[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.657 views

• H3m3L
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 18:30
Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:49:
[...]

Ik geloof dat dit niet toegestaan is, omdat je applicaties van derden gebruikt om je eigen spel "beter" te maken.

Mocht het wel mogen, waarom zou het vialbe zijn dan? kijkt je applicatie naar alle 5 enemy champs voor een goeie counter?
of kijkt hij alleen naar je lane?
Wie vult die counters in dan?
Ik heb hiervoor eerst riot gecontacteerd, en ze hadden er geen enkel probleem mee, hun enigste opmerking was dat de applicatie gratis moest blijven omdat ik images enzo van hun gebruik(lol), maar dit was ik dus ook al van plan. De applicatie deed alleen maar suggesties, het kan uiteraard niet zeggen wat het beste is, maar het gebruikte een punten systeem, aan de hand van wat de enemy pakte, werden de niet gekozen champions die counters waren of gecounterd werden, een waarde toegewezen en hoe hoger, hoe beter deze pick zou zijn, je kon ook filters maken, zodat je bijvoorbeeld alleen maar de champs liet zien die je graag speelde.

Maar riot heeft het niet met opzet kapot gedaan denk ik / hoop ik. Maar ik zal wel een andere methode vinden na vrijdag(wanneer men examens gedaan zijn).

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:53:
[...]

In de theorie wel ja, maar dit is een applicatie die het spel "injecteert".
Zoals ik het lees niet meer. En de applicatie las alleen informatie hij plaatste niets terug. In feite dus niets anders dan al die statistiekprogramma's die je lokaal op je pc kunt installeren. Riot wil het niet (en werkt het actief tegen), maar echt illegaal is het niet zolang er niets gewijzigd wordt.
H3m3L schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:54:
[...]

Maar riot heeft het niet met opzet kapot gedaan denk ik / hoop ik. Maar ik zal wel een andere methode vinden na vrijdag(wanneer men examens gedaan zijn).
Ik ben bang van wel. Eerst werden uit de lokale logfiles actief gegevens verwijderd tot op het punt dat daar nu niets interessants meer in staat. Toen ging iedereen aan de slag met de netwerkcommunicatie en nu halen ze daar ook gegevens uit weg. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat wel degelijk opzettelijk gedaan wordt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:57
H3m3L schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:54:
[...]

Ik heb hiervoor eerst riot gecontacteerd, en ze hadden er geen enkel probleem mee, hun enigste opmerking was dat de applicatie gratis moest blijven omdat ik images enzo van hun gebruik(lol), maar dit was ik dus ook al van plan. De applicatie deed alleen maar suggesties, het kan uiteraard niet zeggen wat het beste is, maar het gebruikte een punten systeem, aan de hand van wat de enemy pakte, werden de niet gekozen champions die counters waren of gecounterd werden, een waarde toegewezen en hoe hoger, hoe beter deze pick zou zijn, je kon ook filters maken, zodat je bijvoorbeeld alleen maar de champs liet zien die je graag speelde.

Mmh, dat is netjes van je dan krijg je meteen een ander verhaal.
Dus als je last pick bent, moet je in jou applicatie zeggen van ze hebben deze top/mid/jungle/bot was is nu mijn beste pick?
Zou nog best wel is werken maar ik ben bang dat je vaak krijgt always Cho hp OVER 9000, als dat niet gebeurt zie ik er nog wel wat in :)

Verwijderd

Een beetje speler weet na een tijd ook wel een hoop counters uit zijn hoofd. Vooral in ranked speel je toch vaak de champs waarmee je je vertrouwt voelt, en van die champs weet je de counterpicks. Dus dan heeft het niet zoveel meewaarde om er een programma naast te hebben.

Bovendien is een site openen snel zat, als je per se ff snel een counter wilt opzoeken tijdens picks & banst. En in zulke gevallen maakt het natuurlijk niet uit hoe advanced een comment systeem is o.i.d., je wilt ff snel kijken wat mogelijke counters zijn, of dat nou op een hyper moderne site is of niet, het gaat om de betrouwbaarheid van de gegevens.

Je kan wel zeggen dat jullie het goed kunnen moderaten, maar wie zijn jullie? Op Lolpro.com weet je zeker dat er alleen pro's info verschaffen, dan is de betrouwbaarheid al een stuk hoger.

• H3m3L
Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:53:
[...]

In de theorie wel ja, maar dit is een applicatie die het spel "injecteert".
ik injecteerde niets, ik zal zeggen wat ik deed, als je op autodetect duwde, dan detecteerde ik het lol window, klikte op de chatplaats, select all + copy, en ik las alle info vanuit het clipboard van de PC, maarja helaas hebben ze de picks chat weg gedaan(vroeger stond er *** summoner 1 has chosen Olaf *** etc)

Dit was niet de beste methode, maar deze werkte wel degelijk en hierdoor moest ik ook niets injecteren in het geheugen of de netwerkstream monitoren.(wat inderdaad wel "illegaal" kan zijn)

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:04

Nutral

gamer/hardware freak

Op vayne max ik altijd Q eerst, daarna W.

E is eigenlijk alleen je stun, als je die levelt krijg je een cooldown reduction waar je niet zoveel aan hebt, en damage, je zou het dan alleen doen voor de damage.

Als je Q levelt krijg je een lagere cooldown die je movement enorm vergroot (lvl 5 is 2sec) en daarnaast doe je met Q 150% damage op je volgende attack.

W is de reden dat je zo ongelovelijk hard hit als vayne dus waar je op lvl 9 maar 2 punten in W hebt begint de mid game ongeveer en heb je meer aan de damage van W dan aan de hele situational enkele damage van E. Daarnaast heb je meer sustained damage in W en stunned E net zo goed op 1 punt als op 5 punten.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:01:
Ik max over het algemeen eerst E, meeste damage + cc.
Ik lees dat wel vaker van Vayne spelers maar volgens mij is dat niet zo.

Als je meeneemt dat de animatie je AA's kost en dat bij tumble je AA's juist resetten geeft het niet meer damage zelfs niet als je collision meeneemt. Zo doet een tumble @level 1 94 damage zonder een AA te verliezen en doet een succesvolle condemn er 110 met verlies van een AA. Een tumble kan ook nog eens critten wat bij condemn niet kan.

De hogere damage / burst komt uit het feit dat hij stunned is en jij dus meerdere AA's en bv een tumble for free krijgt.

Dat, het feit dat de CC component niet levelled en het feit dat je afhankelijk bent van fouten bij je tegenstander om je condemn te landen (een goede speler kun je echt niet zomaar in een wall condemnen) maakt het voor mij een 1 punt wonder spell en level ik hem dus als laatste na één puntje te hebben genomen ergens rond level 3 / 4.

Buiten de utility van Q is het in feite een AS steroid vanwege de korte cooldown, lage kosten en het feit dat hij je AA's reset. Dat laatste doet een hele hoop voor je DPS als AD carry. Tenslotte schaalt de Q damage prima met levels aangezien het totale AD ratio's betreft (vs bonus ratio's op condemn) en CDR.

edit:
beetje laat, wat Nutral zegt dus ^^^.

• H3m3L
Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:56:
[...]

Mmh, dat is netjes van je dan krijg je meteen een ander verhaal.
Dus als je last pick bent, moet je in jou applicatie zeggen van ze hebben deze top/mid/jungle/bot was is nu mijn beste pick?
Zou nog best wel is werken maar ik ben bang dat je vaak krijgt always Cho hp OVER 9000, als dat niet gebeurt zie ik er nog wel wat in :)
Nee de role systeem was nog niet klaar, maar je bent laatste pick bijvoorbeeld en je moet support gaan, kan je dat wel snel filteren en vanboven support aanduiden, dan zie je alleen de supports, en als bijvoorbeeld dan het enemy team karthus mid en urgot bot, gaat er een hoog getal op soraka staan(maar uiteraard moet je die niet pakken), het nummer hangt ook af van welke SPDB(counter database) dat je gebruikt ofc

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik max ook eerst altijd E op Vayne, dan Q en dan pas W
E is soort van stun-nuke, early game levert een goede E veel dmg op en tijd om lekker op de enemy te schieten.
Ik snap het maxen van eerst Q of W ook wel maar ik blijf mooi bij E :)

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

• H3m3L
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:56:
Een beetje speler weet na een tijd ook wel een hoop counters uit zijn hoofd. Vooral in ranked speel je toch vaak de champs waarmee je je vertrouwt voelt, en van die champs weet je de counterpicks. Dus dan heeft het niet zoveel meewaarde om er een programma naast te hebben.

Bovendien is een site openen snel zat, als je per se ff snel een counter wilt opzoeken tijdens picks & banst. En in zulke gevallen maakt het natuurlijk niet uit hoe advanced een comment systeem is o.i.d., je wilt ff snel kijken wat mogelijke counters zijn, of dat nou op een hyper moderne site is of niet, het gaat om de betrouwbaarheid van de gegevens.

Je kan wel zeggen dat jullie het goed kunnen moderaten, maar wie zijn jullie? Op Lolpro.com weet je zeker dat er alleen pro's info verschaffen, dan is de betrouwbaarheid al een stuk hoger.
en wat als je eventjes een break pakt van een maand, dan zijn er al meteen 2-3 champs dat je niet kent, en miss een paar remakes waar van je ook niet meer up to date bent. en tenslotte dit is ook niet voor iedereen die lol speelt, ten eerste je moet draftmode spelen, enja als je alle counters kent, of de meeste, dan zijn counterpick websites of applicaties inderdaad overbodig voor je, maar niet iedereen kan zo veel tijd in lol steken om alle counters te leren. (Als je wilt coutneren uiteraard, maar als je op hoge elo wilt komen is het toch wel handig om deze te kennen).

En wie zijn wij? Wij zijn vastberaden (ike toch) om dit project te laten lukken, en lolpro is voor guides, niet echt counters specifiek. Maar goed, mijn bedoeling is niet om "iedereen fan" te maken van smartp1ck, gewoon een paar dedicated gebruikers(en dat hoop/hoopte ik hier te vinden) is beter dan een massa schapen.

• Rendiertje
H3m3L schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:03:
[...]

Nee de role systeem was nog niet klaar, maar je bent laatste pick bijvoorbeeld en je moet support gaan, kan je dat wel snel filteren en vanboven support aanduiden, dan zie je alleen de supports, en als bijvoorbeeld dan het enemy team karthus mid en urgot bot, gaat er een hoog getal op soraka staan(maar uiteraard moet je die niet pakken), het nummer hangt ook af van welke SPDB(counter database) dat je gebruikt ofc
Maar moet je daarvoor een applicatie hebben die uit LoL leest of is het ook mogelijk een stand-alone applicatie waar je de picks invoert + je rol waarna de applicatie een champion voor je kiest (nadeel is dan wel dat hij niet kan zien welke je hebt)
Denk zelfs dat het mogelijk om zoiets te maken in excel/acces daarna gewoon die gegevens invoeren, waarna je dan een voorkeur champ krijgt?

• Xevoo
  • Laatst online: 14:13
Vicarious schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:21:
[...]

Kijk even of de game-resolutie gelijk is aan de native resolutie die de laptop aankan. Op LCD-achtige displays gaat het vaak heel erg lelijk worden als hij het moet ombouwen naar een andere resolutie.
Ja die is gewoon hetzelfde...

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:04

Nutral

gamer/hardware freak

Q levert je meer damage op dan E, die tijd om op een enemy te schieten krijg je ook met 1 punt. met levels in Q hit je veel harder en reset je je autoattack, early game is je AS heel erg laag waardoor je met een reset flink wat meer damage doet. Dus na een stun kun je autoattack > tumble > autoattack en 2/3 seconden later tijdens het chasen dit nog een keer doen. Als je E hebt geleveld wacht je 6 seconden tot je Q terug is en kun je een stuk minder damage doen omdat je Q niet geleveld is en de cooldown is te lang waardoor je iemand niet zo goed kunt chasen.

Zodra je ult up is zorgt een gelevelde Q ervoor dat je ongelovelijk glibberig bent vanwege de invisiblity en heel erg goed kunt chasen, het zorgt voor kiteability voor een jungle gank waardoor je die vaker overleefd en met je ult kun je dan helemaal goed weg komen.

De dps en movement van Q is in elke situatie geleveld hoger dan E. Dus je laning fase word een stuk sterker als je Q leveld omdat je dan in een keer een stuk meer movement en damage hebt in een fight.

Geloof mij maar, als een bruiser je achterna zit wil je liever elke 2 seconden wegjumpen dan elke 12 seconden ze wegschieten.

• H3m3L
Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:12:
[...]

Maar moet je daarvoor een applicatie hebben die uit LoL leest of is het ook mogelijk een stand-alone applicatie waar je de picks invoert + je rol waarna de applicatie een champion voor je kiest (nadeel is dan wel dat hij niet kan zien welke je hebt)
Denk zelfs dat het mogelijk om zoiets te maken in excel/acces daarna gewoon die gegevens invoeren, waarna je dan een voorkeur champ krijgt?
Met smartp1ck v10(de laatste) kan je zelf de counters invoeren nog steeds en dan gaat hij ook een suggestie doen, maarja dit is minder handig dan auto detect. En met excel / access is dit zowiso mogelijk maar smartp1ck maakt gebruik van een zelfgemaakt database type+- genaamd .SPDB, en met de pc applicatie kan je zo zelf een lijst maken van counters etc, en deze SPDB dan delen met je vrienden of uploaden etc. En zoals al gezegt, autodetect voor roles moet ook mogelijk zijn(in de meeste gevallen tenzij trolls of rare meta) maar dat was nog niet klaar.

• Rendiertje
H3m3L schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:16:
[...]

Met smartp1ck v10(de laatste) kan je zelf de counters invoeren nog steeds en dan gaat hij ook een suggestie doen, maarja dit is minder handig dan auto detect. En met excel / access is dit zowiso mogelijk maar smartp1ck maakt gebruik van een zelfgemaakt database type+- genaamd .SPDB, en met de pc applicatie kan je zo zelf een lijst maken van counters etc, en deze SPDB dan delen met je vrienden of uploaden etc. En zoals al gezegt, autodetect voor roles moet ook mogelijk zijn(in de meeste gevallen tenzij trolls of rare meta) maar dat was nog niet klaar.
Dat iedereen zelf de counters in gaat voeren lijkt me onhandig, Mr Nuub namelijk download deze applicatie omdat hij niet weet wat hij tegen een annie jungle moet doen...

Ik denk dat je het beste "erkende" spelers kan vragen die counterpicks kan invullen..

Met een schuin oog naar Cloud, we hebben nu ook alweer een hele pagina hieraan besteed, hoeveel zit dit zelf aan LoL vast, aan de kant wel aan de andere kant zou ik begrijpen dat dit onderwerp net te ver ligt...

[ Voor 0% gewijzigd door Rendiertje op 06-06-2012 14:29 . Reden: typo ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het moet niet in een support/feature-topic voor smartp1ck verzanden, maar op dit moment valt het allemaal wel mee :) Maar laten we er inderdaad niet te lang over doorgaan. Draven is tenslotte losgelaten, daar moet wel wat meer over te vertellen zijn!

Het idee van zelf bijhouden/delen met vrienden is wel interessant maar ik denk ook dat mensen sneller waarde hechten aan de mening van pro's. Dat moet natuurlijk een leuk zelfbouw project niet in de weg staan, zeker niet als je zelf denkt wel meerwaarde te kunnen bouwen. Het zijn leuke projecten om wat van te leren.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Rendiertje
Hahah ja dat is een goeie :)

Mensen is Draven mijn RP puntjes waard?
Met of zonder skin?

• H3m3L
Ja sorry als er "te veel" over smartp1ck word gepraat hier, got heeft helaas geen eigen lol subforum, dus kon ik niet een eigen post maken, maar dus voor deze topic meer "on topic" te houden, als je feedback hebt of vragen of suggesties post ze dan op de smartp1ck forum, daar is er plaats genoeg haha :).

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

H3m3L schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:37:
Ja sorry als er "te veel" over smartp1ck word gepraat hier, got heeft helaas geen eigen lol subforum, dus kon ik niet een eigen post maken, maar dus voor deze topic meer "on topic" te houden, als je feedback hebt of vragen of suggesties post ze dan op de smartp1ck forum, daar is er plaats genoeg haha :).
Dat lijkt me een strak plan inderdaad :)

Verwijderd

Meningen van Pro's zijn goed doordacht maar het blijft een mening natuurlijk en meestal gaat die gepaard met een bepaalde speelstijl. Ik neem zo veel mogelijk informatie mee en maak er dan zelf wat van. Dat is iig hoe ik er tegenaan kijk en ik gebruik ook meerdere sites als ik iets echt niet weet.

@rendiertje: als je er nog niet mee gespeeld heb (maak ff PBE acc aan en je kan alles proberen) en je twijfelt heel erg of hij je ligt zou ik het nog niet doen totdat de free week is

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 14:38 ]

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:36:
Hahah ja dat is een goeie :)

Mensen is Draven mijn RP puntjes waard?
Met of zonder skin?
Darius is bijvoorbeeld ook leuk om te spelen en insane OP maar je bent er niets mee vermits hij standaard bann is in ranked.
Dit kan voor draven ook gaan gelden (persoonlijk bann ik nieuwe champs vaak wel).
Dus hangt ervan af of je ranked wilt doen ermee :p
Dan zou ik afwachten of ze hem niet gaan standaard bannen

• Rendiertje
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:37:
@rendiertje: als je er nog niet mee gespeeld heb (maak ff PBE acc aan en je kan alles proberen) en je twijfelt heel erg of hij je ligt zou ik het nog niet doen totdat de free week is
Ja dat wil ik steeds doen maar dan vergeet ik het weer haha..

Ik heb aan de ene kant weinig zin om te wachten tot de free week maar kan inderdaad ook wel, kijk vanavond hoe de "pros" ermee spelen...

@Deamon, bann of niet mag van mij...
Als ze Darius + Draven bannen pak ik toch lekker kassadin, ook OP maar kan niet meer banned worden of shaco of whatever...
De banns maken mij niet zo uit, want ze worden namelijk generfed dan speelt men hem niet meer, men gaat andere carry spelen ze worden weer wat gebuffd en dan weer vialbe...
Het is gewoon een draaimolen (ben het dure franse woord eventjes kwijt ;w )

[ Voor 29% gewijzigd door Rendiertje op 06-06-2012 14:48 ]

Verwijderd

Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:46:
[...]
Ja dat wil ik steeds doen maar dan vergeet ik het weer haha..

Ik heb aan de ene kant weinig zin om te wachten tot de free week maar kan inderdaad ook wel, kijk vanavond hoe de "pros" ermee spelen...
Is goed. Ik laat wel weten wanneer ik online ben
Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:46:
[...]
@Deamon, bann of niet mag van mij...
Als ze Darius + Draven bannen pak ik toch lekker kassadin, ook OP maar kan niet meer banned worden of shaco of whatever...
De banns maken mij niet zo uit, want ze worden namelijk generfed dan speelt men hem niet meer, men gaat andere carry spelen ze worden weer wat gebuffd en dan weer vialbe...
Het is gewoon een draaimolen (ben het dure franse woord eventjes kwijt ;w )
(carrousel ? )

----------------------------------------------------------------------------------------

Erg genoten van de game gisterenavond tussen clg.eu en m5. Qua niveau zijn ze zo hard gewaagd aan elkaar maar wat die gosu pepper allemaal aan het doen was op blitz, dat was echt om te lachen. Foute pulls all night long.

Alex Ich Malphite ap build na 25 minuten : Heart of Gold, Philo stone, Dorans ring, Kage's lucky pick & mercury threads. Laat iedere andere speler dit doen in ranked/normal en je krijgt een flamewar over je heen dat het niet mooi meer is.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:57:
[...]

Erg genoten van de game gisterenavond tussen clg.eu en m5. Qua niveau zijn ze zo hard gewaagd aan elkaar maar wat die gosu pepper allemaal aan het doen was op blitz, dat was echt om te lachen. Foute pulls all night long.

Alex Ich Malphite ap build na 25 minuten : Heart of Gold, Philo stone, Dorans ring, Kage's lucky pick & mercury threads. Laat iedere andere speler dit doen in ranked/normal en je krijgt een flamewar over je heen dat het niet mooi meer is.
Wie heeft er gewonnen? CLG.EU is inderdaad een erg sterk team. TSM was laatst ook weer sterk bezig en M5 blijft ook een erg sterk team. Er zijn momenteel sowieso steeds meer erg goede teams, het niveau wordt steeds hoger en komt steeds dichter tegen elkaar aan te liggen. Ook teams als Dignitas en Fnatic zijn nog steeds erg sterk en dan heb je er nog wel een paar (Navi, mtw.eu, absolute legends etc. etc.). Ben dan ook erg benieuwd naar de komende dreamhack!

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Die gp/5 builds op mid is een redelijk nieuw idee van sommige topspelers. Ik ken de math / beweegredenen er niet achter, maar heb er wel al wel wat vaker over gelezen. Las daar ook dat het inclusief gp/5 runes is.

Iemand die hier wel meer over weet?
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:01:
Die gp/5 builds op mid is een redelijk nieuw idee van sommige topspelers. Ik ken de math / beweegredenen er niet achter, maar heb er wel al wel wat vaker over gelezen. Las daar ook dat het inclusief gp/5 runes is.

Nouja vaak is de base damage op de AP skills al voldoende om flinke damage te kunnen doen. Ik denk dat ze met die GP/5 sneller naar hun endgame build toe kunnen uiteindelijk.

Verwijderd

Vicarious schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:01:
[...]

Wie heeft er gewonnen? CLG.EU is inderdaad een erg sterk team. TSM was laatst ook weer sterk bezig en M5 blijft ook een erg sterk team. Er zijn momenteel sowieso steeds meer erg goede teams, het niveau wordt steeds hoger en komt steeds dichter tegen elkaar aan te liggen. Ook teams als Dignitas en Fnatic zijn nog steeds erg sterk en dan heb je er nog wel een paar (Navi, mtw.eu, absolute legends etc. etc.). Ben dan ook erg benieuwd naar de komende dreamhack!
Clg.eu heeft gewonnen. Dit is de website van het tournooi

http://www.esportsheaven....n=view&tournament_id=1715

Hier kan je de games herbekijken :

YouTube: KaoSContingency

Let wel op, er zit een game bij van 70 minuten :)

Kijk ook wel uit naar de volgende dreamhack :) Denk dat clg.eu echt er boven uit gaat steken, hun focus & communicatie is gewoonweg fantastisch. Aan de andere kant, m5 komt hier dicht in de buurt, maar laakt nog op sommige vlakken.

Hun wardplacing was dan wel ace gisterenavond van m5 itt clg -> Telkens baron ging spawnen werden er 10!! wards geplaatst enkel en alleen in de gebieden rond baron. Crazy om te zien :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 15:10 ]

• Rendiertje
Mensen die hier toevallig aan mee gaan doen?

Idenity Lan

Verwijderd

Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:14:
Mensen die hier toevallig aan mee gaan doen?

Idenity Lan
Als ik bij iemand zen team mee mag knalle zorg ik dat ik er ben :-) Toch gratis entree enz

• Rendiertje
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:15:
[...]

Als ik bij iemand zen team mee mag knalle zorg ik dat ik er ben :-) Toch gratis entree enz
Als jij mij gratis entree regels mag je bij mij in het team <3

maar is het misschien een idee om een soort GoT team te maken (verzin maar wat)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:01:

Dat doen ze al wel een maand ofzo. Je kan gewoon veel sneller je complete build afmaken als je ongeveer gelijke farm hebt. Je moet alleen wel uitkijken dat je het niet met iedereen in je team tegelijk doet want dan zal je elke teamfight verliezen early/midgame.
Werkt vooral goed op mannetjes met een hele goede lategame en een kit met wat utility anders ben je erg useless tot je je items hebt. Ik doe het al tijden op jungle mumu.
Je moet wel inderdaad sowieso die runes erbij gebruiken anders schiet het nog niet erg op.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:24:
[...]

Dat doen ze al wel een maand ofzo. Je kan gewoon veel sneller je complete build afmaken als je ongeveer gelijke farm hebt. Je moet alleen wel uitkijken dat je het niet met iedereen in je team tegelijk doet want dan zal je elke teamfight verliezen early/midgame.
Werkt vooral goed op mannetjes met een hele goede lategame en een kit met wat utility anders ben je erg useless tot je je items hebt. Ik doe het al tijden op jungle mumu.
Je moet wel inderdaad sowieso die runes erbij gebruiken anders schiet het nog niet erg op.
Dat GP/5 stacken al lang gebeurt klopt, maar ik had het nog niet veel op AP mids gezien eerlijk gezegd.

Verwijderd

GP/10 geeft veel meer gold als je een lange game hebt en dan ben je eerder bij je endbuild idd. Kost 10 a 12,5 minuut om een GP/10 terug te verdienen (als je hem verkoopt) anders ongeveer 20 a 25 geloof ik. Dus ja, als je na 12.5 minuut nog in de game bent heb je al meer verdient met je GP/10

edit: weet iemand waar de finale van M5 vs CLG.EU staat en of hij wel te zien is online? Ik heb de eerste twee matches gezien en die 2e was geweldig, wil eigenlijk de laatste twee wel zien maar kan niets vinden

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 15:32 ]

Verwijderd

Vicarious schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:26:
[...]

Dat GP/5 stacken al lang gebeurt klopt, maar ik had het nog niet veel op AP mids gezien eerlijk gezegd.
Heb minstens een maand geleden een no-name team nog van het CLG met saintvicious zien winnen met die strat. Ze vonden het in ieder geval erg OP. Ik geloof dat alleen de ad carry van dat team geen gp/10 runde.

Heb het zelf ook wel op jax tegen teemo/yorick gedaan. Je weet dat je die lane toch vrijwel zeker gaat verliezen maar na 30-35 minuten ben je als je niet vaak dood bent gegaan toch sterker dan je tegenstander. Dus voorkom je gewoon trades en farm je onder tower.

• Kainda
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-12 15:41
Draven is wel leuk, maar harde cc (knockup/knockback/stun/snare) vernield z'n Q-damage bonus als hij z'n blade niet meer vangt. Verder denken mensen kennelijk dat hij, aangezien hij de broer van darius is, wel wat dmg kan hebben ofzo... of m'n teammates wisten niet dat je AD Carrys moet shielden van dmg...

Verder is phage/fm wel lekker op hem, makkelijker om Q spam te vangen en te achtervolgen.

Verwijderd

Ik ga dat gp/10 (geen GP/5 idd, je krijg 5 gold per 10 sec dus gp/10) eens proberen als ik een onwijs moeilijke lane voor me krijg

edit: Net een ryze game gedaan, hij heeft early echt hoge dmg maar hij scaled niet geweldig heb ik het idee, je hebt echt veel gold nodig en je bent enorm squishy. Hun hele team was wel squishy trouwens, kon 1v3 makkelijk winnen door flink te kiten met ryze. Maar zoals je zegt, als je hem de kans geeft zijn Q te vangen is hij echt gevaarlijk, voor de rest niet echt, een snare en hij is uitgeschakeld

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 15:51 ]

• Jt1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2023

Jt1

Ik vraag mij af of een ad bruiser build goed zou werken op draven?

Ik zie zijn Q als beste skill en om die 'up' te houden heb je wel wat survivability en cc nodig. Zoals kainda hierboven al zei.

Misschien IF triforce build met warmogs?

Verwijderd

Vervang Warmog dan met een Frozen Mallet of een Frozen Heart.
Meer utility in een champ proppen...

• Rendiertje
If, triforce + warmog's zit je aan 11k money...
Dat is wel heeel erg veel terwijl je relatief weinig damage bouwt (wat een carry eigenlijk moet doen...)

Verwijderd

Ik denk dat AD build gewoon het beste zal werken, je moet hem hetzelfde spelen als een andere ad carry, veilig achter je team. Q is extra dmg boost en als je die kan vangen, doen, als je hem niet kan vangen, niet doen. een crit die je passive triggered is ook al veel extra dmg (al kan 85% extra geen kwaad natuurlijk)

Net een berekening gezien van iemand die 1.8 k dmg haalde, op een wraith kwam dat neer op 1.7k dmg. Er is geen enkele andere ranged ad die dat kan, ik weet niet hoeveel dmg tryn doet maar die komt wel in de buurt. Er moet een zwak punt in zijn kit zitten en dat is het vangen van de Q maar ook zonder een Q te vangen doe je insane dmg
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:05:
Ik denk dat AD build gewoon het beste zal werken, je moet hem hetzelfde spelen als een andere ad carry, veilig achter je team. Q is extra dmg boost en als je die kan vangen, doen, als je hem niet kan vangen, niet doen. een crit die je passive triggered is ook al veel extra dmg (al kan 85% extra geen kwaad natuurlijk)
Dat denk ik ook ja. Focus je niet teveel op het weer vangen van je bijl. Tuurlijk is het efficienter en geeft het meer damage, maar ik denk dat je zonder ook voldoende doet. HElemaal als AD carry met flink wat attack speed en veel autoattack damage.

Verwijderd

Gewoon vangen als het kan en en anders laten gaan, of voor veiligheid gooien en terug lopen maar als je AS lekker hoog is verlies je alleen maar tijd met het zo veel rondlopen

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 20:21

SilentSimon

Have you been hopped?

Tegenwoordig heb ik vaak early game een Kages lucky pick als ik mid speel. Meestal Kennen / Karthus.
Het geeft aardig wat AP en die gold is mooi meegenomen, mid-late game bouw ik hem verder uit naar een Deathfire grasp of een Evil tome, afhankelijk van mijn champion.
Beide zijn goede items imho.

Verwijderd

YouTube: League of Legends - The Superman Leash

Filmpje van iets wat ik zelf Juggling noemde en al tijden lang toepas maar ik had altijd moeite om het te beschrijven. Je pulled hiermee de blue op een dusdanige manier dat de jungler geen dmg ervan krijgt. Ik denk dat ik het al doe sinds dat ik de blue buff pull en dat is toch wel sinds lvl 20

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:16:

Filmpje van iets wat ik zelf Juggling noemde en al tijden lang toepas maar ik had altijd moeite om het te beschrijven. Je pulled hiermee de blue op een dusdanige manier dat de jungler geen dmg ervan krijgt. Ik denk dat ik het al doe sinds dat ik de blue buff pull en dat is toch wel sinds lvl 20
Kan je beter niet doen het is nou niet direct slim om gelijk een paar creeps te missen en je tegenstander dus level 2 te laten worden voor jij het bent. Je kan beter gewoon bot vragen wat extra damage te doen.

Verwijderd

Soms is het die paar CS waard hoor, dan mis ik er 3 a 4 maar de jungler kan makkelijk no smite zonder leven te verliezen en dan naar de red van de enemy lopen, mocht hij daar de jungler tegen komen dan is hij sowieso full health en buiten dat heeft hij smite nog over voor de red

Dan speel ik wel wat veiliger in mid>ze pushen>gank jungler> problem solved

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 15:50

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Die leash deed ik altijd als ik support speelde :)

sudo apt-get rekt

• Xevoo
Wauw, wat er vanavond is gebeurd weet ik niet, maar heb 6 potjes op rij gewonnen, waarvan 5 surrender aan de andere kant... of hun nu de rotte appels ertussen hadden zitten of wij ontzettend goed speelde weet ik niet, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt :9 ps. ik denk niet dat wij zo fantastisch speelde want er zaten grote faalplays tussen :9

Maar zo kan het dus ook, hopen dat het morgen weer zo gaat, maar waarschijnlijk zal het dan wel weer meer als normaal zijn, 3 wins, 2 losses en zo door :9

Verwijderd

Dat heb je soms wel eens ja dat gewoon alles goed gaat en dan ook echt game na game na game

of je speelde zelf belachelijk goed

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:30
Ik heb net iets te vaak streaks - lower level nog vaak winstreaks met daarna enkele losses, wins losses en vervolgens weer een winstreak. Vanaf lvl23-25 loop ik echt tegen de levelcap aan. Winstreaks en lossstreaks beginnen zich te vereffenen. En zodanig dat ik iets meer verlies dan dat ik win. Vandaar dat ELO niet een enkel nummer is. Het is een gemiddelde. En een gemiddelde heeft een spreiding. En juist die spreiding maakt een te gedetailleerde ELO/abilityberekening simpelweg te precies voor wat ze eigenlijk meet.

En daarmee denk ik (terugkomend op de eerdere discussie over elosystemen en aanverwante scoringssystemen) dat de huidige standaard goed werkt. Wel zou ik zeggen dat leavers/afkers makkelijk(er) gevonden kunnen worden waarbij een elo-penalty voor de overblijvers minder hard zou zijn. (En gemeen als ik ben: om het zero-sum te houden, stop het verschil bij de leaver }) )

Ook ik heb mijn laatste 8 potjes gewonnen (+2 customs om chars uit te proberen. Lijstje van tien wins op rij :S ) . De laatste twee tegen alleen l30's (net 28 mezelf). En de laatste twee was ik duidelijk de slechtere speler. Ik heb dus eigenlijk geeneens zin om meer te spelen omdat er statistisch een lossgame of 6-7 komen...misschien hier en daar per ongeluk een win, maar met een beetje pech nog meer losses...

Aan de andere kant: in de discussie van vandaag werden wat links gegeven naar een sk-gaming serie van artikelen die je beter doen spelen. Een ervan heet speel om te winnen. En de conclusie is eigenlijk dat echte prospelers niet meer winnen of verliezen van anderen, maar veel meer van zichzelf. En ik denk dat elo een leuke manier is om tegen gelijke ervaring/kunde te spelen. Maar uiteindelijk speel je tegen jezelf. En als je verliest door je medespelers: meestal kan je van dezelfde match zelf ook een boel leren.

Sowieso is het dan verstandig om te onthouden dat de precisie van elo, zelfs na vele games, een precisie heeft van plus of min 50. En volgens mij is dat gewoon rustig 6-8 games. En de meeste mensen vallen daar ruim binnen. En des te minder zin heb ik te gaan spelen. Misschien ben ik juist wel te georienteerd op winst :)

edit: estimate van mijn elo: <50% oftewel hooguit gemiddeld.

Verwijderd

Op dit moment verkiezen we met onze premade om de jungler een zodanige pull te geven op blue (met top erbij dikwijls of bot indien paarse team), dat hij zijn smite kan sparen om onmiddellijk red buff te nemen. Aangezien blauw sneller neergaat op die manier is het verlies in tijd echt te verwaarlozen.

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-11 19:58

Het is een leuk trucje, maar niet erg verstandig. Je mist hierdoor wat xp wat juist early game zo belangrijk is bent zeer vatbaar voor ganks (je hebt geen vision in de brush en enorm afgeleid), en de jungler wordt er niet veel effectiever door. Je kunt dan inderdaad beter doen wat gr00v zegt Hierdoor geef je in ieder geval je jungler een flinke voorsprong.

• ocwil
  • Laatst online: 16:30
denk dat het alleen kan als je een champ hebt die early niet zo afhankelijk is van zijn 2e en 3e skill.
Die achterstand kun je dan iets eerder weer inhalen door een goeie gank

maar inderdaad geld dat niet dan lijkt het mij ook beter van niet.

kleine vraag kun je meerdere mensen tegelijk DM'en?

[ Voor 12% gewijzigd door ocwil op 07-06-2012 10:16 ]

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Verwijderd

ocwil schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:15:
kleine vraag kun je meerdere mensen tegelijk DM'en?
Klein antwoord: Ja

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 10:23 ]

• axel101
  • Laatst online: 06-05-2021
Ik had gisteren een discussie met een aantal vrienden. Wat is de "beste" volgorde van picken ? Ik en een aantal vrienden kwamen er uit dat first pick of een support moet zijn of een champ waar je zeker niet tegen wilt spelen (soort van 4e ban). 2e en 3e is (support)ad carry of jungle. En de laatste 2 zijn top en mid.
We zijn hierop gekomen zodat de mid en top goed kunnen counterpicken.
ben erg benieuwd hoe jullie er over denken.

League of Legends EUW: IBullit

Verwijderd

axel101 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:28:
Ik had gisteren een discussie met een aantal vrienden. Wat is de "beste" volgorde van picken ? Ik en een aantal vrienden kwamen er uit dat first pick of een support moet zijn of een champ waar je zeker niet tegen wilt spelen (soort van 4e ban). 2e en 3e is (support)ad carry of jungle. En de laatste 2 zijn top en mid.
We zijn hierop gekomen zodat de mid en top goed kunnen counterpicken.
ben erg benieuwd hoe jullie er over denken.
Wij gaan analoog te werk. Eerste drie picks zijn jungler support & ad over het algemeen, of een uitzonderlijke champion die je kan nemen als first pick die niet geband is (ahri, shen..).

Het is wel niet altijd even eenvoudig om te trachten te counterpicken. Als ik bvb een nautilus zie first pick in het ander team, dan weet ik er nog niets meer mee. Hetzelfde met janna & soraka's, die kunnen je ook misleiden.

Soms neem ik blitz of alistar jungle en vraag dan om de support als laatste te kiezen, zo gaan ze er meestal wel vanuit dat je blitz of ali support gaat spelen in het andere team.
Probeer gewoon te zorgen dat je top en mid zo laat mogelijk pickt zodat je niet gecounterpicked kan worden in die lanes. Voor jungle en bot lane is het een stuk lastiger om echt te counterpicken namelijk.

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-12 19:50

psyy138

blackbulls.nl

iemand al ooit skarner top geprobeerd of trundle?

ben de laatse tijd wat aan het experimenteren met top.

skarner is niet zo goed early game top omdat je egt mana afhankelijk bent ( tot nu toe last van gehad).
en trundle is goed alleen als je een teemo tegen je hebt ben je de zak. maar als de enemy yorick pickt kan je meteen trundle picken wat die passive is the ultimate counter :).

wat vinden jullie ervan?

O.R.C. Black Bulls Rugby

psyy138 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:16:
iemand al ooit skarner top geprobeerd of trundle?

ben de laatse tijd wat aan het experimenteren met top.

skarner is niet zo goed early game top omdat je egt mana afhankelijk bent ( tot nu toe last van gehad).
en trundle is goed alleen als je een teemo tegen je hebt ben je de zak. maar als de enemy yorick pickt kan je meteen trundle picken wat die passive is the ultimate counter :).

wat vinden jullie ervan?
Jeffro heeft vaak Trundle top gespeeld. Kan vrij aardig werken dankzij zijn sustain, al denk ik dat hij tegen een ranged character beter niet gepickt kan worden. Skarner is gewoon te makkelijk te counteren top. Hij heeft weinig sustain en geen gapcloser en is daarom vrij makkelijk te zonen.

Verwijderd

http://www.solomid.net/guides.php?g=14175

Jeffro's Trundle Top Guide
Last update: 152 days ago

• djengizz
  • Niet online
Vicarious schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:23:
Skarner is gewoon te makkelijk te counteren top. Hij heeft weinig sustain en geen gapcloser en is daarom vrij makkelijk te zonen.
Ik denk toch dat hij ook wel ondergewaardeerd is als top.

Op top kun je (in tegenstelling tot de jungle) namelijk wel E maxen wat je echt wel redelijke sustain geeft. Verder vind ik hem niet makkelijk te zonen vanwege zijn Q. Dat is een spammable AOE slow waar je niet door gepakt wilt worden en die vaak zelfs een flash zal afdwingen als je er één landt (en vanaf dan dus kunt chain slowen).

Sure, hij heeft zijn counters maar Skarner is zelf ook een counter versus veel van de nu populaire top melee champs.

Wat hem het meeste beperkt top (en in de jungle) is dat de mana kosten van zijn Q opnieuw generfed zijn. Na de laatste buf en voor de laatste nerf zag ik hem vaker top waar hij het heel goed deed. Imo dus zeker een ondergewaardeerde toplaner maar wel situationeel en met mana issues.

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-12 19:50

psyy138

blackbulls.nl

djengizz schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:36:
[...]

Op top kun je (in tegenstelling tot de jungle) namelijk wel E maxen wat je echt wel redelijke sustain geeft. Verder vind ik hem niet makkelijk te zonen vanwege zijn Q. Dat is een spammable AOE slow waar je niet door gepakt wilt worden en die vaak zelfs een flash zal afdwingen als je er één landt (en vanaf dan dus kunt chain slowen).

Sure, hij heeft zijn counters maar Skarner is zelf ook een counter versus veel van de nu populaire top melee champs.

Wat hem het meeste beperkt top (en in de jungle) is dat de mana kosten van zijn Q opnieuw generfed zijn. Na de laatste buf en voor de laatste nerf zag ik hem vaker top waar hij het heel goed deed. Imo dus zeker een ondergewaardeerde toplaner maar wel situationeel en met mana issues.
dat merkte ik gisteren ook toen ik skarner top speelde.
ik denk dat wat mana (regen) rune/masteries gaan werken.
of nog zelfs evt mana item in het begin kopen als je wat tankyer runes neemt zoals flat hp quints.
dan moet het wel lukken, dus zal het vnaaf is uitproberen

O.R.C. Black Bulls Rugby

• iCloudd
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-11 13:33

iCloudd

U 'MIRIN?

psyy138 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:16:
maar als de enemy yorick pickt kan je meteen trundle picken wat die passive is the ultimate counter :).
In my opinion: Niemand countered yorick op top.
Dit betekent niet dat de tegenstander late game niet winnen omdat yorick top meestal wint, want in teamfights doen andere bruisers meer damage.
Dit betekent ook niet dat je niet in de lane kan blijven en rustig kan farmen.
Yorick valt beetje af late game tenzij je gefeed raakt.
(Als je gefeed raakt kun je met meeste bruiser champs wel aardig carryen)
djengizz schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:36:
[...]

Punt is dat je bij hem in de buurt moet komen voor die sustain. Die E moet je eerst hitten en daarna moet je hem nog met je Q's + melee hitten om te kunnen healen. De meeste melee tops zijn dan alweer vrij snel uit range. Warwick doet gewoon Q en loopt snel weg, Riven dasht terug, Lee Sin shield terug etc. etc. Ik zie eigenlijk maar weinig matchups die een skarner zou kunnen winnen, zeker als je de mana issues die jullie al aankaartten ook nog meeweegt.

• djengizz
  • Niet online
Vicarious schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:43:
Punt is dat je bij hem in de buurt moet komen voor die sustain.
Minions last hitten met E healed ook.
djengizz schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:48:
[...]

Minions last hitten met E healed ook.
Ach verrek da's waar ook. Speel ik al iets van 80 games skarner jungle, hou ik daar niet eens rekening mee :') Nouja, meestal kom ik ook niet echt toe aan het maxen van E dus ik merk vaak ook weinig van de heal ervan. Maar dat maakt zijn sustain in de toplane in ieder geval wel iets beter ja.

• Gil-san
  • Laatst online: 30-01 15:26
iCloudd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:43:
[...]

Dit betekent niet dat de tegenstander late game niet winnen omdat yorick top meestal wint, want in teamfights doen andere bruisers meer damage.
Yorick is een sterke top laner. Dit omdat:
  • Sterke pokes/ harrasment
  • Door zijn pokes kan hij "hit en run" spelen om damage te vermijden.
  • Goede sustain, door zijn e
Hier door kan Yorick gemakkelijk in lane blijven met hoge HP, terwijl de enemy low HP is. Zo kan hij dan zijn CS hoog houden terwijl hij de van de tegenstander denied.

Couters voor yorick zijn dus:
  • Champs met een hoge sustain; champs die de verloren hp gemakkelijk terug kunnen krijgen.
  • Champs met een gapcloser; zo kan yorick geen "free damage" doen zonder geraakt te worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Gil-san op 07-06-2012 12:17 ]

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
iCloudd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:43:
[...]

Als je Riven of Lee Sin correct speelt moet je het tegen een Yorick makkelijk kunnen winnen, je moet hem vooral aanpakken voordat hij zijn mana regen heeft.

Met Riven kan je zijn ghouls makkelijk stunnen en deaggroen door in de brush te lopen of te dashen en daarna gewoon hard terug traden.

Met Lee Sin moet je het hebben van je Q->E->W harrass wat early goed te doen is omdat je geen mana gebruikt.
Guide is wat geupdate, niet veel wijzigingen aangezien het meeste nog steeds relevant is ;)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Gil-san schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:54:
[...]

Yorick is een sterke top laner. Dit omdat:
  • Sterke pokes/ harrasment
  • Door zijn pokes kan hij "hit en run" spelen om damage te vermijden.
  • Goede sustain, door zijn e
Hier door kan Yorick gemakkelijk in lane blijven met hoge HP, terwijl de enemy low HP is. Zo kan hij dan zijn CS hoog houden terwijl hij de van de tegenstander denied.

Couters voor yorick zijn dus:
  • Champs met een hoge sustain; champs die de verloren hp gemakkelijk terug kunnen krijgen.
  • Champs met een gapcloser; zo kan yorick geen "free damage" doen zonder geraakt te worden.
Huh? Ik had het over Skarner, waarom quote je dan mij en begin je ineens over Yorick? Over Yorick heb ik niets gezegd.

• Gil-san
  • Laatst online: 30-01 15:26
Vicarious schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:07:
[...]
Huh? Ik had het over Skarner, waarom quote je dan mij en begin je ineens over Yorick? Over Yorick heb ik niets gezegd.
lol. Ik quote de verkeerde 8)7. het moest iCloudd zijn.
Ik pas het wel even aan.

Edit: Aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door Gil-san op 07-06-2012 12:18 ]

• ocwil
Jeffroiscool schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:06:
[...]
Guide is wat geupdate, niet veel wijzigingen aangezien het meeste nog steeds relevant is ;)
Je masteries in het TL;DR gedeelte zijn niet echt gelijk aan de masteries die je uitlegt.
weet niet wat daar de bedoeling van is maar denk geef even feedback :)

EDIT: dat was dus je update xD
bij mij zag ik net voor de update defensieve TL;DR maar niet de update in tekst gedeelte

[ Voor 13% gewijzigd door ocwil op 07-06-2012 12:26 ]

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
ocwil schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:23:
[...]

Je masteries in het TL;DR gedeelte zijn niet echt gelijk aan de masteries die je uitlegt.
weet niet wat daar de bedoeling van is maar denk geef even feedback :)
Ik heb er toch Update: onder gezet? :P

Wil de oude text namelijk niet deleten :P

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• Ilar
  • Laatst online: 25-09 16:23
Gister 2 potjes met Draven gedaan, ik vond hem wel lekker spelen maar aangezien ik alle 2 de potjes 2 afk personen had en we dus kei hard werden gewiped met 3 vs 5 heb ik hem niet echt kunnen testen.

• Kainda
  • Laatst online: 01-12 15:41
Ik ben em nu solotop aan het testen, zover goed tegen z'n broer (ranged harass) en door z'n Q bonus + passive toch aardige damage als je tanky+ad op em bouwt.

• ocwil
zit heel erg te twijfelen welke champ ik ga kopen met 6300ip ben er bijna :P

leblanc voor mid
darius (assasin ult) voor top
iets anders voor mid brand of viktor ofzo
een sterke jungler want heb nu alleen ww en xin en nog wat tanky junglers (amumu en dergelijke)

hebben jullie nog tips of ideeën?
en kom niet met koop runes want daar heb ik er toch nooit genoeg van

[ Voor 10% gewijzigd door ocwil op 07-06-2012 14:03 ]

• axel101
ocwil schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:02:
zit heel erg te twijfelen welke champ ik ga kopen met 6300ip ben er bijna :P

leblanc voor mid
darius (assasin ult) voor top
iets anders voor mid brand of viktor ofzo
een sterke jungler want heb nu alleen ww en xin en nog wat tanky junglers (amumu en dergelijke)

hebben jullie nog tips of ideeën?
en kom niet met koop runes want daar heb ik er toch nooit genoeg van
LeBlanc en Amumu zijn allebei 3150ip (not sure tho). Dus dat zou goed moeten zitten :P
Als je smartcast gebruikt is LeBlanc early game echt OP. late game zwakt ze heel erg af,=. Amumu is op dit moment best wel OP in jungle. cleared snel en heeft aardig wat cc.
ligt eraan wat voor rol je het leukst vind om te spelen.

• ocwil
Wat ik bedoelde met een nieuwe jungler was vooral eentje die niet zoals amumu is.
lee sin bijv. of iets anders.

• Rendiertje
Lee Sin is default bann ranked, misschien nu even niet meer omdat Darius en Draven er zijn, maar Lee Sin is best wel leuk als je van snelle speelstijl houdt en ook van assasin style.

• djengizz
  • Niet online
Kainda schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:33:
Ik ben em nu solotop aan het testen, zover goed tegen z'n broer (ranged harass) en door z'n Q bonus + passive toch aardige damage als je tanky+ad op em bouwt.
Ik denk dat je een hoop potentiële damage gaat missen met een tanky build op een champ met steroids die schaalt met crit. Ook hebben zijn kit (duidelijk damage focussed) en base stats (bv. geen scaling MR) weinig met een (ranged) bruiser te maken in tegenstelling tot zijn broer. Hij is squishy zonder echte escapes, gapcloser of hard CC.

Imo zijn er betere bruisers en mis je een hoop potentie door niet glascannon te gaan. Triforce en misschien één defensive item kan ik nog inkomen. Meer defense is te veel damage missen op een champ die zo goed schaalt met AD, AS en crit. Vergelijk het maar met een echte ranged bruiser zoals Urgot die nog defensieve stats krijgt uit zijn kit en een stuk slechter schaalt met de typische AD carry stats.

Het zal vast wel af en toe werken (in situaties dat bv een bruiser graves of bruiser vayne ook zou werken) maar over het algemeen zullen een fatsoenlijke jungler en de meeste bruisers top dit keihard afstraffen.
axel101 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:06:
[...]
Amumu is op dit moment best wel OP in jungle. cleared snel en heeft aardig wat cc.
Mwah ik main jungle en heb vaak toch wel moeite met Amumu. Zijn ganks zijn niet echt supersterk voor level 6 want dan heeft hij alleen de stun van bandage toss (die je dan ook nog moet raken) en hij heeft niet heel sterke burst damage. Zijn clear gaat redelijk snel maar ook niet echt supersnel en hij is vrij afhankelijk van blue, iets wat de tegenstanders dus ook kunnen uitbuiten.

Mijn favoriete junglers van het moment zijn:
- Trundle
- Jarvan IV
- Skarner
- Shyvana
- Maokai

Allemaal tanky, snelle clears (J4 het langzaamst) en vrij sterke ganks door ofwel damage (shyvana, skarner) ofwel CC (maokai, trundle, J4)

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 20:37

Snappie88

Mr. Hollywood

Vicarious schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:27:
[...]

... want dan heeft hij alleen de stun van bandage toss (die je dan ook nog moet raken) ...
Ja, du'h, da's met alle skillshots zo. Met JIV moet je ook je skillshot raken anders mislukt de gank, alleen easymode champions zoals Maokai (troll intended) hebben dat niet.

Ik vind Amumu nog steeds een bijzonder sterke ganker, alleen z'n afhankelijkheid van blue zuigt zo hard :(

Surfin' paradise!

Snappie88 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:43:
[...]

Ja, du'h, da's met alle skillshots zo. Met JIV moet je ook je skillshot raken anders mislukt de gank, alleen easymode champions zoals Maokai (troll intended) hebben dat niet.

Ik vind Amumu nog steeds een bijzonder sterke ganker, alleen z'n afhankelijkheid van blue zuigt zo hard :(
Als je met J4 de knockup mist heb je hem in ieder geval nog kunnen gebruiken als gap closer. Maargoed, waar het me meer om ging is dat je ook na de stun niet zoveel kan omdat je geen damage bouwt op amumu en zijn skills ook niet heel veel damage doen. Pas lategame wordt die huilskill echt nuttig.

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-11 10:28
Man man man..
Een ding moet ik wel aanmerken. De community van LoL is zo verpest. Veel kids en ragers.
En vaak ook erg veel afkers.
Probeer smiddags maar geen ranked te spelen haha!

• axel101
Vicarious schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:27:
[...]

Mwah ik main jungle en heb vaak toch wel moeite met Amumu. Zijn ganks zijn niet echt supersterk voor level 6 want dan heeft hij alleen de stun van bandage toss (die je dan ook nog moet raken) en hij heeft niet heel sterke burst damage. Zijn clear gaat redelijk snel maar ook niet echt supersnel en hij is vrij afhankelijk van blue, iets wat de tegenstanders dus ook kunnen uitbuiten.
Ik vind amumu juist sterk doordat hij een stun heeft. Trundle daar in tegen heeft alleen een pillar die de tegenstander slowt. Amumu heeft inderdaad wel wat mana problemen, daarin tegen bouw ik amumu ook niet echt tanky maar meet ap tank zoals morde.
ik bouw amumu als volgt:

- chalice of harmony voor de mana,
- mercs
- rylais (evt roa)
- abyssel
- verder optionele items.

Hierdoor doe je veel damage en ben je best wel tanky doordat je veel hp hebt.

axel101 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:54:
[...]

Ik vind amumu juist sterk doordat hij een stun heeft. Trundle daar in tegen heeft alleen een pillar die de tegenstander slowt. Amumu heeft inderdaad wel wat mana problemen, daarin tegen bouw ik amumu ook niet echt tanky maar meet ap tank zoals morde.
ik bouw amumu als volgt:

- mercs
- rylais (evt roa)
- abyssel

Als je die pillar goed plaatst moet hij ook nog omlopen om er omheen te komen. Bovendien heb je zelf ook nog een speedbuffje met je w-skill en doe je hardere damage door je sterkere auto-attacks gecombineerd met je Q-skill. Een full health tegenstander krijg je niet dood met een gank, maar dat lukt je met Amumu al helemaal niet.

De build die je gebruikt vind ik vrij gevaarlijk omdat je geen GP/5 bouwt en relatief squishy bouwt. Health is leuk, maar zonder armor en magicres is je effective health veel lager dan met de standaard amumu build die voor bijvoorbeeld Raduins (uitbouwen Heart of Gold) + Aegis + Shurelya's (uitbouwen Philostone) gaat. Als je early wat kills krijgt werkt het wel, maar als je wat achter komt te staan denk ik dat je vrij nutteloos bent lategame.

• djengizz
  • Niet online
Amumu is onlangs ontzettend gestegen op de hitlijsten en vooral in NA heeft hij flink aan populariteit gewonnen.

Ook de reden dat Stonewall sinds de laatste patch hem in tier 1 plaatst op zijn jungle tierlist (wat voor waarde je daar dan ook aan geeft).

Zijn redenering:
Amumu - One of the junglers with the highest win ratios in the game. In terms of solo queue picks even idiots know to go in when you press R. He's a very fast jungler, his level 6 ganks can turn entire games around and he can go several builds. He does have the weakness of everyone wanting to kill him and that his ultimate is on a long cooldown. Still though he is underestimated to an almost criminal level.
De toegenomen populariteit komt voor een groot deel door Azingy die vanaf 2100 ELO in korte tijd doorstoomde naar #4 op de NA ladder via zo'n 200 amumu wins (en een hoop fiddle games :P).

Zijn build is vreemd genoeg MPen runes, het stacken van dorans (3x), sorc boots (en soms mobility boots) en dan sunfire en abyssal. Verder dacht ik dat hij Q eerst levelled maar dat weet ik niet zeker. Deze build werkt verrassend goed op mumu.

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
djengizz schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:40:
Amumu is onlangs ontzettend gestegen op de hitlijsten en vooral in NA heeft hij flink aan populariteit gewonnen.

Ook de reden dat Stonewall sinds de laatste patch hem in tier 1 plaatst op zijn jungle tierlist (wat voor waarde je daar dan ook aan geeft).

Zijn redenering:

[...]

De toegenomen populariteit komt voor een groot deel door Azingy die vanaf 2100 ELO in korte tijd doorstoomde naar #4 op de NA ladder via zo'n 200 amumu wins (en een hoop fiddle games :P).

Zijn build is vreemd genoeg MPen runes, het stacken van dorans (3x), sorc boots (en soms mobility boots) en dan sunfire en abyssal. Verder dacht ik dat hij Q eerst levelled maar dat weet ik niet zeker. Deze build werkt verrassend goed op mumu.
Er is niks verrassend aan een Amumu die Tanky AP bouwt.
Helemaal niks.( heb je zijn ratio's ooit bekeken?? zo niet dan raad ik je aan dat ASAP te doen).

Ik bouw tegenwoordig ook redelijk wat AP op amumu en tantrum level je altijd eerst daarna bandage toss en despair als laatste op level 5

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• djengizz
  • Niet online
blamauci schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:50:
Helemaal niks.( heb je zijn ratio's ooit bekeken?? zo niet dan raad ik je aan dat ASAP te doen).
Ik ken zijn ratio's maar jij vindt drie dorans op een jungler en geen GP10 een standaard AP tanky mumu build?

• Rendiertje
blamauci schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:50:
[...]

Ik bouw tegenwoordig ook redelijk wat AP op amumu en tantrum level je altijd eerst daarna bandage toss en despair als laatste op level 5
Wat het in opinie een beetje is, als je een beetje overweg kan met zijn Q, dan komt het wel goed...
Helemaal zijn ult als je die bij baron doet en je pakt er 2-3 dan kan de rest van je team die mooi afslachten...

Als ik een goeie amumu bij me heb ben ik erg gelukkig want die kan ontzettend makkelijk kills geven aan je teamgenoten :)

Verwijderd

Nog even over Yorick top. Trundle is een leuke counter maar je hebt veel sterkere counters. Cho'gath is ook een geweldige counter, gewoon de ghouls lasthitten voor health en ook nasus is een geweldige counter. Zorg early voor MR en je bent ok. Nee, je kan hem niet verslaan in lane maar je kan minimaal je CS gelijk houden. Ik speel niet veel Nasus maar toen ik top stond tegen yorick was het wel heel makkelijk en je hebt zo veel CS dankzij die ghoul spam. Na lvl 4 ofzo is je passive lifesteal genoeg om je in lane te houden

Gewoon onder de turret farmen en je doet endgame tons of damage. een carry één klap geven waarna hij gelijk neer is is en blijft leuk

• sjaggy
  • Laatst online: 19-06-2021
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:03:
Nog even over Yorick top. Trundle is een leuke counter maar je hebt veel sterkere counters. Cho'gath is ook een geweldige counter, gewoon de ghouls lasthitten voor health en ook nasus is een geweldige counter. Zorg early voor MR en je bent ok. Nee, je kan hem niet verslaan in lane maar je kan minimaal je CS gelijk houden. Ik speel niet veel Nasus maar toen ik top stond tegen yorick was het wel heel makkelijk en je hebt zo veel CS dankzij die ghoul spam. Na lvl 4 ofzo is je passive lifesteal genoeg om je in lane te houden

Gewoon onder de turret farmen en je doet endgame tons of damage. een carry één klap geven waarna hij gelijk neer is is en blijft leuk
Dit klopt inderdaad, ikzelf speel yorick ook en heb heel erg veel moeite tegen cho'gath. Wat cho'gath een sterke counter maakt is zijn silence. Hierdoor kan yorick zijn ghouls niet meer gebruiken en is hij eigenlijk vrijwel niks meer :P

Verwijderd

Dat sowieso maar ook zijn passive, een last hit geeft health terug. Nasus vind ik eigenlijk wel de beste counter want iedere ghoul die hij spammed is theoretisch gezien gewoon 3 extra dmg op je Q

• Xevoo
Vanavond kan ik weer een nieuwe 4800 champ unlocken, iemand enige aanraden?
Ik zat zelf aan Swain of Malzahar te denken, al heb ik al redelijk wat mid champs, ze lijken me allebei wel leuk om te spelen.

Verwijderd

Xevoo schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:22:
Vanavond kan ik weer een nieuwe 4800 champ unlocken, iemand enige aanraden?
Ik zat zelf aan Swain of Malzahar te denken, al heb ik al redelijk wat mid champs, ze lijken me allebei wel leuk om te spelen.
Swain is net gebuffed :-)

V1.0.0.141:
Basic attack range increased to 500 from 480.
Decrepify:
Range increased to 625 from 600.
Slow increased at later ranks to 20/25/30/35/40% from 20/23/26/29/32%.
Ravenous Flock: cooldown reduced to 8 seconds from 10.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 16:24 ]

• Xevoo
Hmmm.. dat maakt de keuze inderdaad niet makkelijker (of juist wel.. :+ ) eerst die laatste 150 ip nog maar eens binnen harken en dan kijken wat ik doe.

Heb ook al een aantal keer naar Shen zitten kijken, die valt me ook elke keer positief op als ik er tegen moet spelen.

• Rendiertje
Malazhar is redelijk simpel in mijn ogen maar des ondanks wel leuk te spelen.
Swain is net gebuffed maar alleen handig als je goed met zijn stun om kan gaan.
Daarnaast is swain wel grappig, omdat hij zoveel met z'n kraaitje doet, lees: swain's abilities vind ik persoonlijk grappiger...
Als je bij malazhar iemand verkeerd gepositioneerd ziet is die gewoon dood (na level 6)

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-11 11:43
Vandaag met swain gespeeld, en z'n verhoogde autoattack is echt fijn, nu kun je nog meer harassen met je E, wat early redelijk veel damage doet tegen een AP die meestal geen armor heeft ;)

En ik ben in een video van jumpinthepack! :P (De lux)
YouTube: League Epics - Tag Team
Alleen wel een beetje jammer dat ik dood ga... :P

[ Voor 34% gewijzigd door Bas_De_Beer op 07-06-2012 17:07 ]

• MichelC231
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Iemand hier nog Kayle top geprobeert? Ben haar de laatste tijd veel top aan het spelen en heb veel succes, momenteel 16w 6l (zit rond 1600 elo). Wat me tot nu toe vooral opvalt is dat ze het erg goed doet vs vaak gebande champs zoals shen, darius en warwick. Verder is de mid/late game erg sterk en kan ze super snel een lane pushen.

Verwijderd

axel101 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:54:
[...]

ik bouw amumu als volgt:

- mercs
- rylais (evt roa)
- abyssel

Helemaal akkoord over het gedeelte van amumu, trundle ken ik niet zo goed.

Amumu is echt leuk en ik maak van die rylais een core item als ik hem speel. Werkt supergoed op hem en met een aegis en abyssal doe je echt wel zieke sustained damage in teamfights, of sunfire als hoger aangegeven. Zijn ultimate is een gamechanger als je er maar genoeg kan catchen in je ult. Enige wat jammer is, is dat ze zijn global laugh eruit gehaald hebben :(

Die sadrobot skin is episch !

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 21:16 ]

• MichelC231
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:14:
[...]

Helemaal akkoord over het gedeelte van amumu, trundle ken ik niet zo goed.

Amumu is echt leuk en ik maak van die rylais een core item als ik hem speel. Werkt supergoed op hem en met een aegis en abyssal doe je echt wel zieke sustained damage in teamfights, of sunfire als hoger aangegeven. Zijn ultimate is een gamechanger als je er maar genoeg kan catchen in je ult. Enige wat jammer is, is dat ze zijn global laugh eruit gehaald hebben :(

Die sadrobot skin is episch !
De rol van Trundle is ook anders, Amumu kies je vooral voor de initiation en de aoe cc. Trundle is meer voor de disengage, perfect dus voor poke comps. Als je al iets weet van de verschillende pro teams, CLG.na gebruikte trundle heel veel in de jungle toen ze nog de poke comp gebruikten. De team setup was dan nidalee ap top, cait ad en een ap mid met een ranged poke, de support was dan janna or sona met trundle in de jungle.
Wat ze dan zouden doen is zodra het kon met ze allen naar 1 lane en die gewoon de hele tijd proberen te pushen zonder te vechten, als de enemies te dichtbij kwamen zouden sona/janna en trundle met zijn pillar ervoor zorgen dat ze gewoon weg zouden kunnen rennen. Als ze eenmaal vechten dan is trundle de anti-tank champ, met zijn ult kan hij de helft van iemands armor en magic resistance weghalen. Hetgeen het een stuk makkelijker maakt om die tank te killen.
Pagina: 1 ... 37 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.