Vicariously I live while the whole world dies
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Als je verliest verlies je elo en dat wordt gebaseerd op het elo van de tegenstanders ( dacht ik ).thewizard2006 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:30:
Hoe worden je + of - punten eigenlijk berekend voor ranked matches. En dan specifiek solo. Krijg je zoiezo minpunten als je verliest bijv? Want je kan het bijv erg goed doen maar je team is bagger. Dan zou je minpunten krijgen ondanks dat je het in je eentje waarschijnlijk beter hebt gedaan dan alle tegensanders (bij wijze van spreken).
Dus ja als je een bagger team hebt en jij staat 40-0-40 dan verlies je nog steeds elo
dan verlies je zelfs ruwweg evenveel elo als de rest van je teamSHEePYTaGGeRNeP schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:31:
[...]
Als je verliest verlies je elo en dat wordt gebaseerd op het elo van de tegenstanders ( dacht ik ).
Dus ja als je een bagger team hebt en jij staat 40-0-40 dan verlies je nog steeds elo
elo loss/gain word bepaald door de tegenstanders elo (gemiddelde van hun team, dus niet je lane tegenstander)
de matchmaking kan namelijk niet 10x precies dezelfde elo vinden voor een potje (niet elke keer iig) en dus word je elo gain/loss aangepast met hoe waarschijnlijk het is dat je wint (volgens elo dus)
als jouw team bijvoorbeeld 1200 elo gemiddeld heeft en de tegenstander 1210 gemiddeld zal jouw team minder elo verliezen op een loss, en meer elo krijgen op een win
dit verschil wordt groter zodra je gaat duoqueën:
als jij met je 1500 elo aankomt met een duo van 1000 elo, dan gaat de matchmaking heel gek doen om het gemiddelde van beide teams op de 1250 te krijgen
als jij dan dat potje wint (met je 1500) zal je veel minder elo krijgen dan je maat, maar als je verliest ga je ineens hard achteruit (zeker in vergelijking met je maat)
exacte cijfers weet ik niet, maar ik geloof dat het ongeveer ~5 elo verschil (meer/minder) kan zijn in soloque
duoque verschil ligt aan wat je maat heeft, geen idee tot hoever dat kan oplopen
[ Voor 15% gewijzigd door thewizard2006 op 07-11-2012 11:22 ]
Verwijderd
Het systeem werkt bij een duoque zo:
(jou_elo + buddy_elo) / 2 + extra_elo = gemiddeld elo.
Je zal als 1000 elo duoque met 1500 elo duoque nooit op 1250 uitkomen maar eerder op 1300 a 1350.
Verder krijg ik de laatste dagen in soloque ook heel vaak erg grote verschillen binnen mijn teams (komt dat omdat er niemand meer ranked speelt voor de reset ofzo?).
Ik had pas een team waar ik 1650 elo was en de rest allemaal 1500 a 1550 (met een 1350 er nog bij). Dat was wel een dieptepunt (als de enemies dan wel alleemaa 1600 zijn.
Nja aan de andere kant ook weer niet het..thewizard2006 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:21:
Dat is wel minder dan. Naja ik heb het idee dat ik opzich over het gemiddelde een redelijk positief resultaat heb gehaald met de teams waar ik in zat. Dus het zal dan uiteindelijk wel uitmiddelen. Jammer dat je dan niet beloond wordt als je bijv de meeste kills/assists of hoge CS hebt. Aan de andere kant zou dit weer zaken als KS en Creep farming terwijl het niet nodig is in de hand werken.
Als jij puur en alleen CS haalt en geen kills en deaths zou je hoger zijn dan iemand die probeert lanes te ganken en soms gekilled wordt?
En ook met de Kills/assists hetzelfde.. Als een enemy zo gaat feeden omdat ie aan het trollen is zou jij bijv. 20 kills halen en een stuk hogere rating krijgen..
Het is een teamspel dus vind niet dat ze naar individuele stats moeten kijken..
End-of-Season Two Patch Update
http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=912000We’re continuing to work hard on the end of season patch which includes your rewards for Season Two. We’re still ironing out a few kinks, and we aren’t going to deploy until we’re confident it’s ready and polished.
As a result, ranked queues will remain available until we’re ready to pull the trigger on the patch. Your end of season rewards will still be based on the highest rating you earned between September 12th and when maintenance begins for the upcoming patch. Thanks for your patience!
Verwijderd
Er zou in feite helemaal geen solo queue moeten zijn, omdat het niet representatief is. Er zijn spelers van 2k+ Elo geweest die er door een pro heen gecarried zijn. (zie Milkfat)Defqonwolf schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:26:
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 11:48 ]
welke extra elo heb je het over dan? de matchmaking gaat zoeken naar gelijkwaardige elo's (1250 dus) of dat lukt is een 2deVerwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:26:
Die 5 elo +- kan veel hoger zijn.
Het systeem werkt bij een duoque zo:
(jou_elo + buddy_elo) / 2 + extra_elo = gemiddeld elo.
Je zal als 1000 elo duoque met 1500 elo duoque nooit op 1250 uitkomen maar eerder op 1300 a 1350.
Verder krijg ik de laatste dagen in soloque ook heel vaak erg grote verschillen binnen mijn teams (komt dat omdat er niemand meer ranked speelt voor de reset ofzo?).
Ik had pas een team waar ik 1650 elo was en de rest allemaal 1500 a 1550 (met een 1350 er nog bij). Dat was wel een dieptepunt (als de enemies dan wel alleemaa 1600 zijn.
Verwijderd
Dus er is vannacht nog geen solo queue reset geweest?Thormodo schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:39:
Nog geen ETA op de patch...
End-of-Season Two Patch Update
[...]
http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=912000
Verwijderd
Als je duo queued voegt het systeem extra Elo toe aan je totaal tijdens matchen, omdat het bvb oneerlijk is als jij + vriend waar je al jaren mee speelt carry/support spelen terwijl het andere team twee random guys heeft die voor het eerst elkaar leren kennen.godofal schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:50:
[...]
welke extra elo heb je het over dan? de matchmaking gaat zoeken naar gelijkwaardige elo's (1250 dus) of dat lukt is een 2de
nope, je hebt dus nog extra tijd om gold te halen!Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:52:
[...]
Dus er is vannacht nog geen solo queue reset geweest?
Verwijderd
Gold al lang gehaald, ik wil gewoon zo snel mogelijk elo reset om ff tryhard een vers begin te hebben.Vicarious schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:58:
[...]
nope, je hebt dus nog extra tijd om gold te halen!SNEL RANKED STAMPEN ALS EEN MALLEEEEE!
Gaat niet lukken.Vicarious schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:58:
[...]
nope, je hebt dus nog extra tijd om gold te halen!SNEL RANKED STAMPEN ALS EEN MALLEEEEE!
Ranked queue is uitgezet tot de patch
onzin, staan aan tot de patchsnoos schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:03:
[...]
Gaat niet lukken.
Ranked queue is uitgezet tot de patch
verkeerd gelezen dan.
Naar mijn weten krijg je niks meer. alleen elo.
En een reward aan het eind van het seizoen dus
[ Voor 10% gewijzigd door snoos op 07-11-2012 12:24 ]
http://euw.leagueoflegend...wards-and-ratings-changesthewizard2006 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:15:
Krijg je nog iets anders bij een bepaalde ranking behalve een eventuele hogere Epeen?RP/IP beloning oid?
http://competitive.euw.le...ason-two-rating-tiers-euw
Icoontjes e.d.
[ Voor 10% gewijzigd door Thormodo op 07-11-2012 12:34 ]
ah, dat wist ik nietVerwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:52:
[...]
Als je duo queued voegt het systeem extra Elo toe aan je totaal tijdens matchen, omdat het bvb oneerlijk is als jij + vriend waar je al jaren mee speelt carry/support spelen terwijl het andere team twee random guys heeft die voor het eerst elkaar leren kennen.
dat is niet echt eerlijk imo
9 v/d 10x zal een duoque niet al jaren of zelfs maar weken met elkaar spelen, zoveel verschil zal er dus niet in zitten
Verwijderd
En daarom zijn de premades bot zo berucht.godofal schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:52:
[...]
ah, dat wist ik niet
9 v/d 10x zal een duoque niet al jaren of zelfs maar weken met elkaar spelen, zoveel verschil zal er dus niet in zitten
yupVerwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:58:
[...]
En daarom zijn de premades bot zo berucht.
ik heb ze vaak genoeg hard zien falen, nu snap ik tenminste waarom
edit: relevant: net potje gespeeld met een geforceerde blitz/ali botlane waardoor ik als vayne met darius top stond
wel hard naar de overwinning gecarried dankzij darius die farm op offerde en een mooi avarice blade
critluck FTW
[ Voor 33% gewijzigd door godofal op 07-11-2012 15:26 ]
licht eraan of je een goede bot combo bentVerwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:29:
Volgens mij kun je als duo beter Top en Jungle gaan. Heb je meer invloed op de match.
zoals gezegd: je krijgt extra elo met duoque, dus kan je er redelijkerwijs vanuit gaan dat je top lane eerder gaat verliezen dan winnen, de jungler kan zich namelijk niet alleen op top richten
als je al een tijdje duo bot doet kan je daar meer betekenen, daar zal je dan dus kills kunnen pakken en de carry fed krijgen
Verwijderd
Denk dat je met mid en jungle het meeste invloed hebt. Je kan dan vrij goed de game controleren doordat je in principe alle lanes goed kan ganken en bij alle objectives kunt komen. Je zult dan alleen wel heel goede gamesence nodig hebben anders word je gewoon outplayed.godofal schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:39:
[...]
licht eraan of je een goede bot combo bent
zoals gezegd: je krijgt extra elo met duoque, dus kan je er redelijkerwijs vanuit gaan dat je top lane eerder gaat verliezen dan winnen, de jungler kan zich namelijk niet alleen op top richten
als je al een tijdje duo bot doet kan je daar meer betekenen, daar zal je dan dus kills kunnen pakken en de carry fed krijgen
Grootste kans om te winnen lijkt me toch als je als botlane goed op elkaar ingespeelt bent.
Een gefeede ad carry en een gedeniede bij de tegenstander is bijna altijd een gewonnen teamfight als je het goed speelt. En mits je goed ward is het voor de jungler van de tegenstander bijna onmogelijk hier iets aan te doen. Tenzij hij rengar speelt of iets anders wat je bijna niet aan kunt zien komen.
Precies. Scores en dergelijke zijn absoluut geen goede graadmeter voor je daadwerkelijke prestaties. Men wil misschien wel dat het systeem je minder elo laat verliezen als je goed speelde, maar het valt getalsmatig onmogelijk allemaal vast te stellen hoe je hebt gepresteerd. Er is maar één representatieve variabele, en dat is welke nexus explodeert.Defqonwolf schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:26:
[...]
Nja aan de andere kant ook weer niet het..
Als jij puur en alleen CS haalt en geen kills en deaths zou je hoger zijn dan iemand die probeert lanes te ganken en soms gekilled wordt?
En ook met de Kills/assists hetzelfde.. Als een enemy zo gaat feeden omdat ie aan het trollen is zou jij bijv. 20 kills halen en een stuk hogere rating krijgen..
Dat lijkt me een uitzonderingsgeval. Wil je dat per se voorkomen, maak dan duo queuen onmogelijk, in plaats van de hele solo queue ladder eruit te gooien.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:45:
[...]
Er zou in feite helemaal geen solo queue moeten zijn, omdat het niet representatief is. Er zijn spelers van 2k+ Elo geweest die er door een pro heen gecarried zijn. (zie Milkfat)
Zelfs een paar keer samen hebben gespeeld is al een behoorlijk groot voordeel qua ervaring met elkaars speelstijl en dergelijke ten opzichte van twee spelers die elkaar nog nooit eerder zijn tegengekomen. Je hebt verder met duo queue de garantie dat je een team- of zelfs lanemate hebt waar je (toch hoogstwaarschijnlijk) goed mee kunt opschieten, je kunt van tevoren al bespreken welke champions jullie willen spelen die goed samen passen, en vaak zul je een voicechat-programma gebruiken om veel makkelijker te kunnen communiceren.godofal schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:52:
[...]
ah, dat wist ik niet
Riot heeft alle statistieken over winstpercentages van duo-queuers beschikbaar. Als de extra elo die daar bij matchmaking aan wordt toegekend gemiddeld te hoog of te laag blijkt, kunnen ze dat altijd aanpassen.
true, zal wel gewoon zijn dat de duidelijke (lees: degenen met de grote bek) duoqueërs de slechte spelers zijn danthe Virtual schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:34:
[...]
Riot heeft alle statistieken over winstpercentages van duo-queuers beschikbaar. Als de extra elo die daar bij matchmaking aan wordt toegekend gemiddeld te hoog of te laag blijkt, kunnen ze dat altijd aanpassen.
[ Voor 10% gewijzigd door godofal op 07-11-2012 16:48 ]
Verwijderd
Elo is perfect representatief. Wat maakt het uit als mensen gecarried werden tot 2K? Denk jij dat ze na 20 games nog op dat elo gaan zitten als ze dat niveau niet waard zijn?Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:45:
[...]
Er zou in feite helemaal geen solo queue moeten zijn, omdat het niet representatief is. Er zijn spelers van 2k+ Elo geweest die er door een pro heen gecarried zijn. (zie Milkfat)
Geloof of het niet, maar solo queue rating geeft een goed beeld over iemand zijn niveau. Diegenen het tegendeel zeggen, zijn meestal de spelers die vast zitten op lagere elos.
Verwijderd
Maakt dat uit? Je kan heel lang op hoog Elo blijven hangen zonder te spelen, of in ieder geval de rewards krijgen (:Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:14:
[...]
Elo is perfect representatief. Wat maakt het uit als mensen gecarried werden tot 2K? Denk jij dat ze na 20 games nog op dat elo gaan zitten als ze dat niveau niet waard zijn?
Geloof of het niet, maar solo queue rating geeft een goed beeld over iemand zijn niveau. Diegenen het tegendeel zeggen, zijn meestal de spelers die vast zitten op lagere elos.
niet helemaal waar, elo is pas representatief op het moment dat je een behoorlijk aantal games hebt gespeeld (minstens 100, eerder 300)
daarvoor is het nog te veel een momentopname en gedeeltelijk onervaren met het pick/ban systeem
en zelfs met 10k potjes achter de rug is het nog niet perfect representatief: er is altijd een kans dat je gewoon een hele hoop potjes omlaag gehaald werd door je teammaten (kans na 10k potjes is miniem, maar hij is er wel
que position: over 20.000
approx wait time: 30 minutes
vond het al zo vreemd dat ik 11 minuten in de matchmaking zat
wel een post over de nieuwe items, al staat er niet echt iets boeiends in
zelfde hier.godofal schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:13:
yay for bugs!
que position: over 20.000
approx wait time: 30 minutes
vond het al zo vreemd dat ik 11 minuten in de matchmaking zat
Belachelijk man. je verdient zoveel geld aan die game en er zitten nog zoveel bugs in.
Net wel een lekker potje gespeeld met riven. Fijne champion met makkelijk te landen combo's
beetje jammer dit
Sharfer#2586
[edit] ff wat gefixt
[ Voor 108% gewijzigd door Apocalyptus op 07-11-2012 22:05 ]
Sharfer#2586
Tweets LoL Status @lolstatus
EUW will go down shortly for an emergency maintenance to correct the problem. We expect the fix take up to 3 hours. Standby for updates.
LoL Status @lolstatus
We have identified the cause of the EUW issues and are implementing a fix.
33m LoL Status @lolstatus
We've set the EUW platform to "unavailable" while we work to correct the problem. We're sorry for the inconvenience and will be back ASAP.
Verwijderd
Hopelijk veranderen ze het niet al te veel. Ik vind het juist een interessante keuze om je mid game items af te stemmen op je mogelijke end game builds. Hierdoor moet je vooraf nadenken wat je bouwt, wat het strategische aspect van het spel ten goede komt.godofal schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:13:
wss op EUW forums ook, maar die zijn niet beschikbaar
edit:
oh hell, mijn black cleaver op vayne gaat eraan
seriously meest relaxte item ooit op vayne midgame; niemand die dat overleeft (op een rammus na
en nu word ie omgetoverd in een AD caster item
wel goed over nagedacht natuurlijk, ik vind het alleen k*t dat ik mn favo item kwijtraak
[ Voor 44% gewijzigd door godofal op 08-11-2012 00:08 ]
Lekker pesten in lane fase, alleen de dmg kwam er nog niet zo uit
Bouw je Yorick liever als tanky of meer bruiser met redelijke dmg?
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
Heb hem gisteren op mijn smurf op NA geprobeerd en bij mij wou die dmg ook niet echt lukken.. en best hoge manacost voor zijn skills of ligt dat aan mij?Nidhiki schreef op donderdag 08 november 2012 @ 07:50:
Heb van de week ook eens Yorick geprobeerd, en hij voelde best sterk aan
Lekker pesten in lane fase, alleen de dmg kwam er nog niet zo uit
Bouw je Yorick liever als tanky of meer bruiser met redelijke dmg?
Ik heb van vrienden gehoord dat je snel een tear/manamune moet bouwen, dan is je mana probleem weg en krijg je wat extra dmg van je manapoolDefqonwolf schreef op donderdag 08 november 2012 @ 07:59:
[...]
Heb hem gisteren op mijn smurf op NA geprobeerd en bij mij wou die dmg ook niet echt lukken.. en best hoge manacost voor zijn skills of ligt dat aan mij?
Tijd om wat nieuwe champions uit te proberen en Caitlyn was aan de beurt. Wat me opviel toen ik tegen Caitlyn speelde is dat haar range echt groot is. Dit heb ik dus geprobeerd te gebruiken en dat is toch wel prettig, iig in het begin heb je daar veel harrass voordeel van. Midgame had ik weer wat moeite maar lategame was ze weer erg sterk als je een beetje in je items komt te zitten.
Wat ik nog wel moet proberen is minder risico nemen. Je bent toch geen tank en ik initieer toch wel graag een fight. Daarnaast probeer ik te vaak mensen nog te redden terwijl ik beter gewoon weg kan rennen want dat resulteert dan in maar 1 dead ipv 2. Krijg je wel weer naar je hoofd "OMG dont run away". Maarja, so be it. En note to self. Tactiek is niet iets dat je met random spelers kan doen. Wanneer we een bepaalde enemy gaan killen probeer ik me altijd tactisch op te stellen maar dan ben ik wel afhankelijk van het team bijv door een afleiding te doen oid. Dit wordt eigenlijk nooit gesnapt waardoor ik vaak dood ga. Dit moet ik dus gewoon niet meer doen. Beetje achteraan hangen en kills krijgen, veel minder risico nemen en niet alleen op pad gaan
Verwijderd
Mee eens. Daarna Sheen/Phage en uitbouwen naar trinity force. Vervolgens tanky bouwen indien nodig.Nidhiki schreef op donderdag 08 november 2012 @ 08:03:
[...]
Ik heb van vrienden gehoord dat je snel een tear/manamune moet bouwen, dan is je mana probleem weg en krijg je wat extra dmg van je manapool
Het potje gister dacht ik al jammer dat er niet echt een CDR item is voor riven.
Brutalizer zag er mooi uit maar bouwde tot een mindere item uit.
Die nieuwe black cleaver is zeker een mooie item voor haar.
Lekker dat hij ook triggert op abilities.
Garen spin to win in teamfights. Dan doet je AD kip kerrie ook veel meer damage.
En inderdaad op yorick is een tear een goede gezien je vaak je ghouls spamt.
Ik heb ook even met yorick gespeeld.
Voor damage moet je echt meerdere/alle ghouls inzetten.
Voor mij niet een leuke champion. Ik doe liever zelf het werk dan wat ghouls sturen
[ Voor 8% gewijzigd door snoos op 08-11-2012 08:11 ]
score 3/8/21
Ging goed in het begin, alleen dat mijn bot adc ezreal op lvl 2 ging proberen diven..
Maar wat later in de game leek het alsof mijn skills helemaal niks uithaalden tegen de opponents..
Hebben jullie tips voor een build van items of is dat de gewone support build?
Philo, HoG, boots en dat uitbouwen naar Shurelya's en Omen?
Verwijderd
Ha ik ook, gisteren 1 ranked gedaan, 2 seconden daarvoor Leona gekocht en ge FPed.Defqonwolf schreef op donderdag 08 november 2012 @ 08:47:
Heb gisteren de 1e keer leona gespeeld.. was een apart potje..
score 3/8/21
Ging goed in het begin, alleen dat mijn bot adc ezreal op lvl 2 ging proberen diven..
Maar wat later in de game leek het alsof mijn skills helemaal niks uithaalden tegen de opponents..
Hebben jullie tips voor een build van items of is dat de gewone support build?
Philo, HoG, boots en dat uitbouwen naar Shurelya's en Omen?
score uiteindelijke 5/5/18, maar in het begin stond ik 3-1-7 ofzo ^^.
Botlane ging hardstikke nice, big plays gemaakt en double kills.
4e minuut had ik boots & HoG.
Alleen onze Olaf ging top tegen Jayce 3x dood dus zijn we maar gelaneswapped, Jayce doodgemaakt terug naar botlane gegaan, toen ben ik weer Olaf gaan support omdat hij WEER dood ging. Toen ik kwam ganken ging hij nog is dood. Uiteindelijk toch gewonnen, omdat ik zieke skills heb
stond gister met darius en een jax tegen over een jax en een yorick, en wij wonnen de lane ruim.Fanatic_FS schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:36:
Free week Yorick, holy shit wat een beest, moet je je nog flink moeite gaan doen om je lane te verliezen als je die champ speelt
het was echt burst
en na dat 4 keer gedaan te hebben en tussendoor wel 1 of 2 keer dood te zijn gegaan kwamen de teamfights maar was een leuk potje
Ik win mn lane meestal ook wel, in het begin, maar omdat ik overmoedig raak en vergeet te warden gankt de jungler me en herinner ik me ineens dat ik helemaal geen escapes hebFanatic_FS schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:36:
Free week Yorick, holy shit wat een beest, moet je je nog flink moeite gaan doen om je lane te verliezen als je die champ speelt
Vooral de potjes die ik met andere tweakers gedaan kon mijn directe tegenstander al snel mij farmen, ik weet ook nog niet welke skills bij welke champs ik kan verwachten en dat kan aardig nadelig uitpakken.
Ik moet maar een keer op teamspeak joinen voor wat tips, gaat makkelijker dan ingame chat/forum
je leert lol niet in een week of in 2 weken o.0, ik ben nu anderhalf 2 maand bezig, ben lvl 21 en ik weet denk ik nog niet eens de helft van de game(al heb ik al het een en ander uitgeprobeerd, normal games, domi games, aram).Suicyder schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:22:
Ik krijg het niet altijd voor elkaar mijn lane te winnen. Maar heb ook nog geen week ervaring.
Vooral de potjes die ik met andere tweakers gedaan kon mijn directe tegenstander al snel mij farmen, ik weet ook nog niet welke skills bij welke champs ik kan verwachten en dat kan aardig nadelig uitpakken.
Ik moet maar een keer op teamspeak joinen voor wat tips, gaat makkelijker dan ingame chat/forum
over het algemeen zit ik nu op 1 champ die ik redelijk gemasterd heb namelijk Talon.
Verwijderd
een jaar gemakkelijk en dan toch afhankelijk van hoeveel games je speelt per dagvalermos schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:35:
ik denk dat je tog zeker een half jaar tot een jaar nodig hebt om het spel echt goed te kennen. Tenzij je de game echt gaat bestuderen wat me erg sterk lijkt. Alle skills van elke champion is echt enorm veel. 5 skills (including passive) per champion x 100 champions (zulle er nu iets meer zijn) zijn 500 skill die je moet kunnen plaatsen bij elke champion. Good luck !!:P
ik zeg steeds tegen vrienden minimum 500 normal WINS en dan pas aan ranked beginnen
dan begin je alle basis te kennen maar je weet dan echt nog niet alles
het beste is ook regelmatig eens een streampje meepikken en naar de toernooien kijken
dus voor de noobs hier nog een tip om goeie builds te vinden
www.lolking.net hier kan je wat stats zien en ook wel streams van high elo players
Maar de sites zijn inderdaad usefull!
Tuurlijk wel!valermos schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:54:
ik zou niet het woord noobs gebruiken komt onvriendelijk over.
Als je noob bent wil je niet meer noob zijn
[ Voor 10% gewijzigd door SHEePYTaGGeRNeP op 08-11-2012 09:59 ]
Pfff nou ik kan als het meezit 4 potjes per dag spelen max dus dan zou het nog wel even duren voordat ik ook daadwerkelijk 500 WINS heb. Ik ga lekker als ik 30 ben kijken waar ik sta en af en toe wat ranked doen. Verwacht dat ik toch wel in Silver moet kunnen komen maarja eer je level 30 bent....Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:44:
[...]
een jaar gemakkelijk en dan toch afhankelijk van hoeveel games je speelt per dag
ik zeg steeds tegen vrienden minimum 500 normal WINS en dan pas aan ranked beginnen
dan begin je alle basis te kennen maar je weet dan echt nog niet alles
het beste is ook regelmatig eens een streampje meepikken en naar de toernooien kijken
dus voor de noobs hier nog een tip om goeie builds te vindenwww.lolpro.com
www.lolking.net hier kan je wat stats zien en ook wel streams van high elo players
Verwijderd
het is waar maar het zit niet in mn aard om het gemeen te bedoelenvalermos schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:54:
ik zou niet het woord noobs gebruiken komt onvriendelijk over.
ik was ook een noob tot ik na heel veel spelletjes besefte hoeveel ik nog niet wist
het is bedoeld als newbie
gister gestorven tijdens een towerdive initiate omdat ik dacht dat darius pull wat schade deed (en dus darius de tower aggro zou krijgen)
wat vaak erg goed helpt is tijdens loading screen bekijken wie je tegenstander is en vervolgens op lolwiki die champ opzoeken en ff globaal kijken wat z'n skills zijn, wat voor schade eruitkomt (physical, magic of true)
cooldowns bekijken, zien wat er nou echt schade doet early en of er bepaalde dingen zijn waar je voor moet uitkijken
loading screen duurt lang genoeg om 1 champ goed te bekijken (sololane) of 2 globaal (duo/botlane)
je zal niet binnen een week alles weten met die techniek, maar wel sneller dan als je het op een gut-feeling moet doen
@leona support
leona doet ongelooflijke damage voor een support, het punt is dat je het niet ziet
haar passive doet veel meer schade dan mensen denken, alleen telt die schade voor degene die hem triggert (leona zelf kan dat niet)
als je dus zenith blade naar een tegenstander, krijgt die gozer de sunlight debuff, gooit je AD carry een aanval eroverheen doet die debuff boem
vervolgens stun je hem wss, en doet de volgende debuff boem
daarna komt je W schade actief en doet het *nog* een keer boem
tel je ult erbij op en je hebt 4x schade gedaan
op lvl1 is dat 20 per debuff, op lvl 17 is het 140 (lvl18 doet helaas niet nog meer schade)
het mooie is als je met iemand speelt die AOE aanvallen kan doen, je W raakt bijna altijd meer dan 1 tegenstander, en beiden hebben de debuff dan
corki is daar perfect voor: alle 4 z'n skills triggeren de passive in een AOE (al zal valkyrie er niet zo snel voor gebruikt worden
maar nogmaals: die schade telt als jouw damage maar van degene die hem triggert. jij ziet dus nooit schadepunten ervoor
Grappig om aan terug te denken hoe mijn eerste potjes LoL eruit zagen
Hou op schei uit. The good days dat ik met Anivia speelde op twisted treeline en dorans blade of een longsword als eerst item haaldeNidhiki schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:16:
Ik vond het wel interessant dat last-hitten zoveel voordeel kan leveren. In het begin leek me dit zo nutteloos en ik wilde liever champions killen. Maar toen vrienden mij heel de tijd aanraadde om last hitten te oefenen begreep ik ineens wat voor impact dit had, en zo werd ik langzamer hand beter.
Grappig om aan terug te denken hoe mijn eerste potjes LoL eruit zagen
Haha, precies mijn probleem.Vicarious schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:19:
[...]
Hou op schei uit. The good days dat ik met Anivia speelde op twisted treeline en dorans blade of een longsword als eerst item haaldeNu durf ik van mezelf wel te zeggen dat ik best veel van het spel weet, alleen de uitvoering laat soms nog te wensen over.
Ik snap het spel helemaal en ik weet wat je moet doen maar uitvoering is soms nog het lastigste xD
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Hahahah, ja hier net zoVicarious schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:19:
[...]
Hou op schei uit. The good days dat ik met Anivia speelde op twisted treeline en dorans blade of een longsword als eerst item haaldeNu durf ik van mezelf wel te zeggen dat ik best veel van het spel weet, alleen de uitvoering laat soms nog te wensen over.
Verwijderd
Had iedereen maar de gave om zichzelf nuchter te beoordelenVicarious schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:19:
[...]
Malphite gekocht, ik speelde in Dota vaak met tiny.
Ook veel met Miss fortune gespeeld toen ze beschikbaar was als f2p. Ik zie haar weinig gepicked worden in league games en over het algemeen. Volgens mij is het ook niet echt een speciale hero met specifieke zaken.
Ze is ongeveer hetzelfde als Ashe, neem aan dat je die wel kentViper® schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:48:
Via een vriend aan LoL gekomen na lange tijd Dota (war3) gedaan te hebben.
Malphite gekocht, ik speelde in Dota vaak met tiny.
Ook veel met Miss fortune gespeeld toen ze beschikbaar was als f2p. Ik zie haar weinig gepicked worden in league games en over het algemeen. Volgens mij is het ook niet echt een speciale hero met specifieke zaken.
MF en Ashe zijn beide AD ( attack damage ) carries en scalen hard late game, omdat hun op items scalen.
Probleem dat MF niet zovaak gepicked wordt is omdat ze niet veel Croud Control heeft en ook niet een hele sterke lategame.
aangezien het spel voor mij ook een grote reunie is van oude vrienden heb ik een teamspeak server gekocht.
(6 euro per maand).
Wat ook echt is en hierboven vermeld, is het feit dat mensen veel weten van de game en de uitvoering de wensen over laat. Om even een voorbeeld te noemen, onze jungler heeft het vermoeden dat ze bij onze blue buff zijn en gaat kijken. Wat weer leidt tot een death.
Ik ben ook een van de personen die al relatief veel weet van de game (heb mezelf er redelijk in verdiept).
Alleen laat mijn uitvoering soms ook de wensen over, vooral het feit dat als ik wordt getower dived. ik teveel gok op mijn tower.
[ Voor 99% gewijzigd door Sharfer op 08-11-2012 11:09 ]
Sharfer#2586
Pfft, zo is iedereen toch begonnen?Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:45:
[...]
Had iedereen maar de gave om zichzelf nuchter te beoordelenGeef toe dat ik hier ook soms tegen faal meestal gedreven door frustratie, maar moest iedereen zichzelf zo kunnen relativeren zou de community een pareltje zijn.
Ik nam altijd smite omdat ik dacht dat je daarmee champions kon killen in het begin. En toen ik er achter was dat dat niet werkte besloot ik te gaan junglen met Sivir.
Nu ben ik nog steeds noob met mijn 250 wins, maar dat soort foutjes maak ik niet meer.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
hehe ik maak nog steeds fouten van solo dragon op te laat lvl met te weinig health en pots/lifesteal.speedzor schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:24:
Ach, ik flashte uit de fountain en gebruikte m'n ghost om sneller naar de lane te komen. Dat was ook niet m'n meest efficiënte gebruik
inschatten of mijn team de baron aan kan. verkeerd inschatten van skillshots(ks of gewoon missen).
zo kan ik een heel lang lijstje maken
Verwijderd
iedereen weet dus dat kennis die je nodig hebt om dit spel te spelen behoorlijk uitgebreid is en dat je er toch even overdoet
zo dacht ik als noob dat je over heel de map kon flashen zoals instant tp zonder dat je op minion of tower moest klikken en me dan afvroeg waarom die spell niets deed omdat ik al op de andere kant van de kaart zat te kijken
punt 2 uitvoering
daar komt ervaring een nog grotere rol spelen, een gank goed kunnen uitvoeren onder verschillende omstandigheden is niet altijd even evident, gewoon mechanisch al je skills goed uitvoeren, weten hoe je je moet positioneren in teamfights of in lane, ...
dat zijn dingen waar je nog zoveel theorie mag over gelezen hebben, het zal zeker helpen maar uiteindelijk is ervaring gewoon noodzakelijk om het allemaal goed uit te voeren
ik denk met mijn 1000+ wins normal op NA en EU samen en meer dan 100 ranked wins dat ik al behoorlijk wat weet van builds skills combos en veel van de meta en theorieen maar ik besef dat ik nog steeds niet alles weet en sta altijd open voor nieuwe ideeen en strategieen
qua uitvoering zitten er hier een pak op dit forum alleen al die beter zijn daar twijfel ik zeker niet aan
ik geef hier soms raad of uit mijn mening op dit forum om newbies te helpen of vaste denkbeelden te doorbreken maar zal graag mijn ongelijk toegeven als iemand het weerlegt waarvan ik weet dat die meer ervaring hebben of gewoon beter zijn
ik zit rond 1250 elo continu, komt ook wel omdat ik soms meta probeer te doorbreken of net niet genoeg carry in mn team of ook wel omdat ik eens een mindere dag heb. ik denk dat ik pas hoger in elo ga komen met nog meer oefening en iets minder experimentele builds in ranked ga spelen en ook iets meer met (hyper)carry champs
Van zodra je die beslissingen correct kunt maken ga je direct veel invloed uitoefenen op een een goede afloop voor je team. De enige manier om dat te leren is uiteraard door veel te spelen zodat je ervaring hebt met heel veel verschillende situaties. Ik heb nu een goeie 4000 games gespeeld vermoed ik en ik kan zeggen dat bijna elke situatie kan correct inschatten, maar daar is veel tijd op hoge niveaus over gegaan.
Als je beslissingen kunt maken ga je winnen, ook al is je uitvoering niet altijd even goed.
Alleen als je ECHT goed bent met die champions. Vaak zijn dat namelijk champions die eenvoudig te counteren zijn, en oko champions waar je HELEMAAL NIETS mee kan als het even niet ideaal loopt. Jax vind ik zo'n voorbeeld: als die early game achter komt heb je er niets aan want hij brengt ook geen utility in teamfights. Met bijvoorbeeld Malphite of Amumu kan ik een matige start hebben en toch lategame flink nut hebben in teamfights door mijn ult, item keuze (frozen heart, raduins etc.) en verdere utility.Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:35:
ik denk dat ik pas hoger in elo ga komen met nog meer oefening en iets minder experimentele builds in ranked ga spelen en ook iets meer met (hyper)carry champs
Dat idee heb ik dus niet. Mensen op mijn elo lasthitten over het algemeen bijvoorbeeld beter dan ik, ik haal altijd alleen een CS voordeel in lane als ik ze kan zonen door mijn champion- en itemkeuze. Verder ben ik bijvoorbeeld slecht in kiten. Komt denk ik ook omdat ik meestal juist de gekite persoon ben aangezien ik meestal bruisers speel. Maar als ik dan een keer carry speel kan ik maar beter zorgen dat ik heel goed gepositioned sta, want als er eenmaal een keer iemand door de linies heen komt en bij mij in de buurt staat kun je er wel vanuit gaan dat ik dood ben. Dat lukt me echt alleen met Ezrael vanwege zijn E.speedzor schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:44:
De meeste mensen rond je elo zullen ongeveer dezelfde uitvoering hebben als jou hoor.
Qua strategie (wanneer pushen, wanneer Baron etc., counterpicken, synergie tussen champions binnen eigen team) etc. denk ik daarentegen dat ik op een iets hoger niveau zit dan de gemiddelde speler op mijn elo. Veel mensen hebben geen idee wat ze moeten kiezen als de tegenstander Nasus als 1st pick heeft, terwijl die zo'n beetje het makkelijkst van alle champions in heel lol is om te counteren. Ook snappen ze soms totaal niet dat het niet handig is om 5 ad's in een team te hebben of dat 3 assassins, een ad carry en een squishy support bij elkaar meestal ook niet zo'n goed idee is.
Verwijderd
Als ik dan doublelift bezig zie...
als ik het zo lees dan heb ik wel een idee en doe ik dat wss ook al met talon maar wil het zeker weten
Verwijderd
dit doe je met attack move. Je zorgt dus eigenlijk dat ze je niet te pakken krijgen (wanneer een bruiser je te pakken krijg als ad carry ben je dood).
Kan ook met singed he met zijn poison xDVerwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:59:
kiten doe je met een ad carry. Bijvoorbeeld in een teamfight doe je al lopend autoattacken.
dit doe je met attack move. Je zorgt dus eigenlijk dat ze je niet te pakken krijgen (wanneer een bruiser je te pakken krijg als ad carry ben je dood).
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:52:
[...]
Maakt dat uit? Je kan heel lang op hoog Elo blijven hangen zonder te spelen, of in ieder geval de rewards krijgen (:
Ik denk dat jullie solo queue niet echt begrijpen...godofal schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:50:
[...]
niet helemaal waar, elo is pas representatief op het moment dat je een behoorlijk aantal games hebt gespeeld (minstens 100, eerder 300)
daarvoor is het nog te veel een momentopname en gedeeltelijk onervaren met het pick/ban systeem
en zelfs met 10k potjes achter de rug is het nog niet perfect representatief: er is altijd een kans dat je gewoon een hele hoop potjes omlaag gehaald werd door je teammaten (kans na 10k potjes is miniem, maar hij is er wel)
Solo queue is een goede maatstaf voor de competitieve scene om het individuele niveau van spelers in te schatten en is dus perfect representatief tot een bepaald niveau. Wat heeft het voor nut als mensen hun account laten boosten en daarna geen solo queue meer spelen? Zodat ze een janna skin krijgen en een paar logos/banners? Wauw, proficiat, als ze een premade team willen joinen vallen ze toch meteen door de mand na 1 game. Ik heb zelf een dik half jaar in een 1600-1800 team gezeten en de reden waarom we meestal van 2K teams verloren kwam altijd neer op 1 simpele reden: Niet genoeg solo queue gespeeld. Een premade team met 5 spelers van 1500-1600 spelers die al lange tijd spelen zal in bijna alle gevallen nog steeds verliezen van 5 spelers die 2000 rating hebben, maar misschien nog nooit samen hebben gespeeld.
Solo queue toont in redelijk grote mate, het niveau dat je werkelijk bent. De eerste 10-20 games is het niet representatief maar na 50+ zou je toch al conclusies moeten trekken, als je dan nog steeds blijft zeggen dat aan je team ligt, dan ben je gewoon je elo waardig en zal je werkelijke elo maximum 100-200 van je werkelijke niveau liggen.
De rest van je argumenten van die picks/bans en 10k games zijn je reinste onzin. Daar wil ik zelfs mijn tijd niet insteken om daar op te antwoorden.
Verwijderd
Ja maar met een ad carry doe je veel meer damage. Doublelift is samen met Aphromoo echt mijn favoriet qua ad carries.Defqonwolf schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:59:
[...]
Kan ook met singed he met zijn poison xD
Ja okj das waar maar toch kite je ook dan xD en sommige zijn dan ook nog zo stom om in dat poison trail te blijven lopen xDVerwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:01:
[...]
Ja maar met een ad carry doe je veel meer damage. Doublelift is samen met Aphromoo echt mijn favoriet qua ad carries.
Ik vindt dat hier egt belachelijk over nagedacht wordt. Maarja om hier even kort op in te gaan. Ik zit zat op 1435 elo. Toen begon het gezeik leaver hier rager daar. terwijl je zelf dan gewoon rustig blijft team proberen op te peppe niks helpt. en dan win je wel weer een aantal keer maar als dit ritme door blijft lopen krijg je nooit en hogere elo. Dus wilt dat in jouw woorden zeggen dat dat je elo is. Nou daar ben ik echt mee oneens
Verwijderd
Sharfer schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:05:
Ik ben ook een van de personen die al relatief veel weet van de game (heb mezelf er redelijk in verdiept).
Alleen laat mijn uitvoering soms ook de wensen over, vooral het feit dat als ik wordt getower dived. ik teveel gok op mijn tower.
Nidhiki schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:21:
[...]
Hahahah, ja hier net zokennis is er maar plannen lopen soms anders. Mijn eerste champion die ik speelde was olaf, bouwde hem vol dmg en lvlde eerst W omdat ik dan harder kon slaan. Want wilde geen hp verliezen met m'n E
Jeffroiscool schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:20:
[...]
Haha, precies mijn probleem.
Ik snap het spel helemaal en ik weet wat je moet doen maar uitvoering is soms nog het lastigste xD
Jullie redeneringen beschrijven exact het probleem in solo queue. Iedereen denkt dat hij het spelletje snapt, maar eigenlijk toch niet en zodra iemand wat anders doet dan dat zij juist achten, wordt er geluld in chat of zelfs flame/afk.Vicarious schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:19:
[...]
Ik snap niet hoe je zoiets als "ik snap het spel helemaal" kunt zeggen...lol
Ik wil niet arrogant overkomen maar iedereen in deze topic, inclusief mezelf kent het spel toch niet goed genoeg of "helemaal" zoals hier wordt gezegd.
Typische fouten die je op lagere elos ziet:
1. Baron wordt genomen waarbij 2 deaths vielen in het enemy team, laten we ff lekker recallen en items kopen!
2. Ik ben jungler, ik gank botlane, we pakken een kill, oh laten we hier ook ff lekker recallen en die dragon negeren!
3. Support spelers die wards willen gaan zetten wanneer hun lane te veel gepushed is, waardoor ze out of position worden gepakt door het enemy team.
4. Spelers die gewoon te weinig wards kopen (vooral op midlane zie ik dit) en dan gepakt worden door enemy junglers of die door deze fout, de enemy jungler laten toestaan om jouw jungle te invaden.
5. Botlane gaan farmen na 40 minuten wanneer beide teams dicht bij het barongebied staan...
Dit zijn slechts 5 opsommingen maar zo kan je er echt tientallen opnoemen die je dikwijls zelf totaal niet doorhebt. Op hogere elos heb je die fouten ook hoor, dus zelfs een 2K speler of hoger snapt het spel nog niet helemaal
Als ik teams moet opnoemen die het spel wel "helemaal" snappen, dan kan ik enkel naar M5/CLG.eu verwijzen en de toppers van Azië (TPA, Azubu Frost/Blaze, Najin Sword/Shield).
Verwijderd
Hoe leg jij dan uit hoe iedereen op een hoger elo is geraakt dan jou? Of denk jij dat iedereen op 1800 of 2K of zelfs hoger, minder last heeft van leavers/afkers? Ik speelde onlangs met een vriend van me die op 2200 zat. Iemand ging 1x dood en het was al meteen "cant win't lane anymore, gg, afk". Zulke shit zie ik niet op mijn bescheiden 1600 elo...valermos schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:22:
@ Jaegger.
Ik vindt dat hier egt belachelijk over nagedacht wordt. Maarja om hier even kort op in te gaan. Ik zit zat op 1435 elo. Toen begon het gezeik leaver hier rager daar. terwijl je zelf dan gewoon rustig blijft team proberen op te peppe niks helpt. en dan win je wel weer een aantal keer maar als dit ritme door blijft lopen krijg je nooit en hogere elo. Dus wilt dat in jouw woorden zeggen dat dat je elo is. Nou daar ben ik echt mee oneensals je gewoon normale mensen zou hebben die communiceren in plaats van dom te lopen doen kom je echt wel sneller hoger
. Maar dit gaat nooit gebeuren dat weet iedereen. Dus als je dan met een groep een team start en veel oefent op elkaar inspeelt en dan ranked gaat doen. En je blijft dan hangen op een bepaald elo/niveau dan vindt ik dat eerder een vaste waarden hebben dan je solo/duo que.
Je kan echt dagen hebben dat je pech hebt en misschien 2-4 in een reeks van 10 games maar dan zal je een andere keer weer 10 games hebben met misschien maar 1 leaver ofzo. Je hebt genoeg games om te carryen naar boven. Probleem zal eerder zijn dat jij gewoon je team niet genoeg kan carryen met je huidige skills/champion picks en te veel afhankelijk bent van je team.
Simpel voorbeeld zie ik bij mezelf: Geef mij AP mid (vooral Morgana) en ik zal bijna altijd de game winnen omdat ik mijn team kan carryen, zelfs wanneer alle lanes verliezen behalve de mijne. Geef mij echter jungle of solo top en mijn kans is eerder 50/50 omdat ik gewoon niet goed genoeg ben in die 2 rollen en de huidige metaheroes in die rollen om teams te carryen naar elo's hoger dan mijn huidige.
Op 1400 premade gaan spelen tegen premade teams van gelijk niveau gaat je niks bijleren. Veel beter speel je met iemand die veel hoger elo heeft dan jij en gewoon al je fouten uitlegt of je speelt tegen een véél sterker team waarbij dat team zo vriendelijk is om jouw fouten uit te leggen.
we begonnen de game, lane besproken alleen rengar en eve hadden niks gezegt, beginnen we de game zegt eve eerst i top, nja hele flame wars gekregen(ik had al top gezegt samen met een maatje van me), dus nja ik dan op bot, rengar in jungle.
hadden we dus 2 top, 1 mid, 1 bot, 1 jungle, dit is uiteindelijk omgebogen naar 2,1,2 omdat ik mijn laan uiteraard niet kon houden.
onzin is het echt niet, het is simpelweg mogelijkVerwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:01:
De rest van je argumenten van die picks/bans en 10k games zijn je reinste onzin. Daar wil ik zelfs mijn tijd niet insteken om daar op te antwoorden.
ik zeg niet dat het vaak voorkomt, maar het kán wel
veel mensen schatten zichzelf ook veel hoger in en gebruiken dat dan als argumen, dat ben ik met je eens
wat ik bedoel is dus dat er een paar tussen zitten waar het daadwerkelijk waar is
en ja, ik schat mezelf ook hoger in dan m'n 1300 elo
Mag ik vragen op wat voor elo jij speelt ? Naar mijn idee is het niet mogelijk om een team te carryen met 1 champ, en al helemaal niet 1 die zo makkelijk te counteren is als Morgana. En stel dat je wel gefeed genoeg bent omdat te doen dan is het enemy team wel heel slecht als ze jou niet gelijk focussen.Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:38:
[...]
Hoe leg jij dan uit hoe iedereen op een hoger elo is geraakt dan jou? Of denk jij dat iedereen op 1800 of 2K of zelfs hoger, minder last heeft van leavers/afkers? Ik speelde onlangs met een vriend van me die op 2200 zat. Iemand ging 1x dood en het was al meteen "cant win't lane anymore, gg, afk". Zulke shit zie ik niet op mijn bescheiden 1600 elo...
Je kan echt dagen hebben dat je pech hebt en misschien 2-4 in een reeks van 10 games maar dan zal je een andere keer weer 10 games hebben met misschien maar 1 leaver ofzo. Je hebt genoeg games om te carryen naar boven. Probleem zal eerder zijn dat jij gewoon je team niet genoeg kan carryen met je huidige skills/champion picks en te veel afhankelijk bent van je team.
Simpel voorbeeld zie ik bij mezelf: Geef mij AP mid (vooral Morgana) en ik zal bijna altijd de game winnen omdat ik mijn team kan carryen, zelfs wanneer alle lanes verliezen behalve de mijne. Geef mij echter jungle of solo top en mijn kans is eerder 50/50 omdat ik gewoon niet goed genoeg ben in die 2 rollen en de huidige metaheroes in die rollen om teams te carryen naar elo's hoger dan mijn huidige.
Op 1400 premade gaan spelen tegen premade teams van gelijk niveau gaat je niks bijleren. Veel beter speel je met iemand die veel hoger elo heeft dan jij en gewoon al je fouten uitlegt of je speelt tegen een véél sterker team waarbij dat team zo vriendelijk is om jouw fouten uit te leggen.
Verwijderd
Ik geloof daar ook niet in, dat is gewoon een feit. Kijk maar eens naar de ranked stats van de volgende spelers:valermos schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:40:
nou ik geloof er niet echt in dat 1 champion de hele game kan carrye dan moet de enemy wel heel retarded zijn maar goed end of discussion dit heeft al te vaak plaats gevonde
-NGG Tabzz (Zijn Fizz is gevreesd en meestal instant ban in competitive play vanwege zijn 70 of 80% winratio in 200 games)
-ATN ForellenLord (Check zijn Twisted Fate, vergelijkbaar met BelgianBeast)
-Xpeke (Lang geleden dat ik gecheckt heb, maar een paar maand geleden had hij 88% met kassadin in 100 games en heeft ooit met enkel Kassadin, 3 accounts naar de top10 van EU solo queue gebracht)
-BelgianBeast (een goeie kennis van mij, ik geloof dat hij 80% met twisted fate heeft in 300 games, en is zo tot 2300 rating geraakt).
-M5 Genia (ik heb het zelf nog niet gecheckt, maar op stream werd al dikwijls gezegd dat hij met ENKEL en alleen Ashe, zichzelf tot 2200 had gecarried sinds het begin van het seizoen)
-Avenue Krenshaw (Persoonlijke vriend van me en 1 vd beste Benelux AP carries, als je zijn profiel checkt, heeft hij 70%+ met Rumble in 180 games ofzo. Ik speelde 3 duo Q's met hem op zijn smurf waar hij top speelde met rumble en ik mid, ik moest bijna geen moeite doen omdat hij zijn top gewoon altijd snowballed).
En dit zijn allemaal random heroes die net eens OP zijn maar die deze spelers gewoon hebben gemained en 100% gemastered. Als je bv. Evelyn speelde, toen ze nog niet generved werd, kon je ook makkelijk elo stijgen, jammer genoeg heb ik dit véééél te laat gerealiseerd en toen begonnen mensen haar te bannen.)
Leuk dat je mijn post als voorbeeld gebruiktVerwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:22:
[...]
[...]
[...]
[...]
Jullie redeneringen beschrijven exact het probleem in solo queue. Iedereen denkt dat hij het spelletje snapt, maar eigenlijk toch niet en zodra iemand wat anders doet dan dat zij juist achten, wordt er geluld in chat of zelfs flame/afk.
Ik wil niet arrogant overkomen maar iedereen in deze topic, inclusief mezelf kent het spel toch niet goed genoeg of "helemaal" zoals hier wordt gezegd.
Typische fouten die je op lagere elos ziet:
1. Baron wordt genomen waarbij 2 deaths vielen in het enemy team, laten we ff lekker recallen en items kopen!
2. Ik ben jungler, ik gank botlane, we pakken een kill, oh laten we hier ook ff lekker recallen en die dragon negeren!
3. Support spelers die wards willen gaan zetten wanneer hun lane te veel gepushed is, waardoor ze out of position worden gepakt door het enemy team.
4. Spelers die gewoon te weinig wards kopen (vooral op midlane zie ik dit) en dan gepakt worden door enemy junglers of die door deze fout, de enemy jungler laten toestaan om jouw jungle te invaden.
5. Botlane gaan farmen na 40 minuten wanneer beide teams dicht bij het barongebied staan...
Dit zijn slechts 5 opsommingen maar zo kan je er echt tientallen opnoemen die je dikwijls zelf totaal niet doorhebt. Op hogere elos heb je die fouten ook hoor, dus zelfs een 2K speler of hoger snapt het spel nog niet helemaal.
Als ik teams moet opnoemen die het spel wel "helemaal" snappen, dan kan ik enkel naar M5/CLG.eu verwijzen en de toppers van Azië (TPA, Azubu Frost/Blaze, Najin Sword/Shield).
Je scheert iedereen wel heel snel over 1 kam.
Ik heb nooit gezegt dat mijn ELO hoger hoort te zijn.
Ik geef daarom ook toe dat ik waarschijnlijk op het juiste elo zit aangezien ik slecht ben in carryen.
Mijn hoofdrol is echter support waar ik het inderdaad ook beter op doe maar op botlane hangt er zoveel af van je synergy tussen jezelf en je AD carry.
Veel mensen weten bijvoorbeeld niet hoe ze moeten reageren als ze tegen een Blitzcrank staan.
De enemy AD word gepulled en ookal doe je alles om hem te redden overextent hij zonder summoners alweer om vervolgens direct weer gepulled te worden en de enemy botlane snowballed hiervan.
Je moet vertrouwen hebben in je ad carry en dat is onder 1600 best moeilijk.
Een support heeft alleen early game meer influence, je moet beslissen wanneer je kan traden en je moet ook voor de juiste trades gaan.
Wat gebeurt er in solo queue? Ik wil harrassen maar je AD followed niet up dus harrassed de enemy AD je terug en wint de trade. Andersom gebeurt het natuurlijk ook maar het blijft random en dus moeilijker om mee te carryen.
Daarom probeer ik voor solo queue een betere top te worden zodat ik mezelf kan carryen. Carryen lukt mij vaak niet.
Ik heb namelijk vrijwel last van 1 van de volgende 2 dingen:
- Ik win de lane met 6/1 ofzo, uiteindelijk kan ik deze pressure mid-lategame niet meer uitoefenen en lose alsnog de game.
- Ik verlies de lane maar blijf dichtbij qua farm, uiteindelijk kan ik door juiste positionering/uitvoering ervoor zorgen dat we teamfights winnen en vaak hard terugkomen.
Ik blijf erbij dat botlane synergy enorm belangrijk is om een game te winnen.
Daardoor heb ik uiteindelijk gold gehaald door te duo queuen met een AD Carry die het wel snapt waardoor we elkaar carryen
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Dat zeg ik dan ook niet. Ik zeg dat ik het spel beter snap dan de gemiddelde speler op mijn elo. Daarentegen zijn mijn mechanische skills weer minder dan de gemiddelde speler op mijn elo. Ik zeg dus ook niet dat ik niet op deze elo thuishoor want ik denk dat 1200-1300 wel een redelijke afspiegeling is van mijn skills.Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:22:
dat heb ik ook vaakJeffroiscool schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:57:
Ik heb namelijk vrijwel last van 1 van de volgende 2 dingen:
- Ik win de lane met 6/1 ofzo, uiteindelijk kan ik deze pressure mid-lategame niet meer uitoefenen en lose alsnog de game.
- Ik verlies de lane maar blijf dichtbij qua farm, uiteindelijk kan ik door juiste positionering/uitvoering ervoor zorgen dat we teamfights winnen en vaak hard terugkomen.
dat heeft denk ik te maken met het feit dat je je in de 1ste situatie snel denkt dat je de match in de pocket hebt en dus roekeloos word, waardoor iemand in de 2de situatie, die zich de underdog waant en meer moeite doet, alsnog kan winnen
dat, en het feit dat je vaak in dat soort situaties een lanechamp/lategame champ speelt (dus cait voor de 1ste situatie en vayne voor de 2de situatie bijvoorbeeld)
Verwijderd
Ik speel op 1600-1650 en ben dit elo momenteel waard. Ik durf zeggen dat ik mijn AP carry capaciteiten op 2K elo-2.2K schat, louter op basis van het feit dat ik al reeds tegen de AP carries vd beste Benelux-teams heb gespeeld (LLL, Regez, AT Gaming, Avenue). Echter zijn al mijn andere rollen ondermaats en behoren dus op 1600 (vooral jungle en solo top).PpN schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:53:
[...]
Mag ik vragen op wat voor elo jij speelt ? Naar mijn idee is het niet mogelijk om een team te carryen met 1 champ, en al helemaal niet 1 die zo makkelijk te counteren is als Morgana. En stel dat je wel gefeed genoeg bent omdat te doen dan is het enemy team wel heel slecht als ze jou niet gelijk focussen.
Met wat is Morgana dan makkelijk te counteren volgens jou? Orianna? want die heb ik al gehoord en voorlopig nog niks van gezien met Morgana in 60 games
Met een AD carry of pantheon bijvoorbeeld, maar dan moet je wel je team meekrijgen om met een afwijkende comp te spelen.Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:03:
[...]
Ik speel op 1600-1650 en ben dit elo momenteel waard. Ik durf zeggen dat ik mijn AP carry capaciteiten op 2K elo-2.2K schat, louter op basis van het feit dat ik al reeds tegen de AP carries vd beste Benelux-teams heb gespeeld (LLL, Regez, AT Gaming, Avenue). Echter zijn al mijn andere rollen ondermaats en behoren dus op 1600 (vooral jungle en solo top).
Met wat is Morgana dan makkelijk te counteren volgens jou? Orianna? want die heb ik al gehoord en voorlopig nog niks van gezien met Morgana in 60 games.
Dit topic is gesloten.
![]()
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.
Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.
Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.