheid in schuilt, is de roekeloosheid waarmee De Jong zijn overtreding beging. (daar kun je inderdaad een discussie over voeren of dat wel/niet meteen rood had moeten zijn). Voor de rest: een wedstrijd die werd gedomineerd door een patstelling aan beide kanten, en overtredingen aan beide kanten (NL heeft meer kaarten gekregen, ESP beging er echter net zo veel; mijn persoonlijke interpretatie is dat Webb zich schuldig voelde over de gele kaart aan De Jong en daardoor meer toeliet van ESP, ook in het licht het eerdere gezeik van ESP op de arbiters).
Ik vind het wel meevallen. De Jong is altijd een speler die op het randje speelt. In Engeland zijn ze daar dol op, maar nu hij voor Oranje speelt ineens niet... Ik heb niet het idee dat De Jong deze overtreding nu bewust maakte, maar in een herhaling ziet het er natuurlijk wel heftig uit. Als neutrale toeschouwer denk ik dat Oranje het technisch niet kon winnen van Spanje en daarom de duels zo fysiek inging. Op een gegeven moment verloor Webb alle grip op de wedstrijd en dan maakt een gele kaart ook geen indruk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Seraphin schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 00:46:
[...]

Typisch Engels chauvinistisch geblaat. Een filmpje van 4 minuten eerst 1 minuut volstouwen met hoe gaaf/bijzonder/speciaal/fantastisch het wel niet is dat een Engelsman de scheidsrechter mag zijn. England rules the waves! God save the Queen! Well, not really, since our country has been in a steady state of decline since the 60's, but we need something by which we can demonstrate our superiority.....

(..)

Lang verhaal kort: EN moet z'n muil houden. Als ze commentaar willen hebben op het verloop van een finale moeten ze er eerst maar eens zelf in staan, ipv zich een afgeleide status toe te eigenen o.b.v. de een of andere Melkert-scheids.
Wat een onzin... kennelijk begrijp je de tongue-in-cheek-sarcasme van de engelsen niet... zo 'fantastisch' is het natuurlijk niet dat de enige engelse aanwezigheid de scheidsrechter is, en dat laten ze merken ook, enkel op een engelse manier. met veel dubbelzinnigheid, waarvoor je misschien een wat fijner gevoel voor engelse humor moet hebben
verder laten ze nu juist na te 'mekkeren' over de manier waarop het engelse team eruitvloog, wat overigens wel mogelijk was, alhoewel de uitslag anders doet vermoeden was de wedstrijd duitsland-engeland lang niet zo duidelijk en de engelsen werden daar wel degelijk benadeeld door scheidsrechtersfouten.

Echter, ook hebben ze gewoon geheel gelijk dat het nederlandse team veel te hard speelde... qua hardheid bv de finale van de argentijnen in 1990 (die toendertijd al voor de wedstrijd met schuim op hun lippen in de hekken hingen en vermoedelijk stijf van de dope stonden) werd dat door nederlanders overtroffen...
spaanse overtredingen waren wat dat betreft gewoon veel lager..
Ook dat Webb deels schuld eraan was dat de finale uit de hand liep, omdat hij inderdaad geen seconde grip op die wedstrijd kreeg, en achter de feiten aanliep en aan het einde door beide toeschowuerspartijen uitgefloten werd.

en ze hebben ook gelijk dat die karatetrap van De Jong absoluut een rode kaart had moeten zijn (de latere kaart van Heitinga kun je betwijfelen, dat lijkt eerder een goedmakertje of 'optelsom' van andere overtredingen zijn geweest)...

Natuurlijk wordt er niet geklaagd over de niet gegeven corner aan de andere kant, net voor de winnende goal...
Domweg omdat dat vooral iets is dat in de nederlanse chauvinistische media heel serieus genomen wordt, maar eigenlijk ook niet een allesbepalend iets geweest is.... juist dat is geklaag achteraf.

Spanje won die wedstrijd wel terecht en ook _alle_ neutrale toeschouwers waren daarmee tevreden omdat het nederlandse team daar geen punten qua positief voetbal gescoord heeft (wat overigens ook een keuze is, NL gaf gewoon _alles_ om maar te winnen: niet om de 'Fair Play prijs te krijgen en complimenten over 'het mooie spel én de tweede plek, zoals bv in 1974 en 78... iets dat ikzelf ook wel begrijpen kàn, maar dan moet je ook inzien dat je daarmee dus niet de neutrale toeschouwer aan je zijde krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

RM-rf schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:22:
Verhaal met een mening die wordt gebracht als waarheid
Dat het even duidelijk is, ik heb een geheel andere mening, en die is zo ongeveer 100% verschillend op alles wat je schrijft.
En ontopic: Kans is niet zo groot, Duitsland is veel beter. Denk dat een halve finale het maximale is.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1 2 3 Laatste