Het voornaamste argument om geen aparte queues te maken voor trolls en andere mensen die een negatieve sfeer brengen, was vanwege het feit dat een negatieve houding niets te maken heeft met een persoon zijn skill level en hij daar dus ook niet voor aangepakt moet worden. Daar hebben ze tribunal voor uitgevonden, zodat ook de attitude van spelers kan bestraft worden zonder dat het moet in de weg komen van het matchmaking systeem.Vicarious schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 22:01:
[...]
Denk het niet. Het is nog maar in pilot fase. Het is in eerste instantie om te kijken of het allemaal een beetje klopt enzo, of positieve spelers er daadwerkelijk ook in naar voren gaan komen en of het niet misbruikt gaat worden etc. Denk dus dat het in eerste instantie weinig tot geen invloed heeft, maar later misschien verschillende queues zal maken aan de hand van je 'karma' rating.
Vanuit die gedachte lijkt het me dan ook heel onwaarschijnlijk dat ze dit ook maar zouden overwegen, louter vanwege het feit dat dit exact hetzelfde zou zijn als de voorgenoemde situatie maar met een iets andere invalshoek.
Verder denk ik dat het een heel goed initiatief is. Ik ben er redelijk zeker van dat dit een goede stimulans zal zijn voor een hoop mensen om een betere sfeer na te streven.
Edit: het zou nu live moeten zijn
[ Voor 3% gewijzigd door speedzor op 01-10-2012 22:55 ]