[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.464 views

Verwijderd

True schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:45:
[...]

En de page hier voor staat het ik denk in de helft van alle posts.
Kom net van werk.. keek even globaal door.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:45:
[...]
Kom net van werk.. keek even globaal door.
Ga je nu dwars lopen doen? Zulke vragen worden tig keer gesteld en beantwoord. Zeg gewoon dat je je fout inziet en dat het niet meer zal gebeuren.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 22:59 ]

Verwijderd

mag dat?

Edit: t 'werkt niet eens :F

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 23:25 ]

• Arjan_25
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-10 16:17
Zet je Lol client op windowd borderless en het werkt wel....

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-10 22:37

DefLite

Why so serious?

Pfft net een game tegen een Mordekaiser, hij had na 20min al ongeveer 200cs en 10champion kills, we konden gewoon compleet niks tegen hem beginnen, uiteindelijk heeft hij zijn team super hard naar de overwinning gecarried.
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:59:
[...]

Ga je nu dwars lopen doen? Zulke vragen worden tig keer gesteld en beantwoord. Zeg gewoon dat je je fout inziet en dat het niet meer zal gebeuren.
Mag hopen dat dit sarcasme is anders ben je wel erg lomp/bot.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:59:
[...]

Nou nou nou dat mag ook wel wat rustiger hoor. Je doet net alsof hij god weet wat gedaan heeft.
Beetje heel erg overdreven reactie vind je niet? Zo erg is z'n vraag nou ook weer niet. Iedereen leest wel eens over een of meerdere posts heen en stelt dan per stom toeval een domme vraag die al lang en breed beantwoord is. Zolang het niet hinderlijk wordt snap ik het probleem niet en vind ik je reactie dan ook veel te overdreven.

Oehh die champion rotation, denk dat we een hoop Leone / Cait combo's op bot gaan zien. Overigens ga ik Leona zeker proberen! Lijkt me echt een super leuke champion om te spelen. Ben benieuwd.

Vind het trouwens best een buffy F2P week, de meeste kunnen behoorlijk tanky worden.

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Wat een mooie rotation, Talon :D, TF en Olaf ook eens proberen. De nieuwe sale is daarnaast ook erg mooi, Fizz on sale! Denk dat ik hem vanmiddag ff ga kopen, heb hem paar keer geprobeerd tijden F2P en dat beviel erg goed.
Ook dernet even Varus spotlight gekeken, denk dat ik voor hem ook maar even wat RP nog aanschaf, ziet er erg interessant uit

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Verwijderd

Die varus heb ik al 2 weken RP voor klaarliggen, hele bundel gaat gelijk mijn kant op. Wat een zieke champ lijkt met dat, lang niet meer zo verheugd op een champion. Overigens wie zit er precies in de sale dan? Ik hou nog wat RP over en koop nu al een paar weken wat mooie champs / skins in de sale weg. Als d'r wat leuks in zit dan schaf ik d'r nog wel wat bij aan haha.

Fizz is me op een of andere manier nog niet helemaal goed bevallen. Vind het niet echt de makkelijkste champ om te spelen, dat is er voor mij tenminste een die ik even door moet krijgen. Als iemand er dan ook tips voor heeft? Want ik vind hem wel altijd erg gaaf om tegen te spelen. Nooit een makkelijke opponent.

Iedere keer als ik een Fizz zie moet ik denken aan die gif van drunken waarbij Fizz die ult van caitlyn dodged en Teemo 'm vol in z'n face krijgt hahahaha. Helden actie.

• Nidhiki
Champ sale: Fizz, Nasus, Katarina
Skin sale: Ironscale Shyvana <3 , Void Nocturne en Dreadknight Nasus

Het is dat ik Fizz al een tijdje wil anders haalde ik wel die gave shyvana skin aangezien ik nog wel vaak met haar speel

Verwijderd

Oeh.. misschien toch Varus maar niet in z'n duurste bundel halen en dan shyvana, nasus skin halen + fizz champ. Dan heb ik al m'n RP er wel weer doorheen denk ik! Hahaha!

Verwijderd

Als je ELO wilt klimmen moet je even oefenen met Fizz, na de laatste patch is deze erg sterk geworden.
Daarnaast is fizz zoiezo al een erg sterke champ voor mid.
Heb de laatste dagen (voor F2P week) alleen maar hard gefeede Fizzes gezien in ranked, dusdanig dat ik ze gewoon ga bannen als ik kan.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 09:11 ]

Verwijderd

Ja de keren dat ik Fizz tegenover me kreeg was ik ook flink de sjaak. Vind hem erg lastig te counteren vanwege z'n gap closer die in combinatie met z'n skill rotation je zo ong. bijna one-shot. :p

Heb alleen geen idee hoe ik hem qua runes / masteries zou moeten bouwen. Keren dat ik hem in mid zag kwam ie best tanky over voor een mid champ. Mja hij meot ook wel melee range komen om damage te doen.

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-11 09:58
True, maar hij hij kan gewoon hit en weg hit en weg.

Helemaal als hij zijn W skill heeft want die doet damage over time.
Fizz staat al tijden op het lijstje dus misschien toch maar RP halen... :)

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:28

psyy138

blackbulls.nl

DefLite schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 01:19:
Pfft net een game tegen een Mordekaiser, hij had na 20min al ongeveer 200cs en 10champion kills, we konden gewoon compleet niks tegen hem beginnen, uiteindelijk heeft hij zijn team super hard naar de overwinning gecarried.

[...]

Mag hopen dat dit sarcasme is anders ben je wel erg lomp/bot.
waar staat die cs ook al weer voor 8)7

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Rendiertje
psyy138 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:20:
[...]

cs---> Creeps --> minions

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-11 11:43
Het meest vervelende aan fizz vind ik dat-ie zo makkelijk kan towerdiven... Je kan niet veilig onder de tower farmen vs hem :')

Verwijderd

Creep Score ;)

Verder, leuke champ rotation, eindelijk eens met vlad aankloten.

• Arjan_25
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-10 16:17
psyy138 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:20:
[...]

Creep Score

Edit: anderen waren me voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjan_25 op 08-05-2012 09:22 ]

Verwijderd

Cock Sucker! ohh..
Nee inderdaad zoals hierboven al aangegeven is Creep Score. Overigens is Mordekaiser ook wel echt zo'n easy farmer.. net als Morgana.. als je daar geen waves mee weg weet te smelten en een hoge CS kunt halen dan weet je dat je iets grandioos fout doet.

• Rendiertje
Bas_De_Beer schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:21:
Het meest vervelende aan fizz vind ik dat-ie zo makkelijk kan towerdiven... Je kan niet veilig onder de tower farmen vs hem :')
Klopt hij ult je gewoon makkelijk jumpt naar je toe pakt 1 towerhit en dan jumpt hij veilig weer weg 8)

Moet je is naar Ocelote kijken van Sk die doet dat vrijwel standaard vanaf level 6 _/-\o_

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Fizz valt nog redelijk goed te counteren.
Ik had onlangs een enemy fizz die enorm gefeed was en ik dacht dat het spel verloren was.
Maar ik was instaat om (met een team dat communiceerde) hem telkens te kille voor hij iets kon doen.

Sorry voor de stomme post, ik ben enorm aan het nadenken met wie ik hem goed counterde toen :p

In elke geval met wat CC heb je hem zo, dus ik vermoed alle champs met een wat harde CC.
Amu, Sion, ...

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

DaemonAngel schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:36:
Fizz valt nog redelijk goed te counteren.
Ik had onlangs een enemy fizz die enorm gefeed was en ik dacht dat het spel verloren was.
Maar ik was instaat om (met een team dat communiceerde) hem telkens te kille voor hij iets kon doen.

Sorry voor de stomme post, ik ben enorm aan het nadenken met wie ik hem goed counterde toen :p

In elke geval met wat CC heb je hem zo, dus ik vermoed alle champs met een wat harde CC.
Amu, Sion, ...
CC is inderdaad 'the way to go' tegen fizz.
Laatst stond ik met kennen op mid tegen fizz, en heb hem daar behoorlijk weggespeeld. de stun was net even teveel voor hem...

• Nidhiki
Fizz kan je net als anders AP carry's zo neer bursten, maar Fizz kan zijn insane dmg doen en ook makkelijk weg komen door zijn skillset, dat vind ik erg handig :) Fizz is imo the ultimate troll

• Rendiertje
Nidhiki schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:40:
Fizz kan je net als anders AP carry's zo neer bursten, maar Fizz kan zijn insane dmg doen en ook makkelijk weg komen door zijn skillset, dat vind ik erg handig :) Fizz is imo the ultimate troll
"Fizz is imo the ultimate troll" <-- my motivation<3

Fizz doet makkelijk zijn damage en kan altijd weer weg komen gezien het feit hij ook over muurtjes enzo met zijn E (de jump) kan gaan

Verwijderd

Ultimate troll is nog altijd Shaco. Niks kan harder trollen dan die champ.

Overigens, ik zie mensen altijd zeggen van CC is the way to go tegen een certain champ, maar welke champ kun je nou niet counteren met CC? Iedere of hoe zie ik dat? Ik bedoel niemand die een skill kan doen als ie stunned is o.i.d. dus lijkt me de perfecte counter tegen iedere champ. Dus lijkt me een beetje een vanzelfsprekende uitspraak en een behoorlijk makkelijke uitspraak.

Mooiste vind ik nog altijd Fizz zijn ult, die blijft geweldig. Damage is overigens ook insane. Wie wil er nou geen haai uit de grond tevoorschijn laten komen.

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:32
Varus Champion Spotlight

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Gisteren een erg mooi en spannend potje gehad...

Het begon erg slecht, tijdens champ select wat miscommunicatie, ik wilde eerst met poppy solo top gaan doen, maar er werd gemeld dat iemand anders al top wilde...
Toen vroeg ik of ik bot moest, en toen bleef het stil. Net voor het einde maar snel tristana gepakt, zodat ik op bot in ieder geval uit de voeten kon. (Al heb ik haar niet super veel gespeeld, het is mn enigste AD carry)

Blijkt dat ik tóch naar top kon, een premade duo zat al op bot.
Nou is tris al best squishy, maar de tegenstander had geen jungler, dus ik zou er 2 krijgen... en wat voor 2! ryze en blitz op top tegen een tristana!
Ik kon daar dus geen reet doen, tot level 6 werd mijn farm keihard gedenyd (nog geen 10CS ofzo), en een paar keer weet blitz me te grabben. (zelfs terwijl ik ver achter mn toren sta)
uiteindelijk sta ik op een gegeven moment zelfs op 1-7 ofzo.
Af en toe komt onze shen even helpen om wat terug te pushen, dat zijn de enige momenten dat ik wat CS terug kan pakken.
gelukkig doet het rest van mijn team het wel goed, en blijft de teamstand redelijk gelijk. (en wonder boven wonder, geen gebitch over mijn vele deaths)

mid-game blinkt tristana niet echt uit, en met de achterstand die ik heb, besluit ik om wat meer op de achtergrond te blijven, en me vooral te focussen op CS en het verdedigen van torens.
De teamfights die af en toe voorkomen gaan over en weer, maar gelukkig slaag ik erin om wat kills mee te pakken.

Als we dan uiteindelijk in de endgame aankomen, heb ik toch een behoorlijke inhaalslag gemaakt, mijn cs is 1 van de hoogste, en mijn build begint er eindelijk leuk uit te zien met een IE, PD, FH, LW en hextech gunblade.
Na 50 minuten gaan de teamfights nog steeds heen en weer, en op de midlane zelfs zover dat beide inhibs gesloopt zijn.
Uiteindelijk weten we een teamfight in onze basis te winnen met 3 man over, en dat is net genoeg om tot hun nexus door te pushen. net als we aan de nexus beginnen, respawnen ze weer.
de tijd tussen respawns is redelijk hoog, en de tegenstander móet er wel inspringen, anders gaat de nexus er sowieso aan...
gelukkig houden we vol, en kunnen we net op tijd de nexus slopen!

Uiteindelijk dus een mooi potje geworden, met als teamscore 70-64, en dat allemaal in 55 minuten.
Zelf met tris nog teruggekomen naar 15-13-14, geen topscore, maar wel redelijk na zo'n slechte start. (en daarbij ook nog de meeste CS, dat heeft me waarschijnlijk geholpen ;))

Kom ik uiteindelijk op 6251IP uit, en eigenlijk wilde ik een nieuwe champ gaan kopen... (Lulu, ik ben alle yordle's aan het sparen)
Het was al laat, maar laat ik even snel een compstomp doen, zodat ik die laatste 49IP kan verzamelen.
potje in een kwartiertje gedaan, krijg ik slechts 38IP ofzo, dus alsnog geen lulu :P

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 13:20
Mooie comeback gemaakt dus :D

Ja jammer dat je dan net die laatste IP mist. Had het laatst met naar volgende level gaan. 2 XP te weinig... :P

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

hoeveel mensen kunnen er eigenlijk maximaal in 1 ranked team en kan je bijvoorbeeld meerdere matches tegelijk spelen ? bijv 1x 5vs5 en 1x3vs3 of 2/3 x 3vs3 enz enz...????

O.R.C. Black Bulls Rugby

• DaemonAngel
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:49:
Ultimate troll is nog altijd Shaco. Niks kan harder trollen dan die champ.

Overigens, ik zie mensen altijd zeggen van CC is the way to go tegen een certain champ, maar welke champ kun je nou niet counteren met CC? Iedere of hoe zie ik dat? Ik bedoel niemand die een skill kan doen als ie stunned is o.i.d. dus lijkt me de perfecte counter tegen iedere champ. Dus lijkt me een beetje een vanzelfsprekende uitspraak en een behoorlijk makkelijke uitspraak.

Mooiste vind ik nog altijd Fizz zijn ult, die blijft geweldig. Damage is overigens ook insane. Wie wil er nou geen haai uit de grond tevoorschijn laten komen.
Nou elke champ met een shield kan je niet counteren met CC.
Cfr. Nocturne, Sivir, Morgana.
Als iemand Garen slim speelt heeft slow daar ook geen effect op en Mundo the same met zijn build en cc reduction van zen abilities.

Verder is elke champ die tanky is ook redelijk useless om te gaan CC'e vermits deze het meestal overleefd en als je met heel het team deze spamt je de verkeerde aan het focussen bent vermits dit de tank is . . .

Het is geen gemakkelijke uitspraak verder.
Vermits CC tegen sommige champs veel belangrijker is dan tegen andere.
Bijvoorbeeld een LB kan je goed counteren met een Sion. Terwijl dit bij Brand dan weer niet zo belangrijk is.
Een zeer goede counter voor akali is bijvoorbeeld veigar. Omdat ze dan met haar dash in de problemen komt.

Dus alle champs zijn inderdaad gevoelig voor CC. Maar bij sommige kan dit een game changer zijn en bij andere gewoon een onderdeel van het spel.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 07:05

Nutral

gamer/hardware freak

daarbij heb je natuurlijk ook mensen met een tenacity stat, zoals irelia de 65% cc kan halen of singed met zijn ult, mundo met ult etc.

• DaemonAngel
Nutral schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:23:
daarbij heb je natuurlijk ook mensen met een tenacity stat, zoals irelia de 65% cc kan halen of singed met zijn ult, mundo met ult etc.
Bij mundo is dit niet zijn Ult. Maar die spell met de rode bollen die je hp zuipt :p
Sorry weet de naam niet xD Het is je W spell btw. xD
Je vergeet alistar en olaf hun ult :-)

Verwijderd

Ik heb het dan over de laning phase hé. Dan maakt een stun tegen iedere champion het verschil. Je wint iedere poke namelijk wanneer je een stun hebt o.i.d. late-game is CC op de juiste personen game brekend dat weet ik, maar in de early game is een CC tegen iedere champ een counter naar mijn ogen. Ja GP niet omdat ie zich er toch wel uit eet met z'n oranges, overigens die schildjes zijn leuk en aardig maar indien je jusit omgaat met je CC skill zijn ze 75% van de tijd te laat. Vooral early game.

Naarmate de game vordert zal het inderdaad op verschillende champions weinig tot geen nuttig effect meer hebben. En heeft CC sowieso andere prioriteiten. Maar ik kan me weinig laning phases voorstellen waarbij een bepaalde CC skill een bepaalde champion niet countert. Het is in mijn ogen dan juist tegen iedereen usefull ongeacht wie.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

psyy138 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:19:
hoeveel mensen kunnen er eigenlijk maximaal in 1 ranked team en kan je bijvoorbeeld meerdere matches tegelijk spelen ? bijv 1x 5vs5 en 1x3vs3 of 2/3 x 3vs3 enz enz...????
Iemand enige informatie hierover :?

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 07:05

Nutral

gamer/hardware freak

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:26:
Ik heb het dan over de laning phase hé. Dan maakt een stun tegen iedere champion het verschil. Je wint iedere poke namelijk wanneer je een stun hebt o.i.d. late-game is CC op de juiste personen game brekend dat weet ik, maar in de early game is een CC tegen iedere champ een counter naar mijn ogen. Ja GP niet omdat ie zich er toch wel uit eet met z'n oranges, overigens die schildjes zijn leuk en aardig maar indien je jusit omgaat met je CC skill zijn ze 75% van de tijd te laat. Vooral early game.

Naarmate de game vordert zal het inderdaad op verschillende champions weinig tot geen nuttig effect meer hebben. En heeft CC sowieso andere prioriteiten. Maar ik kan me weinig laning phases voorstellen waarbij een bepaalde CC skill een bepaalde champion niet countert. Het is in mijn ogen dan juist tegen iedereen usefull ongeacht wie.
De reden dat irelia nog ok is tegen kennen is vanwege de minder lange stuns, olaf kan met zijn ult ook in een keer iemand weghakken en dan heeft cc geen nut. Veel champions kunnen de cc makkelijk overleven en hard terugslaan :).

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
9 man in 1 ranked team is max

Denk dat je 5v5 en 3v3 tegelijk kan doen

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• DaemonAngel
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:26:

Dit vind ik niet zo.
In een lane phase win je niet omdat je een stun hebt hoor.
Bij veel champs is deze stun dodge baar.
En vaak is de damage te laag om je tegenstander neer te bursten.
Ook als je je stun raakt is de kans groot dat de enemy je terug burst en je dus hetzelfde eindigt.
Daarom dat je vaak op mid van die distance fights krijgt waarbij elke AP champ achter zijn minions hide en eigenlijk farmt tot de jungler gankt of de tegenstander te eager wordt.
Je ziet hier zelden continu spell battles.

CC in een jungler kan wel een groot verschil geven.

Verwijderd

DaemonAngel schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:44:
[...]
+1

Denk aan de slow van Lee Sin, de stun van riven / sion, de pulverize / headbutt van alistar, de ulti skarner (slow van Q).

Essentieel!

• Rendiertje
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:46:
[...]

+1

Denk aan de slow van Lee Sin, de stun van riven / sion, de pulverize / headbutt van alistar, de ulti skarner (slow van Q).

Essentieel!
En natuurlijk niet te vergeten Moakai

Verwijderd

DaemonAngel schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:44:
[...]

Dit vind ik niet zo.
In een lane phase win je niet omdat je een stun hebt hoor.
Bij veel champs is deze stun dodge baar.
En vaak is de damage te laag om je tegenstander neer te bursten.
Ook als je je stun raakt is de kans groot dat de enemy je terug burst en je dus hetzelfde eindigt.
Daarom dat je vaak op mid van die distance fights krijgt waarbij elke AP champ achter zijn minions hide en eigenlijk farmt tot de jungler gankt of de tegenstander te eager wordt.
Je ziet hier zelden continu spell battles.

Ik zeg ook niet dat je de lane wint omdat je een stun hebt ik zeg alleen dat poken / traden in je voordeel is. En indien goed gespeeld je naar een lane winst zou kunnen leiden. Maar dat is met meerdere dingen zo. Ik heb in ieder geval altijd een fijner gevoel indien ik CC bij de hand heb in de meeste lane mogelijkheden.

Denk bijv. aan Riven solotop, komt op je af, stunned je, en gaat weer weg zonder dat je ook maar iets hebt kunnen doen. Dat de trades vaak niet lang duren en en in verhouding niet al teveel damage doen dat is wat anders, als je maar lang genoeg poked i.c.m. je stun maak je het je tegenstander op een begeven moment heel erg lastig. Ze gaan CS missen, gaan te safe spelen etc. tis meer een mindgame dan werkelijk een game winnende factor in de meeste gevallen. Gewoon omdat je trades wat makkelijker zijn.

Ben het wel met je eens dat CC op een jungler naar mijn mening essentieel is, en dan het liefst een stun/bind/fear achtig iets. Maakt de ganks in de meeste vallen een stuk meer succesvol :p
Rendiertje schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:59:
[...]

En natuurlijk niet te vergeten Moakai
Maokai O+ Een van de meest relaxte junglers momenteel. Ben voor mezelf van mijn beste champions* aan het bijhouden hoeveel ik er mee win en verlies en met Maokai sta ik geloof ik op 6 wins en 1 loss.

*Ik hou dus niet bij als ik incidenteel een eve trollpotje doe ofzo, dat is voor mij niet van belang. Ik wil weten met welke van mijn veel gespeelde champions ik het beste presteer. Kan dus ook reden zijn om bepaalde champions te droppen omdat ik er te slecht mee presteer. Zo heb ik bijvoorbeeld Riven solo top gedropt omdat ik er gewoon niet goed mee ben. Zelfde geldt voor Lulu support en Lee Sin + Hecarim jungle. Ik hou uiteindelijk dus alleen de champions over waar ik op mijn eigen niveau echt goed mee ben, want ik speel er echt teveel :P

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Die skin van Varus is echt cool, maar is er maar naast zijn classic 1 variatie op?!

• Nidhiki
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:01:
Die skin van Varus is echt cool, maar is er maar naast zijn classic 1 variatie op?!
Dat vond ik ook wel vreemd ja, ben benieuwd hoeveel RP de bundle zal zijn

• Xeiji
Misschien dat de andere skin nog niet goed genoeg was om te laten zien in de spotlight.

Verwijderd

Waarom wordt yi eigenlijk nooit gebruikt met Ranked?

In normale game's is hij namelijk OP late game?

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-10 15:05
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:40:
Waarom wordt yi eigenlijk nooit gebruikt met Ranked?

In normale game's is hij namelijk OP late game?
Ik zie em ooit wel eens op solo top of jungle, Probleem met Yi is een beetje dat chars als tryndamere of Fiora gewoon beter zijn in dezelfde rol

Wowhead profiel

• koekwaus21
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-11 20:40
Yi is afhankelijk van zijn farm of begin game. Dus als je met Yi in game behoorlijk achterloopt dan wordt je behoorlijk nutteloos voor de team.

Verwijderd

koekwaus21 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:48:
Yi is afhankelijk van zijn farm of begin game. Dus als je met Yi in game behoorlijk achterloopt dan wordt je behoorlijk nutteloos voor de team.
Aah oke vandaar =)

Verwijderd

DrFlash schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:42:
[...]

Ik zie em ooit wel eens op solo top of jungle, Probleem met Yi is een beetje dat chars als tryndamere of Fiora gewoon beter zijn in dezelfde rol
Yi snowballed harder vergeleken met die twee. Ook meer snowball-afhankelijk aangezien Fiora nog nuttig is voor retarded ultimate.

Verder kan Yi nog prima BDen als het wat slechter gaat overigens. Moet je team daar wel op inspelen.

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:14:
[...]

Maokai O+ Een van de meest relaxte junglers momenteel. Ben voor mezelf van mijn beste champions* aan het bijhouden hoeveel ik er mee win en verlies en met Maokai sta ik geloof ik op 6 wins en 1 loss.
Maokai is echt sterk als je een midchamp hebt met cc, dan haal je bijna altijd kills als hij afkomt. Vindt hem wel minder leuk worden endgame waar je meer een support in de jungle speelt.

trouwens, blijkbaar betekent varus letterlijk een knie letsel. En laat varus nu ook een archer zijn, get it ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 13:00 ]

Verwijderd

Mja AP Yi is aan de ene kant niet uit de lane te krijgen, makkelijkere farm kun je niet krijgen gok ik zo :p
Fiora ultimate.. retarded indeed. Kon het niet mooier zeggen Rudy. Schijthekel heb ik daaraan.. 1 BT en ze gaat met 10 HP d'r ulti in en komt full health eruit, net een soort revive. En dan de damage nog .. o.O

Yi is wel een BD monster inderdaad. Als je team daar op inspeelt kan het zo afgelopen zijn.

Indeed Varus maar één skin zo te zien.. nja beter een goede skin dan 2 ugly motherfuckers. Toch? :D

• Rendiertje
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:00:
Mja AP Yi is aan de ene kant niet uit de lane te krijgen, makkelijkere farm kun je niet krijgen gok ik zo :p
Fiora ultimate.. retarded indeed. Kon het niet mooier zeggen Rudy. Schijthekel heb ik daaraan.. 1 BT en ze gaat met 10 HP d'r ulti in en komt full health eruit, net een soort revive. En dan de damage nog .. o.O
Ik vraag me nou nog steeds wat je moet doen tegen haar ulti...

Je kan er geloof alleen wat tegen doen als ze op de hoekjes zit toch?

• blamauci
Varus patch is er doorheen nu

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:59:
[...]

Maokai is echt sterk als je een midchamp hebt met cc, dan haal je bijna altijd kills als hij afkomt. Vindt hem wel minder leuk worden endgame waar je meer een support in de jungle speelt.
Lategame ga ik voor aura-items en het disrupten van enemy carries of het beschermen van die van mezelf. Vind het zelf wel leuk om te doen. En dan die ultimate he, een goed geplaatste ulti kan een teamfight omdraaien. Overigens kun je afhankelijk van je team ook nog flink wat AP opbouwen zodat je ook nog wat damage doet. Als je in je team al een paar sterke bruisers hebt heb je tankyness genoeg in je team en kun je wat meer voor AP gaan.

Verwijderd

Istie live Blamauci?

Verwijderd

En doen de servers het nog of liggen die ondertussen weer op hun gat zodat we een compensatie krijgen? :D

@Rendier je kunt niks doen tegen haar ulti als ze er eenmaal in zit, helemaal niks. Je zult gewoon moeten vermijden d.m.v. silence/stun/fear/whatever dat ze in d'r ulti kan gaan.

Zoals d'r tooltip ook zegt:
"Fiora dashes around the battlefield, becoming untargetable in the process, and striking random enemy champion(s) 5 times, dealing physical damage. Successive hits against the same target deal 25% damage. The first and last attack will be against the same target. Each strike applies on-hit effects. "

• Nidhiki
Ik kijk momenteel stream van Bigfatlp van CLG, hij speelt nu met Varus
Morgen is die pas in EU zeker?

• blamauci
hij is al beschikbaar.

Je kan hem nu kopen.
Hij zat eigenlijk al in de vorige patch hij is alleen enabled nu.

Dus Spelen maar zou ik zeggen. ook is de rotation nu pas doorgedrukt. reloggen en varus is pickable,

Edit streaming smurf games @ http://www.justin.tv/blamauci

[ Voor 13% gewijzigd door blamauci op 08-05-2012 13:15 ]

• DoMiNaTiOnZ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-02 14:18
Hopen dat ik mn 1e win meteen haal vanavond, dan meteen varus kopen =D

• Rendiertje
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:11:
[...]

@Rendier je kunt niks doen tegen haar ulti als ze er eenmaal in zit, helemaal niks. Je zult gewoon moeten vermijden d.m.v. silence/stun/fear/whatever dat ze in d'r ulti kan gaan.

Zoals d'r tooltip ook zegt:
"Fiora dashes around the battlefield, becoming untargetable in the process, and striking random enemy champion(s) 5 times, dealing physical damage. Successive hits against the same target deal 25% damage. The first and last attack will be against the same target. Each strike applies on-hit effects. "
Je kan niet iemand nostop silence/stunnen/fearen/whateveren...

Als het nou een soort opbouw had zoals die van Fiddlesticks of Karthus bijvoorbeeld was er nog een kans dat je wat tegen kon doen...

• Knevel-O
  • Laatst online: 06-10-2023
dominationz jij moet gewoon een got match doen, win je altijd :D

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-10 09:27
Ff offtopic, blamauci gebruik je nu de nieuwe windows? Hoe draait het icm lol?

• Nidhiki
Oh nice, moet ik maar eens wat extra RP halen zo :D

• blamauci
wel goed
ja ik gebruik win 8 consumer preview

• DoMiNaTiOnZ
Knevel-O schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:17:
dominationz jij moet gewoon een got match doen, win je altijd :D
Jah true +1, word wel een beetje eentonig hoor steeds dat winnen =D

Verwijderd

Rendiertje schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:17:
[...]

Je kan niet iemand nostop silence/stunnen/fearen/whateveren...

Als het nou een soort opbouw had zoals die van Fiddlesticks of Karthus bijvoorbeeld was er nog een kans dat je wat tegen kon doen...
75% van de Fiora's die je ziet zijn glasscanons. Tis niet zo moeilijk om d'r te stunnen en instantly te droppen voordat ze ook maar boe kan zeggen.

En nogmaals d'r valt dus niks tegen te doen als ze er eenmaal inzit, je moet het dus gewoon zien te vermijden.

• blamauci
teammate op

Zo slecht:(

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:07:
[...]

Lategame ga ik voor aura-items en het disrupten van enemy carries of het beschermen van die van mezelf. Vind het zelf wel leuk om te doen. En dan die ultimate he, een goed geplaatste ulti kan een teamfight omdraaien. Overigens kun je afhankelijk van je team ook nog flink wat AP opbouwen zodat je ook nog wat damage doet. Als je in je team al een paar sterke bruisers hebt heb je tankyness genoeg in je team en kun je wat meer voor AP gaan.
Nja, qua scalen van AP vind ik het geen goede investering aangezien zijn ratio's echt niet goed zijn. Denk dat je beter iets tankier bouwt dan, tenzij je echt helemaal geen damage hebt in je team.

• Kiwivogel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-10 21:38
Nog gelukt met die game om 8 uur gisteren? Ik had aangegeven mee te doen maar was nog aan het koken : / Ben benieuwd naar Varus, vanavond maar eens kijken!

• DoMiNaTiOnZ
Kiwivogel schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:42:
Nog gelukt met die game om 8 uur gisteren? Ik had aangegeven mee te doen maar was nog aan het koken : / Ben benieuwd naar Varus, vanavond maar eens kijken!
jup, maar zoals altijd win ik natuurlijk =D
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:30:
[...]

Nja, qua scalen van AP vind ik het geen goede investering aangezien zijn ratio's echt niet goed zijn. Denk dat je beter iets tankier bouwt dan, tenzij je echt helemaal geen damage hebt in je team.
Puur AP zou ik niet doen, maar items als Abyssal Scepter zorgen ook dat je team meer damage doet. Je kan ook denken aan een deathfire grasp om iemand geljik voor 1/3e te nuken (+ wat AP en CDR). Let wel: ik heb het hier gewoon puur over een 6e item als je al tanky genoeg bent en je team wat meer damage nodig heeft.

Verwijderd

Ben benieuwd naar Varus, eens ff met stream mee kijken

zie net dat ik 5k ip heb, ff twijfelen welke ik koop, varus lijkt me leuk maar die kun je de komende twee weken toch niet spelen, talon wil ik nog altijd hebben, geweldige counter op mid natuurlijk

edit: als is talon in de aanbieding met rp, misschien nog wat rp erbij kopen
edit: of blitz of taric, die supports moet ik gewoon nog hebben

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 13:54 ]

Verwijderd

Rendiertje schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:06:
[...]

Ik vraag me nou nog steeds wat je moet doen tegen haar (fiora) ulti...
er is een ding dat ik ooit heb gezien dat wel werkte tegen haar ulti

als ze haar ult doet op jou R + Q het moment dat je invisi wegrolt stopt fiora haar ult

ik weet wel niet in teamfight als dat nog steeds zo zou werken, maar heb het wel zien gebeuren op een vayne die ergens solo in de jungle rondliep
en was even flabbergasted

Verwijderd

Ze moet natuurlijk wel wat te targeten hebben dus als je de enige target bent en je kan insta stealth kun je het daarmee verbreken

• Rendiertje
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:53:
[...]

er is een ding dat ik ooit heb gezien dat wel werkte tegen haar ulti

als ze haar ult doet op jou R + Q het moment dat je invisi wegrolt stopt fiora haar ult

ik weet wel niet in teamfight als dat nog steeds zo zou werken, maar heb het wel zien gebeuren op een vayne die ergens solo in de jungle rondliep
en was even flabbergasted
Dan ga ik er van uit dat je bedoelt dat ik Vayne speel?

Maar dan nog alleen invis worden is niet een een counter...

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Rendiertje schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:05:
[...]

Dan ga ik er van uit dat je bedoelt dat ik Vayne speel?

Maar dan nog alleen invis worden is niet een een counter...
een hourglass zou nog kunnen natuurlijk...

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:48:
[...]

Puur AP zou ik niet doen, maar items als Abyssal Scepter zorgen ook dat je team meer damage doet. Je kan ook denken aan een deathfire grasp om iemand geljik voor 1/3e te nuken (+ wat AP en CDR). Let wel: ik heb het hier gewoon puur over een 6e item als je al tanky genoeg bent en je team wat meer damage nodig heeft.
In dat opzicht ga ik akkoord. In een extreem geval zou ik zelfs durven een wota kopen, maar een gangbaar voorbeeld is idd de abyssal scepter. Grappig dat je net nu hierover begint, heb iemand waarmee ik speel 's avonds en die is al een paar nachten op rij zijn liefde aan het verklaren aan de boom, terwijl hij me vroeger niet wou geloven dat het zo'n beest is in de jungle.

Btw, hij heeft een van de hoogte burstdamage in game voor level 4 :)

Verwijderd

een hourglass kan je dan ook beschouwen als een counter tegen alles

er hoeft geen counter te zijn voor elke move van elke champion

ik gaf enkel aan dat er niet niets ontsnapt aan fiora haar ult wat je er mee doet moet je zelf maar weten
het is handige info als je dan toevallig vayne speelt

• Rendiertje
mmh true, maar ik vind het gewoon een schijt hero om tegen te spelen...

Ben wel van mening dat als ze top speelt dat je haar in het begin wel moet pakken omdat ze anders te sterk wordt...

Verwijderd

het is en blijft een teamgame
zolang je haar niet feed en af en toe kan ganken
zal ze nooit zo hard kunnen snowballen dat ze een onoverkomelijk probleem wordt
geld voor alle champions

Verwijderd

ja hoor, gelijk de eerst ranked match, een varus in me team, die gast heeft nog nooit varus gespeeld, ik denk dat hij het aflegd tegen graves

Verwijderd

Lijkt me aan de ene kant vrij logisch dat ie um nog nooit gespeeld heeft aangezien dat ie net uit is. Overigens kun je met een AD carry indien je gewoon goed last hit en een beetje door hebt wat je skills doen niet al teveel fout doen. Als je maar blijft farmen.. last hitten. Als je daar op voor blijft liggen neem je vanzelf wel de overhand.
Z'n skills zijn ook niet echt moeilijk te noemen en z'n kit is behoorlijk irritant. Maar ik moet 'm zelf ook nog spelen dus dat lul ik nu ook maar op basis van de spotlight.

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-11 23:01

Flapmo

and back is gigi!

RonnieB82 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:05:
[...]

een hourglass zou nog kunnen natuurlijk...
Just out of curiosity: zou een janna ult haar wegpushen op het moment dat ze "untargetable" in haar ult zit?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Rendiertje
Flapmo schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:23:
[...]

Just out of curiosity: zou een janna ult haar wegpushen op het moment dat ze "untargetable" in haar ult zit?
zie hieronder

[ Voor 50% gewijzigd door Rendiertje op 08-05-2012 14:26 ]

• Xeiji
Nee, Janna kan haar niet weg pushen omdat Fiora juist untargetable is. Guardian Angel en Lifesteal is the way to go als je ad carry bent tegen een fed Fiora.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:20:
Lijkt me aan de ene kant vrij logisch dat ie um nog nooit gespeeld heeft aangezien dat ie net uit is. Overigens kun je met een AD carry indien je gewoon goed last hit en een beetje door hebt wat je skills doen niet al teveel fout doen. Als je maar blijft farmen.. last hitten. Als je daar op voor blijft liggen neem je vanzelf wel de overhand.
Z'n skills zijn ook niet echt moeilijk te noemen en z'n kit is behoorlijk irritant. Maar ik moet 'm zelf ook nog spelen dus dat lul ik nu ook maar op basis van de spotlight.
maar je kent de mechanics niet goed. Ik heb ook wel met nieuwe ad carry's ranked gespeeld maar dat was dan bijvoorbeeld ashe of tristana, dan weet ik tegen welke lane ik wel en niet kan, varus weet je niets over, hij werd hier bijvoorbeeld flink ingemaakt door graves

Verwijderd

Mja je weet weinig over Varus maar je weet als je genoeg gespeeld hebt meer dan genoeg over je opponent. Dan zou je dus moeten weten dat Graves een behoorlijk dikke burst damage heeft van dichtbij en je daar dus nooit terecht wilt komen als AD Carry zijnde.

Het zou goed mogelijk moeten kunnen zijn met Varus zijn kit imo. Als je een beetje rekening houd met waar je tegen speelt kun je als je zelf een onbekende champion in je klauwen hebt nog wel aardig uit de verf komen. Maar dat was bij jouw dus in dit geval niet :p tsja dat is balen.

Overigens wel gewonnen of heeft graves jullie van de kaart geveegd?

Verwijderd

Ik snap de frustratie van Wagori wel hoor. Om een nieuwe champ te instalocken in ranked is gewoon absurd. Ja je kan er met een beetje verstand mee omgaan, maar alle subtiele onderdelen heb je vast nog niet onder de knie aangezien die nog nieteens ontdekt zijn.

Verwijderd

Instalocken in ranked is sowieso al een frustratie opzich, los van de nieuwe champion.
Overigens kan iemand me al wat meer vertellen over Varus? Hoe voelt ie aan?
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:00:
Ik snap de frustratie van Wagori wel hoor. Om een nieuwe champ te instalocken in ranked is gewoon absurd. Ja je kan er met een beetje verstand mee omgaan, maar alle subtiele onderdelen heb je vast nog niet onder de knie aangezien die nog nieteens ontdekt zijn.
Tip van de dag: geen ranked spelen als een champ net een paar uur uit is.

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:15:
[...]

Tip van de dag: geen ranked spelen als een champ net een paar uur uit is.
Eigenlijk zou het andersom moeten zijn. Vind het belachelijk dat je je de eerste paar uur niet in ranked kunt vertonen vanwege een nieuwe champ waarmee gegarandeerd mensen gaan falen. Zet die champ dan in ranked nog uit en maak hem de eerste dag alleen playable in normals ofzo.

Verwijderd

Er bestaat zoiets als beta omgeving, waar je voor kunt applyen (correct me if i'm wrong) en al dik een maand hebt kunnen spelen met hem (wel in beta omgeving though)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 15:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:02:
Instalocken in ranked is sowieso al een frustratie opzich, los van de nieuwe champion.
Ik heb er tegen gespeeld met janna support. Ik liet me vaak verassen door die pijl die dwars door minions gaat en flink wat schade doet. Die ulti zorgde er ook een paar keer voor dat ik niet bij hem in de buurt kon komen toen het nodig was.

1 potje maar gespeeld, maar voelde zeker wel sterk aan.

• DaemonAngel
Je kan natuurlijk je enemy ook verrassen omdat die de spells ook nog niet goed kennen.
Maar ik ben het er wel mee eens. Daarom vind ik het meestal positief als je de nieuwe champ gebanned wordt in ranked zodat niemand hem kan spelen. Dat is ook een optie.
Vaak is dit wel goed want riot heeft zo nog al eens de neiging om hun nieuwe champs unbalanced te maken.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

ik wil eve weer spelen wat ze vroeger was :) mis die goede oude tijden

O.R.C. Black Bulls Rugby

Verwijderd

Ik speel altijd de eerste dag van release ranked met de nieuwe champ. Zeker als het een ranged ad is die zijn toch allemaal min of meer hetzelfde en sowieso veel te sterk. Zie release vayne, release graves, release mf, reworked sivir.
Daarbij kan je vaak de dag van tevoren al op streams zien hoe hij werkt dus ik zie het probleem niet echt. Slechtte spelers die feeden doen dat ook wel als ze vayne picken hoor.

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-11 13:37

aapelite

Do the kirby!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:16:
ja hoor, gelijk de eerst ranked match, een varus in me team, die gast heeft nog nooit varus gespeeld, ik denk dat hij het aflegd tegen graves
Volgens mij heb ik die net zitten spectaten :P Die kerel was sowieso een beetje een idioot qua initiates op die graves. Ipv dat ie gewoon lekker ging creepfarmen was hij nutteloos agressive.

• Kapstok!
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09-2021
psyy138 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:26:
ik wil eve weer spelen wat ze vroeger was :) mis die goede oude tijden
Vroeger nooit gespeeld, weet dat ze een stun had toen? Speel dr soms nog wel is, gaat vaker goed als fout :+ Of jungle of 1 of andere AP ROFL build ^^ Die nuked overigens wel hard, maak hun carry er vaak in no time alleen mee kapot. Speel dit dan ook alleen met vrienden want anders faalt het toch wel vaak :P

League of Legend EUW: Tristanar

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:29:
Ik speel altijd de eerste dag van release ranked met de nieuwe champ. Zeker als het een ranged ad is die zijn toch allemaal min of meer hetzelfde en sowieso veel te sterk. Zie release vayne, release graves, release mf, reworked sivir.
Daarbij kan je vaak de dag van tevoren al op streams zien hoe hij werkt dus ik zie het probleem niet echt. Slechtte spelers die feeden doen dat ook wel als ze vayne picken hoor.
Ik neem aan dat je toch wel eerst een normaltje gespeeld hebt met hem dan? Zij gaan gewoon echt letterlijk hun eerste game met die champ gelijk ranked spelen. Vind ik toch wel een beetje jammer als ik zo iemand in mn team heb, zeker als hij ook nog eens gaat feeden.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:02:
énorm solide
heb er net 2 potjes mee gespeeld, een met een sona tegen blitz/varus en een met soraka tegen janna/varus
eerste potje ging erg lekker, werd wel 's gegrapled (sona ook) maar wist altijd genoeg schade te doen/weg te rennen
2de potje ging érg gelijk op, al was dat meer te danken aan hun janna dan hun varus imo, varus was niet slecht maar hun janna... _/-\o_ écht, hoe zij elke keer varus wist te redden, tóp support daarro

maar goed, ging dus over de champ; hoewel de W OP lijkt is het erg zeldzaam om 3 stacks op iemand te krijgen en daarna nog je Q/E eroverheen te gooien, dus dat zit wel goed
speelt erg makkelijk eigenlijk, ondanks het feit dat het allemaal skillshots zijn (ja, ook je ulti!)

ulti werkt ook lekker, zou ook kunnen zijn omdat weinig nog echt doorhebben hoe die werkt, dus ff tipje:
ulti is een redelijk korte skillshot (plusminus varus AA range) die gelijk de 1ste champ stunned en schade toebrengt
daarna gaat hij voorbereiden om naar de dichtbijzijnde champs te springen, champs die erná in range komen hebben nergens last van, maar champs die in range zíjn worden na 1~2 seconde ook gestunned/damaged

werkt erg lekker, heeft me al 2 kills opgelevert en een death gescheelt *O*

edit:
speel 'm trouwens 29/1/0 met arpen/Mpen reds en heal+flash, werkt goed
Pagina: 1 ... 13 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.