ik speel Darius volledig weg met Teemo op top
0/22/8 attspd reds armor yellows ap blues ap quints
flash ignite
doran's blade, boots, doran's ring, berserker greaves, phage, malady, frozen mallet, wit's end, hextech gunblade, guinsoo's rageblade ( laatste items hex en guinsoos ben ik nog niet helemaal uit maar het werkt wel, guinsoos kan zeker vervangen worden door nashor's tooth als je de CDR wil, evt ook GA of Atma's )
gg
je kan er niets tegen doen met darius, ik zone jouw ass zo hard dat je 4 lvls achter loopt tegen 10min
teemo vs darius
blind enkel als je gepulled wordt of als je voor de kill gaat als ie low is
je poison AA zorgen ervoor dat hij zowel armor als MR nodig heeft om tegen je te kunnen vechten
maar tegen dat hij dat kan veroorloven is het te laat
en eigenlijk hebben ze meer MR nodig maar je malady helpt daar mee en ignite ook wel de dot van ignite + poison AA doet echt rap veel pijn
je bent tanky genoeg met mijn build om niet door een bleedcombo te sterven als hij al in range kan komen
met je superior MS kan je hem perfect wegpesten en enkel lasthitten zodat je zowiezo xp en gold denial hebt
of flash weglopen indien hij je zou verrast hebben
je hebt genoeg AP om je shrooms goed wat pijn te laten doen waardoor je jungle ganks bijna compleet kan counteren
uiteindelijk ben je onstopbaar, eenmaal je mallet af is kan je de meeste 1v1 volledig aan door je lvl voordeel, behoorlijk wat HP en ze geraken niet meer wegen sterven redelijk snel met je malady stacks erbovenop, gewoon blijven split pushen, je ziet ze toch komen met je shrooms en endgame leg je turrets redelijk snel neer met attspd 2.xx en behoorlijk wat ad, je kan farmen als een malle en je hebt genoeg ap om je blind, poison en shrooms meer dan genoeg pijn te laten doen
enige waarvoor je moet opletten is een burst ap mid die early top komt ganken maar meestal lopen die onderweg zelf wel in een shroom en kan jij hen pakken of blijf je veilig stealthed bij je toren
als ze darius laten switchen is het kwaad al geschied en zit je een paar lvls voor
voor mij is teemo de darius counter, ik heb sedert ik die build eens gebruikt heb tegen een darius en zag hoe succesvol het ging het al een paar keer gedaan als counterpick en totnogtoe geen enkele darius gezien die er iets tegen kon beginnen
in het begin pakken ze een paar minions farm maar eenmaal ik dorans blade + dorans ring + berserker greaves heb is het zonen geblazen en is het voorbij
edit:
http://www.championselect.net/champ/Darius
blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over denkt
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 12-11-2012 16:12
]