[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.544 views

Verwijderd

Gisteren trouwens warwick geprobeerd. Ze kunnen zeggen wat ze willen maar warwick is gewoon algemeen gezien geen goeie jungler. Ik mis gewoon de cc die ik nodig heb. Zijn ult kan dan wel goed zijn maar die is met bijna alles te interrupten en heb je niet voor 6. Zoals ik het nu zie is er gewoon geen reden om ooit warwick jungle te pakken.
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:41:
Gisteren trouwens warwick geprobeerd. Ze kunnen zeggen wat ze willen maar warwick is gewoon algemeen gezien geen goeie jungler. Ik mis gewoon de cc die ik nodig heb. Zijn ult kan dan wel goed zijn maar die is met bijna alles te interrupten en heb je niet voor 6. Zoals ik het nu zie is er gewoon geen reden om ooit warwick jungle te pakken.
Blijf ik het mee eens, ik jungle al sinds season 1 niet meer met hem, behalve af en toe om eens te proberen of er nog iets aan veranderd is. Zelfs met red buff haal ik zeer zelden een kill of assist uit een lane vandaan.

Vicariously I live while the whole world dies

• PpN
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-01-2023

PpN

Vicarious schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:53:
[...]

Blijf ik het mee eens, ik jungle al sinds season 1 niet meer met hem, behalve af en toe om eens te proberen of er nog iets aan veranderd is. Zelfs met red buff haal ik zeer zelden een kill of assist uit een lane vandaan.
Ik vind zijn Ulti toch wel een van de beste CC's van uit het spel tbh Hij is inderdaad wel makkelijk te interrupten, maar dat is alles met een stun wel. Pre-level 6 vind ik hem ook wel zinloos maar met zijn ulti kan die toch wel goede ganks plaatsen.

Verwijderd

PpN schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:12:
[...]

Ik vind zijn Ulti toch wel een van de beste CC's van uit het spel tbh Hij is inderdaad wel makkelijk te interrupten, maar dat is alles met een stun wel. Pre-level 6 vind ik hem ook wel zinloos maar met zijn ulti kan die toch wel goede ganks plaatsen.
Het probleem is bij ww dat je complete gank bestaat uit de damage en cc van die ene skill. Het enige wat warwick nog kan voor of na zijn ult is een q. Ook kan je jezelf niet goed positioneren met je ult omdat je niet kan bewegen en je sowieso op de rug van de enemy zit en dus ook zijn movement niet blockt.

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 08:34

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 08:44:
[...]

Dat was enkel viable op tank junglers... Heb op mijn Noct/Olaf nooit met Philo/HoG rush combo rondgelopen om heel eerlijk te zijn.

En de nieuwe jungle is geen excuus om minder aanwezig te zijn imo.
Met de nieuwe jungle ben ik juist vaker actief in de lanes. Ik koop als jungler altijd de homeguard addon. Je bent dan veel sneller weer terug in het spel en als jungler ga je toch sneller terug dan dat je in een lane staat.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

iCy schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:04:
[...]

Met de nieuwe jungle ben ik juist vaker actief in de lanes. Ik koop als jungler altijd de homeguard addon. Je bent dan veel sneller weer terug in het spel en als jungler ga je toch sneller terug dan dat je in een lane staat.
Ben met je eens dat je nu als jungler veel meer actief bent in de lanes.
Maar de homeguard addon koop ik dan weer niet. ik vind die 450gold beter te besteden aan andere dingen. (ik vind die lvl3 boot upgrades eigenlijk ook pas interressant als je end-game al je slots vol hebt)
Als ik al early zou upgraden, dan zou ik eerder voor de extra movement speed gaan, zodat je daar ook voordeel mee haalt bij het ganken, chasen en jungle-clearen.
RonnieB82 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:07:
[...]

Als ik al early zou upgraden, dan zou ik eerder voor de extra movement speed gaan, zodat je daar ook voordeel mee haalt bij het ganken, chasen en jungle-clearen.
Dit doe ik ook. Als ik toevallig net een keertje 500 gold over heb na een buy wil ik dat nog wel eens doen.

• PpN

PpN

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:47:
[...]

Het probleem is bij ww dat je complete gank bestaat uit de damage en cc van die ene skill. Het enige wat warwick nog kan voor of na zijn ult is een q. Ook kan je jezelf niet goed positioneren met je ult omdat je niet kan bewegen en je sowieso op de rug van de enemy zit en dus ook zijn movement niet blockt.
Met Red buff + je "E" skill hou je hem dan toch makkelijk bij ? Maar ik ben het verder met je eens dat er wel veel betere/snellere junglers beschikbaar zijn.

Verwijderd

PpN schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:12:
[...]

Hoezo beste CCs? De beste CCs zijn uninterruptable displacers. Lee Sin kick, Blitz grab, Blitz knock, Janna Knockup, Nami Knockup etc etc.

Alles met een stun te interrupten? Hoezo dat. Als WW zijn ult doet en na de eerste 0.2sec al geCCed word is het afgelopen. Als ik een Leona/Taric/Sion stun doe ben jij gewoon x seconden gestunned en niemand die daar wat aan doet behalve als ze Cleanse hebben.

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Ilar schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:35:
[...]

Als je wilt dalen zou ik ap yi proberen ;).
Valt mee. :)

Hoe is teemo eigenlijk in ranked op top / mid als evt counterpick? AD? AP? attackspeed/hybrid. hoe te builden?

• PpN

PpN

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:47:
[...]

Hoezo beste CCs? De beste CCs zijn uninterruptable displacers. Lee Sin kick, Blitz grab, Blitz knock, Janna Knockup, Nami Knockup etc etc.

Alles met een stun te interrupten? Hoezo dat. Als WW zijn ult doet en na de eerste 0.2sec al geCCed word is het afgelopen. Als ik een Leona/Taric/Sion stun doe ben jij gewoon x seconden gestunned en niemand die daar wat aan doet behalve als ze Cleanse hebben.
Oke misschien niet de "beste" maar wel (correct me if iam wrong) de langste stun uit het spel (1.8 sec), + harde damage op een carry. Deze is misschien in een groupfight niet helemaal geweldig te gebruiken om dat die geinterupt kan worden maar dat zou betekenen dat een nunu of galio ulti oid ook niet goed is ?

Verwijderd

Vicarious schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:35:

Dit doe ik ook. Als ik toevallig net een keertje 500 gold over heb na een buy wil ik dat nog wel eens doen.
Voor mij is een extra ruby crystal bijna altijd beter dan de boot upgrades. Die dingen zitten tegenwoordig in zoveel dat het altijd een goede aankoop is.

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
PpN schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:04:
[...]

maar wel (correct me if iam wrong) de langste stun uit het spel (1.8 sec),
De langste stun is een max range Ashe arrow, 4s.

Streaming History

• PpN

PpN

speedzor schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:05:
[...]

De langste stun is een max range Ashe arrow, 4s.
3.5 ^^

Launches a crystal arrow of ice in a line that stuns an enemy Champion dealing 250/425/600 (+1) magic damage. The farther the arrow flies, the longer the stun, up to 3.5 seconds. Surrounding enemies are slowed by 50% for 3 seconds and take half damage.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:08

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Speedzor morgana vs Froggen diana nu live :D

[specs]

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10 08:30
LikeAKing schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:56:
[...]

Hoe is teemo eigenlijk in ranked op top / mid als evt counterpick? AD? AP? attackspeed/hybrid. hoe te builden?
Teemo doet het vooral goed op top, door de blind counter je veel champions. Als je de eerste paar levels door komt en in het goede geval nog 1 of 2 kills maakt kunnen ze niets meer. Ook kan je river warden met je mushrooms. Meestal zie ik ze AS + AP gaan wat erg goed werkt.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Zoals sommige van jullie wellicht weten ben ik pas begonnen met ranked spelen en hier heb ik wat vragen over. Wellicht dat jullie dit weten.

- Is er een logica in wie de team captain wordt en hoe je mag picken. Is dit bijv gebaseerd op elo of is het gewoon random
- Als een champion gebanned wordt kan dan niemand deze meer nemen of alleen de tegenstander niet
- Er worden standaard ongeveer dezelfde champions gebanned. Nu ken ik van een hoop wel de reden maar van sommige niet. Kunnen jullie eens aanvullen of corrigeren?
Shen: geen idee (zijn ulti?)
Blitz': irritante pull
Amumu: die ult die iedereen in een cirkel stunt
Diana: OP?
Rengar: ?
Malphite: Is het zijn ult dat hij iedereen omhoog gooit.
Darius: OP
Kassadin: ?

Zelf heb ik een hekel om tegen katarina te spelen maar die zie ik niet vaak gebanned worden.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

De pick order is op volgorde van elo.
Ban betekend dat niemand die champ kan kiezen, ongeacht team.

Shen idd vanwege de global ulti
Rengar vanwege stealth en erg snowballig

[specs]

• thewizard2006
Wat is de ulit van shen :)

Stand United
Places a shield on a target allied champion, absorbing 250 / 550 / 850 (+150% of ability power) damage for 5 seconds. After channeling for 3 seconds, Shen teleports to the target's location.

zo bijzonder is hij toch niet? Ben ik bijv banger voor de ult van gragas. Die zie ik ook altijd zoveel dmg doen + die knockback

[ Voor 101% gewijzigd door thewizard2006 op 13-12-2012 12:46 ]

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Shen

Stand UnitedRANGE: GlobalCOOLDOWN: 200 / 180 / 160
ACTIVE: Target allied champion gains a shield that absorbs a certain amount of damage. The shield dissipates after 5 seconds if not already destroyed. After 3 seconds of channeling, Shen teleports to the allied champion.

SHIELD: 250 / 550 / 850 (+ 135% AP)

Doordat die skill Global is maakt het Shen juist zo goed.
1v1 battle in jungle? Shen is er en het is 2v1.
2v2 battle in botlane? Shen is er en het is 3v2
Shen is toplane aan het pushen? We sturen er iemand heen, terwijl er botlane een 4v4 gevecht gaat gebeuren, oh wacht Shen is er! 5v4.
Midlane wordt geganked! Shen is er! 2v2 fight.

[ Voor 32% gewijzigd door Fanatic_FS op 13-12-2012 12:49 ]

[specs]

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-11 19:02
[...]
Oke misschien niet de "beste" maar wel (correct me if iam wrong) de langste stun uit het spel (1.8 sec), + harde damage op een carry. Deze is misschien in een groupfight niet helemaal geweldig te gebruiken om dat die geinterupt kan worden maar dat zou betekenen dat een nunu of galio ulti oid ook niet goed is ?
Onzin. Er zijn tal van skills die minstens 1.75 seconde stun geven. Maar het gaat helemaal niet om de lengte van de stun, het gaat om tal van andere factoren, dat Warwick een vrij slechte jungler is. Hij jungled snel maar zijn ganks zijn slecht vergeleken champs met CC op Q,W or E.

Ook al heb je red, dan moet je eerst wel bij je tegenstander geraken. En Warwick loopt pas sneller als je target eenmaal laag hp is. Moet je dus eerst je laner vragen wat te traden, en dan pas heb je je gap closer (blood scent). Maar dat heeft weer risico's dat je eigen laner dood gaat.

Als je je gap closer niet hebt, loopt de tegenstander gewoon terug naar zn toren, tenzij je laner wel een goeie CC heeft. Dan nog, kun je pre-6 enkel een q en wat auto attacks doen, meer niet, en blijft 't lastiger om die kill te landen.

Als ie dan eindelijk 6 is kan ie wel een fatsoenlijke gank doen, maar dat lukt je ook maar 1 keer in de minuut, vanwege je CD op je ult. Dus val je toch al snel terug op hopen dat de tegenstander echt flink overextend. En dat doen ze op hoog elo nou eenmaal niet zo veel.

Dan beter Olaf, lange range van zijn bijl en is ook een erg snelle jungler, of een iets slomere jungler met targetted CC.
LikeAKing schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:56:
[...]

AP Yi is zo'n troll. Je hebt 1 truukje voor damage, eentje om niet dood te gaan, en eentje om weg te komen. Dat is veel te weinig damage voor een AP carry. Tenzij het andere team volslagen n00b is negeren ze je gewoon en bouwen ze eventueel wat meer tanky om de klap van de Q op te kunnen vangen. Daarna gaat ie een beetje staan auto attacken, maar dat boeit niet echt bij een AP yi. Als ie wegrent slacht je gewoon de rest van het team af.

AP Yi werkt alleen indien zwaar gefeed, maar ja zwaar gefeed is zelfs een Soraka eng.

Teemo top bouw ik attack speed en AP, bouw nagenoeg volledig om de E heen. Dat countered nagenoeg alle AD bruisers in min of meerdere mate. Belang hierbij is wel dat je altijd voldoende snel bent, bruisen wil je eigenlijk pas lategame als Teemo (het idee is dat je dan zodanig gefeed bent dat je 't meeste 1v1 kan). Zodra ze de gap closen, gebruik je W. En zorg voor dingen als movespeed quints en koop snel boots 2 indien nodig.

• jespertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-04 10:58
Fanatic_FS schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:22:
En hoe verloopt dat? Kan op dit moment niet kijken ivm werk ;), maar ben wel benieuwd.

• Xevoo
Darius krijgt een ban door zijn ult + de bleeding, hij kan ontzettend tanky bouwen en toch damage doen.

Malphite is eigenlijk hetzelfde verhaal, knock up ult met veel damage die scaled vanaf armor (toch?) overall erg tanky en dus meestal een pain in the 4$$

Amumu heeft inderdaad die erg sterke ult die een teamfight kan beslissen

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:32

psyy138

blackbulls.nl

Fanatic_FS schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:46:
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Shen

Stand UnitedRANGE: GlobalCOOLDOWN: 200 / 180 / 160
ACTIVE: Target allied champion gains a shield that absorbs a certain amount of damage. The shield dissipates after 5 seconds if not already destroyed. After 3 seconds of channeling, Shen teleports to the allied champion.

SHIELD: 250 / 550 / 850 (+ 135% AP)

Doordat die skill Global is maakt het Shen juist zo goed.
1v1 battle in jungle? Shen is er en het is 2v1.
2v2 battle in botlane? Shen is er en het is 3v2
Shen is toplane aan het pushen? We sturen er iemand heen, terwijl er botlane een 4v4 gevecht gaat gebeuren, oh wacht Shen is er! 5v4.
Midlane wordt geganked! Shen is er! 2v2 fight.
zo is het iets beter :) :
jungle ganked bot 3v2 met shen erbij 4v2 easy win :) turret slopen klaar.
jungle ganked mid 2v1 met shen erbij 3v1 :)
Xevoo schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:57:
Darius krijgt een ban door zijn ult + de bleeding, hij kan ontzettend tanky bouwen en toch damage doen.

Malphite is eigenlijk hetzelfde verhaal, knock up ult met veel damage die scaled vanaf armor (toch?) overall erg tanky en dus meestal een pain in the 4$$

darius valt mee, ik heb liever malphite diana shen ezreal bans
met singed kan je darius hard aanvallen. heb laatst hard gewonnen van hem

[ Voor 23% gewijzigd door psyy138 op 13-12-2012 12:58 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

• PpN

PpN

A Lurker schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:54:
[...]

Onzin. Er zijn tal van skills die minstens 1.75 seconde stun geven. Maar het gaat helemaal niet om de lengte van de stun, het gaat om tal van andere factoren, dat Warwick een vrij slechte jungler is. Hij jungled snel maar zijn ganks zijn slecht vergeleken champs met CC op Q,W or E.

Ook al heb je red, dan moet je eerst wel bij je tegenstander geraken. En Warwick loopt pas sneller als je target eenmaal laag hp is. Moet je dus eerst je laner vragen wat te traden, en dan pas heb je je gap closer (blood scent). Maar dat heeft weer risico's dat je eigen laner dood gaat.

Als je je gap closer niet hebt, loopt de tegenstander gewoon terug naar zn toren, tenzij je laner wel een goeie CC heeft. Dan nog, kun je pre-6 enkel een q en wat auto attacks doen, meer niet, en blijft 't lastiger om die kill te landen.

Als ie dan eindelijk 6 is kan ie wel een fatsoenlijke gank doen, maar dat lukt je ook maar 1 keer in de minuut, vanwege je CD op je ult. Dus val je toch al snel terug op hopen dat de tegenstander echt flink overextend. En dat doen ze op hoog elo nou eenmaal niet zo veel.

Dan beter Olaf, lange range van zijn bijl en is ook een erg snelle jungler, of een iets slomere jungler met targetted CC.
Zoals al eerder aangegeven, ik vind warwick ook niet persee een goede jungler maar ik vind zijn ulti wel goed. + als jij initiate met een ulti met je gank heeft die dus damage gehad, waardoor je wel sneller gaat lopen van je E

Verwijderd

Xevoo schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:57:

De ult van Malphite scaled met AP en niet met Armor. Armor scaled met zijn E.

• speedzor
jespertje schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:57:
[...]

En hoe verloopt dat? Kan op dit moment niet kijken ivm werk ;), maar ben wel benieuwd.
Froggen betere cs (+30 toen de laning phase eindigde), Ik had een betere score + geen support veigar.

Ik ben 8-3-12 geeindigd, Froggen 4-4-3 ofzo (zit niet meer aan desktop en lolking heeft nog niet geupdated).
Al bij al ging het nog goed om slechts 1x mid in de afgelopen 3 weken gespeeld te hebben.

Streaming History

Verwijderd

psyy138 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:57:
darius valt mee, ik heb liever malphite diana shen ezreal bans
met singed kan je darius hard aanvallen. heb laatst hard gewonnen van hem
euh
darius is een counter tegen singed
tegen darius kan je beter ranged harass zetten zoals jayce of yorick en in mindere mate teemo
speedzor schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:00:
[...]
Froggen betere cs (+30 toen de laning phase eindigde), Ik had een betere score + geen support veigar.

Ik ben 8-3-12 geeindigd, Froggen 4-4-3 ofzo (zit niet meer aan desktop en lolking heeft nog niet geupdated).
Al bij al ging het nog goed om slechts 1x mid in de afgelopen 3 weken gespeeld te hebben.
nice

• Xevoo
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:58:
[...]

De ult van Malphite scaled met AP en niet met Armor. Armor scaled met zijn E.
Ja ik bedoelde dat hij in het algemeen veel aan armor heeft omdat hij dan tanky word maar ook damage blijft doen, maar klopt, thanks voor het verduidelijken!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:29:
[...]

euh
darius is een counter tegen singed
tegen darius kan je beter ranged harass zetten zoals jayce of yorick en in mindere mate teemo

[...]

nice
tog won ik hard tegen darius ;)
http://www.lolking.net/summoner/euw/287456#history
8e game moet je kijken. maar ik heb wel ms runes en masteries

O.R.C. Black Bulls Rugby

psyy138 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:42:
[...]

tog won ik hard tegen darius ;)
http://www.lolking.net/summoner/euw/287456#history
8e game moet je kijken. maar ik heb wel ms runes en masteries
1x een matchup winnen betekent niet dat het een counter is natuurlijk :P Over Warwick: tuurlijk is zijn ulti goed, maar verder heeft hij niet gek veel damage en ook geen CC. Zeker early game is het dus lastig om pressure op je lanes te zetten. Tegen de tijd dat je dat wel kan heeft de tegenstander misschien wel inmiddels 2 kills kunnen halen met behulp van hun jungler en de lanes hun kant op laten snowballen.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Vicarious schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:46:
[...]

1x een matchup winnen betekent niet dat het een counter is natuurlijk :P Over Warwick: tuurlijk is zijn ulti goed, maar verder heeft hij niet gek veel damage en ook geen CC. Zeker early game is het dus lastig om pressure op je lanes te zetten. Tegen de tijd dat je dat wel kan heeft de tegenstander misschien wel inmiddels 2 kills kunnen halen met behulp van hun jungler en de lanes hun kant op laten snowballen.
heb wel vaker met singed tegen darius gespeeld . denk stuk of 5 keer waarvan ik zeker 3 keer gewonne heb. maar er zijn inderdaad beter alleen ik vind singed (zeker met de nieuwe items nu ) sterk en late game ook. zo kan je altijd de adc of mid splitsen van de rest en kun je met je speed hun achterna gaan.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:22:
Zit speedzor op zelfde solo q niveau als Froggen? Of zit hij in nieuw EU team.

• speedzor
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:56:
[...]
Zit speedzor op zelfde solo q niveau als Froggen? Of zit hij in nieuw EU team.
Bitch please, de helft van de pro's hun soloqueue elo zit onder het mijne 8)

Streaming History

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:13
speedzor schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:00:
[...]

die van froggen is hoger, als ik zo op lol king kijk ;)

Twitch

• speedzor
Martin0 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:05:
[...]

die van froggen is hoger, als ik zo op lol king kijk ;)
Die zit bij de andere 50% die 50 elo hoger is :P

Streaming History

Verwijderd

PpN schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:58:
[...]

Zoals al eerder aangegeven, ik vind warwick ook niet persee een goede jungler maar ik vind zijn ulti wel goed. + als jij initiate met een ulti met je gank heeft die dus damage gehad, waardoor je wel sneller gaat lopen van je E
Je opent tijdens een gank nooit met je ult. Pas als ze wegkomen.
[...]

Warwick stunned niet, maar Supressed, evenals Malz. Daar zit ook verschil in. Nunu's ult AoE slowed en doet sowieso een chunk damage, Galio's ult AoE interrupt iedereen en CC casten is lastiger als je getaunt bent. De laatste twee hebben dus sowieso een groot effect, of ze ult nu afmaken of niet. WW heeft dan niets meer.

• Martin0
speedzor schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:05:
[...]

Die zit bij de andere 50% die 50 elo hoger is :P
ach ja de meeste hier zijn hoger dan mij, ik speel nog niet eens ranked(logisch want ben lvl 24 xD).

Twitch

Verwijderd

Martin0 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:14:
[...]

ach ja de meeste hier zijn hoger dan mij, ik speel nog niet eens ranked(logisch want ben lvl 24 xD).
Ik wil je niet demotiveren maar ik ben het eerste seizoen nooit boven de 1250 elo geweest. Verder heb ik er in het tweede seizoen 300 games over gedaan om over de 1450 elo te komen. Het kan natuurlijk zijn dat ik gewoon slecht was maar verwacht niet dat je op level 30 boven de 1200 elo komt.

• Martin0
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:16:
[...]

Ik wil je niet demotiveren maar ik ben het eerste seizoen nooit boven de 1250 elo geweest. Verder heb ik er in het tweede seizoen 300 games over gedaan om over de 1450 elo te komen. Het kan natuurlijk zijn dat ik gewoon slecht was maar verwacht niet dat je op level 30 boven de 1200 elo komt.
haha ik verwacht dat ik ergens in de 800 grens kom te zitten xD ben geen ster speler, maak nog veel fouten, ook met mijn main talon, al begint het steeds minder te worden en begin ik steeds meer te begrijpen hoe sommige champs in mekaar zitten

Twitch

• Sharfer
  • Laatst online: 13-03 13:31
Martin0 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:20:
[...]

haha ik verwacht dat ik ergens in de 800 grens kom te zitten xD ben geen ster speler, maak nog veel fouten, ook met mijn main talon, al begint het steeds minder te worden en begin ik steeds meer te begrijpen hoe sommige champs in mekaar zitten
ik zit zelf ook op de 900-1000 grens, frustrerend maar ik merk wel dat ik beter begin te worden.
Gisteren wel gewonnen als Katarina tegen Ahri. 24-3-6 geindigd

Sharfer#2586

Verwijderd

Hallo mensen,

Sinds een paar maandjes speel ik ook LoL, ik heb hiervoor Dota en Heroes of Newerth gespeeld. LoL bevalt me zeker het beste. Ik speel op de Singapore server aangezien de server volgens mij het dichtst bij is (vanuit Thailand gezien). Ik ben nu pas lvl 20 en volgens mij gaat het nog wel even duren voor ik 30 ben.

Sinds een paar weekjes ben ik aan het focussen op support heroes (Janna en Ali gekocht) en het gaat me niet slecht af, vooral als Alistar lukt het me voorals nog wel aangezien hij stuns heeft en een beetje tanky is. Ik vind vooral de combo Flash+stun wel leuk, helemaal als ik ze m'n eigen team in kan duwen hehe. Momenteel vooral aan het leren wat de beste ward plekken zijn. Qua items probeer ik in het begin vooral de focussen op 2 GP10 items, daarna koop ik boots en Shurelya's Reverie. Daarna nog wat andere items voor de game over is.

Een van de dingen die ik nog niet snap aan de game is wat nou precies het verschil is tussen een bottom en top lane hero, zou iemand me dat uit kunnen leggen?

• Martin0
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:41:

Een van de dingen die ik nog niet snap aan de game is wat nou precies het verschil is tussen een bottom en top lane hero, zou iemand me dat uit kunnen leggen?
een top champ is vaak tanky en bouw je vaak met tank items maar doet nog steeds veel damage(anders dan Alistar), denk aan Mundo, Darius, amumu.

bot = ad carry, champs die vaak veel damage doen, maar haast geen tankiness hebben, bouwen ook bijna alleen AD based items.(bvb ezreal, ashe, vayne)

daarnaast heb je ook verschil in masteries en runes tussen bot en top.

als ik het fout heb of als iemand aanvullingen heeft hoor ik het graag

Twitch

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-11 08:05
Correct. Over het algemeen is een bot lane ook ranged, en de top lane voornamelijk melee. Hoewel er altijd uitzonderingen of laneswaps mogelijk zijn.

Verwijderd

speedzor schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:00:
[...]

Dus hoe is die game gegaan speedzor? Was het gewoon solo q?

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:20

anu

Top is meestal een solo lane, waar dus vooral inderdaad tanks of bruisers spelen.
Bot lane is meestal duo lane met een ranged AD carry en een support die zorgt dat de ADC blijft leven en zoveel mogelijk kan farmen.
Reden dat ADC + support meestal bot zitten is omdat dit het dichtst bij de dragon zit, early game is die best belangrijk en heb je meteen 1 extra in de buurt mocht er een dragonfight ontstaan.
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:51:
[...]
Lees even terug, hij had het al gepost :+ Het was iig een win voor Speedz.

Wat is dat nu trouwens voor grap dat ik veel supports smite zie nemen? Er is toch niets veranderd aan de dragon?

• speedzor
Niet correct: een top laner is een champion die over tanky eigenschappen bezit maar dat betekent niet dat daarom alle tanks een top champ kunnen zijn. Over het algemeen gezien zet je een bruiser top (tanky, maar niet een tank) met enkele niche uitzonderingen zoals tanks (singed, malphite) of tanky AP (Swain, Elise).

Je wilt vooral een gap closer (dash, flash), lane sustain (in de vorm van heals, health regeneration, shields, etc) en hoge base stats op defenses (health, armor, magic resist). Deze dingen zijn het best te combineren op de bruisers (Darius, irelia, riven, etc).
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:51:
[...]
Yep, gewoon soloqueue. Tegenstander had Veigar support dus daar hadden ze al een redelijk minpunt. Mid lane ging goed op, froggen had een klein cs voordeel wat ik weer goed maakte door een kill voordeel vanwege acties die ik me al niet meer herinner. Als je het wilt herbekijken dan moet je maar ff laten weten en zet ik de replay online.

Streaming History

• Martin0
speedzor schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:59:
Niet correct: een top laner is een champion die over tanky eigenschappen bezit maar dat betekent niet dat daarom alle tanks een top champ kunnen zijn. Over het algemeen gezien zet je een bruiser top (tanky, maar niet een tank) met enkele niche uitzonderingen zoals tanks (singed, malphite) of tanky AP (Swain, Elise).

Je wilt vooral een gap closer (dash, flash), lane sustain (in de vorm van heals, health regeneration, shields, etc) en hoge base stats op defenses (health, armor, magic resist). Deze dingen zijn het best te combineren op de bruisers (Darius, irelia, riven, etc).
ik zei ook geen tank maar die tanky is, wat eigenlijk overeen komt met tanky eigenschappen.
maar het klopt dat ik bruisers niet gemeld heb

Twitch

• speedzor
Martin0 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:03:
[...]

ik zei ook geen tank maar die tanky is, wat eigenlijk overeen komt met tanky eigenschappen.
maar het klopt dat ik bruisers niet gemeld heb
Het ging hem erom dat je Mundo en Amumu erbij gezet hebt, dewelke daar helemaal niet horen. Amumu is te squishy, heeft geen goede burst en zijn voornaamste kracht komt uit zijn CC, niet zijn damage.

Mundo scaled niet goed naar lategame, dus is het ook heel onlogisch om hem op een farmlane te zetten.

Streaming History

• Martin0
speedzor schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:15:
[...]

Het ging hem erom dat je Mundo en Amumu erbij gezet hebt, dewelke daar helemaal niet horen. Amumu is te squishy, heeft geen goede burst en zijn voornaamste kracht komt uit zijn CC, niet zijn damage.

Mundo scaled niet goed naar lategame, dus is het ook heel onlogisch om hem op een farmlane te zetten.
nee owkey dat zou kunnen maar dan had je dat moeten zeggen :P maar ik speel mundo wel op top en dat gaat toch wel redelijk goed.

Twitch

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-11 13:43
Ik heb een vraagje:

Ik doe nog wel is een ranked potje, en wat me daar aan opvalt is het volgende:

Als ik win krijg ik +11 maar als ik verlies krijg ik -29.

Dit is nou al zo voor een paar dagen, hoe komt dat vraag ik me af? heeft dat met ratio + verwachte elo te maken?

• thewizard2006
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:16:
[...]

Bitch please. Vorige week l30 en nu 1280 ;)

Verwijderd

thewizard2006 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:34:
[...]

Bitch please. Vorige week l30 en nu 1280 ;)
seizoen 1 was wel een heel verschil met nu. Er was niet echt een vaste elo (tenminste voor mijn idee niet). Ook waren de elo ranges een stuk lager

Verwijderd

[...]

Speed, hierin moet ik je ongelijk geven. Mundo schaalt als een dier in lategame. Dat komt door zijn Ult en vooral zijn AD steriod. Op hoogst level krijg je tot 200 ad voor niets. Met een klein beetje attackspeed en een sloot hp/armor kan schaal je door je ultimate echt wel goed in lategame.

Verwijderd

[...]

Als AP tank heeft hij toch echt goede damage.

• speedzor
Mundo zijn ult wordt hard gecountered door een ignite en zijn gebrek aan een gapcloser zorgt ervoor dat hij moeilijk tot bij de vijandelijke carries kan komen. Verder heeft hij geen initiate of followup waardoor hij ook niet als een tank geldt, maar eerder een soaker. Op zijn beurt vereist dit dat het team wel nog een goede tank heeft waardoor je minder potentiële damage gaat hebben in je team: om met mundo damage te doen moet je tot aan de carry lopen en daar kunnen blijven, iets wat heel lastig is tegen een team dat weet wat ze moeten doen.

Het sterkste aan mundo is zijn snelle jungleclear en hoge early damage, het heeft weinig zin om hem op top te zetten waar hij verschillende sterke punten niet kan benutten. Mundo top mag dan wel leuk zijn met veel items, hij gaat het afleggen tegen zowat iedere andere top en dus gaat je team in zijn geheel ook weer zwakker zijn. Hij heeft ook geen gapcloser (in tegenstelling tot 95% van de top laners), wat er voor gaat zorgen dat
1) De vijandelijke top heel moeilijk gaat sterven (mundo valt direct af zodra er een dash wordt gebruikt)
2) Mundo heel makkelijk sterft (Ignite countered een groot deel van zijn ult en zowat alle junglers + top laners hebben een sterke gapcloser).

Streaming History

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:20

anu

Hoe denk jij dan over Nasus top Speedzor? Puur uit interesse, speel hem wel vaker solotop, en over het algemeen gaat dat best lekker. Een echte gapcloser heeft hij ook niet, wel een redelijk sterke slow.

• Martin0
anu schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:00:
Hoe denk jij dan over Nasus top Speedzor? Puur uit interesse, speel hem wel vaker solotop, en over het algemeen gaat dat best lekker. Een echte gapcloser heeft hij ook niet, wel een redelijk sterke slow.
Dat is dus hetzelfde als met mundo, zijn cleavers slowen ook aardig.

Twitch

• jespertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-04 10:58
Te afhankelijk van farm, als hij zijn Q kan farmen dan is hij late game een beest, maar met de huidige champs op top wordt het lastig voor Nasus om zijn Q te farmen.

• speedzor
Een champion die gemaakt is rond het concept van farmen (zijn Q) is allesbehalve optimaal in een omgeving waarin early agression gepromoot wordt. De slow is sterk, maar een sterke gapcloser zoals Lee Sin zorgt er dan weer voor dat dit teniet gedaan wordt na enkele seconden.

Nasus top is vragen om gecamped te worden, en zoniet dan is het constante pressure. Een goede Nasus gaat zichzelf dan warden enzo, maar een sterke jungler/top koopt een pink ward en zorgt ervoor dat alle wards weg zijn van toplane zodat Nasus het constante gevaar heeft om geganked te worden en hij het risico moet afwegen tussen farmen en eventueel geganked te worden.

Streaming History

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
wat vind jij eigenlijk van de onlangs geintroduceerde ward items en dan vooral de afweging van maximaal 3 wards tegelijke tijd waarin je voorheen 5 kon en het theoretische kosten voordeel.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

PpN schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:08:
[...]

3.5 ^^

Launches a crystal arrow of ice in a line that stuns an enemy Champion dealing 250/425/600 (+1) magic damage. The farther the arrow flies, the longer the stun, up to 3.5 seconds. Surrounding enemies are slowed by 50% for 3 seconds and take half damage.
die 3.5 sec haal je bijna niet; daarvoor moet de pijl een behoorlijke afstand voor afgelegd hebben (geen data volgens mij, maar zoiezo verder dan de afstand tussen 2 torens)
je zal dus nooit die volledige 3.5seconde hebben tijdens een teamfight, hooguit als je van een afstand initiate met je ult en daarna dichterbij komt (wat net zolang duurt als de stun wss)

edit:
The arrow needs to travel 2800 units to stun for 3.5 seconds.
2800 units, ik neem aan dat dat hetzelfde is als movementspeed units? zeg dus dat je 400 movementspeed hebt, kost het je 7 seconden om bij je target te komen
/edit

als je constante 3sec CC wilt moet je naar fiddlesticks of rammus: die hebben beide een 3 seconde hard CC (fear/taunt)
plus ze hebben allebei nóg een beetje CC in de vorm van een knockback voor rammus (.75sec) en een multitarget silence van fiddles (1.2 sec per hit)

beiden geen ult, veel kortere CD dus

moet trouwens rammus weer 's spelen, iemand die weet hoe sterk hij in de jungle is atm?

[ Voor 9% gewijzigd door godofal op 13-12-2012 16:18 ]

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 07:55
godofal schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:16:
[...]

die 3.5 sec haal je bijna niet; daarvoor moet de pijl een behoorlijke afstand voor afgelegd hebben (geen data volgens mij, maar zoiezo verder dan de afstand tussen 2 torens)
je zal dus nooit die volledige 3.5seconde hebben tijdens een teamfight, hooguit als je van een afstand initiate met je ult en daarna dichterbij komt (wat net zolang duurt als de stun wss)

als je constante 3sec CC wilt moet je naar fiddlesticks of rammus: die hebben beide een 3 seconde hard CC (fear/taunt)
plus ze hebben allebei nóg een beetje CC in de vorm van een knockback voor rammus (.75sec) en een multitarget silence van fiddles (1.2 sec per hit)

beiden geen ult, veel kortere CD dus

moet trouwens rammus weer 's spelen, iemand die weet hoe sterk hij in de jungle is atm?
Als je weet hoe je met hem moet spelen is hij enorm sterk.

Rammus zie je af en toe voorbij komen.
Als hem weer eens zie is het altijd goed.

alleen die taunt is al heerlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door snoos op 13-12-2012 16:18 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

snoos schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:17:
[...]

Als je weet hoe je met hem moet spelen is hij enorm sterk.

Rammus zie je af en toe voorbij komen.
Als hem weer eens zie is het altijd goed.

alleen die taunt is al heerlijk.
they come for the taunt, they stay for the ult

zóveel AOE damage, niet normaal meer
1560 max magic damage + 240% AP (al bouw je geen AP op rammus natuurlijk)

ter vergelijking: nunu ult lvl3 doet 1125 + 250% AP als je hem volledig kan channelen

Verwijderd

[...]
hij is redelijk ok (toch vanaf de BC nerf), zeker in de huidige versie waar AD toch zwaarder aanwezig is en armor is altijd leuk op rammus
met zn speedball is ie redelijk snel waar hij moet zijn om te ganken, je slowt de tegenstander en kan ze taunten
met de nieuwe items heb je behoorlijk wat opties om tanky te worden door de nerf op lifesteal is thornmail redelijk effectief om ook nog wat damage output te hebben naast je W en ult

• speedzor
badboyqxy schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:15:
wat vind jij eigenlijk van de onlangs geintroduceerde ward items en dan vooral de afweging van maximaal 3 wards tegelijke tijd waarin je voorheen 5 kon en het theoretische kosten voordeel.
Heel sterk. Na een 5 à 6 wards geplaatst te hebben heb je de kosten van je sightstone al terug goedgemaakt en heb je na dat punt praktisch gratis wards. Early game ga je vaak niet meer dan 2 wards tegelijk staan hebben, dus dan maakt de limiet van 2 wards in feite niet uit.

Lategame heb je dan 3 wards tegelijk ipv 5. Je zou kunnen zeggen dat dit een nadeel is, maar anderzijds heb je er wel 300 HP voor in de plaats.

Zeer belangrijk item, enorm veel potentieel. Je hebt je kosten voordeel al behaald van voor je eerste aura item (als support) al klaar is dus er is geen enkel nadeel waar ik direct aan kan denken.

Streaming History

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-11 08:10

Steef

GoT's Most Eaten

Rendiertje schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:25:
Ik heb een vraagje:

Ik doe nog wel is een ranked potje, en wat me daar aan opvalt is het volgende:

Als ik win krijg ik +11 maar als ik verlies krijg ik -29.

Dit is nou al zo voor een paar dagen, hoe komt dat vraag ik me af? heeft dat met ratio + verwachte elo te maken?
ELO winst danwel verlies is afhankelijk van het vijandige team. Je krijgt minder ELO als je wint van een team wat volgens het systeem "makkelijk"is, meer als het team significant beter zou moeten zijn.

Hoe dichter het gemiddeld ELO van de teams bij elkaar zit, hoe lager de ELO winst - verlies. Schijnbaar win en verlies je van teams die relatief makkelijk voor je zouden moeten zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Steef op 13-12-2012 16:38 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Verwijderd

Ik heb het idee dat die sightstone items some een beetje buggen. Het lijkt soms wel of ik alle wards neer kan zetten voor mijn eerste 2 wards weg zijn (dat weet ik eigenlijk wel zeker). Begrijp ik het item nu verkeerd of hoe werkt dat precies?

• speedzor
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:38:
Ik heb het idee dat die sightstone items some een beetje buggen. Het lijkt soms wel of ik alle wards neer kan zetten voor mijn eerste 2 wards weg zijn (dat weet ik eigenlijk wel zeker). Begrijp ik het item nu verkeerd of hoe werkt dat precies?
Je kunt er 5 neerzetten met de ruby, maar slechts 3 tegelijk. Als je er dus al 3 hebt staan en je zet er nog eentje neer dan gaat de 1ste verdwijnen en gaat er een 4de geplaatst worden (waardoor je dus nog steeds 3 wards tegelijk hebt).

Streaming History

Verwijderd

Niet heel erg fantastisch. Slome clear, armor nerf, geen HoG.

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:47
Ik heb een semi-pro Counterstrike 1.6 verleden en was ook vrij goed in CoD MW3. Toch vermaak ik me beter met games als LoL(ook een poos pvp gespeeld in World of Warcraft). Ik ben een waardeloze speler tot nu toe maar ik leer veel van livestreams en tips via fora zoals deze.

Ik ben nog niet eens level 20(19.5 momenteel, damn wat duurt dat lang) en vind het leuk clips te uploaden naar me youtube channel, zoals deze waar de tegenstander nogal overaggressive is.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EMiEjArnDuU]

Muziek heb ik jaren geleden gemaakt met Fruityloops :')

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:44:
[...]

Niet heel erg fantastisch. Slome clear, armor nerf, geen HoG.
armor nerf is dus echt niet zo erg als iedereen lijkt te denken...
de defensive mastery is *zo* veel sterker geworden dan eerst (3% extra armor/Mres in het bijzonder)

oke, net ff potje rammus jungle gespeeld en god allemachtig dit is héérlijk
0/1/12 geëindigd na 22 minuten (surrender dankzij hun draven die zat te Q_Qen en AFK was)

ik zit met full on tank runes en masteries: 32 armor en 7.8 Mpen uit runes (reds Mpen, rest allemaal flat armor) en 0/29/1 in de masteries
heb gewoon 109 armor op lvl1 met m'n W 8)7

begin met machette+5 pots en kom de jungle uit met 3/4th HP en 2 pots over 8)

vervolgens lekker beetje ganken en roamen, teruggaan voor boots + sightstone en lekker de jungle in duiken

echt extréém snelle cleartime met die W hoor, heb nog geen snellere jungler gespeeld atm
moet alleen wel wat Mres halen, na je W heb je daar niks meer van: zat rond de 50 Mres op 't einde zonder de 120 Mres van m'n W

[ Voor 51% gewijzigd door godofal op 13-12-2012 18:01 ]

Nogmaals voor de streamers: http://www.reddit.com/r/l...de_to_streaming_with_obs/

Veel beter dan xsplit; met minder resources 60 fps streamen, en dat merken de viewers zeker! Check de stream van hotshot maar eens, veel smoother nu.

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:56
StevenzeN schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:13:
Ik heb een semi-pro Counterstrike 1.6 verleden en was ook vrij goed in CoD MW3. Toch vermaak ik me beter met games als LoL(ook een poos pvp gespeeld in World of Warcraft). Ik ben een waardeloze speler tot nu toe maar ik leer veel van livestreams en tips via fora zoals deze.

Ik ben nog niet eens level 20(19.5 momenteel, damn wat duurt dat lang) en vind het leuk clips te uploaden naar me youtube channel, zoals deze waar de tegenstander nogal overaggressive is.

[video]

Muziek heb ik jaren geleden gemaakt met Fruityloops :')
Wat was je nick in 1.6?

• joostmakaay
Vet man Jayce bugged ineens compleet

• DiedB
  • Laatst online: 04-11 12:18
Vicarious schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:26:
Nogmaals voor de streamers: http://www.reddit.com/r/l...de_to_streaming_with_obs/

Veel beter dan xsplit; met minder resources 60 fps streamen, en dat merken de viewers zeker! Check de stream van hotshot maar eens, veel smoother nu.
Ik heb 'm ook gebruikt, werkt perfect inderdaad. Op de een of andere manier staan de instellingen nu goed waardoor ik met 5Mb/s up op 1080p kan streamen. Verbruik van resources door XSplit was het probleem bij mij nog niet eens, meer dat het programma veel te 'bloated' is (en altijd 30 seconden wachten voordat je het gestart hebt).

• speedzor
Even OBS geinstalleerd en ingesteld, het voelt uit game ook al een stuk vlotter aan dan xsplit! Morgen probeer ik het ingame :)

Streaming History

• godofal
  • Niet online

godofal

yup, vandaag een aantal potjes met rammus gespeeld en hij is érg sterk in de nieuwe jungle (sterker dan season 2 pre-nerf!)
R>W>E>Q, 0/29/1, magicpen reds en de rest flat armor (blu/yellow/quints) en vervolgens machette>boots+spiritstone>philo>spirit of the golem>warmogs>situationeel

snelste cleartime die ik heb gezien so far (met of zonder damage op blue) en de champ met de meeste HP als je uit de jungle komt (3/4th max +2 pots met blu damage, 1 pot zonder)

en die taunt blijft gewoon heerlijk natuurlijk :+

[ Voor 3% gewijzigd door godofal op 13-12-2012 22:30 ]

Verwijderd

godofal schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:30:
yup, vandaag een aantal potjes met rammus gespeeld en hij is érg sterk in de nieuwe jungle (sterker dan season 2 pre-nerf!)
R>W>E>Q, 0/29/1, magicpen reds en de rest flat armor (blu/yellow/quints) en vervolgens machette>boots+spiritstone>philo>spirit of the golem>warmogs>situationeel

snelste cleartime die ik heb gezien so far (met of zonder damage op blue) en de champ met de meeste HP als je uit de jungle komt (3/4th max +2 pots met blu damage, 1 pot zonder)

en die taunt blijft gewoon heerlijk natuurlijk :+
hoe geeft deze setup en Rammus onveranderde skillset uberhaupt een snellere clear dan een Jax/Noct/Shyv/Olaf/Amumu? Snelste clear... geloof ik niet.

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:39:
[...]

hoe geeft deze setup en Rammus onveranderde skillset uberhaupt een snellere clear dan een Jax/Noct/Shyv/Olaf/Amumu? Snelste clear... geloof ik niet.
omdat zowel je W als je passive met armor schaalt, je W is magic damage dus de Mpen helpt enorm
op lvl1 heb je gewoon 109 armor, wat dus 15+11 damage per hit van een monster is

zeker sneller dan amumu en jax, speel zelf geen noct en shyv en olaf heb ik nog niet gespeeld in S3 jungle

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:44
joostmakaay schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:55:
Vet man Jayce bugged ineens compleet
wat?

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:08
Hetzelfde geld voor Varus, als je z'n Q arrow charged en je word gestunned of ge'ccd dan bugt Varus em en kun je een tijdje geen andere skills gebruiken en blijft de charge meter in beeld staan, heel irritant dit in team fights...

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Mpen doet net niks in jungle want de mobs hebben 0 mr voor zover ik weet, zou just attackspd marks nemen om gebruik te maken van je hoge AA damage door je passive.
Rammus is wel licht gebuffed laatste patch, +4armor en +2hp regen.

[ Voor 24% gewijzigd door Fanatic_FS op 14-12-2012 01:02 ]

[specs]

• speedzor
http://na.leagueoflegends...ance-update-1-patch-notes
The Black Cleaver
Armor Reduction per stack reduced to 6.25% from 7.5% (Maximum reduction is now 25% from 30%)
Flat Armor Penetration reduced to 10 from 15 and is now UNIQUE
Mag ik hier uit aannemen dat de % Armor reduction nog steeds kan stacken of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 4% gewijzigd door speedzor op 14-12-2012 01:05 ]

Streaming History

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Geloof niet dat die stackten, enige wat er gebeurde was als je er 2 had dat 1 attack 2 stacks gaf, maar nog steeds max stacks 4 was.

[specs]

• thewizard2006
speedzor schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:23:
[...]

Heel sterk. Na een 5 à 6 wards geplaatst te hebben heb je de kosten van je sightstone al terug goedgemaakt en heb je na dat punt praktisch gratis wards. Early game ga je vaak niet meer dan 2 wards tegelijk staan hebben, dus dan maakt de limiet van 2 wards in feite niet uit.

Lategame heb je dan 3 wards tegelijk ipv 5. Je zou kunnen zeggen dat dit een nadeel is, maar anderzijds heb je er wel 300 HP voor in de plaats.

Zeer belangrijk item, enorm veel potentieel. Je hebt je kosten voordeel al behaald van voor je eerste aura item (als support) al klaar is dus er is geen enkel nadeel waar ik direct aan kan denken.
5 a 6 wards de kosten er uit? een ward is 75g en de sightstone 700g. Of bedoel je dat je ook 100 health erbij hebt en dat ook wat waard is. Zelf vind ik het item zwaar beperkend. Die 300 health klinkt leuk maar als support moet je gewoon zorgen dat je die dmg niet pakt. Als ze op je zitten maakt die 300 ook niet veel uit.
Daarnaast heb ik vaak genoeg dat ik 3 of 4 wards wil neerzetten. Voor die 3e heb je dan de upgrade nodig wat ook nog eens 600g? extra is. Dus dan heb je inmiddels 1300g aan wardswaarde (17 wards!) uitgegeven. Daarnaast heb je met zeer grote regelmaat vision wards nodig.
Dan geef ik die 1300g liever uit aan gewoon wards en Aegis. Als het lategame is is geld opzich ook geen probleem meer en moet je gewoon wel eens 4 of 5 wards halen. Ik snap het idee er achter wel maar mijn gevoel zegt dat het item gewoon niet voldoende dekt. Beetje zelfde idee als die biscuit, 1 min ward en pickpocket talents. Klinkt leuk maar het heeft gewoon niet genoeg oempf voor mij persoonlijk. Maar goed, ben een noob dus kan het gewoon heel erg mis hebben :)

speedzor schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 01:05:
http://na.leagueoflegends...ance-update-1-patch-notes

[...]

Mag ik hier uit aannemen dat de % Armor reduction nog steeds kan stacken of zie ik iets over het hoofd?
Hij is UNIQUE, dus alleen de AD en AS stacken. De armor reduction niet.

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Weet iemand of met de nieuwe items een Karma en Orianna support viable is? In S2 liepen ze te veel GP mis om echt sterker te worden maar hoe zit dat in S3?

Ik las btw in een red post:
http://na.leagueoflegends...t=2900105&page=5#32414237
Dat support met veel AP bouwen vele malen sterker is dan dat sommige denken. Heeft er iemand hier ervaring mee? En itemwise welke kant zou je dan op moeten gaan?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• speedzor
thewizard2006 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 07:54:
[...]
5 a 6 wards de kosten er uit? een ward is 75g en de sightstone 700g. Of bedoel je dat je ook 100 health erbij hebt en dat ook wat waard is. Zelf vind ik het item zwaar beperkend. Als ze op je zitten maakt die 300 ook niet veel uit.
Wups, ik was aan de kost van vision wards aan het denken. Ok, het zijn +- 9 wards die de waarde van 1 sightstone dekken maar mijn punt blijft staan: dat is nog steeds een heel voordelige ruil.
Die 300 health klinkt leuk maar als support moet je gewoon zorgen dat je die dmg niet pakt.
Nee, een support is net vaak een off-tank. Zowat elk item dat een support koopt bevat defenses en in teamfights gaat hij net moeten proberen om damage op te vangen die normaal voor de carry bedoeld is. 300 health is veel wanneer je anders maar 2000 zou hebben.
Daarnaast heb ik vaak genoeg dat ik 3 of 4 wards wil neerzetten. Voor die 3e heb je dan de upgrade nodig wat ook nog eens 600g? extra is. Dus dan heb je inmiddels 1300g aan wardswaarde (17 wards!) uitgegeven.
Ik loop ook vaak rond met een sightstone + 1 à 2 wards. Early en mid-game is dit geen probleem. Van zodra je op lategame zit met 6 items (inc. sightstone) dan is het hebben van 3 wards + 2 reserve ook geen nadeel t.o.v. 5: 3 wards is voldoende om een hoop belangrijke punten te warden en zo de tegenstander zijn bewegingen zien. Daar bovenop kun je je wards ook nog eens herplaatsen moest het gevecht zich bewegen.

Je 1300g aan wardswaarde klopt niet: daar zit ook nog 300 Health bij, wat +- 500g is.
Daarnaast heb je met zeer grote regelmaat vision wards nodig.
Ik niet. Ik koop maximaal 2 pink wards per game, vaak geen. Als je voor dragon wilt gaan dan doe je dat pas van zodra je een voordeel hebt (aka: botlane/jungler/midlane is naar base/dood) dus dan is het vaak al te riskant voor de tegenstander om het te contesten. Eventueel kun je een sneaky dragon proberen, maar dan is het de taak van de jungler om daar een pink te plaatsen en zijn de lanes er enkel om eventueel in hulp te schieten.
Dan geef ik die 1300g liever uit aan gewoon wards en Aegis. Als het lategame is is geld opzich ook geen probleem meer en moet je gewoon wel eens 4 of 5 wards halen. Ik snap het idee er achter wel maar mijn gevoel zegt dat het item gewoon niet voldoende dekt.
Zoals al gezegd: je haalt er zoveel uit dat je aegis bijna niet uitgesteld wordt en het is slechts +- 800g.
Je gevoel telt niet, het zijn cijfers die tellen ;)
Beetje zelfde idee als die biscuit, 1 min ward en pickpocket talents. Klinkt leuk maar het heeft gewoon niet genoeg oempf voor mij persoonlijk. Maar goed, ben een noob dus kan het gewoon heel erg mis hebben :)
De biscuit is heel handig om in lane te hebben. Het laat je toe om early te harassen en door de relatief kleine health- en manapool kun je dit doen zonder uiteindelijk veel HP/mana te missen.

De 1min ward is waarschijnlijk één van de sterkste masteries die supports kunnen hebben. Het effect van die ward op level 1 gameplay is enorm: ward ofwel je eigen ex-ramp bush ofwel die van de tegenstander en je hebt zicht op één van de belangrijkste posities op de map wanneer het gaat om level 1.

Dat deze ward niet ten volle benut wordt/kan worden ligt aan jouw specifieke situatie dan, maar op een hoog niveau is deze ward van veel belang.

De pickpocket masteries zijn een leuke toevoeging om het harassen aan te moedigen wat op zijn beurt zorgt voor minder passive lanes. Het is niet iets gamechanging, maar ik heb er geen klachten over.
Uiteindelijk zul je zo'n 100 AA's doen in een game en het is toch 300g dat je hebt.
Vicarious schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:12:
[...]

Hij is UNIQUE, dus alleen de AD en AS stacken. De armor reduction niet.
Voor zover ik zie is de armor reduction niet unique, enkel de armor pen.
Maar het is zoals Fanatic zegt, hij gaat sneller aan de 25% armor reduction komen maar 2 cleavers gaan niet plots naar 50% gaan. Blijkbaar was mijn beeld van BC nog een stuk erger dan hij was.
Swanfield schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:19:
Weet iemand of met de nieuwe items een Karma en Orianna support viable is? In S2 liepen ze te veel GP mis om echt sterker te worden maar hoe zit dat in S3?

Dat support met veel AP bouwen vele malen sterker is dan dat sommige denken. Heeft er iemand hier ervaring mee? En itemwise welke kant zou je dan op moeten gaan?
De reden dat karma niet viable was, was omdat ze veel AP nodig had om te doen wat andere supports beter doen. Op zich speelt het in haar voordeel dat supports nu meer geld hebben, anderzijds neemt dat niet weg dat andere supports dat ook hebben en de interne verhoudingen tussen supports niet wijzigen (tenzij 300 AP karma support plots 100x beter blijkt te zijn dan andere supports).

Ik heb heel vaak AP Janna gespeeld wat een enorm sterke pick is in de juiste comp (wat dus vooral in ranked premade gedaan wordt). Vaak wil je daar een protect-the-carry comp rond bouwen (Aka: een sterke lategame carry zoals corki, vayne, graves, kog'maw, tristana) met een support die ofwel een enorme steroid heeft (nunu + kog'waw/vayne) ofwel heel goed de carry kan verdedigen (taric, alistar). De jungler wil je ook in een support role hebben met een focus op aoe CC (amumu, maokai) en je top laner wordt iets dat heel tanky kan worden en ook goede damage kan doen: hij/zij moet er samen met de jungler inspringen en hun backline lang kunnen bezig houden (renekton, singed).

Ik zou een gedetailleerd opstel kunnen schrijven over Janna gezien ze mijn meest gespeelde champ is, maar ik heb nog wat studie te doen :P

Je hebt nog anderen zoals AP soraka / AP lulu die ook even populair waren, maar deze zijn intussen generfed waardoor ze praktisch niet meer gespeeld worden (waardoor ik dus niet weet of ze nog sterk kunnen zijn in mid).

Als je erop doelde dat je AP koopt in een support role: AP kopen zorgt ervoor dat jijzelf wel sterker wordt, maar je team zwakker. Wanneer de vijandelijke support aura items heeft en jij een rabadons, dan ben je niet tanky en heb je buiten je abilities geen toegevoegde waarde voor je team. Ik zeg niet dat AP daarom per sé een slecht build path is, maar op dit moment zie ik liever een support met aura items.

[ Voor 21% gewijzigd door speedzor op 14-12-2012 08:42 ]

Streaming History

Verwijderd

Iemand die de patch notes kan copy/pasten? Kan natuurlijk weer niks van het LoL forum lezen op het werk :(

• Swanfield
@ de support verhalen hierboven ik ben nu sinds de release Nami aan het spelen op basis van de advisen van Xspecial. En ik moet zeggen het helpt echt enorm. Na de GP items en mijn sightstone (vision, vision en nog een vision) rush ik Locket of the Iron Solari. Daarna is het vrij situational vind ik. Maar Sightstone + upgrade en Locket of the Iron Solari werken echt top.
Wat betreft de sightstone, ik heb nog nooit zoveel geward als support. Toch omdat als ik dan back ging koos voor een item en niet genoeg had voor 1 of 2 wards. Nu vloep ik die dingen eruit alsof ze gratis zijn :) Continu vision op bosjes, dragon, baron, river, etc. Diverse ganks vanuit de jungle zijn onmogelijk zodra een support een sightstone heeft.
Kortom a must have! Eigenlijk geen discussie mogelijk ;)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 07:55
Swanfield schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:19:

Zyra heb ik goede ervaringen mee.
Ik bouw philo en cage. Daarna ga ik gewoon voor een AP build en natuurlijk een sightstone.
Ik had 5 wins achter elkaar.
Voordeel van zyra support is dat je enorm veel toevoegt.
Nog een voordeel is als er één in het team faalt kan je makkelijk de carrie rol van hun overnemen.
Je kan je eigen ganks maken met de planten. Portable wards.
Daarnaast doet een full ap support ook veel schade.

Ik vind tryndamere zeer fijn spelen. je kan makkelijk door de muur met je spin en hebt zo veel escape mogelijkheid.
Een ulti waardoor je net even die extra dmg kan doen om mensen te killen of om een turret dive te overleven met een kill of twee.
Alleen is hij niet echt meer viable of wel ?

Shen vind ik ook leuk spelen door zijn mobility en zijn ulti safe.
Helaas is bijna altijd geband.

Wat vinden jullie van trynda is hij viable?
En zijn er nog meer champions die zo makkelijk door een muur komen die top lane kunnen?

• Martin0
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:50:
Iemand die de patch notes kan copy/pasten? Kan natuurlijk weer niks van het LoL forum lezen op het werk :(
League of Legends v1.0.0.153

Cho'Gath

Carnivore health restore adjusted to 20-71 from 34-68

Diana
Crescent Strike
Base damage reduced to 60/95/130/165/200 from 70/110/150/190/230
Pale Cascade
Orb detonation damage radius reduced
Adjusted orb hit box to better match the visual effect
Moonfall
Maximum pull distance reduced
Lunar Rush
Cast range reduced to 750 from 900

Elise
Volatile Spiderling
Fixed a bug where Volatile Spiderlings were only lasting for 2.5 seconds, rather than the intended 3 seconds
Skittering Frenzy
Now immediately starts Elise attacking at her faster attack speed, rather than waiting until her next attack starts

Fiora
Blade Waltz
The cooldown and manacost are refunded if Fiora is suppressed while casting Blade Waltz before it has started to have any effect

Master Yi
Alpha Strike
Initial cast time reduced
Chance to deal bonus minion damage adjusted to 50% at all ranks from 20/30/40/50/60%
Bonus minion damage adjusted to 260/320/380/440/500 from 400 at all ranks
Meditate
Reduced the startup time before channeling
Wuju Style
Cooldown reduced at later ranks to 25/23/21/19/17 seconds from 25 seconds at all ranks

Nidalee
Nidalee and all her skins are looking stunningly stylish after receiving a complete Visual Upgrade this patch. For more details, read the original announcement or check out Nidalee's Champion Spotlight.

Rengar
Battle Roar
Base damage reduced to 50/80/110/140/170 from 60/100/140/180/220
Heal reduced to 10% from 15%
Thrill of the Hunt
Fade time increased to 1.25 from .75 seconds
Now has fade pushback time (1 second per hit, up to 3 seconds)

Teemo
Toxic Shot
Ability Power ratio on impact reduced to 0.3 from 0.4
Noxious Trap
Damage reduced at later ranks to 200/325/450 from 200/400/600
Fixed: Tooltip now indicates the correct cooldown

Zyra
Rise of the Thorns
Damage reduced to 100-440 from 124-549
Missile Speed reduced to 1900 from 2200
Missile Width reduced to 70 from 90
Grasping Roots
Missile Speed reduced to 1150 from 1325
Vine Lasher
Fixed a bug where the plant was sometimes slowing by more than 30%

Items
Aegis of the Legion/Runic Bulwark
Fixed a bug where the Legion Aura from both items was stacking on teams
Blackfire Torch
Fixed a tooltip inconsistency with the cooldown reduction value
Brutalizer
Flat Armor Penetration reduced to 10 from 15
Spirit Visage
Fixed a bug where the item was healing for less than intended
The Black Cleaver
Armor Reduction per stack reduced to 6.25% from 7.5% (Maximum reduction is now 25% from 30%)
Flat Armor Penetration reduced to 10 from 15 and is now UNIQUE
Youmuu’s Ghostblade
Flat Armor Penetration is now UNIQUE

Summoner Spells
Smite damage increased to 490-1000 from 445-870

Twisted Treeline
Changed altar capture mechanics
Taking damage while capturing an altar will now cancel the capture and prevent capturing for 2 seconds
Capture interruptions will be denoted by a shiny particle

Crystal Scar
Tweaked global aura
Armor penetration removed
Magic penetration removed
Energy champions now receive 2 bonus energy per second
Fury champions now benefit from the aura
Tryndamere receives 33% bonus Fury for attacks, critical strikes, and kills
Renekton receives 33% bonus Fury for attacks
Shyvana receives 25% bonus Fury for attacks
Healing reduction now only affects self-heals and regeneration
Reduced ranged minion base magic resistance by 5
Reduced super melee minion base magic resistance by 15

Crystal Scar and Proving Grounds
Health Relics will now grant Fury
Tryndamere receives 10 Fury
Renekton receives 20 Fury
Shyvana receives 6 Fury

Summoner Name Changes
Several million inactive summoner names in NA, EUW and EUNE have been made available for purchase
Summoner name changes are 650 RP (50% off) in the Other tab of the Store until December 26

Ward Skins
Two Snowdown Showdown ward skins can be placed in-game for free during the holiday
The ward skins can be activated and deactivated in the Ward Skins tab in the Store
The ward skins will be removed from all accounts at the end of Snowdown Showdown

Gift Center
The Gift Center will be accessible in the Store through December 26
Players may purchase RP, champions and skins for summoners that were on their friends list in early December
Only new purchases can be gifted – not pre-owned content or RP
There are several additional restrictions on gifting, including:
Only Level 20+ summoners can send gifts
Only Level 10+ summoners can receive gifts
Summoners with active bans cannot send gifts
Rioters are ineligible to send gifts
A maximum of 3 RP gifts and 3 gifts of other types can be sent per day
A maximum of 15,000 RP can be gifted per day
Payment information must be re-entered for each RP gift

General
Consumable items now display a stack count in the scoreboard
Fixed a bug where Honor animations would sometimes play more than once for users that have already unlocked the crest
Fixed a rare bug where the incorrect Honor animation would play for users with a lot of Honor
Friend Notes
You can now add and edit notes about your friends by right-clicking their name or clicking on the note icon that appears when you hover over their name. You may view friend notes by hovering over the note icon that appears once you have saved a note for that friend. Friend notes are tied to your account and can be accessed anywhere you log into League of Legends
Changes have been made to the scoreboard to improve readability
Adjustments have been made to the in-game chat box font size
Fixed a bug that caused the game to crash when closing the shop while the scoreboard was open

Twitch

• Swanfield
snoos schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:57:
[...]

Ik bouw philo en cage. Daarna ga ik gewoon voor een AP build en natuurlijk een sightstone.
Nog een voordeel is als er één in het team faalt kan je makkelijk de carrie rol van hun overnemen.
Ik had die ervaring al min of meer in S2 ik denk dat zij juist in S3 nog sterker is geworden vanwege de support tree updates.

Verwijderd

speedzor schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:39:
[...]

Je kunt er 5 neerzetten met de ruby, maar slechts 3 tegelijk. Als je er dus al 3 hebt staan en je zet er nog eentje neer dan gaat de 1ste verdwijnen en gaat er een 4de geplaatst worden (waardoor je dus nog steeds 3 wards tegelijk hebt).
Ah, daarom leek de map elke keer zo leeg terwijl ik altijd een volle steen wards had neergezet. Ik dacht dat de enemies als een debiel aan het clearen waren:P Maar dat kwam gewoon omdat je eerste ward verdwijnt als je een 4e neer wilt zetten.

Verwijderd

snoos schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:57:
[...]

Ik vind tryndamere zeer fijn spelen. je kan makkelijk door de muur met je spin en hebt zo veel escape mogelijkheid.
Een ulti waardoor je net even die extra dmg kan doen om mensen te killen of om een turret dive te overleven met een kill of twee.
Alleen is hij niet echt meer viable of wel ?

Shen vind ik ook leuk spelen door zijn mobility en zijn ulti safe.
Helaas is bijna altijd geband.

Wat vinden jullie van trynda is hij viable?
En zijn er nog meer champions die zo makkelijk door een muur komen die top lane kunnen?
In het begin van seizoen 2 heb ik rond de 1400 elo een hoop trynda jungle gespeeld. Na 11 games had ik 76 procent win. Natuurlijk zegt dat niet veel maar op mid elo is hij zeker wel viable als pubstomper.

Verwijderd

Oja misschien nog een tip voor support junglers als mao, amumu etc.

Als je 0/9/21 gaat kan je voor die extra 50 gold gaan + biscuit. Dan kan je in de jungle starten met de machete en zo'n health/mana fles + een cookie.

Sorry voor de spams btw:P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2012 09:05 ]

• joostmakaay
Master Yi gebuffed lol

• SHEePYTaGGeRNeP
  • Laatst online: 17-10 21:20
Waarom niet?
Pagina: 1 ... 111 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.