[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.550 views

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:42
WE is sterk: slechts 1 game verloren.

TSM heeft zijn beste tijd wel gehad, denk ik. Over NA blijven ze wellicht heersen (al is Curse.NA en CLG.NA ook een stuk beter geworden), maar tegen EU en Azië zal het voor ze moeilijk worden om iets te bereiken.

[ Voor 3% gewijzigd door CutePuppy op 02-12-2012 21:57 ]

Verwijderd

CutePuppy schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:56:
WE is sterk: slechts 1 game verloren.

TSM heeft zijn beste tijd wel gehad, denk ik. Over NA blijven ze wellicht heersen (al is Curse.NA en CLG.NA ook een stuk beter geworden), maar tegen EU en Azië zal het voor ze moeilijk worden om iets te bereiken.
Te veel praatjes, te weinig actie @ TSM.

Verwijderd

Kdenk dat de TSM dominantie in NA nu inmiddels ook minder is. CLG.na lijkt me de overhand te hebben genomen na deze games. Doublelift is too strong.
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:36:
Kdenk dat de TSM dominantie in NA nu inmiddels ook minder is. CLG.na lijkt me de overhand te hebben genomen na deze games. Doublelift is too strong.
Vooral Chauster in de jungle maakt indruk op me, en hotshot is op top ook veel beter dan in de jungle. Doordat de focus van de tegenstander nu naar hotshot top gaat en chauster als jungler mid lekker helpt met goede ganks kan de botlane ook beter zn ding doen zonder gecampt te worden. De enige die ze echt kwijtmoeten is locodoco. Haal Nhat Nguyen voor hem in de plaats en own die shit.

En ik schrijf TSM nog niet af. Wel is duidelijk dat er daar iets moet veranderen, en dan vooral hun houding en werkethiek. Inmiddels hebben ze zelf denk ik ook wel door dat ze niet meer zo dominant zijn en als ze in de grote toernooien mee willen blijven doen moeten ze echt aan de bak.

[ Voor 34% gewijzigd door Vicarious op 03-12-2012 00:26 ]

Vicariously I live while the whole world dies

• CutePuppy
Aangezien TSM zo popular is door streams is het voor hen waarschijnlijk verleidelijker (en praktischer) om gewoon door te gaan met het streamen van hun solo Q's. Dat is waar ze hun geld mee verdienen. Hard oefenen is leuk, maar de kans is een stuk kleiner dat ze genoeg prijzengeld winnen vergeleken met een constante stroom van geld door streams.

Nu ze steeds ingemaakt worden zullen ze misschien iets aan populariteit verliezen, maar ze hebben wel de persoonlijkheden om dat een beetje te compenseren.
CutePuppy schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:35:
Aangezien TSM zo popular is door streams is het voor hen waarschijnlijk verleidelijker (en praktischer) om gewoon door te gaan met het streamen van hun solo Q's. Dat is waar ze hun geld mee verdienen. Hard oefenen is leuk, maar de kans is een stuk kleiner dat ze genoeg prijzengeld winnen vergeleken met een constante stroom van geld door streams.

Nu ze steeds ingemaakt worden zullen ze misschien iets aan populariteit verliezen, maar ze hebben wel de persoonlijkheden om dat een beetje te compenseren.
oddone en dyrus zijn viewerkanonnen, maar Xpecial en Chaox niet bepaald. Ik weet niet of ze de streamcentjes eerlijk verdelen (of iig een deel daarvan, zou wel zo eerlijk zijn), maar sowieso doet dat vaste salaris van season 3 dan meer kwaad dan goed. Want met dat vaste inkomen + streaminkomsten haal je maandelijks zoveel centjes binnen dat toernooien spelen amper nog rendabel is voor ze.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-11 23:30

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik vraag me echt af wat er later gebeurd met die pro gamers. Spellen als lol zullen niet voor eeuwig actief blijven en wat moet je dan als pro lol speler?

Zonder opleiding, zonder ervaring en zonder sociale skills kom je nergens. Daar zit je dan als 40 jarige zonder werk. Iets zegt met dat leven van pro gaming nogal kortzichtig is.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wolf schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:15:
Ik vraag me echt af wat er later gebeurd met die pro gamers. Spellen als lol zullen niet voor eeuwig actief blijven en wat moet je dan als pro lol speler?

Zonder opleiding, zonder ervaring en zonder sociale skills kom je nergens. Daar zit je dan als 40 jarige zonder werk. Iets zegt met dat leven van pro gaming nogal kortzichtig is.
Dan gaan ze vast en zeker over op een spel wat er veel op lijkt. Misschien wel DotA2 of wat er op moge lijken :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014

TheOddOne en Scarra doen beide een speciaal traject op hun universiteit/hogeschool vermoed ik. Scarra heeft enkele maanden geleden nog iets gezegd over hoe mensen hem aanspreken op school en TheOddOne studeerd iets met informatica voor zover ik weet. Uiteraard zijn dit geen volledige opleidingen, maar ik veronderstel dat het toch voor iets goed is.
Buiten dat is er de game industry waar ze terecht kunnen (QA, casting, game design, game organisaties etc). Tevens heb je nog best wat mogelijkheden als je 22 bent en je hebt de vorige jaren x-aantal 10k euro verdiend.

Streaming History

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Outerspace schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:17:
[...]

Dan gaan ze vast en zeker over op een spel wat er veel op lijkt. Misschien wel DotA2 of wat er op moge lijken :)
Wellicht, maar als je goed bent in lol, ben je niet per definitie goed in DotA2.

En misschien is gaming wel zwaar geevolueerd tegen die tijd, waardoor mensen die goed waren in "het oude gaming" niet goed meer wegkomen in het nieuwe gaming.

En we weten allemaal dat oudere mensen nieuwe dingen langzamer/slechter aanleren.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• SHEePYTaGGeRNeP
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 21:20
Wolf schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:20:
[...]

Wellicht, maar als je goed bent in lol, ben je niet per definitie goed in DotA2.

En misschien is gaming wel zwaar geevolueerd tegen die tijd, waardoor mensen die goed waren in "het oude gaming" niet goed meer wegkomen in het nieuwe gaming.

En we weten allemaal dat oudere mensen nieuwe dingen langzamer/slechter aanleren.
Maar dat betekent wel dat je beter bent dan andere want je hebt al enig inzicht met objectives, towers pushen, ganken etc. etc, want alle champions kennen dat leren ze vanzelf toch wel na een paar weken.

[ Voor 6% gewijzigd door SHEePYTaGGeRNeP op 03-12-2012 09:26 ]

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

SHEePYTaGGeRNeP schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:25:
[...]

Maar dat betekent wel dat je beter bent dan andere want je hebt al enig inzicht met objectives, towers pushen, ganken etc. etc, want alle champions kennen dat leren ze vanzelf toch wel na een paar weken.
Klopt maar dat heeft ongeveer iedereen, zelf mijn vader die geen kaas heeft gegeten van gaming. En zoals een aantal mensen in dit topic al hebben aangegeven, het gaat niet om de kennis, maar de uitvoering waar het vaak aan schort.

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-11 08:05
Met de vraag wat ze achteraf doen, is beetje zelfde als bij topsporters (van fysieke sporten dan). Sommigen van populaire afdelingen hebben genoeg geld om te rentenieren. Andere stappen in het genre als teamleider, adviseur, ... Anderen schrijven een boek erover, doen lezingen. Nog anderen gaan weg uit the scene en nemen een normale job aan. Vele sporters stoppen ook op hun 35e.

Als ze nog niet te oud zijn, kunnen ze van spel veranderen. Als jij 16 uur per dag een bepaald spel speelt, ben je er sowieso wel goed in na een maand of twee. Als het een soortgelijk spel is, behoort zo'n topspeler van LoL waarschijnlijk al tot de hoge middenmoot vanwege dezelfde mechanics. Dan moet hij gewoon informatie verzamelen, ervaring opdoen om de top bij te benen.

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 12:13
Gister nog een paar potjes gedaan met Wizard en een maat van mij, ging mundo spelen op top, stonden tegenover een nasus en een pantheon, dankzij mijn goed geaimde skillshot konden ze niet onder de turret uit en zelfs daar werden ze geraakt als je net iets te ver doorliepen, daarna gingen we zo door en bleven we ze pushen, op een gegeven moment konden ze de basis niet uit en als ze probeerde te backdoren werden ze al snel opgevangen door iemand uit ons team, ik bleef over het algemeen bij de muur cleavers gooien, kwart health telkens van hun af doen, ik denk dat die nasus echt gek van mij is geworden want ik denk dat hij wel 100 cleavers op zijn hoofd heeft gehad van mij.

i love mundo :D

Twitch

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Martin0 schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:30:
Gister nog een paar potjes gedaan met Wizard en een maat van mij, ging mundo spelen op top, stonden tegenover een nasus en een pantheon, dankzij mijn goed geaimde skillshot konden ze niet onder de turret uit en zelfs daar werden ze geraakt als je net iets te ver doorliepen, daarna gingen we zo door en bleven we ze pushen, op een gegeven moment konden ze de basis niet uit en als ze probeerde te backdoren werden ze al snel opgevangen door iemand uit ons team, ik bleef over het algemeen bij de muur cleavers gooien, kwart health telkens van hun af doen, ik denk dat die nasus echt gek van mij is geworden want ik denk dat hij wel 100 cleavers op zijn hoofd heeft gehad van mij.

i love mundo :D
Ik vind Mundo ook leuk maar hij past niet lekker bij mij. Ik heb met hem gejungled maar dat is enorm risicovol. Je bent vaak best wel low dus het is oppassen geblazen. Ben dan ook best wel vaak met 100 leven in mijn eigen jungle geganked.

Ik kan me echter voorstellen dat hij in toplane een beest is. Iemand trouwens enig idee hoe mundo het tegen teemo zou doen?

• Martin0
Wolf schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:36:
[...]

Ik vind Mundo ook leuk maar hij past niet lekker bij mij. Ik heb met hem gejungled maar dat is enorm risicovol. Je bent vaak best wel low dus het is oppassen geblazen. Ben dan ook best wel vaak met 100 leven in mijn eigen jungle geganked.

Ik kan me echter voorstellen dat hij in toplane een beest is. Iemand trouwens enig idee hoe mundo het tegen teemo zou doen?
teemo is wel gevaarlijk voor mundo, early/mid game, maar mundo is late game gewoon een beest, zeker als ik mijn full build heb, want dan heb ik 5,5k health + 40 mpen en x aantal armor+mres.
dan heeft zowel ap als ad teemo weinig te maken tegen mundo.

in dat potje van gister zat ook een teemo maar hij kon zijn poisen dart niet eens op mij doen want ik gebruik mijn cleaver(die range is net iets groter + is skillshot dus kan eerder casten) en dan kan hij niet meer dichtbij komen dankzij slow en dan kan ik om de 4 sec een cleaver gooien, en als het moet heb je je ulti nog die hogere regen geeft + movementspeed

Twitch

• Thijmeus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-12-2023
Martin0 schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:41:
[...]

teemo is wel gevaarlijk voor mundo, early/mid game, maar mundo is late game gewoon een beest, zeker als ik mijn full build heb, want dan heb ik 5,5k health + 40 mpen en x aantal armor+mres.
dan heeft zowel ap als ad teemo weinig te maken tegen mundo.

in dat potje van gister zat ook een teemo maar hij kon zijn poisen dart niet eens op mij doen want ik gebruik mijn cleaver(die range is net iets groter + is skillshot dus kan eerder casten) en dan kan hij niet meer dichtbij komen dankzij slow en dan kan ik om de 4 sec een cleaver gooien, en als het moet heb je je ulti nog die hogere regen geeft + movementspeed
Tegen een goede Teemo heeft Mundo top geen enkele kans. Poison dart? Die gebruik je zelden tegen Mundo. Je maxed je E en daarna W, zodoende kun je als Teemo genoeg harrassen zonder dat een Mundo iets fatsoenlijk terug kan doen. Immers is de range van AA groot genoeg en de snelheid van Teemo is een bijkomend voordeel om cleavers te ontwijken (een goede Teemo wordt nauwelijks geraakt imo).

Ook als jij constant cleavers gooit, ben je snel laag HP (vooral in combinatie met Teemo's AA). Zodoende kun je niet farmen ben je niet echt van waarde voor de rest van de game, omdat Mundo nou eenmaal aardig wat farm nodig heeft.

• Martin0
Thijmeus schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:53:
[...]

Tegen een goede Teemo heeft Mundo top geen enkele kans. Poison dart? Die gebruik je zelden tegen Mundo. Je maxed je E en daarna W, zodoende kun je als Teemo genoeg harrassen zonder dat een Mundo iets fatsoenlijk terug kan doen. Immers is de range van AA groot genoeg en de snelheid van Teemo is een bijkomend voordeel om cleavers te ontwijken (een goede Teemo wordt nauwelijks geraakt imo).

Ook als jij constant cleavers gooit, ben je snel laag HP (vooral in combinatie met Teemo's AA). Zodoende kun je niet farmen ben je niet echt van waarde voor de rest van de game, omdat Mundo nou eenmaal aardig wat farm nodig heeft.
zou heel goed kunnen, ik heb nog niet op top tegen over een teemo gestaan met mundo, wel in teamfights waarin ze mijn focussen(stond 7-0) en daarmee de enige in het team die niet gekillt was, en omdat ik 2 warmogs haal + een FoN heb ik 120 regen/5sec, dus die cleavers worden gelijk weer bij gehealt(als ze jou niet kunnen raken dan wat ik had tegenover nasus en pantheon), stond in laan met zed, die bleef ze van de river naar de turret drukken en ik bleef ze aanvallen onder de turret en als ze probeerde te vluchten of mij wouden aanvallen kregen ze dat neit voor mekaar dankzij de slows en dat zed snel er achter aan kon komen :D

Twitch

Verwijderd

speedzor schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:20:
[...]

TheOddOne en Scarra doen beide een speciaal traject op hun universiteit/hogeschool vermoed ik. Scarra heeft enkele maanden geleden nog iets gezegd over hoe mensen hem aanspreken op school en TheOddOne studeerd iets met informatica voor zover ik weet. Uiteraard zijn dit geen volledige opleidingen, maar ik veronderstel dat het toch voor iets goed is.
Buiten dat is er de game industry waar ze terecht kunnen (QA, casting, game design, game organisaties etc). Tevens heb je nog best wat mogelijkheden als je 22 bent en je hebt de vorige jaren x-aantal 10k euro verdiend.
Of zoals TPA, 1 miljoen :p. Als je €250 000 per speler rekent, daar gaan veel mensen 10 jaar voor mogen werken, mijn keuze zou snel gemaakt zijn als ik dergelijk speelniveau had. Reken dat volgend seizoen dit bedrag nog hoger zal liggen in de season 3 championships.

Zoals ik al eerder zei kunnen ze meestal wel aan het werk binnen de E-sport scene. Ze kunnen de organisatie van een toernooi in, gaan bij een gamebouwer zelf werken (bijv. om beslissingen over de gameplay te nemen waar hij als ex-pro natuurlijk als geen ander ervaring in heeft of als designer), gaan een team managen etc. etc.

Genoeg mogelijkheden dus, en dat is alleen nog maar voor de gasten zonder opleiding. Sommigen volgen wel degelijk een (deeltijd?) opleiding. En zo niet is het nog altijd niet te laat. Als je op je 25ste stopt en je hebt een half miljoen aan prijzengeld op je bankrekening staan (de toppers hebben meer, de matige teams minder) kun je vast alsnog wel een studie betalen.

• iCloudd
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-11 13:33

iCloudd

U 'MIRIN?

Taric is awesome :O

Ben mijn adc (varus) aan het supporten kom er een 4 man gank op bot, wij rennen terug naar tower, hun massaal towerdiven, ik snel hun adc exhausten, de jungler stunnen adc pakt 2 kills makkelijk, gaat vervolgens dood, ik nog steeds onder toren aan het rennen, mooie juke met flash, komt onze jungler cleant alle kills op en zo hadden we een mooie 1 for 4.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Een vraagje, voor de jungle wordt eigenlijk altijd smite genomen. Ik zit er over te denken om dit in te ruilen voor ignite. Speel jungle met Nunu en de consume is al een soort van smite. Als ik een leash krijg heb ik verder eigenlijk geen smite nodig voor blauw. Rood gaat zoeizo al vrij makkelijk neer.
Heb nu al een behoorlijk aantal keer gehad dat ik mijn tegenstander heel laag krijg met nunu maar je mist gewoon burst. Dan is een extra ignite ipv een smite wel eens prettig.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• broess
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2020
thewizard2006 schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:40:
Een vraagje, voor de jungle wordt eigenlijk altijd smite genomen. Ik zit er over te denken om dit in te ruilen voor ignite. Speel jungle met Nunu en de consume is al een soort van smite. Als ik een leash krijg heb ik verder eigenlijk geen smite nodig voor blauw. Rood gaat zoeizo al vrij makkelijk neer.
Heb nu al een behoorlijk aantal keer gehad dat ik mijn tegenstander heel laag krijg met nunu maar je mist gewoon burst. Dan is een extra ignite ipv een smite wel eens prettig.
Nunu pick je vooral om te counterjunglen.

Je moet de jungle van je tegenstander leegroven.

Smite en consume zijn een must op Nunu.

Op lvl 1 consume je z'n wraith en doe je je eigen blauw, daarna kan je zijn rood pakken en top ganken, of je eigen rood en bot ganken. Nunu is echt een beest en verschrikkelijk irritant voor de jungler van de tegenstander.

Smite+Consume zijn zo op voor steals.

Je burst voor een kill heb je helemaal niet nodig, je moet je adc speedboosten en zeer irritant zijn voor de tegenstander door 'm te slowen.

[ Voor 6% gewijzigd door broess op 03-12-2012 10:54 ]

• Bermbom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-11 13:01
thewizard2006 schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:40:
Smite heb je ook nodig voor dragon en baron dus lijkt het mij beter om voor Smite te gaan.

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-11 11:53

anu

Ook levert smite je met de juiste masteries ook extra goud op als het goed is :).

• sjaggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06-2021
Het gaat zich bij smite niet alleen om de extra gold maar inderdaad zoals hierboven gezegd word is het ook van belang bij baron/dragon.

Als ik geen smite zou hebben zal dragon/baron heel moeilijk worden om te stelen van de enemies.

Aangezien smite toch een leuke ranged true damage is ^^. Het is natuurlijk altijd mogelijk om het te ruilen voor een andere spell, maar uit eigen ervaring kan ik zeker stellen dat Smite zeer handig is ;)

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-11 09:03
Gisteren toch een blind buy gewaagd met Jayce. Met Naut en GP al een paar toffe potten op Top gespeeld en Jayce ziet er wel beestig uit met zijn stances. Beetje diepgang en combos kunnen geen kwaad. vanavond maar es proberen :).

• SHEePYTaGGeRNeP
Jormungandr schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:20:
Gisteren toch een blind buy gewaagd met Jayce. Met Naut en GP al een paar toffe potten op Top gespeeld en Jayce ziet er wel beestig uit met zijn stances. Beetje diepgang en combos kunnen geen kwaad. vanavond maar es proberen :).
Gewoon spelen op Murderbridge / Tutorial map. Ziek sterk is Jayce daar, er zijn genoeg blind picks. Beginnen met brutalizer en je Missle maxen. half hp weg als je die raakt met je gate. Ik weet niet of je Level 30 bent, maar anders wordt je meestal gekicked :D

[ Voor 6% gewijzigd door SHEePYTaGGeRNeP op 03-12-2012 11:24 ]

Verwijderd

Jormungandr schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:20:
Leuke combo : E-Q als ranged & Q-E als melee :)

E-Q als ranged geeft je die gate. Als je dan je Q hierdoor mikt gaat die een pak verder dan normaal, vrij sterke poke.
Q-E als melee zorgt er voor dat je naar je enemy springt met Q en hem dan wegslaat in de richting dat je wil met E. Als je deze combo herhaalt op een tegenstander kan je mooi traden zonder zelf veel terug te krijgen.

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-11 09:03
Bedankt voor de tips :). Ik ben zelf nog maar lvl 19 dus heb nog wel wat XP te gaan. Ik had al een paar in game records gekeken met Jayce en hij ziet er echt leuk uit. vooral de combos met de gate zijn idd gaaf. Gratis Shuryela ook als je hem goed uitspeelt op de juiste moment. Gogo 1700 uur :).
Ik ben nu Jungle Cho erbij aan het nemen. 2 gespeeld en 2x gewonnen en het ging erg lekker. Zijn sustain in de jungle is zonder lifesteal uitstekend door die passive van hem en zijn ganks zijn ook alleraardigst. Verder wordt hij natuurlijk supertanky met die stacks en de items die je bouwt en heb je met je ult in teamfights een aardige finisher.

• Nidhiki
  • Laatst online: 17-02-2024
Wat is trouwens een goede Cho Gath build voor jungle? Ik weet dat je hem vaak AP/Tanky kan bouwen voor mooie dmg. maar is dit ook handig voor jungle? Of is het dan beter om full tank te gaan bijvoorbeeld?
Ik zou denk ik toch een RoA bouwen op jungle Cho bijvoorbeeld

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Vicarious schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:10:
Ik ben nu Jungle Cho erbij aan het nemen. 2 gespeeld en 2x gewonnen en het ging erg lekker. Zijn sustain in de jungle is zonder lifesteal uitstekend door die passive van hem en zijn ganks zijn ook alleraardigst. Verder wordt hij natuurlijk supertanky met die stacks en de items die je bouwt en heb je met je ult in teamfights een aardige finisher.
Yeszz I iz gonna killz Cho'Gath!!!!

OMNOMNOMNOM

You have been slain! Fuuuuu.

• Lointje
Cho is inderdaad een goede jungler. Zijn ganks zijn wel volledig afhankelijk van zijn rupture natuurlijk. Op de lagere levels is dit niet moeilijk en kan je al snel je team wat kills geven. Hogere levels zijn wel beter in het ontwijken van de skill. Zijn true damage op feast is enorm, zeker als je zijn ultskill tot lvl 3 kan uitbouwen. Feast + smite is als je het goed speelt guaranteed lasthit op baron en dragon.

Build doe ik meestal iets in de aard van: boots1, heart of gold, mercury threads, rod of ages, frozen heart, abyssal sceptre. En laatste item verandert wel eens als we zover komen, en dan de HoG nog uitbouwen.

Je voornaamste probleem met cho is als je een paar keer sterft, dat je niet altijd de tijd krijgt om je stacks terug naar 6 te brengen, en je dus heel wat health mist.

• Martin0
Lointje schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:21:
Cho is inderdaad een goede jungler. Zijn ganks zijn wel volledig afhankelijk van zijn rupture natuurlijk. Op de lagere levels is dit niet moeilijk en kan je al snel je team wat kills geven. Hogere levels zijn wel beter in het ontwijken van de skill. Zijn true damage op feast is enorm, zeker als je zijn ultskill tot lvl 3 kan uitbouwen. Feast + smite is als je het goed speelt guaranteed lasthit op baron en dragon.

Build doe ik meestal iets in de aard van: boots1, heart of gold, mercury threads, rod of ages, frozen heart, abyssal sceptre. En laatste item verandert wel eens als we zover komen, en dan de HoG nog uitbouwen.

Je voornaamste probleem met cho is als je een paar keer sterft, dat je niet altijd de tijd krijgt om je stacks terug naar 6 te brengen, en je dus heel wat health mist.
daarin moet ik je gelijk geven, want negen van de 10 keer als ik tegen een cho sta en hij mist zijn rapture(aka ik ontwijk hem) dan levert mij dat een kill op.

Twitch

Nidhiki schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:12:
Wat is trouwens een goede Cho Gath build voor jungle? Ik weet dat je hem vaak AP/Tanky kan bouwen voor mooie dmg. maar is dit ook handig voor jungle? Of is het dan beter om full tank te gaan bijvoorbeeld?
Ik zou denk ik toch een RoA bouwen op jungle Cho bijvoorbeeld
De enige AP die ik bouw op Cho is van een Abyssal Scepter lategame. Je skills doen zonder AP ook al aardig wat damage en je hebt als jungler meestal niet genoeg gold om echt veel AP te kunnen bouwen en toch nuttig te blijven. Mijn default build:
- Start boots + 3 pots
- Heart of Gold (ik heb liever early game wat meer health dan die regen van philo stone, toch genoeg sustain door zijn passive)
- Philo Stone
- Boots naar Boots of Mobility
- Frozen Heart
- Abyssal Scepter
- Hog -> Raduins
- Philo -> Shurelya's

En afhankelijk van de tegenstander kun je daar uiteraard van afwijken. Weinig damage dus, maar veel tankyness en utility.

Runes:
- Atkspeed reds (voor je E)
- Armor yellows
- MR/lvl blues
- Movespeed quints

Masteries: 0/21/9

Skills: E - Q - W - E - Q - R en daarna Q > W > R (in tekst: begin met E, dan Q voor ganks, dan W, dan nogmaals E voor snellere clearing en vervolgens prioriteer je Q over W over E en neem je altijd je ult wanneer je kan)

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:28:
[...]

De enige AP die ik bouw op Cho is van een Abyssal Scepter lategame. Je skills doen zonder AP ook al aardig wat damage en je hebt als jungler meestal niet genoeg gold om echt veel AP te kunnen bouwen en toch nuttig te blijven. Mijn default build:
- Start boots + 3 pots
- Heart of Gold (ik heb liever early game wat meer health dan die regen van philo stone, toch genoeg sustain door zijn passive)
- Philo Stone
- Boots naar Boots of Mobility
- Frozen Heart
- Abyssal Scepter
- Hog -> Raduins
- Philo -> Shurelya's

En afhankelijk van de tegenstander kun je daar uiteraard van afwijken. Weinig damage dus, maar veel tankyness en utility.

Runes:
- Atkspeed reds (voor je E)
- Armor yellows
- MR/lvl blues
- Movespeed quints

Masteries: 0/21/9

Skills: E - Q - W - E - Q - R en daarna Q > W > R (in tekst: begin met E, dan Q voor ganks, dan W, dan nogmaals E voor snellere clearing en vervolgens prioriteer je Q over W over E en neem je altijd je ult wanneer je kan)
Met je skillorder ben ik het niet mee eens.

Wat ik doe:
een paar levels in e voor de clear speed
1 level in q (de slow wordt toch niet meer)
w gelijk maxen (2.5 seconde silence op max level)

Die W silence tijd vind ik eigenlijk makkelijker als de q max maargoed.

• Lointje
Ik pak toch ook Q voor W. Ik herinner me de exacte waardes niet, maar ik dacht dat de Q meer damage doet, en niet in mana stijgt, terwijl W minder dmg doet en nogal manahungry is (zeker als je zelf nog low level bent).
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:43:
[...]

Met je skillorder ben ik het niet mee eens.

Wat ik doe:
een paar levels in e voor de clear speed
1 level in q (de slow wordt toch niet meer)
w gelijk maxen (2.5 seconde silence op max level)

Die W silence tijd vind ik eigenlijk makkelijker als de q max maargoed.
Je hebt gelijk dat de slow niet meer wordt, dat heb ik niet goed gelezen in zijn abilities. In dat geval is zijn W maxen inderdaad beter dan zijn Q omdat je geen AP bouwt (Q heeft betere AP ratio, maar als je geen AP bouwt heeft dat geen invloed). Toch vind ik 2 puntjes in E wel voldoende. Max levert je alleen wat sterkere autoattacks op, maar daar kom ik bij ganks toch amper aan toe. Dan heb ik liever een grotere burst op Q en W.

@hierboven: W heeft pas op lvl 3 dezelfde cost als Q en op lvl 5 maar 20 mana meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Vicarious op 03-12-2012 13:54 ]

Verwijderd

speedzor schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:20:
TheOddOne studeerd iets met informatica voor zover ik weet.
OddOne is al afgestudeerd als iets wat vergelijkbaar is met HBO Informatica.

• Angelevo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-10 13:48
Grappig, ik bouw m'n Cho ook wel tanky, maar zeker met AP. Endgame buildorder:
1. Boots (vaak de magic resist, maar soms ook movespeed)
2. Rod of Ages
3. Rylai's Crystal Scepter
4. Rabadon's Deathcap
5. Frozen Heart
6. Shurelya's/Randuins/Force of Nature --> Situational

Gezien rod en Rylai's beide ook stam hebben zorgt dat ook voor wat extra survivability, maar ook leuke damage endgame.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:21

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Abyssal zou ik zekers op Cho bouwen

[specs]

Angelevo schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:59:
Grappig, ik bouw m'n Cho ook wel tanky, maar zeker met AP. Endgame buildorder:
1. Boots (vaak de magic resist, maar soms ook movespeed)
2. Rod of Ages
3. Rylai's Crystal Scepter
4. Rabadon's Deathcap
5. Frozen Heart
6. Shurelya's/Randuins/Force of Nature --> Situational

Gezien rod en Rylai's beide ook stam hebben zorgt dat ook voor wat extra survivability, maar ook leuke damage endgame.
volgens mij is dit een build van 16k ofzo, dat haal je toch nooit, zeker niet zonder GP10 items? Echt elk item dat erin staat is vreselijk duur.

• CutePuppy
Ik main ook jungle maar kan de stem van Cho niet uitstaan, dus ik ga hem ook niet halen.

Heb gisteren wel Xin gehaald en hij is toch wel leuk om te spelen. Erg goede ganks. Zeer sterk early/midgame.

Toch blijven Amumu en Shen mijn favoriete junglers. Erg vernietigend late game. Vooral amumu is lache: je initiation is zo meesterlijk met een 1000 range Q + ult. En dan W aan en E wanneer je kan.

Zit te denken om Rammus te proberen. Ook wel zo een geinige champ. Wel een stuk zwakker dan Amumu en Shen denk ik.

• broess
Rammus was een top pick voor z'n taunt nerf. Werd altijd als jungler gespeeld.

Heb laatst nog iemand Rammus top vs Irelia zien spelen, en heel vreemd, Rammus won zijn lane tegen Irelia.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

broess schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:01:
Rammus was een top pick voor z'n taunt nerf. Werd altijd als jungler gespeeld.

Heb laatst nog iemand Rammus top vs Irelia zien spelen, en heel vreemd, Rammus won zijn lane tegen Irelia.
taunt nerf? daar is niks aan veranderd hoor
z'n base stats zijn flink generfed een tijd terug; jungle clears zijn niet meer wat ze waren en je komt met erg weinig HP de jungle uit

na de eerste paar runs is hij net zo sterk als voor de nerfs

• broess
Taunt is een jaar geleden generfed. Eerst was de tooltip niet aangepast, maar die is daarna aangepast. Zijn taunt is korter geworden, voorheen was zijn taunt erg OP. net als skarnar ult.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

broess schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:12:
Taunt is een jaar geleden generfed. Eerst was de tooltip niet aangepast, maar die is daarna aangepast. Zijn taunt is korter geworden, voorheen was zijn taunt erg OP. net als skarnar ult.
hmm, ik ben net een jaar bezig, dus voor mij is rammus taunt nooit generfed (of ik had het toendertijd niet door)
langer dan de maximale 3 seconden die hij nu is lijkt me idd érg OP, samen met fiddles fear volgens mij de langste hard CC in-game

• CutePuppy
Rengar is trouwens ook goed als jungler geloof ik.

Dus twijfel tussen Rengar, Jarvan en Rammus.

Verwijderd

Rengar is goed als alles. Zou me niks verbazen als hij binnenkort nog een keer generfed wordt.

• Martin0
toen net nog ff potje gespeeld, werd door team op mid gezet in champ select, dus ik dacht okey tijd voor counter ap, talon ftw.

we hadden amumu jungle en hij was niet goed, pullde ff red voor hem, daarna kwam ik in laan en had ik al kleine achterstand, toch redelijk terug kunnen vechten tegen ahri, op een gegeven moment komt amumu mij helpen, zat master yi blijkbaar in de bosjes, pak dus een double kill op, daarna nog 2 kills gemaakt, daarna werd ik gegankt door darius en yi, wist niet dat ze kwamen omdat ik top wou ganken en trynda geen ss zei.
daarna ben ik alleen maar aan het roflstompen en roamen(als jullie er teminste mee bedoelen dat je iedere laan af gaat om te helpen/kills te maken). uit eindelijk geven ze op na 20 min, stond 16/1.

was een leuk potje, ben netjes geweest tegen de tegenstanders en tegen de team maten.
ook al was ik een lucker volgens darius omdat ik hem killde terwijl hij bijna geen health meer had en blah blah blah,
reageerde ik met, no i just know how to gank ;)

maar goed, snelle win :D

Twitch

Verwijderd

broess schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:12:
Alle Puncturing Taunt patch notes van nieuwst (feb 2011) naar oudst (maart 2010):

Puncturing Taunt cooldown increased to 12 from 9.
Fixed a bug with Puncturing Taunt where the taunt particle sometimes played on targets that blocked the taunt.
Puncturing Taunt mana cost reduced to 50/65/80/95/110 from 50/70/90/110/130.
Puncturing Taunt now displays the "Taunted!" pop up text for enemies.

Heb Rammus al heel lang gespeeld en qua duration is zijn Taunt volgens mij nooit aangepast.

• broess
Zijn taunt is sowieso op early levels generfed.
Alleen zijn tooltip zijn ze vergeten aan te passen.

Verwijderd

broess schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:05:
Zijn taunt is sowieso op early levels generfed.
Alleen zijn tooltip zijn ze vergeten aan te passen.
Duration: 1 / 1.5 / 2 / 2.5 / 3 seconds

Dat is het naar mijn weten altijd al geweest. En de wikia wordt niet door Riot bijgehouden en is vaak (lees, altijd) accurater en uitgebreider dan in-game tooltips.

Niet lopen bitchen op een skill die behalve mana/cd onveranderd is. Rammus is in zijn geheel generfed wat zijn nog steeds dezelfde Taunt niet kan compenseren.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2012 21:08 ]

• Sharfer
  • Laatst online: 13-03 13:31
Even totaal wat anders, voorlopig de laatste 5 ranked games gewonnen. Elo is nog steeds tergend laag, maar we gaan goed laatste tijd! mocht iemand ooit zin hebben in een duo que, ik speel het beste als support.

Edit: net weer verloren, stond zelf erg goed met graves alleen onze jax stond 3-14 waardoor hun adc zich helemaal terug kon farmen. De kerel kon geen engels was alleen maar duits aan het praten.

zo zonde, dat je zulke games daardoor verliest

[ Voor 37% gewijzigd door Sharfer op 03-12-2012 23:18 ]

Sharfer#2586

• anu

anu

Gisteravond nog ff de grand final matches teruggekeken, maar ff tussen spoilertags gezet voor de zekerheid, misschien willen sommigen de games nog kijken :P.
spoiler:
Toch wel jammer dat Fnatic het niet heeft kunnen redden, WE was de 2e en 3e game gewoon sterker, met outfarmen, teamfights ontwijken en ze 1 voor 1 proberen te pakken, maar de plays die Fnatic maakten vond ik veel spectaculairder en leuker om naar te kijken. Soaz Lee sin was gaaf om naar te kijken in game 1, en de turnaround van Nrated op Leona in game 2was gewoon geniaal :)

• sjaggy
Sharfer schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:13:
Even totaal wat anders, voorlopig de laatste 5 ranked games gewonnen. Elo is nog steeds tergend laag, maar we gaan goed laatste tijd! mocht iemand ooit zin hebben in een duo que, ik speel het beste als support.

Edit: net weer verloren, stond zelf erg goed met graves alleen onze jax stond 3-14 waardoor hun adc zich helemaal terug kon farmen. De kerel kon geen engels was alleen maar duits aan het praten.

zo zonde, dat je zulke games daardoor verliest
Ik voel je pijn, gister 150 elo verloren. Ik geef liever nooit men team de schuld maar leavers.... bahbah
sjaggy schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:54:
[...]

Ik voel je pijn, gister 150 elo verloren. Ik geef liever nooit men team de schuld maar leavers.... bahbah
Of die "anything but support" schreeuwers die last pick zijn, AD carry teemo picken en dan 4 kills aan Caitlynn geven in 10 minuten. Sommige games kun je gewoon niet winnen. Gelukkig heeft de tegenstander er ook last van, als je maar genoeg games speelt.

• sjaggy
Vicarious schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:04:
[...]

Of die "anything but support" schreeuwers die last pick zijn, AD carry teemo picken en dan 4 kills aan Caitlynn geven in 10 minuten. Sommige games kun je gewoon niet winnen. Gelukkig heeft de tegenstander er ook last van, als je maar genoeg games speelt.
ja zoiets is ook leuk om mee te maken, maar gister had ik serieus 2 rage quiters op een elo van 1400. Bleek achteraf dat hun rond de 1300 zaten.

• speedzor
Zo, ik denk dat ik mijn support role ga terug opnemen :)
Support was altijd al mijn favoriete positie geweest, maar ik ben mid beginnen spelen om hogerop te raken. Aangezien Mouse Control waarschijnlijk vanavond disbanded wordt, lijkt het me een goed moment om opnieuw te beginnen. Ik heb ook helemaal geen nood meer aan een top-team, het neemt nogal wat tijd in beslag (alhoewel de 80€ RP en de muismat die ik de afgelopen 2 maand verdiend heb, best leuk is).

Tijd om normals te spammen en alle supports te leren :)

Streaming History

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
speedzor schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:08:
Support was altijd al mijn favoriete positie geweest, maar ik ben mid beginnen spelen om hogerop te raken. Aangezien Mouse Control waarschijnlijk vanavond disbanded wordt, lijkt het me een goed moment om opnieuw te beginnen. Ik heb ook helemaal geen nood meer aan een top-team, het neemt nogal wat tijd in beslag (alhoewel de 80€ RP en de muismat die ik de afgelopen 2 maand verdiend heb, best leuk is).

Hoe komt het dat Mouse Control gedisbanded word? Het was toch een vrij nieuw team?

PSN: Alvanosa

Verwijderd

Welcome to the dark side. We got cookies.

@Anu. Heel knappe prestatie van fnatic idd. Ik vond persoonlijk de eerste games van de jungler & xpeke op een super hoog niveau. Die teleports van xpeke en die omnipresente nrated. Klasse. Ook aangenaam verrast door clg.prime.

• speedzor
Alvanosa schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:09:
[...]

Hoe komt het dat Mouse Control gedisbanded word? Het was toch een vrij nieuw team?
Vrij nieuw inderdaad en zeker één van de beste teams van de benelux, maar sommigen kwamen soms niet opdagen op trainingen, sommigen ragequitten na een loss, algemene negatieve houding bij sommige spelers, etc.

Streaming History

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46

Jammer dat je team disband, speelde je daarom met Crowh gisteren? :D
Supports ftw, alleen op normals word dat lastig omdat je niet altijd even goede ad carries hebt :)

Ik hoor dan nog wel graag je mening over mijn lijst met tips :D
http://fakegaming.eu/GoT/index.php?act=readarticle&id=14

Trouwens koop Nami, ze gaat een leuke aggressive support worden vooral met die Q :D

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• Alvanosa
Jeffroiscool schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:28:
[...]

Jammer dat je team disband, speelde je daarom met Crowh gisteren? :D
Supports ftw, alleen op normals word dat lastig omdat je niet altijd even goede ad carries hebt :)

Ik hoor dan nog wel graag je mening over mijn lijst met tips :D
http://fakegaming.eu/GoT/index.php?act=readarticle&id=14

Trouwens koop Nami, ze gaat een leuke aggressive support worden vooral met die Q :D
Ik vind persoonlijk ook support het fijnste spelen, en heb al genoeg gespaard om Nami te kopen zodra ze uitkomt. Ik denk alleen dat ik in ranked een andere rol zou moeten spelen wil ik niet al te afhankelijk zijn van anderen.

Voor ranked denk ik aan jungle, alleen ik weet niet precies hoe dat allemaal nog gaat worden met de nieuwe jungle en welke junglers viable zijn.

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
Alvanosa schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:32:
[...]

Ik vind persoonlijk ook support het fijnste spelen, en heb al genoeg gespaard om Nami te kopen zodra ze uitkomt. Ik denk alleen dat ik in ranked een andere rol zou moeten spelen wil ik niet al te afhankelijk zijn van anderen.

Voor ranked denk ik aan jungle, alleen ik weet niet precies hoe dat allemaal nog gaat worden met de nieuwe jungle en welke junglers viable zijn.
Nieuwe jungle voelt aan als een farm jungle maar hoe de veranderingen gaan uitpakken weet nog niemand.
We zijn er namelijk aan gewend dat je eigen team je hele jungle leegrooft na 11 minuten, juist het moment dat de jungle meer waard word.

Ikzelf speel laatste tijd gewoon wat ik wil spelen en denk niet eens meer aan elo en heb er gewoon schijt aan.
Ik speel wat ik leuk vind en omdat ik in het algemeen beter wil worden. Dit pakt voor mij goed uit de laatste tijd ^^

Moet ik wel toegeven dat Draven op dit elo enorm sterk is omdat ik over het algemeen redelijk veilig kan farmen. Een soort van Vayne qua damage maar dat iets anders :)

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/1wZtT

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• Alvanosa
Jeffroiscool schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:37:
[...]

Nieuwe jungle voelt aan als een farm jungle maar hoe de veranderingen gaan uitpakken weet nog niemand.
We zijn er namelijk aan gewend dat je eigen team je hele jungle leegrooft na 11 minuten, juist het moment dat de jungle meer waard word.

Ikzelf speel laatste tijd gewoon wat ik wil spelen en denk niet eens meer aan elo en heb er gewoon schijt aan.
Ik speel wat ik leuk vind en omdat ik in het algemeen beter wil worden. Dit pakt voor mij goed uit de laatste tijd ^^

Moet ik wel toegeven dat Draven op dit elo enorm sterk is omdat ik over het algemeen redelijk veilig kan farmen. Een soort van Vayne qua damage maar dat iets anders :)

[afbeelding]
Mja ik speel voornamelijk nog Normal Draft, aangezien ik vrij weinig wins heb. En ik zou nog veel kunnen verbeteren, vroeger was ik altijd ADC, maar tegenwoordig na het spelen van Top, Jungle en Support (en Diablo III) is mijn ADC echt waardeloos. Last hitten lukt nog wel, maar de rest is echt te slecht voor woorden.

Ik doe Normal Draft om alles een beetje te spelen zodat ik later in Ranked mijzelf kan aanpassen aan wat het team nodig heeft.

• anu

anu

Nami heb ik ook al voor gespaard idd, een support met heal en veel cc, nice :)
Speel op dit moment meestal Alistair support, vaak samen met een vriend op Ezreal of mn neef op MF premade en vooral de CC van Ali vind ik erg prettig, kan toch regelmatig de AD met een headbutt in veiligheid brengen :).

• SHEePYTaGGeRNeP
ik weet niet of het hier al gepost is maar en anders zou het snachts gepost zijn :p
Preseason 3 patch notes:
http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=946480

[ Voor 13% gewijzigd door SHEePYTaGGeRNeP op 04-12-2012 09:58 ]

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:53:
[...]

Je hebt gelijk dat de slow niet meer wordt, dat heb ik niet goed gelezen in zijn abilities. In dat geval is zijn W maxen inderdaad beter dan zijn Q omdat je geen AP bouwt (Q heeft betere AP ratio, maar als je geen AP bouwt heeft dat geen invloed). Toch vind ik 2 puntjes in E wel voldoende. Max levert je alleen wat sterkere autoattacks op, maar daar kom ik bij ganks toch amper aan toe. Dan heb ik liever een grotere burst op Q en W.

@hierboven: W heeft pas op lvl 3 dezelfde cost als Q en op lvl 5 maar 20 mana meer.
Vorige week de ap jungle cho gath uit de kast gehaald. Ging verrassend goed, de tweede poging gisteren een pak minder. Boots + 3 pots starten.
Daarna 2 ringen, abyssal & wit's end. Niet de beste build om standaard uit te bouwen maar was wel grappig.

• Lointje
Info over season 3 gebundeld:
http://competitive.na.leagueoflegends.com/preseason/intro

Je kan er ook alle nieuwe items zien, alle nieuwe masteries (en zelfs al wat mastery builds maken), ... Zeker nuttig dus.

Verwijderd

Gisteren potje wat hopeloos leek.

Onze bot stond 0/3 *2 met 10 minuten tegen ezreal blitz als ashe taric. Met een gank lukte het mij en eve om ze the shutdownen maar we werden gedoublekilled door de kata mid die achter eve aankwam. Onze Irelia deed het vrij goed nadat ze samen met mij en fb + jungler double buff had gehad.Op 20 minuten stonden ze beide 0/5 maar qua farm stond ashe maar zo'n 25 cs achter.

Toen hebben we de bot tower plat laten gaan. en zijn mid gaan pushen. Taric hield bot geward. Het enemy team besloot een towerdive 1v5 tegen irelia te doen maar wij waren al bijna bij haar en toen werden ze ge-aced en hadden we baron. Nog geen minuut later werd ashe 1v5 in mid gesniped en kwamen ze tot onze inhib.

Door die eerdere ace konden we weer teamfights winnen en na een paar teamfights stond ez in mid out of position en kon ik hem dankzij mijn MegaUberLeet Lee skills met een q -> w naar ward -> flash -> R in mijn team schoppen en konden we finishen.

• Thijmeus
Lointje schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:05:
Info over season 3 gebundeld:
http://competitive.na.leagueoflegends.com/preseason/intro

Je kan er ook alle nieuwe items zien, alle nieuwe masteries (en zelfs al wat mastery builds maken), ... Zeker nuttig dus.
Altijd goed die vernieuwing, houdt 't spel 'fris'. Vind vooral de aanpassingen in de Jungle wel interessant.. maakt het brainless campen wat minder en forced je om afwegingen te maken in wat je doet (farmen/ ganken). Tevens is het interessanter om te counter jungelen, want de rewards zijn hoger (automatisch krijgt de enemy jungler minder exp/gold.)

Ben zelf heel actief geweest in S2 (1720 top elo en uiteindelijk met 1650 afgesloten, redelijk dus). Echter sinds het begin van het nieuwe schooljaar bezig met een drukke stage, zodoende weinig tijd.. Maar als ik het goed begrijp dus.. is het nu Pre-season? En zo ja, wanneer begint S3?

Verwijderd

We zitten nu in pre-season inderdaad. Is nog niet bekend wanneer S3 begint. Tussen S1 en S2 zat ongeveer 2 maanden, dus dan zou het medio januari worden. De komende patch zal eerst goed getest worden voordat ze aan het nieuwe seizoen beginnen.

• speedzor
Ter verduidelijking: Nu zitten we in Season 3, maar pre-season 3 als het gaat om competitive play.

Streaming History

• Thijmeus
Bedankt voor de opheldering! :)

• PpN
  • Laatst online: 13-01-2023

PpN

Volgt er ook weer een (soft) ELO reset dan ?

• speedzor
PpN schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:38:
Nee.

Streaming History

• broess
We zitten gewoon in pre season 3, zoals het overal (in de client, website en forums) genoemd wordt.

• Lointje
PpN schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:38:
Ik weet niet hoeveel je het gevolgd hebt dus: Tussen preseason 3 en season 3 is er geen reset meer. Er is wel een kleine maand terug een soft reset geweest tussen season 2 en preseason 3.

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Ravenous Hydra (melee only)
cost: 3500 (400)
+75 Attack Damage
+15 Health Regen per 5 seconds
+10% Life Steal

Passive: Damage dealt by this item works with Life Steal.
UNIQUE Passive - Cleave: Your attacks deal up to 60% of your Attack Damage to units around your target - decaying down to 20% near the edge.
UNIQUE Active - Crescent: Deals up to 100% of your Attack Damage to units around you - decaying down to 60% near the edge - 10 second cooldown.
Battlefury in LoL :D

• broess
Ja, en de battlefury werkt erg goed op Lee sin.

Ik ben benieuwd of er, net als in dota, mensen zullen zijn die 'battlefury' bouwen op een range champion :D

• SHEePYTaGGeRNeP
broess schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:31:
Ja, en de battlefury werkt erg goed op Lee sin.

Ik ben benieuwd of er, net als in dota, mensen zullen zijn die 'battlefury' bouwen op een range champion :D
Kan niet is alleen melee, zelfde als Tiamat ;)

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

SHEePYTaGGeRNeP schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:34:
[...]

Kan niet is alleen melee, zelfde als Tiamat ;)
dat bedoelt hij ook ;)

• Lointje
Zou melee only enforced worden in de code, zodat je dus zoiets niet kan kopen als je ranged bent? Of is het echt gewoon: "je moet maar niet zo dom zijn en je kan het evt wel kopen" :D

Voor ranged bestaat er trouwens een gelijksoortig item, die ook aoe maakt van je single dmg (en + attack speed geeft)

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-10 17:30
zijn hier nog mensen die op NA server spelen? zit er zelf al sinds closed beta en heb er teveel geld uitgegeven om naar euw te spelen. :(

• broess
Ranged heeft een item 'Hurricane' dat vergelijkbaar is met de Battlefury

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

dr34m3dd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:07:
zijn hier nog mensen die op NA server spelen? zit er zelf al sinds closed beta en heb er teveel geld uitgegeven om naar euw te spelen. :(
Vraag anders bij een RIOT medewerker of het mogelijk is dat ze het account overzetten naar EUW? Zoiets is al eens gevraagd (http://www.google.nl/sear...&biw=1280&bih=867&safe=on), maar geen antwoord van een RIOT medewerker.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Outerspace schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:16:
[...]

Vraag anders bij een RIOT medewerker of het mogelijk is dat ze het account overzetten naar EUW? Zoiets is al eens gevraagd (http://www.google.nl/sear...&biw=1280&bih=867&safe=on), maar geen antwoord van een RIOT medewerker.
Doen ze niet.

[specs]

• dr34m3dd
heb ik idd ook al 500x gevraagt zelfs geld aangeboden haha. maar vermaak me prima tussen al die ragekid amerikanen

• Inrage
  • Laatst online: 17-10 17:25
dr34m3dd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:23:
[...]

heb ik idd ook al 500x gevraagt zelfs geld aangeboden haha. maar vermaak me prima tussen al die ragekid amerikanen
denk je dat europeanen (op gebied van rage..) beter zijn? think again... :D

[ Voor 3% gewijzigd door Inrage op 04-12-2012 17:38 ]

• dr34m3dd
europeanen zijn wel beter haha, ben net weer gaan spelen van 2000 elo door reset naar 1500 dus nu tussen al die ragekids haha

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-11 00:10

SilentSimon

Have you been hopped?

Hele sloot veranderingen voor season 3 :)

Vooral de gold, jungle, items en itemprijzen (attackspeed flink duurder) zijn anders.
Ben benieuwd hoe dat gaat straks, wellicht nieuwe meta?

• dr34m3dd
SilentSimon schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:39:
Hele sloot veranderingen voor season 3 :)

Vooral de gold, jungle, items en itemprijzen (attackspeed flink duurder) zijn anders.
Ben benieuwd hoe dat gaat straks, wellicht nieuwe meta?
valt allemaal redelijk mee. heb wel t gevoel dat ik een nieuw spel speel. zit op NA server dus ik heb de patch al haha

ben nu met ZenonTheStoic aant praten op na servers haha

[ Voor 6% gewijzigd door dr34m3dd op 04-12-2012 18:24 ]

• broess
Lee sin, Noc en WW worden de bazen van de jungle nu.

Lee/WW na 4min al dragon.... te sick!

En je kan trouwens wel een transfer doen, het kost je alleen geld.

Verwijderd

broess schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:27:
Lee sin, Noc en WW worden de bazen van de jungle nu.

Lee/WW na 4min al dragon.... te sick!

En je kan trouwens wel een transfer doen, het kost je alleen geld.
Ja want als mensen 3x hebben gezien dat er early dragons worden gedaan plaatsten ze ook niet even een wardje bij dragon, om vervolgens even double buff op te picken voor de freewin in botlane.

Transfer is ook niet mogelijk ook niet als je geld betaald.

• broess
https://support.leagueofl...2883-account-transfer-faq

Ze zeggen dat ze NAAR NA toe nog niet supporten, dus wel NA - EUW. en volgens mij heeft Guardsman bob zijn account getransfered van NA naar EU aan het begin van season2.

En waarschijnlijk zal er nu indd wel meteen al vanaf het begin of i.i.g. van minuut 3-50/4 geward worden bij dragon als de tegenstander een ww/lee jungle heeft. Doe je dit niet, is de kans groot dat je tegenstanders een vrij grote boost early game krijgen.

Verwijderd

Inrage schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:25:
[...]

denk je dat europeanen (op gebied van rage..) beter zijn? think again... :D
Van iemand die 500+ games op beide servers heeft:

Euros zijn vele malen erger. Vooral in kleine premade groepen waar ze lekker alles in eigen taal roepen en verwachten dat anderen het begrijpen. En dat kapotte Engels van 90% van de spelers...

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

broess schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:35:
https://support.leagueofl...2883-account-transfer-faq

Ze zeggen dat ze NAAR NA toe nog niet supporten, dus wel NA - EUW. en volgens mij heeft Guardsman bob zijn account getransfered van NA naar EU aan het begin van season2.

En waarschijnlijk zal er nu indd wel meteen al vanaf het begin of i.i.g. van minuut 3-50/4 geward worden bij dragon als de tegenstander een ww/lee jungle heeft. Doe je dit niet, is de kans groot dat je tegenstanders een vrij grote boost early game krijgen.
Bob heeft meerdere accounts, niets getransferred.
De transfers in die faq zijn de EUW -> EUNE server.
Op NA forum is er al een heel groot topic over NA naar EU transfer van meer dan een jaar oud, waar riot nog steeds niet op reageerd.

[specs]

• dr34m3dd
hier even mijn verhaaltje met zenoic. german community persoon.

sepiroth (6:22): hehe
these servers
are getting patched while im always home haha
always have to wait :(
but i played so many games and paid lots of rp on this account
that its a waste to go to eu servers
ZenonTheStoic (6:22): we are aware of that problem
trust me, soon as we can we will fix it
can't promise any ETAs tho :(
sepiroth (6:23): it isnt a problem for ppl from america
but only for european players liek me
ZenonTheStoic (6:23): so that makes it still a problem
sepiroth (6:23): hehe
giving european players some free transfer to euw servers will fix it
(:
ZenonTheStoic (6:26): that's the solution we'd like to see
but it's a bit of a technical challenge
that's the easy part
how do we know EU servers will handle the additional load
what if they have accounts on both servers and want to fuse them?
quite a few
(6:33): gotta run
see ya
Pagina: 1 ... 105 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.