Om hier ook maar even wat thoughts over te geven:
De kleine wijzigingen ga ik achterwege laten (behalve amumu, amumu buff!

), maar er zijn best wat interessante zaken te vinden.
De Lee sin nerf gaat hem een stuk aantasten op toplane, maar het zal niet voldoende zijn om hem eruit weg te jagen. Hij blijft zijn onredelijk groot schild behouden en sustain in de vorm van lifesteal blijft in z'n core zitten waardoor hij de nerf een beetje goed maakt. Ondanks die zaken zal hij het toch merken in lane, goeie zet!
Lulu krijgt enkele nerfs te verduren, wat ook te verwachten was. Ze werd als een heel sterke mid op high elo beschouwd vanwege haar sterke poke, CC en lage mana costs. Desalnietemin zal ze populair blijven als mid pick, maar nu ligt ze wat meer in de buurt van AP janna qua sterkte (en AP soraka die nu ook wat generfed is).
Geen idee of haar ult change slaat op de text van de description of dat het daadwerkelijk een change is, maar een knockup is heel leuk als je offensief ingesteld bent terwijl een knockback vooral defensief goed is.
De change zal dus situationeel goed of slecht zijn.
Master yi krijgt enkele buffs, maar ze zijn niet voldoende om mij te overtuigen. Het blijft een low-elo/level pubstomper door z'n gebrek aan CC, we zullen zien of er wat leuks mee gedaan wordt op hogere niveaus.
Ryze wordt wat bewerkt, maar het is moeilijk om te zeggen of het erop uitdraait dat hij gebuffed of generfed wordt.
We zien wat meer AP afhankelijkheid en minder Mana scaling op zijn Q, zijn voornaamste bron van damage wat erop kan wijzen dat ze afstand willen nemen van de defensive items met een hoop mana erop.
Dit gevoel wordt versterkt door de bonus mana weg te nemen van zijn ultimate en een hoop (75 MS op level 3 is enorm veel) movement speed terug te geven. Ik vermoed dat Riot zich hier verkeerd op heeft gekeken, dit zal uitdraaien op een heel sterke buff.
Bij rune prison zien we weer een lichte mana scaling nerf, maar bij spell flux zien we dan plots dat die skill ook met mana scaled waar dat vroeger enkel AP was.
Al bij al gemengde gevoelens bij de ryze changes. Ze willen schijnbaar afstappen van de 'full tank, still rape' gedachte, maar de nerfs zijn iets te klein om de buffs tegemoet te komen.
Shen ult range is eindelijk ook aangepast, het werd tijd. Zijn global presence was veel te sterk, je kon in feite enkel met 4v2 ganken en dan nog nam je grote risicos.
Soraka haar AP versie wordt wat aangetast aangezien ze ook een heel sterke pick voor mid bleek te zijn. Ik ben er niet blij om, maar ik begrijp waarom het gebeurd.
Warwick krijgt een lichte nerf op zijn Q en ook die is goed te begrijpen. Hij was te sterk, je kon er bijna onmogelijk mee traden.
De WotA nerf zat er ook aan te komen vanwege de populariteit van double AP. Het is best wat duurder nu, maar het zal core blijven op degene die het nu ook constant kopen, eenvoudigweg vanwege het feit dat er geen alternatief is.
Haunting guise heeft eindelijk wat liefde gekregen, maar de stats zijn waarschijnlijk niet genoeg om het echt populair te maken. Mogelijks op champions die wel wat movement speed kunnen gebruiken (bijvoorbeeld veigar: als hij sneller is dan de tegenstander kan hij hem compleet zonen en iedereen bouwt magic resist tegen hem) zal het interessant worden. Zeker het uitproberen waard!
Edit: Cloud, ik zou je aanraden om Teemo eens met de volgende masteries te spelen. Zo speel ik hem op mijn huidig elo en het werkt heel goed.
Edit: PBE is actief geweest
En een mooie morgana skin
[
Voor 4% gewijzigd door
speedzor op 25-04-2012 10:54
]