[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.657 views

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:38:
Zo loop ik dan vaak als Ali altijd met de AD carry mee. Beetje MC Hammer afspelene, can't touch this.

Speel zelf enorm vaak AD Carry en dat is inderdaad af en toe knap frustrerend. Je hele team roept om te focusen op de AP en/of AD carry, maar dat gaat gewoon niet als je door hun top en jungle constant achterna gezeten wordt.

Ach je moet af en toe wat nuchterder naar je games kijken. Je kan ze niet allemaal winnen. Neemt niet weg dat je van je eigen fouten moet leren. Soms is het andere team als geheel gewoon beter.
Ja, in dit geval was er waarschijnlijk vrij weinig wat ik kon doen om de game nog te winnen omdat tryndamere en GP zo erg gefeed waren (en dan vooral tryn) Maar het is wel goed om er dan achteraf over na te denken over wat je anders zou kunnen doen. Als tryn niet zo gefeed was hadden we het makkelijk kunnen winnen denk ik zomaar

Kreeg trouwens wel flinke complimenten van enemy AD en support dat ik zo goed was in een solo lane

• doncuomo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-03-2024
Tegen een tryndamere moet je gewoon standaard exhaust hebben. Gewoon neer kiten tot low hp met exhaust erop dan moet hij weg en heeft hij nog geen schade aan gericht :D
Jeffroiscool schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:19:
[...]

Mijn mening is dat je hem 3 keer per dag zou moeten kunnen plaatsen.
In de ochtend, na/voor de lunch en voor 5 uur zodat de meeste mensen dit nog kunnen zien.
Niet mee eens. Mensen die geinteresseerd zijn in een got match kunnen ook gewoon in het got channel kijken of naar de website gaan. Als er 3 man een match aanmaken zouden er dus 9 berichtjes met matches kunnen staan, lijkt mij niet de bedoeling.

Vicariously I live while the whole world dies

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jeffroiscool schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:19:
[...]

Mijn mening is dat je hem 3 keer per dag zou moeten kunnen plaatsen.
In de ochtend, na/voor de lunch en voor 5 uur zodat de meeste mensen dit nog kunnen zien.
De mensen die graag die matches willen meespelen weten ze toch wel te vinden via http://www.fakegaming.eu/GoT/index.php?act=matches of via de in-game/irc chat. Het is onnodig om ze dan hier nog tig keer te vermelden; zeker als het de enige inhoud van een post is, zoals dat nu elke keer gedaan wordt.

Kijk als iemand nu in een discussie onderaan nog eens een match tekstueel onder de aandacht brengt (zonder de uitgebreide UBB), dat kan wel. Voor de rest gewoon is bij het aanmaken van de match hier een enkel berichtje verder voldoende.

Nu alle offtopic zooi uit dit topic weg is en blijft, loopt het topic sowieso niet zo hard meer en valt het prima bij te houden. Een forumtopic is zoals je zelf al zegt al niet zo geschikt (want posts verdwijnen met de tijd uit zicht), maar je hebt juist zo'n mooie overzichtspagina gemaakt. Veel praktischer dan een topic :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

doncuomo schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:20:
Tegen een tryndamere moet je gewoon standaard exhaust hebben. Gewoon neer kiten tot low hp met exhaust erop dan moet hij weg en heeft hij nog geen schade aan gericht :D
Op mijn AD carry's run ik steeds vaker exhaust/flash of ghost/flash.

Hierdoor heb ik twee summoner spells om defensief dan wel offensief te gebruiken. Is imo minder situational dan cleanse.
Daarbij vind ik heal na de laatste nerf niet zo heel nuttig meer. Healbaits zijn lang niet meer zo effectief.
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:28:
[...]

Op mijn AD carry's run ik steeds vaker exhaust/flash of ghost/flash.

Hierdoor heb ik twee summoner spells om defensief dan wel offensief te gebruiken. Is imo minder situational dan cleanse.
Daarbij vind ik heal na de laatste nerf niet zo heel nuttig meer. Healbaits zijn lang niet meer zo effectief.
Toevallig gister nog met open ogen ingetuind toen hun skarner onze top kwam ganken en ik met shyvana ging counterganken. Ik stond net op het punt om een double kill te maken toen hij heal gebruikte en zelf een double kill scoorde. Totaal geen rekening mee gehouden want een top heeft zelden heal bij zich (tenzij volibear) en hij was al low voordat de fight begon. Gelukkig daarna wel keihard geownd en alsnog gewonnen.

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
Cloud schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:27:
[...]

De mensen die graag die matches willen meespelen weten ze toch wel te vinden via http://www.fakegaming.eu/GoT/index.php?act=matches of via de in-game/irc chat. Het is onnodig om ze dan hier nog tig keer te vermelden; zeker als het de enige inhoud van een post is, zoals dat nu elke keer gedaan wordt.

Kijk als iemand nu in een discussie onderaan nog eens een match tekstueel onder de aandacht brengt (zonder de uitgebreide UBB), dat kan wel. Voor de rest gewoon is bij het aanmaken van de match hier een enkel berichtje verder voldoende.

Nu alle offtopic zooi uit dit topic weg is en blijft, loopt het topic sowieso niet zo hard meer en valt het prima bij te houden. Een forumtopic is zoals je zelf al zegt al niet zo geschikt (want posts verdwijnen met de tijd uit zicht), maar je hebt juist zo'n mooie overzichtspagina gemaakt. Veel praktischer dan een topic :)
Dat is nou eenmaal het probleem. Als niemand een match post dan gaan mensen er vaak ook niet naar op zoek is wat ik heb ondervonden.

De site is daarbij dus ook nog niet eens een centraal punt geworden voor alle LoL dingen voor GoT.
Ik probeer dit natuurlijk te verbeteren en er zijn mensen die me natuurlijk willen helpen dus we werken eraan.

Net zoals wat in het feedback topic is aangegeven had iemand het over een aparte forum zoals die voor Diablo. Ik heb er zeker over nagedacht maar ik ben bang dat mensen dat niet gaan gebruiken omdat je dan de sfeer in het normale topic verliest etc.

Ben wel benieuwd wat de gedachten hierover zijn ;)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-12 22:36
Ik vind het wel handig als er af en toe een post voorbij komt met een match. Het huidige format vind ik duidelijk en overzichtelijk. Eén post per match lijkt me voldoende anders word het een zooitje. Post van matches moeten wat mij betreft ook volledig zijn. Er moet in staan wat voor match het is, welke toegangseisen er zijn (lvl 30, 1200+ etc) en wat de bedoeling is. Net als alle posts moet je het gevoel krijgen dat er over nagedacht is, niet dat iemand zomaar eventjes iets op het forum pleurt.

Een fatsoenlijke naam voor de match doet ook wonderen, 'runewars', 'manmilk', 'dommel is vet' slaan nergens op en zijn ook niet echt uitnodigend voor nieuwkomers.

Het lijkt met niet handig om matches op een apart forum te zetten. Dat is niet duidelijk voor nieuwkomers, en fakegaming.eu biedt wat mij betreft genoeg.

Mijn twee centen.

[ Voor 3% gewijzigd door Convo op 04-06-2012 16:49 ]

• Jeffroiscool
Dr.R schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:46:
Ik vind het wel handig als er af en toe een post voorbij komt met een match. Het huidige format vind ik duidelijk en overzichtelijk. Een post per match lijkt me voldoende anders word het een zooitje. Post van matches moeten wat mij betreft ook volledig zijn. Er moet in staan wat voor match het is, welke toegangseisen er zijn (lvl 30, 1200+ etc) en wat de bedoeling is. Net als alle reacties moet je het gevoel krijgen dat er over nagedacht is, niet dat iemand zomaar eventjes iets op het forum pleurt.

Een fatsoenlijke naam voor de match doet ook wonderen, 'runewars', 'manmilk', 'dommel is vet' slaan nergens op en zijn ook niet echt uitnodigend voor nieuwkomers.

Het lijkt met niet handig om matches op een apart forum te zetten. Dat is niet duidelijk voor nieuwkomers, en fakegaming.eu biedt wat mij betreft genoeg.

Mijn twee centen.
Met apart forum bedoelde ik ook aparte discussies waarmee we eventueel kunnen splitsen aangezien dit topic razenhard ging ;) (gelukkig niet zo hard als 2/3 weken terug though)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Tryn die gefeed is moet je nuken.
Gemakkelijkste oplossing, gwn instant even alles erop en doei tryn.

Moet je dus coordineren met je team.

Lastigste aan fed tryn vind ik het feit dat die je base cleared. Ben je mid een teamfight bezig. Dan wel 4 v 5. Maar fed tryn haalt op zo een korte tijd heel je base leeg dat het niets uitmaakt.
Herinner me meerdere games waarin we engage en tryn niet zien. 2 sec later gaat een turret neer, inhib neer, nog één en game was lost voor de teamfight over was mid.
Dat is de enige reden dat ik tryn schraal vind.

Van het weekend ook met de IP boost en slechte weer gespeeld. Jezus, ik vraag me af waar ze die level 30's gevonden hebben. Begin te vermoeden dat er mensen een acc overnemen of kopen, want dat speel gedrag was te retarded voor woorden.
Ze deden dingen dat ik gewoon even zat te gapen naar men scherm en 'WTF' aant denken was.

Ook wel een paar leuke gespeeld hoor. Daar niet van. Maar jongens, sommige van die spelers zou je toch hun pc moeten kunnen blokkeren hoor want dat is zielig.
Lekker niet surrendere en melden in teamchat dat ik andere spelers een plezier doe door hun noob reet ingame te houden xD (met als gevolg dat ik 2x reported ben xD, maarja boeie, dat zien ze toch in tribunal dat het bullshit was van men team)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De eerste twee alineas van Dr.R geven ook mijn ideeën erbij weer. Ik begrijp dat soms een match dan wat minder aandacht krijgt, maar daar moet wel wat op te verzinnen zijn buiten consequent herplaatsen van de matches hier. Zorg ervoor dat spelers gewoon altijd even de matchlist checken voordat ze zelf gaan spelen. :)

Een apart forum kan natuurlijk, maar zoals het hier nu gaat is daar niet genoeg materiaal voor denk ik. Maar dat komt ook omdat alle offtopic zooi nu weg is. Dus dat hangt wel wat af van je regels op je eigen forum :) Verder is een losstaand forum bij D3 relevant omdat je daar te maken hebt met zaken als trading en de AH; wat vrij specifieke posts oplevert waar het topic mee vervuilt raakt. Omdat we dat dus niet echt toestaan verplaatst zoiets zich meestal naar een alternatieve plaats waar men hun eigen regels kan bepalen.
Jeffroiscool schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:49:
[...]

Met apart forum bedoelde ik ook aparte discussies waarmee we eventueel kunnen splitsen aangezien dit topic razenhard ging ;) (gelukkig niet zo hard als 2/3 weken terug though)
Nu gaat het inderdaad niet zo hard meer. Ik kan moeiteloos een dagje teruglezen zonder te moeten zoeken tussen allerlei loze posts. Ik denk dus dat op dit moment dit soort match posts niet zo snel meer over het hoofd gezien worden :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Dr.R schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:46:
Eén post per match lijkt me voldoende anders word het een zooitje. Post van matches moeten wat mij betreft ook volledig zijn. Er moet in staan wat voor match het is, welke toegangseisen er zijn (lvl 30, 1200+ etc) en wat de bedoeling is. Net als alle posts moet je het gevoel krijgen dat er over nagedacht is, niet dat iemand zomaar eventjes iets op het forum pleurt.
Dit dus. Als iedereen die meedoet aan de match hem meerdere keren gaat plaatsen om hem maar weer onder de aandacht te brengen wordt het een zooitje. Wat mij betreft mag onder het stukje van de slowchat overigens ook best een link naar de centrale matchpagina zodat mensen altijd kunnen zien of er een match georganiseerd is trouwens, maar weet niet wat cloud ervan vindt.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vind ik prima, ik heb de waarschuwing wat netter gemaakt en uitgebreid met die pagina en de TS. :)

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-11 09:02
galio
gp
vayne (why riot, why)
wukong
urgot
janna
chogath
kassadin
heimer
darius z.z

Free champ rotation

Verwijderd

fail vaynes incomming
same for urgot

Darius is leuk, ik denk zomaar dat ik iets meer normals ga spelen om ze kapot te trollen met teemo

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-11 09:02
En toch, ik heb gister gezien dat darien als teemo helemaal afgemaakt werd door Darius (soaz als stand in voor shushei) in de in2lol cup

Verwijderd

Dat heb ik geloof ik ook gezien maar teemo was early gewoon te aggresief als ik het goed herriner waardoor hij heel snel een kill weggaf. Jungle had ook wel een grote invloed

ik heb darius+malphite kapot gespeeld als teemo en ook gewoon darius solo. move quick beginnen en afstand houden, zolang hij aprehend niet kan landen kan hij je niets doen

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens een potje LoL met een vriend gespeeld. Mijn laatste aankoop voordat ik in de Dota2 beta kwam was Fizz. Daar twee games mee gespeeld! Super leuk, in de laning fase had ik mijn vijand makkelijk onder de duim, alleen toen het bij teamfights aankwam ging het een stuk minder omdat ik in het gevecht moest duiken.. was meteen dood. Buiten een ulti en een Q kon ik niet veel doen.

Iemand tips daarvoor? Ik had als items Lich Bane, Zonyas, Deathcap, GA en Sorcerer boots als lategame volgens mij.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:57
Forn schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:49:
Gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens een potje LoL met een vriend gespeeld. Mijn laatste aankoop voordat ik in de Dota2 beta kwam was Fizz. Daar twee games mee gespeeld! Super leuk, in de laning fase had ik mijn vijand makkelijk onder de duim, alleen toen het bij teamfights aankwam ging het een stuk minder omdat ik in het gevecht moest duiken.. was meteen dood. Buiten een ulti en een Q kon ik niet veel doen.

Iemand tips daarvoor? Ik had als items Lich Bane, Zonyas, Deathcap, GA en Sorcerer boots als lategame volgens mij.
Niet zelf initiaten? Dat is als een fizz ook niet echt je taak. Daar heb je je tanks/bruisers voor.

@ teemo <-> darius discussie:
Teemo is heel squishy early game. Hij komt pas mid en late game pas tot zijn recht. Autoattackers kan hij early game wel hebben zolang je maar afstand houd. Dat is ook wat je met darius moet doen. Veel harassen en farmen. En zorgen dat je zijn farm denied.

Edit:
Ooit wel is van die potjes gehad waarbij het elke keer kiele kiele was. En dan uiteindelijk toch nog zelf winnen. Van die potjes dat je achteraf het gevoel hebt dat je maag zich van spanning heeft omgekeerd... Pfff. Net gehad, 1 van de weinige keren dat ik mijn complete nasus build af kon krijgen + de hele bende als consumables.
Zit ik het op het einde van de game met: shurelya, guardian, trinity, force of nature, mercury's, frozen heart en de 4 consumables. Met een q+ van bijna 600. Bende aan damage en toch nog flink tanky (voor full tank mis je eigenlijk alleen nog wat health).

[ Voor 22% gewijzigd door Craven op 04-06-2012 23:33 ]

Verwijderd

jongens doe mij eens even wat ideen over 3on3's

Als ik 3on3 solo speel, probeer ik meestal een team te krijgen met

top 1 ad (tryn/darius/olaf/lee sin)

bot 1 ap (goeie nuker)
bot 1 offtank (liefst een offtank die ook kan ad-en zoals olaf/garen/blitz)

Dit voeld meestal het beste aan, maar het tegenstand is zwak, totdat ik van tactiek wissel. Zodra ik geen olaf of garen speel is mijn team meestal verloren, omdat ik merk dat ik niet kan compenseren als zij wel zuigen.... iemand suggesties van andere champs om dit mee te doen? Of een andere strategie?

en ja uiteraard als je een goed team hebt, maakt het weinig uit.... maar we gaan er even van uit dat we die dus niet krijgen.

Verwijderd

en oja, zoek nog een leuk, maar vooral goed team....add me ingame: Struick

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Craven schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:26:
[...]

Niet zelf initiaten? Dat is als een fizz ook niet echt je taak. Daar heb je je tanks/bruisers voor.

@ teemo <-> darius discussie:
Teemo is heel squishy early game. Hij komt pas mid en late game pas tot zijn recht. Autoattackers kan hij early game wel hebben zolang je maar afstand houd. Dat is ook wat je met darius moet doen. Veel harassen en farmen. En zorgen dat je zijn farm denied.

Edit:
Ooit wel is van die potjes gehad waarbij het elke keer kiele kiele was. En dan uiteindelijk toch nog zelf winnen. Van die potjes dat je achteraf het gevoel hebt dat je maag zich van spanning heeft omgekeerd... Pfff. Net gehad, 1 van de weinige keren dat ik mijn complete nasus build af kon krijgen + de hele bende als consumables.
Zit ik het op het einde van de game met: shurelya, guardian, trinity, force of nature, mercury's, frozen heart en de 4 consumables. Met een q+ van bijna 600. Bende aan damage en toch nog flink tanky (voor full tank mis je eigenlijk alleen nog wat health).
Dat snap ik ook nog wel, maar zelfs als laatste erin was ik meteen dood.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Forn schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 00:34:
[...]

Dat snap ik ook nog wel, maar zelfs als laatste erin was ik meteen dood.
Rod of Ages is wel een lekker itempje voor Fizz. Geeft je net wat extra tankyness en toch ook behoorlijk wat AP.

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:22
Champion sale

Sion
585 292

Skarner

975 487

Viktor
975 487

Skin sale

Temple Jax
975 487

Marble Malphite

520 260

Pentakill Sona
975 487

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:57
Mmh, wat een saaie sale.

Rod of Ages bouw ik standaard op fizz omdat je een redelijke squizy mid ben met je assasin actie Q, en ja ook ik weet dat je met je E misschien wel de geniale escape skill hebt, maar dat is DE skill voor towerdives en ganks...

ook als je Blu gaat halen of wraiths gaan doen wip je er zo makkelijk over heen.

• Arjan_25
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:10
Idd, Misschien wel een idee om toch eens skarner aan te schaffen. Speel wanneer hij Free is wel eens normal jungle. Is altijd wel lachen zeker met zijn ulti icm zijn boost en flash.

Verwijderd

Nivali schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:08:

Temple Jax
975 487

Marble Malphite

520 260
Hmm, waarschijnlijk de mijne tegen vanavond :)

Draven Patchnotes :

Draven, the Glorious Executioner
  • Wicked Blades (Passive) - Draven's Critical Strikes deal bonus physical damage over time. Spinning Axe also causes this effect even if it does not Critically Strike.
  • Spinning Axe - Draven's next attack will deal bonus physical damage. This axe will ricochet off the target high up into the air. If Draven catches it, he automatically readies another Spinning Axe. Draven can have two Spinning Axes at once.
  • Blood Rush - Draven gains increased Movement Speed and Attack Speed. The Movement Speed bonus decreases rapidly over its duration. Catching a Spinning Axe will refresh the cooldown of Blood Rush.
  • Stand Aside - Draven deals physical damage by throwing his axes, knocking aside and slowing his targets.
  • Whirling Death (Ultimate) - Draven hurls two massive axes dealing physical damage to each unit struck. Whirling Death slowly reverses direction and returns to Draven after striking an enemy champion. Draven may also activate this ability while the axes are in the flight to cause it to return early. Deals less damage for each unit it hits and resets when the axes reverse direction.

Ahri
  • Fox-Fire
    Damage reduced at later ranks to 40/65/90/115/140 from 40/70/100/130/160
    Ability Power ratio increased to 0.4 from 0.375
  • Spirit Rush
    Damage reduced to 85/125/165 from 100/140/180
    Ability Power ratio increased to 0.35 from 0.3
Amumu
  • Fixed a bug that caused players to hear Sad Robot Amumu's voice across the map
Darius
  • Hemorrhage (Passive) bonus Attack Damage ratio reduced to 0.3 from 0.4
  • Noxian Guillotine will now only refresh its cooldown when it deals the killing blow
  • Apprehend pre-pull animation modified to be more readable for enemy Champion
  • Fixed a bug with Hemorrhage applying Rylai's Crystal Scepter slow and Spell Vamp effects
Ezreal
  • Essence Flux Mana cost reduced to 50/60/70/80/90 from 60/70/80/90/100
  • Trueshot Barrage Mana cost reduced to 100 from 150
Galio
  • Resolute Smite Ability Power ratio reduced to 0.6 from 0.7
Graves
  • Buckshot
    Damage reduced at later ranks to 60/95/130/165/200 from 60/105/150/195/240
    Damage per extra bullet increased to 35% from 25%
  • Smoke Screen duration reduced to 4 seconds from 5 seconds
Jax
  • Empower damage reduced at later ranks to 40/75/110/145/180 from 40/85/130/175/220
Kog'Maw
  • Living Artillery damage bonus to Champions reduced to 125% from 150%
Nautilus
  • Titan's Wrath damage reduced at later ranks to 30/55/80/105/130 from 30/60/90/120/150
Nocturne
  • Umbra Blades healing amount per target hit adjusted to 10/18/26 from 15/20/25
Nunu
  • Fixed a bug where Absolute Zero was revealing Nunu when cast from brush
Renekton
  • Slice and Dice Armor reduction increased at later ranks to 15/20/25/30/35% from 15/17.5/20/22.5/25%
Shen
  • Ki Strike cooldown increased to 9 seconds from 8 seconds
Swain
  • Basic Attack range increased to 500 from 480
  • Decrepify
    Range increased to 625 from 600
    Slow increased at later ranks to 20/25/30/35/40% from 20/23/26/29/32%
  • Ravenous Flock cooldown reduced to 8 seconds from 10 seconds
Urgot
  • Terror Capacitor shield health reduced at later ranks to 80/130/180/230/280 from 80/140/200/260/320
  • Hyper-Kinetic Position Reverser Armor and Magic Resist bonus reduced to 60/90/120 from 80/105/130
De amumu 'nerf' vind ik vreselijk :( Why riot !?

Verwijderd

Denken jullie dat het ELO Systeem een rebuild krijgt in season 3? Riot geeft namelijk altijd wel aan er mee bezig te zijn, maar nooit iets concreet.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:44:
Denken jullie dat het ELO Systeem een rebuild krijgt in season 3? Riot geeft namelijk altijd wel aan er mee bezig te zijn, maar nooit iets concreet.
Misschien wat tweaks (ik vind bijvoorbeeld de Elo loss/gain in de eerste 20 matches veel te hoog, met een beetje pech zoals ik had 'start' je op 800 Elo), maar ik denk niet een complete rebuild. Het Elo systeem an sich is denk ik de enige manier om individuele skill in een teamgame te kunnen meten.

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Wat ik me laatst af vroeg was waar ze de begin elo op baseren?
gemiddelde of gewoon zomaar een nummer.
en wat zouden de gevolgen kunnen zijn als je deze 500 hoger of lager maakt?

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:06:
[...]

Misschien wat tweaks (ik vind bijvoorbeeld de Elo loss/gain in de eerste 20 matches veel te hoog, met een beetje pech zoals ik had 'start' je op 800 Elo), maar ik denk niet een complete rebuild. Het Elo systeem an sich is denk ik de enige manier om individuele skill in een teamgame te kunnen meten.
Werd ook als rating system geïntegreerd in de nieuwe counterstrike GO.

• Gil-san
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-01 15:26
ocwil schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:17:
Wat ik me laatst af vroeg was waar ze de begin elo op baseren?
gemiddelde of gewoon zomaar een nummer.
en wat zouden de gevolgen kunnen zijn als je deze 500 hoger of lager maakt?
Uitleg over elo:
LOL Matchmaking Explained

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vicarious schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:06:
Het Elo systeem an sich is denk ik de enige manier om individuele skill in een teamgame te kunnen meten.
Nee, er zijn meer systemen waarvan sommige ook ontworpen zijn voor teamgames.

TrueSkill is hier een voorbeeld van wat naast een matchmaking rating een spread geeft aan je prestaties (rating voor de variance binnen je MM rating). Dit voorkomt bv. dat mensen met maar 10 games (grote spread) gematched worden met spelers met zeg 1000 games (kleine spread)

• DaemonAngel
Welke amumu nerf bedoel je?
Ik zie er geen staan buiten een bug fix, of heb ik nou 3x scheel gekeken?

Die Darius nerf is echt te zwak. Riot gaf in het filmpje zelf toe dat ze hem te op gemaakt hebben. Een passive 0.1 scale lager. Woa dat gaat veel geven.
Ult enkel CD reset wanneer je er mee killed. Nou dat is toch zo goed als altijd het geval dat je die gebruikt als killing blow (Garen ult playstyle?) Dus dit gaat ook geen flikker uitmaken. Als je het nog niet gebruikte als killing blow pas je nou easy je skillsequence aan en problem solved.

Useless nerf van die champ. Ze moeten er beter over nadenken even ipv elke patch nou weer even aan zen scaling te gaan prutsen.

Swain buff wordt lache :-) Die was al lekker sterk. Nou ga ik hem weer eens verkiezen boven fizz als men mid champ denk ik :-)

De ezrael mana reduce gaat hem wel te sterk maken in lane imo. De mana cost maakte het net dat hij je niet endless kon blijve spammen met zen skills. Dit gaat een fail opleveren.

Darius gaat dus standaard bann blijven in ranked!

Wel benieuw hoe draven speelt, ziet er me een leuke champ uit. Als riot weer niet 'darts' gewijs zen abilities gescaled heeft. Dan gaat hij weer een standaard bann moeten worden.
Die mensen die die testen gebruiken toch ook wel drugs volgens mij hoor :p

Verwijderd

Denk dat amumu een grapje was ;-)

Darius ult is wel degelijk een verschil. Het scheen veel voor te komen (en dat heb ik ook gezien) dat darius met zijn passive (hemmorhage?) of met een auto attack de laatste hits deed. En dat dat alsnog zijn ult refreshde.
Riot wil liever per keer wat kleine nerfs doen, dan iemand te hard nerfen. Geef ik ze wel gelijk in.

Daarnaast is het geen standaard ban rond mijn elo (1100 voor wat het waard is)

Verwijderd

DaemonAngel schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:27:
Als je zijn laugh spamde, dan kon iedereen dat horen. Na 2 minuten werd de tegenstander super pissed en was in sommige gevallen zijn concentratie/focus weg. Easy early ganks aja ! Dus wel degelijk een nerf !
djengizz schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:25:
[...]

Nee, er zijn meer systemen waarvan sommige ook ontworpen zijn voor teamgames.

TrueSkill is hier een voorbeeld van wat naast een matchmaking rating een spread geeft aan je prestaties (rating voor de variance binnen je MM rating). Dit voorkomt bv. dat mensen met maar 10 games (grote spread) gematched worden met spelers met zeg 1000 games (kleine spread)
Op zich is dat laatste (ervaring meetellen) wel prima, maar dat zou de queue-times aanzienlijk verhogen. Daar kun je over discussieren.

Echter kun je in een game als LoL weinig met individuele scores. Een support zal andere scores halen dan een AP carry maar misschien nog wel meer bijdragen aan de overwinning. Dat is niet te meten. Vandaar dat je eigenlijk alleen met win/loss als meetbaar gegeven kunt werken en de zwaarte van de straf/beloning bepalen aan de hand van de te verwachten uitkomst op basis van de huidige ratings van de spelers.

Overigens bedoelde ik met enige niet dat het het enige systeem is, maar meer dat het het enige werkbare systeem is voor een game als LoL.

DaemonAngel schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:27:

Die Darius nerf is echt te zwak. Riot gaf in het filmpje zelf toe dat ze hem te op gemaakt hebben. Een passive 0.1 scale lager. Woa dat gaat veel geven.
Ult enkel CD reset wanneer je er mee killed. Nou dat is toch zo goed als altijd het geval dat je die gebruikt als killing blow (Garen ult playstyle?) Dus dit gaat ook geen flikker uitmaken. Als je het nog niet gebruikte als killing blow pas je nou easy je skillsequence aan en problem solved.

Useless nerf van die champ. Ze moeten er beter over nadenken even ipv elke patch nou weer even aan zen scaling te gaan prutsen.

Swain buff wordt lache :-) Die was al lekker sterk. Nou ga ik hem weer eens verkiezen boven fizz als men mid champ denk ik :-)

De ezrael mana reduce gaat hem wel te sterk maken in lane imo. De mana cost maakte het net dat hij je niet endless kon blijve spammen met zen skills. Dit gaat een fail opleveren.

Darius gaat dus standaard bann blijven in ranked!

Wel benieuw hoe draven speelt, ziet er me een leuke champ uit. Als riot weer niet 'darts' gewijs zen abilities gescaled heeft. Dan gaat hij weer een standaard bann moeten worden.
Die mensen die die testen gebruiken toch ook wel drugs volgens mij hoor :p
Darius is naar mijn mening niet heel erg OP, dus wat kleine tweaks zijn dan vaak voldoende om hem in balans te brengen. Als je hem drastisch nerft wordt hij gelijk waardeloos en schiet je je doel voorbij. Ik zou zeggen: wacht het eerst even af voordat je de wijziging afbrandt.

Ezrael mana cost is van zijn W-skill. 9 van de 10 Ezrael's spelen AD en levelen essence flux pas als de rest gemaxt is. Ik wel in ieder geval. En de mana cost reduce op zijn ult... tja, die cast je eens in de 80 seconden ofzo. Denk dat het weinig verschil zal maken eerlijk gezegd.

Verwijderd

Ze zouden de elo penalty wat kunnen verlagen in bijv. de volgende situatie:

verloren 5 v 5 game

Top heeft 2-3-5
Mid heeft 1-8-2
Jungle heeft 1-1-10
Bot heeft 4-0-4
Support heeft 0-1-4

Op deze manier zou mid meer elo moeten verliezen als bot bijv.

• djengizz
  • Niet online
Vicarious schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:51:
[...]

Op zich is dat laatste (ervaring meetellen) wel prima, maar dat zou de queue-times aanzienlijk verhogen. Daar kun je over discussieren.
Het is niet zozeer ervaring als wel deviatie van je rating. Met andere woorden: hoe stabiel ben je in het winnen van games. In theorie zou iemand met 1000 games dezelfde spread kunnen hebben als iemand met 10 games als hij variabel genoeg is in zijn prestaties. Het is meer een waarde voor de short term variance itt de matchmaking rating die long term is. Precies het punt waar de meeste klachten tegen ELO nu vandaan lijken te komen (de korte termijn resultaten).

Als queue times een probleem worden is dat heel makkelijk op te lossen door een minder strikte matchmaking toe te passen. Betere matchmaking zal overigens altijd leiden tot langere queue times, daar kom je volgens mij niet omheen.
Vandaar dat je eigenlijk alleen met win/loss als meetbaar gegeven kunt werken en de zwaarte van de straf/beloning bepalen aan de hand van de te verwachten uitkomst op basis van de huidige ratings van de spelers.
Ik zie niet in waarom.

Je kunt nog steeds meer gegevens meenemen zoals bv. k/d/a van de teams, totale goud inkomsten, duur van de match, etc. en op basis hiervan je scores en ratings aanpassen. Punt is dat als je dit maar doet voor het team en niet voor de indivduele prestaties dit op de lange termijn toch een indicatie is van persoonlijke skill. Wel wordt het preciezer omdat het naar meer elementen kijkt dan puur win = 1, loss = 0 maar een waarde geeft aan je win.
Overigens bedoelde ik met enige niet dat het het enige systeem is, maar meer dat het het enige werkbare systeem is voor een game als LoL.
Ik zie niet in waarom bv. TrueSkill niet zou werken voor LoL.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:06:

verloren 5 v 5 game

Top heeft 2-3-5
Mid heeft 1-8-2
Jungle heeft 1-1-10
Bot heeft 4-0-4
Support heeft 0-1-4

Hier ben ik het dus niet mee eens. Misschien werd de mid in teamfights wel heel hard gefocust en slecht beschermd waardoor hij geen enkele kans had om iets te doen. Bovendien zou een support dan altijd de meeste elo loss gaan krijgen omdat hij geen kills krijgt. En in een verloren game ga je als support vaak wel een keer of 5/6 dood waardoor je een score als 0/5/10 krijgt. Dan heb je imo niet een hardere elo loss verdiend dan de falende AD carry die niets heeft bijgedragen maar veilig op afstandje bleef en maar 2x dood ging.
djengizz schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:09:
[...]

Het is niet zozeer ervaring als wel deviatie van je rating. Met andere woorden: hoe stabiel ben je in het winnen van games. In theorie zou iemand met 1000 games dezelfde spread kunnen hebben als iemand met 10 games als hij variabel genoeg is in zijn prestaties. Het is meer een waarde voor de short term variance itt de matchmaking rating die long term is. Precies het punt waar de meeste klachten tegen ELO nu vandaan lijken te komen (de korte termijn resultaten).

Als queue times een probleem worden is dat heel makkelijk op te lossen door een minder strikte matchmaking toe te passen. Betere matchmaking zal overigens altijd leiden tot langere queue times, daar kom je volgens mij niet omheen.

[...]

Ik zie niet in waarom.

Je kunt nog steeds meer gegevens meenemen zoals bv. k/d/a van de teams, totale goud inkomsten, duur van de match, etc. en op basis hiervan je scores en ratings aanpassen. Punt is dat als je dit maar doet voor het team en niet voor de indivduele prestaties dit op de lange termijn toch een indicatie is van persoonlijke skill. Wel wordt het preciezer omdat het naar meer elementen kijkt dan puur win = 1, loss = 0 maar een waarde geeft aan je win.

[...]

Ik zie niet in waarom bv. TrueSkill niet zou werken voor LoL.
Ok, dat deeltje over deviatie had ik even verkeerd begrepen dan. Betere matchmaking zal inherent inderdaad leiden tot langere queues, daar waren we het al over eens. Het gaat er alleen om hoeveel langer ze dan worden. Ik heb liever wat meer unbalanced games dan dat ik (bijvoorbeeld) 10 minuten moet wachten op een match, maar dat zal voor iedereen verschillend zijn. Riot zal daar uiteindelijk de balans in moeten vinden.

Qua scores: wat heeft het voor zin om al die scores mee te nemen als je het voor het hele team doet? Het ging jou er toch juist om om de individuele skill ook te beoordelen? Ik zie niet in hoe een game mijn skillniveau beter weergeeft als ik top lane was en de botlane toevallig heel goed kon farmen.

• Lapeno
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:46

verloren 5 v 5 game

Top heeft 2-3-5
Mid heeft 1-8-2
Jungle heeft 1-1-10
Bot heeft 4-0-4
Support heeft 0-1-4

Waarom denkt iedereen bij solo q dat je dan solo speelt...

Je speelt nog steeds met meer mensen in je team. Met dit systeem gaat het alleen maar erger worden, nog meer mensen die zich blind staren op de score.

Probleem is eerder je eigen skills inschatten, de meeste mensen denk dat ze veel beter zijn dan in werkelijkheid is. Dit zullen de meeste mensen ook niet toegeven.

• djengizz
  • Niet online
Vicarious schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:16:
Qua scores: wat heeft het voor zin om al die scores mee te nemen als je het voor het hele team doet? Het ging jou er toch juist om om de individuele skill ook te beoordelen? Ik zie niet in hoe een game mijn skillniveau beter weergeeft als ik top lane was en de botlane toevallig heel goed kon farmen.
Omdat het een maat geeft hoe hard je wint als team.

Als teams over het algemeen (lange termijn) harder winnen als ze jou erbij hebben zegt dat iets over je individuele prestatie binnen een team en kun je aan preciezere matchmaking doen als je dat meeneemt in de rating. Dus buiten een win/loss benadering ga je ook naar de inhoud van de game kijken op team niveau. Met een groot genoeg sample is dit altijd te vertalen naar je individuele prestaties.

Lastig, en je introduceert een hoop nieuwe variabelen maar niet onmogelijk en wel nauwkeuriger.

Verwijderd

Dan ga je weer promoten om games uit te rekken omdat men dan individuele scores wil farmen. Als je het gaat doen op tijd dat je wint zal dat het aantal surrenders verminderen. Want als men meer wint door een snelle win, zal de ander ook meer moeten verliezen voor een snelle loss.
Klinkt opzich logisch, maar een compleet 1zijdige pot is voor mij zelfs om te winnen niets aan. Dus dan ben ik wel blij met de surrender optie.
djengizz schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:25:
[...]

Omdat het een maat geeft hoe hard je wint als team.

Als teams over het algemeen (lange termijn) harder winnen als ze jou erbij hebben zegt dat iets over je individuele prestatie binnen een team en kun je aan preciezere matchmaking doen als je dat meeneemt in de rating. Dus buiten een win/loss benadering ga je ook naar de inhoud van de game kijken op team niveau. Met een groot genoeg sample is dit altijd te vertalen naar je individuele prestaties.

Lastig, en je introduceert een hoop nieuwe variabelen maar niet onmogelijk en wel nauwkeuriger.
Ah, het wordt me langzamerhand duidelijker. Teams met 1200 elo en bijv. een smurf van Dyrus erin zullen inderdaad over het algemeen het andere team hard stompen waardoor zijn team een hardere elo gain krijgt in die ene game. De volgende game zal dyrus zijn team weer hard carryen maar met andere teammates waardoor Dyrus weer een hardere elo gain krijgt, maar zijn voormalige teamgenoten weer een normale elo gain krijgen (als ze winnen). Op zich is het inderdaad wel iets nauwkeuriger.

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:28:
Dan ga je weer promoten om games uit te rekken omdat men dan individuele scores wil farmen. Als je het gaat doen op tijd dat je wint zal dat het aantal surrenders verminderen. Want als men meer wint door een snelle win, zal de ander ook meer moeten verliezen voor een snelle loss.
Klinkt opzich logisch, maar een compleet 1zijdige pot is voor mij zelfs om te winnen niets aan. Dus dan ben ik wel blij met de surrender optie.
Langere gametime zorgt voor een minder harde win, dus minder loss/gain
Daarentegen zorgt een groot verschil in k/d/a weer voor een grotere loss/gain.

Dat houdt elkaar dus in balans.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

volgens mij zitten jullie nog steeds te algemeen te denken
er zijn imo 2 manieren om ELO te doen: of makkelijk zoals nu (win=meer, loss=minder) of moeilijk waar je dus alle individuele dingen bij elkaar rekent

ik heb als AD carry bijvoorbeeld genoeg potjes waar ik de andere AD carry compleet outfarm (100 CS tegen 50 ofzo) maar dan in de teamfight kom waar mid/top/jungle flink gefed is en net zoveel CS heeft
valt dan niet omver te krijgen (want AD carry doet over het algemeen niet genoeg schade tegen een tank midgame) en dan kan de vijandige carry lekker rustig farmen/splitpushen en terugkomen

je zou dus naar alles moeten kijken; farm in X tijd, hoeveel de tegenstander in diezelfde tijd heeft gefarmed en hoeveel schade je hebt gedaan (niet kills/assists, want hoe vaak doe je wel niet meer schade maar krijg je niet de kill)
maar goed, hoe ga je het denyen van farm berekenen? als de tegenstander gewoon niet kán lasthitten (gewoon pushen/te vroeg/te laat hitten) betekend dat niet direct dat jij zijn farm denied

volgens mij kán het allemaal wel, als je er érg goed en lang over gaat brainstormen en alles van alle kanten bekijkt (niet alleen de huidige meta)
maar dat gaat zóveel werk, uren, en geld kosten (laat staan het programeren, zou me niet verbazen als dat dan gewoon net zoveel werk is als het hele spel nu) dat het niet haalbaar is (financieel gezien dan)

denk dat we aan dit systeem vastzitten, mss nog wat tweaks hier en daar
godofal schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:47:
volgens mij zitten jullie nog steeds te algemeen te denken
er zijn imo 2 manieren om ELO te doen: of makkelijk zoals nu (win=meer, loss=minder) of moeilijk waar je dus alle individuele dingen bij elkaar rekent

ik heb als AD carry bijvoorbeeld genoeg potjes waar ik de andere AD carry compleet outfarm (100 CS tegen 50 ofzo) maar dan in de teamfight kom waar mid/top/jungle flink gefed is en net zoveel CS heeft
valt dan niet omver te krijgen (want AD carry doet over het algemeen niet genoeg schade tegen een tank midgame) en dan kan de vijandige carry lekker rustig farmen/splitpushen en terugkomen

je zou dus naar alles moeten kijken; farm in X tijd, hoeveel de tegenstander in diezelfde tijd heeft gefarmed en hoeveel schade je hebt gedaan (niet kills/assists, want hoe vaak doe je wel niet meer schade maar krijg je niet de kill)
maar goed, hoe ga je het denyen van farm berekenen? als de tegenstander gewoon niet kán lasthitten (gewoon pushen/te vroeg/te laat hitten) betekend dat niet direct dat jij zijn farm denied

volgens mij kán het allemaal wel, als je er érg goed en lang over gaat brainstormen en alles van alle kanten bekijkt (niet alleen de huidige meta)
maar dat gaat zóveel werk, uren, en geld kosten (laat staan het programeren, zou me niet verbazen als dat dan gewoon net zoveel werk is als het hele spel nu) dat het niet haalbaar is (financieel gezien dan)

denk dat we aan dit systeem vastzitten, mss nog wat tweaks hier en daar
Als support in de huidige meta haal ik <10 CS in een game meestal. Ben ik dan slechter dan jij? En hoe weet het spel wie jouw 'tegenstander' is? Misschien worden er wel lanes geswitcht en sta ik met warwick solo bot tegen hun ad carry + support te spelen? Misschien is er niet eens een AD carry?

• godofal
  • Niet online

godofal

ik bedoelde niet dat je alleen CS moet meten, maar alle individuele dingetjes
als support kan je dus kijken naar hoeveel CC, heal, of wards je hebt gebruikt etc

en dat laatste stukje is precies waarom het zo lastig gaat worden; met meta games kan je heel goed alles uitwerken, een blitz zal je nooit mid/top/carry zien gaan in een metagame, maar dat doet hij wel 's
elke champ kan je op tig manieren spelen, dus je kan niet zomaar zeggen "check hoeveel CS varus (normaal AD carry) heeft, samen met totale damage dealt aan enemy champs en bereken de elo"
al is het niet normaal, je zou er een soort van tank van kunnen amken die alleen met z'n W (want fixed damage) schade doet ofzo

wat jij net opnoemt is de reden dat het mijn insziens niet beter kán, simpelweg omdat als je dat gaat proberen je tegen zó veel variabelen aanloopt en zó veel opties dat het onbegonnen werk is om het te programeren/uit te werken
en als je het maar half doet ga je een vaste meta creëren, en dat wil je ook niet natuurlijk

Verwijderd

Volgens mij snap jij niet helemaal wat metagame is? Blitz kan prima top of mid, als je van de huidige meta afwijkt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 12:55 ]

• djengizz
  • Niet online
godofal schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:36:
ik bedoelde niet dat je alleen CS moet meten, maar alle individuele dingetjes
Je maakt het je onnodig moeilijk als je op individueel niveau naar dit soort zaken gaat kijken.
Doe dit op team niveau en je omzeilt al dit soort problemen terwijl het op de lange termijn net zoveel zegt over je individuele prestaties.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:54:
Volgens mij snap jij niet helemaal wat metagame is? Blitz kan prima top of mid, als je van de huidige meta afwijkt binnen de huidige meta.
FTFY

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Zojuist de Draven champion spotlight gezien, echt geweldige champ imo! :D En zijn skin is ook erg vet moet ik zeggen, beetje non-human maar wel gaaf. Is deze patch vanavond al beschikbaar of morgen pas, omdat laatst op een dinsdag de patch al uit was.

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

• FrankMennink
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-04 11:34
Nidhiki schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:08:
Zojuist de Draven champion spotlight gezien, echt geweldige champ imo! :D En zijn skin is ook erg vet moet ik zeggen, beetje non-human maar wel gaaf. Is deze patch vanavond al beschikbaar of morgen pas, omdat laatst op een dinsdag de patch al uit was.
Op dinsdag is het altijd NA patch day, de EU krijgt hem op woensdag als het goed is (zo was het iig altijd)

Verwijderd

Wat voor mij ranked een stuk minder frustrerend zou maken is als ze trollpicks nou eindelijk eens af gaan straffen. Wat mij betreft zou je na een firstpick katarina gewoon permabanned voor ranked moeten zijn.
Zelfde met van die onzin als AD sion en AP yi dat zuigt gewoon heel de fun uit het spel. Ze feeden altijd en zelfs al zouden ze het niet doen is het nog steeds useless
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:25:
Wat voor mij ranked een stuk minder frustrerend zou maken is als ze trollpicks nou eindelijk eens af gaan straffen. Wat mij betreft zou je na een firstpick katarina gewoon permabanned voor ranked moeten zijn.
Zelfde met van die onzin als AD sion en AP yi dat zuigt gewoon heel de fun uit het spel. Ze feeden altijd en zelfs al zouden ze het niet doen is het nog steeds useless
Tja, dan krijg je discussies over wat trollpicks zijn en wat niet. Dat is voor iedereen verschillend. Als je iemand vindt trollpicken report je hem en als de rest van je team dat ook doet (en het er dus mee eens is) krijgt hij vanzelf een keer een ban.

• Rendiertje
Iets aan de trollpicks doen OK.
Ad sion zuigt, nah valt wel mee :)

Maar als mensen feeden zeg je dat gewoon?
Maar ranked kan veel verbeterd worden... :)

• DaemonAngel
Lol @ AD sion trollpick.
Ik ben niets waard met AP sion, en AD sion carry ik insane hard. Heb een eigen spelmanier daar en ik carry games er hard mee.

Ivm de elo kan je niets anders dan zeggen win=+ loss =-

Wat naar mijn mening erbij zou mogen is de mogelijkheid om een loss forgiven te geven als enemy team. Dit zou knap zijn. Riot doet dit momenteel als er veel lag was of kicks.
Voorbeeld in een scenario: Je speelt een match waar je een troller en een afker hebt. Enemy vind dit erg voor je en report die 2 retards. Maar daarmee ben jij nog steeds elo kwijt. Het zou leuk zijn als de enemy dan de kans had om te zeggen, 2 reported voor trolling en de andere 3 mogen loss forgiven. Dat die dan minder elo of geen elo kwijtspele.
Dit zou heel het leaver/troller scenario al veel minder frustrerend maken.
Want op zich vind ik dit het frustrerendste dat er is, niet elo verliezen omdat je geen pro bent, maar elo verliezen door retards die weggaan of trollen. En met trollen bedoel ik dan opzettelijk feede, naar base lope van enemy etc. Je weet wel, de dingen waarvoor je bij tribunal eindigt met 9 reports.

• Jeffroiscool
Rendiertje schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:30:
[...]

Iets aan de trollpicks doen OK.
Ad sion zuigt, nah valt wel mee :)

Maar als mensen feeden zeg je dat gewoon?
Maar ranked kan veel verbeterd worden... :)
AD Sion is een HELE sterke pick voor 3v3 en ook 5v5, z'n ratios zijn gewoon zo lekker hoog dat mensen hem liever AP speelt maar AD is hij zeker viable. Ranged stun, ult met dikke lifesteal, en zo kan je er wel meer noemen.

• Rendiertje
DaemonAngel schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:33:
[...]
Ivm de elo kan je niets anders dan zeggen win=+ loss =-

Wat naar mijn mening erbij zou mogen is de mogelijkheid om een loss forgiven te geven als enemy team. Dit zou knap zijn. Riot doet dit momenteel als er veel lag was of kicks.
Voorbeeld in een scenario: Je speelt een match waar je een troller en een afker hebt. Enemy vind dit erg voor je en report die 2 retards. Maar daarmee ben jij nog steeds elo kwijt. Het zou leuk zijn als de enemy dan de kans had om te zeggen, 2 reported voor trolling en de andere 3 mogen loss forgiven. Dat die dan minder elo of geen elo kwijtspele.
Dit zou heel het leaver/troller scenario al veel minder frustrerend maken.
Want op zich vind ik dit het frustrerendste dat er is, niet elo verliezen omdat je geen pro bent, maar elo verliezen door retards die weggaan of trollen. En met trollen bedoel ik dan opzettelijk feede, naar base lope van enemy etc. Je weet wel, de dingen waarvoor je bij tribunal eindigt met 9 reports.
Mmh, klinkt lief enzo, maar als je al een community hebt die trolled en afk gaat, waarom zou je enemy dan een lossforgiven gunnen?

Heb ook echt wel gehad dat hun bot lane trollde en we in 12 minuten bot inhib down hadden, maar dan ga ik niet zeggen aah loss forgiven, ze liepen is ALL chat te whinen op hun bot lane (iets wat je vaker ziet)
DaemonAngel schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:33:
[...]
Het zou leuk zijn als de enemy dan de kans had om te zeggen, 2 reported voor trolling en de andere 3 mogen loss forgiven. Dat die dan minder elo of geen elo kwijtspele.
Ja dat zou zeker leuk zijn ja. Dan is iedereen straks 2400 elo.

• DaemonAngel
Vicarious schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:36:
[...]

Ja dat zou zeker leuk zijn ja. Dan is iedereen straks 2400 elo.
Dat is niet waar he.
Ik herinner me van vorige posts dat jij meent dat er geen elo hell is.

Als iedereen nu zo laag is, dan is het duidelijk dat er wel een elo hell is he . . .

Vermits je 1000 elo kwijt bent door trollers en afkers . . .

Maar dit is iets wat naar mijn mening zou kunnen werken hoor. Ik heb er graag feedback op, maar constructieve, want dit is iets dat zou kunnen werken om de game leuker te maken naar mijn mening.

Het is ook niet dat je loss gaat forgiven doen met heel je team als de enemy gwn faalt he.
Het zou in het principe van surrender zijn dan, met 4 v 1 voor loss forgiven.
Dus heel vaak gaat het al niet voorkomen dat iedereen het er mee eens is.

Maar het gebeurt genoeg dat ik tege de enemy zeg, 'I'm sorry for you guys'. Gewoon omdat ze leavers of trollers hebben. Dit is geen faire manier om elo te verliezen en heeft niets met skills te maken. alleen met je geluk om niet met retards gematched te worden.
Als je zoals ik maar 2 matche max per dag kunt spelen. Dan is de kans groot dat je 2x met van die retards gezet wordt. Als je 10 matche per dag speelt levelt dit wel uit in het algemeen.

Maar ik ben zeker dat je je ook matche herinnerd dat je medelijde hebt met het enemy team en dankbaar bent dat je niet met die 1 of 2 persone gematched bent geweest.
Het is voor dergelijke matche.
Hierdoor gaat niet iedereen 1000 elo stijgen. Misschien zou ik 100 elo hoger liggen dan momenteel erdoor.
Maar het maakt de game allesinds minder frustrerend.

En zelfs als iedereen dan elo 2400 zou hebben, dan zouden de pro's nog steeds elo 5000 hebbe ipv 2400 nu. Het verschil zou blijven

• Safarikip
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-12 09:02

Top heeft 2-3-5
Mid heeft 1-8-2
Jungle heeft 1-1-10
Bot heeft 4-0-4
Support heeft 0-1-4
7 assists mogelijk voor jungler, jungler heeft er 10. seems legit.

Daarnaast geeft idd de score van mid niets aan.
Stel: enemy supp blitz + enemy jungle alistar campen mid. Botlane heeft t makkelijk 2v1 tegen n ad, maar midlane wordt hard getowerdived vanaf lvl 4.

Daarnaast, slechte initiation + geen protection door top en jungler kunnen de midspeler erg verneuken.

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:54:
Volgens mij snap jij niet helemaal wat metagame is? Blitz kan prima top of mid, als je van de huidige meta afwijkt.
lees ff opnieuw wat ik schreef
het gaat me helemaal niet om de meta, of dat blitz perse supp moet, ik bedoel dat doordat je náást de huidige meta ook alle niet standaard dingen (blitz gaat namelijk 9v/d10x supp) mee moet rekenen als je dus individueel gaat berekenen wat iemands bijdrage per potje is en aan de hand daarvan iemand ELO wijzigen

Verwijderd

Hey beste mensen, ik weet niet of jullie hebben gekeken naar de Reign of gaming invitational, maar ik vroeg me af of jullie nog commentaar/tips hebben voor ons voor de volgende keer :)

• Rendiertje
1. Wie is ons?
2. Ja heb ik naar gekeken
3. Tips ook wel

Beetje flauw maar misschien wat informatie geven?
Zodat iedereen goed begrijpt wat je bedoelt.

Net de draven patch preview gezien, omnomnomnom <3

Verwijderd

ons is reignofgaming/curse :)

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:58:
Hey beste mensen, ik weet niet of jullie hebben gekeken naar de Reign of gaming invitational, maar ik vroeg me af of jullie nog commentaar/tips hebben voor ons voor de volgende keer :)
TeamSpeak audio op de spycams :P

Verwijderd

Wie zegt dat slechte teams krijgen toeval is?
http://lolmatches.com/player/euw/19566261/Exlaxl
Nog maar niet te spreken over ranked.
Edit: jullie weten best dat ik 14 van de 15 games carry :-)

Dominion krijg ik meestal wel gewoon goeie spelers...

Ik blame de schooltjes die uit zijn...

Om nog even op Draven terug te komen, word waarschijnlijk weer een standaard ban, samen met zen broertje, ondanks zen nerf.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 14:40 ]

• Rendiertje
Tsja, eerlijk is eerlijk als je van die (...) kindjes krijgt dan verlies je wel sneller.

Had laats samen met Abozzo toch wat, we deden ranked in het weekend, meestal begin ik met hi, carry plz blablabla helemaal als ik highest ben, en dan zeg ik niet op mekaar blame en shit.
Zegt die vent, ja de community stinkt het is nooit leuk hier enzo.
onze 4de pick, Kayle AD top, begon hij in een keer te zeiken dat wou je niet weten...

Dat begon en ging toen het hele potje door totdat hij maar AFK ging want wij waren noob enzo...

Maar ben van mening dat Ranked wel verbeterd kan worden.
Iemand in dit topic stelde is voor om te zeggen voordat je ranked kiest, welke rol je wilt gaan spelen, als men dat kan maken is het ook makkelijker om Elo beter te krijgen door te kijken naar Items...
DaemonAngel schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:43:
[...]

Dat is niet waar he.
Ik herinner me van vorige posts dat jij meent dat er geen elo hell is.

Als iedereen nu zo laag is, dan is het duidelijk dat er wel een elo hell is he . . .
Huh? wat heeft dat ermee te maken? Ik snap even helemaal niets van je redenatie. Waar het mij om gaat is dat ik het op zich iedereen wel gun om geen Elo te verliezen, dus tenzij het enemy team aan het trollen is gun ik ze altijd die loss forgiven dan wel. Als iedereen elkaar die losses gaat vergeven verliest niemand Elo en krijgen ze wel Elo als ze winnen. Daarentegen: als de helft dit doet krijg je complete willekeur. De ene verliest wel elo omdat de tegenstanders good guys waren en de andere niet. Dan slaat de ranking ECHT helemaal nergens meer op. Het is vervelend, maar achteraf reporten en bannen is vooralsnog de best werkende manier totdat iemand een ander briljant idee heeft.

• godofal
  • Niet online

godofal

Rendiertje schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:54:
als men dat kan maken is het ook makkelijker om Elo beter te krijgen door te kijken naar Items...
nee joh, dan krijg je hetzelfde wat er al eerder benoemd is; wie gaat bepalen welke items de bomb zijn en welke totaal niet?
iedereen roept altijd maar dat IE op AD carries het beste is, maar ik bouw bijna altijd een black cleaver als eerste, en dat werk net zo goed zo niet beter dan IE
maar goed, wie geef je gelijk? en als je iemand gelijk geeft dan straf je gelijk degenen die het wat anders doen en zet je de game dus vast in de huidige meta

• DaemonAngel
Vicarious schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:56:
[...]

Huh? wat heeft dat ermee te maken? Ik snap even helemaal niets van je redenatie. Waar het mij om gaat is dat ik het op zich iedereen wel gun om geen Elo te verliezen, dus tenzij het enemy team aan het trollen is gun ik ze altijd die loss forgiven dan wel. Als iedereen elkaar die losses gaat vergeven verliest niemand Elo en krijgen ze wel Elo als ze winnen. Daarentegen: als de helft dit doet krijg je complete willekeur. De ene verliest wel elo omdat de tegenstanders good guys waren en de andere niet. Dan slaat de ranking ECHT helemaal nergens meer op. Het is vervelend, maar achteraf reporten en bannen is vooralsnog de best werkende manier totdat iemand een ander briljant idee heeft.
Ja als je het op die manier bedoelt wel.
Maar denk je werkelijk dat mensen elkaar zo vaak loss gaan forgiven?
4 van de 5 moeten dan yes voten he . . .

Ik vind het bannen compleet nutteloos, er zijn teveel van die mensen die zich zo gedragen. En als je zelf 4 games achtereen trollers en leavers hebt ben je vaak zo pissed dat je je ook kut gaat gedragen. Dus dit houdt heel het getrol in stand.
De bann is er al lang, en speel nu al meerdere seizoenen ranked, en er zijn nog meer dan genoeg kloothommels hoor.
Ik vind dit anders een briljant idee hoor :p
Je gaat inderdaad nog steeds wat willekeur hebben door good guys en dan kindjes (degene die ook easy zeggen na zo een match) maar je gaat wel een aantal matche hebbe dat je geen elo verliest door leavers.
Waardoor het toch al iets zou kunnen helpen.
Ze zouden het ook kunnen doen dat na een leaver het systeem je match automatisch forgiven geeft. Maar dan ga je krijgen dat er bij loss iemand maar elo moet verliezen door te leave en dan verliest de rest niets.
Alhoewel je dan wel een bann riskeert. Maar in een premade zou dit dan wel een handige manier worden.

EDIT: je zou loss forgiven gunnen als ze niet trollen? Het dient net voor de loss te forgiven als er getrolled wordt.
Je report dan de trollers of leavers en de andere mensen krijgen loss forgiven.
Dit was mijn idee :-)

[ Voor 5% gewijzigd door DaemonAngel op 05-06-2012 15:04 ]

• DaemonAngel
godofal schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:59:
[...]

nee joh, dan krijg je hetzelfde wat er al eerder benoemd is; wie gaat bepalen welke items de bomb zijn en welke totaal niet?
iedereen roept altijd maar dat IE op AD carries het beste is, maar ik bouw bijna altijd een black cleaver als eerste, en dat werk net zo goed zo niet beter dan IE
maar goed, wie geef je gelijk? en als je iemand gelijk geeft dan straf je gelijk degenen die het wat anders doen en zet je de game dus vast in de huidige meta
Je kan op basis hiervan zeker geen elo gaan bepalen. Ook niet op vlak van gameplay.
Ik heb al vaak matches gespeeld of gezien waarin 1 iemand een prachtige score en CS had.
Maar hij 100% de schuld had voor de loss . . .
Score zegt in het geheel niets over je bijdrage tot de game

[ Voor 4% gewijzigd door DaemonAngel op 05-06-2012 15:02 ]

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:32
Rendiertje schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:54:
Tsja, eerlijk is eerlijk als je van die (...) kindjes krijgt dan verlies je wel sneller.

Had laats samen met Abozzo toch wat, we deden ranked in het weekend, meestal begin ik met hi, carry plz blablabla helemaal als ik highest ben, en dan zeg ik niet op mekaar blame en shit.
Zegt die vent, ja de community stinkt het is nooit leuk hier enzo.
onze 4de pick, Kayle AD top, begon hij in een keer te zeiken dat wou je niet weten...

Dat begon en ging toen het hele potje door totdat hij maar AFK ging want wij waren noob enzo...

Maar ben van mening dat Ranked wel verbeterd kan worden.
Iemand in dit topic stelde is voor om te zeggen voordat je ranked kiest, welke rol je wilt gaan spelen, als men dat kan maken is het ook makkelijker om Elo beter te krijgen door te kijken naar Items...
Toen had ik ook een heel erg lang report berichtje geschreven :) Het is jammer dat dit soort mensen je spel verzieken, vooral als je zelf weet dat het moeizaam gaat. In dit geval waren we tegen echt goede spelers aan het spelen, naar wat ik begrepen heb smurfen van hoge elo spelers.

Helaas hebben alle oplossingen nadelen, er zijn teveel factoren om rekening mee te houden. O.a. gebruikte champions, teamcompositie, vijandelijk teamcompositie, kennis van champions, vision, skill teammates, skill vijanden en de fouten die gemaakt worden.

• Rendiertje
[...]

Je hebt volgens de Meta verscheindende items die werken op verschillende carries.
Als ik in een heavy lane zit, die aggeresief spelen ga ik soms nog wel is eerst BT i.p.v IE.

Als ik early kills krijg (denk aan de fb + 3/4 kills) dan ga ik soms IE + BT om zoveel mogelijk damage te doen zo snel mogelijk...
En het gaat er ook om welke carry...

Maar op een vayne rabadons halen is gewoon nutteloos en dat mag dan ook afgestraft worden...

• Nidhiki
Gister weer paar kinderachtige trolls tegen gekomen,zat samen met vriend DuoQ, we zeggen beide welke lane we liever willen hebben. Geen reactie dus we kiezen maar champion voor top en mid. Ineens instalocken de overige 3 spelers met summoners promote/revive als evelynn, twitch en shaco.. :(
Had ook geen zin in zo'n potje dus heb maar de Queue dodge gedaan.. Beetje jammer dat mensen direct trollen als ze hun lane niet kunnen krijgen. En als ik mensen hun lane zie instalocken is dat vaak ook 90% kans dat hij heel slecht is in die lane xD

• DaemonAngel
Nidhiki schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:08:
Gister weer paar kinderachtige trolls tegen gekomen,zat samen met vriend DuoQ, we zeggen beide welke lane we liever willen hebben. Geen reactie dus we kiezen maar champion voor top en mid. Ineens instalocken de overige 3 spelers met summoners promote/revive als evelynn, twitch en shaco.. :(
Had ook geen zin in zo'n potje dus heb maar de Queue dodge gedaan.. Beetje jammer dat mensen direct trollen als ze hun lane niet kunnen krijgen. En als ik mensen hun lane zie instalocken is dat vaak ook 90% kans dat hij heel slecht is in die lane xD
de queue dodge? je bedoelt leave? Want in ranked kost dit je elo he . . .
Kan je beter de game starte en 20 min verdoen, wie weet is de enemy team nog achterlijker xD

• Rendiertje
DaemonAngel schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:10:
[...]

Kan je beter de game starte en 20 min verdoen, wie weet is de enemy team nog achterlijker xD
Zo vaak gehad, dat je echt dat ALSJEBLIEFT iemand dodge deze qeueu en toen wonnen deed enemy team instasurrender 8)

• Nidhiki
DaemonAngel schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:10:
[...]

Was gewoon normaal blind pick ;) Ja had gekunt maar het voorspelde al niet veel goeds, had geen zin om moeilijk te moeten doen :9

• DaemonAngel
Nidhiki schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:11:
[...]

Was gewoon normaal blind pick ;) Ja had gekunt maar het voorspelde al niet veel goeds, had geen zin om moeilijk te moeten doen :9
Bij normal leave ik dan ook hoor als niemand anders weggaat.
20 min verspele als je al aanvoelt dat de game zinloos wordt is wat stom.
Je hebt al vaak dat het retards zijn als ze deftig picke, laat staan als ze dan retarded picke dat het leuk wordt :p

Zoveel invis champs is zowiezo al dom want dan wordt het super voordelig voor pinks en oracles. Dus das altijd fail
DaemonAngel schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:01:
[...]

EDIT: je zou loss forgiven gunnen als ze niet trollen?
Ja dat kan dan toch? En als ik het kan, kan iedereen het en krijg je willekeur. Het idee is grappig maar er zitten gewoon teveel gaten in om eerlijk te kunnen toepassen.

Verwijderd

[...]

+1

hoe vaak ik gezeik krijg

fizz jungle??? wtf??
20min later
oftewel wow fizz ad but you rock man didn't know this could work
oftewel look at this fizz his build man he sucks .. fizz u fucktard .. pls report him

het eerste komt veel vaker voor bij mij dan het tweede
maar o wee als er iets niet 100% gaat dan komen de ragers en flamers boven en daar kan ik me zo aan ergeren dat ik nog slechter ga spelen, gewoon omdat die mongolen zich meer bezig houden met typen dan met spelen
overlaatst ook nog eens voor gehad en dan denk ik toch wat een zalig spel maar wat een kutcommunity
waren ze gezellig aan het flamen en teamfight sterven de flamers en houdt deze fizz stand om de tegenstander die zwaar voor stond te acen en het spel te winnen

• DaemonAngel
Vicarious schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:39:
[...]

Ja dat kan dan toch? En als ik het kan, kan iedereen het en krijg je willekeur. Het idee is grappig maar er zitten gewoon teveel gaten in om eerlijk te kunnen toepassen.
Das waar. Maar volledig eerlijk ga je het nooit krijgen. Wat eerlijker is ook al iets he.
Ik denk persoonlijk dat als je niet met premades zit je enkel als het extreem terecht is een loss forgiven zou eindigen vermits niet heel het enemy team het gaat willen goedkeuren.
Ook zou je er altijd mensen voor moeten reporten . . . (zonder trollers of leavers zou er geen reden tot loss forgiven zijn, en leavers zou je gemakkelijk kunnen laten nakijken door het systeem vermits deze ook zo aangeduid staan).

Hoe zelden je in tribunal iemand ziet die trollde en dan ook gereport is door de enemy.
Mensen geven er vaak geen zier om als het hun niet aangaat. Zo egöïstisch zijn ze nog wel.

Dus het idee wat bijgeschaafd op basis van je comments (beste manier om iets goed te krijgen :-), dus bedankt)
Als je het dan alleen zou toepassen bij leavers? Een leaver wordt in het systeem zo herkent want dit zie je ook na de game, dan staat deze aangeduid in het rood als leaver.
Dus game is gedaan, je krijgt de mogelijkheid om loss forgiven vermits de enemy een leaver had.
Dus dan is het al gebaseerd op een leaver en de goedwil van de tegenstander.
Op deze manier kan het enemy team niet altijd de loss forgiven geven, en kan je ook niet valspele door expres te leave vlak voor het einde om een loss forgiven te krijgen . . . (het kan nog altijd wel, maar nu creeer je wel een kleine marge)

Dan kan je mogelijks voor de andere loss forgiven (dus trollers) nog een soort tribunal inbouwen (optioneel in men idee momenteel)

Verwijderd

Safarikip schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:50:
[...]

7 assists mogelijk voor jungler, jungler heeft er 10. seems legit.
:') ga je het nou echt zitten natellen? Ik zette maar wat neer, snel, als voorbeeld. Ik zal volgende keer exact alles natellen in voorbeelden, voor de mensen die anders in de war raken.

• djengizz
  • Niet online
Wat vinden jullie van het DOTA systeem dat je iemand negatief maar ook positief kan reporten?

Mensen die dan vaak negatief gereport worden (of juist positief natuurlijk) worden dan samen in dezelfde matchmaking pools gestopt. Eigenlijk wel een mooie straf voor al die trolls / afk-ers / ragers: laat ze lekker met elkaar spelen.

Wel zie ik als nadeel 'report trading' (geef mij een goed report, krijg jij er ook één van mij) al zijn daar ook wel oplossingen voor te bedenken. Ook denk ik dat het wel eens heel erg moeilijk kan gaan worden om weer uit zo'n 'loser pool' te komen maar dat vind ik dan weer een minder erg probleem.

Verwijderd

djengizz schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:00:
Wat vinden jullie van het DOTA systeem dat je iemand negatief maar ook positief kan reporten?

Mensen die dan vaak negatief gereport worden (of juist positief natuurlijk) worden dan samen in dezelfde matchmaking pools gestopt. Eigenlijk wel een mooie straf voor al die trolls / afk-ers / ragers: laat ze lekker met elkaar spelen.

Wel zie ik als nadeel 'report trading' (geef mij een goed report, krijg jij er ook één van mij) al zijn daar ook wel oplossingen voor te bedenken. Ook denk ik dat het wel eens heel erg moeilijk kan gaan worden om weer uit zo'n 'loser pool' te komen maar dat vind ik dan weer een minder erg probleem.
Dat gaat m.i. nooit werken, 90% gunt elkaar het licht niet in de ogen van de LoL community, dat zie je al in dit topic, en dat is best opmerkelijk, gezien het gemiddelde IQ van GoT toch wel hoger ligt dan 'het gemiddelde'.
Mensen die ingemaakt o.i.d. worden zullen dan bijv. 'spite reports' indienen, ook al verdient degene het niet.

• DaemonAngel

Nou dit is ook wel gevaarlijk.
Ik ben al meerdere keren gereport geweest door men team omdat ze vonden dat zij gelijk hadden, maar de enemy was het dan weer eens met mij.
Gelukkig zie je dit in tribunal, waardoor ik dus nog niet gebanned ben (momenteel). Maar ik heb er wel altijd schrik voor.
Al aantal keer gehad dat ik de 5de man was bij een premade met 4 dat ze sucke maar mij reporte.

Verwijderd

Lijkt me prima er is nu geen reden om aardig te doen. En report trading is ook niet erg als je vervelend genoeg was dat de tegenstander wil traden is het toch gewoon prima.

Duo que zou er ook zsm uitgehaald moeten worden. Word echt helemaal gek van botlanes die 5-20 gaan en nog steeds niet safe willen spelen.

• godofal
  • Niet online

godofal

hmm, wel een goed plan
zitten natuurlijk genoeg problemen aan, maar ik zou best wel ff 5 seconden willen uittrekken om een goede supp een complimentje te geven zeg maar

maar goed, het is een érg lastig systeem om goed te krijgen lijkt me
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:04:
Duo que zou er ook zsm uitgehaald moeten worden. Word echt helemaal gek van botlanes die 5-20 gaan en nog steeds niet safe willen spelen.
nee dank je, ik speel vaak zat met een maat, meestal zitten we ergens anders (hij jungle/top ik bot/jungle) maar soms heb je van die tards die instalocken
dan zitten we bij elkaar, en ik heb nog geen enkel potje gespeeld met hem dat het echt fout gaat

ja er zitten tards tussen, maar straf niet degene af die het wél kunnen

[ Voor 22% gewijzigd door godofal op 05-06-2012 16:06 ]

DaemonAngel schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:03:
[...]
Al aantal keer gehad dat ik de 5de man was bij een premade met 4 dat ze sucke maar mij reporte.
Dit is ongeveer standaard als ik met premade fransozen zit. Die gasten laten mij dan meestal junglen, pushen als een malle, verliezen vervolgens alle lanes (mede doordat enemy jungler kan ganken en ik niet) en dan gaan ze mij de schuld geven van ALLES dat misgaat in de game. Gaat er eentje solo naar hun red om die te pakken, gaat ie dood, is het ook mijn schuld 8)7 . Ik denk dat Riot hier wel rekening mee houdt eerlijk gezegd.

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-12 12:12
Word de community van LoL echt ff zat, heb gewoon troll potje achter troll potje gehad.
Het beste is gewoon pre made 5 team hebben en dan met elkaar te spelen, dan weet je zeker dat je geen trolls/leavers/afkers o.i.d. hebt.

btw, landelijke stroom spanning stoot ?

Als het in DOTA goed werkt zie ik geen reden om het niet te doen. Ik kan er echter niet zo goed over oordelen omdat ik zelf geen DOTA speel en er ook weinig tot niets over lees. Weet ook niet of Riot dit al serieus overwogen heeft.

• DaemonAngel
Duo queue afschaffen zou ik jammer vinden want dit doe ik altijd met een maat. Das nog het enige leuke aan ranked.

Reden om het niet te doen zijn jouw opmerking over de fransozen en mijn over premade teams :p
Dan eindig je dus bij de trollers als je pech hebt . . .

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:07:
[...]

Als het in DOTA goed werkt zie ik geen reden om het niet te doen. Ik kan er echter niet zo goed over oordelen omdat ik zelf geen DOTA speel en er ook weinig tot niets over lees. Weet ook niet of Riot dit al serieus overwogen heeft.
Werkt best oke voor zover ik het in kan schatten. Weet niet wat nu de tijden zijn maar zeker in het begin van de beta was het ook echt een straf om in die low priority matchmaking te zitten aangezien het een uur kon duren eer je een game had.

Het is echter nog een beta dus ze zullen er nog wel een sleutelen afhankelijk van hoe goed het nu werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 16:11 ]

Ik lees btw net dat Dota2 ook free2play wordt en eenzelfde model als LoL gaat aanhouden (geen pay to win)? Ik dacht juist dat Dota2 een betaalde game zou worden eigenlijk. Is er al een release datum bekend?

Verwijderd

DaemonAngel schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:09:
Duo queue afschaffen zou ik jammer vinden want dit doe ik altijd met een maat. Das nog het enige leuke aan ranked.

Reden om het niet te doen zijn jouw opmerking over de fransozen en mijn over premade teams :p
Dan eindig je dus bij de trollers als je pech hebt . . .
Ze kunnen daar toch een aparte que voor maken.
Feit is gewoon dat duo que niet werkt tenzij er gesmurfed word of iemand om een andere reden een lagere elo heeft dan hij zou moeten hebben.

• godofal
  • Niet online

godofal

wat wél anders zou moeten imo is dat je niet kan duoQen (ranked) met iemand die meer dan ~150 elo verschil van elkaar

• DaemonAngel
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:21:
[...]

Ze kunnen daar toch een aparte que voor maken.
Feit is gewoon dat duo que niet werkt tenzij er gesmurfed word of iemand om een andere reden een lagere elo heeft dan hij zou moeten hebben.
Wel waar dat ik een lagere elo heb dan ik zou moeten hebben (door trollers en dan die riot bug waardoor ik uit de selection gekicked werd = elo loss). Maar ik zie niet in waarom dit normaal niet zou kunnen werken.
Je speelt dan normaal over skype of iets dergelijks samen waardoor je samenwerking veel beter is dan random spelers samen.
Ik speel dan ook altijd ofwel samen met hem support-ad carry in botlane ofwel speelt 1 van ons 2 jungle en de andere een andere lane. Bij dit scenario maakt de lane niet uit vermits je altijd je ganks wel kunt coördinere

• DaemonAngel
godofal schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:23:
wat wél anders zou moeten imo is dat je niet kan duoQen (ranked) met iemand die meer dan ~150 elo verschil van elkaar
Zie niet in waarom niet.
Ik scheel 200 elo met mijn maat en wij duoqueue altijd samen :-).

Wat wel vaak gebeurt is dat je team hun elo 200 lager ligt dan dit van de enemy. DIT zou niet mogen naar mijn mening. Dan wacht ik liever een halve minuut of minuut langer in matchmaking dan na 10 sec al tege een te sterke enemy te eindigen.

Laatst was men maat de enige ranked in ons team met 1440 en de enemy had iedereen 1400

Verwijderd

godofal schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:23:
Juist het tegenovergestelde imo ik heb veel geduo qued met een maat van mij die ongeveer 500 elo lager was en dan wonnen we vrijwel alles. Hij speelde dan tegen mensen 300 elo hoger dan hem en ik 200 elo lager dan mij. Ik won dus altijd mijn lane keihard en hij misschien de helft van de keren.
Maar als het verschil in elo te klein word is de matchmaking gewoon niet goed meer je team is dan echt heel slecht ten opzichte van dat van de tegenstander.
Pagina: 1 ... 35 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.