Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.606 views

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:41

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Hij lag vrij bovenin de brush. Even ter referentie (dit is geen daadwerkelijke screenie, gewoon even Google Images)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i8dwI.jpg

Daar waar die champ in de brush staat, daar stond hij ook ongeveer (was Jarvan btw). Dan zou je toch gewoon vision moeten hebben of ligt het aan mij?
Alleen als de ward helemaal rechtsboven dat bosje tegen de muur aanstaat misschien niet.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Als ik doodga met karthus kan ik niet altijd mijn ulti meer doen terwijl ik fulll mana heb

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

ik geloof dat je die niet kan doen zodra je een van je andere skills al hebt gedaan, maar dit weet ik niet zeker

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-11 11:43
Je kan niet in de laatste 3 seconden van je passive je ult gebruiken - Je hebt de tijd nodig om hem helemaal te channellen, dus waarschijnlijk doe je het te laat. (Je mana maakt trouwens niks uit- al je abilities kosten dan geen mana ;) )

[ Voor 19% gewijzigd door Bas_De_Beer op 13-08-2012 23:09 ]

• apNia

apNia

Vicarious schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:26:
Alleen als de ward helemaal rechtsboven dat bosje tegen de muur aanstaat misschien niet.
m'n ward stond IN de brush

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Jarvan, misschien dat zijn spear niet zichtbaar is bij een ward?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

apNia schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:51:
[...]

m'n ward stond IN de brush
sorry, ik bedoelde rechtsboven IN dat bosje. Dus je hebt dat bosje, en daar in het uiterste rechtsbovenhoekje daarvan een ward.

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 19:51

psyy138

blackbulls.nl

Vicarious schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:58:
[...]

sorry, ik bedoelde rechtsboven IN dat bosje. Dus je hebt dat bosje, en daar in het uiterste rechtsbovenhoekje daarvan een ward.
volgens mij zit er een soort kronkel in die muur bij dat bosje. als je snapt wat ik bedoel 8)
dus als je hem daar hebt staan dat je um net niet ziet. als je via de geheime manier een ward plaatst( de bush erboven via de muur bla bla bla ) dan zie je ook niet alles om precies de zelfde reden.

O.R.C. Black Bulls Rugby

psyy138 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:34:
[...]

volgens mij zit er een soort kronkel in die muur bij dat bosje. als je snapt wat ik bedoel 8)
dus als je hem daar hebt staan dat je um net niet ziet. als je via de geheime manier een ward plaatst( de bush erboven via de muur bla bla bla ) dan zie je ook niet alles om precies de zelfde reden.
DAT ZEG IK, GAMMA

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

O.R.C. Black Bulls Rugby

• apNia

apNia

Welke kronkel bedoelen jullie? Ik heb de locatie van m'n ward aangekaart met rood.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6JW7q.jpg

• godofal
  • Niet online

godofal

en als de game de muur zo bekijkt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/q8nrZ.jpg
dan ziet je ward de andere helft dus niet
ik zeg niet dat het logisch is, maar blijkbaar is het zo 8)7

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

apNia schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:52:
Welke kronkel bedoelen jullie? Ik heb de locatie van m'n ward aangekaart met rood.

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/658589.jpg

let niet op mijn mspaint teken kunsten ..
maar zoiets zit er uit geloof ik dus zou je theoretisch de andere kant niet zien.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 15:32
Ik denk dat als je ward echt precies in het midden van de rode cirkel staat, je gewoon overzicht hebt. Maar als deze iets meer naar boven en meer naar rechts is geplaatst, je de dode hoek te pakken hebt. Zoals ik al zei: kwestie van pixels.

• apNia

apNia

Sick! OK good to know :)
Hij stond echt heel erg bovenin de brush volgens mij. Jammer wat dat betreft dat ik niet makkelijk een replay kan recallen zoals dat bij Dota2 kan. De kans dat het weer gebeurt is klein natuurlijk, maar van een gamedeveloper-point-of-view vind ik het interessant om te weten hoe het exact werkt. Bedankt voor de duidelijke uitleg, voortaan iets meer in het midden van de brush dus!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

apNia schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:40:
Sick! OK good to know :)
Hij stond echt heel erg bovenin de brush volgens mij. Jammer wat dat betreft dat ik niet makkelijk een replay kan recallen zoals dat bij Dota2 kan. De kans dat het weer gebeurt is klein natuurlijk, maar van een gamedeveloper-point-of-view vind ik het interessant om te weten hoe het exact werkt. Bedankt voor de duidelijke uitleg, voortaan iets meer in het midden van de brush dus!
ik zet ze meestal links boven aan neer aan de andere kant of links boven in die bush

O.R.C. Black Bulls Rugby

• godofal
  • Niet online

godofal

ah leukleukleuk
ik kom uit de lanefase als graves met een dikke feed: loop 130 minions voor op vijandige graves en heb een aantal (~5 ofzo) kils
ik kom mid terwijl er 4 van hun zijn tegen 1 van ons, ik QR, melt 3/4 van iedereens HP eraf
vervolges positioneer ik mezelf iets minder handig en ga dood, maar vervolgens kan zilean (mid, was 2/7 ofzo met nog minder farm dan vijandige graves) het niet loslaten
hele match op doorgegaan totdat we uiteindelijk verloren, hij weigerde gewoon mij te speedboosten/ultien wanneer het nodig was, bovendien trapte ze mij elke keer hard (blitz flashed over de muur en trekte me mee :X )
zal wel iets te maken hebben met de 3 farms die ik mid pakte terwijl hij er niet was en mij wegpingde (fed graves>>>fed zilean)
/rant

gaat erg lekker met graves, vind het zo lekker om gewoon in 1x alle squishies neer te halen met een leuke EQR combo en dan weg te lopen met W :D

om de een of andere reden weten mensen ook niet dat je met je R lekker kan snipen })

[ Voor 6% gewijzigd door godofal op 14-08-2012 16:13 ]

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Eerder op de middag ranked gedaan met support Sona. Aangezien we 17-6 stonden na heel korte tijd (15 minuten ofzo), dacht ik om er een fun match van te maken.

Mijn items waren Heart of Gold, level 1 boots en Philo stone toen ik besliste om damage te gaan en direct triforce rushte.

Na 24 minuten was de triforce klaar.

Wat ik al een tijdje heb willen bekijken, is g/10 op een AD carry. Aangezien AD carries scalen met items ipv levels, lijkt het me niet zo onlogisch dat je een g/10 build op hen gaat, passief farmed en eventueel de early game zwakte laat opvangen door een sterke early game jungler (zoals lee sin).

Zoals je ziet had ik met support runes + masteries en 2 g/10 items al op 24 minuten een triforce. Dit is dan ook zonder cs te nemen, dus voor een AD carry zou het nog sneller moeten gaan.

Aan het post-game screen zie je dat mijn gold dat van de rest van het team bijna evenaard en mijn full dps build heeft door het gehele spel ongeveer een half à 1 item achter gelegen op dat van de AP carry.

Het grote aantal deaths komt omdat ik enkele keren 1v1 tegen lulu heb gevochten (haar level advantage won het net :(), maar je ziet wel welke richting ik uit wil met een AD carry in gedachten.

Meningen?

Ik ga nu even de nieuwe modem enzo installeren zodat ik gebruik maak van de snellere internetverbinding, hopelijk stream ik vanavond ;) Vandaar ook het haastig bericht.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Fe5ME.jpg

Streaming History

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 18:30
Als jullie 17-6 voor stonden hebben jullie het wel heel erg slecht afgemaakt en nog een 54 minuten game van gemaakt.

• Sharfer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-03 13:31
vooral die flames in de chat zijn erg typerend en behoorlijk jammer :(

Sharfer#2586

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

speedzor schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:20:
Wat ik al een tijdje heb willen bekijken, is g/10 op een AD carry. Aangezien AD carries scalen met items ipv levels, lijkt het me niet zo onlogisch dat je een g/10 build op hen gaat, passief farmed en eventueel de early game zwakte laat opvangen door een sterke early game jungler (zoals lee sin).

Zoals je ziet had ik met support runes + masteries en 2 g/10 items al op 24 minuten een triforce. Dit is dan ook zonder cs te nemen, dus voor een AD carry zou het nog sneller moeten gaan.

Aan het post-game screen zie je dat mijn gold dat van de rest van het team bijna evenaard en mijn full dps build heeft door het gehele spel ongeveer een half à 1 item achter gelegen op dat van de AP carry.

Meningen?
Een G/10 item zal inderdaad wel goed werken op een AD carry, maar ik denk dat je hier dan wel je team omheen moet bouwen. Je krijgt wel een lekkere passieve botlane (het is maar wat je liever wilt) als je ook nog eens Ashe pakt + Soraka, Sona.
Toch denk ik dat als je tegenstanders door hebben dat jij een G/10 build wilt bouwen in het begin ze er ook voor willen zorgen dat die botlane helemaal niet passief word, ala ze forceren fights. Dan kan het nogal lastig worden. Als je jungler dan al zijn tijd aan botlane aan het besteden is moet je maar hopen dat Mid en Top zich redden.

Ik denk wel dat het erg goed werkt op een AD carry maar als je tegenstanders hebt die het door hebben ( 1800 elo neem ik aan van wel? ) dat het ook kan tegenwerken.

• speedzor
Stark schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:24:
Als jullie 17-6 voor stonden hebben jullie het wel heel erg slecht afgemaakt en nog een 54 minuten game van gemaakt.
TF was te druk bezig om op mijn build en enkele andere dingen te schelden dat hij een 5-tal keer out of position genomen werd. Daarna nog enkele 4v5 fights omdat m'n team niet wou begrijpen dat je de mid turret niet kunt pushen tegen een gragas/lux zonder de sidelanes te pushen en ze dus te lang in mid stonden waarna ze ook out of position genomen werden.

@Marlu: inderdaad, je zult early game zwak zijn. Om die reden zou ik een Lee Sin of dergelijke early game jungler nemen die bot kunnen campen. Eventueel nunu/shyvana/mundo om de tegenstander hun jungler te beletten om te ganken door constant te counterjunglen. Dan neem je een veilige top lane met late game presence (Kennen, Irelia, Lee sin..) en een degelijke mid lane met early/mid game presence (Gragas, Morgana, Galio) en goede farm mogelijkheden. Dit zorgt ervoor dat je jungler zich kan focussen op jungle + bot, jouw lanes zouden niet om hulp mogen roepen en je early/mid is sterk genoeg om de tijdelijke zwakte van je AD goed te maken. Late game heb je nog genoeg CC om je intussen op voorsprong gekomen AD carry te beschermen.
Uiteraard neem je dan een champion die goed scaled met de tijd (Corki, Vayne, Kog'Maw, Ashe) en een support die passief spel toelaat en de mogelijkheid heeft om de carry te beschermen in lane (Janna, Soraka, Alistar).

Dit ga ik toch eens in ranked training moeten proberen, bedenk maar een goede g/10 runepage Nutral.

Edit: Streamen werkt! Zonet een normal game gespeeld en ik heb helemaal geen ping problemen, enkel wat bijna onmerkbare FPS haperingen af en toe.
Binnen 15 minuten ga ik soloqueuen (1900 elo), wees welkom om te kijken.

Op dit moment spectate ik gewoon een scrim tussen Regez en AT, twee top teams uit de benelux.
Muziek op dit moment is jazz, maar dit wijzigt naar gelang mijn stemming.
http://www.own3d.tv/BeSport/live/340093

[ Voor 11% gewijzigd door speedzor op 14-08-2012 21:03 ]

Streaming History

• Nazanir
  • Laatst online: 19-07 22:44
MarluXiaXl schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:49:
[...]

Een G/10 item zal inderdaad wel goed werken op een AD carry, maar ik denk dat je hier dan wel je team omheen moet bouwen. Je krijgt wel een lekkere passieve botlane (het is maar wat je liever wilt) als je ook nog eens Ashe pakt + Soraka, Sona.
Toch denk ik dat als je tegenstanders door hebben dat jij een G/10 build wilt bouwen in het begin ze er ook voor willen zorgen dat die botlane helemaal niet passief word, ala ze forceren fights. Dan kan het nogal lastig worden. Als je jungler dan al zijn tijd aan botlane aan het besteden is moet je maar hopen dat Mid en Top zich redden.

Ik denk wel dat het erg goed werkt op een AD carry maar als je tegenstanders hebt die het door hebben ( 1800 elo neem ik aan van wel? ) dat het ook kan tegenwerken.
Een g/10 item build voor AD carry, zou ik ten strengste afraden. Voor Top en een aantal Junglers is het je go to, om te voorkomen dat je achter komt (zeker bij junglers als je een paar ganks hebt die niets opleveren), maar een AD carry heeft maar 1 doel: zoveel mogelijk damage zo snel mogelijk. Als je bedenkt dat je 2 x een G/10 item koopt (Voor de hand liggende keuzes zijn HoG, Phil en misschien Avarice), kosten die eerste 2 toch bij elkaar 1625 gold, of net geen BF Sword. Natuurlijk kan je lekker farmen en geld bij elkaar sprokkelen, maar wanneer het op ganks en kleine gevechtjes aankomt, ben je echt in het nadeel met deze items. Dus tegen een minuut of 10-11 wanneer je je eerste BF sword gefarmed moet hebben (graag nog iets meer), dan sta je ineens op 0, met 2 g/10 items en moet je zeker nog eens een minuut of 15 wachten tot ze zich terugverdiend hebben. Als AD carry wil je snel snowballen, zodat je er toe doet.

Neem nou voor het gemak het volgende scenario: je bent Graves vs Trist in de bottom lane. Jij hebt een HoG, Phil Stone en een BF sword, je zit zo'n ~20min in de game. Er vindt geen gevecht plaats om de Dragon, er zijn iets van 3-4 leden van elk team aanwezig. Het gevecht bast los eennnnnn, Graves doet bijna geen damage. Trist aan de andere kant heeft een IE, PD en is bezig met haar BT, omdat ze over je heen kon walzen in botlane, omdat je niet kon traden in de gevechten met haar, je verliest het gevecht om de Dragon, het andere team krijgt hierdoor nog een verdere voorsprong.

Mar hey, je hebt gelukkig nog wat extra passief goud van je g/10 items.

-

• godofal
  • Niet online

godofal

ik denk dat het situationeel heel goed kan werken
heb je een goede voorsprong (farm) en kan je een dorans (dubbel dorans is redelijk standaard) missen dan is het wel een optie om een avarice blade te halen
persoonlijk zou ik er niet meer dan 1 halen, temeer omdat er maar 1 voor AD carries is imo

een cloak of agility is ongeveer 1.35x zo efficient in crit/gold, niet waanzinnig veel dus
je levert dus een tijdelijke voorsprong van zo'n 6%crit in, maar komt veel sterker terug uiteindelijk

maar zoals genoemd: op hogere elos zal het minder snel werken omdat de tegenstander het doorheeft, en je zal zoiezo al voor moeten staan

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Gold items halen op de AD carry klinkt als een erg situationele strategie. Je gaat daarmee puur voor endgame winsten, dus in alles behalve toernooien en ranked teams hoef je het niet eens te proberen. Maar de game moet ook liefst weer niet zo lang duren dat hun AD ook een full build bereikt.

Dan moet alsnog jouw AD carry een sterkere lategame hebben dan die van hun (de carries in het voorbeeld van Nazanir zijn puur illustratief en niet van invloed op de beschreven situatie, maar als je per se gold items op de AD wilt halen kies je zeker niet Graves tegen Trist); ook moet jouw gehele team een betere lategame hebben, maar dit alles weer niet zozeer dat jullie het risico lopen om early- of midgame opgerold te worden.

Ik denk dat je beste kans met deze strategie nog is om je AD + Support toplane te sturen. Je zit in een 2v1 lane veel veiliger, terwijl ik Kog'Maw of Vayne met zo'n build botlane niet zo gauw zie overleven. Als je per se twee champions botlane wilt spelen die lategame sterk zijn, maar tot die tijd kunnen overleven, zou ik idealiter iets als Trist + Janna verwachten. Dat je met een duo lane top minder man in de buurt van de dragon hebt, zal geen groot probleem zijn; met een verzwakte AD carry moet je er sowieso al rekening mee houden dat je die niet kunt contesten.

Ter vergelijking: de dragon levert in totaal 975 goud op, met een respawn timer van 6 minuten. 2 Gold/10 items leveren in diezelfde tijd 360 goud op; dit gaat echter allemaal naar de AD carry, van de dragon is dat maar 190, soms 215. 975 versus 360 is niet eens zo'n enorm verschil, al is dit natuurlijk geen geheel realistische vergelijking; zo houd je geen rekening met de tijd die je nodig hebt om de dragon neer te krijgen, of de eerste dragon al voor of pas na het halen van de gold items valt, de tijd dat de AD mogelijk al met 1 gold/10 rondloopt, zelfs de mogelijkheid dat jouw team kan contesten. Met een AP carry die op het goede moment hard pusht, moet hun midlaner kiezen tussen farm kwijtraken of niet meehelpen in het gevecht. Als hun AD carry moet helpen om de dragon te verzekeren, loopt jouw AD alleen maar verder op hem uit.

Al met al zie ik aan gold items op de AD zoveel voorwaarden zitten, waaraan je toch liever voldoet om dit daadwerkelijk te kunnen doen, dat dit me meer iets lijkt waarvan je soms de situatie hebt waarin je herkent dat het kan, dan dat je daadwerkelijk met je picks en bans actief voor die strategie gaat.

TL;DR Bij zowel teamcomp als AD carry sterke lategame nodig, moet early/mid kunnen overleven; liefst 2v1 top; dragon ben je waarschijnlijk kwijt; erg veel variabelen waarvan het succes kan afhangen, maar if a and b and c and d etcetera equals true then gibe monies pls.

• godofal
  • Niet online

godofal

volgens mij zitten we nu echt over een elo te theorycraften waar het grootste gedeelte niet eens aan komt :P
ik geloof dat een avarice blade van tijd tot tijd zeker een positieve invloed kan hebben, zolang je maar in de gaten houd hoe de tegenstander zich ontwikkelt
avarice blade kost trouwens zon 35~40 minions

ff iets anders over AD carries: ik koop nu eigenlijk standaard een black cleaver als eerste big buy op m'n AD carries, vind dat zelf een enorm voordeel hebben tegenover IE: je hebt hem eerder want hij kost 1k minder, waardoor je (als je gelijk op gaat) bijna aan een zeal bonus zit tegen een carry die voor een IE gaat
bovendien kan je eerder een grote impact hebben op teamfights
ik zou het eigenlijk ff moeten testen, maar ik mag toch aannemen dat black cleaver+zeal beter is dan een IE (1op1)

ja het is een bák schade, maar een groot deel van die schade komt van crits, iets waar je op dat moment nog niet al te veel van hebt (alleen de 25% van IE eigenlijk) en die je later versterkt met een PD bijvoorbeeld

dus waarom gaat bijna iedere carry tóch standaard voor de IE?

Verwijderd

godofal schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 07:16:
Dus waarom gaat bijna iedere carry tóch standaard voor de IE?
Voor de hogere damage output plus crit chance en passive: crit BONUS 200->250%
Je hoeft maar 1 crit te landen en je hebt het voordeel er al 100% uit in vergelijking met een BlckClvr
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:52:
[...]

Voor de hogere damage output plus crit chance en passive: crit BONUS 250%
Je hoeft maar 1 crit te landen en je hebt het voordeel er al 100% uit in vergelijking met een BlckClvr
Met die crit bedoelen ze dus 250% ipv 200%, een 50% increase op crits dus. Alsnog is een IE wel sterker op AD carries, vooral in games waarin je niet gewoon kan rechtsklikken en blijven schieten. Over het algemeen moet je kiten en dan wil je in die paar shots die je kunt doen zoveel mogelijk damage doen. IE > BC naar mijn mening dus, en flink ook.

Verwijderd

Redelijk eens met je redenatie behalve met bovenstaande. 2v1 lanes zorgen er over het algemeen voor dat je eerder in de midgame komt, terwijl je dat eigenlijk niet wilt met gp/5 builds.

• Quibi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 15:54
Ik moet nog een leuke mid hebben, enige mid waar ik tot nu toe goed mee overweg kan is annie, lb is niks voor mij, zit te twijfelen aan lux maar de burst damage van annie ligt een stuk hoger dacht ik

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
speedzor schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:20:
GP10 op een ADC is een slecht idee in een game waar op hoog nivo de exp van double gollems al een aanzienlijk voordeel is en cs verschillen early al snel omslaan in lane winst.

Juist omdat ad carries zo afhankelijk zijn van items kan bv. het feit wie het eerste zijn BF sword heeft al lane winst betekenen. Als jij voor goud items gaat zal een goede ADC die dit niet doet je zo hard zonen dat je je voordeel van extra inkomen weer kwijt raakt. Een HoG is al bijna twee doran blades en dat is een flink verschil in damage / sustain wat imo voldoende is om vervolgens elke trade te winnen.
Ook bouwen deze items niet echt naar einditems voor een ADC wat betekent dat het extreem lang duurt voor deze items ook werkelijk iets gaan opleveren en je ze weer zult moeten verkopen.

De zwakke early game opvangen met een early game jungler vind ik cheesy en is een high risk strategie (je maakt het in feite een 3v2 lane). Werkt deze strategie niet dan cripple je je jungler nogal (sterke early game junglers zijn vaak snowbally) met een grote kans dat hij ook nog eens exp en misschien zelfs cs moet leechen uit je lane om het kampen te compenseren.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

nieuwe nieuwe champ ( de gene na rengar waarschijnlijk )
YouTube: Gamescom Champion Footage with Curse EU, Rengar and Syndra Part Two

Passive: (Thanks to xgribbelfix & Naekos for confirmation)
Abilities on maximun level gain bonus effects:
Dark Sphere: Deals 20% bonus damage against Champions.
Willpower : Knock an enemy in the air for a short time.
Dispersing of the Weak: Works on a 50% wider area.

Q: Dark Sphere 40 mana | 5s cooldown Conjures a dark sphere, dealing 70 (+16)[.55] magic damage. The sphere lasts for up to 8 seconds long and can be manipulated by Syndra's other abilities.

W: Willpower 60 mana | 12s cooldown First activation: Grabs a dark sphere or enemy minion.

Second Activation: Hurls a dark sphere, or minion. Enemies struck take 80 (+19)[.6] magic damage and are slowed by 25% for 2 seconds.

E: Dispersing of the Weak 50 mana | 14s cooldown Deals 60 (+13)[.5] magic damage and flings back opponents and dark spheres. Enemies hit by spheres are stunned for 1.5 seconds.

R: Unleashed Power 100 Mana 100s cooldown Syndra uses all her cataclysmic might and all her dark spheres to deal 70 (9)[.2] magic damage ( at the minimum of 210 (28)[.6] to one enemy champion.

Please note that these are taken with 26? ap in Curse's preview video and are not final.

EDIT : Was able to snag the best picture possible of her passive. Camera man in the video was only able to get a fraction of the passive if anyone would like to try and translate with what we got here. ): http://imgur.com/jVJRi

van reddit komt dit af.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• broc85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 17:24
djengizz schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:42:
[...]

GP10 op een ADC is een slecht idee in een game waar op hoog nivo de exp van double gollems al een aanzienlijk voordeel is en cs verschillen early al snel omslaan in lane winst.

Juist omdat ad carries zo afhankelijk zijn van items kan bv. het feit wie het eerste zijn BF sword heeft al lane winst betekenen. Als jij voor goud items gaat zal een goede ADC die dit niet doet je zo hard zonen dat je je voordeel van extra inkomen weer kwijt raakt. Een HoG is al bijna twee doran blades en dat is een flink verschil in damage / sustain wat imo voldoende is om vervolgens elke trade te winnen.
Ook bouwen deze items niet echt naar einditems voor een ADC wat betekent dat het extreem lang duurt voor deze items ook werkelijk iets gaan opleveren en je ze weer zult moeten verkopen.

De zwakke early game opvangen met een early game jungler vind ik cheesy en is een high risk strategie (je maakt het in feite een 3v2 lane). Werkt deze strategie niet dan cripple je je jungler nogal (sterke early game junglers zijn vaak snowbally) met een grote kans dat hij ook nog eens exp en misschien zelfs cs moet leechen uit je lane om het kampen te compenseren.
Tristana heeft echter early game niet veel aan AD. Ja, je hebt sowieso een paar AA's maar het grootste gedeelte van je early game damage komt van je rocket jump + explosive shot combo. Stel je slaat de twee doran's blades over en gaat voor een HoG. Dan heb je wel een support met een heal nodig om het verschil in poken nog in de hand te houden. De vraag dan is wanneer je voordeel hebt van de HoG. Ongeacht of je early game wel of niet gezoned gaat worden blijft het een interessant vraagstuk omdat als het nauwelijks echt voordeel bied, of als je 2 gp10 items nodig hebt, het dus sowieso geen zin heeft. Als je daarentegen wel (buitensporig) veel voordeel er uit haalt kunnen we in dat geval in ieder geval door discussieren.

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:52:
[...]

Voor de hogere damage output plus crit chance en passive: crit BONUS 200->250%
zó veel is het niet zoals vicarious al zei, en bovendien heb je op dat punt maar 25% kans op een crit, niet waanzinnig veel
Vicarious schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:05:
[...]

Met die crit bedoelen ze dus 250% ipv 200%, een 50% increase op crits dus. Alsnog is een IE wel sterker
op AD carries, vooral in games waarin je niet gewoon kan rechtsklikken en blijven schieten. Over het algemeen moet je kiten en dan wil je in die paar shots die je kunt doen zoveel mogelijk damage doen. IE > BC naar mijn mening dus, en flink ook.
zoals ik zei, als je voor BC gaat heb je een K meer te besteden, als je dus een paar CS voorstaat heb je al een zeal te pakken, sta je gelijk sta je iig dagger en brawlers glove voor
dankzij de 30% attackspeed van cleaver zelf (vergeten veel mensen) plus de zeal/dagger ga je veel sneller kunnen schieten, als je een beetje skills hebt kan je dus beter kiten

bovendien amplify je alle AD schade naar die persoon ook, vaak als je aan het kiten bent staat er ook wel een bruiser op die gozer te hameren om je te beschermen waardoor je target nog sneller neer gaat

• speedzor
Nog even de AD g/10 kwestie buiten beschouwing latend (uiteraard wel meevolgen):

Stream
Brackets
Spectator

Go4BNLoL, de weekelijkse Go4LoL competitie vanuit mijn standpunt ;)

Edit: Bye de eerste ronde. De rest van het team (2 invallers deze keer) gaat een opwarming doen maar ik ga dat dus even achterwege laten zodat ik kan eten.

[ Voor 61% gewijzigd door speedzor op 15-08-2012 19:18 ]

Streaming History

speedzor schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:52:
Nog even de AD g/10 kwestie buiten beschouwing latend (uiteraard wel meevolgen):

Stream
Brackets
Spectator

Go4BNLoL, de weekelijkse Go4LoL competitie vanuit mijn standpunt ;)

Edit: Bye de eerste ronde. De rest van het team (2 invallers deze keer) gaat een opwarming doen maar ik ga dat dus even achterwege laten zodat ik kan eten.
Doe ze anders spectaten, kunnen kijkende mensen alvast wat zien. Directed camera doet het werk wel :)

• speedzor
Vicarious schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:24:
[...]
Doe ze anders spectaten, kunnen kijkende mensen alvast wat zien. Directed camera doet het werk wel :)
On it!

Aangezien ik altijd zonder ingame sounds speel: willen mensen dit aan of uit om naar te kijken? Sowieso speelt er muziek (blijkbaar viel men in slaap van m'n jazz..), dus op zich weet ik niet hoeveel je er van hoort.

Streaming History

speedzor schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:26:
[...]

On it!

Aangezien ik altijd zonder ingame sounds speel: willen mensen dit aan of uit om naar te kijken? Sowieso speelt er muziek (blijkbaar viel men in slaap van m'n jazz..), dus op zich weet ik niet hoeveel je er van hoort.
om naar te kijken zijn ingame sounds wel lekker zodat je de abilities e.d. ook kan horen. Snap ook niet hoe je zonder kan spelen eigenlijk.

• godofal
  • Niet online

godofal

Vicarious schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:27:
[...]

om naar te kijken zijn ingame sounds wel lekker zodat je de abilities e.d. ook kan horen. Snap ook niet hoe je zonder kan spelen eigenlijk.
dat dus
vaak bij games is de muziek irritant maar de game sounds zijn echt een must imo, heeft me in zoveel games zoveel kills/objectives/whatever opgeleverd
speedzor schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:26:
[...]

On it!

Voor je volgende game: kun je ook stemmen van je teammates erbij doen? Nu horen we alleen jouw stem en dus niet wat zij callen/zeggen/antwoorden.

Verwijderd

Vond dit wel het delen waard:

Score:
17-1-12 Top vs Darius
AD 600+
(Corki stal ALLES met <10% hp vanuit bosjes, daarom heeft ie zon goeie score...)

Screen:
Afbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/8982316/img/8982316.png

Replay:
http://www.leaguereplays.com/replays/match/723200/

• speedzor
Vicarious schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:33:
[...]

Voor je volgende game: kun je ook stemmen van je teammates erbij doen? Nu horen we alleen jouw stem en dus niet wat zij callen/zeggen/antwoorden.
Geen idee waarom je de rest van TS niet kan horen.. Weet je toevallig waarom? :p

Edit: Captain fixed it!

[ Voor 3% gewijzigd door speedzor op 15-08-2012 21:03 ]

Streaming History

Verwijderd

Straks begint met gamescon de regionals voor de season2 finale.

@12uur Fnatic - Curse EU

@15uur M5 - Elohell

Teams
Moscow Five
CLG EU
SK Gaming
Fnatic
Curse EU
Team Acer
Alternate
EloHell

Alle info te vinden op : http://www.reddit.com/r/l...ls_gamescom_day_1_begins/

Kijk uit naar de games. Hoop dat clg.eu & m5 zich kunnen plaatsen tot de finale, maar je weet natuurlijk nooit met single elimination.

Verwijderd

Ik kijk ook uit naar de matches, ik ga ze alleen allemaal niet kunnen zien. Vandaag en morgen werken. Zaterdag en zondag is het te mooi weer :p Alhoewel ik zaterdag nog geen plannen heb, dus misschien pak ik de halve finales wel mee.

Mijn voorspelling:
1)m5
2)clg.eu
3)curse.eu
4)sk

Edit: Vind single elimination wel een fail voor zo'n belangrijk evenement..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 11:39 ]

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 19:07
Ik vind die toernooien zo gaaf, echt de top spelers kijken hoe zij spelen, altijd is er meer te leren van die gasten.

Wowhead profiel

• godofal
  • Niet online

godofal

vaak kan je er idd erg veel van leren, maar vaker spelen ze op zo'n niveau dat je gewoon geen idee hebt hoe je het zelf zou moeten doen :P

die initiate van xpeke2 ahri daarnet was daarentegen wel erg slecht :P

Verwijderd

Wel stom dan dat het nu al CRS tegen Fnatic is. Zijn toch in principe de nummer 3 en 4 van de EU.
De game is verder wel super vet

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:09:
Wel stom dan dat het nu al CRS tegen Fnatic is. Zijn toch in principe de nummer 3 en 4 van de EU.
De game is verder wel super vet
CRS = 5e
Fnatic = 4e

Beetje jammer wel inderdaad dat na deze ronde een van de twee al moet afvallen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:16:
[...]

CRS = 5e
Fnatic = 4e

Beetje jammer wel inderdaad dat na deze ronde een van de twee al moet afvallen.
CLG.eu M5 = 1 en 2
CRS =3
Fnatic = 4
Sk=5 of lager

• speedzor
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:17:
[...]

CLG.eu M5 = 1 en 2
CRS =3
Fnatic = 4
Sk=5 of lager
Dat is dan subjectief, op het laatste grote tornooi was SK in ieder geval 3de.

Als je 5 top teams hebt en er zijn maar 4 matches, dan ga je altijd wel iemand hebben die weg valt.
http://tournaments.leagueoflegends.com/s2-eu-regionals

Streaming History

Verwijderd

speedzor schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:18:
[...]

Dat is dan subjectief, op het laatste grote tornooi was SK in ieder geval 3de.

Als je 5 top teams hebt en er zijn maar 4 matches, dan ga je altijd wel iemand hebben die weg valt.
http://tournaments.leagueoflegends.com/s2-eu-regionals
Tuurlijk is het subjectief dat andere lijstje van hem was ook subjectief.
Maar sk is geen top 3 imo. Ze zijn wel #1 spelers swappen.
Ik heb persoonlijk van de toernooitjes die ik heb gekeken crs en fnatic nog wel is wat zien winnen.

Verwijderd

In de top 5 kunnen ze allemaal van elkaar winnen, en dat doen ze ook online en op scrims. Het gaat er alleen om, om nu te domineren. En de enige in EU die dat tot nu toe echt heeft bewezen consistent te kunnen is m5.

Waar Groov het volgens mij over heeft is de seeding, niet zijn persoonlijke ranking.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:20:
[...]

Tuurlijk is het subjectief dat andere lijstje van hem was ook subjectief.
Maar sk is geen top 3 imo. Ze zijn wel #1 spelers swappen.
Ik heb persoonlijk van de toernooitjes die ik heb gekeken crs en fnatic nog wel is wat zien winnen.
Is niet subjectief, is de seeding die ze gebasseerd op vorige tournooien gekregen hebben zoals benno aangaf
Curse ligt er dus weer uit. Waarom in godsnaam single elimination met 1 game? Het is offline toch? Dus een tijdgebrek zal het niet zijn lijkt me?

• speedzor
Vicarious schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:59:
Curse ligt er dus weer uit. Waarom in godsnaam single elimination met 1 game? Het is offline toch? Dus een tijdgebrek zal het niet zijn lijkt me?
Het is Bo3 (ze zijn nu bezig met game 2)

Streaming History

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Vicarious schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:59:
Tijdgebrek is wel een probleem als je alles wil uitzenden, wat je wel wilt met dit soort grote tourneys en teams omdat je dan namelijk teams echt kan volgen, wat matches leuker en dus beter maakt. Daarnaast kost het ook gewoon geld om de teams nog een match of 10 extra te laten spelen.
speedzor schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:00:
[...]

Het is Bo3 (ze zijn nu bezig met game 2)
Ah ok, in dat geval valt het nog wel mee. Double elimination blijft natuurlijk beter, maar dacht dat het echt maar om 1 game ging. @ hierboven: dit zijn qualifiers he, dan hoef je imo niet per se alles uit te zenden. Zelfs in grote tournooien zenden ze vaak niet alles uit, laat staat bij de qualifiers daarvoor.

[ Voor 25% gewijzigd door Vicarious op 16-08-2012 14:12 ]

• broc85
Vicarious schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:10:
[...]

Ah ok, in dat geval valt het nog wel mee. Double elimination blijft natuurlijk beter, maar dacht dat het echt maar om 1 game ging. @ hierboven: dit zijn qualifiers he, dan hoef je imo niet per se alles uit te zenden. Zelfs in grote tournooien zenden ze vaak niet alles uit, laat staat bij de qualifiers daarvoor.
Geloof dat na die TF het nu toch wel redelijk gedaan is met Curse.

edit: en zo zie je dat je het nooit zeker kan weten!

[ Voor 5% gewijzigd door broc85 op 16-08-2012 14:16 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

de enige reden dat ze tot nu toe steeds verloren was dat gragas z'n ulti niet lekker landde, elke keer te vroeg/laat/shielded
nu hebben ze 'm 1x goed en dan pakken ze gelijk de baron :P

zó veel synergy zolang ze het goed timen :Y

Verwijderd

godofal schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:37:
[...]

zoals ik zei, als je voor BC gaat heb je een K meer te besteden, als je dus een paar CS voorstaat heb je al een zeal te pakken, sta je gelijk sta je iig dagger en brawlers glove voor
dankzij de 30% attackspeed van cleaver zelf (vergeten veel mensen) plus de zeal/dagger ga je veel sneller kunnen schieten, als je een beetje skills hebt kan je dus beter kiten

bovendien amplify je alle AD schade naar die persoon ook, vaak als je aan het kiten bent staat er ook wel een bruiser op die gozer te hameren om je te beschermen waardoor je target nog sneller neer gaat
Met TBC heb je sowieso minder AD omdat de base veel lager ligt van dat item. Ook is 25% genoeg als je de IE in laning phase pakt en gewoon vaak poked. TBC heeft pas voordeel na 4-5 hits. Ook veroordeel je de IE omdat er te weinig crit is, maar wat is het nut van enkel een Zeal dan? Betalen voor enkel een paar % crit? Beetje dubbele standaard die je hier houdt.

En dat er andere ADs in het team zitten moet al helemaal geen argument zijn. Heel situational. Veel bruisers doen ook voor een groot gedeelte True (Olaf, Irelia, Darius bvb) en Magic damage (skills, Wit's End).

• broc85
Als ik kijk naar de brackets verwacht ik wel een CLG.eu vs M5 finale. 3rd en 4th place denk ik dan Fnatic vs SK. Maar meer omdat ik Acer en ATN niet ken.

• godofal
  • Niet online

godofal

ik bedoel niet dat die 25% slecht is, maar te weinig om echt voordeel te halen
het verschil in AD is trouwens niet zó groot, 15 AD, bovendien krijg je 30% attackspeed met BC

de reden dat ik zeal meeneem in de vergelijking is omdat PD erna komt, en de attacspeed zorgt ervoor dat je BC passive sneller kan stacken

er zal idd niet elke keer een AD bruiser rondlopen, maar vaak genoeg wel
waarom zou het geen argument zijn? het is simpelweg zo dat met BC je teammaten ook extra schade doen
ik vind het eerder geen argument om olaf/irelia/darius te noemen; ja ze hebben true damage maar het grootste gedeelte is nog steeds AD
kijk naar darius: al z'n skills op z'n ult na (incl passive!) zijn AD, dus alles wordt sterker

die bonus met een bruiser vind ik trouwens een extratje, niet een dealmaker/breaker

het allergrootste voordeel is toch gewoon dat je hem veel eerder hebt dan een IE, tenzij je echt enorm gedomineerd word zal je hem altijd eerder hebben dan IE, waardoor je op dát moment sterker bent en de lane kan domineren en dan kan je de tegenstander dus de IE langer denyen

als je gelijk op gaat is dat een verschil van bijna 4 minuten als de tegenstander perfect lasthit, plus whatever je dus kan denyen dankzij TBC

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

godofal schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:32:
ik bedoel niet dat die 25% slecht is, maar te weinig om echt voordeel te halen
het verschil in AD is trouwens niet zó groot, 15 AD, bovendien krijg je 30% attackspeed met BC

de reden dat ik zeal meeneem in de vergelijking is omdat PD erna komt, en de attacspeed zorgt ervoor dat je BC passive sneller kan stacken

er zal idd niet elke keer een AD bruiser rondlopen, maar vaak genoeg wel
waarom zou het geen argument zijn? het is simpelweg zo dat met BC je teammaten ook extra schade doen
ik vind het eerder geen argument om olaf/irelia/darius te noemen; ja ze hebben true damage maar het grootste gedeelte is nog steeds AD
kijk naar darius: al z'n skills op z'n ult na (incl passive!) zijn AD, dus alles wordt sterker

die bonus met een bruiser vind ik trouwens een extratje, niet een dealmaker/breaker

het allergrootste voordeel is toch gewoon dat je hem veel eerder hebt dan een IE, tenzij je echt enorm gedomineerd word zal je hem altijd eerder hebben dan IE, waardoor je op dát moment sterker bent en de lane kan domineren en dan kan je de tegenstander dus de IE langer denyen

als je gelijk op gaat is dat een verschil van bijna 4 minuten als de tegenstander perfect lasthit, plus whatever je dus kan denyen dankzij TBC
wat is BC? ken lang niet alle afkortingen uit mijn hoofd :).

als ik ad speel probeer ik zo snel mogelijk bf te kopen maar als ik al dood ga met 1000 gold of moet recallen koop ik meestal as boots en die life steal item ( of zeal ) om erna bt te kopen. of is dat niet slim?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Verwijderd

Als je perfect last hit, en geen kills maakt, heb je met een double dorans, boots 2, vamp scepter build, je IE of je TBC toch bijna altijd na de laning phase pas?
Vergelijking in-lane hoef je wat mij betreft niet te maken dan ;-)

Verwijderd

psyy138 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:37:
[...]

als ik ad speel probeer ik zo snel mogelijk bf te kopen maar als ik al dood ga met 1000 gold of moet recallen koop ik meestal as boots en die life steal item ( of zeal ) om erna bt te kopen. of is dat niet slim?
gok Black Cleaver;)

bij AD ga ik vaak voor Brutalizer, mooie start item en opbouw prettig ivp doran's trinkets;)

• godofal
  • Niet online

godofal

psyy138 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:37:
[...]

the black cleaver; geeft AD, AS en een armor shredding passive
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:38:
Als je perfect last hit, en geen kills maakt, heb je met een double dorans, boots 2, vamp scepter build, je IE of je TBC toch bijna altijd na de laning phase pas?
Vergelijking in-lane hoef je wat mij betreft niet te maken dan ;-)
ik lasthit verre van perfect, maar heb na lanephase bija altijd greaves, double dorans een scepter en BC
als je wel perfect lasthit kan je dat binnen 15 minuten al hebben, zonder kills/assists
Afbeeldingslocatie: http://i1132.photobucket.com/albums/m561/jdsokolow/Creeping.png

Verwijderd

Exact, 15 minuten bij perfecte score (en geen pots / wards kopen tussendoor), met een laning fase die eindigt rond 15-25 minuten. Mocht je een TBC halen op 15 minuten en de tegenstander zonen, zou dat team juist het einde van de laning fase moeten forceren..

Dat in een vacuum die TBC beter is dan de weg naar IE (dus iemand met BF en PickAxe) betwijfel ik niet, maar het verschil is imo niet significant groot.

Vind een discussie of een double bruiser team (AD jungler en top) meer heeft in de midgame aan een carry met TBC+zeal of IE wel een interessante. Hier moet ik maar niet over gaan speculeren, want mijn ervaring is nou weer niet zo groot :p

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:04:
Exact, 15 minuten bij perfecte score (en geen pots / wards kopen tussendoor), met een laning fase die eindigt rond 15-25 minuten. Mocht je een TBC halen op 15 minuten en de tegenstander zonen, zou dat team juist het einde van de laning fase moeten forceren..
wat ik vaak doe op dat moment (beide bot towers staan nog) is de lanephase rekken, en gewoon de vijandige tower onderuit halen emt alleen minions (dus zelf niet de tower hitten)
vaak kan je met een beetje harass de tegenstander op dat moment zo hard zonen dat ze de ranged minions niet meer kunnen lasthitten

mss dat mijn speelstijl daardoor afwijkt van de norm waardoor de BC beter is bij mijn stijl, maar zoiets kan iedereen doen natuurlijk

dat verschil is idd niet mega, maar groot genoeg
een gemiddelde speler zal de kans hebben om te snowballen op dat moment, een goede speler pákt die kans

• DrFlash
Veel makkelijker om de discussie uit de wereld te helpen... wrom doen de pro's het niet ??

Alle tournooien die recentelijk zijn gespeeld gaan ongeveer hetzelfde op de ADC's

- boots+pots start
- 2x dorans (soms zelfs 3x)
- finish boots

** dan komt er wat verschil

- builden naar TRI-Force op corkie/Ezrael
- builden naar IE of BT op ashe/graves/cait/trist
- builden naar BF+Zeal op vayne/kog

daarna wordt het nogal random en situational, maar ik zie nooit iemand eerst BC bouwen

* MissFortune wordt nooit gespeeld. net zoals je draven en varus eigenlijk nooit ziet.
* Urgot wordt helemaal totaal anders gebouwd, niet echt als ad carry maar meer als bruiser.

[ Voor 4% gewijzigd door DrFlash op 16-08-2012 15:12 ]

Wowhead profiel

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-11 12:52

Nutral

gamer/hardware freak

BC is zeker geen slecht item, maar als je kijkt naar wat infinity edge of bloodthirster bied aan damage of utility, zijn die toch beter. Als je een bloodthirster bouwt ben je nog een stukje sneller klaar, vampiric scepter past prima in lane dus naast een bf sword is het nog maar 900 gold. Daarnaast krijg je met wat farmen ook 100 attack damage van een bloodthirster en lifesteal die enorm goed van pas komt in teamfights.

Dus als een infinity edge te lang duurt om af te maken is een bloodthirster over het algemeen beter dan een black cleaver, de grote hoeveelheid ad en lifesteal is goed voor autoattacks en abilities, waar je als ad carry in teamfights eigenlijk te vaak switcht van target.

• broc85
godofal schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:11:
[...]
wat ik vaak doe op dat moment (beide bot towers staan nog) is de lanephase rekken, en gewoon de vijandige tower onderuit halen emt alleen minions (dus zelf niet de tower hitten)
vaak kan je met een beetje harass de tegenstander op dat moment zo hard zonen dat ze de ranged minions niet meer kunnen lasthitten

mss dat mijn speelstijl daardoor afwijkt van de norm waardoor de BC beter is bij mijn stijl, maar zoiets kan iedereen doen natuurlijk

dat verschil is idd niet mega, maar groot genoeg
een gemiddelde speler zal de kans hebben om te snowballen op dat moment, een goede speler pákt die kans
Als je voor staat door bijvoorbeeld een kill meer en wat minions meer, dan kan je beter daarvan 2 doran's blades pakken om echt voordeel uit je voorsprong te halen en je tegenstander nog meer te zonen dan om te wachten en eerst een BF er van te kopen. Het grote voordeel van een BF is dat het een smak AD opleverd, het nadeel is dat je er geen health en geen lifesteal van krijgt. Met 2 doran's blades snowball je daarna een stuk makkelijker.

• godofal
  • Niet online

godofal

DrFlash schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:12:
Veel makkelijker om de discussie uit de wereld te helpen... wrom doen de pro's het niet ??
dat is altijd een non-argument imo: de meta maakt zichzelf zwak, doordat het voorspelbaar is en iedereen het al 10duizend keer gezien heeft
doe eens iets nét wat anders en je hebt al een enorm voordeel omdat de counter niet ingebakken zit bij elke speler
Nutral schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:14:
Dus als een infinity edge te lang duurt om af te maken is een bloodthirster over het algemeen beter dan een black cleaver, de grote hoeveelheid ad en lifesteal is goed voor autoattacks en abilities, waar je als ad carry in teamfights eigenlijk te vaak switcht van target.
ik moet zeggen dat ik vrij weinig BT heb gekocht, dus wat ik zeg is meer theorie dan ervaring
maar als ik zo'n ding zie aim ik die persoon des te harder, gewoon om die stacks onderuit te halen
daardoor word een 1op1 trade met die persoon het gewoon altijd waard, want zonder die stacks is hij zwakker dan BC of IE (gold/stats)
broc85 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:14:
Als je voor staat door bijvoorbeeld een kill meer en wat minions meer, dan kan je beter daarvan 2 doran's blades pakken om echt voordeel uit je voorsprong te halen en je tegenstander nog meer te zonen dan om te wachten en eerst een BF er van te kopen. Het grote voordeel van een BF is dat het een smak AD opleverd, het nadeel is dat je er geen health en geen lifesteal van krijgt. Met 2 doran's blades snowball je daarna een stuk makkelijker.
ik koop ook eerst 2 dorans ;) shoes>dorans>scepter+shoes>BF>BC over het algemeen

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
had die wedstrijd tussen m5 en elohel niet onderhand moeten beginnen het zou om 15 uur starten maar het is nu als half 4

• speedzor
badboyqxy schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:34:
had die wedstrijd tussen m5 en elohel niet onderhand moeten beginnen het zou om 15 uur starten maar het is nu als half 4
Ik ga even een gok doen en zeggen dat ze wat achter lopen op schema.

Streaming History

• godofal
  • Niet online

godofal

ze beginnen eindelijk :)

• DrFlash
Ja, ze hadden wat technische problemen.
godofal schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:24:
[...]
dat is altijd een non-argument imo: de meta maakt zichzelf zwak, doordat het voorspelbaar is en iedereen het al 10duizend keer gezien heeft
doe eens iets nét wat anders en je hebt al een enorm voordeel omdat de counter niet ingebakken zit bij elke speler
Er is al zoveel theorycrafting over geweest, de items worden niet gekocht omdat iedereen dat doet, maar gewoon omdat ze beter zijn.
godofal schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:24:
ik moet zeggen dat ik vrij weinig BT heb gekocht, dus wat ik zeg is meer theorie dan ervaring
maar als ik zo'n ding zie aim ik die persoon des te harder, gewoon om die stacks onderuit te halen
daardoor word een 1op1 trade met die persoon het gewoon altijd waard, want zonder die stacks is hij zwakker dan BC of IE (gold/stats)
Al een tijdje niet meer zo waardevol, aangezien maar de helft van de stacks verdwijnen. met 40 stacks is hij vol, dan zou je em dus elke 2 waves een keer moeten slopen, anders is het waardeloos.

daarnaast is een 1op1 trade het bijna nooit waard, hooguit als jij hun carry sloopt, en hun carry jouw support. zodat je als carry voor kan komen, anders alleen als je een dikke killing spree kan stoppen.

Wowhead profiel

• Wootlock
  • Laatst online: 14-11 15:58

Wootlock

Evilution

Gisteren een weer een pot jungle Alistar gespeeld. Blijft toch een van mijn favo junglers.
Aangezien de pot goed ging ben ik wat gaan experimenteren met een nieuwe build.
Normaal haal ik me 2 gp/10 items (HoG en Philo stone) en bouw daarna wat tank items (FH / FoN)
Nu een compleet andere weg in geslagen: wel me 2 gp/10 items gehaald en daarna een Aegis, na dit item lagen we zover voor dat het eigenlijk al gewonnen was dus besloot ik een triforce te bouwen. Wat een machtig item op de koe zeg ! leuke dmg komt daar vanaf en icm met mobility boots race je overal heen. Hierna een IE en BT gebouwd. Op de enemy carry duiken met de headbut/pulv combo en auto-attacken ;) 400+ AD met ult aan de enemy wist niet waar ze het moesten zoeken :D

"Don't let your dreams be memes"

Wootlock schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:43:
Gisteren een weer een pot jungle Alistar gespeeld. Blijft toch een van mijn favo junglers.
Aangezien de pot goed ging ben ik wat gaan experimenteren met een nieuwe build.
Normaal haal ik me 2 gp/10 items (HoG en Philo stone) en bouw daarna wat tank items (FH / FoN)
Nu een compleet andere weg in geslagen: wel me 2 gp/10 items gehaald en daarna een Aegis, na dit item lagen we zover voor dat het eigenlijk al gewonnen was dus besloot ik een triforce te bouwen. Wat een machtig item op de koe zeg ! leuke dmg komt daar vanaf en icm met mobility boots race je overal heen. Hierna een IE en BT gebouwd. Op de enemy carry duiken met de headbut/pulv combo en auto-attacken ;) 400+ AD met ult aan de enemy wist niet waar ze het moesten zoeken :D
Aegis moet je even afstemmen met support, maar het is altijd een prettig en onderschat item geweest, ik zou er zeker eentje in mn team nemen. Je build met triforce is verder gewoon prima viable, het hangt vooral van de rest van je team af. Als je vooral een tanky team hebt en extra damage nodig hebt (lees: je hebt een shen top) is het een prima viable optie, veel beter dan een AP variant. En als je heel dik wint kun je natuurlijk lekker bouwen wat je wilt :P

• Wootlock
  • Laatst online: 14-11 15:58

Wootlock

Evilution

Vicarious schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:59:
[...]

Aegis moet je even afstemmen met support, maar het is altijd een prettig en onderschat item geweest, ik zou er zeker eentje in mn team nemen. Je build met triforce is verder gewoon prima viable, het hangt vooral van de rest van je team af. Als je vooral een tanky team hebt en extra damage nodig hebt (lees: je hebt een shen top) is het een prima viable optie, veel beter dan een AP variant. En als je heel dik wint kun je natuurlijk lekker bouwen wat je wilt :P
Ja support was toevallig me maatje dus die ging voor zeke's.
Wel een grappige opmerking van onze AD carry Kog: Dude Alli, you have like double my AD.. wtf are you doing ?
Me: Killing stuff ;>

Maar idd, Aegis is een goed item wat ondergewardeerd is. Ik probeer op tanky junglers (Ali/Skarner/Moa) er toch wel altijd één te bouwen, geeft je toch net dat beetje extra in dives/teamfights.

"Don't let your dreams be memes"

• Swanfield
Ik heb Sona als support gekocht en ben nu een beetje aan het proberen Blitz en Sona beide main te maken voor de komende tijd. Heeft iemand nog tips wat betreft Sona of is het echt default zoals iedere support een beetje bouwt?
Daarnaast is het mogelijk veel schade te doen met haar of is dat een beetje generfd?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• godofal
  • Niet online

godofal

sona kan redelijke schade doen, haar Q schaalt 70% met AP en ult 80%, heal maar 25%
over het algemeen zou ik toch liever wat mana/manaregen regelen omdat je zeker in de gevechten flink zit te spammen

Verwijderd

Met Sona kan je vooral de eerste paar levels in lane vrij aardig harassen als je een Q + powerchord op iemand weet te krijgen (als je namelijk je Q als laatste hebt gebruikt, doet je powerchord dubbele damage). Daarna kan je niet echt veel damage meer doen met haar en gaat het er vooral om dat je je team helpt met aura's, heals en je ult.
Zoals godofal al zegt zit je behoorlijk te spammen en is het zeker aan te raden om manaregen te halen, eventueel zelfs in de vorm van een Chalice als je echt manaproblemen hebt.

• Swanfield
@beide

Ok dus ik bouw eerst mana regen en dan daarna een beetje AP voor de heal en damage. Nu hoef ik natuurlijk niet verschrikkelijk veel schade te doen aangezien ik support ben en ik hoef ook geen kills maar ik wil een nuttige bijdrage kunnen leveren.
Zou je mana regen in runes aanraden?

Verwijderd

Ik speel zonder (heb liever gp10 op yellow, of anders armor) en ik loop niet echt vaak, maar toch wel regelmatig tegen manaproblemen aan. Je kan het doen, maar ik geef zelf dus de voorkeur aan gp10 of armor.
AP builden is, zoals op de meeste supports, situational (na je Philo stone en HoG wil je soms een early Aegis of Zeke's in plaats van een 3e gp10). Ik heb even de Sona guides op solomid.net en lolpro nageslagen, en geen van hen heeft een Lucky Pick in de item build staan, maar ze leggen allemaal niet uit waarom (ik vermoed omdat op hoger niveau Aegis, Shurelya's en Zeke's belangrijker worden gevonden dan een 3e gp10).

• speedzor
Swanfield schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:40:
@beide

Ok dus ik bouw eerst mana regen en dan daarna een beetje AP voor de heal en damage. Nu hoef ik natuurlijk niet verschrikkelijk veel schade te doen aangezien ik support ben en ik hoef ook geen kills maar ik wil een nuttige bijdrage kunnen leveren.
Zou je mana regen in runes aanraden?
Nein, geen AP.

Je bouwt haar gewoon zoals iedere andere support, liefst eerst aegis om wat minder squishy te zijn.

Ik gebruik geen mana regen runes op mijn supports, zorg gewoon dat je wat deftig mana-management kunt toepassen. Geen mensen healen die boven de 75% HP zijn, niet elke 2 seconden willen harassen met je Q, etc.

Streaming History

• Swanfield
speedzor schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:08:
[...]

Nein, geen AP.

Je bouwt haar gewoon zoals iedere andere support, liefst eerst aegis om wat minder squishy te zijn.

Ik gebruik geen mana regen runes op mijn supports, zorg gewoon dat je wat deftig mana-management kunt toepassen. Geen mensen healen die boven de 75% HP zijn, niet elke 2 seconden willen harassen met je Q, etc.
Ok duidelijk! :) Ik ga er mee prutsen en even kijken wat de resultaten zijn :) Ik had inderdaad de builds ook al bekeken maar meestal zijn er dan altijd nog wat tips die niet in de builds vermeld staan :) Ik zal mijn ervaringen wel delen hier. Bedankt voor alle tips en info!

• godofal
  • Niet online

godofal

persoonlijk zou ik eerder gaan voor tear dan chalice op sona, simpelweg omdat je (zeker als je geen manarunes hebt) weinig manaregen hebt waar chalice effect op gaat hebben, en tear zorgt dubbel voor sustain; meer mana en wat manaregen

ik zou 's checken of je met mana runes uberhaubt zoiets nodig hebt naast philo, want als dat zo is kan je beter manarunes dan GP/10runes pakken, die dingen leveren nooit genoeg op voor een tear binnen korte tijd

• speedzor
godofal schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:21:
persoonlijk zou ik eerder gaan voor tear dan chalice op sona, simpelweg omdat je (zeker als je geen manarunes hebt) weinig manaregen hebt waar chalice effect op gaat hebben, en tear zorgt dubbel voor sustain; meer mana en wat manaregen

ik zou 's checken of je met mana runes uberhaubt zoiets nodig hebt naast philo, want als dat zo is kan je beter manarunes dan GP/10runes pakken, die dingen leveren nooit genoeg op voor een tear binnen korte tijd
Ik heb bijna nooit een Tear of chalice echt nodig, ook niet zonder mana runes. Het zou een verspilling van je geld zijn om daarin te investeren.

Alles komt neer op mana management.

Streaming History

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik het vooral met speedzor eens ben: gewoon slim met je mana omgaan, dan heb je genoeg aan een philo stone en misschien nog wat manaregen van je masteries.

• Swanfield
Tja mana management is iets wat met de ervaring zal komen denk ik. Ik ga daar zeker op letten door niet onnodig te spammen :)

• godofal
  • Niet online

godofal

het is natuurlijk slim om niet te veel te spammen, maar als het een voordeel geeft (wat het imo zeker doet) dan vind ik dat je het gewoon moet doen
de keren dat ik sona speelde vond ik het enorm handig om constant E te kunnen spammen voor chase/escape, gecombineerd met of W of Q, afhankelijk van een escape of chase

in de lane heb je het idd wss niet hard nodig, tenzij de tegenstander hard aan het harassen is, maar tijdens teamfights is het wel erg onhandig als je ineens geen mana hebt (want zonder mana kan je níks als sona)

• speedzor
godofal schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:30:
het is natuurlijk slim om niet te veel te spammen, maar als het een voordeel geeft (wat het imo zeker doet) dan vind ik dat je het gewoon moet doen
de keren dat ik sona speelde vond ik het enorm handig om constant E te kunnen spammen voor chase/escape, gecombineerd met of W of Q, afhankelijk van een escape of chase

in de lane heb je het idd wss niet hard nodig, tenzij de tegenstander hard aan het harassen is, maar tijdens teamfights is het wel erg onhandig als je ineens geen mana hebt (want zonder mana kan je níks als sona)
Van zodra je niet meer in laning phase zit en je bent al lange chases aan het maken met je E, dan ga je mogelijks ook al die shurelias hebben en heb je regen.

Uiteraard geeft het altijd een voordeel om je skills te spammen, maar blijft dat voordeel ook bestaan als je erbij rekent dat je dan een item van 800 à 1000 gold moet kopen zonder dit later te kunnen uitbouwen naar een nuttig lategame item?

edit: toevallig sona aan het spelen nu
http://www.own3d.tv/BeSport/live/340093

[ Voor 3% gewijzigd door speedzor op 17-08-2012 16:37 ]

Streaming History

• godofal
  • Niet online

godofal

als support kom je 99v/d100x niet bij lategame items, dat je die niet kan uitbouwen maakt vrij weinig uit imo
speel zelf vrij weinig supp though(niet omdat ik niet wil, maar omdat AD carries zuigen over het algemeen :P) dus voor mij is het voornamelijk theorycrafting

• Swanfield
godofal schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:36:
als support kom je 99v/d100x niet bij lategame items, dat je die niet kan uitbouwen maakt vrij weinig uit imo
speel zelf vrij weinig supp though(niet omdat ik niet wil, maar omdat AD carries zuigen over het algemeen :P) dus voor mij is het voornamelijk theorycrafting
Nou ik hoop eigenlijk met Sona voldoende tricks up my sleve te hebben om de AD niet te laten zuigen. Met heal, speed en dansmoves moet ik toch wel een heel eind komen?

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Omdat haar kit het woord spam eigenlijk wel roept is het lastig om je mana goed te managen voor de eerste paar keren. Altijd eerst op de summoner platform je Q/W 2x ( als je de jungler gaat helpen ) anders 3x gebruiken zodat je in lane gelijk je powerchord hebt.
Powerchord moet je natuurlijk ook even onder de knie hebben aangezien switchen soms net te lang duurt ( maar dat hebben ze laatst aangepast, heb haar lang niet meer gespeeld :P ) Let wel op dat als je powerchord activeert met je W dat het een damage reduction van 20% geeft, Probeer dit te combineren met trades of met exhaust. IMO damage reduction 20% >> Dubbel dmg op je basic + wat magic dmg, in trades dan.
In lane phase je ult pas gebruiken als je AD carry er klaar voor is, het is een redelijke sterke stun. In team fights nooit je ult gebruiken om 1-2 man te pakken, altijd geduld hebben en goed positioneren zodat je 3-4 man kan hebben. Met uitzondering natuurlijk als er nog maar 1-2 man over zijn of als je alleen bent met je AD carry en die word in de pan gehakt door een *Vul gefedde bruiser in*
Heb ook nooit tear of chalice gehaald. Voor support zijn dit niet echt de beste items ( jammer dat chalice + kage geen leuke support item is )

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
Sona is lang mijn main support geweest en ik heb nog nooit mana regen te hoeven halen, niet eens mana regen runes alleen wat masteries :)

Die damage reduction powerchord alleen gebruiken als de andere enemy sterker is als jouw AD.
Als je in het voordeel staat is die double damage veel sterker en is best wel insane burst met een andere burster (zoals Ezreal or Graves :P)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• godofal
  • Niet online

godofal

Swanfield schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:39:
[...]

Nou ik hoop eigenlijk met Sona voldoende tricks up my sleve te hebben om de AD niet te laten zuigen. Met heal, speed en dansmoves moet ik toch wel een heel eind komen?
als je een carry hebt die niet kan lasthitten, harassen of harass ontwijken kan je vrij weinig :P
ja je kan hem in leven houden, voor een tijdje, maar dan heb je dus weer wél die mana nodig ;)

als ik als supp sta dan zit ik echt knarsetandend te kijken naar het lasthitten over het algemeen, echt niet normaal dat mensen zó slecht zijn erin :r

Verwijderd

speedzor schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:24:
[...]

Ik heb bijna nooit een Tear of chalice echt nodig, ook niet zonder mana runes. Het zou een verspilling van je geld zijn om daarin te investeren.

Alles komt neer op mana management.
Zegt diegene die laatst een triforce op sona kocht ;)

• speedzor
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:21:
[...]

Zegt diegene die laatst een triforce op sona kocht ;)
I needed the extra CC, alright!?

Edit:

Too close to handle..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/24ZFr.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door speedzor op 18-08-2012 16:51 ]

Streaming History

Pagina: 1 ... 59 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.