[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 123 Laatste
Acties:
  • 274.964 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307788

Wow Broc85, jij hebt wel goed gekeken paar posts hierboven zeg
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38285235

zie in die post bron: http://www.reignofgaming....ungle-tier-list-varus-era

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jt1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2023

Jt1

Danku! Zal is ff rondneuzen straks. Vanavond en morgenavond kan ik wel potje doen someone up? exlaxl, show me some lee sin skills :P

Ik heb wel gehoord dat ie wat tegenvalt endgame ? Maokai is endgame een dikke tank. Twijfels :O mja daar heb ik skarner weer voor..

@pcartigny hieronder: Ja twijfels :P

[ Voor 13% gewijzigd door Jt1 op 23-05-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393088

Maokai speelt alleen niet fijn op top? En je wilde toch een allrounder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe, als je pro skills wilt zien moet je naar de pro's kijken :P .
Vanavond gaan we zoiezo wel ff een potje knallen.

Lee Sin word normaliter tanky/ bruiser gebouwd, er zijn talloze builds voor deze kerel.
De een bouwt er een Bloodthirster op, waardoor zijn jungle efficienty ongekent is.
De andere bouwt er een warmog op om haast onsterfelijk te zijn.

Maokai zijn ulti kan lategame wel lekkere damage doen, maar de andere skills niet echt.
Je zou er een lych bane op kunnen bouwen, dan heb je nog wel lekkere damage.
Root -> Lychbane AA -> E -> Lychbane AA -> Ulti -> Lychbane AA -> Q -> Lychbane AA
Maar dat doet weer af in beeffyness (beste engels)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 307788 op 23-05-2012 16:33 . Reden: Skarner moest zijn Maokai ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024
Replay commenaries zijn niet zo mijn ding geloof ik:

http://nl.twitch.tv/jeffroiscool/b/319041159

xD

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 331512

Anoniem: 307788 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:29:
Hehe, als je pro skills wilt zien moet je naar de pro's kijken :P .
Vanavond gaan we zoiezo wel ff een potje knallen.

Lee Sin word normaliter tanky/ bruiser gebouwd, er zijn talloze builds voor deze kerel.
De een bouwt er een Bloodthirster op, waardoor zijn jungle efficienty ongekent is.
De andere bouwt er een warmog op om haast onsterfelijk te zijn.

Maokai zijn ulti kan lategame wel lekkere damage doen, maar de andere skills niet echt.
Je zou er een lych bane op kunnen bouwen, dan heb je nog wel lekkere damage.
Root -> Lychbane AA -> E -> Lychbane AA -> Ulti -> Lychbane AA -> Q -> Lychbane AA
Maar dat doet weer af in beeffyness (beste engels)
Jungle lee sin's worden vaak iets sneller tanky gebouwd dan solotops in mijn ogen. Op een jungle lee sin zal ik niet snel een bloodthirster halen (tenzij ik echt uberfed ben) terwijl ik toplane toch erg vaak eerst vooral voor dmg ga.

Jungle lee sin bouw ik meestal lantern>frozen mallet/warmogs en op toplane eerder 2/3 doransblades into een brutalizer of bloodthirster (soms zelfs triforce.)
Uit eindelijk moet je toch wel tanky bouwen voor late game opdat je anders in mijn ogen te snel wordt opgeblazen.

Goede items voor lee sin zijn:
Lantern, brutalizer, doransblade, frozen mallet, warmogs, maw, randuins, force of nature (niet snel), aegis.
en nog wel meer. (RIP hextech gunblade)

Wat ik trouwens steeds vaker doe als ik zie dat we achter staan is na mn lantern of brutalizer meteen voor een aegis te gaan. hierdoor heb je voor een goedkoop item meteen veel stats voor heel je team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Als response op de champ jungle tier list.

Mundo staat bij GOD geplaatst maar dit vind ik enorm vreemd.
Hij wordt amper in jungle gekozen en daar is een goede reden voor hoor. Je jungle vind ik moeilijk om te sustaine en je ganks zijn heel cleaver depending.
Deze kan je veel te gemakkelijk dodge.
Dus imo geen top jungler.

Malphite wordt onterecht vergeten in jungle :p
Qua skillset gelijkaardig aan mumu.

Zijn er nog een aantal rare tier plaatsen maar ga ik me verder niet over uitspreken.
Mijn favo staat blijkbaar ook maar redelijk laag en idd je ziet hem nooit maar own er wel mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaemonAngel schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:48:

Hij wordt amper in jungle gekozen en daar is een goede reden voor hoor. Je jungle vind ik moeilijk om te sustaine en je ganks zijn heel cleaver depending.

Zijn er nog een aantal rare tier plaatsen maar ga ik me verder niet over uitspreken.
Mijn favo staat blijkbaar ook maar redelijk laag en idd je ziet hem nooit maar own er wel mee :-)
wat.

heb je de laatste 2 maanden niet gespeeld? ik zie 1/3 potjes sowieso een mundo jungle. misschien wel vaker. daarom wordt hij ook generfed nu weer. Zn clear speed is zo belachelijk hoog en hij heeft hele lekkere sustain na lvl 6 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaemonAngel schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:48:

Mundo staat hoog in de lijst omdat hij een absurde damage kan geven zonder hier echt items voor te kopen.
Hij kan met GOEDKOPE beef items rond rennen en blijven beuken met giga damage.

Daarnaast is het met zijn AOE en de JUISTE runes totaal niet moeilijk om te sustainen in de jungle.
Zie: http://www.solomid.net/guides.php?g=16055

Edit, daarnaast kan hij het maximale tenacity krijgen a 60%

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 307788 op 23-05-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 19:53
Volgens Stonewall is Nautilus DE best jungler op het moment.

Goddelijke CC, doet erg veel damage, zelfs als je full tank bouwt, veel utility en ijzersterke ganks, al vanaf level 2. Ook is hij redelijk lastig te counter junglen/invaden.

Master Yi is overigens een vrij slechte jungler. Zijn clear tijden vallen of staan met Alpha Strike procs, zijn ganks zijn vrij zwak (ondanks dat je wel de gap kan closen met Alpha, je hebt geen enkele vorm van CC). Hij is erg gevoelig voor counter jungling en vergeleken met andere junglers is hij erg duur.

Hiermee bedoel ik, dat hij echt grote dure items nodig heeft, om zijn werk goed te doen. Als je kijkt naar Mundo, Naut, dat soort junglers, die kunnen zonder grote items toch sterk ganken, veel damage doen en goed clearen en invaden/counter junglen. Master Yi schiet in dit alles te kort. Als hij geinvade wordt, is het heel lastig voor hem terug in de game te komen.

Skarner kan inderdaad goddelijk snel de jungle clearen, maar zijn ganks zijn een beetje meh voor level 6, om die reden zou ik hem in T1 plaatsen, niet God Tier. Maar das meer persoonlijke voorkeur.

Twitch verdiend toch wel T2 of misschien zelfs wel 1. Hij is een van de weinig sterke ranged junglers, dit komt door zijn invisibilty, hij kan heel safe ganken, zich perfect positioneren en dan maar lekker schieten, hij schaalt heel hard late game, kan lastig te invanden/counterganken zijn en zijn aanwezigheid zorgt altijd voor een beetje paranoia wat lanes ten goede kan komen.

Trundle zou ik plaatsen in Tier 1. Hij heeft een paar QoL buffs nodig, maar zijn cleartijden zijn een beetje aan de trage kant. Hij is wel een hele veilige jungler met hele goede ganks en kan goed aan counterjunglers ontsnappen, maar hij is zeker niet op niveau van een Nautilus of Maokai (die ik overigens ook een God Tier vind, omdat hij ZO veelzijdig is in de jungle, zeer flexibel qua jungle route, item builds, sterke ganks en goede clear tijden).

Kijk voor de grap anders eens bij stonewall zijn channel op youtube, heb ik ook heel veel van geleerd.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147715

Naut is wel even slecht als master yi als je hem early invade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Anoniem: 331512 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:50:
[...]

wat.

heb je de laatste 2 maanden niet gespeeld? ik zie 1/3 potjes sowieso een mundo jungle. misschien wel vaker. daarom wordt hij ook generfed nu weer. Zn clear speed is zo belachelijk hoog en hij heeft hele lekkere sustain na lvl 6 hoor.
Ja je zag hem plots (ik vermoed na een stream van een bekend team, cfr alistar jungle) maar ik vond hem maar tegenvallen (voor level 6). Nu zie je hem dan weer plots niet hoor. Had ook een tijdje waarin hij in elke match jungle zat te failen. En nu is het weer gedaan.
Voor level 6 zit je in een heel gevoelige fase voor ganks. Ik vind persoonlijk junglers die het daarvoor sterk doen het belangrijkste.
Maar imo blijven er veel betere champs jungle bestaan.

Wel waar dat hij zieke dmg kan doen met health items maar dit is door het effect van die 3de skill.

Zal hem nog eens checken. Zo lang geleden en was hem beu eigenlijk :p

Ivm de twitch jungle:
Heb ik tijdje zitten proberen omdat ik hem in lane minder vind dan andere AD carries. Maar dit valt me enorm tegen in jungle. Je zit continu op laag hp dus het blijft gevaarlijk voor invades en voor te ganken zit je vaak ook te laag. Wel is met die invis een lane binnenwandelen zalig :-).

Vond het leuker om hem te spele op een lane waar ik van kon wegroamen na beetje farm en andere lanes te ganken. Terug wat farm en wat roamen. Zalig irri voor enemy team :p
Maar je lane mate moet wel in staat zijn om zijn lane alleen te houden.

[ Voor 21% gewijzigd door DaemonAngel op 23-05-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 12:33

Nutral

gamer/hardware freak

Who the fuck cares about tiers?

Het zijn misschien interressante discussies maar het maakt levert niks op. Het gaat nog steeds om de champions en hoe ze bij het team passen en hoe ze bij een speelstijl passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
Ik mis Nocturne in het rijtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nutral schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:50:
Who the fuck cares about tiers?

Het zijn misschien interressante discussies maar het maakt levert niks op. Het gaat nog steeds om de champions en hoe ze bij het team passen en hoe ze bij een speelstijl passen.
Tier lists zeggen niet ALLES omdat je altijd te maken hebt met teamcomp en persoonlijke voorkeuren (zo kan ik bijvoorbeeld niet met Lee Sin omgaan terwijl dat toch echt een god tier jungler is volgens die lijst). Het geeft echter wel aan wat de POTENTIE van die character is en in grote lijnen kun je haast niet anders dan het ermee eens zijn. Niemand zal beweren dat Nasus een betere jungler is dan Udyr bijvoorbeeld. De exacte volgorde van 2 champions die dicht bij elkaar staan doen er niet zo toe, maar de lijst geeft wel een goed beeld van wat goed is en wat niet.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vicarious schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:32:
Tier lists zeggen niet ALLES omdat je altijd te maken hebt met teamcomp en persoonlijke voorkeuren (zo kan ik bijvoorbeeld niet met Lee Sin omgaan terwijl dat toch echt een god tier jungler is volgens die lijst). Het geeft echter wel aan wat de POTENTIE van die character is en in grote lijnen kun je haast niet anders dan het ermee eens zijn. Niemand zal beweren dat Nasus een betere jungler is dan Udyr bijvoorbeeld. De exacte volgorde van 2 champions die dicht bij elkaar staan doen er niet zo toe, maar de lijst geeft wel een goed beeld van wat goed is en wat niet.
Nee, maar wat hij zegt blijft wel staan.

Wat maakt het uit dat naut / mundo nu godtier is, dat komt meer voort uit hoe het spelletje nu gespeeld wordt en wat er veel gekozen wordt (FOTM).

Kiest de tegenstander een early farming / counter jungler ala shyv / mundo dan wordt naut opeens een stuk minder godtier. Zelfde geldt voor een Mundo vs Lee Sin maar ook bv een Mao vs een heavy AD team of een cc machine zoals naut vs een poke comp.

Het is allemaal situationeel en er is geen 'beste'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454778

Misschien geen beste maar wel een slechtste ;p @ eVe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454778 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:49:
Misschien geen beste maar wel een slechtste ;p @ eVe
Enige rol waarin eve het nog redelijk doet is juist jungle. Doet ze beter dan brand jungle oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454778

Ja...maar er is geen rol waar ze echt goed in is. Matig jungle en voor de rest useless!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Een tier lijst is eigenlijk te simpel en eenzijdig. Als je nou een lijst zou maken met voor elke champion bepaalde vaardigheden en waarmee/waartegen de champ het best werkt. daar heb je meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nutral schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:55:
Een tier lijst is eigenlijk te simpel en eenzijdig. Als je nou een lijst zou maken met voor elke champion bepaalde vaardigheden en waarmee/waartegen de champ het best werkt. daar heb je meer aan.
In ook dit, op het niveau waarop 9/10 mensen hier spelen (of meer, ik ook) maak het eigenlijk geen fuck uit welke champ je speelt, met alles kun je hard winnen. Ad brand + leona botlane heb ik met een friend 8/10 games gewonnen.. met insane scores. Zolang je de champ beheerst dan is elke champ viable. ook Karma.
Die kerel die alleen maar eve speelde, beliEVE OR AFK. die was toch ook mooi 1700 elo ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Anoniem: 331512 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:57:
In ook dit, op het niveau waarop 9/10 mensen hier spelen (of meer, ik ook) maak het eigenlijk geen fuck uit welke champ je speelt, met alles kun je hard winnen.
Yup, en het gaat dan weinig uitmaken of een jungler een volle clear doet in 3:30 of 4:00, zaken die zo'n tier list meeneemt.

Counterpicking, zowel qua teamcomp als per rol heeft echter wel degelijk zin, ook op lager niveau.
Dus beter leer je idd welke jungler wat doet en baseer je daar je keuzes op dan gaan voor de top junglers uit één of andere tier list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djengizz schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:05:
[...]

Yup, en het gaat dan weinig uitmaken of een jungler een volle clear doet in 3:30 of 4:00, zaken die zo'n tier list meeneemt.

Counterpicking, zowel qua teamcomp als per rol heeft echter wel degelijk zin, ook op lager niveau.
Dus beter leer je idd welke jungler wat doet en baseer je daar je keuzes op dan gaan voor de top junglers uit één of andere tier list.
Ik doelde ook vooral op blind pick, in ranked kun je idd beter een counter pakken. Maar nog steeds, als jij met eve altijd van een naut jungle wint waarom zou je dat dan veranderen omdat er een tierlist anders zegt? eigen ervaring gaat voor imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Nazanir schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:12:
Twitch verdiend toch wel T2 of misschien zelfs wel 1. Hij is een van de weinig sterke ranged junglers, dit komt door zijn invisibilty, hij kan heel safe ganken, zich perfect positioneren en dan maar lekker schieten, hij schaalt heel hard late game, kan lastig te invanden/counterganken zijn en zijn aanwezigheid zorgt altijd voor een beetje paranoia wat lanes ten goede kan komen.
Twitch is alleen goed met soloqueue. Bij premades is het al snel: he support koop eens oracles/pinks en dan is het gedaan met Twitch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gropah schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:13:
[...]

Twitch is alleen goed met soloqueue. Bij premades is het al snel: he support koop eens oracles/pinks en dan is het gedaan met Twitch...
Valt wel mee. je kunt ook counterpinken. En top en midlane zullen nooit een oracle kopen dus nog steeds 2 lanes die te ganken zijn. Daarnaast heb je toplane en botlane aan 1 pink niet genoeg. Zodra twitch de plek ervan weet kun je er vaak omheen sneaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twitch is ook tegen premades wel goed als top of mid kan je moeilijk met een pink ward starten tenzij je graag zeker wilt weten dat je je lane verliest.
Wat het beste werkt is gewoon heel hard die twitch invaden als hij zijn buff probeert te pakken. Als dat lukt zal hij niet snel nog een probleem worden.

Vind eve trouwens helemaal niet ok in de jungle, ad is ze namelijk wel echt de slechtste hero in game imo.
Ap valt nog wel mee je scaling is gewoon goed met haar dus als je items hebt kan je de carry oneshotten.
Heb met roaming eve op 1600 elo 66% winrate over 3 games met een kda van 4.1 :P.|
Je moet wel zorgen dat je tegenstander voornamelijk single target heroes heeft. Want als ze veel aoe spells hebben ga je useless zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djengizz schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:05:
[...]
Toch denk ik dat je met de champions die op dat moment hoger in de tier list staan over het algemeen meer kans maakt om er goed mee te worden dan dat je bijvoorbeeld Karma jungle gaat leren omdat je daar toevallig goed mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Vicarious schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:38:
Toch denk ik dat je met de champions die op dat moment hoger in de tier list staan over het algemeen meer kans maakt om er goed mee te worden dan dat je bijvoorbeeld Karma jungle gaat leren omdat je daar toevallig goed mee bent.
Sure, en dat bedoel ik ook niet.

Wat ik bedoel is dat ik heel veel situaties kan bedenken dat ik liever een lagere tier jungler in mijn team heb omdat die geschikter is voor zijn taak dan één van de junglers uit de hogere tiers. In die zin betekenen die tiers niks zonder context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djengizz schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:43:
[...]

Sure, en dat bedoel ik ook niet.

Wat ik bedoel is dat ik heel veel situaties kan bedenken dat ik liever een lagere tier jungler in mijn team heb omdat die geschikter is voor zijn taak dan één van de junglers uit de hogere tiers. In die zin betekenen die tiers niks zonder context.
En daar zijn we het ook over eens. Dat wil echter niet zeggen dat die tier list TOTAAL niet nuttig is. Het geeft wel een algemeen beeld van de slagingskans van die champion in die bepaalde rol. En dat is het enige dat ik duidelijk probeer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-06 22:13
God Tier

Lee Sin, Udyr, Skarner, Dr. Mundo, Nocturne, Trundle

Tier 1

Jarvan IV, Maokai, Nautilus, Alistar, Riven, Shaco, Shyvana, Cho'Gath, Malphite, Amumu, Olaf

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik zou Amumu en Rammus terugplaatsen op God Tier op het moment.(Passive MR is huge buff voor tank junglers.) waarom zeg ik dit: dankzij de MR op Amumu en Rammus die ze nu per level krijgen zijn er voor hun hele nieuwe paden opengegaan. Zo kun je met je mummy nu makkelijker bij red starten en bandage toss op 2 pakken. Tevens kan je nu meer AP op amumu bouwen omdat je minder MR items hoeft te kopen.(tevens Athene's word voor amumu een huge item) geprobeerd op NA. Met een chalice die je nu dus nuttig uit kan bouwen heb je na de eerste blue geen blue meer nodig. Hoop dat ik te begrijpen ben. maar de scaling van amumu is op alle skills behalve E en W 1:1. en op W is 50 AP genoeg om 1% damage extra te doen per seconde van de totale health van een enemy dus amumu is makkelijker in zijn tankstopper rol te krijgen en dus ook beter opgewassen tegen de bruiser meta. 1% maximum hp dmg is huge.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
blamauci schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:09:
God Tier

Lee Sin, Udyr, Skarner, Dr. Mundo, Nocturne, Trundle

Tier 1

Jarvan IV, Maokai, Nautilus, Alistar, Riven, Shaco, Shyvana, Cho'Gath, Malphite, Amumu, Olaf

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik zou Amumu en Rammus terugplaatsen op God Tier op het moment.(Passive MR is huge buff voor tank junglers.) waarom zeg ik dit: dankzij de MR op Amumu en Rammus die ze nu per level krijgen zijn er voor hun hele nieuwe paden opengegaan. Zo kun je met je mummy nu makkelijker bij red starten en bandage toss op 2 pakken. Tevens kan je nu meer AP op amumu bouwen omdat je minder MR items hoeft te kopen.(tevens Athene's word voor amumu een huge item) geprobeerd op NA. Met een chalice die je nu dus nuttig uit kan bouwen heb je na de eerste blue geen blue meer nodig. Hoop dat ik te begrijpen ben. maar de scaling van amumu is op alle skills behalve E en W 1:1. en op W is 50 AP genoeg om 1% damage extra te doen per seconde van de totale health van een enemy dus amumu is makkelijker in zijn tankstopper rol te krijgen en dus ook beter opgewassen tegen de bruiser meta. 1% maximum hp dmg is huge.
Wat heeft magres/level te maken met het starten bij red en bandage toss op level 2?

Je weet dat rammus geen magres/level bij heeft gekregen? Hij blijft een minder sterke jungler.

Athene's op amumu wordt af te wachten, hij kan nu ook al goed zonder blue buff werken zonder manaproblemen te hebben.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Vicarious schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:44:
Dat wil echter niet zeggen dat die tier list TOTAAL niet nuttig is. Het geeft wel een algemeen beeld van de slagingskans van die champion in die bepaalde rol. En dat is het enige dat ik duidelijk probeer te maken.
Waarom ik er ook over begin is het feit dat ik veel vaker tier lists zie voor junglers dan voor de andere rollen.

Voor die rollen zijn mensen zich veel meer bewust waarom ze kiezen lijkt het wel: voor top en mid wordt vooral gekeken naar wie wat countered (of wie moeilijk te counteren is) en bot wordt er vooral gelet op synergy tussen carry en support.
Voor de jungle lijkt het vaker een kwestie van we nemen de OP jungler die niet gebanned wordt (wat overigens sterk afhankelijk is van de FOTM) en dit is imo een verkeerde manier om naar je jungler te kijken.

Dit soort tier lists draagt bij aan die gedachtegang en in plaats van te kijken naar counters en synergie (je jungler moet met alle lanes kunnen werken en krijgt met elke lane tegenstander te maken!) wordt er naar 'OP-ness' gekeken met een sterke nadruk op wat veel gespeeld wordt door de bekende junglers en individuele stats op een champ. Ik heb dan ook nog nooit een jungle tier list gezien die zijn junglers indeelt in rollen (ja, ook onder junglers kun je verschillende rollen definiëren zoals support, control en carry jungler). Dat zou iig al een heel ander lijstje worden. Bij de overige rollen is hier imo veel meer aandacht voor.

Als jij een carry jungler nodig hebt omdat je hele team al tanky is door bv de keus voor een Urgot of Gallio dan stijgt een Riven, Lee, Noc of Jax automatisch een aantal tiers boven welke full tank jungler dan ook. Zo zijn er een hele hoop nuances waar dit soort lijsten overheen walst. Om één of andere reden lijkt er voor die nuances veel meer aandacht te zijn bij de andere rollen dan bij de jungler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:31

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

philo stone en je kunt al vooruit op amumu,daarna glacial shroud en je hebt een leuke manapool.
Zie niet het nut van Athene's op amumu, frozen heart om manapool uit te bouwen en abyssal voor ap+mr + -20mr op enemies + passive = -55mr, doe je dmg genoeg mee.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
speedzor schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:12:
[...]

Wat heeft magres/level te maken met het starten bij red en bandage toss op level 2?

Je weet dat rammus geen magres/level bij heeft gekregen? Hij blijft een minder sterke jungler.

Athene's op amumu wordt af te wachten, hij kan nu ook al goed zonder blue buff werken zonder manaproblemen te hebben.
Waarom zeg ik dit speedzor(MR/level help op ganken van mages early levels heel veel. Vandaar ook Q op level 2)

Athene's is niet afwachten want ik heb het op NA gedaan en het werkt prima. alle stats zijn godlike voor amumu. frozen heart is voor mij zo'n beetje core op amumu maar nu kan je shurelyia's overslaan in situaties. of kan je abyssal overslaan.

Ik speel amumu niet meer vol tank. is leuk maar je doet 0 dmg lategame.

Ik speel liever Tanky Ap amumu. Dus Tanky Ability icm met echte Tank items.

Maargoed speedzor schiet mijn commentaar maar weer de lucht uit. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
blamauci schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:42:
[...]

Waarom zeg ik dit speedzor(MR/level help op ganken van mages early levels heel veel. Vandaar ook Q op level 2)

Athene's is niet afwachten want ik heb het op NA gedaan en het werkt prima. alle stats zijn godlike voor amumu. frozen heart is voor mij zo'n beetje core op amumu maar nu kan je shurelyia's overslaan in situaties. of kan je abyssal overslaan.

Ik speel amumu niet meer vol tank. is leuk maar je doet 0 dmg lategame.

Ik speel liever Tanky Ap amumu. Dus Tanky Ability icm met echte Tank items.
En 1.25 magic resist heeft je er vroeger van weergehouden om op level 2 te ganken?

Frozen heart is een situationeel item en geen sterke keuze om mee te beginnen. Armor en mana is leuk, maar HP is veel effectiever early game en het aura is minder efficient omdat er zo al weinig geautoattacked wordt.

Shurelias bouw je uit je philo stone, die sla je dan ook over? Dan mis je ook de early HP, de CDR en het extreem sterke aura. Ik bouw Amumu ook half tanky, half dps (Rylais rush en zo'n dingen) maar dat betekent daarom niet dat ik zo'n sterke dingen ga overslaan. Een shurelia na je rylais is een enorm sterke combinatie voor fights.

Edit: enkele dingen vergeten

Abyssal overslaan? Je bent zo sterk als aurahoer omdat je er de hele tijd tussen loopt en dit kan volhouden. Dat en het geeft ook heel sterke synergie met je passive.

Tof dat je 1 of 2 spelletjes met chalice hebt gespeeld op NA, maar overweeg eens om het afwachtend te spelen en te wachten tot je een representatief aantal games gespeeld hebt om een keuze erover te maken.
Maargoed speedzor schiet mijn commentaar maar weer de lucht uit. :'(
;w

Edit:
blamauci schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:52:
8)7 weet je...… laat maar. Mijn commentaar slaat toch nooit ergens op heb ik het idee. 8)7
Als je niet bereid bent je stellingen te verdedigen op eventuele kritiek, post dan helemaal niets. Wil je wel zo'n dingen doen, start dan een blog en zet reacties uit zodat je zeker niet in discussie moet gaan met iemand.

Ik heb je valide kritiek gegeven op enkele punten en je raakt compleet butthurt, dat hoort hier niet thuis.

[ Voor 26% gewijzigd door speedzor op 23-05-2012 22:55 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
8)7 weet je...… laat maar. Mijn commentaar slaat toch nooit ergens op heb ik het idee. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn 2 cents on amumu.
Je hebt niet per se items nodig om effectief te zijn. Als je je q R combo goed doet is je taak gedaan.
Maar hij heeft wel gigantisch goede scaling.
Dus is het lekker als je veel items hebt. In de jungle farm je meestal niet geweldig.
Ik heb hierop gevonden om gp/10 runes en 3 gp/10 items te bouwen. Daarmee heb je altijd veel gold en tot dat moment ben je toch effectief want met de skillset van amumu zijn items niet super belangrijk.

Met alleen philo echter heb je sowieso te weinig mana om snel te junglen en daarna nog te kunnen ganken.
Dus heb je 3 items waaruit je kan kiezen, FH, Roa en binnekort dus ook Athenes.
Hebben ze veel auto attackers ga je voor FH , double ap neem je athenes en een balanced team neem je roa.
Verder zou ik in principe gewoon voor 5 ap items gaan, daarmee doe je zo gigantisch veel damage dat het echt niet uitmaakt of je instant dood bent na je combo. Een defensief item is alleen handig als je daarmee een stuk langer leeft wat vaak opzichzelf niet echt het geval is.

Heb nu trouwens de meest epic feeders tot nu toe ooit in mijn team. Zit op 1:15 en ze zijn al 2x dood gegaan gebruiken beide tp revive en rammus en nunu. Dit is ranked trouwens :X
En afgelopen op 8 minuten de ene is 2-16 gegaan en de andere 0-12. Zo triest dat het grappig is.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 147715 op 23-05-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Anoniem: 147715 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:26:

Met alleen philo echter heb je sowieso te weinig mana om snel te junglen en daarna nog te kunnen ganken.
Dus heb je 3 items waaruit je kan kiezen, FH, Roa en binnekort dus ook Athenes.
Je vergeet Shurelias. Mana regeneration vervult ook de rol die je hier wilt vervullen (genoeg mana overhouden om lange tijd in het spel te zitten voor je terug moet). Combineer dit met de andere voordelen van shurelias (health regen + health) krijg je sterke early game stats en met het aura krijg je een sterk overall aura. Dat je voor RoA kiest kan ik nog inkomen omdat dit je ook sustain en max health geeft, maar dat is een alternatief pad waar wel wat bedenken bij te maken zijn.

Amumu met full AP items ga je pas vanaf een bepaald punt echt merken. Omdat hij jungled gaat het een tijdje duren voor hij deze kan verzamelen en AP items zijn over het algemeen ook redelijk duur.

Tevens geeft survivability ook extra damage, maar dan meer in de zin van "je kan langer blijven leven en dus damage doen op momenten dat je anders dood zou zijn".
Om dan een 5 item amumu als richtpunt te nemen en zeggen dat ze toch direct dood zijn lijkt me niet wenselijk.
Ik denk niet dat je hier het nut van defensieve items zo kan negeren, zoals ik al eerder zei werkt hij enorm lekker met auras en defensieve items omdat hij constant tussen de vijand loopt en daar niet snel weg te krijgen is.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

speedzor schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:47:
[...]

Amumu met full AP items ga je pas vanaf een bepaald punt echt merken. Omdat hij jungled gaat het een tijdje duren voor hij deze kan verzamelen en AP items zijn over het algemeen ook redelijk duur.

Tevens geeft survivability ook extra damage, maar dan meer in de zin van "je kan langer blijven leven en dus damage doen op momenten dat je anders dood zou zijn".
Om dan een 5 item amumu als richtpunt te nemen en zeggen dat ze toch direct dood zijn lijkt me niet wenselijk.
Ik denk niet dat je hier het nut van defensieve items zo kan negeren, zoals ik al eerder zei werkt hij enorm lekker met auras en defensieve items omdat hij constant tussen de vijand loopt en daar niet snel weg te krijgen is.
Zijn Q en R scalen gewoon 1 hoor. Dus als je een item afmaakt als een abyssal merk je dat echt wel gelijk in je damage.
Ik bedoel juist meer dat je zelf gelijk dood bent. Als je op een vol team initiate met een ap amumu kan je niet verwachten dat er veel van je overblijft. Dan maakt het echt niet uit of jij als laatste item een randuins hebt of een wota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Anoniem: 147715 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:58:
[...]

Zijn Q en R scalen gewoon 1 hoor. Dus als je een item afmaakt als een abyssal merk je dat echt wel gelijk in je damage.
Ik bedoel juist meer dat je zelf gelijk dood bent. Als je op een vol team initiate met een ap amumu kan je niet verwachten dat er veel van je overblijft. Dan maakt het echt niet uit of jij als laatste item een randuins hebt of een wota.
Waarom ga je dan niet voor een meer gebalanceerde build ipv 5 offensive - 1 defensive?
Ik bouw bijvoorbeeld mercs, rylais, shurelias als basis en dan abyssal/frozen heart/aegis/sunfire cape/randuins omen als bijkomende items, afhankelijk van wat nodig blijkt te zijn.

Op die manier heb je wel de mogelijkheid om de initiele burst te overleven, maar ga je toch ook veel damage gedaan hebben op het einde van het gevecht. Zoals jij hem speelt is dan eerder als een burst mage, en dat lijkt me niet de optimale role voor hem (al helemaal niet omdat je niet altijd direct je ult kunt doen en het gaat uitdraaien op jij die de carry wegzoned door de dreiging met je ult op te houden zodat ze niet kunnen groupen). In jouw scenario gaan ze je intussen aan flarden schieten omdat je tankiness mist en je dus een suboptimale ult gaat uitvoeren.

Ikzelf max E eerst, vanwege:
  • De passive erop
  • Het is een aoe nuke wiens CD steeds verkort wordt
  • Het helpt het meest in de jungle
Als je Q eerst maxed dan ga je het resultaat inderdaad meer merken (hogere AP ratio), maar dan ga je jezelf ook wat gimpen in de jungle en je damage wordt nog meer afhankelijk van het landen van die bandage toss.

De reden dat ik rylais als eerste echte item koop is dan ook vanwege de passive, niet de AP die erop zit.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

kom je na een dag thuis, 90 nieuwe reacties, jah daaaag, dat ga ik niet lezen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

speedzor schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 00:08:
[...]

Waarom ga je dan niet voor een meer gebalanceerde build ipv 5 offensive - 1 defensive?
Ik bouw bijvoorbeeld mercs, rylais, shurelias als basis en dan abyssal/frozen heart/aegis/sunfire cape/randuins omen als bijkomende items, afhankelijk van wat nodig blijkt te zijn.

Op die manier heb je wel de mogelijkheid om de initiele burst te overleven, maar ga je toch ook veel damage gedaan hebben op het einde van het gevecht. Zoals jij hem speelt is dan eerder als een burst mage, en dat lijkt me niet de optimale role voor hem (al helemaal niet omdat je niet altijd direct je ult kunt doen en het gaat uitdraaien op jij die de carry wegzoned door de dreiging met je ult op te houden zodat ze niet kunnen groupen). In jouw scenario gaan ze je intussen aan flarden schieten omdat je tankiness mist en je dus een suboptimale ult gaat uitvoeren.

Ikzelf max E eerst, vanwege:
  • De passive erop
  • Het is een aoe nuke wiens CD steeds verkort wordt
  • Het helpt het meest in de jungle
Als je Q eerst maxed dan ga je het resultaat inderdaad meer merken (hogere AP ratio), maar dan ga je jezelf ook wat gimpen in de jungle en je damage wordt nog meer afhankelijk van het landen van die bandage toss.

De reden dat ik rylais als eerste echte item koop is dan ook vanwege de passive, niet de AP die erop zit.
Je hoeft E niet te maxen om snel te kunnen junglen. Level 3 is genoeg als je wat ap bouwt. Daarbij zijn je ganks véél sterker met max Q . Je doet meer damage en je hebt grote kans om 2 stuns te kunnen doen ipv 1. Ook gaat je teamfighting er flink op vooruit want je kan nu wel redelijk peelen voor je ad carry wat anders niet veel soeps is met eens in de 16 seconde een stun.

Snap je opmerking over niet gelijk je ult kunnen doen niet helemaal. Wanneer je een goede kans ziet om te initiaten doe je dat en daarna ult je meteen. Met flash Q kan je ook vanaf 1600 range initiaten dat is echt wel voldoende. Als je inderdaad op het verkeerde moment erin gaat ben je dood of heb je een hele slechte ult gedaan dat moet je dus voorkomen. Mocht de tegenstander niet willen groupen dan forceer je gewoon een baron fight of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Q maxen geeft je gewoon minder dan W, je doet het voor de cooldown. Ik heb zelf niet zoveel met amumu gespeeld maar uiteindelijk werkt je passive + W heel erg goed samen, daarnaast is sneller junglen belangrijk omdat je als amumu erg snel gecounterjungled word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 00:36
Anoniem: 243552 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:06:
kom je na een dag thuis, 90 nieuwe reacties, jah daaaag, dat ga ik niet lezen xD
Korte samenvatting - wat gezeur inc. namecalling en wat boasting. En nu de laatste paar posts een leuke verhandeling over ons zielige mummytje. Met hier en daar nog een scherp woord vanuit de eerdere zeurpieterij.

On-topic:
Zelfde ryze+jungle yi. Eerst zet ik ze lekker op en heb 350 cs met 9/6/9 en ryze 12/9/25. (enemy surrender) en potje daarna verliezen we alle lanes en worden wij tweeen uitgemaakt voor noobs/deinstall etc. Echt geen pijl op te trekken. Als nu net lvl26 vind ik het heel moeilijk om in te schatten hoe ik moet spelen. Soms wordt je compleet weggespeeld door een vijand waarvan je dacht dat je juist de harde counter was. En soms denk je oh jeee. En win je met vingers in je neus. Ik ben er zeker van overtuigd dat niet alles wat vout gaat per se bij een enkele speler ligt. Misschien moeten de 'goede'spelers eens wat meer hun best doen om de 'slechtere' medespelers te laten winnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
wheez50 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 02:45:
Korte samenvatting - wat gezeur inc. namecalling en wat boasting. En nu de laatste paar posts een leuke verhandeling over ons zielige mummytje. Met hier en daar nog een scherp woord vanuit de eerdere zeurpieterij.
Serieus, WTF.

Dit topic is de afgelopen maanden afgezakt naar een kroegtopic met een niveau wat vaak nog beneden de officiële kroeg topics ligt en voor inhoud kan ik tegenwoordig zelfs nog beter naar Reddit dan hier terecht :D. Als het dan eindelijk ergens over gaat krijg je dit soort reacties:
Anoniem: 243552 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:06:
Schrijf dan lekker niks.

Kritiek op de meeste achterlijke stellingen mag niet gegeven worden want dan zijn mensen op hun pik getrapt omdat ze hun onzin moeten verdedigen. Als het eindelijk ergens over gaat is te langdradig en moet er van onderwerp veranderd worden.

Zaken als custom matches met alle bijbehorende 'maak jij em aan' en 'mag ik meedoen want ik zit in XXX zijn clan' of zaken als je laatste match die je keihard won, skinsales of die OP champ lijken hier beter ontvangen te worden dan inhoud. Ook liever oneliners zonder onderbouwing want lange tekst schijnen een aantal mensen hier moeite mee te hebben.
FYI: dit is meer off topic dan hetgeen jij boasting en namecalling noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420148

blamauci schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:09:

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik zou Amumu en Rammus terugplaatsen op God Tier op het moment.(Passive MR is huge buff voor tank junglers.) waarom zeg ik dit: dankzij de MR op Amumu en Rammus die ze nu per level krijgen zijn er voor hun hele nieuwe paden opengegaan. Zo kun je met je mummy nu makkelijker bij red starten en bandage toss op 2 pakken.
Jungle creeps doen physical damage. MR is in het begin enkel handig voor het ganken van mage lanes. En aangezien het 1.25 per level is, gaat dit niet een gigantisch verschil maken tot lategame.
Tevens kan je nu meer AP op amumu bouwen omdat je minder MR items hoeft te kopen.(tevens Athene's word voor amumu een huge item) geprobeerd op NA.
Beetje onzin. Dat kleine beetje helpt, maar ik ga er niet minder Mres items om kopen. Die 22,5 Mres (op lv18 pas!) vervangt echt niet de Mres van een Abyssal/FoN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gil-san
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-01 15:26
Nieuwe LoL champion:

Darius, the Hand of Noxus
  • Hemorrhage (Passive) - Darius aims his attacks strategically, causing his target to bleed. This effect stacks up to five times.
  • Decimate - Darius swings his axe in a wide circle. Enemies struck by the blade take more damage than those struck by the shaft.
  • Crippling Strike - Darius's next attack severs a crucial artery. As the target bleeds out, their movement and attack speeds are slowed. Crippling Strike's cooldown is lower the more bloodied the target.
  • Apprehend - Darius hones his axe, granting him passive armor penetration. When activated, Darius sweeps up his enemies with his axe's hook and pulls them to him.
  • Noxian Guillotine (Ultimate) - Darius leaps to an enemy Champion and strikes a lethal blow, dealing true damage. This damage increases for each stack of Hemorrhage on the target. If Noxian Guillotine is a killing blow, its cooldown is refreshed.
Ik zie gratis penta kills aankomen met zijn ultimate.... Hopelijk wordt dit generft.

Bron: LoL site

[ Voor 3% gewijzigd door Gil-san op 24-05-2012 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gil-san schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:43:

Ik zie gratis penta kills aankomen met zijn ultimate.... Hopelijk wordt dit generft.

Bron: LoL site
Is al eerder gepost. En het zal wel meevallen. Het refreshen/verminderen van een cooldown maakt een champ niet OP. (Ez, Skarner, Master Yi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Anoniem: 420148 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:49:
[...]

Is al eerder gepost. En het zal wel meevallen. Het refreshen/verminderen van een cooldown maakt een champ niet OP. (Ez, Skarner, Master Yi)
Dan heb je Bob's Pentakill nog niet gezien :P
djengizz schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 07:53:
[...]

Serieus, WTF.

Dit topic is de afgelopen maanden afgezakt naar een kroegtopic met een niveau wat vaak nog beneden de officiële kroeg topics ligt en voor inhoud kan ik tegenwoordig zelfs nog beter naar Reddit dan hier terecht :D. Als het dan eindelijk ergens over gaat krijg je dit soort reacties:

[...]

Schrijf dan lekker niks.

Kritiek op de meeste achterlijke stellingen mag niet gegeven worden want dan zijn mensen op hun pik getrapt omdat ze hun onzin moeten verdedigen. Als het eindelijk ergens over gaat is te langdradig en moet er van onderwerp veranderd worden.

Zaken als custom matches met alle bijbehorende 'maak jij em aan' en 'mag ik meedoen want ik zit in XXX zijn clan' of zaken als je laatste match die je keihard won, skinsales of die OP champ lijken hier beter ontvangen te worden dan inhoud. Ook liever oneliners zonder onderbouwing want lange tekst schijnen een aantal mensen hier moeite mee te hebben.

[...]

FYI: dit is meer off topic dan hetgeen jij boasting en namecalling noemt.
Daarom promote ik steeds vaker de slowchat op de website: http://www.fakegaming.eu/GoT/index.php?act=chat

Ik gebruik screens van matches die ik keihard win vaak als punt om een discussie over de champ of build te beginnen en dat gaat aardig af :)

Om dan toch nog de goede lange posts te kunnen bewaren heb ik het Artikel systeem geschreven op de site waar we informatieve artikelen kunnen aanmaken, als meer mensen hier gebruik van maken hebben we een schatkist van informatie :)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 420148 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:49:
[...]

Ik heb Dyrus gister ermee zien spelen en het viel inderdaad reuze mee. Ik heb hem alleen een keer een doublekill zien maken met die ultimate, maar die had hij ook zonder die ult wel gemaakt. In de praktijk zul je zien dat het niet heel vaak voorkomt dat je precies in de ideale positie komt om met je ult iemand af te kunnen maken en het vervolgens nog een keer kan doen bij iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393960

als iemand een potje wilt spelen met mij add Killer Chrisiyyi kheb veel ervaring 1200 wins ongv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458729

Ik heb Guardsman Bob ze pentakill zien maken.
Zat toevallig ze stream te kijken en toen maakte hij de pentakill met darius.
Ik vind die Darius wel echt OP. Hij stond endgame gewoon 22/4 ofzo.
Ik denk dat ie wel generft wordt vooral ze ultimate denk ik.
Maar het is opzich ook wel een goeie toplaner.

Volgens mij is bob de eerste die pentakill heeft gemaakt met darius. xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 00:34
Anoniem: 458729 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:17:

Je ziet heel vaak dat een nieuwe champ in het begin "OP" is omdat mensen er nog niet mee overweg kunnen. Zodra de meesten zijn skillset een beetje doorhebben valt het weer af. Stel je voor dat je tegen een Morgana zou spelen zonder dat je wist wat haar skillset was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

^^ dat dus. Je kunt op zijn vroegst pas over een week bepalen of een champion OP is (uitzonderingen daargelaten, zoals de introductie van Xin). Mensen weten gewoon nog niet goed hoe ze tegen hem moeten spelen, big deal. Dat vlakt vanzelf wel uit :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 11:12
Anoniem: 458729 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:17:

Je bent vergeten dat hij een ~2k elo EUW speler is en een normal match op NA speelde. Hij zat dus niet tegen mensen van zijn eigen kaliber te spelen. Bovendien was hij fed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verder, zonder opnieuw op het specifieke geval in te gaan:

Dit is primair (en eigenlijk echt alleen) een discussieforum. Ik snap dat het nogal eens verward wordt met chatbox, shoutbox, MSN, of bruine kroeg; maar nee het is een forum. Dat betekent dat als je hier iets zegt, mensen op jou kunnen reageren. Als je iets inhoudelijk fouts/onhandigs meldt, of iets waar wat op aan te merken is, dan is de kans dat er iets van gezegd wordt behoorlijk groot.

Gebeurt dat dan? Ga niet miepen en de gebeten hond uithangen en erken gewoon dat je fout zat, of kom met tegenargumenten. Discussie. Wat ik niet wil zien is, nou ja, dat is hopelijk inmiddels wel duidelijk. Ik blijf hier niet voor waarschuwen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

League of Legends is pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jt1

Jt1

Ik denk dat Darius in dezelfde categorie als Pantheon komt, je moet early game het verschil maken en gefeed raken anders zwakt hij lategame af. Zijn ult lijkt gruwelijk op papier maar ben benieuwd hoe hij in de praktijk werkt. Lijkt me redelijk lastig om die stacks omhoog te houden. Je zult een goede CC tank moeten hebben aka maokai, galio, amumu oid.

Iemand die toevallig de sale van morgen weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elke champ wordt wel een penta mee gemaakt op de eerste dag. Belangrijk is om niet te vergeten dat mensen nog geen counters hebben bedacht en weinig over hem weten in het algemeen.

Penta != OP. Heb in m'n eerste Hecarim game ook een quadra gepakt, vindt hem nou niet echt OP ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je niks nuttigs te melden hebt doe het dan ook gewoon niet. Je moet niet posten om wat te posten, je moet posten om wat te willen delen, en dit voegt vrij weinig toe.

En inderdaad heel veel champions worden in het begin gelijk als OP geclassificeerd maar blijkt uiteindelijk redelijk mee te vallen. Hoewel de skillset op zich een aardig potje: too stronk over komt denk ik niet dat dit daadwerkelijk gelijk als OP neergeschreven mag worden. Maar het zal zich vanzelf allemaal wel uitwijzen. Ik wil 'm in ieder geval verdomt graag hebben, dus denk dat ik maar weer eens wat RP puntjes ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 420148 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:02:
[...]

Elke champ wordt wel een penta mee gemaakt op de eerste dag. Belangrijk is om niet te vergeten dat mensen nog geen counters hebben bedacht en weinig over hem weten in het algemeen.

Penta != OP. Heb in m'n eerste Hecarim game ook een quadra gepakt, vindt hem nou niet echt OP ofzo.
Haha Hecarim is alles behalve OP. In het begin ging ik wel aardig met hem omdat mensen hem nog niet kenden, maar uiteindelijk is het een niet supersnelle jungler die vrij squishy is en voor zijn squishyness weinig damage heeft. Matige champ dus imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 23:18
Nog steeds zijn er champions die al een lange tijd uit zien, die nooit OP genoemd zijn maar gewoon niet gespeeld worden.
WingsofDeathX zei al in zijn vlog dat hij voli wou spelen in zijn tournament. Omdat niemand hem kent. Als jij een champ kent en goed onder de knie hebt dan kan je er hoog in elo mee komen. Denk bijvoorbeeld aan WW Tabz die een hele hoge winrate heeft met fizz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vicarious schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:03:
[...]

Haha Hecarim is alles behalve OP. In het begin ging ik wel aardig met hem omdat mensen hem nog niet kenden, maar uiteindelijk is het een niet supersnelle jungler die vrij squishy is en voor zijn squishyness weinig damage heeft. Matige champ dus imo.
Precies. Toch durf ik wel te wedden dat er de eerste paar dagen pentas mee zijn gemaakt, als ik al zo gemakkelijk een quadra kon scoren omdat mijn tegenstanders nou niet precies wisten wat ik kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-06 16:01
vroeger ging ik altijd via lol-europe.com naar LoL is de link verandeerd?

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xzito schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:06:
Ask google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xzito schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:06:
Met (nog niet eens) een beetje moeite had je zelf ook kunnen uitzoeken dat dit al jaren (euw.)leagueoflegends.com is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-06 10:08
Anoniem: 420148 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:02:
[...]

Champions zijn niet OP maar moeilijk te killen, of moeilijk te counteren ;)

Keek gisteren naar de stream van Tsm Aphormite (of hoe je die naam ook spelt :X)
Daar hadden ze die patch al doorgevoerd, wat een verbetering zag er enorm goed uit! d:)b
Hij speelde met ashe en die ziet er nu helemaal beestig uit *;

Maar die darius, speelde ook mee in het andere team, viel reuze mee snel down etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rendiertje schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:08:
[...]

Er zijn wel OP champions geweest. Release Kog'Maw, Orianna, Vlad, Jax en Xin Zhao waren te ziekelijk sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420148 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:12:
[...]

Er zijn wel OP champions geweest. Release Kog'Maw, Orianna, Vlad, Jax en Xin Zhao waren te ziekelijk sterk.
Release Graves, MF, Vayne,Rumble, Yorick na zijn 1e buffs, Corki toen hij nog stealth kon detecten met zijn Q, reworked Sivir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 147715 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:16:
[...]

Release Graves, MF, Vayne,Rumble, Yorick na zijn 1e buffs, Corki toen hij nog stealth kon detecten met zijn Q, reworked Sivir
Ryze vlak na zijn rework, release leblanc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Mmh, mijn uitspraak was toch is te zie ik :)

Maar alle champs zijn nu wel een stuk dichter naar me kaar toe gezet dus qua dat ziet er weer goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rendiertje schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:08:
[...]
Iedere, maar dan ook iedere champ in de game heeft zo zijn eigen zwaktes en dus ook zijn eigen counters. Dus moeilijk te counteren is niemand, zolang je maar de juiste counter neemt. Als je een verkeerde champ gebruikt ja dan is ie ineens moeilijk te counteren ja.

En imo is ook geen enkele champ in de game echt "moeilijk" te killen. Nogmaals iedere champ heeft z'n eigen zwaktes en sterktes, zijn eigen counters en met de juiste counterpicks en builds is iedere champ goed down te krijgen.

Bovendien waren er inderdaad bepaalde releases die overduidelijk OP waren, Xin is toch wel het bekendste voorbeeld imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mwa Lord-Ronddraai, die waren te sterk, maar ik vond ze niet echt OP in de letterlijke zin. OP zie ik echt als gamebreaking champions, waarmee zelfs een eenarmige blinde aap nog pentakills mee kan halen. Xin is daar het allerbeste voorbeeld van (ik ben toen gestopt met spelen, totdat hij gefixt werd) en Vlad deed ook een goede poging.

Er zijn veel champs geweest die te sterk waren, hetzij door het verloop van tijd of door teveel kleine buffs. En dan te moeilijk door lastig te counteren of teveel damage. :) Een beetje wat pcartigny zegt dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 24-05-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cloud schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:20:
Mwa Lord-Ronddraai, die waren te sterk, maar ik vond ze niet echt OP in de letterlijke zin. OP zie ik echt als gamebreaking champions, waarmee zelfs een eenarmige blinde aap nog pentakills mee kan halen. Xin is daar het allerbeste voorbeeld van (ik ben toen gestopt met spelen, totdat hij gefixt werd) en Vlad deed ook een goede poging.

Er zijn veel champs geweest die te sterk waren, hetzij door het verloop van tijd of door teveel kleine buffs. En dan te moeilijk door lastig te counteren of teveel damage. :) Een beetje wat pcartigny zegt dus.
Je hebt opzich wel gelijk. Maar de counterplay met bijvoorbeeld de carries die ik noem was er niet echt imo.
Dat waren gewoon duidelijk de sterkste champs van die categorie. Bij Mf weet ik nog wel dat ik uberhaupt geen carries speelde tot dan en vervolgens met haar elk potje won gewoon omdat ze zoveel damage deed en die ultimate nog veel groter was en meer damage ded dan nu.
En corki die wards kon zien en vernietigen is imo gewoon gamebreaking.
Release xin was waarschijnlijk ook wel aan te pakken door zijn lane te campen of met een champ als malph een thornmail te rushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medidem
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01-2023
Begin deze maand ben ik begonnen met LoL, en wat een gaaf spel. Op dit moment ben ik nog maar lvl 12 (met 13 PvP wins, voornamelijk als Nasus), maar het spel bevalt me erg goed. Elk potje is anders maar er is tegelijkertijd wel een vaste structuur (die ik langzaam aan steeds beter in beeld begin te krijgen).

Het is wel een spel waar je als newbie te veel informatie krijgt - om eerlijk te zijn ken ik nog niet een kwart van de champions en ik weet maar van een paar hoe ze het gevaarlijkst zijn. En dan heb je ook nog de items en runes. En nog eens de termen/afkortingen die denk ik specifiek voor dit type spel zijn (zoals carry, jungler etc.)

Gisteren een geweldig potje gespeeld waar beide teams op en neer gingen. Bij ons ging de eerste inhibitor neer maar uiteindelijk wel gewonnen. Ook, eigenlijk voor het eerst, bij een speler gezeten (een Ashe) die niet alleen maar zeikte op de anderen maar echt coachte (aangeven wanneer terugvallen, wanneer pushen, wanneer draak etc.) Een uitzondering, de meeste mensen lijken enkel te kunnen zeuren tegen anderen, zeggen helemaal niets of zeggen dingen waarvan ik vermoed dat het alleen hun eigen belang dient. En vooral dat gezeur over ks begrijp ik weinig van. Het is toch belangrijker de tegenstander 100% zeker dood te hebben dan voor 90% zekerheid de kill aan de 'juiste'(?) persoon te geven volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Medidem schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:34:
Begin deze maand ben ik begonnen met LoL, en wat een gaaf spel. Op dit moment ben ik nog maar lvl 12 (met 13 PvP wins, voornamelijk als Nasus), maar het spel bevalt me erg goed. Elk potje is anders maar er is tegelijkertijd wel een vaste structuur (die ik langzaam aan steeds beter in beeld begin te krijgen).

Het is wel een spel waar je als newbie te veel informatie krijgt - om eerlijk te zijn ken ik nog niet een kwart van de champions en ik weet maar van een paar hoe ze het gevaarlijkst zijn. En dan heb je ook nog de items en runes. En nog eens de termen/afkortingen die denk ik specifiek voor dit type spel zijn (zoals carry, jungler etc.)

Gisteren een geweldig potje gespeeld waar beide teams op en neer gingen. Bij ons ging de eerste inhibitor neer maar uiteindelijk wel gewonnen. Ook, eigenlijk voor het eerst, bij een speler gezeten (een Ashe) die niet alleen maar zeikte op de anderen maar echt coachte (aangeven wanneer terugvallen, wanneer pushen, wanneer draak etc.) Een uitzondering, de meeste mensen lijken enkel te kunnen zeuren tegen anderen, zeggen helemaal niets of zeggen dingen waarvan ik vermoed dat het alleen hun eigen belang dient. En vooral dat gezeur over ks begrijp ik weinig van. Het is toch belangrijker de tegenstander 100% zeker dood te hebben dan voor 90% zekerheid de kill aan de 'juiste'(?) persoon te geven volgens mij.
Eigenlijk zou de tutorial flink uitgebreid moeten worden. Runes zou ik me tot lvl 20, wanneer je tier 3 runes kan kopen, voorlopig niet aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Zelf heb ik de Release van Xin niet mee gemaakt...
Wel veel gehoord dat hij OP was en dergelijk heb hem ook gekocht maar vind hem nu maar een beetje mauh...

Je moet echt feeded raken wil je echt wat kunnen, of junglen maar ook daar zijn andere (betere) champs voor dus is hij wel ernstig generfed zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jt1

Jt1

Jt1 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:01:
Ik denk dat Darius in dezelfde categorie als Pantheon komt, je moet early game het verschil maken en gefeed raken anders zwakt hij lategame af. Zijn ult lijkt gruwelijk op papier maar ben benieuwd hoe hij in de praktijk werkt. Lijkt me redelijk lastig om die stacks omhoog te houden. Je zult een goede CC tank moeten hebben aka maokai, galio, amumu oid.

Iemand die toevallig de sale van morgen weet?
Patch is live hoorde ik. Al mensen met eerste impressies/ ervaringen? Zelf zit ik op stage helaas, mja moet ook gebeuren. Vanavond ben ik van 6 tot 9 beschikbaar voor een potje, normal, ranked, custom..

Gisteren zowaar 2 goede potjes gehad: Eerste potje gecarried met alistar support :P, we hadden een random pick (cassio bot, hadden dus 2 ap's) in het team omdat iemand afk was tijdens champ select en eerste 5 minuten. Dus ik ging voor tanky build en kreeg zowaar complimenten aan het eind van de game. tweede potje speelde ik echt als een natte krant.. wauw al lang niet meer met irelia gespeeld maar tegen cho verneukte ik het wel hard -,- 1-4.. hou maar op.. Gelukkig end game nog iets bijgetrokken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gil-san
Ik herinner me de release van Ezreal ook nog wel. Ezreal was voor een lange tijd zeer OP en heeft heel wat nerfs meegemaakt totdat hij een beetje gebalanced was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Gil-san schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:47:
Ik herinner me de release van Ezreal ook nog wel. Ezreal was voor een lange tijd zeer OP en heeft heel wat nerfs meegemaakt totdat hij een beetje gebalanced was.
Ik vind ezreal nog steeds een beetje van het gewoon een gratis flash, net zoals kassadin en ahri behoorlijk irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rendiertje schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:49:
[...]

Ik vind ezreal nog steeds een beetje van het gewoon een gratis flash, net zoals kassadin en ahri behoorlijk irritant...
Een flash/dash maakt het OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar alles op Ezreal is en blijft skillshots. Dus veel blijven bewegen helpt al een hoop, daarbij kan 1 skill niet voorbij minions dus achter minions blijven scheelt ook al een hoop. Als je 'm alles laat raken, ja dan gaat het hard bij Ezreal. Zelf nog nooit gespeeld, wil hem nog wel toevoegen aan mn collectie ergens binnenkort.

@Rudy, dat zegt ie niet. Hij zegt dat ie het behoorlijk irritant vind. Nog altijd een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Nee, dat staat er niet, een dash is niet heel erg, net zoals assasin style zoals talon en katarina bijvoorbeeld die moeten vision hebben hun actie's uit te voeren...
Ezreal kan gewoon flashen eens in zoveel seconden wat hem heel irritant maakt om te killen, zelfde als Kassadin en Ahri..

Edit: een dash kan ook zonder vision maar die kunnen niet allemaal door muren heen toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Rendiertje op 24-05-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gil-san
Rendiertje schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:49:
Daar ben ik het wel mee eens. Champs met een "gratis" flash + nog een flash zijn zeer moeilijk te ganken. Voor dit soort champs heb je veel hard CC nodig om succesvol te ganken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rendiertje schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:53:
[...]

Nee, dat staat er niet, een dash is niet heel erg, net zoals assasin style zoals talon en katarina bijvoorbeeld die moeten vision hebben hun actie's uit te voeren...
Ezreal kan gewoon flashen eens in zoveel seconden wat hem heel irritant maakt om te killen, zelfde als Kassadin en Ahri..
dat maakt eht samen met Tristana mijn favoriete AD carry. Ik speel vrijwel nooit AD carries en ben er dus vrij slecht in, met name qua positionering. Die flash of jump is dan wel erg prettig om te zorgen dat je buiten focus komt en weer op afstand kan gaan knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jungle alistar is he solution for anything even for double flashers WOMBO COMBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grappige is dat die jump van Tristana geld als een dash. Je kan dus gewoon midden in je jump uit de lucht gepulled worden door blitz of naut, gestunned worden, of wat dan auk. Daar vergis ik me af en toe ook nog wel eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 147715 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:31:
[...]

Release xin was waarschijnlijk ook wel aan te pakken door zijn lane te campen of met een champ als malph een thornmail te rushen.
Campen was de enige mogelijkheid inderdaad, je moest sowieso outnumbered tegen hem staan. Dus 2v1 of 3v2; maar zelfs dan was het lastig en je bracht daarmee een flink nadeel naar je andere lanes.

Over Ezreal: hij is inderdaad sterk, maar alleen als je ermee om kunt gaan. High skill, high reward, type champion dus. :) Die gratis flash wordt vaak gezien als reden om hem te sterk te noemen; maar dat valt wel mee. Je kunt die skill gewoon baiten net als je met Morgana's black shield zou doen. Ezreal is vrij squichy en als hij zijn miniflash niet heeft, heeft hij niets meer om in te brengen.

Ik geef wel toe dat tegen tegenstanders die niet goed weten hoe ze ermee om moeten gaan, je best sterk bent. Heb hem een lange tijd als AD carry gespeeld en dat ging me doorgaans heel goed af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mag ik vragen wat jullie spelen? ik speel jungle alistar, anivia/brand mid,wukong/riven top mf/ez bot janna/ali supp speel andere champs ook redelijk maar deze speel ik het best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:53
Anoniem: 393960 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:56:
jungle alistar is he solution for anything even for double flashers WOMBO COMBO
Het viel me wel op dat ali gewoon compleet mistte in die jungle tier list. Is mijn main jungler namelijk. Cleartijden zijn niet razend. Maar de ganks zijn vanaf lvl 2 met je combo gewoon killing als je hem goed uitvoert. Zodra je je ult hebt kun je ook prima gaan towerdiven. Lategame bouw ik hem door naar een tank.

Champ list edit:
Alistar: Jungle of support
Warwick: Jungle of top
Nasus: Top
Teemo: Top of bot
Sona: Support
Jarvan: Top

Hiernaast speel ik nog wat andere champs. Maar het liefst deze hierboven.

[ Voor 16% gewijzigd door Craven op 24-05-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Craven schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:02:
[...]

Het viel me wel op dat ali gewoon compleet mistte in die jungle tier list. Is mijn main jungler namelijk. Cleartijden zijn niet razend. Maar de ganks zijn vanaf lvl 2 met je combo gewoon killing als je hem goed uitvoert. Zodra je je ult hebt kun je ook prima gaan towerdiven. Lategame bouw ik hem door naar een tank.
yup hard pull blue en je hebt 90% kans op FB mid/top/bot als je goede team maten heb die opletten

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 393960 op 24-05-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gil-san
Craven schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:02:
Ik weet niet waar jij de tier lijst bekijkt maar ik zie heb toch gewoon er tussen staan:

Tier 1 – Lee Sin, Udyr, Dr. Mundo, Skarner, Nocturne, Jarvan IV, Maokai, Nautilus, Trundle, Alistar, Riven, Shyvana, Shaco, Malphite, Amumu, Cho`Gath, Olaf

Bron: Reign of Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies, tier 1 zelfs! En dat is puur omdat zijn clear niet super is, maar zijn ganks zijn wel heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep1c
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04 22:42
Nu we het toch hebben over OP hero's de meest OP hero vind ik toch echt Fizz met zn: "ik doe een jump en doe jou dmg maar mij kan je niet targetten of raken WOOP" en doet zieke dmg als die op AP is gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ep1c schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:06:
Nu we het toch hebben over OP hero's de meest OP hero vind ik toch echt Fizz met zn: "ik doe een jump en doe jou dmg maar mij kan je niet targetten of raken WOOP" en doet zieke dmg als die op AP is gebouwd.
take ryze en fizz is weg easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393960 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:03:
[...]

yup hard pull blue en je hebt 90% kans op FB mid/top/bot als je goede team maten heb die opletten
Als je alistar bij het enemy team zit en je zit topside van de map val ik de creeps niet eens aan tot 2:40 ofzo tenzij ik alistar mid zie. Laat de support ook meestal zijn wraiths warden. Zodat als je hem daar niet ziet je weet dat hij nog steeds aan het ganken is.
Vind jungle alistar zeker heel goed maar als hij zijn lanes niet snowballt ga je er hard af omdat hij vrijwel geen damage heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is net al gezegd, er is geen OP hero. Ook fizz niet.
Iedere champ heeft counters ook Fizz. Alles met een clickable vorm van CC houd Fizz al easy op afstand.
Je gaat je attacks toch ook niet wasten als ie op z'n stick zit.. bovendien als je nadenkt ga je ook niet onder 'm staan als ie erop zit want dan vang je nog damage als ie eraf komt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
valt reuze reuze mee, zit enorme lange cd op...
Als je er dan voor gaat MOET je de tegenstanders neer bursten zoniet ben je de sjaak..

Zonder je E ben je zo neer omdat fizz behoorlijki squizy is...
En pre level 6 is een niet chill met fizz...
Pagina: 1 ... 26 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.