[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.657 views
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:19:
Wat ik vervelender vind is wanneer een jungler mijn lane te vaak ganked terwijl ik de enemy kan zonen en killen als hij cs wil. Dan moet je niet ganken, ga dan de toplane helpen die al drie keer dood is xD

9vd10 keer ganken ze mij dan constant terwijl ik sowieso al win en de jungler knalt de toren in no time kapot, dat wil ik niet als ik de lane hard win
Dan moet je dat zeggen. Sommigen willen dat juist wel zodat ze kunnen roamen. De jungler kan niet continue jouw lane in de gaten houden. Die kijkt op zn map en ziet dat ie top makkelijk kan ganken. Het is jouw taak om te zeggen dat hij zich beter kan focussen op andere lanes.

Vicariously I live while the whole world dies

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:57
Sommige mensen (ook wel nuubs genoemd :Y) ) redeneren helaas wel zo, en als je dan zegt dat je niet onbeperkt geld hebt of dat mid en top ook wel een wardje kunnen plaatsen dan gooi je echt olie op het vuur..

Ik hoop dat elke pro ook blijft zeggen in elke guide of waar dan ook, Wards let you win the game.
Het is gewoon zo, maar bij sommige mensen lukt het gewoon niet om dat in hun kop te krijgen.

Verwijderd

@ vicarious : dat is toch wel het absolute minimum dat je kan doen als jungler voor je team

:) just joking
Ik heb me altijd toegelegd op junglen, en als ik dan eens niet jungle omdat iemand jungle inpikt vr mijn neus dan kan het toch wel eens pijn doen om ze te zien falen.
Een goede jungler is goud waard maar als hij faalt help je hem echt niet door hem de huid vol te schelden zo weinig mensen lijken dat te begrijpen of er zijn teveel kortzichtige pubers in de wereld.

Ik heb ook heel vaak dat mid zijn eigen lane gewoon keihard aan het verliezen is en me dan eigenlijk vraagt om hem te babysitten. Maar als ie tegen een fizz staat bvb of een ahri postlvl6 die zijn gewoon niet makkelijk te ganken, dan moet je die gewoon negeren en een van je lanes helpen te snowballen, liefst top. Nuja als 2 lanes falen is het meestal gg heb ik willen merken en dan mag je als jungler nog zo goed je best doen, meestal baat het niet.

Mid en top krijgen meestal het minste commentaar is ook wel merkbaar.

Verwijderd

Ik vermeld het ook wel maar vaak is de verleiding te groot voor de jungler om de makkelijke botlane te ganken ipv moeite te doen voor top. Ik heb al wel games verloren omdat ik zei dat ik de tower NIET kapot wilde, word hij wel gesloopt. Dan ga ik maar de rest van de torens op de map kapot maken maar mijn farm snelheid gaat dan toch wel flink omlaag en de enemy kan veilig farmen zodat ze terug kunnen komen

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:12
Jungelen is het volgende wat ik wil gaan proberen. Welke champs kan ik het beste gebruiken?
Ik heb momenteel alistar en malphite die volgens mij zouden kunnen jungelen maar er niet in uitblinken. Al zijn beide met hun stun wel erg leuk om te ganken :D

Heb je al je gaat jungelen ook nog erg veel nieuwe runes nodig? Ik ben weer aan het sparen voor nieuwe maar erg snel gaat het ook niet :p

Verwijderd

Nixo schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:25:
Jungelen is het volgende wat ik wil gaan proberen. Welke champs kan ik het beste gebruiken?
Ik heb momenteel alistar en malphite die volgens mij zouden kunnen jungelen maar er niet in uitblinken. Al zijn beide met hun stun wel erg leuk om te ganken :D

Heb je al je gaat jungelen ook nog erg veel nieuwe runes nodig? Ik ben weer aan het sparen voor nieuwe maar erg snel gaat het ook niet :p
Voor junglen heb je eigenlijk enkel Armor Seals, AD/ArP Quints en ArPen/Aspd Reds nodig om een beetje snelle clear te hebben. De beste mix ligt per champ anders. Nocturne, Warwick en Shyvana zijn beste makkelijke junglers. Goede cleartime, houden vrij veel health over tijdens junglen.

Malphite heeft geen stuns overigens.
Nixo schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:25:

Alistar is een van de beste junglers van het moment en ook malphite is erg sterk. Verder kan ik je nocturne of lee sin aanraden, beide zijn erg sterk en wel leuk om te spelen. Maokai is ook een heel goede ganker, en nog makkelijk ook.

• broc85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 17:24
Vicarious schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:30:
[...]
Alistar is een van de beste junglers van het moment en ook malphite is erg sterk. Verder kan ik je nocturne of lee sin aanraden, beide zijn erg sterk en wel leuk om te spelen. Maokai is ook een heel goede ganker, en nog makkelijk ook.
Dr. Mundo is ook een zeer goede jungler, alleen moet je wel een skillshot slow kunnen raken zo nu en dan.
Jax speel ik de laatste tijd ook steeds meer jungle, je kan alleen wel low health raken wanneer je geen goede pull hebt op blue of red.

[ Voor 12% gewijzigd door broc85 op 04-07-2012 13:36 ]

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
ik vind nasus jungle leuk. Je kan niet zo snel door de jungle as nocturne. Maar daar krijg je wel een zeer hogere q voor terug.

Verwijderd

Nautilus is ook tof in de jungle, redelijke clear en enorm gank potentiel door zijn cs.

Skarner is ook zeer goed te doen in de jungle (ookal zie ik hem eigenlijk niet meer zo vaak, out of favor?), simpel om te spelen en een vermakelijke ult :D

• Nixo
Hieronder mijn lijst met Ruines die ik tot nu toe heb. Als ik met Malphite of Alistar wil gaan jungelen. Zijn de dik gedrukte dan goed of moet ik nieuwe aankopen. De verschillende builds geven verschillende opties

Marks
- Desolation +1.7 armor pen.
- Insight +0.95 Magic pen.
- Strength +0.95 Phy dmg

Seals:
- resilence +1.41 Armor

Glyphs
- Shielding +2.7 magic resit

Quintences:
- resilence +4.26 armor
- Strength +2.3 Phy dmg
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:45:
Skarner is ook zeer goed te doen in de jungle (ookal zie ik hem eigenlijk niet meer zo vaak, out of favor?),
Voornamelijk te makkelijk te kiten/dodgen etc.

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 20:37

Snappie88

Mr. Hollywood

Nixo schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:59:
Hieronder mijn lijst met Ruines die ik tot nu toe heb. Als ik met Malphite of Alistar wil gaan jungelen. Zijn de dik gedrukte dan goed of moet ik nieuwe aankopen. De verschillende builds geven verschillende opties

Marks
- Desolation +1.7 armor pen.
- Insight +0.95 Magic pen.
- Strength +0.95 Phy dmg

Seals:
- resilence +1.41 Def

Glyphs
- Shielding +2.7 magic resit

Quintences:
- resilence +4.26 def
- Strength +2.3 Phy dmg
Def moet Armor zijn gok ik zo ;) Je doet het vrij goed trouwens hoor, Red = Armor Pen (Magic Pen heb je in de jungle wat minder aan) maar kan je vervangen door Attack Speed of Attack Damage. Geel is Armor een goede, Blauw is Magic Resistance/level, Quints kan je veel leuke dingen mee doen. Geloof dat Movement Speed altijd wel prijs is tegenwoordig.

Surfin' paradise!

• Kainda
  • Laatst online: 01-12 15:41
Een beetje standaard runepage die op bijna alle junglers wel aardig is (lees: niet de optimale keuze, maar werkt wel) is:

Marks - Attack Speed
Seals - Armor (flat)
Glyphs - MR (per level)
Quints - Movement speed

Daarna is het aanpassen per champ bij:
Marks - AD, Magic Pen, Armor pen
Quints - AP, AD, Armor

Verder, voor goede champs in de jungle kan je deze lijst pakken:
http://www.reignofgaming.net/tier-lists/jungle-tier-list

[ Voor 18% gewijzigd door Kainda op 04-07-2012 14:17 ]

Verwijderd

Snappie88 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:13:
[...]
Geloof dat Movement Speed altijd wel prijs is tegenwoordig.
Bijna standaard op iedere jungler bij mij inderdaad, en al zeker op gank geörienteerde junglers die geen gapcloser hebben.

Verwijderd

Mordekaiser wat is het precieze effect van zijn ulti?

Hij kopieert iemand die die doodgaat en op die gene gebruikt?

En wacht nog meer en wanneer moet je hem eigenlijk usen?
Lifesteal krijg je ook van die gene als je je ulti?

Iemand?

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:31
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:31:
Mordekaiser wat is het precies effect zijn ulti?

Hij kopieert iemand die die doodgaat en op die gene gebruikt?

En wacht nog meer en wanneer moet je hem eigenlijk usen?
Lifesteal krijg je ook van die gene als je je ulti?

Iemand?
Ik zie je heel vaak erg simpele vragen stellen die je zelf makkelijk kan vinden door even op google te kijken, als je bijvoorbeeld even hier kijkt zie je al precies wat alle spells van Mordekaiser doen.

Probeer dus een keer gewoon even te googlen, dit kon je bijvoorbeeld gewoon vinden door naar ''mordekaiser lol wiki'' te googlen maar je had met andere termen vast ook iets bruikbaars kunnen vinden. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Redblader op 04-07-2012 14:35 ]

Verwijderd

Redblader schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:34:
[...]

Ik zie je heel vaak erg simpele vragen stellen die je zelf makkelijk kan vinden door even op google te kijken, als je bijvoorbeeld even hier kijkt zie je al precies wat alle spells van Mordekaiser doen.

Probeer dus een keer gewoon even te googlen, dit kon je bijvoorbeeld gewoon vinden door naar ''mordekaiser lol wiki'' te googlen maar je had met andere termen vast ook iets bruikbaars kunnen vinden. ;)
Klopt al gedaan maar ik ben nogal slecht in Engels.
Vandaar dat ik hier misschien even in Nederlanders antwoord kreeg.
Die vertalers maken erg rare zinnen

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-12 23:12
ik weet dat het sarcasme is maar zo wordt het wel gezien vindt dat echt een nadeel zijnde in dit spel. En als je het goed doet zeuren ze nog omdat er zowat tog wel altijd 1 iemand slecht gaat en ben je nog de dupe.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:31
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:37:
[...]

Ok :)

De ultimate van Mordekaiser is eigenlijk gewoon een spell die damage over time doet en die damage geeft ook weer wat health terug aan Mordekaiser, als degene waarop je de ultimate cast sterft terwijl de spell nog effect op hem heeft dan komt hij terug als een geest die jij dan kan besturen.

Je krijgt dan ook nog wat bonus damage enzo terwijl die geest actief is maar dat doet zijn ultimate dus. :)

Verwijderd

Redblader schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:39:
[...]

Ok :)

De ultimate van Mordekaiser is eigenlijk gewoon een spell die damage over time doet en die damage geeft ook weer wat health terug aan Mordekaiser, als degene waarop je de ultimate cast sterft terwijl de spell nog effect op hem heeft dan komt hij terug als een geest die jij dan kan besturen.

Je krijgt dan ook nog wat bonus damage enzo terwijl die geest actief is maar dat doet zijn ultimate dus. :)
Zeer bedankt!

• Nixo
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:37:
[...]

Geheel offtopic. Maar je kan je engels heel erg verbeteren door engelse series/films te kijken zonder ondertitel. Heeft voor mn broertje ook goed gewerkt. En in combinatie met online gamen (i know grappig) omdat iedereen daar engels aan t praten was ging die vanzelf meedoen

Verwijderd

Hhmm kan nu mijn Rune pages niet bekijken, maar volgens mij gebruik ik meer standaard AD rune page, zou daar misschien vanavond nog wat aan kunnen tweaken;)

als jungler vind ik Fizz, Ezreal en Kass erg irritant om te ganken, de flash escape is prima, maar als class dan nog een "eigen" teleport (of fizz ze flic flac;)) zijn ze enorm lastig te grijpen :|

• Rendiertje
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:58:
Hhmm kan nu mijn Rune pages niet bekijken, maar volgens mij gebruik ik meer standaard AD rune page, zou daar misschien vanavond nog wat aan kunnen tweaken;)

als jungler vind ik Fizz, Ezreal en Kass erg irritant om te ganken, de flash escape is prima, maar als class dan nog een "eigen" teleport (of fizz ze flic flac;)) zijn ze enorm lastig te grijpen :|
Tja, dat hou je nou eenmaal...
De E van Fizz zit daar in tegen wel een enorme cd.
Kassadin default bann
Ezreal, weet ik eigenlijk niet, maar er zullen hier vast wel pulsefire mensen die daar wat meer over kunnen vertellen...

Wat ik zelf veel stommer vind is dat als ik een ezreal grab, en hij zijn flash ability (Niet zijn summoner spel) doet dat hij dan uit mijn grab schiet... 8)7
Mjah vervelend, maar op zich wel logisch imo. En terecht ook, begin die blitzcranks bot nu een beetje zat te raken :P

Verwijderd

Dat ezreal/tris/corki uit de blitz grab kan vliegen/blinken slaat nergens op imo. Maar blitz bot is echt geen probleem, speel zelf een paar keer blitz support en je weet wat je wel en niet moet doen tegen hem
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:33:
Dat ezreal/tris/corki uit de blitz grab kan vliegen/blinken slaat nergens op imo. Maar blitz bot is echt geen probleem, speel zelf een paar keer blitz support en je weet wat je wel en niet moet doen tegen hem
Het is ook geen probleem, maar ik heb hem nu zowat elke game tegen me. En je moet je speelstijl er wel behoorlijk op aanpassen (tussen minions blijven hangen, AD carry wat meer harassen etc.). En volgens mij kunnen trist/corki er niet uitvliegen toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Vicarious op 04-07-2012 15:43 ]

Verwijderd

Dat is toch niet erg?

9vd10 keer win ik die lane wel tegen een blitz, ook als ik solo sta heb ik hem vaak genoeg gewonnen. Als ik verlies is het meestal door de support. sommige supports vechten altijd, initiaten verkeerd (te ver weg, weinig mana) en dan kan ik er zelf vrij weinig aan doen behalve zeggen hoe ze moeten spelen maar meestal zien ze het als flame.

Net kapot geflamed omdat een teammate hecarim had gepicked tegen morde. Hij verloor keihard maar wij werden geflamed omdat wij niet vertelde welke champ hij moest spelen.... En een tristana die zichzelf nogal pro vond maar totaal vergat dat mijn support extreem goed was. als je wegkomt met 10 hp na een fight waarin ik mijn ult moet levelen en moet flashen om drie man te stunnen is het niet omdat jij zo goed speelt maar omdat ik als support je ass red en je twee kills geef xD

• Nixo
Als je bot speelt met een goede support maakt dat zo ongelofelijk veel uit. Ik speel met een vriend van me graag bot en support met Malphite of Allistar en hij speelt dan vaak op de sterke maar zeer zwakke Varus. Ik zorg ervoor dat hij zo snel mogelijk geld heeft voor een BF en boots door tussen de minions en de tegenstander te staan of vanuit de bosjes plaagstootjes te geven zodat ze afstand moeten houden. Tegen die tijd zijn we beide rond level 6 en de tegenstander als het goed is al een stuk lager op hp en kunnen we er dan vol op.

Flamen heeft trouwens zelden zin. Al heb je er soms wel erg zin in omdat iemand compleet vaalt of zichzelf zoals die tristana veel te goed vind. Maar zonder support kan tristana erg weinig uithalen in het begin van een spel

• Rendiertje
sorry hoor maar als jij 9vd10 keer wint dat klopt of de carry+blitz combo niet, of de blitz snapt het spelletje niet, of de carry snapt het spelletje niet.

Speelde vaak samen met een vayne-blitz combo, werkt perfect, vanaf level 2 was het 1x onze volledige combo doen summonerspell, de 2x was het een kill.

Juist een squizy vayne/insert andere carry kan juist met een blitz combo goed spelen omdat mensen een beetje bang zijn voor blitz, niet gek want je moet altijd oppassen voor zijn pulls (dit alleen op laag elo, want de enige echte juiste blitz combo is w>e en als ze een escape spell doen daarna pullen).
Counters tegen blitz zijn leona en alistar , als je die per ongeluk pullt doen ze meestal meer damage dan dat jij kan doen..

Verwijderd

Rendiertje schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:29:
sorry hoor maar als jij 9vd10 keer wint dat klopt of de carry+blitz combo niet, of de blitz snapt het spelletje niet, of de carry snapt het spelletje niet.

Speelde vaak samen met een vayne-blitz combo, werkt perfect, vanaf level 2 was het 1x onze volledige combo doen summonerspell, de 2x was het een kill.

Juist een squizy vayne/insert andere carry kan juist met een blitz combo goed spelen omdat mensen een beetje bang zijn voor blitz, niet gek want je moet altijd oppassen voor zijn pulls (dit alleen op laag elo, want de enige echte juiste blitz combo is w>e en als ze een escape spell doen daarna pullen).
Counters tegen blitz zijn leona en alistar , als je die per ongeluk pullt doen ze meestal meer damage dan dat jij kan doen..
Vind blitz niet zon sterke support. Makkelijk te counteren d.m.v. de juiste pick of een ward in de onderste 2 bosjes. Zoals je zelf al aangeeft, pulls kunnen ook negatief uitpakken en ook biedt ie geen sustain of buffs voor de AD carry.

Als je dan een agressieve support wil spelen kies dan Leona, outshined blitz in ieder aspect imho.

Overigens, zou je in het vervolg je bericht een keer na willen lezen voordat je post. 't is niet te lezen af en toe.

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 20:40
Hallo,

ik zit nu lol te spelen en vraag mij eigenlijk af

een fiora met 164 dmg op lvl 7 is dat mogelijk?? 3 dorans blade boots en klein beetje life steal?

daarnet vallen we haar aan 2 ignite´s met 3 op haar en nog niet dood. 3 ulti?

[ Voor 21% gewijzigd door Deefje85 op 04-07-2012 20:48 ]

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Deefje85 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:44:
Hallo,

ik zit nu lol te spelen en vraag mij eigenlijk af

een fiora met 164 dmg op lvl 7 is dat mogelijk?? 3 dorans blade boots en klein beetje life steal?

daarnet vallen we haar aan 2 ignite´s met 3 op haar en nog niet dood. 3 ulti?
Attack damage 54.5 (+3.2)

Op level 7 is dit dus 76,9 AD.
Full AD runepage geeft je wat, 25 AD?
Dit brengt je op 101,9 AD.
3x dorans geeft 30 AD, totaal wordt 131,9.
Ignite op cooldown geeft je 136,9.
Masteries geven je 3 + 3.5 AD, totaal wordt 146,4 AD.
Indien ze reposte eerst levelled dan zal ze op level 7 een level 4 reposte hebben wat gelijk staat aan 30 AD.
Totaal wordt 176,4 AD.

TL;DR: ja.

Streaming History

• Kainda
Gewoon malphite tegen haar gaan.

Verwijderd

Malphite is niet ALTIJD een counter voor AD heh... Zie genoeg AD's die ook Malphite de lane uit beuken....

• iCloudd
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-11 13:33

iCloudd

U 'MIRIN?

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:13:
Malphite is niet ALTIJD een counter voor AD heh... Zie genoeg AD's die ook Malphite de lane uit beuken....
Klopt, maar meestal is malphite wel de oplossing, wegens zijn passive, kan die lekker in lane blijven hangen en damage absorben.
Ligt er maar net aan tegen wie je speelt en hoe goed die gene is met zijn champ en jij met malphite.
(JIj is verwijzing naar wie malphite speelt :p)
Maar tegen Fiora heb je een goede matchup als Malphite, dus zijn advies was op zich prima.

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Nou mijn strijd om hoger op te komen heeft geresulteerd in een daling naar 999 elo :( Ik heb mijn keuze in champions aangepast en ik hoop hiermee meer invloed te hebben.
Jungle Nautilus en Support Lulu. Vaak word Blitzcrank gevraagd maar omdat die vaak word gespeeld weet men er ook beter tegen te spelen. Ik ga dan uit van een support die je niet vaak ziet zodat men er ook minder op voorbereid is. Ik hoop dus met deze twee champs wel het verschil te maken :P

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Welke ADs winnen dan van een Malphite?

Streaming History

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/8651760/img/Anonymous/naut.png

Mid AP carry nautiluss = win 8)7 trolol

Ik gebruik attack speed op hem, verbluffend trollbuild sterk 8)7
Attack speed runes - Wit's End - berserkers boots.
Doe het maar niet in een Ranked game... haha, maar erg fun om te doen.
speedzor schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:42:
[...]
Lees: Ik zie genoeg AD's die malph uit de lane beuken, dus vandaar dat ik Malph geen directe counter vind voor "alle AD" wat ik uit de conversatie interpreteer.

Hexdrinker + voldoende lifesteal en een big belt?

Zelfde verhaal met Galio mid, betekend dat gelijk dat Galio unkillable is? Moet jij weten als fanatieke mid laner....
Anyway, een Olaf zou onmogelijk moeten verliezen tegen Malph, zelfde voor Jax, in ieder geval apres 6, pre 6 misschien niet. Een Riven die de klappen goed opvangt met shield en daardoor prima kan door farmen en bovenstaande items kan krijgen.
Mundo, Darius, Renekton, LeeSin, Wukong kunnen dan ook vrij gemakkelijk winnen van Malphite.

Fiora zou imo dan weer niet echt moeten winnen van Malphite, maar goed, met bovenstaande items is veel mogelijk.

Van uit gaande dat een Malph altijd wel een Frozen Heart koopt.... Dan ben je !@# als AD zijnde, maakt niet uit wie je speelt xD Behalve Olaf dan :-)

• Swanfield
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:58:
[...]

[afbeelding]

Mid AP carry nautiluss = win 8)7 trolol

Ik gebruik attack speed op hem, verbluffend trollbuild sterk 8)7
Attack speed runes - Wit's End - berserkers boots.
Doe het maar niet in een Ranked game... haha, maar erg fun om te doen.
Ik zie dat je veel AP items ook heb ik bouwde heb altijd meer tanky. Wat betreft je rune set voor jungle Naut is toch gewoon attackspeed, armor, magic resit per level en movement speed?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Verwijderd

Armor (yellows)
+ 12.7
Magic Resist (blue)
+ 12.1
Attack Speed (quints + red)
+25.5%

De build die je op de screen ziet zou je eigenlijk moeten aanhouden, maar het is veel leuker om attack speed te builden op hem xD Vergis je hier niet in, want ze kunnen niet wegrennen van je, dus icm je W gaat de damage hard. (Troll build, dus ga niet ranked doen).

Max R/ W / E / Q

Masteries:
9/21/0 (AD / Attack speed, niet in AP)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 09:09 ]

• Swanfield
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:06:
Armor (yellows)
+ 12.7
Magic Resist (blue)
+ 12.1
Attack Speed (quints + red)
+25.5%

De build die je op de screen ziet zou je eigenlijk moeten aanhouden, maar het is veel leuker om attack speed te builden op hem xD Vergis je hier niet in, want ze kunnen niet wegrennen van je, dus icm je W gaat de damage hard. (Troll build, dus ga niet ranked doen).

Max R/ W / E / Q

Masteries:
9/21/0 (AD / Attack speed, niet in AP)
Begin je zeker boots + pots? En mastery? 0/21/9? Kom je dan niet ongelofelijk veel movement speed te kort?

[ Voor 5% gewijzigd door Swanfield op 05-07-2012 09:13 ]

Verwijderd

Yup, boots pots.
Movement speed heb je niet echt nodig, je hebt je range met Q.
Toch koop ik regelmatig boots of mobi, gewoon omdat het wat meer solid ganks geeft :-)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 09:14 ]

• Swanfield
Wat ik op dit moment doet is echt heel veel movement speed erin knallen. En ook helemaal tanky. Dus 0/21/9 en dan die movement quints. Bouw alleen maar tank items en maak dan ook geen kills :P
Ik zal het eens uitproberen. Het lijkt mij ontzettend traag spelen maar dat ga ik dan nog wel zien :)

edit: Zal je wel morgen even laten weten hoe je build bij mij is gegaan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Swanfield op 05-07-2012 09:17 ]

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
Bleh, supports zijn echt mijn ding maar ik durf geen randoms in ranked te supporten :(

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/FS6D

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/FS2T

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/FS5H

En voor de mensen die gisteren aan het schreeuwen waren dat ze altijd tegen Blitz winnen.
Blitz is niet altijd bedoeld als een kill lane.

Het zorgt er ook voor dat je vijand iets meer moeten nadenken over wanneer ze kunnen harassen waardoor je mensen zoals Vayne een veel betere laning phase kan geven.

En ookal staat de farm gelijk, Als Vayne er maar doorheen komt komt het allemaal goed! :D

Edit:

heh, geloof dat m'n Season 1 nog leuker was :D

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/G08P

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/G096

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/G09k

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/G09y

xD Moet vaker ranked spelen weer!

[ Voor 17% gewijzigd door Jeffroiscool op 05-07-2012 09:21 ]

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Verwijderd

@Swanfield.
Ik snap wat je daarmee probeert te bereiken, en dat is zeker geen slechte tactiek. Echter is het met naut zo, als je hem eenmaal hebt, gaat ie ook niet meer weg :D plat CC'en tot de groundddddddddddd.

Dus op dat punt heb jij niks meer aan je speed.

Edit:
+1 voor Jeffro's commentary.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 09:23 ]

• Swanfield
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:18:
@Swanfield.
Ik snap wat je daarmee probeert te bereiken, en dat is zeker geen slechte tactiek. Echter is het met naut zo, als je hem eenmaal hebt, gaat ie ook niet meer weg :D plat CC'en tot de groundddddddddddd.

Dus op dat punt heb jij niks meer aan je speed.

Edit:
+1 voor Jeffro's commentary.
Hmm ja ok, nou het is gewoon iets wat ik even zal moeten bekijken en ondervinden :) Ik weet dat hij een sterke CC heeft en de problemen die ik voornamelijk had was dat de AD/AP/Top niet de kill kon maken terwijl ik ze plat cc'ed.

Verwijderd

Swanfield schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:45:
[...]
Hmm ja ok, nou het is gewoon iets wat ik even zal moeten bekijken en ondervinden :) Ik weet dat hij een sterke CC heeft en de problemen die ik voornamelijk had was dat de AD/AP/Top niet de kill kon maken terwijl ik ze plat cc'ed.
Ganken hoeft ook niet in een kill te resulteren, het is wel het meest ideaal natuurlijk.
Het feit dat je aanwezig bent zodat je maat een wave kan last hitten en de tegenstander niet durft te engagen of zelfs back gaat is al een winst op zich.

Probeer met naut altijd via de verre zeikant te komen, dat je elkaar moet kruisen en probeer niet gelijk je Q erin te gooien, ik zeg niet dat het niet werkt, maar:
1 Auto attack en je hebt hem waar je hem wilt hebben, je slowed hem met E (of andersom).
Calculate goed of ie een flash heeft, die kun je mooi timen met je Q om zo zijn escape invalid te maken.

• Swanfield
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:51:
[...]

Ganken hoeft ook niet in een kill te resulteren, het is wel het meest ideaal natuurlijk.
Het feit dat je aanwezig bent zodat je maat een wave kan last hitten en de tegenstander niet durft te engagen of zelfs back gaat is al een winst op zich.

Probeer met naut altijd via de verre zeikant te komen, dat je elkaar moet kruisen en probeer niet gelijk je Q erin te gooien, ik zeg niet dat het niet werkt, maar:
1 Auto attack en je hebt hem waar je hem wilt hebben, je slowed hem met E (of andersom).
Calculate goed of ie een flash heeft, die kun je mooi timen met je Q om zo zijn escape invalid te maken.
Ik gebruik meestal mijn Q als laatste idd voor die laatste hit. Wat ik doe qua ganken is naar hem toe lopen, auto attack stun, dan E+W voor defense en slow dan nog wat auto attacks als het kan en als hij dan probeert weg te komen met flash ofzo dan Q of R+Q

Zal wel een lol record maken van een match van mij dan als je tijd of zin hem kan je tips geven? Of andere misschien ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Swanfield op 05-07-2012 09:57 ]

Verwijderd

Sgoed, bring it on ^_^
speedzor schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:42:
[...]

Olaf vanwege zn true damage die ook nog een skill is en geen auto-attack (dus geen last van die attackspeed slow). Moet die Olaf wel iedere keer E doen en wegrennen + bijhealen op creeps, dus het is niet zo dat een olaf een auto-win heeft op Malphite. En ja, malphite kan hem weghouden met zijn seismic shard, maar die is wel vrij mana-intensief. Als ik als Malphite tegen Olaf zou spelen zou ik denk ik gewoon philostone + frozen heart rushen OF juist voor health gaan ipv armor.

Verwijderd

Vicarious schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:26:
[...]
Olaf vanwege zn true damage die ook nog een skill is en geen auto-attack (dus geen last van die attackspeed slow). Moet die Olaf wel iedere keer E doen en wegrennen + bijhealen op creeps, dus het is niet zo dat een olaf een auto-win heeft op Malphite. En ja, malphite kan hem weghouden met zijn seismic shard, maar die is wel vrij mana-intensief. Als ik als Malphite tegen Olaf zou spelen zou ik denk ik gewoon philostone + frozen heart rushen.
Frozen heart werkt ook niet meer op Olaf apres 6...
Maarre... Je onderschat het sustain van Olaf....

Verwijderd

Ik ben begonnen me toe te leggen op ranked, ik stond vorige week nog 25W 28L - 1180 elo en na wat woelige games
sta ik nu op 34W 32L 1280 elo.
Nu dacht ik altijd dat AD carry mijn slechtste rol was maar blijkt het nog mee te vallen gisterenavond 2 potjes met MF gespeeld. Die champ is toch heerlijk sterk alleen jammer dat ze geen escape heeft.
eerste potje loopt vlot en mn team merkt naar het einde toe dat als ze me in leven houden alles goed komt : 10/8/2
had de helft van de kills van mijn team, in de eerste teamfights zware focus op me gekregen tot mn team me begon te beschermen en vandaar uit was het pushen ftw, we stonden achter in kills en voor in torens. Op het einde een standoff aan hun inhibturrets met anivia die als een echte wall hun fort kan verdedigen, wat over en weer geloop van een inhib naar de andere om toch maar ergens een voet aan wal te krijgen maar steeds werd er goed verdedigd tot ik besloot om een split push te doen toen ons team allemaal bot ging doen en ik top. En vandaar uit was het GG.

2e spel ergens na 3 minuten blitz has left the game, zucht, mn botlane zwaar kapot maar blijven farmen en plots komt die blitz toch terug en hebben we het spel ook nog weten te winnen ook al was die blitz een volslagen mongool. Volharding is blijkbaar wel key wil je de losses niet zomaar opstapelen. Je niet nodeloos laten meeslepen met mongolen in slechte situaties is soms nog het moeilijkste, ik heb vaak dat ik dan nog iemand wil redden uit een 1v2 ofzo maar meestal is dat echt geen goed idee.
In een 4v5 game is het enige wat je nog kan doen op safe spelen, turtlen en hopen dat zij domme dives e.d. gaan uithalen. En als je een mongool in je team hebt is het enige wat je kunt doen hem gewoon laten gaan. Als hij in zn eentje hun jungle in gaat? Lekker laten gaan. Beter 1 death van iemand die toch geen gold meer opbrengt dan 2 deaths en 2 towers kwijt. Zie hem maar als levende ward vanaf dat moment.

• Rendiertje
Je kan inderdaad je lane vaak winnen als je geen support hebt of 1v2 staat.

Als je MF hebt gepicked al carry is dat helemaal mooi omdat zij zo goed is de lane, ze heeft ook gezien haar passive bijna geen escape nodig, veel heen en weer rennen dan moet je het wel redden.

@vica gratis ward --> teemo O-)

• Kainda
Vicarious schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:43:
In een 4v5 game is het enige wat je nog kan doen op safe spelen, turtlen en hopen dat zij domme dives e.d. gaan uithalen. En als je een mongool in je team hebt is het enige wat je kunt doen hem gewoon laten gaan. Als hij in zn eentje hun jungle in gaat? Lekker laten gaan. Beter 1 death van iemand die toch geen gold meer opbrengt dan 2 deaths en 2 towers kwijt. Zie hem maar als levende ward vanaf dat moment.
Idd, ik wil zelf ook nog wel eens te vaak iemand proberen te reden van een 1v1 of 1v2 die hij zeker gaat verliezen, en dan wordt je geganked door 2-3 van het andere team.

Verwijderd

gister na de tennis redelijk brak nog 1 potje gedaan voor het slapen gaan ... gelukkig duurde die maar ineens 80 minuten xD was een erg leuke pot maar als jungler weinig te ganken, alles had wards en was daardoor lastig om veel te kunnen. Eindigde 9/6/17 wat beter kon maar waren een hoop "kill secures" van teammates;)

leuk hoe een pot heen en weer kan snowballen zonder teveel drama :)

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Swanfield schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:38:
Nou mijn strijd om hoger op te komen heeft geresulteerd in een daling naar 999 elo :( Ik heb mijn keuze in champions aangepast en ik hoop hiermee meer invloed te hebben.
Jungle Nautilus en Support Lulu. Vaak word Blitzcrank gevraagd maar omdat die vaak word gespeeld weet men er ook beter tegen te spelen. Ik ga dan uit van een support die je niet vaak ziet zodat men er ook minder op voorbereid is. Ik hoop dus met deze twee champs wel het verschil te maken :P
Kan je a.u.b. hier plaatsen wat je van Lulu vindt na games met haar gespeeld te hebben? Is ze een goede support? viable?
Alvast bedankt.

Een vraag aan iedereen:
Is Leona een viable support?

[ Voor 3% gewijzigd door Sniperc op 05-07-2012 15:51 ]

• valermos
Leona is vet goed met support Super veel CC egt niet normaal ze gaat gwn door minions heen dat is egt een + punt!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Lulu is een goede support, ze heeft er de kit zeker voor. Sterke slow, shield, knock up + heal ult en een leuke disable. Helaas is haar mana cost wat omhoog gegaan maar als support is ze leuk om te spelen.

Ik begin dan altijd met charm + wards en 2 health en 1 mana pot. Uiteindelijk philo en boots. Daarna door gaan voor heart en dan naar aegis. Hoewel je op haar ook wat ap wilt hebben dus je kan nog voor een deathfire gaan of een wota als je veel ap in het team hebt.

Leona is ook een erg goede support, wel een agressieve support en je moet lvl 3 zijn wil je wat kunnen doen zonder gekite te worden en veel schade te krijgen. En een champ met 2 stuns en een 'snare' is gewoon chill om te hebben. Ze is wel lastig om te masteren maar het is het zeker waard!
Ik begin altijd met regrowth pendant en 1 ward. Ga dan naar philo, boots en hog. Dan 1 armor item zoals frozen heart of sunfire gevolgd door 1 magic resist item, daarna health bouwen.

Maar ik zou uiteindelijk voor leona gaan i.p.v lulu. Leona is een geweldige tank/initiater met erg veel cc. Ook late game merk ik dat ik meer kan doen met leona dan met Lulu, lulu moet ook een beetje achter blijven staan en zo mensen disablen en je carry beschermen. Leona kan dat een stuk aggresiever en is veel minder snel dood.
Allemaal eigen ervaringen en meningen ofc :P

• Sniperc
  • Niet online
valermos schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:02:
Leona is vet goed met support Super veel CC egt niet normaal ze gaat gwn door minions heen dat is egt een + punt!
MarluXiaXl schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:10:
Lulu is een goede support, ze heeft er de kit zeker voor. Sterke slow, shield, knock up + heal ult en een leuke disable. Helaas is haar mana cost wat omhoog gegaan maar als support is ze leuk om te spelen.

Ik begin dan altijd met charm + wards en 2 health en 1 mana pot. Uiteindelijk philo en boots. Daarna door gaan voor heart en dan naar aegis. Hoewel je op haar ook wat ap wilt hebben dus je kan nog voor een deathfire gaan of een wota als je veel ap in het team hebt.

Leona is ook een erg goede support, wel een agressieve support en je moet lvl 3 zijn wil je wat kunnen doen zonder gekite te worden en veel schade te krijgen. En een champ met 2 stuns en een 'snare' is gewoon chill om te hebben. Ze is wel lastig om te masteren maar het is het zeker waard!
Ik begin altijd met regrowth pendant en 1 ward. Ga dan naar philo, boots en hog. Dan 1 armor item zoals frozen heart of sunfire gevolgd door 1 magic resist item, daarna health bouwen.

Maar ik zou uiteindelijk voor leona gaan i.p.v lulu. Leona is een geweldige tank/initiater met erg veel cc. Ook late game merk ik dat ik meer kan doen met leona dan met Lulu, lulu moet ook een beetje achter blijven staan en zo mensen disablen en je carry beschermen. Leona kan dat een stuk aggresiever en is veel minder snel dood.
Allemaal eigen ervaringen en meningen ofc :P
Thanks precies wat ik nodig heb! :)
Wat vind jij als de beste support? Met welke support heb je de beste ervaringen?

[ Voor 6% gewijzigd door Sniperc op 05-07-2012 16:12 ]

Verwijderd

Sniperc schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:12:
[...]
Wat vind jij als de beste support? Met welke support heb je de beste ervaringen?
1. Janna 2. Alistar 3. Blitz 4. Soraka 5. Taric 6. Nautilus

Mijn mening ofcourse, maar ik denk dat met de top 2 iedereen wel kan instemmen.
Edit: De ene AD Carry is beter met die support dan met de andere, dus in brede lijnen gezien.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 16:15 ]

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-12 19:50

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:15:
[...]

leona vind ik toch ook een goeie support. zei heeft egt op alles cc zitten.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:15:
[...]

Ik zou ze persoonlijk andersom doen, maar dat is voorkeur. Beide zijn erg sterk.

Voor mij:
1. Alistar
2. Janna
3. Taric
4. Soraka
5. Blitz
6. Leona
7. Lulu

Nautilus heb ik nog geen mening over, zie ik te weinig. Verder geldt natuurlijk dat Leona lang niet in alle situaties onder de rest staat. Als je een aggressieve kill lane wilt of je carry een korte range heeft (ie. Vayne) waardoor je moet zonen staan bijvoorbeeld Leona en Blitz een stuk hoger dan Soraka. Het hangt dus ook van de AD carry en enemy lane af.

[ Voor 3% gewijzigd door Vicarious op 05-07-2012 16:18 ]

• valermos
1. Blitz
2. Ali
3. Leona
4. Soraka
5. Lux
6. Panth

Verwijderd

valermos schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:23:
1. Blitz
2. Ali
3. Leona
4. Soraka
5. Lux
6. Panth
waar is janna ?:D
hoort toch echt in de top 2 ^^
(niet verkeerd bedoeld)

• valermos
mwah vind janna wel goed maar ken haar niet zo goed dus voor mij is dat geen goeie:P ze is wel vet goed als je ermee kan spelen :) maa rheb janna zelf niet!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 19:07
Ik main ad carry dus zie ze allemaal wel langs komen regelmatig :) zie trouwens geen karma in jullie lijstjes. Mijn favo lijst:

1. soraka
2. alistar
3. janna
4. taric
5. blitz <-> leona
7. sona
8. karma <-> lulu
10. de niet standaard supports

waarom soraka op 1? Early de beste sustain van alle supports, en de bananen doen best veel pijn dus zelfs met soraka kan je nog flink agressief spelen (in tegenstelling tot wat veel mensen denken). Dan in de lategame is Soraka's ult gewoon verreweg de beste van allemaal, en als soraka op iemand heals focussed is die persoon lategame gewoon niet dood te krijgen (+MR, +Armor, +Heals)

Wowhead profiel

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-12 19:50

psyy138

blackbulls.nl

DrFlash schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:45:
Ik main ad carry dus zie ze allemaal wel langs komen regelmatig :) zie trouwens geen karma in jullie lijstjes. Mijn favo lijst:

1. soraka
2. alistar
3. janna
4. taric
5. blitz <-> leona
7. sona
8. karma <-> lulu
10. de niet standaard supports

waarom soraka op 1? Early de beste sustain van alle supports, en de bananen doen best veel pijn dus zelfs met soraka kan je nog flink agressief spelen (in tegenstelling tot wat veel mensen denken). Dan in de lategame is Soraka's ult gewoon verreweg de beste van allemaal, en als soraka op iemand heals focussed is die persoon lategame gewoon niet dood te krijgen (+MR, +Armor, +Heals)
ik wil zilean support gaan oefenen ,, hij is ook goed aggresief

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:04

Nutral

gamer/hardware freak

Jullie vergeten nunu support :(. En ik zou zelf geen tier lijst met supports willen maken, maar eerder gewoon welke support goed werkt met bepaalde ad carries en ook tegen bepaalde setups. Dan heb je sustain/poke/burst

Verwijderd

Zilean is useless tot level 6. Tegen die tijd loopt je ad als de tegenstander het goed speelt zo ver achter dat je net zo goed kan stoppen.

Mijn lijstje van sterkste supports zou zoiets zijn.
1 soraka
2 nunu ( mits je carry kog, vayne, cait of varus is. anders achter blitzcrank.)
3 janna
4 leona
5 taric
6 ali
7 blitzcrank

Lulu kan ook wel goed zijn maar ik vind haar niet leuk om te spelen en zie haar ook nooit dus geen idee hoe sterk ze nou precies is.
Zie zelf wel veel mensen blitz spelen tegenwoordig maar tenzij je supergoed kan grabben is hij ook weer niet zo goed.
Met soraka, janna outsustain je de lane van de tegenstander dan makkelijk. Met leona, taric en alistar heb je meer burst. En hij is ook bepaald niet de cc king, janna, alistar en leona hebben allemaal meer cc als je buiten de lane kijkt.

Inderdaad ook wat nutral zegt. Combinaties met de ad carry zijn in principe veel belangrijker. Trist taric is bijvoorbeeld super sterk. terwijl ik trist soraka super meh vind.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 17:23 ]

• Rendiertje
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:22:
Zilean is useless tot level 6. Tegen die tijd loopt je ad als de tegenstander het goed speelt zo ver achter dat je net zo goed kan stoppen.
@Zilean, inderdaad je kan alleen maar bommetjes gooien, tegenstander vertragen en je carry versnellen.
Als enemy team beetje oplet switchen ze van focus als jij je ult popt of nadat hij al gekillt is.

Over blitz verhaal, blitz is ook een burst support maar het echte voordeel aan blitz is dat jij zelf kan bepalen waar je de enemy wilt hebben, een vayne blitz combo werkt uitstekend vanaf level 2 (vanuit aangaande dat vayne Q + E levelt en blitz ook Q +E ) je kan dan grabben + knocken, terwijl vayne naar je toe rolt met haar Q en dan E stunt tegen de muur.

Pak dan een paar kills en het is GG! :*)

Verwijderd

Rendiertje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:33:
[...]

Over blitz verhaal, blitz is ook een burst support maar het echte voordeel aan blitz is dat jij zelf kan bepalen waar je de enemy wilt hebben, een vayne blitz combo werkt uitstekend vanaf level 2 (vanuit aangaande dat vayne Q + E levelt en blitz ook Q +E ) je kan dan grabben + knocken, terwijl vayne naar je toe rolt met haar Q en dan E stunt tegen de muur.
Blitz heeft op level 2 een burst van ongeveer 150. Op level 6 als je Q levelt voor maximale burst ongeveer 400.
Leona heeft op level 2 ongeveer 190. Op level 6 ongeveer 600
Taric heeft op level 2 ongeveer 160 burst en op level 6 ongeveer 500 maar dan wel met armor shred en met extra ad en ap erbij voor je carry.
Oftewel hij word door bijna alle bursters flink outclassed in burst, daarom zul je dus erg goede hooks moeten raken om er beter uit te komen. Zeker bij teamfights want daar is hij toch redelijk zwak in. Zelfs slecht als je per ongeluk de support of tank hooked.

Vayne blitz lijkt me vrijwel onmogelijk om te lanen. Vayne heeft hele korte range dus die word veel geharassed. En blitz kan daar niks tegen doen behalve pullen. Maar dat is min of meer all in dan.
De meeste carries hebben ook meer burst in het begin dan vayne dus zelfs al word de pull geraakt heb je ook de vayne stun nog nodig. Lijkt me niet dat je vaak pull into vayne stun kan doen tegen een redelijke tegenstander.

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

blitzcrank is heel erg sterk vanwege de positionering waar je je tegenstander in forceert en de grab zelf die natuurlijk heel sterk is in bijvoorbeeld een gank. Daarnaast moet je in de burstcijfers wel zijn autoattacks meenemen, blitz's E doet 2x je attack damage en het reset je autoattack, daarnaast is de andere carry gecc'd door de grab, de E en R.

Vayne is zelf wel een zwake laner, maar een harde trade waar blitz de andere carry out of position haalt is alsnog heel sterk en als vayne haar ult heeft is dat ook een surefire kill of alle summoners. Hoe komt men erbij dat vayne een lage range heeft? ze heeft gewoon de standaard normale range van ad carries/algemeen.
Korte trades zijn als vayne moeilijk te winnen, maar met blitzcrank forceer je een tegenstander in een lange range waar zij out of position zijn (dus hun support is ver weg) en daardoor kan het prima werken, het heeft wel zijn nadelen omdat vayne op die manier niet te beschermen is maar dat heb je met andere champions ook.

In teamfights is blitz een hele goede initiater en is zijn ult erg sterk tegen een enemy team, als je een aantal man gesilenced hebt kan dat zo even heel weinig damage output betekenen voor de tegenstanders.

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Dat maakt blitz altijd erg goed. Als je dan ook weet dat je tegen een blitz moet moet je een agressieve support nemen. Tegenwoordig zie ik blitz erg veel dus ik pick nu altijd wat agressievere supports.

Met een leona in lane moet je als blitz zelf veel meer op letten. Leona pullen is niet altijd slim omdat ze zo naar je ad carry kan jumpen, en ze is een beetje tanky. Hetzelfde geldt voor alistair.
Laat deze supports nou ook net goed matchen met ad carry's die redelijk kunnen bursten, dus bijvoorbeeld Graves. De CC is dan natuurlijk nog meer van belang omdat je wilt dat hun dps 0 word omdat Graves in die korte duur veel schade kan doen waardoor de tegenstander er niet eens meer een trade van kan maken.

Het lijstje van sterke supports klopt over het algemeen wel, maar op sommige momenten vind ik soraka veel slechter dan een leona of blitz. En als je niet agressief kan spelen dan is soraka weer de betere omdat ze kan healen wat jij dan weer net niet kan.

Verwijderd

Nutral schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:55:
blitzcrank is heel erg sterk vanwege de positionering waar je je tegenstander in forceert en de grab zelf die natuurlijk heel sterk is in bijvoorbeeld een gank. Daarnaast moet je in de burstcijfers wel zijn autoattacks meenemen, blitz's E doet 2x je attack damage en het reset je autoattack, daarnaast is de andere carry gecc'd door de grab, de E en R.
Dat heb ik meegenomen. Behalve de reset maar dat heb ik bij leona ook niet meegenomen. Als je iemand grabd of in het geval van leona E'ed doe je direct daarna je stun en meestal niet auto attack en dan je auto attack reset. Daar komt nog bij dat de meeste blitz spelers hun E maxen en niet Q dus dan komt je burst nog lager uit.
Vayne is zelf wel een zwake laner, maar een harde trade waar blitz de andere carry out of position haalt is alsnog heel sterk en als vayne haar ult heeft is dat ook een surefire kill of alle summoners. Hoe komt men erbij dat vayne een lage range heeft? ze heeft gewoon de standaard normale range van ad carries/algemeen.
Korte trades zijn als vayne moeilijk te winnen, maar met blitzcrank forceer je een tegenstander in een lange range waar zij out of position zijn (dus hun support is ver weg) en daardoor kan het prima werken, het heeft wel zijn nadelen omdat vayne op die manier niet te beschermen is maar dat heb je met andere champions ook.
Ashe, trist, cait en varus hebben een grotere auto attack range. Maar alle andere ranged ad's hebben ook een poke die ze van grotere afstand dan hun AA range kunnen gebruiken. Vayne heeft dat niet.
Als je dat dus koppelt aan blitz kan de tegenstander imo vrij gemakkelijk je low krijgen zodat je daarna het gevecht niet meer kan winnen. Al helemaal omdat blitz op het moment dat hij zijn pull mist om ook maar iets te kunnen helpen in melee range moet lopen om ook een stun te kunnen doen.
In teamfights is blitz een hele goede initiater en is zijn ult erg sterk tegen een enemy team, als je een aantal man gesilenced hebt kan dat zo even heel weinig damage output betekenen voor de tegenstanders.
Hoe dan? Als ik blitz speel zijn meestal de enige tegenstanders die in range komen om eventueel te hooken hun jungler en de solo top. Maar als je die pullt heb je voornamelijk een goede initiate voor je tegenstander gedaan.
Dan zijn Alistar leona en sona toch echt veel beter om een gevecht te starten

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:13:
[...]

Dat heb ik meegenomen. Behalve de reset maar dat heb ik bij leona ook niet meegenomen. Als je iemand grabd of in het geval van leona E'ed doe je direct daarna je stun en meestal niet auto attack en dan je auto attack reset. Daar komt nog bij dat de meeste blitz spelers hun E maxen en niet Q dus dan komt je burst nog lager uit.

[...]

Ashe, trist, cait en varus hebben een grotere auto attack range. Maar alle andere ranged ad's hebben ook een poke die ze van grotere afstand dan hun AA range kunnen gebruiken. Vayne heeft dat niet.
Als je dat dus koppelt aan blitz kan de tegenstander imo vrij gemakkelijk je low krijgen zodat je daarna het gevecht niet meer kan winnen. Al helemaal omdat blitz op het moment dat hij zijn pull mist om ook maar iets te kunnen helpen in melee range moet lopen om ook een stun te kunnen doen.

[...]

Hoe dan? Als ik blitz speel zijn meestal de enige tegenstanders die in range komen om eventueel te hooken hun jungler en de solo top. Maar als je die pullt heb je voornamelijk een goede initiate voor je tegenstander gedaan.
Dan zijn Alistar leona en sona toch echt veel beter om een gevecht te starten
Out of position gebeurt bijna altijd wel, waarbij je echt wel meer targets hebt dan alleen een jungler en een solo top. Je kunt natuurlijk peelen met zijn Q/E en daarnaast ook nog steeds een ap carry cc'en.

Ik heb net al gezegd dat korte trades nooit goed werken voor vayne, omdat ze alleen de damage uit autoattacks heeft, blitz werkt juist ok omdat je dan de tegenstander wat kunt zonen om vayne veiliger te laten farmen en terwijl kun je een eventuele grab aanpakken om de tegenstander flink wat damage te doen, vayne kan heel goed chasen dus een eventuele grab waar de carry weer weg moet rennen kan vayne meer damage doen dan wanneer bijvoorbeeld leona op de andere carry springt, laat staan nog de andere support.

Kortom, als vayne kun je eigenlijk het best af als je een beschermende support (janna/alistar) of een all-in support (alistar/blitz/leona) hebt.

Poke is echt verschrikkelijk en soraka doet vayne eigenlijk te weinig up front damage of poke voor.

• Swanfield
@Exlaxl en een ieder die interesse heeft om mij te zien falen :P (waarschijnlijk een hele goede vid dat ik in 999 elo thuis hoor :( )

Me as Nautilus
http://www.leaguereplays.com/replays/match/569328/

Me as Lulu
http://www.leaguereplays.com/replays/match/569329/

Mijn Nautilus build is volgens mij ruk. Ik miste gewoon een hoop tankyness en beoordeelde daardoor fights totaal verkeerd in. Ik ging normaal full tank op Nauty en nu de build van Exlaxl waardoor ik minder tank was. Vandaar soms de rare acties of beslissingen die ik naam. Dit was dan ook de eerste game met deze build.
Mijn Lulu game ging vele malen beter. Ik vind het echt een hele leuke champ! Ik krijg wel wat commentaar als ik haar speel maar ik denk dat ik dat gewoon ignor en haar lekker ga spelen in ranked.

• iCloudd
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-11 13:33

iCloudd

U 'MIRIN?

Lol gisteren AD Carry nidalee bot lane met alistar support, komen we tegen een ashe en pantheon, kan ik niet farmen, nja geen minions iig :D(CHAMPION FARM FTW) Hitte ik eindelijk de 6 mark. Resultaat: Verloren, onze pro jungle ging afk HE KAINDA
iCloudd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 08:42:
komen we tegen een ashe en pantheon,
Dit is echt ZO een irritante lane om tegen te spelen als je support bent en met een of andere random AD carry speelt. Die gast laat zich (in mijn games althans) ALTIJD kapot bursten door pantheon waarna ashe hem kan afmaken met die slowing pijltjes van dr. Na lvl 6 wordt het helemaal hilarisch. Vooral als Pantheon net B is en hij denkt Ashe wel aan te kunnen. Ashe ulti -> Pantheon ulti eroverheen -> burst -> dood. Als hij nou gewoon veilig onder zijn tower farmt is er niks aan de hand, maar nee... die ene creep die halverwege de lane staat MOET gelasthit worden :F

Verwijderd

Discussie ender: :D
Een support is een champion die door middel van utility(s) een andere champ kan ondersteunen.
Zo heeft elke support champion zijn eigen utility(s) en de daarbij gebalanceerde damage.
Om nou alle supports recht te trekken in damage zou het unbalanced maken.
Voorbeeld:

- Blitzcrank, pulled een enemy voorbij de verdedigings linie, door muurtjes, noem maar op, erg sterke utility die ervoor zorgt dat vijanden spichtig worden en hun speelstijl moeten aanpassen. Houd hier dus rekening mee en pas jij je hier ook weer op aan. Daarnaast heeft blitz een knock-up die de tegenstander immobalized en dus indirect stunned. Blitz zijn AOE silence met zeer lage cooldown is ook niet te vergeten. Bij blitz gaat het niet per definitie om de hoogste damage output, maar om de mogelijkheid champions te 1-hitten (teamverband) zonder al te veel consequenties.

- Alistar heeft immobalizes (stuns), en wanneer deze correct gebruikt worden kun je een champion voor een 3-4 seconden compleet useless maken -> Headbutt tegen muur, wacht tot hij zich hersteld, dat moment Pulverize (of andersom), deze 2 spells zijn wederom geen high-damage spells (scalen wel aardig though) en vooral voor de utility. Alistars AOE heal en ulti maken hem ook zeer geschikt om de aggro tot zich te claimen door er simpelweg in te lopen en te pulverizen / headbutten.

- Leona heeft een vrij hoge damage output en zeer hoge "beef" faktor. Leona kan gebruikt worden om de carry te redden, maar ook om de tegenstander voor meer als 5 seconden plat te CC'en.
Stun op Q, hij hersteld, E erop, hij hersteld, R erop zonder zelf veel damage te ontvangen door haar W.
Daarnaast komt haar passive in het spel kijken, omdat er zo ge-controleerd ge-cc'd word zal de carry elke passive van haar kunnen proccen en een gigantische damage output leveren.

- Soraka is het boekvoorbeeld van een support, ze kan zowel je health als je mana healen. Daarnaast geeft ze een mooie armor buff erbij. Haar ultimate kan een teamfight bepalen door deze op het juiste moment te plaatsen, 5x heal is bij wijze van spreken een extra champion. Haar Starcall doet geen damage... Of indirect toch wel? De Utility van Starcall lowered de resistance van haar tegenstanders, waardoor je jou team in een kleine voordeel zet, laten we de passive van Soraka ook niet vergeten.

- Janna is imo de beste support op het moment, haar 2 AOE immobilizes (dus indirecte stuns), heal, slow, shield maken haar een zeer goede support. Daarnaast zitten er redelijke lage cooldowns op.
Over de damage van Janna mag ook niet geklaagd worden.

TLDR:
Zo heeft elke support champ zijn utility en draait het niet altijd om "Damage"
Zo heeft elke support zijn synergies met bepaalde AD Carries en zijn bepaalde combinaties niet ideaal.

Edit: Hoop dat deze eindeloze discussie eindelijk gesloten kan worden...

• Nixo
@Exlaxl thnx for the input. Ik zie nu toch een paar voordelen om ook met andere supports aan de bak te gaan. Vooral Leona, Sorraka en Janna.

• Kainda
iCloudd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 08:42:
Lol gisteren AD Carry nidalee bot lane met alistar support, komen we tegen een ashe en pantheon, kan ik niet farmen, nja geen minions iig :D(CHAMPION FARM FTW) Hitte ik eindelijk de 6 mark. Resultaat: Verloren, onze pro jungle ging afk HE KAINDA
Gast, ik ga nooit afk/leave een game, maar een modem en pc werken niet zonder electriciteit...

De hele buurt zat 20-30min zonder stroom.
http://www.liander.nl/lia...etail.htm?storing=3137398

[ Voor 11% gewijzigd door Kainda op 06-07-2012 10:08 ]

• Nixo
Kainda schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:00:
[...]

Gast, ik ga nooit afk/leave een game, maar een modem en pc werken niet zonder electriciteit...

De hele buurt zat 20-30min zonder stroom.
http://www.liander.nl/lia...etail.htm?storing=3137398
Ik vind dat een goed argument om AFK te gaan ;)

• Killer Chrisiyy
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-12-2021
HEY kaida mensen omkopen om een excuus te verzinnen is niet COOL :D
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:36:
Discussie ender: :D

Edit: Hoop dat deze eindeloze discussie eindelijk gesloten kan worden...
Waarom moeten discussies 'gesloten' worden dan? Ik vind dit boeiender om te lezen dan het zoveelste 'lief dagboek, vandaag speelde ik met feeders. Het was niet mijn schuld maar ik verloor toch. QQ' verhaaltje te lezen. Dat is juist het mooie aan LoL: iedereen denkt het beter te weten, en er is niet 1 waarheid. Je kan er dus eindeloos over doorlullen, net als voetbal :+

Verder wel met je eens, maar dat zei ik eerder ook al: het hangt allemaal samen met je eigen AD en de enemy picks welke support op dat moment de beste keus is.

• Sniperc
  • Niet online
Vicarious schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:24:
[...]

Waarom moeten discussies 'gesloten' worden dan? Ik vind dit boeiender om te lezen dan het zoveelste 'lief dagboek, vandaag speelde ik met feeders. Het was niet mijn schuld maar ik verloor toch. QQ' verhaaltje te lezen. Dat is juist het mooie aan LoL: iedereen denkt het beter te weten, en er is niet 1 waarheid. Je kan er dus eindeloos over doorlullen, net als voetbal :+

Verder wel met je eens, maar dat zei ik eerder ook al: het hangt allemaal samen met je eigen AD en de enemy picks welke support op dat moment de beste keus is.
Mooie uitleg Exlaxl!
Ik ben het met Vicarious wel eens, dit soort discussies helpen meer dan bijv. QQ messages.

Verwijderd

Bedoelde ermee dat het gezeur over dat een support geen damage doet, of deze niet "goed" is.
Is allemaal onzin, iedere support heeft zijn utility, of deze in een bepaalde team opstelling passen is een ander verhaal.

QQ Verhalen zijn ook boeiend, zolang ze maar niet worden "gedeeld" om hun ei kwijt te kunnen, maar gedeeld worden om hier hunzelf op te verbeteren.
Iedereen heeft trollgames, waarom denk je dat mijn ELO zo laag is =P

• Rendiertje
Nice, goed onderbouwd, goed uitgelegd helemaal top ex _/-\o_

Komt Jayce vrijdag?
Hij heeft voor mij een ontzettend hoog nomnomnom factor.. :)

Verwijderd

Waarom moet exaxl hier de calls maken over de al dan niet relevante discussies die hier aangaan ?

Ik dacht dat we hier mods voor hebben. Als mensen over iets willen verder gaan, laat ze dan toch ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:46:
Waarom moet exaxl hier de calls maken over de al dan niet relevante discussies die hier aangaan ?

Ik dacht dat we hier mods voor hebben. Als mensen over iets willen verder gaan, laat ze dan toch ?
Doe ik dat dan? Of ben ik de gene die even alles heeft samengevat en in een keer duidelijkheid geeft?
Snap je probleem niet zo goed...

• Killer Chrisiyy
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:47:
[...]

Doe ik dat dan? Of ben ik de gene die even alles heeft samengevat en in een keer duidelijkheid geeft?
Snap je probleem niet zo goed...
exlaxl is sexy :o and hes right :"D

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Was de support discussie zo slecht dan? De echt onrespectvolle discussies zijn al wat achter ons in dit topic.

• Swanfield
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:46:

Volgens mij hoopte hij het alleen en was het geen opgelegd iets. But anyways voor we dan daar ook over gaan bakkeleien :P Ik kijk ook erg uit naar de nieuwe FOTM Jayce! :) Eerst dacht ik zonder ulti ofzo zal het wel een saaie champ worden maar nadat ik een goede vid had gezien van Cinderhelm (aan te raden!) ben ik toch van mening veranderd :) Ik denk dat deze champ erg sterk en zeer veel variatie met zich mee brengt. Des al niet te min denk ik dat er vele zullen falen de eerste potten die ze spelen :) Het lijkt mij een zeer ingewikkeld proces om goed onder de knie te krijgen.

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Hulp nodig (junglen)

Ook ik ben onlangs begonnen met een Jungler - terwijl ik lanen veel beter kan/leuker vindt -, omdat als er niemand "wil" en de team combinatie dat vraagt, ik de rol wil kunnen invullen :) .

Na MobaFire guides te hebben gelezen, en de discussie hier gevolgd te hebben, gekozen voor de niet al te moeilijke Warwick, bijbehorende runes en masteries gekocht/pagina gemaakt... en ik moet zeggen, dat ging ook gisteravond verrassend goed (4-1-4 na een paar gank pogingen, in eerste potje bijv.)

Mijn vraag:

Ik lees (en ervaarde zelf) dat Warwick zijn Ulti nodig heeft voor een succesvolle gank.

Maar daarvoor moet ik wel vlot naar 6, en daar ging het ook gisteren weer goed mis... Wat moet je doen, nadat je de eerste keer de jungle van jezelf leeg rooft (en er is een enemy Jungler zoals Udyr actief), recallen voor items, maar dan ???

Dus na dit ? http://i1106.photobucket....junglewarwickbluebuff.png .

Uitgangpunt: Ik start met smite/flash + lifesteal item, om vervolgens uit te breiden naar Wriggles Lantern.

1. Een Gank lukt me dan niet.
2. Dezelfde volgorde is er echt niet meer? (en ik merkte dat ik de snelheid te kort kwam om nog een keer snel de jungle te legen, d.w.z alles wat er dan wel weer staat.)
3. Gewoon in een willekeurige lane helpen ?, blijven junglen en geduld hebben? 8)7

• Rendiertje
Nutral schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:49:
Was de support discussie zo slecht dan? De echt onrespectvolle discussies zijn al wat achter ons in dit topic.
Ja gelukkig wel, de support discussie is juist een discussie die je wilt zien.

Vrijwel alle posts werden goed onderbouwd, er werd niet op mekaar gezeken etc.
Mensen gingen respectvol met mekaar om, en gebruikten goede onderbouwing om de punten van een ander te bekritiseren.

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Als je jungle leeg is heb je eigenlijk maar 2 opties, de andere jungle in gaan of ganken.

Als een van je lanes geganked word kun je counterganken of hun jungle pakken. Soms kun je door tribrush of een lane gank ook effectief ganken als de lane zelf bijvoorbeeld al cc heeft.

• axel101
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05-2021
StarWolf schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:50:
Hulp nodig (junglen)

Ook ik ben onlangs begonnen met een Jungler - terwijl ik lanen veel beter kan/leuker vindt -, omdat als er niemand "wil" en de team combinatie dat vraagt, ik de rol wil kunnen invullen :) .

Na MobaFire guides te hebben gelezen, en de discussie hier gevolgd te hebben, gekozen voor de niet al te moeilijke Warwick, bijbehorende runes en masteries gekocht/pagina gemaakt... en ik moet zeggen, dat ging ook gisteravond verrassend goed (4-1-4 na een paar gank pogingen, in eerste potje bijv.)

Mijn vraag:

Ik lees (en ervaarde zelf) dat Warwick zijn Ulti nodig heeft voor een succesvolle gank.

Maar daarvoor moet ik wel vlot naar 6, en daar ging het ook gisteren weer goed mis... Wat moet je doen, nadat je de eerste keer de jungle van jezelf leeg rooft (en er is een enemy Jungler zoals Udyr actief), recallen voor items, maar dan ???

Uitgangpunt: Ik start met smite/flash + lifesteal item, om vervolgens uit te breiden naar Wriggles Lantern.

2. Dezelfde volgorde is er echt niet meer? (en ik merkte dat ik de snelheid te kort kwam om nog een keer snel de jungle te legen, d.w.z alles wat er dan wel weer staat.)
3. Gewoon in een willekeurige lane helpen ?, blijven junglen en geduld hebben? 8)7
Het "nadeel" van Warwick jungle is inderdaad dat je op lvl6 pas echt ultieme ganks hebt. Als je jungle helemaal leeg is, of je zit bij double golems en moet helemaal naar wolves. Je kan altijd iemand zijn lane proberen te ganken. Ook al weet je dat het geward is. Als het geward is dan gaat de enemy op lane terug naar zijn tower waardoor hij wat farm misloopt en je allie wat free farm kan oppakken. En kan je altijd nog recallen, items kopen en weer opnieuw de jungle in.

Plus wat hierboven gezegd is: counterjungle :)

League of Legends EUW: IBullit

• Swanfield
StarWolf schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:50:
Hulp nodig (junglen)

Mijn vraag:

Weet alleen dat een maat van mij een tijd lang Warwick heeft gespeeld en dat beviel toen wel maar wij moesten wel even wachten tot hij L6 was. Tegenwoordig verwacht met op L2/L3 al een gank (althans zo ervaar ik het) Er zijn imo makkelijkere jungelers dan WW om mee te beginnen met jungelen. Als je snelheid te kort komt zo ik zeggen boots kopen bij de eerste keer terug. Soms is een failed gank niet erg als je de tegenpartij tegen houd van farm. Maar als jungeler is snelheid essentieel. Ik neem altijd boots of mobility.
Altijd blijven jungelen. Lanes moet je niet helpen tenzij bijv. mid terug is en zijn tower word aangevallen. De lanes hebben de minions nodig voor inkomen en jij heb daar je jungel voor.
Verder zou ik persoonlijk een andere jungeler nemen maar dat is puur smaak en eigen ervaring. Mijn favo zijn toch wel Alistar, Nautilus en Malphite. Malphite heeft een beetje het zelfde probleem als WW maar het is inprincipe mogelijk te ganken van L2.

Pagina: 1 ... 49 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.