Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 123 Laatste
Acties:
  • 268.060 views

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 09:41

Inhoudsopgave

League of Legends

Introductie

League of Legends (LoL) is een gratis te spelen PC game gebaseerd op DotA Allstars (een zeer bekende Warcraft 3 map) en ontwikkeld door Riot Games. In het spel nemen twee teams met een gelijk aantal champions het tegen elkaar op met als doel de Nexus van de tegenstander te vernietigen.

Je begint elk potje met je champion op level 1 en zonder items. Gaandeweg level je je champion tot 18 en breidt je hem uit met items die bij de situatie passen. Er zijn op dit moment zo'n 90 champions en 110 items beschikbaar, waardoor vrijwel elk potje een unieke ervaring zal zijn.

Gratis

Gratis? Ja! Leage of Legends is gratis om te spelen.

Wanneer je het spel begint heb je echter niet alle champions tot je beschikking. Deze champions kun je op twee manieren beschikbaar maken:
  • Door het spelen van het spel ontvang je Influence Points (IP) waarmee je, zonder hier dus voor te betalen, champions kunt vrijkopen.
  • Diegenen die dit echter te lang vinden duren kunnen er voor kiezen om, voor echt geld, Riot Points (RP) aan te schaffen waarmee je ook champions kunt vrijkopen.
Ook is er wekelijks een select aantal champions vrij beschikbaar die iedereen gratis kan spelen.

Registreren

Om League of Legends te spelen heb je eerst een (gratis) account nodig die je krijgt als je registreert. Je kunt in het registratieformulier aangeven in welke region je wenst te spelen. Denk goed na over je keuze, want het kost geld om je account te verhuizen! Ter info: de meeste Tweakers spelen op de EUW region.

Registreren

Als je iets terug wilt doen voor de auteur van deze post kun je zonder extra moeite ook registreren via onderstaande referral link. Als voldoende mensen dit doen krijgt hij hier iets kleins voor terug. Alvast bedankt!
http://signup.leagueofleg...ef=4d2a432ebdfad032556712

Informatie

Most Frequently Accessed
  • Timeline - Overzichtelijke timeline met alle patch notes en belangrijk nieuws
  • Patch Note History - Geschiedenis van de patch notes per champion en zelfs per item.
  • Champion Rotation - De vrij beschikbare champions voor deze week
  • Beginners Guide - Uitgebreide guide met veel informatie voor alle niveaus
  • FAQ - Informatie over oa. aura's, items, stats en hard caps
  • Effective HP - Nazanir over Effective HP in deeltje 2
  • Wikia - Zeer complete Wiki(a)

Builds & Guides

Er zijn verschillende sites waarop spelers informatie kunnen plaatsen over hoe zij een bepaalde champion graag spelen. Het is vooral zeer leerzaam voor beginnende spelers of wanneer je een champion voor het eerst gaat spelen.
Streams & Replays

Veel spelers streamen hun games of recorden deze. Sommigen geven daarbij ook commentaar over hun speelstijl en gemaakte keuzes. Dit is niet alleen leuk om naar te kijken, maar ook erg leerzaam.

StreamsYouTube
Overig

Contact

Er zijn verschillende manieren waarop je met andere Tweakers in contact kunt komen. Hier zijn de meest gebruikte methoden.

TeamSpeak

NaamUrlOpmerkingen
Nutral (Meest gebruikt)ts.nutral.net:9987Je hebt standaard geen talk power, vraag dit even aan een van de admins.
7th Division79.99.24.10:9988Geen
Prototype130.89.160.57:9987Je kunt standaard niet in elk channel, vraag dit even aan een van de admins.

Externe GoT Site

Vanwege het grote aantal Tweakers dat League of Legends speelt heeft Jeffroiscool (profiel) een externe site opgezet. Hierin is onder andere een overzicht van League of Legends spelende Tweakers te zien en kun je matches inplannen. De site wordt regelmatig uitgebreid met nieuwe features.
http://www.fakegaming.eu/GoT/

GoT Channel

Er wordt veelvuldig gebruik gemaak van het GoT chat channel in League of Legends. Het openen of starten van een chat channel doe je rechtsonder in de client.

Na het openen van een chat channel kun je instellen dat deze altijd geopend moet worden bij het starten van League of Legends. Dit doe je bij de instellingen van het chat venster.

IRC

Voor de slow chatters onder ons is er op de externe site staat een IRC kanaal geplaatst.Uiteraard ook voor het voeren van interessante discussies.
http://www.fakegaming.eu/GoT/index.php?act=chat

Tools

Skin Viewer

De Skin Viewer is een Flash applicatie waarin een voorbeeld van alle 3D modellen bekeken kan worden. Erg handig voor wanneer je een skin wilt zien voordat je deze koopt.

Skin Viewer

LeagueReplay

Een veelgevraagde feature voor League of Legends is de mogelijkheid voor het opnemen, opslaan en afspelen van games. Enkele ontwikkelaars konden hier niet op wachten waardoor ze hebben besloten dit zelf te ontwikkelen.

League Replays

Dominion

Origineel artikel door: Fbian (profiel)
Intro

Dominion is de nieuwste grote toevoeging aan League of Legends. Het brengt een geheel nieuwe map, Crystal Scar, en game mode die vergelijkbaar is met de Onslaught modus van Unreal Tournament. De voornaamste focus van Riot bij het ontwikkelen van deze game mode lag op het zo kort mogelijk houden van de speeltijd. En met een gemiddelde tijd van 20 minuten per game lijkt dit aardig goed gelukt.

Meer informatie en screenshots van Dominion vind je op de officiele site: http://dominion.leagueoflegends.com/

Champions

Champions

Er zijn op dit moment 96 champions.

Ahri, The 9 Tails FoxAkali, The Fist of ShadowAlistar, The MinotaurAmumu, The Sad MummyAnivia, The CryophoenixAnnie, The Dark ChildAshe, The Frost ArcherBlitzcrank, The Great Steam GolemBrand, The Burning VengeanceCaitlyn, The Sheriff of PiltoverCassiopeia, The Serpent's EmbraceCho'Gath, The Terror of the VoidCorki, The Daring BombardierDr. Mundo, The Madman of ZaunEvelynn, The WidowmakerEzreal, The Prodigal ExplorerFiddlesticks, The Harbinger of DoomFiora, The Grand DuelistFizz, The Tidal TricksterGalio, The Sentinel's SorrowGangplank, The Saltwater ScourgeGaren, The Might of DemaciaGragas, The Rabble RouserGraves, The OutlawHecarim, The Shadow of WarHeimerdinger, The Revered InventorIrelia, The Will of the BladesJanna, The Storm's FuryJarvan IV, The Exemplar of DemaciaJax, Grandmaster at ArmsKarma, The Enlightened OneKarthus, The DeathsingerKassadin, The Void WalkerKatarina, The Sinister BladeKayle, The JudicatorKennen, The Heart of the TempestKog'Maw, The Mouth of the AbyssLeBlanc, The DeceiverLee Sin, The Blind MonkLeona, The Radiant DawnLulu, The Fae SorceressLux, The Lady of LuminosityMalphite, Shard of the MonolithMalzahar, The Prophet of the VoidMaokai, The Twisted TreantMaster Yi, The Wuju BladesmanMiss Fortune, The Bounty HunterMordekaiser, The Master of MetalMorgana, Fallen AngelNasus, The Curator of the SandsNasus, The Titan of the DepthsNidalee, The Bestial HuntressNocturne, The Eternal NightmareNunu, The Yeti RiderOlaf, The BerserkerOrianna, The Lady of ClockworkPantheon, The Artisan of WarPoppy, The Iron AmbassadorRammus, The ArmordilloRenekton, The Butcher of the SandsRiven, The ExileRumble, The Mechanized MenaceRyze, The Rogue MageSejuani, The Winter's WrathShaco, The Demon JesterShen, Eye of TwilightShyvana, The Half-DragonSinged, The Mad ChemistSion, The Undead ChampionSivir, The Battle MistressSkarner, The Crystal VanguardSona, Maven of the StringsSoraka, The StarchildSwain, The Master TacticianTalon, The Blade's ShadowTaric, The Gem KnightTeemo, The Swift ScoutTristana, The Megling GunnerTrundle, The Cursed TrollTryndamere, The Barbarian KingTwisted Fate, The Card MasterTwitch, The Plague RatUdyr, The Animal SpiritUrgot, The Headsman's PrideVayne, The Night HunterVeigar, The Tiny Master of EvilViktor, The Machine HeraldVladimir, The Crimson ReaperVolibear, The Thunder's RoarWarwick, The Blood HunterWukong, The Monkey KingXerath, The Magus AscendantXin Zhao, The Seneschal of DemaciaYorick, The GravediggerZiggs, The Hexplosives ExpertZilean, The Chronokeeper

Media

Trailers & Video's

Dominion Trailer
Dominion is een zeer grote update met een geheel nieuwe map en gamemode.

Season One Trailer
Season One is een grote update geweest waarin competitieve ranked games de aandacht kregen. Deze update werd onder andere gevierd met een zeer mooie trailer.

Gameplay Trailer
Een trailer met wat ingame footage.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HEUfma0VufE&feature=player_embedded]
ch
Changelog

23-04-2012
  • Update artikel over Externe Site
  • Nieuwe afbeeldingen (Met dank aan Intruder (profiel))
  • Champions list update
21-01-2012
  • Deeltje 6!
  • Uitleg Chat Rooms
  • Stukje over Externe Site
  • Afbeeldingen verhuisd
  • Champions list update
20-12-2011
  • Dominion artikel ingekort
...
...
...
23-11-2009

http://bullshit.saphua.com/lol/bot6.png

[Voor 100% gewijzigd door SaphuA op 16-05-2012 09:08]

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 09:41
Na weken lang in het diepste geheim te hebben gewerkt is hier dan eindelijk deeltje 7. Het is iets later dan de gebruikelijke planning, maar dit is dan ook niet zonder reden. Met hulp van andere Tweakers zijn er enkele aangename aanpassingen gedaan.

Zo heeft Intruder (profiel) mij geholpen met nieuwe graphics voor de startpost en binnenkort ook voor de externe site.

Daarnaast is er met Jeffro (profiel) samengewerkt aan een bijzonder handige feature voor het organiseren van matches met Tweakers. Je kunt nu namelijk UBB-code genereren voor geplande matches en deze op het forum plaatsen!

Join | Misschien | Bekijk | Spectate
http://www.fakegaming.eu/GoT/images/exportfooter.png

We kijken even aan hoe deze feature gebruikt gaat worden. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je elk uur je eigen match gaat spammen of dat iedereen nu aan match gaat posten.

Helaas voel ik mij ook genoodzaakt om nog even de volgende administratieve mededelingen te doen:

Val elkaar niet persoonlijk aan. Reageer niet persoonlijk op een ander en reageer liever helemaal niet als het inhoudelijk ook nog eens niets toegevoegd.
Dit topic is geen dagboek, 9gag of twitter. Het is niet nodig om een post te plaatsen elke keer als er een rager in je team zit, we maken het immers allemaal een keer mee. Bedenk je voordat je iets post of het of datgeen wat je plaatst werkelijk iets toevoegt.

In deeltje 6 zaten we op een gemiddelde van 100 posts per dag! Informatieve posts raakten hierdoor na een dag al buiten zicht en dat is jammer. Ik zou het daarom zeer op prijs stellen als men zich netjes zou willen gedragen en hoop dan ook dat admins strenger zullen optreden.

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:12
Yay, eindelijk een deeltje 7.

Zal 1 deze dagen kijken of ik ook weer een potje mee kan doen. Laatste tijd een beetje weinig tijd voor LoL gehad.

Ziet er goed uit trouwens SaphuA! Lijkt me trouwens een goed idee als Cloud die warnings ook even weer boven Quick Reply zet.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Anoniem: 307788
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Goed bezig ^_^

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 09:26
Gekte :)

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-05 23:24
Ik heb nu sinds een week of 2 een PBE account en kijk hier om de zoveel tijd op en doe ik ff een spelletje. De qeue times zijn alleen niet normaal lang, en ik heb een gemiddelde ping van 200+. Spelen hier meer mensen op de server en kennen jullie dat probleem ook?
SaphuA schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:32:
Dit topic is geen dagboek, 9gag of twitter. Het is niet nodig om een post te plaatsen elke keer als er een rager in je team zit, we maken het immers allemaal een keer mee. Bedenk je voordat je iets post of het of datgeen wat je plaatst werkelijk iets toevoegt.
Wow is lezen zo lastig?

[Voor 50% gewijzigd door Gideon_92 op 23-04-2012 20:41]

Gideon_92 schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:39:
Ik heb nu sinds een week of 2 een PBE account en kijk hier om de zoveel tijd op en doe ik ff een spelletje. De qeue times zijn alleen niet normaal lang, en ik heb een gemiddelde ping van 200+. Spelen hier meer mensen op de server en kennen jullie dat probleem ook?
Niet veel mensen spelen op PBE en de servers liggen in Amerika.

Streaming History

Cool, die matchfeature! Eens kijken hoe goed het gebruikt gaat worden.

Vicariously I live while the whole world dies

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 06:09

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ik kan je uit mijn eigen ervaring vertellen dat PBE VERSCHRIKKELIJK IS.
Qeue tijden zijn idd lang, custom games hebben 5x leaver voordat de game eindelijk begint en ik heb ingame tot nu toe iedere game minimaal 2 leavers gehad, echt verschrikkelijk dat pbe.

[specs]

Cloud schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:19:
Ik was vroeger ook gek op Mobafire en dacht dat Solomid gewoon voor de pro's was. :P Later kwam ik erachter dat Mobafire soms regelmatig ronduit foute guides op hun webpagina heeft staan ongeacht wat voor score erbij staat. Ik ben niet snel negatief over een site, maar Mobafire zou ik zelfs (of misschien juist vooral) beginnende spelers absoluut afraden.

Ook al is Solomid/LoLPro wat overweldigend soms, probeer er toch wat doorheen te lezen en hou die guides aan.
Voor sommige guides raad ik ook Leaguecraft aan, waar bijvoorbeeld Hyfe's beroemde Nasus guide vandaan komt.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

LoL spelen met maten, omdat het kan. Feel free to watch :)

http://www.twitch.tv/GropahTV

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Topic start ziet er ook weer goed uit!
Gropah schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:16:

Goede kwaliteit stream heb je :) Jammer alleen dat de bans in je game nu niet werken :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

danku, en inderdaad zeer frustrerend :P

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-05 17:00
Gropah schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:16:

Aardige comeback :)

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

zeer zeker :) was zeer tof om te zien, zat het zelf eigenlijk nauwelijks meer zitten, maar he, de doorzetter wint dus :P

• spookz0r
Vond het wel leuk om te zien idd.

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05 15:02
Ziet er goed uit, keep it going zou ik zeggen :)

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 07:22
Na een stuk of 5 bots games, maar eens wat pvp normals op Hecarim gespeeld..

Eeste pot 2/5/4... In het begin 2x gank net verkeerd gegaan (echt 10 hp op de tegenstander etc).. Had echt moeite om in te schatten wat ik nu wel of niet aankon (en dat ging dus ook goed fout). Denk ergens wel dat door mijn foute deze game verloren is :S.

Tweede pot 3/8/1 (moest helaas in lane omdat iemand anders op het laatste moment de jungle op eist (naar shaco switched), kon alleen nog net op tijd mijn summoners veranderen.. Vervolgens gaat mijn lane partner (evenlyn) steeds roamen (waardoor ze super snel 2a3 levels achter liep), waardoor ik solo bot tov teemo + soraka stond en ook nog eens regelmatig geganked werd door hun jungler + hun mid leblanc die na 10 minuten al 7x onze mid fiddle gesloopt had.. En onze top (mundo) werd ook afmaakt dus deze game was voor het hele team een dikke afgang :P..

Vervolgens 3/3/13.. Ging al wat beter.. Begon het junglen ook veel beter door te krijgen.. Begon pas dood te gaan in onze team fights.. Uit eindelijk ook redelijk steady de match gewonnen..

Toen een match waar we begonnen met 4vs5.. En na 30 minuten zelfs 3vs5.. Uit eindelijk na iets van 65 minuten toch nog de match gewonnen met een score van 13/7/33.. Echt epische gevechten samen met Ahri en Akali.. Een van mijn leukste games ooit.. Zo lekker dat dat samen spelen ging zonder dat ook maar iemand iets hoefde te zeggen... Tegenstanders werden echt helemaal gek als we steeds met 2 of 3 uit de 3vs5 matches levend wegliepen en erbij hun zeker 4 (maar vaker 5) dood waren..

En afgesloten met een 14/2/13 waarbij (met wat geluk) zo'n beetje elke gank goed ging en ik niet eens meer echt aan veel junglen toekwam omdat ik gewoon van gank naar gank door kon rennen..

Mijn items voorkeur gaan nu naar: armor+5pots >> recall Maddreds Razors + pots van wat over is>>recall boots + Wriggle's>>Sheen>>Mercs>>Phase>>Trininty>>Guardians Angel>>Maw of Mort>>Frozen Heart of Force of Nature (vs 3+ AP)

Ben toch wel benieuwd welke item voorkeuren andere hier hebben? Want ik wil nu toch wel echt doorgaan met Hecarim jungle (en nu ook Udyr) gekocht zodat ik 2 jungle opties heb :D.

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-05 14:57
Zo dan, net een irritante Hecarim tegengekomen, gewoon mijn Kennen one hitten :') ik werd redelijk snel gefeed door goede ganks van onze Skarner, maar daarna kwam Hecarim ineens tevoorschijn, steeds ulti erin en dan ik dood en met meer leven weglopen dan dat hij erin kwam. Uiteindelijk toch positief geeindigd en veel assists, tegenstander surrender :9

Kennen is wel fijn zeg...

• schaapiej
  • Laatst online: 02-06 14:29
Uhmmie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 00:18:
Ben toch wel benieuwd welke item voorkeuren andere hier hebben? Want ik wil nu toch wel echt doorgaan met Hecarim jungle (en nu ook Udyr) gekocht zodat ik 2 jungle opties heb :D.
Gister een game op solotop gespeeld met de volgende items:
Boots of Swiftness, Trinity Force, Philosopher's Stone, Phanthom Dancer, Wits End, Vamperic Scepter..
Game was hierna afgelopen (surrender van hun kant) en had 15-3-3.
(vierde match in history)

<GoT>NightStalker

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 09:52

Zyppora

155/50 Warlock

Zat gisteren in een game die an sich wel lekker verliep. Ik was Katarina mid tegenover een Ryze. Bot en top hadden het beduidend moeilijker, we hadden geen jungler, top was Fyora + Riven vs. Caitlyn + Fyora en bot was Sivir + ?? vs. Soraka + ??

Op een gegeven moment stond ik met Kat 10/3/4 of zo, ging heerlijk. De enige andere speler met een positieve k/d in ons team was Sivir met 3/2/7 of zo. Op een gegeven moment kreeg ik echter wat vervelende (understatement of the year award) opmerkingen van onze (1/5/1) Fyora. Uiteindelijk zegt hij 'you need to gtfo', dus ik reply met 'ok, gl carrying this game'. Ben vanaf dat moment gaan junglen en heb eigenlijk op die manier de match weggegeven.

In all-chat werd nog gevraagd of de tegenstander mij ook wilde reporten, maar die zeiden gewoon dat ik de beste speler in ons team was en dat er geen reden was om mij te reporten.

Wat vinden jullie van zo'n actie? Op een gegeven moment heb je dan het hele team tegen je in het harnas gejaagd, maar ik heb aangegeven dat ik principieel geen mensen naar een overwinning ga carryen als ze op die manier met mij omgaan. Dan maar een loss. Volgende potje beter.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03 15:13
Speel voornamelijk tanks de laatste tijd en wil een AD carry gaan spelen. Wil Kog'maw spelen alleen heb je soms de ellende dat je dus een 2 man pre made al bot heb. Nu vroeg ik mij af met zijn % damage is hij dan niet een goede solo top? Als je in de buurt van je turret blijft kan je toch wel een eind komen?

- % damage en meestal tanky chars top
- Range is beter dan andere standaard top champs

Dunno wat vinden jullie? Ervaringen mee?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Zyppora schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:35:
Zat gisteren in een game die an sich wel lekker verliep. Ik was Katarina mid tegenover een Ryze. Bot en top hadden het beduidend moeilijker, we hadden geen jungler, top was Fyora + Riven vs. Caitlyn + Fyora en bot was Sivir + ?? vs. Soraka + ??

Op een gegeven moment stond ik met Kat 10/3/4 of zo, ging heerlijk. De enige andere speler met een positieve k/d in ons team was Sivir met 3/2/7 of zo. Op een gegeven moment kreeg ik echter wat vervelende (understatement of the year award) opmerkingen van onze (1/5/1) Fyora. Uiteindelijk zegt hij 'you need to gtfo', dus ik reply met 'ok, gl carrying this game'. Ben vanaf dat moment gaan junglen en heb eigenlijk op die manier de match weggegeven.

In all-chat werd nog gevraagd of de tegenstander mij ook wilde reporten, maar die zeiden gewoon dat ik de beste speler in ons team was en dat er geen reden was om mij te reporten.

Wat vinden jullie van zo'n actie? Op een gegeven moment heb je dan het hele team tegen je in het harnas gejaagd, maar ik heb aangegeven dat ik principieel geen mensen naar een overwinning ga carryen als ze op die manier met mij omgaan. Dan maar een loss. Volgende potje beter.
Persoonlijk vind ik dat je dan net zo sneu bent als Fiora en dat je inderdaad een report verdient.

• spookz0r
Swanfield schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:36:
Speel voornamelijk tanks de laatste tijd en wil een AD carry gaan spelen. Wil Kog'maw spelen alleen heb je soms de ellende dat je dus een 2 man pre made al bot heb. Nu vroeg ik mij af met zijn % damage is hij dan niet een goede solo top? Als je in de buurt van je turret blijft kan je toch wel een eind komen?

- % damage en meestal tanky chars top
- Range is beter dan andere standaard top champs

Dunno wat vinden jullie? Ervaringen mee?
Weet niet of dat slim is Kog heeft geen escapes. Bottom is soms al lastig met Kog al heb je een support. Misschien AP bouwen en dan mid pakken??

[Voor 5% gewijzigd door spookz0r op 24-04-2012 08:47]

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 16:30

psyy138

blackbulls.nl

spookz0r schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:45:
[...]

Weet niet of dat slim is Kog heeft geen escapes. Bottom is soms al lastig met Kog al heb je een support. Misschien AP bouwen en dan mid pakken??
kog mid is egt niet zo heel goed, ja die ulti wel maar die kan je niet blijven spammen kost veels te veel mana,
simpel weg het kan wel maar er zijn betere :) kog is ad veel beter

[Voor 42% gewijzigd door psyy138 op 24-04-2012 08:49. Reden: quote gemist]

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03 15:13
spookz0r schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:45:
[...]

Nee ok maar daarom benadrukte ik ook turret huggen. Heb mijn slow in princiepen en kan ze op afstand houden vanwege mijn range. Escapes als flash misschien? En dan natuurlijk heel voorzichtig spelen en niet pushen. Voordeel is voor de jungler dat hij top dan wel vaak kan ganken waarschijnlijk. Het is gewoon een hersens spinsel meer niet :) Voor het mooie zou ik het moeten testen hehe.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• Wootlock
  • Laatst online: 02-06 11:23

Wootlock

Evilution

Vicarious schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:39:
[...]

Persoonlijk vind ik dat je dan net zo sneu bent als Fiora en dat je inderdaad een report verdient.
Mee eens, beste wat je kan doen is die kerel gewoon negeren en je eigen game spelen.

"Don't let your dreams be memes"

• Rendiertje
  • Laatst online: 03-06 09:26
Iets met val elkaar niet persoonlijk aan?

Mijn reactie is bedoelt om aan te geven dat ik het leuk vind dat we op Deeltje 7 zitten meer niet.
Als de reactie jou niet bevalt reageer er dan niet op... :)

Ontopic:
Speel sinds kort met Olaf, echt een geweldige hero die true damage en als je bijna dood gaat dat je dan een geweldige comeback maakt met je passive + W 8)

Alleen heb ik niet echt een eindbuild, hoe doen jullie dat?

Ik bouw hem:
Berserker/Wriggle (omdat ik Top speel + beetje damage) Warmog/Frozenhear en dan nu?

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-06 10:38
Nieuwe sales zijn bekend:

Champions: Caitlyn, Graves en Teemo
Skins: Amethyst Ashe, Cottontail Teemo :D en Gangster Twitch

Vind dit eindelijk eens een leuke sale, heb nog 500RP dus zit te twijfelen om graves te halen, of mijn favo teemo skin 8)

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-01-2018
Topicstart ziet er idd weer goed uit, nu maar hopen dat mensen het systeem gaan gebruiken!

Heb de match verzet naar vanavond.
Ik zeg misschien omdat mijn nieuwe videokaart er vanavond is om m'n vorige (kapotte) te vervangen ;)

Je kan dus ook zelf een match maken op de website en zodra de match er staat kan IEDEREEN een UBB code genereren die je dus in dit topic kan plakken:

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Je match staat anders nog steeds op 23/4 in de plaatjes hierboven, en dat is gister.

• Jeffroiscool
Vicarious schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:14:
Je match staat anders nog steeds op 23/4 in de plaatjes hierboven, en dat is gister.
Ja hij update ff niet (refresh)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 07:22
schaapiej schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 07:58:
[...]
Gister een game op solotop gespeeld met de volgende items:
Boots of Swiftness <knip>
Maar vind je boots of swiftness het dan echt waard? Aangezien je normaal eigenlijk niemand BoS ziet nemen en Hecarim op max level maximaal 5AD(25% van 20extra movespeed tov movementspeed 2) van de boots zelf krijgt, blijf ik eigenlijk persoonlijk altijd mercs pakken voor de tenacy (en beetje MR)...
Uiteindelijk zegt hij 'you need to gtfo', dus ik reply met 'ok, gl carrying this game'. Ben vanaf dat moment gaan junglen en heb eigenlijk op die manier de match weggegeven.
Natuurlijk je geeft ze zomaar een win, ik snap dat er dan genoeg mensen zijn die geen reports in vullen..

Ik zat gisteren in een game waar een Nasus weigerde nog deel te nemen aan teamfights, aangezien onze graves 2x ks'de (volgens graves niet eens opzettelijk, maar ik heb het verder niet gezien omdat ik ergens anders aan het ganken was).. Wij hebben toen ook allemaal die Nasus keihard gereport (en terecht), helemaal omdat hij op den duur ook nog eens de hele tijd random op de map ging lopen pingen..

Jij verpest met jou actie niet alleen de game van Fiora maar ook voor de rest van het team.

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Gideon_92
Volgende f2p champs:

Graves
Nunu
Ryze
Rammus
Maokai
Sion
Shaco
Soraka
Ahri
Corki

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 22:52
Hey heb gister nog 1 potje gespeeld met ahri na die discussie over ahri gistermiddag
http://www.lolking.net/summoner/euw/19350243#history
en dat was het resultaat.

Goede score gewonnen enzo.
Maar heb toch het idee dat het niet helemaal optimaal ging
Paar keer dood gegaan omdat ik er met mijn ult in vlieg

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Ah ik zie dat ik deze week vaak mid moet gaan spelen, dan mag ik tegen faal-ahri's :P

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Gideon_92 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:36:
Volgende f2p champs:

Graves
Nunu
Ryze
Rammus
Maokai
Sion
Shaco
Soraka
Ahri
Corki
zit geen leuke voor mij (top) tussen zo te zien.
moet wel zeggen dat voli egt relaxt top speelt.
http://www.lolking.net/summoner/euw/287456#history
5 potjes 1 lose, 2x jungle en 1x ranked.

w max je normaal gesproken toch eerst met voli of hoe doen jullie het.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Gideon_92
psyy138 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:43:
[...]

zit geen leuke voor mij (top) tussen zo te zien.
moet wel zeggen dat voli egt relaxt top speelt.
http://www.lolking.net/summoner/euw/287456#history
5 potjes 1 lose, 2x jungle en 1x ranked.

w max je normaal gesproken toch eerst met voli of hoe doen jullie het.
Ik begin met hem met 1 punt in q, daarna W, een puntje in E en dan wissel ik af tussen Q en W.

• Kapstok!
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09-2021
In mijn beleving keihard afstraffen. Totaal een met Vicarious. Tevens zul je dit dus vaker doen, omdat er redelijk wat mensen zitten die over dit soort dingen zeuren. Dit soort acties zijn eigenlijk gewoon onacceptabel. Ignore ze dan en doe gewoon je best, en laat die kleine kinderen voor wat ze zijn. Dan ligt het tenminste niet aan jou. Terechte report vind ik elke keer dat je dit doet. Het verpest gewoon de hele sfeer.

League of Legend EUW: Tristanar

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Gideon_92 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:44:
[...]

Ik begin met hem met 1 punt in q, daarna W, een puntje in E en dan wissel ik af tussen Q en W.
mijn runes btw met voli

Attack Damage
8.55
Health Regen/5 sec
4.14
Magic Resist
11.92
Health
78

en ik speel tot nu toe eerst punt in e . dan w. dan q dan w maxen dan q maxen dan e maxen. met ult er na tuurlijk tussendoor.

EDIT: iemand btw rageblade gebruikt op voli ?? lijkt me wel pro dus ik denk dat ik het vanaaf is ga proberen.

[Voor 10% gewijzigd door psyy138 op 24-04-2012 09:47]

O.R.C. Black Bulls Rugby

• pcartigny
  • Laatst online: 18-05-2018

pcartigny

Prettig gestoord

Gisteren een paar potjes met Ashe gespeeld. Toch wel een van de lekkerste AD carries hoor. Easy FB met je 1e crit, daarnaast gruwelijke damage end game, echt niet meer te houden dan.

http://www.lolking.net/summoner/euw/20138473#history

Daar kun je m'n build voor de potjes en m'n runes bekijken.
Meeste games win ik puur op basis van last hits waardoor ik uiteindelijk meer damage doe dan de tegenstander verwacht. Ik verlies zelden m'n lane op basis van last hits.
_______

@ocwil dat ziet er inderdaad al wat beter uit, wat betreft erin duiken met je ulti en dood gaan is een kwestie van je damage beter inschatten. Probeer een beetje in de gaten te houden hoeveel damage je abilities doen op welk moment van de game. Zolang je met je poke maar onthoud dat je je Q altijd wilt raken op het maximale van z'n range (het moment dat de bal weer terug komt) omdat ie op het uiteinde z'n magic + true damage tegelijk doet. Dat is wat veel Ahri's niet in de gaten hebben en gewoon alleen maar hun Q lopen te spammen en uiteindelijk de true damage niet meepakken omdat de opponent de terugkerende bal dodged.
_______

Mooie lijst aan F2P champions, je gaat inderdaad behoorlijk wat faal Ahri's zien.. misschien maar weer eens even Morgana mid gaan dan maar. Altijd lachen om een Ahri erin te zien duiken onder je turret en je alle damage met je shieldje opvangt.

Zelf wil ik toch eens even Maokai in de jungle gaan uitproberen denk ik, weer eens wat anders.
_______

@Zyppora dan ben je geen haar beter dan de rest. Terechte report inderdaad.
Gewoon je best blijven doen en de rest laten aan ouwehoeren. Kan jouw het nou interesseren. Gewoon laten gaan en anders gewoon random quotes tevoorschijn halen: 'I like sea turtles' :D
_______

Wat betreft de skin sales wordt het maar even die Ashe & Teemo skin halen.
Ashe heb ik nog geen skin van, caitlyn daarintegen al 3 en Teemo cottontail is episch!

[Voor 195% gewijzigd door pcartigny op 24-04-2012 09:57]

To be the best, you got to beat the best.

• Xevoo
Cait & Ashe skin gekocht :X

Anoniem: 351621

Anoniem: 307788 schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:13:
Voor die kerel die graag Vladimir wou spelen, ik heb hem na 5-6 potjes eindelijk goed onder de knie, en carry low elo hard ^_^
http://www.lolking.net/summoner/euw/19566261#history
Dat was ik ;-)
Hoe bouw je hem en met welke runes? Bonus health kopen voor AP is het in zijn geheel niet waard toch? Mooi meegenomen voor AP items, maar thats it?
Ik wil meer CDR op hem, dus ik bouw lucidity(?) boots. Maar zie ook vladimirs lanes counteren met ninja boots enzo..

Heb hem gisteren gehaald en vind hem opzich erg fijn spelen en bovenverwachting goed farmen. Even wennen wanneer je je stacks van tides of blood op 4 kan houden. En in downtime is het even lastig om dat te onthouden.
Heb alleen het idee dat je voor level 8-9~ nou niet bepaald sterk bent.

• spookz0r
pcartigny schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:49:
Gisteren een paar potjes met Ashe gespeeld. Toch wel een van de lekkerste AD carries hoor. Easy FB met je 1e crit, daarnaast gruwelijke damage end game, echt niet meer te houden dan.

http://www.lolking.net/summoner/euw/20138473#history

Daar kun je m'n build voor de potjes en m'n runes bekijken.
Meeste games win ik puur op basis van last hits waardoor ik uiteindelijk meer damage doe dan de tegenstander verwacht. Ik verlies zelden m'n lane op basis van last hits.
_______

@ocwil dat ziet er inderdaad al wat beter uit, wat betreft erin duiken met je ulti en dood gaan is een kwestie van je damage beter inschatten. Probeer een beetje in de gaten te houden hoeveel damage je abilities doen op welk moment van de game. Zolang je met je poke maar onthoud dat je je Q altijd wilt raken op het maximale van z'n range (het moment dat de bal weer terug komt) omdat ie op het uiteinde z'n magic + true damage tegelijk doet. Dat is wat veel Ahri's niet in de gaten hebben en gewoon alleen maar hun Q lopen te spammen en uiteindelijk de true damage niet meepakken omdat de opponent de terugkerende bal dodged.
_______

Mooie lijst aan F2P champions, je gaat inderdaad behoorlijk wat faal Ahri's zien.. misschien maar weer eens even Morgana mid gaan dan maar. Altijd lachen om een Ahri erin te zien duiken onder je turret en je alle damage met je shieldje opvangt.

Zelf wil ik toch eens even Maokai in de jungle gaan uitproberen denk ik, weer eens wat anders.
_______

@Zyppora dan ben je geen haar beter dan de rest. Terechte report inderdaad.
Gewoon je best blijven doen en de rest laten aan ouwehoeren. Kan jouw het nou interesseren. Gewoon laten gaan en anders gewoon random quotes tevoorschijn halen: 'I like sea turtles' :D
_______

Wat betreft de skin sales wordt het maar even die Ashe & Teemo skin halen.
Ashe heb ik nog geen skin van, caitlyn daarintegen al 3 en Teemo cottontail is episch!
Vanwaar de keus voor BoS ipv Berserker Greaves ? Ik ga zelf altijd voor de Berserker. 25% attackspeed erbij altijd lekker :)

• pcartigny

pcartigny

Prettig gestoord

Omdat je met BoS in combinatie met movement speed quint en frost arrow al je opponents kan kiten. Dr is vrijwel niemand die uiteindelijk vlak bij me in de buurt komt terwijl ze ook niet van me weg kunnen komen. De att. speed haal je laterna meer dan genoeg in met phantom dancer.

Gisteren ook tegen Ashe gespeeld, ging voor berserkers greaves, echter d'r valt weinig te schieten als ik hem gewoon kan kiten ivm m'n movement speed.

• spookz0r
Das waar. Eerst maar is level 20 worden en goede runes kopen... Moet me ook een serieus gaan inlezen op welke champ bij welke lane hoort. Nog zat te doen voor de game.

[Voor 45% gewijzigd door spookz0r op 24-04-2012 10:06]

• pcartigny

pcartigny

Prettig gestoord

Ik speel op iedere andere AD carry ook met bers. greaves hoor. Alleen op Ashe is BoS voor mij gewoon fijner omdat je door je frost arrows niemand bij je in de buurt kan laten komen maar ook niet meer van je weg kan laten komen :p

• .Patrick
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05-2019
Vanaf level 1 eingelijk vol actief met ashe en daarin ook alles op gebouwd een tegenhanger die ik daarvoor heb gekozen is vayne / caitlyn, aka ik ben echt ranged champion player.

echter net level 25 gevonden, en wil onderhand wel is ranked gaan spelen :) Genoeg mensen die ik ken die level 30 zijn en +500 wins hebben :P

• spookz0r
Ik begon met Ashe, daarna Cait af en toe speel ik nu Kog maar wil ook andere champs gaan proberen. Ben bottom lane beetje zat :P Maja dan nog een champ vinden.

• Dr_Cow
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-05 18:42
ocwil schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:41:
Hey heb gister nog 1 potje gespeeld met ahri na die discussie over ahri gistermiddag
http://www.lolking.net/summoner/euw/19350243#history
en dat was het resultaat.

Goede score gewonnen enzo.
Maar heb toch het idee dat het niet helemaal optimaal ging
Paar keer dood gegaan omdat ik er met mijn ult in vlieg
Ahri's ulti gebruik ik alleen puur voor chases ( 4x flashes en je kan bijna iedereen bijhouden als je Rylai hebt en je teammates ook makkelijker kan komen ), kills securen onder towers / Junglers ganks, en weggaan van ganks of teamfights als je gefocused bent.

Ik gebruik nooit me ulti om erin te vliegen in een fight ( tenzij je ziet dat je team zwaar wint ). Poke met je Q,W bewaar je E om channeling actions te cancelen ( indien van toepassing ) en je ulti bewaren als hierboven genoemd.

Ahri vind ik de meest relaxte champ om mee te spelen, enige waar je moet opletten is eenmaal als je Ulti en flash op cd is moet je flink defensive spelen mid & late game als je in je eentje bent.

• pcartigny

pcartigny

Prettig gestoord

Het is meer, maar dan ook mee dan zonde om zoveel damage van Ahri's ulti op multiple targets te sparen voor een simpele chase. Sorry, dat is echt precies hetzelfde als karthus z'n ulti sparen voor mensen die wegrennen.

Vaak initiate jij ook een fight door iemand te pullen met je E, dus ben niet bang om hem gewoon te gebruiken. Eerste target dat jij eruit pakt betekent gelijk 5v4 advantage indien je team er correct op reageerd en jij niet stom genoeg bent om de tank eruit te pullen.

Je ulti kun je op je lane prima gebruiken om een fight te initiaten, gebruik je ult om je correct te plaatsen tegenover je opponent pull hem met je E, W aangooien nog 2x er omheen jumpen en je Q gebruiken als ie wil wegrennen is gegarandeerd een kill desnoods nog je ignite. Ik gebruik echter alleen m'n ulti om een fight te initiaten als je zeker weet dat je de kill kan pakken, dus zorg dat je opponent half health is door wat Q pokes oid.

Flash wil je in principe altijd bewaren in geval van onverwachte ganks.
_______

Overigens als ik bot lane zat ben, wat ik bijna nooit ben aangezien dat gewoon m'n favoriete plaats is gezien ik het liefst AD carries speel dan speel ik meestal wat potjes met AP mid, daar kan ik ook wel behoorlijk wat feestjes bouwen. Heb een tijd ook liever mid gespeeld als bot, maar de laatste tijd is het weer echt AD carry tijd.

• Xevoo
spookz0r schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:07:
Ik begon met Ashe, daarna Cait af en toe speel ik nu Kog maar wil ook andere champs gaan proberen. Ben bottom lane beetje zat :P Maja dan nog een champ vinden.
Wat wil je doen?
Jungle is wel leuk om te doen vind ik, als je het goed leert kan je het (bijna) altijd spelen gezien niemand het wil, en als je een beetje leert ganken dan houd de rest ook van je :9

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
En voor mij word dit een Lee sin week, puur om al die faal shaco;s te counteren. Weer van die idioten die een half uur bezig zijn met boxes in mijn jungle aan het opzetten en ondertussen 4 levels achterstand op mij zijn.

• spookz0r
Xevoo schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:21:
[...]

Wat wil je doen?
Jungle is wel leuk om te doen vind ik, als je het goed leert kan je het (bijna) altijd spelen gezien niemand het wil, en als je een beetje leert ganken dan houd de rest ook van je :9
Zat idd te kijken naar Jungle. Wel lastig om te leren geloof ik maar kan zeer nuttig zijn. Anders misschien mid ofzo. Bot/top verschillen niet al te veel van elkaar geloof ik. Moet alleen ff champ ervoor kopen. Heb nu alleen Fiddle en Alistar die evt de Jungle inkunnen.

[Voor 8% gewijzigd door spookz0r op 24-04-2012 10:32]

• pcartigny

pcartigny

Prettig gestoord

Er is een beduidend verschil tussen bot spelen en solo top spelen. Komen niet voor niets geheel andere champions aan te pas. Persoonlijk vind ik mid spelen altijd wel erg leuk, als je daar je tegenstander compleet weg speelt kun je een game echt maken door bovenop de jungler die je al hebt in je team ook nog eens top/bot te gaan ganken en zo andere lanes te helpen.

Bovendien zijn de champions die in mid gespeeld worden ook wel leuk om te masteren.

Oh en wat ik echt een leuke top champion vond was Gangplank, overigens schijn je dr ook ontzettend goed mee te kunnen jungelen dus misschien ook wel wat voor je. Ook een heerlijke champion naar mijn mening.

[Voor 18% gewijzigd door pcartigny op 24-04-2012 10:36]

• spookz0r
Mid is over het algemeen AP toch?

• Xevoo
spookz0r schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:31:
[...]

Zat idd te kijken naar Jungle. Wel lastig om te leren geloof ik maar kan zeer nuttig zijn. Anders misschien mid ofzo. Bot/top verschillen niet al te veel van elkaar geloof ik. Moet alleen ff champ ervoor kopen. Heb nu alleen Fiddle en Alistar die evt de Jungle inkunnen.
Op zich is jungle niet heel erg moeilijk, je moet gewoon de goede routes weten en zeker in het begin, zonder runes een goede damage / leash van de mid / top lane krijgen.

Zelf vind ik top ook wel leuk om te spelen, zeker als je 1v2 staat en ze compleet weg speelt geeft dat een goed gevoel.
Voor top zou ik dan Riven aanraden, voorheen Irelia maar ik vind dat ze een redelijk nerf heeft gehad waardoor je niet veel sustain meer hebt.

Wat jungle moeilijk maakt is het timen van bijvoorbeeld ganks, als je het verkeerd timed heb je 2 deaths op je geweten soms :9

• spookz0r
Ja ging vd week Alistar jungle, kreeg geen pull en liep meteen dik achter dat was beetje jammer. Verkeerde runepage, masteries en spells hielpen ook niet :P Vergeten te timen hielp ook niet...

• Xevoo
spookz0r schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:48:
Ja ging vd week Alistar jungle, kreeg geen pull en liep meteen dik achter dat was beetje jammer. Verkeerde runepage, masteries en spells hielpen ook niet :P Vergeten te timen hielp ook niet...
We doen morgen wel ff een potje ofzo, kan je zelf kiezen wat je doet :9

Anoniem: 399255

gister shaco weer eens geprobeerd, ooit gekocht als starting hero;) vond hem wat lastig toch maar nu ik lvl 28 ben gokte ik erop om hem weer te proberen. Ging wel beter en veel kills gescored maar krijg idee dat ik nog teveel als tank rond loop met hem (ben volibear gewend;))

kan shaco als een laner? en wat is handig, box of decieve maxen? (deceive gaf me veel kills maar box fijne escape xD)

• Xevoo
Anoniem: 399255 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:57:
gister shaco weer eens geprobeerd, ooit gekocht als starting hero;) vond hem wat lastig toch maar nu ik lvl 28 ben gokte ik erop om hem weer te proberen. Ging wel beter en veel kills gescored maar krijg idee dat ik nog teveel als tank rond loop met hem (ben volibear gewend;))

kan shaco als een laner? en wat is handig, box of decieve maxen? (deceive gaf me veel kills maar box fijne escape xD)
Shaco kán als laner, maar dit is niet fijn voor de rest van je team volgens mij, als je dan toch lane gaat zou ik eerst je E maxen, dan deceive, wel vroeg 1 puntje in je box.

• spookz0r
Xevoo schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:53:
[...]

We doen morgen wel ff een potje ofzo, kan je zelf kiezen wat je doet :9
Best kunnen we er misschien wat van maken idd :P Ga ik nog even lvl 20 proberen te worden voor die tijd.

[Voor 10% gewijzigd door spookz0r op 24-04-2012 11:02]

• Xevoo
spookz0r schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:01:
[...]

Best kunnen we er misschien wat van maken idd :P Ga ik nog even lvl 20 proberen te worden voor die tijd.
Die url in je sig doet het niet meer trouwens :9

• Neoseer
  • Laatst online: 26-05 16:56
Oké gisteren even 2 games gespeeld met mijn nieuw aanwinst Karma 8/2/22 en 7/0/28, wat een chille champ is dat. Zeker 1 van mijn favorieten op dit moment. Het is erg handig dat ze haar ult al op lvl 1 heeft en op latere levels is die cooldown zo weinig dat is gewoon niet meer normaal. Je kan op een gegeven moment gewoon doorspammen met support skills en vervolgens zelf ook nog kills maken ook. 1 nadeel is wel dat ze qua movement speed op zichzelf nogal traag is. Je moet het dan ook echt hebben van de W skill. Want in je 1tje ben je echt niks dan. Maar zodra je een carry champ mee hebt dan is het echt ziek hoe hard de kills/assists binnen stromen. Daarnaast mocht je tegenstander nog wegkomen met een beetje hp over dan komt die E skill ook zo goed van pas. Al met al een verry nijs support champ.

[Voor 10% gewijzigd door Neoseer op 24-04-2012 11:21]

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 13:05
Ik heb zelf karma al een tijdje op het oog om aan te schaffen alleen wacht ik tot dat ze een keer f2p is. Helaas duurt dat nogal lang. Zijn er meer mensen die bovenstaand verhaal kunnen bevestigen?

• Neoseer
_FrostBite_ schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:20:
Ik heb zelf karma al een tijdje op het oog om aan te schaffen alleen wacht ik tot dat ze een keer f2p is. Helaas duurt dat nogal lang. Zijn er meer mensen die bovenstaand verhaal kunnen bevestigen?
Ik heb een kleine wijziging aan gebracht bij me post. Ook ff een ander nadeel gegeven. Zodat men een iets beter beeld krijgt.

• _FrostBite_
Neoseer schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:15:
Maar zodra je een carry champ mee hebt dan is het echt ziek hoe hard de kills/assists binnen stromen. Daarnaast mocht je tegenstander nog wegkomen met een beetje hp over dan komt die E skill ook zo goed van pas. Al met al een verry nijs support champ.
dat komt goed uit want ik speel vaak met vrienden en die willen eigenlijk alleen maar carry's spelen. Ik ben altijd aangewezen als support of tank.

Welke lane speel je voornamelijk met karma?

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

_FrostBite_ schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:25:
[...]

dat komt goed uit want ik speel vaak met vrienden en die willen eigenlijk alleen maar carry's spelen. Ik ben altijd aangewezen als support of tank.

Welke lane speel je voornamelijk met karma?
bot natuurlijk :) what else :?

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Neoseer
Ik heb haar getest op Top en Mid, moet er wel bij zeggen dat tijdens het 2e potje ik overal zon beetje ronddwaalde aangezien ik Ashe/Vayne beide wou helpen. Maar Top was wel erg fijn om daar te staan. Maar het hangt gewoon af welke lane de carry kiest. Wanneer er meerdere zijn gewoon afspreken wie je gaat supporten.

• spookz0r
Xevoo schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:05:
[...]

Die url in je sig doet het niet meer trouwens :9
Dat merkte ik ook ja :P

• Neoseer
psyy138 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:29:
[...]

bot natuurlijk :) what else :?
Zal Bot nog een keer proberen om daar vast te staan. Liep daar wel soms rond. :)

• Jeffroiscool
Zoveel informatie hier xD
Nog even een reminder voor de mensen die zo gaan lunchen of hier gaan kijken tijdens hun lunch.
Vanavond een match:

• pcartigny

pcartigny

Prettig gestoord

Ok ik weet niet wat jullie spelen maar de standaard setup is toch wel:

AD Carry + Support bot
AP Carry MID
AD Bruiser solo top
Jungler

Dus hoe in the hell kom jij met een Karma op top terecht? Dan zit er toch iets goed fout.
Je bent een support.. dan ga je toch niet solo top spelen? Je hoort ervoor te zorgen dat je AD Carry free farm heeft en de hoognodige lane sustain krijgt. Hoe meer farm je AD carry krijgt hoe sneller je de game naar jouw hand toe kunt trekken.

En Karma mid? Nja het zou kunnen maar dan ben je geen support meer dat zeker niet.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Neoseer schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:29:
Ik heb haar getest op Top en Mid, moet er wel bij zeggen dat tijdens het 2e potje ik overal zon beetje ronddwaalde aangezien ik Ashe/Vayne beide wou helpen. Maar Top was wel erg fijn om daar te staan. Maar het hangt gewoon af welke lane de carry kiest. Wanneer er meerdere zijn gewoon afspreken wie je gaat supporten.
dus jij speelt karma als solo top??? en dat gaat ???

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Neoseer
Jah ik weet niet het ging wel goed, maar zoals ik al zei het is mijn nieuwe aanwinst. Dus ik zal zeker je advies ff opvolgen pcartigny.

• _FrostBite_
Ik ben karma in de paar maanden dat ik speel nu 3x tegen gekomen en heb haar toen steeds op solo top gezien vandaar mijn vraag.

Ze word dus vooral gespeeld als support voor de carry als ik dat zo lees

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

pcartigny schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:32:
Ok ik weet niet wat jullie spelen maar de standaard setup is toch wel:

AD Carry + Support bot
AP Carry MID
AD Bruiser solo top
Jungler

Dus hoe in the hell kom jij met een Karma op top terecht? Dan zit er toch iets goed fout.
Je bent een support.. dan ga je toch niet solo top spelen? Je hoort ervoor te zorgen dat je AD Carry free farm heeft en de hoognodige lane sustain krijgt. Hoe meer farm je AD carry krijgt hoe sneller je de game naar jouw hand toe kunt trekken.

En Karma mid? Nja het zou kunnen maar dan ben je geen support meer dat zeker niet.
ja ik dagt precies het zelfde ,, mid kan nog maar top 8)7 ,, beste kun je indderdaad karma als sup gebruiker zoals het hoort >:)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Anoniem: 243552

Karma is een geval appart. Karma moet je niet als pure support zien. Karme heeft farm nodig om echt effectief te zijn, daarom is het geen gewilde support. maar als ze farm heeft is ze geweldig, endgame kun je je hele team healen en alle enemy's damagen met één attack (theoretisch, in het echt gebeurt het eigenlijk niet XD)

• Neoseer
psyy138 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:34:
[...]

dus jij speelt karma als solo top??? en dat gaat ???
Nee, was AI Intermediate game. Vanavond PVP en dan bot dacht ik zo.
Sorry had ik ff moeten melden. ;)

[Voor 6% gewijzigd door Neoseer op 24-04-2012 11:40]

dubbele AP setups is een variant op de meta. Dus ipv een bruiser op top kun je daar een kennen, vlad of karma tegenkomen.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Anoniem: 351621 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:38:
dubbele AP setups is een variant op de meta. Dus ipv een bruiser op top kun je daar een kennen, vlad of karma tegenkomen.
nooit echt geprobeerd, maar ik zal het is gaan proberen omdat top lane mijn beroep is 8) :D :9~

O.R.C. Black Bulls Rugby

• powerplay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:42
Iedereen is helemaal van z'n standaard ritme als er een Support Top wordt gespeeld.
Karma is niet de beste top/mid maar kan zich er prima staande houden.

Vind Karma op Mid juist beter tot haar recht komen als echt Support. Aangezien Karma toch wel farm nodig heeft, wil ze lategame nog van enig use zijn.

En inderdaad, double AP setups (icm double WotA) zijn zeker viable.

-

• Drunk3nD3m0n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-04-2015
karma solotop gaat perfect :)
ik doe het ook soms
kills halen is niet makkelijk maar je kan niet uit je lane gehaald worden ;)
je kan bijna aleen kills halen als je jungler komt en als je een beetje fed bent gaat het vanzelf
veel mensen vergeten haar passive waardoor ze op top vaak onderschat wordt op low HP wanneer ze het gevaarlijkst is :D

Beep Boop son ... Beep Boop

• pcartigny

pcartigny

Prettig gestoord

Karma is een prima support, en naar mijn mening ook de rol die zij hoort te vervullen. Ze heeft er de perfecte kit voor en kan nog behoorlijk pijnlijk zijn ook, wat er dus voor zorgt dat je de tegenstander goed kan harassen.

Wat je doet als support is ervoor zorgen dat (i) je AD carry vrij kan farmen doormiddel vanuit bijv. de bosjes af en toen de enemy te poken (ii) zorgen dat je AD carry blijft leven, shield om damage op te vangen, healen etc. (iii) ervoor zorgen dat je de kills als het ware voor hem klaarzet, poken, movement speed buff als de tegenstander low health is etc.

Vergeet ik zomaar nog het belangrijkste: warden!
Map control.
____

@Benno2 klopt, dubbele AP is een variant op de meta, echter niet met een Karma, dat slaat kant noch wal. Kennen en Vladimar zijn beide prima solo top champs gezien hun easy escape en poke abilities. Maar Karma? Plaats een solo top champ met een gap closer naast d'r en ze maakt al geen kans meer. Ja ze heeft lane sustain, I know, plaats d'r dan mid. Maar solo top? Nah.. gezien de mogelijke tegenstander die je daar krijgt geef ik je weinig kans om dat te surviven. Mid geef ik d'r een prima kans, maar solo top echt niet.

En als je d'r met gp5 items speelt red ze het prima naar late game toe.

Anoniem: 435707

Niet echt een interessante toplaner in de free to play rotation. Ik hoop dat Olaf weer eens in de rotation komt. :)

• spookz0r
Net Potje na 5 min al 0 -10 achter. Top lane zat te feeden als een malle na 20 min 4 towers kwijt en stond 5 - 30 kwa kills :')

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 12:57
spookz0r schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:59:
Net Potje na 5 min al 0 -10 achter. Top lane zat te feeden als een malle na 20 min 4 towers kwijt en stond 5 - 30 kwa kills :')
dan vreet ik me eigen op. Waarom defende ze dan niet bij de tower :S?

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-04 23:13
.Patrick schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:06:
Vanaf level 1 eingelijk vol actief met ashe en daarin ook alles op gebouwd een tegenhanger die ik daarvoor heb gekozen is vayne / caitlyn, aka ik ben echt ranged champion player.

echter net level 25 gevonden, en wil onderhand wel is ranked gaan spelen :) Genoeg mensen die ik ken die level 30 zijn en +500 wins hebben :P
Voordat je ranked gaat spelen zou ik toch meer ervaring opdoen, en niet direct @ level 30 beginnen. Ook is het aan te raden meerdere rollen te kunnen spelen. als je 50% van de tijd de rol mag spelen die je wilt mag je in je handjes klappen. Ik voor mezelf heb gezorgd dat ik effectief ben op AD(mijn fav)/Jungle/Mid/Support alleen solo top is van mij nog niet goed genoeg. Dat geef ik dan ook aan en daar is altijd wel iets mee te doen. Ik zie in ieder geval ook zat mensen die alleen maar 1 rol kunnen spelen, en als ze die dan niet krijgen heb je toch als team vaak een probleem.

Wowhead profiel

• schaapiej
  • Laatst online: 02-06 14:29
Uhmmie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:26:
Maar vind je boots of swiftness het dan echt waard? Aangezien je normaal eigenlijk niemand BoS ziet nemen en Hecarim op max level maximaal 5AD(25% van 20extra movespeed tov movementspeed 2) van de boots zelf krijgt, blijf ik eigenlijk persoonlijk altijd mercs pakken voor de tenacy (en beetje MR)...
<knip>
Moet zeggen dat ik nog een beetje aan het zoeken ben wat het fijnste is. Heb die boots gekozen omdat ik tegen Nasus stond, kon ik nog een beetje speed over houden tijdens zijn slow.. denk achteraf dat Ninja tabi of Merc threads beter zijn.

<GoT>NightStalker

Zonet een verliezende match omgedraaid door als Ahri 1x een blinde Q op baron pit te smijten toen ik merkte dat ik een frozen heart debuff aura had wanneer ik er voorbij liep. Blinde baron steal, vijand begon te klagen en binnen 5 minuten hun 1 turret vs 4 turrets voorsprong omgedraaid in een win voor ons ;)

Feels good man

Streaming History

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-05-2022
speedzor schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:28:
Zonet een verliezende match omgedraaid door als Ahri 1x een blinde Q op baron pit te smijten toen ik merkte dat ik een frozen heart debuff aura had wanneer ik er voorbij liep. Blinde baron steal, vijand begon te klagen en binnen 5 minuten hun 1 turret vs 4 turrets voorsprong omgedraaid in een win voor ons ;)

Feels good man
Hahaha, als je spullen kan stelen heeft dat echt een goed gevoel XD Ik lach me dan kapot!

Wou eens de blue van de vijand stelen: komen ze met 3 op me af. Snel weg dus, achter het muurtje gaan staan, ward en smite = win :D

Of dragon gestolen met een autoattack als support Janna.

ED: Ircerald; GW2: Abozzo.1256

• pcartigny

pcartigny

Prettig gestoord

Lekkerste is nog altijd als je baron of dragon steelt vanuit de andere kant van de map met een global ult. Die timing om hem perfect te stealen, ook gewoon echt gruwelijk gevoel :p

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-05-2022
Als Ezreal een kill snipen in hun fountain wanneer de vijand heeft gerecalled -- daar zijn epische vids van.

ED: Ircerald; GW2: Abozzo.1256

• Jeffroiscool
Ik heb zojuist naar iedereen die inactief stond een mail laten versturen, deze mail krijg je ook als je in het laatste uur niet op de site bent geweest en al maanden gebruik maakte van de "remember me" feature.

Excuses dat er geen goede enters in de mail zaten. PHP besloot om i.p.v \n goed te gebruiken nu weer HTML te prefereren. -.-

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Jeffroiscool schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:56:
Ik heb zojuist naar iedereen die inactief stond een mail laten versturen, deze mail krijg je ook als je in het laatste uur niet op de site bent geweest en al maanden gebruik maakte van de "remember me" feature.

Excuses dat er geen goede enters in de mail zaten. PHP besloot om i.p.v \n goed te gebruiken nu weer HTML te prefereren. -.-
Wait... wut? Waar heb je mijn mail vandaan?

Ik zag hem binnenkomen ;-)
Was verbaasd aangezien ik net had gezegd dat ik er misschien bij ben om 20:00 ;-)

• Jeffroiscool
Craven schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:03:
[...]

Wait... wut? Waar heb je mijn mail vandaan?
Deze heb je bij het inschrijven opgegeven.

Geen zorgen ik gebruik de emails niet voor andere doeleinden als het controleren op in actief op dit moment.
Anoniem: 351621 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:03:
Ik zag hem binnenkomen ;-)
Was verbaasd aangezien ik net had gezegd dat ik er misschien bij ben om 20:00 ;-)
Klopt, jij maakt ook gebruik van onthouden dat je ingelogd bent en ik heb die feature net gefixed.

In principe zou hij nu echt alleen inactieve mensen moeten mailen de volgende keer ;)
Script mailed overigens op dit moment maar maximaal 2 keer.

1 keer na 1 maand inactief en 1 keer na 2 maanden inactief en daarna mailt ie gewoon niet meer. Dit is ter verbetering van de lijst en relevantie van wie er nog actief is ;)

http://www.fakegaming.eu/GoT/index.php?act=checktime

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
_FrostBite_ schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:20:
Nope, jammer genoeg niet want ik vind haar wel leuk om te spelen.

Als 0 CS support doet ze het slecht in verhouding met de andere supports. Er zijn wel wat hele specifieke uitzonderingen (kill lane bot met een melee champ bv.) maar over het algemeen zijn er veel betere 0 cs supports met betere synergy icm ranged AD carries. Karma doet het slecht zonder farm.

Als toplaner is ze te kwetsbaar voor ganks al werd ze na release wel vaker top gespeeld. Ze heeft iig goede defenses en sustain met haar passive, shield en heal maar als die eenmaal down zijn dan is ze simpelweg te kwetsbaar op een top lane met die lange afstanden icm de huidige junglers en toplaners.

Mid als AP carry is ze wel viable vanwege haar grote early burst, clear potential en veilige laning phase.
Spelers als Froggen en Chu spelen haar regelmatig mid. Het is wel team afhankelijk en iig zal de echte late game magical damage ergens anders vandaan moeten komen dan van je AP 'carry'. Late brengt ze vooral veel team utility en moet ze echt anders gespeeld worden dan de doorsnee AP carry. Je team moet dit begrijpen en hierop ingespeeld zijn, minder geschikt in solo queue dus.

• _FrostBite_
dus zo ik begrijp is karma vooral mid sterk en als je haar vooral als support speelt op bot.

Zoals ik al zei speel ik veel met vrienden die eigenlijk altijd als carry spelen en is mid lane eigenlijk altijd bezet (ze zijn eigenlijk alleen goed in 1 ding spelen. we zijn nog redelijk beginnend). Dus zal ik haar dan vooral als support bot spelen. Ik ga vanavond even kijken of ik haar ga halen. Ik ben iig enthousiast gemaakt :P

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik hoop niet dat dat komt door mijn verhaal want zo was het niet bedoeld :P.

Ik zou wachten totdat Guinsoo klaar is met haar rework als je het niet zeker weet of je haar wilt kopen.
Pagina: 1 2 3 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee