[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.584 views

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-11 13:28
thewizard2006 schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:03:

[...]

Kom de volgende keer anders gezellig bij mij in de lane (of ik kom top, ook goed). Zit nu erg vaak met hele passieve spelers in de lane die niet bij mij in de buurt blijven. En dat is toch wel handig met blitz. Kom nu zo vaak tegen dat ik pull en ze gewoon lekker doorgaan met hun CS. Sta je dan met je auto attack :)
als jij met blitz speelt dan kan ik er wel bij komen met (Super)teemo ad, enorm sterke combo :D

maar ik kan zaterdag pas weer, moet de gehele week werken en zo dus heb totaal geen tijd meer

Twitch

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

thewizard2006 schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:03:
Wat voor dmg is trouwens de pijltjes van teemo en de poison. Beide armor om te mitigaten of is dit magic dmg. Kom vaak met bijv blitz tegen teemo en die poison van hem heeft me al zo vaak de das omgedaan.
magic damage
op de LoL wiki kan je bij elke champion zien wat de skills precies doen op welk level; hoeveel schade, CC, DoT en AOE, in welke vorm (physical, magical of true)

net gespeeld met de 2 grootste eikels in het spel geloof ik
premade bot, shaco/blitz
op zich geen superslechte combo, kan best grappig zijn als de bosjes volstaan met jack in the box en blitz trekt er iemand in

helaas gingen ze allebei vol AP, zonder tank items (blitz niet eens mana AP items 8)7 ) en faalden ze hárd
na een cheesy first blood te krijgen (bosjes naast enemy wraith jungle vol smijten met boxes) op de enemy jungler zuigden ze hard
het leuke was nog dat zodra ik vroeg waarom blitz geen tank/mana AP items haalde riep hij iets in de trant van waarom ik lullen liep te zuigen tijdens het gamen :S

vervolgens de rest van de game hard geflamed, constant homo dit, homo dat, incestueuze relatie met m'n vader, etc etc

natuurlijk nog hard flamen omdat ik een kill kreeg dankzij een goedgeplaatste shroom en shaco de kill dus niet kreeg (nee, die shroom plaatste ik niet .1sec van tevoren, die stond daar al een volle minuut)

láng geleden dat ik zo hard geflamed ben
8 reports eroverheen, dat wel iig oOo
hopelijk zien we die nooit meer terug :w

• Martin0
godofal schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:38:
[...]

magic damage
op de LoL wiki kan je bij elke champion zien wat de skills precies doen op welk level; hoeveel schade, CC, DoT en AOE, in welke vorm (physical, magical of true)

net gespeeld met de 2 grootste eikels in het spel geloof ik
premade bot, shaco/blitz
op zich geen superslechte combo, kan best grappig zijn als de bosjes volstaan met jack in the box en blitz trekt er iemand in

helaas gingen ze allebei vol AP, zonder tank items (blitz niet eens mana AP items 8)7 ) en faalden ze hárd
na een cheesy first blood te krijgen (bosjes naast enemy wraith jungle vol smijten met boxes) op de enemy jungler zuigden ze hard
het leuke was nog dat zodra ik vroeg waarom blitz geen tank/mana AP items haalde riep hij iets in de trant van waarom ik lullen liep te zuigen tijdens het gamen :S

vervolgens de rest van de game hard geflamed, constant homo dit, homo dat, incestueuze relatie met m'n vader, etc etc

natuurlijk nog hard flamen omdat ik een kill kreeg dankzij een goedgeplaatste shroom en shaco de kill dus niet kreeg (nee, die shroom plaatste ik niet .1sec van tevoren, die stond daar al een volle minuut)

láng geleden dat ik zo hard geflamed ben
8 reports eroverheen, dat wel iig oOo
hopelijk zien we die nooit meer terug :w
hehe ik had dit met een evelynn afgelopen zondag.

ik samen met mij maat, mijn maat garen en ik talon op top, dus evelynn op bot, was al in champ select besproken, dus game begint eerste wat eve zegt is i top, dus wij al van wij hebben top al geclaimt en wij zijn premade, dus eve bleef door zeuren en ook dat ze rangers haat:S kies dan geen bot champ zei ik nog, ik dus met talon op bot samen met rengar, uiteindelijk ownde ik bot met 5/0, zegt eve op een gegeven moment easy, zeg ik zo van als het easy is waarom deed je dan zo moeilijk over bot, zegt ze moet ik dan bot komen, zeg ik nee nu heb je het al vern**kt(sorry voor woordgebruik) en zei het lettelijk in engels in chat, ze kwam dus toch en uiteindelijk de game gewonnen maar ik haat dit gewoon, blijf gewoon met je champ en de lane waar deze voor bedoelt is want ik moest met talon op bot wat normaal een enorm slechte keuze is en volgens mij is eve op top ook geen goed idee.

Twitch

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
godofal schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:38:
magic damage
ah tnx, dat ga ik vanavond eens bekijken :)
ik begin met consumables (2x ward, 3 health en 2 mana) en een 3MP5 trinket. Die upgrade ik dan naar philosophers stone. Daarna haal ik meestal de boots met 25 armor. Dan spaar ik door voor een wit crystal met 400 mana en 99 armor. Dan een soort van zwaart met magic resist en AD en een 400 health shield. Voorheen ging ik daarna voor een frozen mallet maar denk dat ik nu maar ga voor uhm hoe heet dat ding ook alweer. 500 health en 80 ability power. Soort van scepter of staf. Als ik dat heb ben ik meestal al behoorlijk buffy en kan ik iets als trinity force nemen. Maar meestal tegen die tijd is het wel einde spel.
Ga bewust niet voor AP omdat ik het gevoel heb dat dit weinig voor blitz doet. Zijn Q moet je maar net raken en is meer een CC optie, zijn W gebruikt geen AP, zijn E gebruikt AD en zijn R doet al bakken met dmg. Geen idee hoe dat schaalt trouwens. Heb dan volgens mij meer aan CDR, AR, MR en HP

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 07:55
Martin0 schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:49:
[...]

hehe ik had dit met een evelynn afgelopen zondag.

ik samen met mij maat, mijn maat garen en ik talon op top, dus evelynn op bot, was al in champ select besproken, dus game begint eerste wat eve zegt is i top, dus wij al van wij hebben top al geclaimt en wij zijn premade, dus eve bleef door zeuren en ook dat ze rangers haat:S kies dan geen bot champ zei ik nog, ik dus met talon op bot samen met rengar, uiteindelijk ownde ik bot met 5/0, zegt eve op een gegeven moment easy, zeg ik zo van als het easy is waarom deed je dan zo moeilijk over bot, zegt ze moet ik dan bot komen, zeg ik nee nu heb je het al vern**kt(sorry voor woordgebruik) en zei het lettelijk in engels in chat, ze kwam dus toch en uiteindelijk de game gewonnen maar ik haat dit gewoon, blijf gewoon met je champ en de lane waar deze voor bedoelt is want ik moest met talon op bot wat normaal een enorm slechte keuze is en volgens mij is eve op top ook geen goed idee.
Evelynn is wel een viable champion op top.
Ik zie evelynn vaak jungle / mid op top en nooit op bot
En dat het niet in de current meta past betekend niet dat het niet goed is.
Twee damage dealers bot kan heel goed zijn.
Support en AD carry is de current meta. Maar daarbuiten zijn er ook nog veel viable comps op bot.
Overigens is het ook irritant als er wat premade mensen zijn die bij je zitten en je in een lane willen pushen..
Premade betekend niet voorrang.

Daarnaast weet ik niet hoe het gegaan is. maar veel champions kunnen meerdere lanes aan.
Het is wel irritant als iemand in de pre chat niks zegt en dan ingame pas reageerd.
Dan denk ik inderdaad ook. aardappel, zeg dat dan meteen. Nu moet je je maar aanpassen.
Als die gene het dan had gezegd kon je nog een andere champion nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door snoos op 05-11-2012 15:20 ]

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:26
snoos schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:17:
[...]

Evelynn is wel een viable champion op top.
Ik zie evelynn vaak jungle / mid op top en nooit op bot
Support en AD carry is de current meta. Maar daarbuiten zijn er ook nog veel viable comps op bot.
Overigens is het ook irritant als er wat premade mensen zijn die bij je zitten en je in een lane willen pushen..
Premade betekend niet voorrang.

Daarnaast weet ik niet hoe het gegaan is. maar veel champions kunnen meerdere lanes aan.
Het is wel irritant als iemand in de pre chat niks zegt en dan ingame pas reageerd.
Dan denk ik inderdaad ook. aardappel, zeg dat dan meteen. Nu moet je je maar aanpassen.
Als die gene het dan had gezegd kon je nog een andere champion nemen.
Disagree with evelynn bot.

Wat wil je tegen een ranged carry doen?
je kan niet poke je q range zal het niet egt goed doen.
Dan zul je al een leona of blitz nodig hebben en gewoon bij de turret wachten op minions. (of ganks)
Evelynn kan niks doen op bot qua kille of farme top misschien wel een beetje ligt aan de opponent.

Verwijderd

euh
snoos bedoelde niet dat eve bot moest he valermos
het was martin0 die zei dat eve een botchamp was (niet letterlijk maar.. " kies dan geen bot champ zei ik nog")
nuja
gewoon even ter verduidelijking

• valermos
Darkcorvuz:

My bad read it to fast :(

Maar ja dan ist als verduidelijking dat evelynn niet bot hoort XD

• Martin0
hehe nja ik dacht dat eve een bot champion was mijn fout.

maar als nog ze zei idd niks in de champ selection, dus ja, ik had op dat moment ook geen darius nog die heb ik pas later op de avond gekocht anders had ik er geen problemen mee.

Twitch

• snoos
Martin0 schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:47:
hehe nja ik dacht dat eve een bot champion was mijn fout.

maar als nog ze zei idd niks in de champ selection, dus ja, ik had op dat moment ook geen darius nog die heb ik pas later op de avond gekocht anders had ik er geen problemen mee.
Dan ben ik het inderdaad helemaal met je eens.
Geen team communicatie en dan je team afzeiken als hun goed gaan ?
Die mensen gewoon reporten. Misschien dat een warning ze goed doet.

Darius een lekkere champion ?
Ik zit te twijfelen om hem ook te halen.

• godofal
  • Niet online

godofal

dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door godofal op 05-11-2012 16:27 ]

Verwijderd

godofal schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:53:
incestueuze relatie met m'n vader, etc etc
jaloers zijn ze zeg ik u!

• Martin0
snoos schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:49:
[...]

Dan ben ik het inderdaad helemaal met je eens.
Geen team communicatie en dan je team afzeiken als hun goed gaan ?
Die mensen gewoon reporten. Misschien dat een warning ze goed doet.

Darius een lekkere champion ?
Ik zit te twijfelen om hem ook te halen.
darius is een lekkere champ alleen tegen ranged(als ze je e outrangen waarvan de range niet zo hoog is) kan je vrij weinig early game maar als de game een beetje late game komt en bvb een warmog of GA hebt dan kan je makkelijk ranged pakken en dichtbij komen, ik bouw hem AD en kan met de combo E > W > Q > AA > AA > R en dan heb je ze meestal wel dood alleen je bent een beetje squizy(of hoe je het schrijft) maar dat compeseerd omdat je iemand dood hebt voordat hij zijn burst kan doen of kan vluchten want meestal loop je ook in als hij vlucht omdat je hem slowt voor 40 % voor 2 sec. en als ze weg flashen kan je er meestal wel achteraan flashen en outrun je ze nog steeds, enige jammere is dat je E ability een hoge CD heeft vergeleken andere abilities, als je met R teminste een kill maakt anders heeft hij een hoge CD.

[ Voor 38% gewijzigd door Martin0 op 05-11-2012 16:40 ]

Twitch

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Wat ik mij de laatste tijd een beetje af vraag is of ik wel op de juiste manier builds maak tijdens het spel. Dan nog niet eens het counteren van tegenstanders ofzo maar de manier waarop ik nu items opbouw tot het eind resultaat.

Stel bijvoorbeeld ik bouw een Philo. Dan wacht ik altijd erg lang tot ik een Shurelya's bouw. Ik denk dat dit dan nog niet zo erg is maar meestal begin ik aan veel items aan de basis en probeer er dan end game een paar te voltooien. Echter het laatste gedeelte kost meestal het meest en dat lukt het minste end game.

Een standaard build die ik wel eens doe: Philo, HoG, Phage en dan bijvoorbeeld Glacial Shroud. Dit alles om te bouwen naar Shurelya's, Froze heart, Randuin's Omen en Frozen Mallet. Nogmaals dit is een hypothetische build slechts ter voorbeeld. Is het dan beter dat ik eerst die basis items bouw en dan gaat uitbouwen of zou ik eilijk mij moeten focussen op eerst een Frozen Heart ofzo eer ik begin te bouwen aan een vervolg item zoals Frozen Mallet?

snappen jullie het nog? 8)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• Martin0
Swanfield schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:26:
Wat ik mij de laatste tijd een beetje af vraag is of ik wel op de juiste manier builds maak tijdens het spel. Dan nog niet eens het counteren van tegenstanders ofzo maar de manier waarop ik nu items opbouw tot het eind resultaat.

Stel bijvoorbeeld ik bouw een Philo. Dan wacht ik altijd erg lang tot ik een Shurelya's bouw. Ik denk dat dit dan nog niet zo erg is maar meestal begin ik aan veel items aan de basis en probeer er dan end game een paar te voltooien. Echter het laatste gedeelte kost meestal het meest en dat lukt het minste end game.

Een standaard build die ik wel eens doe: Philo, HoG, Phage en dan bijvoorbeeld Glacial Shroud. Dit alles om te bouwen naar Shurelya's, Froze heart, Randuin's Omen en Frozen Mallet. Nogmaals dit is een hypothetische build slechts ter voorbeeld. Is het dan beter dat ik eerst die basis items bouw en dan gaat uitbouwen of zou ik eilijk mij moeten focussen op eerst een Frozen Heart ofzo eer ik begin te bouwen aan een vervolg item zoals Frozen Mallet?

nee want ik weet niet voor welke champion deze build is :P

Twitch

• godofal
  • Niet online

godofal

Martin0 schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:09:
is dit niet een dubble post?? niet om te flamen of iets?
klopt, had een reply getyped en op verzenden gedrukt, maar er kwam geen bericht in het draadje, dus vorige gedrukt en opnieuw gestuurt
blijkt dat ik het in het verkeerde draadje had getyped en daar ingestuurt, en hier dus m'n vorige bericht nog een keer postte 7(8)7

dus, de bedoelde post:

i love dumb players ^^
speel teemo top tegen een singed, singed is duidelijk niet de slimste speler; constant in mijn AA range lopen (niet eens voor farm!) en proberen mij 1op1 af te maken, etc
afijn, door naar midgame: ik ging hun blue checken, zag een blitz met weinig HP die ik sloop
vervolgens springt lee op me af, met singed en shen erachteraan
lee is de enige die mij bij kan houden dankzij een lichte voorsprong op shen en singed, en lee's Q+slow
uiteindelijk heb ik hem half dood kunnen kiten en sta ik onder m'n toren, singed en shen zijn ondertussen ook bij de toren en diven
turret aimed singed, zowel shen als singed zijn vrij tanky ondertussen en met vol HP, alleen lee is dus het juiste target: Q, AA, ignite erop dus
vervolgens denkt singed dat ik dood ben, en rent dus weg
op dat moment sterf ik, en is singed onder de toren vandaan met ~80% HP, en de toren switched dus targets naar: lee!

mooi dus nog een kill mee kunnen pakken, maar als singed nét iets langer de tower had gedekt had lee het gewoon overleeft, wat hij dus *makkelijk* kon :+

daarnaast ging hij gewoon invaden terwijl hij ver achterstond en meer van dat soort fratsen, niet echt het grootste licht dus

naja, leuk teemo gespeeld en 1st win (eindelijk) kunnen pakken :)

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

hebben ze niet een champion zoals invoker uit dota in LoL? want ik vond dat wel een leuke hero om te spelen ( hij is bijna niet te counteren door zijn vele spells).

[ Voor 9% gewijzigd door hardcoresmurf op 05-11-2012 16:31 ]

• valermos
hardcoresmurf schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:30:
hebben ze niet een champion zoals invoker uit dota in LoL? want ik vond dat wel een leuke hero om te spelen ( hij is bijna niet te counteren door zijn vele spells).
Oftewel een OP champ die alles aan kan?
Nee daar doen we niet aan in LoL

• Swanfield
Martin0 schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:29:
[...]
nee want ik weet niet voor welke champion deze build is :P
Dus het is eigenlijk heel erg afhankelijk van welke champion en welke tegenstanders? Dus eigenlijk het riedeltje wat ik in mijn hoofd heb is niet zo best dan ;)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• Martin0
Swanfield schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:39:
[...]

Dus het is eigenlijk heel erg afhankelijk van welke champion en welke tegenstanders? Dus eigenlijk het riedeltje wat ik in mijn hoofd heb is niet zo best dan ;)
iedere champion heeft een build die echt specifiek enorm goed op hem werkt, maar vele zijn wel ongeveer het zelfde, maar ik laat meer ervarenere spelers zich hier over uiten ;)

Twitch

• Swanfield
valermos schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:38:
[...]

Persoonlijk heb ik veel lol met Lee Sin nu :) Jungle/Top/Mid en support is ook wel mogelijk maar daar heb je vele male betere champions voor ;)

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11 17:51

Rub3s

+3 , omdat het kan

valermos schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:38:
[...]
Om hem OP te maken moet je ongeveer een APM van 150 hebben 8)7 . Er zijn echt maar een handjevol mensen die er echt goed met invoker zijn op het niveau van pro's. Op pub niveau is hij ver van OP

• godofal
  • Niet online

godofal

het bouwen van medium items is geen slechte keus op bepaalde champs; een top bruiser moet bijvoorbeeld genoeg MR, armor en HP hebben om wat te kunnen overleven, maar nog steeds redelijk wat AD/AP hebben om schade te kunnen doen
het is onmogelijk om vóór de eerste teamfight meerdere legendary tier items te hebben om alle stats te kunnen boosten
meestal zoek je nog items die 2 handige stats hebben, ipv te focussen op 1

welke items dat precies zijn is compleet afhankelijk van welke champ je speelt; sommige rush je wel een legendary omdat het gewoon het beste is
singed bijvoorbeeld met een rod of ages, dat item is gewoon perfect voor hem omdat het HP(tankyness) schade (AP) en sustain (catalyst passive) geeft

eigenlijk kunnen alleen AD carries en een aantal AP carries gelijk legendaries rushen

check op sites als mobafire wat een beetje goede items zijn voor champions
ga er niet blind op vertrouwen trouwens, niet alle guides daar zijn even goed
bovendien helpt het je spel enorm als je bij elke rune/mastery/item keus de redenering erachter weet: knowledge is power :Y

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-11 18:56
Vanaf wanneer beginnen jullie met bouwen van items etc? Ik ben nu een paar dagen bezig, ziet er positief uit :P
Ik ben nu level 7 maar las iets over niet voor level 20 beginnen met items ofzo?

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Rub3s schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:04:
[...]

Om hem OP te maken moet je ongeveer een APM van 150 hebben 8)7 . Er zijn echt maar een handjevol mensen die er echt goed met invoker zijn op het niveau van pro's. Op pub niveau is hij ver van OP
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/15s8ls3.png

ik ben wel redelijk goed met hem :)

[ Voor 4% gewijzigd door hardcoresmurf op 05-11-2012 17:23 ]

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Gebruik Solomid in plaats van Mobafire. De eerste guide die ik open deed (Morgana, 1000+ votes) had niet eens een goede skill order.

Om maar even voorop te lopen: op Morgana pak je eerst 3 punten in W zodat je een backline en wraith camp (met autoattacks intussen) kunt oneshotten ermee en ga je daarna je Q maxen voor veel meer damage.

In de guide maxen ze eerst de soil, daarna het shield en als laatste haar cage. Je kunt het enkel slechter bedenken als je eerst je shield maxed.

Daarnaast worden er ook nog een Rod of Ages en een Banshee's Veil aangebracht als de beste build.

In short: nooit Mobafire gebruiken.

@Suicyder: Runes kun je best vanaf level 20 kopen. Items moet je elk spel opnieuw kopen en kun je best zo snel mogelijk in het spel doen.

Streaming History

• godofal
  • Niet online

godofal

Suicyder schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:18:
Vanaf wanneer beginnen jullie met bouwen van items etc? Ik ben nu een paar dagen bezig, ziet er positief uit :P
Ik ben nu level 7 maar las iets over niet voor level 20 beginnen met items ofzo?
je bedoelt runes? runes zijn in 3 tiers te krijgen, elke tier weer sterker runes
je kan het beste tier 1 en 2 gewoon compleet overslaan, geen IP aan verspillen
je bent binnen no-time lvl30 (voelt mss lang aan, maar het is echt no-time :P) en daarna zijn tier 1 en 2 runes compleet nutteloos

items in-game moet je gewoon ASAP bouwen, je kan vrij weinig zonder :+
speedzor schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:23:
Gebruik Solomid in plaats van Mobafire. De eerste guide die ik open deed (Morgana, 1000+ votes) had niet eens een goede skill order.
eens, mobafire is *ver* van perfect
maar je kan er wel een basis krijgen, een nieuwe speler zal nouwelijks verschil merken tussen W maxen en daarna pas aan Q en lvl3 W + max Q

op dat niveau moet je de mechanics van de (100+!) champions leren, perfecte itembuild en skillorder zijn ondergeschikt daaraan imo

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11 17:51

Rub3s

+3 , omdat het kan

hardcoresmurf schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:23:
[...]
-knip-
ik ben wel redelijk goed met hem :)
ik bedoelde meer op deze manier goed: YouTube: Dendi - Wicked sick Invoker training in WTF mode

Op laag niveau (daar reken ik mezelf ook toe) kan elke hero 20 kills krijgen als het meezit...

• speedzor
godofal schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:38:
[...]

eens, mobafire is *ver* van perfect
maar je kan er wel een basis krijgen, een nieuwe speler zal nouwelijks verschil merken tussen W maxen en daarna pas aan Q en lvl3 W + max Q

op dat niveau moet je de mechanics van de (100+!) champions leren, perfecte itembuild en skillorder zijn ondergeschikt daaraan imo
Anderzijds gaat het een vertekend beeld geven van de kracht van een champion en is het in feite ook maar zinloos om Mobafire uberhaupt te noemen tenzij het is om het af te raden. Waarom iemand iets half verkeerd laten leren als je zonder enige moeite het direct juist kan doen ;)

Streaming History

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:10

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ik denk dat je Runes bedoelt.
Inderdaad voor lvl 20 zou ik me daar niet mee bezighouden.

[specs]

Is het dan beter dat ik eerst die basis items bouw en dan gaat uitbouwen of zou ik eilijk mij moeten focussen op eerst een Frozen Heart ofzo eer ik begin te bouwen aan een vervolg item zoals Frozen Mallet?

Ik snap je, en dat hangt compleet van de situatie af. Over het algemeen is het vrij goed om HoG en Philo Stone lang te houden. Dan leveren ze namelijk nog gold op, als je ze uitbouwt ben je die GP/10 kwijt. Daar wil je zo lang mogelijk van profiteren, dus pas je item afmaken als je het echt nodig hebt. Als hun AD carry of AD top fed raakt wil je die Raduins snel afmaken, als je Skarner bent en je wilt initiaten/chasen dan wil je die shurelya's misschien wel snel afmaken. Als er geen noodzaak voor is: lekker laten gaan en aan het volgende item beginnen.

Vicariously I live while the whole world dies

• speedzor
http://nl.twitch.tv/eslbenelux

Maandelijkse Go4BNLoL finale begint over 15 min. Onze tegenstander heeft de eerste ronde forfait gegeven maar daarna zullen we waarschijnlijk tegen LLL uitkomen, een match waarvan ik vermoed dat ze gestreamed zal worden.

Streaming History

• godofal
  • Niet online

godofal

ah, excecutioners calling kan zo'n leuk item zijn :+
swain stond na 10~15 minuten op 10+ kills, 1st time kennen :|

wat doen we dan? juist: hexdrinker en excecutioners calling bouwen op een vayne met een buttload AS

excecutioners calling eroverheen, samen met awesome supp blitz' exhaust en hij kan niks meer
rest van hun team was, helaas voor hun, niet lekker bezig, dus makkelijk kunnen winnen :)
speedzor schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:47:
http://nl.twitch.tv/eslbenelux

Maandelijkse Go4BNLoL finale begint over 15 min. Onze tegenstander heeft de eerste ronde forfait gegeven maar daarna zullen we waarschijnlijk tegen LLL uitkomen, een match waarvan ik vermoed dat ze gestreamed zal worden.
Speedzor is op TV nu! Kijken!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
speedzor schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:32:
Joepie, I haz team!

http://www.mouse-control.nl/news/news_comments/138

Ziet er heel veelbelovend uit tot nu toe, ben benieuwd waar dit toe leidt ;)
Speedzor vraagje. Mirshe zit bij de DoubleDutchClan... om competetief op te zetten enzo. Hoe dit dan ineens.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Net even Zed getest op de PBE, en heb er nogal wat mixed feelings aan over gehouden.

Zijn skills:

Q - Leuke damage output en zeker als je daar nog eens zijn W (de shadow) bij gebruikt kun je hier een leuke burst mee leveren.
W - Zijn Shadow, te gebruiken als escape of als engage, komt geen damage vanaf tenzij je de Q en E gebruikt. Ik vindt met name de range hiervan te kort. Heb vaak gehoord dat hij wordt vergeleken met Talon, maar Talon heeft iig nog een nuttige silence na zijn "dash", ik heb hem dan ook puur gebruikt voor de ult / burst output, maar echt een geweldige skill zou ik dit niet noemen.
E - Ideaal voor fast wave-clearing, levert ook een fijne slow, helaas moet je haast al een combo van W en E gebruiken om deze op een fatsoenlijke enemy te landen, waardoor je je optie tot escape alweer kwijt bent, waardoor een trade zeer slecht kan uitpakken.
R - Goede ult, toch ook weer korte range om deze te activeren, en wat al helemaal fijn is dat het net Fiora is. Met andere woorden. Enemy staat dicht bij zijn tower, jij cast je ult, enemy flashed of beweegt naar zijn toren, en hoppa jij launched gezellig met hem mee onder de tower van de enemy.

Verder dus geen natural sustain voor deze champ, geen stuns alleen een slow. Hij scaled geweldig op AD, misschien wel iets TE. Wat cooldown reduction items werken prima op hem, zodat je skills helemaal spammable zijn. Het is een soort van LeBlanc burst combo die je kunt loslaten, maar loopt het mis, dan kunnen ze je opvegen in de lane.

Ik vrees dat met name dat zijn beperkte escapes een probleem gaan worden voor deze champ om een fatsoenlijke pick te worden. Er zijn genoeg champs met betere kits en betere sustain om niet te vrezen voor deze champ. Denk dat hij wel nuttig kan zijn voor mid, maar toplane betwijfel ik of hij het veel champions moeilijk kan maken.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:33
Er is bij mij de laatste weken er weer een nieuwe liefde bij gekomen.. Pantheon..

Wat vind ik die heerlijk op solo top, tot nu toe ben ik nog maar 1x gecountered door een verdraait goede Lulu, voor de rest alle lanes in ieder geval gewonnen. (o.a. Jayce, Darius, Yorick, Jarvan, Morde)

Wie zouden jullie picken als counter voor hem? De meesten vervloeken de passive van Pantheon.. Heerlijk.. ;)

(Terzijde, ik bouw hem meestal : Boots 1, phage, brutalizer/boots2, frozen hart als begin)

• Damien
Yorick / Malphite. 1 van die 2 zou ik tegen Pantheon pakken.

• Rann
Damienx2 schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:42:
Yorick / Malphite. 1 van die 2 zou ik tegen Pantheon pakken.
Malphite.. Ai.. die zou ik niet leuk vinden nee.. Misschien Rumble ook niet, de echte tanky characters..

Voor de rest kun je zo leuk poken met je spear op level 1...

• speedzor
blamauci schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:14:
[...]

Speedzor vraagje. Mirshe zit bij de DoubleDutchClan... om competetief op te zetten enzo. Hoe dit dan ineens.
Dat moet je aan Mirshe zelf vragen, het enige dat ik weet is dat hij vroeger de support was bij AT Gaming met Truedatz en nu onze manager is.

PS: Gewonnen ;) 25€ in de pocket :P

Streaming History

• godofal
  • Niet online

godofal

pantheon is idd heerlijk, ook echt dé counter voor teemo
malphite is idd weer de counter van pantheon

vind pantheon alleen vrij nutteloos in een teamfight, je kan 2 keer stunnen en een paar speertjes gooien; echt heel veel CC/schade pomp je er niet uit (E is leuk, maar doet niet genoeg schade)

z'n ultimate is onmogelijk te landen zolang de tegenstander oplet. heel soms kan je ze echt vastpinnen tussen je ult en je teammaten als ze willen vluchten/chasen in de jungle, maar zelfs dat is lastig mikken
wel leuke utility; gewoon terug naar de lane springen en de minion wave pakken die je tegenstander net in de tower pushed :)

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
speedzor schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:51:
[...]

Dat moet je aan Mirshe zelf vragen, het enige dat ik weet is dat hij vroeger de support was bij AT Gaming met Truedatz en nu onze manager is.

PS: Gewonnen ;) 25€ in de pocket :P
Zal ik doen..

PS: 25 euries. Luxe man. Luizenleventje heb je.
Wanneer kun je met pensioen?

[ Voor 4% gewijzigd door blamauci op 06-11-2012 01:38 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
hardcoresmurf schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:30:
In dit topic legt Morello (onder andere) uit waarom je een champion die lijkt op Invoker niet in LoL hoeft te verwachten.
snoos schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:17:
[...]

Je blind staren op de meta is inderdaad nooit goed. Botlane hoeft absoluut niet per se support + AD carry te zijn. Ook op hoog niveau zie je wel eens iets onorthodox voorkomen als Leona/Jarvan, of Soraka/Cassiopeia. Maar of er nou echt "veel viable comps" zijn, dat hangt dan weer af van je definitie van 'viable'. Natuurlijk kun je een game winnen als je in plaats van een support een tweede AD carry bot zet. Echter, als zo'n dubbele AD carry-comp gespeeld wordt in een game met allemaal spelers die aardig weten wat ze doen, zal het team mét een support al gauw zo'n 9 van de 10 keer winnen. Je hebt dan lategame ofwel twee underfarmed AD carries, ofwel een van de twee die geen farm heeft, en dus veel minder gaat presteren dan een support zou kunnen.

De meta is niet voor niets wat het nu is, daar is enorm veel ervaring en theorie aan vooraf gegaan. Een ranged AD carry heb je in een team om op relatief veilige afstand een grote damage output te hebben. Wil je botlane iets anders dan normaal zetten, dan heeft dat weer nadelen: je moet dan bijvoorbeeld een AD carry in een solo lane zien te krijgen die hij kan houden, of zonder ranged AD spelen, met alle risico's tijdens teamfights van dien.

Willen mensen een botlane als Morgana/Blitzcrank spelen, prima, Ezreal kan best mid. Zolang ze maar geen champions pakken puur omdat ze zin hebben die te spelen, ongeacht of die goed samen passen, geen boodschap aan de rest van het team; dat gaat vrijwel gegarandeerd mis. Tenzij het op laag niveau is natuurlijk; daar speel je als willekeurige teamcomp immers waarschijnlijk toch tegen een net zo willekeurig team.

• Damien
Gisteren nog wat extra games gedaan op de PBE, en dan met name vs een Zed. Zowel met Irelia als Renekton ging het vrij simpel in lane. Mijn verwachting dat traden voor Zed lastig is vs toplaners kwam redelijk uit. Enige manier dat de enemy Zed kon traden was als ik al een poke had gedaan, en dat elke keer op de weg terug. Dan kan hij namelijk zijn shadow naast de persoon casten, E voor de slow, W voor de verwisseling met de shadow en dan nog 1 AA of Q. Maar tegen die tijd ben je zelf alweer in staat om een klap terug te geven.

• Rann
godofal schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 00:17:
pantheon is idd heerlijk, ook echt dé counter voor teemo
malphite is idd weer de counter van pantheon

vind pantheon alleen vrij nutteloos in een teamfight, je kan 2 keer stunnen en een paar speertjes gooien; echt heel veel CC/schade pomp je er niet uit (E is leuk, maar doet niet genoeg schade)

z'n ultimate is onmogelijk te landen zolang de tegenstander oplet. heel soms kan je ze echt vastpinnen tussen je ult en je teammaten als ze willen vluchten/chasen in de jungle, maar zelfs dat is lastig mikken
wel leuke utility; gewoon terug naar de lane springen en de minion wave pakken die je tegenstander net in de tower pushed :)
Zelf vind ik hem najuist leuk als initiator, (Ulti of W)omdat ik hem ook redelijk tanky bouw (uiteraard endgame met GA), je jumped erin, en iedereen loopt naar je toe om aan te vallen in 9/10 gevallen. Dan doe je al een flink aantal damage.

Verder is die stun heerlijk om ulti's te stoppen (katarina, au..) Die speer doet ook redelijke damage, en met goede positioning je E ook nog.. Maar dan is de rest van je team er hopelijk ook om je te supporten ;-)

Hiernaast vind ik Pantheon bijna OP in 3v3 twisted. Hoe hij die altaren kan pakken, je ziet de ring zo goed als niet door de weinige vision om een altaar heen :D

Van het weekend hierdoor nog een potje gevonden, enemy team was hard hun halfkapotte nexus aan het verdedigen tegen minions bij de ingangen-> Teleport naar nexus, jab jab, kaput ^^

• Dopiej
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Gisteren 2 potjes Darius gespeeld.
1e potje TT 3v3
19/3/8
Was me 1e keer dat ik Darius speelde xD maar wat is zijn ult OP als je er iemand mee killt gelijk refresh xD
Slam dunk die sh*t xD in teamfights gewoon 3 kills halen met je ult 3 keer xD. Moet wel zeggen had een maat van me met teemo hij had 18 assists xD <3 shrooms.

2e potje solo top tegen een Jax
3/0/1 (na 20 min surrender van tegenstanders)
Kon de poke van Jax makkelijk hebben en outfarmde hem flink.
ondanks hij vol hp en ik 3/4e en hij mij stunnen killde ik hem nog, mja met die 5 stacks en je ult is dubbel dmg :)

Al bij al leuke champ en ik ga hem zeker meer spelen (als ie niet gebanned wordt xD)

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:02
Ik speel al een tijdje LoL en ben tussendoor ook Dota2 gaan spelen. Helaas kan ik van LoL niet zulke goede caster en youtube kanalen als bij Dota2 vinden. Weet iemand goede youtube kanalen. Dus met Tobi Wan of Purge achtige casters

• SHEePYTaGGeRNeP
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 22:14
Je kan ECiftci naar:
http://nl.twitch.tv/scarra
En dan bij videos kijken. Scarra is de beste LoL streamer die er is, period.
Zijn videos zijn dan wel van zijn hemzelf in solo queue en niet van TSM tegen CLG.NA ofzo iets.

[ Voor 27% gewijzigd door SHEePYTaGGeRNeP op 06-11-2012 09:24 ]

• Dopiej
SHEePYTaGGeRNeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:23:
Je kan ECiftci naar:
Geen youtube channels? Kan vanaf hier geen game dingen bekijken xD

• SHEePYTaGGeRNeP
BTW TSM twitch account is gehacked :P
https://twitter.com/TSMTheOddOne

• valermos
Serieus ik snap het egt niet.
Waarom moeten mensen die onzin hacken :S GET A LIFE or something.

• Dopiej
valermos schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:37:
Serieus ik snap het egt niet.
Waarom moeten mensen die onzin hacken :S GET A LIFE or something.
Zoiezo hacken.. Is toch hetzelfde als stelen/inbreken.. Van andermans spullen moet je afblijven. Ook al is het digitaal..

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:13
Is het dan beter dat ik eerst die basis items bouw en dan gaat uitbouwen of zou ik eilijk mij moeten focussen op eerst een Frozen Heart ofzo eer ik begin te bouwen aan een vervolg item zoals Frozen Mallet?
Het hangt nogal van de situatie of de build af. Bijvoorbeeld, met een AD carry begin je vaak met een BFsword om naar bv een infinity edge te gaan. Hier doe je er goed aan om zo snel mogelijk de IE te halen, omdat die meer bonussen geeft dan de basisitems. Echter is het vaak nuttig om toch even 450 gold tussendoor te gebruiken voor een vampiric scepter voor life steal, zo groeit je health weer bij door minions farmen, of tijdens een 1vs1. Deze hou je dan een hele tijd tot je deze pas later uitbouwt tot een bloodthirster.

Soms is het nuttig om te gaan naar een sub-bonus. En dan eerst iets anders te maken. Bv als je een trinity force & hextech gunblade wil hebben, maak ik vaak eerst sheen & phage. Dan even de cutlass voor de extra slow & lifesteal, en dan pas finish ik mijn trinity force.

Bij een support is het meestal nog anders, daar maak je bv philosphers, heart of gold en lucky pick en deze hou je zo lang mogelijk voor het extra goud. ondertussen maak je je boots af en een aigis.

De bedoeling is meestal wel om zo snel mogelijk de grote items te hebben, maar vaak combineer je er twee vanwege de bonussen die je nodig hebt. Vooral bij de AD & AP damage dealers zal je telkens eerst de grote items willen completen. Bij de meer support-types ga je meer combineren omdat bv Gold/5 items hun bonus verdwijnt bij het verder uitbouwen.

Totally different, gisteren twee spelletjes gehad waarbij ik solo olaf stond tegen duo top. 1e spel gelukkig een goede jungler die regelmatig langskwam voor wat goede kills. Tweede spel stond ik tegen een tristana en shen als olaf, en onze jungler vond het blijkbaar nodig om enkel bot te ganken. 1,1,2,jungler meta, allemaal goed en wel, maar als je niet snapt waarom en hoe je je aanpast aan andere setups is het wel lastig. Als je merkt dat er twee top staan, dan moet je daar veel meer babysitten en slechts die enkele keren naar bot gaan helpen.

Dan een spel blitz support gedaan. Deze keer waren mijn hits er zo vaak op, maar ezreal is een lastige tegenstander. Helaas was mijn sivir AD ook niet geweldig, ging na boots 1 & doran's meteen voor een guardian's angel en kon dus bijna nooit de kill securen. En heeft dan van level 11 tot 17 enkel in onze jungle rondgelopen en gecleaered en ongeveer geen teamfight meegedaan, waardoor we toch veel damage misten. Was zo ontmoedigd dat ik vergeten was de andere 3, die wel vrij goed speelden honor te geven.
HEhe ik speelde gister of eergister toen de servers op EUW down waren een keertje blitz support op EUNE. Ik ben lvl 12 dus meta's enzo zijn er nog niet echt, maar ik stond met een Ashe bot waarvan ik na 1 minuut al doorhad dat het echt een pannenkoek was. Hij facecheckt brushes terwijl hij weet dat ze erin staan, begon met dat crit chance item en lasthitte totaal niet. Ik ben dus zelf maar gaan lasthitten en kills gaan securen. Na verloop van tijd stond ik 11/4/2 als Blitzcrank en had ik mijn triforce compleet. Bijna al mijn grabs landde ik (ze juken nog niet echt op dat niveau), maar door de uiteindelijk 0/16/4 Ashe en 0/16/12 Morgana toch helaas niet kunnen winnen.

• SHEePYTaGGeRNeP
Vicarious schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:17:
Bijna al mijn grabs landde ik (ze juken nog niet echt op dat niveau), maar door de uiteindelijk 0/16/4 Ashe en 0/16/12 Morgana toch helaas niet kunnen winnen.
>:)

• SHEePYTaGGeRNeP
Ik wil dat Graves een keer op champion sale komt :(
Laatste keer was bijna een jaar geleden
http://na.leagueoflegends...ves-pantheon-and-kassadin

Verwijderd

Waarom champions kopen met RP? Heb ik nooit echt begrepen.
Spaar gewoon wat IP en gebruik de RP voor skins.

• SHEePYTaGGeRNeP
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:13:
Omdat ik een nieuwe rol voor mijn team ga leren en dan is het wel handig als je meer dan 4 ad carries hebt :P

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 09:37
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:13:
Ik heb nooit begrepen waaorm skins kopen met RP toch zo sonde O-)

• valermos
hoezo je hebt er ma 1 nodig en als die gebanned wordt pak je toch een AP bot :D hahahaha

• godofal
  • Niet online

godofal

oh man, waarom een teaser post? geef ons gewoon de informatie over de nieuwe jungle en items already!

tomorow isnt fast enough :(

• snoos
godofal schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:18:
oh man, waarom een teaser post? geef ons gewoon de informatie over de nieuwe jungle en items already!

tomorow isnt fast enough :(
Die post klopt ook niet bij de titel.
Je krijgt een terugblik terwijl de titel het juist over het nieuwe seizoen heeft.

onzin post van riot

Ik heb wat moeite met last hitten.
Nu wil ik eens een champion met een hoge base AD proberen.
Wat zijn champions die op top een sterke bae AD hebben ? 60/70 + van zichzelf
Liefst met nog wat cc erbij.
Of champions die makkelijk kunnen last hitten

[ Voor 21% gewijzigd door snoos op 06-11-2012 14:24 ]

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-11 15:19

Wootlock

Evilution

SHEePYTaGGeRNeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:23:
Je kan ECiftci naar:
Zijn videos zijn dan wel van zijn hemzelf in solo queue en niet van TSM tegen CLG.NA ofzo iets.
Scarra's stream vind ik veelal saai.
TheOddOne daarin tegen is puur vermaak en zijn manier van streamen vind ik persoonlijk beter als Scarra.

"Don't let your dreams be memes"

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:15
SHEePYTaGGeRNeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:57:
Ik wil dat Graves een keer op champion sale komt :(
Laatste keer was bijna een jaar geleden
http://na.leagueoflegends...ves-pantheon-and-kassadin
Graves is begin oktober gewoon in de sale geweest hoor?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Yoggk.png

Ik heb hem namelijk toen gewoon gekocht.

Verwijderd

speedzor schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:32:
Joepie, I haz team!

http://www.mouse-control.nl/news/news_comments/138

Ziet er heel veelbelovend uit tot nu toe, ben benieuwd waar dit toe leidt ;)
Zijn die teams (AT en Regez) dan doodgegaan? In ieder geval, veel succes toegewenst. Ik heb sinds gisteren ook een nieuw Belgisch team (weliswaar nog niet op jullie niveau, eerder 1600-2K).
hardcoresmurf schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:45:
welke champion heeft nou een hoge skill cap? want ik vind de meeste champions veels te gemakkelijk.
Hoe kan ik makkelijk interpreteren? Het is niet omdat je alle skills kan gebruiken dat je ze ook perfect beheerst.
Als je highskill cap heroes wil spelen: Lee Sin, Orianna, Anivia, Nidalee, Twisted Fate, Veigar. Sommige lijken misschien makkelijk maar tegen goeie tegenstanders/competitief niveau zijn ze toch een stukje moeilijker.

• speedzor
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:06:
[...]
Zijn die teams (AT en Regez) dan doodgegaan? In ieder geval, veel succes toegewenst. Ik heb sinds gisteren ook een nieuw Belgisch team (weliswaar nog niet op jullie niveau, eerder 1600-2K).
Zowel AT als Regez spelen nog, alhoewel Regez op een lager pitje staat omdat er enkelen naar de unief gaan nu.

[ Voor 3% gewijzigd door speedzor op 06-11-2012 15:21 ]

Streaming History

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 14:52
Kan iemand me nog een paar tips voor Jax geven? Ik krijg die champion maar niet onder de knie. Wat ik ook probeer, ik lijk wel te squeezy te zijn. Nu kan ik natuurlijk veel sustain bouwen, maar met Jax heb je dat toch weinig nodig?

Ook als ik gefeed raak, lijk ik nog steeds moeite te hebben om kills te krijgen.

Ik bouw meestal het volgende:

- Boots
- Trinity
- Hextech
- GA

Meestal maak ik eerst mijnn Trinity af, met tussendoor een Vampscepter.

Runes:
Flat AD
MR
Armor
Flat AD quins

Masteries: 9/21/0

• snoos
Lennyz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:25:
Kan iemand me nog een paar tips voor Jax geven? Ik krijg die champion maar niet onder de knie. Wat ik ook probeer, ik lijk wel te squeezy te zijn. Nu kan ik natuurlijk veel sustain bouwen, maar met Jax heb je dat toch weinig nodig?

Ook als ik gefeed raak, lijk ik nog steeds moeite te hebben om kills te krijgen.

Ik bouw meestal het volgende:

- Boots
- Trinity
- Hextech
- GA

Meestal maak ik eerst mijnn Trinity af, met tussendoor een Vampscepter.

Runes:
Flat AD
MR
Armor
Flat AD quins

Masteries: 9/21/0
Ook handig om te weten op welke volgorde je de skils doet

Zo kan je bijvoorbeeld je w activeren voor de jump. zo doet je jump extra damage.

Ook kan je je E activeren voor je jump. Zo stun je ze bij het landen

Verwijderd

je kan na je boots ook een paar dorans kopen op jax. Verder heb ik gemerkt dat een vamp scepter een wereld van verschil maakt op jax (je zou het niet zeggen maar het verschil is echt te groot).

oja, na je trinity niet gelijk een hextech kopen maar eerst een defensive item (ik ben zelf fan van een warmog)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2012 15:36 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

probeer het eens met red armor/magicpen runes, jax z'n schade komt van beiden vandaan dus dat is vrij sterk
quints zou ik movementspeed gaan, ook al heb je een gapcloser, die extra movement gaat je helpen om meer AA's te raken en beter te kunnen chasen/escapen (vallen alleen een beetje af zodra je zeal/trinity krijgt)

masteries 21/9, niet andersom, ik merk dat als ik tegen een andere jax in de lane sta die wel 21/9 staat ik het zwaar afleg early en daardoor mid+late

masteries en runes moet je meestal richten op dingen die je niet met items kan/gaat regelen, gaten opvullen zeg maar

qua items is phage>sheen>trinity een goede start (met ergens vamp sceptre) maar om dan gelijk hextech erachteraan te gooien is een beetje te offensief; tegen die tijd zit je mid/lategame en wil je dus een paar klappen kunnen opvangen
GA of aegis na de trinity is een beter plan imo, of anders hexdrinker en warden's mail als ze of heel veel AD of heel veel AP hebben
na wat defensiefs kan je voor de hextech gaan, als de match zolang doorloopt :P

wat je moet onthouden met jax is dat pre-lvl6 (ult passive) je niet zo enorm sterk bent; je trade redelijk maar je bent nog steeds een all-in champ. harassen is lastig, helemaal tegen een champ met een ranged harass (pantheon, malphite)

gewoon blijven farmen en niet overmoedig worden, met jax en dergelijke krijg je dat snel

• Lennyz
  • Laatst online: 11-11 14:52
Ok bedankt voor jullie tips! Ik ga het even proberen.

Ik ga mijn masteries op 21/9 zetten.

Ik heb armor pen runes en movement speed runes genomen.

Ik max trouwens altijd eerst mijn W, daarna mijn Q.

• Bermbom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 08:39
Lennyz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:46:
Ok bedankt voor jullie tips! Ik ga het even proberen.

Ik ga mijn masteries op 21/9 zetten.

Ik heb armor pen runes en movement speed runes genomen.

Ik max trouwens altijd eerst mijn W, daarna mijn Q.
Volgens mij is R > W > E > Q better.

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:13
Vergeet niet dat je met jax ook kan jumpen op friendly units, dus als je achtervolgd wordt, en er komt net een creepwave van jou aan, dan spring je zo ver mogelijk daarop. Geeft meestal net die ademruimte om de turret veilig te halen.

Ik begin meestal met 1 punt in q, w, e. D dan max ik W, E,Q. (Uiteraard altijd ult als het kan). De jump gebruik ik meer als gapcloser of escape route dan voor damage.

Een vamp scepter is inderdaad handig omdat je attack speed enorm omhoog gaat als je blijft hitten met jax, wat dus resulteert in meer incoming health.

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
speedzor schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:20:
[...]

Zowel AT als Regez spelen nog, alhoewel Regez op een lager pitje staat omdat er enkelen naar de unief gaan nu.
Ik denk dat LLL Crowh (denerdsss7) tevaak van team verhuist is en dat ze hem missen xD

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Wootlock schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:48:
[...]

Scarra's stream vind ik veelal saai.
TheOddOne daarin tegen is puur vermaak en zijn manier van streamen vind ik persoonlijk beter als Scarra.
Het is natuurlijk net wat je wil zien. Oddone combineert uitleg met humor en komische rage, maar legt lang niet zoveel uit als bijvoorbeeld Wingsofdeath die ik gister even heb zitten volgen. Als je voor entertainment gaat moet je kijken naar gasten als Oddone, Dyrus, Aphromoo etc. en als je voor informatieve streams gaat zou ik eens kijken naar Wings of Scarra.

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10 14:00

Welcome to the League of Draven

• the Virtual
ECiftci schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:19:
Ik speel al een tijdje LoL en ben tussendoor ook Dota2 gaan spelen. Helaas kan ik van LoL niet zulke goede caster en youtube kanalen als bij Dota2 vinden. Weet iemand goede youtube kanalen. Dus met Tobi Wan of Purge achtige casters
Probeer het YouTube-kanaal van Leigh "Deman" Smith, zonder twijfel een van de beste LoL-casters.
Een andere caster met veel video's op zijn YouTube is ColbyCheeZe, maar de paar keer dat ik hem heb zien casten was ik niet echt onder de indruk. Maar wellicht heb ik een verkeerde indruk van hem, je kunt het altijd proberen.
Zoek anders ook eens naar wat VoD's van grote evenementen, bijvoorbeeld een van deze posts. Kijk of je de casters die ze gebruiken goed vindt, en google dan of ze een YouTube/Own3d/Twitch-kanaal hebben met meer video's. RiotPhreak legt bijvoorbeeld erg veel uit als hij aan het spelen is.
snoos schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:26:
[...]

Ik heb wat moeite met last hitten.
Nu wil ik eens een champion met een hoge base AD proberen.
Wat zijn champions die op top een sterke bae AD hebben ? 60/70 + van zichzelf
Liefst met nog wat cc erbij.
Of champions die makkelijk kunnen last hitten
Cho'Gath heeft de hoogste base AD op level 18 (129,7 net als Skarner), vrij hoge base AD op level 1 (54,1 waar Maokai en Taric het hoogst hebben met 58), heeft zijn Vorpal Spikes E-ability om zijn auto-attacks meer schade te laten doen, heeft flink wat CC, is een prima top champion, en kan ook nog met zijn Rupture Q + Feral Scream W makkelijk AoE farmen als het last hitten alsnog moeilijk gaat. En als je met zijn Feast ultimate geen minion kunt last hitten, is er wel iets flink mis. :9 Een champion die beter aan je vraag voldoet is er niet.

http://leagueoflegends.wi..._champions'_attack_damage is een lijst met alle base AD-waarden van alle champions.

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

the Virtual schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:01:
[...]
Cho'Gath heeft de hoogste base AD op level 18 (129,7 net als Skarner), vrij hoge base AD op level 1 (54,1 waar Maokai en Taric het hoogst hebben met 58), heeft zijn Vorpal Spikes E-ability om zijn auto-attacks meer schade te laten doen, heeft flink wat CC, is een prima top champion, en kan ook nog met zijn Rupture Q + Feral Scream W makkelijk AoE farmen als het last hitten alsnog moeilijk gaat. En als je met zijn Feast ultimate geen minion kunt last hitten, is er wel iets flink mis. :9 Een champion die beter aan je vraag voldoet is er niet.

http://leagueoflegends.wi..._champions'_attack_damage is een lijst met alle base AD-waarden van alle champions.
Je moet hem wel ap bouwen want zijn Q scaled 1:1 ap met 500 ap doet hij meer damage dan zijn ultimate :*)

[ Voor 3% gewijzigd door hardcoresmurf op 06-11-2012 16:06 ]

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:02
the Virtual schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:01:
[...]

Probeer het YouTube-kanaal van Leigh "Deman" Smith, zonder twijfel een van de beste LoL-casters.
Een andere caster met veel video's op zijn YouTube is ColbyCheeZe, maar de paar keer dat ik hem heb zien casten was ik niet echt onder de indruk. Maar wellicht heb ik een verkeerde indruk van hem, je kunt het altijd proberen.
Zoek anders ook eens naar wat VoD's van grote evenementen, bijvoorbeeld een van deze posts. Kijk of je de casters die ze gebruiken goed vindt, en google dan of ze een YouTube/Own3d/Twitch-kanaal hebben met meer video's. RiotPhreak legt bijvoorbeeld erg veel uit als hij aan het spelen is.

[...]
Ik heb het kanaal van Daman in mijn subscriptions gezet, ik ga eens kijken. Mijn ervaring met twitch.tv en own3d.tv is dat ze niet goed werken op de iPad en niet goed bij terugkijken na tournamenten...

• godofal
  • Niet online

godofal

hardcoresmurf schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:05:
[...]

Je moet hem wel ap bouwen want zijn Q scaled 1:1 ap met 500 ap doet hij meer damage dan zijn ultimate :*)
dan offer je wel heel veel tankyness op
en ult is true damage: zal dus meer damage zijn als de tegenstander Mres heeft

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

godofal schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:43:
[...]

dan offer je wel heel veel tankyness op
en ult is true damage: zal dus meer damage zijn als de tegenstander Mres heeft
gewoon feasten op minions, free hp :D

• SHEePYTaGGeRNeP
Rod of Ages en Abyssal geven tankyness en AP ;)

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

SHEePYTaGGeRNeP schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:46:
Rod of Ages en Abyssal geven tankyness en AP ;)
this

• godofal
  • Niet online

godofal

hardcoresmurf schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:44:
[...]

gewoon feasten op minions, free hp :D
maar geen armor/Mres

ik speel zelf geen chogath btw, nog niet iig :)

• the Virtual
hardcoresmurf schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:05:
[...]

De vraag lijkt me te gaan over alleen het last hitten in de laning phase, dan maakt het niet uit wat je daarna bouwt. Zowel full AP als tanky AP zijn inderdaad goed mogelijk, maar het moet niet verplicht. Toen SaintVicious nog voor CLG junglede, speelde Hotshot zijn Cho meestal als tank met Wit's End en red buff, dat werkt ook prima.

Met 500 AP doet een rank 5 Q overigens alleen meer schade dan een rank 1 ult als je target na Magic Penetration/Reduction minder dan 24 Magic Resistance heeft; je ultimate is immers true damage. Tenzij je met je Q meer targets raakt, of de veel lagere cooldown meeberekent, dan natuurlijk weer wel. ;) Overigens maxen de meeste Cho'Gaths niet als eerste Q, maar W.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Ik had net zoveel plezier met Singed (RoA + FoN)
FoN uit de game halen is toch wel een mega nerf voor Singed (en Mundo, ...)
Bleh, net nu ik een leuke favourite champ had :(

Ben maar een casual player trouwens.

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

godofal schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:49:
[...]

maar geen armor/Mres

ik speel zelf geen chogath btw, nog niet iig :)
zhonya's hourglass + abyssal scepter are your friend.
the Virtual schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:49:
[...]

De vraag lijkt me te gaan over alleen het last hitten in de laning phase, dan maakt het niet uit wat je daarna bouwt. Zowel full AP als tanky AP zijn inderdaad goed mogelijk, maar het moet niet verplicht. Toen SaintVicious nog voor CLG junglede, speelde Hotshot zijn Cho meestal als tank met Wit's End en red buff, dat werkt ook prima.

Met 500 AP doet een rank 5 Q overigens alleen meer schade dan een rank 1 ult als je target na Magic Penetration/Reduction minder dan 24 Magic Resistance heeft; je ultimate is immers true damage. Tenzij je met je Q meer targets raakt, of de veel lagere cooldown meeberekent, dan natuurlijk weer wel. ;) Overigens maxen de meeste Cho'Gaths niet als eerste Q, maar W.
magic penetration runes O+

• the Virtual
Inrage schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:51:
[...]

Ik had net zoveel plezier met Singed (RoA + FoN)
FoN uit de game halen is toch wel een mega nerf voor Singed (en Mundo, ...)
Bleh, net nu ik een leuke favourite champ had :(

Ben maar een casual player trouwens.
Maar er komen wel weer andere items voor in de plaats. Mogelijk doen ze iets vergelijkbaars als met Zhonya's Ring, die ze hebben opgesplitst in Rabadon's Deathcap en Zhonya's Hourglass.
Magic Resist runes. >:)

Verwijderd

what FoN weg?????
noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
mn singed mn arme singed
een MR item met MS en HP regen het was te goed om waar te zijn
de klootzakken :)

• hardcoresmurf

hardcoresmurf

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:14:
what FoN weg?????
noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
mn singed mn arme singed
een MR item met MS en HP regen het was te goed om waar te zijn
de klootzakken :)
De reden zal wel weer zijn dat die kleuters weer op de forums begonnen te huilen :O

• Nazanir
  • Laatst online: 19-07 22:44
Of je kan natuurlijk de geposte link lezen waar Xy de gedachtengang hierachter toelicht, en uitlegd dat sommige stats (denk MS) op andere items komt.

-

• godofal
  • Niet online

godofal

jammer, leuke herinneringen aan FoN
ooit eens supertank shan tegen een AP burst team (comp weet ik niet meer, maar was 100% AP burst)
FoN, wits end, warmogs en aegis geloof ik
zóveel Mres en HP tegen zo'n magic team

op een gegeven moment vonden ze me flink overextended, hebben ze me bijna 5 minuten lopen chasen, enige reden dat ik niet wegkwam was dat ze constant slows en stuns hadden, en er 2 achter me aan flashten over de muur heen :+

toch wel vreemd dat ze hem eruit slopen opdelen; zo OP is hij niet (ik zie hem iig niet veel gebouwd worden, ook bij de pro's)

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11 16:08
snoos schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:26:
[...]

Die post klopt ook niet bij de titel.
Je krijgt een terugblik terwijl de titel het juist over het nieuwe seizoen heeft.

onzin post van riot
Net nieuw.
Morello Introduces Preseason Updates:
http://euw.leagueoflegend...ad.php?p=9265668&langid=1

• godofal
  • Niet online

godofal

• Many old items have received new upgrade paths or additional upgrade paths
betekent dat dat er meerdere manieren komen om een bepaald item te bouwen?
of gewoon dat er items opgebroken gaan worden en/of op nieuwe manieren gebouwd gaan worden?

• the Virtual
godofal schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:43:
[...]
  • Many old items have received new upgrade paths or additional upgrade paths
betekent dat dat er meerdere manieren komen om een bepaald item te bouwen?
of gewoon dat er items opgebroken gaan worden en/of op nieuwe manieren gebouwd gaan worden?
Waarschijnlijk gewoon nieuwe items die gebouwd worden uit oude items, net zoals is gebeurd met de nieuwe Twisted Treeline-items. Volgens mij had Morello het laatst bijvoorbeeld over een potentiële Manamune-upgrade.

edit: Al is het natuurlijk ook goed mogelijk dat Manamune alleen een extra effect krijgt als hij fully stacked is, vergelijkbaar met Mejai's e.d.

[ Voor 14% gewijzigd door the Virtual op 06-11-2012 22:32 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

naja, ze zeggen specifiek "old items have gotten"
daarnaast zullen ze vast nieuwe items zoals met TT gedaan hebben, daar twijfel ik niet aan
maar deze zin vind ik zo vaag, want als ik hem dus goed lees krijgen we 2 manieren om 1 item te bouwen

zou wel leuk worden; kan je niet meer precies weten wat de tegenstander gaat bouwen :)

• the Virtual
godofal schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:54:
naja, ze zeggen specifiek "old items have gotten"
daarnaast zullen ze vast nieuwe items zoals met TT gedaan hebben, daar twijfel ik niet aan
maar deze zin vind ik zo vaag, want als ik hem dus goed lees krijgen we 2 manieren om 1 item te bouwen

zou wel leuk worden; kan je niet meer precies weten wat de tegenstander gaat bouwen :)
Zal wel gewoon iets betekenen in de trant van: "old items have gotten new upgrade paths" = Haunting Guise kun je ombouwen naar een nieuw item, en "or additional upgrade paths" = Brutalizer kun je nu behalve een Youmuu's Ghostblade ook een AD caster item van maken (iets met Brutalizer + B. F. Sword, bijvoorbeeld). Waar die zin het specifiek niet over heeft, zijn nieuwe basic tier items, dus ik verwacht voorlopig geen Doran's Party Hat.

Wat jij zegt kan inderdaad ook de betekenis zijn, maar bovenstaande is een simpelere uitleg en lijkt me daarom ook iets waarschijnlijker.

[ Voor 7% gewijzigd door the Virtual op 06-11-2012 22:33 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

hmm haunting guise en brutalizer
noem je gelijk de 2 items waar ik upgrades voor wil zien, beiden erg sterke items maar zwak lategame omdat je ze niet kan uitbouwen (youmoo's ghostblade tel ik niet mee; érg weinig champs die daar wat mee kunnen)

• the Virtual
Voor de support spelers: Spellsy, de support van Absolute Legends NA, heeft een erg handige visuele guide gemaakt over support matchups. Daarmee kun je in een oogopslag zien wie je het beste kunt pakken:
• tegen een andere support
• tegen een AD carry
• naast een AD carry
Zijn argumentatie vind je in deze spreadsheet, met wat meer Q&A in de Reddit-post.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/boqQE.jpg(Zit nog wel een klein foutje in de afbeelding; zoals in de spreadsheet staat, moet het niet Nunu zijn die goed bij Urgot past, maar Taric.)
ECiftci schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:07:
[...]

Ik heb het kanaal van Daman in mijn subscriptions gezet, ik ga eens kijken. Mijn ervaring met twitch.tv en own3d.tv is dat ze niet goed werken op de iPad en niet goed bij terugkijken na tournamenten...
Nog wat meer YouTube-kanalen gevonden:
qu1ksh0t
ButbutbutILY
Studio
Optimus Tom
Pagina: 1 ... 89 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.