Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.585 views

Verwijderd

Heeft iemand tips met Shyvana junglen?
Heb net gekocht en gespeelt vind lastig om goed te ganken en damage delen.

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11 20:46
Viktor is echt leuk om te spelen. Erg sterke ulti en Q.
Heb al flink wat wins met hem in 3v3. (7 win streak had ik)
Zeker de moeite waard om hem even uit te proberen want hij is gratis speelbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door masterrobo op 28-10-2012 00:20 ]

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

masterrobo schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 00:17:
Viktor is echt leuk om te spelen. Erg sterke ulti en Q.
Heb al flink wat wins met hem in 3v3. (7 win streak had ik)
Zeker de moeite waard om hem even uit te proberen want hij is gratis speelbaar.
heb je niet met viktor dat je, in vergelijking met andere AP carries, een zwakkere lategame hebt omdat je geen 6de item kan kopen? 54 AP en 30% sterkere Q is niet echt een high-end item waard toch?

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11 20:46
godofal schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 00:53:
[...]

heb je niet met viktor dat je, in vergelijking met andere AP carries, een zwakkere lategame hebt omdat je geen 6de item kan kopen? 54 AP en 30% sterkere Q is niet echt een high-end item waard toch?
Nee juist helemaal niet, omdat Augment death 99 AP geeft op lvl 18 + hij burned enemies 30% van mijn magic dmg voor 4 seconden. En ik bedoelde E in plaats van "Q".
Deze build en guide gebruik ik: klik

Die stun (W) is trouwens ook erg handig, vooral als iemand je probeert te ganken. O+

[ Voor 8% gewijzigd door masterrobo op 28-10-2012 02:18 ]

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 00:14:
Start met boots en 3 potions voor de movement speed en neem 0/21/9 masteries, ook met movement speed masteries. Als runes ga je voor attack speed reds, armor yellows, magicres/lvl blues en movespeed quints. Herken je het thema al? Movement speed is key naar mijn mening:
- Je hebt geen CC dus moet zoveel mogelijk autoattacks kunnen doen voor damage bij een gank. Meer movespeed is meer autoattacks tussen het rennen door
- Door je snelle movespeed kun je sneller van kamp naar kamp en van lane naar lane en loop je zo min mogelijk XP, farm en gold mis

Door je snelle movespeed en clear ben je ook een ideale counterjungler. Als je high health bent, wees dan niet bang om de tegenstander in de jungle op te zoeken of om bijv. zijn wraithcamp af te pakken. Zo zorg je dat hij achter raakt en jij NOG minder XP misloopt.

Vicariously I live while the whole world dies

• godofal
  • Niet online

godofal

masterrobo schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 02:16:
[...]

Nee juist helemaal niet, omdat Augment death 99 AP geeft op lvl 18 + hij burned enemies 30% van mijn magic dmg voor 4 seconden. En ik bedoelde E in plaats van "Q".
Deze build en guide gebruik ik: klik

Die stun (W) is trouwens ook erg handig, vooral als iemand je probeert te ganken. O+
right, ik had ff niet door dat augment death ook nog 's flat 45 AP gaf, dacht dat het alleen de 3AP/lvl +30% damage was
Vicarious schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 08:08:
[...]
Door je snelle movespeed en clear ben je ook een ideale counterjungler. Als je high health bent, wees dan niet bang om de tegenstander in de jungle op te zoeken of om bijv. zijn wraithcamp af te pakken. Zo zorg je dat hij achter raakt en jij NOG minder XP misloopt.
dat is trouwens vrij gemakkelijk met bijna alle junglers: net nadat je mid geganked heb en je smite beschikbaar is kan je midgame met smite alleen de grote wraith jatten
early/late moet je nog een AA of een skill oid eroverheen gooien

wel opletten wanneer je dat doet trouwens; je wilt niet smiteless de drake/baron doen (of dat de tegenstander hem doet en jij geem smite hebt)
godofal schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 09:59:
[...]
dat is trouwens vrij gemakkelijk met bijna alle junglers: net nadat je mid geganked heb en je smite beschikbaar is kan je midgame met smite alleen de grote wraith jatten
early/late moet je nog een AA of een skill oid eroverheen gooien
Tuurlijk, maar met shyvana kun je als je je ulti op hebt ook gewoon de enemy jungler opzoeken en aanvallen in zijn eigen jungle. Als het misgaat kun je vaak nog wegkomen met je ulti en Shyvana is een uitstekende duelist (unlike bijv. Maokai, Nunu). Met die laatste 2 steal je alleen sporadisch camps, met Shyvana kun je je eigen EN hun jungle compleet leegfarmen.

• godofal
  • Niet online

godofal

Vicarious schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:53:
[...]

Tuurlijk, maar met shyvana kun je als je je ulti op hebt ook gewoon de enemy jungler opzoeken en aanvallen in zijn eigen jungle. Als het misgaat kun je vaak nog wegkomen met je ulti en Shyvana is een uitstekende duelist (unlike bijv. Maokai, Nunu). Met die laatste 2 steal je alleen sporadisch camps, met Shyvana kun je je eigen EN hun jungle compleet leegfarmen.
ik ben zelf niet zo'n fan van shyvana, ganks zijn te zwak zonder CC en te weinig presence vergeleken met andere junglers imo
een olaf heeft bijvoorbeeld net zo'n snelle (of snellere) cleartime, is net zo sterk in een 1op1 duel en heeft tenminste redelijke CC
een andere zou riven of jax zijn, ook sterke duelers met een snelle cleartime, en die 2 hebben allebei een escape (niet 100% reliable bij jax, maar toch)
riven is meer dan snel genoeg om shyvana eruit te rennen/springen; enige die mij ooit heeft kunnen afmaken was een WW na zo'n 2 minuten chasen :+ (lvl18, dus hij had max E)

Verwijderd

godofal schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:59:
[...]

ik ben zelf niet zo'n fan van shyvana, ganks zijn te zwak zonder CC en te weinig presence vergeleken met andere junglers imo
een olaf heeft bijvoorbeeld net zo'n snelle (of snellere) cleartime, is net zo sterk in een 1op1 duel en heeft tenminste redelijke CC
een andere zou riven of jax zijn, ook sterke duelers met een snelle cleartime, en die 2 hebben allebei een escape (niet 100% reliable bij jax, maar toch)
riven is meer dan snel genoeg om shyvana eruit te rennen/springen; enige die mij ooit heeft kunnen afmaken was een WW na zo'n 2 minuten chasen :+ (lvl18, dus hij had max E)
Olaf, riven en jax zijn veel risicovoller. Als je met die champions niet heel hard snowballt vanuit de jungle zijn ze best slecht mid en lategame. Shyvana krijgt vrij veel stats van haar ult dus ze kan meestal haar taak nog wel uitvoeren dan.

Vooral bij jax jungle vind ik dat duidelijk te merken. Als je best ok gaat heb je bijvoorbeeld vaak alleen een triforce midgame en dan doe je best goede damage maar ga je gelijk dood. En als je tanky bouwt ben je wel redelijk tanky maar heb je geen damage om hun carry te killen.

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:37:
[...]

Olaf, riven en jax zijn veel risicovoller. Als je met die champions niet heel hard snowballt vanuit de jungle zijn ze best slecht mid en lategame. Shyvana krijgt vrij veel stats van haar ult dus ze kan meestal haar taak nog wel uitvoeren dan.

Vooral bij jax jungle vind ik dat duidelijk te merken. Als je best ok gaat heb je bijvoorbeeld vaak alleen een triforce midgame en dan doe je best goede damage maar ga je gelijk dood. En als je tanky bouwt ben je wel redelijk tanky maar heb je geen damage om hun carry te killen.
true, ik speel jax zelf ook niet, maar riven bijvoorbeeld is ook sterk zonder te snowballen, olaf kan je ook erg tanky bouwen zonder veel schade te verliezen (Q+E) en krijgt net zo goed stats uit z'n ult

persoonlijk ben ik meer van dit soort types jungler (riven, olaf, shen tot op zekere hoogte) omdat je niet alle dps wilt opofferen en vertrouwen op de lanes (maokai, nunu, alistar) voor de DPS, als die het slecht doen kan je vrij weinig
omgekeerde met shyvana; als de lane geen CC heeft dan kan je ook vrij weinig (zelfs al ben je nog zo snel)

mijn voorkeursjunglers: chogath, mundo, olaf, riven, shen, amumu, udyr en mss singed (nog niet geprobeerd/gezien)
zijn allemaal junglers met een goede mix van schade, tankyness en CC, al mis je mischien de utility/support

de reden hiervoor is dat ik soloque speel, soms duoQ maar niet met een premade team
in zo'n team kan je veel meer met een support jungler als maokai of nunu, omdat je vantevoren kan afspreken wat de team comp word en het dus op elkaar kan afstemmen
zonder dat heb je vrij weinig aan een supp jungler imo; het gaat óf goed óf héél slecht

Verwijderd

Eve (her)ontdekt nadat ik in mijn begintijd een keer met haar speelde en gigantisch faalde. Wat een zalige champ is dit. Samen met Heca de meest leuke champ om te spelen.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Zondag lekker veel potjes gespeeld. Helaas gaat het levelen echt heel erg langzaam. Klopt het dat het per level (veel) langer duurt? Ben nu level 19 dus wil snel de 20 aantikken zodat ik level 3 runes kan kopen. Iets van 14k IP te besteden dus dat zit wel snor. Ga nu voor een support rune page.

Heb wel het idee dat er veel meer gezeik is nu je wat hoger in de levels komt (of gewoon veel potjes heb gespeeld). Gasten die level 16-23 zijn en tegen iedereen praten alsof ze verwachten dat je al jaren speelt en of ze zelf al jaren spelen. OMG dit OMG dat. Erg irritant imo. Ook leuk als je uitkomt met een groepje dat elkaar blijkbaar kent en ik er in ga als support. Blijkbaar zijn ze zo pro dat ze gelijk roepen OMG Janna dont feed als ik dood ga maar niet echt doorhebben dat je mij niet mid moet neerzetten als ik 10x heb aangegeven dat ik support ben...... Benieuwd hoeveel reports ik dat spelletje heb gekregen. Die negatieve attitude is echt zo irritant.
Wat ik ook vaak tegen kom is dat het spelletje behoorlijk close is en dat het echt alle kanten op kan. Dan ineens een /surrender omdat er 1 tegenstander iets wat feeded is :S en dat heb ik het niet over 15-0-3 ofzo maar bijv 8-3-2 oid.

Maarja, wel ook een hoop leuke potjes gehad gelukkig :D

Wat is dat "case" overzicht? Waar is dat iin te zien of moet je daarvoor ranked spelen?

Iemand nog goede tips voor als ik level 20 ben geworden mbt runes voor support. Zelf dacht ik het volgende:
Quitessences: 1GP10
Glyphs: 11.25 mana (flat) of 0.65CDR
Marks: 5.91 mana (flat)
Seals: 0.25GP10
(op level 30 krijg je dan http://leaguecraft.com/ru...,40,40,40&quints=58,58,58

De reden dat ik voor de flat runes kies is omdat je op level 18 meestal niet echt mana tekort komt dus zie ik niet zoveel in per level (maar ik kan het mis hebben natuurlijk). CDR reduction is natuurlijk ook leuk maar heb het idee dat ik dan wel heel snel door mijn mana heen raak.

[ Voor 20% gewijzigd door thewizard2006 op 29-10-2012 08:23 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
thewizard2006 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:11:

Wat is dat "case" overzicht? Waar is dat iin te zien of moet je daarvoor ranked spelen?
Je case krijg je pas te zien wanneer je een waarschuwing gehad hebt en wordt je toegestuurd in een email. Mensen die eventueel je case gezien hebben in Tribunal en je bent gepardonned hebben ook een link naar je case, maar die wordt je niet toegestuurd voor zover ik weet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uoDq3.png

Op naar de 2k :P

Streaming History

• thewizard2006
speedzor schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:20:
[...]

Je case krijg je pas te zien wanneer je een waarschuwing gehad hebt en wordt je toegestuurd in een email. Mensen die eventueel je case gezien hebben in Tribunal en je bent gepardonned hebben ook een link naar je case, maar die wordt je niet toegestuurd voor zover ik weet.
En een waarschuwing krijg je bij X% reports? Wat is de Tribunal en wat gebeurd er als je gepardonned bent :)

• speedzor
thewizard2006 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:25:
[...]

En een waarschuwing krijg je bij X% reports? Wat is de Tribunal en wat gebeurd er als je gepardonned bent :)
Hoe het hele systeem om in Tribunal te komen precies werkt, weet niemand. Maar als ik zo kijk naar de cases die ik krijg, dan hebben de meeste mensen rond de 10 reports.

In het Tribunal worden games waarin je gereport bent beoordeeld door medespelers, waarna Riot medewerkers de uiteindelijke uitslag bevestigen.

Bij een pardon gebeurd er niets, dan heeft het Tribunal besloten dat je toch lief was.

Hier heb je de Tribunal FAQ.

Streaming History

Verwijderd

1720 elo atm. Hoop nog de 1850 even aan te kunnen tikken voor platina rating. In mijn lolking elo chart zie je echt een lose streak van 1.5 maand van 1700 (zat voor die chart nog hoger) naar 1500 en nu dus weer terug:P

Lose streak incoming:P

oja, Ik heb 2 weken terug ofzo nocturne weer herontdekt maar wat is nu eigenlijk het nadeel van noc? Ik zie het namelijk niet. Goede en snelle jungle, goede engage, goede damage zonder items, goede cc. Is in elke phase van de game goed.

Verwijderd

Iemand nog goede tips voor als ik level 20 ben geworden mbt runes voor support. Zelf dacht ik het volgende:

De reden dat ik voor de flat runes kies is omdat je op level 18 meestal niet echt mana tekort komt dus zie ik niet zoveel in per level (maar ik kan het mis hebben natuurlijk). CDR reduction is natuurlijk ook leuk maar heb het idee dat ik dan wel heel snel door mijn mana heen raak.
Gold/time Quintessences, flat Armor Seals, Mres of AP/lvl Glyphs voor supports. Flat mana runes zijn vrij waardeloos. Niet kopen. Alle support items hebben wel zo'n beetje CDR. Aan het einde van elke game op een support heb je wel max CDR eigenlijk. 10% van Masteries op bepaalde supports als je 9/0/21 gaat, dan heb je Shurelyas, Athenes, Frozen Heart etc. die je wel op 40% brengen.

Liggend aan de support zijn mijn runes:

-Gold/time Quints
-Mpen / Mres Marks
-flat Armor / Manaregen/lvl Seals
-Mres/lvl / AP/lvl Glyphs

Voor Leona/Blitz ben ik vaker geneigd Mres Marks te pakken aangezien ze niet echt poke hebben maar klappen moeten kunnen vangen en CC uitdelen. Voor Sona pak ik dan weer Mpen Marks en AP/lvl Glyphs om zoveel mogelijk te kunnen poken.

Hier een video van Phreak die ik op YouTube geupload heb met Rune/Mastery tips voor elk type karakter waar ik het grotendeels wel mee eens ben.:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5Vr4anqYbmA]

als basiskit zou ik zelf de volgende runes kopen:

Tier 3:
-AD Champs-
9x flat AD Marks
9x flat Armor Seals
9x Mres/lvl Glyphs
3x flat AD Quintessences

-Mage Champs-
3x flat AP Quintessences
9x Mregen/lvl Seals
9x AP/lvl Seals
9x AP/lvl Glyphs

-Support Champs-
3x Gold/time Quintessences
9x flat Mres Marks

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:13
hmmm gister paar potjes gespeeld met mensen die allemaal rond lvl 30 zitten(ik ben 19).

team was(LVL):

30
30
26
19
13

sturen ze mij en de lvl 13 naar top, terwijl ik telkens aangeef dat ik het liefst op mid speel omdat ik amper top champs heb en die ik heb heb ik niet gemasterd, sterker nog, enige die ik aardig goed uit mijn hoofd ken qua build en zo is talon.

dus eerste 2 potjes gewonnen(1e potje soraka support, 2e potje nocturne jungle(faalde hard))
daarna 2 potjes verloren omdat ik top gestuurd in werd, eerste keer met katrina, werd ik hard afgemaakt door gargras(haat dat hij dat tonnetje gooit, hij heeft trouwens een veel te grote hp/damaga verhouding vind ik), potje daarna speelde ik met elise, deze ging aan het begin beter, kon nasus aardig in bedwang houden, totdat elise en rengar beginnen te ganken >.> kan totaal niet ontsnappen, konden gewoon turret diven en hapte weinig damage :S

daarna gingen er een paar weg, dus ging ik potje tegen mijn eigen lvls spelen.

Eindelijk talon op mid, sta ik tegen over katrina op mid, own haar pre 6, 2 keer, probeert cho gath me te ganken, 3-0, ga ik op bot even ganken, 4-0, kom ik terug op mid, staan ze daar met zn 2e, dankzij cho zijn silence kon ik niet vluchten, 4-1, daarna begonnen ze na 15 minuten als wanhoops daat op mid te pushen, wij counteren makkelijk, sta dan 7-1, recall, core items gekocht(boots of mobility(makkelijker ganken), brutalizer en de BT), verder met teamfights, weet er nog 4 af te schieten en toen surrenderde de enemy.

11/1 geindigd, +1 horonable oppontent gekregen.

Twitch

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 21:48

Dreanor

Joene

speedzor schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:29:
[...]

Hoe het hele systeem om in Tribunal te komen precies werkt, weet niemand. Maar als ik zo kijk naar de cases die ik krijg, dan hebben de meeste mensen rond de 10 reports.

In het Tribunal worden games waarin je gereport bent beoordeeld door medespelers, waarna Riot medewerkers de uiteindelijke uitslag bevestigen.

Bij een pardon gebeurd er niets, dan heeft het Tribunal besloten dat je toch lief was.

Hier heb je de Tribunal FAQ.
Riot kijkt dan helaas alleen naar de cijfers en niet in detail naar beoordelingen, teksten en situaties.

Dit weet ik namelijk omdat ik tijdelijk geschorst was omdat ik te vaak mensen report waarbij niet iedereen een straf kreeg. Nu report ik altijd vanuit mijn perspectief en geef ik altijd een korte beschrijving van mijn reden(en).

Dus toen ik die straf kreeg heb ik een ticket gemaakt en is mijn straf op de laatste dag geannuleerd. :P Omdat, na mijn aandringen, men toch zag dat ik niet de tribunal misbruikte en ook niet mensen bedrijf met reports en dat ik altijd mijn redenen erbij plaatste.

Logisch eigenlijk want met de grote playerbase kan Riot ook niet elke speler tot in detail bekijken en beoordelen en moeten ze helaas wel op de automatische nummers acteren, of op de reports/tribunal van spelers.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11 16:08
De runes die handig zijn liggen nogal aan welke support je speelt, maar vooral ook hoe de hele lane zich 'ontwikkeld'. Spelen beide lanes erg passive of worden er over en weer kills gemaakt? Zolang je nog geen level 30, zal hoogstwaarschijnlijk het tweede waar zijn.

Over het algemeen zijn dit wel veelzijdige support runes (zeker op een 'hoger' niveau spel):
Quitessences: GP/10
Marks: Flat Armor
Seals: GP/10
Glyphs: Flat Magic resist

Aan cdr/mana/mp5 glyphs zou ik in ieder geval niet beginnen.

Je kunt ook bijvoorbeeld hier eens kijken welke runes er zoal aangeraden worden: http://www.lolpro.com/
speedzor schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:20:
[...]

[afbeelding]

Op naar de 2k :P
Ik heb laatst ook eens 20 cases gedaan. Nu zit ik bij mij justice review te kijken en ik heb er 5 fout. Echter dit zijn allemaal de cases waarbij ik Pardon heb gekozen in tegenstellig tot de meerderheid. Als ik overal gewoon op Punish had gedrukt had ik ze allemaal goed gehad... Beetje apart.

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46

Wij hebben hier ook nog artikelen voor op de externe website.
Zie: http://fakegaming.eu/GoT/index.php?act=readarticle&id=7 en http://fakegaming.eu/GoT/index.php?act=readarticle&id=13

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Verwijderd

Waarom ArPen op de bot lane AD carry? Je hebt meer profijt van gewoon AD gaan voor lifesteal en damage op creeps. Apart is dan weer de keuze om geen ArPen op een Lee Sin te bouwen. Beetje omgekeerde wereld zeg maar.

En een support pagina met 15 ArPen en een Fizz pagina met 25% Aspeed... Ik kan je links toch niet helemaal serieus nemen en raad dan ook niemand aan deze pages na te doen =/

• Dreanor

Dreanor

Joene

Thormodo schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:59:Ik heb laatst ook eens 20 cases gedaan. Nu zit ik bij mij justice review te kijken en ik heb er 5 fout. Echter dit zijn allemaal de cases waarbij ik Pardon heb gekozen in tegenstellig tot de meerderheid. Als ik overal gewoon op Punish had gedrukt had ik ze allemaal goed gehad... Beetje apart.
Tsja, hoe je het ook wend of keerd, het is en blijft jou mening. Elk deel van de tribunal is op meningen gebasserd.

Als iemand vanaf het begin af aan loopt te zeiken, hoe slecht iedereen is, hoe kut we spelen etc. Dan kan ik hem reporten, maar een ander denk ach, ignore en klaar. Niemand heeft het per definitie goed of fout.

Als je dan kijkt naar je opties bij reporten kan je iemand reporten voor unskilled 8)7 (alsof dit ooit een reden voor reporten mag zijn) of voor verzieken van de sfeer (ook zeer ruim te interperteren).

En dus heeft iedereen een andere mening wanneer een report rechtvaardig was of niet. Kans is dat jij iets dieper gekeken hebt naar de zaken ipv gewoon zo snel mogelijk doorklikken.

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11 16:08
Dreanor schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:11:
[...]

Tsja, hoe je het ook wend of keerd, het is en blijft jou mening. Elk deel van de tribunal is op meningen gebasserd.

Als iemand vanaf het begin af aan loopt te zeiken, hoe slecht iedereen is, hoe kut we spelen etc. Dan kan ik hem reporten, maar een ander denk ach, ignore en klaar. Niemand heeft het per definitie goed of fout.

Als je dan kijkt naar je opties bij reporten kan je iemand reporten voor unskilled 8)7 (alsof dit ooit een reden voor reporten mag zijn) of voor verzieken van de sfeer (ook zeer ruim te interperteren).

En dus heeft iedereen een andere mening wanneer een report rechtvaardig was of niet. Kans is dat jij iets dieper gekeken hebt naar de zaken ipv gewoon zo snel mogelijk doorklikken.
Dat laatste lijkt me dus zeker het geval. Ik heb de moeite genomen om de chatlogs door te lezen en niet alleen maar naar de reports te kijken en/of de score. Maar goed ik kan natuurlijk in het vervolg ook gewoon wat 'strenger' zijn. Iemand die een ignore waardig is, zoals jij dat omschrijft, vind ik dan ook wel banwaardig.
Voor unskilled kun je trouwens geen ban krijgen voor zover ik weet. Volgens mij wordt dat alleen gebruikt om je tegen/met andere "unskilled" spelers te plaatsen.

Verwijderd

Dreanor schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:11:
[...]

Niet heel erg ruim. Als iemand bijvoorbaat al begint met "stfu dont talk to me" of uberhaupt negatief doen over alles "OMG U DONT KNOW ___ LOL!" dan is dat toch simpel?

Unskilled wordt niet voor bans gebruikt, maar enkel voor matchmaking statistieken.
Source: http://na.leagueoflegends...d.php?p=28530272#28530272

Unskilled heeft geen functie die gameplay beïnvloedt op het moment. Dat je in een pool met andere Unskilled mensen, je Elo naar beneden gaat e.d. zijn allemaal urban myths.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 10:21 ]

• Jeffroiscool
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:11:
Waarom ArPen op de bot lane AD carry? Je hebt meer profijt van gewoon AD gaan voor lifesteal en damage op creeps. Apart is dan weer de keuze om geen ArPen op een Lee Sin te bouwen. Beetje omgekeerde wereld zeg maar.

En een support pagina met 15 ArPen en een Fizz pagina met 25% Aspeed... Ik kan je links toch niet helemaal serieus nemen en raad dan ook niemand aan deze pages na te doen =/
De 2e artikel is door Exlaxl en de 1e door mij.

Op dat moment speelde ik ook nog Jungle Fizz (die speel je AD, niet AP).
AD boven ArPen is gewoon preference.

Normaal full AD op AD Carry is goed idd maar sommige mensen kan je ook ArPen gebruiken, neem bijvoorbeeld Caitlyn. Kan je efficienter bullyen.

Support page met 15 ArPen is erg viable en er zijn genoeg mensen die het doen of hebben gedaan. Dit is voor bijvoorbeeld Sona, hiermee kan je enorm aggresive poken (enorm veel damage met haar passive o.a).

Runepages blijven een preference en een manier om je speelstijl te verbeteren.
Om direct te zeggen dat niemand die pagina's na te doen vind ik wel weer direct ERG kort door de bocht.

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Verwijderd

Jeffroiscool schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:45:
[...]

De 2e artikel is door Exlaxl en de 1e door mij.

Op dat moment speelde ik ook nog Jungle Fizz (die speel je AD, niet AP).
AD boven ArPen is gewoon preference.
Dat zag ik. En dan nog; waarom 25% Aspeed?
Normaal full AD op AD Carry is goed idd maar sommige mensen kan je ook ArPen gebruiken, neem bijvoorbeeld Caitlyn. Kan je efficienter bullyen.
Dat is geen ruil die het waard is, verwaarloosbaar meer damage bij pokes (we hebben het hier over niet meer dan 5 damage verschil) of meer lifesteal/betere last hits/tower damage. Er zijn zoveel factoren die je niet pakt en enkel met tunnelvisie kijkt naar poke damage.
Support page met 15 ArPen is erg viable en er zijn genoeg mensen die het doen of hebben gedaan. Dit is voor bijvoorbeeld Sona, hiermee kan je enorm aggresive poken (enorm veel damage met haar passive o.a).
"After casting 3 spells, Sona's next attack deals extra 8 + (10 × level) magic damage. This enhanced attack has an additional effect depending on which spell was cast last."

Je gooit dus de damage weg die je met Q casts en ulti doet om vervolgens geen effect te hebben op je passive. Je beredenering zou kloppen als het physical damage zou betreffen. Ook is dat beetje ArPen verwaarloosbaar op een non-AD champ. x% meer damage doen van zulke lage damage is niet erg nuttig. Kun je beter voor flat AD gaan als dat je doel is. Dan kun je ook tower pushen en waves clearen als je AD terug moet naar base of helpen met double Golems. Er zit niet genoeg voordeel aan ArPen om het in dit geval te kiezen over AD.
Runepages blijven een preference en een manier om je speelstijl te verbeteren.
Om direct te zeggen dat niemand die pagina's na te doen vind ik wel weer direct ERG kort door de bocht.
Runes zijn een manier om je defense/utility of damage output te verbeteren. Dit laat niet veel aan preference of speelstijl over. Er zijn een aantal vaste builds die het meest optimaal zijn. Er zal voor elke character altijd maar 1 page zijn die je jungle clear het snelst maakt, er zal voor elke mage maar 1 page zijn die je damage output het hoogst maakt, je creep kills optimaliseert, je tankiness het hoogst maakt etc.

Een page maken/kiezen die niet het efficiëntst is om je doel te bereiken is dus een page die je niet moet kiezen en ook niet moet aanbevelen. Simpel rekenwerk.

Verwijderd

Op alle junglers die traag zijn pak je attackspeed runes om hun clear sneller te maken. (Denk aan alle GP10 junglers als mao etc.) Fizz zijn clear is ook vrij traag dus die attackspeed geven zijn clear een boost.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:09

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Als je weet wat Fizz zijn W doet weet je ook waarom je attackspeed runes neemt voor jungle.

[specs]

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:04:
Als je weet wat Fizz zijn W doet weet je ook waarom je attackspeed runes neemt voor jungle.
Seastone stacked niet en wordt refreshed binnen de 5 seconden door een autoattack. Sneller aanvallen doet dus niets extra. Zolang je vlak voor het einde van de 5 seconden een autoattack uitvoert, zal de duration refreshed worden.
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:59:
Op alle junglers die traag zijn pak je attackspeed runes om hun clear sneller te maken. (Denk aan alle GP10 junglers als mao etc.) Fizz zijn clear is ook vrij traag dus die attackspeed geven zijn clear een boost.
Dat zijn junglers die ook geen bruisers worden (zoals je Maokai noemt) en dus niets aan AD hebben. Fizz bouw je wel AD/tanky. 25% Aspeed blijft een inefficiente verdeling van je runes; een mix AD/AS doet het werk beter. Zoals bvb een WW of Nocturne heeft Fizz dus geen on-hit die beter/vaker werkt door Aspeed, dus is het onnodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 11:10 ]

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

De active van W is niet overtime.

[specs]

Verwijderd

Dacht dat we het over de Active hadden. Dan is het nog niet relevant; het stacked immers niet.

EDIT:

"Fizz's autoattacks rend his target, dealing magic damage over 3 seconds that strengthens if the opponent is low on life. Multiple autoattacks will only refresh the duration."

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 11:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:12:
[...]

Dacht dat we het over de Active hadden. Dan is het nog niet relevant; het stacked immers niet.
magic damage per hit is de active van w.

Hoe meer attackspeed, hoe meer damage = snellere clear

• Jeffroiscool
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:09:
[...]

Seastone stacked niet en wordt refreshed binnen de 5 seconden door een autoattack. Sneller aanvallen doet dus niets extra. Zolang je vlak voor het einde van de 5 seconden een autoattack uitvoert, zal de duration refreshed worden.

[...]

Dat zijn junglers die ook geen bruisers worden (zoals je Maokai noemt) en dus niets aan AD hebben. Fizz bouw je wel AD/tanky. 25% Aspeed blijft een inefficiente verdeling van je runes; een mix AD/AS doet het werk beter. Zoals bvb een WW of Nocturne heeft Fizz dus geen on-hit die beter/vaker werkt door Aspeed, dus is het onnodig.
Seastone Trident COOLDOWN: 10 COST: 40 Mana

PASSIVE: Fizz's autoattacks rend his target, dealing magic damage over 3 seconds that strengthens if the opponent is low on life. Multiple autoattacks will only refresh the duration. The total damage caps at 300 against minions and monsters.

TOTAL MAGIC DAMAGE: 30 / 40 / 50 / 60 / 70 (+ 35% AP) (+ 4% / 5% / 6% / 7% / 8% of target's missing health)
ACTIVE: Fizz's autoattacks are empowered for the next 5 seconds, dealing additional magic damage on-hit and causing Grievous Wounds (50% healing reduction).

MAGIC DAMAGE: 10 / 15 / 20 / 25 / 30 (+ 35% AP)

Dus in het kort wat doet het: Doet een magic dmg over time over 3 seconden. Als jij dus je ability aanzet doet ELKE HIT extra damage met een percentage van de targets missing health.

Attack speed zorgt ervoor dat je deze 5 seconden zo goed mogelijk kan benutten en dat je de beter kan switchen tussen veel targets zoals wraiths waardoor ze allemaal de dot behouden.

Dit is dus VEEL nuttiger als beginnen met AD

Edit:

En nog even wat betreft Sona, Het is niet alleen de passive die de ArPen verbetered maar ik kan je wel zeggen dat Krepo Sona met deze runes heeft gespeeld en dat deze speelstijl vooral haar early game verbeterd. Let wel op dat mijn artikel voor de vele nerfs aan Sona waren.

Je zegt dat je er voor veel champions maar 1 optimale build is en dat je die moet gebruiken.
Hier ben ik het compleet mee oneens. Wat boeit het dat Lee Sin een camp 1 seconden eerder cleared als je daardoor veel meer damage in ganks kunt regelen. Lee Sin zijn Q scaled ongelooflijk goed early game en je zult over het algemeen meer damage doen met skills dan met autoattacks waardoor flat AD beter is op Lee Sin.

Je moet je runes adapten aan de situatie. Als je weet dat je LeBlanc in mid tegenover je krijgt ga je dan nog steeds voor je runes met mana regen? Kan wel maar het is efficienter om je er op aan te passen.

[ Voor 20% gewijzigd door Jeffroiscool op 29-10-2012 11:19 ]

Verwijderd

godofal schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:59:
[...]

Duidelijk nog geen goede shyvana's gezien want een shyvana zou juist meer presence moeten tonen dan een jungler zoals Olaf. Shyvana's nemen normaal ook exhaust, dus ik snap niet dat jij vindt dat een Olaf "redelijke" cc heeft. Als hij zijn Q mist, heeft hij helemaal niks terwijl shyvana toch nog een exhaust zou hebben. Shyvana heeft ook een escape (W skill = high mobility en ulti als het nodig is). Een Riven kan normaal geen Shyvana uitrennen...
Vicarious schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:14:
Irelia weer eens even geprobeerd een par games, best leuk. Ik pickte Irelia bewust vs Jax (jax is een counter voor Irelia) om te kijken of ik mn lane kon houden en hoewel hun Maokai mij ook nog eens babysitte kwam ik alsnog winnend uit de lane met een score van 4/3/2 en meer CS dan Jax. Ik denk dat ik Irelia voorlopig maar even in mn repertoire houd.
Jax is geen counter voor Irelia. Irelia kan daar perfect tegen lanen. Als Jax springt, doe je E+W en loop je weg, springt hij opnieuw, doe je hetzelfde en loop je weer weg maar nooit blijven traden na je combo want in autoattacks wint jax altijd. Maar als je het juist speelt, win je normaal van jax, zeker in de eerste 6 levels, en als je daar je voordeel kan halen met een kill, win je de lane.
Vicarious schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 08:08:
[...]

Start met boots en 3 potions voor de movement speed en neem 0/21/9 masteries, ook met movement speed masteries. Als runes ga je voor attack speed reds, armor yellows, magicres/lvl blues en movespeed quints. Herken je het thema al? Movement speed is key naar mijn mening:
- Je hebt geen CC dus moet zoveel mogelijk autoattacks kunnen doen voor damage bij een gank. Meer movespeed is meer autoattacks tussen het rennen door
- Door je snelle movespeed kun je sneller van kamp naar kamp en van lane naar lane en loop je zo min mogelijk XP, farm en gold mis

Met shyvana level je eerst W skill, die mobility is al zo hoog tov andere heroes dat die 9 utility masteries met movementspeed en MS runes compleet overkill zijn. Veel beter ben je af met 9/21/0 en ipv MS quints, flat AD quints of zelfs armor pen als je daar een voorstander van bent.
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 00:14:
1 ding dat je moet weten: Je kiest Shyvana als je wil counterjunglen (ideaal tegen heroes zoals maokai, skarner, amumu die snel gefucked zijn als ze geen buffs hebben). Ganks kan je verbeteren als je smite/exhaust neemt ipv smite/flash. Ik raad het echter niet aan als je nog niet veel shyvana gespeeld hebt want dan is je enige escape, je hoge mobility van je W skill voor level 6.
Qua runes raad ik je aan voor AS reds, armor yellows, mres (flat) blues en flat AD quints.
Vraag voor een smiteless leash van je team zodat je geen smite moet gebruiken aan je blue buff, en ga dan gelijk naar hun red buff, vergeet niet constant je W skill aan te zetten voor die movementspeedboost. Normaal gezien zal je zijn red buff kunnen doen voor hij die doet, moest hij er toch zijn, smite je die gewoon en loop je weg met W. Time al je steals en kom telkens terug op de timer, je tegenstander zal gedemotiveerd geraken en ragen op zijn team. Als je kan, probeer dan te ganken of de jungler te killen als je exhaust op is en/of red buff hebt.

Verwijderd

Jeffroiscool schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:15:

Dit is dus VEEL nuttiger als beginnen met AD
Dan is 25% nog overdreven veel.

Fijn dat je al mijn andere correcte argumenten overziet overigens.

"PASSIVE: Fizz's autoattacks rend his target, dealing magic damage over 3 seconds that strengthens if the opponent is low on life. Multiple autoattacks will only refresh the duration. "

Wat dit betekent is dat het 30 / 40 / 50 / 60 / 70 (+ 35% AP) (+ 4% / 5% / 6% / 7% / 8% of target's missing health) per 3 seconden doet. Elke auto-attack verlengt de duratie opnieuw tot 3 seconden. In andere woorden, je DoT blijft lopen zolang je maar een klap uitdeelt tijdens die 3 seconden.

Overigens ga je van 0.66 atk/sec naar iets meer dan 0.8 atk/sec met die opstelling, wat over tijd scheelt in clear time, maar niet over de span van 5 seconden. (welgeteld iets meer dan een halve autoattack meer in 5 seconden) wat neerkomt op 10 extra damage van de Active, maar waar dus op elke klap minder damage wordt uitgedeeld. Een mix van Aspd/AD blijft superieur. Ook voor je lifesteal en lategame.

Verwijderd

0.8as over een active van 5 seconden met 4 creep per camp.
4 hits nodig om een rondje te maken

1/0.8 seconde nodig per attack = 1.25 seconden is precies 5 seconden

Kan niet beter;)

Verwijderd

Jeffroiscool schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:15:

Je zegt dat je er voor veel champions maar 1 optimale build is en dat je die moet gebruiken.
Hier ben ik het compleet mee oneens. Wat boeit het dat Lee Sin een camp 1 seconden eerder cleared als je daardoor veel meer damage in ganks kunt regelen. Lee Sin zijn Q scaled ongelooflijk goed early game en je zult over het algemeen meer damage doen met skills dan met autoattacks waardoor flat AD beter is op Lee Sin.

Je moet je runes adapten aan de situatie. Als je weet dat je LeBlanc in mid tegenover je krijgt ga je dan nog steeds voor je runes met mana regen? Kan wel maar het is efficienter om je er op aan te passen.
Physical damage skills krijgen ook voordeel van ArPen, je Triforce uiteindelijk ook. Ging mij niet om cleartime in dit geval. En ja, inderdaad situationeel pas je aan, blijft dan nog een feit dat er in -die situatie- maar 1 optimale pagina is die jouw doel zal het meest efficient zal bereiken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:24:
[...]
Jax is geen counter voor Irelia. Irelia kan daar perfect tegen lanen. Als Jax springt, doe je E+W en loop je weg, springt hij opnieuw, doe je hetzelfde en loop je weer weg maar nooit blijven traden na je combo want in autoattacks wint jax altijd. Maar als je het juist speelt, win je normaal van jax, zeker in de eerste 6 levels, en als je daar je voordeel kan halen met een kill, win je de lane.
Ik main zelf voor zover ik een main heb irelia, en ja je kan prima tegen jax lanen maar het is toch wel een counter hoor. De situatie die jij voorstelt waar jax stunt en op je springt komt niet voor tenzij hij of een gank krijgt of een hele slechte play maakt. Als irelia jax aanvalt met de W active dan pas activeer je counterstrike en nadat haar W afgelopen is kan je makkelijk gunstig traden.
Na een hoop farmen outscale je dan irelia. Ook heb je meer kill potential bij een gank en meer kans om weg te komen.

• Jeffroiscool
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:34:
[...]

Physical damage skills krijgen ook voordeel van ArPen, je Triforce uiteindelijk ook. Ging mij niet om cleartime in dit geval. En ja, inderdaad situationeel pas je aan, blijft dan nog een feit dat er in -die situatie- maar 1 optimale pagina is die jouw doel zal het meest efficient zal bereiken.
Early game cleared Lee Sin met zijn E. De meeste mensen geven ook aan dat het lastig is om te kiezen tussen flat AD en ArPen maar aangezien Lee Sin zijn E magic damage doet (maar wel van AD scaled) gaan ze toch voor de flat AD.

Als jij maar 1 page per champ maakt heb je kans dat je zelfs in "-die situatie-" de juiste pagina misschien toch niet hebt omdat je situationeel bijvoorbeeld meer magic resist nodig hebt.

Ik blijf bij mijn standpunt. Er is geen optimale/beste pagina voor ELKE champion. Je past je aan op de omstandigheden.

Kijk maar naar supports op bot. Als jij tegen een dikke kill lane op bot moet als een squishy Soraka bijvoorbeeld is het toch handiger om te gaan voor meer armor ten opzichte van andere stats zoals mana regen of gp10 seals.

Verwijderd

Ok om even op Fizz terug te komen:
ik heb met ad runes zowel als as runes getest
en de as runes spelen prettiger en ook al target je maar 1 minion en stackt de w passive niet
hoe sneller je slaat hoe sneller er een deel van die damage tickt en bij iedere slag tickt ie harder
dus ie hoeft niet volledig te stacken per slag komt er toch nog wat extra damage
echter speel ik hem wel niet met 25% as maar 15% as en 4.5% ms, is nu eenmaal het prettigst voor snel van camp naar camp te gaan en voor ganks en counterjungling

ben trouwens wat builds aan het testen

1) Tanky Bruiser (typisch)
Wriggles / Merc Threads / Trinity Force / Atma's / Warmogs / Maw of Malmortius (of Banshee's Veil)
echt al veel games met deze build gespeeld (ondertussen 100+), het werkt en het wordt onderschat hoe sterk het wel is

2) Hybrid Pain Machine
Wriggles / Merc Threads / Trinity Force / Hextech Gunblade / Guinsoo's Rageblade / Guardian Angel
ow the damage ow the ganks, met de active van Hextech geraken ze niet meer weg
wel nog niet veel getest en je bent een pak squishier dan build 1 maar je hebt meer lifesteal en ook wat ap om toch je skills wat te laten scalen

3) Speedy Gonzales Fishy
Wriggles / Merc Threads / Trinity Force / Wits End / Madreds Bloodrazor / Warmogs (of Guardian Angel)
ie vreet alles op maar ook pak squishier en hier echt nog niet zo veel mee gespeeld wel al goeie resultaten mee gehaald, baron gaat snel wou hem solo'en maar team kwam helpen die ene game dus weet niet als het mogelijk is
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:24:

[...]
Met shyvana level je eerst W skill, die mobility is al zo hoog tov andere heroes dat die 9 utility masteries met movementspeed en MS runes compleet overkill zijn. Veel beter ben je af met 9/21/0 en ipv MS quints, flat AD quints of zelfs armor pen als je daar een voorstander van bent.

[...]
1 ding dat je moet weten: Je kiest Shyvana als je wil counterjunglen (ideaal tegen heroes zoals maokai, skarner, amumu die snel gefucked zijn als ze geen buffs hebben). Ganks kan je verbeteren als je smite/exhaust neemt ipv smite/flash. Ik raad het echter niet aan als je nog niet veel shyvana gespeeld hebt want dan is je enige escape, je hoge mobility van je W skill voor level 6.
Qua runes raad ik je aan voor AS reds, armor yellows, mres (flat) blues en flat AD quints.
Vraag voor een smiteless leash van je team zodat je geen smite moet gebruiken aan je blue buff, en ga dan gelijk naar hun red buff, vergeet niet constant je W skill aan te zetten voor die movementspeedboost. Normaal gezien zal je zijn red buff kunnen doen voor hij die doet, moest hij er toch zijn, smite je die gewoon en loop je weg met W. Time al je steals en kom telkens terug op de timer, je tegenstander zal gedemotiveerd geraken en ragen op zijn team. Als je kan, probeer dan te ganken of de jungler te killen als je exhaust op is en/of red buff hebt.
Jax heeft hogere burst damage dan Irelia en heeft een skill die haar autoattacks (met W erop) kan dodgen. Early game kan hij je de lane uitpesten, midgame kun je het gelijk trekken en lategame scalet Jax beter. Ik vind het een behoorlijke counterpick en de bezoekers van lolcounter.com ook.

Over Shyvana: kwestie van voorkeur denk ik. Die movespeed vind ik lategame in de teamfights ook errug nuttig terwijl ik die paar AD best kan missen. Voor de cleartijd heb ik die AD ook niet nodig, de meeste damage komt toch wel van die W-skill. Nu zou je zeggen: maar dan doe je minder damage in ganks. Ben ik het ook niet helemaal mee eens. Als je door je snellere movespeed ook maar 1 autoattack meer kunt landen heb je die damage die je mist van je quints er al ruimschoots uit.

Qua masteries op Shyvana: ik ga voor 0/21/9 omdat ik in principe alleen Wits end en Frozen mallet als enigszins offensieve items bouw. In dat geval is die armorpen uit je masteries ook minder nuttig (ik heb vaak maar 140 a 150 autoattack damage maar doe genoeg damage met W + magic dmg van wits end + eventueel sunfire cape)

Verwijderd

Snap trouwens niet waarom jullie allemaal 0-21-9 gaan op shyvana. Ik zou toch zeker de magic pen in offense meepakken. zou dus 9-12-9 gaan of 9-21. Met je W ult en wits end doe je zat magic damage.

Verwijderd

Ik heb zelf maar 4 runepages waarmee ik alles doe (om nog maar even op het recommend runepage-verhaal terug te komen)

1.
as
arp
arm
mr/lvl

2.
ad
arm
mrl/lvl

3.
mpen
ap
armor
mr/lvl

4.
ap
as
arm
mr/lvl

wel moet ik zeggen dat ik vooral jungle. Ik heb eigenlijk nooit echt het idee gehad dat mijn runes me nekken op 16 a 1700 elo

mid speel ik het minst.

Verwijderd

Je speelt voornamelijk jungle maar je hebt geen movespeed page?
Dat vind ik heel vreemd. Ik gebruik namelijk op bijna alle junglers movespeed voor betere ganks.

• godofal
  • Niet online

godofal

man, dit spel is *zo* leuk als je hetzelfde denkt als je teammaten :)
daarnet: mid pre-teamfight poke
twisted fate selecteerd z'n stun, en precies het moment dat hij twitch weet te stunnen gooi ik (ez) m'n ult eroverheen samen met rumble's ult
twisted kaartjes erbij en hoppa, dood in .1seconde 8)

heerlijk is dat; gewoon heerlijk samenwerken en de combo perfect te landen zonder iets te zeggen met een stel random spelers

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:16:
Je speelt voornamelijk jungle maar je hebt geen movespeed page?
Dat vind ik heel vreemd. Ik gebruik namelijk op bijna alle junglers movespeed voor betere ganks.
De meeste support junglers koop ik mobility boots

Zelfs op lee sin koop ik nog redelijk vaak mobility boots.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:26:
[...]

De meeste support junglers koop ik mobility boots

Zelfs op lee sin koop ik nog redelijk vaak mobility boots.
Oh die haal ik alleen op alistar die is toch 10 seconde useless nadat je je skills gebruikt hebt.
Op de rest vind ik dat beetje snelheid niet de moeite waard. Als je gewoon goed anticipeert op wat de tegenstander doet kan je makkelijk met normale boots optijd op de juiste plek zijn vind ik.
En de tenacity of damage reduction van andere boots vind ik toch stukken beter in gevechten dan niks.

• thewizard2006
De reden dat ik die mp5 en flat mana voor Janna heb gekozen is omdat ik dit meestal te kort kom. In het begin koop ik 2 wards en 3 health en 2 mana potion (en een pendant van 3mana regen). Omdat ik redelijk aggressief spel gaat mijn mana behoorlijk snel. Nu snap ik dat je als support hiermee moet oppassen maar ik ben zo afhankelijk van mijn mede laner dat ik regelmatig meer moet doen dan alleen mijn schield casten omdat ze denken ff 2 enemies te killen vlak bij hun tower etc Kan me voorstellen dat dit op level 30 wel wat beter is maar nog zal je dit soort figuren redelijk vaak tegen komen is mijn ervaring met games

Kan iemand mij trouwens (kort) uitleggen wat de achterliggende gedachte is van een bepaalde lane kiezen. Mid snap ik dan wel. Meestal een AD type die de cs goed kan farmen (toch). Tank/Jungle iemand met een selfheal/aborb/shield die de redelijk sterke minions aankan en een leuke gank optie heeft. Maar waarom zou een bepaalde type wel bot maar niet top kunnen etc. Bijv top altijd 2 echt dmg dealers en bot een support en een damage dealer maar andersom is dit dan weer not done zeg maar. Nu kom ik dat nog niet heel veel tegen maar kan me voorstellen dat dit wel steeds belangrijker wordt. Ik zie geen verschil tussen bot en top namelijk :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:32:
[...]

Oh die haal ik alleen op alistar die is toch 10 seconde useless nadat je je skills gebruikt hebt.
Op de rest vind ik dat beetje snelheid niet de moeite waard. Als je gewoon goed anticipeert op wat de tegenstander doet kan je makkelijk met normale boots optijd op de juiste plek zijn vind ik.
En de tenacity of damage reduction van andere boots vind ik toch stukken beter in gevechten dan niks.
Ik hou ervan om altijd, overal, op de juiste plaats te zijn. Ik maak ook altijd alle calls en bakken met ss en warnings. Verder typ ik vaak wat mijn plan is, daarmee probeer ik mijn team te carry-en.

• Martin0
thewizard2006 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:32:
De reden dat ik die mp5 en flat mana voor Janna heb gekozen is omdat ik dit meestal te kort kom. In het begin koop ik 2 wards en 3 health en 2 mana potion (en een pendant van 3mana regen). Omdat ik redelijk aggressief spel gaat mijn mana behoorlijk snel. Nu snap ik dat je als support hiermee moet oppassen maar ik ben zo afhankelijk van mijn mede laner dat ik regelmatig meer moet doen dan alleen mijn schield casten omdat ze denken ff 2 enemies te killen vlak bij hun tower etc Kan me voorstellen dat dit op level 30 wel wat beter is maar nog zal je dit soort figuren redelijk vaak tegen komen is mijn ervaring met games

Kan iemand mij trouwens (kort) uitleggen wat de achterliggende gedachte is van een bepaalde lane kiezen. Mid snap ik dan wel. Meestal een AD type die de cs goed kan farmen (toch). Tank/Jungle iemand met een selfheal/aborb/shield die de redelijk sterke minions aankan en een leuke gank optie heeft. Maar waarom zou een bepaalde type wel bot maar niet top kunnen etc. Bijv top altijd 2 echt dmg dealers en bot een support en een damage dealer maar andersom is dit dan weer not done zeg maar. Nu kom ik dat nog niet heel veel tegen maar kan me voorstellen dat dit wel steeds belangrijker wordt. Ik zie geen verschil tussen bot en top namelijk :)
als ik het altijd goed begrepen heb:

Bot is: AD carry + Support
Top: Bruisers
Mid: AP carry
Jungle: Jungler
[edit: dit is de meta geloof ik]

AD Carry: bakken met damage via fysical damage
AP Carry: bakken met damage via magic damage
Support: vaak heal en aura's
Bruisers: deze weet ik niet helemaal, maar volgens mij vaak tanks en aoe.
Jungler: slagt monsters af, haalt buffs op voor team, gankt

Twitch

• thewizard2006
Martin0 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:36:

En iets dat ik zelf heb bedacht maar nog nergens heb gelezen is dat je meer experience ophaalt omdat je dit niet op top hoeft te delen (dus beide sneller hoger level) en dat je optimaler gebruikt maakt van het gold ook omdat je dit niet hoeft te delen.

Verwijderd

Martin0 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:36:
[...]

als ik het altijd goed begrepen heb:

Bot is: AD carry + Support
Top: Bruisers
Mid: AP carry
Jungle: Jungler
[edit: dit is de meta geloof ik]

AD Carry: bakken met damage via fysical damage
AP Carry: bakken met damage via magic damage
Support: vaak heal en aura's
Bruisers: deze weet ik niet helemaal, maar volgens mij vaak tanks en aoe.
Jungler zorgt ervoor dat toplane wint. Verder krijg je meer exp en gold dan dat je met zn 2en top staat.
Alle ganks en counterjungle enz. zijn bijzaak. Toplane is prior 1

• Martin0
thewizard2006 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:40:
[...]

En iets dat ik zelf heb bedacht maar nog nergens heb gelezen is dat je meer experience ophaalt omdat je dit niet op top hoeft te delen (dus beide sneller hoger level) en dat je optimaler gebruikt maakt van het gold ook omdat je dit niet hoeft te delen.
valt mee, over het algemeen haal je in lane veel sneller geld binnen: gemiddeld geeft een monster iets van 15g en heb je er maar 3 in 30 sec,

1 wave of minions is 6 minions a 30 sec die ieder 25 g geven

Twitch

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:19

m0nk

16-09-2003 15.15

Martin0 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:42:
[...]
valt mee, over het algemeen haal je in lane veel sneller geld binnen: gemiddeld geeft een monster iets van 15g en heb je er maar 3 in 30 sec,

1 wave of minions is 6 minions a 30 sec die ieder 25 g geven
Moet je ze wel allemaal last hitten, is soms ook nog best lastig als je ook nog wilt harassen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Martin0
m0nk schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:43:
[...]

Moet je ze wel allemaal last hitten, is soms ook nog best lastig als je ook nog wilt harassen.
ja dat is wel zo maar ik ging uit van de ideale situatie ;)

Twitch

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:19

m0nk

16-09-2003 15.15

Martin0 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:44:
[...]

ja dat is wel zo maar ik ging uit van de ideale situatie ;)
Tja, als jungler moet je ook ganken, dus in de ideale situatie levert je dat ook nog eens extra gold op, of iig voor je team.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:13
Het doel is om iedereen zoveel mogelijk gold te laten krijgen in de eerste fase. Daarom zet je 1 op top, 1 mid, 1 in de jungle, en 1 ad bot. De AD krijgt normaal de support omdat hij squishier is, maar ook veel damage doet met basic attacks. Dus een goede stun van de support kan al zorgen voor een first blood. Support gaat voor golditems om te compenseren dat je geen creeps farmt.

Is dit de enige waardevolle setup, absoluut niet, maar er zit wel een idee achter. (voor zover ik heb begrepen op mijn lvl 23). Mid zet je de AP, zodat deze eigenlijk een level voorstaat op de rest. De AP burst is meestal enorm hoog en kan iemand snel omleggen. De AP kan daarom snel naar top of bot lopen om even mee te ganken, massive damage te doen, en weer creeps gaan farmen.

De locatie van de AD aan bot heeft te maken met de dragon. Als jij op bot een dual kill kunt maken dankzij je jungler. Kan je met de jungler, ad en support dragon innemen. De AD doet daar genoeg damage voor. Een bruiser is handig om te tanken maar doet dan vaak nog te weinig damage om de dragon mee neer te halen voor heel het enemy team daar staat.

Dit is een goede setup maar niet de enige. Met je AD op top kan je evengoed winnen. Zeker als zij niet meeswappen en jij met je ranged attacks hem heel de tijd cs kan denien. (natuurlijk heeft jouw bot hetzelfde voor). Onlangs ook op bot tegen een miss fortune en AP lux gestaan met sivir en een sona. Hun mid was al een paar keer gedood door onze mid, en hij stelde voor om even te swappen omdat het op bot niet goed lukte. Omdat hij al 3-0 stond, kon hij daar huis houden op bot, terwijl ik rustig cs kon verzamelen op mid tegen een ook relatief zwakke tegenstander. 5 minuten later de schade helemaal ingehaald en mijn goede items kunnen kopen waardoor ik terug mee was, en we hun vrij simpel hebben overmeesterd.

• thewizard2006
Dat was mijn idee zo ongeveer ook ja. Bedankt voor de bevestiging. Dan kan ik tenminste onderbouwen als men moeilijk gaat doen :) Naja op dit moment maak ik me daar niet echt druk om zolang ik niet als support solo in een lane wordt gezet.... Ga je richting ELO etc zal het wat gevoeliger kunnen liggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:34:
[...]

Ik hou ervan om altijd, overal, op de juiste plaats te zijn. Ik maak ook altijd alle calls en bakken met ss en warnings. Verder typ ik vaak wat mijn plan is, daarmee probeer ik mijn team te carry-en.
Ja dat is wat je doet als jungler, maar ik heb het idee dat je die 50? movespeed wel kan compenseren door de situatie beter te lezen. In een gevecht ben je namelijk best wel in het voordeel als je andere boots hebt dan mobility.

Verwijderd

thewizard2006 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:40:
[...]

De jungler is meestal niet hetzelfde level als de solo lane, maar hetzelfde als de duo lane.
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:35:
[...]

De jungler is meestal niet hetzelfde level als de solo lane, maar hetzelfde als de duo lane.
Laatst speelde ik malphite en liep ik zelfs achter op de support in levels. Hield me verder weinig tegen aangezien ik 2/0/3 stond ofzo en verder gewoon prima ging, maar als iedereen je buffs krijgt is het lastig om experience te vangen. Precies de reden dat ik af en toe in lane blijf hangen na een gank, ik moet toch enigszins bijblijven.

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:47:
[...]

Laatst speelde ik malphite en liep ik zelfs achter op de support in levels. Hield me verder weinig tegen aangezien ik 2/0/3 stond ofzo en verder gewoon prima ging, maar als iedereen je buffs krijgt is het lastig om experience te vangen. Precies de reden dat ik af en toe in lane blijf hangen na een gank, ik moet toch enigszins bijblijven.
Ja loop ik ook vaak tegen aan zeker als je top ook de 2e of 3e red al wilt. Bij veel wat hoger level games kan je nog af en toe een lane overnemen om wat exp te vangen. Maar als je wat lager zit word de laner in wiens lane je staat meestal helemaal gek als je ook maar 1 creep pakt. Ook al laat je het nog netjes zijn kant op pushen. Krijg je gelijk 20 back pings. Meestal als dat gebeurt clear ik gelijk die hele wave en de volgende.

Heb best zin in de nieuwe jungle die je bij season 3 schijnt te krijgen. Vind die support junglers wel leuk, maar er is bijna 0 variatie in builds en champs op dit moment.

• StarZ
  • Laatst online: 11:57
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:42:
[...]

Jungler zorgt ervoor dat toplane wint. Verder krijg je meer exp en gold dan dat je met zn 2en top staat.
Alle ganks en counterjungle enz. zijn bijzaak. Toplane is prior 1
ben ik niet met je eens, als jungler geef ik prior aan de lane die het moeilijk heeft, een botlane of midlane net zo belangrijk.

• Martin0
Wat is beter,

Ap Jayce
Ad Jayce
Hybrid Jayce

want zit er over na te denken om jayce te kopen.

[edit: is Jayce uberhaupt beetje nice om me te spelen en of moeilijk te leren]

[ Voor 28% gewijzigd door Martin0 op 29-10-2012 15:21 ]

Twitch

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:53:
[...]

Ja loop ik ook vaak tegen aan zeker als je top ook de 2e of 3e red al wilt. Bij veel wat hoger level games kan je nog af en toe een lane overnemen om wat exp te vangen. Maar als je wat lager zit word de laner in wiens lane je staat meestal helemaal gek als je ook maar 1 creep pakt. Ook al laat je het nog netjes zijn kant op pushen. Krijg je gelijk 20 back pings. Meestal als dat gebeurt clear ik gelijk die hele wave en de volgende.

Heb best zin in de nieuwe jungle die je bij season 3 schijnt te krijgen. Vind die support junglers wel leuk, maar er is bijna 0 variatie in builds en champs op dit moment.
Hmm die variatie maak ik voor mezelf wel. Malphite haal ik al nooit GP/10 op. Ik rush afhankelijk van de teamcomps gewoon een sunfire of abyssal, meestal sunfire (geeft tenslotte ook een sloot health en dat helpt net zo goed tegen mages :P) en haal nadat ik dan lvl 2 boots heb gemaakt de andere. Gaat vrijwel altijd goed eigenlijk.

Amumu speel ik met de Azingy build: 2 a 3 dorans rings, sunfire cape en abyssal. Midgame doe je best enge damage en je bent nog best tanky ook.

Skarner is dan wel voor mij de typische build: philo, heart of gold, mobility boots en daarna meestal sheen maken en philostone uitbouwen naar shurelya's. Maokai speelde ik voorheen ook met deze items (op de sheen na), maar daar ben ik mee gestopt omdat ik te vaak genaaid wordt doordat ik die snare niet kan stoppen en iemand in zijn eigen towerrange flasht en me vervolgens stunt. Eigen fout, maarja, ik kan daar niet mee omgaan :P

Verder speel ik Xin Zhao jungle en dat is wat meer een carry-type. Omdat die veel baat heeft bij AS bouw ik die als volgt: Rush wriggles + boots 1, Zeal, Mercs, een dik AD item, zeal afmaken naar PD en dan GA ofzo.

Dan heb ik nog J4 en die bouw ik als een typische bruiser met alleen HoG als GP/10 item. Wriggles, mercs, HoG, Phage, situational.

Verwijderd

hehe niet zo lang geleden een game gehad waar we een twitch mid hadden
en die was hun mid de hele tijd aan het killen vanaf early game maar was zo low dat hij 2xmaal pre6 moest backen terwijl een wave op onze toren afkwam dus ik die waves clearen met fizz jungle en terug verder junglen, toen ik mn tweede gank op bot ging gaan doen merkte ik op dat zij net lvl 5 waren en ik lvl 6, gewoon lane in wandelen op mn stokje springen om de gap te closen W aan Q op soraka , ze flasht, ik mn ult erop ff naartoe wandelen en neermeppen en dan komt hun reactie WTF lvl 6 allready

its the new meta baby :) CS stealing is OP

Verwijderd

Martin0 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:14:
Wat is beter,

Ap Jayce
Ad Jayce
Hybrid Jayce

want zit er over na te denken om jayce te kopen.

[edit: is Jayce uberhaupt beetje nice om me te spelen en of moeilijk te leren]
Jayce bouw je nooit ap.

je kan twee builds doen:
- paar dorans naar trinity
- paar dorans brutalizer naar bloodthirster

• Martin0
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:27:
[...]

Jayce bouw je nooit ap.

je kan twee builds doen:
- paar dorans naar trinity
- paar dorans brutalizer naar bloodthirster
welke werkt beter, of kan je er ook een combo van maken.

boots + pots > bruta > Trini > BT > (welke boots) > 2x dorian of iets xD?

Twitch

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-11 19:50
Sinds ik Windows 8 gebruik heb ik altijd problemen met de client. Ik word er na het inloggen, tijdens champion selects en na games (de stats) uit gegooid. Vooral bij het tweede is het heel irritant want het neemt de dodge-penalty mee, waardoor ik de helft van mijn tijd kwijt raak in dodge-penalty's. Na de crash krijg ik doodleuk de melding: Adobe Air has crashed en de forums staan er vol mee. Ben nu LoL en AIR opnieuw aan het installeren, eens kijken of dat helpt.

Net was de dodge-penalty afgelopen, startte ik een potje, kom ik in het team met een 'mid or feed'. Op de allerlaatste milliseconde weer gedodged maar kennelijk zijn er mensen die graag met twee carry's spelen en hun ELO willen verliezen... In de tijd die ik nu kwijt ben had ik zeker 3 of 4 games kunnen doen...

Iemand die ook problemen heeft met Windows 8?

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:12
Martin0 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:32:
[...]

welke werkt beter, of kan je er ook een combo van maken.

boots + pots > bruta > Trini > BT > (welke boots) > 2x dorian of iets xD?
Jayce is redelijk skill dependant als je hem optimaal wil benutten, op wat lager niveau is hij nogsteeds een prima champ. Hij is top vooral goed omdat hij lane dominace heeft met zijn range.

Als je goed loopt in lane kun je prima een BT build gebruiken (Trinity geeft je iets meer bruiser capacity maar valt mee)

Boots + pots --> Doran, (Doran of een vamp ik ga zelf meestal 2 doran + vamp) Nu kun je eventueel gelijk door naar BT of eerst een Bruta ertussen. Boots heb je ondertussen upgegrade naar of ninja tabi of merc threads (ligt aan hun team compositie). Na BT kun je van alles doen moet je tanky zijn kan je Frozen mallet halen bijvoorbeeld iets meer hybrid dan kan je naar een Trinity gaan vanuit hier is het echt behoorlijk afhankelijk van hun team --> veel tanks je hebt damage nodig ga bv nog lastwhisper geen tanks in team bouw jezelf maximaal tanky etc

• Martin0
Jasper 99 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:57:
[...]

Jayce is redelijk skill dependant als je hem optimaal wil benutten, op wat lager niveau is hij nogsteeds een prima champ. Hij is top vooral goed omdat hij lane dominace heeft met zijn range.

Als je goed loopt in lane kun je prima een BT build gebruiken (Trinity geeft je iets meer bruiser capacity maar valt mee)

Boots + pots --> Doran, (Doran of een vamp ik ga zelf meestal 2 doran + vamp) Nu kun je eventueel gelijk door naar BT of eerst een Bruta ertussen. Boots heb je ondertussen upgegrade naar of ninja tabi of merc threads (ligt aan hun team compositie). Na BT kun je van alles doen moet je tanky zijn kan je Frozen mallet halen bijvoorbeeld iets meer hybrid dan kan je naar een Trinity gaan vanuit hier is het echt behoorlijk afhankelijk van hun team --> veel tanks je hebt damage nodig ga bv nog lastwhisper geen tanks in team bouw jezelf maximaal tanky etc
thanks hier heb ik wat aan ;), jayce is ook top lane champ toch

Twitch

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:15:
[...]

Verder speel ik Xin Zhao jungle en dat is wat meer een carry-type. Omdat die veel baat heeft bij AS bouw ik die als volgt: Rush wriggles + boots 1, Zeal, Mercs, een dik AD item, zeal afmaken naar PD en dan GA ofzo.
Grappig ik speel ook wel xin jungle maar ik vind hem ook eigenlijk gewoon het fijnste als support jungler. Ik bouw meestal Philo, Heart of gold en Averice blade. Daartussen ergens een oracle. Soms haal ik nog wel een Madred maar eigenlijk nooit wriggle. End game heb ik meestal dan iets van Shurelia, Ghostblade en GA, als het wat langer duurt haal ik ook items als Sunfire, Wits end, Aegis of Randuins.

Met een beetje CDR en de attack speed van ghostblade kan je echt heel gemakkelijk bij de carry blijven en je bent echt gruwelijk vervelend om dood te krijgen. De base damages op zijn skills zijn goed genoeg om carrys mee te kunnen killen.
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:12:
[...]

Grappig ik speel ook wel xin jungle maar ik vind hem ook eigenlijk gewoon het fijnste als support jungler. Ik bouw meestal Philo, Heart of gold en Averice blade. Daartussen ergens een oracle. Soms haal ik nog wel een Madred maar eigenlijk nooit wriggle. End game heb ik meestal dan iets van Shurelia, Ghostblade en GA, als het wat langer duurt haal ik ook items als Sunfire, Wits end, Aegis of Randuins.

Met een beetje CDR en de attack speed van ghostblade kan je echt heel gemakkelijk bij de carry blijven en je bent echt gruwelijk vervelend om dood te krijgen. De base damages op zijn skills zijn goed genoeg om carrys mee te kunnen killen.
Wederom een kwestie van voorkeur denk ik :D Ik vind zelf dat ik als Xin te weinig damage doe als ik puur voor de GP/10 items ga. Op bijv. een Olaf kan ik me dat met zijn true damage nog wel voorstellen, maar met Xin heb ik echt het idee dat ik midgame alleen nog maar de AD carry kan damagen (en niet eens killen). Zal ook van runesetup, masteries etc. afhangen waarschijnlijk, maar dit is de manier die voor mij het lekkerste werkt.

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
thewizard2006 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:58:
[...]

Dat was mijn idee zo ongeveer ook ja. Bedankt voor de bevestiging. Dan kan ik tenminste onderbouwen als men moeilijk gaat doen :) Naja op dit moment maak ik me daar niet echt druk om zolang ik niet als support solo in een lane wordt gezet.... Ga je richting ELO etc zal het wat gevoeliger kunnen liggen.
Om verder op het (prima) verhaal van Lointje in te gaan:

Je hebt 3 lanes, dus zet je inderdaad op elk van die lanes een champion neer die de farm wil hebben: een AD carry, een AP carry en meestal een bruiser. Vervolgens zet je iemand in de jungle om die inkomsten op te pikken. Dan houd je nog een vijfde persoon over, dat is dan de support, die dus alleen farm krijgt als er niemand anders is om die te pakken. Die support zal over het algemeen tijdens de laning phase constant een van die drie laners ondersteunen, maar kan ook gaan roamen om meerdere mensen te helpen, mits je natuurlijk iemand hebt die een 1v2 lane aankan.

Daarna kijk je naar wat je in welke lane neerzet. De midlane is een stuk korter dan de top en bot lanes, dus daar heb je je support niet bij nodig. Bruisers zijn meestal het beste in staat om een gank te overleven, dus die zet je liefst solo top of solo bot. Dan kijk je nog of je liever je AD of je AP mid wil hebben; wat dat betreft draait het om twee punten. Ten eerste de scaling: je champion wordt sterker doordat met levels je abilities beter worden, en doordat je met geld meer items krijgt. AP carries scalen sterk met hun abilities, en in mindere mate met hun items. AD carries moeten het daarentegen juist meer van hun items hebben. Ten tweede zijn AP carries doorgaans veel sterkere gankers dan AD carries. Dit tezamen betekent dat je liefst je AP carry solo mid zet, zodat hij zijn experience niet hoeft te delen met een support, en makkelijker naar zowel top als bot kan lopen om te ganken.
De AD carry zet je dus in een sidelane om onder veilig toezicht van de support en zo ver mogelijk weg van het gevaar te laten farmen. Tot slot nog de vraag wie je top en bot zet, de bruiser of de AD carry en support; dit draait om de controle over de draak. Als jij 4 spelers van je team op de onderste helft van de map hebt, en de tegenstander maar 3, kan jouw team meestal de draak pakken. Als hun team dit probeert te stoppen, win je doorgaans wel het 4v3 gevecht. Daarom zet je standaard de combinatie van AD carry en support botlane, en de bruiser top.

Houd er natuurlijk wel rekening mee dat dit de algemene situatie is; de matchups tussen champions onderling zijn van belang. Kassadin heeft bijvoorbeeld een skillset die sterk is tegen andere AP carries, maar hij gaat een midlane kansloos verliezen van een Gangplank of een Caitlyn. Wat je tegenwoordig ook veel ziet gebeuren, is om als jouw team een botlane heeft die een zwakkere earlygame heeft dan die van de tegenstander (denk aan een Vayne of Kog'Maw tegen een Ezreal of Caitlyn), en/of een bruiser die beter is in een 1v2 houden (denk aan Cho'Gath, Yorick, Olaf), dan kunnen je AD carry en support misschien beter top. Dan push je zo snel mogelijk de top turret neer, en wissel je de top en botlanes weer om nog voordat de eerste draak valt. Als het goed uitpakt heeft je zwakkere AD carry de early game makkelijk overleefd, terwijl je bruiser waarschijnlijk een stuk meer farm heeft dan hun toplaner.

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:16:
[...]

Wederom een kwestie van voorkeur denk ik :D Ik vind zelf dat ik als Xin te weinig damage doe als ik puur voor de GP/10 items ga. Op bijv. een Olaf kan ik me dat met zijn true damage nog wel voorstellen, maar met Xin heb ik echt het idee dat ik midgame alleen nog maar de AD carry kan damagen (en niet eens killen). Zal ook van runesetup, masteries etc. afhangen waarschijnlijk, maar dit is de manier die voor mij het lekkerste werkt.
Ik run minstens 15 armor pen op xin soms 25. Als ik 25 ga moet ik wel een razer halen anders is de jungle te traag. Icm Xin passive en de armor pen van brutaliser heb ik toch meestal wel genoeg damage om de carry in 2 dashes en 1 knockup te killen. Je cd op je dash is ongeveer 3 seconde met 30% cdr en de active van ghostblade.

Op olaf kan ik me juist niet voorstellen dat het ooit lukt me je base damage. Je hoeft maar 1 bijl te missen en de chase is afgelopen. Daarbij heb je met hem kans een heel team te moeten tanken xin knockt ze sowieso nog aan de kant.

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Olaf heeft ook een andere aanpak dan Xin.

Olaf is meer van het, hoi ik sla je voor 340 true dmg iedere circa 4s en die cc van je support en tank doen me lekker niets en als je me al damaged sla ik je gewoon nog wat sneller, doei.

Xin is all-in, als je erin vliegt ga je er niet uitkomen tenzij je de anderen molt want je hebt geen escapes.

[specs]

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:11:
Olaf heeft ook een andere aanpak dan Xin.

Olaf is meer van het, hoi ik sla je voor 340 true dmg iedere circa 4s en die cc van je support en tank doen me lekker niets en als je me al damaged sla ik je gewoon nog wat sneller, doei.

Xin is all-in, als je erin vliegt ga je er niet uitkomen tenzij je de anderen molt want je hebt geen escapes.
Klopt wel redelijk maar met olaf heb je ook geen escapes na je ult dus als je het gevecht hard verliest is het ook doei. Als je gewoon ergens geganked word met xin heb je trouwens wel een escape namelijk je ult.

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:18:

Klopt wel redelijk maar met olaf heb je ook geen escapes na je ult dus als je het gevecht hard verliest is het ook doei. Als je gewoon ergens geganked word met xin heb je trouwens wel een escape namelijk je ult.
nu noem je dé escape ulti (olaf) ondergeschikt aan een damage/knockback ulti (xin) in een escape situatie 8)7
na xin's ult heeft hij net zo goed geen escape meer, en die escape is toch net wat minder imo

bovendien heeft olaf z'n axe nog als semi-escape, met xin kan je hooguit nog naar een minion springen als je toevallig achter hun linie staat (wat niet altijd zo is)

Verwijderd

godofal schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:01:
[...]

nu noem je dé escape ulti (olaf) ondergeschikt aan een damage/knockback ulti (xin) in een escape situatie 8)7
na xin's ult heeft hij net zo goed geen escape meer, en die escape is toch net wat minder imo

bovendien heeft olaf z'n axe nog als semi-escape, met xin kan je hooguit nog naar een minion springen als je toevallig achter hun linie staat (wat niet altijd zo is)
Je gaat toch niet de teamfight in zonder je ult te gebruiken om dan nog weg te kunnen komen? En als je dat doet ga je dan ook nog wegrennen terwijl je low bent? Dan doe je namelijk het meeste damage.
En die axe is wat? 12 seconde cooldown als je gechased word. Mijn punt is gewoon dat je bij beide in een teamfight of je target killed en wint of doodgaat. Een paar uitzonderinggen daargelaten natuurlijk.

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:24:
[...]

Je gaat toch niet de teamfight in zonder je ult te gebruiken om dan nog weg te kunnen komen? En als je dat doet ga je dan ook nog wegrennen terwijl je low bent? Dan doe je namelijk het meeste damage.
En die axe is wat? 12 seconde cooldown als je gechased word. Mijn punt is gewoon dat je bij beide in een teamfight of je target killed en wint of doodgaat. Een paar uitzonderinggen daargelaten natuurlijk.
ah, ik bedoelde een top lanesituatie+gank
en olaf's ult is perfect manier om te initiaten; bijl erop, erin lopen, ult aan, beetje rondhakken en wegrennen
dankzij die ult ga je enorm veel meer kunnen hebben dan normaal, en eerste reactie is vaak een "PRESS ALL ZHE BUTTONS" van de tegenstander, dus hun CC is ook weg
zelfs als je doodgaat, je team heeft zo'n voorsprong daardoor dat jullie het winnen (mits ze achter je aan springen natuurlijk :+ )

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Met veel junglers (bruiser junglers) bouw ik gewoon 2/3 dorans ipv wriggles. De jungle is zo zwak atm dat de wriggle proc alleen goed is voor drake/baron. De doran blades geven je een goede boost als je van plan bent de enemy jungler te gaan denyen.

In mijn mening heeft de wriggle nerf en de jungle nerf, wriggles overbodig gemaakt voor in de jungle, het is wel een goed item voor top op champions zoals GP (als iemand die nog speelt). Alleen op nocturne bouw ik nog wriggles, maar die speel ik ook met 0/21/9 masteries.

Als je rekent:

Wriggles - 1 ward per 3 minutes - 30 armor 23 AD 12%LS - 1600 gold
Philo HoG - 2.5 wards per 3 minutes - 200HP en wat regen - 1625 Gold
3xdorans - 240HP 30AD 9%LS - 1425 Gold

dorans bouwen lekker makelijk, je houd gold over voor wards(om te counteren) en je hebt 240HP wat effectiever is dan 30 armor(vooral met mid ganks etc).

Zelf ben ik een redelijk agro jungler, ik speel zelden utility junglers, maar als je vs een utility jungler speelt met een bruiser/fighter class kan je vrijwel doen wat je wil met doran blades.

Verwijderd

Baristo schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:17:
Met veel junglers (bruiser junglers) bouw ik gewoon 2/3 dorans ipv wriggles. De jungle is zo zwak atm dat de wriggle proc alleen goed is voor drake/baron. De doran blades geven je een goede boost als je van plan bent de enemy jungler te gaan denyen.

In mijn mening heeft de wriggle nerf en de jungle nerf, wriggles overbodig gemaakt voor in de jungle, het is wel een goed item voor top op champions zoals GP (als iemand die nog speelt). Alleen op nocturne bouw ik nog wriggles, maar die speel ik ook met 0/21/9 masteries.

Als je rekent:

dorans bouwen lekker makelijk, je houd gold over voor wards(om te counteren) en je hebt 240HP wat effectiever is dan 30 armor(vooral met mid ganks etc).

Zelf ben ik een redelijk agro jungler, ik speel zelden utility junglers, maar als je vs een utility jungler speelt met een bruiser/fighter class kan je vrijwel doen wat je wil met doran blades.
Ben het hier opzich wel mee eens vind de wriggles eigenlijk alleen nog fijn als ik ook weet dat ik af en toe ga split pushen ofzo. Voor alleen junglen is het zo overbodig.

Heb trouwens een nieuwe favoriete jungler voor normal games. Udyr met max R en daarna Max Q W neem ik dan pas op level 12 ofzo. Ik ga dan gunblade triforce. De damage die er dan van je afkomt als je bij een mannetje aankomt is te belachelijk.

• Dreanor

Dreanor

Joene

Vandaag voor het eerst de nieuwe Twisted TreeLines gespeeld met Malphite. Wat is die map leuk geworden met die capture points welke je bonus geven en de versimpelde jungle.

Wat het ook leuk maakte was hoe goed het ging, beetje lucky dat ik een double kill kon maken nog voor de minions spawnen en vandaaruit kunnen snowballen min of meer. En uiteindelijk de match gewonnen.

Baristo schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:17:

Als je rekent:

Mee eens op zich, alleen ik speel maar weinig junglers waarmee zo'n build viable is. Zoiets is goed op bijv. Lee Sin, maar met junglers als Malphite en Skarner heeft dat natuurlijk niet zoveel zin :+ En Lee Sin heb ik ondertussen maar opgegeven. Leuk om te spelen, maar ik ben er ZO slecht in. Heb je dit trouwens wel eens geprobeerd op Jarvan jungle? Zo ja, hoe werkt dit? Kan het natuurlijk zelf ook proberen, maar ervaringsverhalen zijn altijd welkom.

Verwijderd

het probleem met wriggles is dat de zo verschrikkelijk squishy bent. Daarom ga ik bij noc altijd eerst voor een HoG (na te starten met boots) en daarna pas de razor

• thewizard2006
Nou wat een beleving weer gisteren :) Speel vrijwel de hele avond met Janna en gaat opzich prima. Scores als 3/3/21 zijn redelijk standaard aan het worden. Start ik een potje op waar een blitzcrank gelijk de rol van support opeist. Nou prima, dus ik gemeld dat ik meestal support speel maar nu dan maar AP/AD ga. Ziggs wordt de keuze en ik mag mid. Kom uit tegen Cassiopeia. Nou pffff dat was me wat zeg. Ze kon maar blijven spammen zonder oom te raken en ik was al leeg na een paar bommetjes. Ook haar range lijkt een stuk groter dan die van mij. Dus ik druk met het clearen waardoor ik niet zie dat ze uit de lane is en bot ganked. Gelijk OMG SS Noob. Noob Ziggs you suck.... zucht. Naja stond inmiddels ook al 0/2/0 waarna er bij de 2e dood van mij ook nog eens een Ziggs stop feeding mid over heen komt.... Wat moet je hier nou mee. Net alsof ik dit voor mijn plezier doe. Zeggen ze Play def en focus on lane. 5min later Omg Ziggs noob you only stay on your lane.... Uiteindelijk een slechte pot gedraaid maar de Mr Obvious comments vlogen om de oren. De personen waar de commentaren vandaan kwamen hadden trouwens 2-3 kills meer maar ongeveer evenveel deaths en assists en CS dus wat dat betreft... Maarja als je er 1 tegen hebt volgen er meer.
Tnx. Ik merk wel dat ik er steeds meer in kom wie wat doet en kan. Je verhaal sluit hier goed op aan. Nog wel lastig om te zien wie echt de counter is van een ander etc. Heb nu met Janna het vooral lastig tegen Teemo, Ashe, Katarina, Garen, Blitzcrank (met zijn pull) al zal het ook liggen aan de skills van de persoon die dit poppetje speelt.

[ Voor 16% gewijzigd door thewizard2006 op 30-10-2012 09:21 ]

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:12
Martin0 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:00:
[...]

thanks hier heb ik wat aan ;), jayce is ook top lane champ toch
Ja juist top is hij heel sterk, je kan hem als ad bot spelen maar dan zou ik hem als een traditionele ad bouwen (nouja iets anders eerst BT dan Inf edge)

Maar probeer het maar top, door zijn range kan je heel goed andere champs poken als ze je engagen kan je disengagen met stance veranderen waardoor je E een knockback wordt! Uiteraard kan je het juist ook gebruiken om te zorgen dat hij niet kan escapen eerst poken met je gate (e) en Q dan stance veranderen Q om op hem te springen en kan je hem weer terug E'en tegen die tijd als het nodig is kan je alweer terug veranderen van stance ! Have fun het is een leuke champ :)

Verwijderd

Je moet gewoon een paar potjes oefenen met Jayce. hij heeft een aantal combo's

je e + q combo is je poke (ranged)

Als je in lane een complete combo wil doen om te harassen doe je:
ranged aa (procced mr/arm debuff)
e -> q (schiet projectiel)
activeer je w en ren door je gate heen
activeer je ult
q op je tegenstander en activeer w
e hem weg als je klaar bent met poken.

met die combo can bijna niemand traden.

Hij ziet er vrij ingewikkeld uit met dat switchen van stances maar naar een paar potjes zie je de logica erachter. ranged is voor poke en melee is voor melee fights, zo simpel is het en er is geen situatie waarbij je ranged zou willen melee-en.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 11:46 ]

Verwijderd

Dreanor schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:50:
Vandaag voor het eerst de nieuwe Twisted TreeLines gespeeld met Malphite. Wat is die map leuk geworden met die capture points welke je bonus geven en de versimpelde jungle.

Wat het ook leuk maakte was hoe goed het ging, beetje lucky dat ik een double kill kon maken nog voor de minions spawnen en vandaaruit kunnen snowballen min of meer. En uiteindelijk de match gewonnen.
ja ik heb amper TT gespeeld vroeger en met de nieuwe map zeker al 10 potjes gedaan
wel een paar OP champs op die map

#1 TEEMO
shrooms are OP, gewoon onhit teemo spelen
runes 15%attspd armor en AP glyphs en quints
0/22/8 masteries
boots + dorans ring
berserker greaves + phage + malady
phage into frozen mallet + hextech gunblade + witchcap
dorans into nashors tooth for fun want tegen dat je dit kan doen heb je al gewonnen

#2 SINGED
op summoners rift kan het al even duren 5v1 om singed neer te krijgen
met 3 krijgen ze je niet neer en je kan farmeuh
philo stone + merc threads + frozen heart + force of nature + rylais = gg
tenzij je een teemo of een darius tegen je hebt

#3 JAX
ow wait we have both shrines +10% ad +10%ap
euh i have a hextech and a trinity, ok that's cool >:)

en dus het beste team is 123 samen o yeah gg
dus daar mogen ze nog wel iets op vinden

• thewizard2006
kan het kloppen dat de servers niet beschikbaar zijn? Bij EU West staat in grote rode letters UNAVAILABLE. News laad niet en mijn Play knop is uitgegrijst.

Servers moeten up zijn volgens http://euw.leagueoflegends.com/service-status?rid=sidebar

Edit: Hij is weer up

[ Voor 26% gewijzigd door thewizard2006 op 30-10-2012 17:14 ]

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-11 21:54
thewizard2006 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:55:
kan het kloppen dat de servers niet beschikbaar zijn? Bij EU West staat in grote rode letters UNAVAILABLE. News laad niet en mijn Play knop is uitgegrijst.

Servers moeten up zijn volgens http://euw.leagueoflegends.com/service-status?rid=sidebar
heb precies hetzelfde probleem, op de forums van LoL kan ik echter nog weinig vinden..

na een minuut ofzo komt er ook: EU West - undefined te staan ipv unavailable..

Dacht net lekker te relaxen en nog ff snel een potje te kunnen spelen voor het eten :(

gisteren 1495 top rating gehaald, toen wou ik voor de 1500 gaan maar helaas een feedend team gekregen, ben nu dus 1481, 2 potjes voor de 1500! hopelijk vanavond nog als de server het doet! :)

EDIT: http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=900758
wel 1 topic over, lijkt wel van het laatste half uur een probleempje te zijn..

[ Voor 8% gewijzigd door Twijfels op 30-10-2012 17:16 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

thewizard2006 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:55:

ik ben niet uitgelogd, dus de servers doen het nog, inlogservers kan een ander verhaal zijn
geen posts op het forum though, dus het kan iets lokaals zijn

Verwijderd

N3burz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:15:
[...]

heb precies hetzelfde probleem, op de forums van LoL kan ik echter nog weinig vinden..

na een minuut ofzo komt er ook: EU West - undefined te staan ipv unavailable..

Dacht net lekker te relaxen en nog ff snel een potje te kunnen spelen voor het eten :(

gisteren 1495 top rating gehaald, toen wou ik voor de 1500 gaan maar helaas een feedend team gekregen, ben nu dus 1481, 2 potjes voor de 1500! hopelijk vanavond nog als de server het doet! :)

EDIT: http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=900758
wel 1 topic over, lijkt wel van het laatste half uur een probleempje te zijn..
Hoop dat het lukt voor je. Sta zelf nu op 1817 , als ik nou 1850 haal ben ik helemaal tevreden. Mijn hoogste dit seizoen was 1843.

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:31
Hier ook EU WEST undefined, nadat er een tijdje unavailibe heeft gestaan.
Op pc, en op laptop.
Maten van me zijn wel gewoon online, vreemd verhaal.

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-11 21:54
ik ben zojuist ingelogd hoor! kwam terug van eten en had de launcher nog open staan, stond online voor,
heb alleen wel een blackscreen waar je normaal nieuws enzo hebt staan

verder doet alles het ook gewoon: friends, shop, profile etc

• speedzor
Nivali schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:09:
Hier ook EU WEST undefined, nadat er een tijdje unavailibe heeft gestaan.
Op pc, en op laptop.
Maten van me zijn wel gewoon online, vreemd verhaal.
http://na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=2227836

Volg de stappen in de OP.

Streaming History

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:31
@speedzor

Ondertussen had ik al in een ander topic op het lol forum deze trick gevonden.
Vreemd genoeg werkt het inderdaad.. wat staat er nu eigenlijk? There is no urf level? (Urf als in die walrus met die spatel?)

• speedzor
Nivali schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:19:
@speedzor

Ondertussen had ik al in een ander topic op het lol forum deze trick gevonden.
Vreemd genoeg werkt het inderdaad.. wat staat er nu eigenlijk? There is no urf level? (Urf als in die walrus met die spatel?)
Dat staat er inderdaad :)

Streaming History

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
De launcher is blijkbaar weer bugged ? Met thereisnourflevel kom je er inderdaad wel in maar er is duidelijk wat aan de hand, nieuws verschijnt niet e.d.

[ Voor 26% gewijzigd door Dylan93 op 30-10-2012 18:41 ]

Pagina: 1 ... 86 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.