Verwijderd
site doet het ook weer, nog geen bericht op twitter wat het probleem was
Verwijderd
Omdat een compositie niet standaard is betekent het niet dat ze niet kunnen winnen.WimPliers schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:54:
Ben weer ranked gaan spelen sinds een tijdje. Net weer een aardige score neergezet met LB mid![]()
[afbeelding]
Gewonnen met 2 AD carries van ons op bot, hoe kan het....
Verwijderd
Dat maakt in 1 klap heel veel meer champs weer viable: Pantheon, talon, renekton, wukong. Darius daarintegen zal wel een nerf op zijn passive krijgen.
Over magic penetration wordt niets vermeld.
So far krijgen we dus in season 3:
- jungle remake (meer geld, sterkere creeps)
- on-hit items worden viable (bloodrazor)
- mastery tree remake
- %arp voor flat arp
- remake TT
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 08:57 ]
Verwijderd
Las gisteren een bericht van Phreak op het forum waarin gezegt werd dat de in seizoen 3 %x armor penetration voor flat armor penetration willen gaan zetten.
Dat maakt in 1 klap heel veel meer champs weer viable: Pantheon, talon, renekton, wukong. Darius daarintegen zal wel een nerf op zijn passive krijgen.
Zal ook wel niet veranderen. Er zit meer Mpen ingame dan ArPen. Aangezien Youmuus op ADCs niet viable is en eigenlijk op veel melees niet heel erg nuttig is blijft enkel LW over. Mages krijgen daarentegen Sorc Shoes, Abyssal, Void Staff en Haunting Guise.Over magic penetration wordt niets vermeld.
Hoezo is Wukong niet viable overigens? lol
Verwijderd
geen lane-sustainVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:59:
Hoezo is Wukong niet viable overigens? lol
geen cc
wel godlike teamfights
Verwijderd
- Wu heeft alleen zijn ult als cc (knock up)
- Darius heeft zijn w slow (40 procent attackspeed + movement slow) met geen cooldown met stacks
- Darius heeft zijn pull.
Verwijderd
Wukong heeft een dash + invisible. Easy jukes all the wayVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:20:
[...]
- Wu heeft alleen zijn ult als cc (knock up)
- Darius heeft zijn w slow (40 procent attackspeed + movement slow) met geen cooldown met stacks
- Darius heeft zijn pull.
maar jukes helpen 0,0 in teamfights, enige wat goed aan wukong is, is zijn ulti, die helpt aardig in een teamVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:53:
[...]
Wukong heeft een dash + invisible. Easy jukes all the way
lane winnen is niet alles, vervolgens moet je ook nog goed teamen he
Waarom spelen mensen trouwens zo weinig Zyra? Ze kan zowel support als mid goed spelen (54% win rate volgens Lolking), en als ik bijv amumu jungle ben, en we zouden er een zyra bij hebben, is elke teamfight zo goed als altijd voor ons team (mits ulti's niet precies tegelijk gebruikt worden)
Vicariously I live while the whole world dies
Verwijderd
Waarom zou je de ultis niet tegelijk gebruiken? Amumu snared enkel, Zyra interrupt/knocks. Ik speel overigens exclusief Zyra mid in Ranked. Heerlijke champ. Makkelijk te spelen en enkel countered door Kass/Karth.N3burz schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:02:
[...]
maar jukes helpen 0,0 in teamfights, enige wat goed aan wukong is, is zijn ulti, die helpt aardig in een team
lane winnen is niet alles, vervolgens moet je ook nog goed teamen he
Waarom spelen mensen trouwens zo weinig Zyra? Ze kan zowel support als mid goed spelen (54% win rate volgens Lolking), en als ik bijv amumu jungle ben, en we zouden er een zyra bij hebben, is elke teamfight zo goed als altijd voor ons team (mits ulti's niet precies tegelijk gebruikt worden)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 11:07 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
misschien dat mensen het ook wel saai vinden, heb galio zelf ook nooit leuk gevonden
en als amumu iemand snared, kan je belachelijk weinig hoor, als zyra's ult dus net een seconde later gedaan word zou het denk ik toch echt beter zijn voor het team
zelf zyra nooit gekocht, maar misschien dat ik haar eens moet kopen en gaan oefenen, zou ik in de situatie komen dat ik support / mid moet
Ik vind janna dan ook een heerlijk champion om te spelen.thewizard2006 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:07:
Eergisteren stuk of 5 potjes gespeeld en allemaal verloren. Verschillende champions geprobeerd maar ze kwamen niet lekker uit. Skarner, Miss Fortune, Vayne speelden niet fijn. Ziggs hele wisselende resultaten maar twijfel nog. Gisteren echter met Janna gespeeld en bijna alles gewonnen. Ik denk dat support mij gewoon het beste ligt. Al zat ik op een gegeven moment in de bot in mijn eentje tegen 2 andere champions en ben ik meer richting AP gegaan (met support tree). Kon redelijk makkelijk up blijven maar niet de lane pushen. De CC van Janna is erg fijn. Verder vond ik Sona en Soraka ook erg leuk spelen dus denk dat ik mij hier maar op ga focussen
Ze heeft veel manaregen.
Ik heb een paar potjes met haar gespeeld en ging ook lekker.
Ik gebruikte vaak mijn whirlwind om te poken. op level 1 ging er van de support soraka 1 balkje per poke af.
Janna is echt een top champion met leuke spells.
Alleen moet je wel je ulti goed timen want die kan een teamfight maken of juist verprutsen
Verwijderd
Ik merk dat je haar nooit speelt anders roep je dat niet... Amumu ult is instant en Zyra's ult doet damage, wacht eerst een tijdje, dan knocked deze omhoog. Dus voor optimale damage/CC gebruik je ze op precies hetzelfde moment.N3burz schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:09:
silence galio en hij kan niks meer, dan word zn ulti ook gestopt,
misschien dat mensen het ook wel saai vinden, heb galio zelf ook nooit leuk gevonden
en als amumu iemand snared, kan je belachelijk weinig hoor, als zyra's ult dus net een seconde later gedaan word zou het denk ik toch echt beter zijn voor het team
zelf zyra nooit gekocht, maar misschien dat ik haar eens moet kopen en gaan oefenen, zou ik in de situatie komen dat ik support / mid moet
als je het zo bekijkt inderdaad ja, was vergeten dat het niet instant isVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:20:
[...]
Ik merk dat je haar nooit speelt anders roep je dat niet... Amumu ult is instant en Zyra's ult doet damage, wacht eerst een tijdje, dan knocked deze omhoog. Dus voor optimale damage/CC gebruik je ze op precies hetzelfde moment.
zouden ze echter op precies dezelfde timing (dat zyras ult al omhoog komt) geplaatst worden, mis je imo net een klein stukje in eigen voordeel
Verwijderd
Ik denk dat het probleem met Galio is dat je lategame toch meer een veredelde support/tank bent en niet die ap carry die de dps doet en alles carryed daarmee.Vicarious schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:06:
Tja, waarom zie je Galio mid nooit? Countert best veel mids, is supertanky en veilig en is heel goed in teamfights. Ik denk dat de opvatting is dat Zyra (net als bijv. Orianna) lastig te spelen is en mensen het daarom niet zo goed aandurven. Galio is nooit een populaire champ geweest, misschien omdat hij een tikkeltje saai is?
Is net zoiets als yorick imo, ook heel sterk maar weinig gespeeld.
Zyra support wordt net veel gespeeld, ik zie ze samen met Sona het meest voorbij komen als support.
Zyra mid wordt niet gecountered door Karthus, in tegendeel. Tegen een zyra wil je een mobile champ hebben die snel van plantjes/roots/knockup kan weglopen/dashen. Als er iets is dat karthus niet heeft dan is het mobility en tankiness, nog zoiets dat je wilt hebben tegen een constante poke/heavy burst champ zoals Zyra.
Poken met je Q als Janna is leuk, maar doe het op latere levels. De verhouding van mana lost/damage done is te ongunstig om het op level 1 te doen aangezien soraka haar automatische regen, haar heal en de snelle levelups haar heel snel terug toppen (wat niet met jouw mana het geval is).
Galio mid wordt weinig gespeeld omdat het spel heel early game gericht is en Galio vooral bedoeld is om mid te pushen en wraiths te farmen. Daarmee heb je weinig roaming en invading power. Buiten dat is hij heel skillshot afhankelijk en moet hij veel van zijn teamfight presence hebben van z'n ultimate die best effectief gecountered kan worden door een teamcomp.
Vanwege zijn farming laning phase wordt hij dus ook minder in soloqueue gespeeld en doet niemand er ervaring mee op. Desondanks een heel solide counterpick voor champions zoals Cassiopeia en een sterke pick in premade teams.
Nouja je Q, E en ult hebben een alleraardigste scaling en als je gewoon tanky AP items bouwt (bijv. Abyssal) is je damage naar mijn idee ook behoorlijk. Ik ben een vrij slechte mid speler, maar met Galio kan ik zelfs als mid een hoog winpercentage halen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:24:
[...]
Ik denk dat het probleem met Galio is dat je lategame toch meer een veredelde support/tank bent en niet die ap carry die de dps doet en alles carryed daarmee.
Is net zoiets als yorick imo, ook heel sterk maar weinig gespeeld.
@hierboven: ik farm gewoon met mijn skills. Ik rush die chalice en heb al manaregen runes en masteries dus ik zit zelden zonder mana. Farming met Galio gaat imo niet moeilijker dan met bijv. Gragas. Roamen kan juist prima omdat je binnen 3 seconden een wave weghebt, tijd zat om top of bot te ganken. Met je ult up is dat bijna gegarandeerd een kill.
[ Voor 22% gewijzigd door Vicarious op 26-10-2012 11:31 ]
Verwijderd
Hoe kan het? Hoe kan het niet is eerder de vraag. Mensen moeten echt eens stoppen met te geloven dat de mainstreammeta de enige goeie is, en dat alles anders niet werkt of voor trolls is.WimPliers schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:54:
Ben weer ranked gaan spelen sinds een tijdje. Net weer een aardige score neergezet met LB mid![]()
[afbeelding]
Gewonnen met 2 AD carries van ons op bot, hoe kan het....
Double AD makes perfect sense, er zijn genoeg ad carries die een bruiser kunnen outlanen en zelfs denyen van cs. Enige nadeel is dat je dan een tank minder hebt en dat je jungler de dmg moet incasseren. Anderzijds heb je dan weer veel poke en splitpush je best of je poked ze tot er paar wat minder hp hebben en dan pas iniaten of je pikt 1 voor 1 kills uit jungle en probeert teamfights te vermijden.
Ik heb ooit een go4lol gespeeld tegen Team Alternate. Zij hadden er 4, wij 5. Wij dachten: EASY WIN tegen een topteam! Uiteindelijk werden we afgeslacht met 5vs4 door een double AD + tf strat die gewoon alles pushten, poke gebruikten en als we half hp waren => teamfight.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 11:35 ]
Tot nu toe geen enkel probleem met mana regen gehad. door de poke zorg je ook dat de enemie ADC veel minder farm kan krijgen. Hierdoor hoef je ook geen/amper shields te geven.speedzor schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:28:
Enkele opmerkingen over hierboven:
Poken met je Q als Janna is leuk, maar doe het op latere levels. De verhouding van mana lost/damage done is te ongunstig om het op level 1 te doen aangezien soraka haar automatische regen, haar heal en de snelle levelups haar heel snel terug toppen (wat niet met jouw mana het geval is).
En inderdaad bot kan velen combo's hebben.
Zo had ik een jax en een rengar tegen ons op bot. Daar werden we door weggevaagd gezien ze samen belachelijke burst hebben.
Ook tegen corki en syndra op bot ging het enorm zwaar.
Ben aan het denken aan:
Galio, Ahri, Zyra, Talon, Vladimir, Karthus. Iemand nog suggesties?
vind zelf Galio niet zo geweldig ..
edit; DIANA! snoos noemde hem al, vandaar de edit ook ;p diana is zooo geweldig,pre-6 nog een beetje weak, maar na level 6 kan je constant roamen, en late game is diana echt OP
[ Voor 27% gewijzigd door Twijfels op 26-10-2012 12:22 ]
Brand, Cassa, Diana, Swain, fizz , kassavalermos schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:15:
Ik ga binnekort RP points halen en flinke mid champs halen.
Ben aan het denken aan:
En misschien syndra gezien er een fix komt
Ik gebruik RP alleen voor skins.
Champion koop ik wel met IP
[ Voor 8% gewijzigd door snoos op 26-10-2012 12:24 ]
Verwijderd
RP voor al die champs? Ben je beter af met IP boosts anders ben je een hoop geld kwijt voor niks, je weet niet eens of je die champs leuk gaat vinden.valermos schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:15:
Ik ga binnekort RP points halen en flinke mid champs halen.
Ben aan het denken aan:
elise, vrij goede mid, maar ook een geweldige jungler als ze eindelijk eens uit komtsnoos schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:20:
[...]
Brand, Cassa, Diana, Swain, fizz , kassa
En misschien syndra gezien er een fix komt
Ik gebruik RP alleen voor skins.
Champion koop ik wel met IP
Dat is iedere nieuwe Champion?psyy138 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:49:
volgens mij is elise best op
YouTube: Champion Spotlight: Elise, the Spider Queen
maar dit gaan ze toch weer nerfen, als riot genoeg geld eruit gesleept heeft(no offence to riot)
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:08:
Nerfed Eve en DFG nog steeds super powerful, lol
was best een spannend spel
en heb je goed gecarried, onze vayne was erbarmelijk
ik heb toch nog wat foutjes gemaakt op zich wel standgehouden
maar bijvoorbeeld door me te laten meeslepen met onze olaf naar hun vrije inhib om dan gejumped te worden door 5 zag ik eigenlijk van ver aankomen en toch laten gebeuren
Ik heb nog geen build bekeken maar wat zelf een beetje het uitgevogeld wat ik wel ok vind is als eerste je W, Daarna de E voor nood en dan de Q om ze op afstand te houden + het is ideaal als je achtervolgt wordt vanwege de knockup. Wat je al aangeeft kost het veel mana dus niet spammen. Als ik alleen overblijf gebruik ik de Q ook wel om de creep te pushen.speedzor schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:28:
Daarna is het een beetje afhankelijk van de situatie wat ik doe. Heb ik dmg nodig op creep dan level ik Q, Zit ik met een agressieve mede champ level ik E. W doe ik in het begin nog niet zoveel mee, later een stuk meer. De range is ook niet heel erg groot.
Qua items weet ik het nog niet echt. Koop nu zo'n rode diamant (175 health, en ben nog noob dus weet al die namen niet
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ik gebruik ongeveer deze buildthewizard2006 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:56:
[...]
Ik heb nog geen build bekeken maar wat zelf een beetje het uitgevogeld wat ik wel ok vind is als eerste je W, Daarna de E voor nood en dan de Q om ze op afstand te houden + het is ideaal als je achtervolgt wordt vanwege de knockup. Wat je al aangeeft kost het veel mana dus niet spammen. Als ik alleen overblijf gebruik ik de Q ook wel om de creep te pushen.
Daarna is het een beetje afhankelijk van de situatie wat ik doe. Heb ik dmg nodig op creep dan level ik Q, Zit ik met een agressieve mede champ level ik E. W doe ik in het begin nog niet zoveel mee, later een stuk meer. De range is ook niet heel erg groot.
Qua items weet ik het nog niet echt. Koop nu zo'n rode diamant (175 health, en ben nog noob dus weet al die namen niet) zodat ik daarna een hearth of gold kan kopen. Hierna weet ik niet echt wat ik daar mee kan. Meestal ga ik dan voor de boots of chalice (blauwe beker?). Dat ligt aan mijn gold. Als ik deze beide heb doe ik mijn hearth of gold upgraden naar dat wittige schild (350health, 5%cd reduction en HP5 oid). Daarna upgrade ik die blauwe beker voor de rode beker. En als ik support speel ga ik dan voor aegis. Als ik meer voor de dmg ga sla ik deze over en weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Tot nu toe heb ik die hele dure genomen (trinity nog iets) of die met die 2 rood gekruiste zwaardjes. iig AP, CDR en AS vind ik wel handig. Al is AS niet echt nuttig als je niet veel AD hebt (toch?)
Dit voor soraka en janna
http://www.mobafire.com/l.../janna-full-support-72540
Start - faerie charm ( mana regen ) 2 sight wards en 1 vision ward.
Daarna- Philosopher's Stone Boots - Heart of Gold - Kage's Lucky Pick - Ionan boots-
Daarna is het situationeel. Ik probeer vaak zolang mogelijk mijn GP5 items te houden
Eind build-
Ionan Boots - Shurelya's Reverie - Locket of the Iron Solari - Aegis of the Legion - Morello's Evil Tome
Verwijderd
2 gold items (philo/hog) is standaard, maar de items daarna build je eigenlijk puur op basis van wat jouw jungler build, type ad carry in je team en natuurlijk enemy opstelling.
Imo is Zekes Harold sterkste support item. Zoveel lifesteal en AS voor je hele team
Verwijderd
Heb de game geupload naar YouTube (: geen idee waarom er elke keer Attempt to Reconnect boven mijn hoofd komt <_<Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:54:
[...]
was best een spannend spel
en heb je goed gecarried, onze vayne was erbarmelijk
ik heb toch nog wat foutjes gemaakt op zich wel standgehouden
maar bijvoorbeeld door me te laten meeslepen met onze olaf naar hun vrije inhib om dan gejumped te worden door 5 zag ik eigenlijk van ver aankomen en toch laten gebeuren
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=X3CWSSxPWLc]
Omdat je dan een echte AP carry mist. Die zal dus de jungler moeten zijn of top.Vicarious schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:06:
Tja, waarom zie je Galio mid nooit? Countert best veel mids, is supertanky en veilig en is heel goed in teamfights. Ik denk dat de opvatting is dat Zyra (net als bijv. Orianna) lastig te spelen is en mensen het daarom niet zo goed aandurven. Galio is nooit een populaire champ geweest, misschien omdat hij een tikkeltje saai is?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 13:59 ]
Verwijderd
Volgens alle forum posts is ze ongelofelijk zwak en dat geloof ik best na de video. Als je goed kijkt zie je dat er niet heel veel damage uit haar komt.Nivali schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:59:
Ja en iemand ook van mening dat het niet leuk is om zoon champ tegen je te hebben? Na de spotlight gezien te hebben ben ik van mening dat het echt te gek voor woorden is hoe sterk ze is..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 14:01 ]
Gaat dit nou over Eve of over elise?Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:00:
[...]
Volgens alle forum posts is ze ongelofelijk zwak en dat geloof ik best na de video. Als je goed kijkt zie je dat er niet heel veel damage uit haar komt.
Verwijderd
Ik neem aan Elise aangezien we het over een spotlight hebben...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 14:04 ]
nee owkeey,Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:04:
[...]
nja heb op verschillende fora en wiki's zitten kijken en iedereen heeft het er over om haar AP tanky te maken.
Verwijderd
ik denk dat elise wel decent is, heb haar al op de PBE gespeeld ze is op haar sterkst in mid-game.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:00:
[...]
Volgens alle forum posts is ze ongelofelijk zwak en dat geloof ik best na de video. Als je goed kijkt zie je dat er niet heel veel damage uit haar komt.
daar denk ik ook anders over kijk maar eens naar die atk speed boost op lvl 1 is dat 60 % op lvl 2 80 enz. kijk maar in het filmpje hoeveel dmg die spiders dan doen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:00:
[...]
Ik had het inderdaad over de nieuwe champ, eliseVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:04:
[...]
Verwijderd
Hoe nuttig is Aspeed als je AP/Defense bouwt? Eve krijgt ook 120% Aspeed bonus van E, maar als AP speler heb je daar geen ruk aan.melvin78 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:06:
[...]
daar denk ik ook anders over kijk maar eens naar die atk speed boost op lvl 1 is dat 60 % op lvl 2 80 enz. kijk maar in het filmpje hoeveel dmg die spiders dan doen.
Verwijderd
dat is waar je moet alleen wel in auto attack range staan om dat te doen dat is dan weer een nadeel omdat je dan heel gemakkelijk gekite kan wordenmelvin78 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:06:
[...]
daar denk ik ook anders over kijk maar eens naar die atk speed boost op lvl 1 is dat 60 % op lvl 2 80 enz. kijk maar in het filmpje hoeveel dmg die spiders dan doen.
Verwijderd
Gekite- en afgemaakt. Tenzij je echt tank gaat a la Amumu/Galio dan wil je niet eens in een veel-op-veel gevecht in melee range komen. Ik zie spider form meer als duel/finisher. Je hebt dan veel dashes en burst. Ik zou dan liever gewoon voor AP gaan met "een beetje" tanky (Rylais, Abyssal, Hourglass)Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:09:
[...]
dat is waar je moet alleen wel in auto attack range staan om dat te doen dat is dan weer een nadeel omdat je dan heel gemakkelijk gekite kan worden.
Verwijderd
true want zonder attack dmge heb je ook niks aan attack speed, het is wel handig voor de early levels in de jungle maar verder heb je er niet veel aan want je gaat geen AD bouwen omdat al haar abilities op AP scalen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:21:
[...]
Gekite- en afgemaakt. Tenzij je echt tank gaat a la Amumu/Galio dan wil je niet eens in een veel-op-veel gevecht in melee range komen. Ik zie spider form meer als duel/finisher. Je hebt dan veel dashes en burst. Ik zou dan liever gewoon voor AP gaan met "een beetje" tanky (Rylais, Abyssal, Hourglass)
zo beschrijven ze het ook op de fora's en wiki's:Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:21:
[...]
Gekite- en afgemaakt. Tenzij je echt tank gaat a la Amumu/Galio dan wil je niet eens in een veel-op-veel gevecht in melee range komen. Ik zie spider form meer als duel/finisher. Je hebt dan veel dashes en burst. Ik zou dan liever gewoon voor AP gaan met "een beetje" tanky (Rylais, Abyssal, Hourglass)
Rylais, hourglass voor defence en dan vul maar in wat voor AP items je wilt(deathcap zat k aan te denken)
Verwijderd
Als enig melee item zou ik misschien voor Lich Bane om na Rappel en V. Bite wat extra damage te doen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:26:
[...]
true want zonder attack dmge heb je ook niks aan attack speed, het is wel handig voor de early levels in de jungle maar verder heb je er niet veel aan want je gaat geen AD bouwen omdat al haar abilities op AP scalen.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:03:
wat denken jullie van de brand skin, is het die 1800RP waard?
Als je dat er wel aan wil uitgeven is het het misschien wel waard. Alleen puur om goed te spelen is de standaard skin waarschijnlijk fijner, want zijn animaties zijn nogal uitgebreid.
[ Voor 20% gewijzigd door Thormodo op 26-10-2012 16:52 ]
De problemen die ik heb zijn dat ik niet echt super tanky ben en ook niet echt godlike word als ik bijvoorbeeld 16 kills heb gehad. Waar andere champions wel heel erg pijnlijk worden end game vind ik hem magertjes. Is dit gebruikelijk voor Olaf of doe ik iets verkeerd in de build?
Zie: http://www.lolking.net/summoner/euw/26275873#history
Ik speel btw Zyra support en die is echt OP leuk als support hoor
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Hoe speel je Zyra support? Build?Swanfield schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:14:
Heeft iemand tips voor mij betreffende Olaf?
De problemen die ik heb zijn dat ik niet echt super tanky ben en ook niet echt godlike word als ik bijvoorbeeld 16 kills heb gehad. Waar andere champions wel heel erg pijnlijk worden end game vind ik hem magertjes. Is dit gebruikelijk voor Olaf of doe ik iets verkeerd in de build?
Ik speel btw Zyra support en die is echt OP leuk als support hoorIk speel ook Olaf support over het algemeen en dat is ook wel lachen
Wil Syndra en Elise nog proberen aangezien ik denk dat die ook wel nice zullen zijn.
En hoe level je je skillset?
olaf bouw ik meestal met philo en HoG, daarna phage+hexdrinker, vervolgens situationele itemsSwanfield schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:14:
wat je mischien doet is je reckless strike eerst maxen, je kan beter je Q eerst doen en daarna je E omdat je teveel HP weggooit early met je E, en je Q doet een bák schade+dikke slow (zeker tijdens een gank erg waardevol, zowel voor als tegen)
bovendien kan je er erg snel een lane mee pushen/farmen
w - e - q en zyra bouwen als zoals een normale support en je aura items kopen die belang zijn voor het team. zeke's icm wota is best op aegis erbij en je hebt je team best veel.Nivali schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:23:
[...]
Hoe speel je Zyra support? Build?
En hoe level je je skillset?
O.R.C. Black Bulls Rugby
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
ik zou w maxen omdat je dan lekker kunt spammen met je w's .. zijn net gratis wards.Swanfield schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:30:
@Zyra build, ik begin altijd E,W,E. Daarna prio bij E en dan R,Q,E. Je kan ook E en W prio geven ipv Q hoor maar ik vind de damage wel handig als ik veel geld binnen krijg en we aan het winnen zijn. Ik koop meestal 3x GP items en dan daarna inderdaad de aura items. Soms ook een deathcap als het echt mee zit maar dat ligt echt aan de situatie. Soms ga ik end game van support naar damage dealer.
en e voor je root. je q maakt to level 6 niet veel uit en anders neem je toch je q op lvl 4. dus w e w q w r ... snapje? maar zyra sup is zeker wel goed, heb het al vaker gespeeld en ben er zeer tevreden mee.
en als je hun gaat killen je e en ult tegelijk doen zodat ze eerst geroot zijn en dan meteen ult erbij. en als je het egt goed wil doen moet je e en r zo snel mogelijk erachter aan en dan meteen 2 zaadjes en een q erbij. dan zijn ze egt binnen notime dood.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Ja dat kan ook. Ik koop meestal nog wel een paar wards omdat die toch meer vision geven en langer blijven liggen. De seeds gebruik ik voor snelle vision of als ik bang bent dat er een gank aan komtpsyy138 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:34:
[...]
ik zou w maxen omdat je dan lekker kunt spammen met je w's .. zijn net gratis wards.
en e voor je root. je q maakt to level 6 niet veel uit en anders neem je toch je q op lvl 4. dus w e w q w r ... snapje? maar zyra sup is zeker wel goed, heb het al vaker gespeeld en ben er zeer tevreden mee.
en als je hun gaat killen je e en ult tegelijk doen zodat ze eerst geroot zijn en dan meteen ult erbij. en als je het egt goed wil doen moet je e en r zo snel mogelijk erachter aan en dan meteen 2 zaadjes en een q erbij. dan zijn ze egt binnen notime dood.
je e maxen kan ook maar dat gaat te veel mana kosten. en 1 sec is ook al voldoende early game icm met je ult (2 sec ong) daarom doe ik het ook via die manier. ik spam namelijk heel veelSwanfield schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:43:
[...]
Ja dat kan ook. Ik koop meestal nog wel een paar wards omdat die toch meer vision geven en langer blijven liggen. De seeds gebruik ik voor snelle vision of als ik bang bent dat er een gank aan komtMaar je heb inderdaad als je W eerst maxed meer en vaker bush control wat erg belangrijk is. Ik ga eigenlijk voor de 1.75 sec root. 1.75 seconde stil staat is toch ook best aardig en de slow die je krijgt bij de plantjes is volgens mij dan ook hoger wat ook weer nice is. Ach het is echt om het even maar ik kies dus voornamelijk E,R,W,Q. Zal het ook eens op jou manier proberen en misschien dat ik dan kan zeggen dat het beter is
O.R.C. Black Bulls Rugby
Ok okpsyy138 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:46:
[...]
je e maxen kan ook maar dat gaat te veel mana kosten. en 1 sec is ook al voldoende early game icm met je ult (2 sec ong) daarom doe ik het ook via die manier. ik spam namelijk heel veel
Ik heb trouwens wel een goed werkende rune en mastery build die ik een beetje heb gejat van M5
Zyndra, kruising tussen Zyra en Syndra?Swanfield schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:51:
[...]
Ok okIk ga het echt proberen dus ik kom er nog op terug
Eerst met Elise spelen
![]()
Ik heb trouwens wel een goed werkende rune en mastery build die ik een beetje heb gejat van M5Maar hij werkt wel super. Via mijn lolking profiel kan je hem bekijken en gebruiken. Staat gewoon duidelijk Zyndra support bij dus moet lukken
wat is je IGN? en ja hij bedoeld zyra :D:D ik gebruik zelf 9-0-21 met ad en cr. en bij 21 ook de cr en gps enz enz.Swanfield schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:51:
[...]
Ok okIk ga het echt proberen dus ik kom er nog op terug
Eerst met Elise spelen
![]()
Ik heb trouwens wel een goed werkende rune en mastery build die ik een beetje heb gejat van M5Maar hij werkt wel super. Via mijn lolking profiel kan je hem bekijken en gebruiken. Staat gewoon duidelijk Zyndra support bij dus moet lukken
en standaard support runes . armor armor mr/lvl gp10
[ Voor 4% gewijzigd door psyy138 op 26-10-2012 16:54 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Hij linkte hem net xDpsyy138 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:53:
[...]
wat is je IGN? en ja hij bedoeld zyra :D:D ik gebruik zelf 9-0-21 met ad en cr. en bij 21 ook de cr en gps enz enz.
Swanfield
Staat ook bij lolking
IGN? mijn summoner name is swanfield. Hier ken je de builds zien:psyy138 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:53:
[...]
wat is je IGN? en ja hij bedoeld zyra :D:D ik gebruik zelf 9-0-21 met ad en cr. en bij 21 ook de cr en gps enz enz.
http://www.lolking.net/summoner/euw/26275873#masteries
Ik gebruik dus 0/16/14 en met runes Armor + magic resist + HP quints
btw beide staan active. Laatste gebruikt
[ Voor 4% gewijzigd door Swanfield op 26-10-2012 16:57 ]
Verwijderd
Berserker Greaves wegknikkeren en Mercs kopen, of anders Tabis. Verder zie ik weinig afgemaakte Frozen Mallet, wat toch echt keihard een core item is. Dat gaat natuurlijk prima samen met Atmas. Daarnaast zijn Maw, Randuins, FoN en Youmuu prima items.Swanfield schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:14:
Ik speel btw Zyra support en die is echt OP leuk als support hoorIk speel ook Olaf support over het algemeen en dat is ook wel lachen
Wil Syndra en Elise nog proberen aangezien ik denk dat die ook wel nice zullen zijn.
Die Shurelyas en Doran stacking in je build vat ik ook niet helemaal en het lijkt erop alsof je je build al in je kop hebt zitten voordat je enemy team gezien hebt. Je 2e loss van boven zie ik Atmas, Thornmail, Youmuu tegen Karma, Kat, Malph, Ziggs en MF. Bijna allemaal magic dus, gigantisch veel CC en jij hebt 0 Mres items en anti-CC boots.
Verwijderd
earlygame natuurlijk nutteloos, maar lategame érg sterk lijkt me
Als je fed bent is dat wel leuk, maar anders word je denk ik best makkelijk gekite als je ulti op cooldown is. Bovendien heb je niet veel aan die CDR op zowel je Q (refresht toch als je over je bijl heenloopt) als je W. Ik vind Mercs over het algemeen altijd de betere keus op Olaf. Als jungler ga ik meestal:Fanatic_FS schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:44:
Wat ik Saintvicious bijna altijd zie doen op Olaf is ionian boots kopen. Dit + shurellia + randuins geeft je 35% cdr voor zeer veel E spam, je overige dmg komt van je W active.
- Boots + 3 pots
- Wriggles
- Mercs afmaken
- Phage
- Afhankelijk van hoe de game gaat misschien 1 defensive item
- Mallet
- Situational, maar meestal begin ik dan aan maw of malmortius.
Verwijderd
imo heb je net die edge nodig early game want als de tegenstander sterke early game runes heeft zit je met een nadeel dat je je amper kan permiterengodofal schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:28:
wat denken jullie van critical damage runes op een champ als ashe?
in lol kan je zo hard snowballen in lane en eenmaal je het voordeel hebt kan je dit gewoon uitbouwen dus volgens mij is het geen goeie keuze
voor een fun-(troll)-build kan het wel eens leuk zijn
zo ook op kayle enkel crit dmg runes en dan phantom dancers en tiamats en dan splasht zn Q massale splash crits, fun voor teamfight pentas
maar het is wel een trollbuild
Btw over builds, ik zie Saint nooit wriggles bouwen op Olaf, altijd 2x gp/10
dacht ik dus ookVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:14:
[...]
imo heb je net die edge nodig early game want als de tegenstander sterke early game runes heeft zit je met een nadeel dat je je amper kan permiteren
in lol kan je zo hard snowballen in lane en eenmaal je het voordeel hebt kan je dit gewoon uitbouwen dus volgens mij is het geen goeie keuze
voor een fun-(troll)-build kan het wel eens leuk zijn
zo ook op kayle enkel crit dmg runes en dan phantom dancers en tiamats en dan splasht zn Q massale splash crits, fun voor teamfight pentas
maar het is wel een trollbuild
maar wat wel kan; 1ste schot is gegarandeerd een crit, als het dus lukt om die op de carry te krijgen (+volley erachteraan) forceer je die eigenlijk gelíjk naar base om te healen (of flink pots te eten)
tenzij ze natuurlijk een sona/soraka erbij hebben staan
dat is gelijk een wave voorsprong, met alle gold+experience die erbij hoort waardoor je vervolgens nog harder snowballed
Mjah ik heb dat ook wel gedaan, maar ik vind het zelf met Wriggles prettiger werken. Voor zijn jungle speed heeft hij het niet nodig, maar ik vind die sustain wel lekker omdat ik W pas als laatste level.Fanatic_FS schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:16:
Hoezo heb je niets aan cdr op Olaf zijn W? 12s cd met een 6s duration.
Btw over builds, ik zie Saint nooit wriggles bouwen op Olaf, altijd 2x gp/10
De reden dat ik niet zoveel aan die CDR heb op W is vooral omdat je er meestal toch niet zoveel aan toekomt om lang op iemand te auto-attacken. Die spellvamp heb je natuurlijk ook nog, maar ik vind het niet dusdanig de moeite waard om 1,5 sec. van de cooldown af te halen en mijn merc treads te missen.
Verwijderd
Kijk hoeveel damage je er daadwerkelijk mee opschiet en of dat het waard is om de eerste 25min van een game praktisch rune-loos mee rond te lopen. Ashe is al niet heel sterk earlygame... Ik zou het persoonlijk niet riskeren om dan 10 AD minder te beginnen dan vijandelijke ADC.godofal schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:28:
wat denken jullie van critical damage runes op een champ als ashe?
wat ik opzich raar vind: ik heb 39 honors bij opponent, en 80 bij teamwork, maar nog geen teamwork badge gekregen (ik speel NOOIT met meer dan 1 premade, alleen duo queue ranked dus, en de helft van de tijd geven we elkaar ook geen honor)
zie ook echt super vaak honorable opponent (gemiddeld 4 per potje met mezelf erbij) en heb pas 1x teamwork gezien
ik denk dat omdat er zoveel meer teamwork wordt gegeven dat die minder waard isN3burz schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:25:
hm, net mn 2e honorable opponent ribbon gekregen..
wat ik opzich raar vind: ik heb 39 honors bij opponent, en 80 bij teamwork, maar nog geen teamwork badge gekregen (ik speel NOOIT met meer dan 1 premade, alleen duo queue ranked dus, en de helft van de tijd geven we elkaar ook geen honor)
zie ook echt super vaak honorable opponent (gemiddeld 4 per potje met mezelf erbij) en heb pas 1x teamwork gezien
chogath, trundle (als je er goed mee bent en hem goed bouwt), veel jungle ganks want hij heeft geen escape.coase schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:51:
Iemand tips om Yorick te counteren? Wie is er daar goed tegen?
cho'gath all the way!coase schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:51:
Iemand tips om Yorick te counteren? Wie is er daar goed tegen?
trundle, tja, vanwege zn passive en de slow die nog net iets meer slowt.. maar vind trundle in lane gewoon een slechte champion
renekton kan ook behoorlijk irritant zijn, als je early game (level 1-2) echt heel aggresive bent en er een kill uit haalt of de yorick back moet dan kan je dat aardig makkelijk aan
Zit nu al op de 30k.

Weet iemand wat het maximum is?
Wat is het meest dat jullie hebben gespaard?
[ Voor 19% gewijzigd door masterrobo op 27-10-2012 15:56 ]
9999999999?????masterrobo schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:54:
Ik ben lekker IP aan het opsparen
Zit nu al op de 30k.
[afbeelding]
O.R.C. Black Bulls Rugby
ik denk niet dat er een max aan zitmasterrobo schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:54:
Zit nu al op de 30k.
[afbeelding]
zelf zal ik niet boven de 10k uitgekomen zijn, ben nog lang niet klaar met champs en runes kopen
ik heb volgens mij all AD carries, en alle relevante AD runes, maar mis een hoop top/junglers, mids en supports (3x raden wat ik het meeste speel
mooi systeem idd, al snap ik mijn medetribunal niet altijdspeedzor schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:37:
[afbeelding]
Mooi systeem, direct een stuk aantrekkelijker om cases te doen
Als je bedenkt dat +- 10 van de 16 gedane cases ik enkele uren geleden gedaan heb dan merk je toch echt wel dat je een verschil maakt.
case: word in 3 games 7x gereport, voornamelijk voor verbal abuse en negative attitude
het enige wat hij zegt tijdens die 3 potjes is "report X, he feeds" "report Y" "haha, you so bad, report" "idiot" "u flame" (iemand ánders flamed? het zál toch niet
dus volkomen terecht, punish dus
wat blijkt? strong majority vote voor pardon
beetje vaag, die pardon
trouwens, valt me wel op dat het taalgebruik in de tribunal net wat sterker is dan wat ik tegenkom, blijkbaar zit m'n hidden elo hoog genoeg om dat soort mensen te ontwijken
[ Voor 10% gewijzigd door godofal op 27-10-2012 18:49 ]
Mijn enige case die ik verschillend had was eentje waarin ik pardon en de rest punish deedgodofal schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:46:
[...]
mooi systeem idd, al snap ik mijn medetribunal niet altijd
case: word in 3 games 7x gereport, voornamelijk voor verbal abuse en negative attitude
het enige wat hij zegt tijdens die 3 potjes is "report X, he feeds" "report Y" "haha, you so bad, report" "idiot" "u flame" (iemand ánders flamed? het zál toch niet)
wat blijkt? strong majority vote voor pardon![]()
beetje vaag, die pardon
Verwijderd
Dat heb ik nu al 5x gehad ofzo. Als iemand flamed tegen een andere flamer drukken heel veel op pardon. Het als hij het mag mag ik het ook gevoel zeg maar. Ik punish zelf wel altijd.godofal schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:46:
[...]
mooi systeem idd, al snap ik mijn medetribunal niet altijd
het enige wat hij zegt tijdens die 3 potjes is "report X, he feeds" "report Y" "haha, you so bad, report" "idiot" "u flame" (iemand ánders flamed? het zál toch niet)
wat blijkt? strong majority vote voor pardon![]()
beetje vaag, die pardon
trouwens, valt me wel op dat het taalgebruik in de tribunal net wat sterker is dan wat ik tegenkom, blijkbaar zit m'n hidden elo hoog genoeg om dat soort mensen te ontwijken
Verwijderd
Er is geen max. Een oud teammate van me had bijna 200k opgespaard door enkel een klein team samen te stellen waar hij mee speelde en verder niets uit te geven. Hij kon op dat moment bijna elke champ kopen behalve de twee nieuwsten dacht ik.masterrobo schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:54:
Zit nu al op de 30k.
[afbeelding]
klinkt aannemelijkVerwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:53:
[...]
Dat heb ik nu al 5x gehad ofzo. Als iemand flamed tegen een andere flamer drukken heel veel op pardon. Het als hij het mag mag ik het ook gevoel zeg maar. Ik punish zelf wel altijd.
toch jammer, dit soort gedrag is erg iritant ingame en zorgt er alleen maar voor dat je potjes verliest
zo jammer trouwens, net in de champ select vraagt er iemand om support, geeft aan dat hij alle supps heeft
ik neem dus aan dat hij het spelletje kent en goed kan spelen, communicatie was iig top (rest van het team ook trouwens)
uiteindelijk kwamen we dus met graves(ik) en taric(hij) bot te staan, erg leuke combo natuurlijk
tegen een corki/soraka
wat doet taric lvl1? stun pakken, corki stunnen en een AA eroverheen. ik douw er nog een buckshot achteraan met wat AA's en corki half health
soraka heal pushed hem naar 3/4de, en ik disengage omdat corki nu de overhand heeft dankzij de armor en de lvl2 gattling gun die hij net kreeg
taric snapt blijkbaar niet dat wij een harass comp hebben en zij een counter/sustained damage comp hebben, en gaat vrolijk door met AAen en weet nog een stun te landen
natuurlijk sloopt corki hem, en vervolgens mij compleet met z'n gattling gun
ik denk; het was gewoon een moment van verkeerd inschatten zoals we allemaal wel eens hebben
corki weet tijdens onze death te recallen en koopt 2 dorans blades, ik heb alleen wat pots, dikke achterstand natuurlijk
wat doet taric? hij loopt er vól in
corki had net zoveel kills als z'n lvl op dat moment
rest van de game enorm defensief gespeeld en op de een of andere manier corki weten te outfarmen
ik gelijk naar amumu (ook zo'n communicatieve gozer in de lobby niet sarcastisch!) aangeven dat we hulp nodig hebben bot, hij gankt vervolgens mid, roept dan "ganking bot soon"
ik blij, kijk ff op de map en zie dat meneer amumu even de golems aan het doen was, geen probleem natuurlijk behalve dat wij top team waren; golem camp zat dus aan de andere kant van de map
uiteindelijk komt hij aan bot, maar tegen die tijd zitten wij zonder HP en mana en kan corki en soraka zonder problemen wegkomen
rest van de match zijn we zo ongeveer genegeerd door zowel amumu als mid omdat ze net wat te druk waren (onze LB verliest van brand en onze darius verliest van wukong
ook altijd leuk als amumu dan in de teamfight roept "graves no damage"
of GG graves roepen nadat ik afsplitste voor een teamfight (waar we van wegrenden!) en vervolgens alle 3 torens bot neerhaalde en de helft van een inhib, terwijl zij alleen de inner mid turret+inhib te pakken kregen (die 3 turrets waren ook de enige die ons team(=ik) neerhaalde)
en aan het begin voelde ik me nog zo blij met het team, zowel de comp als de communicatie liep zo lekker dat ik dacht dit potje in de pocket te hebben
/rant
[ Voor 5% gewijzigd door godofal op 27-10-2012 21:43 ]
Verwijderd
Iemand zij tegen mij dat hij dit doet en die heeft bijna 100% dus dat is helaas zo ja.godofal schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:43:
[...]
klinkt aannemelijk
toch jammer, dit soort gedrag is erg iritant ingame en zorgt er alleen maar voor dat je potjes verliest
zit in middel op 740 elo.
Gelukkig heb ik nog een team dat het wel goed doet.
Ik hoop op de reset. op deze elo zitten echt alleen maar trolls
Daarnaast vind ik de nieuwe 3v3 maps ook helemaal niks.
Erg jammer want ik had een een lekker 3v3 team dat op 1200 elo zat
heb nu wat offensievere masteries gepakt, en mán wat een verschil in jungle clears en ganks
ook zó leuk met dat schildje, zeker zodra je een hexdrinker erbij hebt; geen enkele AP die je nog wat doen
Dit topic is gesloten.
![]()
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.
Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.
Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.