[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.656 views

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:45
En dan allemaal direct na mijn inhoudelijke reactie over verhitte discussies allemaal poeslief doen tegen elkaar he. Ga is gauw weer ruziën zo is mijn punt toch ook niet te maken. O-)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Craven schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:48:
[...]

De onrust in dit topic valt me overigens heel erg op vandaag. Ik heb ook steeds meer het gevoel dat dit topic niet meer bij te houden is vanwege de enorme stroom aan reacties. Ik stem ervoor om een wat strakker beleid te voeren in dit topic.
Daar gingen al meer stemmen voor op; en dat gaat gebeuren. Het is mij de laatste tijd in dit topic te vaak onrustig, er is teveel name calling, teveel opschepperij, teveel gehint naar lage elo. Niemand kan tegen ook maar het geringste stukje kritiek. Simpelweg teveel onvriendelijkheid. Niet meer Tweakers-waardig.

Dat is bijzonder jammer omdat dit topic lange tijd heeft kunnen draaien zonder mijn ingrijpen en ik nu vrijwel dagelijks maar minimaal wekelijks hier de boel moet lopen editten, waarschuwen. Ondanks dat je zou denken dat ik dat leuk werk vind, heb ik er eigenlijk een hekel aan. Ik zit liever als mod uit mijn neus te vreten.

Wat Rendiertje klopt is stuitend, maar eigenlijk bijzonder accuraat. Dit topic begint meer de vorm te krijgen van de LoL community. Dat zal ongetwijfeld komen door de enorme (nog steeds toenemende) populariteit ervan.

Bottom-line: ik ga wat minder vergevingsgezind zijn in dit topic.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
blamauci schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:51:
och ik zou ook kunnen modereren. maar heeft dit zin? nee. De GoT LoL community groeit hard. en dat is voor Cloud moeilijk bij te houden kan die niks aan doen hij doet hard zijn best.

Mischien voortaan doen wat ik ook doe als het hard uit de hand kan gaan lopen. Eventjes een PM naar cloud. stel hem op de hoogte dan kan die het vast in de gaten houden.
Om andere mensen een idee te geven, we hebben op dit moment 230 geregistreerde Tweakers in de database staan waarvan er 172 al 2 of meer maanden inactief xD

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:55:
[...]

Dat bugg! OP!
Nog zo'n slowpoke champion dus.. balen.. ik haat champions die niet vooruit te branden zijn.
balen? voor z'n skillset mag ie wel een paar (flinke) minpunten hebben
anyway, gooi wat hemorhage stacks erop en je bent sneller, criple erop en zij zijn langzamer, komen ze dan nóg weg hook je ze terug. je hebt alleen geen snelle gapcloser, dus je moet het echt van een ambush vanuit de bush oid hebben
lijkt mij nou niet echt onmogelijk om te chasen met darius

mij lijkt het sustain gedeelte net wat belangrijker, die heeft hij helemaal niet (van zichzelf iig)

Verwijderd

Bekijk | Join | Misschien | Spectate

join join :D genoeg plek over

• Kapstok!
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09-2021
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:02:

join join :D genoeg plek over
Misschien handig om volgende keer te kijken of er al een match is e.d. want nu word de aandacht gewoon verdeelt:P

Edit: Als er genoeg animo is kan dat natuurlijk wel, maar zoals nu zie je dat er gewoon weinig komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapstok! op 24-05-2012 17:03 ]

League of Legend EUW: Tristanar

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
lawl

Uhm dafaq

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 19:07
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:51:
[...]
Puhhhh 1394 hiero en al m'n potjes met AD carry soloQ gewonnen! :+
met 4 games gespeeld op ranked zijn dat nou niet echt betrouwbare stats, probeer het nog is met 100+ matches op een champ. of zelfs rol.

Wowhead profiel

Verwijderd

Kapstok! schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:03:
[...]

Misschien handig om volgende keer te kijken of er al een match is e.d. want nu word de aandacht gewoon verdeelt:P

Edit: Als er genoeg animo is kan dat natuurlijk wel, maar zoals nu zie je dat er gewoon weinig komt.
die is om 9 uur en dan kan ik niet vandaar om 10 uur

• Kapstok!
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:04:
[...]

die is om 9 uur en dan kan ik niet vandaar om 10 uur
Whaaa sorry mybad, vast een zonnesteek x) meh 10 uur kan ik niet, sws is het voor mij even afwachten of ik kan:P

Verwijderd

:D jammer hopen dat er genoeg mensen aanmelden xD

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:45
2 potjes op een avond kan natuurlijk prima. Als je 1 potje per uur inplant is het best goed te doen. Ik speel eigenlijk altijd wel meer dan 1 potje achter elkaar.

Als het matchmaking systeem steeds actiever gebruikt gaat worden is het overigens helemaal geen slecht idee om wat meer te werken aan de website van jeffro. Volgende week zou m'n scriptie helemaal af moeten zijn en ingeleverd dus dan heb ik eindelijk weer is wat tijd vrij om wat andere zaken op te pakken. Ik kan namelijk nog wel wat dingen bedenken om de website wat meer inhoud te geven.

• Kapstok!
Craven schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:08:
2 potjes op een avond kan natuurlijk prima. Als je 1 potje per uur inplant is het best goed te doen. Ik speel eigenlijk altijd wel meer dan 1 potje achter elkaar.

Als het matchmaking systeem steeds actiever gebruikt gaat worden is het overigens helemaal geen slecht idee om wat meer te werken aan de website van jeffro. Volgende week zou m'n scriptie helemaal af moeten zijn en ingeleverd dus dan heb ik eindelijk weer is wat tijd vrij om wat andere zaken op te pakken. Ik kan namelijk nog wel wat dingen bedenken om de website wat meer inhoud te geven.
Had het al gezien er eigenlijk glad overheen gelezen, mijn fout ;-) maar zit er vanavond denk ik niet in, is maar afwchten. Als je overigens tips of wat dan ook heb gewoon bij Jeffro neergooien, altijd blij met nieuwe ideeën voor de site!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit zijn dus posts die ik vanaf nu niet meer wil zien.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• DrFlash
godofal schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:00:
[...]
balen? voor z'n skillset mag ie wel een paar (flinke) minpunten hebben
anyway, gooi wat hemorhage stacks erop en je bent sneller, criple erop en zij zijn langzamer, komen ze dan nóg weg hook je ze terug. je hebt alleen geen snelle gapcloser, dus je moet het echt van een ambush vanuit de bush oid hebben
lijkt mij nou niet echt onmogelijk om te chasen met darius

mij lijkt het sustain gedeelte net wat belangrijker, die heeft hij helemaal niet (van zichzelf iig)
Het probleem is, mensen staan vaak niet dicht bij genoeg zodat jij je stacks kan raken, je zal het geluk moeten hebben dat je kan omlopen en ook nog es niet gezien wordt door bijv een ward.

een vergelijk met maokai bijv, dan is maokai vele malen sterker door z'n snelle gapcloser, daar bovenop nog een knockup/slow met redelijke damage.

Wowhead profiel

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
Cloud schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:11:
[...]

[mbr]Dit zijn dus posts die ik vanaf nu niet meer wil zien. [/mbr]
cloud je hebt gelijk… Ik zal er op letten.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• godofal
  • Niet online

godofal

DrFlash schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:11:
[...]

Het probleem is, mensen staan vaak niet dicht bij genoeg zodat jij je stacks kan raken, je zal het geluk moeten hebben dat je kan omlopen en ook nog es niet gezien wordt door bijv een ward.

een vergelijk met maokai bijv, dan is maokai vele malen sterker door z'n snelle gapcloser, daar bovenop nog een knockup/slow met redelijke damage.
in de lanephase zal het idd lastig zijn om stacks erop te krijgen, maar in een beetje teamfight kan je makkelijk 2 of 3 stacks met je Q (das de spin axe toch?) te krijgen
van daaruit kan je redelijk aan een target plakken om zo nog meer stacks te krijgen, nog een Q eroverheen en je bent the flash

Verwijderd

Ik had het voorspeld maar Darius zijn ult is echt OP

net gehad, we hebben een dragon fight achter de rug, ons team heeft dragon en drie kills met een death, darius (niet gefeed, twee kills) komt ons team inrennen en maakt met zijn ult vier personen af, quadra en bam, game over, darius was gewoon zo sterk na dat punt

• DrFlash
godofal schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:13:
[...]

in de lanephase zal het idd lastig zijn om stacks erop te krijgen, maar in een beetje teamfight kan je makkelijk 2 of 3 stacks met je Q (das de spin axe toch?) te krijgen
van daaruit kan je redelijk aan een target plakken om zo nog meer stacks te krijgen, nog een Q eroverheen en je bent the flash
Het probleem in de team fight fase, is weer dat hij verschrikkelijk squishy is (en had ik al gezegt traag?) dus als je een beetje focussed wordt lig je er praktisch net zo snel af als een gemiddelde carry. Dus dat is waardeloos. Je zal voordeel moeten halen uit de lane fase maar dat is dus als jungler op hem weer lastig, dan blijft er eigenlijk alleen toplane over. en dan is nog de vraag... hoe is z'n sustain..

Wowhead profiel

• godofal
  • Niet online

godofal

werkt lifesteal met die bijl van hem? anders gewoon lifesteal pakken en een wave hakken
push je de lane wel natuurlijk...

Verwijderd

Ik ben vanavond bij de partij Speedzor, hopelijk om 21:00 een inv van je!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:30
Net uitgebreid een darius geprod en gepoked. Tristana is leuk!

Darius is erg squshy. Moet maken dat íe wegkomt in 1vs1 trist. Tristana doet te veel dmg, rocket away. Doet weer veel damage en kanonneert darius weer weg. En healing werkt niet vanwege trists e. En als je rocket away richting vriendje, en een stapje terugzet voor kanonneren, vliegt darius in open armen van je vriendjes/toren/whatever.

Helaas is een kog'maw fed een zeer goede counter tegen alles wat wil rondlopen, dus verloren... Maar voor darius zelf ben ik als trisquishytana niet heel bang. En ter info: ik ben behoorlijk niet zo goed* O-)

*bewezen in ad-hoc 5v5 net met krijgwat ea
Cloud schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:55:
[...]

Daar gingen al meer stemmen voor op; en dat gaat gebeuren. Het is mij de laatste tijd in dit topic te vaak onrustig, er is teveel name calling, teveel opschepperij, teveel gehint naar lage elo. Niemand kan tegen ook maar het geringste stukje kritiek. Simpelweg teveel onvriendelijkheid. Niet meer Tweakers-waardig.

Dat is bijzonder jammer omdat dit topic lange tijd heeft kunnen draaien zonder mijn ingrijpen en ik nu vrijwel dagelijks maar minimaal wekelijks hier de boel moet lopen editten, waarschuwen. Ondanks dat je zou denken dat ik dat leuk werk vind, heb ik er eigenlijk een hekel aan. Ik zit liever als mod uit mijn neus te vreten.

Wat Rendiertje klopt is stuitend, maar eigenlijk bijzonder accuraat. Dit topic begint meer de vorm te krijgen van de LoL community. Dat zal ongetwijfeld komen door de enorme (nog steeds toenemende) populariteit ervan.

Bottom-line: ik ga wat minder vergevingsgezind zijn in dit topic.
Misschien ook een tip om alles wat met afspreken voor een match te maken heeft ook te verwijderen. Ik heb wel eens pagina's lang allemaal 1-liners zitten lezen over welke champions ze in de got vs got van vanavond willen spelen en hoe laat ze beginnen en of ze nu wel of niet komen etc. Ik stel voor dat gewoon degene die de match aanmaakt het 1x post inclusief wat toelichting en dat iedereen gewoon lekker de match joint en de comments daaronder hiervoor gebruikt.

En discussies zijn leuk, maar als iedereen wat minder op de man speelt en zo duidelijk mogelijk uitlegt wat ie bedoelt wordt het een stuk minder verhit. En nee, een laag Elo wil niet zeggen dat je er geen verstand van hebt. Ik durf te beweren dat ik meer van LoL weet dan de gemiddelde 1700 Elo-speler, maar dat niveau van spelen zal ik nooit kunnen benaderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Vicarious op 24-05-2012 21:51 ]

Vicariously I live while the whole world dies

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
heeft iemand een tip om het spel weer soepel te laten lopen? Nu de nieuwe patch uitgerold is heb ik dat ik een veel onstabilere fps heb en ontzettend veel drops heb tot soms wel 2 fps.

heb bensmark aanstaan en alles op lowest so very low
geen vsync

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11 10:11
badboyqxy schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 01:26:
heeft iemand een tip om het spel weer soepel te laten lopen? Nu de nieuwe patch uitgerold is heb ik dat ik een veel onstabilere fps heb en ontzettend veel drops heb tot soms wel 2 fps.

geen vsync
Wat ik merkte toen ik in custom Ashe even uitprobeerde was dat mijn FPS wel stabiel was (60, VSync aan, alle settings very high) maar dat Ashe af en toe een paar centimeter een willekeurige richting in flitste. Was vooral tussen minions denk ik.

Verwijderd

Bij mij flitst de hle layout van de game, dan moet ik een skill kiezen en afmetingen veranderen, dan is het weer goed, niet onoverkomelijk omdat het iedere keer in het begin is maar fijn is anders.

En er vallen bij mij soms effecten weg waardoor ik abilities dus niet gecast zie worden

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:30
Ik heb zelf erg veel last gehad van een donker scherm. Dat heb ik opgelost door in game.cfg gamma te disablen (gammaenabled=0). Je kan er veel meer opties beheersen dan in-game. Je kan 'm vinden in je install dir. Bij mij: C:\Program Files (x86)\League of Legends\Config\game.cfg

Ik neem wel aan dat je al uitgebreid gegoogled hebt...

Verwijderd

badboyqxy schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 01:26:

geen vsync
Als je nou je vsync eens aanzet en het op Stable zet inplaats van Benchmark.
Dan zul je toch een prima fps moeten halen.

Ik run 'm zelf gewoon op 60 fps stable, ik heb hem overigens dus nog altijd gelocked op 60 fps. Maar dat speelt voor mijn doen goed genoeg en zie het nut er ook niet van in om vsync uit te knallen en tot wel 450 fps door te schieten. Daar schiet je met dit soort games imo niet veel mee op. Maar dat is iets persoonlijks.

Ik heb ondanks dat ie verloren heeft Jeffro gisteren wel hele vieze dingen zien doen met TF. 2-shot Janna enzo. :p
Bij mij loopt het allemaal prima momenteel met als instellingen:
- Alles op very high met 1 uitzondering, namelijk:
- Shadows off. Kijk er toch niet naar en het scheelt superveel performance
- FPS op benchmark
- Vsync uit
Daarmee haal ik zo'n 200 FPS en in teamfights dropt dat naar ~80-100.

Wel heb ik dat met de nieuwe layout sommige letters heel vaag lijken. Sowieso lijkt het bij mij alsof er een soort waas over de hele interface heen zit. De map en de characters zien er prima uit en zjin superscherp, maar die nieuwe HUD (waar je skills enzo instaan dus) lijkt mij mij wel compleet wazig.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:13:
Als je nou je vsync eens aanzet en het op Stable zet inplaats van Benchmark.
Dan zul je toch een prima fps moeten halen.

Ik run 'm zelf gewoon op 60 fps stable, ik heb hem overigens dus nog altijd gelocked op 60 fps. Maar dat speelt voor mijn doen goed genoeg en zie het nut er ook niet van in om vsync uit te knallen en tot wel 450 fps door te schieten. Daar schiet je met dit soort games imo niet veel mee op.
Hij heeft een lage framerate dan is het niet verstandig vsync aan te zettten, dit verlaagt dan in veel gevallen juist de framerate die hij mogelijk zou kunnen draaien.

En vsync aan als je wel een hoge framerate hebt geeft ook vaak input lag.
High / Stable (of iig iets anders dan Benchmark) beperkt ook het aantal frames als je je computer wil sparen zonder de noodzaak tot vsync. Als je geen last hebt van tearing zie ik geen reden om vsync aan te zetten.

edit:
Vicarious schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:42:
Wel heb ik dat met de nieuwe layout sommige letters heel vaag lijken. Sowieso lijkt het bij mij alsof er een soort waas over de hele interface heen zit. De map en de characters zien er prima uit en zjin superscherp, maar die nieuwe HUD (waar je skills enzo instaan dus) lijkt mij mij wel compleet wazig.
Probeer anders eens je AA settings te veranderen (uit of minder) mbv je videokaart driver.

[ Voor 20% gewijzigd door djengizz op 25-05-2012 08:51 ]

Verwijderd

djengizz schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:47:
[...]

Hij heeft een lage framerate dan is het niet verstandig vsync aan te zettten, dit verlaagt dan in veel gevallen juist de framerate die hij mogelijk zou kunnen draaien.

En vsync aan als je wel een hoge framerate hebt geeft ook vaak input lag.
High / Stable (of iig iets anders dan Benchmark) beperkt ook het aantal frames als je je computer wil sparen zonder de noodzaak tot vsync. Als je geen last hebt van tearing zie ik geen reden om vsync aan te zetten.
Nee maar wat ik niet snap is dat sommige mensen, waarbij de game soepel loopt met vsync aan en stable, oftewel standaard settings, dat die nu ineens allemaal vsync uitknallen en zo'n hoog mogelijke fps willen halen. Wat is het voordeel? Je game liep al soepel? Ik zie er in League of Legends in ieder geval weinig voordeel in.
djengizz schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:47:
Probeer anders eens je AA settings te veranderen (uit of minder) mbv je videokaart driver.
Een kleine search op "league of legends" + blurry leverde me net op dat er meer mensen zijn met het probleem. Ik gok dus dat er wel een patch voor zal komen. Even afwachten dus nog. Want een wijziging in de AA-settings heeft ook impact op alles ingame, en dat ziet er gewoon perfect uit. Het is echt puur de HUD.

edit: hier staat al dat ze het gaan fixen: http://na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=2144590

[ Voor 9% gewijzigd door Vicarious op 25-05-2012 09:24 ]

Verwijderd

Vicarious schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:50:
[...]
Ik durf te beweren dat ik meer van LoL weet dan de gemiddelde 1700 Elo-speler, maar dat niveau van spelen zal ik nooit kunnen benaderen.
Behoorlijke claim doe je daar. Hoog elo drijft zich juist op knowledge, dus in theorie zou je juist dat niveau moeten halen dan.
Ik noem maar wat, als vergelijking van behendigheid beheersing in dit spel: Lasthitten is nou niet echt te vergelijken met constant headshots maken in counter-strike.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:37

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb vsync uitstaan vanwege de inputlag die het veroorzaakt, als het nou double of triple buffering was dan heb je dat niet.

De normale got 5v5's kunnen denk ik wel wat experimenteler zijn. Dus daarom heb ik een match aangemaakt waarin het hele team een mirror is van het andere. dus qua champions 2 dezelfde teams :). Het lijkt me wel eens leuk om te zien wat nou echt mirror specifieke strategieen kunnen zijn. In chat worden de champs gekozen en daarna in blind pick de game gestart.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vicarious schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:50:
[...]
Ik stel voor dat gewoon degene die de match aanmaakt het 1x post inclusief wat toelichting en dat iedereen gewoon lekker de match joint en de comments daaronder hiervoor gebruikt.
Mee eens ja. Ik wist eigenlijk niet dat er comments onder de matches geplaatst konden worden, maar dat is inderdaad een veel betere plaats. Dat hoeft dan hier niet plaats te vinden en dan hoeft ook die match niet elke 5 posts herhaald te worden inderdaad. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:25:
[...]

Behoorlijke claim doe je daar. Hoog elo drijft zich juist op knowledge, dus in theorie zou je juist dat niveau moeten halen dan.
In theorie zeker. Maar dit is sterk afhankelijk van hoeveel tijd je hebt om daadwerkelijk te spelen. Je kunt nog zoveel weten maar als je te weinig oefening hebt gehad om het in de praktijk te brengen, tja :)

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:57
Leuk initiatief nutral :)

Alleen de tijd moet iets bijgesteld worden ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:25:
[...]

Ik noem maar wat, als vergelijking van behendigheid beheersing in dit spel: Lasthitten is nou niet echt te vergelijken met constant headshots maken in counter-strike.
Er komt zoveel meer bij dit spel kijken dan kennis alleen. Positionering, map awareness, timing, lasthitten, kiten, strategie, reactie-snelheid etc. etc. In dit alles bij elkaar ben ik niet zo goed, maar met het onderdeeltje kennis zit het wel goed. Ik weet over het algemeen wel wat alle champions doen, wat hun sterke en zwakke punten zijn, hoe ik moet counterpicken, wat (in ieder geval dichtbij) een optimale build is per champion die ik speel en hoe ik die kan aanpassen binnen de game zelf om de tegenstander te counteren of mijn eigen team te helpen. Juist de behendigheids-dingetjes als lasthitten, kiten en reactiesnelheid beheers ik onvoldoende om hoger te komen.

Verwijderd

Uiteraard, maar positionering & mapawareness vallen naar mijn mening onder kennis & ervaring, zijn niet echt behendigheid. Lasthitten, reactiesnelheid & kiten heb je natuurlijk gelijk, als je daar gewoonweg niet goed in bent, en ook niet beter in kan worden, dan is het moeilijk.

Maar zoals ik al zei, zijn dat zaken die je sneller kan oppakken dan echt goed worden in een spel als counterstrike. Dat heb ik persoonlijk gemerkt iig.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2012 09:38 ]

Verwijderd

Nutral schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:25:
Ik heb vsync uitstaan vanwege de inputlag die het veroorzaakt, als het nou double of triple buffering was dan heb je dat niet.

De normale got 5v5's kunnen denk ik wel wat experimenteler zijn. Dus daarom heb ik een match aangemaakt waarin het hele team een mirror is van het andere. dus qua champions 2 dezelfde teams :). Het lijkt me wel eens leuk om te zien wat nou echt mirror specifieke strategieen kunnen zijn. In chat worden de champs gekozen en daarna in blind pick de game gestart.

bedoel je niet 21:00?
dit valt dus onder de categorie post dit lekker onder de game.

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
Vicarious schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:30:
[...]

Er komt zoveel meer bij dit spel kijken dan kennis alleen. Positionering, map awareness, timing, lasthitten, kiten, strategie, reactie-snelheid etc. etc. In dit alles bij elkaar ben ik niet zo goed, maar met het onderdeeltje kennis zit het wel goed. Ik weet over het algemeen wel wat alle champions doen, wat hun sterke en zwakke punten zijn, hoe ik moet counterpicken, wat (in ieder geval dichtbij) een optimale build is per champion die ik speel en hoe ik die kan aanpassen binnen de game zelf om de tegenstander te counteren of mijn eigen team te helpen. Juist de behendigheids-dingetjes als lasthitten, kiten en reactiesnelheid beheers ik onvoldoende om hoger te komen.
Ik ken het D:

Last hitten kan ik goed, kennis van het spel heb ik ruim, ik weet was elke champ doet en kan en wat ze nodig hebben.

Timing, positionering en map awareness zijn mijn 3 grootste slechte items.

Heb overigens wel wat oefeningen waarmee je beter kan worden. Elke keer als je een minion gelasthit hebt kijk even naar de minimap en blijf dit oefenen.

Je kan ook een custom game starten (2v2) en 2 daarvan gaan op Bottom gewoon farmen en zodra er iemand naar bot komt moet je het zeggen in TS zodat je weet hoelaat je merkt dat hij weg is.

Misschien maar iets wat we een keer kunnen doen :)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• godofal
  • Niet online

godofal

Jeffroiscool schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:22:
[...]

Ik ken het D:

Last hitten kan ik goed, kennis van het spel heb ik ruim, ik weet was elke champ doet en kan en wat ze nodig hebben.

Timing, positionering en map awareness zijn mijn 3 grootste slechte items.

Heb overigens wel wat oefeningen waarmee je beter kan worden. Elke keer als je een minion gelasthit hebt kijk even naar de minimap en blijf dit oefenen.

Je kan ook een custom game starten (2v2) en 2 daarvan gaan op Bottom gewoon farmen en zodra er iemand naar bot komt moet je het zeggen in TS zodat je weet hoelaat je merkt dat hij weg is.

Misschien maar iets wat we een keer kunnen doen :)
dat doe ik dus ook
alleen doe ik het als we mid/gepushed staan, zodra we bij onze tower staan focus ik 100% op minions en harass, ze komen dan toch niet ganken, en als ze komen sta je zo onder je tower

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:22
Champion sale:

Galio
975 487 RP

Jarvan IV
975 487 RP

Tryndamere
585 292 RP

Skin sale:

Jarvan IV Commando
975 487 RP

King Tryndamere
975 487 RP

Northern Storm Volibear
520 260 RP

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:32
Ik kan wel je de tip geven om support te spelen wil je map awareness leren. Je moet dan namelijk wards plaatsen en het timen van wards & jungle monsters komt dan later vanzelf.

Zo heb ik het onder de knie gekregen. Overigens hoef ik zelf Baron en Dragon niet te timen, ik voel altijd aan wanneer ze binnenkort gaan spawnen.

Weten wanneer jungle monsters respawnen nadat ze zijn neergehaald is ook belangrijk. Als je er vervolgens een ward op tijd neerzet kun je een gank organiseren.

Verwijderd

league of legens is mijn favorite game!!

Zit nu boven de 1k wins en onder de 400losses (wel met normal)
Heb nu alle champions en ik moet zeggen ik speel het liefst ad melee champs.
ik moet zeggen dat de laatste update van league of legends echt super is ziet er nice uit
En ik hoop dat ze een keer wat gaan doen aan de leavers in de game.
Ik speel ook amper ranked omdat 4 van 5 games wel een leaver in zit echt jammer. ;) ;) ;)

Verwijderd

Ik beschouw mezelf een aardige last hitter en flink wat inzicht in het spel, ook op punten zoals movement (voorspellen waar ze heen gaan) en vooral wanneer je moet engagen en wanneer je je weer terug moet trekken evenals het splitpushen om te zorgen dat je geen vier minuten bij dezelfde tower staat te hannesen.

Maar je speelt nog wel met andere mensen en met type alleen en pings kun je niet iedereen goed genoeg aansturen en er zijn een hoop mensen die niet luisteren.

Ook met vrienden, ganken ze bijvoorbeeld, enemy moet vluchten. Ik zeg dan op tijd: stoppen met chasen (want top mist bijvoorbeeld evenals jungler dus het volgende bosje kunnen ze met drie man staan) maar vaak gaan ze dan toch nog door, 75% van de keren zijn ze dan ook gewoon dood.

IMO kun je (vooral in solo queue) het beste veilig spelen, veilig pressure zetten en wachten tot de enemy een fout maakt en alleen doorzetten met een kill als je absoluut zeker weet dat je hem hebt en niet denk: kan ik hem wel killen, kan ik hem niet killen.
Xeiji schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:29:
Zo heb ik het onder de knie gekregen. Overigens hoef ik zelf Baron en Dragon niet te timen, ik voel altijd aan wanneer ze binnenkort gaan spawnen.
Dat doe ik ook altijd. En onze eigen blue/red time ik ook meestal niet omdat
1. De eerste respawn meestal rond 7.15 is omdat ik ermee begonnen ben en
2. je het toch wel ziet zodra ze weer up komen (skelethoofdje op de map).

Enemy wards timen is overigens WEL leuk om te doen als support. Dan weet je wanneer er weer een goeie gank opportunity komt.

[ Voor 11% gewijzigd door Vicarious op 25-05-2012 11:36 ]

Verwijderd

dat je ziet op de map wanneer ze opkomen vond ik eerst ook genoeg maar als het een close game is wil je er toch wel vantevoren staan zodat je meer kans hebt
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:36:
dat je ziet op de map wanneer ze opkomen vond ik eerst ook genoeg maar als het een close game is wil je er toch wel vantevoren staan zodat je meer kans hebt
In premades geef ik je wel gelijk en dan time ik ze ook wel, maar in soloqueue komt er toch niemand van je eigen team dus als ze invaden voor je blue ben je sowieso de sjaak.

• Xeiji
Vicarious schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:35:
[...]

Dat doe ik ook altijd. En onze eigen blue/red time ik ook meestal niet omdat
1. De eerste respawn meestal rond 7.15 is omdat ik ermee begonnen ben en
2. je het toch wel ziet zodra ze weer up komen (skelethoofdje op de map).

Enemy wards timen is overigens WEL leuk om te doen als support. Dan weet je wanneer er weer een goeie gank opportunity komt.
Nee, ik kan echt lekkerlijk zeggen dat het niet lang meer duurt zonder te timen of op de teller te kijken. Interne klok :P

Idd, het timen van de enemy wards kan veel verschil uitmaken. Dus moet je ook opletten dat je, je eigen ward ook weer op tijd neerzet. Overigens vind ik dit niet zo belangrijk dan tijdens het leren eerst map awareness krijgen door gewoon wards te plaatsen en regelmatig te kijken op de map.

[ Voor 19% gewijzigd door Xeiji op 25-05-2012 11:46 ]

Verwijderd

ik haat support spelen omdat ik wards altijd vergeet xD maar voor de rest doe ik het goed met alistar en janna

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
ik zelf vind blitz en sona leuk. Janna ben ik echt super slecht mee. Warde vind ik zelf geen probleem, alleen als je achter staat vind ik het moeilijk om een balance te vinden tussen wards en items.

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
Speel de laatste tijd met een vriend van me 2k elo speelt meestal Janna en dan merk je hoe belangrijk een goede support is!

Verwijderd

Ik sprint er altijd als een gek heen als ik een invade zie en de jungler heeft hulp nodig

zijn helaas genoeg mensen die niet uit hun lane komen omdat ze vinden dat 6 CS meer waards is als een levende jungler en een dode enemy jungler

Verwijderd

Nickvandelaar schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:07:
Speel de laatste tijd met een vriend van me 2k elo speelt meestal Janna en dan merk je hoe belangrijk een goede support is!
Dit kunnen we ook missen als kiespijn.

ontopic:
Support kan de hele game soms omdraaien, kijk maar naar een irritante soraka met epic heals en goedgeplaatste silence.

[ Voor 34% gewijzigd door Cloud op 25-05-2012 12:25 ]

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:10:
Ik sprint er altijd als een gek heen als ik een invade zie en de jungler heeft hulp nodig

zijn helaas genoeg mensen die niet uit hun lane komen omdat ze vinden dat 6 CS meer waards is als een levende jungler en een dode enemy jungler
En de xp loss, free farm voor de enemy, etc.

Los daarvan, er zijn zo vaak invades waar het obvious is dat de invader een vrij goede kans heeft om weg te komen. Lang niet iedereen de gok in zo'n geval nemen om de eigen jungler bij te staan.

Als men als jungler dood gaat door een invade, doen zij toch echt iets fout.

Verwijderd

ja blitz en en loena en andere tanky supports kan ik ook wel goed spelenik koop als jungler meestal oracle voor enemys wards omdat de supp nooit red ward wilt kopen

• Nickvandelaar
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:12:
[...]

*knip*

ontopic:
Support kan de hele game soms omdraaien, kijk maar naar een irritante soraka met epic heals en goedgeplaatste silence.
Het gaat hier over LoL wat maakt het uit dat de interpunctie niet juist is. Als dit al problemen zijn vind ik het zeer vreemd. Er zijn wel meer mensen waar de komma's en punten ontbreken. Nou en, je weet wat er bedoeld word!

[ Voor 10% gewijzigd door Cloud op 25-05-2012 12:26 ]

Verwijderd

Nickvandelaar schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:25:
[...]

Het gaat hier over LoL wat maakt het uit dat de interpunctie niet juist is. Als dit al problemen zijn vind ik het zeer vreemd. Er zijn wel meer mensen waar de komma's en punten ontbreken. Nou en, je weet wat er bedoeld word!
Het is en blijft een forum. Dat het over LoL gaat wil niet zeggen dat je zin niet hoeft te deugen?
Is namelijk wel zo fijn dat mensen ook makkelijk en goed je berichten kunnen lezen. Anders kunnen er soms nogal verwarde situaties ontstaan. Interpunctie kan iets al een heel andere betekenis geven.

Support is een van de belangrijkste factors in-game imo. Een goeie support is echt heel erg belangrijk. Maar dat is wat mijn gevoel zegt over een support.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:12:
[...]
Dit kunnen we ook missen als kiespijn.

ontopic:
En nog een laatste voorbeeld van wat ik niet meer wil zien. Als je een stuk tekst getypt hebt en daarna nog een regeltje plaatst met de vermelding 'ontopic' dan kun je bij jezelf al nagaan dat je fout zit. Die verdeling moet absoluut andersom zijn.

Ik denk dat ik de ongewenste zaakjes nu duidelijk gemaakt heb. Vanaf nu ga ik dagbans uitdelen voor dit soort zaken.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:27:
[...]

Het is en blijft een forum. Dat het over LoL gaat wil niet zeggen dat je zin niet hoeft te deugen?
Nee dat is waar, maar in de gegeven zin ontbrak maar een enkele komma en het woord 'hij' of 'die'. Toegegeven het kan beter, maar als ik zie wat voor troep tegenwoordig gangbaar is, dan is dit een nette zin.

Hoe dan ook; mocht het te onleesbaar zijn, dan plaatsen jullie maar TR's. Erop ingaan in een reactie; doen we niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Cloud op 25-05-2012 12:30 ]

• Nickvandelaar
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:27:
[...]

Is namelijk wel zo fijn dat mensen ook makkelijk en goed je berichten kunnen lezen. Anders kunnen er soms nogal verwarde situaties ontstaan. Interpunctie kan iets al een heel andere betekenis geven.

Support is een van de belangrijkste factors in-game imo. Een goeie support is echt heel erg belangrijk. Maar dat is wat mijn gevoel zegt over een support.
Maar dat er dan meteen zo'n probleem van moet worden gemaakt. Verbeter dan meteen de zin zodat de mensen er nog wat aan hebben. Ik zeg niet dat het onbelangrijk is maar de manier waarop er gereageerd word vind ik raar. Ik heb al meerdere mensen gehoord die vinden dat de manier waarom tweaker gebruikers reageren soms erg vreemd is.

Verder zou ik niet weten wat een komma of een punt iets veranderd aan de zin ;).

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Laten we erover ophouden, het is in elk geval duidelijk wat zeiken over spelling/interpunctie oplevert: offtopic gepraat dat geen klap met LoL uit te staan heeft. En dat willen we niet meer zien in dit topic.

Verwijderd

Cloud schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:32:
Laten we erover ophouden, het is in elk geval duidelijk wat zeiken over spelling/interpunctie oplevert: offtopic gepraat dat geen klap met LoL uit te staan heeft. En dat willen we niet meer zien in dit topic.
Hier ben ik het volkomen mee eens!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2012 12:35 ]

• DrFlash
atlantisx schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:15:
[...]
Als men als jungler dood gaat door een invade, doen zij toch echt iets fout.
Hier kan ik het toch niet echt mee eens zijn, het kan ook gewoon een kwestie van pech zijn. Als voorbeeld:

jungler 1 -> gank mid, succesvol, enemy mid dood. loopt vervolgens door naar z'n wraiths met zeg 40% hp wat hij nog over heeft na de gank even snel wraiths pakken en dan recallen.

jungler 2, wou bot lane ganken, maar doordat die uitgepushed was ging hij maar kjiken of enemy rood er was. Vervolgens zag hij dat zijn mid geganked was en dood, enemy jungler heeft maar 40% hp, terwijl hij zelf 100% heeft. afijn loopt van rood naar boven en gaat in de brush staan want waarschijnlijk komt de enemy jungler naar wraiths....

vul de rest zelf maar in...

..

Dit is natuurlijk een heel specifiek voorbeeld, maar het komt erop neer dat het een beetje te makkelijk is om te zeggen dat het altijd je eigen schuld is als je dood gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door DrFlash op 25-05-2012 12:36 ]

Wowhead profiel

• iCloudd
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-11 13:33

iCloudd

U 'MIRIN?

Zie steeds vaker nieuwe meta langs komen, Bruiser & Supp op bot lane..
Werkt best effectief, in het begin word je beetje de lane uit gepewpewd maar zodra je beetje tankyness hebt en al die damage absorbd, doen ze je niets meer kun je ze die hele lane denien, dat niet alleen imo dealen ze de zelfde damage als die van een AD Carry, maar het duurt wat langer dan een paar seconde :P
Wat vinden jullie hier van?

[ Voor 7% gewijzigd door iCloudd op 25-05-2012 12:37 . Reden: typo's ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:33:
[...]

Hier ben ik het volkomen mee eens!
Met die edit was je net op tijd; je was ongeveer één seconde verwijderd van de eerste 24uurs ban. Ik ben momenteel niet in voor lolletjes, dus ik ga ervan uit dat wat er eerst stond een hersenscheet was die niet weer terugkomt.

Verwijderd

iCloudd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:36:
Zie steeds vaker nieuwe meta langs komen, Bruiser & Supp op bot lane..
Werkt best effectief, in het begin word je beetje de lane uit gepewpewd maar zodra je beetje tankyness hebt en al die damage absorbd, doen ze je niets meer kun je ze die hele lane denien, dat niet alleen imo dealen ze de zelfde damage als die van een AD Carry, maar het duurt wat langer dan een paar seconde :P
Wat vinden jullie hier van?
Ligt aan de AD carry bot. Vayne maakt gehakt van Bruisers via Silver Bolts, Ashe kan ze blijven kiten, Graves is door z'n passive zelf een Bruiser... misschien tegen Cait, Varus en Sivir.

Verwijderd

*knip*

Dit is niet de manier.

[ Voor 90% gewijzigd door Cloud op 25-05-2012 12:56 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hey, ik ben niet diegene die het zover gebracht heeft. En ja, die 24 uur ban krijg je bij deze. Ik geef niet graag gebruikers hun zin in dit soort situaties maar zó lijnrecht tegen mijn instructies ingaan. Dat gaat niet meer.

Jammer.

• iCloudd

iCloudd

U 'MIRIN?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:39:
[...]

Ligt aan de AD carry bot. Vayne maakt gehakt van Bruisers via Silver Bolts, Ashe kan ze blijven kiten, Graves is door z'n passive zelf een Bruiser... misschien tegen Cait, Varus en Sivir.
Hier geef ik je gelijk in, maar alsnog worden ze in laningfase gedenied van meesteminions en worden ze gekilled puur omdat de bruiser/supp combo in meeste gevalleen meer cc en damage output heeft.
Heb dit alleen gezien en meegemaakt, dus weet niet hoe het zelf speelt...
Keertje proberen dan meer :O

Verwijderd

*knip*

Zelfs als jungle neem ik boots bij het begin voor snelle ganks vroeger was het cloth armor maar tegenwoordig neemt iedereen boots :O

[ Voor 61% gewijzigd door Cloud op 25-05-2012 12:43 ]

Verwijderd

*knip*

[ Voor 90% gewijzigd door Cloud op 25-05-2012 12:52 ]

Verwijderd

gasten, blijf alsjeblieft on-topic..

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mooi dit topic gaat eerst op slot.

Ik heb er geen zin in. Met een paar uurtjes zie ik wel weer even.

En nee; niemand opent een nieuwe.

[ Voor 15% gewijzigd door Cloud op 25-05-2012 12:46 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Goed we gaan weer open.

Laat er geen twijfel over bestaan dat dit zo weer gebeurt als het moet. Misschien is er teveel gewaarschuwd en te weinig daad bij het woord gevoegd. Blijkbaar werkt waarschuwen niet en moeten we helaas 'voelbare' acties nemen; dat vind ik oprecht jammer.

Maar wat moet dat moet en ik hoop dat dat voor het vervolg nu wel duidelijk is. Deze harde lijn blijft dus voorlopig gehanteerd. Daar zal ongetwijfeld wat commentaar op komen en dat is prima in DMs/mails maar niet hier.

In dit topic gaan we het nu bij League of Legends houden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:39:
[...]

Imo is vayne 1 van de slechtste ad's om tegen bruisers te spelen.
Ja ze doet wel de meeste damage tegen die bruisers. Maar door die korte range van haar heeft ze geen enkele kans om in de fight te blijven. Ze word gemakkelijk ge cc'ed en daarna gefocussed.
In lane is het nog hopelozer ze heeft een hele zwakke early game. En tegen bijvoorbeeld een leona jarvan combo zal ze bij elke cs die ze wil pakken het risico lopen om voor 50% of meer van haar hp geburst te worden.

Goede ad's in een bruiser botlane zijn ezreal, en cait. Want die kunnen goed poken en hebben escapes.
Buiten de lane is de beste kogmaw want die heeft meer range dan de gapclosers van bruisers zodat hij lastig te vangen is zonder shurelia of flash. Daarbij heeft hij zijn W die goed is tegen bruisers.

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-11 11:43
Wat vinden jullie van fiddlesticks z'n buff? Heb net een paar potjes met 'em gejungled, en het gaat echt een stuk sneller, je hebt redelijke clears nu, en waarschijnlijk de beste ganks van alle champs na level 6... Enige nadeel zit nog steeds in de early invade, maar die kan verholpen worden met een beetje verstandige teammaten... (Als je daar op kunt vertrouwen :')) en dat nieuwe item is ook geweldig voor fiddle, als je een early chalice haalt kun je daarna gewoon je blue buff doneren aan mid, en de passive werkt gewoon goed in teamfights.

M'n liefde voor fiddle gaat igg niet weg, heb alleen maar fiddle gespeelt van lvl 1-26 :+

[ Voor 7% gewijzigd door Bas_De_Beer op 25-05-2012 14:48 ]

Bas_De_Beer schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:47:
Wat vinden jullie van fiddlesticks z'n buff? Heb net een paar potjes met 'em gejungled, en het gaat echt een stuk sneller, je hebt redelijke clears nu, en waarschijnlijk de beste ganks van alle champs na level 6... Enige nadeel zit nog steeds in de early invade, maar die kan verholpen worden met een beetje verstandige teammaten... (Als je daar op kunt vertrouwen :')) en dat nieuwe item is ook geweldig voor fiddle, als je een early chalice haalt kun je daarna gewoon je blue buff doneren aan mid, en de passive werkt gewoon goed in teamfights.

M'n liefde voor fiddle gaat igg niet weg, heb alleen maar fiddle gespeelt van lvl 1-26 :+
Klinkt goed eerlijk gezegd, alhoewel ik twijfel over die chalice. Je wilt nameljik ook damage builden en dat krijg je er in eerste instantie nog niet van (alleen mana)

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-11 11:43
Vicarious schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:51:
[...]
Klinkt goed eerlijk gezegd, alhoewel ik twijfel over die chalice. Je wilt nameljik ook damage builden en dat krijg je er in eerste instantie nog niet van (alleen mana)
Ja, en het is ook een verrekte duur item... En lategame heb je 'em eigenlijk niet meer nodig, dus dat is wel een heel groot nadeel. Het werkte wel redelijk in de potjes die ik heb gespeeld, maar d'r zijn waarschijnlijk betere opties ja.

• Rendiertje
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:47:
[...]

Imo is vayne 1 van de slechtste ad's om tegen bruisers te spelen.
Ja ze doet wel de meeste damage tegen die bruisers. Maar door die korte range van haar heeft ze geen enkele kans om in de fight te blijven. Ze word gemakkelijk ge cc'ed en daarna gefocussed.
In lane is het nog hopelozer ze heeft een hele zwakke early game. En tegen bijvoorbeeld een leona jarvan combo zal ze bij elke cs die ze wil pakken het risico lopen om voor 50% of meer van haar hp geburst te worden.

Goede ad's in een bruiser botlane zijn ezreal, en cait. Want die kunnen goed poken en hebben escapes.
Buiten de lane is de beste kogmaw want die heeft meer range dan de gapclosers van bruisers zodat hij lastig te vangen is zonder shurelia of flash. Daarbij heeft hij zijn W die goed is tegen bruisers.
Vayne kan om elke Creep heen (dus als je eventjes niet lasthit) ongelooflijk veel damage doen ook met je Q poke voor capcloser en extra damage...

Maar gelijk heb je early game (eigenlijk altjid wel) is ze zo squizy als wat, een stun pakt haar gewoon...

Verwijderd

Waar leggen jullie trouwens je prioriteiten wat betreft items bij een support?
Ikzelf vind mapvision zo enorm belangrijk dat ik vaak slechts 1 of 2 echte items afmaak per game. Per keer dat ik terug ga wil ik minimaal 5 wards in mijn inventory. Soms nog wel meer als het goed gaat.

De keren dat we de enemy pakken omdat we ze van tevoren zien gaan naar een lane om een wave te clearen vind ik persoonlijk belangrijker dan een vroegere shurelia's oid..

• Neoseer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:55
Gisteren ook weer ff 2 potjes gespeeld met karthus mid, maar wat ging dat slecht zeg. Wel gewonnen daar niet van, maar mijn hulp was niet echt top ofzow. ging zelf vaker dood dan assists of eigen kills. Maar ben nu eindelijk lvl 20 dus heb flink wat runes ingekocht. Hopelijk gaat het nu weer wat beter.

Verwijderd

join people! vanaaf gaan we een match spelen en het is leuk als we genoeg mensen hebben :P

• Nivali
Wat vinden jullie leuke solo toppers?
Ik heb nu yorick, bevalt goed. Straks jarvan in de sale halen.
Verder ben ik ook nog van plan om mordekaiser te halen, en misschien nog een solotop voor ip. Aanraders?

• Xeiji
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:07:
Waar leggen jullie trouwens je prioriteiten wat betreft items bij een support?
Ikzelf vind mapvision zo enorm belangrijk dat ik vaak slechts 1 of 2 echte items afmaak per game. Per keer dat ik terug ga wil ik minimaal 5 wards in mijn inventory. Soms nog wel meer als het goed gaat.

De keren dat we de enemy pakken omdat we ze van tevoren zien gaan naar een lane om een wave te clearen vind ik persoonlijk belangrijker dan een vroegere shurelia's oid..
Een support is niet de enige die wards moet kopen. Je hebt als support al weining inkomen en als je het ook nog eens aan 5 wards/3 minuten moet spenderen kun je gewoon niet bouwen. Koop hoogstens 2-3 wards per keer en zorg dat je team mee helpt warden. Een wardje is maar 3-4 minions voor hun, voor jou is het lang sparen.

• iCloudd

iCloudd

U 'MIRIN?

Nivali schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:12:
Wat vinden jullie leuke solo toppers?
Ik heb nu yorick, bevalt goed. Straks jarvan in de sale halen.
Verder ben ik ook nog van plan om mordekaiser te halen, en misschien nog een solotop voor ip. Aanraders?
Riven, Warwick, Udyr, Fiora, Jax, Lee sin

Allemaal wel goeie, riven is mn favoriet ^^

• Nivali
Riven spreekt me denk ik wel aan.
Warwick vind ik persoonlijk niet veel aan, udyr vind ik denk ook niet zoveel en fiora valt ook af.

Jax heb ik, alleen speel hem vrijwel nooit. Hoe zou je jax op top spelen?

Nog andere suggesties?

• Xeiji
iCloudd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:14:
[...]

Riven, Warwick, Udyr, Fiora, Jax, Lee sin

Allemaal wel goeie, riven is mn favoriet ^^
Een aanvulling voor goede solo top champs: Vladimir, Mordekaiser en Rumble. Je hoeft niet perse ad bruisers solo-top te hebben!

Edit: ff kijken of ik een lijst kan vinden

[ Voor 6% gewijzigd door Xeiji op 25-05-2012 15:16 ]

Verwijderd

malphite top, yorrick top

• Rendiertje
Malphite is niet dood te krijgen net zoals Cho Gath..

Mijn eigen favoriet is nog niet genoemd:
Talon!

Edit: Moeilijke early game maar OP lategame :)

[ Voor 19% gewijzigd door Rendiertje op 25-05-2012 15:18 ]

Verwijderd

wukong top s ook mega goed
Rendiertje schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:18:
Malphite is niet dood te krijgen net zoals Cho Gath..

Mijn eigen favoriet is nog niet genoemd:
Talon!

Edit: Moeilijke early game maar OP lategame :)
Talon vind ik vooral mid erg sterk. Top heeft vaak meer life en meer armor waardoor je te weinig burst damage doet en snel out of mana raakt als Talon. Overigens ben ik zelf geen goede Talon speler hoor, dus ik kan het verkeerd hebben. Maar in theorie lijkt ie me mid met die silence veel sterker.

• Nivali
Hoe denken jullie overigens over een offensive support?
Ik speel regelmatig Zilean als offensive support.

Start Regrowth Pendant, je health regen is op het begin zo graf laag.
Dan rush naar philo, dan boots, kage lucky pick, Ruby crystal. Vanaf dit punt is het goed uit te houden als zilean. Uiteindelijk RoA, Deathcap, En dan nog wat meuk.
Lees de posts van Cloud nog eens ipv weer een one-liner te posten. Leg dan uit waarom hij zo goed is, niemand heeft er toch iets aan als er nu 30 reacties komen als:
- Malphite is goed top!
- Ik speel altijd tryndamere, vet goed!
- Darius is echt OP top!

Verwijderd

Nivali schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:16:
Riven spreekt me denk ik wel aan.
Warwick vind ik persoonlijk niet veel aan, udyr vind ik denk ook niet zoveel en fiora valt ook af.

Jax heb ik, alleen speel hem vrijwel nooit. Hoe zou je jax op top spelen?

Nog andere suggesties?
Start zou ik meestal voor boots of cloth + pots gaan. Als je op topside van de map zit start dan met je E en neem de golems. Kost je 1 pot maar je bent dan na 3 creeps level 2 waarmee je de tegenstander kan verassen en dan doe je zoveel burst dat het die ene pot wel goed maakt.

Je kan het beste iets van 2 dorans vamp scepter gaan voor sustain. Daarna wil je vrijwel altijd een triforce bouwen. Ik heb een tijdje gunblade eerst gebruikt maar de burst van triforce is echt veel beter. Al helemaal als je een dragon fight of iets dergelijks doet.
Na triforce zou ik vrijwel altijd een gunblade bouwen en dan een GA ofzo daarna is het potje meestal wel afgelopen. En de items die je dan wilt hangen ook teveel af van de tegenstander om daar iets zinnigs over te zeggen.

Ik max zelf eerst W en daarna Q, tenzij ik tegen ranged sta dan neem ik eerst Q. Tegen melee is de auto attack reset van je W gewoon heerlijk.

Talon zou ik niet top spelen tenzij ze een ap top hebben gestuurd. Bruisers die armor stacken vreten hem op.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2012 15:24 ]

Nivali schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:19:
Hoe denken jullie overigens over een offensive support?
Ik speel regelmatig Zilean als offensive support.

Start Regrowth Pendant, je health regen is op het begin zo graf laag.
Dan rush naar philo, dan boots, kage lucky pick, Ruby crystal. Vanaf dit punt is het goed uit te houden als zilean. Uiteindelijk RoA, Deathcap, En dan nog wat meuk.
Ik denk dat dat een heel slecht idee is. Je gaat je tegenstander zonen in het begin waardoor je automatisch pusht (de tegenstander kan namelijk niet lasthitten en jij wel). Je hebt echter geen gold voor een ward, dus je wordt heel makkelijk opengesteld voor ganks waardoor je uiteindelijk de lane verliest.

Beter kun je dan met die faerie charm beginnen voor manaregen waardoor je meer bombs kan spammen voor harass, maar toch ook gewoon kunt warden.

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of ik hier op het goede adres ben om wat nieuwe teammaten op te trommelen.
Ik zal later deze dag de GoT channel joinen, is het daar een beetje druk?

Verwijderd

Vicarious schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:24:
[...]

Ik denk dat dat een heel slecht idee is. Je gaat je tegenstander zonen in het begin waardoor je automatisch pusht (de tegenstander kan namelijk niet lasthitten en jij wel). Je hebt echter geen gold voor een ward, dus je wordt heel makkelijk opengesteld voor ganks waardoor je uiteindelijk de lane verliest.

Beter kun je dan met die faerie charm beginnen voor manaregen waardoor je meer bombs kan spammen voor harass, maar toch ook gewoon kunt warden.
Je kan regrowth + ward beginnen als je die extra wealth bij utility neemt. Als de tegenstander geen heavy stunner in het bosje heeft staan vind ik het op een melee support als blitz of leona wel te overwegen.
Want met faerie heb je helemaal geen sustain, en als je regrowth start + ward kan je tegen de tijd dat die ward afgelopen is en je back gaat altijd philo + nog een ward halen.
Dan heb je die sowieso eerder dan de support van de tegenstander tenzij je kills weggeeft natuurlijk.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:27:
[...]

Je kan regrowth + ward beginnen als je die extra wealth bij utility neemt. Als de tegenstander geen heavy stunner in het bosje heeft staan vind ik het op een melee support als blitz of leona wel te overwegen.
Want met faerie heb je helemaal geen sustain, en als je regrowth start + ward kan je tegen de tijd dat die ward afgelopen is en je back gaat altijd philo + nog een ward halen.
Dan heb je die sowieso eerder dan de support van de tegenstander tenzij je kills weggeeft natuurlijk.
Ah verrek ja, niet aan gedacht. Die masteries geven je natuurlijk extra startgold :P Nouja dan wordt het inderdaad al een stuk aanlokkelijker (en leuker om te spelen bovendien)

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:27:
Prima optie voor een kill lane omdat die toch wel brush control neemt. Wel zal je veel eerder moeten blue pillen.
Als je faerie opent neem je dus wel vaak pots, ook een vorm van sustain.

Kun je problemen krijgen met brush control dan is het sowieso geen goed idee om met maar 1 ward te starten imo.

edit:
Het feit dat je met maar één ward start maakt je ook kwetsbaarder vs een goede jungler. Die weet nml dat hij ongeveer na zijn level 4 clear een mooie gank mogelijkheid bot krijgt omdat het of niet geward is of dat het 3v1 wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door djengizz op 25-05-2012 15:42 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.