[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.657 views

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Vicarious schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:14:
Ik lees btw net dat Dota2 ook free2play wordt en eenzelfde model als LoL gaat aanhouden (geen pay to win)? Ik dacht juist dat Dota2 een betaalde game zou worden eigenlijk. Is er al een release datum bekend?
Nog geen echte releasedatum bekend. Sowieso zit het nu in een 'rare fase'. Valve vindt het eigenlijk geen beta meer, maar het is nog wel invitational of je kan een early acces kopen. Dan krijg je toegang tot de game met een hoop items erbij. Wat het vreemde is, is dat het spel gewoon zo blijft. Enige wat zal veranderen is dat je gratis een account aan kan maken, items blijven sowieso en de stats hoogst waarschijnlijk ook.

Over de echte release datum is nog niet een vaste datum. Vermoeden is dat dit aan het begin van The International II gebeurt. Deze is van 28 augustus tot en met 1 september.

Verder over het positieve reporten, het zit er wel in Dota2 in, maar gebeurt eigenlijk niks mee. Mede omdat het zo makkelijk te abusen is. 'Ik ruil mijn positieve report voor de jouwe'. Het is gewoon heel moeilijk om daar iets mee te doen.

Om het nog even op LoL te houden. Hoe wordt Ziggs gezien? Ik speel het nog af en toe met vrienden en heb bijna 6.3k. Zit te twijfelen of ik Ziggs of Ahri aanschaf. Wat is het voornaamste verschil tussen deze twee?

offtopic, als je met dota2 begint mij wel aanspreken he Vicarious :)

[ Voor 8% gewijzigd door Forn op 05-06-2012 16:59 ]

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

ik snap dat hele gedoe van elo hell écht niet
speel erg weinig ranked, onder andere omdat de eerste ~10 potjes ranked echt meer derps zaten dan normaal waardoor m'n elo dropte naar ~900 ofzo (normal elo 1400~1500)
nu begin ik vandaag weer met een paar potjes ranked, geen derps (naja, 1tje die persé sivir wou en daar dus top mee ging 8)7 )
en elke van de 3 potjes heb ik hárd gecarried (lees: van de 22 kills er 14 scoren)

zolang je dus gewoon een goede speler bent bestaat elo hell niet, je moet gewoon je tijden picken (niet in 't weekend/na schooltijd) en goed communiceren
positieve insteek verschilt ook een hoop trouwens, die sivir was nogal aan 't spammen "I TAKE SIVIR" ff rustig tegen gepraat en hij deed gelijk normaal en speelde lekker verder zonder verdere flame/gezeik van 'm

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
DaemonAngel schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:26:
Wat wel vaak gebeurt is dat je team hun elo 200 lager ligt dan dit van de enemy. DIT zou niet mogen naar mijn mening.
Daar ben je juist de oorzaak van als duo en dat is precies waarom ze duo-queue zouden moeten afschaffen in ranked. Je krijgt namelijk een matchmaking penalty omdat Riot er vanuit gaat dat je een voordeel krijgt als je duo-ed. De penalty is alleen in de praktijk vaak groter dan het werkelijke voordeel wat je hebt als duo.

Dit zorgt er voor dat de mindere spelers in je team worden gematched met tegenstanders die veel beter zijn. Hoe groter het verschil in ELO van het duo hoe groter dit effect wordt en het kan er voor zorgen dat de game zelfs voor de hoogste ELO speler niet meer te carry-en valt.

In ieder geval is voor je team een duo zelden een voordeel en veel vaker een nadeel wat frustrerend is voor de solo spelers in je team. Ook bevordert duo-queueing ELO boosting en smurfing.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:36:
Juist het tegenovergestelde imo ik heb veel geduo qued met een maat van mij die ongeveer 500 elo lager was en dan wonnen we vrijwel alles. Hij speelde dan tegen mensen 300 elo hoger dan hem en ik 200 elo lager dan mij. Ik won dus altijd mijn lane keihard en hij misschien de helft van de keren.
Mijn gok is toch dat je maat niet op z'n ware ELO zat. De 50% winrate op een hogere ELO geeft dat ook al wel een beetje aan.
Hehe als ik Dota2 ga spelen spreek ik je wel aan hoor. Kleine kans echter dat dat gebeurt zolang ik LoL en Diablo nog leuk vind. Zoveel tijd om te gamen heb ik nu ook weer niet :P

Over die speciale queues voor trolls: ik heb begrepen dat dat mede niet wordt geimplementeerd vanwege de moeilijkheid hiervan met duo-queuers en omdat in de 'trollqueue' een continue negatieve sfeer hangt waar niemand meer uit komt.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Let wel op (moet het denk echt vaak herhalen) 14 van de 22 kills pakken kan goed uitpakken maar vaker ook niet. Als je één fed persoon in je team hebt moet het nog wel een champ zijn die kan carriën. Vaak zie ik een LB ofzo monster scores halen maar de rest van het team krijgt niets, andere team is beter verdeeld> loss

Net trouwen een leuke botlane gespeeld met me broer, vayne/poppy. dubbele stun in een muur, dikke burst dmg, yes, me likey ^^. Ook FB gehaald door de jungle invade die ik hier al eens heb beschreven. mid bij bush wachten, als je enemy mid in mid ziet loop je naar enemy blue toe, enemy low health (of redelijk laag, in dit geval een hele lage Yi) en dan afmaken. Wij hadden twee stuns op lvl 1, twee ignites en een exhaust, die kwam daar echt niet meer weg.
Vervolgens blue aan poppy gegeven zodat we de lane hard konden zonen, uiteindelijk niet monsterlijk veel kills gemaakt (ik drie poppy twee) maar mijn cs was het dubbele van de enemy en ook poppy had een hogere CS+3gp/10

Uiteindelijk een surrender@20 xD

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 18:20:
Let wel op (moet het denk echt vaak herhalen) 14 van de 22 kills pakken kan goed uitpakken maar vaker ook niet. Als je één fed persoon in je team hebt moet het nog wel een champ zijn die kan carriën. Vaak zie ik een LB ofzo monster scores halen maar de rest van het team krijgt niets, andere team is beter verdeeld> loss
klopt, normaal doe ik dat ook niet (sterker nog, als AD carry heb je vrij weinig finishers dus scoor je niet alle kills tenzij je ze krijgt) maar in dit potje moest ik wel
heb 2x een situatie gehad waar ik een tijdje solo stond terwijl zij bleven komen zonder HP en ultis en ik ze dus 1 voor 1 afmaakten (veigar zonder skills tegen fed vayne zonder ulti=vayne auto win :P)

plus 1 teamfight waar we 2 mooie ultis hadden (amumu+nunu ulti tegelijk op 5 man=OP :D) maar daarna geen schade meer hadden behalve de mijne, dus dan pak ik ook weer een triple :P

bovendien hadden we, zoals gezegd, een derp sivir :P

Verwijderd

Dat is idd wel een probleem, als early je dmg nogal laag is als AD zijnde moet je eigenlijk je skills bewaren om te finishen. Heb al zo vaak meegemaakt dat ik earlygame geen kills kreeg maar wel 7 assists ofzo. Dan kan ik later niets meer doen als de enemy AD wel 5 kills heeft

edit: Btw, deze week word heel leuk. Kom in champ select, instapick darius maar lock niet, als iedereen locked is pick je teemo voor top. Op deze manier voorkom je dat een ragekid in je team darius top gaat terwijl je teemo wil en counter je hun top sowieso aangezien het nu altijd darius is xD

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 19:19 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

goeie tip, ik speel alleen geen top eigenlijk :P
ook geen teemo trouwens

Verwijderd

Teemo moet je een keer proberen te spelen, hij is zo leuk en je irriteert iedereen gewoon echt ermee, niets leuker als 5 mensen die je chasen en je huppelt (ja, cotton tail verplicht) gewoon weg terwijl je je laugh blijft spammen

Verwijderd

Je kan beter kayle spelen die heeft vrijwel dezelfde kit maar veel sterker.
Een meer reliable slow een betere steroids, een ult waardoor je niet doodkan. Enige wat beter is aan teemo is zijn W skill.

• H3m3L
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 18:30
Hallo tweakers,

Ik ben op zoek naar nog LoL spelers die willen helpen met het invullen van counters op de webapplicatie van smartp1ck. We zijn de webapplicatie nog druk aan het tweaken en features aan het toevoegen. We bezien het smartp1ck forum op een hourly base. Dus als je een suggestie, een bug of iets dergelijks ondekt, gelieve deze dan zeker te posten.
Ik ga de website ook morgen of overmorgen transferen naar een sterkere server en dan in het weekend of het weekend erna(hangt er van af hoe ver smartp1ck dan staat) overal gaan melden (op verschillende forums, reddit etc etc).
Ik heb nu examens maar die zijn vrijdag gedaan dan ga ik me volop focussen op de PC applicatie te vernieuwen, zodat de webapplicatie en de PC applicatie hun counter databases syncen en veel meer!

Als er ook geïnteresseerde zijn om het project te helpen(programmeer/design wise), gelieve me dan ook te contacteren via tweaker.net of smartp1ck(gebruikersnaam is Maxim).

Verwijderd

Mooi systeem h3m3l. Alleen zie ik weinig verschil met champselect. Wat is je voordeel ten opzichte van champselect?
Ben namelijk bang dat je op de verschillende sites nogal geflamed gaat worden voor kopieer gedrag.

Wat ik bijvoorbeeld een mooie toevoeging zou vinden is een optie om bepaalde matchups te bespreken.

Over de ELO hell discussie, is voor de meeste mensen gewoon een uitlaatklep om de variance in je teamspelers te benoemen. De ene keer heb je betere teamspelers dan de andere. Daar komt per match geluk bij kijken.
En net als met een muntstuk kan je 10x achterelkaar pech hebben met je teamgenoten. Echter waar een muntstuk op de lange termijn 50% om 50% is; is dat in lol gelukkig niet zo. daar ben jij namelijk altijd de constante factor in jouw team.
Neemt niet weg dat het frustrerend kan zijn natuurlijk ;-)

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:57
H3m3L schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:05:
Hallo tweakers,

Ik ben op zoek naar nog LoL spelers die willen helpen met het invullen van counters op de webapplicatie van smartp1ck. We zijn de webapplicatie nog druk aan het tweaken en features aan het toevoegen. We bezien het smartp1ck forum op een hourly base. Dus als je een suggestie, een bug of iets dergelijks ondekt, gelieve deze dan zeker te posten.
Ik ga de website ook morgen of overmorgen transferen naar een sterkere server en dan in het weekend of het weekend erna(hangt er van af hoe ver smartp1ck dan staat) overal gaan melden (op verschillende forums, reddit etc etc).
Ik heb nu examens maar die zijn vrijdag gedaan dan ga ik me volop focussen op de PC applicatie te vernieuwen, zodat de webapplicatie en de PC applicatie hun counter databases syncen en veel meer!

Als er ook geïnteresseerde zijn om het project te helpen(programmeer/design wise), gelieve me dan ook te contacteren via tweaker.net of smartp1ck(gebruikersnaam is Maxim).
Eventjes snel rondgekeken, ziet er wel grappig uit maar heeft in mijn ogen weinig tot geen meerwaarde.
Je hebt counterpicks voor je champion die op zoveel andere site's ook te vinden zijn..

Wat je moet proberen is om zoveel anders te zijn dan de rest dat mensen naar jou toe komen.
Ziet er wel grappig uit dat je voor elke champion kan zeggen waar je die gaat spelen, maar een Annie jungle of iets degelijks is iets wat niet vaak gebruikt gaat worden...

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:30
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:48:
Je kan beter kayle spelen die heeft vrijwel dezelfde kit maar veel sterker.
Een meer reliable slow een betere steroids, een ult waardoor je niet doodkan. Enige wat beter is aan teemo is zijn W skill.
je vergeet teemo's Q
En ik vind persoonlijk teemo's R beter dan die van Kayle

De heal/ms buff van kayle is wel beter dan de W van teemo

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:04

Nutral

gamer/hardware freak

Het verschil is dat kayle erg goed is in teamfights door de bescherming van de ene ult en de flinke aoe/single target damage + lichte heal om teammaten te helpen.

• Xevoo
  • Laatst online: 14:13
Heeft hier al iemand met de nieuwe champ gespeeld? Zo ja, wat vind je ervan? Hij lijkt me wel interessant, omdat je er gratis een minigame bij krijgt :9 en zijn skillset zit wel goed in elkaar. Hoe houd hij stand tegen andere champions die op dit moment al uit zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Xevoo op 06-06-2012 09:19 ]

Verwijderd

H3m3L schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:05:
Hallo tweakers,

Ik ga de website ook morgen of overmorgen transferen naar een sterkere server en dan in het weekend of het weekend erna(hangt er van af hoe ver smartp1ck dan staat) overal gaan melden spammen (op verschillende forums, reddit etc etc).

Waarom investeer je je tijd in een counterpick site als er daar al een aantal van zijn? Jouw site is exact hetzelfde als championselect, namelijk een user generated counterpick website.

Sowieso wel grappig die sites, veel mensen kijken blind naar wat er op zo'n site staat en gaan bij hunzelf niet na waarom x vs x een counterpick is. De betrouwbaarheid is erg laag, aangezien het op "Likes" gebaseerd is. Kijk naar championselect, algemeen bekende website, en nog veel picks met verschillende meningen en een redelijk gelijke balans qua likes.

Als men echt beter wilt worden, zou men zelf eens wat beredeneringen moeten maken. Op Lolpro.com staat vaak betere guides met daarin een heel stuk uitgelegd over counterpicks van bepaalde champions. Dat soort info is imo veel meer waard en leert men meer van.

• broc85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 17:24
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:25:
[...]
Sowieso wel grappig die sites, veel mensen kijken blind naar wat er op zo'n site staat en gaan bij hunzelf niet na waarom x vs x een counterpick is. De betrouwbaarheid is erg laag, aangezien het op "Likes" gebaseerd is. Kijk naar championselect, algemeen bekende website, en nog veel picks met verschillende meningen en een redelijk gelijke balans qua likes.

Als men echt beter wilt worden, zou men zelf eens wat beredeneringen moeten maken. Op Lolpro.com staat vaak betere guides met daarin een heel stuk uitgelegd over counterpicks van bepaalde champions. Dat soort info is imo veel meer waard en leert men meer van.
Als je bij Lolpro ook "blind" de guide overneemt krijg je precies hetzelfde resultaat. Dat geldt natuurlijk met alles ;) Ik vind Lolpro een prima site, maar ten eerste staat nog niet "alles" erop, en ten tweede is het soms nog fout of niet beredeneerd. Uiteindelijk zijn zowel die counterpick sites en lolpro het best te gebruiken als advies.

[ Voor 8% gewijzigd door broc85 op 06-06-2012 09:34 ]

Verwijderd

Inderdaad. Low level mensen kunnen het zelf wel overnemen maar dan wel nadat ze alles gelezen hebben. na een tijd is het gewoon mogelijk om zelf de combineren en advies van alle sitet de gebruiken maar je moet altijd zelf erbijnadenken en weten WAAROM iets zo is dus heel de guide lezen

@dit: kayle top zal ik binnenkort weer eens proberen, ooit geprobeerd maar lukte niet geweldig. Voor teamfights is kayle wel wat beter inderdaad, of beter, meer utility. Gisteren had ik tanky teemo gebouwd, ik was als eerste fed dus was rest van de match de focus. Ik had ninja tabi, frozen mallet, malady, GA, BT en Warmogs

Ik was niet dood te krijgen op dat punt, mijn dps gaat wat omlaag maar hierdoor kon de rest van me team kills oppakken waardoor we bijvoorbeeld ashe extreem fed kregen (greaves, 2 BT, 2 PD en IE)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 09:42 ]

• Rendiertje
In het begin heeft LoL pro mij heel erg geholpen op te starten.
Later toen ik het spelletje een beetje doorkreeg ben ik gaan kijken waarom haal ik dit items of waarom level ik deze skill.

zoals ik al zei:
Je moet anders zijn, lukt dat niet dan denk ik dat het moeilijk wordt om dit populair te maken.

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-11 11:43
Wow, draven is echt lastig om te spelen... Om die messen steeds op te vangen heb je nog een extra aandachtspunt nodig, wat bij mij vaak ten koste gaat van m'n map awereness... Dat wordt nog ff flink oefenen!

• Rendiertje
Ja maar als je die dan een paar keer opvangt doe je ook rete damage?

Ik denk dat Draven een hele moeilijk carry wordt, omdat je meerdere dingen tegelijk moet doen en ook meerdere dingen op moet letten (vergeleken met andere carry's helemaal)
Dit wordt, als je er goed mee over weg kan, een van de betere carry's.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WQvG1.jpg?1

Verwijderd

Draven is idd heel moeilijk, het is even wennen maar aangenomen dat de helft van de lol community niet eens goed kan lasthitten laat staan bewegen tussen het lasthitten in maakt mij niet heel bang

Lijkt me geweldig om met blitz ertegen te staan, ow, axe opvangen? grab ^^
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:53:
Draven is idd heel moeilijk, het is even wennen maar aangenomen dat de helft van de lol community niet eens goed kan lasthitten laat staan bewegen tussen het lasthitten in maakt mij niet heel bang

Haha ja ik denk dat ze dat wel eens zullen gaan vergeten ja. Ook een goed moment om een gank in te zetten.

• Rendiertje

Ja dat is een hele slimme, heb nog niet met hem gespeeld, maar CC pakt hem wel (leona blitz naut ali) kunnen precies in schatten wat je gaat doen, maar aan de andere kant kan je ook geniaal baiten...

Verwijderd

Dat opvangen zou hem inderdaad voorspelbaar kunnen maken. Denk dan ook aan Sivir zn Q etc.

Daarnaast lijkt hij mij een champ die lastig te balanceren is. Mensen met minder multitasking skills zullen er weinig mee kunnen, en dan voelt ie waarschijnlijk UP aan. (mezelf incluis, ik begin er ook nog lang niet aan :p)
Spelers die wel alles kunnen volgen en onvoorspelbaar kunnen vangen etc dan zou die weleens OP kunnen worden als de bonus damage te hoog wordt.

Ben iig benieuwd! En in mijn ELO ben ik voorlopig ook niet echt bang voor hem ;-)

Verwijderd

Waarom zou je last hitten met spinning axe?

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:02:
[...]

Waarom zou je last hitten met spinning axe?
Meer damage dus makkelijkere lasthits? :P

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Verwijderd

nja, geniaal baiten lijkt me niet, met een beetje skill kun je dat ding 24/7 up houden om het lasthitten makkelijker te maken (veel makkelijker) dus je zal het niet actief gebruiken om te baiten. Na een tijdje zal men minder opletten. Ik denk dat het voor de meeste in de community gewoon te veel word om dit allemaal te doen, ik vind mezelf een redelijke speler maar het is echt moeilijk en vraagt veel van je om het goed te doen.

De dmg is insane als je IE hebt. Toen ik hem speelde was het meer als 1k dmg. Eigenlijk een soort tryndamere qua dmg, je knalt mensen in drie/vier keer kapot maar dan ben je wel heel squishy

edit: spinning axe geeft meer dmg (ability en passive) en als je hem vangt word de volgende gewoon weer een spinning axe, kost geen extra mana

btw, het is onmogelijk om er twee tegelijk lang op te houden of je moet geluk hebben dat ze bij elkaar landen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 10:03 ]

Verwijderd

Zodra je attackspeed hoger is dan die refresh van spinning axe is het al geen nuttige skill meer. Alsof je in teamfights of een chase die bijlen gaat opvangen terwijl je ook 10 auto attacks met je PD kan knallen, en zelf je positioning kan bepalen ipv telkens naar zo'n plekje lopen.
Jeffroiscool schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:02:
[...]

Meer damage dus makkelijkere lasthits? :P
Het is een ad carry, z'n basic attacks zijn al makkelijk genoeg om te last hitten, zoals elk andere ad carry.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 10:06 ]

Verwijderd

Waarom zou je het jezelf niet wat makkelijker maken, je zou zelfs je AD runes achterwegen kunnen laten als je goed kan lasthitten met je Q.

Extra dmg om het lasthitten makkelijker te maken is altijd mooi meegenomen, al krijg je er maar één meer per drie waves, het is toch iets en het kost geen extra mana, alleen extra aandacht

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:06:
Waarom zou je het jezelf niet wat makkelijker maken, je zou zelfs je AD runes achterwegen kunnen laten als je goed kan lasthitten met je Q.

Extra dmg om het lasthitten makkelijker te maken is altijd mooi meegenomen, al krijg je er maar één meer per drie waves, het is toch iets en het kost geen extra mana, alleen extra aandacht
Hoezo makkelijker maken? Je moet die bijlen opvangen, dus je wordt voorspelbaar. Dan heb je niet eens zoals eerder genoemd Blitz of Leona nodig voor herass. Je dasht gewoon naar het plekje heen en buckshot met graves bijv.

AD carries zijn het makkelijkst om mee te last hitten, iedereen die die rol maint kan al nagenoeg perfect lasthitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 10:11 ]

Verwijderd

Als ik met Sivir's spellshield zijn Axe block, kan hij hem nog steeds opvangen dan?

Verwijderd

iedereen die die rol maint kan nagenoeg perfect lasthitten? Yu so funny. Je overschat een heleboel mensen, geloof me. Zoals ik al eerder aangaf, de helft van de community kan niet lasthitten en ik heb genoeg mensen die ad carry mainen ermee zien falen. Ik maak me er niet druk om hoor

@exlaxl: geen idee, zou je eens moeten testen eigenlijk
edit: lol wiki zegt dat het geen spellshield popt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 10:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:15:
iedereen die die rol maint kan nagenoeg perfect lasthitten? Yu so funny. Je overschat een heleboel mensen, geloof me. Zoals ik al eerder aangaf, de helft van de community kan niet lasthitten en ik heb genoeg mensen die ad carry mainen ermee zien falen. Ik maak me er niet druk om hoor

@exlaxl: geen idee, zou je eens moeten testen eigenlijk
edit: lol wiki zegt dat het geen spellshield popt
Huh het is toch een spel wrm zou deze niet poppe dat maakt deze ult meer OP

Verwijderd

Daarbij pakken bijna alle AD carrys +flat AD marks en quints om makkelijker te last hitten. Met de Darus Q zou je dus makkelijker voor ArPen kunnen gaan (wat al optimaler is door de hele game heen)

Last hitten met autoattacks is voor velen nog niet zo heel simpel hoor. Laat staan in het agressieve poke spelletje dat botlane (eindelijk) geworden is.

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

heb je een bepaalde tijd dat je die autoattack als axe kunt doen? Het andere punt is natuurlijk dat je movements heel erg voorspelbaar zijn als je op die manier aan het lasthitten bent. om je dingen op te pakken. Tegen flink wat skillshot's is dat vrij dodelijk. Daarnaast is last hitten met je autoattack echt niet zo veel moeilijker dan met axes/ meer damage.

Verwijderd

lasthitten met Darisu is sowieso wel makkeiljk trouwens, hij heeft een hele sneller AA animation. De ult kun je wss wel blocken (1 keer), ging hier over de Q ability.

je spinning axe heb een tijdje, weet niet exact hoeveel seconden voordat het stopt, je kan iig van wave naar wave lopen als je het goed doet. Wat ook wel interesant is is dat die timer van de Q zich reset op de tower, hij gooit geen spinning axe, gewoon normale dmg maar de attack refreshed wel. Wat inhoud dat als je met 1 spinning axe bij de tower aankomt en je cast de 2e dat je sowieso twee extra sterke attacks hebt op het moment dat je weg loopt/geganked word

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:15:
Laat ik het anders zeggen, iedereen die die rol serieus neemt en maint, en niet in de ELO spelonken speelt/unranked blinds/draft, kan goed last hitten.

Je last hit nu toch ook gewoon met elke ranged AD champ die er nu is met basic attacks? Waarom zou iemand die dat altijd doet zonder problemen dan nu een slomere variant die te voorspelbaar is gebruiken?
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:19:
Daarbij pakken bijna alle AD carrys +flat AD marks en quints om makkelijker te last hitten. Met de Darus Q zou je dus makkelijker voor ArPen kunnen gaan (wat al optimaler is door de hele game heen)

Last hitten met autoattacks is voor velen nog niet zo heel simpel hoor. Laat staan in het agressieve poke spelletje dat botlane (eindelijk) geworden is.
Dus het gebruiken van die axes gaat last hitten makkelijker maken in een heavy poke bot lane? ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 10:27 ]

Verwijderd

dat wat je opnoemt is dus sowieso al minder als de helft

Ik denk dat je vrij hoog moet zitten in elo om er bang voor te zijn. low elo kom je er af en toe een tegen maar dat is nu ook al

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Wat is goed last hitten? Ik kan zelf ook niet zo heel goed last hitten, waar ik nog niet genoeg gevoel heb voor de champions, last hits, minion focus en timing om echt goed te last hitten. De meeste mensen kunnen gewoon niet zo goed last hitten, het is niet iets wat echt makkelijk is want het gaat dan om echt veel last hits pakken en dat op het laatste moment doen. Zeggen dat je goed kunt last hitten is niks, want er is altijd ruimte voor verbetering.

Verwijderd

Als advies om te leren last hitten zou ik farm champs pakken zoals Veigar of Nasus.

Verwijderd

Nutral schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:29:
Wat is goed last hitten? Ik kan zelf ook niet zo heel goed last hitten, waar ik nog niet genoeg gevoel heb voor de champions, last hits, minion focus en timing om echt goed te last hitten. De meeste mensen kunnen gewoon niet zo goed last hitten, het is niet iets wat echt makkelijk is want het gaat dan om echt veel last hits pakken en dat op het laatste moment doen. Zeggen dat je goed kunt last hitten is niks, want er is altijd ruimte voor verbetering.
Als je jezelf aanprijst als "My main is AD carry", vind ik dat je goed moet kunnen last hitten. En wat dat inhoudt, is gewoon een kwestie van een aantal cs/minuut halen. En dan praat je over een gemiddelde over een redelijk aantal games, gezien je mindere games hebt waar je bijv. hard gedenied wordt door een combi die gewoonweg beter is.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:32:
[...]

Als je jezelf aanprijst als "My main is AD carry", vind ik dat je goed moet kunnen last hitten. En wat dat inhoudt, is gewoon een kwestie van een aantal cs/minuut halen. En dan praat je over een gemiddelde over een redelijk aantal games, gezien je mindere games hebt waar je bijv. hard gedenied wordt door een combi die gewoonweg beter is.
Persoonlijk vind ik dat vaak niet heel representatief. Vaak kunnen AD carries endgame freefarmen en komen ze hoe dan ook wel op 200+ CS terwijl ze misschien in de laning na 20 minuten pas op 100 stonden. Dan ben je niet goed in lasthitten, dan heb je gewoon veel free farm gehad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:31:
Als advies om te leren last hitten zou ik farm champs pakken zoals Veigar of Nasus.
Of juist een champion waar het niet evident mee is om te lasthitten. Ik ging soms op swain in custom om te oefenen hierop.

Ik heb doublelift eens in een interview horen zeggen dat hij dagelijks een paar custom games opstart waar hij alleen in zit en puur zijn last hitten oefent. Eenzelfde champ met verschillende setups, iedere dag. Is niet zo dat lasthitten iets is dat je plots kan en onderscheidt de echt goede spelers van de andere.

Gisteren froggen tegen alex ich mid zien staan en desondanks het constante harras, haalden ze toch nog enorme creepscores.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 10:37 ]

Verwijderd

Nog even waarom je met spinning axe zou lasthitten, het belangrijkste is niet genoemd. Als je aggresief word vs tegenstander of er komt een gank heb je al één spinning axe waardoor je Q nog een keer kan starten en dan heb je er twee. Extra dmg, altijd fijn ^^

Verwijderd

Vicarious schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:36:
[...]

Persoonlijk vind ik dat vaak niet heel representatief. Vaak kunnen AD carries endgame freefarmen en komen ze hoe dan ook wel op 200+ CS terwijl ze misschien in de laning na 20 minuten pas op 100 stonden. Dan ben je niet goed in lasthitten, dan heb je gewoon veel free farm gehad.
Ik bedoel dan idd uiteraard de early 20 minutes. Ofwel gewoon in laning fase.

Hier een leuke chart voor de geïnteresseerde (sorry kon hem niet groter vinden).

Afbeeldingslocatie: http://s.sk-gaming.com/image/image/076ab965e42d263al.jpg

• Rendiertje
Lasthitten is een kwestie van timing en positionering.

En het gaat er niet om hoe goed je bent in het last hitten zolang je je lane daarmee maar wint.

Als je op bot lane carry vs carry 40-30 staat dan last hit je goed genoeg...
Het kan natuurlijk altijd beter, als je al 60 minions gehad hebt.

Waar het omgaat is dat je tijdens het lanen meer farm haalt dan de andere carry (er vanuit gaande dat je geen kills weg geeft)

• djengizz
  • Niet online
Mensen nemen niet zozeer extra AD omdat het meer damage doet en daarom hun last hitting makkelijker maakt. Dit zou namelijk betekenen dat je ook harder gaat pushen en minder controle hebt over de minion waves. Goede spelers proberen toch zo laat mogelijk te last hitten om controle te houden en doen dan overkill aan damage.

De reden voor de extra AD is dat ze beter onder hun tower kunnen last hitten. Zonder die extra AD heb je anders soms in de early levels niet voldoende damage om een minion na een tower shot (of twee voor de melee minions) dood te maken waardoor je cs verliest aan de tower.

En goed last hitten is meer cs hebben dan je lane tegenstander :P.
Goed last hitten zonder tegenstander is iets van 100 cs / 10 min.

Verwijderd

Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:41:
Lasthitten is een kwestie van timing en positionering.

En het gaat er niet om hoe goed je bent in het last hitten zolang je je lane daarmee maar wint.

Als je op bot lane carry vs carry 40-30 staat dan last hit je goed genoeg...
Het kan natuurlijk altijd beter, als je al 60 minions gehad hebt.

Waar het omgaat is dat je tijdens het lanen meer farm haalt dan de andere carry (er vanuit gaande dat je geen kills weg geeft)
Niet mee eens. Last hits staan gelijk aan geld. En geld aan items. Als je na 20 minuten 40-30 staat is dat nog steeds niet goed.

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:44:
Niet mee eens. Last hits staan gelijk aan geld. En geld aan items. Als je na 20 minuten 40-30 staat is dat nog steeds niet goed.
Soms is terug harassen belangrijker dan cs-en omdat je anders je lane verliest.
In die gevallen geldt dat alle cs meer dan je lane tegenstander goed is.

• Rendiertje
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:44:
[...]

Het is meer als indicatie bedoelt dan letterlijk.
Wat ik bedoel te zeggen dat als al jou lanes (top, mid en bot) gewoon 10 minions meer hebben farm je beter dan het andere team wat dan voor die game voldoende is.
En ja er zijn altijd champions die ziekelijke scores halen, carry's lategame 2 hitten minions...

Hoort erbij maar het verschilt per game of je goed last hit of niet...

Verwijderd

Als je een cs hebt van 140-71 op 15 minuten of een cs van 81-71 hebt, is nog een enorm verschil. En kun je veel belangrijker zijn in teamfights. Dus dan kun je niet zeggen dat 81-71 voldoende is, als je ook 140-71 had kunnen staan.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 10:54 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:19:
Huh het is toch een spel wrm zou deze niet poppe dat maakt deze ult meer OP
gaat over draven spinning axe
omdat het bijna hetzelfde is als vayne's Q, het is geen fixed damage maar een procentuele bonus op je eigen AD
djengizz schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:41:
De reden voor de extra AD is dat ze beter onder hun tower kunnen last hitten. Zonder die extra AD heb je anders soms in de early levels niet voldoende damage om een minion na een tower shot (of twee voor de melee minions) dood te maken waardoor je cs verliest aan de tower.

En goed last hitten is meer cs hebben dan je lane tegenstander :P.
Goed last hitten zonder tegenstander is iets van 100 cs / 10 min.
je hebt niet perse extra AD nodig om onder de tower te lasthitten, een beetje techniek+planning maakt meer verschil
ik gebruik nooit AD runes (heb ze niet eens geloof ik)
altijd armorpen/ar+Mpen(varus) samen met 1 enkele critrune
vaak heb je idd héél earlygame niet genoeg schade voor de minions onder de tower, maar dat kan je tegengaan door net zo hard terug te pushen
bovendien zijn (zoals gezegd) de meesten erg slechte lasthitters en nog slechtere pushers waardoor zij bij het pushen meer CS verliezen dan jij onder de toren

bovendien kan een (goede) supp ook flink verschil maken, ik zie het ze eigenlijk nooit doen (1 of 2x gezien) maar een maat van me die geeft ze dan vaak een klein tikje (casters) zodat ze na de turret gewoon 1hit voor mij zijn

anyway, mij boeit het niet hoeveel CS je hebt, zolang het maar meer is als de tegenstanders, en dan niet alleen bot maar ook mid en top
100 na 10 minuten is goddelijk lasthitten; er zijn er 12 per minuut en ze spawnen pas na anderhalve minuut, dus je hebt dan 114 minons in totaal na 10 minuten

slightly offtopic: wtf is dat voor alienhand van draven in het openingsscherm dan :|
volgens mij moet er een designer 's trug naar school ofzo, want dat is niet echt menselijk :P

[ Voor 4% gewijzigd door godofal op 06-06-2012 11:01 ]

• Rendiertje
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:54:
Als je een cs hebt van 140-71 op 15 minuten of een cs van 81-71 hebt, is nog een enorm verschil. En kun je veel belangrijker zijn in teamfights. Dus dan kun je niet zeggen dat 81-71 voldoende is, als je ook 140-71 had kunnen staan.
Wat jij zegt is bijna fed te noemen..

Als je 140 minions hebt ben je goed in de mid game... (ik ga ervan uit dat er minstens 1 red + 1 drake bijzit)

Die 10 minions zijn toch weer 1 pot die je tegenstander (ad carry) niet heeft..

Edit: het gaat om procentueel, 140 op 70 is 50%
80 op 70 is ongeveer 88% dus dat is niet met elkaar te vergelijken...

[ Voor 9% gewijzigd door Rendiertje op 06-06-2012 11:11 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

10 minions 1 pot?
een minion kan je gemakkelijk als 20 goud rekenen, dus 200G+

ik ga ff wat botgames met draven doen, heb er zin in :9
lol, die opening ook; "welcome to the league of draven!"

[ Voor 17% gewijzigd door godofal op 06-06-2012 11:06 ]

Verwijderd

Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:02:
[...]

Wat jij zegt is bijna fed te noemen..

Als je 140 minions hebt ben je goed in de mid game... (ik ga ervan uit dat er minstens 1 red + 1 drake bijzit)

Die 10 minions zijn toch weer 1 pot die je tegenstander (ad carry) niet heeft..
Hoezo fed? Op 15 min kan je 177 cs halen. Als je gewoonweg beter kan cs-en dan je tegenstander en je haalt 140 cs en je tegenstander de helft, dan ben je toch gewoon belangrijker voor je team, en dat allemaal omdat je gewoon beter kan cs-en.
Stel je beland in teamfight na 15 minuten, jij kan dan veel meer schade aanrichten met je 140 cs dan de enemy met 70 cs. Dat verschil in schade is bijna niet aanwezig als je je lane wint met 80 vs 70 cs.

Wat ik dus wil zeggen, is dat goed last hitten niet alleen winnen van je tegenstander in de bot lane is. Natuurlijk ben je wel goed bezig als je meer hebt, maar er komt dus meer bij kijken.

Dit is trouwens vooral om elo te klimmen erg belangrijk, zoals iedereen al aangeeft zijn er niet veel die goed kunnen lasthitten. Als jij een enorm verschil kan maken, wat dus heel goed kan op low/mid elo, als je heel goed kan last hitten, dan ben je veel belangrijker, en kun je meer games carryen, dus meer Elo.

Op high elo wordt het verschil steeds minder, omdat het voor beide ad carry's automatisme wordt, en worden andere factoren weer belangrijker.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 11:13 ]

Verwijderd

Mensen nemen niet zozeer extra AD omdat het meer damage doet en daarom hun last hitting makkelijker maakt.
Dat is waar, maar niet de enige reden.
Als je AD runes hebt dan heb je meer tijd om de lasthit te pakken in vergelijking met iemand die dit niet heeft. Dat je vervolgens meer tijd hebt dan je tegenstander kan er voor zorgen dat jij een lasthit pakt en kan harrassen als de tegenstander zijn lasthit wil pakken. Of vice versa, je kan harras ontwijken en dan toch nog de lasthit pakken. Het geeft je dus iets meer vrijheid.

• Rendiertje
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:10:
[...]

Hoezo fed? Op 15 min kan je 177 cs halen. Als je gewoonweg beter kan cs-en dan je tegenstander en je haalt 140 cs en je tegenstander de helft, dan ben je toch gewoon belangrijker voor je team, en dat allemaal omdat je gewoon beter kan cs-en.
Stel je beland in teamfight na 15 minuten, jij kan dan veel meer schade aanrichten met je 140 cs dan de enemy met 70 cs. Dat verschil in schade is bijna niet aanwezig als je je lane wint met 80 vs 70 cs.

Wat ik dus wil zeggen, is dat goed last hitten niet alleen winnen van je tegenstander in de bot lane is. Natuurlijk ben je wel goed bezig als je meer hebt, maar er komt dus meer bij kijken.
Er zit een belangrijk verschil tussen kunnen halen, en halen.
Jij gaat ervan uit dat je volledige farm haalt en je tegenstander dan de helft, omdat mogelijk te zijn is moet je of zelf retepro zijn en dan je tegenstander een paar keer gekilled hebben en die moet dan super slecht zijn...

Waar ik het over heb is procentueel een betere farm te halen en daardoor je lane te winnen, wat ook wel weer verschilt Ashe krijgt weer extra gold etc.
Mensen nemen niet zozeer extra AD omdat het meer damage doet en daarom hun last hitting makkelijker maakt. Dit zou namelijk betekenen dat je ook harder gaat pushen en minder controle hebt over de minion waves. Goede spelers proberen toch zo laat mogelijk te last hitten om controle te houden en doen dan overkill aan damage.
Toch vind ik zelf (als matige lasthitter) de foutmarge die je hebt met wat extra AD wel prettig. En ja, op ons niveau zijn er maar weinig die ECHT goed kunnen lasthitten. Ik denk dat je echt 1600+ ELO moet spelen om spelers tegen te komen die het wel goed kunnen. Die missen dan weer andere skills om de echte top te halen (verkeerde keuzes, mindere map awareness etc.)

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:11:
Het geeft je dus iets meer vrijheid.
Die vrijheid gaat wel ten koste van controle.

Zal niet altijd een punt zijn maar je pushed wel harder dan iemand die zijn last hit window kleiner maakt. Op het moment dat je wilt pushen weer een voordeel natuurlijk.

Verwijderd

Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:15:
[...]

Er zit een belangrijk verschil tussen kunnen halen, en halen.
Jij gaat ervan uit dat je volledige farm haalt en je tegenstander dan de helft, omdat mogelijk te zijn is moet je of zelf retepro zijn en dan je tegenstander een paar keer gekilled hebben en die moet dan super slecht zijn...

Waar ik het over heb is procentueel een betere farm te halen en daardoor je lane te winnen, wat ook wel weer verschilt Ashe krijgt weer extra gold etc.
Dus je bent het eigenlijk gewoon met me eens dat als je heel goed kan last hitten, wat echt wel aan te leren is, als je maar traint, je een groter verschil kan maken voor je team, en meer games kan carryen om jezelf naar een hoger elo te tillen. Retepro hoef je echt niet te zijn hoor, om fatsoenlijk en een stuk beter te last hitten dan de gemiddelde ad carries op low / mid elo. Kwestie van oefenen. Daarnaast, ik zei 140/177. Dus geen volledige farm, maar wel een significant groot verschil.

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik zit maar op elo 1200 momenteel (gisteren weer wat aan men elo gewerkt door met leavers samen te spelen. Het voelt toch goed als je op zo een avond 3 matche elo verliest 3/4 v 5, daar speel je uiteindelijk dit kut speel voor).

De irritatie terzijde.
Ik zit dus rond 1200, men elo is normaal rond 1400.
Maar lasthitten is hier ook een gewoonte hoor. Zowel men maat als ik missen zelden CS.
Maar ik vind dat zelfs rond deze elo het verschil niet meer zit in het kunnen farmen. Dit zou je (vind ik) op deze elo wel zeker al moeten kunnen. En ik kan het met elke champ dat ik speel (in ranked).
Maar in het denye van de farm voor de enemy carry. Of het killen van hem. Dit gecombineerd met het niet verliezen van farm is hetgeen dat je goed maakt.
Zelf kan ik wel altijd goed farmen, maar kan niet altijd de enemy kille of zijn farm denye.
Dit is de reden dat ik ook geen 1600 ad carry ben :-)

• Rendiertje
Ja hoor dat ben ik zeker met je eens, wat dat is gewoon een feit.

Als je puur kijkt naar Cs (wat makkelijk lukt als je goed kan lasthitten) en je hebt er meer dan de tegenstander carry, is theoretisch gezien de game gewonnen voor jullie...

Maar er zijn zoveel dingen dat meer mee telt, harrass van de tegenstander waardoor jij weg moet en hij misschien zelfs je turret zou kunnen pakken, wat ook weer voordelen en nadelen voor jou en je team geeft...

Verwijderd

DaemonAngel schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:23:
Ik zit maar op elo 1200 momenteel (gisteren weer wat aan men elo gewerkt door met leavers samen te spelen. Het voelt toch goed als je op zo een avond 3 matche elo verliest 3/4 v 5, daar speel je uiteindelijk dit kut speel voor).

De irritatie terzijde.
Ik zit dus rond 1200, men elo is normaal rond 1400.
Maar lasthitten is hier ook een gewoonte hoor. Zowel men maat als ik missen zelden CS.
Maar ik vind dat zelfs rond deze elo het verschil niet meer zit in het kunnen farmen. Dit zou je (vind ik) op deze elo wel zeker al moeten kunnen. En ik kan het met elke champ dat ik speel (in ranked).
Maar in het denye van de farm voor de enemy carry. Of het killen van hem. Dit gecombineerd met het niet verliezen van farm is hetgeen dat je goed maakt.
Zelf kan ik wel altijd goed farmen, maar kan niet altijd de enemy kille of zijn farm denye.
Dit is de reden dat ik ook geen 1600 ad carry ben :-)
Tuurlijk, het denyen van de ander maakt ook het verschil in CS groter. Maar daar komt het counterpicken van je champ en de synergie met je support veel meer bij kijken.

Ik heb hier nog wat leuke artikelen, die mij iig wel geholpen hebben. Het is een hoop leesvoer, maar zeker de moeite als je van theorie houdt :P Excuses als dit al eerder gepost is.

Playing to Win 1: Secrets to get to 2,000 elo
Playing to Win 2: Winning is habit
Playing to Win 3: Smartsettings
Playing to Win 4: Playmaker, gamebreaker
Playing to Win 5: Radical Runes, Major Masteries
Playing to Win 6: League of Laning

Introduction to: the bottom lane

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 11:32 ]

• Rendiertje
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:27:
[...]

Tuurlijk, het denyen van de ander maakt ook het verschil in CS groter. Maar daar komt het counterpicken van je champ en de synergie met je support veel meer bij kijken.
Yup, als jij een carry hebt met een iets grote range, kan je makkelijk 1 hitje tussen de minions door doen..
Zo zijn er allemaal verschillende dingen tussen de carry's in early game damage, late gamedamage mobility etc.

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Het punt is, dat je niet kunt zeggen dat je goed kunt last hitten of dat anderen dat kunnen op 1200. want dat is gewoon niet zo. Dat iedereen dezelfde cs heeft betekent niet dat iedereen kan last hitten. Ik weet bijna zeker dat iedereen in dit topic zijn last hitting kan verbeteren, er is gewoon altijd meer uit te persen en vooral als je tegen mensen met gelijke of hogere skill staat is dat ook een van die dingen die een stuk moeilijker zijn.
Last hitten en farm bijhouden is belangrijk om in de game te blijven en zelfs de pro's zijn niet perfect met last hitten.

Verwijderd

Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:32:
[...]

Yup, als jij een carry hebt met een iets grote range, kan je makkelijk 1 hitje tussen de minions door doen..
Exact, en daarbij kom ik weer terug op die championselect kloon website(even een ander onderwerp ;) ), Sivir staat daar als counter tegen cait. Wat ook op championselect zelf staat. Mensen vertrouwen daar vaak blind op en insta picken vaak sivir als ze cait zien. En vervolgens worden ze keihard herassed en de lane uitgepest door een goede cait speler om haar range advantage.
Nutral schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:33:
Het punt is, dat je niet kunt zeggen dat je goed kunt last hitten of dat anderen dat kunnen op 1200. want dat is gewoon niet zo. Dat iedereen dezelfde cs heeft betekent niet dat iedereen kan last hitten. Ik weet bijna zeker dat iedereen in dit topic zijn last hitting kan verbeteren, er is gewoon altijd meer uit te persen en vooral als je tegen mensen met gelijke of hogere skill staat is dat ook een van die dingen die een stuk moeilijker zijn.
Last hitten en farm bijhouden is belangrijk om in de game te blijven en zelfs de pro's zijn niet perfect met last hitten.
Je kan een redelijk goede indicatie krijgen door je gemiddelde over een groot aantal games te pakken van de eerste 20 minuten van elk potje. Hiermee kan je goed bepalen of je lasthitting 'on par' is, door middel van bijv. die tabel die ik net postte.

Als je dat voor jezelf bijhoudt, en om de bijv. 50games een stijgende lijn ziet, betekent dat je beter aan het worden bent.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 11:38 ]

• Jeffroiscool
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:35:
[...]

Exact, en daarbij kom ik weer terug op die championselect kloon website(even een ander onderwerp ;) ), Sivir staat daar als counter tegen cait. Wat ook op championselect zelf staat. Mensen vertrouwen daar vaak blind op en insta picken vaak sivir als ze cait zien. En vervolgens worden ze keihard herassed en de lane uitgepest door een goede cait speler om haar range advantage.

[...]

Je kan een redelijk goede indicatie krijgen door je gemiddelde over een groot aantal games te pakken van de eerste 20 minuten van elk potje. Hiermee kan je goed bepalen of je lasthitting 'on par' is, door middel van bijv. die tabel die ik net postte.

Als je dat voor jezelf bijhoudt, en om de bijv. 50games een stijgende lijn ziet, betekent dat je beter aan het worden bent.
Lane Synergy is ook veel belangrijker net als je individuele skill. Weten wanneer je harassed en wanneer je last hit maakt GIGANTISCH veel verschil :)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:35:
[...]

[...]

Nouja op zich kun je met je spellshield wel die traps oppikken voor gratiesj mana waardoor je meer kan harassen met boomerang blade die wel een lange range heeft, maar een goede cait speler zal daar gewoon op inspelen en de trapskill niet levelen/gebruiken en Sivir te harassen met auto-attacks. Het blijft een kwestie van nadenken en aanpassen.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Even een opmerking van mijn kant: het gaat de goede kant op in dit topic. Ik zie goede discussie, argumentatie, respect en geen kortzichtige opmerkingen, geen offtopic gedoe. Ga zo door mensen. d:)b

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Rendiertje
Jeffroiscool schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:40:
[...]

Lane Synergy is ook veel belangrijker net als je individuele skill. Weten wanneer je harassed en wanneer je last hit maakt GIGANTISCH veel verschil :)
True, en weten staat in dit geval vaak gelijk aan Ervaring.
Dat vind ik juist het mooie aan streams met commentary tijdens cups, na een mooie teamfight gaat de replay iets terug zodat je de tf in slowmotion kan zien :)

Mensen als met Draven gespeeld die er iets over willen zeggen?
Is het een hard to master champ?

Verwijderd

Topic report voor cloud imo! ;-)

On:
Daarom had ik ook bij de champselect kloon site gevraagt om specifieke matchups te discuseren. Sommige dingen zijn logisch te beredeneren. Maar soms heb ik een matchup nooit gespeeld en zie ik graag de ervaringen van andere spelers. Daar moet je dan uiteraard voor jezelf wel in filteren door erover na te denken, maar je leert er wel veel van.
Nu kan ik dat alleen maar doen als ik iemand counterpick, of gecounterpickt wordt. Ook handig om ervaringen te lezen waar je dan voor moet oppassen etc, maar ik zou dat bij meer matchups dus willen weten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:48:
Topic report voor cloud imo! ;-)

On:
Daarom had ik ook bij de champselect kloon site gevraagt om specifieke matchups te discuseren. Sommige dingen zijn logisch te beredeneren. Maar soms heb ik een matchup nooit gespeeld en zie ik graag de ervaringen van andere spelers. Daar moet je dan uiteraard voor jezelf wel in filteren door erover na te denken, maar je leert er wel veel van.
Nu kan ik dat alleen maar doen als ik iemand counterpick, of gecounterpickt wordt. Ook handig om ervaringen te lezen waar je dan voor moet oppassen etc, maar ik zou dat bij meer matchups dus willen weten.
Probleem is dat er bijv. op championselect zelf dat wel gedaan wordt, alleen zijn die reacties/discussies vaak erg laag van niveau. Meestal iets van: "I just stomped caitlyn with vayne. No way she's a counter to my lovely vayne." en dan daarop weer een reactie "omg omg u just played vs a noob cait!!11one".
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:52:
[...]

Probleem is dat er bijv. op championselect zelf dat wel gedaan wordt, alleen zijn die reacties/discussies vaak erg laag van niveau. Meestal iets van: "I just stomped caitlyn with vayne. No way she's a counter to my lovely vayne." en dan daarop weer een reactie "omg omg u just played vs a noob vaybe!!11one".
Dat is het probleem juist als je een site door de community laat vullen. Je weet dat de community rot is, verwacht dan ook niet dat ze allemaal inhoudelijke reacties/goede tips zullen geven. Dat is het voordeel aan een site als lolpro, daar schrijven alleen pro's die weten waar ze het over hebben. Tuurlijk zal niet alles 100% correct zijn, maar je wordt in ieder geval geen onzin voorgeschoteld.

Verwijderd

Vicarious schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:53:
[...]

Dat is het probleem juist als je een site door de community laat vullen. Je weet dat de community rot is, verwacht dan ook niet dat ze allemaal inhoudelijke reacties/goede tips zullen geven. Dat is het voordeel aan een site als lolpro, daar schrijven alleen pro's die weten waar ze het over hebben. Tuurlijk zal niet alles 100% correct zijn, maar je wordt in ieder geval geen onzin voorgeschoteld.
Wel is het zo dat je de bevindingen van een heleboel spelers ziet. Als een counter vaak 'geliked' wordt dan vinden veel spelers kennelijk dat dat een counter is. Op die manier wordt de informatie toch wat betrouwbaarder.

Dus om nou meteen te beweren dat deze sites je alleen onzin voorschotelen vind ik wel wat vergaand.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 11:58 ]

• Rendiertje
Vicarious schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:53:
[...]

True, maar als ik een maat op mijn account een potje LoL laat spelen, als bijvoorbeeld een caitlyn, en hij verliest ongelooflijk hard van een sivir, betekend niet dat die Sivir cait counterd..

Dat is een beetje een probleem bij de community counterpicks laten maken, je weet niet of ze kloppen en waarop ze gebasseerd zijn.

Bijvoorbeeld: Als Ocelote tegen mji zegt dat Jax op top een counter is tegen Wukong wegens deze of die reden dan geloof ik dat.
Waarom? Nou heel simpel Ocelote (of vul elke andere naam van een Pro in) speelt 8-10 uur op een dag tegen de andere absolute top van Europe/NA/Korea dan weet je dat je evengoed bent etc.

Het enige wat de community kan zeggen is, ik vind sivir een counter tegen cait omdat ik manaregen gratis had, dan moet jij voor je zelf bepalen of dat een goeie reden is ja of de nee...

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
Ik vind een goede botlane AD/Support bijvoorbeeld: MF en Nunu. Sommige mensen zeggen dat is slecht want Nunu moet met Vayne/Ashe. Dat betekend niet dat ik ongelijk heb en hun gelijk hebben en vice versa.

Dat betekend gewoon dat dat mijn mening is.

MF/Nunu is een sterke lane vanwege de AS synergy(MF W, Nunu W= OP) mijn mening dan he.

Sowieso MF is een sterke early-mid game AD carry met veel harrass. combineer dat met een harras support en het is sterk.

Ashe/Nunu is ook sterk maar ashe heeft een minder goede early game als MF.(mijn mening)Ashe is wel super goed Late-game.(zeker zo sterk als een lategame Vayne.

Het is Synergy zoals Jeffro ook zegt en een gedeelte skill en samenwerking.(sommige mensen sucken @ support)

Bepaalde combinaties werken goed samen en sommige niet.(meer kan je er niet van maken).
Werkt het niet goed samen dan moet de samenwerking tussen AD carry en Support goed gecoordineert zijn om de lane te kunnen winnen.

Tell me if I talk BS i can take it

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• godofal
  • Niet online

godofal

Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:47:
Mensen als met Draven gespeeld die er iets over willen zeggen?
Is het een hard to master champ?
net ff een botgame met m gespeeld en hij is zeker hard 2 master
denk dat ik net te veel op m'n Q aan het focussen was (vangen)
volgens mij moet je die Q zien als die van vayne op steroids door de insta reset, maar er niet blind op focussen
ik ga m zeker vaker spelen, doe je het goed doe je net zoveel schade als tryndamere
is wel 10x lastiger :P
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:57:
[...]
Dus om nou meteen te beweren dat deze sites je alleen onzin voorschotelen vind ik wel wat vergaand.
Zeg ik dat dan? Ik zeg alleen dat er OOK veel onzin tussenstaat. Op bijv. Leaguecraft, waar ik voorheen vaak keek voor builds etc. toen ik nog niet zo lang speelde, stonden echt veel slechte guides en dan vaak 1 of 2 goede. Op Solomid geldt dat ook, maar daar heb je de featured/approved functie waardoor je als je alleen die guides gebruikt al een stuk beter zit. Daarmee wil ik dus niet zeggen dat er ALLEEN MAAR onzin tussen staat, maar wel veel. Je moet dus goed filteren wat bruikbaar is en wat niet terwijl dat bij Lolpro een stuk minder is.

Verwijderd

blamauci schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:13:
" want Nunu moet met Vayne/Ashe. "
Nunu is standaard met kog maw :-)

• godofal
  • Niet online

godofal

nunu met vayne is OP as hell :P
je kan vaak mensen terug/in nunu's ulti schieten
de movementspeed samen met je passive is enorm sterk (lvl1 boots+lvl1 bloodboil betekent dat je al over de 400 zit)
en de attackspeed erbij laat je je W zó veel sneller raken dat is niet normaal

overigens, maxen jullie W of Q eerst op vayne? iedere guide die ik heb gelezen zegt Q maar ik doe altijd W
mijn redenatie is dat early game je niet veel AD hebt, en dus die extra bonus van je Q niet heel veel is
bovendien kost het mana, zonder manaregen runes zal je hem niet 24/7 kunnen spammen, en zelfs dan niet zoveel als je W
ook zonder nunu heb je dat 3de schot snel genoeg; Q erin, AA, E eroverheen en klaar (<1sec als je het goed doet) als je het perfect timed schiet ie nog een 4de keer na je E ook

bovendien doet het meer schade :)

Verwijderd

godofal schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:47:
overigens, maxen jullie W of Q eerst op vayne?
Persoonlijk max ik W eerst, maar doe wel altijd vrij vlot 2 punten in Q (Dus rank 2).

• blamauci
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:52:
[...]

Persoonlijk max ik W eerst, maar doe wel altijd vrij vlot 2 punten in Q (Dus rank 2).
Is wel grappig man want toen vayne net uitkwam riep iedereen dat je je E moest maxen early.
(redenatie was volgens mij dat 1 punt in Q/W genoeg mobility en true dmg gaven.(was nog niet generfed natuurlijk)

E gaf je een grote burst. Ik speel nooit vayne eigenlijk want ik zuig ermee(ik heb het te moeilijk met haar early game.)

maar ik snap dat het beter is Q te maxen en W op level2/3 te houden tot lategame. E is en blijft een sterke spell met grote burst als je iemand in de muur kan condemmen

• blamauci
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:42:
[...]

Nunu is standaard met kog maw :-)
Ja werkt ook prima met kog'maw(waren maar voorbeelden van synergy) ik vergeet kog'maw altijd

Verwijderd

Ik max over het algemeen eerst E, meeste damage + cc.

Ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom je W eerst zou willen maxen, die bonus geldt alleen voor je 3e attack, early krijg je bijna nooit een 3e attack off op je enemy. Dus je hebt er vrij weinig aan. Pas met je attackspeed items gaat deze skill veel doen.

Als ik weet dat er weinig condemn kans is door bepaalde comps max ik Q eerst.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 13:04 ]

• Rendiertje
op vayne is voor mij standaard:
R>Q>E>W

Waarom, ik speel vaak met een maat DuoQ die blitzcrank speelt, kunnen we vanaf level 2 grab knock ik doe dan meestal Q om range te komen E voor de stun tegen de wall en dan extra damage vanaf level 4 krijg je dan met die combo makkelijk 3 shots los wat wel gelijk staat aan 70% van de enemy hp...

Counters tegen deze combo zijn Ez, Trist Leona + ali.

Waarom?
Ez kan "wegflashen", trist kan jump.
Leona + Ali CC'en terug bij een foute pull (niet de carry maar per ongeluk de support)

Verwijderd

Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:05:
op vayne is voor mij standaard:
R>Q>E>W

Waarom, ik speel vaak met een maat DuoQ die blitzcrank speelt, kunnen we vanaf level 2 grab knock ik doe dan meestal Q om range te komen E voor de stun tegen de wall en dan extra damage vanaf level 4 krijg je dan met die combo makkelijk 3 shots los wat wel gelijk staat aan 70% van de enemy hp...

Counters tegen deze combo zijn Ez, Trist Leona + ali.

Waarom?
Ez kan "wegflashen", trist kan jump.
Leona + Ali CC'en terug bij een foute pull (niet de carry maar per ongeluk de support)
Und Sivir.. heerlijk dat shieldje. Maak je aardig wat blitz spelers pissed off mee. Denken ze eindelijk te raken sta jij nog altijd op dezelfde plek :p

• Xevoo
  • Laatst online: 14:13
Ik heb even een ander vraagje, af en toe speel ik LoL op mijn laptop, die heeft een resolutie van 1366 x 768 (als ik dat zo uit mn hoofd even goed opnoem).

Probleem is nu dat niet alles even scherp is als thuis op mn PC, waar op m'n PC alle letters en cijfers enz mooi scherp zijn is dat op mn laptop niet.

Weet iemand daar iets op? Of is dat gewoon omdat ik alles op High heb ipv Very High?
Xevoo schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:20:
Ik heb even een ander vraagje, af en toe speel ik LoL op mijn laptop, die heeft een resolutie van 1366 x 768 (als ik dat zo uit mn hoofd even goed opnoem).

Probleem is nu dat niet alles even scherp is als thuis op mn PC, waar op m'n PC alle letters en cijfers enz mooi scherp zijn is dat op mn laptop niet.

Weet iemand daar iets op? Of is dat gewoon omdat ik alles op High heb ipv Very High?
Kijk even of de game-resolutie gelijk is aan de native resolutie die de laptop aankan. Op LCD-achtige displays gaat het vaak heel erg lelijk worden als hij het moet ombouwen naar een andere resolutie.

• Rendiertje
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:18:
[...]

Und Sivir.. heerlijk dat shieldje. Maak je aardig wat blitz spelers pissed off mee. Denken ze eindelijk te raken sta jij nog altijd op dezelfde plek :p
Dan ga je er wel van uit dat die spelers een snel genoeg reactie vermogen hebben..

Wat ook kan dat blitzcrank rent naar je toe om die knockup te doen, jij doet spellshield, hij ult spelshield gone, hij knock en pulled of andersom en ondertussen schiet vayne je naar de knetter..

Verwijderd

Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:24:
[...]

Dan ga je er wel van uit dat die spelers een snel genoeg reactie vermogen hebben..

Wat ook kan dat blitzcrank rent naar je toe om die knockup te doen, jij doet spellshield, hij ult spelshield gone, hij knock en pulled of andersom en ondertussen schiet vayne je naar de knetter..
Daar heb je niet zo'n gek snelle reactie vermogen voor nodig. Zelfs als die hand al op je zit dan kun je nog altijd je spellshield gebruiken. Dus wat dat betreft countert het de 'basis' indicatie van jouw lane wel.

Je had het namelijk in eerste instantie alleen over die grab + knock up + stun. Die combo werkt tegen een Sivir al niet zo makkelijk meer vanwege dat shieldje raak je namelijk de meeste grabs niet. Los daarvan is het dan aan de support om te zorgen dat Blitzcrank niet echt geheel de tijd krijgt om jouw te knock-uppen maar dan moet je al er vanuit gaan dat je een support met CC hebt.

Maar de 'basis' beschrijving van, grab, knock-up, stun gaat bij Sivir in de meeste gevallen niet op vanwege haar shield. Dat is wat ik ermee bedoelde. Dan moet de initiate al wat anders.

• Jeffroiscool
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:32:
[...]

Daar heb je niet zo'n gek snelle reactie vermogen voor nodig. Zelfs als die hand al op je zit dan kun je nog altijd je spellshield gebruiken. Dus wat dat betreft countert het de 'basis' indicatie van jouw lane wel.

Je had het namelijk in eerste instantie alleen over die grab + knock up + stun. Die combo werkt tegen een Sivir al niet zo makkelijk meer vanwege dat shieldje raak je namelijk de meeste grabs niet. Los daarvan is het dan aan de support om te zorgen dat Blitzcrank niet echt geheel de tijd krijgt om jouw te knock-uppen maar dan moet je al er vanuit gaan dat je een support met CC hebt.

Maar de 'basis' beschrijving van, grab, knock-up, stun gaat bij Sivir in de meeste gevallen niet op vanwege haar shield. Dat is wat ik ermee bedoelde. Dan moet de initiate al wat anders.
Daarom zorg je ook dat je een botlane hebt die de shield kan baiten en weg poken, volgens mij is de CD van haar shield ook hoger? :P

• Rendiertje
Ja dat begrijp ik wel, het is meer van dit kan ook.

Theoricraften is leuk maar er kunnen altijd momenten voorkomen...

verkeerde posi mijn stun eerst een blitz die je free pulled omdat je knocked bent etc.

Verwijderd

Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:37:
Ja dat begrijp ik wel, het is meer van dit kan ook.

Theoricraften is leuk maar er kunnen altijd momenten voorkomen...

verkeerde posi mijn stun eerst een blitz die je free pulled omdat je knocked bent etc.
Maar vandaar jij zegt dat Ezreal en Tristana het countered vanwege een jump. Maar ook daar kun je bepaalde situaties bij bedenken en gaat je eigen comment dus weer tegen. Overigens kun je Tristana mid-air gewoon grabben als het goed is aangezien het een "charge" is en geen flash oid.

• H3m3L
  • Laatst online: 13-09 18:30
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:25:
[...]

Waarom investeer je je tijd in een counterpick site als er daar al een aantal van zijn? Jouw site is exact hetzelfde als championselect, namelijk een user generated counterpick website.

Waarom? Ten eerste ik heb al VEEEL geleerd met dit project, c# MVVM Sqlite WPF/XAML en nu wat PHP & javascript & jquery(CSS kan ik nog altijd niet, dat doet iemand anders :p, ik suck in design). En ik ben smartp1ck begongen VOOR er nog maar een counterpick website was(6 maanden geleden +), maar ik had geen website skills alleen maar wat programmeer skills (vb.net & java & C) en wou dus iets leren en ben begongen met een PC app (in c# WPF met het MVVM patroon, dat probeer ik nog steeds te 'meesteren'). Maar nu, de smartp1ck webapp lijkt inderdaad veel op championselect, maar het lijkt eigenlijk meer op de PC applicatie die ik VOOR championselect had gemaakt (championselect zal eerst van mij hebbe gekopieerd dan ik bij hun, maar goed ben hier niet voor te discussiëren wie was er eerst).

Wat zijn de troeven die smartp1ck heeft of zal hebben tegenover championselect?

Smartp1ck is meer dan alleen een website, er is ook de PC applicatie, en tot voor een maand geleden(Riot heeft het gebroken!), had ik een iets bedacht waardoor je automatisch pick kon later detecteren (in de pre gamelobby) en zo kon de applicatie helpen met counters te suggeren voor je, aan de hand van wat de enemy team pickte. De PC applicatie is zal ik ook syncable maken, dus de publice SPDB (pak maar de webappicatie) gaat ook gebruikbaar zijn op de PC app, en mensen die een custom SPDB(eigen counterdatabase) maken, gaan die ook kunnen uploaden op smartp1ck en kunnen delen met anderen. Hier ga je namelijk geen comments kunnen plaatsen op counters of votes kunnen doen. Maar alleen op de gehele custom SPDB kunnen voten en commenten.

Nu championselect, gebruik een slecht commenting systeem imo, ze hebben het zelf niet gemaakt, dus ze kunnen het zelf niet goed monitoren. Terwijl smartp1ck een totaal eigen commenting systeem gebruikt, wij kunnen alles beter monitoren en OOK punten uitdelen(dit gebeurt automatisch en noemt op dit moment reputatie), dit is nammelijk dat als je een comment maakt en je krijgt upvotes op die comment dan ga je meer rep krijgen, als je troll comments maakt en word gedownvote, dan kan je een negatieve reputation krijgen. Op dit moment maakt het nog niet uit hoeveel reputation je hebt, maar in de toekomst kunnen we bijvoorbeeld als iemand lagere reputation dan -100 heeft, dat we dan "uitzoeken" hoe dat komt en als hij niet serieuse comments plaats(zoals, Eve counters all, of Buy viagra now at spam.com) dan kunne we met 1 querry/procedure al die zijn comments en votes verwijderen.

Ik ben ook van plan, een keer als de site meer word gebruikt, om een systeem te bedenken dat oudere votes stilletjes aan weg gaan, kzal maar zeggen: Een vote is ouder dan 3 maand ofzo, dan word deze geremoved. (Want de meta veranderd constant, en als de counter nog steeds accuraat is dan gaat hij toch geupvote blijven worden.)

Nog iets dat smartp1ck heeft en championselect niet, is vrijheid. Hier kan je veel meer informatie inputen. Zoals iemand al melde, kan je bijvoorbeeld coutners toevoegen bij annie jungle, en dat is je volste recht ook al maar is annie geen jungler, maar als iemand zijn tijd daar aan wilt verspillen, als we zien dat het te veel getrolled word ofzo, gaan we toch ingrijpen. En anders als we roles restricten tot de current meta, gaan we dat constant moeten monitoren, want er zijn veeeeeeeel meer roles dat champions kunnen uitvoeren dan dat er op championselect staat(daarom zijn ze niet altijd de beste, maar mensen zijn vrij om daar zelf over te kiezen en dus zelf counter info over in te vullen of op te zoeken op smartp1ck). Championselect heeft ook geen "algemente counter informatie" en counter items die je zelf kan invullen, ze hebben er wel, maar die zijn "predefined" en dat limiteerd dus weeral wat vrijheid :).

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust, ik hoop dat ik hier het meeste van jullie vragen heb beantwoord.

• Rendiertje
H3m3L schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:43:
[...]

Wat zijn de troeven die smartp1ck heeft of zal hebben tegenover championselect?

Smartp1ck is meer dan alleen een website, er is ook de PC applicatie, en tot voor een maand geleden(Riot heeft het gebroken!), had ik een iets bedacht waardoor je automatisch pick kon later detecteren (in de pre gamelobby) en zo kon de applicatie helpen met counters te suggeren voor je, aan de hand van wat de enemy team pickte. De PC applicatie is zal ik ook syncable maken, dus de publice SPDB (pak maar de webappicatie) gaat ook gebruikbaar zijn op de PC app, en mensen die een custom SPDB(eigen counterdatabase) maken, gaan die ook kunnen uploaden op smartp1ck en kunnen delen met anderen. Hier ga je namelijk geen comments kunnen plaatsen op counters of votes kunnen doen. Maar alleen op de gehele custom SPDB kunnen voten en commenten.
Ik geloof dat dit niet toegestaan is, omdat je applicaties van derden gebruikt om je eigen spel "beter" te maken.

Mocht het wel mogen, waarom zou het vialbe zijn dan? kijkt je applicatie naar alle 5 enemy champs voor een goeie counter?
of kijkt hij alleen naar je lane?
Wie vult die counters in dan?

• broc85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 17:24
Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:49:
[...]
Ik geloof dat dit niet toegestaan is, omdat je applicaties van derden gebruikt om je eigen spel "beter" te maken.
Zo dat niet hetzelfde zijn als alt-tabben naar een counterpick website om daar in een applicatie in te vullen wie je wilt counteren?

• Rendiertje
broc85 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:51:
[...]

Zo dat niet hetzelfde zijn als alt-tabben naar een counterpick website om daar in een applicatie in te vullen wie je wilt counteren?
In de theorie wel ja, maar dit is een applicatie die het spel "injecteert".
Pagina: 1 ... 36 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.