Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.606 views

Verwijderd

Nou had het fout wat SK betreft die speelden erg goed. Vooral kevin en ocelote zijn supersterk.
2e game weten ze gewoon een udyr te carryen die 0-5-0 is tot 40 minuten in game.

• deaduser5
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-10 17:50
ben gister ook naar de gamescom geweest, en ik heb dus nog wat van die skincodes over. Heeft iemand misschien nog een nasus of andere skin code om ze te ruilen?

(ik weet niet of dit het juiste topic is om die te vragen)

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
jullie hebben echt geluk ik kon helaas die skins zijn wel erg leuk

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Zo een paar games sona gespeeld en ondanks de successen zijn er toch nog een paar vraag tekens :)
http://www.lolking.net/summoner/euw/26275873#history

In mijn item build van lolpro zit totaal niets aan AP. Haar AP ratio bepaald toch ook de sterkte van haar heal? Ik vind haar heal namelijk erg marginaal...

Wat ik moeilijk vind is om te zien wanneer je in een bepaalde Power Chord zit en wanneer je er in blijft en wanneer je er uit gaat. Soms telt hij namelijk wel bij mij op maar het komt ook vaak voor dat ik helemaal niets ziet optellen.

Wat is jullie mening omtrent Sona AD? Is ze dan nog steeds voldoende support of lever je dan te veel in?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Swanfield schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 07:59:
Zo een paar games sona gespeeld en ondanks de successen zijn er toch nog een paar vraag tekens :)
http://www.lolking.net/summoner/euw/26275873#history

In mijn item build van lolpro zit totaal niets aan AP. Haar AP ratio bepaald toch ook de sterkte van haar heal? Ik vind haar heal namelijk erg marginaal...

Wat ik moeilijk vind is om te zien wanneer je in een bepaalde Power Chord zit en wanneer je er in blijft en wanneer je er uit gaat. Soms telt hij namelijk wel bij mij op maar het komt ook vaak voor dat ik helemaal niets ziet optellen.

Wat is jullie mening omtrent Sona AD? Is ze dan nog steeds voldoende support of lever je dan te veel in?
Met AP versterk je inderdaad haar heal, maar dat ratio is niet heel hoog. Bovendien loop je dan andere support items met aura's als Aegis en/of Stark's mis omdat je die niet gecombineerd met AP kan kopen als support. Je hebt namelijk geen CS, dus ook weinig gold. Je enige inkomen zijn die GP/10 items.

AD sona is wel humor, maar een 'normale' ad carry is over het algemeen sterker. Als je het leuk vindt moet je het gewoon doen (zeker als je duo't of full premade speelt), maar ik zou toch vooral normale ad carries spelen.

Wat die power chord betreft: ik speel nooit Sona, kan ik je niet echt mee helpen, sorry!

[ Voor 12% gewijzigd door Vicarious op 20-08-2012 08:27 ]

Vicariously I live while the whole world dies

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Ik merk geen bugs bij haar Power Chord, dus dat zal eerder aan jou liggen dan.
Onthou dat je geen icoontje met daarin het cijfer 3 krijgt om aan te geven dat je passive klaar is! Je gaat een ander icoontje krijgen met daarin 3 streepjes (de animatie van PC) om aan te geven dat je je extra effect kunt gebruiken. Dus inderdaad, elke keer je passive klaar is gaat hij stoppen met optellen.

Je gaat veel te snel voor een WotA, zelfs wanneer je niet eens een AP carry in je team hebt. Koop een Aegis.

Streaming History

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:44:
Nou had het fout wat SK betreft die speelden erg goed. Vooral kevin en ocelote zijn supersterk.
2e game weten ze gewoon een udyr te carryen die 0-5-0 is tot 40 minuten in game.
Zo sterk kev1n vrijdag & zaterdag bleek te zijn, zo zwak was hij gisteren in de finale. MVP van het tornooi ook trouwens, hetgeen ik redelijk bull vind, de finale moet ook in rekening gebracht worden vind ik. De games dat hij sterk won, werd hij alle early game benefits via zijn team toegegooid (blue buff/ganks/..).

Diamondprox mvp had ik beter begrepen eerlijk gezegd.

• Swanfield
speedzor schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:58:
Ik merk geen bugs bij haar Power Chord, dus dat zal eerder aan jou liggen dan.
Onthou dat je geen icoontje met daarin het cijfer 3 krijgt om aan te geven dat je passive klaar is! Je gaat een ander icoontje krijgen met daarin 3 streepjes (de animatie van PC) om aan te geven dat je je extra effect kunt gebruiken. Dus inderdaad, elke keer je passive klaar is gaat hij stoppen met optellen.

Je gaat veel te snel voor een WotA, zelfs wanneer je niet eens een AP carry in je team hebt. Koop een Aegis.
Ik krijg van mijn passive toch twee zaken? 1 is de eerste standaard attack doet extra damage en twee is wanneer ik cast Q,W of E krijg je de Power Chord extra?

Ok zal mijn Aegis eerder halen. Ik ging juist voor WotA voor extra AP tbv extra heal ;)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• speedzor
Swanfield schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:05:
[...]

Ik krijg van mijn passive toch twee zaken? 1 is de eerste standaard attack doet extra damage en twee is wanneer ik cast Q,W of E krijg je de Power Chord extra?
Ja.. Die twee gebeuren op hetzelfde moment.

Streaming History

• Swanfield
speedzor schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:14:
[...]

Ja.. Die twee gebeuren op hetzelfde moment.
Ok en de Power Chord is toch een eenmalige gebeurtenis? Daarna begint hij toch weer gewoon op 0 en op te tellen?

• speedzor
Swanfield schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:16:
[...]

Ok en de Power Chord is toch een eenmalige gebeurtenis? Daarna begint hij toch weer gewoon op 0 en op te tellen?
Power chord is de naam van de passive. Deze passive bestaat uit een versterkte autoattack en een bijkomend effect afhankelijk van je actieve aura. Jouw passive wordt getrigged elke 3 keer dat je een basic ability gebruikt.

Streaming History

• Swanfield
speedzor schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:19:
[...]

Power chord is de naam van de passive. Deze passive bestaat uit een versterkte autoattack en een bijkomend effect afhankelijk van je actieve aura. Jouw passive wordt getrigged elke 3 keer dat je een basic ability gebruikt.
Ah ok, tnx! Ga binnenkort maar eens ranked proberen met Sona zodra ik dit een beetje onder de knie heb :) Heb in ieder geval al een paar potten gehad waar de ad carry lyrisch was over mij :)

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
Heb het afgelopen weekend weer meegedaan met de Summonerschool Saturday Night Scrim. Dit keer bij de Intermediate match.

Was op zich een leuke match al veranderd het nogal snel in een stomp.
Nadeel? Ik zal nu altijd moeten aan horen dat ik een Sivir met Spellshield 2 keer gestunned heb -_-"

Ik speelde als support Taric dus als jullie een leuke match willen zien is het zeker het kijken waard!

Op 1:28:00 beginnen de bans: http://nl.twitch.tv/summonerschool/b/329090429

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:04:
[...]

Zo sterk kev1n vrijdag & zaterdag bleek te zijn, zo zwak was hij gisteren in de finale. MVP van het tornooi ook trouwens, hetgeen ik redelijk bull vind, de finale moet ook in rekening gebracht worden vind ik. De games dat hij sterk won, werd hij alle early game benefits via zijn team toegegooid (blue buff/ganks/..).

Diamondprox mvp had ik beter begrepen eerlijk gezegd.
Ja ik snap ook niet helemaal waarom SK tegen M5 dezelfde strat gebruikte als tegen CLG.eu
Die strat dat gp een buff solo'ed en dan naar lane teleport is namelijk bedacht door M5 dus zullen ze zeker weten hoe ze het moeten counteren.

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-11 10:13
Wat ik erg slecht vond in het 2e potje van M5 tegen SK dat Yorick zijn blue liet resette. Kon die terug naar basis verliest CS en moet dan ook nog tegen 2 bot...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:33:
[...]

Ja ik snap ook niet helemaal waarom SK tegen M5 dezelfde strat gebruikte als tegen CLG.eu
Die strat dat gp een buff solo'ed en dan naar lane teleport is namelijk bedacht door M5 dus zullen ze zeker weten hoe ze het moeten counteren.
Vind het niet zo gek dat SK geen strat heeft bedacht en hardcore heeft geoefend voor M5. De halve finale was natuurlijk veel belangrijker dan de finale voor de toekomst van het team.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:57:
[...]

Vind het niet zo gek dat SK geen strat heeft bedacht en hardcore heeft geoefend voor M5. De halve finale was natuurlijk veel belangrijker dan de finale voor de toekomst van het team.
Feit is wel dat SK & M5 heel vaak tegen elkaar gescrimd hebben naar voorbereiding van dit tournooi en gaandeweg info uitwisselden met elkaar met betrekking tot CLG.EU. Zo wist SK beter hoe ze CLG.EU konden aanpakken en wist M5 hoe ze SK moesten benaderen na hun sterke prestatie op de vorige IEM.

Win win situation voor M5.
Taric flavor of the month? Dafuq? http://www.lolking.net/ch...-popularity&range=monthly

Verwijderd

Een van de simpelste, beste supports om te (leren) spelen, dus waarom niet ?

Wel vreemd dat ik nog geen overvloed aan sona's gezien heb.
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:55:
[...]

Een van de simpelste, beste supports om te (leren) spelen, dus waarom niet ?
Nouja het is na Alistar ook voor mij de meest gespeelde support, maar had niet verwacht dat hij ZO populair zou zijn. Zeker omdat in soloqueue niemand wil supporten.

• Jeffroiscool
Vicarious schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:31:
[...]

Nouja het is na Alistar ook voor mij de meest gespeelde support, maar had niet verwacht dat hij ZO populair zou zijn. Zeker omdat in soloqueue niemand wil supporten.
Ranged Stun, decent Heal (die hemzelf ook healed), Armor Buff die constant aan staat die ook nog eens armor kan shredden en een ultimate die je damage output van jezelf en je carry gigantisch boosten.

De ideale support imo. Alleen in teamfights valt hij een beetje af omdat hij dichtbij moet komen maar als je lane phase goed en hard wint hou je het wel vol :)

Speelde toevallig ook Taric in die scrim, heerlijk joh ^^

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Verwijderd

Heb Taric 2x gespeeld, afgelopen weekend 1e keer in Ranked, ging opmerkelijk goed met 3/0/25 score xD hij heeft leuke kit en speelt lekker. Zelf verder met Morgana en Katarina wezen oefenen, wereld van verschil wel, vind Kat heerlijk omdat ze geen mana gebruikt en mobiliteit heeft, maar jebus wat een focus op der, vijand malph bewaarde ze ult altijd om mijn ult te cancelen .... slim maar voor mij erg lastig. Morgana moeilijker maar naast heerlijke shield ook lekkere open met stun/curse en enorm gelachen om shaco die telkens probeerde te ganken enkel ik met ult aan gewoon wegliep en hem omlegde xD

Goed LoL weekend (buiten soms te warm!:)

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-11 15:46

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Misschien heb ik er al maanden compleet overheen gekeken, maar is het niet leuk om eens een Tweakers NK LOL te organiseren? :)

• badboyqxy
je moet dan verschillende teams etc gaan vormen is behoorlijk lastig voor elkaar te krijgen

• DominoNL

DominoNL

Mwoa, ik denk dat menig persoon hier toch wel al een aantal spelers in z'n lijst heeft waarmee een team gevormd kan worden? Ik heb geen idee hoe dat te regelen is, maar weet wel dat er mensen zijn met ervaring hierin. Misschien kun je stellen dat alleen de 'captain' lid moet zijn op tweakers?

Mocht iemand zich in ieder geval geroepen voelen om hoofd-organisatie te spelen hou ik me van harte aanbevolen te helpen waar ik kan.

[ Voor 18% gewijzigd door DominoNL op 20-08-2012 15:40 ]

• badboyqxy
de sc2 groep heeft een website gemaakt waarmee ze tornooien konden plannene etc. eventueel kan die site misschien gebruikt worden als die nog in gebruik is tenminste

• speedzor
De verschillen qua niveau lijken me iets te groot om zoiets op te stellen om eerlijk te zijn.
Moesten Nutral, Fenderfuel en ik meedoen met ons normaal team dan zouden er weinig zijn die ons kunnen bekampen aangezien de meeste tweakers -1500 zijn.

Buiten dat zijn de spelers die het langst spelen vaak ook al een tijdje op dit forum en dan ga je iets krijgen van de oude garde vs de nieuwere spelers, wederom met niet zo'n goed gebalanceerde teams.

Het enige dat ik zie werken is dat iedereen in een poule wordt gestoken en daaruit dan de meest efficiënte teams worden berekend, of je stelt restricties op qua elo (en gaat er van uit dat niemand dan op de account van iemand anders speelt).

[ Voor 8% gewijzigd door speedzor op 20-08-2012 15:46 ]

Streaming History

• DominoNL

DominoNL

En als je nou een 'pro-team' aanstelt om alle andere teams te ranken en vervolgens bijvoorbeeld catagorieen alá recreational/amateur/(semi-)pro maakt? Of desnoods de teams zich zelf in die catagorieen op te splitsen? Of dit al op basis van ELO te doen?

Zoals je zelf aangeeft zullen de meeste (tweakers) 900-1500 ELO zijn, wat denk ik bij gecoordineerde teamplay en in-team variables alles al redelijk afvlakt. Wat we dan doen met alle 1500+ ELO spelers is dan weer een andere vraag..
.
Natuurlijk zul je altijd met skill-verschillen blijven zitten, maargoed, dat moet je ook hebben voor een toernooi, anders wordt álles gelijkspel :P

[ Voor 13% gewijzigd door DominoNL op 20-08-2012 15:53 ]

Verwijderd

Teams idee wel leuk, denk dat je best veel ervaring en lol kan beleven. Zou zelf ook afraden om complete teams te draaien maar eerder mensen bij elkaar zetten. Ikzelf heb pas 20 ranked games en heb geen complete groep, maar zou zeker wel meedoen (vakantie daargelaten;)

Verwijderd

DominoNL schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:50:
En als je nou een 'pro-team' aanstelt om alle andere teams te ranken en vervolgens bijvoorbeeld catagorieen alá recreational/amateur/(semi-)pro maakt? Of desnoods de teams zich zelf in die catagorieen op te splitsen? Of dit al op basis van ELO te doen?

Zoals je zelf aangeeft zullen de meeste (tweakers) 900-1500 ELO zijn, wat denk ik bij gecoordineerde teamplay en in-team variables alles al redelijk afvlakt. Wat we dan doen met alle 1500+ ELO spelers is dan weer een andere vraag..
.
Natuurlijk zul je altijd met skill-verschillen blijven zitten, maargoed, dat moet je ook hebben voor een toernooi, anders wordt álles gelijkspel :P
Dan blijft het probleem dus dat speedzor (20xx Elo) en ik (1870 Elo) Moeilijk ergens bij kunnen geplaatst worden terwijl het eerlijk blijft. Ik weet namelijk op Nutral na (1600 Elo, hoort echt hoger ;)) niet van veel mensen op tweakers die boven de 1600 zitten.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 08:06

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb ooit in een grijs verleden een Starcraft II toernooitje gehouden, nou geloof me er zijn altijd drama queens die iets niet eerlijk vinden etc. Daar ga je nooit omheen komen. Maar bij Starcraft hadden we veel meer spelers, dus verschillende leagues, dat gaat hier wat moeilijker worden...

Anyway, ik tik bijna 30 aan dus zal eens zien hoe dat Elo gebeuren in elkaar steekt. Die heimerdinger. Gister een potje met +400 cs farm, had ik Guardian Shield en die Hourglass gekocht. Hahaha.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• DominoNL

DominoNL

@Shavey: Mwoa, ik zou toch complete teams wel prefereren, eventueel kun je een topic aanmaken hier om de mensen die niet compleet zijn de missende spelers te vinden om zo toch tot een team te komen.

@ShoockNoock: Tja, daarmee geef je dus eigenlijk ook een beetje aan dat we behalve jullie 2 á 3 er qua matchmaking weinig problemen zouden moeten zijn en iedereen wel min-of-meer tegenover elkaar zou moeten kunnen staan. Stop je daarbij dat je vanaf de eerste ronde best-of-3 speelt om zo lucky-wins uit te sluiten.

@MrVegeta: Ja, je hebt inderdaad minimaal 40 spelers (8 teams) nodig, maar eigenlijk liever 80 (16 teams) of nóg meer.

• badboyqxy
ligt eraan als je knock out wilt spelen wel, maar als je gewoon een punten systeem invoerd. Dus best of 3 games tegen alle teams en de winnaar krijgt 1 punt

de uiteindelijke winnaar is de gene met de meeste punten

en dan kun je het zelfs al met 3 teams doen bijwizje van spreken

• DominoNL

DominoNL

Ja, daar heb je helemaal gelijk in. En dan zou je zelfs met wat rekenwerk de sterkere teams meer punten waard kunnen laten zijn. Als je dus als enige van een team gewonnen hebt, dat je daar meer punten voor krijgt, dan dat je wint van een team dat zelf nog niets gewonnen heeft, waardoor je een aardig goed zelf-balancerend toernooi kunt spelen.

Verwijderd

Zal de toernooi gedachte wel volgen dan, waar mogelijk wil ik best gaten vullen voor teams, speel zelf met te weinig man voor team. Zal ook wat meer ranked gaan doen, jammere eraan vind ik de drama, die is in customs stuk minder :(

• DominoNL

DominoNL

Ja, ik wil dan hier nog even iederee vragen die graag wilt helpen met het opzetten van een toernooitje mij via een DM hiervan op de hoogte zou willen brengen. Hoeven we het er hier (voorlopig) even niet meer over te hebben.
Als er een toernooitje komt heb ik interesse, maar het wordt inderdaad lastig op te zetten zonder veel gezeik. Aan de andere kant moet je aan het gezeur ook een beetje maling hebben: graag of niet toch? Als je je voor een Alienware toernooi inschrijft kun je ook tegen CLG.EU terechtkomen. Ja, dan verlies je. Nee, je hebt geen kans. Deal with it.

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-11 21:39

Flapmo

and back is gigi!

Vicarious schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:22:
Als er een toernooitje komt heb ik interesse, maar het wordt inderdaad lastig op te zetten zonder veel gezeik. Aan de andere kant moet je aan het gezeur ook een beetje maling hebben: graag of niet toch? Als je je voor een Alienware toernooi inschrijft kun je ook tegen CLG.EU terechtkomen. Ja, dan verlies je. Nee, je hebt geen kans. Deal with it.
Er is altijd een kans ;). But I get your point.

[ Voor 3% gewijzigd door Flapmo op 20-08-2012 16:40 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• 1superheld
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:19
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3jrLg1o67Gs]

De nieuwe champion aangekondigd bij Gamescon.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

beetje zwak filmpje imo
laat vrij weinig zien
ja je ziet alle skills, maar laat een gemiddelde speler ff 5 minuten ermee kloten en die zet een beter filmpje in elkaar dan dit, compleet met combo's en wat handige info

trouwens, vinden jullie het niet ook een beetje irritant worden hoe inconsistent ze zijn met info over nieuwe champs releasen?
de ene keer zie je al een complete skilllist 3 weken van te voren (zoals nu) en andere keren zie je ineens de teaser, reveal en spotlight 2 dagen voor de release

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:05

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ze staan ook niet iedere dag op Gamescom waar ze graag een preview willen hebben voor de bezoekers toch?

[specs]

• godofal
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

true, maar er zijn bijna constant evenementen tegenwoordig
vroeger was het makkelijk: E3, thats it
tegenwoordig heb je van bijna alle grotere studios wel een eige evenement, een heel stel grotere lanparties, game toernooien en een aantal gameconventies per jaar

persoonlijk zou ik het liefste gewoon een standaard format zien en dan de écht bijzondere dingen (dus niet de volgende champ) op evenementen, maar goed, het boeit toch vrij weinig wat ik vind voor riot :P

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Wat betreft het toernooitje: Ik vind het een heel leuk idee. Dan is het natuurlijk wel zaak om de teams een beetje evenredig te verdelen naar vaardigheid. Zo krijg je niet alleen spannender matches, maar is het denk ik ook erg leerzaam voor de mindere spelers. Hoe dat dan opgezet zou moeten worden weet ik niet, maar misschien dat je je wel kan beroepen op de fairness van de Tweakers-leden hier door een soort van gemiddeld ELO na te streven voor je team; Dus geen team van alleen maar 1800+ ELO maar een gebalanceerd team van goede en slechte spelers. Zo kunnen goede spelers ook meedoen als ze zichzelf maar compenseren door iemand aan te nemen die nog niet zo ervaren is in het spelletje. Ga dan mensen vooral niet indelen want dat is alleen maar een bron van drama, maar laat mensen lekker zelf gelijkgezinden zoeken.

Helaas heb ik momenteel niet de mogelijkheid om mee te doen of iets te organiseren, maar ik hoop dat iemand er wel mee aan de slag gaat zodat ik over een maandje als ik weer veel kan spelen mee kan doen aan de tweede editie. :)

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Verwijderd

Hé vergeet mij niet!

Ben op moment 1625 maar heb op top elo 1850:P^^

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:10
zojuist boven de 1000 ELO gekomen :D en dat met ook een hele mooie score:
Afbeeldingslocatie: http://i1179.photobucket.com/albums/x381/raxious/Pwnage.png

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 08:06

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kata is ook echt zo'n one skill champ he.

;)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Raxious schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:45:
[afbeelding]
Tegenstanders team heeft zoveel CC, en toch eindig je zo goed :P.

Of hun zijn heel slecht, of jij heel goed.

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:25

Meneer iCy

swarma

Raxious schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:45:
[afbeelding]
Hmm, van het weekend heb ik meerdere malen met gragas tegenover een katarina gespeeld en ik won elke keer mijn lane. Ik gebruikte dan ook elke keer mijn e spell om te diven, meer voor defence dan voor offence.

11/3/10 en de ander 14/7/9.

[ Voor 3% gewijzigd door Meneer iCy op 21-08-2012 09:28 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:10
gister echt geweldige potjes gehad, op 1 match na alles gewonnen met Kat, en van 930 ELO naar 1050 ELO gegaan :D

Wat ik veel andere kata's zie doen is dat ze niet goed poken met hun Q. Met die nieuwe Q kun je zo gemakkelijk en goed poken dat menig champions niks kunnen doen. Heb atm alleen wat moeite als ik tegenover een Diana sta.

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

[b][message=38781920,noline]Wat ik veel andere kata's zie doen is dat ze niet goed poken met hun Q. Met die nieuwe Q kun je zo gemakkelijk en goed poken dat menig champions niks kunnen doen. Heb atm alleen wat moeite als ik tegenover een Diana sta.
Klopt, ik merkte dat veel kat's dat ook al. Speel geen katarina, maar die q doet wel behoorlijk damage. Maar ik snap niet dat Gragas jou zo heeft lopen feeden :P. Je kan zo makkelijk escapen als je de e maar bewaard.

Ik vind op het moment gragas cool. Tonnen damage en gewoon vluchten/tanken als een baas. Zag op de streams dat gragas vaak werd gepicked, dus ging hem ook maar eens proberen. Had hem enkel in arams gespeeld en mijn ELO is toch zo kut, dus ging hem na 3/4 normals maar in ranked proberen. 6/1 op dit moment.

Maar even terug te komen op de gragas tegen jou.

Ik vind zijn 2e dorans ring wel vreemd, maar waarschijnlijk was hij al meerdere keren dood gegaan. Hoe bouw ik gragas:

Doran's ring
Schoentje
Health/Mana
Sorcery schoentjes
Rod of ages afmaken
Afhankelijk van de damage tegen over mij, indien weinig dan eerst het hoedje indien veel damage dan eerst een rylai ivm extra health.

Daarna verzin ik gewoon wat. Wat het team nodig heeft. Kan tanky zijn of meer damage.

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Niks vreemds aan meerdere dorans items, zijn de meest gold efficiente items voor de stats die ze leveren, zie vaak genoeg 2 of 3 dorans ringen op een caster alvorens de large rod komt.

[specs]

• speedzor
iCy schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:54:
[...]

Klopt, ik merkte dat veel kat's dat ook al. Speel geen katarina, maar die q doet wel behoorlijk damage. Maar ik snap niet dat Gragas jou zo heeft lopen feeden :P. Je kan zo makkelijk escapen als je de e maar bewaard.

Ik vind op het moment gragas cool. Tonnen damage en gewoon vluchten/tanken als een baas. Zag op de streams dat gragas vaak werd gepicked, dus ging hem ook maar eens proberen. Had hem enkel in arams gespeeld en mijn ELO is toch zo kut, dus ging hem na 3/4 normals maar in ranked proberen. 6/1 op dit moment.

Maar even terug te komen op de gragas tegen jou.

Ik vind zijn 2e dorans ring wel vreemd, maar waarschijnlijk was hij al meerdere keren dood gegaan. Hoe bouw ik gragas:

Doran's ring
Schoentje
Health/Mana
Sorcery schoentjes
Rod of ages afmaken
Afhankelijk van de damage tegen over mij, indien weinig dan eerst het hoedje indien veel damage dan eerst een rylai ivm extra health.

Daarna verzin ik gewoon wat. Wat het team nodig heeft. Kan tanky zijn of meer damage.
Een 2de dorans ring wordt bijna altijd gedaan omdat gragas heel mana intensief is.
Zij kit moedigt het spammen heel erg aan: Lage cooldown aoe nuke op z'n Q, redelijke korte cooldown op z'n E wat snelle ganks aanmoedigd, een passive die je healt elke keer dat je abilities gebruikt etc.

Rod of ages is heel situationeel en niet het beste item op gragas.
Je kunt het eventueel kopen wanneer je gedomineerd wordt en serieus tanky moet zijn, maar anders ga je voor abyssal of rabadons.

Sowieso zijn dorans + rod of ages een slechte combo omdat je dan te weinig damage gaat hebben midgame waar je net het beste bent.

Rylais is een zwak item op gragas, enkel je Q krijgt er een voordeel van en het is te weinig om de keuze voor rylais te verantwoorden. Gragas is een AoE nuker, geen tank. Stack dus ook geen health op hem.

Typische itembuild:
Boots3
2x dorans
Kage's lucky pick
Sorcerers/Lucidity
Abyssal/Rabadons, afhankelijk of de vijandelijke AP eng is of niet
Rabadons/Abyssal
Void staff/DFG, afhankelijk of ze veel magres stacken of niet
DFG/Void staff
Situaneel item
Lich bane/Guardians angel/Zhonyas

Streaming History

Verwijderd

iCy schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:54:
[...]

Doran's ring
Schoentje
Health/Mana
Sorcery schoentjes
Rod of ages afmaken

nix vreemd aan meerdere dorans

er zijn 2 goeie builds voor gragas

1) full ap build
dorans ring
boots => sorc shoes na rings
dorans ring
(optional 3rd dorans ring)
RoA (indien 3 dorans kan je deze eventueel na deathcap bouwen, na speedzors comment gelezen te hebben kan je hem maar beter droppen, hij heeft gelijk)
deathcap
lichbane
en dan afhankelijk van situaties
sell ring => DFG , voidstaff, zhonya's, abyssal

2) gp/5 build
philo stone
boots
HoG
KLP
deathcap
lichbane
upgrade KLP => DFG (or EMT very situational)
upgrade philo => Shureleya's
HoG either go randuins if neccessary or just sell it for whatever you want in its place which is gonna help you out

gelijk welke build, pest mid uit lane of kill em en dan hun wraiths stelen en gaan ganken of hun wraiths en je eigen wraiths en verder farmen
met zn body slam is hij ideaal om dit te doen en massaal veel te blijven farmen

dus tegen de tijd dat ik dit getypt heb waren er al twee andere reacties ;w

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 11:35 ]

Verwijderd

hmmmm
voor mij toch een musthave
ik kan niet zo goed verantwoorden waarom misschien kan jij mij uitleggen waarom het situationeel is en niet musthave

mij lijkt mov speed altijd goed :) + de heavenly proc als je body slam doet
tevens vrij handig om sneller turrets neer te krijgen

• speedzor
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:41:
[...]

hmmmm
voor mij toch een musthave
ik kan niet zo goed verantwoorden waarom misschien kan jij mij uitleggen waarom het situationeel is en niet musthave

mij lijkt mov speed altijd goed :) + de heavenly proc als je body slam doet
tevens vrij handig om sneller turrets neer te krijgen
Omdat de rest beter is.

Edit:

Rabadons - Must have op bijna iedere AP, zeker voor een nuker.
Void staff - Zelfde als hierboven
DFG - Must have voor nukers
Abyssal - Gragas is melee range en gaat afgestraft worden door de vijandelijke AP iedere keer dat hij dichtbij komt. Boven op de resistances is het ook
1) goed voor je nuke door de resistance reduce
2) goedkoper en dus makkelijker te halen early game

Edit 2:
Lich bane bouw je wanneer je
1) Weinig AD damage krijgt
2) Ver op voorsprong staat
3) Wat extra damage wilt

Meestal wil je voor je laatste item net geen damage en ga je iets defensiever bouwen, daarom dat Zhonyas meer wordt gebruikt.

[ Voor 43% gewijzigd door speedzor op 21-08-2012 11:47 ]

Streaming History

Verwijderd

abyssal + void
daar zou ik gevoelsmatig dan abyssal altijd laten vallen voor de lichbane
tenzij het echt een ap heavy team is
maar ok
wanneer bouw je lichbane dan wel?

edit : ok al iets duidelijker vanavond dan al eens testen
edit 2 : hartelijk bedankt voor de duidelijke uitleg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 11:51 ]

Verwijderd

Speedz waarom zou je lucidity boots halen op gragas?
Kan je dan niet beter gewoon voor sorc gaan en athene voor de cdr.
Dan kan je denk ik ook abyssal overslaan en die voor je jungle/top overlaten.

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

CDR is sterk op Gragas aangezien zijn Q toch 7s cd heeft en met 20% cdr heb je 100% uptime op je W.
Daarnaast als je voidstaff koopt (wat je heel vaak doet op gragas gezien je een nuker bent) wordt het effect van de 20 flat pen van de boots weer minder goed.

Lucidity, DFG, 4% van masteries en blue pot geeft je maxed cdr, Athenes vindt ik niet echt een item voor Gragas, is meer voor Anivia, Kassadin, Galio en Swain, champs met een toggle ulti/dmg stacking ala kass

[specs]

• Thaikop
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-12-2024
Diana is zo OP, maar ik speel er wel enorm graag mee! Je kan mij adde: Thaiko-p

• GeeJeex
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:54
Thaikop schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:21:
Diana is zo OP, maar ik speel er wel enorm graag mee! Je kan mij adde: Thaiko-p
Waarom? Onderbouw het.

• speedzor
Fanatic_FS schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:15:
CDR is sterk op Gragas aangezien zijn Q toch 7s cd heeft en met 20% cdr heb je 100% uptime op je W.
Daarnaast als je voidstaff koopt (wat je heel vaak doet op gragas gezien je een nuker bent) wordt het effect van de 20 flat pen van de boots weer minder goed.

Lucidity, DFG, 4% van masteries en blue pot geeft je maxed cdr, Athenes vindt ik niet echt een item voor Gragas, is meer voor Anivia, Kassadin, Galio en Swain, champs met een toggle ulti/dmg stacking ala kass
Dit somt het zowat op.

Lucidity op Gragas is één van de weinig AP champs waar het viable op is vanwege bovenstaande redenen.
Je koopt ze enkel wanneer je er vanuit gaat dat je lange poke standoffs gaat hebben en buiten de boots om ook nog genoeg magic pen hebt.
Je hebt een void staff van 40% Magic penetration en een abyssal voor 20 Reduction, dit bovenop je runes en masteries gaat je soms situaties geven waarin het wenselijker is om die 20% CDR te hebben.

Athenes is inderdaad niet echt een item voor gragas, reden te meer omdat je vooral mana gebruikt tijdens het poken en dan gaat er toch niemand dood. Van zodra het gevecht begint doe je je burst en dan is je grootste rol al vervuld.

Edit:

Joepie *O*

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NmjTA.jpg

Streaming History

• Jeffroiscool
speedzor schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:43:
[...]

Dit somt het zowat op.

Lucidity op Gragas is één van de weinig AP champs waar het viable op is vanwege bovenstaande redenen.
Je koopt ze enkel wanneer je er vanuit gaat dat je lange poke standoffs gaat hebben en buiten de boots om ook nog genoeg magic pen hebt.
Je hebt een void staff van 40% Magic penetration en een abyssal voor 20 Reduction, dit bovenop je runes en masteries gaat je soms situaties geven waarin het wenselijker is om die 20% CDR te hebben.

Athenes is inderdaad niet echt een item voor gragas, reden te meer omdat je vooral mana gebruikt tijdens het poken en dan gaat er toch niemand dood. Van zodra het gevecht begint doe je je burst en dan is je grootste rol al vervuld.
Scumbag Speedzor, promote Lucidity en neemt zelf Sorcerer's
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/Xqe5

Meh j/k Sorcerers zijn ook goed ^^

Edit: Gz Speedzor~

Edit 2: Speedzor, waarom boots, 2 pots en 1 ward op back op Janna? :P
Ze is toch al snel genoeg? :D

[ Voor 6% gewijzigd door Jeffroiscool op 21-08-2012 16:58 ]

• speedzor
Jeffroiscool schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:21:
[...]

Edit 2: Speedzor, waarom boots, 2 pots en 1 ward op back op Janna? :P
Ze is toch al snel genoeg? :D
De gewoonte om mid te spelen.. Ik had het pas door dat er iets niet klopte wanneer ik plots 4 pots kon kopen.

Streaming History

Schaamteloze crosspost van fok waar ik ook actief ben:

Ik ben van mezelf ook voor normals de winrates per champion (en per rol) aan het bijhouden. Ik speelde altijd teveel champions en wist niet precies in welke ik nou echt goed was en welke niet dus het doel was om met behulp van statistieken dit te gaan bepalen. Nu had ik van tevoren de volgende verwachtingen:
- Qua rollen de volgende verdeling in winpercentages van hoog naar laag: jungle, top, mid, support, ad (niet dat ik slecht ben in support, maar solo is support gewoon lastig om al teveel invloed te hebben)
- Jungle: vooral goed in tanky junglers met veel CC als J4, Maokai, Alistar
- Top: vooral goed in tanky tops met sustain (warwick, irelia, olaf, lee sin)
- Mid: daarin speelde ik vooral Kennen, Galio en Gragas omdat ik neit vaak mid kan spelen. Daar heb ik dus weinig gevarieerd
- Support: beste met Taric en Alistar
- AD carry: lowest winrate en beste met Ashe
- Flinke hoeveelheid champions wegstrepen omdat ik er echt teveel speelde (30+)

Nu zijn we even onderweg en kom ik op het volgende:
- Qua winrate sta ik verrassend genoeg met mid het hoogste. Ik ben niet echt een goede mid, maar de champions die ik mid speel speel ik wel vrij goed en het zijn ook champions die redelijk goed andere lanes kunnen ganken en veel invloed hebben tijdens teamfights. Top en jungle zijn inderdaad daarbuiten mijn beste rollen. Dat cijfer is ook betrouwbaarder, want meer games. AD carry heb ik <50% winrate en support ~55%.
- Jungle zijn tanky cc champions inderdaad het beste voor mij (hoge winrates met Mao, Alistar en J4), maar ook Shyvana bleek voor mij een erg goede pick. Ook erg tanky, maar geen CC en vooral een counterjungler/farmer. Champions als Nocturne, Lee Sin, Xin vond ik leuk om te spelen (want hoge damage) maar ik heb moeite om een balans te vinden tussen damage en tanky bouwen met die champions.
- Top bleek ik vrij slecht in Irelia (40% winrate) maar wel heel goed in Warwick (~70% winrate over ~25 games). Tevens zijn Malphite en Kennen vrij goede top lanes voor mij.
- Mid win ik bijna altijd met Galio, ben ik niet veel aan Gragas toegekomen (1 game en die verloor ik) en haal ik ~60% met Kennen. Mids als Karthus e.d. heb ik te weinig gespeeld om daar goed mee overweg te kunnen, met andere mids dan de genoemde 3 heb ik een (verreweg) lager winpercentage dan 50%
- Support ben ik het beste met 'traditionele' supports als Taric en Soraka. Aggressieve supports als Blitz en Leona ben ik wat minder goed in.
- AD carry is Ashe voor mij waardeloos. Ik heb steeds het idee dat ik het wel aardig doe, maar ik krijg altijd dik veel assists en vrijel geen kills waardoor ik lategame poep ben. Verrassend genoeg doe ik het met Ezrael heel goed (65% winrate) en met Tristana enigszins ok. Wel apart, want Ez zie ik als een redelijke high skill champ met veel skillshots en snelle plays en daar ben ik meestal niet zo goed in.
- Ik heb inderdaad flink wat champions weggestreept en speel nu per rol maximaal 4 poppetjes en sommige poppetjes speel ik in meerdere rollen (alistar jungle en support, kennen top en mid). Totaal speel ik nu dus zo'n 15 champions. Als junglers ben ik bijvoorbeeld van Lee Sin, Udyr, Skarner en Mundo afgestapt. Udyr en Skarner bevallen me op zich goed, maar ik merkte dat ik vaak flink gekite wordt met al die CC van tegenwoordig. Top ben ik van o.a. Irelia, Lee Sin en Olaf afgestapt en verrassend genoeg bleek ik een waardeloze ashe terwijl ik dacht dat dat mn beste ad carry was.

Al met al weer redelijk wat van geleerd en het is leuk om bij te houden.

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 19:51

psyy138

blackbulls.nl

ik heb trouwens een nieuwe build op mf :) en dies egt pro vind ik dan he haha :D

beserker greaves, bt, trinity , ie , phantom dancer , guardian angel
ad pen / ad , armor , mr/lvl , ad
en 21-9-0 als masteries.

wat vinden jullie ervan ? trinity doet egt tons of damage met je q samen. vooral early game.
http://www.lolking.net/summoner/euw/287456#history zie history O-)

[ Voor 10% gewijzigd door psyy138 op 22-08-2012 10:26 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Verwijderd

psyy138 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:25:
ik heb trouwens een nieuwe build op mf :) en dies egt pro vind ik dan he haha :D

en 21-9-0 als masteries.

wat vinden jullie ervan ? trinity doet egt tons of damage met je q samen. vooral early game.
dus en blood thirster en trinity force en infinite edge ?

Jij moet wel een goddelijke farmer zijn :p

en 21-9-0 als masteries.

early game en trinity gaat niet echt samen. Dat item kost 4k gold.

• speedzor

en 21-9-0 als masteries.

Teveel geld voor te weinig damage erbij, iedere andere AD carry zou meer damage moeten doen dan jij op dat moment.

Geen goed idee.

@PP: Mooie methode, zo ga je stijgen ;)

Streaming History

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:28:
[...]

dus en blood thirster en trinity force en infinite edge ?

Jij moet wel een goddelijke farmer zijn :p
tog lukt me het goed ( zie history )

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Jeffroiscool

en 21-9-0 als masteries.

MF's cooldowns zijn te hoog om een TF te warranten.

Het is leuk dat het werkt met je Q maar de dmg increase blijft hetzelfde.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Jeffroiscool schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:29:
[...]

MF's cooldowns zijn te hoog om een TF te warranten.

Het is leuk dat het werkt met je Q maar de dmg increase blijft hetzelfde.
zou last whisper dan beter zijn dan trinity ofwat?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Verwijderd

Je weet dat een Crit van IE al meer damage doet dan de proc van je Tri?
En daarnaast is een IE goedkoper.
En je hebt het over early game, maar early game eindigd zon beetje als jij je Tri af hebt (aangezien ie zo duur is).
Daarnaast heb je de volgorde Berserkers (920g) -> BT (3000g) -> Tri (4070G) -> IE (3830G) -> PD (2895G)
Oftewel, je meent in "Early stage" al MINIMAAL 7990G bij elkaar gesprokkeld te hebben om je Tri te kopen?

• Jeffroiscool
psyy138 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:32:
[...]

zou last whisper dan beter zijn dan trinity ofwat?
Yup, je skills scalen op AD dus die gaan meer dmg doen en je penetrate ze beter :)
Vind LW een standaard buy tenzij de vijand echt zo'n team heeft die geen armor koopt.

Ik heb een aantal pro's zien zeggen dat een LW als 2e grote item (na je IE) je free 100 elo oplevert omdat het zo'n goed en underrated (vooral op low elo) item is.

• speedzor
Vicarious schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:35:
Ik heb een aantal pro's zien zeggen dat een LW als 2e grote item (na je IE) je free 100 elo oplevert omdat het zo'n goed en underrated (vooral op low elo) item is.
Mijn build op veel AD carries is IE + Zeal + LW alvorens ik m'n PD afmaak, dus ik kan daar wel akkoord mee gaan. Ga toch eerst voor een zeal, dat werkt nog steeds het best samen met een IE.

Streaming History

speedzor schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:37:
[...]

Mijn build op veel AD carries is IE + Zeal + LW alvorens ik m'n PD afmaak, dus ik kan daar wel akkoord mee gaan. Ga toch eerst voor een zeal, dat werkt nog steeds het best samen met een IE.
hangt denk ik ook van je ad carry af. Op Ashe kun je die Zeal wel missen, op Vayne is hij oko vanwege je silver bolts e.d. wel erg lekker.

Verwijderd

Ik zie er zeker graten in. Onlangs raadde ik het nog aan toen ik support speelde met randoms aan mn ad carry, maar werd geflamed door het team omdat niemand van het enemy team armor bouwde. Onterechte flame leek me, maar had dit graag bevestigd gehad of uitgelegd waarom niet.

• Jeffroiscool
speedzor schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:37:
[...]

Helemaal mee eens, op Ezreal/Graves kan je die zeal overslaan door hun abilities though en hem erna bouwen.
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:38:
[...]

Ik zie er zeker graten in. Onlangs raadde ik het nog aan toen ik support speelde met randoms aan mn ad carry, maar werd geflamed door het team omdat niemand van het enemy team armor bouwde. Onterechte flame leek me, maar had dit graag bevestigd gehad of uitgelegd waarom niet.
Als je vijand nog geen armor bouwt blijft het een goede aankoop. Iedereen heeft een base armor die je kan penetraten en vrijwel elke jungler (afgezien van AP junglers) hebben Armor runes en base armor/lvl scaling.

De reden dat je hem vroeg koopt is zodat je hem nog net in laning phase hebt eventueel en dat ze eigenlijk niet meer kunnen traden met je waarop je de tegenstanders voor blijft.

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Toevallig pas ergens iets gelezen over de keuze van BT vs. LW.
In principe is een LW dus beter dan een full stacked BT wanneer de tegenstander boven de 100 armor zit, zitten ze daar onder; dan kun je het best voor een BT gaan en zorgen dat die fully stacked blijft.

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Vicarious schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:27:
Schaamteloze crosspost van fok waar ik ook actief ben:

Ik ben van mezelf ook voor normals de winrates per champion (en per rol) aan het bijhouden. Ik speelde altijd teveel champions en wist niet precies in welke ik nou echt goed was en welke niet dus het doel was om met behulp van statistieken dit te gaan bepalen. Nu had ik van tevoren de volgende verwachtingen:
- Qua rollen de volgende verdeling in winpercentages van hoog naar laag: jungle, top, mid, support, ad (niet dat ik slecht ben in support, maar solo is support gewoon lastig om al teveel invloed te hebben)
- Jungle: vooral goed in tanky junglers met veel CC als J4, Maokai, Alistar
- Top: vooral goed in tanky tops met sustain (warwick, irelia, olaf, lee sin)
- Mid: daarin speelde ik vooral Kennen, Galio en Gragas omdat ik neit vaak mid kan spelen. Daar heb ik dus weinig gevarieerd
- Support: beste met Taric en Alistar
- AD carry: lowest winrate en beste met Ashe
- Flinke hoeveelheid champions wegstrepen omdat ik er echt teveel speelde (30+)

Nu zijn we even onderweg en kom ik op het volgende:
- Qua winrate sta ik verrassend genoeg met mid het hoogste. Ik ben niet echt een goede mid, maar de champions die ik mid speel speel ik wel vrij goed en het zijn ook champions die redelijk goed andere lanes kunnen ganken en veel invloed hebben tijdens teamfights. Top en jungle zijn inderdaad daarbuiten mijn beste rollen. Dat cijfer is ook betrouwbaarder, want meer games. AD carry heb ik <50% winrate en support ~55%.
- Jungle zijn tanky cc champions inderdaad het beste voor mij (hoge winrates met Mao, Alistar en J4), maar ook Shyvana bleek voor mij een erg goede pick. Ook erg tanky, maar geen CC en vooral een counterjungler/farmer. Champions als Nocturne, Lee Sin, Xin vond ik leuk om te spelen (want hoge damage) maar ik heb moeite om een balans te vinden tussen damage en tanky bouwen met die champions.
- Top bleek ik vrij slecht in Irelia (40% winrate) maar wel heel goed in Warwick (~70% winrate over ~25 games). Tevens zijn Malphite en Kennen vrij goede top lanes voor mij.
- Mid win ik bijna altijd met Galio, ben ik niet veel aan Gragas toegekomen (1 game en die verloor ik) en haal ik ~60% met Kennen. Mids als Karthus e.d. heb ik te weinig gespeeld om daar goed mee overweg te kunnen, met andere mids dan de genoemde 3 heb ik een (verreweg) lager winpercentage dan 50%
- Support ben ik het beste met 'traditionele' supports als Taric en Soraka. Aggressieve supports als Blitz en Leona ben ik wat minder goed in.
- AD carry is Ashe voor mij waardeloos. Ik heb steeds het idee dat ik het wel aardig doe, maar ik krijg altijd dik veel assists en vrijel geen kills waardoor ik lategame poep ben. Verrassend genoeg doe ik het met Ezrael heel goed (65% winrate) en met Tristana enigszins ok. Wel apart, want Ez zie ik als een redelijke high skill champ met veel skillshots en snelle plays en daar ben ik meestal niet zo goed in.
- Ik heb inderdaad flink wat champions weggestreept en speel nu per rol maximaal 4 poppetjes en sommige poppetjes speel ik in meerdere rollen (alistar jungle en support, kennen top en mid). Totaal speel ik nu dus zo'n 15 champions. Als junglers ben ik bijvoorbeeld van Lee Sin, Udyr, Skarner en Mundo afgestapt. Udyr en Skarner bevallen me op zich goed, maar ik merkte dat ik vaak flink gekite wordt met al die CC van tegenwoordig. Top ben ik van o.a. Irelia, Lee Sin en Olaf afgestapt en verrassend genoeg bleek ik een waardeloze ashe terwijl ik dacht dat dat mn beste ad carry was.

Al met al weer redelijk wat van geleerd en het is leuk om bij te houden.
Ik geloof niet in ELO hell, dat je laag blijft door je teamleden. Zoals al vaak gezegd is er in elke game 1 constante factor, en dat ben je.

Je kunt echter nog wel altijd pech hebben met je groepen. Dus als je met een specifieke champion veel verliest, ligt het dan echt aan de hero? Of meer aan de groep. Ik heb al heel lang niet meer met jou samen gespeeld maar toen wij dat nog wel eens deden speelde je een goede Olaf. Mijn vraag is eigenlijk over hoeveel games het gaat dat je het hebt bijgehouden? Als het om 20-30 games gaat dan spreken de statistieken voor zich, bij 10 games of minder zou ik niet al te snel heroes afstrepen, helemaal niet degene die je leuk vindt.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 10:31
nah elo hell bestaat echt wel dus :) ik heb een account voor de fun op 900 zitten, en het is moeilijker om die weer rond de 1100 te krijgen dan winnen op mijn 193x account. dus tja
Forn schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:59:
[...]

Ik geloof niet in ELO hell, dat je laag blijft door je teamleden. Zoals al vaak gezegd is er in elke game 1 constante factor, en dat ben je.

Je kunt echter nog wel altijd pech hebben met je groepen. Dus als je met een specifieke champion veel verliest, ligt het dan echt aan de hero? Of meer aan de groep. Ik heb al heel lang niet meer met jou samen gespeeld maar toen wij dat nog wel eens deden speelde je een goede Olaf. Mijn vraag is eigenlijk over hoeveel games het gaat dat je het hebt bijgehouden? Als het om 20-30 games gaat dan spreken de statistieken voor zich, bij 10 games of minder zou ik niet al te snel heroes afstrepen, helemaal niet degene die je leuk vindt.
elo hell? Hoe kom je daar ineens bij dan? :D Ik heb nooit gezegd dat er een elo hell bestaat.

En ja, sommige champs heb ik misschien wat aan de vroege kant weggestreept, maar dat heeft dan meerdere redenen dan alleen het winpercentage. Sommige champions vond ik toch al niet superleuk om te spelen en met sommige champions merk je gewoon in teamfights dat je weinig invloed hebt bijvoorbeeld. Zo had ik met Udyr moeite om 50% winrate te halen terwijl ik zelf altjid vond dat ik Udyr wel redelijk speelde. Echter omdat ik door heel veel CC altijd gekite wordt word ik in teamfights altijd hard opgeblazen. Misschien ook omdat ik er te snel inren dan voor deze champ goed is, zou goed kunnen. Maar mijn speelstijl verander ik niet zo snel. Lee Sin vond ik wel leuk om mee te spelen, maar daarbij heb ik dus wel 30+ games gespeeld waarvan ik amper 40% won. Dan kun je wel redelijk safe de conclusie trekken dat Lee Sin niet de champion voor mij is.

[ Voor 10% gewijzigd door Vicarious op 22-08-2012 11:21 ]

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

ja maar wat is low ? ik zit nu op 1400 elo

O.R.C. Black Bulls Rugby

psyy138 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:17:
[...]

Daar is niet echt een vastomlijnde definitie voor. Voor pro s is alles <2k low elo en voor mij is <900 low elo :P Wat ik bedoel te zeggen is dat Last Whisper over het algemeen naarmate je ELO hoger wordt meer en sneller gebuild zal worden op AD carries.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Vicarious schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:19:
[...]

Daar is niet echt een vastomlijnde definitie voor. Voor pro s is alles <2k low elo en voor mij is <900 low elo :P Wat ik bedoel te zeggen is dat Last Whisper over het algemeen naarmate je ELO hoger wordt meer en sneller gebuild zal worden op AD carries.
ik zal is kijken wat lw doet ipv tf, maar vanavond niet 8)

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Jeffroiscool
psyy138 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:17:
[...]

Sommige mensen trekken de grens op 1500 elo, andere op 1700.

Ikzelf denk dat het echt rond 1700-1800 is dat je hoog zit.
Alles eronder maken mensen nog steeds teveel fouten in een of ander opzicht.

Jeffroiscool schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:23:
[...]

Sommige mensen trekken de grens op 1500 elo, andere op 1700.

Ikzelf denk dat het echt rond 1700-1800 is dat je hoog zit.
Alles eronder maken mensen nog steeds teveel fouten in een of ander opzicht.
Man ik zag gister toevallig een game van lollerpwn op ~1700 Elo en de fouten die daarin werden gemaakt waren ook vet bizar. Overextenden, chasen, in lane blijven hangen met zeer low health terwijl er champs mia zijn etc. etc. Als je jezelf terugkijkt sla je jezefl ook regelmatig voor de kop. Alleen zijn die spelers mechanisch veeeeel beter dan ik (lasthitten, reactievermogen, juken, hectische teamfights etc.).

• Jeffroiscool
Vicarious schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:28:
[...]

Man ik zag gister toevallig een game van lollerpwn op ~1700 Elo en de fouten die daarin werden gemaakt waren ook vet bizar. Overextenden, chasen, in lane blijven hangen met zeer low health terwijl er champs mia zijn etc. etc. Als je jezelf terugkijkt sla je jezefl ook regelmatig voor de kop. Alleen zijn die spelers mechanisch veeeeel beter dan ik (lasthitten, reactievermogen, juken, hectische teamfights etc.).
Hehe ik ken het.

Ik vind dat ik mechanisch best goed speel, mijn problemen liggen meer in wanneer kan ik er in gaan en wanneer niet.
Daarbij main ik support en daarmee carryen lukt mij gewoon niet :-(
Je blijft afhankelijk van je team.

Wat ik ook fout doe is toch nog willen CSen wanneer ik gezoned word en wat ik moest accepteren is dat je gewoon niet meer kan lasthitten als hij je daardoor flink kan harrassen want dat is gewoon dom. Je verliest je lane gewoon en je komt er alleen bovenop door een paar ganks en door gold items te kopen.

Ik weet het en nog doe ik het niet goed :-(
Hoevaak ik al heb meegemaakt van: Er is een kans dat als ik net deze minion pak ik keihard geganked word en dood ga en ja hoor dat gebeurd dan ook.

:-(

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Vicarious schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:17:
[...]

elo hell? Hoe kom je daar ineens bij dan? :D Ik heb nooit gezegd dat er een elo hell bestaat.

En ja, sommige champs heb ik misschien wat aan de vroege kant weggestreept, maar dat heeft dan meerdere redenen dan alleen het winpercentage. Sommige champions vond ik toch al niet superleuk om te spelen en met sommige champions merk je gewoon in teamfights dat je weinig invloed hebt bijvoorbeeld. Zo had ik met Udyr moeite om 50% winrate te halen terwijl ik zelf altjid vond dat ik Udyr wel redelijk speelde. Echter omdat ik door heel veel CC altijd gekite wordt word ik in teamfights altijd hard opgeblazen. Misschien ook omdat ik er te snel inren dan voor deze champ goed is, zou goed kunnen. Maar mijn speelstijl verander ik niet zo snel. Lee Sin vond ik wel leuk om mee te spelen, maar daarbij heb ik dus wel 30+ games gespeeld waarvan ik amper 40% won. Dan kun je wel redelijk safe de conclusie trekken dat Lee Sin niet de champion voor mij is.
Bedoelde dat meer om je team de schuld te geven van je lage winrate met een champion ten op zichte van je lage elo. Eerste kan naar mijn mening, tweede niet. Misschien wat ver gezocht, maar daarom had ik het erbij gehaald.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Mjah zolang de getalllen maar hoog genoeg zijn blijf jezelf (en in dit geval dus de champion) de enige constante factor. Ben het met je eens dat ik sommige champs misschien aan de vroege kant heb afgeschreven, maar ik heb niet de tijd om met de 30+ champs ook allemaal 30+ games te spelen (dat zijn 900 games!), dus je moet wat :P Het is in ieder geval betrouwbaarder dan random maar wat proberen.

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Jeffrey0416 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:05:
nah elo hell bestaat echt wel dus :) ik heb een account voor de fun op 900 zitten, en het is moeilijker om die weer rond de 1100 te krijgen dan winnen op mijn 193x account. dus tja
Ik ben door trollers/afkers/kiddows voornamelijk direct naar de 800 gekomen. Door een kameraad van me nog lager. Er uitkomen is echt een hell. Zo had ik afgelopen zondag 7 wins van de 8 games en afgelopen maandagavond heb ik 2 keer een carry gespeeld in een game waarvan de 4 andere feedde. 2x verloren, terwijl je er echt niets aan kan doen.

1 ervan zat mijn support continue voor mij, terwijl ik regelmatig vroeg om achter mij te blijven. Probeerde haar wel elke keer te redden met mijn e, maar dat lukt helaas niet zo goed. Focus op enemy lukte wel, maar kreeg ze niet dood want anders ging ik zelf dood. Suicide kill doe ik allen als ik beide mee krijg of als de jungler erbij aanwezig is.

De andere game kwam mijn support veels te laat, bij de 9e minuut was hij er pas. Kon me zelf redden (had toen 1 kill en geen death), maar toen hij kwam ging hij chasen en daardoor feeden. De rest van de team deed het ook niet lekker.

Uiteraard heeft iedereen wel slechte potjes, maar ik denk dat elo hell degelijk wel bestaat. Bij een hogere elo heb je uiteraard ook nog steeds trollers/kiddows/afk, maar in mindere mate.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-11 12:52

Nutral

gamer/hardware freak

elohell geloof ik niet in, omdat je zelf de enige bent die hetzelfde is door de games, als je niet genoeg wint is er altijd een bepaalde reden waardoor je niet het meeste uit de situatie haalt.

Last whisper is trouwens verdomd goed als 2e item, gegarandeerde 20% damage increase + 40 ad is gewoon erg goed, vooral ad caster achtige (graves/ezreal/miss fortune/varus)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die discussie komt ook elke maand weer terug zeg :+ Elo hell bestaat wel én niet; afhankelijk van wat je vindt dat het begrip betekent. Er zijn twee mogelijke betekenissen (toegegeven; ze lijken wat op elkaar, maar er is een belangrijk verschil):
  1. Elohell is een vaste range van Elo waar je, als je er in terecht komt, niet meer uitkomt. Ongeacht hoe goed je bent. Zeg 900-1300. Dit is de populaire definitie van Elo hell.
  2. Elohell is een range van Elo, nabij de Elo waar een speler op hóórt te staan, waarin diegene moeite heeft de games te beslissen door zijn/haar aanwezigheid. Bijvoorbeeld; ik ben 1300, mijn Elo hell is 1000-1300.
1 bestaat niet (simpele statistiek), 2 bestaat wel (logisch nadenken, als je niet veel beter bent dan je omgeving ligt je bijdrage in het team dichter bij de andere leden)
/discussie :)

Bottomline; gegeven genoeg games kom je altijd op een Elo uit die ligt in de buurt van wat je daadwerkelijk hoort te hebben. De enige constante door al die games heen ben jij en de tegenpartij heeft een grotere kans op een idioot dan je eigen team.
Tweede bottomline: Elo hell is 100% afhankelijk van hoe goed jij bent; Elo hell is niet voor iedereen gelijk.

Kort door de bocht misschien, maar dat is het verschil en daarom lult iedereen consequent langs elkaar heen in die welles-nietes discussies :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

kunnen mensen al dingen over rengar roepen? snap dat die er is, nog weinig tijd gehad om verder wat van op te vissen, krijg idee dat die niet OP is (zoals nieuwe champs wel eens last van hebben;))

Verwijderd

Irelia gisteren gekocht om ranked mee te doen ;D.

Haar ulti is even wennen zeg.
Ze is wel fijn alleen om een enemy op 1 lane dood te krijgen is nog vrij lastig vind ik zelf.

• nukidin247
  • Laatst online: 29-09 10:55
Cloud schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:55:
Die discussie komt ook elke maand weer terug zeg :+ Elo hell bestaat wel én niet; afhankelijk van wat je vindt dat het begrip betekent. Er zijn twee mogelijke betekenissen (toegegeven; ze lijken wat op elkaar, maar er is een belangrijk verschil):
  1. Elohell is een vaste range van Elo waar je, als je er in terecht komt, niet meer uitkomt. Ongeacht hoe goed je bent. Zeg 900-1300. Dit is de populaire definitie van Elo hell.
  2. Elohell is een range van Elo, nabij de Elo waar een speler op hóórt te staan, waarin diegene moeite heeft de games te beslissen door zijn/haar aanwezigheid. Bijvoorbeeld; ik ben 1300, mijn Elo hell is 1000-1300.
1 bestaat niet (simpele statistiek), 2 bestaat wel (logisch nadenken, als je niet veel beter bent dan je omgeving ligt je bijdrage in het team dichter bij de andere leden)
/discussie :)

Bottomline; gegeven genoeg games kom je altijd op een Elo uit die ligt in de buurt van wat je daadwerkelijk hoort te hebben. De enige constante door al die games heen ben jij en de tegenpartij heeft een grotere kans op een idioot dan je eigen team.
Tweede bottomline: Elo hell is 100% afhankelijk van hoe goed jij bent; Elo hell is niet voor iedereen gelijk.

Kort door de bocht misschien, maar dat is het verschil en daarom lult iedereen consequent langs elkaar heen in die welles-nietes discussies :P
Misschien moet je dat in de waarschuwing zetten, ik heb geen zin om mijn wijsvinger spieren extra te gebruiken voor het scrollen, alleen omdat mensen niet weten wat elo hell is... :9
Jouw stream ging net offline. edit: nvm, alweer terug.

Verwijderd

Was even aan het spectaten. Zag dat je duo que doet.
Al betere ervaring mee? Ik heb er eerlijk gezegd nooit veel aan gehad qua elo halen of leuke potjes krijgen.
Jouw team lijkt altijd veel slechter als je duo-ed. En als je niet duo-ed lijken de gasten die het wel doen juist altijd niet te carryen.

• speedzor
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:52:
[...]

Was even aan het spectaten. Zag dat je duo que doet.
Al betere ervaring mee? Ik heb er eerlijk gezegd nooit veel aan gehad qua elo halen of leuke potjes krijgen.
Jouw team lijkt altijd veel slechter als je duo-ed. En als je niet duo-ed lijken de gasten die het wel doen juist altijd niet te carryen.
Ik ben momenteel niet aan het streamen en al zeker niet aan het duoqueuen :P

Zeker dat je naar de juiste stream keek?
Ik heb de afgelopen maanden 1x duo gegaan in een moment van uiterste wanhoop, maar ik had het beter niet gedaan.

Streaming History

Pagina: 1 ... 60 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.