Zelfs ik kan er mee junglen
Even een vraagje tussendoor.
Ik speel meestal ad en top, last hitten gaat prima, maar ik durf nooit te harrassen hoe hebben jullie dat geleerd?
Verwijderd
Als je veilig blijft spelen leer je trades te ontwijken, maar dat is zo aangeleerd ;-)
Een goede trade is meer waard dan 2 CS. Na een paar goede trades moet je tegenstander terug en krijg je daar een level en CS voordeel van. Vervolgens worden je trades makkelijker door dat voordeel.
Op bot wordt er minder getrade, wel harrasht. Bij elk moment van downtime (niets te CSen) probeer ik de tegenstander te raken. Eerst kon ik goed CSen, toen minder omdat ik meer voor de harras ging, nu kan ik het allebei tegelijk goed als ik scherp ben.
Tl;dr: Kwestie van doen en er hard mee falen ;-)
Ik niet, en ik main junglers. Vind het bij hem te lastig om een goede balans te vinden tussen AD en tankyness terwijl met dat met andere champs prima afgaat. Met Hecarim had ik hetzelfde probleem (buiten dat die gewoon veel zwakker is dan Nocturne)Rendiertje schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:59:
Zo heb Nocturne gekocht omdat die in de sale was maar wat een champ zeg
Vicariously I live while the whole world dies
Verwijderd
Graves top is veel makkelijker tegen te itemizen rush tabi + wardens mail op tanky champs en dan wens ik die graves veel succes.MichelC231 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:31:
[...]
On-hit damage is inderdaad magic damage, maar dat on-hit builds ap kopen kan ik even niet volgen. Enige on-hit damage item die wat ap erop heeft zitten is malady en dat is waarschijnlijk het laatste on-hit item die je zou kopen. Je argument hier raakt kant nog wal.
En zoals je hebt kunnen zien heeft Dyrus bijna standaard witsend in zijn build, hij is misschien volledig on hit gegaan, maar dat was zeker een optie.
Graves kan prima kiten, daar waar kayle haar slow heeft, heeft graves smoke bomb. Kayle heeft een movement speed buff, graves heeft een low cooldown dash. En terwijl Kayle alleen tijdelijk ranged is, is Graves dat altijd.
Heb vooral het gevoel hier, dat mensen over theoretische builds hebben en niet over builds die ze daadwerkelijk in game hebben geprobeerd. Mijn build gebruik ik daadwerkelijk ingame en heb er een winratio van meer dan 75% mee behaald.
Corki heeft wel split damage maar zijn escape is 80 mana en die is dus binnen no-time oom als je agressief speelt.
Wits end is gewoon goed op kayle omdat het een sterk item is voor de prijs en je een goede steroid hebt in de vorm van je E.
Triforce blijf ik useless vinden de phage en sheen component zijn gewoon niet erg goed als je al een slow hebt en hoge cd op je spells. Dat je daarmee kan winnen zegt wat mij betreft meer over jouw skill en dat kayle erg sterk is dan over het item.
Maar je hoeft niet te doen alsof ik geen build geprobeerd heb met kayle. Ik heb ermee gejungled wat ook sterk is dan bouw ik inderdaad iets tankyer.
Ik heb haar ook ad bot gespeeld en ze heeft een veel sterker early game dan de meeste carrys.
En haar lategame is niet geheel verkeerd zolang je de downtime van je E goed planned.
Ik heb geleerd toen ik begon met LoL te spelen als dikke nuub dat alle andere mensen beter waren (speelde vanaf dag 1 vrijwel alleen maar met level 30
Nu heb ik nog steeds standaard in me koppie zitten dat die andere mensen beter zijn of meer damage doen (dat was namelijk vroeger altijd wel het geval)
Hoe kan ik daarvan afkomen?
Veel tegen bots spelen?
Nee, tegen bots spelen zal niet veel uithalen. Wat je het best kan doen is gewoon leren wat elke champ kan en hoeveel damage die in een bepaalde periode kan doen.Rendiertje schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:20:
[...]
Ik heb geleerd toen ik begon met LoL te spelen als dikke nuub dat alle andere mensen beter waren (speelde vanaf dag 1 vrijwel alleen maar met level 30)
Nu heb ik nog steeds standaard in me koppie zitten dat die andere mensen beter zijn of meer damage doen (dat was namelijk vroeger altijd wel het geval)
Hoe kan ik daarvan afkomen?
Veel tegen bots spelen?
Zo was ik altijd als de dood voor lee sin, omdat hij naar mijn mening altijd te veel damage deed. Maar als je eenmaal weet hoeveel damage hij echt kan doen en wat zijn downtime is tussen zijn spells, dan weet je meteen ook hoe je beter tegen hem kan spelen.
Dat heb ik onderhand wel...MichelC231 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:34:
[...]
Nee, tegen bots spelen zal niet veel uithalen. Wat je het best kan doen is gewoon leren wat elke champ kan en hoeveel damage die in een bepaalde periode kan doen.
Zo was ik altijd als de dood voor lee sin, omdat hij naar mijn mening altijd te veel damage deed. Maar als je eenmaal weet hoeveel damage hij echt kan doen en wat zijn downtime is tussen zijn spells, dan weet je meteen ook hoe je beter tegen hem kan spelen.
Ik ken vrijwel elke champ en weet ook bij alle decent champs de cd's en hoe die ability werkt..
Ben al tijdje level 30, dus daar ligt het niet echt aan, ik speel vaak met een maat de combo carry en hij support hij zegt ook gewoon heel vaak beetje damage doen of eventjes poken...
Met graves bijvoorbeeld dash + q of gewoon een Q doen, en dat is dan natuurlijk zoveel mogelijk tussen de minions maar hoe kan je er nou precies achter komen wat voor damage die persoon doet?
Ook al heb ik met vrijwel alle champs gezien + gespeeld soms verbaas ik me over de damage die sommige mensen doen...
Malady, Triforce, Guinsoo's geven allemaal AP.MichelC231 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:31:
[...]
On-hit damage is inderdaad magic damage, maar dat on-hit builds ap kopen kan ik even niet volgen. Enige on-hit damage item die wat ap erop heeft zitten is malady en dat is waarschijnlijk het laatste on-hit item die je zou kopen. Je argument hier raakt kant nog wal.
Dat Malady (en TF
Jij verwijst me naar zijn MLG games als argument dat on-hit viable zou zijn op hoge ELO. Van de vier games die ik kijk gaat hij 3x een AD carry build met witsend als enige on-hit item en één game wriggles / BC zonder witsend. If anything is dat een argument voor wat ik zeg, niet voor een on-hit build. Het argument dat on-hit ook een optie was is natuurlijk een non-argument als hij het vervolgens niet bouwt.En zoals je hebt kunnen zien heeft Dyrus bijna standaard witsend in zijn build, hij is misschien volledig on hit gegaan, maar dat was zeker een optie.
Hij bouwt overigens die witsend als enige defensieve item in zijn AD carry build (hij bouwt geen QSS / GA) of hij rushed hem in bepaalde matchups om zijn lane te winnen vs magic damage en om zijn mixed damage early te maximaliseren zodat er moeilijker tegen hem te itemisen is. Hierna gaat hij puur AD en in zo'n strat zou het zelf lonen je witsend late te verkopen om damage te maximaliseren. Heeft niks te maken met on-hit, vergelijk het maar met wat je nu soms ziet op hoge ELO met AP Kennen die eerst twee Doran Blades opent.
Kayle is een veel beter kiter dan Graves / Corki en het is niet eens close. Zowel Graves als Corki zijn een groter risico met een AD carry build top. Ze worden dan ook meestal bruiser top gespeeld ipv carry.Graves kan prima kiten, daar waar kayle haar slow heeft, heeft graves smoke bomb. Kayle heeft een movement speed buff, graves heeft een low cooldown dash. En terwijl Kayle alleen tijdelijk ranged is, is Graves dat altijd.
Ik kan dit ook omdraaien: jouw ELO en winrate zegt heel weinig over wat werkt op Kayle.Heb vooral het gevoel hier, dat mensen over theoretische builds hebben en niet over builds die ze daadwerkelijk in game hebben geprobeerd. Mijn build gebruik ik daadwerkelijk ingame en heb er een winratio van meer dan 75% mee behaald.
Het blijft een feit dat een on-hit damage build in bijna alle fase van de game minder damage doet. Ik kan je aanraden om eens pen en papier te pakken en wat nummers op papier te zetten. Misschien niet jouw manier van werken en te 'theoretisch' maar het zou wel heel snel duidelijker maken hoeveel meer damage een AD carry / crit build doet tov on-hit. On-hit Kayle is iets van voor haar rework en is qua damage aan alle kanten ingehaald door een standaard AD carry build. Een bruiser build met witsend maakt het nog geen on-hit en is geen build die damage maximaliseert.
Rageblade is geen on-hit item, en dat TF nu eenmaal ap heeft daar valt ook niets aan te veranderen. De ap op tf verhindert bijvoorbeeld corki of EZ ook niet om het te bouwen. Daar zij het vooral voor de procs bouwen, doe ik het op Kaylle puur voor de stats.djengizz schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:46:
[...]
Malady, Triforce, Guinsoo's geven allemaal AP.
Dat Malady (en TF) slecht is op haar ga ik met je mee maar je noemt het wel in je eigen lijstje van items voor Kayle...
[...]
Jij verwijst me naar zijn MLG games als argument dat on-hit viable zou zijn op hoge ELO. Van de vier games die ik kijk gaat hij 3x een AD carry build met witsend als enige on-hit item en één game wriggles / BC zonder witsend. If anything is dat een argument voor wat ik zeg, niet voor een on-hit build. Het argument dat on-hit ook een optie was is natuurlijk een non-argument als hij het vervolgens niet bouwt.
Hij bouwt overigens die witsend als enige defensieve item in zijn AD carry build (hij bouwt geen QSS / GA) of hij rushed hem in bepaalde matchups om zijn lane te winnen vs magic damage en om zijn mixed damage early te maximaliseren zodat er moeilijker tegen hem te itemisen is. Hierna gaat hij puur AD en in zo'n strat zou het zelf lonen je witsend late te verkopen om damage te maximaliseren. Heeft niks te maken met on-hit, vergelijk het maar met wat je nu soms ziet op hoge ELO met AP Kennen die eerst twee Doran Blades opent.
[...]
Kayle is een veel beter kiter dan Graves / Corki en het is niet eens close. Zowel Graves als Corki zijn een groter risico met een AD carry build top. Ze worden dan ook meestal bruiser top gespeeld ipv carry.
[...]
Ik kan dit ook omdraaien: jouw ELO en winrate zegt heel weinig over wat werkt op Kayle.
Het blijft een feit dat een on-hit damage build in bijna alle fase van de game minder damage doet. Ik kan je aanraden om eens pen en papier te pakken en wat nummers op papier te zetten. Misschien niet jouw manier van werken en te 'theoretisch' maar het zou wel heel snel duidelijker maken hoeveel meer damage een AD carry / crit build doet tov on-hit. On-hit Kayle is iets van voor haar rework en is qua damage aan alle kanten ingehaald door een standaard AD carry build. Een bruiser build met witsend maakt het nog geen on-hit en is geen build die damage maximaliseert.
Zeg niet dat on-hit DE build is om voor te gaan, maar het is zeker altijd een optie. In 95% van mijn builds ga ik ad/trinity build, maar heb bijvoorbeeld een game gehad waar ik witsend had gebouwd om tegen kennen te lanen, vervolgens ionic spark gepakt om afk top te kunnen pushen. Het werkte voor die game omdat ze dan altijd iemand top moesten hebben en niemand in hun team mij 1 v 1 kon pakken, wat er vaak toe leidde dat er een 2de of 3de persoon werd gestuurd. Aangezien ik nooit push zonder wards, was ik altijd veilig maar dit stelde mijn team in staat om andere dingen te doen. Wil niet zeggen dat dit niet kon met ad items, maar had die game het gevoel dat dit beter zou werken.
Naar mijn mening is het zo dat als je te statisch bent in je builds je toch kansen misloopt in bepaalde games. Vandaar dat ik on-hit builds niet uitsluit (bijvoorbeeld als je weinig magic damage in je team hebt of whatever)
ps. mijn winratio en elo zeggen wel degelijk wat over wat werkt en niet werkt op Kayle. Heb niet echt het gevoel dat je shit kunt kopen op Kayle en dan ook gewoon even een 75+% winratio kunt pakken. Als dat zo was, dan was elke Kayle speler hier plat.
[ Voor 3% gewijzigd door MichelC231 op 11-06-2012 12:35 ]
Verwijderd
Je maint junglers en je kan niet met nocturne overweg? Nocturne hoort atm bij de top tier junglers. Kijk eens naar de guide van TheOddOne, die heeft hem pas vernieuwd op solomid.net. En als hij weer gaat streamen, speelt ie ook vaak nocturne, kan je een hoop van leren. Ik main ook junglers en heb met nocturne verreweg de hoogste winratio.Vicarious schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:09:
[...]
Ik niet, en ik main junglers. Vind het bij hem te lastig om een goede balans te vinden tussen AD en tankyness terwijl met dat met andere champs prima afgaat. Met Hecarim had ik hetzelfde probleem (buiten dat die gewoon veel zwakker is dan Nocturne)
Ben nu trouwens laatste tijd veel met Nautilus bezig....da's pas een baas.
Toen ik het nog regelmatig probeerde heb ik meerdere guides gelezen, ook die van TOO. Sommige characters liggen je gewoon niet. Ik kan met de meeste characters redelijk support spelen, maar niet met Sona bijvoorbeeld. Daar ben ik gewoon erg slecht in. Dan kan ik heel veel moeite doen om het alsnog te leren, maar dan nog wordt het niet van het niveau dat ik haal met champs waar ik me wel prettig bij voel. Er zijn 100 champions en voor elke rol zijn er minstens 5 goede alternatieven, wat maakt mij die ene pick dan uit waar ik niet mee overweg kanVerwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:36:
[...]
Je maint junglers en je kan niet met nocturne overweg? Nocturne hoort atm bij de top tier junglers. Kijk eens naar de guide van TheOddOne, die heeft hem pas vernieuwd op solomid.net. En als hij weer gaat streamen, speelt ie ook vaak nocturne, kan je een hoop van leren. Ik main ook junglers en heb met nocturne verreweg de hoogste winratio.
Ben nu trouwens laatste tijd veel met Nautilus bezig....da's pas een baas.
True dat, je hebt gewoon hero's die je liggen en hero's waar je gewoon totatal niet mee overweg kan, vraag me nog steeds af hoe dat kan..Vicarious schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:02:
[...]
Toen ik het nog regelmatig probeerde heb ik meerdere guides gelezen, ook die van TOO. Sommige characters liggen je gewoon niet. Ik kan met de meeste characters redelijk support spelen, maar niet met Sona bijvoorbeeld. Daar ben ik gewoon erg slecht in. Dan kan ik heel veel moeite doen om het alsnog te leren, maar dan nog wordt het niet van het niveau dat ik haal met champs waar ik me wel prettig bij voel. Er zijn 100 champions en voor elke rol zijn er minstens 5 goede alternatieven, wat maakt mij die ene pick dan uit waar ik niet mee overweg kan
Maar ook al neem je niet noc zijn de champs genoeg die meer dan decent zijn om te gebruiken, zelf ben ik ook erg fan van Warwick, vanaf level 6 mag elke gank een kill opleveren...
Heeft gewoon met de speelstijl van die heroe te maken. Ik ben iemand die graag initieert in teamfights en met Nocturne moet je dat juist niet doen. Je kan beter wachten op de initiatie, wachten tot de teamfight in gang is en dan op de AD carry ult + fearen.Rendiertje schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:04:
[...]
True dat, je hebt gewoon hero's die je liggen en hero's waar je gewoon totatal niet mee overweg kan, vraag me nog steeds af hoe dat kan..
Zo dan, dat viel mij ook op! Ik jungle de laatste tijd wel een stuk meer, maar nu ik Nocturne had gekocht ging het wel erg lekker in ieder potje. Ganks zijn goed door zijn "fear" effect, op lvl 6 word het helemaal makkelijk.Rendiertje schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:59:
Zo heb Nocturne gekocht omdat die in de sale was maar wat een champ zeg
Even een vraagje tussendoor.
Ik speel meestal ad en top, last hitten gaat prima, maar ik durf nooit te harrassen hoe hebben jullie dat geleerd?
Trinity is gewoon een heel erg duur item waar je als kayle je burst nog meer kunt vergroten met ad carry items.MichelC231 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:33:
[...]
Rageblade is geen on-hit item, en dat TF nu eenmaal ap heeft daar valt ook niets aan te veranderen. De ap op tf verhindert bijvoorbeeld corki of EZ ook niet om het te bouwen. Daar zij het vooral voor de procs bouwen, doe ik het op Kaylle puur voor de stats.
Zeg niet dat on-hit DE build is om voor te gaan, maar het is zeker altijd een optie. In 95% van mijn builds ga ik ad/trinity build, maar heb bijvoorbeeld een game gehad waar ik witsend had gebouwd om tegen kennen te lanen, vervolgens ionic spark gepakt om afk top te kunnen pushen. Het werkte voor die game omdat ze dan altijd iemand top moesten hebben en niemand in hun team mij 1 v 1 kon pakken, wat er vaak toe leidde dat er een 2de of 3de persoon werd gestuurd. Aangezien ik nooit push zonder wards, was ik altijd veilig maar dit stelde mijn team in staat om andere dingen te doen. Wil niet zeggen dat dit niet kon met ad items, maar had die game het gevoel dat dit beter zou werken.
Naar mijn mening is het zo dat als je te statisch bent in je builds je toch kansen misloopt in bepaalde games. Vandaar dat ik on-hit builds niet uitsluit (bijvoorbeeld als je weinig magic damage in je team hebt of whatever)
ps. mijn winratio en elo zeggen wel degelijk wat over wat werkt en niet werkt op Kayle. Heb niet echt het gevoel dat je shit kunt kopen op Kayle en dan ook gewoon even een 75+% winratio kunt pakken. Als dat zo was, dan was elke Kayle speler hier plat.
De reden dat ez en corki een trinity kopen is omdat ze spammable long range abilities hebben, ze kunnen de slow goed gebruiken, de cooldowns van abilities zijn laag, ap ratio's zijn best goed en ze zijn mana hungry.
Met de speedboost van je Q, en de fear van je E moeten alle champs zonder escapes al snel weg flashen..Xevoo schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:52:
[...]
Zo dan, dat viel mij ook op! Ik jungle de laatste tijd wel een stuk meer, maar nu ik Nocturne had gekocht ging het wel erg lekker in ieder potje. Ganks zijn goed door zijn "fear" effect, op lvl 6 word het helemaal makkelijk.
Die gebruiken en al snel een flash als je eraan komt, of ze proberen je te slowen maar dan druk je snel op W zodat je die ability stop, had gisteren gewoon een triple kill, ben helemaal in the mood van the darkness
Ja, hier ook inderdaad ^^ hoop dat er nog een leuke skin in de sale komt!Rendiertje schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:57:
[...]
Met de speedboost van je Q, en de fear van je E moeten alle champs zonder escapes al snel weg flashen..
Die gebruiken en al snel een flash als je eraan komt, of ze proberen je te slowen maar dan druk je snel op W zodat je die ability stop, had gisteren gewoon een triple kill, ben helemaal in the mood van the darkness
Gisteren ook maar even m'n wachtwoord gewijzigd btw
[ Voor 4% gewijzigd door Xevoo op 11-06-2012 14:32 ]
Je hebt gelijk. Maar realiseer je wel dat je met je 1700 elo eigenlijk tegen een heel ander slag mensen speelt dan 70% van 'elke kayle speler hier'. Ikzelf heb echt problemen met schakelen: tegen een goede speler speel ik anders dan tegen een slechte speler. En als ik een poosje rond mijn eigen elo heb gespeeld gaat dat goed. Vervolgens speel ik boven mijn niveau en gaat het erg slecht. Tot ik weer 'gewend' ben. En dan gaat het weer een poosje ok. En zit ik weer onder mijn gemiddelde waardoor ik heel erg defensief speel waar dat niet nodig is.MichelC231 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:33:
[...]
Mijn winratio en elo zeggen wel degelijk wat over wat werkt en niet werkt op Kayle. Heb niet echt het gevoel dat je shit kunt kopen op Kayle en dan ook gewoon even een 75+% winratio kunt pakken. Als dat zo was, dan was elke Kayle speler hier plat.
Kayle is het best op een AD-built. En dan het liefst als 2e AD vanwege de extra magic component. Maar je kan kayle ook als andere opties bouwen. En daar ligt *ook* een voordeel van kayle. Ik heb wel eens een support gespeelt. Veel meer als hybrid, zodat de poke en heal het beste werken. poke is ook slow en heal is ook speedup voor 'mijn' carry.
En ik heb wel eens mogen spelen tegen armorstackers. Magic damage maxxen werkt dan weer. Allemaal mogelijkheden op kayle. Ik heb al gezegd dat ik het met je eens ben qua meest optimale bouw op kayle. Maar soms vraagt de opbouw van het spel om alternatieven. En op kayle heb je die. En ik denk dat ik graag alternatieve kayle builds zou zien om te weten wat dan precies mijn *overige* mogelijkheden zijn.
Als de tegenstander armor stackt kun je gaan voor:wheez50 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:01:
[...]
Je hebt gelijk. Maar realiseer je wel dat je met je 1700 elo eigenlijk tegen een heel ander slag mensen speelt dan 70% van 'elke kayle speler hier'. Ikzelf heb echt problemen met schakelen: tegen een goede speler speel ik anders dan tegen een slechte speler. En als ik een poosje rond mijn eigen elo heb gespeeld gaat dat goed. Vervolgens speel ik boven mijn niveau en gaat het erg slecht. Tot ik weer 'gewend' ben. En dan gaat het weer een poosje ok. En zit ik weer onder mijn gemiddelde waardoor ik heel erg defensief speel waar dat niet nodig is.
Kayle is het best op een AD-built. En dan het liefst als 2e AD vanwege de extra magic component. Maar je kan kayle ook als andere opties bouwen. En daar ligt *ook* een voordeel van kayle. Ik heb wel eens een support gespeelt. Veel meer als hybrid, zodat de poke en heal het beste werken. poke is ook slow en heal is ook speedup voor 'mijn' carry.
En ik heb wel eens mogen spelen tegen armorstackers. Magic damage maxxen werkt dan weer. Allemaal mogelijkheden op kayle. Ik heb al gezegd dat ik het met je eens ben qua meest optimale bouw op kayle. Maar soms vraagt de opbouw van het spel om alternatieven. En op kayle heb je die. En ik denk dat ik graag alternatieve kayle builds zou zien om te weten wat dan precies mijn *overige* mogelijkheden zijn.
- Last Whisper
- Black Cleaver
- Wits End
Last whisper lijkt me duidelijk, standaard AD carry item. Black cleaver omdat IAS ook erg lekker is voor Kayle vanwege die splash effect en Wits End geeft attack speed en magic damage en ook nog wat MR. Ik zou dus nog steeds niet voor echte AP of hybrid items (zoals hextech gunblade of guinsoos rageblade met zowel AP als AD) gaan omdat dat gewoon minder effectief is.
[ Voor 5% gewijzigd door Vicarious op 11-06-2012 16:33 ]
Ik zou dan gaan voor Tiamat op Kayle + Nashor en PD heb je vele malen meer aan...
[ Voor 6% gewijzigd door wheez50 op 11-06-2012 16:55 ]
PoV: Teemo top
Kort samengevat:
Fed enemy ezreal
Fed Teemo + Ahri
Tegenstander neemt baron
Tegenstander pakt mid inhib
Counterpush - mid inhib van hen neer
Wij nemen baron
Ik word gepakt en we verliezen nexus turrets
Counterpush - hun nexus turrets neer
Teamfight rond baron - één team wordt geaced
Zeker de moeite waard om te kijken, het werd best verhit op enkele momenten in de chat.
Teemo power
Edit: ook een heel goed voorbeeld indien je aan je harass wilt werken in lane, je ziet darius gedomineerd worden door de constante harass die een goede teemo aan de dag legt.
Ikzelf ga me niet bezig houden met de hele match op youtube te zetten, maar indien iemand dit graag zou doen dan hou ik je vanzelfsprekend niet tegen.
[ Voor 18% gewijzigd door speedzor op 11-06-2012 17:20 ]
Was wel nu de eerste keer dat ik darius speelde, maar ben in het algemeen wel goed met dit type champs.
Teemo forced je wel zwaar uit je lane.
Ben 2 keer dood gegaan door teemo + enemy jungler en tegen einde lane phase met dezelfde CS geëindigd als teemo. Dus ik vond het al bij al nog meevallen (teammate daarentegen niet die flamede, lekker gereport en beetje hypocriet vermits hij 4 11 4 had maar swat)
Misschien toch ook eens nocturne kopen :-)
En teemo, die vind ik eigenlijk ook best lache.
Darius en Draven gaan mogen wachten. Ze worden toch wel banned.
Dubbelpost, excuses.
[ Voor 8% gewijzigd door speedzor op 11-06-2012 18:13 ]
... MMORPG Addict.
Huh? Waar zeg ik dat?
Ik speel hem niet veel meer, maar ik had altijd 2 main routes:Nickvandelaar schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:01:
Iemand nog een aan te bevelen build voor Lee Sin jungle?
- Rush wriggles + atmogs
- Start dorans blade voor harde early ganks
Hing een beetje van de teamcomp van onszelf en de tegenstander af. Lee Sin zijn Q scalet behoorlijk goed met AD, dus starten met dorans blade maakt hem vrij sterk in early ganks. Zeker omdat je zelf meestal level 2 bent voordat de lane dat is. Als je als blue team samen met je top laner je red pakt en daarna gelijk samen gankt op top heb je grote kans op een kill.
Lee Sin is een bruiser, dus gewoon typische bruiser items bouwen verder. Lategame kakt je damage aardig in, dan ben je vooral tank en disrupter/shielder
Verwijderd
Is bij viktor niet zo dat je dat zesde item slot heel erg mist?MichelC231 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:54:
Ben momenteel aan het sparen voor Victor, zijn er nog mensen hier die Victor hebben gekocht en dit kunnen aanraden of afraden? Het lijkt me een erg leuke flexibele ap carry. Verder heb ik erg veel rumble gespeeld en vindt ik die ult eenvoudig en leuk om te gebruiken, de laser lijkt daar erg op begrijp ik.
Volgens mij een redelijk middematige champion. Maar wss kan hij wanneer je er goed mee bent best wat mee doen.
Tevens al sinds die boogschutterman geen lol meer gespeeld. Heeerlijk die rust
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2012 23:57 ]
Mn broertje zweert erbij omdat hij zeker early/mid behoorlijke damage kan doen en ook CC heeft waardoor ganks vaak een easy kill opleveren. Daarvanuit kan hij redelijk snowballen. Maar verwacht geen topchampion hoor, hij is redelijk maar niet meer dan dat.MichelC231 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:54:
Ben momenteel aan het sparen voor Victor, zijn er nog mensen hier die Victor hebben gekocht en dit kunnen aanraden of afraden? Het lijkt me een erg leuke flexibele ap carry. Verder heb ik erg veel rumble gespeeld en vindt ik die ult eenvoudig en leuk om te gebruiken, de laser lijkt daar erg op begrijp ik.
Akali
975 487 RP
Renekton
975 487 RP
Twisted Fate
585 292 RP
Skin sale
Arctic Warfare Caitlyn
975 487 RP
Mercenary Katarina
520 260 RP
Gothic Orianna
975 487 RP
En ik kan em zeker aanraden
en het 6e item mis je alleen in lange potjes
~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~
Verwijderd
Oefenen. Join een lege game custom game, en ga daar in last hitten.CRiMiNaL schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:29:
Iemand nog tips om goed te CS'en in bot als carry. Ik speel nu meestal top of support bot, maar ik wil tenminste ook een carry hebben waar ik een beetje mee uit de voeten kan, de keren dat ik het geprobeerd (ashe, sivir) heb word ik hard outfarmed bij de andere carry, niet te vergeten dat een underfarmed carry ook zwaar irritant is voor de rest van het team mid/lategame. Ik ben op zoek naar goede guides of champs die het wat makkelijker maken.
Alistar is de nieuwe Shaco.Vicarious schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:03:
Gister eindelijk maar eens aan Alistar jungle begonnen... tering wat een beest.
Gelukkig farmed hij voor geen meter.
Verwijderd
In het opzicht van, als je vroeg geen rol van betekenis speelt, je snel afzwakt naar end-mid game: true, maar verre van zo erg als bij shaco. Alistar kan zich wel nog redelijk uit de slag trekken door eventueel als support jungle te bouwen als het niet goed gaat.djengizz schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:34:
[...]
Alistar is de nieuwe Shaco.
Gelukkig farmed hij voor geen meter.
Netjes.Vicarious schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:03:
Gister eindelijk maar eens aan Alistar jungle begonnen... tering wat een beest. Onbegrijpelijk dat ik dat niet eerder gedaan heb aangezien ik junglers main en support Alistar me meestal vrij goed afgaat. Bij 28 van de 32 kills betrokken geweest
Ik heb zelf ook best veel Alistar Jungle gedaan de laatste tijd maar ik heb het gevoel dat Nautilus en Jarvan net zo sterk zijn. Het enige verschil van Jarvan is dat hij geen invincible ulti heeft maar voor de rest ook een dash/knockup (wel minder lange CC) maar mensen vergeten dat als je E je alsnog attack speed geeft (ook voor je laner) en je Q een armor shred is waardoor je iemand nog makkelijker down krijgt.
TL;DR;
Alistar is sterk maar ik vind dat Jarvan een betere pick is
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Ik ga meestal voor veel cooldownreduction in het beginVicarious schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:03:
Gister eindelijk maar eens aan Alistar jungle begonnen... tering wat een beest. Onbegrijpelijk dat ik dat niet eerder gedaan heb aangezien ik junglers main en support Alistar me meestal vrij goed afgaat. Bij 28 van de 32 kills betrokken geweest
N.a.v. een stuk over Nautilus jungle in het laatste toernooi van Stonewall888 vroeg ik mij af of iemand er een goede build voor heeft? Waar ik altijd mee in de problemen komt is snelheid in het begin. Ik koop meestal op al mijn junglers boots of mobility omdat ik mij dan erg snel kan verplaatsen. Het lukt mij ook niet om echte damage te doen met Nautilus.....
Heeft er iemand ervaring met Nauty in de jungle? En tips misschien?
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Laatste tijd wat matches gedaan met een maat van mij Jarvan V en Leona botJeffroiscool schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:36:
[...]
Alistar is sterk maar ik vind dat Jarvan een betere pick is
Jarvan zijn ganks vind ik minder goed of misschien wel lastiger te maken dan een Alistar of Nautilus. Al met al is Jarvan wel dodelijker dan Alistar waar je bij Alistar meer assists heb en bij Jarvan niet. Ik vind ook Malphite erg sterk hoor als jungler. Vooral vanaf L6 dodelijk.
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Verwijderd
Nautilus bouw ik 0-21-9 (2 punten in extra movement speed , 2 in manaregen)Swanfield schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:36:
[...]
Ik ga meestal voor veel cooldownreduction in het beginQua ganks vind ik Alistar echt mega goed als jungler en erg onderschat imo. Zijn cooldowns zijn redelijk laag dus dat werkt ook wel erg prettig.
N.a.v. een stuk over Nautilus jungle in het laatste toernooi van Stonewall888 vroeg ik mij af of iemand er een goede build voor heeft? Waar ik altijd mee in de problemen komt is snelheid in het begin. Ik koop meestal op al mijn junglers boots of mobility omdat ik mij dan erg snel kan verplaatsen. Het lukt mij ook niet om echte damage te doen met Nautilus.....
Heeft er iemand ervaring met Nauty in de jungle? En tips misschien?
Red = attack speed, yellow = armor, blue = magic resist, quint = movement speed. Op die manier heb je al rond de 340 ms dacht ik zonder boots en dus al vrij snel.
Beginnen met een cloth/5pots of boots/3pots. Coreitem voor nautilus jungle bij mij is frozen heart.
Inderdaad omdat het ook een snowball jungler is maar dat is het niet alleen. Net als shaco zul je je manier van lanen aan moeten passen omdat zijn early ganks zo sterk zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:36:
In het opzicht van, als je vroeg geen rol van betekenis speelt, je snel afzwakt naar end-mid game: true, maar verre van zo erg als bij shaco. Alistar kan zich wel nog redelijk uit de slag trekken door eventueel als support jungle te bouwen als het niet goed gaat.
En als jij je uit een gat wilt trekken door meer support jungle te bouwen dan zou een goede vijandige jungler dit moeten kunnen exploiten door te counter junglen. Hij zal wel iets terug kunnen komen maar zonder succesvolle ganks wordt hij een stuk kwetsbaarder in zijn eigen jungle en raakt hij waarschijnlijk onder farmed / levelled tov de vijandige jungler. Hij is dan opeens een stuk slechter dan dedicated support junglers zoals naut of mao die veel beter farmen en minder gevoelig zijn voor counter jungling.
en voor mij is core op jungle ali boots 5 en oracles
Tnx! Na het lezen van een item over Frozen Heart op RoG bouw ik hem nu meestal op al mijn tanky chars.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:43:
[...]
Nautilus bouw ik 0-21-9 (2 punten in extra movement speed , 2 in manaregen)
Red = attack speed, yellow = armor, blue = magic resist, quint = movement speed. Op die manier heb je al rond de 340 ms dacht ik zonder boots en dus al vrij snel.
Beginnen met een cloth/5pots of boots/3pots. Coreitem voor nautilus jungle bij mij is frozen heart.
Verwijderd
Ik geef gewoon aan dat stel als in het geval van shaco, dat je vroeg je mid & top geen supergroot voordeel kunt geven, kan je daar alsnog op anticiperen voor mid/late teamfights door wat meer utility in te bouwen. Op die manier kan je mid/top alsnog sterker zijn dan hun tegenstander dmw auras/boosts/. Terwijl je met shaco na een mislukte start gewoon useless bent. Het moment dat hij me zou kunnen exploiten is vrij fishy, aangezien mn ali jungle tonnen movement speed heeft en je hem meestal wel lang genoeg kan cc'en tot mid/top komt helpen.djengizz schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:45:
[...]
Inderdaad omdat het ook een snowball jungler is maar dat is het niet alleen. Net als shaco zul je je manier van lanen aan moeten passen omdat zijn early ganks zo sterk zijn.
En als jij je uit een gat wilt trekken door meer support jungle te bouwen dan zou een goede vijandige jungler dit moeten kunnen exploiten door te counter junglen. Hij zal wel iets terug kunnen komen maar zonder succesvolle ganks wordt hij een stuk kwetsbaarder in zijn eigen jungle en raakt hij waarschijnlijk onder farmed / levelled tov de vijandige jungler. Hij is dan opeens een stuk slechter dan dedicated support junglers zoals naut of mao die veel beter farmen en minder gevoelig zijn voor counter jungling.
@boots 5 being core on ali.
Ik gebruik die 5boots echt nog vrij veel tegenwoordig op mn junglers. Werkt gewoon goed
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 09:50 ]
Eens. Het feit dat hij werkt als 0 cs support geeft al aan dat hij ook als support jungler altijd zijn nut zal blijven houden.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:49:
Ik geef gewoon aan dat stel als in het geval van shaco, dat je vroeg je mid & top geen supergroot voordeel kunt geven, kan je daar alsnog op anticiperen voor mid/late teamfights door wat meer utility in te bouwen. Op die manier kan je mid/top alsnog sterker zijn dan hun tegenstander dmw auras/boosts/. Terwijl je met shaco na een mislukte start gewoon useless bent.
Zijn gevoeligheid voor counter jungling komt meer voort uit zijn lage clear speed dan uit directe confrontaties bij een invade.Het moment dat hij me zou kunnen exploiten is vrij fishy, aangezien mn ali jungle tonnen movement speed heeft en je hem meestal wel lang genoeg kan cc'en tot mid/top komt helpen.
Verwijderd
Dat is waar. Alhoewel ik vind dat zijn clear speed de lucht inschiet van zodra je lvl 3 bent. Pulverize, 3 seconden wachten, auto attack ondertussen en dan een heal en de camps gaan zo neer dmv zijn passive.djengizz schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:02:
Zijn gevoeligheid voor counter jungling komt meer voort uit zijn lage clear speed dan uit directe confrontaties bij een invade.
Ik ga meestal voor phage en dan last whisperer. Trinity neem ik nooit of ben ik nog nooit aan toegekomenLikeAKing schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:20:
Wat vinden jullie van jarvan top? 2 dorans & brutalizer early > Triforce > Randuins omen > Merc threads > Last whisper > ghostblade > quicksilversash
Mensen zeggen dat j4 lategame afzakt, ik heb dus een game in mijn eentje zo'n beetje gecarried met een 3/10 score team. (ikzelf 6/4) Ik sloopte toen we een ace kregen de tower and nexus in mijn eentje en heb mijn team gemotiveerd gehouden
[ Voor 84% gewijzigd door LikeAKing op 12-06-2012 10:28 ]
Ook mijn grootste zorg was (net als Djengizz) zijn clear speed, maar die valt me alleszins mee. JE hebt alleen even een aardige pull op blue nodig om die een beetje snel te killen.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:12:
[...]
Dat is waar. Alhoewel ik vind dat zijn clear speed de lucht inschiet van zodra je lvl 3 bent. Pulverize, 3 seconden wachten, auto attack ondertussen en dan een heal en de camps gaan zo neer dmv zijn passive.
Verwijderd
Na blue kan je gewoon ook direct op mid gaan en de eerste kill gaan netten. Flash + Pulverize + Headbut op 2:30 is bijna altijd een kill als de carry zijn ignite kan landen.Vicarious schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:51:
[...]
Ook mijn grootste zorg was (net als Djengizz) zijn clear speed, maar die valt me alleszins mee. JE hebt alleen even een aardige pull op blue nodig om die een beetje snel te killen.
Als je niet via de river-brush komt, maar achter langs bij de enemy carry de lane in loopt voldoet je gank met een headbut naar je eigen carry, volgen en dan pulverize al vaak. Dan kan je namelijk je flash sparen voor de volgende gankVerwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:57:
[...]
Na blue kan je gewoon ook direct op mid gaan en de eerste kill gaan netten. Flash + Pulverize + Headbut op 2:30 is bijna altijd een kill als de carry zijn ignite kan landen.
Zelf speel ik de laatste tijd veel Olaf jungle. Begin boots en dan heart of gold, gevolgd door phage en je bent al vrij tanky. Met je true-damage doe je belachelijk damage alleen is het wel zorg om je axe te landen.
Iemand die anders begint met Olaf jungle?
*Corki
*Jax
*Rammus
*Ryze
*Singed
*Taric
*Garen
*Miss Fortune
*Skarner
*Xerath
Ik rushte wriggles altijd omdat Olaf vrij low raakt in de jungle anders. Maar het is al een tijdje dat ik Olaf jungle speelde moet ik zeggen. Vind hem nu sterker als solo top.broc85 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:35:
[...]
Als je niet via de river-brush komt, maar achter langs bij de enemy carry de lane in loopt voldoet je gank met een headbut naar je eigen carry, volgen en dan pulverize al vaak. Dan kan je namelijk je flash sparen voor de volgende gank
Zelf speel ik de laatste tijd veel Olaf jungle. Begin boots en dan heart of gold, gevolgd door phage en je bent al vrij tanky. Met je true-damage doe je belachelijk damage alleen is het wel zorg om je axe te landen.
Iemand die anders begint met Olaf jungle?
Wat zou het beste zijn om hem te bouwen dan? Gewoon classis ad carry build of toch wat anders?
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
Ik pakte mijn kill op top. Olaf hielp een beetje met blue dus ik liep gelijk met hem mee naar top om Renekton te pakken. Top zet vaak early geen ward neer (omdat ze met boots + 3 pots beginnen) dus als je vanuit tribush komt kun je hem van achter de muur in beuken en daarna nog knockuppen. Ondertussen kon mijn top ook fijn damage doen en gg lvl 1 kill.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:57:
[...]
Na blue kan je gewoon ook direct op mid gaan en de eerste kill gaan netten. Flash + Pulverize + Headbut op 2:30 is bijna altijd een kill als de carry zijn ignite kan landen.
Op corki zie ik vaak dat mensen er een triforce opbouwen...Nidhiki schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:52:
Leuke rotation opzich, vind zelf Corki wel interessant. Heb hem vaak tegen me gezien, maar zelf nog nooit gespeeld. Vanavond maar eens even proberen denk ik, alleen ik heb al wel vernomen dat er verschillende ideeën zijn over zijn build, zoals wel/geen triforce ofzo.
Wat zou het beste zijn om hem te bouwen dan? Gewoon classis ad carry build of toch wat anders?
Zelf kan ik niet daverend met hem overweg, maar hij is niet zo heel lang geleden ook al in de rotation geweest?
Net zoals Taric dat ook niet heel lang geleden..
Mis eigenlijk alleen Draven...
Tenzij je met 5-man premades gaat doen blijf je trolls tegen komen hoor. Ik heb gister weer een premade botlane in me team gehad bestaande uit Blitzcrank en Talon. Aan het einde hadden ze beide 16 deaths elk in 23min. Ik vond het knapchampion16 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:58:
Wie heeft zin om samen league of legends te spelen? Premade bedoel ik dan. Ik speel al een maandje alleen en het begint toch te vervelen en af en toe te irriteren (trolls etc..).
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
Ja maar het risico is dan kleiner dan als je solo gaatNidhiki schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:03:
[...]
Tenzij je met 5-man premades gaat doen blijf je trolls tegen komen hoor. Ik heb gister weer een premade botlane in me team gehad bestaande uit Blitzcrank en Talon. Aan het einde hadden ze beide 16 deaths elk in 23min. Ik vond het knap
Verwijderd
I know. Ik kom langs achter en headbut, flash als hij flasht, om dan te pulverizen. Je kan je flash ook gebruiken om van langs wraith camp te komen, erover te flashen into headbut/pulverize.broc85 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:35:
[...]
Als je niet via de river-brush komt, maar achter langs bij de enemy carry de lane in loopt voldoet je gank met een headbut naar je eigen carry, volgen en dan pulverize al vaak. Dan kan je namelijk je flash sparen voor de volgende gank
Of zoals vicarious zegt, gewoon top ganken kan ook. Meestal ga ik mid->top->rood->mid.
Misschien een domme vraag maar welk lvl ben je?champion16 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:58:
Wie heeft zin om samen league of legends te spelen? Premade bedoel ik dan. Ik speel al een maandje alleen en het begint toch te vervelen en af en toe te irriteren (trolls etc..).
Je moet wel sterk oppasssen met de keuze van je toplane.
Onze alistar was er enorm goed in, in zijn jungle. Maar toplane was Malph als ik me niet vergis en endgame zaten we volledig zonder dmg output.
Moet je wel zien dat je toplane een dmg champ is, en geen tank.
Over counter jungle maak ik mezelf tegenwoordig niet meer druk.
Het enige dat ik eigenlijk nog pak zijn mijn buffs en in het begin een paar camps, maar ik focus me vooral op continu ganken.
Als je hier succesvol in bent krijg je even goed exp en geld.
Zo al paar keer de game early al kunnen keren voor mij team doordat ik elke lane aan de winnende kant holp.
Alistar + Malphite is helemaal niet erg. Als je damage tekort kwam dan lag dit aan je mid en AD, of gewoon aan een ondermaatste itembuild van Malphite.DaemonAngel schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:51:
Heb alistar al een aantal keer in team gehad als jungler en soms deden ze dit goed.
Je moet wel sterk oppasssen met de keuze van je toplane.
Onze alistar was er enorm goed in, in zijn jungle. Maar toplane was Malph als ik me niet vergis en endgame zaten we volledig zonder dmg output.
Moet je wel zien dat je toplane een dmg champ is, en geen tank.
Over counter jungle maak ik mezelf tegenwoordig niet meer druk.
Het enige dat ik eigenlijk nog pak zijn mijn buffs en in het begin een paar camps, maar ik focus me vooral op continu ganken.
Als je hier succesvol in bent krijg je even goed exp en geld.
Zo al paar keer de game early al kunnen keren voor mij team doordat ik elke lane aan de winnende kant holp.
Malphite doet op zich best veel damage en zijn CC is enorm sterk (zeker in combinatie met Alistar) dat je carries verschillende seconden vrij spel hebben.
Dit is waar. Ik dacht dit in selection ook.speedzor schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:54:
[...]
Alistar + Malphite is helemaal niet erg. Als je damage tekort kwam dan lag dit aan je mid en AD, of gewoon aan een ondermaatste itembuild van Malphite.
Malphite doet op zich best veel damage en zijn CC is enorm sterk (zeker in combinatie met Alistar) dat je carries verschillende seconden vrij spel hebben.
Kan ook zijn dat het Shen was top hoor.
Allesinds onze toplane was een tank en had geen dmg output (tanky items alleen). Dus mogelijks idd fout gebuild. Maar je mag al blij zijn dat ze niet feeden. Laat staan info geven voor hoe ze moeten builden.
Maar endgame bleken we toch wat dmg output te missen t.o.v. het enemy team.
Ik had het ook niet direkt verwacht, maar het was een vaststelling.
Ik raad daarom aan eerder top een dmg champ of een bruiser te hebben als je ali jungle hebt.
(Zelfde met amu jungle)
Verwijderd
Zeker top word ik te vaak door alistar gepakt, met een lanegank/hij komt van achter. En je kan gewoon niet alles warden.
En dat hij na een paar mislukte ganks vrij useless is. Geld voor alle ganking junglers natuurlijk, ten opzichte van lanes/ de andere jungle mis je gewoon exp en gold elke keer dat je gank mislukt.
Het ding is dat ik hem helemaal niet useless vind als hij zijn ganks mist. Hij blijft zijn CC gewoon houden en kan met zijn ulti altijd nog behoorljik wat damage tanken. Een Shaco of Eve bijv. kan helemaal niks meer lategame, maar Alistar kun je nog altijd gebruiken om je carry te beschermen en/of die van hun te disrupten en damage te tanken.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:31:
Ik ban eerlijk gezegd altijd alistar als ik firstpick heb. Hij is gewoon veel te goed in towerdiven en elke lane moet early super voorzichtig spelen wil je niet het risico lopen gekilled te worden.
Zeker top word ik te vaak door alistar gepakt, met een lanegank/hij komt van achter. En je kan gewoon niet alles warden.
En dat hij na een paar mislukte ganks vrij useless is. Geld voor alle ganking junglers natuurlijk, ten opzichte van lanes/ de andere jungle mis je gewoon exp en gold elke keer dat je gank mislukt.
Verwijderd
Nouja als jij na een half uur met alleen hog en shurelia rondloopt word je echt wel snel kapot geburst.Vicarious schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:37:
[...]
Het ding is dat ik hem helemaal niet useless vind als hij zijn ganks mist. Hij blijft zijn CC gewoon houden en kan met zijn ulti altijd nog behoorljik wat damage tanken. Een Shaco of Eve bijv. kan helemaal niks meer lategame, maar Alistar kun je nog altijd gebruiken om je carry te beschermen en/of die van hun te disrupten en damage te tanken.
Ik doelde meer op junglers als rammus, maokai, lee en jarvan. Ook al lopen die underfarmed rond hun skills werken net als bij alistar nog prima. Maar in een teamfight leg je dan al bijna aan de aoe spells het loodje soms.
Ik weet ook zeker dat ik nog een stukje hoger kan komen, dus ga me deze week richten om m'n voorlopige dak te bereiken.
Zit op 1089 elo ofzo nuDrFlash schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:45:
Zo, nadat ik begin vorige week een hoop games heb verloren als ad carry en afgezakt was naar 1196 elo, dit weekend mezelf herpakt, door strategisch iets anders te spelen mezelf ineens omhoog geboost naar 1319 elo. bijna allemaal op ad carrysoverigens met als klap op de vuurpijl een pentakill met ashe om in de 1300 te komen.
Ik weet ook zeker dat ik nog een stukje hoger kan komen, dus ga me deze week richten om m'n voorlopige dak te bereiken.
Verwijderd
It's all about positioning/ warding and especially not face-checking :-)Swanfield schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:19:
[...]
Zit op 1089 elo ofzo nuMaar heb gewoon moeite met Team compositie. AD carry word meestal wel vaak gepakt dus hoe heb jij dat dan gedaan?
edit: en nee het warden hoef jij niet per definitie op je te nemen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 15:35 ]
Doe nu voornamelijk aggresief lanen, tegenstander zonen, support veel laten warden en zelf ook wards kopen 3 minions kapot schieten en je hebt alweer een green ward. en zeker als je aggressief speelt en de tegenstander zoned kan je dat makkelijk maken en nog in de + uitkomen. Dat maakt het voor je support ook weer makkelijker, waardoor die betere items kan halen .... ->> snowball.Swanfield schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:19:
[...]
Zit op 1089 elo ofzo nuMaar heb gewoon moeite met Team compositie. AD carry word meestal wel vaak gepakt dus hoe heb jij dat dan gedaan?
Ik wordt in een gemiddelde game +/- 2x geganked, waarvan ong 0.5x succesvol. meestal geeft de jungler het ook wel op na 2x een minuut in de lane te staan zonder mogelijkheid tot ganken.
Wat ook SUPER belangrijk is.. B ! als mijn minions op hun toren staan te schieten en ofwel hun support ofwel hun ad is weg, dan doe ik ook B kan ik items halen, verlies nauwelijks cs (1 of 2) en ben terug in de lane voordat de minions bij mijn toren zijn, dan kan het hele zone spelletje weer opnieuw beginnen doordat ik de minions gewoon zo lang mogelijk lock in de buurt van mijn toren (daarom kan hun jungler ook niet ganken) op het moment dat mijn minions zich naar hun toren begeven is het meestal wel een verzameling van 2 of 3 groepen waarbij de meeste melee minions dood zijn.
Iemand een beetje tips hoe je hem moet bouwen? Do's and dont's?
Je bent niet de enigeNivali schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:41:
Renekton in sale, daar zat ik al een week of 6 op te wachten =).
Iemand een beetje tips hoe je hem moet bouwen? Do's and dont's?
Ik zou is kijken op LoLpro.com daar staan velen goeie builds...
[ Voor 0% gewijzigd door Rendiertje op 12-06-2012 16:23 . Reden: typo ]
Maar dan ken je ook niet spelenNivali schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:44:
Ik gebruik lolpro ook altijd om te beginnen met een nieuwe build, maar aangezien ik nu op stage zit vinden ze het niet bepaald tof als je op dat soort sites zit. Tweakers kunnen ze nog wel waarderen haha!
@Dr.Flash bedankt voor de tips! Ik zit nu denk ik erg laag want warden word meestal alleen maar door mij gedaan... heb al geprobeerd support of jungeler te spelen zodat je invloed kan hebben op de game maar soms is het echt gewoon kansloos. Ik zal ook we af en toe falen hoor maar grotendeels is het toch de rest haha goe zeg ik dat tactisch
[ Voor 28% gewijzigd door Swanfield op 12-06-2012 15:53 ]
In principe hoef je maar 2 green wards te hebben elke 3 minuten. Ik heb ff een strategie kaartje gemaakt om te delen hoe ik ongeveer te werk ga in bottom lane en wat voor mij suc6 oplevert. Is in perspectief dat ik vanaf links kom. en geld voor ongeveer de eerste 20 minuten van het spel. vanaf dat punt hoop ik genoeg voordeel te hebben om de vijandige toren neer te halen.Swanfield schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:51:
[...]
Maar dan ken je ook niet spelenDus moet je geduld hebben tot je thuis komt of een appie installeren op je mobiel
@Dr.Flash bedankt voor de tips! Ik zit nu denk ik erg laag want warden word meestal alleen maar door mij gedaan... heb al geprobeerd support of jungeler te spelen zodat je invloed kan hebben op de game maar soms is het echt gewoon kansloos. Ik zal ook we af en toe falen hoor maar grotendeels is het toch de rest haha goe zeg ik dat tactisch
legenda:
rode stip: prio 1 wards, die 2 plekken stoppen gewoon ganks van de jungler en je bent relatief veilig dan.
blauwe stip: prio 2 wards, in de tri kan je een groen gooien als je verwacht dat de jungler via jouw jungle naar bot gaat komen. in de brush vaak een pink waarmee je vision weg kan halen van de tegenstander.
De vlakken:
Groen = free-CS gebied, zolang minions in dit gebied staan concentreer je op last hitten en harrass van de tegenstander, geen verdere schade op minions, probeer ook vooral je lane te locken in dit gebied, hoe dichter bij je eigen toren hoe beter.
Orange = Push gebied. Als minions zich hier bevinden wil je eigenlijk deze zo snel mogelijk clearen om jouw minions in geel te pushen, je staat hier al niet echt veilig meer voor ganks.
Geel = wegwezen, je gaat of in de brush staan wachten tot minions terug komen, of je recalled. In het gele gebied zullen minions door de vijandige tower worden neergeschoten.

Hou er ook rekening mee dat waves elke 30 seconden komen, als je dus in oranje staat, heb je ongeveer 20 seconden om de wave te clearen, anders komt de volgende wave alweer langs de toren en zal deze dus waarschijnlijk niet schieten op je minions.
Dat moet ik echt weer onder de knie krijgen.
Verwijderd
Wat niet kan omdat je ward.
Heb trouwens zelf een nieuwe favoriet voor toplane, singed.
Als ik niet word gecountered gebruik ik 0-21-9 masteries en magic pen reds, armor yellows, magic resist blues en movespeed quints.
Maar ik pick hem nu vaak early en dan kiest de tegenstanders dus counters ala irelia/nidalee/teemo.
Als dat gebeurt run ik 0-17-13 masteries met greed masterie en armor reds en blues en gp/10 yellows en quints.
Ik ga dan philo>hog>lucky pick en meestal kan de tegenstander me dan wel redelijk denyen maar krijg ik nog steeds meer geld binnen dan hij. Na een minuut of 25 ben ik dan ongeveer sterker en hoe later in de game het word hoe meer het scheelt.
En het mooie is dat singed een van de hardst scalende top laners is, je loopt lategame met hem zo op 4k hp 250 armor 150 mr 200 ap met je ult aan dat is echt keihard terror.
Hij speelt op een iets ander niveau als ik, een niveau waar je er ook zonder meer van uit kan gaan dat je support exact weet wat hij moet doen. Als ik speel kan dat gewoon niet. Overigens kan je als je bij rood staat makkelijk geganked worden, ook mensen zoals doublelift.. Zeker als je tegen wat snellere tegenstanders staat bijv. ahri op mid off lee die erg snel beweegt. Mijn voorbeeld is gewoon een wat veiligere manier om te spelen.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 18:13:
Ik weet wel dat doublelift bijvoorbeeld in solo que juist express altijd helemaal in dat rode gebied staat om de tegenstander te denyen. En je kan toch niet geganked worden alsje goed ward daarmee maak je het voor de jungler van de tegenstander lastig want die zal constant gevraagd worden om te ganken.
Wat niet kan omdat je ward.
Klopt is niet makkelijk, maar als je goed kan last hitten en goed kan zonen, wat ik wel aardig kan dan heeft de tegenstander gewoon geen kans, het enige wat ik wil weten in m'n lane is waar ze ongeveer zijn, of dat nou in brush is of niet. De tegenstander wil ook hitten dus je ziet ze altijd wel.Nutral schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:25:
Zones zoals je daar aangeeft zijn niet zo simpel. druk zetten in de toren is vaak alsnog prima en de zones hangen echt heel af van de champions en of ze in brush zijn of niet. Er zijn eigenlijk zoveel verschillende factoren dat het heel moeilijk is om dat uit te zetten.
Maar zoals ik al eerder zei, dit is hoe ik het doe en het werkt voor mij, dus ik deel het misschien dat het voor anderen ook werkt. Daarnaast is dit de basis waar vanuit ik speel, er zitten altijd factoren in waardoor je het spel wat moet aanpassen. maar nogmaals dit is voor mij een basis die werkt.
Buiten hoe goed jij bent in AD of niet, mag je er gewoon van uitgaan dat blitz niet alles hoeft te raken. Ik ben nog geen blitz tegengekomen die alles raakt, door slim te bewegen kan je de meeste blitz spelers gewoon nutteloos maken. Maakt trouwens niet dat ik liever een blitz bij me heb dan tegen me, want het veranderd de lane synergie wel altijd heel erg.Xevoo schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 18:13:
Man, ik ben echt vrij slecht in AD carry, ik denk dat ik daar gewoon te lomp voor ben ofzo... of ik sta gewoon steeds tegen goede supports (blitz die echt ALLES raakt).
Dat moet ik echt weer onder de knie krijgen.
[ Voor 15% gewijzigd door DrFlash op 12-06-2012 18:31 ]
Daarnaast is er ook nog een psychologisch effect, als je flink wat druk op de tegenstander zet kan hij dan nog steeds last hitten? Laat hij zich makkelijk zonen? Kun je diegene harassen op een bepaalde manier? Of kan hij niet last hitten onder de toren evt door te weinig damage.
Ad carry is deels werken op de kwaliteiten van je champion en support, maar ook om het slimmer spelen dan de tegenstander, als de tegenstander in 3/4 gevallen meer damage heeft moet je kijken of hij die damage kan plaatsen, of je op een bepaalde manier toch de trade kunt winnen of dat je meer cs kan halen.
Verwijderd
Voor de junglers onder ons, als een lane om een gank vraagt moet je er heen gaan als je kan en niet zeggen: I can't come, warded. Ik vraag 9vd10 keer om een gank omdat er te veel druk op me lane staat, niet omdat ik op dat moment per se een kill will hebben/kan maken. Een summoner spell burnen is een goede gank. Veel junlers willen per se de kill en komen alleen als ze zien dat die te halen is.
Heb vaak dat ik mid sta en naar bot sprint nadat ik de lane gepushed heb. Vaak heb je geen kill maar als je om de twee minuten komt en voor blijft staan/gelijk op enemy mid (belangrijk, ga zelf niet achterlopen) dan komt er op de enemy lane zo veel druk te staan dat het voor je eigen team makkelijker word
en blitz support die alles raakt is niet omdat hij zo goed is maar omdat jij (9vd10 keer natuurlijk, zijn uitzonderingen met uitzonderlijk goede blitz spelers) fout staat. Zorg altijd dat er minions tussen jou en blitz staan en zorg voor wards in de bushes. Als ik gepulled word door de enemy blitz is het 9vd10 keer expres (in de laning fase dan) want zodra blitz pulled rent de enemy ad naar jou toe. als ze heet erg pushen komen ze dan zodichtbij je toren dat de gank voor de jungler een stuk makkelijker word. Ook leuk als graves zijn dash gebruikt of ez zijn flashy ding om naar jou toe te gaan, geen escapes meer
Midlane is imo dus DE positie om je zelf te boosten
Kayle vs renekton
http://www.filefactory.co...etTheOtherGuy_-_Kayle.lrf
Kayle vs Riven
http://www.filefactory.co...erGuy_-_Kayle_%281%29.lrf
Kayle vs Vlad
http://www.filefactory.co...erGuy_-_Kayle_%285%29.lrf
Kayle vs Nidalee
http://www.filefactory.co...uy_-_Kayle_vs_Nidalee.lrf
Kayle vs Jax
http://www.filefactory.co...heOtherGuy_-_Kayle_3_.lrf
[ Voor 14% gewijzigd door MichelC231 op 13-06-2012 14:01 ]
Verwijderd
Denk dat mijn teemo/yorick top runes wel werken
arpen reds, AD quints, armour yellows en mr/lvl blue? en de masteries is denk gewoon wat er op het moment nodig is en wat improviseren. laatst game hard gecarried met onhit teemo als ad carry en een 1/21/8 mastery page. Ging echt perfect, ik was zo snel en de DoT was sterk zat om te harassen, denk dat ik er nog maar wat games mee ga spelen
Verwijderd
Een snelle jungler kan zelfs bij jou komen door tri-bush als je die groene zone aanhoudt als "free-CS" zone. Die is veel te groot. Zeker junglers met dashes, ms buffs en gap closers.DrFlash schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:30:
[...]
In principe hoef je maar 2 green wards te hebben elke 3 minuten. Ik heb ff een strategie kaartje gemaakt om te delen hoe ik ongeveer te werk ga in bottom lane en wat voor mij suc6 oplevert. Is in perspectief dat ik vanaf links kom. en geld voor ongeveer de eerste 20 minuten van het spel. vanaf dat punt hoop ik genoeg voordeel te hebben om de vijandige toren neer te halen.
legenda:
rode stip: prio 1 wards, die 2 plekken stoppen gewoon ganks van de jungler en je bent relatief veilig dan.
blauwe stip: prio 2 wards, in de tri kan je een groen gooien als je verwacht dat de jungler via jouw jungle naar bot gaat komen. in de brush vaak een pink waarmee je vision weg kan halen van de tegenstander.
De vlakken:
Groen = free-CS gebied, zolang minions in dit gebied staan concentreer je op last hitten en harrass van de tegenstander, geen verdere schade op minions, probeer ook vooral je lane te locken in dit gebied, hoe dichter bij je eigen toren hoe beter.
Orange = Push gebied. Als minions zich hier bevinden wil je eigenlijk deze zo snel mogelijk clearen om jouw minions in geel te pushen, je staat hier al niet echt veilig meer voor ganks.
Geel = wegwezen, je gaat of in de brush staan wachten tot minions terug komen, of je recalled. In het gele gebied zullen minions door de vijandige tower worden neergeschoten.
[afbeelding]
Hou er ook rekening mee dat waves elke 30 seconden komen, als je dus in oranje staat, heb je ongeveer 20 seconden om de wave te clearen, anders komt de volgende wave alweer langs de toren en zal deze dus waarschijnlijk niet schieten op je minions.
Ik neem tegenwoordig, in soloQ eigenlijk altijd flash/teleport. Zeker als je vraagt of ze bot tri-brush/river-brush kunnen warden kan je daar zeer gemakkelijk ganken en is vaak een kill en extra druk op bot-lane. Aangezien je, op enkele champs na, met Kayle toch wel farmt, dan wel de tegenstander de lane uitpest en voor loopt hoef je niet persé die kills op top te pakken.MichelC231 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 08:16:
Mijn runes zijn attack speed red en quints, armor yellow and mr blue. Masteries is 21/9/0. Bijna elke game flash/ignite, alleen wanneer ze echt weinig cc hebben neem ik ghost.
Daarom ward je dus, die ward bij dragon is belangrijk om dat soort dingen tegen te gaan, je kan dan gewoon teruggaan op het moment dat je de jungler ziet aankomen, en of hij nou door tri gaat of anders ben je gewoon veilig.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 08:24:
[...]
Een snelle jungler kan zelfs bij jou komen door tri-bush als je die groene zone aanhoudt als "free-CS" zone. Die is veel te groot. Zeker junglers met dashes, ms buffs en gap closers.
Ik heb gisteren nog een paar games gespeeld, 2 daarvan werd ik dik gecamped op bot door mid en de enemy jungler, 1 daarvan helaas verloren maar dat kwam omdat we op bot totaal niet meer konden farmen, zelfs niet onder de toren. Toch maar 2x dood gegaan in lane, maar doordat de andere lanes ook geen verschil konden maken kwamen we als team achter te lopen. Andere game gewoon alsnog gewonnen. En dat vooral omdat mid/top nog verschil konden maken en hun jungler en mid achter kwamen te lopen. Op bot kon ik nog redelijk bijbenen. Als dat het ergste is wat er gebeurt ben ik nog blij, want dan hebben we als team uiteindelijk gewonnen.
Met wat geluk gaat hij deze keer niet opnieuw beslissen om te crashen.
Via een DM wat feedback over de kwaliteit van video/geluid, eventuele haperingen, etc wordt geapprecieerd.
Blijkbaar geeft het kleine scherm geen goede kwaliteit, dus kijken moet via full screen gedaan worden.
Ik ga gewoon een spectator stream opzetten, heb zelf nog wat te leren voor m'n examen straks
www.own3d.tv/Speedzor
Edit: meer directe link
[ Voor 8% gewijzigd door speedzor op 13-06-2012 10:29 ]
Hij is vrij leeg:
This channel has no videos
Dit topic is gesloten.
![]()
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.
Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.
Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.