[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.465 views

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11 13:28

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:50:
[...]

Goeie kans dat je dan tegen mij moet O-)

[...]

"Buying long sword as Ashe and wondering what key it is to switch weapons."
"I thought that being a feeder was a good thing, and i was happy when they called me that"
"I use to build thornmail on everyone "Damage reflection? HOLY SHIT THIS ITEM IS GOD"
"I pressed "d" to dance when enemy sayd it"
"I skipped the tutorial because my friend told me he could teach me a lot better and when i got into lane and the minions came , he tricked me and screamed for me to run away from the minions. I had a panic moment and ran all the way to base."
"WHAT ARE THOSE LITTLE MONSTERS DOING HERE?"
die laatste daar moest ik wel om lachen ;) geniaal 8)

O.R.C. Black Bulls Rugby

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:47:
Galio of mordekaiser kan je wel mid zetten als tank. Maar ik snap je punt. Het komt ook vaak voor dat ik in ranked zit met een team dat dit niet door heeft. Slechts 1 offtank in de jungle. Dat we early domineren, maar mid/late verliezen snappen ze dan weer niet.
Geven ze altijd de focus de schuld. Terwijl carrys nou niet veel damage kunnen doen als ze achterna gezeten worden door de enemy bruisers ;-)
Mordekaiser is een anti-carry en zeer high dps bruiser.
Mordekaiser met wota/lichbane/deathcap heeft zeer goede sustain en insane damage output.

Ik snap het hele 'tank' gehalte dan ook niet echt? Mordekaier heeft sustain door damage te doen en <level 6 is mordekaiser erg squishy.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-11 14:30

Snappie88

Mr. Hollywood

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:13:
Lekker om te zien hoeveel actiefe spelers er zijn voor lol, ben nu druk :P maar zal binnekort effe alles doornemen :)
Vanaf volgende week verwacht ik dat het hier rustiger zal zijn ;)

Daarnaast zijn wij Tweakers allemaal goede vrienden van elkaar, je hoeft dus niet iedere post te eindigen met 'Greetz' :)
Nutral schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:31:
bijna een penta kill gehaald laatste game :( de laatste ryze killde mij nog, dus ik moest het maar doen met een triple + quadra.
Ik had gisteravond mijn tweede penta *O* Helaas wel (net als de eerste) een delayed...

Met Caitlyn een beetje aan zitten klooien, en eigenlijk ook niet de volledige aandacht bij het spel. Wel leuk dat je met de range van Cait dus gewoon op afstand heerlijk kan poken. Uiteindelijk dus bij Baron alles naar de klote geschoten en meteen maar het spel afgemaakt. Heerlijk, want Soraka zat earlygame nog te ragen op mij.

Surfin' paradise!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:39:
[...]

Volgens een ge-oefend ad speler waar ik gisteren mee speelde is hij heel sterk, maar echt worthless als je dichtbij kan komen. Hetgeen je wel kan zeggen van elke ad carry, maar bij hem zou het extreem zijn.
Z'n Stacks of Blight hebben een skill nodig om te proccen, en dat is heel onhandig. Je moet je healing debuff/slow gebruiken terwijl de tegenstanders misschien wel stil staat en niet laag HP genoeg is om zijn Support Heal te laten gebruiken of je moet een zwakke Q gebruiken, waarbij de tegenstander nog lekker 2 auto-attacks op je gooit. Vooral lategame is het steeds minder voordelig Stacks te consumeren. (waarom een paar seconden verspillen aan een skillshot als je gewoon nog 2 autoattacks kan doen voor 600-900 damage?)

En inderdaad, in-your-face situaties leiden bijna altijd tot een zekere dood. Hij is niet bepaald snel en heeft behalve een ulti geen manier om veel afstand te maken tussen zichzelf en de vijand. (nee, E is best een weak Slow en helpt niets als je zelf al slowed bent)

Verwijderd

Snappie88 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:11:
[...]

Vanaf volgende week verwacht ik dat het hier rustiger zal zijn ;)

Daarnaast zijn wij Tweakers allemaal goede vrienden van elkaar, je hoeft dus niet iedere post te eindigen met 'Greetz' :)

[...]

Ik had gisteravond mijn tweede penta *O* Helaas wel (net als de eerste) een delayed...

Met Caitlyn een beetje aan zitten klooien, en eigenlijk ook niet de volledige aandacht bij het spel. Wel leuk dat je met de range van Cait dus gewoon op afstand heerlijk kan poken. Uiteindelijk dus bij Baron alles naar de klote geschoten en meteen maar het spel afgemaakt. Heerlijk, want Soraka zat earlygame nog te ragen op mij.
Hahaha dat komt me zo bekend voor!
Gisteren een potje met een lvl 15 maat van mij gespeeld, ik wilde obviously die nieuwe champ een paar flinke tries geven en dus ook die game de nieuwe champ. Kwam dus met een low lvl alistair support op mijn lane die binnen de kortste keren mij flink aan het uitschelden was omdat ik de minions aan het killen was en niet concentreerde op champion kills. Wards had hij ook nog nooit van gehoord, en ondanks dat ik dus de hele tijd al bezig was met in de gaten houden of ik gegankt kon worden, niet al te ver pushen etc. gaf ik uiteindeljik toch nog de FB weg aan een gank van lvl 6 ww. Antwoord daarop was dan wel weer een double kill toen ik terug kwam in de lane. Nja zo raged op een begeven moment top vladimir ook nog eens op mij omdat ik zogenaamd m'n lane aan het verliezen was. (want ja, je staat onder je eigen turret te farmen omdat de tegenstander pusht als een debiel dus moet je wel slecht zijn).

Rond 35-40 minuten gaat enemy team Baron doen, wij dus met 4 man de teamfight aan, ik zet ze gelijk vast met m'n ulti aangezien ze zo lekker dicht op elkaar stonden, drop hun carry instant en pak er nog 3 bij. Uiteindelijk komt Ahri low health weg, gelukkig had ik dat al in de gaten en zat ik vrij dicht achter haar waardoor ik met een mooie long range Q shot haar ook nog even de dood in knalde. Helaas kreeg ik geen Penta kill te horen maar Quadra + Ace.. spijtig! Was een leuke geweest.

Toen werden Vlad en Alistair wel rustig, en gingen ze maar ragen op onze mid dat ie slecht was blablabla. (toevallig die maat van me, die het opzich nog wel redelijk deed met karthus mid, maar nou niet echt denderend nee) spijtig genoeg vonden sommige het een strak plan solo te gaan lopen terwijl de enemy team hele tijd met 5 liep en verloren we alsnog. Maar die delayed penta was wel lachen.

Verwijderd

Snappie88 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:11:
[...]

Als het in de chat/aftermath niet als penta staat gemarkeerd is het ook geen penta, maar een ace. Een penta heeft als voorwaarde dat er tussen elke kill maar (8? geloof ik) seconden zitten. Volgens jouw verhaal heb je dus tot op heden nog geen pentakill gescoord.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 11:19 ]

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
schaapiej schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:47:
Wat denken jullie van een on-hit build op Varus?
Iets in de richting van; Sorc shoes, Malady, Wits End, Madreds, Frozen Mallet.. samen met zijn W-skill lijkt me dit toch aardige damage doen?
Is het het niet waard.
Door zijn hoge CD's zul je in veel gevallen de blight stacks die je opbouwt niet kunnen gebruiken. Op Varus wordt het een soort van slechtere versie van onhit Kog (die ook al verliest van een standaard AD Kog). Standaard AD build doet veel meer damage. Onhit geeft veel te veel crit en AD damage op en gimped zijn Q en E die Varus juist sterk maken.

En over de tank discussie: je hebt geen tank nodig in je team.
Wat je nodig hebt in elk team is een initiator die niet meteen sterft, peel, CC en zoning.
Wel allemaal eigenschappen die je vaak vind in een tank of een tanky dps. Aangezien een mordekaiser dit allemaal mist beschouw ik hem ook niet echt als tank.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:17:
[...]

Z'n Stacks of Blight hebben een skill nodig om te proccen, en dat is heel onhandig. Je moet je healing debuff/slow gebruiken terwijl de tegenstanders misschien wel stil staat en niet laag HP genoeg is om zijn Support Heal te laten gebruiken of je moet een zwakke Q gebruiken, waarbij de tegenstander nog lekker 2 auto-attacks op je gooit. Vooral lategame is het steeds minder voordelig Stacks te consumeren. (waarom een paar seconden verspillen aan een skillshot als je gewoon nog 2 autoattacks kan doen voor 600-900 damage?)

En inderdaad, in-your-face situaties leiden bijna altijd tot een zekere dood. Hij is niet bepaald snel en heeft behalve een ulti geen manier om veel afstand te maken tussen zichzelf en de vijand. (nee, E is best een weak Slow en helpt niets als je zelf al slowed bent)
Je hebt ook maar weinig mogelijkheden om die stacks te proccen of je moet op de volgende manier te werk gaan:

3 stacks -> E
3 stacks -> weak Q
3 stacks -> ult

ik zeg maar even wat, volgorde doet er even niet toe. Dat zou de optimale damage geven aangezien je dan 3x je W consumed. Want die cooldowns van z'n abilities zijn gewoon echt insane.

Dichtbij ben je inderdaad altijd fucked.

Ik vind hem gewoon niet denderend overkomen. Had er meer van verwacht. In vergelijkbare situaties vind ik een Tristana / Ashe / Caitlyn beter presteren op de een of andere manier.

Verwijderd

Varus zijn passive maakt hem weer interresant. Een duidelijke pentakill mogelijke champ, zeker als je snel een IE / zeal (PD) hebt en een snelle kill kunt pakken in een teamfight.

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Je zegt dat je geen tank nodig hebt in je team en dan beschrijf je en tank en geef je toe dat dit vaak een tank is ? :p

Niet snel dood, initiaten en wat cd zijn zoals je zegt meestal tank eigenschappen.
Vroeger werd er meestal met 1 tank gespeeld en dit is dan gestopt eigenlijk. Daarna zag je vaker 2 offtanks in het team waarvan 1 met cc damage soakte en 1 de bruisen rol op zich nam en de enemy carriers wegjoeg.

Maar het blijft zoals net gezegd dat je het wel nodig hebt of late game verliest.
Dit is niet altijd het geval omdat je veel slechte enemy teams hebt ook. Maar tegen een deftig team verlies je omdat je carries uit de teamfight gepusht worden.
Met garen speel ik zo agressief op de carries dat je zonder cc tank om me weg te houden je verliest.
Je melee champ wordt snel gekilled door men team waarna ik de carrie afmaak. Schitterende manier van spelen :).
Nadeel is dat ik weg ben van men team en geen cc heb om te beschermen dus een 2de offtank of wat cc is wel nodig dan

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:25:
Varus zijn passive maakt hem weer interresant. Een duidelijke pentakill mogelijke champ, zeker als je snel een IE / zeal (PD) hebt en een snelle kill kunt pakken in een teamfight.
Als dat het enigste is wat hem echt interessant maakt ben je er wel snel op uitgekeken lijkt me.
Je kunt gewoon die W stacks bijna niet proccen of je moet op de bovengenoemde manier gaan werken. Even los van het feit dat ik maar een volgorde qua abilitys noem op dit moment. Want de W is naar mijn mening juist de meest damage gevende ability die hij heeft. Zijn Q moet gecharged worden om echt damage worthy te zijn en dat ga je in 1o1 battles niet doen omdat het dan teveel tijd kost. Daarnaast heb je na een keer je lading helemaal niks meer in dezelfde battle en zul je het dus echt van je auto attacks moeten hebben, ik vind hem veel meer op z'n auto attacks afhankelijk dan andere carries in de game op dit moment. Althans zo voelt ie aan. Of het daadwerkelijk ook zo is, is even wat anders..

En welke AD carry is niet een pentakill mogelijke champ? Iedere echt damage dealende champ is dat, je moet alleen de mogelijkheid wel krijgen. Althans zo kijk ik tegen penta's aan. Tis meer hoe de situatie zich voordoet inplaats van echt champion afhankelijk. Naar mijn mening though. Correct me if i'm wrong.

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-11 14:30

Snappie88

Mr. Hollywood

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:18:
[...]

Als het in de chat/aftermath niet als penta staat gemarkeerd is het ook geen penta, maar een ace. Een penta heeft als voorwaarde dat er tussen elke kill maar (8? geloof ik) seconden zitten. Volgens jouw verhaal heb je dus tot op heden nog geen pentakill gescoord.
Bla bla bla. Als ik eerst een tripple kill maak, en 10 seconden later de resterende twee afmaak heb ik gewoon een penta en is het een mooie prestatie, ongeacht wat die prutsers bij Riot ervan vinden.

Surfin' paradise!

Verwijderd

Snappie88 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:34:
[...]

Bla bla bla. Als ik eerst een tripple kill maak, en 10 seconden later de resterende twee afmaak heb ik gewoon een penta en is het een mooie prestatie, ongeacht wat die prutsers bij Riot ervan vinden.
Officieel is en blijft het dan een Ace :p vond ik gisteren ook wel spijtig maar als je in je eentje qua kills een Ace presteert is het alsnog netjes. Mooie van penta's is juist dat het in zo'n korte tijd gebeurd. Dat maakt zo'n penta nou juist speciaal :p

• djengizz
  • Niet online
DaemonAngel schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:31:
Je zegt dat je geen tank nodig hebt in je team en dan beschrijf je en tank en geef je toe dat dit vaak een tank is ? :p
Nee, ik beschrijf wat er aanwezig moet zijn in een team. Dit hoeft niet allemaal door één rol te worden ingevuld.

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:32
Ik zou zeggen dat Varus' skillset eerder bij een soort attackspeed caster/bruiser hoort. Overigens is het echt vet om met zijn Q te snipen :>

[ Voor 3% gewijzigd door Xeiji op 09-05-2012 11:41 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

psyy138 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:36:
ik denk dat ik vanavond is gragas of kayle top ga proberen.
moet goed zijn heb ik gehoord.
Gragas mid, AP per levels en mana regen. 3 Dorans rings en sorc shoes, als je dat hebt dominate je je lane.
R>Q>W>E.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Verwijderd

Xeiji schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:40:
Ik zou zeggen dat Varus' skillset eerder bij een soort attackspeed caster/bruiser hoort. Overigens is het echt vet om met zijn Q te snipen :>
Sowieso max je die niet als eerste. Tenminste zou ik niet doen, zijn W is juist de damage output, die burst die je wilt hebben. Op lvl 5 15% van targets health. Dat is nogal wat voor een burst.

Daarnaast als je die dus gebruikt om te snipen en de enemy duikt daarna gelijk op je heb je weer 1 ability minder waarmee je je W stacks kunt proccen.

Overigens zou ik hem dan als poke gebruiken, stacks op je tegenstander schieten (2-3) en dan proccen met je Q. Geeft een aardige poke damage.

Daarnaast wil je je Q niet maxen aangezien je in 1o1 battles nogmaals je Q niet tot de max wilt chargen want dat duurt te lang. Dus zoveel damage valt er niet vanaf te snipen :p

Maar dat is mijn kijk op Varus op dit moment.

Verwijderd

Snappie88 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:34:
[...]

Ik loop wekelijks de marathon. Ik laat namelijk elke dag de hond uit. Snap je nu hoe krom je logica is? :-)
djengizz schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:37:
[...]

Nee, ik beschrijf wat er aanwezig moet zijn in een team. Dit hoeft niet allemaal door één rol te worden ingevuld.
Precies. Zo kun je prima initiaten vanuit een Ashe arrow en dan dus een tanky character hebben die niet kan initieren. Bijvoorbeeld Mundo. Dan zijn die rollen dus verdeeld in je team maar is je team toch balanced.

Vicariously I live while the whole world dies

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:46:
[...]

Ik loop wekelijks de marathon. Ik laat namelijk elke dag de hond uit. Snap je nu hoe krom je logica is? :-)
I agree
Een pentakill krijgen is moeilijk, dus de definitie aanpassen is niet de manier om er te krijgen.
het telt pas als riot zegt pentakill xd

Verwijderd

LOL, loop hier te giechelen als een halve maloot :D, zoveel herkenbare dingen.
•Thought that you needed to buy each individual component of an item before you could combine them. That is, if I didn't have three free slots, I thought that I couldn't get a Trinity Force

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:10:
[...]

LOL, loop hier te giechelen als een halve maloot :D, zoveel herkenbare dingen.

[...]
Toen ik begon met LoL dacht ik eerst dat je die juist niet moest kopen, dus ik wachtte altijd tot ik 3600 gold
had om een deathcap te kopen. Was ik blij toen ik er achter kwam dat het makkelijker en efficienter kon :9

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-11 17:35
Gisteravond kwam ik terecht in een groepje nederlanders. l14-15 die met een l30 premade waren en ik. de l30 had verbindingsproblemen. Ik zou gaan junglen, maar vanaf l2 'moest' ik de lane in (no way - lux@30 was er nog). En elke lane waar ik in de buurt kwam, de andere lanes faalden. Een snowballed botlane, een falende garen solotop en een mostly afk lux mid. En het was allemaal mijn schuld.

Op een gegeven moment: ww kom uit de jungle. Terwijl er geen enkele plek was waar ik nuttig was (genoeg om gebrek aan xp te compenseren). Vanaf l5 rende ik me rot om zo veel mogelijk te coveren. Ik werd werkelijk gek. Na een quadrakill door een overfed trist bleef ik als enige over. Had geen zin om te feeden. Vervolgens rent brand bot zo door naar hun inner turret, wordt (vanzelfsprekend) geboxed en geganked: waarom ik geen ss heb gezegd. Het was de eerste keer dat ik vijanden zag sinds de kills. En had mijn handen vol aan een toren veilig stellen, baron veilig te checken en zsm wat farmachterstand in te halen.

Uiteindelijk heb ik meeste kills en op een na meeste assists gehad. En gemiddeld doodgegaan. Wordt er van een pre6 ww set up for jungle echt verwacht dat 'ie al gelijk in bot+midlane gaat rondlopen? (nee, maar ik begon behoorlijk aan mezelf te twijfelen).

Een ding ben ik wel trots op: een handvol keren dat ik in de buurt van iemand anders was: ik ping waar ik naartoe ga, ping waar het gevaar zit en krijg het verwijt dat ik 'ineens' de andere kant op ga, waarna er 4-5 tegenstanders een (enkele) gank hebben. Trots ben ik dat ik in al die situaties niet die tweede free kill gaf. En als je weet dat je geen enkele kans maakt, is het toch slim om een andere kant op te lopen? Ik kreeg het niet aan hun verstand gepeuterd. Werd er echt moedeloos van. Stomme nederlanders...

• broc85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 17:24
Vicarious schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:53:
[...]

Precies. Zo kun je prima initiaten vanuit een Ashe arrow en dan dus een tanky character hebben die niet kan initieren. Bijvoorbeeld Mundo. Dan zijn die rollen dus verdeeld in je team maar is je team toch balanced.
Precies de reden waarom ik cleanse als 2e summoners heb als ik tegen ashe speel als AD.

Verwijderd

Even een update mensen:

Afbeeldingslocatie: http://www.fakegaming.eu/GoT/export2.php?matchid=4

Join | Misschien | Bekijk | Spectate
Afbeeldingslocatie: http://www.fakegaming.eu/GoT/images/exportfooter.png

Teveel misschien :-(

• Kapstok!
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:32:
Even een update mensen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Eventueel als er echt veel mensen zijn 2e game maken? :'D

League of Legend EUW: Tristanar

Verwijderd

Alvast voor vanavond, zag bij laatste GoT match de wat mindere spelers aan de support.
KOOP GEEN MANA MANIPULATOR PLEASE XD

• Kapstok!
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:48:
Alvast voor vanavond, zag bij laatste GoT match de wat mindere spelers aan de support.
TY MOBAFIRE _/-\o_

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-11 09:58
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:48:
Hey joh niet spotten, ik wil UNLIMETED Headbutts doen als ik support <3

Verwijderd

Rendiertje schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:51:
[...]
IT WAS YOU! : :F

Koop dan een philo stone (gold item) en build deze naar Shurelya's Reverie ...

• DoMiNaTiOnZ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-02 14:18
[...]

Ik heb als support nooit mana problemen, behalve sona en taric ;)

• Rendiertje
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:53:
[...]

IT WAS YOU! : :F

Koop dan een philo stone (gold item) en build deze naar Shurelya's Reverie ...
Had ik ook al?
Weet het niet eens meer, enige wat ik nog wist dat zo'n (...) nautlilus precies kwam ganken als mij ward uit gewerkt was...

• Kapstok!
[...]

Waarom had ik al het vage vermoeden dat het voor ali was? :+ :P maar headbut ftw!<3 maar andere mensen verder tips voor ali? speel hem af en toe als support. Had laats wel pech met een totaal trollend team, stond ik met mijn support shit op top tegen een garen.

• Knevel-O
  • Laatst online: 06-10-2023
Rendiertje schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:54:
[...]

Had ik ook al?
Weet het niet eens meer, enige wat ik nog wist dat zo'n (...) nautlilus precies kwam ganken als mij ward uit gewerkt was...
jouw wards werden ook getimed, en daardoor wist onze jungler precies wanneer hij langs kon komen ;)

• Rendiertje
Kapstok! schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:54:
[...]

Waarom had ik al het vage vermoeden dat het voor ali was? :+ :P maar headbut ftw!<3 maar andere mensen verder tips voor ali? speel hem af en toe als support. Had laats wel pech met een totaal trollend team, stond ik met mijn support shit op top tegen een garen.
Ja als ik supporten moet dan wil ik wel een troll support.

Blitzcrank staat ook nog op het lijstje en alistar is gratis 8)

Edit: @ hierboven daar was ik al een beetje bang voor ja, maar toen we binnen no-time een paar keer dood gegaan waren (ik + carry) was de lol er al een beetje vanaf...

Enne Alistar met Ad carry runes werkt niet :9

[ Voor 17% gewijzigd door Rendiertje op 09-05-2012 12:57 ]

• Kapstok!
Rendiertje schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:56:
[...]

Edit: @ hierboven daar was ik al een beetje bang voor ja, maar toen we binnen no-time een paar keer dood gegaan waren (ik + carry) was de lol er al een beetje vanaf...

Enne Alistar met Ad carry runes werkt niet :9
Achjah ik heb zelf alleen taric en ali als echte support, kan nog met nida en kayle maar dan houd het ook op :X

• Ilar
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-09 16:23
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:32:
Even een update mensen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Kan ik meedoen als level 11?

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:32
Rendiertje schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:56:

Een beetje mij na-apen? :o Ik hoop dat ik wel mijn ping gefixed heb als ik mee kan doen!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11 13:28

psyy138

blackbulls.nl

Ilar schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:00:
[...]

Kan ik meedoen als level 11?
kan maar is niet zo slim voor jezelf denk ik :) vanwege runes masteries ervaring etc etc

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Ilar
psyy138 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:01:
[...]

kan maar is niet zo slim voor jezelf denk ik :) vanwege runes masteries ervaring etc etc
Jah inderdaad :) Laat maar

• Rendiertje
Xeiji schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:00:
[...]

Een beetje mij na-apen? :o Ik hoop dat ik wel mijn ping gefixed heb als ik mee kan doen!
Ja jij wel ook toch wel is met je varus spelen? O-)

En wat is nou grappig dan mensen naar je toe trekken en daarna omhoog slaan, waarna de AD carry ze ongelooflijk afmaakt...?

• Rendiertje
Ilar schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:02:
[...]

Jah inderdaad :) Laat maar
Gewoon doen joh!

Dan ben ik niet meer die lage level waar het allemaal aan ligt :+

• Knevel-O
  • Laatst online: 06-10-2023
Rendiertje schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:03:
[...]

Gewoon doen joh!

Dan ben ik niet meer die lage level waar het allemaal aan ligt :+
en je was niet eens het laagste level ;)

• Rendiertje
Knevel-O schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:05:
[...]

en je was niet eens het laagste level ;)
Nee ik hoorde alles via de Ts :P

Maar ja genoeg hierover beter maar weer ontopic :)

Laatst poste iemand een linkje waarmee je alle sales kon die zijn die geweest waren en wanneer die weer kwamen...

Zelf heb ik al een aantal pagina's gekeken en ook al gegoogled maar kon niks vinden... :(

Iemand?

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:12
Wat is corki toch eigenlijk geweldig om te spelen. En hij doet echt "Tons of Damage" met een trinity + ie.

Net potje gehad, eindigde met 16/2.

Verwijderd

Iedere keer als ik "Tons of Damage" hoor, dan moet ik denken aan zo'n post op het forum toendertijd:

"I believe every morning when he shows up at work he screams
"Tons of damage, extremely worth it!"
and starts dancing on his desk before even thinking of starting to work"

Echt in een deuk gelegen toen. Met een beetje fantasie zie je het al zo gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 13:19 ]

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-11 23:01

Flapmo

and back is gigi!

*** Slowchat warning *** Komop mensen, pak je ICQ/MSN/IRC/GTalk ofzo -O- *** Slowchat warning ***

Kayle laatste paar potjes gespeeld, maar als damage dealer vind ik haar te erg team afhankelijk. Als support vind ik haar veel sterker, al is het misschien omdat niet veel mensen haar zo kennen. Je ult in een teamfight op diegene die genuked wordt zorgt er bijna altijd voor dat er 2-3 ults verspilt worden. Je heal is een goede catchup, en nog degelijke heal in critical moments. Daarnaast is je ult perfect voor baiten: doe alsof je ward gaat plaatsen (en plaats voor belief), dit is bekend "GANK SUPPORT" momentje, dan snel terug naar je bush met teammates en ult aangooien =]. Finally, je Q is gewoon een van de betere slows in de game. Deze hele kit zorgt ervoor dat je altijd op 6 kan tower-diven.

Van de week een perfect einde gehaald met mijn support Kayle. Team ging erg goed earlygame maar trynda wilde niet eindigen omdat hij zo lekker ging. Dit resulteerde in een late-game waar de enemy weer langszijn kwam en eigenlijk aan de winnende hand was. Uiteindelijk besloten mijn laatste itemslot te vullen met een stinger (40% AS, req. voor nashors tooth) en voor de backdoor gegaan. We hadden base turret al neer dus moest alleen nog maar de 2 inner nexus turrets en nexus. Toen zij in onze base stonden kwamen ze erachter dat ik te snel was door de 40% as (eerder dachten ze wrs een support wint nooit =]), wat volgde was een mass recall. Ik sloopte net laatste turret en begon aan de nexus, zij droppen met 5 man op me maar ik pop mijn ult en blijf hakken. Klap de nexus dood met nog zo'n 30 hp over :p.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Neoseer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-11 12:41
Ik ben ook maar level 17, maar doe ook mee. Kijk als het ranked ofzow was dan was het een ander verhaal.

Kayle speel ik zelf de laatste tijd het meest, zowel als support als damage dealer. Maar zoals Flapmo al aangeeft hangt van mijn team af.

• Ilar
Oke dan doe ik ook mee :)

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
Chatten kun je hier: http://www.fakegaming.eu/GoT/index.php?act=chat doen of de GoT variant (die werkt via Mibble?) of ingame? :D

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Verwijderd

Olaf is zwaar OP .. net een game met 11-5

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:43:
Olaf is zwaar OP .. net een game met 11-5
Ik had laatst een game 12-2-xx met Karma mid, is ze dan opeens OP? Niet echt.

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:46:
[...]

Bepaalde heroes zijn in bepaalde ELO brackets overpowered.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:46:
[...]

Nee ok maar ik hoor iedereen dat zeggen ja Olaf is gewoon OP.
Dat merk ik nu dat hij F2P

• Jt1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2023

Jt1

Zou een nashors tooth goed zijn voor varus? na de gebruikelijke IE en PD. Vanwege blight die +ability power is en je krijgt ook nog een lekkere CDreduction.

En als je midlane speelt tegen AP misschien een wits end oid?

Verwijderd

Kapstok! schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:54:
[...]

Alistar start ik zoals op de meeste supports met fairy charm, 1 invis ward, 2 gewone wards & 1 health pot.
Afhankelijk van tegen wie ik in de lane sta bouw ik hem :
  • - tegen een moeilijke botlane (killlanes, met oa leona)
    1. 0-21-9
      armor (red+yellow), mregen(blues) & ap quints. Zonder het punt in exhaust in de offence tree omdat je de andere te hard nodig hebt. Je kan eventueel 1-21-8 gaan wel.
  • - tegen een normale botlane
    1. 1-3-26
      Misschien niet de beste build op alistar support, maar wel een leuke. Je neemt de gold+5 en start gold, experience & regen masteries en kan alles spammen naar hartelust. Heeft de regen zo hard niet nodig, dus in dat opzicht minder 'nuttig'. Het 1 puntje in de offence tree is voor de extra op exhaust.
      armor (red+yellow), mregen(blues) & ap quints (om het gebrek aan defense in masteries op te vangen)
      of
      ap (red), yellow (armor), mregen (blue), gp10 quints
    2. 1-14-15
      Hierbij ben je een stuk beefier dan met de 1-3-26 masteries maar mis je de starting gold of experience en dit kan vervelend zijn in saaie lanes.
Dit in de veronderstelling dat je als support wilt spelen, zoals je aangeeft, in de jungle gaat het iets anders :)

Jungle alistar bouw ik als volgt :

attack speed (red), armor (yellow), mres / lvl (blue), movement speed quints.
9-11-10 masteries

Offense tree :2 punten in butcher (T1), 2 punten in attack damage (T1), rest in attack speed (T2) & arp (T3)
Defense tree: 1 punt in summoners resolve (T1) , 2 punten magic res (T1) , 3 punten armor (T1), 2 punten tough skin (T1), 1 punt bladed armor (T3), 2 punten in Indomitable
Utility tree:1 punt summoners insight (T1), 3 punten expanded mind (T1), 2 punten swiftness (T2), 3 punten meditation (T2), 1 punt runic affinity (T3).

Flash & Smite

Beginnen met boots & 3 pots. Wraiths camp, blue buff en dan gaan ganken. Het gebeurde al heel vaak dat ik na 5minuten in game 3-4 assists had met ali jungle, zeker tegen vrij statische mids zoals mordekaiser, kassadin pre 6, brand, ...

Kom ook altijd van langs achter op mid en kom niet vanuit de brush naast de lane, zo kop je hem naar je toren toe en pulverize je als hij wil weglopen. Best geen combo's gebruiken hier want je wilt de cc net zo lang mogelijk laten duren.

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust. I luvz the bull

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:50:
[...]
Nee ok maar ik hoor iedereen dat zeggen ja Olaf is gewoon OP.
Dat merk ik nu dat hij F2P
Olaf is gewoon te counterpicken hoor?

Ik vind het overigens jammer dat er weinig aan echte theorycrafting wordt gedaan in dit topic.
Het gros van de posts gaat over hoe goed iemand wel niet een potje gespeeld heeft met champion x. Vaak is het dan nog normal blind pick wat totaal nietszeggend is. Het 'niet begrijpen hoe het spel werkt'-gehalte straalt van die posts af.

Maar goed, misschien is dat ook maar een utopie aangezien hier niet iedereen speelt om beter te worden, en er hier maar een klein groepje mensen zitten die echt hun kennis willen uitbreiden om elo te klimmen.

Ik vind vooral de AMA's van bepaalde pro's enorm leerzaam, daar komen zaken voorbij die in dit topic nooit echt besproken worden.

Desalniettemin, is het wel irritant om posts als "omg champion x is op want ik won er mee met 16/1." of "Gister een pro potje gehad met champion y 20/4 *insert result plaatje*". te lezen

• broc85
  • Laatst online: 08-09 17:24
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:05:
[...]

Ik vind het overigens jammer dat er weinig aan echte theorycrafting wordt gedaan in dit topic.
Het gros van de posts gaat over hoe goed iemand wel niet een potje gespeeld heeft met champion x. Vaak is het dan nog normal blind pick wat totaal nietszeggend is. Het 'niet begrijpen hoe het spel werkt'-gehalte straalt van die posts af.

Maar goed, misschien is dat ook maar een utopie aangezien hier niet iedereen speelt om beter te worden, en er hier maar een klein groepje mensen zitten die echt hun kennis willen uitbreiden om elo te klimmen.

Ik vind vooral de AMA's van bepaalde pro's enorm leerzaam, daar komen zaken voorbij die in dit topic nooit echt besproken worden.

Desalniettemin, is het wel irritant om posts als "omg champion x is op want ik won er mee met 16/1." of "Gister een pro potje gehad met champion y 20/4 *insert result plaatje*". te lezen
Ik zou zeggen, snijd een onderwerp aan.

Verder zie ik wel Olaf steeds meer langs komen in ranked. Hij is gewoon een sterke champ die door veel mensen wordt gespeeld op dit moment dus de gedachte dat hij OP is kan ik ook nog wel inkomen.

Of bespreek iets uit die AMA's zodat andere mensen nog wat hebben aan jou opgedane kennis.

[ Voor 3% gewijzigd door broc85 op 09-05-2012 14:09 ]

Verwijderd

Ik was even vergeten dat dit topic niet bedoeld was om scores te delen en verhalen te vertellen over bepaalde dingen die voorgevallen zijn tijdens een bepaalde game. Overigens wist ik ook niet dat het bedoeld was om enkel en alleen te theorycraften.

Kort door de bocht als je het mij vraagt. Forum is voor meerdere dingen bedoeld als alleen de dingen die jij belangrijk vindt.

Verwijderd

De match van vanaaf is niet level gebonden, je moet enkel rekening houden met het level verschil, team line-ups, afstemmen op elkaar.
Bijvoorbeeld: de 2 lv 10-15 in mid, 4x lv 30 bottom, 2x lv 20 top, jungle maakt niet uit imo.

• Rendiertje
[...]

Omdat op Tweakers zoveel verschillende mensen rondlopen + dat er zoveel skill niveau verschil is hou je dat altijd...

En er zitten hier inderdaad mensen die beter willen worden, maar sommige mensen spelen hier voor de fun en sharen goeie results waar in mijn ogen niks mis mee is...

Wat je zelf altijd kan doen is gewoon posten wat je wilt posten (als het ontopic is) en als er andere mensen zijn die op dat onderwerp mee willen gaan zal je altijd quote's terug zien komen...

PS: wat betekend ama?
als ik er op google zie ik "alleenstaande minderjarige asielzoeker" iets wat het denk ik niet zal zijn :+

Verwijderd

Ik zit er ook niet echt mee hoor, ik haal m'n kennis van allerlei plekken. Maar sommige posts zijn wel erg simpel, vooral die "Olaf is OP want ik won met xx/xx" waardoor ik dus even wou reageren :P Ik lees er over het algemeen wel omheen, omdat ik ook wel besef dat er hier niet alleen pro-wannabe's zitten ;) .

AMA = Ask me anything

Deze bijv. van CLG Chauster, een gozer die echt heel veel kennis heeft van LoL.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 14:20 ]

Verwijderd

Rumble > Olaf
Vladimir > Olaf

Sustain battles :)

(Persoonlijke ervaringen, dus no need to prove me other wise)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 14:22 ]

[...]
Dat valt reuze mee. Zoek maar eens terug op posts van Djengiz, Nazanir (wat langer geleden) of mij bijvoorbeeld, staan zat uitgebreide posts met builds en redeneringen waarom bepaalde items in bepaalde situaties beter zijn. Best goede discussies ook af en toe. En ja, soms is er een periode dat er vooral scores en ervaringen worden gepost. Sommige mensen vinden dat juist leuk om te lezen. Vaak hebben die game-verslagen wel een hoog lief dagboek-gehalte waarbij alles vooral aan de medespelers lag, maar soms vind ik ze ook best leuk om te zien. Je kunt moeilijk iedereen tevreden houden. Enige wat we denk ik wat meer achterwege moeten laten zijn die posts van 1 nietszeggende zin.

• Rendiertje
Olaf > alle melee hero's exept riven...

• DoMiNaTiOnZ
vanochtend verloor ik toch wel hard van een irelia met olaf. eerste 4-5 levels kon ik makkelijk winnen, maar daarna deed ik gewoon geen damage op haar. Toen keihard verloren ;(

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
last wisper voor armour pen en hmm wat is een leuk magic pen item? dan blijf je haar pijn doen

• DoMiNaTiOnZ
badboyqxy schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:41:
last wisper voor armour pen en hmm wat is een leuk magic pen item? dan blijf je haar pijn doen
ik kocht een wriggles, en toen was de game al voorbij :( udyr support die ging feeden

Verwijderd

badboyqxy schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:41:
Haunting Guise, of Void Staff (of boots)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 14:57 . Reden: gasp -> guise ]

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:45:
[...]

Haunting Gasp, of Void Staff (of boots)
Haunting Guise heet ie. Slecht item overigens. Ga dan voor Void Staff, magicpen boots en/of abyssal scepter, afhankelijk van je character en de tegenstander.

Verwijderd

Vicarious schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:53:
[...]
Haunting Guise heet ie. Slecht item overigens. Ga dan voor Void Staff, magicpen boots en/of abyssal scepter, afhankelijk van je character en de tegenstander.
*bloos*
En niet per definitie een slecht item.
Ik build deze zo nu en dan in een easy game, maar nooit never nie een core item bij niemand nie :-)

• djengizz
  • Niet online
Vicarious schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:53:
haunting guise often gets much better as you get closer to the end of a game. haunting guise is very often one of the best end-game items a mage can get if they're trying to prioritize damage. also, when i say one of the best, i do mean in that slot--i'm not just talking about gold efficiency (though haunting guise is pretty much the king of benefit:cost).

the reason this is true is because magic penetration gives a multiplicative damage increase (i.e., damage amp). that means the higher your base damages get and the more ability power you have, the better haunting guise becomes. sure, the damage amp number goes down if you have a void staff, but it's still a damage amp number which means that it will often be better than another single item's raw ability power value if we're talking late game.
http://na.leagueoflegends...p?p=24102142#post24102142

^^ dat dus

Late game verandert er dus wel wat en wordt het een betere keuze.

Bedenk dat je late game voor een damage verhoging van een paar procenten heel wat goud aan AP moet uitgeven. Het kan dan veel effectiever zijn om MPen te kopen omdat dit een veel goedkopere en hogere procentuele damage verhoging geeft.

De reden dat Haunting Guise hiervoor een kandidaat zou kunen zijn is imo meer het gebrek aan MPen items dan dat HG zo goed zou zijn.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

meestal ga ik op mages voor deathcap en void staff voor de endgame... void staff geeft ook al magic pen?

Verwijderd

RonnieB82 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:23:
meestal ga ik op mages voor deathcap en void staff voor de endgame... void staff geeft ook al magic pen?
Ja man, gewoon 40% PROCENT

• Euphanasia
  • Laatst online: 31-10 14:00
Afgelopen dagen Cassio gespeeld.

In het begin erg lastig door de vele skillshots maar ik heb doorgezet, nu ik ze vaak land is ze echt heel leuk om te spelen en was mijn laatste potje 16-2-10

Welcome to the League of Draven

Verwijderd

djengizz schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:19:
Late game verandert er dus wel wat en wordt het een betere keuze.

Bedenk dat je late game voor een damage verhoging van een paar procenten heel wat goud aan AP moet uitgeven. Het kan dan veel effectiever zijn om MPen te kopen omdat dit een veel goedkopere en hogere procentuele damage verhoging geeft.

De reden dat Haunting Guise hiervoor een kandidaat zou kunen zijn is imo meer het gebrek aan MPen items dan dat HG zo goed zou zijn.
Haunting Guise doet Flat Magic Penetration (+20, hetzelfde als sorc boots), dit maakt de magic penetration van HG eigenlijk alleen relevant tegen enemies met een lage Magic Resistance (lees alleen base MR + masteries en runes). Zodra er iemand een fatsoenlijk MR item koopt en de MR > 100 is levert de % Magic Penetration van een Void Staff meer op.

Ik hoorde iemand klagen over een gebrek aan theorycrafting, dus hier komen de waardes aan :P (geen tijd teveel ofzo :+).

Mijn uitgangs punt is 300 Magic damage + 20 Flat Magic Penetration van Sorc boots en 10% Magic Penetration uit de masteries en 1.0 scaling op de spell.

We zijn deels geinstereseerd hoe kost efficient een item is. Ik heb de goedkopere Haunting Guise daarom aangevuld met een Blasting wand om de kosten zo vergelijkbaar te maken met die van een Void Staff.
  • Haunting Guise (25 AP - 1500 Gold) + Blasting Wand (40 AP - 900 Gold) = Totaal 65 AP - 2500 Gold
  • Void Staff = 70 AP - 2300 Gold
Tevens kijk ik of late game een Haunting Guise een betere toevoeging is voor een Void Staff dan een straight AP item van ongeveer dezelfde prijs (Needlessly Large Rod).
  • Haunting Guise (25 AP - 1500 Gold) + Void Staff (70 AP - 2300 Gold) = Totaal 95 AP - 3800 Gold
  • Void Staff (70 AP - 2300 Gold) + Needlessly Large Rod (80 AP - 1600 Gold) = Totaal 150 AP - 3900 Gold
Voor de vergelijking Haunting Guise + Blasting Wand (HG/BW) vs. Void Staff (VS) zijn dit de uitkomsten:

TypeBase DamageFlat Magic Pen% Magic PenMRDamage
HG/BW365401050334,8623853
VS370205050321,7391304
HG/BW3654010100237,012987
VS3702050100264,2857143
HG/BW3654010200149,5901639
VS3702050200194,7368421

Voor de vergelijking Haunting Guise + Void Staff (HG/VS) vs. Void Staff + Idol (VS/I) zijn dit de uitkomsten:

HG/VS395405050376,1904762
VS/I450205050391,3043478
HG/VS3954050100303,8461538
VS/I4502050100321,4285714
HG/VS3954050200219,4444444
VS/I4502050200236,8421053

Conclusie 1:

Een Haunting Guise + een extra AP item is alleen efficienter dan een Void Staff als de tegenstanders weinig MR stacken (early - mid game), zodra de MR waardes omhoog gaan is een Void Staff efficienter.

Conclusie 2:

Late game is extra AP halen naast een Void Staff efficienter dan een Haunting Guise + Void Staff. De 20 Flat magic penetration van een Haunting Guise voegt late game simpel weg niet genoeg toe om dit item te verkiezen boven de gebruikelijke AP items.

• Jeffroiscool
Nog een reminder voor vanavond:

(Iemand quote me eens? :D)

Edit: Mooi artikeltje Zomgwtfbbq

Zelf gemaakt? Zoja misschien idee om blog posts etc te maken hierover? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jeffroiscool op 09-05-2012 16:55 ]

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-11 13:14
Jeffroiscool schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:54:
Nog een reminder voor vanavond:

:)
(Iemand quote me eens? :D)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:52:
[...]

Haunting Guise doet Flat Magic Penetration (+20, hetzelfde als sorc boots), dit maakt de magic penetration van HG eigenlijk alleen relevant tegen enemies met een lage Magic Resistance (lees alleen base MR + masteries en runes). Zodra er iemand een fatsoenlijk MR item koopt en de MR > 100 is levert de % Magic Penetration van een Void Staff meer op.

Ik hoorde iemand klagen over een gebrek aan theorycrafting, dus hier komen de waardes aan :P (geen tijd teveel ofzo :+).

Mijn uitgangs punt is 300 Magic damage + 20 Flat Magic Penetration van Sorc boots en 10% Magic Penetration uit de masteries en 1.0 scaling op de spell.

We zijn deels geinstereseerd hoe kost efficient een item is. Ik heb de goedkopere Haunting Guise daarom aangevuld met een Blasting wand om de kosten zo vergelijkbaar te maken met die van een Void Staff.
  • Haunting Guise (25 AP - 1500 Gold) + Blasting Wand (40 AP - 900 Gold) = Totaal 65 AP - 2500 Gold
Tevens kijk ik of late game een Haunting Guise een betere toevoeging is voor een Void Staff dan een straight AP item van ongeveer dezelfde prijs (Needlessly Large Rod).
  • Haunting Guise (25 AP - 1500 Gold) + Void Staff (70 AP - 2300 Gold) = Totaal 95 AP - 3800 Gold
  • Void Staff (70 AP - 2300 Gold) + Needlessly Large Rod (80 AP - 1600 Gold) = Totaal 150 AP - 3900 Gold
Voor de vergelijking Haunting Guise + Blasting Wand (HG/BW) vs. Void Staff (VS) zijn dit de uitkomsten:

VS370205050321,7391304
VS3702050100264,2857143
VS3702050200194,7368421

Voor de vergelijking Haunting Guise + Void Staff (HG/VS) vs. Void Staff + Idol (VS/I) zijn dit de uitkomsten:

VS/I450205050391,3043478

Conclusie 1:

Een Haunting Guise + een extra AP item is alleen efficienter dan een Void Staff als de tegenstanders weinig MR stacken (early - mid game), zodra de MR waardes omhoog gaan is een Void Staff efficienter.

Conclusie 2:

Late game is extra AP halen naast een Void Staff efficienter dan een Haunting Guise + Void Staff. De 20 Flat magic penetration van een Haunting Guise voegt late game simpel weg niet genoeg toe om dit item te verkiezen boven de gebruikelijke AP items.
Mooi gedaan, maar ik denk dat als iemand in je team een abyssal heeft en je runed magic pen.
Dan kom je met sorc shoes en haunting guise op 80 magic pen in dat geval moet iemand 160 mr of meer hebben wil dit niet efficienter zijn. Een carry of ap zal niet snel meer dan dat hebben. Een carry heeft namelijk meestal alleen maar scaling mr blues en mischien een qss dus die komt dan op ongeveer 110-120 mr uit lategame. De ap carry ook, dus voor bijvoorbeeld een assasin als leblanc kan ik me voorstellen dat een haunting guise best efficient is.

• djengizz
  • Niet online
Conclusie 2:

Dat is nogal afhankelijk van hoeveel AP je al hebt. Let op, ik heb het hier over een endgame item op een damage prioriterende build --> hele hoge magic damage waardes.
Dit:
Mijn uitgangs punt is 300 Magic damage
is dan misschien wat weinig?

Punt is iig dat het interessanter wordt om MPen te kopen naarmate je meer AP stacked omdat MPen een procentuele damage multiplier is. Het feit dat je al een voidstaff (%MPen) hebt maakt het stacken van flat MPen wat minder efficient maar toch zal het in veel gevallen nog steeds bv een extra needlessly large rod verslaan qua damage met voldoende bonus AP.
If a champion has 100 base MR and you have the 10% mastery and a Void Staff, getting 20 flat magic penetration is still a ~5% damage increase. Pretend you're an 800 Ability Power, level 18 champion. You aren't going to get a 5% damage increase from an 80 AP item.

[ Voor 17% gewijzigd door djengizz op 09-05-2012 17:33 ]

Verwijderd

Jt1 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:52:
Zou een nashors tooth goed zijn voor varus? na de gebruikelijke IE en PD. Vanwege blight die +ability power is en je krijgt ook nog een lekkere CDreduction.

En als je midlane speelt tegen AP misschien een wits end oid?
Nashors Tooth is op geen enkele character "goed", dus zeker niet op een ranged AD.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:02

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:19:
[...]

Nashors Tooth is op geen enkele character "goed", dus zeker niet op een ranged AD.
Kayle

[specs]

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 07:05

Nutral

gamer/hardware freak

[...]

VS370205050321,7391304
VS3702050100264,2857143
VS3702050200194,7368421

VS/I450205050391,3043478

Conclusie 1:

Conclusie 2:

Ziet er goed uit, alleen nog 1 dingetje, de magic/armor pen % stats stacken niet vlak maar procentueel, dus 10% + 40% word 46% niet 50%

Verwijderd

Nee. Nashors Tooth kost te veel voor wat het doet en geen van de stats past geweldig bij een character. Hybrid Kayle zuigt, je gaat on-hit of AD.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 18:36 ]

Verwijderd

Nee heel slecht item op kayle. Phantom dancer is beter als je attack speed nodig hebt. De cdr is matig.

• Neoseer
Problemen met inloggen hmm. EU West unavailable. Iemand nog meer er last van?

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
http://puu.sh/tNG1 krijgt iemand ook dit.

+ server was niet beschikbaar.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-11 16:15
blamauci schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:44:
http://puu.sh/tNG1 krijgt iemand ook dit.

+ server was niet beschikbaar.
EDIT: nope

[ Voor 7% gewijzigd door ocwil op 09-05-2012 18:48 ]

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

• Neoseer
Welke TS server moet ik komen mensen, voor het potje van vanavond

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-11 16:15
Neoseer schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:03:
Welke TS server moet ik komen mensen, voor het potje van vanavond
volgens mij gebruiken we ts.nutral.net tenminste die gebruikten we de vorige keren ook

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

• Neoseer
Heb ik me netjes aangemeld voor die game van vanavond, mag ik nu gewoon gaan spectaten. Waar slaat dat opeens op? Beetje rare gang van zaken.

• Ilar
Ik was te laat :s Nu andere game aan het doen

Verwijderd

Jeffroiscool schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:54:

Dank u! Zelf gemaakt inderdaad, blog post zullen er niet komen aangezien ik zelf zeker geen expert ben en nog wat fouten maak, zie ook:
Nutral schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:05:
[...]

Ziet er goed uit, alleen nog 1 dingetje, de magic/armor pen % stats stacken niet vlak maar procentueel, dus 10% + 40% word 46% niet 50%
Ah, dit wist ik niet, ging er van uit dat hiet direct stackde. Als ik rekening houdt met deze waardes word het punt waarop en Void Staff efficienter is dan een Haunting Guise + Blasting Wand van 100 MR verhoogd naar +/- 110 MR.
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:14:

Mooi gedaan, maar ik denk dat als iemand in je team een abyssal heeft en je runed magic pen.
Dan kom je met sorc shoes en haunting guise op 80 magic pen in dat geval moet iemand 160 mr of meer hebben wil dit niet efficienter zijn. Een carry of ap zal niet snel meer dan dat hebben. Een carry heeft namelijk meestal alleen maar scaling mr blues en mischien een qss dus die komt dan op ongeveer 110-120 mr uit lategame. De ap carry ook, dus voor bijvoorbeeld een assasin als leblanc kan ik me voorstellen dat een haunting guise best efficient is.
Whoops, was de Flat Magic Penetration runes vergeten, al moet dit geen effect hebben op de verhoudingen tussen beide builds aangezien deze runes door eigenlijk iedereen wel gerunned worden (zie ook sorc boots en de 10 % Magic Penetration uit de masteries). Het zelfde gaat ook op voor de Abyssal Scepter, als iemand deze item heeft verlaagt dit de MR van de tegenstanders in range met 20.

Het runnen van Flat Magic Penetration runes / Sorc boots / en een Abyssal Scepter in je team verhogen de grens waarop het runnen van een Haunting Guise + Blasting Wand efficienter is dan het runnen van een Void Staff. Deze grens ligt bij mijn vorige post (Zonder Flat Magic Penetration runes en Abyssal Scepter) bij de 100 MR, met de runes en de scepter er bij ligt deze grens iets onder de 120 MR (Dit is inclusief Nutral zijn correctie).

Ranged units en casters lijken (na een kleine steekproef) een base MR te hebben van 30, deze gaat niet omhoog bij het levelen (in tegenstelling tot bruisers). Een standaard AD carry met een base MR van 30, 25 MR op lvl 18 uit de Warding Runes een Quicksilver Sash (56 MR) en MR Masteries (6 MR) komt uit op een totaal van 117 MR. Dit ligt dus ongeveer op de grens tussen een Haunting Guise + Blasting Wand en een Void Staff. Het aanwezig of afwezig zijn van Aura items (Abyssal Scepter in jouw team of een Sona / Aegis in het andere team) zal of een Haunting Guise + Blasting Wand of Void Staff efficienter maken.
djengizz schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:14:
[...]

Dat is nogal afhankelijk van hoeveel AP je al hebt. Let op, ik heb het hier over een endgame item op een damage prioriterende build --> hele hoge magic damage waardes.
Dit:

[...]

is dan misschien wat weinig?

Punt is iig dat het interessanter wordt om MPen te kopen naarmate je meer AP stacked omdat MPen een procentuele damage multiplier is. Het feit dat je al een voidstaff (%MPen) hebt maakt het stacken van flat MPen wat minder efficient maar toch zal het in veel gevallen nog steeds bv een extra needlessly large rod verslaan qua damage met voldoende bonus AP.

[...]
Ik heb verschillende base damage waardes gebruikt (100-300-500) en zodra iemand meer dan +/- 100 MR begint te bouwen blijft een Void Staff + Needlessly Large Rod een hogere damage output te hebben dan de Haunting Guise + Void Staff.

Bij een Base Damage van 600, 28 Flat Magic Penetration (Sorc Boots + Runes) en 10 % Armor Penetration komen er de volgende waardes uit voor de Haunting Guise + Void Staff (VS + HG) en de Void Staff + Needlessly Large Rod (VS + R). (Heb rekening gehouden met het feit dat % Magic Penetration niet 1 op 1 stacked, zie ook Nutral zijn reply).

TypeBase DamageFlat magic Pen% Magic PenMRTotal Damage
VS + HG685
48
46
50677,68
VS + R750
28
46
50670,36
VS + HG685
48
46
100534,82
VS + R750
28
46
100540,03
VS + HG685
48
46
200376,21
VS + R750
28
46
200388,84

De extra damage van een Needlessly Large Rod levert nog altijd meer damage op dan de Flat Magic Penetration van een Haunting Guise, alleen bij champs die minder dan 80 MR hebben loont het om voor een Haunting Guise te gaan.

Twee punten waar ik nog aan zat te denken bij mijn originele post zijn:
  • Ik was uit gegaan van een 1-1 Ability Power scaling, als je met een Champ te maken hebt die brakke scalings heeft (kan niet de moeite doen om nu de tipping point hiervoor te berekenen, zie ook punt twee) kan het efficienter zijn om toch een Haunting Guise op te pakken in plaats van Extra AP aangezien niet alle extra AP benut zal worden.
  • Ik heb ook geen rekening gehouden met de Rabadon's Deathcap. Een Void Staff + Needlessly Large Rod (totaal 150 AP) zal met de Deathcap 50 extra AP geven, een Void Staff + Haunting Guise (totaal 85 AP) Zal nog geen 30 extra AP geven. Dit is een klein verschil, maar kan in combinatie met bijvoorbeel de scalings van een champ toch het verschil kunnen maken tussen extra AP of een Haunting Guise.

Afsluiting:

De Haunting Guise is zeker geen slechte item (al bouwde ik hem zelf amper op mijn AP carries), het is een goedkope manier op mid game af te rekenen met tegenstanders die beginnen met wat MR te kopen. Late game kan een Haunting Guise nog altijd handig van pas komen als er weinig MR ( < 120 MR) word gestacked of als AP bouwen als een malle niet efficient is door waardeloze scalings op skills. Een Void Staff is alleen handig om met tanks af te rekenen, echter omdat je normaal gesproken alleen de Squishy carry's target zal een Haunting Guise voldoende moeten zijn om het kleine beetje MR te counteren, dit laat vervolgens genoeg gold over om zelf defensieve / sustain / extra AP items te bouwen.

Al met al een item die ik zelf zeker vaker ga gebruiken.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:26
Neoseer schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:50:
Heb ik me netjes aangemeld voor die game van vanavond, mag ik nu gewoon gaan spectaten. Waar slaat dat opeens op? Beetje rare gang van zaken.
Als de game vol zit dan zit hij vol natuurlijk. Lijkt me op first come first serve principe gaan dan. En je staat natuurlijk altijd nog vrij om extra potje te startten als er nog meer overblijvers zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:24:
[...]

De Haunting Guise is zeker geen slechte item (al bouwde ik hem zelf amper op mijn AP carries), het is een goedkope manier op mid game af te rekenen met tegenstanders die beginnen met wat MR te kopen. Late game kan een Haunting Guise nog altijd handig van pas komen als er weinig MR ( < 120 MR) word gestacked of als AP bouwen als een malle niet efficient is door waardeloze scalings op skills. Een Void Staff is alleen handig om met tanks af te rekenen, echter omdat je normaal gesproken alleen de Squishy carry's target zal een Haunting Guise voldoende moeten zijn om het kleine beetje MR te counteren, dit laat vervolgens genoeg gold over om zelf defensieve / sustain / extra AP items te bouwen.

Al met al een item die ik zelf zeker vaker ga gebruiken.
Als void staff inderdaad vanaf 110 mr al beter is zou ik na dit gezien te hebben al helemaal nooit meer haunting guise halen. Je word toch al vaak gedwongen om tankier mannetjes eerst te bursten dus als het dan op een suiqshy met alleen qss ook al niet veel winst oplevert is het imo gewoon een useless item.

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:12
Wat een heerlijke game net!
Gotta love them 5v5 GoT's.

• Jeffroiscool
Craven schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:27:
[...]

Als de game vol zit dan zit hij vol natuurlijk. Lijkt me op first come first serve principe gaan dan. En je staat natuurlijk altijd nog vrij om extra potje te startten als er nog meer overblijvers zijn.
Inviten ging een beetje random vandaag :P
In principe is inviten op volgorde beter maarja :P

• Neoseer
Craven schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:27:
[...]

Jeffroiscool schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:49:
[...]

Inviten ging een beetje random vandaag :P
In principe is inviten op volgorde beter maarja :P
Zat al in de gamelobby, toen moesten we er allemaal even uit. Opnieuw wachten op invite, maar toen mocht ik opeens niet meer in de game. Dus was ook cker niet wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Verwijderd

Vandaag voor het eerst meegedaan. Bedankt voor het geduld, had de tijd nodig om ts3 op te starten. Ging niet zo goed omdat ik onwennig was zonder runes te spelen. Kijk mijn account op East maar eens na(Mudhoen). Dan zien jullie dat ik normaal gesproken zeker goed meekomen kan. Ik wil nu eerst mn account wat hoger zien te krijgen want nu is het als op 1 been lopen. Iedereen bedankt voor het spelen en tot de volgende matchup ;p

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:44:
[...]

Als void staff inderdaad vanaf 110 mr al beter is zou ik na dit gezien te hebben al helemaal nooit meer haunting guise halen. Je word toch al vaak gedwongen om tankier mannetjes eerst te bursten dus als het dan op een suiqshy met alleen qss ook al niet veel winst oplevert is het imo gewoon een useless item.
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:44:
[...]

Niet elke carry zal daadwerkelijk zo'n hoeveelheid MR bouwen (zeker AP carrys bouwen op misschien een Abyssal Scepter na geen MR). Alleen bij bruisers met Mercs + 1 groot MR item en runes + masteries (+/- 150 MR) of full tanks (200+ MR) zal je meer hebben aan een Void Staff, carries en supports moeten alsnog makkelijk neergaan zonder.

Tevens zal ik eens kijken naar het effect van scaling op het bouwen van Magic Penetration of extra AP, en bij wat voor soort scalings en MR het loont om een Haunting Guise / Void Staff te bouwen.

To be continued :P
Pagina: 1 ... 15 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.