[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.656 views
Jeffroiscool schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:50:
Ik doe binnenkort wel een paar ranked games met Eve en link deze later wel even :)
Ja doe es? Kom op zeg, je weet zelf ook wel dat Eve een waardeloze champ is die alleen gebruik kan maken van de onkunde van tegenstanders. En al raak je early game fed, dan nog ben je lategame useless. In het gunstigste geval kun je net hun AD of AP carry uitschakelen voordat je dood bent , maar vaak gaat je dat niet eens lukken omdat lategame er altijd wel iemand een oracle heeft.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Net weer pijnlijk duidelijk geworden waarom de ene persoon beter is als de ander

Was met een maat van me duo queue aan het spelen, hij ww op top tegen yorick, ik graves bot met shen tegen corki en soraka (graves+shen is btw godlike botlane)

yorick faalde hard, die had ongeveer 6 cs op 5 minuten maar hun jungler gankte top extreem veel. Ik zeg: koop wards, nee niet nodig

pushed verder: ga nou terug en haal wards, nee niet nodig

geganked door drie personen: WTF IS THIS SHIT, WHY NO SS etc etc
bleef heel de game doorgaan, engagen terwijl iedereen een beeldlengte weg is, niet warden tijdens het pushen etc.

Uiteindelijk wel gewonnen maar man, wat is het verschil pijnlijk duidelijk als je ziet en hoort hoe hij speelt

Ik stond uiteindelijk 10/2/4 ofzo, ik ga iig nooit meer duo queue met hem, jammer dat het een echte vriend is anders was hij al uit me friendslist :D

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
http://twitch.tv/blamauci/b/319868442
Hier even een VoD van mijn stream die ik even wilde delen. Vanacht gespeeld. Hierin zie je wel wat een support voor invloed heeft op de uitslag van de game.

Ik speel Nunu Support in de video. Vertel me maar wat je er van vind. wat ik beter kan doen. wat ik anders kan doen.

Tevens zie je in deze video ook heel goed dat er in soloQ vanuit word gegaan dat de support maar wards aan blijft slepen want mijn teammates gooiien in totaal ongeveer 3 wards neer waarvan 2 van alistar de jungler zijn.

Edit redenen.(als video kan ik hem niet linken op de een of andere redden dus dan maar een link.(zie het dus niet als reclame voor mijn stream.)

[ Voor 133% gewijzigd door blamauci op 31-05-2012 02:16 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-10 07:33
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:48:
[...]

Hij had geen sustain (geen lifesteal behalve een dorans) en de enemy ad had hem snel dood terwijl de enemy ad met 10% HP weg kwam en vervolgens de rest van het team kon afmaken

Ik denk dat het wel redelijk veilig is om te zeggen dat een BT ipv een 2e PD (hij had er dus al één en icm ult moet dat genoeg zijn) die fight gewonnen had (we wonnen alle fights tot aan dat punt)
Als jouw AD carry geowned word door de enemy AD carry dan staat jouw AD carry gewoon slecht.

Verwijderd

Cloud schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:07:
[...]

En daar draait het toch om? :) Elke champion kán verschil maken, hoe slecht hij/zij ook is. Ook zeker Eve dus. Maar als er champions zijn die veel sterker zijn in dezelfde rol dan is en blijft een champion als Eve gewoon niet écht viable.

Ik denk dat niemand zal beweren dat Eve per definitie géén verschil kan maken in een game. Want dat is niet waar natuurlijk. Misschien zul je zelfs wel een keer eigenhandig de game winnen; maar dat maakt een champion nog niet echt viable natuurlijk. Dat maakt het gewoon een leuke offchamp om te spelen :)
Ik zou zeggen probeer eens wat builds uit voordat er blind geroepen wordt dat ze niet Viable is. Alleen al als ze in het team zit van je tegenstanders durf ik te wedden dat je je billetjes bijeen begint te knijpen omdat je standaard al voor anti-stealth rotzooi moet gaan en dat terwijl je tegenstander dat niet hoeft. En indien je geen anti-stealth stuff haalt wordt je vierkantig weg gespeeld dus je zult er wel gold in moeten investeren, wat al voor een voordeel van de tegenstanders werkt.

Daarbij hoeft ze imo als Jungler ook niet zulk awesome damage te doen, echter hebben ze d'r damage ook niet generft en alleen d'r stun. Dat het nu een slow is kan nog steeds genoeg zijn voor een gank om succesvol af te ronden. Je zult als je overextend nog altijd gigantisch afgestraft worden, net zo goed als welke jungler dan ook.

Nee ze heeft geen simpele gap closer, maar met de juiste hoeveelheid MS uit quints, items en masteries zo rap naast je dat je nog geen idee hebt wat er met je gebeurd. Eve kan nog steeds voor een gigantisch voordeel zorgen. Bouw d'r bruiser achtig en ze doet veel damage + niet dood te krijgen.

Maar simpelweg omdat er een gozer begon te huilen dat Eve geen stun meer heeft loopt de rest van de community er als een kip zonder kop achteraan. Dat schapengedrag waar Jeffro het over heeft.. wat tevens hier op het forum ook duidelijk terug te vinden is.

Overigens, dat je er zelf niks mee kan, wil nog niet zeggen dat de hele champion niet Viable is. *knip* Nee iedereen loopt als een kip zonder kop achter de pro's aan en doen alleen maar wat pro's doen.

Het simpele feit dat die gozer 1700 ELO heeft gehaald met alleen maar Eve, ja welliswaar lager dan zijn orgineel ELO maar nog steeds 1700 ELO wat de meeste in de community nog neit eens kunnen halen met wat voor champion dan ook, geeft al aan dat er nog zat mee te doen valt.

Dat mensen alleen simpelweg weigeren in te zien dat ze wel degelijk Viable is omdat er een paar schreeuwen dat ze kapot generft is en de rest er met z'n blinde kop achteraan loopt is gewoon te simpel voor woorden.

[ Voor 1% gewijzigd door Cloud op 01-06-2012 09:42 ]

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Heeft er iemand tips voor solo que ranked? En dan meer in positie keuze of champion keuze?
Mid word meestal wel gekozen dus die zal afvallen. Zit nu in de 1046 elo range :P

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Support word eigenlijk nooit gekozen en is best leuk om te spelen. Als je het goed doet help je ook veel, dus het is best een viable rol. Enige probleem is dat mensen nog wel eens gaan ragen als een champion MIA is en dan ineens een gank doet. Dan krijg je gezeik over je heen van: more wards, etc etc.

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:57
Swanfield schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:56:
Heeft er iemand tips voor solo que ranked? En dan meer in positie keuze of champion keuze?
Mid word meestal wel gekozen dus die zal afvallen. Zit nu in de 1046 elo range :P
Als je veel Solo qeu doet zou ik hier op letten:
  1. Mijd zoveel mogelijk het weekend
  2. Leer alle roles goed te spellen, zodat je op verscheidende posities viable bent (zelf kan ik top/mid/support/carry) dus dat je nooit een potje hebt van nuub cant play this or that blablabla dat moet je voorkomen
  3. Hou het gezellig in je team, begin niet met ME JUNGLE ofzo, mag zeg Hi i prefer jungle dat voorkomt een slechte reactie terug, bij Fb aan jullie kant zeg Gj en ook bij kills.
  4. Zoek een DuoQ partner :Y)

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-11 19:58
Waarom ga je er van uit dat men blind roept dat ze niet viable is? Er zitten hier behoorlijk wat mensen die wel weten waar ze over praten. Om dan iedereen over een kam te scheren en schapen te noemen om je non-argumenten sterker te laten lijken... tja... jammer.

Nogmaals, leuk dat je denkt dat je kei hard kunt ownen met Eve, omdat je er in normals/jouw elo goede scores mee haalt. Maar dat maakt de champ nog niet viable.

Elk fatsoenlijk team kan Eve eenvoudig counteren.
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:50:
[...]
Maar simpelweg omdat er een gozer begon te huilen dat Eve geen stun meer heeft loopt de rest van de community er als een kip zonder kop achteraan. Dat schapengedrag waar Jeffro het over heeft.. wat tevens hier op het forum ook duidelijk terug te vinden is.

Overigens, dat je er zelf niks mee kan, wil nog niet zeggen dat de hele champion niet Viable is. En kap met zulk soort bs als iedereen weet het, het is een feit, blablabla. Nee iedereen loopt als een kip zonder kop achter de pro's aan en doen alleen maar wat pro's doen.

Het simpele feit dat die gozer 1700 ELO heeft gehaald met alleen maar Eve, ja welliswaar lager dan zijn orgineel ELO maar nog steeds 1700 ELO wat de meeste in de community nog neit eens kunnen halen met wat voor champion dan ook, geeft al aan dat er nog zat mee te doen valt.

Dat mensen alleen simpelweg weigeren in te zien dat ze wel degelijk Viable is omdat er een paar schreeuwen dat ze kapot generft is en de rest er met z'n blinde kop achteraan loopt is gewoon te simpel voor woorden.
Je kan builds verzinnen wat je wilt, maar als de tegenstander enigszins weet wat ie doet krijg je met Eve helemaal geen kill early game. En als je early geen kill krijgt ben je een underfarmed en underleveled eve die geen damage doet en slecht kan ganken. En dan ben je dus al vrij snel useless. En zelfs ALS je enigszins fed raakt en bij kan blijven in levels val je lategame als een baksteen af omdat je vrijwel niks meer aan je stealth hebt en sowieso een van de slechtste kits hebt voor een lategame.

Volgens jouw beredenering is dan ELKE champion viable, maar naar mijn mening zijn alle andere champions sterker dan eve momenteel. Dan is Eve naar mijn maatstaven dus niet viable en zo denkt de rest er (terecht) ook over.

Verwijderd

SaphuA schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:05:
Waarom ga je er van uit dat men blind roept dat ze niet viable is? Er zitten hier behoorlijk wat mensen die wel weten waar ze over praten. Om dan iedereen over een kam te scheren en schapen te noemen om je non-argumenten sterker te laten lijken... tja... jammer.

Nogmaals, leuk dat je denkt dat je kei hard kunt ownen met Eve, omdat je er in normals/jouw elo goede scores mee haalt. Maar dat maakt de champ nog niet viable.

Elk fatsoenlijk team kan Eve eenvoudig counteren.
Net zo goed als dat elk goed team elke champion zou moeten kunnen counteren, wilt nog steeds niet zeggen dat het je lukt keer op keer weer. Nogmaals het feit dat jij er niks mee bakt met een champion wil nog niet zeggen dat de champion niet viable is. Dat valt te merken dat er mensen zitten die weten waar ze over praten, tot dusver maar dan ook 2-3 reacties gezien die daadwerkelijk onderbouwt waren waarom ze niet viable zou zijn en zelfs daarin stonden argumenten die je met Eve zelfs alweer tegen kunt gaan.

Daarbij als we het over ELO gaan hebben, heeft een gast er dus voglens bovenstaande posts met enkel en alleen eve naar 1700 ELO gespeeld. En dat is toch echt wel even een stuk meer dan de gemiddelde speler in de community. Dat betekent toch wel degelijk dater wat met die champion te doen valt, zijn genoeg mensen die er wel nog wat mee kunnen.

*knip*

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 01-06-2012 09:43 ]

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-12 19:50

psyy138

blackbulls.nl

Vicarious schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:08:
[...]
Je kan builds verzinnen wat je wilt, maar als de tegenstander enigszins weet wat ie doet krijg je met Eve helemaal geen kill early game. En als je early geen kill krijgt ben je een underfarmed en underleveled eve die geen damage doet en slecht kan ganken. En dan ben je dus al vrij snel useless. En zelfs ALS je enigszins fed raakt en bij kan blijven in levels val je lategame als een baksteen af omdat je vrijwel niks meer aan je stealth hebt en sowieso een van de slechtste kits hebt voor een lategame.

Volgens jouw beredenering is dan ELKE champion viable, maar naar mijn mening zijn alle andere champions sterker dan eve momenteel. Dan is Eve naar mijn maatstaven dus niet viable en zo denkt de rest er (terecht) ook over.
eve zit toch ook in de planning voor een remake?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:10:
[...]
Daarbij als we het over ELO gaan hebben, heeft een gast er dus voglens bovenstaande posts met enkel en alleen eve naar 1700 ELO gespeeld. En dat is toch echt wel even een stuk meer dan de gemiddelde speler in de community. Dat betekent toch wel degelijk dater wat met die champion te doen valt, zijn genoeg mensen die er wel nog wat mee kunnen.
Ja, maar dat is dus een speler die normaal 2k+ elo haalt met champions die WEL viable zijn. Dat betekent dus dat hij met Eve ruim 300 elo lager uitkomt dan dat hij met zijn normale champions speelt. Noem je het daarom viable? Natuurlijk niet! Het enige dat hij daarmee heeft aangetoond is dat hij een goede speler is, niet dat Eve viable is.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:50:
Onder die 'paar' vallen wel Riot en de designers van Eve die zelf toegeven haar kapot generfed te hebben (en ja, ook haar damage).

Leuk dat je met haar kunt winnen op jouw niveau maar dat maakt haar niet viable. Uitleg waarom niet is al voldoende langs gekomen al zou je daar nog pagina's over vol kunnen schrijven.

Ik vind het eerder nogal naïef om al die punten aan de kant te schuiven en te roepen dat ze wel viable is dan dat het schaapgedrag is om aan de viablility van eve te twijfelen.

Verwijderd

Vicarious schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:14:
[...]

Ja, maar dat is dus een speler die normaal 2k+ elo haalt met champions die WEL viable zijn. Dat betekent dus dat hij met Eve ruim 300 elo lager uitkomt dan dat hij met zijn normale champions speelt. Noem je het daarom viable? Natuurlijk niet! Het enige dat hij daarmee heeft aangetoond is dat hij een goede speler is, niet dat Eve viable is.
Ze is nog steeds viable, je kunt zeggen wat je wilt. *knip*

"Als ze early game geen kills haalt heb je d'r geen zak meer aan", ja zo ken ik d'r nog wel een paar opnoemen maar die worden ook gewoon viable gevonden.

En die bovenstaande hiero die het continue over "jouw niveau" hebben. Je zult toch met wat beters moeten komen. Die gast met 1700 elo op Eve speelde het op een hoger niveau dan jou en ook daar won ie gewoon. Dus prima dat jij er geen reet mee kan, zijn er nog steeds mensen die er wel wat mee bakken.

@djeng het enigste wat naïef is dat is alle argumenten op gaan drammen en dan uiteindelijk niet in willen zien dat je die met Eve ook voor een groot gedeelte kunt counteren. Je zult er alleen wat meer moeite voor moeten doen als eerst. Is het nog steeds goed te doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Cloud op 01-06-2012 09:43 ]

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:19:
[...]

"Als ze early game geen kills haalt heb je d'r geen zak meer aan", ja zo ken ik d'r nog wel een paar opnoemen maar die worden ook gewoon viable gevonden.

En die bovenstaande hiero die het continue over "jouw niveau" hebben. Je zult toch met wat beters moeten komen. Die gast met 1700 elo op Eve speelde het op een hoger niveau dan jou en ook daar won ie gewoon. Dus prima dat jij er geen reet mee kan, zijn er nog steeds mensen die er wel wat mee bakken.
Hoezo heb ik nu weer geen goede argumenten? Kheb er zat genoemd, maar jij bent het er niet mee eens. Dat maakt het geen slecht argument, dat maakt het dat wij een discussie hebben.

Over early feed: ik zeg dit omdat Eve een hele slechte jungle farmer is. Haar clear tijden zijn abominabel en ze moet continue B. Daardoor levelt ze veel trager dan andere junglers die nog prima terug kunnen komen door gewoon te farmen in de jungle als hun early game matig is. Bovendien zijn die over het algemeen lategame veel sterker dan eve.

En je blijft maar terugkomen op dat 1700 elo verhaal. Tuurljik wint hij daar met Eve. Hij speelt immers 300+ elo onder zijn eigen niveau! Ik denk dat als Speedzor of Nutral op 1300 elo gaan spelen dat ze ook wel kunnen winnen met Eve ja.

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 01-06-2012 09:44 ]

• broc85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 17:24
[...]

*knip*
Verder is het volledig een discussie van welles, nietes geworden. De ene groep vind dat ze viable is, de rest van de LoL community vind van niet. Dat er schapen gedrag wordt getoond in LoL is niet raar, dat gebeurd overal. Maar als er in geen toernooi, of ranked match op hoog ELO (die in ieder geval ik gezien heb) geen Eve gekozen wordt... of als zelfs developers zeggen dat er iets mis is. Dan kan je er gerust van uitgaan dat er in ieder geval iets aan de hand is.

Agree to disagree?

[ Voor 12% gewijzigd door Cloud op 01-06-2012 09:57 ]

• SaphuA
- Die 1700 elo gast is gewoon een goede soloq speler, dat heeft niets met Eve te maken.
- Eve heeft geen stun of andere hard cc.
- Eve heeft geen gap closers.
- Eve haar enige goede skill, haar stealth, wordt gecountered door Oracles, Pinks en Towers.
- Riot heeft zelf toegegeven dat Eve kapot is.
- Zelfs M5 speelt geen Eve op tourneys, WTF!

Kom op gast, hou op met mensen zo aan te vallen en kom zelf eens met goede argumenten. Je loopt hier het mannetje uit te hangen, maar voegt zelf niks aan de discussie toe anders dan beledigende opmerkingen en non-argumenten. Het enige wat jij op tafel hebt weten te leggen is dat er ooit iemand was die 1700 elo kon halen met Eve, wat is dat nou voor een argument?

[ Voor 6% gewijzigd door SaphuA op 31-05-2012 09:27 ]

Verwijderd

Mijn ervaring met eve is dat ze early en midgame nog redelijk meekomt maar dat ze echt lategame tekort komt. Dit komt omdat ze na haar eerste burst niks meer heeft om het echt af te maken. Ik ben vaak als ad of ap carry aangevallen door haar en dan was het even schrikken maar daarna maakte ik haar af. Als je ad carry bent heb je lategame al veel lifesteal. Als je dan wordt aangevallen door eve dan is het 1 x incasseren en dan in 2-3 hits eve kapotmaken. Mat een ap carry is het incasseren en dan je hele spell arsenaal erop en eve is ook naar de klote. Bovendien ben je lategame vrijwel niet meer alleen maar in een teamfight. Als je dan een eve in je team hebt ben je gewoon cripple door bovengenoemde redenen.

Verwijderd

SaphuA schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:24:
- Die gast is gewoon een goede soloq speler, dat heeft niets met Eve te maken.
- Eve heeft geen stun of andere hard cc.
- Eve heeft geen gap closers.
- Eve haar enige goede skill, haar stealth, wordt gecountered door Oracles, Pinks en Towers.

Kom op gast, hou op met mensen zo aan te vallen en kom zelf eens met goede argumenten. Je loopt hier het mannetje uit te hangen, maar voegt zelf niks aan de discussie toe anders dan beledigende opmerkingen en non-argumenten. Het enige wat jij op tafel hebt weten te leggen is dat er ooit iemand was die 1700 elo kon halen met Eve, wat is dat nou voor een argument?
*knip*

Dat je het niet leest wilt nog niet zeggen dat ik het niet genoemd heb ;). Beter lezen zou al behoorlijk wat communicatie failures oplossen. Dus ik zou zeggen scroll wat naar boven, of een pagina terug oid, behoorlijk lange post gemaakt wat precies op jouw punten in gaat.
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:26:
Mijn ervaring met eve is dat ze early en midgame nog redelijk meekomt maar dat ze echt lategame tekort komt. Dit komt omdat ze na haar eerste burst niks meer heeft om het echt af te maken. Ik ben vaak als ad of ap carry aangevallen door haar en dan was het even schrikken maar daarna maakte ik haar af. Als je ad carry bent heb je lategame al veel lifesteal. Als je dan wordt aangevallen door eve dan is het 1 x incasseren en dan in 2-3 hits eve kapotmaken. Mat een ap carry is het incasseren en dan je hele spell arsenaal erop en eve is ook naar de klote. Bovendien ben je lategame vrijwel niet meer alleen maar in een teamfight. Als je dan een eve in je team hebt ben je gewoon cripple door bovengenoemde redenen.
Dat ben ik geheel met je eens, lategame valt ze zeer zeker zwaar af. En ik denk ook eerder dat daar haar zwaktes liggen dan ergens anders. Maar dat mensen simpelweg gaan lopen roepen dat ze niet meer viable is nu ze niet meer uit stealth kan stunnen dat is gewoon bs.

Ze heeft altijd dezelfde hoeveelheid damage gedaan, alleen geen stun meer. Ook toen ze een stun had kon je d'r aanpakken met Oracle / Pink wards oid maar toen werd ze wel viable gevonden. En dat is dus heel erg kortzichtig.

En Saphua dat jij vind dat ik het mannetje uit hang, is jouw mening. Kan ik respecteren. Doe ik ook. Kan er ook niet wakker van liggen, zal dat er ook even bij zeggen.

[ Voor 2% gewijzigd door Cloud op 01-06-2012 09:45 ]

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:26:
Ook dit heb ik al minstens 3x genoemd, maar dat zal wel geen goed argument bevonden worden.

On another note: zijn er nog spannende dingen aan de gang in de PBE? Eve remake wellicht?

• Rendiertje
Maar als ik het dus goed begrijp is er een speler geweest die een geniale Eve build gemaakt heeft en daarna heeft Riot haar zo generfed dat zelfs zij zeggen dat ze niet meer viable is om te spelen?

Dan is dat toch een fout van Riot?
Riot moet toch zorgen dat alle champions viable zijn om normaal mee te spelen?

En ja sommige champs zijn beter late game dan andere zo heeft elke champion zijn/haar voordeel...

Ik ben van mening dat elke champion speelbaar is, maar dat ze niet sterk genoeg zijn in de hele game...

Of hun kit stelt gewoon net niet genoeg voor... (heimer/karma)
Iedereen heeft ze argumenten voor en tegen waarom Eve of een andere champion viable is...
Maar dat een speler op 1700 elo komt, dus 300+ onder zijn normale elo, kan je licht de conclusie trekken dat Eve geen daverende champion is...

• iCloudd
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-11 13:33

iCloudd

U 'MIRIN?

Zijn best veel "dode" champs, ook in ranked iedereen moet zich aan de "perfecte" meta houden anders begint iedereen al in de chat te spammen met: "OMFG insertnonmetachampionhere TOP GG LOSE NOOB REPORT GG"
Er zullen zeker wat remake's gemaakt moeten worden, word tijd dat ze het hele spel gaan balancen ipv elke 2 week champ die weer te op is neem darius...

• broc85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 17:24
Rendiertje schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:35:
Maar als ik het dus goed begrijp is er een speler geweest die een geniale Eve build gemaakt heeft en daarna heeft Riot haar zo generfed dat zelfs zij zeggen dat ze niet meer viable is om te spelen?

Dan is dat toch een fout van Riot?
Riot moet toch zorgen dat alle champions viable zijn om normaal mee te spelen?

En ja sommige champs zijn beter late game dan andere zo heeft elke champion zijn/haar voordeel...

Ik ben van mening dat elke champion speelbaar is, maar dat ze niet sterk genoeg zijn in de hele game...

Of hun kit stelt gewoon net niet genoeg voor... (heimer/karma)
Iedereen heeft ze argumenten voor en tegen waarom Eve of een andere champion viable is...
Maar dat een speler op 1700 elo komt, dus 300+ onder zijn normale elo, kan je licht de conclusie trekken dat Eve geen daverende champion is...
Heimer is anders een prima counter tegen Sion mid :P Zijn rockets vagen dat schild weg, hij kan makkelijk met zijn towers farmen als Sion het wel lukt om zo'n hele wave te clearen en is geen slechte pusher.
iCloudd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:45:
Zijn best veel "dode" champs, ook in ranked iedereen moet zich aan de "perfecte" meta houden anders begint iedereen al in de chat te spammen met: "OMFG insertnonmetachampionhere TOP GG LOSE NOOB REPORT GG"
Er zullen zeker wat remake's gemaakt moeten worden, word tijd dat ze het hele spel gaan balancen ipv elke 2 week champ die weer te op is neem darius...
Daar kan ik af en toe echt van genieten, teammates die dan tijdens de champ select zeggen dat we al verloren hebben. Ik begrijp niet eens hoe je op dat idee komt, laat staan dat het waar is op het ELO waar ik speel. Zo was het in ieder geval zeker met Kayle de eerste paar ik keer dat ik ranked met haar begon te doen...

[ Voor 25% gewijzigd door broc85 op 31-05-2012 09:57 ]

• djengizz
  • Niet online
@djeng het enigste wat naïef is dat is alle argumenten op gaan drammen en dan uiteindelijk niet in willen zien dat je die met Eve ook voor een groot gedeelte kunt counteren. Je zult er alleen wat meer moeite voor moeten doen als eerst. Is het nog steeds goed te doen.
Niemand beweert ook dat je niet geweldig goed kunt zijn met Eve en zelfs games kunt carry-en. Ik heb laatst nog een 2400 game gezien met een roaming eve die niet onder deed voor de rest van haar team.

Het punt wat mensen hier geven is dat je met een andere champ in diezelfde game waarschijnlijk een beter resultaat had gehaald. Het feit dat er eigenlijk altijd een betere keus is dan eve maakt haar niet viable, niet omdat ze onspeelbaar is of dat je er geen games mee zou kunnen winnen.

Deels is dit meta: als er in de huidige meta behoefte zou zijn aan een double jungler / roamer / splitpusher dan zou eve misschien nog nuttig zijn. Nu zelfs haar initiate is afgenomen door het weghalen van haar stun heeft ze echter geen enkele rol meer waarin ze sterk is vergeleken met de overige champs.

Voor een ander deel is het probleem haar design icm met haar base values. We kennen allemaal de huidige problemen rondom stealth en het is Riot simpelweg niet gelukt om haar kit in lijn te brengen met waardes die werken. Noem het maar een designfout. Vanwege deze designfouten en het feit dat een rework hiervan erg complex is heeft Riot haar een soort van disabled door haar kapot te nerfen, dit werd ook toegegeven door Morello.
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:30:
Ze heeft altijd dezelfde hoeveelheid damage gedaan, alleen geen stun meer. Ook toen ze een stun had kon je d'r aanpakken met Oracle / Pink wards oid maar toen werd ze wel viable gevonden.
Dit is gewoon niet waar, haar damage is flink generfed. Check patch v1.0.0.109 (haar level 1 nerfs) en v1.0.0.120 (de 'remake' waarin haar stun verdwijnt).

Tenslotte vind ik ook je toon niet erg echt prettig, je lijkt het allemaal veel te persoonlijk te nemen waardoor je erg direct en stellig wordt zonder echt te discussiëren.

• Arjan_25
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:10
Ik denk dat alleen het schrikeffect van Eve al voldoende is early om in ieder geval je botlane een voorsprong te geven. Daarnaast moet ik er wel bij zeggen dat ze idd te counteren is met pinks en oracles. Als ik weet dat ik tegen een eve speel ben ik toch altijd net even wat voorzichtiger heb ik het idee. Daarnaast pinks en oracles kosten meer dan gewoon wards. Er van uitgaande dat je een goede support bij je hebt moet hij gelijk al pink mee nemen. Daarna die 400 voor oracle komt ook voor je support best aan aangezien je deze eigenlijk al earlygame moet hebben. Dus koopt hij minder support items. Ben het er wel mee eens dat zij niet viable is lategame maar de schrikreactie van earlygame kan zeker een advantage opleveren voor lategame. (betere CS\betere support items aan jouw kant)

• SaphuA
Nou... ik heb met moeite een paar 'argumenten' uit je post kunnen vissen.
Je zult er wel gold in moeten investeren, wat al voor een voordeel van de tegenstanders werkt.
Oracles en pinks zijn altijd handig en supports halen ze toch regelmatig. Veel extra investering is het dus niet. Het countered Eve echter hard early game waardoor haar late game waardeloos is.
Daarbij hoeft ze imo als Jungler ook niet zulk awesome damage te doen.
Goed argument :) Een jungler zonder damage, hard cc of gap closers is viable omdat?
Dat het nu een slow is kan nog steeds genoeg zijn voor een gank om succesvol af te ronden.
Maar over het algemeen is dat niet zo.
Je zult als je overextend nog altijd gigantisch afgestraft worden.
Je geeft het zelf al aan...
Met de juiste hoeveelheid MS uit quints.
Kan ze wat harder lopen, maakt dat haar viable?
Bouw d'r bruiser achtig en ze doet veel damage + niet dood te krijgen.
Dat kan pas zodra ze gefed is. Dat zie ik early game niet gebeuren met een goed team.

*knip*

[ Voor 30% gewijzigd door Cloud op 01-06-2012 10:53 ]

Verwijderd

Even mijn mening hierover geven en laten we dan het hele evelynn gebeuren afsluiten :P ?

Evelynn Early (lv 1-5):
Squishy, maar Shaco en Twitch zijn OOK squishy stealth assassins, dus dat is geen valid argument.

Evelynn heeft een solid slow, met kans op een armor / magic resistance debuff (wanneer geplaatst in de rug), dus een prima gank skill.

Pink wards / Oracle -> Evelynn is nu useless!
NEE, nu is evelynn een NORMALE jungler, nee niet zo tanky als een Nautiluss of Maokai, maar doordat er een oracle in het spel is, raakt de drager hiervan al overmoedigt en zal vermoedelijk geen tot minder pink wards plaatsen.

Ultie Evelynn, geeft movement speed en attack speed.
Doordat Evelynn een global taunt heeft (EVELYNN FOCUSS!!! CHASE!!!) kan ze door middel van haar ulti goed baiten of ongezien tijdens teamfights toch tussen alle pink wards en oracles door er in springen.
Daarnaast RESET deze skill bij assist of kill.

Conclusie:
Evelynn heeft 2 CC's (Initiate met Q en E op de 2e), jaa dat wist je niet :-P
Evelynn is GEEN 1v1 champ, maar een global taunt monster, een echte assassin.
Evelynn heeft een hoog scout / (baron/ drake) control gehalte.
Evelynn is imo het best als tanky AD bruiser achtig gebouwd.
Evelynn kan met de juiste teamsetup en juiste teammaten een zeer goede aanwinst zijn voor het team.

Tips 'nd tricks:
Druk op stealth en teleport, arriveer stealthed.
Druk op stealth en Zhonya, kom eruit stealthed.
Druk op stealth en recall, recall stealthed.
Druk op stealth als je doodgaat en Guardian Angel hebt, kom er stealthed uit.

Verwijderd

Ach het is toch al lang duidelijk dat iedereen* hier een self-proclaimed lol-genius is? Zodra er maar enige vorm van discussie ontstaat vallen de scherpe en stekende opmerkingen al weer uit de lucht. Dat komt gewoon door de aard en community van dit spel.

Men moet eens leren om het met een korreltje zout te nemen en proberen zaken te negeren, al helemaal gezien het gemiddelde ELO van die aantal betweters hier.

Er wordt al streng gemodereerd, maar kan nog veel strenger, maar dan wordt het topic een stuk minder leuk vrees ik :P

*uitzonderingen daargelaten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 10:34 ]

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:32
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:30:
Pink wards / Oracle -> Evelynn is nu useless!
NEE, nu is evelynn een NORMALE jungler, nee niet zo tanky als een Nautiluss of Maokai, maar doordat er een oracle in het spel is, raakt de drager hiervan al overmoedigt en zal vermoedelijk geen tot minder pink wards plaatsen.
Een kleine toevoeging hierop: normaal gesproken wordt niet de hele lane geward. Dus bijvoorbeeld alleen de toegang van de river. Dit betekend dat via andere wegen (via jouw toren/hun jungle) kunt komen ganken net als alle andere junglers.

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
Arjan_25 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:47:
Ik denk dat alleen het schrikeffect van Eve al voldoende is early om in ieder geval je botlane een voorsprong te geven.
Een schrik effect ? Eerder een over extend effect, omdat niemand nog zorgen heeft over eve. (En dat wil in sommige gevallen nog wel een fed eve opleveren lol)
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:32:
Ach het is toch al lang duidelijk dat iedereen* hier een self-proclaimed lol-genius is? Zodra er maar enige vorm van discussie ontstaat vallen de scherpe en stekende opmerkingen al weer uit de lucht. Dat komt gewoon door de aard en community van dit spel.

Men moet eens leren om het met een korreltje zout te nemen en proberen zaken te negeren, al helemaal gezien het gemiddelde ELO van die aantal betweters hier.

*uitzonderingen daargelaten.
Discussies mogen dus alleen gehouden worden door mensen met een hogere elo ? Terwijl dat juist de kleinste groep spelers is. (er worden dus ook veel minder games op gespeeld, dus viable op high elo zou eigelijk juist ondergeschikt moeten zijn aan "low" elo)
[...]

Het verschil is wel, dat als je met bijvoorbeeld een LeeSin geen kills pakt early, en weinig creeps killed door omstandigheden. Je nogsteeds een nuttige kit hebt, een slow een knockback, etc.
(Ik gebruik even lee als voorbeeld, maar dit gaat voor bijna alle junglers op, skarner heeft z'n pull etcetra)

Eve moet het toch voornamelijk hebben van een burst zodra ze uit invis komt, maar zonder degelijke items (door middel van kills / jungle farm) heeft ze deze niet.

Eve is te traag voor jungle farm, heeft een matige single target slow, supports hebben by default een pink mee. Toplanes hebben vaak een dash, anti-cc of zetten ook simpelweg een wardje. (Of hebben spider sense)

Dus waar ze het geld (en dus haar nut) vandaan moet halen, Noone knows.

Om nog maar te zwijgen over al die oracle's op junglers tegenwoordig. :X

[ Voor 14% gewijzigd door atlantisx op 31-05-2012 11:01 ]

Verwijderd

Verder vergeet je de skillshots ook nog die eve kunnen verraden. Lee sin Q, Nida spear, Nida trap, Cait trap, Lux e, Lux q, en dergelijke.

En over de CC, een de-buff van mr en arm is geen CC. Het houd een persoon niet tegen om toch door te gaan met aanvallen, of te chasen.

Een slow is meer een half-cc. Aan een slow heb je niks als je toch al melee moet gaan vechten. Slow een AD carry maar, hij eet je op voordat de slow uberhaußt werking heeft. Ten eerste, je moet melee-range betreden. Ten tweede, zodra je de skill gebruikt, is je stealth weg. Ten derde, sommige AD carries hebben ook een slow of een gap closer, zelfs soms beide.
Waarom zou je uberhaubt een eve volgen? die stealth toch weg voordat je haar inhaalt/kan attacken als ze al voorop loopt. Die slow is alleen handig als iemand weg rent, maar als je al een beetje life steal hebt early game eet je eve zowiezo al op.

Leuk een arm/mr debuff. Maar nadat je burst hebt gebruikt heb je niet veel damage meer, dus merk je niet veel meer van die de-buff.

Kom niet met het feit aanzette dat Shaco dan ook geen viable pick moet zijn, die is viable om andere redenen. Hij kan redelijk snel junglen, en hij heeft een leuke stealth gap closer, waardoor hij over muurtjes kan ganken, waar eve dit niet kan. De kloon van shaco kan je helpen om de dragon mee te pakken op lv 6. Dit gaat eve niet lukken. Met Shaco kun je ook leuk dragon/baron stelen, ookal hebben ze een pnik ward. Deceive over muurtje, smite, flash terug. of andersom.

Eve is niet viable:
- Ze heeft geen harde CC
- Ze heeft geen gap closers
- Ze heeft geen harde damage om goed te junglen
- Ze is niet tanky
- Ze is wordt te makkelijk gecountered door verschillende items en champions.
- Haar slow is melee-range.
- Nog een aantal punten waar ik momenteel niet aan denk.

Verwijderd

Jeffroiscool schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:24:
Als iemand overextend is hij gankable. Of er nou een fucking pink ward staat of niet. Waar denk je dat haar ult goed voor is?
Als ze een goede champ was zou het veel uitmaken. Slechte damage, langzame jungler. Zelden een probleem als ik 'r tegen heb. Also, hoezo ultimate? Jij gaat ervan uit dat die altijd up is, vooral early game (Waar de jungler meestal verantwoordelijk is voor first blood helpen behalen. Eve is een slechte champ, en er een game mee pubstompen bewijst nagenoeg niets.

Verwijderd

Waarom zou je ook ooit eve nemen als twitch in de game zit?
Hij heeft ook een slow maar meer damage een grotere range.
Dat alleen al maakt haar totaal niet viable. En inderdaad als je underlevel/fed raakt kan je niks een 30% slow helpt niet in een teamfight als je geen damage doet.
Ik snap ook niet waarom sommigen van jullie haar dan ook nog bruiser bouwen, ze heeft daar echt een gruwelijk slechte kit en stats voor. Enige manier om haar nomaal te spelen is toch echt AP.

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Sinds eergisteren wil ik weer LoL gaan spelen, maar na het patchen start de game niet meer op. Ik kom wel op de launch page, maar zodra ik op Play klik start de client niet meer op.. Ik heb al de installers opnieuw gedraaid en alles geprobeerd. Maar het probleem blijft zich nu voortaan voordoen :(.. Heef iemand enig idee wat dit kan zijn?

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
Uhmmie schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:36:
Sinds eergisteren wil ik weer LoL gaan spelen, maar na het patchen start de game niet meer op. Ik kom wel op de launch page, maar zodra ik op Play klik start de client niet meer op.. Ik heb al de installers opnieuw gedraaid en alles geprobeerd. Maar het probleem blijft zich nu voortaan voordoen :(.. Heef iemand enig idee wat dit kan zijn?
Deïnstalleren
probeer even met Ccleaner je register te cleanen :) Misschien staat er nog iets in!
Installeren :)

• Gil-san
  • Laatst online: 30-01 15:26
Uhmmie schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:36:
Heb je ook al geprobeerd om LoL te repairen via de launcher? Dit kan ook nog wel eens helpen.

Plaatje waar je moet klikken:
Afbeeldingslocatie: http://na.leagueoflegends.com/board/attachment.php?s=870de091376dfd3e5152e048658aa78d&attachmentid=160528&d=1303599769

Verwijderd

Zijn er nog mensen die LolMatches gebruiken, ik vind het grafiekje dat je daar krijgt super fijn maar nu met de nieuwe update vragen ze om je username en wachtwoord zodat ze alles samen kunnen linken, nu is er niet heel veel te halen op mijn account maar ik denk dat ik er maar mee stop, ik ga mijn wachtwoord niet afgeven

edit: of ik lees het verkeerd en het gaat over het forum :p

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 16:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:45:
Zijn er nog mensen die LolMatches gebruiken, ik vind het grafiekje dat je daar krijgt super fijn maar nu met de nieuwe update vragen ze om je username en wachtwoord zodat ze alles samen kunnen linken, nu is er niet heel veel te halen op mijn account maar ik denk dat ik er maar mee stop, ik ga mijn wachtwoord niet afgeven

edit: of ik lees het verkeerd en het gaat over het forum :p
Je hoeft niet persee je LoL wachtwoord / username in te voeren, maar account op hun website. Voor dit overzichtje: http://lolmatches.com/user/2084-Exlaxl Dat is alles hehehehe

Hij start op met Windows, neemt verder totaal geen resources in beslag, dus vind t niet erg :-)
http://lolmatches.com/player/euw/19566261/Exlaxl Mijn profiel

Ben ondertussen alweer 170 elo gedaald, and still dropping! wooh! Go teammates go!

Verwijderd

ah, nu snap ik het helemaal, bij mij start hij trouwens niet op met windows, waar kan dat aan liggen, heb run on startup aanstaan

Net eerste game met blitz gedaan. Eerst een invade op fidl, dan snel terug naar eigen blue en die kunnen redden van fidl en nog een kill voor team opgepakt (ook bij invade een kill btw) Dan snel een kill voor ezreal op bot tegen tristana en doorknallen naar mid waar kassadin zijn blue al was verloren aan fizz. Ik heb kassadin twee kills gegeven early game (binnen 5 min) op fizz maar hij kon het gewoon niet safe spelen. op 20 minuten stond fizz 13/3 en maaide iedereen overal neer (rest van zijn team was niet zo geweldig)

kass stond 2/7 met slechte farm en trundle top (tegen yorick) 0/5 >_>

Surrender kon niet uitblijven maar om binnen de 5 minuten vier kills aan je team te geven en er zelf een op te pakken de eerste keer dat ik blitz speel? voelt verdomd goed die blitz, rest van de game kon mijn team echter geen kills meer scoren door mijn hulp omdat het hele enemy team super defensive speelde en mijn team als dolle apen over heel de map rende

Edit: haha, tweede game met blitz nog een stuk beter, invade gaf graves een triple kill, daarna nonstop van bot naar mid gerend om te ganken en gewoon bij bijna iedere gank een kill voor het team gepakt. Blitz is een hele goede support maar na twee matches ben ik er al achter dat een hoop mensen hem niet optimaal spelen, hij moet eigenlijk als een roaming support gespeeld worden imo. Moet je botlane wel competent genoeg zijn om even solo te kunnen staan

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 18:24 ]

• DefLite
  • Laatst online: 24-11 20:45

DefLite

Why so serious?

Eerste pentakill is binnen :>

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eIWTH.jpg
42 seconden later surrenderde ze :D

• 1superheld
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-12 20:07
http://euw.leagueoflegend...ious-executioner-revealed
Draven, het broertje van Darius revealed, weer een nieuwe AD range carry?

Lijkt me wel een leuke champion om te spelen.

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Ik ben ook recentelijk level 30 geworden, en ben daarom maar begonnen met ranked. Na 10 games zit ik rond de 1400 ELO, maar ik loop er nu tegenaan dat ik eigenlijk alleen maar Top lane of Jungle fatsoenlijk kan spelen. Daarom zou ik graag een nieuwe lane leren maar ik ben er achter gekomen dat ik eigenlijk maar een waardeloze AD carry ben en het eigenlijk ook niet zo spannend vind. Daarom zoek ik mijn derde role in Support of AP Mid. Wat kunnen jullie me het beste aanraden? Wat is het gemakkelijkst te leren op mijn ELO? Is 1400 hoog genoeg dat je als Support al genoeg waarde geeft aan je team zonder zelf te moeten carryen? (Op welke ELO begin je eigenlijk? 1300?) Ik speel nu jungle als Nautilus/Lee Sin/Skarner/Dr.Mundo/Nocturne/Udyr/Warwick of Top lane als Cho'Gath/Gangplank/Kayle/Lee Sin/Nidalee/Shen/Yorick. Zijn er misschien AP's of Supports die een beetje lijken op de speelstijl van sommige van deze champions?

Daarnaast zoek ik een leuke melee champion om mee op te treden tegen de immer prevalente Darius top lane. Ik speel nu Nidalee/Yorick tegen hem en dan kan hij niet zo veel, maar ik zou graag een melee character tegen hem spelen voor de afwisseling. Ook zoek ik een maatje om mee te ranked queuen van rond mijn ELO. Met zijn tweeën spelen is toch altijd wat leuker dan in je eentje. IGN: FlyingBroccoli

Dat zijn misschien wel een hele hoop vragen voor een post, hopelijk worden jullie niet overspoeld door mijn wall of text en vinden jullie de tijd om me te helpen. Ik hoor allerlei enge verhalen over ELO-hell en heb tot nu toe het geluk gehad dat ik veel ranked potjes in wins om heb kunnen zetten, maar ik zou graag rond mijn huidige ELO blijven zodat ik serieuze ranked potjes kan blijven spelen.

Cheers,

Slivv

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:30
Eerste hipshot (ik hoop dat er meer ervaren spelers aan/bij/opvullen): Je begint bij 1200 elo. Na 10-20 potjes zit je rond je werkelijke eigen elo. Statistisch gezien zit je iig op 1200+ eigen elo (al zou ik zeggen ongeveer 1250-1500 range, uitgaande van 1400). Je kan ook nog vrij goed een uitzondering zijn. Dan dropt je elo vanzelf weer.

Support is niet eenvoudig, maar kan wel heel veel meerwaarde geven. Begin gewoon nu (in normals). Support is goed te leren met een maatje als carry bot. Wees niet bang te verliezen (maar ga er natuurlijk niet voor). En kijk ook lekker veel streams/filmpjes/lees guides :)

Mid is in feite makkelijker. Het is een positie die vaak overblijft. Wil je meer met mids: start een nieuw smurfaccount en doe alleen mids met verschillende champs. Dan leer je je champs vanzelf kennen. En leer je de eigenschappen van diezelfde mids als je er later tegen moet spelen. Wat je ook kan doen is een bruiserachtige ad carry spelen en zorgen dat je met een roaming support of onafhankelijke support zit. 3vs1 top of midgank is vrij zeker/veilig. Als jij het tenminste overleeft op bot.

[ Voor 3% gewijzigd door wheez50 op 01-06-2012 02:19 ]

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:37

Nutral

gamer/hardware freak

10 games zijn eigenlijk nog niet zo'n goede graadmeter voor je elo, je kunt nu nog naar de 1100 gaan of de 1600. Probeer je nieuwe champions gewoon in normal te oefenen en probeer alles eens uit, Support is eigenlijk de rol waar je het vaakst in geforceerd word, dus dat is een rol die je het beste wel aardig moet kunnen. Blijf gewoon je best doen in ranked en ongeacht je elo strefen om beter te worden, zolang je steeds beter blijft worden zal je elo ook stijgen (in the long run).

Verwijderd

wheez50 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 02:18:
Eerste hipshot (ik hoop dat er meer ervaren spelers aan/bij/opvullen): Je begint bij 1200 elo. Na 10-20 potjes zit je rond je werkelijke eigen elo.
Hier klopt dus niets van. Vanwege de absurde Elo gain/loss van de eerste 10-20 potjes zit je juist niet op je echte Elo. Met een paar ongelukkige/gelukkige matches (verlies eens 2-3x in a row in je eerste 10 potjes), kun je vrij snel verder onder/boven je daadwerkelijke Elo zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2012 08:23 ]

• iCloudd
  • Laatst online: 03-11 13:33

iCloudd

U 'MIRIN?

Nutral schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 03:49:
10 games zijn eigenlijk nog niet zo'n goede graadmeter voor je elo, je kunt nu nog naar de 1100 gaan of de 1600. Probeer je nieuwe champions gewoon in normal te oefenen en probeer alles eens uit, Support is eigenlijk de rol waar je het vaakst in geforceerd word, dus dat is een rol die je het beste wel aardig moet kunnen. Blijf gewoon je best doen in ranked en ongeacht je elo strefen om beter te worden, zolang je steeds beter blijft worden zal je elo ook stijgen (in the long run).
of je moet 50% kans hebben dat je met trolls komt, die al je gaming plezier gewoon verpesten en je hele game experience vernaggelen... :'(

• djengizz
  • Niet online
Slivv schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 01:46:
Daarnaast zoek ik een leuke melee champion om mee op te treden tegen de immer prevalente Darius top lane. Ik speel nu Nidalee/Yorick tegen hem en dan kan hij niet zo veel, maar ik zou graag een melee character tegen hem spelen voor de afwisseling.
Met hulp van je jungler winnen een hoop melee champs van hem en dan doen de champs met sustain het het beste. Hij is erg zwak vs ganks omdat hij geen echte escapes heeft. Dus vraag hulp van je jungler en leg uit dat Darius een free kill is als hij pushed (en hij pushed al snel als hij agro speelt en jij tussen je minions vecht).

Melee champs die het goed tegen hem doen en niet echt hulp van de jungler nodig hebben:
- Jax: out-trade hem, schaalt beter naar de late game. Jump in met E, stun and burst met W + AAs, als hij je pulled vecht terug en win.
- Pantheon: ranged harass en gapcloser / stun. Harass met speer totdat hij low is --> jump en finish. Gebruik je schild om zijn harass te blocken en om te kunnen farmen.
- Riven: mobility, shield en stun: twee gapclosers en een stun / shield. Dash-in, stun, doe damage, dash out (dash-in kan met E voor shield of met Q voor damage, bewaar wel altijd een dash voor je escape).
- Kayle: ranged harass and slow. Kite, kite, kite.
- Olaf: high damage, ranged harass, sustain. Q outranged Darius, --> harass met Q en E en outdamage hem.
- Renekton: meer early damage en sustain. Beide hebben een AOE Q maar die van Renek heeft sustain. Daarnaast heeft hij een stun en gapcloser die ook als escape werkt. Dash -> stun -> Q --> dash out.

Er zijn er zeker meer maar dit zijn imo de meest voor de hand liggende.

Algemeen: ranged poke, mobility (gapclosers / escapes), cc en sustain verslaan hem allemaal.
Zoek naar champs die dit hebben en die dit kunnen gebruiken vs zijn kit zonder zelf de trade te verliezen. Denk dan aan champs zoals Lee (sustain / mobiliteit), Akali (mobiliteit), WW (sustain), Malphite (ranged poke), GP (ranged poke, sustain), Nasus (sustain, slow), etc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:45:
Blitz is een hele goede support maar na twee matches ben ik er al achter dat een hoop mensen hem niet optimaal spelen, hij moet eigenlijk als een roaming support gespeeld worden imo. Moet je botlane wel competent genoeg zijn om even solo te kunnen staan
Kan je niet maken imo als support om je lane een lange tijd alleen te laten, tenzij je met een beer als urgot in lane staat misschien (M5 style). Anders gimp je de ad carry teveel en geef je het vijandig bot duo free harass.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:23:
[...]

Hier klopt dus niets van. Vanwege de absurde Elo gain/loss van de eerste 10-20 potjes zit je juist niet op je echte Elo. Met een paar ongelukkige/gelukkige matches (verlies eens 2-3x in a row in je eerste 10 potjes), kun je vrij snel verder onder/boven je daadwerkelijke Elo zitten.
Mee eens. Precies de reden dat ik tot 800 elo was gedropt in season 1 (sta nu op 1248). Weet niet waar ik precies thuishoor, want niet zoveel ranked games, maar als ik mij vergelijk met medetweakers weet ik dat 1100-1200 toch wel het minimum is waar ik hoor te spelen en zeker geen 800.

@slivv: mijn ervaring is dat support het vaakst overblijft en ook wat makkelijker aan te leren is. Nu gaat iedereen gillen dat het heel moeilijk is om ECHT goed support te spelen, en dat is ook wel zo, maar het is wel zo dat vrijwel alle supports een vergelijkbare speelstijl en build hebben: je gaat in principe altijd voor veel wards en GP/5 items en zorgt voor healing/buffing van je AD carry. Beetje harass erbij indien mogelijk en lategame gewoon zoveel mogelijk cc'en en healen in teamfights. Begin met Sona, Soraka en Taric omdat die imo het makkelijkst zijn en kijk later of je bijvoorbeeld ook Janna, Alistar en/of Blitzcrank erbij kan pakken.

• djengizz
  • Niet online
Vicarious schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:41:
@slivv: mijn ervaring is dat support het vaakst overblijft en ook wat makkelijker aan te leren is.
Helemaal mee eens.
Sowieso heb je imo niets te zoeken in ranked als je geen support kunt spelen.

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:22
Champion sale

Morgana
585 292 RP

Nautilus
975 487 RP

Nidalee
975 487 RP

Skin sale

Tundra Fizz
975 487 RP

Monarch Kog'Maw
585 292 RP

Acolyte Lee Sin
975 487 RP
Monarch Kogmaw is die vlinder toch? Die is op zich wel errug grappig :D

• Nivali
Jup dat is die vlinder.
Ik ga denk nautilus kopen, wil hem dan als solotop gaan spelen.
Iemand goede ervaringen mee?

• Swanfield
Nivali schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:07:
Jup dat is die vlinder.
Ik ga denk nautilus kopen, wil hem dan als solotop gaan spelen.
Iemand goede ervaringen mee?
Vind hem beter als Jungeler. Solo top heb je betere champs imo. Maar ik vind het een heerlijke champ om er bij te hebben hoor :)

Gisteren een Jarvan V en een Leona bot combo gedaan maar omg wat gruwelijk :) Echt zeer prettig! Had mijn build nog flink verziekt tot 3 keer toe ongeveer maar we wonnen uit eindelijk wel alle 3 de potten ;)
Wat ik nu qua build wil doen is eerst cloth armor 5 hp pots dan boots, philo rn HoG. Daarna wil ik dus bouwen aan een Trinity Force en een Youmuu's Ghostblade.Dan daarna een Bloodthirster en dan wat de situatie toe laat of vereist?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• Nivali
Helaas ben ik echt een hele slechte jungler, speel het ook eigenlijk nooit.
Zelfde als AD carry, speel ik ook nooit.

Jungle lijkt me misschien nog wel leuk, maar het is niet mijn ding.
Slechte timen van pots, jungle route die ik niet goed doe, gank mogelijkheden die ik over het hoofd zie ect.

• Uhmmie
Beide opties gisteren geprobeerd (game repairen en daarna gewoon alles weg gegooid en compleet schone installatie), maar ik kom LoL gewoon niet meer in.. Ik kom op het launch scherm.. Klik op play en dan niks... met ctrl+alt+delete vind ik wel het process van de client, maar hij start gewoon niet door :S..

Van het weekend misschien maar mijn hele pc opnieuw installeren maar ik begin er een beetje klaar mee te raken.. LoL is overigens de enige game die het niet doet.. Dus ik denk echt dat het met de laatste patch te maken heeft.. want sinds dien werkt het niet meer.....

• Swanfield
Nivali schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:33:
Helaas ben ik echt een hele slechte jungler, speel het ook eigenlijk nooit.
Zelfde als AD carry, speel ik ook nooit.

Jungle lijkt me misschien nog wel leuk, maar het is niet mijn ding.
Slechte timen van pots, jungle route die ik niet goed doe, gank mogelijkheden die ik over het hoofd zie ect.
Tja hij ken echt wel top hoor. Maar wat ik ondervond was dat je wel je toren kon behouden maar verders ook alleen van toegevoegde waarde was als de jungeler een gank kwam doen. Het is een pure tank CCer. Top zijn er betere champs die wel schade doen en als je tegenover ranged komt dan ben je wel een beetje de klos. Maar dat is mijn ervaring en dat is al weer een tijdje geleden dus gewoon zelf proberen en kijken wat je er van vindt :)

• Swanfield
Uhmmie schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:37:
Beide opties gisteren geprobeerd (game repairen en daarna gewoon alles weg gegooid en compleet schone installatie), maar ik kom LoL gewoon niet meer in.. Ik kom op het launch scherm.. Klik op play en dan niks... met ctrl+alt+delete vind ik wel het process van de client, maar hij start gewoon niet door :S..

Van het weekend misschien maar mijn hele pc opnieuw installeren maar ik begin er een beetje klaar mee te raken.. LoL is overigens de enige game die het niet doet.. Dus ik denk echt dat het met de laatste patch te maken heeft.. want sinds dien werkt het niet meer.....
Heb je ook geprobeerd die adobe troep te herinstalleren? Adobe Air ofzoiets is het geloof ik. Router op nieuw al opgestart?

edit: heb je upc?

• Rendiertje
Uhmmie schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:37:

Heb je al een support ticket aangemaakt bij Riot?
En draai je ook andere programma's zoals LoL replay op de achtergrond als je LoL gaat spelen?

• Nivali
Swanfield schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:37:
[...]

Tja hij ken echt wel top hoor. Maar wat ik ondervond was dat je wel je toren kon behouden maar verders ook alleen van toegevoegde waarde was als de jungeler een gank kwam doen. Het is een pure tank CCer. Top zijn er betere champs die wel schade doen en als je tegenover ranged komt dan ben je wel een beetje de klos. Maar dat is mijn ervaring en dat is al weer een tijdje geleden dus gewoon zelf proberen en kijken wat je er van vindt :)
Ja zou kunnen, maar kost toch weer wat RP.
Maar ik heb hem tijdje terug gespeeld toen hij free was, en speelde opzich wel leuk.

Hoe is hij lategame? Dan maakt het me niet uit dat hij het earlygame wat moeilijker heeft.

• Swanfield
Nivali schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:39:
[...]

Ja zou kunnen, maar kost toch weer wat RP.
Maar ik heb hem tijdje terug gespeeld toen hij free was, en speelde opzich wel leuk.

Hoe is hij lategame? Dan maakt het me niet uit dat hij het earlygame wat moeilijker heeft.
Laat game is hij goed. Mid ook. Zodra je wat tanky items heb kan je met je schild mega veel schade tanken. Daarnaast vluchtende champs maken geen kans met het arsenaal aan CC wat je heb :) Iedere carry zal van je houden :)

• Nivali
Is het dan misschien viable om nautilus als support te spelen op botlane?
Speel overigens alleen normals, ranked is mij nou net iets té serieus.

• Swanfield
Nivali schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:42:
Is het dan misschien viable om nautilus als support te spelen op botlane?
Speel overigens alleen normals, ranked is mij nou net iets té serieus.
Ik heb Sejuani en Nautilus support bot gespeeld. Speelt lekker hoor alleen ziet men liever andere champs bot staan maar daar moet je even door heen dat gezeik :) Ik speelde pre made met 5 dus had geen gezeik maar in solo que word er nog wel eens gezeken op je totdat ze zien dat het toch wel zijn voordelen heeft :)

• Uhmmie
Swanfield schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:39:
[...]

Heb je ook geprobeerd die adobe troep te herinstalleren? Adobe Air ofzoiets is het geloof ik. Router op nieuw al opgestart?

edit: heb je upc?
Ik zal een kijken.. Ik heb niks los opnieuw proberen te installeren. Gewoon de map weg geknickerd.. Ccleaner gedraaid en de installatie files opnieuw gedraaid. Daarna de updates binnen gehaald en liep weer tegen hetzelfde probleem aan.

En ja ik heb UPC.
Rendiertje schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:39:
[...]
Heb je al een support ticket aangemaakt bij Riot?
En draai je ook andere programma's zoals LoL replay op de achtergrond als je LoL gaat spelen?
Nee nog niet.. Heb de laatste dagen nogal druk gehad, zal daar vanavond wel een ticket aan gaan maken als ik er niet meer uitkom. Ik draai verder niks op de achtergrond.

• Nivali
Swanfield schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:44:
[...]

Ik heb Sejuani en Nautilus support bot gespeeld. Speelt lekker hoor alleen ziet men liever andere champs bot staan maar daar moet je even door heen dat gezeik :) Ik speelde pre made met 5 dus had geen gezeik maar in solo que word er nog wel eens gezeken op je totdat ze zien dat het toch wel zijn voordelen heeft :)
Dat is geen probleem, als ik support speel dan speel ik voornamelijk premade met een vriend.
Speel overigens laaste tijd vaak zilean support, speelt fijn en vreselijk irritant voor je enemies.

Dus nautilus op bot is iets wat ik zeker wil proberen, weet je nog een aardige build daarvoor?

• Swanfield
Maat van mij had ook veel problemen met LoL in combinatie met UPC. Zijn router wilde niet lekker werken met LoL tot hij een nieuwe kreeg. Hij had dat wireless all in one ding. Ik heb die niet en heb nooit problemen gehad met UPC en LoL. Zijn problemen lagen ook vaker bij champion select dan bij het play in drukken.

Hier na googlen:

Hello, I have read many people having this problem where after they start league of legends and get to the patcher and press PLAY nothing happens. Others might get a message about PVP.net Kernel not responding. Players complain about how even after reinstalling League of Legends their problem persists. Well here is the easiest fix. ( I had this problem too.)

*Description* Problem is not with your League of legends shortcut or the lol.launcher.exe or any of its settings, But to my best guess with the LoL client Maestro. In this case one of your files have become corrupt most likely do to a forced restart after system restore or other major change to the computers registry. Even when users uninstall the game about 2.9G of junk files is still left in your computers directory. When reinstalling LOL the patcher will not need to overwrite these files. These are the files containing the problem. (It is not good to manually delete these as they will leave your computer messy.)

Here are the steps to fixing: League of Legends: Wont start after play.

1. Download Advanced Uninstaller PRO from: http://www.advanceduninstaller.com/
It contains a program that will not only uninstall LOL but will also be able to remove all folders relating to it, as well as clearing the registry of its existence. Dont worry its free for 20 days.

2. Reinstall LOL.
Reinstall the game and the patcher will now download all your missing files back into your C:/Riot Games Directory. CLEAN. .

Thats all simplest way.

Ccleaner zal het zelfde zijn maar het is de moeite waard denk ik aangezien het bij hem wel werkt na deze handeling :)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Helaas kan ik niet 24/7 als Kindergarten Cop in dit topic lurken om storende zaken meteen een halt toe te roepen. Ik heb hier en daar in de Eve discussie van gister wat zaken weg moeten knippen die absoluut niet in een normale discussie horen te staan.

Nogmaals; op de man spelen doen we hier niet en wórdt aangepakt. Bedankt voor de TR's die gezet zijn en het feit dat er vrij weinig op in gegaan is in het topic zelf. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
Nieuw artikel gepost!

Voor mensen die willen chatten met ons maar iets langer aanwezig willen blijven op de chat of voor thuis of als je gewoon een fijnere client wilt :)

http://www.fakegaming.eu/...php?act=readarticle&id=10

Voor mensen die een Android hebben is daar ook een handleiding beschikbaar voor:
http://www.fakegaming.eu/....php?act=readarticle&id=4

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• Nidhiki
  • Laatst online: 17-02-2024
Damn, ik ben tijdje weg geweest dus wil erg graag Darius eens proberen maar nu komt er alweer een gave champ aan.
Ben nu nog meer benieuwd naar Draven :D
Er staat dat het een ranged attacker wordt, hou dat er uit zal zien kan ik me nog niet voorstellen
Heb 6300IP dus, kan er dadelijk 1 direct halen zonder RP, nu is het dus twijfelen omdat Darius ook zo cool is.
Denk dat ik ze uiteindelijk allebei wel wil hebben :)

Nog meer mensen die met smart wachten op Draven?

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

• Swanfield
Nidhiki schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:02:
Damn, ik ben tijdje weg geweest dus wil erg graag Darius eens proberen maar nu komt er alweer een gave champ aan.
Ben nu nog meer benieuwd naar Draven :D
Er staat dat het een ranged attacker wordt, hou dat er uit zal zien kan ik me nog niet voorstellen
Heb 6300IP dus, kan er dadelijk 1 direct halen zonder RP, nu is het dus twijfelen omdat Darius ook zo cool is.
Denk dat ik ze uiteindelijk allebei wel wil hebben :)

Nog meer mensen die met smart wachten op Draven?
Draven zijn ulti is global :P

• Nidhiki
Swanfield schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:04:
[...]

:| Als dat zo is, is Draven juist 10000x vetter geworden!

Axes all the way! :o

• Gil-san
  • Laatst online: 30-01 15:26
Swanfield schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:04:
[...]
Volgensmij niet:

Whirling Death

Draven hurls two massive axes to deal 175/275/375 (+1.1) physical damage to each unit struck. Whirling Death slowly reverses direction and returns to Draven after striking an enemy champion. Draven may also activate this ability while the axes are in flight to cause it to return early. Deals 8% less damage for each unit hit (Minimum 40%) and resets when the axes reverse direction.
Cost: 120
Range: 1050
Cooldown: 110 Seconds
Bron: http://www.reignofgaming....-notes-draven-pbe-5-31-12

1050 range is volgensmij niet global.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:56:
Waarom zou je ook ooit eve nemen als twitch in de game zit?
Hij heeft ook een slow maar meer damage een grotere range.
Dat alleen al maakt haar totaal niet viable. En inderdaad als je underlevel/fed raakt kan je niks een 30% slow helpt niet in een teamfight als je geen damage doet.
Ik snap ook niet waarom sommigen van jullie haar dan ook nog bruiser bouwen, ze heeft daar echt een gruwelijk slechte kit en stats voor. Enige manier om haar nomaal te spelen is toch echt AP.
LOL niet echt evelyn bruiser is goed ik speelde haar laatst en had 18 4 12 en ik one hitte haast iedereen en zoiezo als je goed oplet en mensen chased met low hp word je fed en wat handig is aan evelyn! counter jungle geeft haast altijd fb en free buff wacht bij rood tot enemy champ komt wacht tot lizard bijna dood is smite de lizard kill the enemy champ VICTORY

• Swanfield
Gil-san schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:10:
[...]

Volgensmij niet:

Whirling Death

Draven hurls two massive axes to deal 175/275/375 (+1.1) physical damage to each unit struck. Whirling Death slowly reverses direction and returns to Draven after striking an enemy champion. Draven may also activate this ability while the axes are in flight to cause it to return early. Deals 8% less damage for each unit hit (Minimum 40%) and resets when the axes reverse direction.
Cost: 120
Range: 1050
Cooldown: 110 Seconds
Bron: http://www.reignofgaming....-notes-draven-pbe-5-31-12

1050 range is volgensmij niet global.
http://na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=2172395
Dunno maar op het moment op PBE wel. Dat had ik gelezen :)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:10:
[...]

LOL niet echt evelyn bruiser is goed ik speelde haar laatst en had 18 4 12 en ik one hitte haast iedereen en zoiezo als je goed oplet en mensen chased met low hp word je fed en wat handig is aan evelyn! counter jungle geeft haast altijd fb en free buff wacht bij rood tot enemy champ komt wacht tot lizard bijna dood is smite de lizard kill the enemy champ VICTORY
De Eve discussie was net afgesloten. Die gaan we vanwege de verhitte momentjes van gister maar beter niet weer opstarten.

Het zou handig zijn als je wat meer leestekens (punten, komma's, hoofdletters) zou gebruiken in je reacties. Dat maakt ze beter leesbaar, waardevoller en laat zien dat je erover nagedacht hebt. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Nidhiki
Hmmmm, ik lees net in de comment section van de Draven reveal dat zijn ultimate inderdaad global zal zijn..
Dat is echt super vet! :O

• Swanfield
Ik wild de volgende Jarvan V build proberen:

Ik zit aan de volgende item build te denken:

Start
- cloth armor
- 5x hp
Begin game
- boots (ninja tabi)
- Philosopher's stone (Faerie Charm + Regrowth Pendant) *GP5
- Heart of Gold (Ruby crystal) *GP
Mid game
- Ninja tabi (boots + cloth armor)
- Phage (Ruby Crystal + Long Sword)
- Zeal (Dagger + Brawler's Gloves)
- Sheen (Sapphire Crystal + Amplifying Tome)
- Avarice Blade (Brawler's Gloves) *GP5
- The Brutalizer (Long Sword + Long Sword)
End
- Ninja tabi (boots + cloth armor)
- Youmuu's Ghostblade (Avarice Blade + The Brutalizer)
- Trinity Force (Sheen + Phage + Zeal)
- The Bloodthirster (Vampiric Scepter + B. F. Sword)
- Force of Nature
- Atma's Impaler

Afhankelijk van situatie
- Thornmail
- Frozen Mallet
- Guardian Angel
- The Bloodthirster
- Banshee's Veil

Ik wil dan eerst rushen naar Youmuu's en Trinity ipv Bloodthirster.
Ik twijfel nog of ik HoG neem en niet eerst voor Avarice Blade zou moeten gaan en HoG gewoon overslaan.
Wat vinden jullie? Op of aanmerkingen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:41:
[...]

Kan je niet maken imo als support om je lane een lange tijd alleen te laten, tenzij je met een beer als urgot in lane staat misschien (M5 style). Anders gimp je de ad carry teveel en geef je het vijandig bot duo free harass.
Je hebt vrij snel door wanneer je je AD carry even alleen kan laten, en het is nu nog niet fout gegaan. Nee, het is niet slim om een ad carry alleen te laten staan tegenover een alistar vayne combo maar een ez soraka combo is geen probleem, gewoon je ad carry laten weten dat je ff mid gaat ganken (na recall ofzo, word toch geen ss voor geroepen)

IMO is het zonde om het potentieel van blitz alleen op de bottom lane te gebruiken aangezien zijn ganks zo sterk zijn, het is een kleine moeite even naar mid te crossen om daar een kill aan de mid te geven. Je maakt zo ook tijd vrij voor de jungler die tegelijk top kan ganken (omg, mid gank, ik ben wel ff safe word er over het algemeen gedacht) of kan counterjunglen. Nu je toch op mid bent, ward even de entrance naar de enemy jungle, kun je vaak nog wel een kill mee pakken in het verloop van die drie minuten of een blue stelen.

Als ik met mijn broer op skype zit dan gaat het helemaal geweldig om hem even alleen te laten. Je farmed alleen en als je denkt: het is niet helemaal safe dan ga je gewoon wat terug en stop je met het csen, de lane pushed automatisch wel en die minions vang je op bij je toren, bot overextended en als er dan een gank komt van jungler en blitz dan word het pas echt leuk

@ champ voor Darius top: Teemo, gisteren gespeeld nadat ik er veel over gezien had en yorick gebanned was (first pick was darius dus hij bande de meest voorkomende counter)

Was alleen wel jammer dat ze duo top speelde met malphite en darius. Ik wist: malphite slow en darius pull betekend mijn dood dus super safe gespeeld en onder de toren gefarmed (begonnen met cloth+pots en defensive masteries 9/21/0 geloof ik)

Toen malphite zijn ult had was ik nog niet terug geweest (ook veel hoger lvl) en stond ik iets te ver van mijn toren waardoor ze één kill konden pakken bij mij. een gecoördineerde gank van mid+jungler gaf wel mooit kills.

Annyway, ik bouwde teemo solo top: wriggles, berserker (had geen extra armour nodig, dat kwam wel) frozen mallet (vanaf dit punt kun je darius day in day out kiten), dan malady voor AS, Ik heb geloof ik ook nog een Madreds gehaald (armour+as+passive ofc) en als laatste ging ik voor GA maar de game was al afgelopen.

drie keer dood gegaan, een keer dus door ult van malphite en een keer toen we voor de nexus stonden, ik dat ding vol aanvallen maar mijn team (stonden er met drie, ik kennen en soraka) wilde vechten, nexus was net niet down, hij had vier AA's nodig van kennen ofzo maar die was dus aan het vechten. Toen heeft het gewoon nog te lang geduurd en nog een keer dood gegaan in een TF. Uiteindelijk gewoon samen met mijn broer (trundle) uit een TF op mid weggerend en die nexus gesloopt in een keer (vayne durfde niet eens ballsdeep voor dat ding te gaan terwijl ze maar drie attacks nodig had)

Teemo is wanneer juist gebouwd een hele harde counter tegen darius en met de juiste build ben je ook nog eens een goede lategame champ waar je als een soort bruiser in een tf iedereen slowed en blind.

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Hm, ranged carry met global ulti.
Dat wordt lache en gaat vooral zeer geliefd zijn bij spelers die hem niet in hun team hebben xD.
Hopelijk zetten ze er ook een 0 CD op zoals bij darius, ha ha xD

Maar dat wordt dan iets in de trend van GP ulti meets cait ulti?
Want vind cait haar ulti enorm leuk maar is lastig als je geblokt wordt. Maar ook wel beetje leuk om dit te proberen te dodgen of te blocke als teammate.

Tijd voor nog eens wat caitlyn. Was men geliefde carry waar ik mee ownde, maar om één of andere reden ben ik ashe beginne spele terug.
Ah ik weet het terug,xD slow hit, slow hit woooo run from me bitches.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over de Jarvan build (om toch iets constructief te melden ook xD)
Welke lane zou je spelen en wie zijn je tegenstanders? Deze info zou ik al nodig hebben voor echt nuttige comments te kunnen geven op je build. Daarbuiten enkele open opmerkingen op de build.
Ik zou al niet starten met een cloth armor. Als je een AD champ tegen je hebt ben je beter met het shield voor de hp en health regen erbij.
Andere betere items zijn imo regrow pendant en boots.
Speel zelf geen jarvan dus weet niet of er iets speciaal scaled met die ninja tabi. Maar anders zou ik eerder voor de merc threads gaan vermits die tenacity nuttiger is dan die dodge (tenzij het allout ad enemy is)
Zou ook eerst je phil en HOG afbuilden voor je boots, zodat je al geld binnenkrijgt.

Als je hog niet gaat ombuilden dan zou ik eerder avarice pakken vermits je dit later in youmuu steekt.

Je begin is hetgeen ik doe voor de meeste tanky champs die ik speel (tenzij ik ze jungle, dan pak ik deze items ook maar is de volgorde iets anders).
vaak pak ik regrowth + pot, dan boots en phil stone af, dan hog en dan situational (of vroeger als de enemy me afmaakt)

• Swanfield
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over de Jarvan build (om toch iets constructief te melden ook xD)
Welke lane zou je spelen en wie zijn je tegenstanders? Deze info zou ik al nodig hebben voor echt nuttige comments te kunnen geven op je build. Daarbuiten enkele open opmerkingen op de build.
Ik zou al niet starten met een cloth armor. Als je een AD champ tegen je hebt ben je beter met het shield voor de hp en health regen erbij.
Andere betere items zijn imo regrow pendant en boots.
Speel zelf geen jarvan dus weet niet of er iets speciaal scaled met die ninja tabi. Maar anders zou ik eerder voor de merc threads gaan vermits die tenacity nuttiger is dan die dodge (tenzij het allout ad enemy is)
Zou ook eerst je phil en HOG afbuilden voor je boots, zodat je al geld binnenkrijgt.

Als je hog niet gaat ombuilden dan zou ik eerder avarice pakken vermits je dit later in youmuu steekt.

Je begin is hetgeen ik doe voor de meeste tanky champs die ik speel (tenzij ik ze jungle, dan pak ik deze items ook maar is de volgorde iets anders).
vaak pak ik regrowth + pot, dan boots en phil stone af, dan hog en dan situational (of vroeger als de enemy me afmaakt)
Is voor duo bot met Leona :)
Regroth heb ik ook over na zitten denken. Ik durfde dit nog niet omdat ik nog een beetje moet wennen aan Jarvan. Die Nija tabi is dan gewoon omdat ik al die cloth armor heb en extra armor is altijd wel nice maar schoenen zijn ook situatie afhankelijk vind ik.

Bedankt voor je input! :)

Swanfield schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:56:
[...]

Is voor duo bot met Leona :)
Regroth heb ik ook over na zitten denken. Ik durfde dit nog niet omdat ik nog een beetje moet wennen aan Jarvan. Die Nija tabi is dan gewoon omdat ik al die cloth armor heb en extra armor is altijd wel nice maar schoenen zijn ook situatie afhankelijk vind ik.

Bedankt voor je input! :)
Sowieso niet voor avarice blade gaan, die levert je behalve de GP/5 geen nuttige stats op behalve misschien een lucky crit. Maar die crit is ook niet zo boeiend als je nog een lage base damage hebt.

Verwijderd

Zou het mogelijk zijn (aangezien je ult naar jou terug keert) dat ding te gooien vanaf je nexus naar de andere nexus, dan dat ding terug roepen, teleport naar een ward in hun base (voordat axes terug zijn) en dat ze dan nog een keer terug gaan, en als ze er dan bijna zijn dan recall je weer

quad pass global ulti OP :D

Denk alleen niet dat het heel praktisch is maar je kan op deze manier wel leuke combo's maken. Je ziet enemy ad wegkomen met low health, je gooit dat ding over de lengte (horizontaal of verticaal) van bottom/top lane, Je killed de champ, je recalled en je laat dat ding terug komen vanaf enemy nexus naar jou nexus. Dan krijg de enemy mid ook nog eens een pak op z'n donder

Edit: firing up the PBE

• Swanfield
Vicarious schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:00:
[...]

Sowieso niet voor avarice blade gaan, die levert je behalve de GP/5 geen nuttige stats op behalve misschien een lucky crit. Maar die crit is ook niet zo boeiend als je nog een lage base damage hebt.
Ok! Ik dacht aan prio mid game: Phage, Zeal en The Brutalizer qua items. Moet ik dan eerst rushen naar Trinity of naar Youmuu?

• djengizz
  • Niet online
Swanfield schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:33:
Ik wil dan eerst rushen naar Youmuu's
Waarom zou je Youmuu's willen rushen?

Ik zie Youmuu's als een luxury upgrade van brutaliser wat denk ik meer een situationeel offensief midgame item is voor Jarvan bot. In veel gevallen upgrade je de brutaliser niet eens of vervang je hem zelfs late game.

Te veel GP10 rushen vertraagt ook te veel je damage. Vaak zijn defensieve items die ook AD geven (dorans, wriggles, hexdrinker, etc.) dan beter en stellen je in staat de lane te winnen. Al ligt het er ook wel aan hoe je de botlane speelt: deel je CS met Leona dan wordt GP10 al veel aantrekkelijker.
Speel jij de carry rol en Leona echt support dan wordt een meer offensieve route denk ik beter.

• Swanfield
djengizz schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:11:
[...]

Waarom zou je Youmuu's willen rushen?

Ik zie Youmuu's als een luxury upgrade van brutaliser wat denk ik meer een situationeel offensief midgame item is voor Jarvan bot. In veel gevallen upgrade je de brutaliser niet eens of vervang je hem zelfs late game.

Te veel GP10 rushen vertraagt ook te veel je damage. Vaak zijn defensieve items die ook AD geven (dorans, wriggles, hexdrinker, etc.) dan beter en stellen je in staat de lane te winnen. Al ligt het er ook wel aan hoe je de botlane speelt: deel je CS met Leona dan wordt GP10 al veel aantrekkelijker.
Speel jij de carry rol en Leona echt support dan wordt een meer offensieve route denk ik beter.
Hmmm ok. Deel CC met Leona. Alleen bouw ik meer AD en Leona meer tanky. Maar dan kan ik beter toch eerst Trinity rushen?

Dan nog iets: waarom zou je triforce willen op J4? Je hebt geen spammable skill om je sheenproc continue te activeren dus ik zou dan eerder inderdaad voor AD items gaan met defensieve stats. Denk aan Frozen Mallet + atma's of bijv. Hexdrinker en de upgrade daarvan

Verwijderd

Nu op PBE, net game gestart met Draven, ik ga wat testen

• Rendiertje
Hoe kan je eigenlijk op de PBE komen?
Is dat invite of iets dergelijks?

Ontopic: Maar nu al weer een Ad carry is dat niet te overdreven?

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:09
Rendiertje schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:26:
Hoe kan je eigenlijk op de PBE komen?
Is dat invite of iets dergelijks?

Ontopic: Maar nu al weer een Ad carry is dat niet te overdreven?
zo dus :) https://pbe.leagueoflegends.com/en/signup/index

• djengizz
  • Niet online
Swanfield schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:12:
Hmmm ok. Deel CC met Leona. Alleen bouw ik meer AD en Leona meer tanky. Maar dan kan ik beter toch eerst Trinity rushen?
Kweetniet.

Ik zou denk ik nog steeds eerst Dorans stacken en dan iets van brutaliser gaan en vragen aan leona om te supporten :P. Het is een kill lane dus alles wat niet offensief is op Jarvan lijkt me counter productief voor je strategie. Laat leona de GP10 nemen en Aegis gaan.

• Swanfield
Vicarious schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:14:
Dan nog iets: waarom zou je triforce willen op J4? Je hebt geen spammable skill om je sheenproc continue te activeren dus ik zou dan eerder inderdaad voor AD items gaan met defensieve stats. Denk aan Frozen Mallet + atma's of bijv. Hexdrinker en de upgrade daarvan
Jeetje ik dacht eigenlijk dat Trinity wel een goed item zou zijn. Alle stats zijn voor Jarvan V goed dacht ik. Q heeft een redelijk lage cooldown dacht ik. En movement speed. Maar dat waren in ieder geval mijn beweegredenen voor TF :P

Hexdrinker is inderdaad ook nice. Die had ik volgens mij moeten gebruiken tegen de LeBlanc van gisteren :P Maar is dit een item die eigenlijk altijd goed is of die je beter kan gebruiken bij een fed AP?

Atma zou ik dan kunnen combineren met Warmogs. Dan heb ik en HP en Damge.

Ik ben eigen geïnspireerd door deze clip: YouTube: League of Legends 164 - Bot Lane Pairings, Jarvan/Leona (misschien handig voor achtergrond informatie mbt mijn verhaal :) )

[ Voor 11% gewijzigd door Swanfield op 01-06-2012 11:37 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die ultimate van Draven is inderdaad global, voor zover je geen champion raakt. Na de eerste champion hit komt hij wel terug. Leuk filmpje met ervaringen:

Ding gaat behoorlijk hard en geeft ook nog eens vision onderweg. Best cool :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:50:
[...]
Je hebt vrij snel door wanneer je je AD carry even alleen kan laten, en het is nu nog niet fout gegaan. Nee, het is niet slim om een ad carry alleen te laten staan tegenover een alistar vayne combo maar een ez soraka combo is geen probleem, gewoon je ad carry laten weten dat je ff mid gaat ganken (na recall ofzo, word toch geen ss voor geroepen)
Ik begrijp helemaal wat je wil zeggen en dacht zo ook vroeger, maar heb geleerd bij de ad carry te blijven zo lang mogelijk. Ook al wordt er al rond 15-20 minuten redelijk wat geroamd en zijn er paar torens neer, als de ad carry blijft farmen, blijf je hem best beschermen in de mate van het mogelijke. (er voor zorgen dat hij vision heeft terwijl hij onder zijn 1e turret farmt is ook bescherming).

In een lane waar je als ad carry alleen gelaten wordt, tegenover een ad carry & support ben je altijd in het nadeel, zelfs al is die andere lane zoals je aangeeft ez soraka. Als deze het slim aanpakken kunnen ze de ad carry die alleen staat heel gemakkelijk zonen en gaat hij best wat verliezen terwijl je er niet bent.

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
blamauci schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 02:12:
http://twitch.tv/blamauci/b/319868442
Hier even een VoD van mijn stream die ik even wilde delen. Vanacht gespeeld. Hierin zie je wel wat een support voor invloed heeft op de uitslag van de game.

Ik speel Nunu Support in de video. Vertel me maar wat je er van vind. wat ik beter kan doen. wat ik anders kan doen.

Tevens zie je in deze video ook heel goed dat er in soloQ vanuit word gegaan dat de support maar wards aan blijft slepen want mijn teammates gooiien in totaal ongeveer 3 wards neer waarvan 2 van alistar de jungler zijn.

Edit redenen.(als video kan ik hem niet linken op de een of andere redden dus dan maar een link.(zie het dus niet als reclame voor mijn stream.)
Mijn post was ondergesneeuwd in de nogal verhitte Eve discussie vandaar dat ik even mijzelf Qoute.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• Rendiertje
Cloud schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:43:
Die ultimate van Draven is inderdaad global, voor zover je geen champion raakt. Na de eerste champion hit komt hij wel terug. Leuk filmpje met ervaringen:

[video]

Ding gaat behoorlijk hard en geeft ook nog eens vision onderweg. Best cool :)
:o :o :9~ :9~ :9~

Wat een Champion zeg!
Ziet er wel uit als een AD carry met toch een behoorlijk mooie kit!

Gaan we vanavond ook maar is die PBE doen en Draven spelen oOo
Swanfield schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:35:
[...]

Jeetje ik dacht eigenlijk dat Trinity wel een goed item zou zijn. Alle stats zijn voor Jarvan V goed dacht ik. Q heeft een redelijk lage cooldown dacht ik. En movement speed. Maar dat waren in ieder geval mijn beweegredenen voor TF :P

Hexdrinker is inderdaad ook nice. Die had ik volgens mij moeten gebruiken tegen de LeBlanc van gisteren :P Maar is dit een item die eigenlijk altijd goed is of die je beter kan gebruiken bij een fed AP?

Atma zou ik dan kunnen combineren met Warmogs. Dan heb ik en HP en Damge.

Ik ben eigen geïnspireerd door deze clip: YouTube: League of Legends 164 - Bot Lane Pairings, Jarvan/Leona (misschien handig voor achtergrond informatie mbt mijn verhaal :) )
Frozen Mallet geeft ook een zooi HP, doet ook nog wat damage en geeft je een slow die erg prettig is. Ik zou in die rol bot echt voor frozen mallet gaan dan.

Botlane Jarvan zoals ik hem zou doen:
- Start dorans blade
- Nog een dorans blade en boots lvl 1
- Brutalizer
- Phage
- Merc treads (of tabi als je echt teveel harass krijgt)
- Atma's (zodat je dus ook die armor krijgt)
- Frozen Mallet afmaken
- Afhankelijk van hoe de game loopt, maar over het algemeen hexdrinker
- Last Whisper

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:09
Vicarious schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:50:
[...]

Frozen Mallet geeft ook een zooi HP, doet ook nog wat damage en geeft je een slow die erg prettig is. Ik zou in die rol bot echt voor frozen mallet gaan dan.

Botlane Jarvan zoals ik hem zou doen:
- Start dorans blade
- Nog een dorans blade en boots lvl 1
- Brutalizer
- Phage
- Merc treads (of tabi als je echt teveel harass krijgt)
- Atma's (zodat je dus ook die armor krijgt)
- Frozen Mallet afmaken
- Afhankelijk van hoe de game loopt, maar over het algemeen hexdrinker
- Last Whisper
Waarom niet starten met boots + 3 pots?
2Silent schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:52:
[...]

Waarom niet starten met boots + 3 pots?
Is ook prima uiteraard, afhankelijk van voorkeur.

• Swanfield
Ok mega bedankt! Ik ga de build testen en post hier maandag wel mijn bevindingen ;)

Pagina: 1 ... 33 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.