Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.610 views

Verwijderd

Nutral schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:50:
we hebben het hier over ad carries he. Ad carries hebben early game gewoon heel weinig ad (50) en daarom moet je eerst wat ad hebben voordat armor pen wat nut heeft.
Ja op ad carries gebruik ik sinds de nieuwe masteries al geen armor pen meer dit is wel heel oud nieuws.
De combinatie tussen armor pen en ad is wel ok maar voegt weinig toe.
Daarom noemde ik maar even een paar champs waar het nog wel een goed idee is om armor pen mee te nemen.

Verwijderd

speedzor schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:52:
[...]

Ja, gewoon verkocht op het einde. Tabzz had 4x BT en Metalx ook, dacht ik van even mee te doen. M'n build was gewoon dorans + lich bane ;)

Edit: ik stond mid.
nja met je build dacht ik eerst top leek me al beetje bizar :)

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:15

Nutral

gamer/hardware freak

ach, veel hadden we uberhaupt niet kunnen doen. werden ongelovelijk geoutclassed door ze :(.
Nutral schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:06:
ach, veel hadden we uberhaupt niet kunnen doen. werden ongelovelijk geoutclassed door ze :(.
Mjah logisch ook wel. Die gasten winnen geregeld van de toppers die we in toernooitjes op streams zien, dat niveau is voor 99,9% van de community te hoog gegrepen.

Vicariously I live while the whole world dies

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Maak daar maar 99,99 van. platinum is ongeveer top 0,1 % al. (ugh, kerp is #4 in EUW)

[ Voor 17% gewijzigd door Nutral op 30-07-2012 15:09 ]

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:07

psyy138

blackbulls.nl

iemand ervaring met katarina solo top?

O.R.C. Black Bulls Rugby

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-11 10:13
lol psyy138 you aint gonna play kata top :P haha denk dat het wel kan maar ligt er heel erg aan wie mid staat en wie top gaat. als je een stunner hebt is het al einde oefening. Best een moeilijke keuze denk ik tegen olaf zou het denk ik wel gaan maar die heeft veel sustain. probeer het in normal uit?

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Vicarious schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:16:
Over bovenstaand voorbeeldje: thanx voor het uitrekenen. Hieruit blijkt dat het vrij weinig uitmaakt, ik had verwacht dat het wat meer in het voordeel van armorpen zou gaan uitvallen. Wel is het zo dat je op lvl 3 wel iets meer dan 20 armor hebt. 20 armor heb je base, maar met runes (9x1.40) en masteries erbij kom je eerder richting de 40 armor op lvl 3 bij een standaard ad carry rune- en mastery page.

Verder denk ik niet dat je met armorpen een negatieve armor kunt krijgen en er dan gewoon uitgegaan wordt van 0 armor.
Ik heb het iets gesimplificeerd, om het nog een beetje leesbaar te houden(masteries stonden er eerst ook in:P). Vergeet ook niet dat er op de offensive 10% ArP en 6 ArP meegenomen wordt, waardoor dit weer voor de helft wordt teniet gedaan.

Armor kan bij mijn weten wel negatief, alleen werkt %-based ArP na flat ArP en die doet dus niets.

Ook heb ik bewust in de 2 laatste voorbeelden of de armor of de damage constant gehouden om het effect te laten zien. Kortom stacked de tegenstander meer armor dan de genoemde 20(op level 3), dan zijn de flat AD runes beter.
Stack jijzelf veel AD, dan wordt ArP weer waardevoller(dus janna/mf combo's bijvoorbeeld). Level 3 Miss Fortune(2 punten in w) met een level 2 janna shield en een dorans blade heeft al 60+23+10+(8-32(w skill)101-125 damage autoattacks op level 3 zonder AD runes. Op dat moment kun je beter ArP runes nemen, die zijn net een tikje beter(uitgaande van 20 armor).

15 ArP ->Armor is 20-15=5-> damage = 0.952*101=96.2
9 AD ->Armor is 20 -> damage = 0.833*110=91.6

Edit:
Zoals Nutral aangeeft zijn er inderdaad masteries(had ik er voor de duidelijkheid juist uitgehaald, maar dan toch op verzoek). Nu zit ik weer te aarzelen, als ik de defensieve masteries/runes erin stop, moet ik ook de offensieve erin stoppen

15 ArP ->Armor is (20+6+12.6-15-6)*0.9=15.8-> damage = 0.864*(101+3+1.5)*(1+.06*40%)=93.3
9 AD ->Armor is (20+6+12.6-6)*0.9=29.3 -> damage = 0.773*(101+3+1.5+9)*(1+.06*40%)=90.6

In short, de conclusie kan dan ook nog hetzelfde zijn, het maakt weinig uit en hangt ervanaf wat je focus is.

In jouw berekening Nutral bekijk je slechts 1 aspect, flat ArP bij constante damage en oplopende armor. Daarin is jouw conclusie gelijk aan de mijne, daarnaast gaf ik al aan dat bij hogere base damagejuist ArP weer 'veel' beter maakt.
In mijn bovenstaande voorbeeld geef ik een AD comp die geweldig profiteerd van ArP. Zolang je alleen tegen AD/support speelt blijft dit redelijk opgaan aangezien jouw lane normaliter 0 armor stacked, dus alleen van levelen wat armor erbij krijgt. Dan is flat ArP optimaal. Ga je richting teamfights, dan gaat dit al snel niet meer op.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

valermos schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:19:
lol psyy138 you aint gonna play kata top :P haha denk dat het wel kan maar ligt er heel erg aan wie mid staat en wie top gaat. als je een stunner hebt is het al einde oefening. Best een moeilijke keuze denk ik tegen olaf zou het denk ik wel gaan maar die heeft veel sustain. probeer het in normal uit?
natuurlijk zijn er beteren, maar lijkt me beetje zelfde als kennen top. is ook lang niet het beste maar egt slegt lijkt me het niet.

maar ik moet ook nog wat champs uitproberen voor top. vlad jarvan olaf poppy ( met nieuwe runes )

O.R.C. Black Bulls Rugby

• valermos
@ Psyy138.

I know maar kennen heeft weer wat meer sustain maar als katarina fed is heb je al veel kans om te winnen als je goed kan positioneren.

Offtopic:

vanavond om 8 uur moet je er wel zijn hea :P

Verwijderd

Kat top moet haast wel verschrikkelijk zijn. Tegen alleen maar bruisers als melee met de laagste base damages op skills. Ook heel moeilijk snowballen vanaf top wat je met kat wel zal moeten doen om nuttig te blijven. Als je katarina per se moet spelen zou ik wachten op een buff of anders mid gaan.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

valermos schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:28:
@ Psyy138.

I know maar kennen heeft weer wat meer sustain maar als katarina fed is heb je al veel kans om te winnen als je goed kan positioneren.

Offtopic:

vanavond om 8 uur moet je er wel zijn hea :P
jaja, ik ken zowat alle top champs al :) kmoet ook variate hebben.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

TheInsomniac schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:21:
[...]

Ik heb het iets gesimplificeerd, om het nog een beetje leesbaar te houden(masteries stonden er eerst ook in:P). Vergeet ook niet dat er op de offensive 10% ArP en 6 ArP meegenomen wordt, waardoor dit weer voor de helft wordt teniet gedaan.

Armor kan bij mijn weten wel negatief, alleen werkt %-based ArP na flat ArP en die doet dus niets.

Ook heb ik bewust in de 2 laatste voorbeelden of de armor of de damage constant gehouden om het effect te laten zien. Kortom stacked de tegenstander meer armor dan de genoemde 20(op level 3), dan zijn de flat AD runes beter.
Stack jijzelf veel AD, dan wordt ArP weer waardevoller(dus janna/mf combo's bijvoorbeeld). Level 3 Miss Fortune(2 punten in w) met een level 2 janna shield en een dorans blade heeft al 60+23+10+(8-32(w skill)101-125 damage autoattacks op level 3 zonder AD runes. Op dat moment kun je beter ArP runes nemen, die zijn net een tikje beter(uitgaande van 20 armor).

15 ArP ->Armor is 20-15=5-> damage = 0.952*101=96.2
9 AD ->Armor is 20 -> damage = 0.833*110=91.6

Edit:
Zoals Nutral aangeeft zijn er inderdaad masteries(had ik er voor de duidelijkheid juist uitgehaald, maar dan toch op verzoek). Nu zit ik weer te aarzelen, als ik de defensieve masteries/runes erin stop, moet ik ook de offensieve erin stoppen

15 ArP ->Armor is (20+6+12.6-15-6)*0.9=15.8-> damage = 0.864*(101+3+1.5)*(1+.06*40%)=93.3
9 AD ->Armor is (20+6+12.6-6)*0.9=29.3 -> damage = 0.773*(101+3+1.5+9)*(1+.06*40%)=90.6

In short, de conclusie kan dan ook nog hetzelfde zijn, het maakt weinig uit en hangt ervanaf wat je focus is.

In jouw berekening Nutral bekijk je slechts 1 aspect, flat ArP bij constante damage en oplopende armor. Daarin is jouw conclusie gelijk aan de mijne, daarnaast gaf ik al aan dat bij hogere base damagejuist ArP weer 'veel' beter maakt.
In mijn bovenstaande voorbeeld geef ik een AD comp die geweldig profiteerd van ArP. Zolang je alleen tegen AD/support speelt blijft dit redelijk opgaan aangezien jouw lane normaliter 0 armor stacked, dus alleen van levelen wat armor erbij krijgt. Dan is flat ArP optimaal. Ga je richting teamfights, dan gaat dit al snel niet meer op.
Iedereen begint op 30/40 armor en de W van miss fortune doet magic damage, dus armor pen helpt daar niet bij. Runes gebruik ik voor early game boost, omdat je gewoon je cs nodig hebt voor items.op het moment dat armor pen helpt kun je al wat meer cs hebben gehaald door de flat ad, plus natuuurlijk dat die ad enorm hard schaalt met crit.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 20:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die drag skill van Skarn is echt het ergste wat ik ben tegengekomen in deze game :p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Sharfer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-03 13:31
nou, ik ga eerst wel eens lvl 20 worden voordat ik aan die runes begin.

Had begin wel veel last van leavers.. dacht dat ik gek werd, wat vinden jullie van Zyra btw? ik kan er wel aardig mee overweg,

ook vind ik janna een gave heldin, beetje lastig als mensen daarom opeens moeilijk hard gaan jagen.

Word er wel eens in groepen met mede tweakers gespeeld?

Sharfer#2586

• valermos
@sharfer.

Zyra is echt sterk. Maar ik denk dat alle champions zowat even sterk kunnen zijn als je weet hoe je ze moet spelen. Daarbij moet jezelf veel leren qua champions en skills en timing etc. Groepen met mede tweakers niet zover ik weet heb vanavond me eerste match met een groep. Als je lvl 30 bent kun je mensen vragen om een groep te starten en beter te worden. Of je kan uiteraard Solo/Duo que Ranked doen maar dat is erg lastig want je speelt met Randoms.

• TheInsomniac
  • Niet online
psyy138 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:37:
[...]

jaja, ik ken zowat alle top champs al :) kmoet ook variate hebben.
AP taric top FTW :P

(shatter eerst levelen, 1 level in stun de rest heal, full AP. Echt heel erg leuk om te spelen.

Stun werkt als initiate en ook counter initiate, met je shatter heb je bizar veel armor en je hebt door al je AP al snel een heel aardige heal.(Self-heal van Taric is veel sterker en heeft lagere cooldown dan die van soraka) Tip om eens lekker mee te trollen.

Na sorc boots(boots of swiftness werkt ook), rabadons, abyssal heb je in mijn optiek twee opties: Utility tank met heal en stun en wat AOE damage en armor debuff of full AP.

Utility tank-> Met frozen heart en FoN kan je ook goed tanken, lage cooldown en heel veel utility met degelijke heal en damage en tankyness. Je bent namelijk voor een caster(die rol speel je dan) erg tanky(MR/level, 60 passive armor van je W(154 armor op level 18 zonder items)

Tanky caster -> Morello's, Zhonya's, lich bane, rage blade (final build kan ook rage blade(voor de manaregen van je passive).

[ Voor 3% gewijzigd door TheInsomniac op 30-07-2012 16:28 ]

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

TheInsomniac schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:26:
[...]

AP taric top FTW :P

(shatter eerst levelen, 1 level in stun de rest heal, full AP. Echt heel erg leuk om te spelen.

Stun werkt als initiate en ook counter initiate, met je shatter heb je bizar veel armor en je hebt door al je AP al snel een heel aardige heal.(Self-heal van Taric is veel sterker en heeft lagere cooldown dan die van soraka) Tip om eens lekker mee te trollen.

Na sorc boots(boots of swiftness werkt ook), rabadons, abyssal heb je in mijn optiek twee opties: Utility tank met heal en stun en wat AOE damage en armor debuff of full AP.

Utility tank-> Met frozen heart en FoN kan je ook goed tanken, lage cooldown en heel veel utility met degelijke heal en damage en tankyness. Je bent namelijk voor een caster(die rol speel je dan) erg tanky(MR/level, 60 passive armor van je W(154 armor op level 18 zonder items)

Tanky caster -> Morello's, Zhonya's, lich bane, rage blade (final build kan ook rage blade(voor de manaregen van je passive).
ja maar welke lane wil ap taric hebben?
mid zal niet lukken met farmen lijkt me.
top is taric te squishy en of bot ap support gaan. maarja dat zie ik ook niet echt zitten :)

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Sharfer
valermos schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:25:
@sharfer.

Zyra is echt sterk. Maar ik denk dat alle champions zowat even sterk kunnen zijn als je weet hoe je ze moet spelen. Daarbij moet jezelf veel leren qua champions en skills en timing etc. Groepen met mede tweakers niet zover ik weet heb vanavond me eerste match met een groep. Als je lvl 30 bent kun je mensen vragen om een groep te starten en beter te worden. Of je kan uiteraard Solo/Duo que Ranked doen maar dat is erg lastig want je speelt met Randoms.
valt mij vooral op, dat zyra sterk is tot lvl 17. althans aan het eind word je altijd zo hard (ik dan) weggeblazen.

vind de hero zelf echt prachtig, maar ik stack altijd te veel ability power (rond de 500-600 eind van de match)

probeer dan ook altijd, bij grote group fights ze zo hard te raken dat ze terug trekken en mag mijn team ze chase.

Sharfer#2586

• TheInsomniac
  • Niet online
psyy138 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:44:
[...]

ja maar welke lane wil ap taric hebben?
mid zal niet lukken met farmen lijkt me.
top is taric te squishy en of bot ap support gaan. maarja dat zie ik ook niet echt zitten :)
Top dus, zie de eerste regel van mijn post, maar het zal je meevallen hoe squishy taric is(met level 1 shatter is het het een van de meest tanky chars in game). Shatter level 1 is namelijk sterker dan een cloth armor. Boots, 3 pots en dus je 'cloth armor' en op level 2 een stun, ik had er weinig problemen mee in ieder geval.

Verwijderd

Zelf niet met Zyra gespeeld, maar als jungler heb ik snel moeten leren dat een zyra chasen niet altijd handig is....als ze bush in rent en daar al wat seeds heeft zitten .... enorme burst etc.

gelukkig leerde ik het en gebruikte in Xin ulti eerst om haar uit de bush te meppen;)

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

TheInsomniac schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:50:
[...]

Top dus, zie de eerste regel van mijn post, maar het zal je meevallen hoe squishy taric is(met level 1 shatter is het het een van de meest tanky chars in game). Shatter level 1 is namelijk sterker dan een cloth armor. Boots, 3 pots en dus je 'cloth armor' en op level 2 een stun, ik had er weinig problemen mee in ieder geval.
ik ga het vanavond proberen :)

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Sharfer
ja, ik ga vanavond eens wat meer investeren in movement speed bij zyra.

maar, kan veel mensen het aanraden 3 seeds en ultimate kan ervoor zorgen dat mensen toch even weg rennen.

Sharfer#2586

Verwijderd

Nutral schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:08:
Maak daar maar 99,99 van. platinum is ongeveer top 0,1 % al. (ugh, kerp is #4 in EUW)
Ja ik vind het wel straf dat jullie team tegen zo een pro level players uitkomt.
Alleja ik wil niets afdoen aan jullie kwaliteiten maar er zit volgens mij toch wel een behoorlijk verschil in
en zij waren duidelijk ook een 5man premade want ze hebben enkele games na elkaar samen gespeeld.
Matchmaking heeft toch nog sommige mysteries voor mij.

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:19:
[...]

Ja ik vind het wel straf dat jullie team tegen zo een pro level players uitkomt.
Alleja ik wil niets afdoen aan jullie kwaliteiten maar er zit volgens mij toch wel een behoorlijk verschil in
en zij waren duidelijk ook een 5man premade want ze hebben enkele games na elkaar samen gespeeld.
Matchmaking heeft toch nog sommige mysteries voor mij.
En tabzz is #5 :P

Ze speelden met een redelijk recent team en het ranked team waarin wij speelden was zowat te situeren in de hogere middenmoot. Rond 1800 à 1900 elo zitten de professionele ranked teams, maar om daar te raken moet je uiteraard via 1500-1600 ranked teams passeren.

Streaming History

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

wij deden 5v5 ranked he :). er zijn gewoon niet zo heel veel teams op bepaalde momenten die ranged 5s doen.

Verwijderd

Nutral schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:22:
er zijn gewoon niet zo heel veel teams op bepaalde momenten die ranged 5s doen.
Toch vind ik dat raar. Dit is bij uitstek een teamspel, je zou toch verwachten dat premade 5's populair zou zijn. Misschien ligt het eraan dat soloq zo 'competitief' is voor de meesten.

Riot zou er iets aan moeten doen om ranked 5's te promoten. Daarin kan je denk ik veel leukere strats maken etc..

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
probleem is dat je team max 7 man mag zijn. dat die 5 man te gelijk online moeten zijn en er niet zo heel veel wordt ondernomen om competetive premades te promoten. in tegenstelling tot bijv. team fortress 2 waar contact sites zijn en training sites.

• speedzor
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:26:
[...]

Toch vind ik dat raar. Dit is bij uitstek een teamspel, je zou toch verwachten dat premade 5's populair zou zijn. Misschien ligt het eraan dat soloq zo 'competitief' is voor de meesten.

Riot zou er iets aan moeten doen om ranked 5's te promoten. Daarin kan je denk ik veel leukere strats maken etc..
Je zou eens moeten weten hoeveel problemen het geeft om regelmatig een 5-tal mensen te hebben die met het ranked team kunnen spelen.. Soms zoeken we invallers voor invallers om toch aan 5 te raken :P

Streaming History

Verwijderd

Ja uiteraard geeft het problemen, maargoed ik heb redelijk lang 'competitief' Q2 4v4 gedaan, daarna RtCW 6v6 en dan de eerste CoD ook nog..
Wat betreft gaming de leukste ervaring.

Dat 7 de max is, is wel een beetje onhandig ja.

• badboyqxy
riot heeft aangegeven geen class queening te willen introduceren omdat er geen vaste meta is. dit zou eigenlijk voor trainen etc. wel makkelijekr maken.
als ik jungle training wil doen, zou ik graag teams willen die graag een jungler zoeken op dat moment

als er alleen al zo optie zou kunnen zijn dan zou dat een hoop schelen

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Jup, en daarnaast is het ook zo dat op wat hogere elo helemaal weinig teams zijn. Er zit ongeveer dezelfde verdeling in als solo, rond 1200 zitten de meeste teams en boven de 1400 zit je al bij de top 15%.

Er zijn 87.000 teams, 800 elo tot 2000 elo en maar 500 teams boven de 1650 en 10.000 boven de 1400.

• TheInsomniac
  • Niet online
psyy138 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:59:
[...]

ik ga het vanavond proberen :)
Reken wel op de nodige flames :P

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

TheInsomniac schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:47:
[...]

Reken wel op de nodige flames :P
het suckt

O.R.C. Black Bulls Rugby

• badboyqxy
licht eraan als je de flames van ahri bedoelt die zien er nogal goed uit hoor:P

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

badboyqxy schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:25:
[...]

licht eraan als je de flames van ahri bedoelt die zien er nogal goed uit hoor:P
nee ap taric top :D hebben we het over

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Sharfer
Zijn er nog echt leuke classes om te spelen?

ik heb nu Zyra, Janne en die spartaan lijkt me wel wat..

of heeft iemand nog een goed idee?

Sharfer#2586

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heimerdinger! Killsteal champion :p Ik had een poosje geleden een quadrakill door utli + rockets.

[ Voor 46% gewijzigd door MrVegeta op 30-07-2012 21:03 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Sharfer
MrVegeta schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:02:
Heimerdinger! Killsteal champion :p Ik had een poosje geleden een quadrakill door utli + rockets.
haha, kijk er nu naar as I type.

ben meer opzoek naar een champ die echt wat toevoegd aan het spel.

heb momenteel niet echt veel punten, maar dan kan ik in ieder geval een target zetten

EDIT: heb pantheon aangeschaft heb al te veel casters

[ Voor 6% gewijzigd door Sharfer op 30-07-2012 21:15 ]

Sharfer#2586

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-11 22:27
Vandaag Irelia unlocked. Ook erg leuke champ om solo top te staan!

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:30

Wootlock

Evilution

Sharfer schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:08:
[...]

haha, kijk er nu naar as I type.

ben meer opzoek naar een champ die echt wat toevoegd aan het spel.

heb momenteel niet echt veel punten, maar dan kan ik in ieder geval een target zetten

EDIT: heb pantheon aangeschaft heb al te veel casters
Je hebt al teveel casters en dan koop je Panth, een AD caster :)

Gisteren voor het eerst in lange tijd een pot gespeeld die heel erg gelijk op ging. Pas na een succesvolle baron van ons team (enemy team ging drag doen en wij stonden in positie voor baron) gewonnen.
Valt me laatste tijd op dat er erg veel DC's plaatsvinden zowel in me eigen team en het enemy team. Meer mensen die dit ervaren ?

"Don't let your dreams be memes"

Die DC's vallen mij ook al op ja... vreemd verhaal. Vaak komen ze vrij rap weer terug, maar soms is de timing wel erg onhandig waardoor het je zelfs de game kan kosten.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Vicarious schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:12:
Die DC's vallen mij ook al op ja... vreemd verhaal. Vaak komen ze vrij rap weer terug, maar soms is de timing wel erg onhandig waardoor het je zelfs de game kan kosten.
zelf heb ik er geen last van maar ik zie wel regelmatig dat andere dc's hebben ja.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• valermos
Merk wel dat er veel DC's zijn maar heb zelf af en toe ook een lagg spike waardoor ik dus skillshots vet hard mis.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

valermos schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:43:
Merk wel dat er veel DC's zijn maar heb zelf af en toe ook een lagg spike waardoor ik dus skillshots vet hard mis.
dat ook maar dat is dan 1 sec en dan max 1/2 per match ofzo

O.R.C. Black Bulls Rugby

• valermos
had ut gister in ARAM (voor dat we met de groep gingen doen) 6 x ging egt nergens over was nidalee maar gewoon 6 x vol mis door die spikes...

Verwijderd

valermos schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:50:
had ut gister in ARAM (voor dat we met de groep gingen doen) 6 x ging egt nergens over was nidalee maar gewoon 6 x vol mis door die spikes...
er is ook een probleem met bepaalde skillshots, kan ook daarmee te maken hebben.

http://www.reddit.com/r/l...ots_are_have_been_broken/

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Had ik vandaag ook nog. ezreal ult ging dwars door graves een zonder damage te doen. is echt heel weird.

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:11
Zelf gelukkig nog totaal geen ervaring mee gehad.. Alles raakt so far bij mij?

• Sharfer
Wootlock schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:17:
[...]

Je hebt al teveel casters en dan koop je Panth, een AD caster :)

Gisteren voor het eerst in lange tijd een pot gespeeld die heel erg gelijk op ging. Pas na een succesvolle baron van ons team (enemy team ging drag doen en wij stonden in positie voor baron) gewonnen.
Valt me laatste tijd op dat er erg veel DC's plaatsvinden zowel in me eigen team en het enemy team. Meer mensen die dit ervaren ?
ja, daar kwam ik ook iets later achter.

moet wel zeggen dat die gaaf speelt, ook al vind ik zyra fijner en toffer

Sharfer#2586

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Nogmaals dezelfde oproep, want ik ben nog steeds zoekende :)
Slivv schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:47:
Zijn er mensen die met mij samen zouden willen spelen in bot lane om mij te supporten? Ik speel eigenlijk zelden AD carry maar ik zou het graag leren en daarvoor zoek ik een support waarmee ik gezellig op Teamspeak/Skype o.i.d. kan zitten aangezien randoms toch vaak niet willen supporten en het de samenwerking in de lane toch ook niet al te veel ten goede komt. Ik heb nu Ashe, Kog'Maw, Tristana, Kayle en Sivir als AD Carry champions, maar ik heb bijna genoeg IP voor een nieuwe champion voor in de bot lane. Dat zou dan Graves, Vayne of Corki zijn denk ik. Last hitten kan ik wel (Mid Ryze/LB last hitting is een stuk lastiger dan AD carry :D ) maar vooral het traden met enemies en goede positioning wil ik oefenen want daar ben ik nog abominabel in. Als je houdt van een premade botlane, schroom dan niet me toe te voegen: FlyingBroccoli

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

• TheInsomniac
  • Niet online
Diepgaande analyse op :P.

Ben ergens wel benieuwd waarom het voor jou niet werkt/jou niet bevalt, zeker tegen AD's top is het vrij 'eenvoudig'. Maar ach, ik heb er een hoop lol mee als het doe en tot nu toe win ik altijd mijn lane zonder alteveel moeite.

• Sharfer
Slivv schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:29:
Nogmaals dezelfde oproep, want ik ben nog steeds zoekende :)

[...]
ik kan niks beloven, maar wil best het proberen.

in LoL heet ik hetzelfde als dat ik op GoT.

Verdere info mag gewoon gevraagd worden uiteraard xfire is trouwens ook hetzelfde.

Sharfer#2586

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ongelofelijk. Spannende matchup tegen een fed fiddle die wel enorm squishy is. Gaan we 28-25 (voor!) 2 turrets down. Gaan er opeens 4 (!) lui surrenderen omdat "fidlle op" is. WHAT?!

• valermos
Welkom in Leageu of Legends MrVegeta :P erg is dat hea je weet da tje kan winnen door hem te focussen dan is de dmg grotendeels weg. Maar nee je team surrendert (epicness)

Verwijderd

**League of Legends v1.0.0.144**

**Diana, Scorn of the Moon**

* Pending the completion of some further testing on PBE, Diana will be released at a future date

**Amumu**

* Cursed Touch (Passive)
* Duration reduced to 3 seconds from 4
* Tantrum
* Mana cost reduced to 35 from 50
* Bandage Toss
* Ability Power ratio reduced to 0.7 from 1.0
* Curse of the Sad Mummy
* Ability Power ratio reduced to 0.8 from 1.0

**Brand**

* Pyroclasm
* Missile Speed increased to 1000 from 800
* Missile Speed no longer increases when hitting ablaze targets
* If Pyroclasm strikes an ablaze target, the next bounce will now prioritize champions

**Cho'gath**

* General
* Magic Resist per level increased to 1.25
* Attack Range normalized to 125 from 130
* Rupture
* Cast time reduced to 0.5 seconds from 0.672
* Delay normalized to 0.625 seconds from 0.5 - 0.75
* Feral Scream
* Cast time reduced to 0.5 seconds from 0.6417
* Vorpal Spikes
* Width now increases based on Cho'gath's size
* Feast
* Now grants Cho'gath up to 50 additional Attack Range, based on Feast rank and amount of stacks
* Cast time normalized to 0.5 seconds from 0.43
* Range increased to 150 from 100

**Evelynn**

* General
* Recommended items on Summoner's Rift now include Boots of Mobility
* Shadow Walk (Passive)
* Restealth duration reduced to 6 seconds from 8
* Dealing periodic damage (ie: Ignite) no longer prevents her from restealthing
* Agony's Embrace
* Cooldown reduced to 120/100/80 seconds from 150/120/90

**Hecarim**

* Devastating Charge
* Now more responsive when colliding with opponents
* Initial Movement Speed bonus increased to 25% from 0% (still reaches max speed at the same time)
* Onslaught of Shadows
* Enemy flee speed is now higher based on how close the enemy is to Hecarim

**Janna**

* Zephyr
* Ability Power ratio reduced to 0.6 from 0.8
* Fixed: Janna will no longer sometimes retain the passive bonuses while Zephyr is on cooldown

**Lulu**

* Wild Growth
* Fixed: Now completes its effects even if the allied target was about to take lethal damage at the time of casting

**Rammus**

* General
* Now gains 1.25 Magic Resist per level

**Rumble**

* Junkyard Titan (Passive)
* Danger Zone damage bonus reduced to 25% from 30%
* Flamespitter
* Damage reduced to 90/160/230/300/370 from 90/180/270/360/450
* Fixed: Flamespitter no longer lasts slightly longer than intended

**Twitch**

* General
* Base Attack Damage increased to 52 from 50
* Venom Cask
* Missile Speed increased to 1400 from 1300

**Urgot**

* Acid Hunter
* Damage adjusted back to 10/40/70/100/130 (+0.85 total Attack Damage) from 50/80/110/140/170 (+1.2 bonus Attack Damage)

**Xin Zhao**

* General
* Base Attack Damage reduced to 55.3 from 59
* Attack Damage per level increased to 3.3 from 3
* Audacious Charge
* Damage reduced to 70/110/150/190/230 from 70/115/160/205/250

**Yorick**

* Omen of Famine
* Ravenous Ghoul will only heal Yorick for 50% the damage it deals to minions
* Omen of Death
* Fixed: The Revenant no longer instantly dies upon casting Omen of Death on an allied Evelynn

**Proving Grounds**

* Repositioned Health Relics so players are less likely to unintentionally walk through them
* Adjusted Nexus turrets
* Nexus turrets reduced from two to one
* Nexus turrets now have an additional 20 Armor, 800 Health, and 30 base Attack Damage
* Experience curve adjusted so that levels 14-18 take slightly longer to reach

**General**

* You can now reset the current audio configuration back to defaults from the audio options menu
* Battle Training
* The "Buy Boots" quest will now properly fire
* The "Defeat the Lizard Elder" and "Defeat the Ancient Golem" quests will now properly fire when playing as Ashe
* The tip regarding Champion Ultimate Abilities will now show up properly when playing as Ashe
* Soraka Bot and Nasus Bot will no longer get stuck
* Updated several Champion art assets including splash art and icons for various Mordekaiser, Cassiopeia, Kassadin, Ezreal, and Ashe skins
* Fixed: Summoner's Insight now correctly works with Promote (now correctly grants bonus defensive stats)
* Fixed: Custom game bots now lane properly when allied players are jungling
* Updated tooltips for Ahri, Annie, Jarvan IV, Leona, Lux and Morgana

**New Tribunal Feature**

* Players punished by the Tribunal will now be e-mailed a "Reform Card" which gives additional details about their case

-------------

Meest benieuwd naar de change op brand ulti.

Verwijderd

IK hoop dat die mumu nerfs niet doorgaan. Pakt ap mumu heel hard aan dat is precies hoe ik hem speel :P. Dan is denk ik alleen nog tank amumu goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:04:
IK hoop dat die mumu nerfs niet doorgaan. Pakt ap mumu heel hard aan dat is precies hoe ik hem speel :P. Dan is denk ik alleen nog tank amumu goed.
Nye. Gedaan met rylais te rushen & abyssal scepter :p

Ben ook niet echt gelukkig met het vervangen van 2 turrets naar 1 op proving grounds. Ze willen volgens mij beetje de sfeer van arab erin proppen, maar weet niet of dit de juiste oplossing is hiervoor. Zal moeten blijken.

Begrijp wel niet goed de rework van de splash screens van ashe, die waren toch allemaal gedaan ?

• valermos
zoveel verlies is het nu ook weer niet. en die mumu AP is wel vet OP die damage is echt om te huilen.
Ik vindt dat van Aram erger maar 1 turret is het nog sneller gedaan.

[ Voor 25% gewijzigd door valermos op 01-08-2012 11:08 ]

Ben vooral blij met de nerf op Yorick. Er valt zowat niet te lanen tegen die dude.

• valermos
ja dat is idd ook zo die yorick is egt zo tanky en massive sustain met veel damage en CC wat wil je nog meer?

Verwijderd

valermos schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:07:
zoveel verlies is het nu ook weer niet. en die mumu AP is wel vet OP die damage is echt om te huilen.
Ik vindt dat van Aram erger maar 1 turret is het nog sneller gedaan.
Nouja je bent heel squishy en je hebt redelijk wat items nodig om echt te shinen. En ik vind 250 damage eraf als je 500 ap hebt best veel.
Heb sowieso nog nooit iemand ap amumu zien spelen in een game waar ik niet inzat dus vind die nerf nogal vreemd.
Ik hoopte meer op een alistar nerf, zyra nef en vlad nerf

• valermos
wrm die 3 dan wel? Ik vindt die eigenlijk niet zo sterk vindt zyra goed balanced imo.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:30

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:53:
[...]

Nouja je bent heel squishy en je hebt redelijk wat items nodig om echt te shinen. En ik vind 250 damage eraf als je 500 ap hebt best veel.
Heb sowieso nog nooit iemand ap amumu zien spelen in een game waar ik niet inzat dus vind die nerf nogal vreemd.
Waarom wil je een Alistar nerf ?
Na de nerf op zijn Ultimate vind ik hem wel goed balanced hoor.

"Don't let your dreams be memes"

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:53:
[...]

Over Zyra heb ik geen mening omdat ik haar nog niet veel gezien heb, maar ik zou niet weten waarom die andere 2 champs generfed moeten worden om eerlijk te zijn..

(Jungle) Alistar is early inderdaad een beest maar late-game brengt hij een team alleen CC, magere damage tenzij je AP bouwt en een tanky body. Als hij bovendien faalt om early-game kills te genereren doordat je tegen champs met een ingebouwde escape staat is hij een vrij nutteloze jungler. Als support is hij naar mijn mening balanced.

Vladimir heeft ook niet bepaald een nerf nodig omdat hij behoorlijk wat skill vereist om goed te leren. Veel mensen onderschatten Vladimir's learning curve. Iedereen kan farmen met vlad, maar leren wanneer je moet poolen en ulten is best lastig. Hij kan een team veel brengen maar alleen als je écht heel goed weet hoe je hem moet spelen.

Mocht iemand er anders tegenaan kijken hoor ik dat graag, ben zeer benieuwd of jullie het met me eens zijn :)
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:16:
[...]

Over Zyra heb ik geen mening omdat ik haar nog niet veel gezien heb, maar ik zou niet weten waarom die andere 2 champs generfed moeten worden om eerlijk te zijn..

(Jungle) Alistar is early inderdaad een beest maar late-game brengt hij een team alleen CC, magere damage tenzij je AP bouwt en een tanky body. Als hij bovendien faalt om early-game kills te genereren doordat je tegen champs met een ingebouwde escape staat is hij een vrij nutteloze jungler. Als support is hij naar mijn mening balanced.

Vladimir heeft ook niet bepaald een nerf nodig omdat hij behoorlijk wat skill vereist om goed te leren. Veel mensen onderschatten Vladimir's learning curve. Iedereen kan farmen met vlad, maar leren wanneer je moet poolen en ulten is best lastig. Hij kan een team veel brengen maar alleen als je écht heel goed weet hoe je hem moet spelen.

Mocht iemand er anders tegenaan kijken hoor ik dat graag, ben zeer benieuwd of jullie het met me eens zijn :)
Mee eens, met als toevoeging dat Zyra schandalig OP is en free elo oplevert voor degenen die er goed mee kunnen spelen.

• valermos
@ Vicarious:

Over zyra ben ik het echt niet mee eens. ZO goed is Zyra nou ook weer niet. als je goed nadenkt als enemy weet je dat Zyra van die seeds kan planten. Als je dus een 5 vs 5 teamfight aan wilt gaan ga er dan direct in en wacht niet op het juiste moment want zyra gaat der seeds uitbreiden dus extra damage. Daar in tegen in mid lane tegen zyra is niet echt om te zeggen moeilijk. LB/Anivia/Annie/Akali kunnen haar makkelijk aan en vergeet Talon niet!

Verwijderd

Wootlock schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:13:
[...]

Waarom wil je een Alistar nerf ?
Na de nerf op zijn Ultimate vind ik hem wel goed balanced hoor.
Vind hem helemaal niet balanced. Op level 6 kan hij vrijwel elke lane kapot ganken.
Zijn level 2 ganks zijn ook veel te goed als je het vergelijkt met andere junglers.
Als support is hij balanced als jungle is hij must-ban.
En lategame shined alistar juist keihard. Hij is tanky en heeft veel cc. Daarmee is hij dan al een stuk beter dan junglers als lee,nocturne en olaf

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:44:
[...]
Zijn level 2 ganks zijn ook veel te goed als je het vergelijkt met andere junglers.
Als je weet dat het enemy team een alistar heeft kan je er toch voor zorgen dat hij je amper tot bijna niet kan ganken ? Spreek af met je jungler, komt hij ganken op level 2 kan je counterganken of counterjunglen. Hetgeen hem op beide manieren achterop plaatst.
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:44:
En lategame shined alistar juist keihard. Hij is tanky en heeft veel cc. Daarmee is hij dan al een stuk beter dan junglers als lee,nocturne en olaf
Als je een midlane & toplane tegenover je hebt die je toelaten 3 keer te ganken in de eerste tien minuten kan je een behoorlijke rol gaan spelen mid-end game maar anders ga je flink mogen farmen om geen kansloos meatshield te worden die amper meegaat zonder ult. Zo ervaar ik toch jungle alistar en ik speel hem al vrij lang.

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
valermos schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:27:
@ Vicarious:

Over zyra ben ik het echt niet mee eens. ZO goed is Zyra nou ook weer niet. als je goed nadenkt als enemy weet je dat Zyra van die seeds kan planten. Als je dus een 5 vs 5 teamfight aan wilt gaan ga er dan direct in en wacht niet op het juiste moment want zyra gaat der seeds uitbreiden dus extra damage. Daar in tegen in mid lane tegen zyra is niet echt om te zeggen moeilijk. LB/Anivia/Annie/Akali kunnen haar makkelijk aan en vergeet Talon niet!
Het probleem is dat een goede Zyra ENORM kan zonen met haar plantjes, als ze dat op het juiste moment doet moet jij naar je tower toe lopen om te deaggro'en en verlies jij daar misschien weer 2/3 lasthits uit.
Daarbij moet je 2 keer nadenken over Zyra harrassen omdat je dan de planten direct opnieuw aggro'd.

Haal ultimate is op het moment sterk, je kan wel zeggen je kan eruit flashen etc. MAAR.... de damage word DIRECT geapplied. Hierdoor heeft ze een de range van een Nidalee Spear die je haast niet kan missen om iemand makkelijk af te maken als je low hp bent.

Ik denk dat het beter zou zijn als die ult niet direct dmg doet maar dmg over time zolang je er op staat of wat dan ook. Zoiets als Anivia's ult totdat de CC van de ult komt.

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• valermos
@ jeff.

Over de direct damage ben ik het met je eens. Maar over de plantjes vindt ik persoonlijk maar matig heb vaak zat tegen zyra gestaan en easy outplayed misschien alleen maar slechte gehad maar dat lijkt me sterk want was in ranked. (1300 elo)

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
valermos schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:10:
@ jeff.

Over de direct damage ben ik het met je eens. Maar over de plantjes vindt ik persoonlijk maar matig heb vaak zat tegen zyra gestaan en easy outplayed misschien alleen maar slechte gehad maar dat lijkt me sterk want was in ranked. (1300 elo)
Komt omdat Zyra FOTM en mensen denken elo te freefarmen maar zoals je weet zuigt 75% van de community met skillshots :)

Ook positioneren is enorm belangrijk met haar plantjes. Je kan die ook gebruiken als free ward in de sidebrush steeds zodat je veilig die side kan huggen en veiliger bent voor ganks.

En dat is maar een klein stukje. M'n main role is support though, dus ik weet niet hoe goede mid players er tegenover kijken :)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• valermos
@ jeff
Nee dat ben ik met je eens 75% zuigt. Maar hoe ik zelf er tegen aan kijk vindt ik zyra niet zoals darius die toen zwaar OP was vindt zyra goed uitgebracht en imo niet OP.
Ik ben Zyra ongeveer 5x tegengekomen in mijn games en alle 5 de keren was ze behoorlijk fed midgame. Vooral die ulti vind ik veel te sterk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:00:
[...]

Als je weet dat het enemy team een alistar heeft kan je er toch voor zorgen dat hij je amper tot bijna niet kan ganken ? Spreek af met je jungler, komt hij ganken op level 2 kan je counterganken of counterjunglen. Hetgeen hem op beide manieren achterop plaatst.
Gebeurt bijna nooit in solo que dat een jungler te overtuigen is om ditsoort dingen te doen.
Daarbij verplicht zijn te counterganken op level 2 is al een teken aan de wand dat hij veel te sterk is.
En als team van alistar kan je natuurlijk makkelijk een ward plaatsen zodat je de counter jungle aan kunt zien komen.
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:00:
[...]
Als je een midlane & toplane tegenover je hebt die je toelaten 3 keer te ganken in de eerste tien minuten kan je een behoorlijke rol gaan spelen mid-end game maar anders ga je flink mogen farmen om geen kansloos meatshield te worden die amper meegaat zonder ult. Zo ervaar ik toch jungle alistar en ik speel hem al vrij lang.
Sowieso is er als midlane of toplane weinig te beginnen tegen ali jungle, agressief pushen zodat jouw jungler kan counter junglen zit er niet in. warden helpt ook geen fuck want alistar kan makkelijk als eerste buy een oracle nemen.
Alistar is een van de champions die het beste is in disengagen. Ook kan je er erg goed mee initiaten. En zolang je zorgt dat je ult hebt in een teamfight heb je echt geen problemen. Als support heb je toch niks aan items nodig. Heb meestal de 60% van de farm van de enemy jungler en ben 99% van de keren nuttiger.

Als je ook kijkt naar dat tournament dat afgelopen weekend was dan kun je zien dat alistar de 1 na populaiste pick was en dat terwijl hij ook vaak gebanned was.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 13:56 ]

Verwijderd

hmmm misschien moet ik het toch een paar keer proberen Junglestar
geen echt uitgesproken mening over

vlad is vlad en vind ik persoonlijk wel sterk maar hoeft niet echt een nerf, gewoon echt irritant om tegen te lanen door zn skillset

Zyra echter al veel gezien en boy o boy
OP OP OP OP OP
hehe, ik weet het zo OP roepen is nogal makkelijk en ik moet misschien gewoon nog even wennen om haar aan te pakken maar te grote range, teveel damage (komt misschien omdat ik bijna alleen fed zyra's heb gezien), te grote aoe van de ult, teveel cc
te grote range : eenmaal haar planten actief zijn kan ze achteruit lopen en toch nog op de juiste plaats damage doen, tevens kan ze haar seeds echt wel ver droppen
te grote aoe van de ult : tja het lijkt me te makkelijk om bij een invade even een heel team te cc'en en behoorlijke damage te doen
teveel cc : en een snare en een knockup zijn in principe nog niet zo een probleem maar in combinatie met de range en de damage die er potentieel van afkomen met planten erboven op is insane
zeker in teamfights dus waar ze te makkelijk een heel team kan cc'en met haar ult dus wordt ze automatisch een te focussen target en dan heeft ze nog es die klote nuke als ze sterft .. great
ik heb ook al slechte zyra's gezien die helemaal niet op waren :) maar vanaf dat ze een heel klein beetje fed waren was er al niet zoveel meer aan te doen om ze af te stoppen

imo toch niet echt gebalanceerd

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:06

Meneer iCy

swarma

Zyra is inderdaad wel OP, maar met een Malz lukt het aardig. Als malz zijn E een beetje op pijl heeft raak je haar regelmatig daarmee en het doet veel schade op Zyra.

Gisteren gespeeld met malz tegen haar en het ging goed.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• badboyqxy
zyra is echt niet op haar damage is relatief niet zo heel hoog. de planten zijn nog redelijk makkelijk neer te krijgen. Denk dat het echt nog te vroeg is om gelijk te gaan zeggen dat ze op is. Speel er maar eerst wat vaker tegen.

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10 14:00
Ik vind Zyra niet zo OP, hoe meer ik tegen haar speel hoe makkelijker ze is te verslaan.

Seeds worden altijd voorspelbaar geplant, en een plotselinge burst op haar zodra ze haar seeds heeft gebruikt killed haar in 1x omdat ze geen escapes heeft.

Vooral champions met een snelle gap closer als Kassadin, Katarina of Fizz

[ Voor 14% gewijzigd door Euphanasia op 01-08-2012 15:56 ]

Welcome to the League of Draven

• valermos
ja inderdaad snap oook niet waarom iedereen haar zo OP vindt ze is egt niet zo sterk...

• badboyqxy
ze is nieuw dus eng, jayce vind ik veel erger met zijn melee e die 20 of 60% van max health in damage kan doen, waardoor je een baron in 1 klap 2.5k damage kan uitdelen om over champs nog maar te zwijgen
Ah, vandaar dat vrijwel alle pro's ook roepen dat ze OP is. Die snappen er natuurlijk ook geen klote van.

Verwijderd

ben zelf niet zo bang voor Zyra, gister speelde een maat van mij met veigar tegen haar op midlane, ze eindigde 2/11/8 ofzo, tiny evil one shot haar simpel xD

• valermos
@vicarious.

No offense maar als pro's iets zeggen dan is dat ook maar zo?

• badboyqxy
laten we zeggen dat ze gelijk hebben dan praat je nog over de 0.001% die zo goed als max. alles uit een champion kunnen halen voor de overige mensen geld dit aanzienlijk niet. Daarom ook niet klakeloos een mening van een ander overnemen.

• Euphanasia
badboyqxy schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:09:
laten we zeggen dat ze gelijk hebben dan praat je nog over de 0.001% die zo goed als max. alles uit een champion kunnen halen voor de overige mensen geld dit aanzienlijk niet. Daarom ook niet klakeloos een mening van een ander overnemen.
Dat klopt, balance op dat niveau merken wij niet eens

Verwijderd

nja ik heb nog niet tegen haar op mid gespeeld dus dat weet ik niet zo goed maar als de teamfights losbreken doet ze gewoon tonnen damage alvorens nog maar iemand bij haar geraakt
misschien als ze niet zou gefeed worden tja
valermos schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:07:
@vicarious.

Niet als 1 pro iets zegt. Wel als ze het er vrijwel allemaal over eens zijn ja. Als ik daarbij optel dat ik haar zelf ook al OP vond dan is mijn mening wel duidelijk ja. Ze heeft insane hoge burst damage gekoppeld aan CC en een OP ult (zeg maar een ranged Amumu ult).

edit: en ik dacht dat de meesten me hier toch wel voldoende kennen dat ik niet blind achter de mening van iemand anders aanloop.

[ Voor 12% gewijzigd door Vicarious op 01-08-2012 16:14 ]

• speedzor
valermos schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:07:
@vicarious.

Meestal wel ja, daarom worden ze ook pro's genoemd. Of ga je plots ook alle wetenschappelijke conclusies van de laatste jaren in twijfel trekken?

Veel professionele spelers vinden ze te sterk en dat was ook mijn conclusie na er enkele dagen tegen en mee gespeeld te hebben. Ik ben altijd al gereserveerd geweest over eerste indrukken, maar ik denk wel dat we binnenkort een lichte nerf op Zyra gaan krijgen.

Streaming History

• valermos
speedzor schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:13:
[...]

Meestal wel ja, daarom worden ze ook pro's genoemd. Of ga je plots ook alle wetenschappelijke conclusies van de laatste jaren in twijfel trekken?

Veel professionele spelers vinden ze te sterk en dat was ook mijn conclusie na er enkele dagen tegen en mee gespeeld te hebben. Ik ben altijd al gereserveerd geweest over eerste indrukken, maar ik denk wel dat we binnenkort een lichte nerf op Zyra gaan krijgen.
Nou ik vindt dat mensen hun eigen mening kunnen hebben daarover en dat als pro's wat zeggen niet altijd zomaar geaccepteerd moet worden ;) en ga niet zo in de aanval enrgens voor nodig (zeg er niet voor niks bij No offense

• Euphanasia
speedzor schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:13:
[...]

Pro's hebben vaak genoeg ongelijk, kijk naar starcraft 2, Idra schreeuwt al jaren Zerg is UP en Stephano komt eraan en wint toernooi na toernooi

• valermos
Het probleem is gwn euphanasia als betere mensen oftewel Pro's iets zeggen dan is dat maar zo. Dat is tegenwoordig waar we in moeten geloven volgens veel mensen. En ik weet ook wel waarom maar mensen denken er nooit zelf echt goed over na.

• speedzor
valermos schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:15:
[...]

Nou ik vindt dat mensen hun eigen mening kunnen hebben daarover en dat als pro's wat zeggen niet altijd zomaar geaccepteerd moet worden ;) en ga niet zo in de aanval enrgens voor nodig (zeg er niet voor niks bij No offense
Ga niet direct in de verdediging dan, het was een simpele vergelijking. Die mensen maken er hun werk van om dit spel volledig te begrijpen, dan kun je er wel van uit gaan dat wanneer er een grote concensus onder hen is dat ze juist zijn.

@Euphanasia: Het sleutelwoord hier is _veel_. Veel pro's vinden dat ze te sterk is, dat is niet hetzelfde als 1 iemand die dat vindt.

Streaming History

• valermos
Dus in jouw woorden wil je zeggen als veel pro's het zeggen dan is het zo?

• Euphanasia
speedzor schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:19:
[...]

Ga niet direct in de verdediging dan, het was een simpele vergelijking. Die mensen maken er hun werk van om dit spel volledig te begrijpen, dan kun je er wel van uit gaan dat wanneer er een grote concensus onder hen is dat ze juist zijn.

@Euphanasia: Het sleutelwoord hier is _veel_. Veel pro's vinden dat ze te sterk is, dat is niet hetzelfde als 1 iemand die dat vindt.
en wie zijn die vele dan? Verder zoals ik al zei op ons niveau is ze echt niet OP, ze is goed ik geef je dat, maar ik heb haar ook vaak genoeg uitgeschakeld

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Punt is gewoon dat zyra best veel damage single target/aoe en cc heeft. Dat niemand op lager niveau alles eruit kan halen betekent niet dat het ineens niet overpowered is.

op het gemiddelde/lager niveau is skill heel vaak bepalend, waar bij hoger niveau een overpowered champion daar minder verschil maakt

Pro's hebben over het algemeen een erg goed inzicht in de game, betekent niet dat ze altijd gelijk hebben maar ze weten er wel het meeste van.

[ Voor 17% gewijzigd door Nutral op 01-08-2012 16:23 ]

• valermos
nja doesnt matter toch eindeloze discussie die vindt dat en de ander dat laten we het gewoon gezellig houden.

Ben benieuwd naar Diana al iemand gespeeld met haar op Pbe?

• badboyqxy
ja ik haar gespeeld, leek op eerste gezicht redelijk balanced maar meestal dat ze naar een tijdje nog wel een beetje buffen.

weet alleen niet zo goed of ik haar wel in lane thuis vind horen. In jungle denk ik dat ze het goed zal doen. maar in lane door haar Q hoofd aanval. Pushed ze gewoon de lane te hard omdat ze een wave gewoon weg kan vagen.

• speedzor
Euphanasia schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:20:
[...]

en wie zijn die vele dan? Verder zoals ik al zei op ons niveau is ze echt niet OP, ze is goed ik geef je dat, maar ik heb haar ook vaak genoeg uitgeschakeld
Scarra, Reginald, TheOddOne en nog enkelen werden genoemd wiens naam ik even kwijt ben.

Dat ze op jullie niveau niet goed is, ligt aan de spelers en niet aan de champion. Dat is toch wel duidelijk uit je eigen woorden zeker? Je geeft zelf aan dat het ligt aan de speler en daaruit trek je de conclusie dat de champ wel goed is?

@Valermos: Ja, wanneer er verschillende pro's dit zeggen dan zal hun oordeel veel berekender zijn dan het jouwe of iedere andere speler op lager elo. Dat je nadenkt is goed; dat je het oordeel van de pro's dan maar negeerd is niet goed.

Kijken we even naar Zyra dan zien we:

+ Lage cooldowns
+ Lage manacosts
+ AoE root
+ AoE damage
+ Soft CC
+ AoE knockup (huge radius)
+ AoE instant damage

- Geen escapes

Streaming History

Euphanasia schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:20:
[...]

Degenen waarvan ik het weet zijn Scarra, TheOddone en Reginald en Scarra riep dat er wel meer pro's waren die haar OP vonden. Nu vind ik Scarra een van de beste mids ter wereld dus over het algemeen hecht ik wel waarde aan zijn mening ja. Zeker als die ondersteund wordt door mijn eigen mening en die van meerdere andere pro's.

Pagina: 1 ... 56 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.