Fissure schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:22:
Hebben er meer mensen last van de veel andere spelers gewoon lekker hun eigen zin doen in een potje. Ondertussen alweer een losingstreak van 6 omdat naar mijn idee mensen geen advies willen aannemen. Dan weet je ze nog te motiveren om door te gaan, focussen ze 4 keer in tf de bruiser omdat die het dichts bij staat. Heb het maar opgegeven voor dit seizoen en wacht wel op de reset. Carryen gaat niet, het is niks voor niks een teamgame. Heb het lijstje met tips ook al gelezen maar dat was voor mij niet veel nieuws.
Mocht iemand een tip hebben hoe om te gaan met mensen die alleen hun eigen gang gaan hoor ik het graag.
Welke rollen/heroes nam je in die 6 games? En focusten ze effectief de bruiser of kwam de bruiser telkens op de ad/ap carry af, waardoor ze geen keuze hadden?
Carryen gaat wel, maar als je zelf als ap of ad carry, maar "amper" je lane wint en geen succesvolle ganks uitvoert op andere lanes/junglers, dan ga je inderdaad niet veel carryen.
Op low elo raad ik gewoon typische "noobstompers" aan zoals Shaco, Kassadin, Mordekaiser. Zelf heb ik me van 1200 naar 1500 gecarried in een 15 win streak met enkel en alleen Karthus.
LaZyGolfer schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:16:
Over ELO gesproken, ben het maar gedeeltelijk eens met Jaegger.
K eerste over mezelf zit op dit moment op 1020 elo en ja zoals veel anderen vindt ik dat ik hier niet hoor. Voor de badges was m'n top 1350~ maar dat even terzijde.
ELO komt uit het schaken en is bedoeld voor 1 persoon en niet voor 5 individuelen die opeens als geheel werken. Op dit moment wel het beste wat Riot kan doen. Zal dat ook niet ontkennen en het zal ongetwijfeld voor veel mensen werken.
Probleemzone is Ik doe een gok ~900-1400 ELO. Hierin zullen veel nieuwe ranked spelers zitten / smurfes etc waardoor je met geluk boven je "true ELO" komt of onder. Ik wil ook best geloven dat je na ~1000 games best ergens goed zit maar LoL veranderd, dus blijft erbij dat"geluk nog steeds een grote factor is op dit moment.
Over je 9 punten zijn goed bedoeld maar gaan vaak niet op.
1. Als last pick bijvoorbeeld wordt je support role ingeduwd ondanks ik aangeef counterpicken is hogere kans om te winnen. Als support zijn je kansen om te "carry'en" aanzienlijk kleiner. nog buiten het feit om dat mensen troll picken. (eerste 3 picks zouden ad/supp/jungle moeten zijn, in deze elo range kun je dan heerlijk counteren...maar doen mensen dit ? nope

)
2. Ook niet mee eens aangezien veel champs situatie gebonden zijn of de andere 4 willen luisteren wat niet vaak voorkomt "persoonlijke ervaring". Uiteraard zijn er tier 1 champs maar in deze elo range spelen mensen hun favo champ en denken verder niet na.
3. Duo'en helpt maar gaat ook niet altijd op aangezien je met mensen gequeue'd wordt die individueel eventueel lager zijn als je tegen een non-duo team queue speelt. en net als punt 1 je wordt vaak botlane ingepushed, lane win je maar de andere 2 lanes verliezen en jungler zit alleen te farmen.
4. mee eens dit wil soms helpen, alleen lastig als iemand in 5 mins al 0/3 heeft

maar hou me wel stil ga ik niet door flamen op chat maargoed "anderen" wel weer.
5.meerendeel van me games outfarm ik m'n lane oppo, en zoals ik al eerder aangaf je bent afhankelijk van anderen. En outfarmen helpt wel degelijk.
6. ward altijd m'n lane en probeer anderen ook te waarschuwen die zoals gewoonlijk niet opletten.
7. mee eens, alleen ook weer afhankelijk van mensen om je heen. je kunt nog zo goed staan als ad carry maar als je team je niet protect en zelf verkeerd focused (tank as usual) heeft positie niet veel effect ja je killed eventueel hun carry en wordt daarna geace'd.
8. kan alle roles spelen en ofc sommige roles beter als andere, geef ook aan in gamelobby wat m'n beste posities zijn en ik zal spelen wat nodig is-> pas me aan. Wat die andere 4 niet doen

... Wat ik hier vaak zie MID only plz...
9. hou guides in de gaten mee eens met die tip

kijk ook regelmatig streams.
K dit is mijn reactie op die 9 punten en mijn elo stijgt maar moeizaam en ja als je weer is wat gewonnen hebt krijgt je die riot bash van 5 losses op rij. (AFK'ers / trollers / feeders). Het is meer een geluks kwestie in deze ELO no offense. denk 2 van de 10 games is een echte game te noemen. Verder geen problemen mee als ik verlies als het op een normale manier gebeurd. Waarom worden ik en 3 anderen gestraft als iemand besluit AFK te gaan na 5 mins. Die AFK'er zou -50 elo moeten krijgen en de rest 0. Om maar een suggestie te noemen voor een kleine aanpassing. Heb tegen mensen 1400+ gespeeld en lanes gewonnen (verschillende roles) en sta zelf op bijna 1000 elo. Maar dat zal dan wel aan mij liggen

.
ELO systeem zou wat aanpassingen kunnen gebruiken maargoed het zal voor 80% wel goed werken en de andere 20% hebben pech. Daar reken ik mezelf maar bij dan, maar we gaan gewoon verder

.
Maar toch bedankt voor de tips en nogmaals dit is mijn eigen ervaring anderen mogen het daar mee eens of oneens zijn.
LaZy
Geluk heeft er weinig mee te maken imo. Bijna iedereen die ik ken, die 1500+ elo heeft en op een nieuw account begint, geraakt zonder problemen uit wat velen "elo hell" noemen op een korte tijd. Het wordt er heus niet makkelijker op hoor. Dit weekend 2x een gast van 1700 in mijn team gehad, die na 1 death gewoon afk ging omdat ze zogezegd hun lane niet meer konden winnen met die achterstand en omdat onze jungler niet eerst gankte...
1. Support is geen excuus. Speel bv. Leona en Blitzcrank, dit zijn aggressieve supporters waarmee je makkelijk kills kan geven aan je team. Blijf ook niet altijd in je lane. Als je af en toe recalled voor wards en dergelijke, kom dan langs de jungle even naar mid en geef je mid ff een gratis kill. Uiteindelijk ben je wel afhankelijk van je team, maar als er minstens 1 goeie speler bijzit die solo mid of top spelen en dan zou het toch goed moeten gaan als jij je ad carry goed beschermt/kills geeft.
2. Hoezo situatiegebonden? Op vlak van pick/counterpicks? Er zijn een boel heroes die je in bijna elk team kon steken, ongeacht de rest van de compositie. Het wordt gewoon aangeraden om tier 1 en 2 heroes te spelen in solo queue die nu eenmaal meer kans geven om te winnen. Niemand houdt je tegen om je eigen heroes te spelen die misschien niet viable zijn, maar je zal het veel moeilijker vinden om te stijgen.
3. Klopt, als je elo ongeveer gelijk gelijk zijn, ga je in champ select lager staan en dikwijls samen ad carry/bot moeten spelen op botlane. Zorg er simpelweg voor dat je je lane vernietigd (winnen is niet gewoon meer farmen hebben hé). Leer een beetje met je partner spelen, laat hem aggressieve supports spelen en je geraakt makkelijk gefeed op die lagere elos. Dat zowel mid en top dan verliezen komt voor, maar je gaat me niet wijsmaken dat je dat 10 games op rij hebt.
Als je op die 1000 elo blijft hangen, dan is er gewoon iets of meerdere zaken dat je fout doet imo. Het probleem is dat je dit zelf niet zal zien tenzij iemand meer ervaren, jou feedback gaat geven. Zo had ik een tijd geleden met een vriend van me gespeeld die op 950 zat. Hij zei al weken/maanden dezelfde redenen voor ze lage elo (iedereen feed of afk of leave). Ik speel 3 games met hem als AP carry met Annie (een hero die ik lang gemained heb en makkelijk mee stomp tegen onervaren AP carry's) en we wonnen makkelijk. Tijdens die game dacht ik dikwijls: wat doe je toch allemaal... en dat zijn zaken die je zelf niet gaat weten. Ditzelfde geldt ook voor mij, onlangs op een LAN geweest waar we echt hard verslagen werden door een Nederlands topteam (Avenue) in een scrim, nadien waren ze zo vriendelijk om ons feedback te geven op onze fouten en de volgende game hadden we gewonnen.