[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 123 Laatste
Acties:
  • 274.495 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393088

Snappie88 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:44:
[...]

Tja... Wat verwacht je dan, vraag ik me af.
Dat er mensen zijn in deze community die wel support spelen? Van die 2 games gisteren weigerde iedereen om support te spelen terwijl er 2x duidelijk door de gasten die weigerden aangegeven werd dat ze het wel zouden kunnen maar gewoon vertikte. Is toch geen rare verwachting dat iemand de support rol op zich neemt? Tot nu toe met de meerderheid van de games geen problemen mee gehad dus verklaar je nader indien dat nu ineens wel een probleem zou moeten zijn zeg ik dan.
__

Betreft die health balkjes, zoveel kijk ik er niet eens naar in teamfights, je weet wie je hoort te focussen en als ze dood zijn merk je het snel genoeg. Dus ik heb ook niet zo'n hekel aan een luxt ult of een indicator die er overheen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-05 14:05
Anoniem: 393088 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:48:
[...]

Dat er mensen zijn in deze community die wel support spelen? Van die 2 games gisteren weigerde iedereen om support te spelen terwijl er 2x duidelijk door de gasten die weigerden aangegeven werd dat ze het wel zouden kunnen maar gewoon vertikte. Is toch geen rare verwachting dat iemand de support rol op zich neemt? Tot nu toe met de meerderheid van de games geen problemen mee gehad dus verklaar je nader indien dat nu ineens wel een probleem zou moeten zijn zeg ik dan.
Persoonlijk vind ik dat iedereen in ieder geval elke rol moet kunnen spelen.
Natuurlijk heb je een voorkeur rol maar je kan dat niet altijd spelen iets wat toch redelijk voor zich spreekt.

Soms moet er gewoon wat water bij de wijn gedaan worden en als men dat niet doet krijg je een soort "Geert Wilders effect" ik krijg me zin niet dus stop ik ermee, daardoor heb ik al genoeg potje verloren of zelf ruzie gekregen met iemand waarvan ik het nooit verwacht had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-05 23:58
Ik speel support als het moet. Het liefste speel ik de andere roles om ze beter onder de knie te krijgen. Mid spelen ben ik bijv. verleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

thx, net de eerste kill mee gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147715

[...]

__

Betreft die health balkjes, zoveel kijk ik er niet eens naar in teamfights, je weet wie je hoort te focussen en als ze dood zijn merk je het snel genoeg. Dus ik heb ook niet zo'n hekel aan een luxt ult of een indicator die er overheen valt.
Ik speel wel graag support word langzaam een van mijn favoriete rollen. Alleen kan ik er niet 2 of 3v1 mee carryen zoals kan als je als jungler of top fed bent. Dus speel ik het eigenlijk alleen als top en jungle al bezet zijn.

Maar ik heb echt een teringhekel aan gasten als jij. Die beweren wel ad carry te kunnen spelen maar geen support. Alsof je in die potjes dat je AD speelt niet precies ziet wat een support doet. Je verwacht ook echt dat anderen wel het vuile werk voor jou opknappen. Maar je probeert niet eens hetzelfde te doen voor anderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 147715 op 25-04-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Anoniem: 147715 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:55:
[...]

Ik speel wel graag support word langzaam een van mijn favoriete rollen. Alleen kan ik er niet 2 of 3v1 mee carryen zoals kan als je als jungler of top fed bent. Dus speel ik het eigenlijk alleen als top en jungle al bezet zijn.

Maar ik heb echt een teringhekel aan gasten als jij. Die beweren wel ad carry te kunnen spelen maar geen support. Alsof je in die potjes dat je AD speelt niet precies ziet wat een support doet.
Ik denk niet dat hij dat zo bedoeld.

Ik kan inderdaad ook wel support spelen, beetje heal geven is niet zo moeilijk toch (kort door de bocht) maar het hele probleem is dit:

* Men wil graag kills maken en niet de supportende karakter spelen (kijk maar naar voetbal iedereen spits niemand verdediging
* Mijn probleem met support spelen is dat ik heel weinig geduld heb (geen positieve eigenschap) en als ik dan iemand een last hit zie missen wordt ik al chagrijnig helemaal als dat vaker gebeurt...

Als ik support ga spelen moet ik echt met best doen om mijn mond :X te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420148

Anoniem: 147715 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:55:
[...]

Maar ik heb echt een teringhekel aan gasten als jij. Die beweren wel ad carry te kunnen spelen maar geen support. Alsof je in die potjes dat je AD speelt niet precies ziet wat een support doet. Je verwacht ook echt dat anderen wel het vuile werk voor jou opknappen. Maar je probeert niet eens hetzelfde te doen voor anderen.
To be fair, sommige mensen die honderden potjes AD carry spelen zuigen er nog steeds in omdat ze niets van hun fouten leren. Ook is een goede support zijn moeilijker dan een AD carry spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat iedereen iedere rol moet kunnen spelen vind ik persoonlijk onzin. Geef mij een jungle of een support rol en ik verkloot hoogstpersoonlijk alles wat een jungler of een support zou moeten doen. Overigens krijg ik in de support rol teveel trekjes wat ik met bijv. met mijn AD carry rol zou moeten doen, door last hits te nemen omdat ik er niet bij nadenk, of kills te pakken etc. Soms zijn bepaalde dingen nou eenmaal niet voor je weg gelegd en dat kun je simpelweg accepteren of je kunt ermee blijven kloten tot je er hopeloost gestoord van wordt en je andere mensen ook het plezier uit de game haalt.

Ik accepteer dan eerder het feit dat ik zoiets gewoon niet kan en heb liever dat iemand anders die rol vervult, heel simpel. Kan mid, AD carry en top spelen dat zou toch genoeg mogelijkheden moeten zijn om een goede team setup te kunnen krijgen.

En nee meneertje Ronddraai sommige dingen zijn nogmaals gewoon niet voor je weg gelegd, je kunt het onmogelijke niet mogelijk maken. Tuurlijk je ziet wat een support doet, dat wil nog niet zeggen dat je zelf goed bent in het uitvoeren ervan. Omgekeerde wereld werkt precies hetzelfde, een support ziet ook heel goed wat een AD carry doet, wil nog niet zeggen dat de support goed is in een AD carry rol vervullen. Das wel heel makkelijk alles op hetzelfde kampje gooien.

Overigens waar ik een "teringhekel" aan heb zijn mensen zoals jouw die hun fatsoen niet kunnen houden in een openlijke discussie en gelijk op de man moeten gaan spelen om hun punt duidelijk te moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Support spelen is echt niet een beetje healen. Support spelen is warden, aura items, kills op een presenteerblaadje leggen voor je AD carry, jezelf opofferen voor je ad carry etc

een goede support zijn is echt moeilijk

edit: dat je geen support KAN spelen vind ik echt onzin, dat is oefenen, ad carry, mid en top ben je ook niet gelijk goed in. Ik ben niet goed in jungle en ik voel er weinig voor om het te leren maar ik ga niet roepen dat ik het niet eens KAN leren

support spelen geeft rust en dat merk je in andere roles ook, je speelt veel beter met een rustige instelling die je krijgt als je support speelt

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 243552 op 25-04-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tl;dr geef aan wat je wilt spelen, maar als dat niet lukt doordat je last pick bent en alleen support over is: ga gewoon supporten en doe je best. Is ook de enige manier om die rol uiteindelijk ook te leren. En als je faalt: je hebt ze gewaarschuwd.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er bestaan trouwens genoeg offensive supports (nunu, blitz) dus ongeduld kan ook geen excuus zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Vicarious spijtig genoeg was ik in beide potjes zelfs first pick. Als ik last pick ben en support is de enigste rol die over is dan waarschuw ik ze ook gewoon en pick ik support. Meestal wil er dan nog wel alsnog een switchen daar niet van. Maar als andere mensen het gaan vertikken om support te spelen terwijl ze het wel kunnen dan zie ik geen reden om dan wel support te gaan spelen, dan kan ik ook heel simpel zijn en vertik ik het ook. Maar dat is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kies wel eens support als first pick, redelijk vaak zelfs, liever dat de support gecounterpicked word als dat de ad, mid, top, jungle gecounterd word hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Anoniem: 243552 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:01:
Support spelen is echt niet een beetje healen. Support spelen is warden, aura items, kills op een presenteerblaadje leggen voor je AD carry, jezelf opofferen voor je ad carry etc

een goede support zijn is echt moeilijk

edit: dat je geen support KAN spelen vind ik echt onzin, dat is oefenen, ad carry, mid en top ben je ook niet gelijk goed in. Ik ben niet goed in jungle en ik voel er weinig voor om het te leren maar ik ga niet roepen dat ik het niet eens KAN leren

support spelen geeft rust en dat merk je in andere roles ook, je speelt veel beter met een rustige instelling die je krijgt als je support speelt
Ik zeg ook niet voor niks kort door de bocht, zelf speel ik nog wel is met Alistar support, kan je leuk mee harrasen en je carry goed mee helpen, het is leuk om in een teamverband dan samen met je carry een kill pakken, maar als een carry hebt (soloq) die er niet veel van begrijp ofzo is dat best wel vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daar heb je gelijk, vaak snappen ad carry's er niet veel van en dat komt omdat ze niet genoeg support spelen, imo moet je toch wel met ali, janna, soraka en sona kunnen spelen, dan weet je gewoon precies wat de support kan en ben je veel effectiever in de lane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt mij ook nergens horen zeggen dat ik de support rol nooit geprobeerd heb. Heb 't vaak genoeg geprobeerd en tot noch toe enkel uitgelopen op faals. Ik voel er ook helemaal niks bij bij support. Maar dat wil niet zeggen dat ik de champions nooit gespeeld heb. Ik zorg dat ik precies weet wat er bij me op de lane loopt hoor. Desnoods probeer ik de champions uit in een custom game alleen al om daar een indicatie van de kit te krijgen, wat de mogelijkheden zijn etc. dus simpelweg zeggen van je hebt de support rol nooit gespeeld dus je weet niet wat je op je lane hebt is ook heel erg kort door de bocht.

Ik heb enkele keren support gespeeld nogmaals, maar speel het echt alleen bij uitzonderingen, en toch besef ik weliswaar meer dan genoeg van de game om er als AD carry wat van te "snappen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Anoniem: 393088 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:15:
Je hebt mij ook nergens horen zeggen dat ik de support rol nooit geprobeerd heb. Heb 't vaak genoeg geprobeerd en tot noch toe enkel uitgelopen op faals. Ik voel er ook helemaal niks bij bij support. Maar dat wil niet zeggen dat ik de champions nooit gespeeld heb. Ik zorg dat ik precies weet wat er bij me op de lane loopt hoor. Desnoods probeer ik de champions uit in een custom game alleen al om daar een indicatie van de kit te krijgen, wat de mogelijkheden zijn etc. dus simpelweg zeggen van je hebt de support rol nooit gespeeld dus je weet niet wat je op je lane hebt is ook heel erg kort door de bocht.

Ik heb enkele keren support gespeeld nogmaals, maar speel het echt alleen bij uitzonderingen, en toch besef ik weliswaar meer dan genoeg van de game om er als AD carry wat van te "snappen".
Niet support kunnen is onzin. Niet support willen dat is het hem.
Het is niet de meest sexy rol, waarbij je jezelf in dienst stelt van de rest van het team.

Als je niet kunt supporten en je bent niet al te koppig doe deze dingen en je support als een 1400elo'er.
1. Pak nul minions en als het kan vermijd kills.
2. Bouw phili, heart of gold, en als je geen gold/5 quints gebruikt kagepick.
3. Plaats wards. Als je niet weet waar vraag het.
4. Koop oracles. Als jij wel wards hebt en hun niet betekend dat zij nergens zomaar meer veilig heen kunnen lopen wanneer ze jullie niet kunnen zien.
5. Begin met een makkelijke support. Soraka, Janna.
6. In het geval van Soraka let op je cooldown van je heal. Gebruik de lange range van je auto attack en silence om schade te doen zonder dat jij geraakt word. (1200elo plus tip, kijk naar de health van je eigen minions, de ad carry zal een low health minion willen last hitten, dat betekent dat jij hem kunt raken zonder geraakt te worden of hem een minion denied.
6. In het geval van janna probeer de aanvallen van de tegenstander te doorzien zodat jij op tijd je ad carry can shielden. Voorbeeld graves die naar voren dashed.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 25-04-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06-2021
Anoniem: 155599 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:20:
[...]

Niet support kunnen is onzin. Niet support willen dat is het hem.
Het is niet de meest sexy rol, waarbij je jezelf in dienst stelt van de rest van het team.

Als je niet kunt supporten en je bent niet al te koppig doe deze dingen en je support als een 1400elo'er.
1. Pak nul minions en als het kan vermijd kills.
2. Bouw phili, heart of gold, en als je geen gold/5 quints gebruikt kagepick.
3. Plaats wards. Als je niet waar vraag het.
4. Begin met een makkelijke support. Soraka, Janna.
5. In het geval van Soraka let op je cooldown van je heal. Gebruik de lange range van je auto attack en silence om schade te doen zonder dat jij geraakt word. (1200elo plus tip, kijk naar de health van je eigen minions, de ad carry zal een low health minion willen last hitten, dat betekent dat jij hem kunt raken zonder geraakt te worden of hem een minion denied.
6. In het geval van janna probeer de aanvallen van de tegenstander te doorzien zodat jij op tijd je ad carry can shielden. Voorbeeld graves die naar voren dashed.
Voor mij is de reden dat ik geen support speel omdat men team anders toch niet kan carryen, klinkt erg kortaf om te zeggen maar met de teams die ik tegenwoordig krijg neem ik toch liever een rol waarmee ik men team alsnog kan laten winnen.

Als je support bent en je team faalt ben je niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-05 13:37
Als je team faalt en je bent AD carry kan je alsnog stoppen, want je begint alsnog niets, tenzij het andere team ook faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

sjaggy schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:22:
[...]

Voor mij is de reden dat ik geen support speel omdat men team anders toch niet kan carryen, klinkt erg kortaf om te zeggen maar met de teams die ik tegenwoordig krijg neem ik toch liever een rol waarmee ik men team alsnog kan laten winnen.

bs als jij last pick bent en alle andere rollen zijn verdeeld dan heb jij maar te supporten en anders hoef je imo geen ranked meer te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjaggy schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:22:
[...]

Dat is dus asociaal want ik wil ook best met een andere rol mijn falende team carryen. Maar ik word vaak support gedwongen door mensen die denken dat ze andere rollen wel beter kunnen dan ik.
Dan kan ik daarna vaak een half uur kijken naar hoe die mensen ook heel slecht zijn in de rol waarmee ze zogenaamd wel even de game zouden carryen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

In de huidige meta (en dankzij de itemscaling in LoL) heb je gewoon een support nodig, of in elk geval een champion die weinig tot geen minions neemt. Dat is niet anders. Ja het zal vast voorkomen dat je support speelt, je team faalt en je denkt dat als jij een carry was je wel had kunnen winnen. Maar gemiddeld genomen zal het niets uitmaken. De kans dat je zo hard kan carryen dat je een falend team kan redden is minimaal. Teamplay > soloplay.

Ofwel; speel gewoon een support desnoods een aggressieve als het moet. Zo denk ik er in elk geval over :p

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
Anoniem: 393088 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:15:

Ik moet toegeven dat support niet het fijnst is om te spelen, je bent afhankelijk van hoe anderen het doen. Ook al plaats je wards, als er geen ganks plaatsvinden of niet op tijd wordt terug getrokken dan ben je nutteloos als support. Je kunt namelijk niets zelf doen.

Overigens is het wel leuk om support te spelen in een goed samenwerkend team, dan merk je echt dat je het verschil maakt en geeft het een goed gevoel als je je team in leven kunt houden en goed kunt assisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hoe vaak gebeurt het dat je zelf je lane verliest?

dat geneuzel altijd van game carryen. Ik heb games gecarried met supports en dan met name met ali. Soak that dmg, maak het de tegenstander zo vervelend dat ze je dood willen hebben, ongeacht hoeveel je kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
Anoniem: 147715 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:25:
[...]

Dat is dus asociaal want ik wil ook best met een andere rol mijn falende team carryen. Maar ik word vaak support gedwongen door mensen die denken dat ze andere rollen wel beter kunnen dan ik.
Dan kan ik daarna vaak een half uur kijken naar hoe die mensen ook heel slecht zijn in de rol waarmee ze zogenaamd wel even de game zouden carryen.
waarom is het asociaal? en met carryen bedoel ik niet alleen AD carry, maar een goede jungle is ook al het halve werk.

Als je last pick bent in een team is het anders, dan moet je je gewoon aanpassen (doe ik ook). Maar ik zal nooit iets hebben van ik WIL support spelen. Met de huidige community, NO TY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

btw, er zijn weinig mensen die echt falen, wel een hoop de outplayed worden door hun lane opponent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@outcast niet goed kunnen supporten is geen onzin, net zo goed als iemand die niet goed AD carry kan spelen ook geen onzin is. Iedereen kan een support champion kiezen en een beetje aankloten in lane, wat healtjes daar, shieldjes hier. Wil nog niet zeggen dat hetgeen wat je doet goed is.

Goede support zijn is lastiger als een goede AD carry zijn imo.

Overigens: "Het is niet de meest sexy rol, waarbij je jezelf in dienst stelt van de rest van het team. "
Iedere rol stelt zich in dienst van de rest van het team, zonder teamplay kom je in 90% van de gevallen sowieso nergens.
___

Nogmaals als de support spot de enigste over gebleven spot is hoor je naar mijn mening ook gewoon die rol te vervullen. Dat zal ik ook gewoon doen, echter wel met de waarschuwing dat ze mij in een rol geforceerd hebben die niet de sterkste kant van mij zal laten zien. Ik geef ook duidelijk in een ranked game aan welke rollen ik wel mogelijk kan vervullen, terwijl er daar al zat mensen zijn die hun zin doordrukken en geen rekening houden met of slacken in communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
Anoniem: 243552 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:32:
btw, er zijn weinig mensen die echt falen, wel een hoop de outplayed worden door hun lane opponent
sorry maar ik zou bij god niet weten wat ik op deze "Nederlandse?" zin moet reageren O_O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05-2023
sjaggy schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:29:
[...]
Met de huidige community, NO TY
De community dat ben JIJ ;)

Ik heb zelf maar een paar supports waarmee ik fun heb als ik persee support zou moeten spelen dan pak ik meestal Alistar (Lulu toen ze ff free was)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjaggy schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:29:
[...]

waarom is het asociaal? en met carryen bedoel ik niet alleen AD carry, maar een goede jungle is ook al het halve werk.

Als je last pick bent in een team is het anders, dan moet je je gewoon aanpassen (doe ik ook). Maar ik zal nooit iets hebben van ik WIL support spelen. Met de huidige community, NO TY
Je zegt dat je geen support speelt niet dat je het als last pick wel speelt.
Maar in ranked hoef je maar 2 rollen te kunnen support en minimaal 1 willekeurige andere rol.
Als je dat kan heb je nooit enig probleem met wat je moet doen.
Je kan ook gewoon supports spelen die misschien niet gangbaar zijn maar wel werken.
Bijvoorbeeld support ashe, support heimer, support fiddle , support mao , support naut, support gp.
Tenzij je 2k elo + bent zijn die zeker viable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
bechown schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:33:
[...]

De community dat ben JIJ ;)

Ik heb zelf maar een paar supports waarmee ik fun heb als ik persee support zou moeten spelen dan pak ik meestal Alistar (Lulu in toen ze ff free was)..
Ik hoor inderdaad bij de community, maar als ik kijk naar hoe mijn LoL ervaring een jaar geleden was en nu? Belachelijk groot verschil naar mijn mening, I miss the old days ):

Ragers, leavers, afk en feeders zijn er altijd al geweest. Maar hoeveel ik er nu tegenkom is echt belachelijk, je moet gewoon GELUK hebben om in een beetje aardig/kletsend team te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

sjaggy schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:33:
[...]

sorry maar ik zou bij god niet weten wat ik op deze "Nederlandse?" zin moet reageren O_O
Begrijp je zijn punt niet? :) Lijkt mij redelijk logisch en het is een van de belangrijke zaken die de meeste kids in de queue niet begrijpen. Je kunt je lane verliezen door twee dingen, waarvan één veel vaker voorkomt dan de ander:
  1. Je hebt het zelf ongelooflijk verprutst
  2. De tegenstander was beter
De meeste mensen in de queue zien die twee dingen als hetzelfde, maar er zit een enorm verschil tussen. Nummer 2 komt véél vaker voor dan 1.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
Anoniem: 147715 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:34:
[...]

Je zegt dat je geen support speelt niet dat je het als last pick wel speelt.
Maar in ranked hoef je maar 2 rollen te kunnen support en minimaal 1 willekeurige andere rol.
Als je dat kan heb je nooit enig probleem met wat je moet doen.
Je kan ook gewoon supports spelen die misschien niet gangbaar zijn maar wel werken.
Bijvoorbeeld support ashe, support heimer, support fiddle , support mao , support naut, support gp.
Tenzij je 2k elo + bent zijn die zeker viable.
En hoe denk jij dat mijn teammates gaan reageren als ik ze vertel dat ik support ashe ga spelen, sorry maar dan durf ik nog voor 100 euro te wedden dat mensen meteen gaan roepen. REPORT ASHE REPORT ASHE!

Als ik support moet spelen zal ik zeker ook een "normale" support spelen, het enige wat ik gewoon echt duidelijk wilt maken is het feit dat je beter een betere AD carry hebt die daadwerlijk ook snowballt dan een goede support waarbij zijn AD carry de heletijd doodgaat ;)

edit @ hierboven, ik geef zeker toe dat een enemy beter kan zijn (logisch ben niet pro ofzo?), maar nog even een opmerking op die zin van Wagori.

Het maakt mij ook helemaal niet uit als iemand zijn lane verliest, wat ik alleen altijd zo vreselijk vind is dat het dan ook vaak voorkomt dat iemand dan zijn champion pickt, voor de rest helemaal NIKS zegt OF de prachtige zin I take mid or I feed. Geweldig zon mensen, en tja als zo'n mensen dan ook nog hun lane vol verpesten. tja.......

[ Voor 18% gewijzigd door sjaggy op 25-04-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307788

sjaggy schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:37:
[...]
En hoe denk jij dat mijn teammates gaan reageren als ik ze vertel dat ik support ashe ga spelen, sorry maar dan durf ik nog voor 100 euro te wedden dat mensen meteen gaan roepen. REPORT ASHE REPORT ASHE!

Als ik support moet spelen zal ik zeker ook een "normale" support spelen, het enige wat ik gewoon echt duidelijk wilt maken is het feit dat je beter een betere AD carry hebt die daadwerlijk ook snowballt dan een goede support waarbij zijn AD carry de heletijd doodgaat ;)
Dan kun je beter double carry gaan dan support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar je hebt nog nooit tegen of met die mensen gespeeld dus je weet niet of jij het beter zal doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

Natuurlijk is dat zo, maar wat jij niet lijkt te beseffen is dat de kansen op beide gelijk zijn. De kans op een slechte speler in de AD carry rol is even groot als de kans op een slechte speler in de support rol. Dus over meerdere games gezien valt dat tegen elkaar weg. Het is altijd makkelijk om jezelf te zien als de speler die beter is en dus de AD carry zou moeten spelen, maar dat weet je van tevoren niet hé ;)

offtopic:
Wat Wagori hierboven precies ook zegt dus ^^

En als je geen full-support wil spelen, pak dan Lux of zo. Als ik geen zin in pure support heb, of bang ben dat we tekort komen dan speel ik Lux of een andere aggressieve support. Het is al lang niet meer zo dat een support moet supporten en dús moet kunnen healen. :) Het gaat om minder CS pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Maakt toch niks uit? Ik speel nu ook veel kayle top en krijg ook vaak allemaal van die report QQ om mijn oren. Vervolgens heb ik vaak op level 3 FB en dan zijn ze stil.
Zelfde als je een onconventionele support gaat in het begin is je team misschien aan het zeuren als ze zien dat jij je best doet en het werkt zullen ze snel stoppen. Gisteren nog een 1700 elo support heimer botlane ziekelijk hard zien carryen. Hij had meer kills dan onze ad en ook meer assists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
Cloud schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:40:
[...]

Natuurlijk is dat zo, maar wat jij niet lijkt te beseffen is dat de kansen op beide gelijk zijn. De kans op een slechte speler in de AD carry rol is even groot als de kans op een slechte speler in de support rol. Dus over meerdere games gezien valt dat tegen elkaar weg. Het is altijd makkelijk om jezelf te zien als de speler die beter is en dus de AD carry zou moeten spelen, maar dat weet je van tevoren niet hé ;)

En als je geen full-support wil spelen, pak dan Lux of zo. Als ik geen zin in pure support heb, of bang ben dat we tekort komen dan speel ik Lux of een andere aggressieve support. Het is al lang niet meer zo dat een support moet supporten en dús moet kunnen healen. :) Het gaat om minder CS pakken.
ik ben ervan overtuigd dat een beetje fatsoenlijke speler iedere rol kan spelen, ik kan ook gewoon support spelen zonder te feeden of onnodig doodgaan. Support spelen is gewoon even op een andere manier LoL spelen (zoals dat ook bij iedere champion is). Voor de rest zijn de items van support heel erg easy :P en warden heb je nodig bij iedere lane.

edit @ hierboven, ik heb ook nooit gezegd dat het niet kan, alle combinaties zijn mogelijk in deze game hoor. Maar wil je je team een beetje rustig houden kan je ze gewoon beter geven wat ze willen.

[ Voor 7% gewijzigd door sjaggy op 25-04-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 147715 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:41:
[...]

Zelfde als je een onconventionele support gaat in het begin is je team misschien aan het zeuren als ze zien dat jij je best doet en het werkt zullen ze snel stoppen. Gisteren nog een 1700 elo support heimer botlane ziekelijk hard zien carryen. Hij had meer kills dan onze ad en ook meer assists.
Hehe klopt helemaal. Ik had gister Nautilus als support. Wat zeg je? Ja echt Nautilus! Ik was zelf Tristana dus ik dacht, nou dit zal wat worden. Maar we wonnen die lane zó ongelooflijk hard. De tegenpartij kon gewoon geen cs krijgen. Nautilus zie ik niet zo vaak maar doet blijkbaar bakken met damage en die skill met zijn anker is bijna zo eng als een blitz grab.

Uiteindelijk de game wel verloren omdat de andere lanes het verprutsten, maar bot lane was een eitje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386520

Nautilus als support vind ik geen vreemde rol hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neigt naar dagboek verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heimer support wil ik ook nog een keer doen, turrets zijn zo leuk, normaal speel ik hem alleen maar ap mid, of bottom in dominion, you shall not capture :D

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 243552 op 25-04-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
Cloud schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:49:
[...]

Hehe klopt helemaal. Ik had gister Nautilus als support. Wat zeg je? Ja echt Nautilus! Ik was zelf Tristana dus ik dacht, nou dit zal wat worden. Maar we wonnen die lane zó ongelooflijk hard. De tegenpartij kon gewoon geen cs krijgen. Nautilus zie ik niet zo vaak maar doet blijkbaar bakken met damage en die skill met zijn anker is bijna zo eng als een blitz grab.

Uiteindelijk de game wel verloren omdat de andere lanes het verprutsten, maar bot lane was een eitje. :)
Vergeet de passive niet van nautilus, hij heeft opzich heel erg veel CC. Snare, slow en knock-up ideaal voor support dus :) het enige wat hij mist is een heal of een shield(voor op iemand anders). Het nadeel aan nautilus is dus dat hij geen damage kan denyen op ze'n lane partner maar verder heeft hij heerlijke herass.

Een nadeel aan heimer support lijkt me wel dat die turrets de lane zullen pushen, voor de rest kan hij erg goed zonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
Wat betreft de support rollen heb ik ook wat vreemde supports gezien en gespeeld. Ik vind het zelf erg leuk om maokai support te spelen, beetje vreemd. maar wel lekker :-)

gisteren had ik bij mij in de lane een master-yi support (voor mij) en had ook een game met een ashe support op de tegenpartij. het is allemaal mogelijk.

Ik snap niet dat mensen zo moeilijk doen over die 'support' rol. in principe op elo tot 1400 is het enige wat je echt moet doen warden. wat gp/10 items en van die minions in de lane afblijven.

Ik speel zelf het meeste AD Carry. en als iemand aan me vraag wat voor support die moet nemen dan zeg ik altijd dat het mij niet uitmaakt als hij maar met dat char kan spelen. Ik heb liever een goede heimerdinger speler als support dan diezelfde persoon die een faal soraka gaat spelen (al is dat laatste erg lastig).

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384763

Cloud schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:49:
[...]

Vreemd dat je die nog niet eerder tegengekomen was. Nautilus is echt een heel stevige agressieve support pick, waarmee je op level6 vrij zeker bent van een kill. Toen die net uitkwam nam iemand van onze vaste premades die om te supporten en terwijl het oorspronkelijk een troll pick was, bleek het nog heel goed uit te draaien ook. Al snel zagen we dat we niet de enigen waren die dit deden.

Speel echt bijna enkel nog support en tracht de laatste tijd veel af te wisselen. Merk dat er veel 'ongewone' combinaties botlane beginnen voor te komen, precies of veel mensen zijn de traditionele 'koppels' beu op bot. Gisteren alistar-teemo bot lane, ook wel eens het proberen waard :)

Blitzcrank is wel me favoriet terug geworden sinds kort. Je kan er mensen zo ontzettend hard mee zonen en zijn kit is echt heel sterk in zowel teamfights als laning.

@Hierboven. Maokai support tegen een lane met soraka in is echt sterk. Weinig kan ze doen tegen je root+sappling+Q combos

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 384763 op 25-04-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
Leona is ook een goede support.

Leona support en Graves bot, bij level 6 is het gewoon over voor de tegenstander... CC van Leona en de damage van Graves wint gewoon een lane. Hetzelfde met Lux en Ashe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

En dit neigt naar iets wat in een TR (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif) zou moeten :)

Ik zie in de bovenstaande discussie geen problemen, maar mochten die er wel zijn dan is dit in elk geval níet de manier die aan te kaarten.

[ Voor 18% gewijzigd door Cloud op 25-04-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
Anoniem: 393088 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:33:
Nogmaals als de support spot de enigste over gebleven spot is hoor je naar mijn mening ook gewoon die rol te vervullen. Dat zal ik ook gewoon doen, echter wel met de waarschuwing dat ze mij in een rol geforceerd hebben die niet de sterkste kant van mij zal laten zien. Ik geef ook duidelijk in een ranked game aan welke rollen ik wel mogelijk kan vervullen, terwijl er daar al zat mensen zijn die hun zin doordrukken en geen rekening houden met of slacken in communiceren.
Je beseft je dat jij je teammates juist forceerd, en niet andersom ? Om maar even auto anolagie aan te slingeren, Je gaat toch ook niet het circuit (tijdens een race) op terwijl je in de bebouwde kom al niet kan rijden ? Dan ga je dit dus eerst leren, voor je andere 'in gevaar' gaat bregen. (gevaar is in lol dan even 'verhooge kans op verliezen')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
Ik heb 1 keer een ranked match tegen een Annie and Cassiopia moeten spelen op bot-lane, we werden de grond in geboort (ik ashe met een taric support). Gelukkig werd ik niet gefocused en heb ik de game afgesloten met een quadra kill (graves kwam net weg D: )

[ Voor 3% gewijzigd door sjaggy op 25-04-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

atlantisx schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:08:
[...]

Je beseft je dat jij je teammates juist forceerd, en niet andersom ? Om maar even auto anolagie aan te slingeren, Je gaat toch ook niet het circuit (tijdens een race) op terwijl je in de bebouwde kom al niet kan rijden ? Dan ga je dit dus eerst leren, voor je andere 'in gevaar' gaat bregen. (gevaar is in lol dan even 'verhooge kans op verliezen')
Nou kun je wel met dure termen gaan gooien maar dat gaat niks veranderen aan het feit dat iemand mij de support rol in forceert.

Als ik tijdens een ranked game alvorens aangeef welke rollen ik kan vervullen (en ik ben de laatste pick) maar de mensen picken alles behalve een support dan wordt ik in die rol geforceert en niet andersom. Kun je het nog zo mooi noemen, maar de schuld bij de last pick neerleggen is in dit geval vrij lastig want er is duidelijk gecommuniceerd.

Overigens als iedereen in de community 3 willekeurige rollen zou kunnen spelen breng je niemand in gevaar, echter kan het grootste gedeelte van de community enkel en en alleen een rol vervullen. Spijtig genoeg. (of ze stellen zich op die manier op). Nogmaals naar mijn mening ben je niet verplicht 'alle' rollen te moeten kunnen vervullen, met 3 mogelijke rollen heb je al meer dan genoeg variatie in je team zitten.

Rekening houden met elkaars kunnen vind ik persoonlijk nog altijd belangrijker als alleen maar naar je eigen kunnen kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 393088 op 25-04-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
Anoniem: 393088 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:16:
[...]

Nou kun je wel met dure termen gaan gooien maar dat gaat niks veranderen aan het feit dat iemand mij de support rol in forceert.

Als ik tijdens een ranked game alvorens aangeef welke rollen ik kan vervullen (en ik ben de laatste pick) maar de mensen picken alles behalve een support dan wordt ik in die rol geforceert en niet andersom. Kun je het nog zo mooi noemen, maar de schuld bij de last pick neerleggen terwijl is in dit geval vrij lastig want er is duidelijk gecommuniceerd.

Overigens als iedereen in de community 3 willekeurige rollen zou kunnen spelen breng je niemand in gevaar, echter kan het grootste gedeelte van de community enkel en en alleen een rol vervullen. Spijtig genoeg. (of ze stellen zich op die manier op). Nogmaals naar mijn mening ben je niet verplicht 'alle' rollen te moeten kunnen vervullen, met 3 mogelijke rollen heb je al meer dan genoeg variatie in je team zitten.
Insta-lockers, geweldig dat soort mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Komt erop neer dat je de eerste vier picks ergens de schuld van geeft, terwijl jij andersom hetzelfde zou doen? Geen support picken als je geen last pick bent, want je bent in andere rollen beter..

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
In normal games interesseert het me weinig. Daar dit specifiek over ranked gaat kan ik alleen maar zeggen:

Hoe later je bent om te kiezen, deste minder keuze heb je en daar zal je het mee moeten doen. Geef je aan dat je bepaalde rollen niet wilt spelen en je team kan en wil daar rekening mee houden, gefeliciteerd. anders doe je maar gewoon de rol die over blijft als la(a)t(st)e keus.

Ik vind de top rol gewoonweg vervelend, ik kan er niet lekker spelen en dat geef ik dan ook aan. toch is het al een aantal keren voorgekomen dat die plek overblijft. Dan ga ik gewoon zonder klagen daar staan en doe me best.
[...]
Overigens als iedereen in de community 3 willekeurige rollen zou kunnen spelen breng je niemand in gevaar,
Heb je daar een garantie voor?

als er nou 5 mensen in je team top/mid/ad-carry kunnen/willen spelen. heb je toch nog steeds een probleem. Zoals ik hierboven zei, als je last pick bent kan je aangeven wat je graag wilt spelen, maar als er 1 rol over blifjt dan heb je dat maar gewoon te doen, zonder klagen.

[ Voor 30% gewijzigd door DrFlash op 25-04-2012 15:24 ]

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Last pick is niet per definitie Support, last pick zou de aanvulling zijn voor het team.
En ja, dat is meestal de support, maar niet noodzakelijk zo.

In normal games geld deze ongeschreven regel niet eens, enkel draft en ranked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mensen houden we het wel vriendelijk? :)

Het is gewoon zo dat je 'pech' hebt als last pick. Je moet aanpassen voor het team. Ook al beheers je 4 rollen, als je een 5e moet spelen dan moet je die spelen.

Ik geef altijd duidelijk aan wat ik wel en niet goed kan. En als ik dan last pick ben en ik moet junglen (waar ik niet echt toppie in ben) dan geef ik dat duidelijk aan maar als er geen keuze is dan moet het maar. En dan doe ik mijn absolute best. Iedereen heeft rollen waar hij/zij beter is dan andere, maar ik geloof niet dat er rollen zijn die je helemaal niet kunt, kunnen. Misschien junglen voor de jungle changes, aangezien dat nu kinderlijk eenvoudig is qua junglen zelf. Maar dat is nu ook niet meer van toepassing gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
Cloud schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:25:
[mbr]Mensen houden we het wel vriendelijk? :)[/mbr]

Het is gewoon zo dat je 'pech' hebt als last pick. Je moet aanpassen voor het team. Ook al beheers je 4 rollen, als je een 5e moet spelen dan moet je die spelen.

Ik geef altijd duidelijk aan wat ik wel en niet goed kan. En als ik dan last pick ben en ik moet junglen (waar ik niet echt toppie in ben) dan geef ik dat duidelijk aan maar als er geen keuze is dan moet het maar. En dan doe ik mijn absolute best. Iedereen heeft rollen waar hij/zij beter is dan andere, maar ik geloof niet dat er rollen zijn die je helemaal niet kunt, kunnen. Misschien junglen voor de jungle changes, aangezien dat nu kinderlijk eenvoudig is qua junglen zelf. Maar dat is nu ook niet meer van toepassing gelukkig :)
Ik vind wel dat hier iets vergeten word, als je in een Ranked match last pick bent. Betekent dat dus ook dat je in vergelijking met je team ook de laagste ELO hebt.

edit: niet dat dit veel zegt (vooral in de ELO hell), maar you'll get the point ^^

[ Voor 3% gewijzigd door sjaggy op 25-04-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Wolk (cloud)
Ik denk dat de getoonde frustraties vooral komen doordat mensen gewoon willen spelen waar ze zin in hebben en niet waarin ze iets verplicht word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Clue van je verhaal je wordt alsnog een rol in geforceert. En dat is wat ik net daarboven ook al zei, alleen in een langer verhaal. Tuurlijk doe je het gewoon, je hoort me ook niet zeggen dat je dan met je kont tegen de keer in moet gaan. Maar jullie trekken dezelfde conclusies alleen verwoorden het anders.

@Tjado jou zou ik wel nog even aanraden om het verhaaltje beter te lezen. Schuld geven doe ik niemand, echter als er vanuit iedereen duidelijk gecommuniceerd wordt wat ie wel of niet kan is het absoluut overbodig om iemand een bepaalde rol in te forceren tenzij je instalockt omdat je fijn doet en laat waar je zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

sjaggy schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:28:
[...]

Ik vind wel dat hier iets vergeten word, als je in een Ranked match last pick bent. Betekent dat dus ook dat je in vergelijking met je team ook de laagste ELO hebt.
Ook dat ja, vrij belangrijk. Dat betekent dat op basis van de matchmaking diegenen boven je beter dienen te zijn dus wil je die júist in de carry rollen hebben zitten. Good find :)
Anoniem: 307788 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:28:
@Wolk (cloud)
Ik denk dat de getoonde frustraties vooral komen doordat mensen gewoon willen spelen waar ze zin in hebben en niet waarin ze iets verplicht word.
Dat zal wel ja, maar dan moet je gewoon geen Ranked spelen; speel dan Normal Draft of zo. Dan is de keuze reuze :) In Ranked play gaat het er gewoon serieuzer aan toe en doe je daar niet aan mee dan krijg je (soms terecht) gezeik. In Ranked willen mensen winnen, dus als je dan bijvoorbeeld resurrect Eve in de jungle wil spelen; heb je pech ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mee eens, mij hoor je ook niet klagen x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Depends hoe je dat weer bekijkt Cloud, zéér goede support kan ook een game "carryen". (weet even niet hoe ik het anders moet noemen). Dus misschien wil je ze aan de ene kant ook wel liever in een support rol zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
Cloud schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:34:
... als je dan bijvoorbeeld resurrect Eve in de jungle wil spelen; heb je pech ;)
Hahaha, doet me denken aan een filmpje dat ik gisteren heb gezien! XD Wat een baas:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384763

Anoniem: 393088 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:37:
Depends hoe je dat weer bekijkt Cloud, zéér goede support kan ook een game "carryen". (weet even niet hoe ik het anders moet noemen). Dus misschien wil je ze aan de ene kant ook wel liever in een support rol zien..
Denk dat dit net een omschrijving is die bij de rol support hoort. Een groep champions die door hun utility het team bijstaan en zelf de game niet kunnen carryen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik geef toe dat low elo (helo hell) het minder leuk is als support omdat als je zelf goed bent, je niet de kans hebt om je team te carryen.
Ik speel alles (was ooit higher elo, maar dankzij de DC reeks door patch tijd terug en unlucky teams ben ik veel elo kwijt).

Lower elo, als ik last pick ben en er is nog geen support, pak ik obviously een support (same for normal). Maar ik pak dan liever 1 waarmee ik kan iets kan doen endgame.
Nidalee is een voorbeeld.
Hier worden mensen enorm kwaad op als ik deze pick. Full ap build, ben enorm goed in de spear throw.
En dan is het na 5 min van insane spears stil :-).

Soraka low elo solo queue vind ik persoonlijk te boring om me zover te krijgen dat ik echt goed speel. Dus mijd ik dit liever.
Met RL in duo queue speel ik vaak wel is taric, soraka, alistar. Champ die veel kan doen maar zen AD carry nodig heeft voor de kill.

Imo zouden ze ranked moeten verhogen tot LVL 40 of 50. Teveel mensen die de game nog niet begrijpen zitten reeds in ranked. Maar 1 champ kunnen spelen. Niet begrijpen hoe het werkt . ..

Over de comments dat zelden iemand zijn lane failed moet ik toch repliek bieden.
Na 4 ganks en comments nog geen wards bijvoorbeeld op top lane vind ik vallen onder 'je snapt het spel niet'.
2 v 5 teamfight engage valt onder 'je snapt het spel niet'.
Dit is niet outplayed worden, maar gewoon gedrag dat niet in ranked hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 393088 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:29:
Clue van je verhaal je wordt alsnog een rol in geforceert. En dat is wat ik net daarboven ook al zei, alleen in een langer verhaal. Tuurlijk doe je het gewoon, je hoort me ook niet zeggen dat je dan met je kont tegen de keer in moet gaan. Maar jullie trekken dezelfde conclusies alleen verwoorden het anders.

@Tjado jou zou ik wel nog even aanraden om het verhaaltje beter te lezen. Schuld geven doe ik niemand, echter als er vanuit iedereen duidelijk gecommuniceerd wordt wat ie wel of niet kan is het absoluut overbodig om iemand een bepaalde rol in te forceren tenzij je instalockt omdat je fijn doet en laat waar je zin in hebt.
Je zei eerder dat je het juist NIET deed. Daar vallen mensen hier over, en terecht. En je kan nog zo duidelijk communiceren, als niemand van de 5 support wilt spelen kun je die rol inderdaad overlaten aan de last pick. Je kunt dat als forceren zien, maar ook gewoon als pech. Anders had je iemand anders in die rol moeten forceren. Is het dan opeens wel goed?

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 393088 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:37:
Natuurlijk, maar als je van jezelf vind dat je echt serieus goed in support bent dan kies je die rol wel als het lukt. Een vriend van mij waarmee ik regelmatig speel kiest ook eigenlijk altijd support. Is iemand hem voor dan wordt het AP carry maar voor de rest niets dan support. Daar is hij dan ook serieus goed in :)
Xeiji schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:38:
[...]

Hahaha, doet me denken aan een filmpje wat ik gisteren heb gezien! XD Wat een baas:
[video]
Wat een filmpje :D 'scumbag cleanse'. Ik heb eigenlijk Mundo nog nooit van mijn leven aangeraakt; is hij echt zo sterk als dit filmpje doet voorkomen? ;) Misschien maar eens een keertje mee gaan spelen, ik denk dat solo top het veiligste is om mee te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Laatst online: 09-05 11:51
Cloud schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:46:

Wat een filmpje :D 'scumbag cleanse'. Ik heb eigenlijk Mundo nog nooit van mijn leven aangeraakt; is hij echt zo sterk als dit filmpje doet voorkomen? ;) Misschien maar eens een keertje mee gaan spelen, ik denk dat solo top het veiligste is om mee te beginnen?
Ik speel mundo eigenlijk als main. maar idd solo top is zijn thuis plek. Zijn build is redelijk makkelijk je bouwt snel naar warmog en dan spirit visage en dan verder nog wat resists of nog een warmog gewoon lekker veel hp :P
Ik vind het een erg leuk champ om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
Mundo is niet bijzonder sterk. Een teamcompo maakt hem sterk.

Overigens is Mundo solo viable, zijn cleavers gaan op een gegeven moment veel pijn doen ;) Ook eens tegen een solo bot Mundo gespeeld (andere was aan het roamen), hij was niet dood te krijgen na level 6 en hij had genoeg sustain door zijn cleavers.

Soraka Q + Mundo = pijnlijke cleavers...

[ Voor 7% gewijzigd door Xeiji op 25-04-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Laatst online: 09-05 11:51
Xeiji schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:52:
Mundo is niet zo bijzonder sterk. Een teamcompo maakt hem sterk.

Overigens is Mundo solo viable, zijn cleavers gaan op een gegeven moment veel pijn doen ;) Ook eens tegen een solo bot Mundo gespeeld (andere was aan het roamen), hij was niet dood te krijgen na level 6 en hij had genoeg sustain door zijn cleavers.
Klopt dat is juist het leuke. Als je je ulti goed timed is hij niet dood te krijgen :D en je kan lekker je cleaver blijven spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
  • Laatst online: 24-07-2021
Cloud schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:46:
[...]
Mundo roep niet voor niets, Mundo go's where he pleases. :Y)
[...]
Rekening houden met elkaars kunnen vind ik persoonlijk nog altijd belangrijker als alleen maar naar je eigen kunnen kijken.
Maar dit doe je zelf dus niet.
[...]
Nogmaals naar mijn mening ben je niet verplicht 'alle' rollen te moeten kunnen vervullen, met 3 mogelijke rollen heb je al meer dan genoeg variatie in je team zitten.
Ben je ook absoluut niet, dat stelt ook niemand hier. Maar je zit opzettelijk mensen op ranked games te griefen, en dat stelt eigelijk niemand op prijs.

Normal, costum en desnoods draft zijn ook beschikbaar nadat je ranked unlocked.

[ Voor 11% gewijzigd door atlantisx op 25-04-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 22:15

Snappie88

Mr. Hollywood

[...]

Enig idee hoe vaak ik in een match kom (en dan meestal Ranked, omdat men in Normal het geen zier interesseert wat nu slim is en wat niet), alwaar de vierde en vijfde pick meteen moord en brand beginnen te schreeuwen dat ze geen Support willen/kunnen/mogen/zullen? Ik vind het bullshit, en mocht ik ooit in een potje met jou komen en voor de zoveelste keer horen dat iemand geen Support kan/wil/mag/zal, kan je de donder op zeggen dat ik in ieder geval geen Support lock!

TLDR: Ik ga ervan uit dat je Ranked bedoelt (of not, who cares?), en wat doe je in Ranked als je niet iedere rol kan spelen?

Edit:
Anoniem: 393088 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:01:
Dat iedereen iedere rol moet kunnen spelen vind ik persoonlijk onzin. Geef mij een jungle of een support rol en ik verkloot hoogstpersoonlijk alles wat een jungler of een support zou moeten doen. Overigens krijg ik in de support rol teveel trekjes wat ik met bijv. met mijn AD carry rol zou moeten doen, door last hits te nemen omdat ik er niet bij nadenk, of kills te pakken etc. Soms zijn bepaalde dingen nou eenmaal niet voor je weg gelegd en dat kun je simpelweg accepteren of je kunt ermee blijven kloten tot je er hopeloost gestoord van wordt en je andere mensen ook het plezier uit de game haalt.
Afbeeldingslocatie: http://babbelzzz.punt.nl/upload/gooisevrouwen.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Snappie88 op 25-04-2012 16:03 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat jij je aangesproken voelt kan ik niks aan doen. Zijn nou eenmaal mensen die zich zo gedragen, shit happens. Een forum is er overigens voor om discussie te voeren, en er zullen altijd dingen geplaatst worden die iemand niet bevalt. Wat de een haat kan de ander dood normaal vinden.
___

Ohja, juist want het is namelijk een must om alle 5 de rollen te kunnen spelen in ranked.. mensen die dat gaan verwachten van de community kunnen beter gelijk stoppen.

Overigens ben ik nog vrij weinig potjes tegengekomen waar mensen gelijk zeggen als 4e / 5e pick ik ga geen support spelen. Kom eerder potjes tegen waarbij mensen gewoon aangeven wat ze kunnen spelen en alles goed gaat, enkel die keren dat het fout gaat is het wel hatelijk.

En wat jij doet moet je allemaal zelf weten jongen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Anoniem: 393088 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:05:
Dat jij je aangesproken voelt kan ik niks aan doen. Zijn nou eenmaal mensen die zich zo gedragen, shit happens. Een forum is er overigens voor om discussie te voeren, en er zullen altijd dingen geplaatst worden die iemand niet bevalt. Wat de een haat kan de ander dood normaal vinden.
___

Ohja, juist want het is namelijk een must om alle 5 de rollen te kunnen spelen in ranked.. mensen die dat gaan verwachten van de community kunnen beter gelijk stoppen.

Overigens ben ik nog vrij weinig potjes tegengekomen waar mensen gelijk zeggen als 4e / 5e pick ik ga geen support spelen. Kom eerder potjes tegen waarbij mensen gewoon aangeven wat ze kunnen spelen en alles goed gaat, enkel die keren dat het fout gaat is het wel hatelijk.

En wat jij doet moet je allemaal zelf weten jongen :)
Je moet geen 2, 3 of 4 verschillende roles leren; je moet Support + wat je wilt leren.
Zo simpel is het. Je weet dat je van tijd tot tijd lastpick en dus waarschijnlijk support gaat zijn, zorg dat je deze role dan ook op het niveau van je huidige elo kan spelen.

Als je dat niet kunt, dan ga je in feite in de queue met een gedachte van 'als ik geen lastpick ben, heb ik een kans. Anders is m'n team redelijk zwaar in het nadeel.'

Het boeit niemand dat je die role niet zo leuk vindt, het is nu eenmaal de role met de minste directe invloed op het spel. Het feit dat jij lastpick bent betekent dat iedereen in jouw team beter speelt dan jou, anders had jij wel meer elo gehad. Zodoende moet je dat accepteren en inzien dat de rest misschien wel beter kan carrien dan jij met je gevoel van 'Ik zit in elo hell, niemand snapt er iets van, support sucks to carry'.

Het kan wat bruut overkomen, maar het mag wel eens. Mensen die de lobby binnen komen en zeggen van 'Im a bad support, if I support we lose' zijn een slechte invloed op de gehele community. Als je geen support kunt spelen op het niveau waar je zit, ga je dan wat oefenen en let meer op wat de support naast je doet wanneer jezelf AD bent.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
speedzor schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:20:
[...]

Je moet geen 2, 3 of 4 verschillende roles leren; je moet Support + wat je wilt leren.
Zo simpel is het. Je weet dat je van tijd tot tijd lastpick en dus waarschijnlijk support gaat zijn, zorg dat je deze role dan ook op het niveau van je huidige elo kan spelen.

Als je dat niet kunt, dan ga je in feite in de queue met een gedachte van 'als ik geen lastpick ben, heb ik een kans. Anders is m'n team redelijk zwaar in het nadeel.'

Het boeit niemand dat je die role niet zo leuk vindt, het is nu eenmaal de role met de minste directe invloed op het spel. Het feit dat jij lastpick bent betekent dat iedereen in jouw team beter speelt dan jou, anders had jij wel meer elo gehad. Zodoende moet je dat accepteren en inzien dat de rest misschien wel beter kan carrien dan jij met je gevoel van 'Ik zit in elo hell, niemand snapt er iets van, support sucks to carry'.

Het kan wat bruut overkomen, maar het mag wel eens. Mensen die de lobby binnen komen en zeggen van 'Im a bad support, if I support we lose' zijn een slechte invloed op de gehele community. Als je geen support kunt spelen op het niveau waar je zit, ga je dan wat oefenen en let meer op wat de support naast je doet wanneer jezelf AD bent.
dat laatste _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399205

mooie uiteenzetting en volledig terecht

support is ook niet mijn favoriete rol maar als ik lastpick ben neem ik die zonder twijfelen
ook al sta ik dan naast een ad carry die er niks van bakt en de schuld op mij afschuift
zo is het spel nu eenmaal

ik probeer gewoon mijn eigen spel te verbeteren, nooit te ragen en is mn lanepartner zo mongool om gewoon vooruit te lopen waar hij volledig uit positie gaat, dan moet hij dat maar weten, als ik volgens mijn inschatting hem kan helpen zal ik dat doen maar ik heb ondertussen ook wel afgeleerd om mn vel te riskeren om iemand te redden die een echt domme move doet om er dan ook aan onder te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386520

lolmeta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345705

Ik speel de laatste tijd in normaal altijd met blitz als support, wordt hij ook veel gespeeld in ranked of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Anoniem: 345705 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:40:
Ik speel de laatste tijd in normaal altijd me blitz als support, wordt hij ook veel gespeeld in ranked of niet?
Ik geloof het wel. Ik heb gisteren als Support Blitz nog een game gecarried. Met z'n W en Boots of Mobility kan je zo snel van lane wisselen, dat ze over het algemeen veel te laat SS roepen. Vind het een heerlijk agressieve support die late-game ook nog behoorlijke toevoeging heeft. Eigenlijk vind ik Blitz leuker en beter dan Leona en Nunu.

Overigens for (the ones who care) bouw ik hem als volgens:

- Meki Pendant + 1x Ward + 1x Health Potion
- First recall - Finish Tear of the Goddess
- Second recall - Finish Faerie Charm / Heart of Gold + Boots of Mobility

Core:
Afbeeldingslocatie: http://na.leagueoflegends.com/sites/default/files/game_data/1.0.0.137/content/item/3117.png Afbeeldingslocatie: http://na.leagueoflegends.com/sites/default/files/game_data/1.0.0.137/content/item/3070.png Afbeeldingslocatie: http://na.leagueoflegends.com/sites/default/files/game_data/1.0.0.137/content/item/1004.png Afbeeldingslocatie: http://na.leagueoflegends.com/sites/default/files/game_data/1.0.0.137/content/item/3132.png Afbeeldingslocatie: http://na.leagueoflegends.com/sites/default/files/game_data/1.0.0.137/content/item/3024.png

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je nog wel genoeg gold om fatsoenlijk te warden snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snappie88 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:47:
[...]

Ik geloof het wel. Ik heb gisteren als Support Blitz nog een game gecarried. Met z'n W en Boots of Mobility kan je zo snel van lane wisselen, dat ze over het algemeen veel te laat SS roepen. Vind het een heerlijk agressieve support die late-game ook nog behoorlijke toevoeging heeft. Eigenlijk vind ik Blitz leuker en beter dan Leona en Nunu.

Core:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
En qua runes? een van de champions waar ik nog over aan het denken ben om te spelen, aangezien ik er persoonlijk een hekel aan heb.. die grab.. hatelijk. Geeft mij alleen maar meer reden om hem te spelen dus :p if you can't beat them, join them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Anoniem: 307788 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:49:
Heb je nog wel genoeg gold om fatsoenlijk te warden snappie?
Da's een nadeel inderdaad. Sowieso pas recallen als je genoeg geld hebt voor je item + 1/2 wards. Laatst voor de verandering eerst een Faerie Charm gehaald in plaats van de Tear (begon met het verkeerde item ;( ) maar kon geen wezenlijk verschil eruit opmaken.

Wel wordt een Oracle over het algemeen naar midgame uitgesteld.
Anoniem: 393088 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:50:
[...]

En qua runes? een van de champions waar ik nog over aan het denken ben om te spelen, aangezien ik er persoonlijk een hekel aan heb.. die grab.. hatelijk. Geeft mij alleen maar meer reden om hem te spelen dus :p if you can't beat them, join them.
Masteries: 9/0/21 zo uit m'n hoofd
Runes: Quents: GP/5 - Red: Magicpen - Yellow: Armor - Blue: geen idee (MP5/CDR/Magicres hoogstwaarschijnlijk)

Heb laatst de boel allemaal aangepast en weet door de bomen het bos niet meer. Denk echter dat de core wel vrij solide is. Eigenlijk moet er wat theorycrafting tegen die blue keuze aangegooid worden ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Snappie88 op 25-04-2012 16:54 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345705

idd ik ben ook begonnen door zijn grab spel

@ snappie bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snappie88 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:52:
[...]Da's een nadeel inderdaad. Sowieso pas recallen als je genoeg geld hebt voor je item + 1/2 wards. Laatst voor de verandering eerst een Faerie Charm gehaald in plaats van de Tear (begon met het verkeerde item ;( ) maar kon geen wezenlijk verschil eruit opmaken.

Wel wordt een Oracle over het algemeen naar midgame uitgesteld.
Het agressieve support rol van Blitz kan je prima volbrengen hoor ik zo, echter hoort er ook nog map control bij, misschien is dit een puntje om in je speelwijze te proppen om de ultieme blitz te worden ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Anoniem: 307788 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:55:
[...]

Het agressieve support rol van Blitz kan je prima volbrengen hoor ik zo, echter hoort er ook nog map control bij, misschien is dit een puntje om in je speelwijze te proppen om de ultieme blitz te worden ^_^
Map control zit wel goed bij mij ;) Daarom prop ik ook meteen die eerste ward erin. Over het algemeen is het een waiting game tot level 3 om daarna vol los te gaan. Tussen level 3 en 6 horen er eigenlijk wel een paar kills bij te zitten, en daardoor automatisch ook een recall. Bot wards zijn dus volop aanwezig. Je room-of-error is echter wel wat kleiner ja.

Ach, ik boek vooralsnog heerlijke resultaten op dit elo. Van 't weekend wel een potje met een Kog als AD gehad in Ranked die me helemaal kapot schold, maar dat was eigenlijk ook het enige wat hij die game deed (schelden/typen dus)...

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
Anoniem: 399205 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:39:
mooie uiteenzetting en volledig terecht

support is ook niet mijn favoriete rol maar als ik lastpick ben neem ik die zonder twijfelen
ook al sta ik dan naast een ad carry die er niks van bakt en de schuld op mij afschuift
zo is het spel nu eenmaal
Hier ben ik het niet mee eens. Ten eerste: schuld afschuiven het heeft meer te maken met de slechte qualiteit mens achter de computer. Ten tweede: het is de algemeen geaccepteerde "meta", niet het spel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snappie88 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:47:
[...]

Core:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Ik vind blitz support ook heel leuk en zeker effectief als je goed kan pullen.
Zou je build alleen niet zo doen. Ik bouw eerste back een philo stone ipv tear of the godess.
Dan heb ik evenveel mana regen maar ipv onnodig veel mana heb ik gold/5 zodat ik meer wards kan halen.
Met 1 gp/5 kan je namelijk 3 wards tegelijk blijven runnen en met een tear zit je maar aan max 2.
En 2 is vaak niet genoeg want je wilt er sowieso 1 in tribrush en vaak ook 1 in de bush waar de enemy support campt.
Ook bouwt tear niet uit naar een goed item voor een support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-05 01:38
Na velen pogingen dan eindelijk een ranked game succesvol gestart
Onze team compo
sona as support
Warwick de jungler
Urgot carry ad
ahri
yorick

De opstelling zag er goed uit.
Iedereen verzamelde zich bij de blue om er achter te komen dat ww afk was gegaan
nadat ahri de blue maar had gekregen werd duidelijk waarom warwick afk was.
Warwick was de game gejoined om het voor andere het te verzieken
Niet alleen zat die allemaal rot opmerkingen en pornosites in de chat te spammen
Toen wij uiteindelijk toch aan de winnende hand waren, probeerde die te gaan feeden

Maar het verhaal zou niet compleet zijn als onze sona niet ontzettend veel connectie problemen had gehad. En niet eens wards kon plaatsen i.v.m. de problemen.

Uiteindelijk ondanks alle problemen toch gewonnen
lrf://www/replays/388513/download/388513.lrf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Snappie88 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:57:
Map control zit wel goed bij mij ;) Daarom prop ik ook meteen die eerste ward erin.
En toch geef je mapcontrol op met die opening en ga ik mee met de zorg van Exlaxl.

Veel supports openen tegenwoordig met meerdere wards waaronder vaak één pink. Zeker als ze jouw meki opening zien met bv. een CV @fountain horen ze pink te kopen.

Het grotere aantal wards van de tegenstander en het feit dat jij pas veel later bijkoopt omdat je tear rushed voor GP/10 items maakt al automatisch dat je mapcontrol opgeeft vs een traditionele support build. Die eerste recall voor je Tear duurt namelijk veel te lang omdat jij geen CS kunt nemen. Zo gaat te veel van je early gold op aan items ipv wards en vertraagt het je Oracle en aura items verder.
Wordt die ene ward dan ook nog eens gepinked (wat op hoger nivo zeker gaat gebeuren met zo'n opening) dan geeft het je ook nog eens een grotere goudachterstand naast het opgeven van mapcontrol.

Je kunt hierdoor early nooit pushen en zult veel defensiever moeten spelen, beide zaken die niet echt samengaan met blitz zijn speelstijl (zoning en agro). Dat je op een blitz support misschien wel zaken bouwt die je op andere supports niet bouwt kan ik me goed voorstellen. Dit mag alleen nooit betekenen dat je hierdoor minder ward en door de natuur van de support rol zal dit altijd beperkt blijven tot maximaal één of twee specifieke items late game.

Als support heb je nu eenmaal niet zo veel verschillende builds die mogelijke zijn als bij een solo rol. Er zijn wel wat verschillen maar die zijn er vooral als je wint of in de late game build. Goud van kills of assists zou niet meegenomen moeten worden bij het formuleren van een build aangezien dit nooit gegarandeerd is.

edit: ben zo traag, beetje wat lord-ronddraai hierboven ook zegt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-05 21:13
Nooit support gespeeld net twee potjes Alistar :) Eerste ging goed 6/2/11. Tweede minder 1/7/3. Tweede potje rare bottom lane. Fiora en Alkali. Gingen niet al te goed.

[ Voor 28% gewijzigd door spookz0r op 25-04-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Anoniem: 147715 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:19:
[...]

Ik vind blitz support ook heel leuk en zeker effectief als je goed kan pullen.
Zou je build alleen niet zo doen. Ik bouw eerste back een philo stone ipv tear of the godess.
Dan heb ik evenveel mana regen maar ipv onnodig veel mana heb ik gold/5 zodat ik meer wards kan halen.
Met 1 gp/5 kan je namelijk 3 wards tegelijk blijven runnen en met een tear zit je maar aan max 2.
En 2 is vaak niet genoeg want je wilt er sowieso 1 in tribrush en vaak ook 1 in de bush waar de enemy support campt.
Ook bouwt tear niet uit naar een goed item voor een support.
Check de passive van Blitzcrank ;) Vind het een heerlijk item op hem mede door de synergie met z'n passive. Als de game te lang door gaat uitbouwen naar Manamune, Sheen erbij (Trinity als 't nog langer duurt) en je hebt een erg leuke burst.

Wat je zegt over eerst een Faerie Charm halen klopt, echter wordt ik gewoon knettergeil van stacks bouwen op de Tear, dat ik deze voorrang geef. Vooralsnog werkt het prima voor mij.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janna to stronk
net een insane ranked game gehad, 4/4/39 geeindigd. die 4 kills waren allemaal binnen de 10 minuten omdat ik steeds per ongeluk de last hit had xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snappie88 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:59:
[...]

Check de passive van Blitzcrank ;) Vind het een heerlijk item op hem mede door de synergie met z'n passive. Als de game te lang door gaat uitbouwen naar Manamune, Sheen erbij (Trinity als 't nog langer duurt) en je hebt een erg leuke burst.

Wat je zegt over eerst een Faerie Charm halen klopt, echter wordt ik gewoon knettergeil van stacks bouwen op de Tear, dat ik deze voorrang geef. Vooralsnog werkt het prima voor mij.
Ik weet wat de passive van blitz is. Maar als je een tear rusht kan je daarna of geen items meer kopen, tenzij je kills/assits/dragons/towers pakt. Of je kan geen wards plaatsen. Voor beide tegelijk heb je nou eenmaal niet genoeg geld als 0 cs support.

Waarvoor gebruik je tear eigenlijk? Om mensen te baiten? Of voor de defensieve stats?
Want als je het gebruikt om meer te kunnen tanken kun je beter een glacial shroud halen.
Voor mana hoef je het niet te doen want je gaat niet echt meer oom met blitzcrank sinds ze zijn mana kosten hebben bijgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:01
Cloud schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:35:
[...]

Begrijp je zijn punt niet? :) Lijkt mij redelijk logisch en het is een van de belangrijke zaken die de meeste kids in de queue niet begrijpen. Je kunt je lane verliezen door twee dingen, waarvan één veel vaker voorkomt dan de ander:
  1. Je hebt het zelf ongelooflijk verprutst
  2. De tegenstander was beter
De meeste mensen in de queue zien die twee dingen als hetzelfde, maar er zit een enorm verschil tussen. Nummer 2 komt véél vaker voor dan 1.
1b - een buurlaneteam verprutst het en die lanetegenstander komt bij jou buurten.
2b - een buurlaneteam wordt zo overclassed dat tegenstander ook een poging op jouw lane doet.

Al met al is het waarschijnlijk dat je een gelijkwaardig team tegenover je hebt. En dat je tenminste een van je lanes gaat verliezen (puur statistisch). En daarna wordt het gecompliceerd.

Moraal speelt namelijk zeker mee. Vijf excellente spelers die puur op eigen kunnen picken en spelen, zullen het moeilijk hebben tegen 'gewoon' goede spelers die een hechte samenwerking hebben. Teamspeak e.d. spelen al zo veel mee.

Vandaar uit kan je al snel concluderen dat samenwerking loont. Ik ga er even vanuit dat de volgende opmerking klopt:"in de huidige meta is een ad-carrysupportend karakter nodig om meer kans op winst te maken". Dus ofwel iemand die geen support last-picked (zonder support al gekozen) is het er niet mee eens, ofwel zoekt de uitzondering.

Deze teamsamenwerking is niet vanzelfsprekend. Ik merk dat als ik tussen gasten van mijn lvlbracket zit, er meer samenwerking is dan als ik in teams met een handvol levels hoger. En dat tien of (inmiddels niet) meer levels verschil elk karakter bombardeert tot carry. Dus in een random normal game zou ik geen support verwachten. In ranked is het belangrijk om binnen het verwachtingspatroon te blijven van je medespelers (tot op zekere laagte ;) ). Briljante acties en ingevingen kunnen namelijk ook je teammembers zodanig verrassen dat ze ... stilvallen...

Desondanks denk ik dat ik toch maar eens goed naar een leuke support ga kijken. Lolpro heeft vast wel een leuke alistar-guide.

Andere vraag: gister was ik een junglewick met precies dezelfde gear+lvl als mijn tegenstander, ook een junglewick. Ik had heal+smite en hij had flash+smite (ik pakte draakje solo, heal is dan handig). In een vrij eerlijke een op een (ik had de ball op hem, maar hij zag me aankomen), ownde hij mijn ass. Ondanks mijn heal en pots... Aan het eind merkte ik dat hij qua summoner 6 lvls hoger was dan ik. Maakt dat echt *zoveel* uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zat het met de runes? Runes kunnen echt veel verschil maken en die waren denk niet gelijk of wel?

en daarbuiten heb je skill. Als je twee mensen met gelijke kit, gelijke runes, gelijk lvl etc tegenover elkaar zet zal degene met de meeste skill winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6 levels verschil zorgt ervoor dat met dezelfde items de enemy warwick 600 hp 20 armor, 9 mr, 20% attack speed en 20 ad meer heeft dan jij. Dus je zal dan met een stuk betere items moeten aankomen.

Edit: zie dat het summoner level is, dan hangt het zoals boven mij gezegd word van runes en masteries af. skill lijkt me bij een 1v1 met warwick tegen warwick niet echt meespelen.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 147715 op 25-04-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-05 21:13
wheez50 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:15:
[...]

1b - een buurlaneteam verprutst het en die lanetegenstander komt bij jou buurten.
2b - een buurlaneteam wordt zo overclassed dat tegenstander ook een poging op jouw lane doet.

Al met al is het waarschijnlijk dat je een gelijkwaardig team tegenover je hebt. En dat je tenminste een van je lanes gaat verliezen (puur statistisch). En daarna wordt het gecompliceerd.

Moraal speelt namelijk zeker mee. Vijf excellente spelers die puur op eigen kunnen picken en spelen, zullen het moeilijk hebben tegen 'gewoon' goede spelers die een hechte samenwerking hebben. Teamspeak e.d. spelen al zo veel mee.

Vandaar uit kan je al snel concluderen dat samenwerking loont. Ik ga er even vanuit dat de volgende opmerking klopt:"in de huidige meta is een ad-carrysupportend karakter nodig om meer kans op winst te maken". Dus ofwel iemand die geen support last-picked (zonder support al gekozen) is het er niet mee eens, ofwel zoekt de uitzondering.

Deze teamsamenwerking is niet vanzelfsprekend. Ik merk dat als ik tussen gasten van mijn lvlbracket zit, er meer samenwerking is dan als ik in teams met een handvol levels hoger. En dat tien of (inmiddels niet) meer levels verschil elk karakter bombardeert tot carry. Dus in een random normal game zou ik geen support verwachten. In ranked is het belangrijk om binnen het verwachtingspatroon te blijven van je medespelers (tot op zekere laagte ;) ). Briljante acties en ingevingen kunnen namelijk ook je teammembers zodanig verrassen dat ze ... stilvallen...

Desondanks denk ik dat ik toch maar eens goed naar een leuke support ga kijken. Lolpro heeft vast wel een leuke alistar-guide.

Andere vraag: gister was ik een junglewick met precies dezelfde gear+lvl als mijn tegenstander, ook een junglewick. Ik had heal+smite en hij had flash+smite (ik pakte draakje solo, heal is dan handig). In een vrij eerlijke een op een (ik had de ball op hem, maar hij zag me aankomen), ownde hij mijn ass. Ondanks mijn heal en pots... Aan het eind merkte ik dat hij qua summoner 6 lvls hoger was dan ik. Maakt dat echt *zoveel* uit?
http://www.lolpro.com/gui...-guide-support/item-build die gebruik ik voor Alistar support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niet in game, in game zijn ze beide hetzelfde lvl. Zou toch wat zijn als ingame iemand 6 lvl's voorsprong heeft. De andere ww was 6 lvl's hoger met zijn account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420148

Anoniem: 243552 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:25:
niet in game, in game zijn ze beide hetzelfde lvl. Zou toch wat zijn als ingame iemand 6 lvl's voorsprong heeft. De andere ww was 6 lvl's hoger met zijn account
Blijft een groot voordeel qua runes en masteries. Een quint en een paar marks meer maakt een redelijk goed verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:01
Het waren summonerlevels - degene die tot 30 gaan :P

Ik ga er vanuit dat het lvlverschil+build uitmaakt. Maar zoveel dat 'ie een summonerheal+pots (die hij niet had) kan compenseren? Anders (dus ook als 'ie lvls hoger was in de 1-18 rangelvls) was ik het gevecht nooit aangegaan (waarom een 1vs1 verliezen als je met ff wachten er een 2vs1 in je voordeel van kan maken? Ik heb wat dat betreft weinig eer in lol O-) )

[ Voor 6% gewijzigd door wheez50 op 25-04-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420148 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:26:
[...]

Blijft een groot voordeel qua runes en masteries. Een quint en een paar marks meer maakt een redelijk goed verschil.
precies wat ik al verteld had
Pagina: 1 ... 3 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.