Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
QFTtweaker2010 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:50:
Kunnen we de titel van dit topic niet veranderen naar
"Wat zijn de kansen dat Nederland de volgende ronde haalt?"
Want a cookie?!
Wat bedoel je precies met 3*3? Is het dan niet 3 opties x 2 wedstrijden?.oisyn schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:14:
[...]
3*3=9 permutaties mogelijk bij 2 wedstrijden, en niet 3+3=6. In slechts 1 van die 9 scenario's kunnen we mogelijk door (en dan alleen op doelsaldo), dus 11%.
Duitsland wint, Nederland wint -> hier kunnen we door op doelsaldo
Duitsland wint, Nederland gelijk
Duitsland wint, Nederland verliest
Duitsland gelijk, Nederland wint
Duitsland gelijk, Nederland gelijk
Duitsland gelijk, Nederland verliest
Duitsland verliest, Nederland wint
Duitsland verliest, Nederland gelijk
Duitsland verliest, Nederland verliest
Ik tel toch echt 9 verschillende scenario's. Oftewel, 3 opties tot de macht 2 wedstrijden.
[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 14-06-2012 11:38 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
mickjuh schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:32:
[...]
Wat bedoel je precies met 3*3? Is het dan niet 3 opties x 2 wedstrijden?
DUI wint, NLD wint | DUI gelijk, NLD wint | DUI verliest, NLD wint |
DUI wint, NLD gelijk | DUI gelijk, NLD gelijk | DUI verliest, NLD gelijk |
DUI wint, NLD verliest | DUI gelijk, NLD verliest | DUI verliest, NLD verliest |
Het is niet in procenten uit te drukken natuurlijk
Maar even rationeel:
- Volgens mij hoeven we niet te kijken naar DUI - DEN, want de kans dat we winnen, laat staan met 2 doelpunten verschil, van Portugal is zeer klein. Portugal wil namelijk ook graag door naar de volgende ronde en willen ook winnen.
Daarbij zal duitsland niet met de beste 11 aantreden.
Kans gaat redelijk richting de 1 %
Bedankt.oisyn schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:34:
Nee, elke uitkomst van de ene wedstrijd kent 3 mogelijke uitkomsten van de andere wedstrijd.
Duitsland wil ook niet verliezen, want met verlies zouden zij ook nog kunnen worden uitgeschakeld.Hann1BaL schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:41:
Daarbij zal Duitsland niet met de beste 11 aantreden.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Beide wedstrijden zijn om 20:45 uurSinergyX schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:50:
Het voordeel is dat je dan om 8 uur al weet of Nederland uberhaubt nog een kans maakt en of het nut heeft de wedstrijd nog te gaan kijken. Enkel als Duitsland wint heeft Nederland nog minimale kans, alle overige situaties is het het kijken niet meer waard
Inderdaad de laaste poule wedstrijden beginnen allemaal om 20:45.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Life is what happens while you're busy making other plans
Incorrect. Twee doelpunten verschil is een vereiste. Doelsaldo Portugezen is nu 3-3. Van Nederland is deze 1-3. Zie hieronderfrumper schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:03:
Je vergeet dat nederland volgens mij niet per sé met 2 doelpunten verschil hoeft te winnen. 4-3, is volgens mij ook voldoende om door te gaan ;-)
Nee, het gaat eerst om onderling resultaat, dan om onderling doelsaldo, daarna om onderling gescorede goals. Als dit geen soelaas biedt, dan gaat het om het totale doelsaldo en goals. En daarna wat UEFA/FIFA ranking en dat soort vage dingen.frumper schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:03:
Je vergeet dat nederland volgens mij niet per sé met 2 doelpunten verschil hoeft te winnen. 4-3, is volgens mij ook voldoende om door te gaan ;-)
Denemarken, Portugal en Nederland staan allemaal op 3 punten (als Duitsland en Nederland wint). De wedstrijden met Duitsland zijn niet relevant voor punten en goals want die is dan sowieso door.
Eerst het onderlinge resultaat van de 3 teams - alle die 3 punten (Denemarken won van Nederland, Portugal won van Denemarken en Nederland wint weer van Portugal), dus dat biedt geen uitkomst.
Het doelsaldo van Denemarken staat op 0 (1-0 tegen Nederland maar 2-3 tegen Portugal), Portugal staat op +1 (3-2 tegen Denemarken) en Nederland staat op -1 (0-1 tegen Denemarken). Denemarken speelt tegen Duitsland dus die blijven op 0 staan. Om boven Denemarken te eindigen moeten ze 2 doelpunten meer scoren dan Portugal - dan staat Nederland op +1 en Portugal op -1 => Nederland is door.
Scoren ze er slechts 1 meer dan Portugal, dan komt hun doelsaldo uit op 0, gelijk met dat van Denemarken en Portugal. En dan gaat het gescorede goals tellen - Portugal heeft er nu al net zoveel als Denemarken (3 vs 3; als dat zo blijft dan is Portugal door want Portugal heeft gewonnen van Denemarken), Nederland heeft er dan iig 1. Hoeveel goals er ook vallen, bij 1 goal verschil blijft Portugal altijd meer goals hebben dan NL, dus gaat Portugal door.
Oftewel, als ze winnen met 4-3 van Portugal dan:
Land | Pts | GF | GA | GD |
Nederland | 3 | 4 | 4 | 0 |
Denemarken | 3 | 3 | 3 | 0 |
Portugal | 3 | 6 | 6 | 0 |
Portugal door op gescorede goals.
Incorrect, de wedstrijden tegen Duitsland zijn in eerste instantie niet relevant, het gaat om het onderlinge resultaat van alle gelijkstaande teams. Het doelsaldo van Portugal is 3-2 en die van Nederland is 0-1.mmedia schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:27:
[...]
Incorrect. Twee doelpunten verschil is een vereiste. Doelsaldo Portugezen is nu 3-3. Van Nederland is deze 1-3.
[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 14-06-2012 12:45 ]
Klopt, ik was te snel met mijn reactie. My bad.oisyn schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:28:
[...]
Incorrect, de wedstrijden tegen Duitsland zijn in eerste instantie niet relevant, het gaat om het onderlinge resultaat van alle gelijkstaande teams. Het doelsaldo van Portugal is 3-2 en die van Nederland is 0-1.
Life is what happens while you're busy making other plans
'Oranje heeft 12 procent kans op kwartfinale'
http://www.nu.nl/binnenla...ent-kans-kwartfinale.html
[ Voor 20% gewijzigd door Erhnam op 14-06-2012 12:58 ]
http://www.xbmcfreak.nl/
Al die cijfers zeggen me niets. Kijk naar die koppies van de spelers en je weet dat het niet meer goed komt.Erhnam schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:56:
Is deze al voorbij gekomen?
'Oranje heeft 12 procent kans op kwartfinale'
http://www.nu.nl/binnenla...ent-kans-kwartfinale.html
Het vertrouwen en het teamgevoel is er gewoon niet. Daar helpt een berekening van een hoogleraar niets aan...

Volgens mij is dat van voordat we die 2 wedstrijden hebben gespeeld
Of '88Sjah schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 00:52:
Mocht NL de groep miraculeus overleven, dan worden we kampioen ook. Kijk de voorbeelden er maar op na, best wel 'ns voorgekomen dat slow starters kampioen werden. Ik noem Italie in 1982.
Right. Dat geloof je toch zelf niet als je landen als Spanje, Duitsland en Rusland zo bezig ziet.Sjah schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 00:52:
Mocht NL de groep miraculeus overleven, dan worden we kampioen ook. Kijk de voorbeelden er maar op na, best wel 'ns voorgekomen dat slow starters kampioen werden. Ik noem Italie in 1982.
Al die voorbeelden uit het verleden zijn niets waard. In 88 werd de 2e wedstrijd toch ook niet verloren?
De eerste weltweaker2010 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 12:12:
[...]
Right. Dat geloof je toch zelf niet als je landen als Spanje, Duitsland en Rusland zo bezig ziet.
Al die voorbeelden uit het verleden zijn niets waard. In 88 werd de 2e wedstrijd toch ook niet verloren?
Maar er zijn dan ook geen voorbeelden die wel aansluiten, omdat het domweg niet voorkomt.
De kansen zijn dan ook minimaal
Dan worden we er wel door Rusland uitgeknikkerd.Sjah schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 00:52:
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Als Tsjechië en Griekenland winnen, kan Rusland ook naar huis...-The_Mask- schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:00:
[...]
Dan worden we er wel door Rusland uitgeknikkerd.
Maak daar maar Tsjechië van-The_Mask- schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:00:
[...]
Dan worden we er wel door Rusland uitgeknikkerd.

lateef schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:28:
[...]
Als Tsjechië en Griekenland winnen, kan Rusland ook naar huis...
QFTJdM schreef op zondag 17 juni 2012 @ 22:36:
De kans is heden NUL
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
[ Voor 9% gewijzigd door KleineJoop op 17-06-2012 22:44 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Mits ze er met een compleet andere ploeg staan wel jaFiber schreef op zondag 17 juni 2012 @ 22:53:
Dit jaar nog? Helaas nul. Over 2 jaar? 100 procent!
Ik heb het nog even nagerekend.. En ge heeft gelijk.

Rotterdam
/grenzeloos optimisme
[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 18-06-2012 10:31 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Minstens 17 %.Uniciteit schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:01:
Ik zeg 15%.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Alles kan nog
Hier staat wat
Klopt, 10 dagen geleden moest hier al geen slotje op, en nu nog steeds niet.HyperTrophy schreef op maandag 25 juni 2012 @ 08:29:
had hier tien dagen geleden al geen slotje op gemoeten??