Het was zeker leuk om mee te spelen met besport yellow, ik heb er veel van geleerd en ik ben ook weer veel aan het kijken naar mijn eigen spel.Het is erg jammer dat het een beetje mijn schuld is dat we die 3e match hebben verloren maar het is wel een punt waar ik als ad carry flink kan verbetereren. Ik werk zelf heel veel aan het controle hebben over mijn character en wat voor damage je kan doen.
Het voelen van de hoeveelheid miliseconden tussen autoattacks is heel belangrijk omdat je in die tijd abilities en movement kunt doen. Het weten van hoeveel burst en cooldowns iemand heeft is belangrijk omdat je wilt weten of je de trade wint of afhankelijk van iemands items. ad carry vs ad carry is compleet nutteloos omdat supports zoveel in brengen.
Dus wat is belangrijk in botlane? Eigenlijk de combinatie van de ad carry + support, elke ad carry heeft zijn eigen zwakheden en zijn eigen sterktes, daarnaast heeft elke support zijn eigen sterktes. Het beste is als je als support of de ad carry's zwaktes afdekt of juist de ad carry's sterktes verbeterd. Dat is ook de reden dat nunu + kog zo goed is, nunu heeft sterke sustained damage waar nunu juist die sustained damage buffed en terwijl een attack speed debuff doet op de andere carry. daarom werkt taric + graves ook zo goed. taric levert flinke burst met zijn ad buff en damage, en terwijl ook een armor buff samen met graves passive waardoor ze samen een hele sterke burst hebben. Natuurlijk is het belangrijk dat ze allebij de skill hebben om dat voor elkaar te krijgen, maar als je gewoon door kunt blijven farmen is het eigenlijk genoeg.
Vayne is eigenlijk een aparte ad carry, die is heel erg zwak in de laning fase waar je gewoon passief moet spelen, maar als je een maal daar voorbij bent kun je gigantisch veel damage doen, condemn kan je daar heel veel mee helpen, met vayne kun je heel goed iemands mispositioning afstraffen door ze de condmenn (die ook een silver bolt doet) en dan wat autoattacks te geven. Grapppige aan vayne is dat haar enige ability condemn is, haar Q is een autoattack modifier, het beste is om die te levelen omdat helpt met damage en cooldown, op lvl 5 geeft het je 50% attack damage. dus als je 100 attack damage hebt kun je een autoattack doen met 100 damage en dan meteen een tumble en autoattack doen van 150 damage. dat is de reden dat je een begint met een bloodthirster op vayne, om eerst die rauwe 100 ad te krijgen en daarna meteen doorgaan met die phantom dancer.
In die laatste game heb ik wat fouten gemaakt als vayne waardoor we eigenlijk die halve finale als besport hebben verloren, maar ik zal het zeker beter gaan doen. league of legends is heel afhankelijk van beslissingen maken als elk persoon waarbij je heel wat factoren hebt die wat bepalen.
Soms moet je gewoon dood gaan om je team vooruit te helpen en vooruit te gaan.
Als ad carry in lane gaat het altijd om wat je sterktes zijn als ad carry + support en ook wat de andere ad carrt +support willen doen. Outplayen gaat niet altijd, dus daar ga je niet vanuit. Het is natuurlijk leuk als het gebeurt maar dan kun je het altijd wel hebben. Je wilt een voordeel hebben ook als zijn de andere ad carry + support beter. Daar kijk ik naar en dat werkt ook erg goed. daarnaast wil je ook items bouwen die dit helpen, teamfights zijn belangrijk dis je wilt damage niet per se overgeven om met een wriggles elke teamfight te winnen. Dat maakt league of legends spannend en ingewikkeld en voor mij ook leuk.
Dus wil je bot lane winnen? Je hoeft hem niet te winnen, je kunt hem winnen als je die andere kunt outplayen, maar als het niet zeker is moet je het zeker niet doen. Maak misbruik van de anders fouten en kijk heel critisch naar wat de andere ad carry doet want dat is hoe je kunt herkennen dat er een gank aan komt.
Een punt dat duidelijk is aan league of legends is dat teamplay belangrijk is, mee doen met je team ook al is het een slechte beslissing is gewoon nodig, omdat het andere team diezelfde gaming sense heeft, positioning is echt superbelangrijk als ad carry of ap carry. Bovenal is het dat als je de zwaktes van een andere speler uit uitbuiten dan helpt dat je vooruit, ben je beter dan het andere team? dan moet je vooral strakker blijven spelen en minder fouten maken. Kun je door in je team te springen meer damage doen en net zo goed dood gaan? dan moet je dat vooral doen!.
Als afzonderlijke speler helpt het 0% om te zeuren op je team achteraf, kijk naar wat je zelf kunt doen om er beter uit te komen, zelfs in pro games tussen clg.eu vs M5 worden er veel fouten gemaakt waar je misbruik van kunt maken.
Dus om het even af te maken, het was erg leuk om met be.sport yellow mee te spelen en wat te leren als ad carry. Ik ben zelf altijd beter geweest in positioning en teamfights dan het echte laning, pure autoattack en ability control over je champion is echt heel belangrijk, en de enige manier om daar te komen is oefening en ervaring. ik nodig jullie uit om wat replays van eergisteren te kijken
http://www.leaguereplays.com/replays/match/571067/
http://www.leaguereplays.com/replays/match/592008/
http://www.leaguereplays.com/replays/match/596172/
Ik ben daarnaast ook nog bezig met een artikel over pure defensive stats en hoe je daar zonder veel wiskunde uit kunt komen met de goede items

. Veel geluk met het outplayen van het team tegenstanders en welterusten

.