Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Zowel Fizz als Gragas kunnen prima junglen.valermos schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 08:57:
AP jungle is meestal niet zo heel spectaculair tenminste kan niet een AP Burster opnoemen in jungle. (buiten Yi maar dat vindt ik geen burster)
Fizz speel je dan ook als bruiser in de jungle hevalermos schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:03:
vindt gragas niet echt een goede jungler fizz kan eventueel maar is niet echt gewild in jungle.
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
dan verpiep je de champ tog?
Ligt er ook een beetje aan hoe goed je het doet. Na trinity zou je ook meer AP kunnen gaan als je daar het gold voor hebt. Warmogs is echter wel fijn om een beetje meer bruiser te zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:26:
wriggles berserkers trinity atmas banshees warmogs
Kunnen junglen is niet zo moeilijk, maar alleen de gangbare junglers vervullen die rol op een dermate niveau dat ze later in teamfights waardevol zijn.
Verwijderd
hij wordt echt tanky heeft dubbele gapcloser heeft slowing ult en gankt als de beste
in teamfights kan je tanky initiate doen en op je stokje eruit springen en dan een squisch er opnieuw uitpikken
heb hem al meer dan 50 games zo gespeeld en werkt heerlijk
alleen krijg je in ranked altijd een bak geflame op je omdat het niet "gangbaar" is
het hangt gewoon af van je early ganks, die wel heel sterk zijn maar die zouden je keer op keer in staat moeten stellen om lanes te laten snowballen
wat ik altyd doe is start met cloth + 5 pots, W bij wolven, hard leash blue lvl E en dan stokje bij dragon/baron over het muurtje, red buff stelen lvl Q en gaan ganken
Probeer wat uitgebreider (en duidelijker) te reageren, laten we hier geen chatbox van maken. Op deze manier valt er geen kaas van te maken.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Verwijderd
Vandaag es die gragas bruiser jungle proberen. Beginnen met cloth & pots ?
Karth is ook een voorbeeld van een AP jungler. Net zoals Fizz en Gragas is het voor Karth niet een kwestie van kunnen, maar ook daadwerkelijk nuttig/effectief zijn in die rol. Dit komt omdat ze (onder andere) een slow/gap closer hebben. Het is natuurlijk wel zo dat je ze anders moet bouwen voor die rol inclusief andere summoner spells.Arachnan schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:34:
Wat je ook niet moet vergeten is dat (bijna) iedere champion "wel kan junglen" maar lang niet zo nuttig zijn in teamfights als de "echte" junglers. Malphite & Nocturne bijvoorbeeld.
Kunnen junglen is niet zo moeilijk, maar alleen de gangbare junglers vervullen die rol op een dermate niveau dat ze later in teamfights waardevol zijn.
Yep, cloth/5 al kan hij met een hard pull op blauw ook starten met boots/3.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:29:
Vandaag es die gragas bruiser jungle proberen. Beginnen met cloth & pots ?
En imo is de beste build op jungle Gragas een tanky support / aura build zoals hij gespeeld wordt in de Koreaanse meta. Dus de GP10 (3x) route into aura items.
Start bodyslam en max W > E > Q.
Masteries 9/21/0 of 0/21/9. Runes: AS reds, Armor yellow, MR/level blue and Quints naar keuze (ik neem persoonlijk MS).
edit: overigens is een 'echte' bruiser build ook mogelijk, dus zeg maar: mercs, aegis, randuins, frozen heart, wits end, triforce / mallet.
[ Voor 11% gewijzigd door djengizz op 27-07-2012 12:35 ]
Verwijderd
OK thx voor de pointers. Zal straks eens proberen.
Edit: Geestig ! En vrij snel ook, de ganks zijn niet de sterkste maar wel stevig.
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 13:53 ]
Had ze dat nodig dan na de remake? Vond haar nu al lekker spelen, maar wat minder cd op de stealth is wel lekker.Euphanasia schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:42:
Evelynn wordt wat gebuffed
http://na.leagueoflegends...d.php?p=27440894#27440894
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Verwijderd
Ik ga 0-15-15 masteries op jungle gragas. Sowieso op junglers met boots starten en niet met cloth armor dat is echt waardeloos ganken.djengizz schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:10:
[...]
Yep, cloth/5 al kan hij met een hard pull op blauw ook starten met boots/3.
En imo is de beste build op jungle Gragas een tanky support / aura build zoals hij gespeeld wordt in de Koreaanse meta. Dus de GP10 (3x) route into aura items.
Start bodyslam en max W > E > Q.
Masteries 9/21/0 of 0/21/9. Runes: AS reds, Armor yellow, MR/level blue and Quints naar keuze (ik neem persoonlijk MS).
edit: overigens is een 'echte' bruiser build ook mogelijk, dus zeg maar: mercs, aegis, randuins, frozen heart, wits end, triforce / mallet.
Max Q>E>W. W moet je sowieso niet maxen ook niet als je bruiser gaat je kan dan voor geen meter camps clearen. Is misschien wel ok als je gragas top speelt.
Ga zelf meestal voor een tanky cdr build op gragas.
Beetje stellige regel zo. Als jij toch niet early gaat ganken kan cloth/5 prima op sommige junglers en is het op sommige van de minder geziene junglers zelfs een voorwaarde..Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:26:
Sowieso op junglers met boots starten en niet met cloth armor dat is echt waardeloos ganken.
W is je AD steroid, geeft je sustain en damage reductie. Je E heeft de kortere base CD en procced dus je passive het vaakst. Als jij blauw afstaat is het maxen van W in de jungle helemaal niet zo gek.Max Q>E>W. W moet je sowieso niet maxen ook niet als je bruiser gaat je kan dan voor geen meter camps clearen.
Van wat ik getest heb geeft het maxen van Q de langzaamste clear speed van allemaal.
edit: je wilt met gragas power farmen tot level 6, zijn ganks pre 6 zijn namelijk meh.
[ Voor 5% gewijzigd door djengizz op 27-07-2012 14:54 ]
Hennig an!
Ik start boots, een ward en een health pot en ga dan ook snel counterjunglen waarvoor ik de ward gebruik.MaxForce800 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:47:
Hey, iemand een idee hoe ik het beste kan beginnen met Nunu in de jungle? Meestal koop ik regrowth pendant, maar ik wil ook nog wel eens beginnen met een Ruby Crystal naar Rod of Ages. Is dat verstandig?
ROA open ik sowieso niet, ik ga GP5 items en een oracle.
Sorry, GP5?
Hennig an!
Verwijderd
Je hebt helemaal niet zoveel sustain nodig als je niet early gaat ganken. En als je wel early gankt heb je meer aan boots. Tenzij je mundo speelt dan kan ik me voorstellen dat een cloth armor wel goed is. Anders kan je sowieso beter starten met regrowth.djengizz schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:35:
[...]
Beetje stellige regel zo. Als jij toch niet early gaat ganken kan cloth/5 prima op sommige junglers en is het op sommige van de minder geziene junglers zelfs een voorwaarde..
Ik denk dat je het niet goed getest hebt dan. Ik kan me niet voorstellen dat jij met max W wolves en wraiths sneller cleared dan met je AOE spells gemaxed. Daarbij is ganken natuurlijk abominabel als je W maxed want je hebt nu geen burst.djengizz schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:35:
[...]
W is je AD steroid, geeft je sustain en damage reductie. Je E heeft de kortere base CD en procced dus je passive het vaakst. Als jij blauw afstaat is het maxen van W in de jungle helemaal niet zo gek.
Van wat ik getest heb geeft het maxen van Q de langzaamste clear speed van allemaal.
Sorry het is GP10: Goud per 10s
Philo stone, Heart of Gold, Kage's Lucky Pick (en avarice blade maar niet voor Nunu).
Ja, ik zat er aan te denken en kwam er net op!djengizz schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:59:
[...]
Sorry het is GP10: Goud per 10s
Philo stone, Heart of Gold, Kage's Lucky Pick (en avarice blade maar niet voor Nunu).
Maar wat denk je van dat HP + Regen per aantal minions item? (Kan zo snel niet op de naam komen)
Daarmee heb ik toch vaak gedomineerd.
Hennig an!
Bedoel je Warmog?MaxForce800 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:01:
[...]
Ja, ik zat er aan te denken en kwam er net op!
Maar wat denk je van dat HP + Regen per aantal minions item? (Kan zo snel niet op de naam komen)
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Volgens mij hebben we deze discussie al eens gevoerd. Cloth start op junglers geeft je ook meer flexibiliteit en je kunt beter verstoringen in je jungle route opvangen.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:58:
Je hebt helemaal niet zoveel sustain nodig als je niet early gaat ganken. En als je wel early gankt heb je meer aan boots. Tenzij je mundo speelt dan kan ik me voorstellen dat een cloth armor wel goed is. Anders kan je sowieso beter starten met regrowth.
Hmmm, het is al een tijd geleden en ik ben nu niet in staat het te hertesten.Ik denk dat je het niet goed getest hebt dan. Ik kan me niet voorstellen dat jij met max W wolves en wraiths sneller cleared dan met je AOE spells gemaxed. Daarbij is ganken natuurlijk abominabel als je W maxed want je hebt nu geen burst.
Maar als ik snel kijk bij Stonewall dan gaat hij idd E-->W-->W voor overigens een hele redelijke clear van < 4 min.
Warmogs?MaxForce800 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:01:
Meh, Nunu heeft een van de hoogste base HP in de game wat het bouwen van resistances veel logischer maakt dan puur hp.
Verder compenseren de GP10 items het feit dat late game Nunu een langzame jungler wordt die gevoelig is voor counterjungling en dat zijn damage flink afvalt. Al deze items bouwen naar nuttige einditems voor Nunu jungle.
Ok, dat snap ik nu. Maar hoe denken jullie over Nunu's ulti vanuit de bosjes? Ik heb het vaak genoeg gedaan, maar hoe is het het slimste om te doen?djengizz schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:13:
Warmogs?
Meh, Nunu heeft een van de hoogste base HP in de game wat het bouwen van resistances veel logischer maakt dan puur hp.
Verder compenseren de GP10 items het feit dat late game Nunu een langzame jungler wordt die gevoelig is voor counterjungling en dat zijn damage flink afvalt. Al deze items bouwen naar nuttige einditems voor Nunu jungle.
Ik wacht vaak totdat ze in de kring van mijn ulti zijn en dan start ik mijn ulti. Of is het handiger om, als je de tegenstander ziet aankomen, de ulti vroeg te beginnen zodat ze er gelijk bij de laatste 1-2 seconden van de ulti inlopen?
Ik heb het btw over Nunu's ulti als hij in de bosjes staat, en de enemy niet, waardoor hij de ulti niet kan zien.
Hennig an!
Verwijderd
Je kan met de mobility die je van boots krijgt beter verstoringen in je jungle opvangen. Als je jungler niet genoeg sustain heeft voor boots zou ik naar lifesteal of spellvamp quints kijken.djengizz schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:13:
[...]
Volgens mij hebben we deze discussie al eens gevoerd. Cloth start op junglers geeft je ook meer flexibiliteit en je kunt beter verstoringen in je jungle route opvangen.
Stonewall jungled zonder pull en zonder te ganken. maar van een extra level W krijg je 10AD en 2% extra damage reduction. Terwijl je van een level Q 50 damage krijgt. Voor red buff en golems zal 2 levels W dus sterker zijn. Maar voor ganks en small camps sowieso Q. En je red buff doe je maar eens in de 5 minuten, je blue geef je weg en golems pak je vrijwel nooit als jungler. Is meer voor de toplaner/botlane.djengizz schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:13:
[...]
Hmmm, het is al een tijd geleden en ik ben nu niet in staat het te hertesten.
Maar als ik snel kijk bij Stonewall dan gaat hij idd E-->W-->W voor overigens een hele redelijke clear van < 4 min.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 15:39 ]
En hoe helpt die mobility je precies als je bv. besprongen wordt door de enemy jungler of onverwacht een lane in moet om te helpen en daardoor damage oploopt? Zo zijn er veel meer voorbeelden te bedenken, mobility != sustain.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:38:
Je kan met de mobility die je van boots krijgt beter verstoringen in je jungle opvangen. Als je jungler niet genoeg sustain heeft voor boots zou ik naar lifesteal of spellvamp quints kijken.
Stonewall zoekt de snelste clear. Die is bijna altijd hetzelfde qua skillorder met of zonder pull.Stonewall jungled zonder pull en zonder te ganken. maar van een extra level W krijg je 10AD en 2% extra damage reduction. Terwijl je van een level Q 50 damage krijgt. Voor red buff en golems zal 2 levels W dus sterker zijn. Maar voor ganks en small camps sowieso Q. En je red buff doe je maar eens in de 5 minuten, je blue geef je weg en golems pak je vrijwel nooit als jungler. Is meer voor de toplaner/botlane.
Verder is zoals gezegd power farmen tot 6 je doel op jungle Gragas.
Verwijderd
Hoe ga je wegkomen van de enemy jungler als jij cloth armor hebt en hij boots?djengizz schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:53:
[...]
En hoe helpt die mobility je precies als je bv. besprongen wordt door de enemy jungler of onverwacht een lane in moet om te helpen en daardoor damage oploopt? Zo zijn er veel meer voorbeelden te bedenken, mobility != sustain.
Hoe ga je skillshots ontwijken in lane als je cloth armor hebt?
Sustain != jungle control
Ik leg net uit dat je iets sneller je red en golems kan doen met een extra level in W. Maar sneller level 6 zal je er niet door worden. Daarbij waarom zou je je champ gimpen om 10 seconde eerder een bepaalde clear te hebben gedaan. Anders zou je op vrijwel elke jungler maar AS blues moeten nemen.djengizz schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:53:
[...]
Stonewall zoekt de snelste clear. Die is bijna altijd hetzelfde qua skillorder met of zonder pull.
Verder is zoals gezegd power farmen tot 6 je doel op jungle Gragas.
Als je naar Oddone kijkt maxed hij bijvoorbeeld op malphite eerst Q, omdat dat betere ganks geeft.
Volgens jouw theorie zou hij gelijkwaardig W en E moeten levelen en de lanes voornamelijk negeren om te powerlevelen tot 6.
Daarbij komt nog dat gragas aardig goede early ganks heeft. Je wilt sowieso op level 3 een of meer lanes ganken. Power farmen tot level 6 is gewoon useless als je jungled, pick een andere champ in dat geval.
Het idee van E over Q is dat E een veel kortere cd heeft en veel lagere mana kosten. Hierdoor kun je hem veel meer spammen wat ook weer je passive procced.Fanatic_FS schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:22:
Vergeet niet dat de damage van E verdeelt wordt op de minions, dus ze krijgen niet de volle damage maar een gedeelte ervan. Voor jungle gragas zou ik met Q starten, die heeft hogere damage en een 3s attackspd reduction waardoor je minder damage pakt.
Helaas. Het werkte weer niet. Hoe meer je herhaalt, hoe meer het waar is. En je kan het blijven herhalen, maar dat maakt het niet minder waar. Of waarder.Fanatic_FS schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:52:
... daarnaast doet Q gewoon meer dmg = snellere clear en pak je minder dmg door de AS reduction...
Wat ik inmiddels wel weet is dat het slim is om soms iets op te geven (jungle clear speed) voor bescherming (boots/ cloth bv). En soms zijn boots handig, maar heb je meer aan cloth (waardoor je beweeglijkheid opgeeft voor dmg red.) Soms wil je gewoon je q maxen omdat dat ondanks de manadrain de damageoutput zo belangrijk is. Maar soms ook wil je andere skills nog meer hebben, omdat ze je in specifieke situaties het voordeel geven wat je nodig hebt.
En buiten overduidelijke fouten zijn de meeste alternatieve speelwijzen te doen. Misschien wat minder goed dan een alternatief, maar als je niet inziet dat soms zaken moeten worden afgewogen zeg je eigenlijk: Is geen meta dus fail. 'We' weten inmiddels dat q meer dmg geeft. Herhalen van je argument is dus niet nodig.
Een reden om bijvoorbeeld tegen meta in te gaan is omdat meta vs meta bij gelijke kunde in de buurt komt van gelijk spel. Jeffro noemde volgens mij drie punten op waar je op kan winnen in LoL. (recap: 1 mechanics - 2 theoretics - 3 socialz). Stel je bent beter op punt 2 en slechter op punt 1. Dan moet je je voordeel halen uit punt 2. En dat betekent meestal (vlak) buiten de meta stappen. En kijk goed naar 2k elo players. Ze hebben als standaardpatroon diezelfde meta. Maar draaien er hun hand niet voor om om dwars tegen de meta in te gaan als ze er beter door kunnen spelen.
Let wel: Ze keren bijna altijd terug naar de meta. Regression to the mean voor de statistici onder ons
Zelf ben ik hooguit (net) redelijk in punt 2, rage niet dus haal een 5je op punt 3 en faal op punt 1. Maar ik heb ongelooflijk veel lol gehad met yi jungle. Die zonder cloth vrij hulpeloos is in de jungle
Verwijderd
Nee cloth armor is altijd useless als eerste item in de jungle tenzij je mundo speelt. Maar zijn Q en W kosten health dus heb je extra sustain nodig. Op yi kan je als je niet wilt ganken beter starten met vamp scepter. En als je wel wilt ganken boots.
Je zult een pro ook nooit cloth armor zien starten in de jungle, tenzij hij aan het trollen is of mundo speelt.
Enige andere uitzondering die ik weet is als je cloth + 2 pots en ward doet zodat je hun jungle kan warden.
Met boots en 1 pot kan je anders niet meer clearen.
Farmen in de jungle in plaats van een lane ganken die verloren is. Laat de tegenstander maar een tower pakken. Dan kan je lane namelijk veiliger farmen en heb jij een level erbij. En als de tegenstander besluit te duelen bij je tweede tower dan straf je dat af met een jungler + mid gank in die lane. Ik zie zo vaak mensen wanhopig een tower verdedigen terwijl hij beter om kan gaan voor je eigen veiligheid. Net zoals je beter niet meteen de tower kan pushen als je de lane wint. Zeker in top en bot. Volgens mij is die discussie al eens een keer langsgekomen hier.badboyqxy schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:27:
ik heb net paar potjes gedaan met fizz jungle ad, maar eigenlijk alle drie de lane verloren terein aan het begin. waardoor ik moest blijven ganken. op een duur zat ik op lv6 tegen lv 12ers. uiteindelijk wel gewonnen maar hoe trekken jullie de balance tussen levellen en misschien toren verliezen en constant blijven ganken en miss te ver achter komen te liggen dat je mid/end game waardeloos wordt
IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n
Tenzij die pro wil gaan counter jungelen of bang is gecounterd te worden. 1 v 1, met red buff, zul je met cloth 5 van bijna elke opposite jungler winnen. Als je meer van plan bent te gaan ganken dan moet je in de meeste gevallen gewoon boots + 3 pots starten imho.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:49:
[...]
Nee cloth armor is altijd useless als eerste item in de jungle tenzij je mundo speelt. Maar zijn Q en W kosten health dus heb je extra sustain nodig. Op yi kan je als je niet wilt ganken beter starten met vamp scepter. En als je wel wilt ganken boots.
Je zult een pro ook nooit cloth armor zien starten in de jungle, tenzij hij aan het trollen is of mundo speelt.
Enige andere uitzondering die ik weet is als je cloth + 2 pots en ward doet zodat je hun jungle kan warden.
Met boots en 1 pot kan je anders niet meer clearen.
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Vaak is cloth een subpar optie. Soms niet. En niet vergeten dat je cloth toch graag snel wilt kopen. Wriggles anyone? Ik merk trouwens ook dat ik mijn spel aanpas aan mijn items. Bijvoorbeeld: met boots level ik E op WW later. Met cloth vroeger. Ik kies voor cloth op ww als ik een counterjungle verwacht, geen blauw krijg en ganks er niet inzitten. Dan speel ik dus heel defensief. Op yi speel ik soms ook defensief omdat ik weet dat ik de eerste 6 lvls niemand een plezier doe met een gankpoging (al is het zelfs maar om druk te zetten). 'T is situationeel. Maar zeker niet nooit. Dus cloth is niet *altijd* useless. Ik durf zelfs te zeggen dat cloth *nooit* useless is (behalve tegen 5x ap magic dmg waar je zelf niet doorbouwt op cloth). Boots zijn alleen veel vaker beter. Of vamp. Of gewoon drie pots als je echt geen idee hebt wat je te wachten staat. Of...
edit: *1 mijn ervaring normal queue sub30 is dat je als jungler ongeveer in de helft van de gevallen geen leash krijgt en dat in ongeveer 1-2 op de 10 potjes je je smite nodig hebt om je blue van je team te 'stelen'.
[ Voor 9% gewijzigd door wheez50 op 27-07-2012 18:26 ]
Verwijderd
Met boots heb je de keuze of je die 1v1 met de andere jungler aangaat. Met cloth armor niet echt en chasen zal ook lastig worden. Ik zou bijvoorbeeld niet weten hoe je ooit weg wilt komen van de andere jungler als hij boots en red heeft en jij cloth armor.Intruder schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:57:
[...]
Tenzij die pro wil gaan counter jungelen of bang is gecounterd te worden. 1 v 1, met red buff, zul je met cloth 5 van bijna elke opposite jungler winnen. Als je meer van plan bent te gaan ganken dan moet je in de meeste gevallen gewoon boots + 3 pots starten imho.
Yi heeft niks van CC, en moet het hebben van zijn damage en movespd, pre-6 gank met redbuff = flash weg of kill, niemand komt weg van je zonder flash met je 380 ms als je met boots start.
Verwijderd
Ja ik neem op yi vaak ook ghost dan kan de tegenstander zelfs met een flash eigenlijk niet wegkomen als je red hebt. Eerlijk gezegd moet je met yi bijna wel 1 of meer kills voor je level 6 bent hebben anders ga je meestal gewoon niet nuttig genoeg zijn voor je team gezien je 0 utility hebt alleen damage. Tenzij je team om de yi pick gebouwt is natuurlijk.Fanatic_FS schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:47:
Waarom zou je met Yi niet ganken voor lvl 6? Als je van plan bent pas na lvl 6 te ganken neem dan een jungler die dan ook na lvl 6 een gegarandeerde kill bezorgt aka WW/Skarner (harde cc)
Yi heeft niks van CC, en moet het hebben van zijn damage en movespd, pre-6 gank met redbuff = flash weg of kill, niemand komt weg van je zonder flash met je 380 ms als je met boots start.
Vicariously I live while the whole world dies
Jarvan, Nautilus, Malphite, Rammus, etc, etc. En daarnaast is het situationeel op veel andere junglers.Vicarious schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:13:
Hmm ik jungle toch al best vaak en best lang en ik kan er ook allerlei theorietjes op loslaten, maar met Jarvan IV, een van de junglers die ik al best lang en vaak speel, ga ik toch meestal het lekkerst als ik met cloth armor start.
Ook voor de pro's overigens.
Yi is een van de weinige karakters waarbij ik de gank vrij goed kan inschatten. En meestal heb ik boots+flash+ghost+exhaust niet nodig. Simpelweg omdat ik het ofwel zonder kan afmaken, ofwel ik hulp heb van een teamgenoot. Als ik zo lekker yi speel, dan heb ik meestal niet voor cloth gekozen. Maar je kiest er niet voor om *niet* lekker te spelen. En toch kom je in die situatie. Argumentatiegewijs vind ik het trouwens een leuke poging: Yi heeft ganks nodig, dus is cloth *altijd* nutteloos
Zeker met een yi jungler weet een goede tegenstander dat je zwakte in de counterjungle hunnerzijds ligt. En ja hoor: net iets te vaak komt de jungler (niet weinig met hulp!) me opzoeken als ik net bezig ben met bv rood (als ik via blue startte). Weglopen helpt dan ook niet altijd (zij hebben *ook* utility). Domweg de aanval kiezen is dan vaak een uitstekende verdediging. Waarbij elke klap die ze jou geven zoveel mogelijk gemitigeerd moet worden. En als ik op dat moment net dat beetje hulp krijg, heeft de betreffende helpende laner meestal een gratis buff ^^.
Ik zie jungle en support vooral als utility voor de laners. Je geeft iets op zodat zij beter kunnen worden. Op yi/ww/amumu/ali probeer ik zoveel mogelijk de kills weg te geven. Assists zijn even waardevol als je het goed speelt. Dat is mijn insteek. Ook daarom kies ik meestal een rol die bij me past. Mid, jungle of support. Ik ben geen goede toplaner. En als carry ruik ik niet genoeg bloed. En daarin heb ik inmiddels gemerkt dat ook als het slecht gaat (en het ws een loss is) ik gewoon mijn uiterste best blijf doen. En soms is cloth op yi gewoon de beste strategie. Vaak niet maar net te vaak wel om zo stellig als jullie te claimen dat cloth *altijd* nutteloos is.
Een totaal out of meta spelen is bijvoorbeeld Yi as shen. Met smite+teleport ben je een gigantisch goede splitpusher. Je downt torens/cs bijna even snel als de rest van je team. En met teleport ben je op tijd als er een tf komt. Of weg als de vijand jou opjaagt (tegen die tijd heb je meestal wel boots+ extra speed
[ Voor 0% gewijzigd door wheez50 op 27-07-2012 19:57 . Reden: verkeerde woordkeuze ]
Yi is een harde carry idd, gefeed is hij bijna niet te stoppen, maarja dat zijn andere champs (en junglers) ook wel (misschien niet zo hard als Yi).
Als ik een Yi Jungler in m'n team zit dodge ik meestal de game. Teveel slechte ervaringen mee.
[ Voor 9% gewijzigd door Kainda op 28-07-2012 03:06 ]

Meestal eindig ik op dit, al heb ik soms 2x
ipv
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
YouTube: Battlecast Cho'gath League of Legends Skin Spotlight
bah wat is die skin vies epic, nieuwe particles, sounds, zou het raar vinden als het geen legendary is, hoewel cho al een legendary heeft.
[ Voor 28% gewijzigd door Fanatic_FS op 28-07-2012 11:12 ]
Magic Penetration? Hm okay!Kainda schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:04:
Je kan dan beter Mpen (Void Staff of Abyssal Scepter) kopen ipv de 2e RDC.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
ik zou je 2e item misschien ook inruilen voor ryla scepter, naast heerlijke slows krijg je ook nog wat hp.
Houd je het als heimer ook wat langer uit
Verder Diana... ik dacht dat ze een soort Kassadin was, maar is meer een Akali geworden. Haar passive is vrij sterk, dus ik denk dat het item voor Atkspeed + CDR + Mreg + AP (naam vergeten) het wel goed doet op haar. Verder is lichbane een must, en een extra slow is ook handig. En met Q ga je snel waves kunnen clearen. Nog nooit manaproblemen gehad met haar, maar dan ook alleen maar 2v2 met haar gespeeld.
Hey Douwe!Douw3rd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:39:
Hey Vegeta, sc ingeruild voor lol?
ik zou je 2e item misschien ook inruilen voor ryla scepter, naast heerlijke slows krijg je ook nog wat hp.
Houd je het als heimer ook wat langer uit
Al een poos geleden dat ik SC2 heb gespeeld. Maar ben LoL nog niet moe
Yo man, tijdje geleden!MrVegeta schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:51:
[...]
Hey Douwe!
Al een poos geleden dat ik SC2 heb gespeeld. Maar ben LoL nog niet moe. Die Scepter werkt toch alleen op normal attacks? De gebruik ik vrijwel niet.
Same, maar speel wel al jaren lol. Zoals Kinda al meld wordt hij getriggered door je spels, niet door basic attacks. Voor basic attacks heb je de frozen malet
Dit wordt gebruikt door iedereen. Wat werkt er dan niet lekker aan volgens jou?MrVegeta schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:29:
Hoe bekijken jullie trouwens replays? Er is een League of Replays tool maar die werkt niet echt lekker.
//edit. Hm, raar. Heb nu een ander programma terwijl ik niets anders doe. Nu werkt het wel lekker.
[ Voor 41% gewijzigd door MrVegeta op 28-07-2012 15:36 ]
Mogelijks had je nog niet geupdated. In de laatste versie staat de optie 'Opnemen als spectator' standaard aangevinkt. Zoals je wel kan verwachten gaan de replays dan afgehaald worden van de spectator server ipv de gameserver en krijg je dus replays die werken met spectator mode. In deze modus heb je heel veel opties met betrekking tot stats/overview/controle en kun je dus ook terugspoelen.MrVegeta schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:32:
Kan er niet mee terug spoelen, kan alleen maar vooruit. Ook heb ik soms "Trying to reconnect" in mijn scherm als ik een replay bekijk. Ook kan ik volgens mij alleen replay bekijken van mijn team en niet hun vision.
//edit. Hm, raar. Heb nu een ander programma terwijl ik niets anders doe. Nu werkt het wel lekker.
Verwijderd
9x Mark of Alacrity
9x Mark of Desolation
9x Mark of Insight
9x Mark of Resilience
9x Mark of Strength
9x Seal of Resilience
9x Seal of Clarity
9x Seal of Strength
9x Glyph of Shielding
9x Glyph of Clarity
9x Glyph of Force
9x Glyph of Insight
9x Glyph of Strength
3x Quintessence of Alacrity
3x Quintessence of Insight
3x Quintessence of Desolation
2x Quintessence of Avarice
1x Quintessence of Defense
1x Quintessence of Fortitude
1x Quintessence of Malice
Ik ben nu aan het sparen voor runepages, maar welke runes raden jullie mij nog aan. Wat zijn nog de ontbrekende must-haves?
Verwijderd
Heb zelf echt alle nuttige runes. Sommige heb ik niet eens in een page... Ze moeten echt regelen dat je of meer runepages kan hebben of het aan kan passen pre-game.
betekend kortweg dat 4 specifieke champ pages kan maken per positie aangezien je voor ranked etc. minimaal 16 moet hebben zou dat eigenlijk perfect moeten zijn
[ Voor 60% gewijzigd door badboyqxy op 29-07-2012 15:28 ]
Verwijderd
Ik heb bijvoorbeeld 13 soorten quints die ik opzich wel kan gebruiken. Maar ik gebruik er een paar helemaal niet wegens gebrek aan ruimte.
Er zijn meer dan 100 champs waarom dan maar zo weinig paginas.
In jungle heb je vaak maar 2 opties:
- Eentje met attackspeed, armor, mr/lvl en movespeed (tanky/supporty junglers als Alistar/Nautilus)
- Eentje met armorpen, armor, mr/lvl en flat damage (AD junglers, denk Darius, J4)
De onderste page gebruik ik ook voor AD carries.
Op mid heb je vaak maar 2 pages nodig:
- Magicpen, manaregen, AP/lvl en flat AP (voor casters met mana)
- Magicpen, health/lvl, ap/lvl en flat AP (voor casters zonder mana)
Ook voor support heb je vaak maar 1 page nodig:
- Armor, armor, cdr/lvl, flat health
Top varieert vaak nog het meeste omdat daar zowel AP als AD bruisers gespeeld worden met iets andere runepages en je hebt nog wat uitzonderingen die een heel specifieke runepage nodig hebben (zoals Akali), maar volgens mij moet je het met een aantal generieke runepages over het algemeen prima kunnen redden.
Ditzelfde geldt eigenlijk voor mastery pages. Voor AD carries ga je meestal voor 21/9/0, voor AP carries 21/0/9, Bruisers en junglers gaan meestal 9/21/0 of 0/21/9 en support gaat meestal 0/9/21. Dan blijven er weer uitzonderingen als manaless casters over (die de manaregen uit utility niet nodig hebben bijv.), maar ook daarmee red ik het zelf makkelijk.
Verwijderd
Bij de masteries kan je tenminste gewoon even aanpassen wat je nodig denkt te hebben die game. Als ze dat gewoon bij runes ook mogelijk maken zou ook alles opgelost zijn.
Mjah maar dan koopt niemand die runepages meer he... ik denk dat dat de grootste bron van inkomsten is van Riot (qua inkomsten vanuit de shop dan). Een andere reden om dit niet in te voeren zie ik ook niet.Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:38:
Bij de masteries kan je tenminste gewoon even aanpassen wat je nodig denkt te hebben die game. Als ze dat gewoon bij runes ook mogelijk maken zou ook alles opgelost zijn.
grootste bron van inkomsten bij lange na nietVicarious schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:54:
[...]
Mjah maar dan koopt niemand die runepages meer he... ik denk dat dat de grootste bron van inkomsten is van Riot (qua inkomsten vanuit de shop dan). Een andere reden om dit niet in te voeren zie ik ook niet.
ik ken genoeg mensen die het met <5 pages doen en alleen IP gebruiken voor meer pages
plus, die pages houden op, je kan er niet meer dan X hebben en je wílt er niet meer dan Y hebben, dus dan moet je nieuwe spelers lokken voor meer inkomsten (die eerst X tijd op je servers spelen, "wat hebben runes nou weer voor nut"
bovendien, wat wil je nu liever? 10 extra pages als je er al 5~10 hebt of een paar extra nieuwe champs?
Met 10 runepages kun je zeker voor alle rollen goede pages hebben, maar je mist toch net wat meer opties die in bepaalde situaties net even beter kunnen zijn.Vicarious schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:06:
Het zal vast aan mn rollen en aan het feit dat ik vrij simpele champs speel liggen, maar ik speel best vaak ongeveer dezelfde runepages op verschillende characters met dezelfde rol. Ik heb er aan 10 dus meestal wel genoeg.
[...]
Zo heb je met jouw AP mid pages niet de mogelijkheid om bijvoorbeeld mr blues te nemen tegen moeilijke midlanes als LeBlanc, armour yellows tegen champs als Talon, of movespeed quints tegen skillshots of om in range voor je combo te komen. Wil je de vrijheid hebben om één van deze drie opties toe te voegen, heb je vier pages nodig in plaats van twee, voor twee opties acht pages en voor alle drie heb je al leuk zestien pages voor alleen maar AP mid.Op mid heb je vaak maar 2 pages nodig:
- Magicpen, manaregen, AP/lvl en flat AP (voor casters met mana)
- Magicpen, health/lvl, ap/lvl en flat AP (voor casters zonder mana)
Ook op je support page heb je soms misschien liever gold quints, movespeed quints, mr blues, mr reds, mpen reds, manaregen blues, ad reds, gold yellows etc. etc.Ook voor support heb je vaak maar 1 page nodig:
- Armor, armor, cdr/lvl, flat health
Zonder enige twijfel 10 extra pages.godofal schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:01:
[...]
bovendien, wat wil je nu liever? 10 extra pages als je er al 5~10 hebt of een paar extra nieuwe champs?
ik vergat te vermelden dat dat natuurlijk de gemiddelde kiddo is
Alleen ik snap vrij weinig van die rune pages en hoe ik sterkere runes krijg.
Speel voornamelijk met Zyra en ik vind haar echt fijn spelen. (:
net potje gespeeld, na 50 minuten eindelijk gewonnen.
Sharfer#2586
Runes moet je je pas mee bezig gaan houden als je lvl 20+ bent, dan kan je pas Tier 3 runes kopen, de lagere runes zijn een verspilling van ip.Sharfer schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:38:
Ik ben een paar dagen geleden echt begonnen met LoL, moet zeggen dat het heel erg bevalt voorlopig.
Speel voornamelijk met Zyra en ik vind haar echt fijn spelen. (:
net potje gespeeld, na 50 minuten eindelijk gewonnen.
Runes geven je bonus stats.
En wat was de uitkomst van de game? Denk wel dat je een goede training hebt aan zoiets, weet je teminste hoever je staat vergeleken met top spelers en wat je punten zijn waar verbetering moet komen toch?speedzor schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:25:
Ja hoor.. Ranked team training, iedereen wat champions uitproberen.
Komen we tegen WW Metalx, Kerp, Frogurt, Youngbuck en WW Tabzz..
Eerste keer Fizz, kom ik tegen de master van al Fizzes te staan..
edit: http://www.own3d.tv/Tabzz/live/79010
[ Voor 52% gewijzigd door the Virtual op 29-07-2012 22:40 ]
Vanaf level 20 kun je pas tier 3 runes kopen. Tot die tijd is het niet echt waard om runes aan te schaffen. Hier een flowchart voor een aantal basis rune pages: http://i.imgur.com/YT7vq.pngSharfer schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:38:
Ik ben een paar dagen geleden echt begonnen met LoL, moet zeggen dat het heel erg bevalt voorlopig.
Door mij: http://fakegaming.eu/GoT/index.php?act=readarticle&id=7
Door Exlaxl: http://fakegaming.eu/GoT/index.php?act=readarticle&id=13
Voor ad carries zou ik toch echt alleen deze rune page gebruiken.
Ad Quints + Ad marks: 15 attack damage
mr/ lvl glyphs : 24MR @ 18 (of eventueel flat mr > 12MR)
Armor Yellows : 13 armor
Met deze page kun je elke ad carry wel overweg, de ad is heel belangrijk en de defensive stats helpen je door de game heen.
mwah ik vind mijn mix van AD en armorpen wel prettig juist. Het hangt natuurlijk een beetje van de champ af, maar op de meesten heb je zo meer damage op champions (en iets minder op minions)Nutral schreef op maandag 30 juli 2012 @ 00:41:
oh ja, kerp met 2700 elo die support galio speelde.
Voor ad carries zou ik toch echt alleen deze rune page gebruiken.
Ad Quints + Ad marks: 15 attack damage
mr/ lvl glyphs : 24MR @ 18 (of eventueel flat mr > 12MR)
Armor Yellows : 13 armor
Met deze page kun je elke ad carry wel overweg, de ad is heel belangrijk en de defensive stats helpen je door de game heen.
Ik gebruik zelf ook een AD + Arpen mix. Je AD ratio's zijn veel te weinig om dat te verkiezen boven Arpen, en lasthitten lukt zo ook wel.Vicarious schreef op maandag 30 juli 2012 @ 00:44:
[...]
mwah ik vind mijn mix van AD en armorpen wel prettig juist. Het hangt natuurlijk een beetje van de champ af, maar op de meesten heb je zo meer damage op champions (en iets minder op minions)
Daarnaast geeft flat ad je early game iets meer damage, waar mid game armor pen iets meer damage, terwijl flat ad je makkelijker onder bijvoorbeeld een toren laat lasthitten en een grotere "window" voor lasthitten geeft. Verder schaalt flat ad met crit/crit damage en juist minder met percentage penetration.
Dus dan komt het hier op neer:
Flat ad:
iets meer low level damage
Meer damage tegen alles
Grotere window voor harass
Schaalt beter met crit
Armor pen:
meer damage tegen mensen met armor
Beetje meer damage mid game
Schaalt niet met % armor penetration
Daarnaast is het ook zo dat hoe meer armor iemand heeft dat het minder extra damage doet, waarbij flat ad altijd een percentage damage oplevert.
Verwijderd
Geniaal hoe ze het nemen van torens in die laatste game zo lang mogelijk trachtten uit te stellen om er voor te zorgen dat eens ze neergaan, ze allemaal hun guardian angels hadden en konden balls deep gaan.
Die laatste zin klopt inderdaad niet.Vicarious schreef op maandag 30 juli 2012 @ 01:18:
Die laatste zin snap ik niet. Het lijkt mij dat hoe meer armor iemand heeft, hoe meer je aan armorpen hebt. En aangezien de meeste botlaners toch met armor yellows beginnen (en support zelfs vaak ook nog met armor reds) lijkt mij armorpen zelfs op lvl 1 al meer damage doen.
Bij runes en masteries heb je het al snel over prefectioneren en niet over doorslaggevend. In die zin dat zowel ad als armorpen je helpt, maar het verschil tussen de twee relatief beperkt is. Interessant wordt het als je voor een bepaald scenario gaat, bijvoorbeeld early game lane dominance, of juist end game power, of early game last hit etc.
Aantal voorbeelden uitgaande van :
- masteries genegeerd (maakt het onnodig onduidelijk)
- 2 opties vergeleken full armor pen marks(15 ArP) of full attack damage marks (9AD)
- In de basis heb je als gemiddelde AD carry 48 AD op lvl 0, +3AD/lvl. Neem even level 3 als voorbeeld, dan heb je dus 48+3*3(levels)+3(masteries)=60 AD
- Starter items Boots en 3 pots(dus geen extra AD/ArP etc)
- Minions hebben 0 armor(aan het begin van het spel) dit neemt toe met 1,25-3 armor/min(dus tijd) Dus na 4 minuten hebben minions 5(caster)/8(melee)/12(cannon) armor(zeg gemiddeld
- Damage multiplier = 100 / (100 + Armor) if Armor ≥ 0
- Damage multiplier = 2 − 100 / (100 − Armor) if Armor ≤ 0
- AD carries/supports hebben op lvl 3 ongeveer 20 armor.
- Minion last hitten
15 ArP ->Armor is 8-15=-7-> damage = 1.065*60=63.9
9 AD ->Armor is 8=2 -> damage = 0.926*69=63.9
- Champion hitten
15 ArP ->Armor is 20-15=5-> damage = 0.952*60=57.1
9 AD ->Armor is 20 -> damage = 0.833*69=57.5
- Hoog armor champ
15 ArP ->Armor is 200-15=185-> damage = 0.952*60=21.05
9 AD ->Armor is 200 -> damage = 0.833*69=23
- Hogere damage
15 ArP ->Armor is 20-15=5-> damage = 0.952*250=238
9 AD ->Armor is 20 -> damage = 0.833*259=216
Conclusies:
- Early game maakt het helemaal niets uit(2e getal achter de komma niveau). Tenzij je bijvoorbeeld een dorans blade en lvl 2 janna shield hebt van je support, dan is ArP beter.
- Stacked je opposing ad armor runes/masteries en een cloth armor, kun je juist beter flat AD nemen.(early game)
- Midgame kan flat ArP(black cleaver/brutalizer etc) heel sterk zijn als je tegenstanders weinig armor hebben, hebben ze dat wel dan is flat AD beter en nog beter is dan %-based ArP(mastery/Last Whisper).
Make it fool proof and someone will make a better fool.
Verder denk ik niet dat je met armorpen een negatieve armor kunt krijgen en er dan gewoon uitgegaan wordt van 0 armor.
[ Voor 19% gewijzigd door Vicarious op 30-07-2012 14:20 ]
Tweede punt is dat zon beetje alle ad carries op wat niveau armor yellows gebruiken, dus ad carries hebben op lvl 1 31 armor en elke level meer, supports vaak seals + marks wat uit komt op ongeveer 40/45 armor.
Met deze armorhoeveelheden en omdat je early game weinig ad hebt doe je toch best wat damage met flat ad.
Bijvoorbeeld de vergelijking met de 6 + 10% masteries:
59 ad + 6 pen <> 50 ad + 21 pen
21 armor : 58,13 dmg, 50 dmg
30 armor : 57,62 dmg, 49,55 dmg
40 armor : 57,1 dmg, 49,1 dmg
100 armor : 54 dmg, 46 dmg
200 armor: 49 dmg, 42 dmg
Zoals je ziet, Omdat flat penetration niet fantastisch schaalt als een andere persoon meer armor heeft, is flat ad over het algemeen beter. Het is wel zo dat base damages van skills wel schalen op armor pen en niet op flat ad, maar meestal hebben die ook aardige scalings die dat weer goedmaken. Deze runes zijn verder early boosts omdat elke cs belangrijk is, daarnaast is de damage vs champions ook niet zo'n groot verschil.
Armor penetration gaat pas een verschil maken als je een of 2 grote items hebt. Armor penetration versterkt damage relatief, waar attack damage absoluut damage toevoegd. Dus attack damage is dan wat beter early game.
Verwijderd
euh ... ik snap je build wel niet zo goedspeedzor schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:25:
Ja hoor.. Ranked team training, iedereen wat champions uitproberen.
Komen we tegen WW Metalx, Kerp, Frogurt, Youngbuck en WW Tabzz..
Eerste keer Fizz, kom ik tegen de master van al Fizzes te staan..
ik vermoed dat je top stond tegen vlad (sk youngbucks)
een bloodthirster, een bf sword en een vamp scepter?
of mis ik hier iets, heb je items verkocht om te trollen op het einde?
Verwijderd
Bij xin word volgens mij nu eerst die challenge van de tegenstander zijn armor afgehaald en daarna komt je flat pen. Olaf heeft een ult die armor pen heeft dus dat werkt ook goed. En fiora heeft vanaf level 1 al gigantisch veel ad.
Ja, gewoon verkocht op het einde. Tabzz had 4x BT en Metalx ook, dacht ik van even mee te doen. M'n build was gewoon dorans + lich baneVerwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:47:
[...]
euh ... ik snap je build wel niet zo goed
ik vermoed dat je top stond tegen vlad (sk youngbucks)
een bloodthirster, een bf sword en een vamp scepter?
of mis ik hier iets, heb je items verkocht om te trollen op het einde?
Edit: ik stond mid.
Dit topic is gesloten.
![]()
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.
Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.
Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.