wat mij opvalt, en niemand anders heeft gemeld, is dat bijna álle defensive items generfed worden
dan wel in prijs (omhoog) dan wel in HP/armor/Mres stats (omlaag)
zelfde geld voor AS en crit chance, mana en bepaalde AP items
ook armorpen en Mpen worden niet overgeslagen met die nerfs
eigenlijk zie ik niks beter worden, alleen flat AD!
BF sword houd dezelfde stats maar kost 100g minder bijvoorbeeld
bloodthirster wordt wel duurder maar heeft 10AD meer, en kan meer stacks hebben, die is volgens mij net zo gold efficient als eerst
wat ook lijkt is dat een full build (6 legendary items) niet meer zulke enorme stats geeft als nu: bijna alles gaat omlaag in zowel prijs als stats, dus endgame stats zullen lager zijn voor iedereen
lifesteal lijkt ook veel lastiger te krijgen, sustain in het algemeen is flínk generfed naar mijn idee, bijna alle HP/mana regen items zijn minder geworden in base stats (philo stone minder dan de helft in HPregen!) en niet/nauwelijks in prijs gedaald
het lijkt erop alsof riot wilt dat we vaker gaan recallen of meer sustain in de runes willen stoppen (HPregen/lifesteal ipv defensive stats)
volgens mij gaan door deze changes (minder tanky, minder sustain) champs met innate sustain, tankyness en een sterke poke érg sterk worden
denk aan bijvoorbeeld chogath, geef hem wat manaregen runes/masteries en je kan oneindig in de lane blijven, constant je tegenstander poken en rustig farmen terwijl je tegenstander niks kan doen omdat hij geen HP heeft
dorans shield vind ik érg OP worden; defensive masteries geven max 5 damage minder per basic attack, maar een dorans shield geeft er al gelijk 6
bruisers gaan AD carries earlygame dus nóg beter kunnen duelleren, terwijl AD carries nóg sterker worden lategame
ook zie ik vrij weinig reden om af te stappen van de boots/pots start, behalve voor support (die het toch al niet altijd deed)
en hoe nuttig gaan die support masteries worden voor AA'en voor geld? als je een melee champ bent en je zou constant de 5 sec. CD kunnen hebben kán je 1200gold in 20 minuten met alleen die mastery pakken
maar zoals het nu erop lijkt is het totaal onmogelijk om meer dan een paar keer per minuut de enemy te raken, dus erg handig lijkt het niet
er staat trouwens "enemy" en niet "enemy champion" dus dat zou kunnen betekenen dat een enemy minion (geen jungle creeps: die zijn neutraal) hem ook triggert
in dat geval word het al wat interessanter voor ranged supps die redelijk veilig een minion kunnen hitten vanuit de bosjes
maar dan ga je de lane weer pushen, iets wat je ook niet altijd wilt (en je AD carry flink gek kan maken)
ik kijk trouwens erg uit naar de boots enchantments, maar zijn die nou alleen voor berserker's greaves?
dit is dus gebaseerd op deze info en komt uit PBE, het kan zijn dat het nog anders word natuurlijk, maar dit laat imo wel goed zien waar riot naartoe wilt