[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.571 views

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Jeffroiscool schreef op zondag 18 november 2012 @ 03:43:
[...]

Daar heb je lolteam.net voor ;)
handige site, ik wist wel dat mensen soms anderen opzochten via lolkings e.d. maar dat was om te checken of ze hun claims wel waar gingen maken :P
bovendien zit je dan met 1 persoon, hier heb je iedereen te pakken

maar goed, het is niet bepalend ofzo; iedereen kan een potje slechter spelen, ook gold/diamond/platinum spelers

Verwijderd

Kan ik ergens terug zien hoe het in season 3 werkt met de elo rating? Start iedereen weer op 1200 of is het nu anders?
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:18:
Kan ik ergens terug zien hoe het in season 3 werkt met de elo rating? Start iedereen weer op 1200 of is het nu anders?
(<Rating season 2> + 1200) / 2 = <start rating season 3>

Dus als je in season 2 800 elo was start je op 1000 elo in season 3.

Vicariously I live while the whole world dies

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

SHEePYTaGGeRNeP schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 20:09:
Holy Shit.
Net een graves die Platinum is en dan ziek slecht is. Alleen maar zeiken dat hij wil surrenderen vanaf minuut 5 omdat hij en de support doodgingen. zzzzz
Hij zal wel goed inzicht hebben. En hij is niet per sé slecht, hij heeft gewoon een slechte game ;).
Ik ben het er overigens wel mee eens dat je 5 min in nog makkelijk terug kan komen :+, ook al zat het lastig zijn om de lane nog te winnen.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-11 21:54
waarom snappen mensen niet dat sommigen gewoon niet kunnen supporten..
iedereen zegt; everybody can support, nou, als je soms support guides leest van 2000+ elo players, geven die zelf altijd aan, dat support 1 van de moeilijkste roles is om goed te kunnen, en zeker niet iedereen het kan

ik faal echt hard als support gewoon, en word toch soms gedwongen het te doen, ik zeg in champ select altijd: any but supp, prefer jungle
maarja, soms last pick: support.. ik denk dat ik letterlijk 80% van die potjes verlies, is het niet dankzij mezelf, is het dankzij het team dat niks kan omdat de jungler niet gankt ofzo

nu die placement potjes supporten word ik gek van, mensen zijn met een beetje geluk potjes rond de 1300 elo, kunnen gewoon niet goed spelen, ik moet supporten en kan dus niks meer doen voor het team :S en tja, dan verlies je weer 40 elo ofzo
ik was 1505 elo, zit nu op 1248.. 6 win, 8 losses

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Net Ezreal gekocht, nu 2 potjes gedaan.

Leuke hero :P

Verwijderd

N3burz schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:43:

ik faal echt hard als support gewoon, en word toch soms gedwongen het te doen, ik zeg in champ select altijd: any but supp, prefer jungle
maarja, soms last pick: support.. ik denk dat ik letterlijk 80% van die potjes verlies, is het niet dankzij mezelf, is het dankzij het team dat niks kan omdat de jungler niet gankt ofzo

nu die placement potjes supporten word ik gek van, mensen zijn met een beetje geluk potjes rond de 1300 elo, kunnen gewoon niet goed spelen, ik moet supporten en kan dus niks meer doen voor het team :S en tja, dan verlies je weer 40 elo ofzo
ik was 1505 elo, zit nu op 1248.. 6 win, 8 losses
Gast je hoeft echt niet super goed te zijn om een degelijk percentage wins te halen als support. Als je daadwerkelijk 80% van die games verliest moet je wel echt extreem hard feeden elke keer dat je support speelt.
Je mindset is ook nogal slecht als je gelijk al denkt dat je hele team slecht is maar jij niet. Dat denken al die andere namelijk ook daarom willen ze per se een andere rol dan support spelen, net als jij.

Supports als Taric, Nunu en Soraka zijn ook super easy to play. Gewoon een paar keer mee spelen en dan zouden er geen problemen meer moeten zijn.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Hoe zie je nunu als support? Is een heal of shield niet een vereiste?
Speel zelf bijna altijd Janna. Binnenkort Blitz denk ik kopen (kan je ook nog btw pewpew doen). Sona vond ik ook ergleuk. SOraka wat minder maar is te doen.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• godofal
  • Niet online

godofal

thewizard2006 schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:56:
Speel zelf bijna altijd Janna. Binnenkort Blitz denk ik kopen (kan je ook nog btw pewpew doen). Sona vond ik ook ergleuk. SOraka wat minder maar is te doen.
nunu's bloodboil geeft een *hoop* attackspeed (50% op lvl5) gecombineerd met movementspeed
daarnaast heeft hij z'n ijsbal die slowed en de AS van een tegenstander omlaag haalt
bovendien kan je hem niet harassen; hij eet een minion op en hij zit weer vol HP
z'n ult is ook een superslow en haalt ook AS op van iedereen die erin staat, en dan reken ik de schade nog niet eens mee

nunu is júíst een support champ, hij is ook viable in de jungle dankzij z'n sustain+sterke ganks (weer die movementspeed bonus+slow)

je hoeft niet perse een heal of shield te hebben als: CC en andere de-buffs of sterke buffs zijn ook goed (soms zelfs beter)

nunu met een kog'maw of een vayne is érg sterk omdat die 2 erg hard schalen met attackspeed
enige waar je wel op moet letten met een nunu is sustain; die geeft hij je niet helaas

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 19:45
thewizard2006 schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:56:
Heal/shield is geen vereiste. Supports gaan erom dat ze van waarde zijn om de carry te helpen. Spreekt voor zich ;-)

Het is dus de bedoeling dat je iets brengt aan iets van de volgende : Slows/lockdowns/CC/Shields/Heals/Sustainability.

Soraka helpt bijvoorbeeld met mana regen, heals en eventueel een korte silence. Blitzcrank helpt met grabben, wat echt zo goed is in dit spel. (Je haalt namelijk enemies uit hun position) Ook brengt hij enorm veel cc met zijn silence op z'n ult en de knock-up.

Taric brengt weer wat met z'n stun en z'n heal. Janna heeft healing ult ( met een knockback capacity ), shield, slow en knock-up met d'r tornado.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Er zijn gewoon meerdere abilities die supportive kunnen zijn, het hoeft dus geen standaard heal/shield o.i.d. te zijn.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:12

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Supports zijn champs die zonder veel gold toch goed schalen en/of nuttig blijven door hun skillset.
Dit kan heal, shield zijn, maar ook CC, buffs, debuffs.

[specs]

• thewizard2006
Klinkt opzich logisch :)

• godofal
  • Niet online

godofal

zelfs zo logisch dat riot het soms niet helemaal snapt; zyra is bijvoorbeeld ontworpen als AP carry maar ik zie haar alleen als support gaan
gewoon enorm sterke support kit: gratis wards (soort van iig; vooral handig voor lane-bush checken) een hoop CC (een bind, een slow en een knockup) en behoorlijke burst

vandaag nog tegen een supp zyra gespeeld die énorm goed speelde; makkelijk de beste speler in hun team, landde elke bind (ook lastige dubbelbinds) en zorgde ervoor dat hun team constant net kon ontsnappen

Verwijderd

godofal schreef op zondag 18 november 2012 @ 23:57:
[...]

zelfs zo logisch dat riot het soms niet helemaal snapt; zyra is bijvoorbeeld ontworpen als AP carry maar ik zie haar alleen als support gaan
gewoon enorm sterke support kit: gratis wards (soort van iig; vooral handig voor lane-bush checken) een hoop CC (een bind, een slow en een knockup) en behoorlijke burst

vandaag nog tegen een supp zyra gespeeld die énorm goed speelde; makkelijk de beste speler in hun team, landde elke bind (ook lastige dubbelbinds) en zorgde ervoor dat hun team constant net kon ontsnappen
vind zyra root eerlijk gezegd veel te sterk. ik ban meestal zyra hierom.

• thewizard2006
Wat ik nog niet snap is waarom je bij niet ranked games alles en iedereen bij elkaar propt. En dan voornamelijk qua level. Het gebeurd bijna 100% dat er een l30 in jou team of die van de tegenstander zit die ff een score van 18-3-12 oid neerzet en daardoor de pot wint. Verders niets leuks aan. Waarom niet gewoon simpele brackets voor l1 t/m 9, 10 t/m 19, 20 t/m 29 en l30.

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Van het weekend heel even op de PBE gespeeld om de nieuwe items te zien, nieuwe look van Nidalee en de nieuwe support te testen. De items / shop ben ik zeer blij mee, had ook het gevoel dat als een team al lekker liep en ze niet meer te stoppen zijn enigsinds is weggehaald.

Verder is de rework van Nidalee heel mooi gedaan, jammer dat ik met ping 200 speel op PBE dus het voelde allemaal wat stroef aan. Maar ik heb het gevoel dat dat merendeel lag is ipv het model zelf. Heb helaas nog wel dezelfde healthbar bug die ik ook op de normal servers heb met Rammus / Nidalee.

Voor de rest van de avond Nami gespeeld, zeer leuke support met een leuke skillset. Enige (waar opzich voor te spreken valt natuurlijk) hoge manacosts op haar heal. Maar het feit dat je de enemy zo goed kunt CCen met je Q (bubbles de lucht in) of je E (waarmee je je teamgenoot een buf geeft waardoor een vluchtende enemy geslowed wordt) of je ult (tidalwave). En dan nog een heal waarmee je de enemy ook damaged. Riot... JUST TAKE MY MONEY! :(

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

thewizard2006 schreef op maandag 19 november 2012 @ 07:43:
Wat ik nog niet snap is waarom je bij niet ranked games alles en iedereen bij elkaar propt. En dan voornamelijk qua level. Het gebeurd bijna 100% dat er een l30 in jou team of die van de tegenstander zit die ff een score van 18-3-12 oid neerzet en daardoor de pot wint. Verders niets leuks aan. Waarom niet gewoon simpele brackets voor l1 t/m 9, 10 t/m 19, 20 t/m 29 en l30.
Die zijn er ook, maar je hebt ook duo-queuers. Als ik als lvl 15 met een lvl 30 duo is matchmaken gewoon lastig. Verder wordt naarmate de queue tijd langer wordt het levelverschil minder belangrijk puur om te zorgen dat je niet 10 minuten in de queue hangt om een game te kunnen spelen.

• thewizard2006
Vicarious schreef op maandag 19 november 2012 @ 08:21:
[...]

Die zijn er ook, maar je hebt ook duo-queuers. Als ik als lvl 15 met een lvl 30 duo is matchmaken gewoon lastig. Verder wordt naarmate de queue tijd langer wordt het levelverschil minder belangrijk puur om te zorgen dat je niet 10 minuten in de queue hangt om een game te kunnen spelen.
Er zijn brackets? Nou daar merk ik vrij weinig van :) Meestal zit je toch met een behoorlijke variatie aan levels in je party of die van de tegenstander.
Duo queue kan ik me wat voorstellen. Pak het gemiddelde + 5 ofzo. Dan compenseer je het weer wat. L30 en l6 = 18 gemiddeld + 5 = 23. De l30 moet "makkelijk" kunnen winnen in deze bracket range en de L6 heeft echt de hulp van de l30 nodig....

En hoe lang is die queue nu dan? Na 30sec heb ik echt wel een game. Soms heb je wel eens pech met 5 leavers achter elkaar oid maar dat is niet relevant.

Iets heel anders. Hoe kan je trouwens als je een level up bent gegaan je talent upgraden zonder op het plusje te klikken? Dit zie ik in filmpjes wel eens maar zelf nog niet achter hoe dit moet.

• SHEePYTaGGeRNeP
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 22:14
thewizard2006 schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:35:
[...]
Er zijn brackets? Nou daar merk ik vrij weinig van :)
Ik heb een smurf van level 24 ofzo en daar kom ik alleen maar tegen andere smurfs tegen, omdat ik 2x zoveel wins als losses heb ofzo ;)
Skill upgraden doe je:
CTRL + W of CTRL + Q ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SHEePYTaGGeRNeP op 19-11-2012 09:41 ]

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:55
SHEePYTaGGeRNeP schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:41:
[...]

Ik heb een smurf van level 24 ofzo en daar kom ik alleen maar tegen andere smurfs tegen, omdat ik 2x zoveel wins als losses heb ofzo ;)
Skill upgraden doe je:
CTRL + W of CTRL + Q ;)
ja ik ben altijd nog benieuwt hoe de matchmaking is in normal, want ik kom heel vaak tegen echt super teams terwijl mijn team zuigt en ik het niet meer kan carrien(mocht ik zelf wel lekker gaan).

off topic: alweer tijdje niet gespeeld, kijken of ik vanaaf kan spelen als ik niet hoef te werken.

Twitch

Verwijderd

Iets heel anders. Hoe kan je trouwens als je een level up bent gegaan je talent upgraden zonder op het plusje te klikken? Dit zie ik in filmpjes wel eens maar zelf nog niet achter hoe dit moet.
Ctrl + Q, W, E of R.
[...]

Er zijn brackets? Nou daar merk ik vrij weinig van :)
In mijn eerste 10 levels op mijn smurf op EUNE heb ik vrijwel nooit tegen iemand >lvl 10 gespeeld. Daarna wel iets vaker, maar dat heeft denk ik ook met mijn hidden elo te maken. Je moet je bedenken dat er erg veel lvl 1-10 accounts zijn (nieuwe beginners en ook veel smurfs die even willen noobstompen of een account op een ander realm willen levelen), maar dat er veel minder lvl 10-29's zijn omdat de mensen die niet willen investeren om lvl 30 te worden tegen die tijd wel een keertje afhaken.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

klopt!

en nog een tip: voor self-casting, ALT + Q,W,E en R.
Dan cast je direct op jezelf, zonder dat je hoeft te klikken of aimen. (makkelijk voor heal spells of self-buffs)

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-11 23:30

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Dit weekend voor het eerst weer serieus potjes gespeeld sinds een hele lange tijd (6 maanden oid) maar man wat ben ik slecht geworden...

Als de mechanics van een champ een beetje ingewikkeld worden feed ik ermee als een kip in een wolvenkooi. Een 50/50 win/loss ratio in normals, maar dat kwam voornamelijk door de rest van mijn teams die mij er doorheen carryde. Ik speelde zelf enorm slecht..

*Zucht.*

Meer oefenen. Ik had niet verwacht dat mijn skillz zo hard achteruit zouden gaan.

Edit: Wel veel honor opgepakt met veel support Janna spelen. Blijkbaar waarderen mensen het als je vrijwillig support gaat en iets toevoegt.

[ Voor 12% gewijzigd door Blaat op 19-11-2012 10:19 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• thewizard2006
Wolf schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:10:

Edit: Wel veel honor opgepakt met veel support Janna spelen. Blijkbaar waarderen mensen het als je vrijwillig support gaat en iets toevoegt.
Speel bijna altijd support en krijg inderdaad regelmatig positief commentaar (al voor de match). Men is teveel gewend dat iedereen gelijk MID gaat roepen oid en locked.
Wacht het rustig af. Ga nu Janna en anders Nunu jungle. Mocht er nog wat anders overblijven dan zie ik het dan wel. Pas wat leuke potjes met Lux gedaan.

Verwijderd

Van 't weekend Amumu nog eens geprobeerd. Eigenlijk één van die champs die ik nooit heb leren waarderen na een paar keer geprobeerd te hebben op lagere levels. Philo, Mercs, HoG, Abyssal, Sunfire en Deathcap = <3 wat een beest. Gelijk de Sad Robot skin gekocht.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:09:
Van 't weekend Amumu nog eens geprobeerd. Eigenlijk één van die champs die ik nooit heb leren waarderen na een paar keer geprobeerd te hebben op lagere levels. Philo, Mercs, HoG, Abyssal, Sunfire en Deathcap = <3 wat een beest. Gelijk de Sad Robot skin gekocht.
Amumu is gaaf ja! ik bouw hem wel iets anders. voor early game koop ik eerst mobility boots (sneller junglen en dus ook ganken), HoG koop ik niet, maar ik ga voor philo stone, eagis, sunfire, abyssal, frozen heart, en dan als laatste een AP item (deathcap of voidstaff, afhankelijk van hun MR)

Verwijderd

RonnieB82 schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:53:
[...]

Amumu is gaaf ja! ik bouw hem wel iets anders. voor early game koop ik eerst mobility boots (sneller junglen en dus ook ganken), HoG koop ik niet, maar ik ga voor philo stone, eagis, sunfire, abyssal, frozen heart, en dan als laatste een AP item (deathcap of voidstaff, afhankelijk van hun MR)
Hoe helpt Mobility met clear times? Het duurt even na een klap te krijgen voordat je weer Mobility 5 krijgt... in die tijd ben je wel bij de volgende creeps 0: ik vind mezelf eigenlijk wel snel genoeg met 3x MS Quints, MS mastery in Defense en in Utility (:
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:56:
[...]

Hoe helpt Mobility met clear times? Het duurt even na een klap te krijgen voordat je weer Mobility 5 krijgt... in die tijd ben je wel bij de volgende creeps 0: ik vind mezelf eigenlijk wel snel genoeg met 3x MS Quints, MS mastery in Defense en in Utility (:
Is ook snel zat. Probeer trouwens ook eens de Azingy variant:
- Rush 2 a 3x dorans ring voor de HP, extra AP die nog verrassend goed scalet en niet geheel onbelangrijk: mana regen. De tweede blue buff mis je al niet eens meer als je 2 dorans rings hebt.
- Dan ga je sunfire + abyssal voor nog meer damage + tankyness
- Rest situational, maar deathcap is wel errug relaxt.

De route mist de GP/10 maar geeft wel net een beetje extra punch die kan helpen om ganks in kills om te zetten ipv ze met low health weg te zien komen. Bovendien is de build iets beter geschikt om teammates die niet zo lekker gaan te carryen.

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:05:
[...]

Is ook snel zat. Probeer trouwens ook eens de Azingy variant:
- Rush 2 a 3x dorans ring voor de HP, extra AP die nog verrassend goed scalet en niet geheel onbelangrijk: mana regen. De tweede blue buff mis je al niet eens meer als je 2 dorans rings hebt.
- Dan ga je sunfire + abyssal voor nog meer damage + tankyness
- Rest situational, maar deathcap is wel errug relaxt.

De route mist de GP/10 maar geeft wel net een beetje extra punch die kan helpen om ganks in kills om te zetten ipv ze met low health weg te zien komen. Bovendien is de build iets beter geschikt om teammates die niet zo lekker gaan te carryen.
Ik mis de mana eigenlijk al niet meer na Philo. Ik start Regr. Pendant en wanneer ik terug ga koop ik of Philo + Pots + Ward, mocht er meer geld uit ganks zijn gekomen dan Philo + Boots + Pots. Carryen lukt tot nu toe wel, heb gisteren de volgende scores mogen neerzetten: 6/1/5, 11/5/19 en 7/3/16 >:) ulti blijft leuk met 300+ AP endgame van Deathcap+Abyssal+Pot/Baron

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2012 13:22 ]

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:32
Amumu is geweldig inderdaad.

Ik zorg dat ik snel Philosophers Stone heb, daarna haal ik de boots. Meestal ben ik dan level 4 of 5 en probeer ik een paar ganks. Daarna koop ik de MR boots en HoG. Hierna bijna altijd de cape die 40 AoE damage/sec doet en armor geeft.

Hoe ik dan build hangt sterk af van de tegenstander.
Meestal is het merendeel AD champs, dus bouw ik Frozen Heart eerst. Hierna neem ik meestal Rylai's Crystal Scepter. Als de tegenstander slecht speelt bouw ik meer AP (meestal Athene's Holy Grail, erg goed, want hij biedt ook MR, anders Abyssal Scepter).

Anders ga ik puur defensief. Force of Nature koop ik dan, en Abyssal Scepter.

Deze tactiek bevalt zeer goed, ik vind dat ik een hoog succespercentage heb met deze build in combinatie met jungletactiek.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Verwijderd

Zucht wat een vreemd weekend in solo queue gehad.
Ik had een win streak van 12, waarvan 9 met Morgana en was van 1300 naar 1600 gestegen.
Ik ging dan duo q'en met een vriend van me die op 1800 elo zit (hij was 2200 ofzo in s2) waarbij ik uiteraard moest supporten. Daar is het dan helemaal scheefgelopen..
Onze AD Carry en AP carry waren allebij platinum/diamond, maar speelden imo even slecht als spelers die ik zie op 1500 elo-1600. Wat een grap was me dat.
We verloren 3x op rij met van die shitty AP en AD carries en hij kon als gefeede top niet carryen. Als ik dan alleen ging spelen in solo queu, moest ik telkens support spelen en is me loss streak naar 10 gegaan... (me main is AP mid)
Ook onbegrijpelijk dat ik soms lastpicks in me team had, die 1300 waren, terwijl iedereen 1500+ was, en die ging dan uiteraard ad carry spelen en kost ons de game omdat hij gewoon slecht was... lol

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:37
Inzake de klachten over support hierboven even een duit in het zakje doen:

ik speel voornamelijk solo queue support (blitz, taric, nunu, soraka)

Mijn ervaring is dat support zelden gewaardeerd worden: als de adc gefed wordt is dat zijn verdienste, als hij slecht groeit is het de schuld van de support.

Elke game is weer aanpassen aan een andere partner, ik vind dat wel net leuk dus geen probleem voor mij. Elke keer zijn er ook andere verwachtingen.

Gisteren spelletje nunu met graves tegen teemo en volibear. De jungle tegenstander is leesin, wij hebben geen jungler.
Mijn reflex is dus om heel defensief te spelen en de minion line aan onze kant van de river te houden.
Graves is van mening dat we heel agressief moeten harassen. Ik speel even met hem mee maar na 5 mins staan we allebei al op 2 deaths, en we hebben leesin nog niet gezien. Graves begint al te mekkeren dat ik slechte support ben. Ik wijs erop dat hij te agressief speelt, en dat hij nauwelijks gold heeft verzameld.

Ik doe mijn voorstel: defensiever spelen, minions aan deze kant van river houden, niet pushen, en niet sterven. Graves blijkt zich te kunnen herpakken en volgt. We verliezen de lane, maar omdat graves eindelijk focust op cs kan hij zijn items opbouwen en lategame volgt nog een quadra kill en een win.

Na de game niet eens honor gekregen ^^

edit: dat lasthitten is echt wel een probleem. In games geef ik dikwijls waarschuwingen "if you don"t start lasthitting, i will" Als ze zich dan niet herpakken, bouw ik mijn support gewoon uit tot een carry met behulp van de cs.

[ Voor 7% gewijzigd door -SafaN- op 19-11-2012 14:43 ]

• Martin0
-SafaN- schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:37:

over dat honor, het is soms echt belachelijk.

ik ben geen pro speler en als ik lvl 30 ben zal ik wss ook wel ergens rond de 800 elo komen ofzo (niet echt ervaren en alles).

maar als ik een geniaal goed potje draai krijg ik helemaal niets aan honor(bvb talon 20-2 einidigen en gewonnen)

maar verlies ik met talon(20-15) en is de rest van het team nog slechter krijg ik wel honorable opponent(soms)

krijg ook vaak neit eens voor teamwork of alles terwijl ik vaak de leider rol opeis en vaak gank mocht het goed gaan.

en dat zijn alleen talon potjes >.>

Twitch

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:32:
Zucht wat een vreemd weekend in solo queue gehad.
Ik had een win streak van 12, waarvan 9 met Morgana en was van 1300 naar 1600 gestegen.
Ik ging dan duo q'en met een vriend van me die op 1800 elo zit (hij was 2200 ofzo in s2) waarbij ik uiteraard moest supporten. Daar is het dan helemaal scheefgelopen..
Onze AD Carry en AP carry waren allebij platinum/diamond, maar speelden imo even slecht als spelers die ik zie op 1500 elo-1600. Wat een grap was me dat.
We verloren 3x op rij met van die shitty AP en AD carries en hij kon als gefeede top niet carryen. Als ik dan alleen ging spelen in solo queu, moest ik telkens support spelen en is me loss streak naar 10 gegaan... (me main is AP mid)
Ook onbegrijpelijk dat ik soms lastpicks in me team had, die 1300 waren, terwijl iedereen 1500+ was, en die ging dan uiteraard ad carry spelen en kost ons de game omdat hij gewoon slecht was... lol
Ja ik snap ook niet waarom ze duo que nog niet uit het spel gehaald hebben. Waarom zou je bij voor de solo rankings kunnen duo quen dat is echt totaal onlogisch.
Heb zelf ook de ervaring dat je teams altijd crap lijken als je duo que. Maar je kan natuurlijk ook niet verwachten dat je als gold speler in season 2 ineens mee kan met diamond spelers. Dat is 800 elo verschil. Ik denk ook niet dat veel spelers van 700 elo season 2 het opeens goed zouden doen tegen gold spelers season 3.
Die gasten van 1300 die je in je team hebt zijn ook gewoon duo quers botlane is echt berucht daarvoor. Botlane duo que is of ff at 20 voor de tegenstander of freelose voor jou team. in een verhouding 20/80%

• StarZ
  • Laatst online: 06-11 09:09
-SafaN- schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:37:
Inzake de klachten over support hierboven even een duit in het zakje doen:

ik speel voornamelijk solo queue support (blitz, taric, nunu, soraka)

Mijn ervaring is dat support zelden gewaardeerd worden: als de adc gefed wordt is dat zijn verdienste, als hij slecht groeit is het de schuld van de support.

Elke game is weer aanpassen aan een andere partner, ik vind dat wel net leuk dus geen probleem voor mij. Elke keer zijn er ook andere verwachtingen.

Gisteren spelletje nunu met graves tegen teemo en volibear. De jungle tegenstander is leesin, wij hebben geen jungler.
Mijn reflex is dus om heel defensief te spelen en de minion line aan onze kant van de river te houden.
Graves is van mening dat we heel agressief moeten harassen. Ik speel even met hem mee maar na 5 mins staan we allebei al op 2 deaths, en we hebben leesin nog niet gezien. Graves begint al te mekkeren dat ik slechte support ben. Ik wijs erop dat hij te agressief speelt, en dat hij nauwelijks gold heeft verzameld.

Ik doe mijn voorstel: defensiever spelen, minions aan deze kant van river houden, niet pushen, en niet sterven. Graves blijkt zich te kunnen herpakken en volgt. We verliezen de lane, maar omdat graves eindelijk focust op cs kan hij zijn items opbouwen en lategame volgt nog een quadra kill en een win.

edit: dat lasthitten is echt wel een probleem. In games geef ik dikwijls waarschuwingen "if you don"t start lasthitting, i will" Als ze zich dan niet herpakken, bouw ik mijn support gewoon uit tot een carry met behulp van de cs.
Support is inderdaad heel erg ondergewadeert, als er overal wards zijn wordt dit voor zelfsprekend genomen maar als er 1 min geen ward bij dragon staat dan krijg je een flamefest over je heen.

YouTube: Siv HD - I AM SUPPORT (Motivational Speech)

Veel mensen vinden Support saaie rol, ik heb er persoonlijk geen problemen mee. Ik vindt een goede support HEEL ERG fijn als ik ADc speel, mijn vaste lane partner is eigenlijk een secetaresse, ik kan focussen op farm, en zij poked voor mij, ward, enemy wards bijhouden en vernietigen.

Verwijderd

Martin0 schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:46:
[...]

over dat honor, het is soms echt belachelijk.

ik ben geen pro speler en als ik lvl 30 ben zal ik wss ook wel ergens rond de 800 elo komen ofzo (niet echt ervaren en alles).

maar als ik een geniaal goed potje draai krijg ik helemaal niets aan honor(bvb talon 20-2 einidigen en gewonnen)

maar verlies ik met talon(20-15) en is de rest van het team nog slechter krijg ik wel honorable opponent(soms)

krijg ook vaak neit eens voor teamwork of alles terwijl ik vaak de leider rol opeis en vaak gank mocht het goed gaan.

en dat zijn alleen talon potjes >.>
Het blijft een vrijwillige optie en soms heb ik zelf ook geen zin om te blijven hangen na een game. Vooral als er een paar eikels in hebben gezeten die hoogst waarschijnlijk in post-game chat doorgaan druk ik al snel op close en start ik een nieuwe game of sluit ik LoL af. Andere keren heb ik er gewoon geen tijd voor.

Overigens vind ik het absurd dat mensen die Honor verwachten voor elke game. Ik geef het ook niet als ik iemand niet bijzonder vriendelijk/teamwork ingesteld vond. Je krijgt van mij ook geen honorable opponent als je niet erg bijzonder bent geweest (en score is niet mijn criteria) anders stelt het belonen uberhaupt niets voor.

Een support krijgt van mij ook niet default honor omdat hij/zij support is en het verwachte werk heeft geleverd. Tenzij je echt extravagante plays maakt zie ik het nut niet in van honor strooien.

Heb echter wel een aantal games gehad waarbij het hele team zo goed samen kwam en teamwork afleverde (ook al was het soms een loss) dat ik iedereen honor heb gegeven. Dat kan ik namelijk erg waarderen.

Maar honor uitgeven voor een 20/2 roflstomp met Talon, nee.

@Starz dat is een taak van de support ook. Als ik niet lasthit als ADC of goed inspeel op ganks krijg ik ook de hel over me heen. Flamen gaat ver voor een paar sec, maar ik zal zeker een opmerking maken als er niet asap wards worden neergeplant.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2012 15:34 ]

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-11 19:22
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:31:
[...]

Maar honor uitgeven voor een 20/2 roflstomp met Talon, nee.
Never mind, excuus, ik haal twee comments door elkaar.

Persoonlijk zie ik het nut van honor niet zo goed, hoewel ik het meer dan regelmatig ontvang en inmiddels twee ribbons heb geloof ik. Je krijgt honor, je teammates en / of enemies waarderen je. Prima, maar ik heb niet het idee dat ik dingen anders doe dan voor het invoeren van een dergelijk systeem.. Ook ingame heb ik niet het idee dat het veel uithaalt. Het enige dat mij opvalt is dat degene met een ribbon vaak proactiever zijn in champion select en "normaler" acteren.. De hoeveelheid kinderen en ander gespuis als trolls is onverminderd naar mijn mening, maar dat kan ook aan mijn elo liggen (+/- 1200)..

[ Voor 51% gewijzigd door Jaap. op 19-11-2012 15:40 ]

Verwijderd

JapieTalent schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:35:
[...]

Volgens mij mis je de essentie van zijn verhaal. Zoals ik het interpreteer ging het hem niet zozeer om het krijgen van de honor bij een goede score, maar om nut van een dergelijk systeem..
Ik begreep het heel goed. Hij vond het absurd dat hij niets kreeg voor een 20/2 score. Dat staat er letterlijk. Ik zette enkel mijn mening over Honor uitdelen neer en -mijn- mening is dat je voor een complete kapotmaakgame nou niet echt honor verdiend. Ik heb ook vaak zat van die games waar ik de andere mid gewoon met de grond gelijk maak vanaf de eerste minuut omdat deze minder ervaren is. Soms haal ik daar dan makkelijk 5 kills op in de eerste 15 minuten. Vind niet dat ik daar voor beloond hoef te worden. Ja, ik ben een betere mid dan hij/zij. En iemand anders weer boven mij.

• Jaap.
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:41:
[...]

Ik begreep het heel goed. Hij vond het absurd dat hij niets kreeg voor een 20/2 score. Dat staat er letterlijk. Ik zette enkel mijn mening over Honor uitdelen neer en -mijn- mening is dat je voor een complete kapotmaakgame nou niet echt honor verdiend. Ik heb ook vaak zat van die games waar ik de andere mid gewoon met de grond gelijk maak vanaf de eerste minuut omdat deze minder ervaren is. Soms haal ik daar dan makkelijk 5 kills op in de eerste 15 minuten. Vind niet dat ik daar voor beloond hoef te worden. Ja, ik ben een betere mid dan hij/zij. En iemand anders weer boven mij.
Heb mijn post inmiddels aangepast, had twee posts door elkaar gehaald, waarvoor mijn excuses.
Verder ben ik het met je redenatie over honor eens; zie mijn betoog in bovenstaande post..

• StarZ
[...]

Moet je toch leren lezen denk ik. Er staat niet een keer "absurd" in en hij uit alleen dat hij de manier van beoordelen vreemd vindt, wanneer hij wint met 20/2 krijgt hij niks MAAR (lees MAAR) als hij verliest met 20/15 krijgt hij WEL honor.
Je snapt hem niet.

[ Voor 0% gewijzigd door StarZ op 19-11-2012 15:44 . Reden: typo ]

• Martin0
[...]

ten eerste het was maar een voorbeeld ;) en vaak als ik mijn honor krijg, dan is dat omdat ik in de team fights(die op normal steeds sneller kkomenl lijkt het wel) redelijk mijn team kan beschermen, maar ik faal ook vrij vaak.

maar sowieso met die ribbons, ik kom soms tegen 5 met rooie ribbon en zit dan met bvb 2 rooie en 1 groene, zelf heb ik geen ribbon en ik maak me directe tegenstander dan zwaar af >.> ook vaak zat tegen over een lvl 30 gestaan die ik telkens weet terug te pushen tot hun turret of afmaak waardoor turret down gaat

Twitch

Verwijderd

StarZ schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:43:
[...]

Moet je toch leren lezen denk ik. Er staat niet een keer "absurd" in en hij uit alleen dat hij de manier van beoordelen vreemd vindt, wanneer hij wint met 20/2 krijgt hij niks MAAR (lees MAAR) als hij verliest met 20/15 krijgt hij WEL honor.
Je snapt hem niet.
Excuus, hij gebruikte het woord "belachelijk".

En volgens die logica is het allesbehalve belachelijk. Hij roflstomped en krijgt geen honor, maar levert in een verliezende game wel een goede score af tegen alle moeilijkheden in, wel honor.

Ik vind het vrij logisch. Als ik tegen mij 2 feeder lanes heb en de jungler weet alsnog te helpen, kills te maken, maar verliest uiteindelijk toch, kan hij van mij best een Honor krijgen.

• Jaap.
StarZ schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:43:
[...]

Je snapt hem niet.
Het winnen of verliezen staat m.i. los van het verkrijgen van honor. Je kan namelijk prima spelen, uitzonderlijke plays maken en alsnog de game verliezen.. Een verlies betekent namelijk niet automatisch dat je slecht gespeeld hebt en vice versa.
Martin0 schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:45:
[...]

ik kom soms tegen 5 met rooie ribbon en zit dan met bvb 2 rooie en 1 groene, zelf heb ik geen ribbon en ik maak me directe tegenstander dan zwaar af >.> ook vaak zat tegen over een lvl 30 gestaan die ik telkens weet terug te pushen tot hun turret of afmaak waardoor turret down gaat
Wellicht moet je even googlen waar de ribbons voor dienen.
Ribbens (trachten het) geven van een indicatie van de speler. Rood is honorable opponent, dat wil zeggen dat de betreffende persoon vriendelijk ingame is en / of goed tegen zijn verlies kan. Maar ook dat men niet onnodig provoceert bij een win. Dit zegt dus niet, maar dan ook helemaal niets over skill..

[ Voor 37% gewijzigd door Jaap. op 19-11-2012 15:50 ]

• StarZ
JapieTalent schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:47:
[...]

Het winnen of verliezen staat m.i. los van het verkrijgen van honor. Je kan namelijk prima spelen, uitzonderlijke plays maken en alsnog de game verliezen.. Een verlies betekent namelijk niet automatisch dat je slecht gespeeld hebt en vice versa.
Ik verwoord alleen iets, ik ben niet van dezelfde mening maar ik denk dat het wel handig is dat je weet wat iemand nou eigenlijk bedoelt voordat je argumenten naar elkaar gaat slingeren.

Even lezen voor je een post maakt AUB

• Jaap.
StarZ schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:48:
[...]

Ik verwoord alleen iets, ik ben niet van dezelfde mening maar ik denk dat het wel handig is dat je weet wat iemand nou eigenlijk bedoelt voordat je argumenten naar elkaar gaat slingeren.

Even lezen voor je een post maakt AUB
Het kan aan mij liggen, maar ik argumenteer volgens mij niets? Ik refereer enkel aan jou post om mijn visie (verwoord middels m.i. (wat mijns inziens betekend) aan te geven.. Naar mijn idee doe ik niets verkeerd en heb ik alles prima gelezen, verklaar je nader..

Anyhow; om deze post nog enigszins te rechtvaardigen een comment related to LoL: ik ben seizoen 3 lekker begonnen.. Na vorig jaar ontzettend veel pech in mijn eerste games gehad te hebben (gezakt tot 900), vervolgens geklommen tot 1000 en daar lang rondgehangen, was ik aan het einde van het seizoen weer opgeklommen tot 1100..

Dit seizoen gestart met (uit mijn hoofd) 17 wins en 10 losses so far: nu dus rond de 1250 elo.. Merk in mijn eigen spel vooral dat het behalen van goede cs steeds beter gaat.. Een pluspunt dacht ik zo ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Jaap. op 19-11-2012 15:56 ]

• Martin0
Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen was:

in beide gevallen zet je een prestatie neer(ik kom niet vaak in goede teams aangezien ik meestal solo ga spelen in normal):

in de 1 carry je jou team waardoor je wint.

in de ander probeer je zo veel mogelijk als je kan en eindig je alsnog positief maar verlies je.

ik bedoelde het niet zo zeer in het winnen of verliezen van het potje maar de prestatie erachter dat je niet gewaardeerd wordt, zelfs niet door team genoten.

ik weet dat het vrijwillig is, maar toch vind ik het een beetje belachelijk, je hebt er eigenlijk niks aan behalve dat je een lintje krijgt.

Twitch

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:47
Ik zat laatst te denken, waarom suiciden mensen niet wanneer ze een killing spree hebben? Wanneer ze een killing spree van 6 volgens mij hebben, zijn ze 600 meer gold waard. Als ze dan gewoon baron attacken, deny je dat toch gewoon aan de tegenstanders? Of zie ik iets over het hoofd?

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:07

Wootlock

Evilution

Gisteren na een pot maokai jungle kreeg ik dit in het eind chat

galidos: wp maokai
skweeroe: so heavy
skweeroe: oh my
Dragonmaster14: gg
WhoStoleWasp: dät maokai
WhoStoleWasp: honorable
WhoStoleWasp: ruined my game form the start

WhoStole was de enemy karthus die binnen 10 min op 0-4 stond ;)

"Don't let your dreams be memes"

• Jaap.
Fist schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:57:
Ik zat laatst te denken, waarom suiciden mensen niet wanneer ze een killing spree hebben? Wanneer ze een killing spree van 6 volgens mij hebben, zijn ze 600 meer gold waard. Als ze dan gewoon baron attacken, deny je dat toch gewoon aan de tegenstanders? Of zie ik iets over het hoofd?
Een dergelijke death, net zoals door turrets, reset die spree niet. Dit zou anders wel uitgebuit worden..

• StarZ
Als je suicide blijft je bounty bestaan. Het heeft dus bijna nooit geen zin om te suiciden.

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11 16:08
Je ziet het simpele feit dat er niks aan je sprees (zowel killing of death) verandert als je tegenstander er geen hand in heeft. Anders zou je in het begin ook een paar keer tegen een turret kunnen oplopen, om zo een death spree te krijgen, waardoor je minder gold waard bent.

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
Martin0 schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:56:
Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen was:

in beide gevallen zet je een prestatie neer(ik kom niet vaak in goede teams aangezien ik meestal solo ga spelen in normal):

in de 1 carry je jou team waardoor je wint.

in de ander probeer je zo veel mogelijk als je kan en eindig je alsnog positief maar verlies je.

ik bedoelde het niet zo zeer in het winnen of verliezen van het potje maar de prestatie erachter dat je niet gewaardeerd wordt, zelfs niet door team genoten.

ik weet dat het vrijwillig is, maar toch vind ik het een beetje belachelijk, je hebt er eigenlijk niks aan behalve dat je een lintje krijgt.
Heb je wel goed bekeken waar je honor voor kan krijgen?

Als mijn mid in zijn eentje met 20/2 iemand roflstomped vind ik niet direct dat je teamwork honor waardig is.

Je moet het zo zien:

Stel je hebt een hele moeilijke lane maar je Amumu zorgt er goed voor dat je er boven op komt en elkaar op de juiste manier helpt DAT is teamwork waardig.

Dan heb je er nog 2 voor je eigen team: Helpful en Friendly. Geen van beiden zijn goed om uit te geven aan iemand die een lane roflstomped. Honor is niet gemaakt om iemand te belonen voor heel goed spelen. Honor is om aan te geven dat iemand goed GEDRAG vertoond.

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• SHEePYTaGGeRNeP
Dan doe ik het ook maar :P
Nee dat reset je spree niet :P

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:47
Ok dat is duidelijk. Dacht even een ingeving te hebben :D

• Martin0
Jeffroiscool schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:01:
[...]

Heb je wel goed bekeken waar je honor voor kan krijgen?

Als mijn mid in zijn eentje met 20/2 iemand roflstomped vind ik niet direct dat je teamwork honor waardig is.

Je moet het zo zien:

Stel je hebt een hele moeilijke lane maar je Amumu zorgt er goed voor dat je er boven op komt en elkaar op de juiste manier helpt DAT is teamwork waardig.

Dan heb je er nog 2 voor je eigen team: Helpful en Friendly. Geen van beiden zijn goed om uit te geven aan iemand die een lane roflstomped. Honor is niet gemaakt om iemand te belonen voor heel goed spelen. Honor is om aan te geven dat iemand goed GEDRAG vertoond.
ik weet niet helemaal wat jullie met roflstompen bedoelen maar goed, jullie gaan er vanuit dat ik op mid de ap carry blijf lastig vallen en blijf killlen tot aan de teamfights maar zoals ik eerder ook al zei ik probeer zodra de enemy mid weg is en de turret is down dat ik andere lanes ,die slechter gaan, te gaan helpen (op normal kom je vaak de 2-1-2 teamopstelling tegen) en zodra die lane een beetje lekker opweg is dan weer ga ik op mid de apc weer lastig vallen en ganken en daarna ga ik weer door naar de andere laan, ik gebruik niets voor niets de boots of mobility op talon als het goed gaat.

Twitch

• Jaap.
Martin0 schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:09:
[...]

ik weet niet helemaal wat jullie met roflstompen bedoelen
Waar die term vandaan komt is mij ook een raadsel 8)7 Er wordt mee bedoeld, dat weet ik dan weer wel, dat je iemand compleet domineert.

Verder moet je de laatste twee zinnen van Jeffro's post nog eens lezen:
Jeffroiscool schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:01:
[...]

Honor is niet gemaakt om iemand te belonen voor heel goed spelen. Honor is om aan te geven dat iemand goed GEDRAG vertoond.
Explain's all i'd say. :)

• Martin0
JapieTalent schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:13:

Verder moet je de laatste twee zinnen van Jeffro's post nog eens lezen:

[...]

Explain's all i'd say. :)
OBJECTION: paar post geleden zei ik al dat ik vaak het leiderschap op me neem en communicatief omga met mijn teammate. vaak complimenteer ik ook en als een game begint is het standaard: /all GL & HF.
en of we nu winnen of verliezen ik zeg altijd GG aan het einde van het potje ;)

sorry even het beeld wat jullie over mij hebben ompraten want zoals ik lees dat jullie over mij denken missen jullie het halve verhaal :)

Twitch

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:45

psyy138

blackbulls.nl

YouTube: Caitlyn Bot shows us the meaning of TRUE FEAR

caitlyn bot penta kill ^^

ik wou het ff met jullie delen

O.R.C. Black Bulls Rugby

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:56:
[...]

tussen camps haal je er inderdaad niet veel voordeel uit, maar de snelheid die je ermee wint tussen de lanes, en jungle-camp naar lane/gank, zijn wel erg prettig. Vooral als je de boost hebt, kan je gewoon een lane inrennen, je tegenstander forceren te flashen, en dan alsnog in range komen voor je bandage toss.

Ik gebruik dan ook geen MS quints... ik heb health quints, magic pen reds, flat armor yellow, flat mr blue.
(ik twijfel nog om de health quints te vervangen voor health regen)

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Nog even terugkomend op de support onderwaardering discussie, dit stond gisteren op feestboek. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OWHw2SMFzRXeIeWdxyWAOXrf/full.jpg

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Jaap.
Martin0 schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:17:
[...]

OBJECTION: paar post geleden zei ik al dat ik vaak het leiderschap op me neem en communicatief omga met mijn teammate. vaak complimenteer ik ook en als een game begint is het standaard: /all GL & HF.
en of we nu winnen of verliezen ik zeg altijd GG aan het einde van het potje ;)

sorry even het beeld wat jullie over mij hebben ompraten want zoals ik lees dat jullie over mij denken missen jullie het halve verhaal :)
Oh, ik had geen specifiek beeld of iets dergelijks. Ik reageerde enkel op de door jou gegeven tekst, waarin je aangaf dat je het vreemd vond dat je op basis van een win met 20-2 geen honor kreeg, maar bij een verlies met 20-15 wel, en dus refereert aan je scores en niet aan je gedrag.

Dat je zegt dat je leidersrol op je neemt etc. Dat kan jij wel vinden, echter is dit aan je teammates en enemies om te beoordelen.. Die delen immers ook de honor uit. (of niet).

• Martin0
JapieTalent schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:26:
[...]

Oh, ik had geen specifiek beeld of iets dergelijks. Ik reageerde enkel op de door jou gegeven tekst, waarin je aangaf dat je het vreemd vond dat je op basis van een win met 20-2 geen honor kreeg, maar bij een verlies met 20-15 wel, en dus refereert aan je scores en niet aan je gedrag.

Dat je zegt dat je leidersrol op je neemt etc. Dat kan jij wel vinden, echter is dit aan je teammates en enemies om te beoordelen.. Die delen immers ook de honor uit. (of niet).
je hebt helemaal gelijk :) ik gaf te weinig informatie.

en uiteraard beoordelen de andere maar ik heb altijd wel iemand die gaat van honor please maar die deelt zelf niets uit bvb. kinda annoying want natuurlijk wil ik ook wel een lintje :P

Twitch

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:55:
[...]

Ja ik snap ook niet waarom ze duo que nog niet uit het spel gehaald hebben. Waarom zou je bij voor de solo rankings kunnen duo quen dat is echt totaal onlogisch.
Heb zelf ook de ervaring dat je teams altijd crap lijken als je duo que. Maar je kan natuurlijk ook niet verwachten dat je als gold speler in season 2 ineens mee kan met diamond spelers. Dat is 800 elo verschil. Ik denk ook niet dat veel spelers van 700 elo season 2 het opeens goed zouden doen tegen gold spelers season 3.
Die gasten van 1300 die je in je team hebt zijn ook gewoon duo quers botlane is echt berucht daarvoor. Botlane duo que is of ff at 20 voor de tegenstander of freelose voor jou team. in een verhouding 20/80%
Dat was het rare, die 1300 was NIET in een duoq. Iedereen van het team zat hem lekker te flamen dus het lijkt me sterk dat ook zijn duo q partner aan het flamen was.

• godofal
  • Niet online

godofal

JapieTalent schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:13:
[...]

Waar die term vandaan komt is mij ook een raadsel 8)7 Er wordt mee bedoeld, dat weet ik dan weer wel, dat je iemand compleet domineert.
zal wel iets te maken hebben met het feit dat je iemand zo makkelijk afmaakt dat het lachwekkend is
of dat je tegenstander zo slecht is dat je ervan moet lachen

eigenlijk best wel een gemene uitdrukking :P

anyway, na de praat over support een pagina terug kreeg ik zin in leona
ff nieuwe runepage in elkaar flansen (red armor, yellow HP/level, blue Mres/level) en een mooie 1/21/8 mastery pager erbij en gaan
erg lekker gespeeld met cait bot
aantal mooie plays gemaakt en duidelijk gewonnen uiteindelijk

leona is zo'n beest om mee te spelen; zowel op een earlygame of lategame botlane kan je zulke sterke acties maken
lekker met die passive hele minionwaves clearen op lvl1 (zenith blade+cait Q) en pushen als een malle als ze dood zijn _/-\o_
en ze kunnen niks tegen je dankzij shield of daybreak, niet normaal hoeveel armor/Mres je krijgt

blijft een leuke champ om te spelen

• Jaap.
Martin0 schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:33:
[...]

je hebt helemaal gelijk :) ik gaf te weinig informatie.

en uiteraard beoordelen de andere maar ik heb altijd wel iemand die gaat van honor please maar die deelt zelf niets uit bvb. kinda annoying want natuurlijk wil ik ook wel een lintje :P
Het verkrijgen van een dergelijk lintje stelt niet zoveel voor. Ik weet de exacte wijze niet, maar ik kreeg mijn rode ribbon na ongeveer 25x honorable opponent terwijl ik in totaal best een aanzienlijk aantal games heb gespeeld (naar schatting denk ik rond de 2000 a 2500) Mede daardoor hecht ik ook niet zoveel waarde aan de ribbon..

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Hoezo eigenlijk 1/21/8 op support?
Ikzelf ga 0/9/21 voor de lagere cdr op summonerspells en de gp/10 mastery en +50 startgold

[specs]

Fanatic_FS schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:04:
Hoezo eigenlijk 1/21/8 op support?
Ikzelf ga 0/9/21 voor de lagere cdr op summonerspells en de gp/10 mastery en +50 startgold
Same here, maar 21 defense kan zijn om je lane wat beter te overleven. Vooral Sona, Fiddle en Zyra zijn squishy en snel neer te bursten bijv. terwijl je zoiets op Taric of Leona niet zo gauw nodig zal hebben.

• godofal
  • Niet online

godofal

Vicarious schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:16:
[...]

Same here, maar 21 defense kan zijn om je lane wat beter te overleven. Vooral Sona, Fiddle en Zyra zijn squishy en snel neer te bursten bijv. terwijl je zoiets op Taric of Leona niet zo gauw nodig zal hebben.
omdat dat gewoon véél sterker en nuttiger is dan 21 in de utility tree
als je 21 in utility pompt ga je een hoop overbodig spul krijgen; manaregen heb je niet nodig, je haalt niet genoeg mana voor de HPregen/mana, X mastery is niet goed genoeg, spellvamp en buff duration compleet nutteloos
eigenlijk het enige handige is de movementspeed, gold/second en de summoner CD

in defensive tree kan je gewoon alles volpompen en overal nut aan hebben; health, armor, Mres, gold on kill/assist en 3% extra HP

op die manier ben je zoiezo tankiër dan bruisers en kan je net zo'n tank worden als rammus/shen/mundo
zeker met leona's kit waarbij je gelijk midden in hun team staat is dat érg nuttig

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:47
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/jpacqu.png

Blijkbaar moet ik zelfs met een Tank build op Garen nog de carry uithangen...
Tis zo'n dag vandaag... 6 surrenders gecancled (van bijna alles spelers wel 1), en toch winnen.

Geeft toch wel goed gevoel :)

Even niets...

Verwijderd

godofal schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:53:
[...]

omdat dat gewoon véél sterker en nuttiger is dan 21 in de utility tree
als je 21 in utility pompt ga je een hoop overbodig spul krijgen; manaregen heb je niet nodig, je haalt niet genoeg mana voor de HPregen/mana, X mastery is niet goed genoeg, spellvamp en buff duration compleet nutteloos
eigenlijk het enige handige is de movementspeed, gold/second en de summoner CD

in defensive tree kan je gewoon alles volpompen en overal nut aan hebben; health, armor, Mres, gold on kill/assist en 3% extra HP

op die manier ben je zoiezo tankiër dan bruisers en kan je net zo'n tank worden als rammus/shen/mundo
zeker met leona's kit waarbij je gelijk midden in hun team staat is dat érg nuttig
This.

Juist op Leona 21 in Defense. Ze is al tanky en extra damage reduction is alleen maar welkom. Als support koop je al manaregen in bepaalde items. Liggend aan wie ik speel pak ik 9 in Offense voor Mpen/CDR als er veel met magic damage gepoked word, anders 21/9 voor Movespeed.

Verwijderd

Als support neem ik meestal 1/15/14 of 1/17/12 Je wilt sowieso improved exhaust en tough skin + indominable. Ook vind ik greed bij utility een must have. Met deze masteries heb ik precies wat ik nodig heb tankyness movespeed en een beetje regen en gp10.

21 in defense lijkt me wel ok maar is een beetje overkill die 3% max health doet echt niet veel als je alleen een shurelia en aegis hebt. 21 in utility is ook niet heel goed want je moet dan best wat vrij nutteloze points spenden alleen maar voor mastermind.

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ik vind zelf die improved exhaust niet zo spannend, -10 armor/mr voor de duratie, spendeer ik hem liever aan Veteran Scars voor +30hp in mijn 0/9/21 geval

[specs]

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Fanatic_FS schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:55:
Ik vind zelf die improved exhaust niet zo spannend, -10 armor/mr voor de duratie, spendeer ik hem liever aan Veteran Scars voor +30hp in mijn 0/9/21 geval
-10 MR/Armor gaat anders een veel groter verschil maken wanneer het er op aankomt dan +30 HP.

Streaming History

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:40:
Als support neem ik meestal 1/15/14 of 1/17/12 Je wilt sowieso improved exhaust en tough skin + indominable. Ook vind ik greed bij utility een must have. Met deze masteries heb ik precies wat ik nodig heb tankyness movespeed en een beetje regen en gp10.

21 in defense lijkt me wel ok maar is een beetje overkill die 3% max health doet echt niet veel als je alleen een shurelia en aegis hebt. 21 in utility is ook niet heel goed want je moet dan best wat vrij nutteloze points spenden alleen maar voor mastermind.
3% líjkt weinig, dat is het zéér zeker niet
helemaal niet op leona die flink veel armor en Mres heeft maar minder HP
lvl18 (1996) aegis(270) shurlia's (330) is zo'n 2600 HP
ik gebruik zoals ik zei HP/lvl yellows, dus nog 's 175HP erbij
3% van 2775 HP is 83 HP
nou lijkt dat nog steeds weinig, maar leona heeft énorm veel tankyness in armor/Mres zitten, die 80HP kan je dus gemakkelijk verdriedubbelen voor de effective HP
zo'n 240HP uit een mastery dus, verre van waardeloos dus

en de CC reduction is ook niet slecht natuurlijk :)

• SHEePYTaGGeRNeP
Net ff Cookjuh gecarried met Udyr ^^

Verwijderd

godofal schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:25:
[...]

3% líjkt weinig, dat is het zéér zeker niet
helemaal niet op leona die flink veel armor en Mres heeft maar minder HP
lvl18 (1996) aegis(270) shurlia's (330) is zo'n 2600 HP
ik gebruik zoals ik zei HP/lvl yellows, dus nog 's 175HP erbij
3% van 2775 HP is 83 HP
nou lijkt dat nog steeds weinig, maar leona heeft énorm veel tankyness in armor/Mres zitten, die 80HP kan je dus gemakkelijk verdriedubbelen voor de effective HP
zo'n 240HP uit een mastery dus, verre van waardeloos dus

en de CC reduction is ook niet slecht natuurlijk :)
Ja op level 18 met full build. Op bijvoorbeeld level 6 is het 27 hp minder dan veteran scars. Ook denk ik dat je 240 hp lategame nogal overdreven is hun ad carry zal gewoon last whisper hebben en je W heb je niet altijd up.

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:51:
[...]

Ja op level 18 met full build. Op bijvoorbeeld level 6 is het 27 hp minder dan veteran scars. Ook denk ik dat je 240 hp lategame nogal overdreven is hun ad carry zal gewoon last whisper hebben en je W heb je niet altijd up.
op lvl18 heb ik meestal nog wel een ander HP item zoals sunfire cape oid
earlygame is het idd niet veel, maar het is dat puntje zeker wel waard
bovendien sluit het veterans scar niet uit; je kan ze allebei pakken ;)

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Gisteren een potje waarin een teammate al in champion select aan het trollen was dik gewonnen. :)

Iedereen zegt dat het ze niet uitmaakt welke rol ze willen, dus ik zeg dat ik support ga. De rest van het team, op 1 na, kiest een rol passende in de huidige metagame. Ik kies voor support lux, en alleen de ad carry blijft over. Alleen die overgeblevene besloot geen champ te kiezen voordat de tijd voorbij was, dus kreeg random ahri. :X

Dus we hadden een Ahri+Lux bot, Annie mid, Nocturne jungle en Nasus top.

Nou vooruit dan maar, ik support wel. Ik nam voor de zekerheid clarity flash want lux kan dan veel poken. Ik neem mijn positie in als living ward in de bosjes en laat ahri farmen.

Maar man, wat een zieke poke hadden we! Soraka+Graves maakten geen enkele kans. Zodra ze ook maar in de buurt kwamen kregen ze een q+e van mij en een q+w van Ahri. Dit resulteerde in firstblood, en voor de rest een CS deny tot en met. Graves had na de laning phase 45 CS en Ahri 167. :X

Omdat ik lekker assists en soms kills kon pakken besloot ik ook voor dmg items te gaan. Toen we 22-6 voorstonden op 20 min surrenderde de tegenstander.

Zo zie je maar weer, de huidige meta is niet zaligmakend..

• thewizard2006
Toch weer heerlijk gelachen gisteren. Ging maar weer eens nunu jungle. Bevalt me opzich wel. Beetje relax rondrennen in het begin en niet te veel gestress. Daarna hier een daar een poke. Gelijk een kill op mid en bot. Ging dus opzich wel aardig. Alleen onze top Graves was een beetje een uhm ass zeg maar. Continu te zeiken op van alles en nog wat. Game was gestart en hij gelijk in caps NUNU. dus ik zeg netjes yes? HEALTHPOTIONS. Netjes uitgelegd dat ik die niet nodig heb. Spaar liever zodat ik bij een recall sneller voor mijn GP items kan gaan. Na de golems top ben ik eigenlijk altijd full health.
Daarna was hij of dood of recalled maar zijn toren was niet verdedigd. Dus ik daar heen om de creep af te houden en de enemy champion geen vrije toegang tot onze toren te verlenen. Gelijk 5 pings dat ik weg moest en het commentaar. Go somewhere else were you are needed. Mid en bot hielden zich goed stand dus tja. Weer ff een rondje jungle gedaan en blauw en rood opgepakt en top maar weer geganked. En jawel hoor, beide champions op mij maar ze waren redelijk half dood dus ik doe mijn Ult en bam 1 kill. De ander was bijna dood dus ik er achter aan (graves stond op een behoorlijke afstand) dus ik 1 ijsbal en bam 2 dood. Dus ja, netjes 2 kills. Commentaar van graves omg (enter) omg (enter) omg (enter). KS. Go to another lane.... Dus toen heb ik hem even netjes hard uitgelachen en voorgesteld om de volgende keer maar mijn abilities en ult niet te gebruiken en alleen auto attacks. Bleef netjes stil daarna. Potje met 5-1-3 gewonnen (surrender van de tegenstander). Graves stond op 3-3-5 geloof ik.

Ach in het begin kon ik mij zo druk maken om van die huilkinderen. Tegenwoordig lach ik er maar om en gebruik ik het als motivatie om nog maar eens extra mijn beste te doen en te laten zien dat ze misschien niet zo pro zijn als ze denken :)

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-11 13:30
Hmm nog een beetje gekeken naar de award verschillen als ik support speel dan krijg ik minder vaak een nominatie dan wanneer ik AD Carry speel. Als je veel kills maakt en damage doet dan word je meer gewaardeerd dan wanneer je een support rol speelt. De games waren vergelijkbaar, hard gewonnen, en als support een paar x rond de 5 - 5 - 25 geeindigd.

Toch wel lame... Support is minstens zo belangrijk al dan niet belangrijker.

Something something

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

thewizard2006 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:55:
[..]

Ach in het begin kon ik mij zo druk maken om van die huilkinderen. Tegenwoordig lach ik er maar om en gebruik ik het als motivatie om nog maar eens extra mijn beste te doen en te laten zien dat ze misschien niet zo pro zijn als ze denken :)
Ik kan me er nog steeds druk om maken. Zeker als ik weet dat ze gelijk hebben.

Gisteren een potje Karthus gespeeld. Ik stond tegen Anivia maar die maakte gehakt van me. Ik vergat stom genoeg met boots te beginnen dus haar combo was makkelijk te raken op me. Na firstblood op mij was het feeden geblazen, en ik kon er niets meer tegen doen.

Ik eindigde 1-10 dat potje. Met gezeur van teammaatjes tot gevolg. Uninstall please! Never play Karthus again! Go **** ur mom! Dat soort commentaren.

Ik had mijn game niet en was niet expres aan het feeden. Ik bood netjes mijn verontschuldigingen aan en legde uit dat ik het niet expres deed. Maar het mocht niet baten.

Op dat soort momenten zijn dat soort opmerkingen extreem demotiverend.

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Wolf schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:08:
Op dat soort momenten zijn dat soort opmerkingen extreem demotiverend.
Uiteindelijk krijg je er wel schijt aan, gewoon meer gamen ;) Je moet je gewoon voorstellen dat het van die verwende vervelende kleine kinderen zijn die gefrustreerd zitten te gamen, die kun je toch niet serieus nemen? Wanneer er toxic spelers in je team zitten die de sfeer verkloten dan wacht ik altijd geduldig tot het einde van de game waarna de report-knop ingedrukt wordt. Geweldige feature :)

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-11 08:05
Om even nog op dat support verhaal terug te komen. Ik vind het ook altijd irritant als je heel de tijd goed wards zet, maar van zodra ze expired (of erger, als de enemy jungler een oracle heeft) de opmerking krijgt: omg support, place more wards. Ja kijk, ten eerste kan ik niet altijd zomaar solo overal heenlopen waar ik wil zonder begeleiding, behalve als ik weet dat de enemy jungler net op top staat en de rest keurig in zijn lane. Bovendien was de ward echt 2s afgelopen en komt het niet altijd goed uit om ze in de laatste 10s te plaatsen om een overlap te hebben. En moet je ook nog eens gaan recallen regelmatig voor nieuwe wards wat een fortuin kost als je er 3 per keer moet plaatsen bv. Daarom dat ik dat nieuwe item voor support op het eerste zicht wel cool vind (4 ward charges, max 2 op field, en refill bij terugkeren naar fountain)

Maar vaak word je toch wel gewaardeerd als support als je een ietwat volwassen houding hebt bij je carry of teammates. Ik heb ooit een liefdesverklaring gekregen op mijn Zilean (support) :D Speed op carry, hij kan weglopen van enemy AD, komt daar plots de enemy AP uit de jungle. Rez op mijn carry, bommetje op de AP, CD reset, tweede bommetje en opnieuw een speed op de nu gerevivde friendly champ zodat hij tot onder de turret kan lopen. De AP had door de bommetjes te veel damage gepakt om nog te turretdiven. Ik kom ook nog veilig weg. Tijdens het recallen dan een enorme appreciatie gekregen in chat ^^ (was nog voor het honor-systeem). Bovendien in het begin de enemy carry zoveel cs gedenied met mijn bommen, zoveel damage early game. Zo'n momenten zijn wel leuk als alles lukt op support.

Ik vind het wel goed van riot dat ze proberen een betere sfeer te creëren in LoL. (Honor, die nieuwe "tips" en het aloude reporting system met bans).

• SHEePYTaGGeRNeP
Nieuwe patch op PBE:
http://www.reignofgaming....1-19-and-the-news-roundup
Ik vind het maar onzin die 5 min oracle. Heb je dus niet zo heel veel aan als jungler als er niet echt een objective ( dragon of baron ) in het zicht is.
Beter maken ze er gewoon 10 min van dan heeft nog zin,
Aan de andere kant kunnen botlane wel meer wards plaatsen met dat nieuwe item, dus kan je daar gewoon de hele tijd ff geld ophalen ;)

[ Voor 67% gewijzigd door SHEePYTaGGeRNeP op 20-11-2012 09:42 ]

Verwijderd

zucht seasonreset
annoying like hell
mooi naar beneden getuimeld in elo
van 1270 naar 1000 en nu terug 1100-ish
W: 8 L: 13

trolls leavers en mongolen, the way to elo hell and back again

1)
cho support die na 5 minuten zegt fuck this gotta eat, cho disconnected
wtf ik ga nog 11-5-16 dat spel maar ja wat mag het baten
gg

2)
ik zie hun teamcomp en zeg ze gaan zeker invaden, iedereen naar onze blue
onze ez loopt toch naar bot en ik ping eens om aan te tonen dat hij ook verwacht wordt
natuurlijk een invade en FB en Blue voor hun, eerst volgende 5 minuten staat ez gewoon aan zn toren niets te doen met als gevolg vayne lvl 5 en hij lvl 2 vanaf dan is hij plots terug en volgt een epic feed
gg

3)
talloze keren in champ select dat enemy een ap mid pakt en dat op ons team ipv een counter te kiezen een gecounterde champ kiest met als gevolg zowiezo een ap mid die fed is en het is niet de onze
hun ap mid gankt bot en top en onze mid probeert gewoon de mid turret te pushen
gg

ik vind het toch lastig om onder zo'n omstandigheden mijn weg terug naar boven te vechten maar ik hou de hoop erin en probeer gewoon zo hard mogelijk te stompen en te snowballen zodat ik mn team kan carryen
ik merk dat mijn cs steeds beter is dan die van mijn tegenstanders dus ik weet dat ik hier gewoon niet thuishoor, ik zie ook welke beslissingen sommige spelers nemen en denk dan : NEEEEEEEE, ik zie de mechanische skills en denk dan omg, dus ik hoor hier gewoon niet te zitten, ik ga niet ragen tegen die mensen want ze willen ook maar een spel spelen maar soms is het toch lastig om vriendelijk iemand iets uit te leggen als hun reactie gewoon STFU is
sommige mensen kunnen echt het bloed van onder je nagels halen door gewoon al in champ select hun eigen teammates uit te kafferen of gewoon rude te zijn zonder reden
voor mij persoonlijk zijn dat echt mensen die ze mogen instabannen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 11:30 ]

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10 08:30
Gister een 4-tal games gedaan, 3 met Zed, 1 met Shen, eerste game kwam ik top tegen Garen, hier leek ik wel een kans tegen te maken, helaas kwam Shaco top ganken en stond het al redelijk snel 1/0 voor Garen, deze bouwde erg tanky waardoor ik amper damage deed op hem. Uiteindelijk nog 2 keer dood gegaan door Garen, gewoon doordat ik hem geen damage deed en hij mij wel ( :+ ) Uiteindelijk 5/9/3 geëindigd en de game ook verloren (Blame the jungler: 0 ganks in 48min :9 )

2e en 3e game ben ik Zed jungle gegaan, dit ging wel fijn, kon rustig de mechanics onder de knie krijgen in de jungle, ganken ging wel leuk door die shadow (en overextenders :9 )
Vind Zed echt een leuke champ om te spelen! (word wel veel gefocust).

Daarna nog een keer Shen jungle, dit was een erg relaxte game, ik maakte wat kills early, gankte genoeg, pakte m'n farm en gebruikte de ult goed (denk ik). Over het algemeen hing er een goede sfeer in deze potjes wat erg fijn was.

Wat vinden jullie van Zed en hoe bouwen jullie hem? Ging in de jungle voor de Merc boots, Wrigles, BT, LW, GA

Het was een goede avond...

Owja, afgelopen weekend ook wat ranked gedaan maar ook hetgene wat hierboven word besproken ervaren, ik wacht dus nog lekker een paar weekjes totdat de trollers / afk mensen gezakt zijn in ELO :9

[ Voor 8% gewijzigd door Xevoo op 20-11-2012 11:37 ]

Verwijderd

Toch is het echt niet onmogelijk om hoger te komen in ranked. Als jungler pak ik gewoon junglers die alles kunnen: ganken, goed schalen en counterpicks.

Amumu is altijd goed. (ban ik altijd, hij outscaled alle junglers)
Lee is ook goed (en zeker niet useless lategame, gewoon engagen op de ad carry of iets richting je team schoppen)
Mundo is een goeie counterpick als lee gepicked is door enemy en schaalt een heel stuk beter
Cho'Gath is ook een erg goeie jungler welke ik speel als amumu gepicked is (en lee geband).

Met deze 4 junglers heb je een solide fundering (welke misschien in s3 jungle weer gaat veranderen).

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-11 01:18
Sinds een 3 tal maand speel ik Lol en heb 4 mensen zover gekregen om ook mee te spelen. 3 absolute beginners en 1tje met wat meer ervaring.

We zijn nu na tal van bot games begonnen aan normal 5 v 5 wedstrijdjes. Aan de meta doen we niet echt mee, al probeer ik hun wel duidelijk te maken dat sommige verzamelingen van champions niet echt werken. We zitten met een redelijk vast team (3 van de 5 spelen liefst met de zelfde champion omdat ze daar wat gewoon aan zijn en voor de rest weinig champions kunnen spelen)

Die bestaat uit Tristiana/ashe bot , ahri mid , top verschilt een beetje, varus word daar het meeste gespeeld.

Ik zelf pak dan jungle met Olaf omdat ik daar het meeste ervaring mee heb in de jungle..

Nu buiten het feit dat de verzameling champions niet optimaal is heb ik het gevoel dat ik met Olaf niet de pase van de game kan bepalen.. Omdat ze alle 4 heel erg naar mij kijken van 'wat moeten we doen' probeer ik de game wat in de juiste richting te duwen..

Zijn er andere champions die jullie zouden aanraden om zo een situatie aan te pakken? Is mid hier een goede positie voor? Of kan ik toch best jungle blijven? Ik dacht pak maar jungle zo kan je overal een beetje bijsturen maar dit loopt toch niet optimaal :P Of moet ik het opgeven en gewoon blijven spelen tot hun ook wat beter zijn :P

Sorry voor de lange post xD

Verwijderd

gister paar potjes Jana gespeeld ranked.
ging op zich goed, wel verloren.

ik was support janna.
op een gegeven moment was er een flink teamfight bezig, ons team probeerde dragon te doen. maar tegenstander kwamen eraan. nou ik had geward dus zagen ze vanaf mid aankomen.
ik pingen, iedereen begint te lopen, wel wat laat want ze kregen veel damage. ik heb ze op dat moment gered door onze carry shield te geven, toen kwamen ze toch dichterbij door buff van support, die ene item die uitbouwt uit P stone. nou ik zag het al gebeuren, dikke kills daar, dus ik dacht ik ga erin met tornado en direct ult, blaas ze lekker weg met ult en dan nog eens de lucht in met tornado. dus lekker teamssafe.
naar mijn mening echt een geweldige redding van mijn kant wat iedereen kon wegkomen.
word er vanaf tegenstander direct gescholden met kanker naar mij toe. ik reageer daar mooi niet op.

later nog paar keer onze AP/AD carries gesafed met shield. word ik gemolt in onze base omdat olaf gewoon 2 turrets en onze 2 base turrets kan passeren, en ik geen hulp kreeg. word er keihard op mij gescholden door paar van ons team, dat ik feed. en ander team zegt weer kanker janna dit en dat. ik negeer ze gewoon lekker. wat denk je gaan paar van ons zeggen gg en gaan ze beetje wachten in base of lekker feeden, en dit dat ook vooraf nog even melden dat ze dat gaan doen. nou dik verloren dus. wat denk je? wil ik later inloggen, heb ik een ban. dus ik zo kijken waarom. blijkt dat ons team en tegenstander mij hebben gereport voor feeding en unskilled. nou sorry hoor maar dat slaat nergens op. was ban voor 10 uur.

wat vinden jullie hiervan? je kunt mijn stats van die game wel vinden op LoL.

Verwijderd

kanker altijd reporten. Zijn meestal kansloze nederlanders die dat zeggen.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:51:
Of Vlamingen naturellement! :P

• Xevoo
Ik vind het raar dat je met 1/4/14 word gereport en ook nog word geband.... volgens mij kan het ook niet zo zijn dat je gisteravond hebt gespeeld en vanmorgen al geband was, heb het idee dat hier vaak wel wat tijd overheen gaat.

Ik zie wel in je match history dat je de afgelopen dagen vooral vs AI hebt gespeeld, om dan daarna Ranked te doen vind ik een beetje raar :9

Verwijderd

Xevoo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:52:
Ik vind het raar dat je met 1/4/14 word gereport en ook nog word geband.... volgens mij kan het ook niet zo zijn dat je gisteravond hebt gespeeld en vanmorgen al geband was, heb het idee dat hier vaak wel wat tijd overheen gaat.

Ik zie wel in je match history dat je de afgelopen dagen vooral vs AI hebt gespeeld, om dan daarna Ranked te doen vind ik een beetje raar :9
ik heb niet zoveel tijd. en ik vind IP wel handig. dus doe ik altijd eerst ff AI voor first win. maar had na dat potje geen zin meer in nog zo'n potje dus deed ik maar weer ff AI
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:51:
waren geen nederlanders. maar ik zzeg hier f kanker, maar ze zeiden cancer

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 12:55 ]

• Xevoo
Ik heb serieus nog NOOIT iemand in LoL met ** horen schelden, echt niemand... dus dat vind ik wel vreemd om te horen. Van die FWOTD snap ik wel dan :9

Verwijderd

Xevoo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:56:
Ik heb serieus nog NOOIT iemand in LoL met ** horen schelden, echt niemand... dus dat vind ik wel vreemd om te horen. Van die FWOTD snap ik wel dan :9
nou ik wel.
vriend van mij, kuuers1, heb jij ook nog wel mee gespeeld samen met mij, is gebant voor 500 jaar, omdat hij tegen iemand die met kankerschold terug zei fucky you with your KK. probleem was dat die andere met een @ het zei. en die vriend zei voluit. en tja dan word je gepakt. is wel lullig, want het was niet als schelden bedoelt maar kreeg wel en ban van 500 jaar.

en ik snap nog neit waarom ik word gebant.... en ook zo snel gebant. ik snap dat niet. gelukkig maakt neit uit. ik ben nu aan het werk dus XD

btw, ben voor dat potje ook 1x gereport voor geen teamplaying

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 13:05 ]

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-11 08:05
Ik dacht dat een ban toch eerder over een aantal spelletjes heen is. Als jij x spellen gereport wordt voor ragen/feeden/... wordt een case gemaakt. (Zit zelf niet in tribunal dus ik kan mis zijn). Lijkt me dus ook eerder dat dit niets te maken heeft met gisterenavond.

En Wolf, vlamingen schelden nooit met kanker. Wordt enkel door Nederlanders gebruikt. Wij gebruiken andere scheldwoorden :)

Verwijderd

Lointje schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:02:
Ik dacht dat een ban toch eerder over een aantal spelletjes heen is. Als jij x spellen gereport wordt voor ragen/feeden/... wordt een case gemaakt. (Zit zelf niet in tribunal dus ik kan mis zijn). Lijkt me dus ook eerder dat dit niets te maken heeft met gisterenavond.

En Wolf, vlamingen schelden nooit met kanker. Wordt enkel door Nederlanders gebruikt. Wij gebruiken andere scheldwoorden :)
nou als je kijkt naar mijn games, allemaal AI en allemaal gewonnen, dus daar word je niet voor gebannt hoor XD

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 07:55
Een ban gaat niet over één case.
Waarschijnlijk misdraag je je vaker.

Daarnaast kan je aan de stats van één persoon niet veel zien.
Ik kan ook mijn team elke keer laten dood gaan en wat overgebleven kill oppakken en 5/1/0 eindigen met een lose.
Meerdere keren zulke mensen gezien.
Zo zie ik ook wel eens supports even hun spel casten en vervolgens wegrennen en niks maar aan de teamfight doen.
Gaat het goed dan krijg je assists. Gaat het fout heb je geen death.

En co-op vs all win kan je alsnog geband worden.
Ook al sta je 50/0/30. Een ban gaat niet over win of verlies en niet altijd over score.
Als je je onredelijk gedraagt zit daar een ban aanvast.

[ Voor 10% gewijzigd door snoos op 20-11-2012 13:11 ]

Verwijderd

snoos schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:07:
Een ban gaat niet over één case.
Waarschijnlijk misdraag je je vaker.

Daarnaast kan je aan de stats van één persoon niet veel zien.
Ik kan ook mijn team elke keer laten dood gaan en wat overgebleven kill oppakken en 5/1/0 eindigen met een lose.
Zo zie ik ook wel eens supports even hun spel casten en vervolgens wegrennen en niks maar aan de teamfight doen.
Gaat het goed dan krijg je assists. Gaat het fout heb je geen death.

En co-op vs all win kan je alsnog geband worden.
Als je je onredelijk gedraagt zit daar een ban aanvast.
nou geloof me, ik zit nooit in chat ingame. ik doe alleen skype. duurt te lang met typen. lees el maar praat er niet in. doe met pingen. maar geloof me. ik misdraag me nooit ingame. het laatste wat ik wil is een ban. en met AI slaat ook nergens op.

kijk naar mijn wins. 73 ofzo. in afgelopen maanden heb ik maar 10 pvp gedaan ofzo
Pagina: 1 ... 97 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.