[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.657 views

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-11 09:02
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:14:
[...]
Die sadrobot skin is episch !
on a related note.

global laugh. Ik heb er laatst met 1 gespeeld. Ik zei tegen hem aan het begin van de match dat hij zijn laugh moest rebinden naar t. En de hele tijd moest spammen.

Ik heb me kapot gelachen. De hele all chat stond vol met please stop it. geniaal. Uiteindelijk gewonnen ook nog.

• Kainda
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-12 15:41
Mja, vanmiddag nog trundle gespeeld, met een AP Nid top, ali (roam) en vayne bot, kassadin ragequit na 0/2 vs Cho op mid. Toch gewonnen omdat je zo mooi kan zonen met trundle en en nid spear en Ali CC erop. Tanks gingen idd gewoon dood met de ult.
Zelfs 1on1 vs een enemy vayne win je met trundle (nauwelijks) door AD te stelen.

top "tanky" junglers voor mij zijn: Nautilus, Trundle, Skarner, Amumu, Shen. Mundo is natuurlijk supersnel, maar ganken gaat mij nooit zo lekker af met hem..

En inderdaad, Draven top kan wel werken, maar je offert veel op (AD) en krijgt er niet echt heel veel voor terug. Net weer als AD Carry gespeeld, en hij vreet hard door de HP heen als je hem gratis Q hits geeft (geen retaliation).
Ik ben alleen wel geneigd om FM op hem te bouwen, zeker in non-teamfights is die slow + je speed/atkspeed buff zoooooo lekker, je kan Q blijven vangen en in range blijven door de slow.
Kainda schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:09:
Mja, vanmiddag nog trundle gespeeld, met een AP Nid top, ali (roam) en vayne bot, kassadin ragequit na 0/2 vs Cho op mid. Toch gewonnen omdat je zo mooi kan zonen met trundle en en nid spear en Ali CC erop. Tanks gingen idd gewoon dood met de ult.
Zelfs 1on1 vs een enemy vayne win je met trundle (nauwelijks) door AD te stelen.
Gisteravond ook nog even trundle gespeeld na 2 games als support met hopeloos falende AD carries naast me. Onze Kog'maw in mijn tweede game maakte het wel heel bont met 60 CS na 20 minuten en 72 CS endgame. Ik had als support Zilean de meeste kills...

Anyway, trundle is dan weer een verademing om te spelen. Snelle jungle, hele goede sustain (na je wriggles hoef je nooit meer B zowat), aardige ganks, prima mogelijk om te counterjunglen en inderdaad een prima anti-tank. Vaak in teamfights ulti ik de tank en ga ik daarna hun carries lastig vallen terwijl mijn team de tank snel kapot kan schieten. Runners tegenhouden met pillar -> profit.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Kainda schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:09:
"kassadin ragequit na 0/2 vs Cho op mid."
Free Kassadin weak 2 strong haha ^_^

Mensen al Draven gespeeld?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 08:51 ]

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:22
Champion sale

Fiora
975 487 RP

Kog'Maw
975 487 RP

Nocturne
975 487 RP

Skin sale

Esq. Gragas
975 487 RP

Grim Reaper Karthus

975 487 RP

Valkyrie Leona

520 260 RP

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:57
Nivali schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 08:54:
Champion sale

Fiora
975 487 RP

Kog'Maw
975 487 RP

Nocturne
975 487 RP

Skin sale

Esq. Gragas
975 487 RP

Grim Reaper Karthus

975 487 RP

Valkyrie Leona

520 260 RP
Wat een enorm leuke sale :)
Kog Maw en Nocturne stonden al op het lijstje en skins zijn toch ook niet verkeerd.
Valt me op dat het allemaal veel gebruikte champs zijn die nyu in de sale zijn...

Firework Kog Maw :)F *O*

• Ilar
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-09 16:23
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 08:50:
[...]

Free Kassadin weak 2 strong haha ^_^

Mensen al Draven gespeeld?
Ja, de ulti is echt geniaal om bots weg te schieten en de toren de champ laten slopen :).
Verder moet ik er nog echt aan wennen dus kan er weinig zinnigs over zeggen.

• broc85
  • Laatst online: 08-09 17:24
MichelC231 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:00:
Iemand hier nog Kayle top geprobeert? Ben haar de laatste tijd veel top aan het spelen en heb veel succes, momenteel 16w 6l (zit rond 1600 elo). Wat me tot nu toe vooral opvalt is dat ze het erg goed doet vs vaak gebande champs zoals shen, darius en warwick. Verder is de mid/late game erg sterk en kan ze super snel een lane pushen.
Kayle is met name erg goed tegen melee champs zonder gap closer. Hoewel je zelfs als ze een een gap closer hebben nog je lane niet hoeft te verliezen. Dus inderdaad sterk tegen champs zoals Shen, Darius en WW (hoewel ik zelf vind dat die q van WW een ridiculous range heeft, lukt me af en toe niet om hem van me af te houden).

Ze is inderdaad mid/late game (na een IE) erg sterk als je haar als AD carry bouwt. Het nadeel hiervan is wel dat je dus een tanky/bruiser champ misschien mist in je team en die (vaak) moet compenseren met een tanky jungler/support onder andere omdat haar iniate niet heel goed is.
broc85 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:06:
[...]

Kayle is met name erg goed tegen melee champs zonder gap closer. Hoewel je zelfs als ze een een gap closer hebben nog je lane niet hoeft te verliezen. Dus inderdaad sterk tegen champs zoals Shen, Darius en WW (hoewel ik zelf vind dat die q van WW een ridiculous range heeft, lukt me af en toe niet om hem van me af te houden).

Ze is inderdaad mid/late game (na een IE) erg sterk als je haar als AD carry bouwt. Het nadeel hiervan is wel dat je dus een tanky/bruiser champ misschien mist in je team en die (vaak) moet compenseren met een tanky jungler/support onder andere omdat haar iniate niet heel goed is.
Als je jungler een champ als bijv. Maokai of Nautilus speelt is het wel te doen, maar als die kiest voor bijv. Hecarim of Fiora ofzo zou ik idd geen kayle top picken :P

• broc85
Vicarious schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:10:
[...]

Als je jungler een champ als bijv. Maokai of Nautilus speelt is het wel te doen, maar als die kiest voor bijv. Hecarim of Fiora ofzo zou ik idd geen kayle top picken :P
Mee eens! Over Kayle gesproken... het zal wel aan mijn ELO liggen (~1200) maar als ik first pick ben, en voor Kayle ga dan zou ik zowel top als support kunnen spelen. Dan volgen er nog een paar picks, onze derde pick is Cait, overduidelijk de AD. De pick erna kiest de 4e pick bij hen Garen, die ik eigenlijk alleen maar top kan en waarvan Kayle een van de beste counterpicks is... zo heb ik dat de laatste tijd, of ik heb er hiervoor niet op gelet, steeds vaker dat de tegenstander zichzelf counterpicked 8)7 zien jullie dat ook veel/vaker gebeuren? In mijn eigen team kan ik het meestal nog wel voorkomen door uit te leggen waarom het een counterpick is... maar ik blijf het een wonderlijk fenomeen vinden als je ranked speelt.

• Rendiertje
Rond de 1200 elo komt dat denk ik wel vaker voor..

Zie het nu nog rond de 1350 elo dat mensen picks kiezen waarvan je denkt, ik had iets anders gedaan...
Maar dat heeft met de community te maken denk ik, als jij 12 bent en je wilt met garen spelen want dat kan jij vet goed dan doe je dat toch?
Dat is een goed voorbeeld van ik speel voor mezelf.
Net zoals twitch jungle, ook een pick waar mensen van te voren niet weten wat ze van je moeten verwachten...

Verwijderd

't probleem bij ranked is, dat als je top 3 pick bent, en je main is solotop, en de rest communiceert niet om te traden. Dat je wel gecounterpicked gaat worden, omdat je vroeg moet picken.

Volgens mij gaat dit tot redelijk hoog elo toe

• Rendiertje
De kans om te traden is bij Low elo kleiner dan bij high elo.
Bij low elo heb je ofc noobs die niet willen omdat ze het niet snappen of geen zin hebben.
Wat ook nog vaak voorkomt is dat je paar champs niet hebt, wat bij high elo waarschijnlijk wat minder is maar toch...

• broc85
Ik moet wel zeggen, vaak heeft het wel zin om als last pick aan te bieden om te traden met first pick. De kans dat je dan toch jungle of support bent is vrij aanzienlijk en als de first pick het belang er van in ziet... waar je dus gewoon mazzel mee moet hebben, dan is je hele team toch weer een stuk beter voorbereid.

Het niet willen, niet kunnen en het niet begrijpen van het counterpicken is in die zin hetzelfde probleem als "elo hell". Jij hebt er invloed op, want jij kan de fout(en) uitleggen en verbeteren... als het goed is heeft je tegenstander minder vaak zo'n "volwassen" speler. Uiteindelijk zou je dus je voordeel er mee moet halen... helaas lukt het me mij nog maar de helft van de keren :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:21:
't probleem bij ranked is, dat als je top 3 pick bent, en je main is solotop, en de rest communiceert niet om te traden. Dat je wel gecounterpicked gaat worden, omdat je vroeg moet picken.

Volgens mij gaat dit tot redelijk hoog elo toe
Je kan natuurlijk ook een wat meer universele champ kiesen. Op die manier weet het enemy team niet welke lane je gaat spelen en wordt het al een stuk lastiger om te counterpicken. Denk bijvoorbeeld aan kennen, alistar, galio, vlad etc. etc.

Verwijderd

Gister een pot als volibear gespeeld, was top vs draven en darius. Speelde het (natuurlijk) wat terughoudend onder mijn toren maar beide heren waren aanvallend en maken de fout dat voli toch echt VEEL hp terug krijgt van ze passive, zonder echt veel moeite beide heren paar keer dood gekregen. Krijg idee dat de nieuwe heroes veel dmg doen maar tegen een HP hero die dmg kan doen toch echt moeite hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:29:
Gister een pot als volibear gespeeld, was top vs draven en darius. Speelde het (natuurlijk) wat terughoudend onder mijn toren maar beide heren waren aanvallend en maken de fout dat voli toch echt VEEL hp terug krijgt van ze passive, zonder echt veel moeite beide heren paar keer dood gekregen. Krijg idee dat de nieuwe heroes veel dmg doen maar tegen een HP hero die dmg kan doen toch echt moeite hebben.
Volibear is een van mn favorite junglers lately. Zijn passive bait inderdaad veel mensen tot minder verstandige zaken te ondernemen. Zijn w asap maxen en dan er maar op los bijten :p

Speel hem met ghost en koop +5boots, no escaping this!

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Laatste tijd weer eens wat potjes met Nasus gedaan, je moet wel geluk hebben met je matchup, anders kan je totaal niet farmen. Maar zodra je eenmaal een mooie Q farm heb wordt alleen maar mooier. Gister het geluk dat een match tot late game doorging ipv 20min surrenders. Dan is het toch erg vermakelijk als je met 1 Q 40% van de ad carry af slaat, enemy Varus wilde me proberen te killen maar toen die me staff op zn kop kreeg begon die toch maar te rennen :D

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:33:
[...]

Volibear is een van mn favorite junglers lately. Zijn passive bait inderdaad veel mensen tot minder verstandige zaken te ondernemen. Zijn w asap maxen en dan er maar op los bijten :p

Speel hem met ghost en koop +5boots, no escaping this!
speel je hem ghost? ik meestal toch wel flash, vooral omdat ik dan me Q start en met flash langs mobs flits en gewoon door charge op hem xD Vind verder erg grappig als de vijand liever achter hen mobs blijft dat je met R gewoon de mobs EN vijanden aardig wat dmg doet terwijl ze 'veilig' staan;)

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:22
Hebben jullie nog tips voor nautilus support?
Ik heb hem nu sinds de sale en vind het een van de leukere champions, heerlijk potje gisteren gehad met premade teemo!

Zie laaste normal game:
http://www.lolking.net/summoner/euw/26217125#history

Ik bouw eigenlijk standaard philo en hog, boots is afhankelijk, rylais bouw ik ook vrijwel altijd.
Maar verder heb ik totaal geen idee wat nu echt goed is op nautilus? Misschien dat iemand tips heeft?

(Overigens, vele bot games is voor First win te halen, heb namelijk weinig tijd!)

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 19:07
Ik heb de laatste tijd een probleempje met ranked, speel vaak AD Carry maar ik merk naarmate ik beter wordt in de rol ik meer games verlies (Eh?!). Zal uitleggen wat er gebeurt.

in de game, welke ad carry / support combinatie ik ook heb en tegenover me krijg dan ga ik in een bepaalde stijl spelen, Aggresief/passief maar altijd wel een gezonde combinatie tussen harrass en goed last hitten. Dit resulteerd 9 vd 10 keer een voorsprong, of minstens gelijk met de andere AD. Tot nu toe alles goed, echter nu komt het probleem. Soms wordt er door m'n support slecht geward wat resulteert in enorm veel ganks. Dus ik koop zelf maar wat wards en gooi ze neer, wat resulteert in dat ik weer achter kom te lopen op de andere AD aangezien hij/zij dat niet hoeft te doen.
Wat ik ook merk dat ondanks ik vraag aan de jungler om een gank als ik passief moet spelen dat hij ofwel gewoon niet komt (omdat het zo goed gaat op bot en mid/top ganks nodig heeft, omdat die de lane aan het verliezen is).

Uiteindelijk trek ik meestal aan het korste eind en als ik passief speel eindig ik meestal met een vrij slechte score kwa K/D in de lane fase, waardoor ik redelijk waardeloos midgame in ga en me kapot moet farmen om endgame nog wat te kunnen doen.

Wat zou ik nou anders kunnen doen om er zelf voor te zorgen dat ik beter midgame in ga als ad carry? Duidelijk is me ondertussen wel dat ik niet hoef te hopen op ondersteuning van m'n support of jungler de meeste keren.

Wowhead profiel

Nidhiki schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:33:
Laatste tijd weer eens wat potjes met Nasus gedaan, je moet wel geluk hebben met je matchup, anders kan je totaal niet farmen. Maar zodra je eenmaal een mooie Q farm heb wordt alleen maar mooier. Gister het geluk dat een match tot late game doorging ipv 20min surrenders. Dan is het toch erg vermakelijk als je met 1 Q 40% van de ad carry af slaat, enemy Varus wilde me proberen te killen maar toen die me staff op zn kop kreeg begon die toch maar te rennen :D
Hmm het meeste moeite heb ik gehad met champs die een dash hebben en flinke burst damage daarbij doen (Akali toen ze op haar sterkst was bijv.), maar in de meeste matchups moet farmen toch wel lukken als je je build goed doet. Met welke champions had jij moeite dan? KAn ik je wellicht wat tips geven over hoe je die kan aanpakken.

DrFlash schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:54:
<knip>

Wat zou ik nou anders kunnen doen om er zelf voor te zorgen dat ik beter midgame in ga als ad carry? Duidelijk is me ondertussen wel dat ik niet hoef te hopen op ondersteuning van m'n support of jungler de meeste keren.
Push af en toe je lane door en ga andere lanes ganken. Zeker als Ashe kun je met je arrow aardig makkelijk kills oppikken in de mid lane als die niet zo heel goed opletten.

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Vicarious schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:55:
[...]

Hmm het meeste moeite heb ik gehad met champs die een dash hebben en flinke burst damage daarbij doen (Akali toen ze op haar sterkst was bijv.), maar in de meeste matchups moet farmen toch wel lukken als je je build goed doet. Met welke champions had jij moeite dan? KAn ik je wellicht wat tips geven over hoe je die kan aanpakken.
Het begin is altijd het lastigste, maar als je Q hoog lvl is kan je ze mooi afschrikken en rustig door farmen.
Laatst had ik wel moeite met Jax, Renekton en Darius soms.
Ben benieuwd naar je tips, en misschien dat ik geen goede build gebruik.

Ik start vaak boots/pots of cloth/pots, daarna:
- Sheen
- Tabi/Mercs
- Glacial Shroud
- Trinity force
- Frozen heart
- Force of nature

Deze build doet mooie dmg als je tri force hebt, en later ben je ook nog lekker tanky

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

• DrFlash
Vicarious schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:57:
[...]

Push af en toe je lane door en ga andere lanes ganken. Zeker als Ashe kun je met je arrow aardig makkelijk kills oppikken in de mid lane als die niet zo heel goed opletten.
Dat gaat dus vaak niet, als ik bijv ashe/sona sta en de tegenstander corkie/blitz dan moet ik wel passief spelen, aggresief werkt daar gewoon niet want dan sta je na 10 minuten 0/5. Daar zit het probleem em ook. als ik een aggressieve support heb dan gaat het een stuk makkelijker. En dan ga ik ook redelijk sterk midgame in.

M'n laatste paar games:

Graves/janna vs MF/Blitz - kon ik redelijk aggresief spelen door de disengage mogelijkheden van janna, gewonnen.
Graves/Alistar vs Trist/Janna - Redelijk passief gespeeld, maar door alistar toch wat kills op kunnen pikken vlak bij de toren. - gewonnen
Draven/Sona vs Graves/Blitz - Super passief, sona is waardeloos in lane - verloren (wel met een score van 12/10 door eindgame)
Graves/Sona vs MF/Leona - Weer super passief, ook verloren (Overigens hier een echt waardeloze tryn jungler, die na 5 minuten 0/4 stond (2 kills weggegeven op botlane toen ik even back was))
Draven/Sona vs MF/Janna - weer super passief, ook verloren
Ashe/Soraka vs Vayne/Alistar - Redelijk in het midden tussen de torens gebleven, eindresultaat veel grotere farm als vayne door range verschil. game gewonnen
Graves/Blitz vs Sivir/Soraka - Redelijk aggresief kunnen spelen, maar achter elkaar ganks van mid-ahri uiteindelijk daardoor lane verloren.
Ashe/Soraka vs Blitz/Corkie - stond voor in lane kwa cs en een 0/0 score alsmede corkie. na zo'n 8 minuten achter elkaar ganks, eerst nocturne (e-jungler), gevolgd door veigar (e-mid), nocture, veigar, nocture+veigar. hierdoor stond ik na minuut 8 en tot minuut 15 ineens 0/6. in de tussentijd onze jungler en mid niet gezien. game uiteraard verloren.

Wowhead profiel

Verwijderd

Nidhiki schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:00:
[...]

Het begin is altijd het lastigste, maar als je Q hoog lvl is kan je ze mooi afschrikken en rustig door farmen.

- Sheen
- Tabi/Mercs
- Glacial Shroud
- Trinity force
- Frozen heart
- Force of nature

Deze build doet mooie dmg als je tri force hebt, en later ben je ook nog lekker tanky
Je bouwt wel een erg vroege sheen. Ik bouw hem meestal pas nadat ik shurelia, frozen heart boots en een negatron hebt.
Mijn tegenstander negeer ik gewoon en ik zeg dat de jungler beter andere lanes kan ganken tot ik minsten 6 ben.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nivali schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:45:
Hebben jullie nog tips voor nautilus support?
...

Ik bouw eigenlijk standaard philo en hog, boots is afhankelijk, rylais bouw ik ook vrijwel altijd.
Maar verder heb ik totaal geen idee wat nu echt goed is op nautilus? Misschien dat iemand tips heeft?
Rylais is eigenlijk slecht op Nautilus en al zeker op Nautilus support.
Veel te duur voor wat het doet en de passive van Rylais wordt slecht benut door Nautilus:

Q - Mini stun + door je passive root je ze toch weer na je eerste AA --> de slow is nauwelijks of niet merkbaar
W - procced de passive niet
E - AOE slow is beduidend slechter dan single target en stacking slows (E slowed al van zichzelf) geeft deminishing returns.
Ult - Slow vind plaats tijdens de knockup

In de meeste games zul je als support vrijwel hetzelfde bouwen vanwege de goud limitatie omdat je geen CS neemt. Raak je fed ga dan voor aura items, oracles, meer wards en defense, geen offense als support.
Wil je een toch persé een defensief item wat AP geeft ga dan eerder voor ROA.
Nidhiki schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:00:
[...]

- Sheen
- Tabi/Mercs
- Glacial Shroud
- Trinity force
- Frozen heart
- Force of nature

allright here we go. Jax en Renekton zijn inderdaad lastig want ze hebben een dash en behoorlijke burst damage. Darius ook, maar die is wat makkelijker als je zijn pull een beetje goed kunt ontwijken. Wat ik tegen ze zou doen is:
- Start cloth + 5. Early game zijn zij sterker en zullen ze je harassen. De armor vermindert hun damage, de pots zorgen voor sustain. IN het begin is je lifesteal laag. Probeer vooral je Q te farmen, harass is voor later
- Bij eerste B haal je boots, wat pots en ga je ASAP aan je frozen heart werken
- Ik vind het prettig om ook wat CDR, HP en MR te hebben, dus ik bouw dan meestal Spirit Visage. Geeft je ook extra sustain doordat je lifesteal passive en lifesteal ulti sterker wordt
- Hierna haal ik pas sheen.

Haal je sheen niet te vroeg. Dan ben je veel te squishy en het helpt je amper met je q-farm. Het belangrijkste in het begin is farmen en niet doodgaan zodat je in lane kan blijven.

Iedere keer dat ze erin jumpen om te traden moet je afwegen of je wither cast. Zeker op Jax is dat een erg lekkere spell. Jax wil veel auto-attacken en met wither + frozen heart valt hij supertraag aan waardoor je een 1v1 na een tijdje best kan hebben. Je level-volgorde is dus R > Q > W > E

[ Voor 9% gewijzigd door Vicarious op 08-06-2012 12:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:38:
[...]

speel je hem ghost? ik meestal toch wel flash, vooral omdat ik dan me Q start en met flash langs mobs flits en gewoon door charge op hem xD Vind verder erg grappig als de vijand liever achter hen mobs blijft dat je met R gewoon de mobs EN vijanden aardig wat dmg doet terwijl ze 'veilig' staan;)
Ik jungle hem enkel, lane hem niet, en hierbij verkies ik ghost. Vroeger nam ik flash, maar hij is veel bedreigender in de jungle met ghost. Ganks zijn vrijwel altijd een kill en is er weinig kans dat ze van je weglopen. Heb ook guides gezien met heal/smite, maar verkies de extra mobility, in laning phase zou ik dan wel de heal nemen.

@support items.

De laatste tijd beperk ik me op supportchamps tot enkel lvl 1 boots, philo & hog. De rest van itemspots zijn gereserveerd voor wards & oracle. Probeer ook telkens 2 stacks wards mee te hebben vanaf midgame.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 12:29 ]

• Rendiertje
Wat mij opvalt bij de teamcombo's die je noemt is dat je soms passief speelt terwijl je earlygame champs gebruitk, Graves is hier echt een mooi voorbeeld van...
Ashe Idem, als je tegen een vayne als Ashe speelt zou ik juist mijn early game advantage gebruiken om haar zo snel mogelijk te pakken...
Het kan natuurlijk ook zijn dat je supports hebt die gewoon niks doen en niet actief met de game spelen en dat is inderdaad heel frustrerend..

Je doet waarschijnlijk Soloq en dat raad ik sowieso niet aan op low-elo, weet niet wat voor Elo je hebt maar toch...

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:13
Ehm, wie heeft er zin om vanavond een aantal potjes te doen? gewoon 5 man premade normal blind / draft?

Bekijk | Join | Misschien | Spectate

• DrFlash
Rendiertje schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:37:
[...]

Wat mij opvalt bij de teamcombo's die je noemt is dat je soms passief speelt terwijl je earlygame champs gebruitk, Graves is hier echt een mooi voorbeeld van...
Ashe Idem, als je tegen een vayne als Ashe speelt zou ik juist mijn early game advantage gebruiken om haar zo snel mogelijk te pakken...
Het kan natuurlijk ook zijn dat je supports hebt die gewoon niks doen en niet actief met de game spelen en dat is inderdaad heel frustrerend..

Je doet waarschijnlijk Soloq en dat raad ik sowieso niet aan op low-elo, weet niet wat voor Elo je hebt maar toch...
Ja het gaat specifiek om solo queue, de reden dat ik passief moet spelen met bijv graves/sona is omdat sona early game echt waardeloos is (nog erger als je support ook niet weet hoe te spelen), dus wat je doet is je laat de lane naar je toe pushen zodat bijv blitzcrank weinig kan doen en je last hit bij de tower. vervolgens gebruik je de abilities als enemy champs bij je in de buurt komen, dan kan je ze dus niet killen. maar wel zonen terwijl je zelf onder je tower staat en daarmee een voordeel halen. (Ja ik last hit erg goed).

Vervelende is vaak wel, met vooral een blitzcrank in het enemy team is dat m'n support zo vaag gepakt wordt. Ik heb zelf weinig last van blitz maar doordat m'n support zo vaak gepakt wordt en of dood gaat of low hp komt sta ik veel alleen in de lane, dan kan je dus echt helemaal niks meer.

m'n elo was ~1250 is nu iets gezakt naar ~1200 door deze games. Maar soloq niet doen omdat je laag elo hebt slaat natuurlijk nergens op. dan kan niemand solo queue spelen.. want iedereen begint rond 1200

[ Voor 4% gewijzigd door DrFlash op 08-06-2012 12:49 ]

Wowhead profiel

• Rendiertje
Tsja, soloQ is soloQ
Maar als ik jou Graves zie pakken dan neem ik zelf sona niet...

Als je tegen blitzcrank zit en je ward de bosjes goed hoor je theoretisch gezien nooit gepakt te kunnen worden door zijn grab alleen als hij naar je toegesjeed komt dan en dan wil knockuppen is het anders...

Ik zelf speel standaard DuoQ in ranked , dat werk velen malen beter :)

Verwijderd

DrFlash schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:48:
[...]

Ja het gaat specifiek om solo queue, de reden dat ik passief moet spelen met bijv graves/sona is omdat sona early game echt waardeloos is (nog erger als je support ook niet weet hoe te spelen), dus wat je doet is je laat de lane naar je toe pushen zodat bijv blitzcrank weinig kan doen en je last hit bij de tower. vervolgens gebruik je de abilities als enemy champs bij je in de buurt komen, dan kan je ze dus niet killen. maar wel zonen terwijl je zelf onder je tower staat en daarmee een voordeel halen. (Ja ik last hit erg goed).

Vervelende is vaak wel, met vooral een blitzcrank in het enemy team is dat m'n support zo vaag gepakt wordt. Ik heb zelf weinig last van blitz maar doordat m'n support zo vaak gepakt wordt en of dood gaat of low hp komt sta ik veel alleen in de lane, dan kan je dus echt helemaal niks meer.

m'n elo was ~1250 is nu iets gezakt naar ~1200 door deze games. Maar soloq niet doen omdat je laag elo hebt slaat natuurlijk nergens op. dan kan niemand solo queue spelen.. want iedereen begint rond 1200
Je kan vrijwel altijd beter je lane pushen dan hit je eerder level 2 en kan je keihard bursten.
Ook zal het voor blitz moeilijk zijn om te hooken als je pusht want je kan gewoon achter je minions blijven staan. Als je veel meer minions hebt dan de tegenstander win je trades ook makkelijk omdat op laag level de minions relatief veel damage doen.
Ook is sona early game helemaal niet slecht qua damage met Q zeker omdat je er zelf ook ad van krijgt.

• MichelC231
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Vicarious schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:14:
[...]

allright here we go. Jax en Renekton zijn inderdaad lastig want ze hebben een dash en behoorlijke burst damage. Darius ook, maar die is wat makkelijker als je zijn pull een beetje goed kunt ontwijken. Wat ik tegen ze zou doen is:
- Start cloth + 5. Early game zijn zij sterker en zullen ze je harassen. De armor vermindert hun damage, de pots zorgen voor sustain. IN het begin is je lifesteal laag. Probeer vooral je Q te farmen, harass is voor later
- Bij eerste B haal je boots, wat pots en ga je ASAP aan je frozen heart werken
- Ik vind het prettig om ook wat CDR, HP en MR te hebben, dus ik bouw dan meestal Spirit Visage. Geeft je ook extra sustain doordat je lifesteal passive en lifesteal ulti sterker wordt
- Hierna haal ik pas sheen.

Haal je sheen niet te vroeg. Dan ben je veel te squishy en het helpt je amper met je q-farm. Het belangrijkste in het begin is farmen en niet doodgaan zodat je in lane kan blijven.

Iedere keer dat ze erin jumpen om te traden moet je afwegen of je wither cast. Zeker op Jax is dat een erg lekkere spell. Jax wil veel auto-attacken en met wither + frozen heart valt hij supertraag aan waardoor je een 1v1 na een tijdje best kan hebben. Je level-volgorde is dus R > Q > W > E
Champs waar je als nasus top problemen (ie bijna onmogelijk om tegen te winnen) mee zult hebben:
Kennen
Vlad
Irelia
Riven
Kayle
Darius
Jax
Rumble
Olaf
Warwick (hangt van zijn build af)
Udyr
Corki
Graves
Volibear
Teemo!!!
Renekton
Garen
Wukong

Champs waar je wel redelijk tegen kan lanen:
Chogath
Gangplank
Jarvan
Malphite
Pantheon
Shen
Tryndamere
Yorick

Zoals je kunt zien, heeft het niet echt nut om Nasus te leren spelen. Zoals die nu is, is hij gewoon te zwak om tegen veel populaire top laners to spelen. Wat je vaak dan ook zult gaan zien is dat Nasus helemaal gezoned gaat worden, en afhankelijk van de champ zul je zelfs onder je eigen tower moeite hebben met farmen (denk aan de ranged champs zoals teemo, kayle en corki)
Dit is trouwens alleen zo voor ranked, als je Nasus gewoon leuk vindt is dat verder prima om hem in normals te spelen.

• DrFlash
Damage inderdaad niet super slecht op sona's q, echter, haar w is echt een slechte heal vergeleken bij bijv soraka, waarbij de q dmg ook hoger is en de range op auto attacks ook hoger. Ik sta ook liever met een soraka ondanks de wat hogere cooldowns van abilities. Uiteindelijk zijn zowel soraka als sona redelijk passieve supports, wat niet erg is maar dan moet wel de heal goed zijn.

Wowhead profiel

Verwijderd

MichelC231 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:55:
[...]

Chogath
Gangplank
Jarvan
Malphite
Pantheon
Tryndamere
Irelia
Garen
Nidalee
Van al deze champs win je imo vrij makkelijk met nasus, als die dus voor jou gepicked worden heb je echt wel een monstelijk goede champ. Gezien je 2 champions tegelijk kan pakken in teamfights met nasus. Je withered de adcarry/bruiser en je charged de ap carry.

Corki of Graves top heb ik 2000 ranked games season 2 nog nooit gezien.
Maar nasus firstpicken is inderdaad vragen om problemen. Als counterpick tegen auto attackers is hij wel zeer viable.
[...]

Champs waar je als nasus top problemen (ie bijna onmogelijk om tegen te winnen) mee zult hebben:
Kennen
Vlad
Irelia
Riven
Kayle
Darius
Jax
Rumble
Olaf
Udyr
Corki
Graves
Volibear
Teemo!!!
Renekton
Garen
Wukong

Chogath
Gangplank
Jarvan
Malphite
Pantheon
Shen
Tryndamere
Yorick

Zoals je kunt zien, heeft het niet echt nut om Nasus te leren spelen. Zoals die nu is, is hij gewoon te zwak om tegen veel populaire top laners to spelen. Wat je vaak dan ook zult gaan zien is dat Nasus helemaal gezoned gaat worden, en afhankelijk van de champ zul je zelfs onder je eigen tower moeite hebben met farmen (denk aan de ranged champs zoals teemo, kayle en corki)
Dit is trouwens alleen zo voor ranked, als je Nasus gewoon leuk vindt is dat verder prima om hem in normals te spelen.
Misschien ligt het aan het feit dat Nasus mijn eerste champ was en ik er dus in vergelijking met mijn andere champions dus bovengemiddeld goed mee ben, maar de meeste matchups kan ik prima hebben. De ranged AD carries zijn vervelend ja, maar dat zijn ze voor elke melee top. Bovendien zie je die daar niet zo gek vaak. Maar Irelia, Kennen, Jax bijv. ben ik regelmatig tegengekomen en heb ik zonder al teveel problemen de lane uitgepest. Teemo, Riven en Olaf zijn denk ik wel echt problematisch. Teemo vanwege de blind, Riven heeft insane damage EN dashes en Olaf heeft true damage en een ult die jouw wither countert.

Verwijderd

Ik pick standaard nasus of malphite tegen irelia. Die heeft geen schijn van kans tegen deze champs de attack speed slows zijn gewoon to much. Ze heeft geen poke op haar ult na en als haar AS is geslowed kan ze niet traden. Tegen de tijd dat dat afgelopen is moet je al lang veilig kunnen zijn.

• Rendiertje
Vicarious schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:09:
[...]
Misschien ligt het aan het feit dat Nasus mijn eerste champ was en ik er dus in vergelijking met mijn andere champions dus bovengemiddeld goed mee ben, maar de meeste matchups kan ik prima hebben. De ranged AD carries zijn vervelend ja, maar dat zijn ze voor elke melee top. Bovendien zie je die daar niet zo gek vaak. Maar Irelia, Kennen, Jax bijv. ben ik regelmatig tegengekomen en heb ik zonder al teveel problemen de lane uitgepest. Teemo, Riven en Olaf zijn denk ik wel echt problematisch. Teemo vanwege de blind, Riven heeft insane damage EN dashes en Olaf heeft true damage en een ult die jouw wither countert.
Een goeie Jax pakt je ook wel denk ik.
Nasus is een hero die erg veel farm nodig heeft (q + items) jax idem als jax trinity heeft is hij unstopable...

• MichelC231
Vicarious schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:09:
[...]
Zonder beledigend over te willen komen, denk ik dat het meer aan de elo ligt. Jax zijn burst komt niet van zijn attack speed in de early levels (early is wanneer Nasus zwak is). Die komt van zijn jump/empower combo. Als je wil traden wanneer hij dit doet zal hij zijn stun chargen. Een redelijke jax zal altijd van Nasus winnen.

Irelia weet ik niet zeker, denk dat haar damage gewoon te veel is, je kunt inderdaad wither gebruiken om een beetje damage te stoppen maar dit kun je niet constant blijven doen, dit gaat je Q farm kosten. En als je wither niet gebruikt zal irelia's truedamage gewoon te veel zijn.

Kennen die zijn W maxed zou een nasus heel effectief moeten kunnen zonen. Door w als eerst te maxen heb je een goede combinatie van fysieke en magic damage, die niet te ontwijken is zoals zijn shuriken (Q skill)

[ Voor 32% gewijzigd door MichelC231 op 08-06-2012 13:48 ]

MichelC231 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:47:
[...]

Zonder beledigend over te willen komen, denk ik dat het meer aan de elo ligt. Jax zijn burst komt niet van zijn attack speed in de early levels (early is wanneer Nasus zwak is). Die komt van zijn jump/empower combo. Als je wil traden wanneer hij dit doet zal hij zijn stun chargen. Een redelijke jax zal altijd van Nasus winnen.

Irelia weet ik niet zeker, denk dat haar damage gewoon te veel is, je kunt inderdaad wither gebruiken om een beetje damage te stoppen maar dit kun je niet constant blijven doen, dit gaat je Q farm kosten. En als je wither niet gebruikt zal irelia's truedamage gewoon te veel zijn.

Kennen die zijn W maxed zou een nasus heel effectief moeten kunnen zonen. Door w als eerst te maxen heb je een goede combinatie van fysieke en magic damage, die niet te ontwijken is zoals zijn shuriken (Q skill)
Ik vat het ook niet op als belediging. Ik ben gewoon your average lol-speler met 1250 elo en weet dat er voldoende ruimte voor verbetering is. Maargoed, op zich heb je gelijk: een jax wint zeker early game van nasus. Ik ben dan ook niet bang om in de eerste 1 a 2 waves wat farm mis te lopen en de wave naar mn toren te laten pushen. Zodra ik onder mn tower zit ben ik toch een stuk veiliger voor zn jump-combo en kan ik dus farmen. Als hij me toch harasst met zijn jump heal ik dat er met mijn Q + lifesteal passive + health pots redelijk vlotjes weer bij. Vanaf dat ik mijn ulti heb word ik gevaarlijk voor Jax. Tijdens die stun lifesteal ik door met ult en met die Q doe ik flinke damage. Tegelijk wordt zijn AS flink verminder door wither. Het zal vast niet altijd werken, maar ik heb tot nu toe tegen 3 jaxen gespeeld en 3x mn lane gewonnen.

Kennen: Op zich heb je ook daar geljik, maar de meesten zijn niet zo slim om eerst W te maxen en gaan eerst voor Q. Nouja, als Nasus is dat niet zo'n probleem. Alleen vanaf lvl 6 even goed oppassen voor zijn ulti + ignite.

Irelia heb ik nog totaal geen moeite mee gehad.

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
DrFlash schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:48:
[...]
Ja het gaat specifiek om solo queue, de reden dat ik passief moet spelen met bijv graves/sona is omdat sona early game echt waardeloos is
Sona haar voornaamste positieve punt is net dat ze early game sterk is door hoge harass van Q+AA.

Dat even terzijde het feit dat ze een zwakke support is.

Streaming History

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

speedzor schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:01:
[...]

Sona haar voornaamste positieve punt is net dat ze early game sterk is door hoge harass van Q+AA.

Dat even terzijde het feit dat ze een zwakke support is.
Sona kies ik, als ik support speel, primair vanwege die early game harass inderdaad. En een beetje voor de utility van haar speed boost en vooral de ultimate. Haar ultimate is wel een van de sterkste van de supports, vind ik. :) Als support zelf is ze qua healing/bescherming van de carry inderdaad niet zo goed. Je zult dus moeten lanen met een carry die zichzelf kan redden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 10:55
[...]

Kennen
Vlad
Irelia
Riven
Kayle
Darius
Jax
Rumble
Olaf
Udyr
Corki
Graves
Volibear
Teemo!!!
Renekton
Garen
Wukong

Chogath
Gangplank
Jarvan
Malphite
Pantheon
Shen
Tryndamere
Yorick

PANTHEON? Die spartaan countert Nasus het hardst zowat.

Verwijderd

Off-topic van alles:

Twee potjes Alistar jungle gerold, wat een baas.
5/7/20
1/4/17
En dat zegt een boel. Ik was al een hele tijd op zoek naar een champ waar ik goed mee uit de voeten kon met junglen. Het verhaal begon bij Tryndamere, dat was geen succes. Na lang aandringen weer jungle geprobeerd. Random lock-in was Xin Zhao, dat ging allicht al beter maar nog steeds ruk. Fiddlesticks next, puur gekocht voor de Surprise Party skin, ik speel de champ alleen nog maar in bot-games, vind 'm te squishy voor mijn speelstijl.
Toen wees een maat van mij me naar Alistar, en dit is perfect. Ik kan nu zowaar wat betekenen voor mijn team.

Een vraag, eerste game speelde ik met smite/flash, tweede game met smite/ghost. Ik vind de ghost ganks fijner dan flash ganks. Ik begin met boots 3 pots en zit dan al op 385MS (MS quits), en met ghost ren ik de AD carry sowieso al ver uit. Maar met flash kan je ze weer verrassen over muurtjes. Thoughts?

• MichelC231
nukidin247 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:45:
[...]

Niet echt, pantheon heeft eigenlijk alleen zijn spearshot waar die nasus mee kan lastig vallen. De overige spells kosten te veel mana om me te harrassen. Dus wat dat betreft is het eigenlijk gewoon net zoals gangplank met zijn parley. Dat kun je als Nasus met armor runes en defense masteries makkelijk hebben.

• djengizz
  • Niet online
nukidin247 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:45:
34 armor rune page en glacial shroud rushen says hi :P

Maar serieus, zelfs al verliest hij early (en dat zal vast gebeuren), als hij defensief speelt philo gaat en tower hugged heeft hij toch een autowin late game? Niet veel wat panth daaraan kan doen volgens mij.

• MichelC231
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:02:
Off-topic van alles:

Twee potjes Alistar jungle gerold, wat een baas.
5/7/20
1/4/17
En dat zegt een boel. Ik was al een hele tijd op zoek naar een champ waar ik goed mee uit de voeten kon met junglen. Het verhaal begon bij Tryndamere, dat was geen succes. Na lang aandringen weer jungle geprobeerd. Random lock-in was Xin Zhao, dat ging allicht al beter maar nog steeds ruk. Fiddlesticks next, puur gekocht voor de Surprise Party skin, ik speel de champ alleen nog maar in bot-games, vind 'm te squishy voor mijn speelstijl.
Toen wees een maat van mij me naar Alistar, en dit is perfect. Ik kan nu zowaar wat betekenen voor mijn team.

Een vraag, eerste game speelde ik met smite/flash, tweede game met smite/ghost. Ik vind de ghost ganks fijner dan flash ganks. Ik begin met boots 3 pots en zit dan al op 385MS (MS quits), en met ghost ren ik de AD carry sowieso al ver uit. Maar met flash kan je ze weer verrassen over muurtjes. Thoughts?
Met flash heb je meer utility, kun je bijvoorbeeld een teamfight initiaten, hiervoor is ghost te voorspelbaar en dus niet geschikt. En zoals je al aangeeft geeft flash ook utility in de vorm dat je over walls heen kunt. Maar als ik zo kijk naar wat je leuk vindt, een beetje tanky met goede ganks dan zou ik ook eens moakai en/of nautilus proberen. Hebben ook veel cc en sterke ganks.

Verwijderd

MichelC231 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:00:
[...]

Met flash heb je meer utility, kun je bijvoorbeeld een teamfight initiaten, hiervoor is ghost te voorspelbaar en dus niet geschikt. En zoals je al aangeeft geeft flash ook utility in de vorm dat je over walls heen kunt. Maar als ik zo kijk naar wat je leuk vindt, een beetje tanky met goede ganks dan zou ik ook eens moakai en/of nautilus proberen. Hebben ook veel cc en sterke ganks.
Ja, dat is dus waar ik mee zit. Ik vind ghost early game (lane phase etc etc) fijner, maar end game vind ik flash juist weer fijner. Had mijn eerste game bij de derde toren (eerste inside base) dat ik over het muurtje heen flashte en de Ashe ons team in duwde. Win actie natuurlijk, maar met ghost kan dat niet.
Nautilus zit ik ook vaker naar te kijken, Maokai ben ik nog niet zo van overtuigd to be honest. Misschien dat iemand mij hiervan kan overtuigen middels een goed filmpje?

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Nieuwe update voor de Public Beta Environment:

http://euw.leagueoflegend.../showthread.php?p=7548799
http://i.imgur.com/YGZJU.png

Riot gaat (waarschijnlijk) ARAM beter ondersteunen, om te beginnen door The Proving Grounds (de tutorial map met Ashe) speelbaar te maken in custom games voor maximaal 5v5.

Epische nieuwe Scorched Earth Xerath skin <3 (video)
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/25ph004.jpg
Tevens een Foxfire Ahri skin (video), al wat langer bekend, weet niet of die in dit topic al was langsgekomen.

Verder is flink wat artwork vervangen door de Chinese versies, voor de classic skins betekent dat dus ook nieuwe champion icons:

Akali - Crimson; All-star; Nurse; Blood Moon
Alistar - Golden
Amumu - Classic
Caitlyn - Classic; Resistance; Sheriff
Dr. Mundo - Classic
Jax - Classic; The Mighty; Vandal; Angler (klein verschil); PAX (idem)
Pantheon - Classic (zonder zichtbaar gezicht); Myrmidon; Ruthless; Full Metal (zonder logo natuurlijk)
Renekton - Classic; Bloodfury (lijkt nieuwe artwork te zijn)
Teemo - Classic (lijkt ook nieuw); Badger
Tristana - Riot Girl; Earnest Elf; Firefighter
Twisted Fate - Classic; PAX; Jack of Hearts; The Magnificent; Tango
Warwick - Classic; Grey
Xin Zhao - Classic; Imperial
Zilean - Old Saint

[ Voor 1% gewijzigd door the Virtual op 09-06-2012 05:30 . Reden: Skin Spotlights toegevoegd ]

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 14:41
iedereen password maar weer veranderen... om 4.40 am vannacht mailtje ontvange:

Greetings Summoner,

Keeping your information secure is very important to us. That's why we're sorry to inform you that some of the account information you provided us may have been accessed by hackers. Most critically, some players' email address, encrypted account password, and date of birth. No payment or billing information of any kind was accessed.

As a safety precaution, please change your account passwords by logging in to euw.leagueoflegends.com and visiting the "my account" page (linked in the upper-right hand corner of the page after login). If you use the same password for accounts on other services, you should change those passwords as well.

For your security, the URL above isn't clickable. If you need to access your account, type the URL in directly. On that note, please be extra vigilant about emails you receive, especially if those emails contain attachments or links.

We're keeping this note short, but have created a forum post with much more information and the latest official updates on this situation at euw.leagueoflegends.com/board within the announcements forum.

We apologize for the inconvenience, and appreciate your immediate attention to resetting your password.

The League of Legends Security Team

Verwijderd

Net gelezen idd, goed dat ze er zo snel bij zijn maar eigenlijk wel slordig dat het kan gebeuren al weet ik niet in hoevere het te voorkomen is natuurlijk.

@ proving grounds map

OH YEAH, Bring it on!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:30
Ik heb de mail nog niet ontvangen en moest het nieuws horen via twitter
dat vind ik dan wel weer jammer

[ Voor 18% gewijzigd door ocwil op 09-06-2012 12:15 ]

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Verwijderd

Stond ook gewoon op de frontpage van LoL hoor

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2012 12:20 ]

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
Net zelf potje ARAM gedaan op PBE, ik faalde een beetje maar ik heb daar 170 ping en dat is best kut xD

Hier video:

http://nl.twitch.tv/jeffroiscool/b/320885119#

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Verwijderd

ook een gespeeld, had kassa, nog nooit mee gespeeld xD

Maar ik vind het fantastisch. Eindelijk dedicated ARAM. Enigste puntje van kritiek is dat ik graag wil zien dat je wel kan healen/kopen als de inhib down is

Verwijderd

Weet iemand een link naar een HQ stream van MLG?

Verwijderd

HQ stream is er niet, moet je voor betalen, 20 dollar geloof ik

De 480p stream is nu wel goed, gisteren was het blijkbaar een stuk slechter

• MichelC231
Heb een vermoeden dat ik niet meer de enige (1 van de zeer weinige) zal zijn in ranked die Kayle speelt, nu Dyrus Kayle heeft gebruikt tegen CLG.eu en er zo hard mee heeft gewonnen, CLG.eu heeft in de twee games erna Kayle gebanned.

Bevestigd mijn vermoeden dat Kayle een van de champs is die erg sterk is, maar gewoon niet wordt gespeeld.

Verwijderd

Kayle top hoor je al een flinke tijd veel over. Na de buff is ze zo sterk geworden, niet de beste support maar als de heal verder gebuffed word is ze gewoon OP voor top. Denk wel dat het nu al helemaal FoTM word

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Ja ik speel al een tijdje Kayle AD top en dat werkt als een tierelier. Eigenlijk kan je elke top champion wel aan behalve Jax (Die maakt gehakt van je met zijn gap closer + stun).

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 20:37

Snappie88

Mr. Hollywood

Xerath z'n nieuwe skin episch noemen, maar die van Ahri alleen maar in een linkje posten... Jij speelde vroeger zeker met Barbies? :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hbZL3.jpg

Tetten :9
Jeffroiscool schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 17:30:
Net zelf potje ARAM gedaan op PBE, ik faalde een beetje maar ik heb daar 170 ping en dat is best kut xD

Hier video:

http://nl.twitch.tv/jeffroiscool/b/320885119#
Goed dat ze dit eindelijk gaan doen! Overigens ook een leuke match om naar te kijken, ging behoorlijk gelijk op terwijl de teamcomps ver uit elkaar waren :Y

Surfin' paradise!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11 14:17

FikkieHo

Wokmaster

Bij welke skin van haar zijn er geen tetten :P

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Verwijderd

MichelC231 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 00:42:
Heb een vermoeden dat ik niet meer de enige (1 van de zeer weinige) zal zijn in ranked die Kayle speelt, nu Dyrus Kayle heeft gebruikt tegen CLG.eu en er zo hard mee heeft gewonnen, CLG.eu heeft in de twee games erna Kayle gebanned.

Bevestigd mijn vermoeden dat Kayle een van de champs is die erg sterk is, maar gewoon niet wordt gespeeld.
Probeer al minstens een maand mensen hier aan de Kayle te krijgen maar niemand is geloof ik erg geintreseerd :P. Denk dat er eerst een pro moet zijn die er ook achterkomt dat hij een stuk te sterk is.
Enige counters zijn jax, yorick en panth.
Wukong, malph en fiora geef ik ook wel een kans maar daar heb ik nog nooit tegen gespeeld.
Picks als olaf, riven, udyr,ww verliezen in ieder geval gigantisch hard.

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:23
Ik speel met enige regelmaat kayle. Soms met grote moeite. Wel eens gepushed om alsnog support te gaan: vervolgens zaten we met drie bot en twee solotop. Mocht ik naar mid. En won de lane. Kayle kan goed winnen. Maar ook snoeihard denied worden. Als kayle zijnde ben je iets meer dan gemiddeld afhankelijk van je teamgenoten... En volgens mij is kayle een godDES. Als in vrouwelijk. Kayle hij noemen is dan wat dom :>

Verwijderd

Zojuist gedwongen ryze support te gaan (ik pak ryze vs vlad, genius pakt ahri na mij en roept dat ik bot moet >_>)

maar dankzij mijn masteries (gp/10) en 3 gp/10 items kon ik gewoon een Frozen heart en een BV bij elkaar harken. op dat punt stond ik geloof ik 1/7/20, een stuk beter als enemy support en we hebben de game gewoon gewonnen. Had uiteindelijk nog meer gold als vlad ook, als ik mijn runes en masteries er echt helemaal op had aangepast hadden we nog makkelijker kunnen winnen. Ryze support is best sterk

Daarna nog hard gecarried met teemo in een normal, geen enkele keer dood gegaan, de rage in het enemy team was overduidelijk op mij gericht xD

• MichelC231
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:30:
[...]

Probeer al minstens een maand mensen hier aan de Kayle te krijgen maar niemand is geloof ik erg geintreseerd :P. Denk dat er eerst een pro moet zijn die er ook achterkomt dat hij een stuk te sterk is.
Enige counters zijn jax, yorick en panth.
Wukong, malph en fiora geef ik ook wel een kans maar daar heb ik nog nooit tegen gespeeld.
Picks als olaf, riven, udyr,ww verliezen in ieder geval gigantisch hard.
Eerlijk gezegd nooit problemen met Jax gehad, pant vermoed ik ook niet. Jax moet je gewoon vanaf lvl 1 onder druk zetten, wat je hierbij kan helpen is het doen van de wolf camp of wraith camp voordat je naar je lane gaat (vraag wel even je jungler of dit ok is) Dit zal je hoogstens 150/200 health kosten en 1 á 2 minions in lane. Dit betekent gewoon dat je veel eerder lvl 2 haalt dan je tegenstander en dat je die op deze manier als nog makkelijk kunt verslaan.

En Yorick is gewoon een plaag om tegen te spelen in top lane, hier heb je hele specefieke counters voor nodig als Chogath, Nasus en Trundle. Of gewoon vragen om een gank, Yorick heeft geen natuurlijke escapes en met de ongelooflijke hoge base damage van Kayle zonder items moet bijna elke gank wel een kill opleveren of yorick moet tenminste een summoner spell gebruiken. Hetgeen betekent dat hij bij de eerst volgende gank alsnog dood gaat.

Nog een voordeel van Kayle is dat tegenstanders niet specifiek tegen jouw damage kunnen counteren, je doet zowel magic als physical damage, als ik na 20 games kijk naar de balans tussen deze 2 dan is dit bijna 50/50. Dus alleen armor of alleen magic resistance stacken gaat ze niet helpen. En als je dan toch ziet dat ze 1 van de 2 stacken dan ga je meer de richting op van de damage waar ze zich niet tegen verdedigen.

Indien armor stacking -> witsend/ionic spark/malady/madreds bloodrazer
indien mr stacking -> doran blades/phantom dancer/infinity edge/black cleaver/ blood thirster/ ghostblade
Een must item is trinity force, dit is gewoon zo goed op Kayle dat je dit bijna elke game wel moet hebben, zijn gevallen waar dit niet kan (het is erg duur)
wheez50 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:45:
Ik speel met enige regelmaat kayle. Soms met grote moeite. Wel eens gepushed om alsnog support te gaan: vervolgens zaten we met drie bot en twee solotop. Mocht ik naar mid. En won de lane. Kayle kan goed winnen. Maar ook snoeihard denied worden. Als kayle zijnde ben je iets meer dan gemiddeld afhankelijk van je teamgenoten... En volgens mij is kayle een godDES. Als in vrouwelijk. Kayle hij noemen is dan wat dom :>
Ik kan me niet vinden in de statement dat Kayle snoeihar denied kan worden, ze is vaak juist degene die de tegenstander denied. Ben bang dat als je vaak denied wordt als Kayle zijnde, je toch iets verkeerd doet.

[ Voor 14% gewijzigd door MichelC231 op 10-06-2012 16:39 ]

Verwijderd

Op moment bezig met een hele uitgebreide Rumble Guide (Die is bij lange na nog niet af), kreeg als feedback grapje van een maatje de opmerking waarom er geen Jungle Rumble in te vinden is?

Nou bij deze ben ik gaan proberen en tot 3x toe is dit zeer succesvol (Wel bij normal games).
Dit is de mooiste score die ik tot zover heb kunnen krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/8460955/1024/Anonymous/RumbleJungle.png

Runes:
Voor men Runes heb ik eigenlijk men normale top lane runes gepakt, mogelijk kan Rumble efficienter worden met andere runes.
Greater Marks of insight (8.55 Magic pen)
Greater Seal of Resilience (12.69 Armor)
Greater Glyph of Force (27.54 AP @ Level 18)
Greater Quintessence of Potency (14.95 AP)

Masteries:
Standaard 21-09-00 Masteries, Alleen bij Defense gekozen voor Tough Skin ipv Resistance.
Mogelijk dat een 09-21-00 setup beter werkt op Rumble, voor nader onderzoek gelaten!
Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/8461033/1024/Anonymous/RumbleJungle2.png

Start en verloop:
Q -> Flamespitter & Boots + 3 Pots
Wolves met damage hulp
Blue met damage hulp
Wraiths en Golems
--- Vanaf hier heb je geen hp pots meer en 50% HP over, top lane low HP? gank anders B
Kocht van het geld wat ik had een Cloth armor en 5 pots
Mid en Top gank, back -> Doran's Shield + Ninja Tabi + pots
Item build: Ninja Tabi - Dorans Shield - Hextech revolver - Giant belt (into Rylai) - Negatron Cloak (into Abyssal) - wota afmaken - optional: Rabadon / Hourglass / QSS / Sunfire Cape etc

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Snappie88 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:02:
[...]

Xerath z'n nieuwe skin episch noemen, maar die van Ahri alleen maar in een linkje posten... Jij speelde vroeger zeker met Barbies? :P

[afbeelding]

Tetten :9
Als dat je voornaamste reden is, kun je net zo goed de standaard skin gebruiken. :P

De skin is ook zeker net zo goed episch, maar was al een week geleden op Reddit gepost, meestal vindt dat dan ook wel tijdig zijn weg hier naartoe. Wist niet of die al gepost was, heb haar er toch maar bijgezet mocht dat niet zo zijn. (Ik loop wat achter met het topic lezen, ben bijna klaar met deel 6. :') )

Verwijderd

De nieuwe ahri skin vind ik niet heel geweldig, ziet er leuk uit maar alleen de ult attack heeft aangepaste kleuren. De Q wilden ze niet doen omdat die kleur belangrijk is in game maar imo maakt het niets uit of hij van blauw naar groen gaat of van rood naar groen

spirit fire kunnen ze iig makkelijk veranderen

Verwijderd

MichelC231 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:36:
[...]

Eerlijk gezegd nooit problemen met Jax gehad, pant vermoed ik ook niet. Jax moet je gewoon vanaf lvl 1 onder druk zetten, wat je hierbij kan helpen is het doen van de wolf camp of wraith camp voordat je naar je lane gaat (vraag wel even je jungler of dit ok is) Dit zal je hoogstens 150/200 health kosten en 1 á 2 minions in lane. Dit betekent gewoon dat je veel eerder lvl 2 haalt dan je tegenstander en dat je die op deze manier als nog makkelijk kunt verslaan.

En Yorick is gewoon een plaag om tegen te spelen in top lane, hier heb je hele specefieke counters voor nodig als Chogath, Nasus en Trundle. Of gewoon vragen om een gank, Yorick heeft geen natuurlijke escapes en met de ongelooflijke hoge base damage van Kayle zonder items moet bijna elke gank wel een kill opleveren of yorick moet tenminste een summoner spell gebruiken. Hetgeen betekent dat hij bij de eerst volgende gank alsnog dood gaat.

Nog een voordeel van Kayle is dat tegenstanders niet specifiek tegen jouw damage kunnen counteren, je doet zowel magic als physical damage, als ik na 20 games kijk naar de balans tussen deze 2 dan is dit bijna 50/50. Dus alleen armor of alleen magic resistance stacken gaat ze niet helpen. En als je dan toch ziet dat ze 1 van de 2 stacken dan ga je meer de richting op van de damage waar ze zich niet tegen verdedigen.

Indien armor stacking -> witsend/ionic spark/malady/madreds bloodrazer
indien mr stacking -> doran blades/phantom dancer/infinity edge/black cleaver/ blood thirster/ ghostblade
Een must item is trinity force, dit is gewoon zo goed op Kayle dat je dit bijna elke game wel moet hebben, zijn gevallen waar dit niet kan (het is erg duur)

[...]

Ik kan me niet vinden in de statement dat Kayle snoeihar denied kan worden, ze is vaak juist degene die de tegenstander denied. Ben bang dat als je vaak denied wordt als Kayle zijnde, je toch iets verkeerd doet.
Je pusht lane heel hard als je vanaf level 1 super agressief jax gaat harassen, dat is vragen om gigantisch hard geganked te worden. Als je het safe wilt spelen kan je hem vrijwel niet denyen voordat je een ward hebt en tegen die tijd heb je gewoon een lastige matchup tegen een goede jax.

Counters voor yorick zijn in ieder geval niet nasus en trundle, nasus heeft een superslappe early game en dus word je gewoon volledig gedenyed. Bij trundle is het wel leuk dat je passive werkt op die ghouls maar dat is misschien 3 hp per ghoul terwijl het véél meer damage doet.

Triforce is een waardeloos item op kayle je hebt helemaal geen korte cd skills. + het is het duurste item in game bouw dit nooit. Je moet gewoon altijd voor een full ad build gaan met IE PD en LW dat is veel efficienter dan die on hit items.

Als je tegenstander armor stacked kan je W maxen en een PD first gaan, indien hij mr koopt zou ik voor IE + Q max gaan.

Verwijderd

Nasus geen counter tegen Yorick?

keiharde counter, start met defensive runes en masteries (armour en MR)

Rush MR omdat W en E magic dmg doen en daar zal de meeste harras vandaan komen. Als je wat MR hebt (chalice of harmony bijvoorbeeld) gewoon rustig onder je turret je Q gaan farmen. Op deze manier win je de lane misschien niet 100% in CS en ook kills zullen er niet veel vallen maar Nasus scaled veel harder naar lategame en iedere harras van yorick hela je gewoon gelijk weer terug terwijl je zelf alleen maar sterker word

Enige wat ik denk als ik nasus vs yorick sta is: FOOL, U ONLY MAKE ME STRONGER!!!!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Spel staat al een tijdje op mijn Macbook, maar nu vanaf vandaag (en gister) pas echt gaan spelen. Ben een total noob, zelfs tegen AI kan ik niet winnen (komt wss ook door medespelers) maar ik merk dat dit spel niet zomaar te handlen is.

Wat raden jullie me aan om te spelen, die turrent man, die vond ik wel aardig ,maar daar kan je zo weinig mee doen, als in je bent te afhankelijk van je team. Close combat vind ik leuk maar is echt moeilijk. En qua kopen, voor leven gaan of voor attack power?

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:20
The Great HooD schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:29:
Spel staat al een tijdje op mijn Macbook, maar nu vanaf vandaag (en gister) pas echt gaan spelen. Ben een total noob, zelfs tegen AI kan ik niet winnen (komt wss ook door medespelers) maar ik merk dat dit spel niet zomaar te handlen is.

Wat raden jullie me aan om te spelen, die turrent man, die vond ik wel aardig ,maar daar kan je zo weinig mee doen, als in je bent te afhankelijk van je team. Close combat vind ik leuk maar is echt moeilijk. En qua kopen, voor leven gaan of voor attack power?
Het beste advies is eigenlijk om gewoon guides door te lezen voor de champion die je wilt spelen, zo leer je wat meer over de spells en vooral over item keuze, je vindt altijd wel guides door gewoon bijvoorbeeld ''Ashe guide'' te googlen, keuzes zat krijg je dan.

Qua champions kan je eigenlijk het beste een paar 450 IP champs kopen, ze zijn goedkoop en je leert er meerdere rollen mee te spelen, champions als Ashe (AD bot lane) en Annie (AP mid lane) zijn bijvoorbeeld wel leuk om mee te starten maar je kan dus eigenlijk beter even zelf kijken welke je het leukste lijkt en dan een keuze maken.

De gratis champions veranderen elke week en de champions die je nu gratis kan spelen zijn binnenkort al weer anders, maar dat betekent dus ook dat je weer nieuwe champions kan proberen en kijken of je ze leuk vindt.
Ik zelf vond Garen op laag level vooral erg sterk, kost 1350 IP en is erg makkelijk te spelen.

Overigens ga je waarschijnlijk over een tijdje jezelf uitlachen als je je bedenkt dat je van bots niet kon winnen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Redblader op 10-06-2012 20:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:08:
Nasus geen counter tegen Yorick?

keiharde counter, start met defensive runes en masteries (armour en MR)

Rush MR omdat W en E magic dmg doen en daar zal de meeste harras vandaan komen. Als je wat MR hebt (chalice of harmony bijvoorbeeld) gewoon rustig onder je turret je Q gaan farmen. Op deze manier win je de lane misschien niet 100% in CS en ook kills zullen er niet veel vallen maar Nasus scaled veel harder naar lategame en iedere harras van yorick hela je gewoon gelijk weer terug terwijl je zelf alleen maar sterker word

Enige wat ik denk als ik nasus vs yorick sta is: FOOL, U ONLY MAKE ME STRONGER!!!!
Ja een yorick moet wel heel dom zijn om jou onder je tower gewoon te laten farmen. Hij kan early game makkelijk een wave in jouw toren forceren.
Daarna pusht je wave zijn kant op en kan hij hem gewoon freezen vlak voor zijn toren.
Wil je hem dan unfreezen pak je gigantisch veel damage en kan hij dus daarna weer hetzelfde trucje doen.
Daardoor raak je gigantisch gedenyed en tegen de tijd dat hij het freezen zat is heeft hij waarschijnlijk 2x zoveel gold als jij en word het zelfs onder je turret moeilijk.
Misschien dat de yoricks waar jij tegen speelt dit niet doen maar dan spelen ze die champ gewoon slecht.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2012 20:44 ]

• wheez50
Op kayle word ik soms keihard gedenied. Dat kan je afdoen als mijn gebrekkige skill. Maar dat vind ik wat kort door de bocht, gegeven dat ik soms ook heerlijk bezig ben. Ook yorick counteren met nasus: geef de speler maar weer de schuld. Da's niet helemaal eerlijk. Gemiddeld is de helft van de spelers beter dan jou. En de helft slechter. Natuurlijk zijn degenen die het zo graag persoonlijk spelen *veel* beter O-)

Maar echte argumenten zijn het niet. Op kayle merk ik dat ik snel het onderspit delf tegen pokey ranged. Maar soms kom je gewoon een echt goede speler tegen die ongeacht welke champ 'ie speelt je keihard pakt. En daar heb ik het dan niet over. Net als iemand die de ervaring heeft dat nasus vaak een goede counter lijkt te zijn tegen yorick. Juist om de persoonlijkheid van de argumenten moet ik helaas concluderen dat nasus een goede counter is tegen yorick. En als je het daar niet mee eens bent: geef eens waardevollere argumenten dan: je hebt nooit tegen 'goede' yoricks gestaan...

Verwijderd

Ik geef geen goede argumenten?
Yorick is tot in ieder geval level 6 veel sterker dan nasus ik denk dat daar niet zoveel discussie over is.

Dan kan Yorick dus trades winnen, daardoor heb je de controle in de lane. En kan je denyen. Toplane is erg snowbally dus daarna is het moeilijk daarvan terug te komen.
Omdat het erop lijkt dat je niet snapt hoe lane control werkt zal ik het even uitleggen in dit geval.

Na een paar trades zal nasus heel erg low zijn en bijna doodgaan mocht de creepwave in het midden van de lane blijven. Maar door die trades zal de wave vrijwel zeker pushen. Nasus is nu verzwakt en kan de wave dus niet tegenhouden voor zijn tower.
Hierdoor gaat de wave in zijn tower waarna de wave de kant van yorick uitpusht. Nu is yorick nog steeds sterker. Als Nasus nu probeert te cs'en krijgt hij teveel damage om dat terug te healen.
Maar de wave gaat yoricks kant op . Vervolgens gaat nasus dus back om weer te regennen en te buyen. Maar in de tussentijd heeft yorick een level advantage en creep advantage opgebouwt. Omdat Nasus's creeps pushen terwijl yorick rustig last hit.
Dan moet nasus dus aan de kant van yorick proberen te cs'en of hij moet zorgen dat yorick de creeps niet meer kan tanken en ze dus in zijn tower komen. Dat zal moeilijk worden want yorick is hoger level + meer farm. Dit spelletje blijft zo doorgaan tot de laning phase over is. Maar yorick zal vrijwel altijd de overhand hebben omdat hij dus in het begin een level en creep advantage op kan bouwen.
Daarbij komt nog dat Nasus's W vrij useless is gezien yoricks Q een auto attack reset is.

Dan kan je wel zeggen dat je rustig onder je tower farmt maar op die manier countered niemand Nasus.
Want als je met nasus gewoon onder je tower rustig mag farmen zal je uiteindelijk sterker zijn dan wie dan ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2012 21:15 ]

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:04

Nutral

gamer/hardware freak

Het hangt een beetje af van de skill, met nasus wil je eigenlijk alleen farmen en eventueel een kill pakken als je weer door kunt farmen.
Waar je als yorick wilt voorkomen dat nasus kan farmen en het liefst zo veel mogelijk deny'en, als yorick is het exchangen van kills ook prima tegen een nasus.

Degene die voor elkaar kan krijgen wat hij wilt doen wint de lane over het algemeen.

Maar, hoe hoger het skill level, hoe meer de matchup richting yorick kan gaan. Yorick kan ranged nasus harrassen, zijn Q doet flink wat damage en reset zijn autoattack waardoor hij met een lagere attack speed toch nog wat damage kan doen en zijn ult maakt dat bij een gelijk gevecht nasus ook dood gaat en het dus nadelig is voor nasus. Nasus word daarentegen eerder gekite, kan hij geen minion push afdwingen en moet hij dichtbij komen voor zijn damage.

[ Voor 37% gewijzigd door Nutral op 10-06-2012 21:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:12:
Ik geef geen goede argumenten?
Yorick is tot in ieder geval level 6 veel sterker dan nasus ik denk dat daar niet zoveel discussie over is.

Dan kan Yorick dus trades winnen, daardoor heb je de controle in de lane. En kan je denyen. Toplane is erg snowbally dus daarna is het moeilijk daarvan terug te komen.
Omdat het erop lijkt dat je niet snapt hoe lane control werkt zal ik het even uitleggen in dit geval.

Na een paar trades zal nasus heel erg low zijn en bijna doodgaan mocht de creepwave in het midden van de lane blijven. Maar door die trades zal de wave vrijwel zeker pushen. Nasus is nu verzwakt en kan de wave dus niet tegenhouden voor zijn tower.
Hierdoor gaat de wave in zijn tower waarna de wave de kant van yorick uitpusht. Nu is yorick nog steeds sterker. Als Nasus nu probeert te cs'en krijgt hij teveel damage om dat terug te healen.
Maar de wave gaat yoricks kant op . Vervolgens gaat nasus dus back om weer te regennen en te buyen. Maar in de tussentijd heeft yorick een level advantage en creep advantage opgebouwt. Omdat Nasus's creeps pushen terwijl yorick rustig last hit.
Dan moet nasus dus aan de kant van yorick proberen te cs'en of hij moet zorgen dat yorick de creeps niet meer kan tanken en ze dus in zijn tower komen. Dat zal moeilijk worden want yorick is hoger level + meer farm. Dit spelletje blijft zo doorgaan tot de laning phase over is. Maar yorick zal vrijwel altijd de overhand hebben omdat hij dus in het begin een level en creep advantage op kan bouwen.
Daarbij komt nog dat Nasus's W vrij useless is gezien yoricks Q een auto attack reset is.

Dan kan je wel zeggen dat je rustig onder je tower farmt maar op die manier countered niemand Nasus.
Want als je met nasus gewoon onder je tower rustig mag farmen zal je uiteindelijk sterker zijn dan wie dan ook.
Het belangrijkste wat denk ik veel mensen nog niet snappen wat je hier zegt is dit.

Wanneer je een lane keihard pushed in de enemy tower, dan zal de tower zoveel dmg op de creeps doen zodat zodra je stopt met pushen er meer enemy creeps zijn, vooral casters, en omdat jouw creeps een langere weg moeten afleggen is er een moment dat de lane juist naar jouw toe gaat pushen, vanaf dit moment kun je dus inderdaad de enemy keihard zonen van xp en gold. Goed dat je er over begint want ik heb het idee dat 90% van de spelers geen idee heeft van lane control, vooral top is dit SUPER belangrijk.

en btw.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6g8Dy.jpg
1800 :D

• MichelC231
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:00:
[...]

Je pusht lane heel hard als je vanaf level 1 super agressief jax gaat harassen, dat is vragen om gigantisch hard geganked te worden. Als je het safe wilt spelen kan je hem vrijwel niet denyen voordat je een ward hebt en tegen die tijd heb je gewoon een lastige matchup tegen een goede jax.

Counters voor yorick zijn in ieder geval niet nasus en trundle, nasus heeft een superslappe early game en dus word je gewoon volledig gedenyed. Bij trundle is het wel leuk dat je passive werkt op die ghouls maar dat is misschien 3 hp per ghoul terwijl het véél meer damage doet.

Triforce is een waardeloos item op kayle je hebt helemaal geen korte cd skills. + het is het duurste item in game bouw dit nooit. Je moet gewoon altijd voor een full ad build gaan met IE PD en LW dat is veel efficienter dan die on hit items.

Als je tegenstander armor stacked kan je W maxen en een PD first gaan, indien hij mr koopt zou ik voor IE + Q max gaan.
Ongeacht wie je tegenstander in lane is, zul je als Kayle pushen. Dit moet je met je jungler communiceren, verder is het ook van belang dat je zelf weet wanneer de enemy jungler ongeveer top zal zijn. Het is niet zo dat ik dit suggereer zonder het ooit zelf te hebben geprobeert. Dit is wat ik zelf doe, en hoe ik makkelijk mijn lane win.

Triforce is absoluut geen wardeloze item, de movement speed, attack speed, extra health, extra damage, slow zijn allemaal stats die fantastisch zijn. Dat je misschien de passive on spell extra damage niet zo vaak gebruikt in een langer gevecht als een irelia of corki is waar. Maar als je voor de korte exchanges gaat kun je toch al wel 3/4 procs uit een trinity force halen. De slot efficiency van de trinity force is gewoon 1 van de beste in de game als je alle stats kunt gebruiken.

Besef wel dat alle kracht van Kayle eigenlijk in de ongelooflijke sterke early game zit, en dit komt dan voornamelijk van haar E skill (wil niet zeggen dat haar late zwak is). Als je early W of Q skill maxed gooi je heel veel potentie weg en eerlijk gezegd is ze dan niet meer zo goed en zou je andere champs moeten overwegen.

Verwijderd

MichelC231 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:06:
[...]

Ongeacht wie je tegenstander in lane is, zul je als Kayle pushen. Dit moet je met je jungler communiceren, verder is het ook van belang dat je zelf weet wanneer de enemy jungler ongeveer top zal zijn. Het is niet zo dat ik dit suggereer zonder het ooit zelf te hebben geprobeert. Dit is wat ik zelf doe, en hoe ik makkelijk mijn lane win.

Triforce is absoluut geen wardeloze item, de movement speed, attack speed, extra health, extra damage, slow zijn allemaal stats die fantastisch zijn. Dat je misschien de passive on spell extra damage niet zo vaak gebruikt in een langer gevecht als een irelia of corki is waar. Maar als je voor de korte exchanges gaat kun je toch al wel 3/4 procs uit een trinity force halen. De slot efficiency van de trinity force is gewoon 1 van de beste in de game als je alle stats kunt gebruiken.

Besef wel dat alle kracht van Kayle eigenlijk in de ongelooflijke sterke early game zit, en dit komt dan voornamelijk van haar E skill (wil niet zeggen dat haar late zwak is). Als je early W of Q skill maxed gooi je heel veel potentie weg en eerlijk gezegd is ze dan niet meer zo goed en zou je andere champs moeten overwegen.
Nouja uit mijn ervaring kan jax gewoon aardig farmen gezien je dus altijd pusht. En als ik super agressief ga proberen hem te denyen word ik geganked.

Hoe je 3/4 procs uit je triforce wil halen is me een raadsel.
Ik doe in lane meestal Q dan activeer ik E en auto attack ik denk ik rond de 4 keer.
Maar je krijgt dan alleen de proc nadat je E activeert want na je Q zul je geen melee attack doen lijkt me.
Je kan wel W gebruiken om nog een 2e proc eruit te halen maar dat draint je mana super snel en mana is denk ik mijn grootste probleem in lane. Samen met ganks
Movement speed haal ik inderdaad ook altijd in de vorm van phantom dancer. En een slow is overbodig want ik heb al een slow en een movespeed increase om te chasen.

Ik bedoelde E maxen als je PD gaat, wat ik niet vaak doe verder. W pak ik meestal pas rond 8 of 10.
Zou ook niet weten waarom ik potentie weggooi als ik Q max, het is een nuke en het zorgt dat mijn E meer damage doet. Ook push ik de lane minder hard.
En nee ik wil geen andere champion spelen want kayle gaat zeker nog generfed worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:21:
[...]

Nouja uit mijn ervaring kan jax gewoon aardig farmen gezien je dus altijd pusht. En als ik super agressief ga proberen hem te denyen word ik geganked.

Hoe je 3/4 procs uit je triforce wil halen is me een raadsel.
Ik doe in lane meestal Q dan activeer ik E en auto attack ik denk ik rond de 4 keer.
Maar je krijgt dan alleen de proc nadat je E activeert want na je Q zul je geen melee attack doen lijkt me.
Je kan wel W gebruiken om nog een 2e proc eruit te halen maar dat draint je mana super snel en mana is denk ik mijn grootste probleem in lane. Samen met ganks
Movement speed haal ik inderdaad ook altijd in de vorm van phantom dancer. En een slow is overbodig want ik heb al een slow en een movespeed increase om te chasen.

Ik bedoelde E maxen als je PD gaat, wat ik niet vaak doe verder. W pak ik meestal pas rond 8 of 10.
Zou ook niet weten waarom ik potentie weggooi als ik Q max, het is een nuke en het zorgt dat mijn E meer damage doet. Ook push ik de lane minder hard.
En nee ik wil geen andere champion spelen want kayle gaat zeker nog generfed worden.
Triforce is geen item dat je moet rushen op kayle imo. Het is best oke, maar zeker niet early game, ik denk dat je beter voor een IE + zeal kunt gaan.
Wat ik stiekem wel erg vaak doe is een Rageblade rushen, die is echt heerlijk. Alleen je moet er dan ook wel veel kills mee halen want hij zwakt wel af in mid-late.
Kayle mid is ook wel god trouwens, als je een ap toplaner hebt.

• djengizz
  • Niet online
Triforce in een AD carry build is niet cost efficient op Kayle en sinds de nerf op haar AP ratios is AD Kayle qua damage zwaar superieur aan Hybrid of on-hit Kayle.

Verwijderd

djengizz schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:36:
Triforce in een AD carry build is niet cost efficient op Kayle en sinds de nerf op haar AP ratios is AD Kayle qua damage zwaar superieur aan Hybrid of on-hit Kayle.
Daarbij kan Kayle ook niet echt spammen (cooldowns niet bijzonder laag, manapool/regen bijzonder slecht) dus is het nog nuttelozer.

• wheez50
@lord-ronddraai: Je dm staat uit, dus maar hier:
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:40:
[...]
Ja een yorick moet wel heel dom zijn om jou onder je tower gewoon te laten farmen.
[...]
Misschien dat de yoricks waar jij tegen speelt dit niet doen maar dan spelen ze die champ gewoon slecht.
Ik heb niet eens verder gelezen. Vandaar dat ik geen argumenten vond ;)

Over kayle: net nog een leuk potje kayle gedaan: Juist haar E is nogal spammable. Met hier wat CD red en daar wat extra AP bovenop standaard ad build (of andere utility on-hit), kan je je E continue ophouden. En is kayle gewoon een ranged ad met ingebouwde aoe.

[ Voor 22% gewijzigd door wheez50 op 10-06-2012 22:47 ]

Verwijderd

als nasus vs yorick heb ik er geen probleem mee in het begin wat minder cs te pakken en gewoon te laten pushen, desnoods wacht ik wel even onder me toren. Ik verlies niet veel HP en kan de wave net voor me toren stil zetten. Yorick zal me nu proberen te harassen wat hem mana kost en mana heeft hij nou niet echt veel van. Met goede defensive runes en masteries en beginnen met MR ipv boots (niet nodig) op nasus kun je de harras zonder al te veel problemen aan. Als je pots op zijn zal yoricks mana ook al op zijn of hij is zelfs al terug gegaan. Push de lane een beetje en ga terug voor chalice of harmony. Nu heb je genoeg mana regen om je Q op te houden en genoeg MR tegen yorick

sowieso, zolang yorick mij harassed zal hij de lane blijven pushen als ik tussen mijn minions blijf en kan ik ze zonder problemen voor de toren stil houden vanaf dit punt
Zit weer even MLG te kijken. LEuk toernooi, mooie matches gezien al tot nu toe. TSM speelt erg goed, spannende potten tegen CLG.EU gespeeld ook. Verder vind ik Hotshot in de jungle wel een behoorlijk stuk verbeterd. Laatste game tegen Team Dynamic was hij de beslissende factor.

• speedzor
Vicarious schreef op zondag 10 juni 2012 @ 23:10:
Zit weer even MLG te kijken. LEuk toernooi, mooie matches gezien al tot nu toe. TSM speelt erg goed, spannende potten tegen CLG.EU gespeeld ook. Verder vind ik Hotshot in de jungle wel een behoorlijk stuk verbeterd. Laatste game tegen Team Dynamic was hij de beslissende factor.
TSM speelt enorm sterk inderdaad, vooral reginald heeft een indruk nagelaten. Zijn agressieve speelstijl in mid heeft zowat niemand echt goed op kunnen antwoorden.

Hotshot zijn nautilus was van een sterk level, maar ik heb CLG.na iets te weinig zien spelen om al een gewichtige indruk van z'n jungle te krijgen. Vooral benieuwd naar de komende match, TD zal nu wel inzien dat ze CLG serieus onderschat hebben en voorzichtiger spelen.

Streaming History

Verwijderd

Vind het vooral opvallend dat CLG.eu en Curse.eu er al uit zijn.
Had toch wel verwacht dat 1 van die 2 het zou winnen gezien ze toch wel de beste teams in europa zijn met m5
En ik toch wel dacht dat europa iets beter was. Maar blijkbaar hebben we zitten slapen en zijn we weer ingehaald door NA.
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 23:29:
Vind het vooral opvallend dat CLG.eu en Curse.eu er al uit zijn.
Had toch wel verwacht dat 1 van die 2 het zou winnen gezien ze toch wel de beste teams in europa zijn met m5
En ik toch wel dacht dat europa iets beter was. Maar blijkbaar hebben we zitten slapen en zijn we weer ingehaald door NA.
Valt wel mee, CLG.EU heeft nipt van TSM verloren en had ook technische problemen met headsets e.d. Die hebben gewoon erg veel pech gehad.

@speedzor: Chaox speelt ook weer eens sterk. Die vond ik de zwakste schakel de laatste tijd, maar hij doet het goed. Dyrus doet het al sinds hij er zit heel erg goed, erg stabiel altijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Vicarious op 10-06-2012 23:39 ]

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:13
Team Dignitas vs CLG.NA was een mooie pot, CLG domineerde wel ^^

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vanmiddag heeft Froggen een match héél erg sterk gespeeld als Kog'Maw. Elke teamfight pikte hij 1-2 kills op en kwam hij er levend vandaan, en zo kwam hij vanzelf op 600 of 700 AP met ook iets van 150 AD. Niks kon tegen de ult van Kog'Maw op.

@Xevoo, De eerste 20min was het vooral Dignitas die het toch wel iets beter deed. Op Top deed Olaf goed zijn ding en bot ging ook niet erg slecht voor Dignitas, maar toen ging CLG opeens slim spelen en gebruik maken van de map..

[ Voor 32% gewijzigd door Pimorez op 11-06-2012 00:31 ]

• speedzor
Xevoo schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:29:
Team Dignitas vs CLG.NA was een mooie pot, CLG domineerde wel ^^
Het viel vooral op hoe vaak iemand van Dignitas alleen gepakt werd. Of het uitzonderlijk sterk teamwork van CLG of slechte positioning van Dignitas was, laat ik hierbij even buiten beschouwing.

@PP: Echt veel zaken merk ik in games niet van AD carries, de meesten farmen gewoon en doen "saaie" damage aan de zijkanten van teamfights. Ze springen er niet echt tussenuit dus dan let ik er ook minder op :P
Anderzijds is hij me ook niet negatief opgevallen, wat op zich al een goede indicatie is na zijn vlog van enkele weken geleden waarin hij best depressief overkwam.

Edit: en Anivia. Matige pick voor soloqueue, maar weer eens bewezen dat ze een enorm sterke pick is in premade games. Die walls hebben zo'n impact op de uitkomst!

[ Voor 10% gewijzigd door speedzor op 11-06-2012 00:36 ]

Streaming History

• MichelC231
djengizz schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:36:
Wat heeft haar ap ratio's te maken met on-hit Kayle? De base damage van E heeft niets met ratio's te maken, die is er gewoon. Vandaar dat on-hit ook werkt. Indien je dit niet gelooft, ga dan even Dyrus bekijken tijdens MLG tournament, bouwt gewoon witsend etc op Kayle.

Heb het gevoel ook dat mensen Kayle steeds meer in de ad carry hoek schuiven, maar naar mijn mening is dat geen juiste keuze. Er zijn betere ad carries die top kunnen lanen dan Kayle, denk aan graves en corki. Die kunnen prima top lanen en net zo goed harrassen als Kayle. Kayle is een hybrid tussen hoge utility en damage, als je de pure damage route gaat zul je bijna altijd je ult op jezelf moeten gebruiken. Dit is verre van ideaal. Doordat triforce je gewoon meer utility en burst geeft past het naar mijn mening perfect bij Kayle.

Meestal is mijn build order voor Kayle as volgt:

1) boots 3 pots
2) 2x dorans of dorans + b greaves (of als het echt goed gaat en tegen ad speel) madreds razer
3) vs ad -> lantern
3) vs ap -> hexdrinker
4) phage of zeal
5) phage of zeal (de item die je bij 4 niet hebt gekocht)
meestal is tegen deze tijd de game al voorbij, zo niet dan kun je kiezen om de pd voor trinity te maken of eerst trinity af te maken.

Momenteel 19w 6l op Kayle en bijna 1700 elo.

ign: GetTheOtherGuy, je kunt me acc op eu-west vinden.
Holy derp wat doet CLG nu ineens. Begon een beetje met een domme gank van Hotshot bottom die het handig vond om te ganken toen de support al eventjes dood was terwijl zij gewoon met 2 man op 50+% health in lane stonden. Resultaat: kill voor Urgot en een snowballende lane. Bovendien zit Jiji op mid te slapen en mag Scarra vrij rondroamen.

edit: holy shit. Paar briljante acties van Chauster + Bigfat en alles ligt weer open. Bizar hoe zo'n game kan lopen. Ik had geen stuiver meer voor hun kansen gegeven.

edit2: GA DEZE GAME KIJKEN MORGEN. EPISCH.

[ Voor 24% gewijzigd door Vicarious op 11-06-2012 01:25 ]

• wheez50
Voor wie niet zelf wil kijken:

spoiler:
dignitas wint teamfight met 5v3 uiteindelijk en gaat baron doen op l10-12. CLG(.na) heeft door dat baron gedaan wordt, realiseert lage hp van dignitas team. Alistar suicide headbutt in de baronpit, dropt ward en kan niet eens pulverizen. Ryze respawned met ult op, teleport in op de ward (!) en krijgt doublekill, draait om en killt dragon voor drie teammembers en zichzelf, waarbij er nog een/twee (? niet meer zeker) kill(s) worden opgepikt rond baron door ik geloof naut en shen. Vandaar is de game weer helemaal gelijk op.

• djengizz
  • Niet online
MichelC231 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:33:
Wat heeft haar ap ratio's te maken met on-hit Kayle? De base damage van E heeft niets met ratio's te maken, die is er gewoon. Vandaar dat on-hit ook werkt.
On-hit is magic damage, on-hits buillds kopen AP, Kayle's E heeft ap ratio's.
Indien je dit niet gelooft, ga dan even Dyrus bekijken tijdens MLG tournament, bouwt gewoon witsend etc op Kayle.
Dat had weinig te maken met een on-hit build, hij ging witsend--> Phantom Dancer --> BT ---> IE.
Wat jij eerder beschreef met witsend/ionic spark/malady/madreds bloodrazer noem ik on-hit.
Er zijn betere ad carries die top kunnen lanen dan Kayle, denk aan graves en corki. Die kunnen prima top lanen en net zo goed harrassen als Kayle.
Die kunnen bij lange na niet zo goed kiten en hebben een hele andere kit en andere defensieve stats.

• MichelC231
djengizz schreef op maandag 11 juni 2012 @ 03:10:
[...]

On-hit is magic damage, on-hits buillds kopen AP, Kayle's E heeft ap ratio's.

[...]

Dat had weinig te maken met een on-hit build, hij ging witsend--> Phantom Dancer --> BT ---> IE.
Wat jij eerder beschreef met witsend/ionic spark/malady/madreds bloodrazer noem ik on-hit.

[...]

Die kunnen bij lange na niet zo goed kiten en hebben een hele andere kit en andere defensieve stats.
On-hit damage is inderdaad magic damage, maar dat on-hit builds ap kopen kan ik even niet volgen. Enige on-hit damage item die wat ap erop heeft zitten is malady en dat is waarschijnlijk het laatste on-hit item die je zou kopen. Je argument hier raakt kant nog wal.

En zoals je hebt kunnen zien heeft Dyrus bijna standaard witsend in zijn build, hij is misschien volledig on hit gegaan, maar dat was zeker een optie.

Graves kan prima kiten, daar waar kayle haar slow heeft, heeft graves smoke bomb. Kayle heeft een movement speed buff, graves heeft een low cooldown dash. En terwijl Kayle alleen tijdelijk ranged is, is Graves dat altijd.

Heb vooral het gevoel hier, dat mensen over theoretische builds hebben en niet over builds die ze daadwerkelijk in game hebben geprobeerd. Mijn build gebruik ik daadwerkelijk ingame en heb er een winratio van meer dan 75% mee behaald.

• broc85
Ik predik al een tijdje hoe goed Kayle top is. Qua counters kan ik naast Jax ook af en toe moeite hebben met Renekton. Verder zou een Olaf level 6+ ook niet meer moeten verliezen van een Kayle. Dat hij daarvoor waarschijnlijk al een aantal keer de lane uit is gepest (als je zijn axe dodged) daargelaten.

Overigens is dit de solomid guide waardoor ik met Kayle begonnen ben: http://solomid.net/guides.php?g=22452

Werkt erg fijn voor mezelf en is inderdaad de variant waarbij je Kayle als 2e AD carry bouwt. Door de AP ratio's vind ik het, zoals wel meer, niet de moeite waar om Kayle on-hit te bouwen. Nadat ik IE heb gehaald doet Kayle zo ridiculously veel damage dat je alleen nog moet letten op positionering. Daarnaast maakt dat het ook mogelijk om de lane te freezen (vandaar ook de 19/11/0 masteries om weinig damage te nemen van minions) voor je tower en gewoon lekker te farmen. In die zin kan ik me ook niet vinden dat je als Kayle "moet" pushen. Meestal melee last-hit ik de minions en gebruik ik mijn Q+E combo pas als de tegenstander ook voor last hits wil gaan... met Jax natuurlijk weer moeilijk omdat hij dan in de minions springt.
Pagina: 1 ... 38 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.