Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.587 views

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-11 10:13
Waarom zijn die spoilers zwart bij mij?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11 10:03
omdat iemand zo goed is geweest om de [spoiler] tags te gebruiken?

Even niets...

• valermos
FireDrunk schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:47:
omdat iemand zo goed is geweest om de [spoiler] tags te gebruiken?
Dat doen ze dus zelf -,-

Verwijderd

valermos schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:46:
Waarom zijn die spoilers zwart bij mij?
not sure if serious

• valermos
Kent iemand nog leuke champion combo's?

heb er zelf 3 gemaakt die aardig goed uitpakken.

combo:
1. AoE: Galio/leona/amumu/Kog maw/Vladimir
2. Mobile: Ahri/Blitzcrank/Nocturne/Ez/Teemo
3. Revived: Mordekaiser/Sona/Lee sin/Kog maw/Yorick

[ Voor 45% gewijzigd door valermos op 11-10-2012 11:26 ]

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

valermos schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:21:

Vertel er dan ook even bij wat die combo's zijn zodat er nog rede is om op je post te reageren... :z

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

valermos schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:21:

combo:
#3 sona kan je vervangen door een supp kayle om kogmaw (of iemand anders) nog wat langer in leven te houden
of een supp zilean

ik denk dat je dan alleen wel een té defensieve combo gaat krijgen, en te veel andere dingen ervoor moet inleveren (CC, poke, damage)

bovendien als ze dan hard op bot focussen met ganks en kogmaw kan daardoor niet meer farmen is het gelijk GG

Verwijderd

1 en 2 wel prima idd, 3 meh.. mordekaiser sowieso niet echt een champ die nog in de meta van vandaag past.

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Je focused je teveel op één aspect van een comp en te weinig op het geheel.
Weinig early game presence: Amumu is niet zo sterk in het begin en heel makkelijk te counterjunglen; Vladimir heeft farm nodig en is ook maar matig early game, Kog'Maw is ook niets early game.
De enige early presence heb je op Galio en Leona, maar als de tegenstander een degelijk disengage team heeft (Janna, Gragas, Sona, Alistar, etc) dan zul je teamfights waarschijnlijk verliezen.

Als de tegenstander een meer early-game georïenteerde comp gaat om veel te ganken en te counterjunglen, dan krijg je problemen. Denk dan aan Lee Sin/Shyvana + Ezreal/Corki/Graves + Sona/Alistar.
Hier zit totaal geen samenhang in.
1) Geen tank
2) Heel weinig AoE
3) Zo goed als geen CC, laat staan AoE CC
4) Teemo is een splitpusher, maar het team is hier niet op voorbereid (geen disengage en maar een matige waveclear)
Er is iets te weinig AoE CC naar mijn mening, maar het is doenbaar. Het is een degelijke comp, maar verwacht er geen wonderen van: je bot en mid gaan enorm hard gecamped worden en gezien het gebrek aan escapes van Mordekaiser en de enorme squishiness van Sona+Kog'Maw gaan er veel deaths uit voort komen.

Edit:
Kleine tip aan iedereen: Bij het maken van een comp mag je er niet van uit gaan dat iedere gelijkaardige ability er automatisch voor zorgt dat je champions goed samenwerken. Je moet er eerst voor zorgen dat je in de meeste aspecten van een teamcomp een degelijke score behaald en daarna kun je een bepaald aspect verder uitdiepen.

Bijvoorbeeld:

- Engage
- Disengage
- AoE damage
- AoE CC
- Splitpush
- Poke
- Late game
- Burst
- Waveclear
- ...

Als ik bijvoorbeeld voor een poke comp wil gaan, dan moet ik niet enkel in het aspect 'Poke' zitten werken, maar ook bij 'Disengage', 'Waveclear' en eventueel Splitpush.

[ Voor 18% gewijzigd door speedzor op 11-10-2012 11:53 ]

Streaming History

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-11 18:02

psyy138

blackbulls.nl

ik zat meer te denken aan zoiets
top shen
mid tf
bot nunu kog
jungle pant

O.R.C. Black Bulls Rugby

• SHEePYTaGGeRNeP
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 22:14
Ja revive teamcomp moet meer zijn:
Yorick Top
Zilean Mid
Kayle Jungle
Ezreal Bot
Janna Bot of Sona / Alistar eigenlijk wel alles :P
o.i.d.

Nummer 2 ( zal wel niet echt viable zijn :D )
Karthus Jungle of Nocturne
TF Mid of Karthus
Shen Top
Soraka Bot
Ezreal Bot
Globals OP

[ Voor 49% gewijzigd door SHEePYTaGGeRNeP op 11-10-2012 11:50 ]

• valermos
wat zou je dan voorstelle speedzor?

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

valermos schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:52:
het ligt ook totaal aan de tegenstander wat je picked.
wat je eigenlijk moet doen is counterpicken 8) ipv ideale combo team
want misschien is de setup in teamfights wel pro maar individuele niet zodat ze hard achter raken met farm bijv.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Verwijderd

Kijk naar die asian teams uit de worlds, dat zijn de masters in het samenstellen van comps, en probeer te beredeneren waarom ze die comps kiezen.

• speedzor
Dat is een enorm algemene vraag, aangezien comps ook afhangen van wat de tegenstander neemt. Daar even buiten gelaten dat er zoveel verschillende comps zijn dat ik ze hier niet allemaal kan opnoemen.

Ik denk dat je er best zelf één samen kan stellen als je kijkt naar de kritiek die ik gaf op je comps en even mijn edit van hierboven in gedachten neemt.
Zoek welke champions er het meest voldoen aan de eisen die je stelt: het samenstellen van een comp is heel goed te vergelijken met knip-en-plak werk.

Wij willen situatie X bereiken en Champion A doet dat goed. Werkt Champion A goed samen met onze Champion B? Ja? Dan nemen we die! Maar Champion C doet eigenlijk hetzelfde als Champion A maar dan nog met Ability P erbij! Dan verwissel je Champion A met Champion C.

Have fun ;)

Edit: van zodra je meent een samenstelling te hebben waarbij het verlies op alle aspecten van een team comp minimaal is en je een specifiek aspect hebt dat maximaal is, dan ben je klaar. Maar het vereist dus wel wat denk werk en reflectie over je keuzes. Er zijn bijna 110 champions met elk 4 tot 8 abilities, good luck!

[ Voor 14% gewijzigd door speedzor op 11-10-2012 12:00 ]

Streaming History

Verwijderd

mijn mobile team ziet er anders uit (niet competitief maar wel fun)
allemaal summoner spell TP

AP TF mid (TP + Ignite)
Pantheon top (TP + Ignite)
Nocturne jungle (TP + Smite)
Shen bot (TP + exhaust)
Teemo bot (TP + ghost)

gameplan :
teemo koopt boots ward pots loopt naar bot lane naar enemy brush (desnoods met ghost vanaf het begin van het spel) zet daar een ward en gaat naar mid samen met de rest van het team ergens te wachten om mid te ganken teemo kan gewoon cloaken in de lane
gank mid, clear wave, naar alle waarschijnlijkheid pusht hun botlane
tp naar de ward clear bot 3-0
en de rest van de game kan je blijven de andere outnumberen met TP ganks en global ult ganks
tevens teemo's shrooms zijn ideal tp points

Verwijderd

Met zo'n teamcomp zit je goed:

-Jungle: Mao, Amumu, skarner (snelle junglers, redelijk tot goeie sustain, veel cc, gp10, early oracle(!))
- Mid: Ahri, Kass, Gragas, Evelyn (Mobility prior voor ganks)
- Top: Vlad, Jax (tanky damage prior)
- AD: Corki, Graves, Ez, Tristana (mobility prior, Steroid prior)
- Support: (afhankelijk van rest van team, weinig cc? Janna, babysit-lane? Soraka, taric, Aggresieve lane? taric, alistair blitz)

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:49
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:27:
[...]

Lees ik er nu overheen? Daar staat toch niet dat matchmaking gebeurt op basis van (hidden) ELO + honor of wel?
ik las je bericht verkeerd, dacht dat je bedoelde dat je niks merkte in-game dat de sfeer beter was ;)

had ergens gelezen dat je met bepaalde honor 'badge' 5% meer ip krijgt ofzo, zal dit zo weer ff opzoeken

• SHEePYTaGGeRNeP
http://www.championselect.net/teamBuilder/index
Daar zou jeheel veel aanmoeten hebben, zoals Speedzor aangaf over CC, Poke etc. etc.

• speedzor
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:01:
Met zo'n teamcomp zit je goed:

-Jungle: Mao, Amumu, skarner (snelle junglers, redelijk tot goeie sustain, veel cc, gp10, early oracle(!))
- Mid: Ahri, Kass, Gragas, Evelyn (Mobility prior voor ganks)
- Top: Vlad, Jax (tanky damage prior)
- AD: Corki, Graves, Ez, Tristana (mobility prior, Steroid prior)
- Support: (afhankelijk van rest van team, weinig cc? Janna, babysit-lane? Soraka, taric, Aggresieve lane? taric, alistair blitz)
Zeker een degelijke teamcomp, maar wat is je gameplan? Comps zijn één ding, maar je moet ook bekijken wat je er mee wilt doen en hoe je je doel kunt bereiken. Dit ziet er een comp uit die meer early game is gericht door de Mobility mid picks, richt je je dan op early dragons? Counterjunglen gaat niet met deze junglers, een pushing strategy gaat ook minder evident met zo'n top laners en de junglers zijn ook geen goede pushers.

Hoe ga je je teamcomp uitbuiten? Je wilt de game in handen nemen ipv constant te moeten antwoorden op de tactiek van de tegenstander.

Ik voel me een leerkracht :P

Streaming History

• Twijfels
mensen, wat vinden jullie van maokai als jungler?

Ik heb hem zelf nog nooit gespeeld als jungler eigenlijk maar:
zn ulti is gewoon game changing late game als die goed geplaatst is in een teamfight
zn ganks zijn in het begin wat weak, maar met de stun geraakt dan kan er alsnog heel wat damage gedaan worden

voor de rest: hoe vinden jullie zijn ganks? hoe vinden jullie hem in team fights? (zowel early mid als late game!) hoe is die in de jungle? hard to play? naar mijn weten is hij heeel erg blue reliable, 1x counter jungle en je ligt early game er haast al uit..

• glaaj
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11 10:57
Volgens mij is zn jungle sustain best wel nice door zijn passive, het probleem lijkt mij inderdaad het feit dat je er spellcasts voor nodig hebt en dan burn je door je mana heen zonder blue. Zn ganks zijn super met de stun knockup combo. En je kunt vrijwel ''altijd'' safe ganken door een bush te checken van te voren met zo'n pikmin :P

Verwijderd

N3burz schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:10:
mensen, wat vinden jullie van maokai als jungler?

Ik heb hem zelf nog nooit gespeeld als jungler eigenlijk maar:
zn ulti is gewoon game changing late game als die goed geplaatst is in een teamfight
zn ganks zijn in het begin wat weak, maar met de stun geraakt dan kan er alsnog heel wat damage gedaan worden

voor de rest: hoe vinden jullie zijn ganks? hoe vinden jullie hem in team fights? (zowel early mid als late game!) hoe is die in de jungle? hard to play? naar mijn weten is hij heeel erg blue reliable, 1x counter jungle en je ligt early game er haast al uit..
Maokai is mijn main champ en heeft juist een van de beste early level ganks (vanaf level 2 of 3) die je maar kan hebben op een jungler. Ook is hij een van de snelste junglers en kun je binnen 4 minuten ingame al level 4 zijn zonder veel moeite waarna je kan focussen op ganken en supporten.

Wat betreft blue reliable is inderdaad waar. Hij is ook een minder goede champ om mee te invaden dus zorg dat je team klaar staat om jou te assisten en helpt bij het pullen van jou blue.

Verder is maokai geen hele moeilijke champ om te leren.

Oh en ik zou maokai altijd tanky bouwen, Maokai AP is veel minder waard dan een goede tank aangezien maokai een van de betere initiators is dankzij zijn root en ult. AP Maokai kan wel sterk zijn maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 12:35 ]

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:14:
[...]

Maokai is mijn main champ en heeft juist een van de beste early level ganks (vanaf level 2 of 3) die je maar kan hebben op een jungler. Ook is hij een van de snelste junglers en kun je binnen 4 minuten ingame al level 4 zijn zonder veel moeite waarna je kan focussen op ganken en supporten.

Wat betreft blue reliable is inderdaad waar. Hij is ook een minder goede champ om mee te invaden dus zorg dat je team klaar staat om jou te assisten en helpt bij het pullen van jou blue.

Verder is maokai geen hele moeilijke champ om te leren.

Oh en ik zou maokai altijd tanky bouwen, Maokai AP is veel minder waard dan een goede tank aangezien maokai een van de betere initiators is dankzij zijn root en ult. AP Maokai kan wel sterk zijn maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.
Een van de grootste nadelen vind ik dat je die root niet kan annuleren. Mensen kunnen je dus een tower in baiten met flash. Jij doet W, zij flashen in tower range, hun support stunt je vervolgens terwijl je in tower range bent en je bent de sjaak. Een van de redenen dat ik de laatste tijd weinig Maokai speel.

Mijn favo junglers van het moment is Skarner. Early game ganks zijn niet supersterk, maar zeker met red nog wel aardig te doen. Bovendien is hij uitstekend geschikt voor counterjungling/invades.

Vicariously I live while the whole world dies

• glaaj
Ik heb skarner nooit echt zo nice gevonden, maar dat kan aan mij liggen. Vooral die ultimate mist wat ''oomphf'' voor mijn gevoel, desalniettemin die jungle clear speed is wel nice van hem door het AoE effect op zn Q.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:08

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

wat is er niet "oomphf" aan "Kut ik word gepakt en naar het enemy team toegesleept, ik ben de lolly"?

[specs]

Verwijderd

Vicarious schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:39:
[...]

Een van de grootste nadelen vind ik dat je die root niet kan annuleren. Mensen kunnen je dus een tower in baiten met flash. Jij doet W, zij flashen in tower range, hun support stunt je vervolgens terwijl je in tower range bent en je bent de sjaak. Een van de redenen dat ik de laatste tijd weinig Maokai speel.

Mijn favo junglers van het moment is Skarner. Early game ganks zijn niet supersterk, maar zeker met red nog wel aardig te doen. Bovendien is hij uitstekend geschikt voor counterjungling/invades.
Klopt dat is éen van de nadelen van moakai. Ook bij jumps van bijvoorbeeld tristana, corki, ezreal en alle champs die kunnen jumpen dan vlieg je er achteraan en kan je op die manier in best gevaarlijke situaties komen. Vooral bij early level ganks die redelijk dicht bij de turret van de tegenstander zijn. Dit zijn inderdaad wel dingen waar je goed op moet letten bij het spelen van maokai. Op hoger level is dit vaak niet zo,n probleem meer aangezien je makkelijk een turret kan tanken.

• glaaj
Hmm, het probleem met de ult van skarner ligt voor mijn gevoel bij je team, als je van die figuren hebt die niet op letten, want zonder team is die ult wel ok maar niet game changing. Misschien niet helemaal goed verwoord :+

Verwijderd

lol skarner zijn ult is echt een van de beste ults ingame bij decent teamwork.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:52:
lol skarner zijn ult is echt een van de beste ults ingame bij decent teamwork.
vind die van yorick tog wel gaver :D of kayle

O.R.C. Black Bulls Rugby

• godofal
  • Niet online

godofal

alistar ult voor eindeloze turretdives!

• Twijfels
dat van die W is inderdaad een beetje minder, maar.. ik vertel mn teammates altijd dat ze niet echt moeten pushen, anders ga ik er van uit dat ze die lane toch winnen, en gank ik voornamelijk andere lanes die niet pushen, dus dat ik snel in de turret terechtkom zal niet zomaar gebeuren ;)

skarner heb ik wel vaker gespeeld, in ranked pas 2x en ook verloren.. helaas zijn die teammates soms echt ongelofelijk slecht, waardoor skarner niet meer leuk is om te spelen

voorbeeld van mn laatste potje skarner: we hebben een teamfight en een gefeede vayne tegen, ik ult die vayne en pull hem naar ons toe, mn team gaat doodleuk op hun tanks verder hitten, waardoor vayne uiteindelijk leuke quadra's kan maken .. reden dat ik skarner niet meer speel is echt teveel dependent on team

edit; alistar heeft gewoon 0 damage wat ik jammer vind.. ook is zn jungle clear vrij sloom, vind het geen fijne jungler

[ Voor 7% gewijzigd door Twijfels op 11-10-2012 13:06 ]

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik had gister een vaag potje met Yorick ...

Ik speel regelmatig Yorick top, en daarmee heb ik een behoorlijke sustain. Normaal kan ik dan gewoon als een idioot farmen, en zelfs zonder kills genoeg goud binnenkrijgen om late game mijn ding te kunnen doen.

Alleen gisteren een potje tegen een team zonder jungler, en darius en jayce op top tegen me.
Op lvl1 werd ik al hard aangepakt, en pull en een flash van darius (met 98AD), was genoeg om hem fb te geven.
Op lvl3 of 4 stond ik met full HP onder mijn eigen toren, en werd ik gedived... niet veel wat ik dan nog kan doen, en gelijk al 0-2, en volgens mij werd toen ook mijn toren al gesloopt.

daarna gewisseld met tryndamere van ons op bot, zodat ik op bot iig wat farm kon terughalen, maar uiteindelijk niet gelukt om de match nog om te draaien.

Enige tips om hiermee te handelen?

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11 19:53

Patrick89

PSN : Gamesource

godofal schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:03:
alistar ult voor eindeloze turretdives!
Als full Tank wel jah :).. Ik speel hem ook nog wel regelmatis als sup..

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Verwijderd

vragen aan de jungler om te babysitten at top?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11 10:03
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:12:
vragen aan de jungler om te babysitten at top?
idd, dat vind ik ook... Een goede jungler is mobiel, en helpt snel mee als het nodig is.

Even niets...

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11 19:53

Patrick89

PSN : Gamesource

FireDrunk schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:22:
[...]

idd, dat vind ik ook... Een goede jungler is mobiel, en helpt snel mee als het nodig is.
Nadeel is wel dat je soms zelf niet aan lvlen toe komt..

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 07:55
Ik ben net begonnen met ranked in 3 v 3.
Alleen heb ik niet altijd een vast team.
Nu had ik een comp die zeer goed werkte.
(ik) Veigar Top
Fiora en Malphite bot

Helaas zijn de twee andere niet vaak online

Hebben jullie nog goede team comps eventueel ?

Speler 1 : Ik kan redelijk/goed met Veigar, Ashe, Jax, Nunu, Allistar, Garen, Morgana

Speler 2 :Team mate kan redelijk/goed met Xin Zhoa, Katarina, soraka

Speler 3: Daarbij moet dan een andere random teamspeak genoot omdat veel niet vaak spelen.
Eventueel mensen die nog iemand zoeken en tips kunnen geven ?

Verwijderd

snoos schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:58:
Ik ben net begonnen met ranked in 3 v 3.
Alleen heb ik niet altijd een vast team.
Nu had ik een comp die zeer goed werkte.
(ik) Veigar Top
Fiora en Malphite bot

Helaas zijn de twee andere niet vaak online

Hebben jullie nog goede team comps eventueel ?

Speler 1 : Ik kan redelijk/goed met Veigar, Ashe, Jax, Nunu, Allistar, Garen, Morgana

Speler 2 :Team mate kan redelijk/goed met Xin Zhoa, Katarina, soraka

Speler 3: Daarbij moet dan een andere random teamspeak genoot omdat veel niet vaak spelen.
Eventueel mensen die nog iemand zoeken en tips kunnen geven ?
Ben 1450 geworden in 10 games 3v3, we speelde ezreal en nog 2 champs. easy wins :p

voornamelijk speelde we adc een tanky char (vooral maokai en chogath) en de 3e was vaak compleet random.

Verwijderd

Voor 3v3 nemen we altijd beefy champions. Als je kan, neem gerust rengar want die is borderline op in twisted treeline omwille van al de brushes.

Ik heb 100% win met ryze & cho'gath (wel 4 games elk ofzo :p) door ze enkel op die map te spelen. Probeer top een lane te nemen die snel is en 1v1 iemand kan killen. Rengar, Xin-Zhao, Tryndamere, Jayce zijn goede picks voor top.

Botlane nemen we een chogath bvb met een tanky ap/ad carry. Op die manier kan je een van de twee volop laten farmen terwijl de andere zich meer bezig houdt met harassen.

Vergeet niet rood & dragon te warden want deze zijn wel vrij belangrijk op 3v3. Stuur niemand dedicated de jungle in want dat is het niet waard, toch niet op de elo's waar je in het begin in belandt. Probeer deze buffs/dragon te nemen als de tegenstander in base is, of je net iemand hebt kunnen killen. Pushen gelijk een malle is meestal een win, dus zorg ervoor dat je hier het nodige arsenaal in je lineup voor hebt.

We staan met een paar teams op gold, is echt easy om daar te geraken. Van daar uit heb je wel soms cheesy lineups die je zo omver blazen. Probeer ook op lvl1 in group te roamen en daar al een voordeel uit te slaan, zorg er voor dat je niet verrast wordt door hen alledrie in 1 brush te vinden onvoorbereid.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 14:07 ]

Verwijderd

singed is ook op op twisted treeline

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-11 12:44

Snappie88

Mr. Hollywood

psyy138 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:46:
ik zat meer te denken aan zoiets
top shen
mid tf
bot nunu kog
jungle pant
Heb ooit een potje met vier vrienden gespeeld met Shen, Twisted Fate, Karthus, Pantheon en Ezreal geloof ik, en allemaal de summoner spells Teleport en ehm... Die toren defence spell. Was een lang potje :P

Surfin' paradise!

Snappie88 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:07:
[...]

Heb ooit een potje met vier vrienden gespeeld met Shen, Twisted Fate, Karthus, Pantheon en Ezreal geloof ik, en allemaal de summoner spells Teleport en ehm... Die toren defence spell. Was een lang potje :P
Ik heb een keertje met een full tank team met allemaal teleport + fortify gedaan. Was een 4 man premade waar ik bij kwam en ze pakten allemaal een tank en fortify. Ik ben dan de beroerdste niet en doe ook wel mee. Was een van de leukste games die ik ooit gespeeld heb. Superspannend en uiteindelijk nog een win ook omdat ze ons lategame gewoon niet doodkregen en ook niet wisten wie ze moesten focussen. AoE damage voelden we als tanks allemaal toch weinig van.

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

N3burz schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:04:
[...]

edit; alistar heeft gewoon 0 damage wat ik jammer vind.. ook is zn jungle clear vrij sloom, vind het geen fijne jungler
Tja, Alistair...

Als jungler is hij inderdaad Goddelijk. Ik heb plays gemaakt met die gozer waar je haren overeind gaan staan. Heerlijk om te ganken, jungle clear tijd is niet geweldig maar daar moet hij het helemaal niet van hebben! Het probleem met Alistair is dat hij lategame zo ontzettend afvalt. Tijdje geleden een potje waar we 20/5 voor stonden (geloof dat ik dus iets van 15 assists had en 0 kills), transitie into midgame gaat ook nog goed aangezien we veel man out of position tegenkomen, maar lategame was er geen samenhang meer en aangezien ik heel weinig kon doen (heavy CC team tegen ons) endgame toch uiteindelijk verloren. En ook zo wel eens een Alistair tegen ons gehad die de game carried tot eind midgame en toen een sterke comeback gemaakt.

Alistair nemen als je snel wilt winnen, beetje Shaco-achtig dus :)

Surfin' paradise!

Verwijderd

RonnieB82 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:09:
ik had gister een vaag potje met Yorick ...

Ik speel regelmatig Yorick top, en daarmee heb ik een behoorlijke sustain. Normaal kan ik dan gewoon als een idioot farmen, en zelfs zonder kills genoeg goud binnenkrijgen om late game mijn ding te kunnen doen.

Alleen gisteren een potje tegen een team zonder jungler, en darius en jayce op top tegen me.
Op lvl1 werd ik al hard aangepakt, en pull en een flash van darius (met 98AD), was genoeg om hem fb te geven.
Op lvl3 of 4 stond ik met full HP onder mijn eigen toren, en werd ik gedived... niet veel wat ik dan nog kan doen, en gelijk al 0-2, en volgens mij werd toen ook mijn toren al gesloopt.

daarna gewisseld met tryndamere van ons op bot, zodat ik op bot iig wat farm kon terughalen, maar uiteindelijk niet gelukt om de match nog om te draaien.

Enige tips om hiermee te handelen?
Zorgen dat je het niveau ontstijgt dat je geen 2 top hebt en geen jungler. Geen normals meer dus.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:49:
[...]

Zorgen dat je het niveau ontstijgt dat je geen 2 top hebt en geen jungler. Geen normals meer dus.
Ik ben al lang 30, en speel ook al ranked en draft, maar voornamelijk nog normals met wat vrienden.
Dit is ook de eerste keer in 50 potjes ofzo, dat de tegenstander ineens zonder jungle speelt.
Met een stevige solochamp op top, zou je ook juist voordeel moeten halen tegen 2 champs, doordat je meer farm en xp krijgt. helaas in dit geval dus niet ;)
Deze waren volgens mij ook volledig met AD runes geladen, waardoor ze zoveel damage deden. (Onze katarina had midgame gelukkig niet zoveel moeite met het neerhalen van deze gasten)

• glaaj
Als je top gaat zou je kunnen gaan voor een tanky item build, runes kun je niet echt op anticiperen tenzij het draft pick is en ziet wat de enemy kiest. En anders iemand gewoon een stun geven onder de toren, al heeft yorick die niet jammer genoeg.

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 13:20
Hmmz dit heb ik nog nooit gezien/meegemaakt: http://www.gamespot.com/n...ds-cheaters-30000-6398055

Boete van 30.000 dollar omdat er op mini map werd gekeken :o

[ Voor 20% gewijzigd door spookz0r op 11-10-2012 16:21 ]

• valermos
spookz0r schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:21:
Hmmz dit heb ik nog nooit gezien/meegemaakt: http://www.gamespot.com/n...ds-cheaters-30000-6398055

En terecht ik had ze gewoon van het toernooi geknikkerd.

Hun prijzengeld op dat moment was al minstens 150k, dus in dat licht valt het best mee.

Verwijderd

T.o.v. van wat ze verdienen is dat niks, en de penalty had kunnen zijn dat de gedisqualificeerd werden wat hun meer zou kosten.

• glaaj
Terecht en onterecht, terecht dat ze beboet worden voor het cheaten maar aan de andere kant riot had ze de mogelijkheid niet eens moeten geven, gewoon fijn die minimap hiden van dat grote scherm. Of ervoor zorgen dat ze met hun team maar in een kabine spelen, het zien van de spelers onder het spel zelf heeft voor het publiek toch geen nut.

Verwijderd

glaaj schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:29:
Terecht en onterecht, terecht dat ze beboet worden voor het cheaten maar aan de andere kant riot had ze de mogelijkheid niet eens moeten geven, gewoon fijn die minimap hiden van dat grote scherm. Of ervoor zorgen dat ze met hun team maar in een kabine spelen, het zien van de spelers onder het spel zelf heeft voor het publiek toch geen nut.
Ben ik het niet mee eens, de regels bij voetbal zijn toch ook dat als je met je handen de bal aan raakt dat je rood krijgt en 't veld af moet. De mogelijkheid om vals te spelen is er altijd..

• glaaj
Klopt maar bij voetbal kun je er niet voor zorgen dat ze spontaan de bal in de handen pakken. Het kijken op de minimap hadden ze makkelijk kunnen voorkomen, of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

glaaj schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:32:
Klopt maar bij voetbal kun je er niet voor zorgen dat ze spontaan de bal in de handen pakken. Het kijken op de minimap hadden ze makkelijk kunnen voorkomen, of zie ik iets over het hoofd?
mja mijn punt was meer van, je weet dat het niet mag.. doe het dan ook niet en doe je het wel dan ben je aan het valsspelen en is een diskwalificatie/boete niet verkeerd. dus ik vind het zeker niet onterecht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 16:34 ]

• glaaj
Begrijp me niet verkeerd ik ben het volkomen eens met de boete en het is ook een beetje kinderachtig dat ze op de map hebben gekeken.

Nu maar hopen dat Riot leert van hun fouten en ze de volgende keer niet de mogelijkheid biedt, dat scheelt weer n hoop gedoe.

Verwijderd

glaaj schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:36:
Begrijp me niet verkeerd ik ben het volkomen eens met de boete en het is ook een beetje kinderachtig dat ze op de map hebben gekeken.

Nu maar hopen dat Riot leert van hun fouten en ze de volgende keer niet de mogelijkheid biedt, dat scheelt weer n hoop gedoe.
Vind het ook wel mooi. Wat denken die *knip* Aziaten eigenlijk.. je hebt een half miljoen mensen naar je kijken en dan ga je nog zo heel obvious vals spelen.. wtf :D

[ Voor 2% gewijzigd door Cloud op 12-10-2012 09:06 ]

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 13:20
Ja, Riot gaat het ook anders doen met de schermen. Ze gaven al toe dat het toch niet ideaal was zoals dit was geplaatst. Ik weet alleen niet of ze die game ook hebben gewonnen of niet.

Verwijderd

Ja de "risk prevention" had beter gekunt maar wat je ook moet beseffen is dat riot een van de eerste is die echt grote e-sports evenementen zoals dit organiseert en zelf moet ontdekken wat wel of niet kan bij zo,n evenement.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

er is nog niks bekend een nieuwe champ of nieuwe skin ofwel?

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

psyy138 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:53:
er is nog niks bekend een nieuwe champ of nieuwe skin ofwel?
Nee. Tijdens toernooien is het altijd wat rustiger wat betreft champions, Riot wilt natuurlijk alle aandacht op het toernooi hebben. Ik verwacht eind oktober de aankondiging en begin november de implementatie van de nieuwste champion.

Surfin' paradise!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
spookz0r schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:42:
Ja, Riot gaat het ook anders doen met de schermen. Ze gaven al toe dat het toch niet ideaal was zoals dit was geplaatst. Ik weet alleen niet of ze die game ook hebben gewonnen of niet.
Dat is gewoon niet waar. Eind augustus heeft nog The International II van Dota2 plaatsgevonden, verder zijn er ook nog erg grote SC:BW toernooien geweest.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 08:06

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:38:
[...]

Vind het ook wel mooi. Wat denken die *knip* eigenlijk.. je hebt een half miljoen mensen naar je kijken en dan ga je nog zo heel obvious vals spelen.. wtf :D
*knip*

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 12-10-2012 09:06 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• glaaj
aziaten :3

Verwijderd

Ach die aziaten hebben tenminste vrijwel allemaal een interessante speelstijl om naar te kijken.
Clg.eu vind ik bijvoorbeeld verreweg het meest sympathieke team dat er is. Maar ik vind hun games bijna altijd zo ongelooflijk saai. Elk risico proberen te vermijden werkt wel goed voor ze maar ik verveel me dan dood.

• broc85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 17:24
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:30:
Ach die aziaten hebben tenminste vrijwel allemaal een interessante speelstijl om naar te kijken.
Clg.eu vind ik bijvoorbeeld verreweg het meest sympathieke team dat er is. Maar ik vind hun games bijna altijd zo ongelooflijk saai. Elk risico proberen te vermijden werkt wel goed voor ze maar ik verveel me dan dood.
Dat vind ik dus weer briljant. Ze hebben een tactiek waar veel andere tegenstanders niet mee om weten te gaan en ze zijn over het algemeen erg goed in team fights. Het leuke van de aziatische teams is dat ze allemaal een beetje anders spelen dan dat je gewend bent van EU of NA. Hou je sowieso nog een beetje variatie in de game...

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:16

Appie

F1RST Racing

:P , woon in de US dus het was voor mij te doen, behalve de laatste pot.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:30:
Inderdaad. Ben vrij benieuwd naar de finale.

Iedereen kijkt toch liever naar een aanvallende pot met hier en daar iets wat je nog nooit gezien hebt ? Dankzij clg.eu krijg ik braakneigingen van die anivia ult :p

• Ilar
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-09 16:23
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:26:
[...]

Inderdaad. Ben vrij benieuwd naar de finale.

Iedereen kijkt toch liever naar een aanvallende pot met hier en daar iets wat je nog nooit gezien hebt ? Dankzij clg.eu krijg ik braakneigingen van die anivia ult :p
Nouja Anivia is voort een standaard ban vs CLG dus zoveel zie je die ook niet xD.

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:54
ergens een goede site waar je de semi"s kan kijken?

Verwijderd

Jasper 99 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:40:
ergens een goede site waar je de semi"s kan kijken?
http://nl.twitch.tv/riotgames/b/335141289
Is wel eerst de kwartfinale van CLG eu.
Geen zin om uit te zoeken waar de semis beginnen. Moet wel lukken lijkt me

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2012 02:38 ]

• SHEePYTaGGeRNeP
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 02:37:
[...]

http://nl.twitch.tv/riotgames/b/335141289
Is wel eerst de kwartfinale van CLG eu.
Geen zin om uit te zoeken waar de semis beginnen. Moet wel lukken lijkt me
3:35:00 dacht ik :P

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:38:
[...]

Vind het ook wel mooi. Wat denken die *knip* Aziaten eigenlijk.. je hebt een half miljoen mensen naar je kijken en dan ga je nog zo heel obvious vals spelen.. wtf :D
Laten we hier respect houden voor anderen en geen bijnamen voor groepen mensen verzinnen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• glaaj
Is er al iets bekend over de harrowing skins, die van de afgelopen jaren zijn toch altijd behoorlijk goede skins geweest.

Verwijderd

nou lees ik gewoon dat verknipte aziaten hebben gecheat

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Volgens Reddit zijn de harrowing skins gelekt en zouden het de volgende skins zijn:
Pumpkinhead Hecarim
Pirate Ryze
Zombie Brand
Teacher Fiora

[specs]

• glaaj
hmmm, dat zijn nou niet bepaald champions wat me aanspreken, maar we zullen zien :D

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Hi-Tech Blitzcrank
Underworld Twisted Fate
Dark Templar Nocturne

Niet Harrowing skins die eraan gaan komen.

[specs]

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 09:13
Fanatic_FS schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:04:
Hi-Tech Blitzcrank
Underworld Twisted Fate
Dark Templar Nocturne

Niet Harrowing skins die eraan gaan komen.
heb je van die nieuwe skins een linkje waarin de ontwerpen ook staan?

want ben erg benieuwt

Twitch

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Nope, alleen namen die iemand in de pbe client heeft weten te vinden.

[specs]

• Martin0
Fanatic_FS schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:14:
Nope, alleen namen die iemand in de pbe client heeft weten te vinden.
hmm jammer, ik ben wel benieuwd naar de nieuwe nocturne skin ^^

Twitch

• godofal
  • Niet online

godofal

is it just me of releasen ze steeds meer blitz skins?

pirate ryze ben ik iig benieuwd naar :P

Verwijderd

deze klinken veelbelovend
Underworld Twisted Fate
Dark Templar Nocturne

Verwijderd

instabuy, weet zelfs niet hoe hij er uit ziet.

Durf te stellen dat ik gisteren een ranked game half gecarried heb als support enkel en alleen door positief te zijn.

We komen in de champion select en vraag aan iedereen wat hun preferable rol is, en op basis hiervan een voorstel gedaan tot rolverdeling. Iedereen tevreden met zn pick. Goed begin !
In game alles dat goed liep, een compliment op gegeven en toen onze ahri 0-3 stond na 5 minuten haar toch aangemoedigd om verder te proberen alhoewel onze amumu weigerde blauw te geven aangezien ze vaak neerging.
Midgame kunnen we de neerwaartse spiraal omzetten nadat de tegenstander wat te zelfzeker werd en begonnen we teamfights te winnen. Blijven complimenten geven als er iets goed gebeurd, bij slechte acties gewoon zwijgen.
Mentality > All.

Ik wil gerust de replay eens online zetten, want hadden we de boel niet positief gehouden, dan was het een 20minute surrender.

Ik zie het zowaar weer zitten om te soloqueuen na die game.

• glaaj
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:22:
deze klinken veelbelovend
Underworld Twisted Fate
Dark Templar Nocturne
Geef mij eerst die nieuwe remake van tf maar :9~ :9~

• valermos
dat is ook het beste dat je kan doen !

Ben ook benieuwd naar TF skin en Nocturne !!

• godofal
  • Niet online

godofal

dat heb ik ook vaak; mensen hebben niet in de gaten dat met het geflame en negatief gedrag het spel van anderen alleen slechter (en natuurlijk minder leuk) word
als je jezelf positief opstelt in het team door het negatieve te negeren (of iig niet te hard te benadrukken) en complimenten uitdeelt kan je vaak meer invloed hebben op de uitkomst van de game dan als je flink gefed bent

• Martin0
godofal schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:28:
[...]

dat heb ik ook vaak; mensen hebben niet in de gaten dat met het geflame en negatief gedrag het spel van anderen alleen slechter (en natuurlijk minder leuk) word
als je jezelf positief opstelt in het team door het negatieve te negeren (of iig niet te hard te benadrukken) en complimenten uitdeelt kan je vaak meer invloed hebben op de uitkomst van de game dan als je flink gefed bent
dat heb ik ook altijd, ik speel veel met talon en ik vlieg over de map, dan weer top helpen en dan weer mid en af en toe bot(talon zuigt in bot) en als iemand dan dek ill maakt of mij daarin helpt en kills maken zeg ik GJ of bij de teamfights telkens als we goede getallen maken gewoon blijven complimenteren, win je vaak.

Twitch

• glaaj
Ja positiviteit wint games, alleen als ik met wat vrienden op teamspeak zit en een begint te ragen op elke char wat hem molt om vervolgens te zeggen dat het desbetreffende char OP is, dan wordt het hoog houden van moraal erg lastig.

• Martin0
glaaj schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:33:
Ja positiviteit wint games, alleen als ik met wat vrienden op teamspeak zit en een begint te ragen op elke char wat hem molt om vervolgens te zeggen dat het desbetreffende char OP is, dan wordt het hoog houden van moraal erg lastig.
hehe ook dat ken ik, ik heb een maat die ook altijd zit te ragen, dan zitten wij al van, shier kom op blijf positief, je kunt het, anders help ik wel even.

Twitch

• glaaj
Klopt maar helpen in een 3v3 map (wat wij nogal veel spelen) is wat lastiger als alle 2 je lanes zijn gepushed. En wij hebben ook nog niet echt een vaste team comp dus dat helpt ook niet echt.

• Martin0
haha ja ik speel nog veel bot games, soms een keertje pvp normal, maar dat komt omdat mijn maten nog niet goed zijn, ik zelf ben ook pas lvl 13 bijna 14 en ja ik ben ook niet echt goed, maar ik begin steeds beter te worden, ken al vrij veel termen, ken sommige champs best goed.

Twitch

• glaaj
Ja het spelen op low lvl is vandaag de dag ook niet meer wat het was 2 jaar terug, er word nu zo veel gesmurfed (inclusief mezelf). Probeer zo snel mogelijk van de bot matches af te stappen. De keuzes wat ze maken kloppen totaal niet met hoe een speler zou reageren, hierdoor leer je jezelf ''slechte'' dingen aan, en die zijn weer lastig af te leren.

• Martin0
glaaj schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:56:
Ja het spelen op low lvl is vandaag de dag ook niet meer wat het was 2 jaar terug, er word nu zo veel gesmurfed (inclusief mezelf). Probeer zo snel mogelijk van de bot matches af te stappen. De keuzes wat ze maken kloppen totaal niet met hoe een speler zou reageren, hierdoor leer je jezelf ''slechte'' dingen aan, en die zijn weer lastig af te leren.
ik weet het, maar mijn vrienden zijn nog te slecht voor een goede pvp battle, ik zelf kan aardig goed tegen lvlgenoten, meestal carry ik juist.

Twitch

• valermos
ja maar als je smurfs tegen je hebt win je dat niet ;)
Die hebben veel ervaring en weten exact hoe en wat ze moeten doen. die kunnen de hele game carrien.

• Martin0
valermos schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:00:
ja maar als je smurfs tegen je hebt win je dat niet ;)
Die hebben veel ervaring en weten exact hoe en wat ze moeten doen. die kunnen de hele game carrien.
ja dat is waar, een maat van mij die wel gwn lvl 30 is heeft ook een smurf account, waarmee hij wel eens mee wilt spelen samen met mij, is wel leuk, loop alleen maar achter hem aan en hem te helpen en 300 assists binnen te halen ofzo xD

Twitch

• glaaj
Nee dat is waar, en het spel is ook een stuk groter geworden dan toen ik begon ongeveer 2 jaar terug, inmiddels zijn er over de 100 champs, de metagame is veranderd en mensen kennen en kunnen het spel nu eenmaal beter door hun ervaring.

• Twijfels
is LoL ook bij jullie zo aan het laggen?.. kon net geen eens de shop of profile laden, opnieuw opgestart en kan niet eens inloggen, forums eveneens laden niet normaal

• valermos
kan het helaas niet testen ben op mijn werk atm.

• godofal
  • Niet online

godofal

N3burz schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:27:
is LoL ook bij jullie zo aan het laggen?.. kon net geen eens de shop of profile laden, opnieuw opgestart en kan niet eens inloggen, forums eveneens laden niet normaal
same here, was in ranked champ select en hij deed erg vaag (chat laadde niet, ineens had de helft champs select en kreeg ik random janna, kreeg een PVP.net error, etc etc) dus wou ik restart m'n PC en nu kan ik niet meer inloggen
erg vervelend voor m'n team, aannemende dat zij er wel in zitten
Pagina: 1 ... 77 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.