Verwijderd
liever geen skillshots raken en hogere elo dan wel skillshots raken en lagere eloVerwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:51:
[...]
Hij raakt zen skillshots tenminste erdw
Verwijderd
Lol.. ik bedoelde alleen maar te melden dat 1050 elo veelste laag is ik ben 9/10x gefeed =(Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:51:
[...]
Hij raakt zen skillshots tenminste erdw
Verwijderd
Ja die erdw denkt dat ie goed is omdat chris en ik hem naar gold hebben gecarriedVerwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:52:
[...]
Lol.. ik bedoelde alleen maar te melden dat 1050 elo veelste laag is ik ben 9/10x gefeed =(
Verwijderd
lol heel wijs doen, jullie speelde 1 game zonder mij gelijk loss..Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:54:
[...]
Ja die erdw denkt dat ie goed is omdat chris en ik hem naar gold hebben gecarriedwou hem ff terugpakken
ik wil even mededelen dat ik geniet van jullie dis battle.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:55:
[...]
lol heel wijs doen, jullie speelde 1 game zonder mij gelijk loss..
Btw hier doe jij wijs (A)
Nuttige reactie ook!! ik zit ondertussen weer op 970 of zo. Moet ik er bij zeggen dat ik nooit ranked speel. In afwachting van Seizoen 3 speel ik nu voornamelijk aram's. Daarna maar eens weer kijken.
Verwijderd
Heel herkenbaar dit hihiVerwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:55:
[...]
lol heel wijs doen, jullie speelde 1 game zonder mij gelijk loss..
Denk dat ik dan maar een goeie support uitzoek en advanced play ermee zoek om zo een goede carry te zoeken..
Welk elo ben je erdww?
Verwijderd
Je zit ernaast. Talon is een AD mage/assassin. Bruisers zijn gasten zoals Olaf/Irelia/Nasus. Tanky met redelijke damage output. Kopen ook voornamelijk tank gear. Een soort type tussen DPS en Tank in.Martin0 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:09:
[...]
ik ben idd pas lvl 15, maar zit er aan te denken om talon mijn main te maken.
Talon is toch ook een bruiser of zit ik er nou naast
Verwijderd
Verwijderd
Ik wilde net zeggen.. zou jouw ELO 1200 zijn als je 9 van de 10 keer leavers/feeders/flamers hebt?valermos schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:59:
je moet dat niet zo letterlijk lezen en daarbij Hoge elo wilt niet zeggen dat je goed bent mister erdww.
Je kan niet gelijk oordelen over hoe goed of slecht ik ben zonder mijn gameplay gezien te hebben.
Trouwens mijn top rating is wel 1235! hihi
Verwijderd
Mijn toprating is rond 1300 maar ik zit met dezelfde randdebielen om 1200 als jullie hoorVerwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:00:
[...]
Ik wilde net zeggen.. zou jouw ELO 1200 zijn als je 9 van de 10 keer leavers/feeders/flamers hebt?
Je kan niet gelijk oordelen over hoe goed of slecht ik ben zonder mijn gameplay gezien te hebben.
Trouwens mijn top rating is wel 1235! hihi
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Nope, jij hebt nog nooit een rank gezien gekregen (behalve aftermatch): http://www.riot5.com/stats/eu/19841075/?r8Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:01:
[...]
Mijn toprating is rond 1300 maar ik zit met dezelfde randdebielen om 1200 als jullie hoor
Verwijderd
... op LoL zelf staat mijn toprating gewoon bij mijn profiel? wil best een screenshot maken hoor als ik thuis benVerwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:02:
[...]
Nope, jij hebt nog nooit een rank gezien gekregen (behalve aftermatch): http://www.riot5.com/stats/eu/19841075/?r8
en gold was met 3v3 niet solo que
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 12:07 ]
Goed dan kun je jezelf opbouwen naar een hoge elo (motiveert het spelen)
Slecht als je door pipo's niet hoger komt omdat ze of slecht zijn of alles vergooien dan blijf je nog steeds een laag elo terwijl je insteek veel hoger is dan je elo aangeeft.
Verwijderd
In team jaSHEePYTaGGeRNeP schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:04:
En net Exlaxl nog dat hij je naar gold gecarried had erdww
Na een tijdje terug beginnen spelen op LoL
Lijkt net alsof de nieuwe champs echt zwak zijn... Of is het maar persoonlijk?
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Verwijderd
er zijn geen zwakke champs, alleen zwakke spelers. Nah klopt wel een beetje denk ik.. syndra en khazix zijn niet de allerbeste champs atm.Snobbieh schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:14:
Off-topic: so much drama
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 12:15 ]
Ik blijf niet bezig.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Denk dat dit persoonlijk ligt.Snobbieh schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:14:
Off-topic: so much drama
Ik heb hier namelijk geen last van let op je builds die je maakt en je last hits om geld te verdienen.
Kijk de tournaments of streams van goede spelers. Misschien dat je daar goede informatie van af kan halen.
Verwijderd
Team 5v5, 2 gewonnen, 2 verloren.
Fun team met 3 unranked en 2 van +- 1400 solo ELO.
Tegenstanders: 4x 1800 1x 1500 solo ELO.
Moet daar ook naar gekeken worden?
dat vind ik ook balen aan ranked teams.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:37:
Geef mening:
Team 5v5, 2 gewonnen, 2 verloren.
Fun team met 3 unranked en 2 van +- 1400 solo ELO.
Tegenstanders: 4x 1800 1x 1500 solo ELO.
Moet daar ook naar gekeken worden?
stel je stopt wat mensen van 1800 in een team en vervolgens start je rond 1200 elo.
dat betekend (volgens elo) dat je ver onder je niveau zit.
ik denk dat het makkelijkste is dat je het gemiddelde neemt van het hele team en daar begint.
TOCH?
O.R.C. Black Bulls Rugby
Verwijderd
Lijkt me niet, stel je hebt 5 man met 2,5k rating.. gelijk 2,5k rating team en hoogste in de wereld, dan speel je ook nergens meer ompsyy138 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:49:
[...]
dat vind ik ook balen aan ranked teams.
stel je stopt wat mensen van 1800 in een team en vervolgens start je rond 1200 elo.
dat betekend (volgens elo) dat je ver onder je niveau zit.
ik denk dat het makkelijkste is dat je het gemiddelde neemt van het hele team en daar begint.
TOCH?
als ik het zo lees vind ik het van wel, als je 5 man hebt met 2,5k rating dan kom je uit tegen het team met de 2e hoogste rating die online en beschikbaar is at that moment.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:51:
[...]
Lijkt me niet, stel je hebt 5 man met 2,5k rating.. gelijk 2,5k rating team en hoogste in de wereld, dan speel je ook nergens meer om
Speel ze zelf niet hoorvalermos schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:22:
[...]
Denk dat dit persoonlijk ligt.
Ik heb hier namelijk geen last van let op je builds die je maakt en je last hits om geld te verdienen.
Kijk de tournaments of streams van goede spelers. Misschien dat je daar goede informatie van af kan halen.
Gewoon de tegenstanders die ik tegen mij krijg, zijn ofwel bijzonder zwak of de champion is niet goed
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Voorlopig zijn men meest gespeelde champs, die ik dan ook gekocht heb:
Dr. Mundo (de enige die ik in leven kan houden in pvp van early game tot end game, speel ik zowel jungle als tank)
Olaf (leuk in co-op, lekker op, maar in PvP redelijk makkelijk te ganken)
Morgana (werkt ook goed voor de pvp noob
Lux (die speel in dan als support omdat ik de andere supports -meestal die uit de weekly free champs- niet echt leuk vind...)
Speel dus liefst de iets meer tanky champs die vergevingsgezind zijn en een of andere makkelijke manier hebben om hun verloren HP terug te krijgen.
Tevens wordt er in de eerste matches ook enigszins rekening gehouden met de afzonderlijke elo's van de spelers.
Helemaal niets mis mee, er wordt toch ook niet verwacht dat soloqueue met je normal elo rekening houdt? Ranked teams zijn best verschillend van soloqueue en een team van 1400s kan zeker een team van 1800s in soloqueue verslaan.
Tevens: de top teams hebben een team rating van 1800 à 2000 en de sub-top zit rond de 1600 à 1700.
Verwijderd
ranked teams begint toch ook gewoon op 1200? (bij mij althans wel)speedzor schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:43:
Ranked teams beginnen op 900 elo, solo queue begint op 1200 elo.
Tevens wordt er in de eerste matches ook enigszins rekening gehouden met de afzonderlijke elo's van de spelers.
Helemaal niets mis mee, er wordt toch ook niet verwacht dat soloqueue met je normal elo rekening houdt? Ranked teams zijn best verschillend van soloqueue en een team van 1400s kan zeker een team van 1800s in soloqueue verslaan.
Tevens: de top teams hebben een team rating van 1800 à 2000 en de sub-top zit rond de 1600 à 1700.
wij zijn met ons teaam ook rond 1200 begonnen ja, we zitten nu op 12xx dagt ik.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:45:
[...]
ranked teams begint toch ook gewoon op 1200? (bij mij althans wel)
O.R.C. Black Bulls Rugby
http://na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=1578059Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:45:
[...]
ranked teams begint toch ook gewoon op 1200? (bij mij althans wel)
Moest dit in de tussentijd veranderd zijn dan hoor ik het graag, maar dit is in ieder geval hoe het begonWith those goals in mind, here is a general explanation of how team ratings are determined:
- Each player who participates in Ranked Team games has a hidden personal rating tracked by the system.
- The rating for newly created (provisional) Ranked Teams is influenced by the personal rating of each member who joins the team.
- In general, newly created teams formed by high skill players who have played many Ranked Team games will start with a higher rating.
- Starting with a team rating below 1200 doesn’t mean your team is below average. Ranked Teams rating calculations work differently than Solo/Duo ratings. As a result, the majority of new ranked teams are assigned a rating below 1200.
Verwijderd
Verwijderd
Keep telling yourself that. Misschien moet je de oorzaak eens bij je zelf zoeken?valermos schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:05:
Slecht als je door pipo's niet hoger komt omdat ze of slecht zijn of alles vergooien dan blijf je nog steeds een laag elo terwijl je insteek veel hoger is dan je elo aangeeft.
Ik word een beetje moe van dat eindeloze gejammer over 'Ik kom niet uit mijn elo, doordat ik met trolls en feeders speel, boo hoo hoo'. Elke pagina komt er weer zo'n iemand, al dan niet dezelfde van de vorige pagina.
Ik wou dat de moderator daar eens wat strenger op lette. Of wordt dat bedoelt met slowchat etc.?
Ik kan ook data lezen, maar heb je ook een post waarin de update besproken wordt?Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:10:
Die post is meer als een jaar oud Speedzor, afaik begint iedereen op 1200 en word er duidelijke wijs niet gekeken naar het daadwerkelijke "hidden elo".
Verwijderd
Om er nog maar aan toe te voegen. In seizoen 1 ben ik nooit hoger dan 1250 elo geweest (gelijk in ranked op lvl 30). In seizoen 2 ben ik top elo 1850 geweest (stabiel 1750). Nu ben ik weer teruggezakt naar 1600 maar ik geef mijn team niet de schuld. Je blijft op een bepaald elo totdat je goed genoeg ben om een heel team te carryen (lees: motiveren, leiden). Dit lukt niet gelijk en zomaar. Ook moet het team eerst vertrouwen in je krijgen (dat doe je door de lane te winnen, je team te helpen, niet te flamen/ragen, goede calls te maken, etc.).Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:18:
[...]
Keep telling yourself that. Misschien moet je de oorzaak eens bij je zelf zoeken?
Ik word een beetje moe van dat eindeloze gejammer over 'Ik kom niet uit mijn elo, doordat ik met trolls en feeders speel, boo hoo hoo'. Elke pagina komt er weer zo'n iemand, al dan niet dezelfde van de vorige pagina.
Ik wou dat de moderator daar eens wat strenger op lette. Of wordt dat bedoelt met slowchat etc.?
Het idee dat je in elo stijgt als je je lane wint is dus verkeerd. Dat is maar een klein deel van het geheel.
het punt is dat het tot op zekere hoogte waar isVerwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:18:
[...]
Keep telling yourself that. Misschien moet je de oorzaak eens bij je zelf zoeken?
een tijdje terug speelde ik een potje als AD carry, ik speelde de tegenstander helemaal weg, niet normaal meer
bleek aan het einde dat dat zijn eerste potje ranked was, hij had er iig nog geen een gewonnen en het was net boven de 1200 elo
natuurlijk dropt die persoon snel genoeg naar z'n true elo, maar hij haalt (dat potje iig) 4 anderen ook omlaag die wél op het juiste elo zaten
het argument "na genoeg potjes zit je op het juiste elo" klopt natuurlijk, wiskundig gezien is er niks mis mee
maar in de realiteit zitten mensen niet 1000 potjes per dag te spelen, eerder 1 of 2 (en dan wss niet eens allemaal ranked of elke dag)
op die manier kan het zo zijn dat je met <100 potjes gewoon in de elo hell blijft zitten, en weten dat je gewoon vééls te traag omhoog gaat is erg frustrerend
de enige manier om dit te fixen is geen nieuwe spelers in ranked te laten; dáárdoor komt er zoveel chaos in ranked
maar goed, dat gaat hem ook niet worden natuurlijk
en nee; nieuwe ranked spelers tijdelijk scheiden van "general population" gaat ook niet werken, dan krijg je als je net nieuw bent noobsVSnoobs potjes waardoor je als slechte speler zo 1500 elo word en vervolgens dáár de boel verziekt als je dan eindelijk general pop joined (al is het niet express)
dit klopt aardig.godofal schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:30:
[...]
het punt is dat het tot op zekere hoogte waar is
een tijdje terug speelde ik een potje als AD carry, ik speelde de tegenstander helemaal weg, niet normaal meer
bleek aan het einde dat dat zijn eerste potje ranked was, hij had er iig nog geen een gewonnen en het was net boven de 1200 elo
natuurlijk dropt die persoon snel genoeg naar z'n true elo, maar hij haalt (dat potje iig) 4 anderen ook omlaag die wél op het juiste elo zaten
het argument "na genoeg potjes zit je op het juiste elo" klopt natuurlijk, wiskundig gezien is er niks mis mee
maar in de realiteit zitten mensen niet 1000 potjes per dag te spelen, eerder 1 of 2 (en dan wss niet eens allemaal ranked of elke dag)
op die manier kan het zo zijn dat je met <100 potjes gewoon in de elo hell blijft zitten, en weten dat je gewoon vééls te traag omhoog gaat is erg frustrerend
de enige manier om dit te fixen is geen nieuwe spelers in ranked te laten; dáárdoor komt er zoveel chaos in ranked
maar goed, dat gaat hem ook niet worden natuurlijk
en nee; nieuwe ranked spelers tijdelijk scheiden van "general population" gaat ook niet werken, dan krijg je als je net nieuw bent noobsVSnoobs potjes waardoor je als slechte speler zo 1500 elo word en vervolgens dáár de boel verziekt als je dan eindelijk general pop joined (al is het niet express)
Ik speel elke 4 avonden in de week. 3-4 potjes. en dan kan ik nog zo hard winnen in mijn lane en iedereen te steunen. dan nog verlies ik het, pas met ezreal 24-8-15 andere carry had maar 1 kill maar omdat mijn team niet kan focussen en meer rennen dan aanvallen verlies je de teamfight. wat denk je dat ik dan kan doen 5 mensen slopen in me uppie? dat lukt nooit tenzij enemy erg ****** is. ik speel voornamelijk in team nu omdat dit veel beter werkt en je tenminste goed kan communiceren etc.
Verwijderd
Zie mijn post;) boven die van godofall.valermos schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:44:
[...]
dit klopt aardig.
Ik speel elke 4 avonden in de week. 3-4 potjes. en dan kan ik nog zo hard winnen in mijn lane en iedereen te steunen. dan nog verlies ik het, pas met ezreal 24-8-15 andere carry had maar 1 kill maar omdat mijn team niet kan focussen en meer rennen dan aanvallen verlies je de teamfight. wat denk je dat ik dan kan doen 5 mensen slopen in me uppie? dat lukt nooit tenzij enemy erg ****** is. ik speel voornamelijk in team nu omdat dit veel beter werkt en je tenminste goed kan communiceren etc.
Verwijderd
23 oktober wordt elo soft gereset.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:53:
Kan iemand mij nog uitleggen wat er met de reset gebeurd? en wanneer dit van gang gaat?
Formule:
(current elo + 1200) / 2= Nieuwe Elo.
Mijn Talon build: boots+3 -> 2x Dorans -> Phage -> Triforce -> 2 BT's -> GA -> LWMartin0 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:46:
is dit een beetje een goede build voor talon qua items:
vamp septer > boots of speed > BF sword > Bloodthrist > Infinity edge > Phanthom dancer/with's end > bloodthrist > Bloodthirst > Ionian Boots of Lucidity.
of ik speel met:
vamp septer > boots of speed > Berserker's Greaves > BF sword > Bloodthrist > Infinity edge > Phanthom dancer/with's end > bloodthrist > Bloodthirst.
ik speel talon over het algemeen top met ganken op mid en eventueel bot of solo mid omdat hij de silence abilitie heeft.
enige comments zijn welkom.
Succes gegarandeerd
"Don't let your dreams be memes"
nu weer in normal, zeg ik dat ik top ben (wil ff oefenen met darius), komt er zo'n malloot aan met insta lock mundo, en zegt: instalocked, idontcare.com.. nou fijn weer, zo gaat het echt de helft van de tijd met normals
Verwijderd
Solo queue systeem zit goed in elkaar hoor (het elosysteem komt eigenlijk van het schaken).
Geloof of het of niet, maar als je niet hoger geraakt in rating, dan zit je werkelijke elo niet ver van je huidige elo. Het kan zijn dat je onder je werkelijke rating zit, maar meer dan 100 of max 200 zal dat niet zijn. En als je lang rond die rating blijft hangen, dan verdien je die gewoon. Zelf zit ik momenteel op 1680 rating en ik weet van mezelf dat ik geen 2K waard ben, maar ergens rond de 1800 hoor.
De redenen waarom je niet stijgt, liggen waarschijnlijk aan 1 of meerdere van onderstaande factoren:
1. Je speelt rollen die moeilijker zijn om mee te winnen, vooral op lagere elos (support/jungle bijvoorbeeld).
=> Als je vrij kan kiezen, neem een AD of AP carry om te stijgen in rating. Je kan bv. als AP carry makkelijk je top en botlane ganken indien je je eigen lane domineert en dus games carryen.
2. Je speelt de verkeerde champions (bv. champions die niet echt viable zijn) zoals bv. malzahar, teemo, karma, fiora, hecarim, heimerdinger, master yi, twitch, talon, xerath, zilean.
De meeste heroes zijn wel goed, maar als je echt wil winnen, zijn er een paar champions die grotere slaagkans geven zoals o.a Evelyn, Jayce, Malphite, Shen, Morgana, Ezreal, Kha Zix, Rengar. Al de rest zal afhangen van je individuele skill.
3. Je speelt te veel alleen in solo Q. Ik zou je aanraden om een partner te zoeken met gelijkaardig of wat hogere rating.
=>De beste duo queue combinaties zijn solo top/mid+jungler of mid+solo top. De slechtste is waarschijnlijk met 2 op botlane, omdat je dan van 2 onbekende solo laners(mid+top) afhankelijk bent en als zij allebei hun lane failen, dan ga je zwaar gefeed en gefarmed moeten raken om de boel nog recht te trekken.
4. Blijf altijd positief en breek niemand af, integendeel, motiveer je team wanneer het nodig is. Zelf heb ik dit tot op heden zéér slecht nagevolgd met gevolgd dat ik honderden games heb verspild aan rage, flame en getroll. Je kan bijna alle games nog volledig omgooien in endgame dus hou je rage voor jezelf en demotiveer je teammates niet.
5. Ontbreken van mechanische skills: Je farmt te weinig. Als je dacht dat 50 cs op 10 minuten goed was, dan ben je verkeerd bezig. Ik stel voor dat je wat flat AD runes koopt en oefent op lasthitten in de early laning fase.10 cs verschil lijkt niet veel met je tegenstander, maar als dat verschil groter en groter wordt, sta je al gauw 1 volledige item achter.
6. Ontbreken van mapawareness: Dit is superbelangrijk. Dit bepaalt het verschil tussen een goede speler een een slechte speler. Als je een speler 3x dood ziet gaan door junglerganks, dan kijkt die speler gewoon niet naar zijn map/gebruikt geen wards of houdt totaal geen rekening met de positie van de enemy jungler en waar die op bepaalde momenten kan/zou zitten.
7. Ontbreken van de juiste positioning: Dit ga je enkel verbeteren door véél te spelen. Als je te vaak doodgaat als AD of AP carry, dan sta je meestal verkeerd. Blijf achter je team en focus je damage voornamelijk op de enemy AP/AD carries tenzij je geen andere keuze hebt zoals oa een Olaf of Irelia die door alle cc rusht en je achterna zit. Let vooral goed op de minimap, vaak voorkomende fouten zijn spelers die recallen na het doden van baron ipv te pushen of spelers die in botlane zitten te farmen wanneer hun team baron gaat doen/wil teamfighten.
8. Je kunt te weinig rollen: Vaak zie je spelers meteen "me mid of me top" roepen. Zulke mensen spelen voornamelijk die rol, maar als ze wat anders krijgen, is hun niveau gelijk 100 elo lager. Best leer je van elke rol, ongeveer 3 heroes zodat je altijd een rol kan spelen waarbij je niet te slecht bent. Er is niets zo irritant als 1-2 gasten in je team die liggen te zeuren voor rollen omdat ze de rest niet willen of kunnen spelen.
9. Je speelt je heroes verkeerd dmv de verkeerde builds/masteries/runes. Simpel voorbeeld kan ik bij mezelf terugvinden: Ik heb altijd dolgraag Irelia gespeeld in season 1, maar na haar nerfs kon ik maar niet goed lanen met irelia tegen champions zoals jax, darius, jayce, riven, ... terwijl ik pro-spelers wel zag winnen van die heroes. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik de masteries verkeerd gebruikte en ook nog eens de verkeerde skills update (bv. W voor sustain en true damage, terwijl in season 1 ik makkelijk lanes kon winnen met E/Q te levelen). Hoe laag of hoog je elo ook is, het kan nooit kwaad om eens naar de featured guides van pro-spelers te kijken op solomid.net, in de meeste staat zelfs een uitleg per champion waar je tegen kan lanen en hoe je daartegen moet lanen. 1 guide heeft mij letterlijk 8 wins met irelia gegeven in 10 games.
Dit zijn zowat de belangrijkste punten, zoals je kunt zien, kan je nog serieus wat verbeteren aan jezelf. Steek dat elo hell excuus in de vuilbak en begin er maar gauw aan. Ik raad ook aan om meer naar competitive play te kijken (de grote toernooien van IEM, MLG, IGN) of een simpele stream van een pro-speler, daar leer je ook wat van.
Is er een soort referentie wat "goed" is voor de 10 en eventueel 20 minute mark van cs?
Ik weet dat het afhankelijk is van de mogelijkheden om heroes neer te halen enzo, waardoor je cs overslaat, maar een richtlijn zou leuk zijn. Nu probeer ik gewoon te vergelijken met mijn tegenstander (wat op zich wel belangrijk is, maar geeft niet altijd weer of je echt goed bezig bent)
Ik ben hier persoonlijk al heel goed bekend mee. Ik speel most AP/AD carry inderdaad om de reden die jij aangeeft. Ik zal niet zeggen dat ik altijd alles toepas omdat ik het een beetje somber inzie op solo que.
Rage/flame ben ik totaal van afgestapt want het verbeterd je game niet en je speelt er zelf ook slechter door.
Maar ik geef altijd tips aan mijn medespelers om te warden etc. dit volgen ze dan ook op maar als je dan pinged ga terug dan doen ze dat niet want ze denken de beste te zijn en makkelijk 2v1 kunnen winnen. en dan gaan ze zelf ragen van almost killed blabla. dan attendeer ik ze erop dat ze dat soort dingen niet moeten proberen want almost is niks daar heb je niks aan. En dan zeg je dat netjes en dan krijg je de volle rage over je heen. en dan probeer ik ze als nog netjes te vertellen dat ze het rustig aan moeten doen en farmen en met de ganks helpen etc.
Ik heb al veel geprobeerd maar tot heden nog niet gelukt.
erg mooie tips allemaal!Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:13:
2. Je speelt de verkeerde champions (bv. champions die niet echt viable zijn) zoals bv. malzahar, teemo, karma, fiora, hecarim, heimerdinger, master yi, twitch, talon, xerath, zilean.
kan je mij uitleggen waarom teemo unviable is? tegen een aantal top bruisers is hij een érg sterke counter, hij is lastig te ganken zonder hard CC dankzij de speedboost (en later shrooms) en lategame kan je de AD carry/bruiser blinden+ een hoop schade doen als je je poison verspreid
zilean kan met de juiste team compo ook erg sterk zijn (zie de championships)
eigenlijk ben ik het alleen echt eens met heimer, yi, twitch en talon, de rest zie ik nog in bepaalde compo's goed kunnen werken (karma zie ik te weinig om te oordelen trouwens)
zo een 100 cs per 10 min is maximaal als ik het goed heb.Lointje schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:22:
Mooie lijst hoor jaegger, goede tips!
Is er een soort referentie wat "goed" is voor de 10 en eventueel 20 minute mark van cs?
Ik weet dat het afhankelijk is van de mogelijkheden om heroes neer te halen enzo, waardoor je cs overslaat, maar een richtlijn zou leuk zijn. Nu probeer ik gewoon te vergelijken met mijn tegenstander (wat op zich wel belangrijk is, maar geeft niet altijd weer of je echt goed bezig bent)
Maar probeer te poke en te lasthitte (combinatie van)
Dan is de tegenstander toch bezig om je pokes te ontwijken terwijl jezelf evengoed blijft farmen.
Dit helpt bij mij in iedergeval.
Verwijderd
Verwijderd
Grapje, goede post Jaegger, niks minder dan de waarheid.
nja ik heb een iets aanvallendere build, de build die ik gepost heb waren ook builds die ik getest heb, dit is mijn normale build:Wootlock schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:11:
[...]
Mijn Talon build: boots+3 -> 2x Dorans -> Phage -> Triforce -> 2 BT's -> GA -> LW
Succes gegarandeerd
vamp septer > boots of speed > BF sword > Bloodthrist > Infinity edge > Last Wisper > bloodthrist > Bloodthirst > ionian boots of lucidity.
Massive damage, alleen met teamfight ben je goed voor poke werk of snel de Carry te killen
fyivalermos schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:23:
[...]
zo een 100 cs per 10 min is maximaal als ik het goed heb.
Maar probeer te poke en te lasthitte (combinatie van)
Dan is de tegenstander toch bezig om je pokes te ontwijken terwijl jezelf evengoed blijft farmen.
Dit helpt bij mij in iedergeval.
http://leaguecraft.com/st...t-information-w-i-p.xhtml
O.R.C. Black Bulls Rugby
ik ben het type assassin dat als je mij late game ziet dan ben ik ook zo weer weg na een kill, ik kill snel en dan ren ik weg om me opnieuw goed te positioneren om opnieuw een kill te maken.valermos schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:33:
waarom die 3 bloodthirsters? Dat is tog plek verspilling verplaats er 1 voor een guardian angel op zijn minst. dan heb je zowiezo nog een 2e kans als ze jouw focussen.
EDIT: ik gebruik mijn eigen variant van Build 3 van de volgende link:
http://www.mobafire.com/l...ras-guide-to-talon-220862
[ Voor 13% gewijzigd door Martin0 op 15-10-2012 15:42 ]
Ik heb altijd een GA in mijn build zoals je kan zien.valermos schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:33:
waarom die 3 bloodthirsters? Dat is tog plek verspilling verplaats er 1 voor een guardian angel op zijn minst. dan heb je zowiezo nog een 2e kans als ze jouw focussen.
Dit inderdaad omdat je een all-in champ bent.
"Don't let your dreams be memes"
Tbh. denk ik dat je dat niet altijd goed afgaat als jij er weer uit rent laat je het team achter en doe jij op dat moment geen damage. (jij bent degene die feeded is dan want je bent full build) en als jij dan weg rent is de damage ook weg je bent meestal alleen gefeed in een game daar ga ik nu even vanuit.Martin0 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:38:
[...]
ik ben het type assassin dat als je mij late game ziet dan ben ik ook zo weer weg na een kill, ik kill snel en dan ren ik weg om me opnieuw goed te positioneren om opnieuw een kill te maken.
meestal pull ik ze de jungle in om ze in een ambush te laten lopen, teminste als ik met mijn maten speel, dan pull ik met talon het enemy team om ze vervolgens hard af te maken met mijn team.valermos schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:41:
[...]
Tbh. denk ik dat je dat niet altijd goed afgaat als jij er weer uit rent laat je het team achter en doe jij op dat moment geen damage. (jij bent degene die feeded is dan want je bent full build) en als jij dan weg rent is de damage ook weg je bent meestal alleen gefeed in een game daar ga ik nu even vanuit.
Verwijderd
Ik streef persoonlijk minimaal naar 75 per 10 minuten minuten. Soms heb je echter situaties waarbij je farm moet opgeven of je gaat dood en dan geef je beter die 3 of 5 creeps af. Met sommige heroes is het ook supermakkelijk om te farmen (Karthus, Morgana bijvoorbeeld kunnen makkelijk 90 cs of hoger halen).Lointje schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:22:
Mooie lijst hoor jaegger, goede tips!
In zo'n situatie probeer ik die gasten hun lane te helpen. Als je AP speelt, push je lane, kruip langs achter naar beneden en gank die lane constant (hou rekening met het feit dat er mogelijk een ward op de hoek staat en dan kan je gecounterganked worden). Als je geluk hebt, gaat het enemy botlane zelfs ragen op hun jungler of mid en heb je een easy win. En als ze ragen, zet je ze op ignore. Zulke gasten ragen als ze verliezen en als je ze helpt winnen, zijn ze weer blij.valermos schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:22:
Jaegger: Bedankt voor de mooie uitleg.
Ik ben hier persoonlijk al heel goed bekend mee. Ik speel most AP/AD carry inderdaad om de reden die jij aangeeft. Ik zal niet zeggen dat ik altijd alles toepas omdat ik het een beetje somber inzie op solo que.
Rage/flame ben ik totaal van afgestapt want het verbeterd je game niet en je speelt er zelf ook slechter door.
Maar ik geef altijd tips aan mijn medespelers om te warden etc. dit volgen ze dan ook op maar als je dan pinged ga terug dan doen ze dat niet want ze denken de beste te zijn en makkelijk 2v1 kunnen winnen. en dan gaan ze zelf ragen van almost killed blabla. dan attendeer ik ze erop dat ze dat soort dingen niet moeten proberen want almost is niks daar heb je niks aan. En dan zeg je dat netjes en dan krijg je de volle rage over je heen. en dan probeer ik ze als nog netjes te vertellen dat ze het rustig aan moeten doen en farmen en met de ganks helpen etc.
Ik heb al veel geprobeerd maar tot heden nog niet gelukt.
Teemo is sterk tegen bijvoorbeeld Irelia en is inderdaad irritant om te ganken. Maar met hard cc heb je hem neer en zijn grootste nadeel is dat hij in teamfights niet tot aan de enemy carry's kan geraken en zijn autoattacks hebben niet zo'n lange range, terwijl een Irelia bv. dasht naar een minion, een Olaf simpelweg R duurt en makkelijk naar de carries loopt zonder gekite te worden, Jayce heeft belachelijk veel range dus die hoeft zelfs niet dichtbij te komen. Mij niet gelaten als je teemo wil mainen, maar je zal véél moeten oefenen om daarmee naar hogere elos te geraken. Er zijn gewoon betere heroes die op elk vlak sterk zijn, waar Teemo op 1-2 vlakken niet sterk is.godofal schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:23:
[...]
erg mooie tips allemaal!
kan je mij uitleggen waarom teemo unviable is? tegen een aantal top bruisers is hij een érg sterke counter, hij is lastig te ganken zonder hard CC dankzij de speedboost (en later shrooms) en lategame kan je de AD carry/bruiser blinden+ een hoop schade doen als je je poison verspreid
zilean kan met de juiste team compo ook erg sterk zijn (zie de championships)
eigenlijk ben ik het alleen echt eens met heimer, yi, twitch en talon, de rest zie ik nog in bepaalde compo's goed kunnen werken (karma zie ik te weinig om te oordelen trouwens)
Het is niet omdat 1 topspeler goed is met een hero, dat die hero ook viable is. Anderzijds zijn er heroes geweest die een lange tijd zogezegd zwak waren en dan een tijd OP werden genoemd (Cassiopeia bv.). Twitch werkt volgens mij enkel op 1000-1400 elo omdat mensen niet letten op zijn stealth. Zijn damage is goed, maar hij is énorm squishy en heeft niet de mobility/escape die andere ad carries hebben. Als een twitch geslowed of stunned wordt, is hij normaal gezien altijd dood. Dit kan je niet zeggen van een Corki of Ezreal.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:24:
twitch is echt een super sterke adc.. ben het er niet mee eens dat hij niet viable is. kijk maar is naar aphromoo die speelt twitch laatste tijd veel.
Verwijderd
Dan heeft toch juist de Wits End geen enkele zin omdat die pas na 4 melee hits volledig werkt. Zelfde met IE, als je zo'n lage crit chance hebt.Martin0 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:31:
[...]
nja ik heb een iets aanvallendere build, de build die ik gepost heb waren ook builds die ik getest heb, dit is mijn normale build:
vamp septer > boots of speed > BF sword > Bloodthrist > Infinity edge > Last Wisper > bloodthrist > Bloodthirst > ionian boots of lucidity.
Massive damage, alleen met teamfight ben je goed voor poke werk of snel de Carry te killen
ik weet niet waar je Wits End ziet staan maar die staat er niet tussenVerwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:48:
[...]
Dan heeft toch juist de Wits End geen enkele zin omdat die pas na 4 melee hits volledig werkt. Zelfde met IE, als je zo'n lage crit chance hebt.
Maar goed ik zal kijken wat ik met jullie tips ga doen, ik ga wat builds uitproberen en kom hier nog wel op terug.
[ Voor 10% gewijzigd door Martin0 op 15-10-2012 15:52 ]
Die staat hier tog egt tussen vandaar ook mijn vraag waarom je wegrent.vamp septer > boots of speed > BF sword > Bloodthrist > Infinity edge > Last Wisper > bloodthrist > Bloodthirst > ionian boots of lucidity.
hehe ik kom meestal als 3e of 4e in een teamfight, als we gaan pushen blijf ik achter in om bijna iedere keer instakill te maken of multikills(rake/Ult)valermos schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:53:
[...]
Die staat hier tog egt tussen vandaar ook mijn vraag waarom je wegrent.
EDIT: Don't Burn me to hard, ben lvl 15 en probeer champs uit en builds te bouwen om deze na mijn speelstijl te masteren.
[ Voor 15% gewijzigd door Martin0 op 15-10-2012 16:15 ]
Verwijderd
Ik zit nu met het probleem voor mijn volgende aankoop, voor in de jungle Maokai of Diana.
Heb Diana wel eens gespeeld met free to play champs, maar bij afgelopen tournament zag ik Maokai, en ik dacht zo, die kan ook wel gek zijn!
Weet niet of je al ervaring hebt in Ranked ofzo maar daar wordt in ieder geval beter gespeeld dan in normal en kan je het nog zwaar krijgen met die build. Maar goed als het voor jou werkt keep on going.
Mijn volgende aankoop is ook maokai.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:17:
Mooie lijst met tips, ik weet van mezelf dat ik me map awareness kan verbeteren.
Ik zit nu met het probleem voor mijn volgende aankoop, voor in de jungle Maokai of Diana.
Heb Diana wel eens gespeeld met free to play champs, maar bij afgelopen tournament zag ik Maokai, en ik dacht zo, die kan ook wel gek zijn!
De CC van hem is goed voor ganks en een goede tank. ga hem vanavond kopen en hopelijk ook gebruiken!!
Edit:
Srry voor dubbel post !
mijn volgende aankoop word waarschijnlijk graves,, ik wil ook nog vaker tf ad spelen.valermos schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:19:
[...]
Mijn volgende aankoop is ook maokai.
De CC van hem is goed voor ganks en een goede tank. ga hem vanavond kopen en hopelijk ook gebruiken!!
Edit:
Srry voor dubbel post !
heb ik vroeger vaker gedaan en is tog best te doen vind ik zelf. heb ook wel is fiora adc (bot) gezien en die ownde best hard, vraag me niet hoe want ik ik speelde toen top in de match.
O.R.C. Black Bulls Rugby
zoals ik al in mijn vorige post geëdit had.valermos schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:17:
We kunnen hier nog lang over in discussie gaan maar mijn mening blijft nog steeds dat je beter een GA kan toevoegen in plaats van een bloodthirster.
Weet niet of je al ervaring hebt in Ranked ofzo maar daar wordt in ieder geval beter gespeeld dan in normal en kan je het nog zwaar krijgen met die build. Maar goed als het voor jou werkt keep on going.
ik ben pas lvl 15 en ik ben builds aan het uitproberen, ik flame jullie ideeën niet, ik geef er alleen mijn visie op.
ik speel geen ranked uiterraard en ik weet dat het daar hoger ligt maar mijn team zijn lvls: 15(ik), 12/3 en 6.
ik ben aan het spelen waarbij ik telkens moet carrien wat soms best irritant wordt, al begint die van lvl 12/3 wel beter te worden.
TF kan misschien enig zins nog maar ben er geen grote fan van zeg maar. Denk dat de echte carries beter zijn. TF heeft wel een stun maar voor de rest niet echt een beter poke ofzo voor andere carries op afstand te houden. Fiora hierin tegen nog nooit gezien maar ze kan inderdaad best hard zijn.psyy138 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:22:
[...]
mijn volgende aankoop word waarschijnlijk graves,, ik wil ook nog vaker tf ad spelen.
heb ik vroeger vaker gedaan en is tog best te doen vind ik zelf. heb ook wel is fiora adc (bot) gezien en die ownde best hard, vraag me niet hoe want ik ik speelde toen top in de match.
@martin0
Ik zie het niet als flame.
Maar je bent pas lvl 15 en denk dat je je iets te vast bijt aan je ideeën.
Je bloodthirster zakt 3x naar een death en daar verlies je dan veel op. En je last whisper heeft 3-4 hits nodig zoals rudy vermelde om echt in werking te gaan. je bent een AD caster je maakt veel gebruik van je skills en daar heeft je last whisper niet veel aan tot je gewoon gaat hitten.
[ Voor 22% gewijzigd door valermos op 15-10-2012 16:27 ]
valermos schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:25:
@martin0
Ik zie het niet als flame.
Maar je bent pas lvl 15 en denk dat je je iets te vast bijt aan je ideeën.
Je bloodthirster zakt 3x naar een death en daar verlies je dan veel op. En je last whisper heeft 3-4 hits nodig zoals rudy vermelde om echt in werking te gaan. je bent een AD caster je maakt veel gebruik van je skills en daar heeft je last whisper niet veel aan tot je gewoon gaat hitten.
maar ben sowieso aan het uitproberen met champions, laatst gespeeld met: Sion, Soraka(support(ging aardig goed)), teemo, irelia, akali, karthus en nog een paar maar deze weet ik toevallig nog uit me hoofd.
rent ze full-speed door de slow (MF bulletfield) en maakt dan een double
blijkt ze, naast een ongelofelijke hoeveelheid movementspeed, óók nog 's een remove slow te hebben
seriously, ik weet dat eve goed gecountered kan worden door communicatie e.d. maar zóveel movementspeed en dan geen slow? ik roep niet snel OP, maar hier toch wel
en nu ik toch aan het zeiken ben; de CD op haar ult is ook belachelijk laag late-game
late-game en nog eens gefeed ook dan is het een lopende tijdbom die om de minuut afgaat en je hele team half doet verwijderen, dat in combinatie met een redelijk team is het haast een insta-win zou ik zeggen
wat eve wel counter: goed uitgevoerde stuns, dan is ze ook echt gelijk dood als het team gewoon goed focust
jij haalt last whisper en wits end door elkaar. Last whisper werkt bij elke autoattack net zo hard. Zoek de items maar eens opvalermos schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:25:
[...]
En je last whisper heeft 3-4 hits nodig zoals rudy vermelde om echt in werking te gaan. je bent een AD caster je maakt veel gebruik van je skills en daar heeft je last whisper niet veel aan tot je gewoon gaat hitten.
De tips van Jaegger zijn erg goed. Als je zijn tips opvolgt en je komt niet hoger na veel games te hebben gespeeld wordt het toch tijd om te accepteren dat dat je true elo is. Fijn dat je goed hebt gelaned en 10/1 uit laning komt, maar je hebt er geen kut aan als je uiteindelijk de game verliest. Als je zo hard je lane aan het stompen bent en toch verliest komt dat vaak ook omdat je te weinig de verliezende andere lanes bent gaan helpen.
Bovendien merk ik dat veel spelers vaak een hele matige map awareness hebben, ikzelf ook. Als je zelf je midlane net gepusht hebt, en je ziet de jungler van hun naar botlane gaan... er zijn maar weinig spelers die dan ook naar bot gaan voor de countergank terwijl je dat zoveel voordeel op kan leveren! En hoe vaak ik wel niet heb als jungler dat de enemy jungler mij counterjunglet en killt in mijn eigen jungle samen met hun mid terwijl mijn eigen mid niet eens gereageerd heeft en vrolijk doorfarmt... tja...
Bottom line: staar je niet blind op je stats maar zorg dat ALS je lekker gaat, dat je probeert je team zoveel mogelijk te helpen in andere lanes. Het hoeven niet eens kills te zijn, als je een paar keer gankt kan dat net dat level/cs-voordeel opleveren dat je teammate nodig heeft om zijn lane te winnen.
[ Voor 57% gewijzigd door Vicarious op 15-10-2012 17:19 ]
Vicariously I live while the whole world dies
naja, als je bot als AD carry staat valt daar vrij weinig tegen te doenN3burz schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:12:
daarom moet je evelynn early game ook volledig uitschakelen, early is ze vrij weak dus
late-game en nog eens gefeed ook dan is het een lopende tijdbom die om de minuut afgaat en je hele team half doet verwijderen, dat in combinatie met een redelijk team is het haast een insta-win zou ik zeggen
wat eve wel counter: goed uitgevoerde stuns, dan is ze ook echt gelijk dood als het team gewoon goed focust
zeker als je team vrij weinig hard CC heeft is het niet meer te doen
het was een normal, team communiceerde erg slecht en we hadden een "supp" teemo
boeit vrij weinig, maar de remove slow is wel erg OP imo
wat ik me al een tijdje afvroeg: werkt last whisperer ook voor skills? bijvoorbeeld riven's Q, W en R, krijgen die ook gewoon de 40% armorpen?Vicarious schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:13:
[...]
jij haalt last whisper en wits end door elkaar. Last whisper werkt bij elke autoattack net zo hard. Zoek de items maar eens op
Mocht iemand een tip hebben hoe om te gaan met mensen die alleen hun eigen gang gaan hoor ik het graag.
duo-queue'en met iemand die wel verstand van de game heeft (denk niet dat ik bedoel dat jij er geen verstand hebt, ik bedoel dat je niet met iemand moet spelen die niet goed kan focusen etc) dan zoals al gezegd: jungle + mid/top werkt het beste! op deze manier heb je al aardige controle over de gameFissure schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:22:
Hebben er meer mensen last van de veel andere spelers gewoon lekker hun eigen zin doen in een potje. Ondertussen alweer een losingstreak van 6 omdat naar mijn idee mensen geen advies willen aannemen. Dan weet je ze nog te motiveren om door te gaan, focussen ze 4 keer in tf de bruiser omdat die het dichts bij staat. Heb het maar opgegeven voor dit seizoen en wacht wel op de reset. Carryen gaat niet, het is niks voor niks een teamgame. Heb het lijstje met tips ook al gelezen maar dat was voor mij niet veel nieuws.
Mocht iemand een tip hebben hoe om te gaan met mensen die alleen hun eigen gang gaan hoor ik het graag.
dan, als mensen het fout doen, probeer ze tips te geven, ga vooral NIET ragen, en luisteren ze nergens naar, negeer ze dan gewoon, als je constant probeert ze te helpen, ga je zelf niet beter spelen en raak je gefrustreerd, probeer dit dus gewoon te negeren
en ik dacht 2 weken terug ook nog dat elo hell niet uit te carryen was, maar afgelopen week veel duo-queue gedaan, ik als jungler en een vriend voornamelijk eve mid (nou is hij niet eens een geweldige speler imo) maar we zijn wel zon 150 elo gestegen in een weekje
[ Voor 3% gewijzigd door Twijfels op 15-10-2012 17:35 ]
K eerste over mezelf zit op dit moment op 1020 elo en ja zoals veel anderen vindt ik dat ik hier niet hoor. Voor de badges was m'n top 1350~ maar dat even terzijde.
ELO komt uit het schaken en is bedoeld voor 1 persoon en niet voor 5 individuelen die opeens als geheel werken. Op dit moment wel het beste wat Riot kan doen. Zal dat ook niet ontkennen en het zal ongetwijfeld voor veel mensen werken.
Probleemzone is Ik doe een gok ~900-1400 ELO. Hierin zullen veel nieuwe ranked spelers zitten / smurfes etc waardoor je met geluk boven je "true ELO" komt of onder. Ik wil ook best geloven dat je na ~1000 games best ergens goed zit maar LoL veranderd, dus blijft erbij dat"geluk nog steeds een grote factor is op dit moment.
Over je 9 punten zijn goed bedoeld maar gaan vaak niet op.
1. Als last pick bijvoorbeeld wordt je support role ingeduwd ondanks ik aangeef counterpicken is hogere kans om te winnen. Als support zijn je kansen om te "carry'en" aanzienlijk kleiner. nog buiten het feit om dat mensen troll picken. (eerste 3 picks zouden ad/supp/jungle moeten zijn, in deze elo range kun je dan heerlijk counteren...maar doen mensen dit ? nope
2. Ook niet mee eens aangezien veel champs situatie gebonden zijn of de andere 4 willen luisteren wat niet vaak voorkomt "persoonlijke ervaring". Uiteraard zijn er tier 1 champs maar in deze elo range spelen mensen hun favo champ en denken verder niet na.
3. Duo'en helpt maar gaat ook niet altijd op aangezien je met mensen gequeue'd wordt die individueel eventueel lager zijn als je tegen een non-duo team queue speelt. en net als punt 1 je wordt vaak botlane ingepushed, lane win je maar de andere 2 lanes verliezen en jungler zit alleen te farmen.
4. mee eens dit wil soms helpen, alleen lastig als iemand in 5 mins al 0/3 heeft
5.meerendeel van me games outfarm ik m'n lane oppo, en zoals ik al eerder aangaf je bent afhankelijk van anderen. En outfarmen helpt wel degelijk.
6. ward altijd m'n lane en probeer anderen ook te waarschuwen die zoals gewoonlijk niet opletten.
7. mee eens, alleen ook weer afhankelijk van mensen om je heen. je kunt nog zo goed staan als ad carry maar als je team je niet protect en zelf verkeerd focused (tank as usual) heeft positie niet veel effect ja je killed eventueel hun carry en wordt daarna geace'd.
8. kan alle roles spelen en ofc sommige roles beter als andere, geef ook aan in gamelobby wat m'n beste posities zijn en ik zal spelen wat nodig is-> pas me aan. Wat die andere 4 niet doen
9. hou guides in de gaten mee eens met die tip
K dit is mijn reactie op die 9 punten en mijn elo stijgt maar moeizaam en ja als je weer is wat gewonnen hebt krijgt je die riot bash van 5 losses op rij. (AFK'ers / trollers / feeders). Het is meer een geluks kwestie in deze ELO no offense. denk 2 van de 10 games is een echte game te noemen. Verder geen problemen mee als ik verlies als het op een normale manier gebeurd. Waarom worden ik en 3 anderen gestraft als iemand besluit AFK te gaan na 5 mins. Die AFK'er zou -50 elo moeten krijgen en de rest 0. Om maar een suggestie te noemen voor een kleine aanpassing. Heb tegen mensen 1400+ gespeeld en lanes gewonnen (verschillende roles) en sta zelf op bijna 1000 elo. Maar dat zal dan wel aan mij liggen
ELO systeem zou wat aanpassingen kunnen gebruiken maargoed het zal voor 80% wel goed werken en de andere 20% hebben pech. Daar reken ik mezelf maar bij dan, maar we gaan gewoon verder
Maar toch bedankt voor de tips en nogmaals dit is mijn eigen ervaring anderen mogen het daar mee eens of oneens zijn.
LaZy
Als je met die mindset speelt is het lastig om beter te worden. Dan schuif je losses al gauw af op je team en dat je pech hebt zonder dat je kijkt wat je zelf beter hebt kunnen doen. Kijk naar bijv. Speedzor, die heeft nu een top elo van 2200+ maar dat is hem echt niet komen aanwaaien. Hij heeft nu zo'n 1700 ranked games erop zitten en is continue aan het kijken hoe hij zich kan verbeteren. Een jaar geleden wonnen veel GoT'ers nog van hem en was hij echt niet bijzonder goed, nu lukt dat alleen nog maar als Speedzor een nieuwe champ oefent en de tegenstander zijn main speelt.LaZyGolfer schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:16:
ELO systeem zou wat aanpassingen kunnen gebruiken maargoed het zal voor 80% wel goed werken en de andere 20% hebben pech. Daar reken ik mezelf maar bij dan, maar we gaan gewoon verder.
Tuurlijk, als je niet zoveel tijd hebt om zoveel games te spelen gaat het langzamer, maar uiteindelijk kom je altijd op je true elo terecht. En soms is die lager dan je denkt, dat kan onder anderen komen door de verkeerde mindset.
Ik duo wel eens met iemand maar dat kan ook niet altijd. Ragen en flamen doe ik niet, mensen gaan er namelijk niet beter van spelen. In plaats daarvan geef ik dus tips etc maar 9 van de 10 keer wordt er niks mee gedaan. Bij een losingstreak op een dag stop ik ook gewoon maar 3 potjes op een dag heb ik meestal geeneens de tijd voor. Verder weet ik ook wanneer ik moet dodgen. Het grootste probleem is toch dat ik telkens met mensen kom die geen advies willen aannemen en daardoor kan bijvoorbeeld ik als mid en de jungler ze niet helpen. Dan blijven ze engagen in de lane ook al staan ze achter en als ze dan dan dood gaan blame de jungler natuurlijk. ach ja, ik merk dat als ik met mensen kom die slecht gaan maar wel advies aannemen er redelijk vaak een comeback uit te halen is, doordat er meer mogelijkheid is ze te helpen.N3burz schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:25:
[...]
duo-queue'en met iemand die wel verstand van de game heeft (denk niet dat ik bedoel dat jij er geen verstand hebt, ik bedoel dat je niet met iemand moet spelen die niet goed kan focusen etc) dan zoals al gezegd: jungle + mid/top werkt het beste! op deze manier heb je al aardige controle over de game
dan, als mensen het fout doen, probeer ze tips te geven, ga vooral NIET ragen, en luisteren ze nergens naar, negeer ze dan gewoon, als je constant probeert ze te helpen, ga je zelf niet beter spelen en raak je gefrustreerd, probeer dit dus gewoon te negeren
en ik dacht 2 weken terug ook nog dat elo hell niet uit te carryen was, maar afgelopen week veel duo-queue gedaan, ik als jungler en een vriend voornamelijk eve mid (nou is hij niet eens een geweldige speler imo) maar we zijn wel zon 150 elo gestegen in een weekjegewoon doorzetten dus! heb je een losing streak van 3 ofzo op een dag, ga dan niet nog meer rankeds spelen, je gaat dan niet beter spelen namelijk
iemand in mn friendlist doet dit met 5 champions op top die hij wilt gaan mainen, en wil dit zelf ook gaan doen om mezelf te verbeteren (heb vaak in de gaten dat ik nog aardig slecht bezig ben met last hitten, niet duidelijk slechter dan de enemy, maar weet dat ik stukken beter kan doen)
goal is dan ook rond de 10 minuten met elke champion te halen, en dit dan altijd.. benieuwd of iemand het hier doet, en of je vind dat het je ook echt heeft geholpen / helpt
Probeer het tegen de AI maar eens, die is echt retarded aggressief. Dan krijg je niet eens de kans om te farmen en ben je bijna wel verplicht om hem te killenNutral schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:15:
Het is een manier om even in te komen, dus of mezelf wat meer warm te spelen, maar uiteindelijk heeft het verder niet bijster veel effect, rond de 80/90 in 10 minuten is toch wel het hoogste wat je kunt halen volgens mij. Uiteindelijk in lane zit je dus met het wanneer trade je en wanneer pik je het wanneer iemand anders je poked, of wanneer iemand je zoned, dat hangt echt af van je tegenstanders.
naja, totdat je terugvecht, dan rennen ze bijna altijd terug naar hun toren of zelfs base, zelfs al zouden ze het gevecht winnenVicarious schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:47:
[...]
Probeer het tegen de AI maar eens, die is echt retarded aggressief. Dan krijg je niet eens de kans om te farmen en ben je bijna wel verplicht om hem te killen
Mjah tuurlijk, maar in die tijd loop je wel 10 creeps misNutral schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:25:
Pff, de AI kill je driedubbel terwijl je farmt.
Zijn er nog mensen die ranked spelen en een medespeler zoeken ?
Ik zit met ranked nog maar op 9xx elo
1210 op 3v3 in team.
Mijn duo partner wil ook wel meedoen. Hij is vaak katarina mid of xin jungle.
Ik ben in voor alle rollen alleen kom vaak mensen tegen die gewoon kiezen wat ze willen.
( eindig je weer eens met 3 mid chars)
Laatste match ranked. 2 kills van ons team. 2 van mij ( mede dankzij goede en vriendelijke support) en natuurlijk dik verloren. Jungle feede elke lane.
Ik wordt een beetje zat van het verliezen in ranked. en al helemaal van al dat gerage in de game
Ik speel bijna elke avond wel.
[ Voor 19% gewijzigd door snoos op 16-10-2012 10:05 ]
Verwijderd
Stats zijn terug te vinden op lolking hoor.badboyqxy schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 02:45:
ok, jammer dat ik net geen lol replay aan had staan. want net in mijn ranked potje krijgt een karthus het voor elkaar om 3x achter elkaar een penta kill te krijgen.
Gisteren ook aal een paar keer achterelkaar. Coki mid, Rengar die na een invade FB en een double kill maakt en nog ze lane verlietst, players die weigeren te communiceren en ga maar zo door.
Misschien dat het door de soft reset komt?
Verwijderd
Waarom is iemand een troll als hij Corki mid gaat?Bermbom schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:49:
Ligt het aan mij of zijn er de laatste paar dagen enorm veel trols?
Gisteren ook aal een paar keer achterelkaar. Coki mid, Rengar die na een invade FB en een double kill maakt en nog ze lane verlietst, players die weigeren te communiceren en ga maar zo door.
Misschien dat het door de soft reset komt?
Verwijderd
Omdat het niet in de huidige meta past?Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:49:
[...]
Waarom is iemand een troll als hij Corki mid gaat?
Dit topic is gesloten.
![]()
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.
Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.
Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.