Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Verwijderd
Ik heb nooit beweerd dat ik in "elo hell" zit of zat. Al vind ik tot op een zekere hoogte dat het bestaat:Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:11:
[...]
Deze brakke logica noemt men statistiek en dit is hoe de lol matchmaking werkt![]()
Als je dat al gaat ontkennen/tegenspreken zul je helemaal nooit uit je "elo hell" komen.
Stel je bent een speler die echt op het niveau thuishoort van 1100-1300. Als in, dat is je daadwerkelijke skill level (wat voor velen wel telt). Dan ben je voortdurend onderworpen aan spelers die blijven binnenkomen en er niet thuishoren. 2500s, 800s en hun respectieve smurfen, iedereen passeert dat stadium en voegen toe aan de 75% van de community die onder 1300 hangt.
Dat lijkt mij wel de definitie van "hell" voor iemand die op dit niveau thuishoort puur op skill level en niet op gedrag. Vastzitten in een Elo waar de pros over je heen lopen of je carryen naar een Elo waar je niet klaar voor bent (en dus begint met een loss streak) en de <1000s voortdurend de klootzak uithangen.
Dit lijkt mij een hele lastige positie om in te spelen. Elo hell als in "ik zit tussen x en y Elo en ik ben zo goed maar kom er niet uit door dit en dat, dus = hell" is inderdaad een fabeltje.
Verwijderd
Ik ben het met je eens dat de placement matches eens goed naar gekeken zou moeten worden. Het lijkt mij ook vervelend om daar vast te zitten inderdaad.Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:32:
[...]
Stel je bent een speler die echt op het niveau thuishoort van 1100-1300. Als in, dat is je daadwerkelijke skill level (wat voor velen wel telt). Dan ben je voortdurend onderworpen aan spelers die blijven binnenkomen en er niet thuishoren. 2500s, 800s en hun respectieve smurfen, iedereen passeert dat stadium en voegen toe aan de 75% van de community die onder 1300 hangt.
Zo word er nu ook gekeken naar #wins bij het matchmaken. Als jij dus op 1250 elo zit met 900 wins, heb je minder kans om samen met een 100 wins 1200 elo persoon gematched te worden
Mwah het verschil tussen 900 en 100 wins is niet zo groot in ranked, in beide gevallen zit je wel in de buurt van je true elo. Het gaat vooral om de mensen dien <20 matches gespeeld hebben, daar moet eigenlijk iets slims voor gemaakt worden.Lointje schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:48:
Dat hebben ze toch tijdje terug toegevoegd op NA om te proberen (Geen idee of het in EUW enzo ook al is toegepast nu).
Zo word er nu ook gekeken naar #wins bij het matchmaken. Als jij dus op 1250 elo zit met 900 wins, heb je minder kans om samen met een 100 wins 1200 elo persoon gematched te worden
Vicariously I live while the whole world dies
Verwijderd
Dit was in s02 nog niet zo. Iedereen had zulke variërende win counts dat het onwaarschijnlijk lijkt. ik werd met mijn win/loss in de tientallen gematched met/tegen mensen in de honderdtallen.Lointje schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:48:
Dat hebben ze toch tijdje terug toegevoegd op NA om te proberen (Geen idee of het in EUW enzo ook al is toegepast nu).
Heb hem even in de app store bekeken, maar als ik het goed lees, kan je ook met ingame mensen chatten.PpN schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:34:
Gebruikt hier iemand de IOS applicatie LoL Connect toevalling? , ik vind die nieuwe toevoeging dat je in 1 keer elo's en win percentages van jou en enemy team kan zien echt een super gave optie !
Je moet dan dus met je LoL-account inloggen? ik ben niet zo huiverig om mijn game credentials in een 3rd party IOS app in te voeren...
heb het even opgezocht, is inderdaad nog maar 2 weken geleden toegevoegd:Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:52:
[...]
Dit was in s02 nog niet zo. Iedereen had zulke variërende win counts dat het onwaarschijnlijk lijkt. ik werd met mijn win/loss in de tientallen gematched met/tegen mensen in de honderdtallen.
http://na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=2791208
Maar dit zou toch moeten helpen met het probleem .

In het begin een kassa die 0/7 stond. Gelukkig ging bot goed en top redelijk.
Toen we gingen roamen was de focus gelukkig goed en maakten we ze in.
Gelukkig hielden we ook teamspirit erin. Afgezien van kassa.
Je moet inderdaad met je LoL account in loggen, maar als je niet zo huiverig bent er voor zou ik het gewoon doenRonnieB82 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:56:
[...]
Heb hem even in de app store bekeken, maar als ik het goed lees, kan je ook met ingame mensen chatten.
Je moet dan dus met je LoL-account inloggen? ik ben niet zo huiverig om mijn game credentials in een 3rd party IOS app in te voeren...
Verwijderd
Gaat imo echt het toernooi van het jaar worden, zelfs beter dan season 2 championships.
Alle matches zijn wel tussen 19u en 7u 's ochtends dus dat worden slapeloze nachten dit weekend (vanavond begint het)
Wat jij hier aanhaalt, Kassadin stond 0/7 kijk ik tegen wie... Katarina, op 1 of andere manier heb ik nog steeds niet door hoe ze gecounterd kan worden, tenzij ik haar zelf speel. Als ze een enemy is maakt ze me compleet af op mid, begint ze te roamen en haalt ze overal double en triple kills wanneer ze maar wil. Wanneer ik haar zelf ga spelen loopt het allemaal niet zo soepel, word ik gefocussed als een malle en mag ik blij zijn als ik met een kleine marge positief stasnoos schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:25:
Eindelijk weer eens een win xD
[afbeelding]
In het begin een kassa die 0/7 stond. Gelukkig ging bot goed en top redelijk.
Toen we gingen roamen was de focus gelukkig goed en maakten we ze in.
Gelukkig hielden we ook teamspirit erin. Afgezien van kassa.
Wat is een goede Katarina counter en hoe ervaren jullie haar / dit?
Hier krijg je een ideetje: http://lolcounter.com/search.php?search=katarinaXevoo schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:44:
[...]
Wat jij hier aanhaalt, Kassadin stond 0/7 kijk ik tegen wie... Katarina, op 1 of andere manier heb ik nog steeds niet door hoe ze gecounterd kan worden, tenzij ik haar zelf speel. Als ze een enemy is maakt ze me compleet af op mid, begint ze te roamen en haalt ze overal double en triple kills wanneer ze maar wil. Wanneer ik haar zelf ga spelen loopt het allemaal niet zo soepel, word ik gefocussed als een malle en mag ik blij zijn als ik met een kleine marge positief sta
Was ook hier:Vicarious schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:46:
[...]
Hier krijg je een ideetje: http://lolcounter.com/search.php?search=katarina
http://championselect.net/champ/Katarina
Al aan het lezen inderdaad, maar was een beetje op zoek naar eigen ervaringen gezien iedereen op zulke sites iets heeft van:
OMGWTFNOCOUTERFACEROLLALLTHETIMELOLZ!!1!
Verwijderd
Vandaag wel, helaas zit mijn weekend helemaal vol. Countdowntimer staat nu al aan, kijk er echt naar uit om een avondje heerlijk te nerden!Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:29:
Nog mensen die IPL 5 gaan volgen?
Gaat imo echt het toernooi van het jaar worden, zelfs beter dan season 2 championships.
Alle matches zijn wel tussen 19u en 7u 's ochtends dus dat worden slapeloze nachten dit weekend (vanavond begint het)
Daar heb ik helaas te weinig tijd voor om te volgen, maar ga sowieso de VoDs bekijken in m'n vrije tijd =)Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:51:
[...]
Vandaag wel, helaas zit mijn weekend helemaal vol. Countdowntimer staat nu al aan, kijk er echt naar uit om een avondje heerlijk te nerden!
Iemand die een bepaald lievelings team heeft? waar die voor duimt? Ik vind CLG.eu wel gaaf team, hopelijk komen ze ver!
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
ik ben vanaaf waarschijnlijk online in normalViper® schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:56:
Vanavond waarschijnlijk bij een vriend wat potjes normal, als er mensen willen joinen.
Verwijderd
M5 ftw! =DNidhiki schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:55:
[...]
Daar heb ik helaas te weinig tijd voor om te volgen, maar ga sowieso de VoDs bekijken in m'n vrije tijd =)
Iemand die een bepaald lievelings team heeft? waar die voor duimt? Ik vind CLG.eu wel gaaf team, hopelijk komen ze ver!
Verwijderd
In season 1 tot midden season 2 was mijn favoriet team, maar helaas zijn bijna alle originele leden eruit (Shushei, Melissan, Lamia). Dan in de IEM Kiev Qualifiers, M5 leren kennen en daar ben ik deonsdanks de paar slechte tijden, nog steeds een grote fan van!Nidhiki schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:55:
[...]
Daar heb ik helaas te weinig tijd voor om te volgen, maar ga sowieso de VoDs bekijken in m'n vrije tijd =)
Had ik jou al toegevoegd ?Martin0 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:56:
[...]
ik ben vanaaf waarschijnlijk online in normal
Verwijderd
Denk dat ik vandaag wel veel ga kijken maar heb zaterdag en zondag geen tijd. Kijk misschien nog een paar games terug dan wel. Hoop trouwens wel dat ze telkens beide potjes die bezig zijn uitzenden. In het eerste slot lijkt Fnatic, WE me bijvoorbeeld ongeveer 5x zo leuk als TD, AZBVerwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:29:
Nog mensen die IPL 5 gaan volgen?
Zag Wingsofdeath haar gister spelen tegen een jax, vandaag zelf eens geprobeerd en damn ze is best wel sterk toplane, vooral op PBE met de upgrade van haunting guise.
De build die ik gebruikte:
Sorc shoes
Haunting Guise
Abyssal
Crystal Scepter
Frozen Heart
Deathcap/Hourglass/Guardian Angel
Diana, Free win garanteed gewoon je E ophouden tot ult of als ze sowieso kapot gaat. Je W stopt haar harash je Q ult doet haar smelten. Echt niet grappig hoe makkelijk die match-up is. Hoop ook echt altijd dat mensen Kat picken zodat ik free ranked wins kan krijgenXevoo schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:44:
[...]
Wat jij hier aanhaalt, Kassadin stond 0/7 kijk ik tegen wie... Katarina, op 1 of andere manier heb ik nog steeds niet door hoe ze gecounterd kan worden, tenzij ik haar zelf speel. Als ze een enemy is maakt ze me compleet af op mid, begint ze te roamen en haalt ze overal double en triple kills wanneer ze maar wil. Wanneer ik haar zelf ga spelen loopt het allemaal niet zo soepel, word ik gefocussed als een malle en mag ik blij zijn als ik met een kleine marge positief sta
Btw net ook die APP gedownload ziet er mooi uit! Ben benieuwd hoeveel gebruik ik er van ga maken maar dat zie ik nog wel
[ Voor 6% gewijzigd door Jasper 99 op 29-11-2012 18:21 ]
Annie is ook altijd leuk tegen katarina.Een QW combo is ongeveer half health op kata dus die komt niet in je buurt als jouw stun op hebtJasper 99 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 18:20:
[...]
Diana, Free win garanteed gewoon je E ophouden tot ult of als ze sowieso kapot gaat. Je W stopt haar harash je Q ult doet haar smelten. Echt niet grappig hoe makkelijk die match-up is. Hoop ook echt altijd dat mensen Kat picken zodat ik free ranked wins kan krijgen
Btw net ook die APP gedownload ziet er mooi uit! Ben benieuwd hoeveel gebruik ik er van ga maken maar dat zie ik nog wel
Verwijderd
Onze toplaner heeft ze onlangs zitten oefenen.Fanatic_FS schreef op donderdag 29 november 2012 @ 18:04:
Zijn er hier mensen die Elise top spelen?
Zag Wingsofdeath haar gister spelen tegen een jax, vandaag zelf eens geprobeerd en damn ze is best wel sterk toplane, vooral op PBE met de upgrade van haunting guise.
De build die ik gebruikte:
Sorc shoes
Haunting Guise
Abyssal
Crystal Scepter
Frozen Heart
Deathcap/Hourglass/Guardian Angel
Zijn build focust op penetration eerst en dan tanky cdr. Analoog met jouw build dus maar geen deathcap wegens de lage ratios.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2012 22:08 ]
IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n
Verwijderd
op reddit komt er wel een topic nog voor vandaag ongetwijfeld. Meeste info vind je daar wel.anu schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:29:
Straks als ik thuis ben maar eens zoeken naar een replay danVanavond begint het om 19:00 uur weer als ik het goed zie, is er eigenlijk ook ergens een schema te zien met wie tegen wie speelt?
Ook replays kan je vinden via de topic van dag1.
http://www.reddit.com/r/l...season5_group_stage_live/
discussie topic
http://www.reddit.com/r/L..._proleague_season_5_ipl5/
vod topic zonder spoilers;
Gisteren 4 matches gespeeld (normal) en alle 4 gewonnen. Eerlijk moet ik zeggen dat we het 1e spel echt enkel gewonnen hebben omdat zij een afker kregen op lvl 9, en dan op lvl 17 de tweede ook nog wegging. Onze carry was gewoon suicidaal, heel de tijd voorop lopen, towerdiven, ... uiteindelijk gewonnen maar beetje onverdiend.
Dan het tweede spel met nunu support voor de 1e maal gespeeld, en ik weet niet wat er aan de hand was, maar het was ongeveer mijn slechtste spel in maanden. Bloodboil op minion. Vinger verkeerd op toetsenbord zetten dus een ward bij golems zetten ipv bloodboil op mijn carry. En dan nog gestorven door de turret omdat ik een consume had misklikt
Dan helemaal herpakt. Cho jungle en na 6 minuten stond onze lux al 3/0 (troll teemo in enemy team stond samen met hun AP op mid) en top op 2/0. Easy gewonnen.
Laatste potje met soraka support. Goede silences, heals, group heals en exhausts. En soraka + sivir blijft toch een enorm sterke combinatie.
ging wel lekker, alsnog veel gezeik gehad omdat ik niet goed supportte volgens hun, nja toen beter me best gedaan en geen gezeik meer gehad.
uiteindelijk geeindigd met 8/7/21 ofzo.
items: boots of swiftness > aegis > zeke's > iron solari > frozen heart > reverie.
had ook alle items zo lang duurde het potje.
was tanky support.
stond in bot met een vayne tegenover een ap blitz en een panteon, wordt vayne als eerste afgemaakt, red ik het nog aardig in me laan, maar ik wordt gekillt op het moment dat vayne weer terug is. ik pak uiteindelijk in de laan mijn eerste kill op vanwege AA(o.0 gebeurt me te vaak als support), daarna wordt mijn adc gekillt en gaan ze achter mij aan, gaan ze turret diven, dus ik blijf in de range van de turret en blijf ze stunnen en in de lucht gooien met mijn e ability - 3/1(pre lvl 6), uit eindelijk komt blitz nog een keer op me af, sleep hem turret range weer in en kill hem nog een keer, uit eindelijk hoop teamfights, als enige in het team positief geeindigd, hoop mensen terug gegrapt met rocket grap zodat mijn team het af kan maken.
Ze zenden alles uit, ze hebben maar liefst 3 streams. Bovendien kun je altijd de VOD's terugkijken. Dit is een heel handige site om VOD's terug te vinden (in de OP opnemen misschien?)Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:56:
[...]
Denk dat ik vandaag wel veel ga kijken maar heb zaterdag en zondag geen tijd. Kijk misschien nog een paar games terug dan wel. Hoop trouwens wel dat ze telkens beide potjes die bezig zijn uitzenden. In het eerste slot lijkt Fnatic, WE me bijvoorbeeld ongeveer 5x zo leuk als TD, AZB
http://www.lolvods.net/
Verwijderd
Een paar briljante en spannende games gezien (WE vs M5, M5 vs Curse EU, CLG.eu vs Iceland, TSM vs Curse EU, TPA vs M5, ...)
Hoewel M5 verloren heeft van TPA en World Elite (imo de 2 sterkste tegenstanders die ze kunnen hebben), hoop en geloof ik erin dat ze een comeback kunnen maken in de losers bracket en de finale te bereiken waar ze uiteindelijk zullen verliezen in de grand finals vanwege het 0-2 nadeel.
Paar conclusies van voorbije nacht:
-TPA bewijst nog steeds waarom ze de huidige kampioen zijn, niet alleen door individueel skill en teamplay, maar puur vooral hun strategisch denken. Die gasten lijken wel nooit torens te verliezen en weten altijd wat er moet gebeuren.
-TSM nog steeds reteslecht zoals ik voorspelde. Ik snap niet dat mensen TheOddOne als 1 vd beste junglers noemen. Ik vind die gast echt waardeloos. Hij outfarmed de enemy jungler dikwijls maar zet verder geen druk op enemy junglers en zijn ganks zijn redelijk beperkt en vaak useless.
-NA scene nog altijd slecht, met enkel CLG.na die progressie maakt.
-EU scene duidelijk progressie gemaakt, 8 teams in de winners bracket geraakt waarvan 4 europees. Zowel CLG.eu, Curse.EU en Fnatic zijn sterk bezig.
-AP Yi @ mid(Alex ich), OP?
-Jarvan @ mid (Froggen), OP?
-Weixiao , zo overduidelijk de beste ad carry in de wereld en ik denk dat hij MVP zal worden. Zelfs als Team WE als team verliest, staat hij nooit achter. Wat een farmbeest.
Ik vind dit toernooi echt 10x leuker dan season 2 championships. Het had nog beter gekunnen als al die shitty NA teams eruit zoals Legion, Meat Playground, Fear eruit waren en vervangen werden door Azubu Frost, Najin Sword, KT Rolster B.r B.
Mee eens, had ook liever Dignitas erbij gezien. FeaR opzich vind ik nog niet zo verkeerd, maar die missen toch nog het kleine beetje extra om in zo'n toernooi een goede performance neer te zetten. TSM mag er wat mij betreft op elk toernooi snel uitliggen, nog nooit echt een fan van geweest. Mede dankzij Reginald / Chaox.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:13:
Ik vind dit toernooi echt 10x leuker dan season 2 championships. Het had nog beter gekunnen als al die shitty NA teams eruit zoals Legion, Meat Playground, Fear eruit waren en vervangen werden door Azubu Frost, Najin Sword, KT Rolster B.r B.
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Precies dit, vooral de stream van TheOddOne vind ik erg leuk om te kijken omdat hij toch tips geeft maar het ook allemaal niet te zwaar word, beetje humor er in houd enzo. Overigens was het ook de eerste stream die ik regelmatig bekeek.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:45:
Ik kijk nog steeds graag OddOne en Dyrus. De rest van hun team boeit me niet zo.
Verwijderd
Ben ik nooit geweest door hun kinderachtig gedrag. Kijk er maar al mijn posts op na van de afgelopen jarenVicarious schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:39:
Ik snap al het gezeik op TSM niet zo goed. Tuurlijk, ze hebben nu een dipje, maar ze zijn lange tijd gewoon de besten geweest. Hebben de NA scene lange tijd gedomineerd en ook op internationale toernooien goed gepresteerd. Omdat ze nu 2 maanden even wat minder presteren is ineens niemand ooit fan van ze geweest.
Ze hebben het nooit serieus aangepakt, konden vroeger wegkomen met hun splitpush taktiek tegen heel veel teams of door sterke persoonlijke plays maar nu het niveau algemeen de lucht is gegaan, valt op hoe ze in weze niet zo sterk zijn en het eigenlijk niet zo serieus nemen dan ze soms laten uitschijnen.
Regibrobrobro mag er van mij op ieder tornooi direct uitleggen
Het gaat me niet eens om hoe goed ze zijn, het gaat me meer om de persoonlijkheden. Reginald is het voorbeeld van een hele slechte verliezer. Wint hij een toernooi is hij de beste speler ooit, verliest hij een toernooi dan heeft hij ineens vsync lag (60fps... ) of komt het door andere bullshit. Nooit kan hij gewoon eens zeggen, "I've been outplayed, the other guy was just better". En gaat het dan echt een keertje mis (S2 Finals) dan komt er een sentimenteel gezeik interview waarin meneer ineens roept dat hij ermee stopt, te hoog emo gehalte. Chaox bijna idem verhaal. Dus nee het heeft niets met hun dipje te maken, het heeft met hun hele instelling te maken. Oddone vind ik daarentegen grappig om naar te kijken in zijn soloqueue games, maar ook niet meer dan dat.Vicarious schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:39:
Ik snap al het gezeik op TSM niet zo goed. Tuurlijk, ze hebben nu een dipje, maar ze zijn lange tijd gewoon de besten geweest. Hebben de NA scene lange tijd gedomineerd en ook op internationale toernooien goed gepresteerd. Omdat ze nu 2 maanden even wat minder presteren is ineens niemand ooit fan van ze geweest.
Verwijderd
Hoezo wel professioneel ? Geef eens een voorbeeld van gebleken professionalisme ?Vicarious schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:07:
Ze waren het eerste team met een gaming house, hoezo niet serieus? Lange tijd waren ze het meest professionele team dat er was (qua aanpak dan). Dat ze af en toe kinderachtig zijn ben ik wel met je eens, aan de andere kant zit ik er ook niet op te wachten dat iedereen net als Scarra lekker de saaie lul gaat uithangen. Een beetje entertainment vind ik stiekem toch ook wel leuk. Tuurlijk heeft iedereen een hekel aan doublelift die iedereen trashtalkt maar al bijna een jaar niets presteert met CLG.NA , maar aan de andere kant kijken we het wel allemaal. Het maakt toch een beetje een sfeertje.
Het openlijk uitschelden van regi tegen elementz op streams vind ik daar geen voorbeeld van, evenmin 3 miljoen keer brobro & baylife in alle mogelijke communicatie persen. Ze hebben samengespeeld in het gaming house, akkoord, elk in hun kamer/ruimte
Als ik spreek van professionalisme, dan denk ik aan M5 die 2 weken voor tournaments aanwezig is om aan de locatie aan te passen, dan denk ik ook aan TPA diens gaming house eerder aan een kantoor doet denken met meeting ruimtes waar ze hun plays nadien bestuderen.
Ze waren het eerste team met een gaming house, zijn een van de eerste teams geweest die regelmatig scrimden, hebben een coach gehad (onbegrijpelijk waarom ze die aan de kant hebben gezet, maar goed) en komen over het algemeen vrij goed voor de dag op toernooien en werken al tijden met hetzelfde roster waardoor iedereen goed op elkaar ingespeeld is en elkaars kwaliteiten en beperkingen kent. Ook is er weinig drama binnen het team zelf.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:21:
[...]
Hoezo wel professioneel ? Geef eens een voorbeeld van gebleken professionalisme ?
Het openlijk uitschelden van regi tegen elementz op streams vind ik daar geen voorbeeld van, evenmin 3 miljoen keer brobro & baylife in alle mogelijke communicatie persen. Ze hebben samengespeeld in het gaming house, akkoord, elk in hun kamer/ruimteDan kan je even goed van thuis uit allemaal spelen..
Als ik spreek van professionalisme, dan denk ik aan M5 die 2 weken voor tournaments aanwezig is om aan de locatie aan te passen, dan denk ik ook aan TPA diens gaming house eerder aan een kantoor doet denken met meeting ruimtes waar ze hun plays nadien bestuderen.
Sure, TPA zal het nu professioneler aanpakken, de Azubu teams ook wel. Maar dat is ook nog maar van de laatste tijd. Dit soort dingen ga je pas doen als het NODIG is, nu blijkt dat het inderdaad nodig is omdat de concurrentie het ook doet. Maar binnen de NA (en eigenlijk ook EU scene) zijn zij toch echt lange tijd het team geweest dat het het meest professioneel heeft aangepakt.
BTW, als we het over drama hebben, ook rondom M5 en vooral Gosu Pepper is regelmatig gezeik geweest. Daarin is TSM zeker niet uniek. Wel zijn ze het team met de meeste aandacht, dus alles valt direct op.
ik dacht dat china robots had, maar de russen zijn er ook al aardig ver mee
Sharfer#2586
Verwijderd
Vicarious schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:39:
Ze hebben nu een dipje? De besten geweest? Waar? NA? Sorry maar zo'n argument is eerder lachwekkend als referentie. De enige reden waarom ze Amerikaanse toernooien winnen is omdat er enkel amerikaanse teams aan meededen. Als daar Europese of Aziatische teams meededen hadden ze helemaal niks gewonnen (perfect voorbeeld: MLG Summer waar Azubu Blaze 5-0 won). Als TSM iets wint, bewijst het alleen maar hoe slecht de NA teams zijn geweest in het voorbije jaar. De beste NA teams van season 2 (Dignitas, CLG.na, ...) hebben namelijk nog niet eens de top8 gehaald van OGN Summer in Korea en dan reken je nog niet de chinese en zuid-oost aziatische teams als concurrentie.Vicarious schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:07:
Ze waren het eerste team met een gaming house, hoezo niet serieus? Lange tijd waren ze het meest professionele team dat er was (qua aanpak dan). Dat ze af en toe kinderachtig zijn ben ik wel met je eens, aan de andere kant zit ik er ook niet op te wachten dat iedereen net als Scarra lekker de saaie lul gaat uithangen. Een beetje entertainment vind ik stiekem toch ook wel leuk. Tuurlijk heeft iedereen een hekel aan doublelift die iedereen trashtalkt maar al bijna een jaar niets presteert met CLG.NA , maar aan de andere kant kijken we het wel allemaal. Het maakt toch een beetje een sfeertje.
TSM is een triestige bende die in season 2 dachten dat ze de besten waren, maar in weze niks voorstelden. Je zou denken dat ze na IEM Kiev, IEM Hannover, MLG Summer, Season 2 Championships, MLG Fall eindelijk snappen dat ze niet zo goed zijn zoals ze denken. Maar integendeel, beter tientallen vlogs posten met excuses waarom ze verloren, en geen enkele keer krediet durven geven aan de tegenstanders die wonnen. Chaox die gisterenavond bv. ragequitte tegen CLG.eu voor het einde vd game, bewees gewoon wat voor respectloze kinderen het zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 11:37 ]
Verwijderd
Alex Ich vind ik trouwens wel een goed voorbeeld van een goede team captain. Toen 1 van die gasten begon te ragen tegen CLG (dacht ik) boodt hij gewoon zijn excuses aan.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 11:41 ]
Verwijderd
Eerste team met een eigen gaming huis in NA scene. Ver, ver voordat andere teams er ook maar over nadachten (CLG heeft toen nog uitgesproken dat het onzin was en dat het nooit zou gebeuren voor hen). Ze scrim(d)en het meest van elk team (8-12 uur per dag) voor grote toernooien. Team met de meest vaste line-up. S2 NA compleet gedomineerd met 7 LAN wins op rij, waarvan de eerste in april en de laatste in september van dit jaar (de Regionals). Dat daar alleen NA teams aan meededen doet er niks aan af. Ik snap niet hoe je aan je informatie komt, maar TSM is verreweg het meest succesvolle, Amerikaanse team dat er is. Dat kan niet als je het niet serieus neemt.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:50:
Ben ik nooit geweest door hun kinderachtig gedrag. Kijk er maar al mijn posts op na van de afgelopen jaren
Ze hebben het nooit serieus aangepakt, konden vroeger wegkomen met hun splitpush taktiek tegen heel veel teams of door sterke persoonlijke plays maar nu het niveau algemeen de lucht is gegaan, valt op hoe ze in weze niet zo sterk zijn en het eigenlijk niet zo serieus nemen dan ze soms laten uitschijnen.
Regibrobrobro mag er van mij op ieder tornooi direct uitleggen
Splitpush tactiek is juist van CLG, die vroeger met Hotshot op Nidalee alleen maar splitpushte en daar succesvol mee was. TSM en Dignitas hebben zich in Amerika veel sneller de Europese meta (M5 meta eigenlijk) eigen gemaakt. CLG ging toen naar Korea, vonden die scene zwaar overrated (serieus!) en konden terug in Amerika niet laten zien dat veel sterker waren geworden.
TSM is misschien wel het team dat het lange tijd het meest serieus heeft genomen in de NA scene. Dat de complete NA scene liever geld verdient via streams dan dat ze scrimmen en ranked 5's spelen is de reden dat het complete continent het aflegt tegen EU en Korea. Maar bedenk wel dat zowel CLG als TSM geen grote gaming houses zijn die hun medewerkers zomaar een goed salaris kunnen bieden. Zij moeten het geld wel halen uit streams, want ze lopen niet enorm over van de sponsors. SK, M5, Dignitas, Azubu, Fnatic...dat zijn gewoon hele grote namen in de gaming scene.
Daar komt bij dat de Koreanen veel bekender zijn met het idee van professioneel gaming en wat er bij komt kijken. De mensen die in die wereld zitten ademen professioneel gamen, elk team heeft een management, waar de NA scene het nog veel zelf wil doen (Hotshot is manager van CLG, Reginald van TSM). De complete scene moet nog profesioneler worden, dat heeft niets te maken met TSM.
Dat ze communiceren op een manier die jou niet aanstaat (brobrobro baylife) heeft niets te maken met hoe serieus ze het nemen. Dat jij de persoonlijkheden niet tof vindt, heeft niets te maken met serieus nemen. Je bent geen fan van ze en daar is totaal niks mis mee. Nu laten jij en Jaegger wel heel erg zien dat je gewoon anti-TSM bent. Dat mag natuurlijk, maar hou je wel aan de feiten.
Ik zal nooit vergeten hoe CLG.na de S2 Championships verloor doordat ze geen blue side kregen? Want zo professioneel als ze zijn, hadden ze blijkbaar alleen tactieken voor blue side gemaakt.
Dignitas die na de regionals ipv TSM feliciteren riepen dat ze zelf onder de maar speelden en daarmee voorbij gingen dat TSM ze op die dag gewoon in alles de baas waren? Zwaar professioneel.
Het is een probleem van de complete NA scene, niet alleen TSM. TSM krijgt alleen de spotlights omdat ze het meest winnen en de meest populaire streamers hebben. Maar de complete NA scene is al een jaar onder de maat en laat geen ontwikkeling zien.
Chaox getrouwd? naar mijn idee is Alech Ich de enige met een vrouw in de professionele LoL wereldVerwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:40:
Chaox is wel getrouwd enzo dus zo kid hopelijk niet meer:P
Alex Ich vind ik trouwens wel een goed voorbeeld van een goede team captain. Toen 1 van die gasten begon te ragen tegen CLG (dacht ik) boodt hij gewoon zijn excuses aan.
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
Als Chaox getrouwd is hoop ik niet voor zijn vrouw dat hij zijn huwelijk ragequit bij een discussie over het open raam oid.Nidhiki schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:50:
[...]
Chaox getrouwd? naar mijn idee is Alech Ich de enige met een vrouw in de professionele LoL wereld
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Verwijderd
Daar doel ik net op. Net omdat ze een gaming house hebben (daarvoor waren ze ook al #1 in Umericu samen met CLG ,die bekender is voor zijn splitpush tac dan tsm, maar tsm ging hier ook graag in mee op een bepaald moment), vind ik dat ze er enorm weinig uitgehaald hebben. In theorie zouden zij HET team moeten zijn die het best op elkaar ingespeeld is.Vicarious schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:29:
[...]
Ze waren het eerste team met een gaming house, zijn een van de eerste teams geweest die regelmatig scrimden, hebben een coach gehad (onbegrijpelijk waarom ze die aan de kant hebben gezet, maar goed) en komen over het algemeen vrij goed voor de dag op toernooien en werken al tijden met hetzelfde roster waardoor iedereen goed op elkaar ingespeeld is en elkaars kwaliteiten en beperkingen kent. Ook is er weinig drama binnen het team zelf.
De roster had vroeger nog rainman er in ook, dus ook zij zijn niet zonder wijzigingen door de beginjaren geraakt.
De coach was er om hun klaar te stomen voor de S3 finales, omdat ze net beseften dat ze er alleen niet zouden geraken wegens een gebrek aan discipline enzovoort.
Professioneel ? De schijn misschien, de resultaten verre van.
Verwijderd
7 lan wins op rij? Nee.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:44:
[...]
Eerste team met een eigen gaming huis in NA scene. Ver, ver voordat andere teams er ook maar over nadachten (CLG heeft toen nog uitgesproken dat het onzin was en dat het nooit zou gebeuren voor hen). Ze scrim(d)en het meest van elk team (8-12 uur per dag) voor grote toernooien. Team met de meest vaste line-up. S2 NA compleet gedomineerd met 7 LAN wins op rij, waarvan de eerste in april en de laatste in september van dit jaar (de Regionals). Dat daar alleen NA teams aan meededen doet er niks aan af. Ik snap niet hoe je aan je informatie komt, maar TSM is verreweg het meest succesvolle, Amerikaanse team dat er is. Dat kan niet als je het niet serieus neemt.
Splitpush tactiek is juist van CLG, die vroeger met Hotshot op Nidalee alleen maar splitpushte en daar succesvol mee was. TSM en Dignitas hebben zich in Amerika veel sneller de Europese meta (M5 meta eigenlijk) eigen gemaakt. CLG ging toen naar Korea, vonden die scene zwaar overrated (serieus!) en konden terug in Amerika niet laten zien dat veel sterker waren geworden.
TSM is misschien wel het team dat het lange tijd het meest serieus heeft genomen in de NA scene. Dat de complete NA scene liever geld verdient via streams dan dat ze scrimmen en ranked 5's spelen is de reden dat het complete continent het aflegt tegen EU en Korea. Maar bedenk wel dat zowel CLG als TSM geen grote gaming houses zijn die hun medewerkers zomaar een goed salaris kunnen bieden. Zij moeten het geld wel halen uit streams, want ze lopen niet enorm over van de sponsors. SK, M5, Dignitas, Azubu, Fnatic...dat zijn gewoon hele grote namen in de gaming scene.
Daar komt bij dat de Koreanen veel bekender zijn met het idee van professioneel gaming en wat er bij komt kijken. De mensen die in die wereld zitten ademen professioneel gamen, elk team heeft een management, waar de NA scene het nog veel zelf wil doen (Hotshot is manager van CLG, Reginald van TSM). De complete scene moet nog profesioneler worden, dat heeft niets te maken met TSM.
Dat ze communiceren op een manier die jou niet aanstaat (brobrobro baylife) heeft niets te maken met hoe serieus ze het nemen. Dat jij de persoonlijkheden niet tof vindt, heeft niets te maken met serieus nemen. Je bent geen fan van ze en daar is totaal niks mis mee. Nu laten jij en Jaegger wel heel erg zien dat je gewoon anti-TSM bent. Dat mag natuurlijk, maar hou je wel aan de feiten.
Ik zal nooit vergeten hoe CLG.na de S2 Championships verloor doordat ze geen blue side kregen? Want zo professioneel als ze zijn, hadden ze blijkbaar alleen tactieken voor blue side gemaakt.
Dignitas die na de regionals ipv TSM feliciteren riepen dat ze zelf onder de maar speelden en daarmee voorbij gingen dat TSM ze op die dag gewoon in alles de baas waren? Zwaar professioneel.
Het is een probleem van de complete NA scene, niet alleen TSM. TSM krijgt alleen de spotlights omdat ze het meest winnen en de meest populaire streamers hebben. Maar de complete NA scene is al een jaar onder de maat en laat geen ontwikkeling zien.
November 2011 - MLG Providence => 1e win
Januari 2012 - IEM Kiev => Verlies
Maart 2012 - IEM Hannover World Championships => Verlies
April 2012 - IPL 4 => 2e win
Juni 2012 - MLG Spring => 3e win
Juni 2012 - Gigabyte LAN => 4e win
Augustus 2012 - MLG Summer => Verlies
Augustus 2012 - IPL San Fransico => 5e win
September 2012 - S2 NA Regionals => 6e win
Oktober 2012 - S2 Championships => Verlies
November 2012 - MLG Fall => Verlies
Ze hebben dus 6x in 11 Lans kunnen winnen wat een prestatie lijkt. Maar als je kijkt naar die 6 LANS deden er enkel CLG en Dignitas mee van "topteams" en geen enkel, maar dan ook geen enkel buitenlands team dus dan weet je genoeg. Ik durf er mijn maandloon op wedden dat ze die 6 lans hadden verloren als de top3 van EU of Azie ook aanwezig was.
Waar haal jij de info dat CLG, de Koreaanse scene overrated vond? CLG.na eindigde 8e of 9e in OGN Summer, dus dat lijkt me zeer sterk
April 8th, 2nd place at IPL 4 - Las Vegas.
April 25th, knocked out of the Azubu The Champions Spring 2012, moves back to North America.[19]
May 19th, Voyboy replaces saintvicious. HotshotGG switches to jungling position. [20]
May 21st, Counter Logic Gaming renames to Counter Logic Gaming Prime. [21]
April 1st, 4th place at Leaguecraft ggClassic.
June 10th, 2nd place at MLG 2012 - Spring Championship.
June 17th, 3rd place at GIGABYTE Esports LAN.
July 2nd, CLG appoints new CEO, Helen “RealMomGG” Georgallidis.
July 3rd, 5th-8th place at Azubu The Champions Summer 2012
September 2nd, 3rd place at Season 2 North American Regional Finals.
bron: http://leaguepedia.com/wiki/CLG_Prime
Hier ook trouwens de brackets van IPL5:
http://leaguepedia.com/wiki/IGN_ProLeague_Season_5
[ Voor 8% gewijzigd door SHEePYTaGGeRNeP op 30-11-2012 12:08 ]
Geef maar hier dat maandloon, in MLG spring deed CLG EU mee.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:03:
[...]
Ze hebben dus 6x in 11 Lans kunnen winnen wat een prestatie lijkt. Maar als je kijkt naar die 6 LANS deden er enkel CLG en Dignitas mee van "topteams" en geen enkel, maar dan ook geen enkel buitenlands team dus dan weet je genoeg. Ik durf er mijn maandloon op wedden dat ze die 6 lans hadden verloren als de top3 van EU of Azie ook aanwezig was.
[ Voor 5% gewijzigd door Vicarious op 30-11-2012 12:17 ]
En het allermooiste is nog het punt waar hun voormalige coach wegging om de persoonlijkheden binnen het team. Dat is dan je eigen broer die je niet meer kan uitstaan.
Nu ben ik het er wel mee eens dat CLG.na ook aardig wat excuses kan verzinnen als ze een game verliezen, maar ik heb recentelijk nog Doublelift zijn eigen spel zien beoordelen waarin hij gewoon toegeeft af en toe domme fouten te maken. Iets wat ik van Chaox nog nooit heb vernomen.
Wat ook leuk was, toen CLG.eu voor het eerst tegen TSM ging scrimmen (TSM ging op EUW spelen om hun niveau omhoog te krijgen) en na elke game ongeveer 30 min pauze was omdat TSM met elkaar aan het vechten waren. Krepo zei ook vaak dat hij liever niet tegen TSM scrimde aangezien hij meer dan 1 game op een avond wilde spelen
Verwijderd
7 LAN wins op rij is niet genoeg eruit halen? Ze waren daarvoor juist afgezakt naar nummer 3 in Amerika, Dignitas, CLG waren hen ver voor in Hannover, wat het laatste LAN toernooi was voordat ze gingen winnen. Elk team gebruikt wel eens splitpush, maar TSM heeft dit zeker niet als vaste tactiek gebruikt.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:55:
[...]
Daar doel ik net op. Net omdat ze een gaming house hebben (daarvoor waren ze ook al #1 in Umericu samen met CLG ,die bekender is voor zijn splitpush tac dan tsm, maar tsm ging hier ook graag in mee op een bepaald moment), vind ik dat ze er enorm weinig uitgehaald hebben.
Zijn ze ook in Amerika, vandaar dat ze 7 LAN op rij hebben gewonnen. Locodoco heef ook in het team gezeten, maar sinds Hannover is Rain Man eruit en hebben ze geen veranderingen meer. Dan zijn ze toch het team met de meest vaste line up, als je ze vergelijkt met Clg, DIG, TD, Quantic (ex-Orbit) etc?In theorie zouden zij HET team moeten zijn die het best op elkaar ingespeeld is.
De roster had vroeger nog rainman er in ook, dus ook zij zijn niet zonder wijzigingen door de beginjaren geraakt.
Grappig genoeg waren ze voor die coach ook dramatisch en zijn ze daarna gaan winnen. Dus die coach heeft ze professioneel gemaakt.De coach was er om hun klaar te stomen voor de S3 finales, omdat ze net beseften dat ze er alleen niet zouden geraken wegens een gebrek aan discipline enzovoort.
Professioneel ? De schijn misschien, de resultaten verre van
Ze zijn, en ik herhaal, verreweg het meest succesvolle Amerikaanse team. Dan hebben ze resultaten gehaald. Dat de complete Amerikaanse scene achterligt op EU en Korea is niet alleen de fout van TSM. Zij hebben hun scene gedomineerd, niets minder. Dat kan niet als ze het niet serieus nemen. Onmogelijk.
2012-04-01 Leaguecraft ggClassic => 1ste winNovember 2011 - MLG Providence => 1e win
Januari 2012 - IEM Kiev => Verlies
Maart 2012 - IEM Hannover World Championships => Verlies
April 2012 - IPL 4 => 2e win
Juni 2012 - MLG Spring => 3e win
Juni 2012 - Gigabyte LAN => 4e win
Augustus 2012 - MLG Summer => Verlies
Augustus 2012 - IPL San Fransico => 5e win
September 2012 - S2 NA Regionals => 6e win
Oktober 2012 - S2 Championships => Verlies
November 2012 - MLG Fall => Verlies
2012-04-08 IPL 4 - Las Vegas => 2de win
2012-06-03 Reign of Gaming International Invitational => 3de win
2012-06-10 MLG 2012 - Spring Championship => 4de win
2012-06-17 GIGABYTE Esports Lan => 5de win
2012-08-12 IPL Face Off: San Francisco Showdown => 6de win
2012-09-02 Season Two North American Regional Finals => 7de win
http://leaguepedia.com/wiki/Team_SoloMid
Dat zijn er 7 op rij. Allemaal hele grote toernooien? Nee. Deed de top van Amerika mee? Ja. En dat is waar ze zich het grootste gedeelte van de tijd mee moesten meten.
Met MLG Spring deden Fnatic, SK, CLG.eu mee. Met IPL:Face Off deden SPS en WE mee. RoG Invitational deed Curse.EU mee. Kom maar hier met je maandsalaris:)
Doublelift heeft dit meerdere malen gezegd in interviews en Chauster in zijn welbekende AMA. Doublelift zegt dat ze goed zijn in 1 tactiek, maar zodra je ze uit hun comfortzone haalt storten ze in elkaar. Dit omdat Koreanen gewend zijn om 1 tactiek te perfectioneren (zie SC2).Waar haal jij de info dat CLG, de Koreaanse scene overrated vond?
Huh? Hij ging weg omdat hij had gedaan wat hij moest doen. Hij had ze geleerd te koken, hij had ze een goed leefschema opgedragen. Hij wilde niet als moeder in hun huis zitten en ze belerend toespreken, ze moesten het vanaf toen zelf doen. Dit heeft hij zelf meerdere keren aangegeven (stonde de posts van op reddit). Wat jij nu roept is gewoon onzin.En het allermooiste is nog het punt waar hun voormalige coach wegging om de persoonlijkheden binnen het team.
ho ho wacht eens even... ik was eerder!Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:32:
Met MLG Spring deden Fnatic, SK, CLG.eu mee. Met IPL:Face Off deden SPS en WE mee. RoG Invitational deed Curse.EU mee. Kom maar hier met je maandsalaris:)
Dan mis je waarschijnlijk nog de posts die er waren en tevens de youtube videos, vond je het niet vreemd dat hij eerst zei dat hij zou blijven maar toen het verhaal van Rainman naar buiten kwam hij dezelfde week nog weg was? Dus nee geen onzin.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:32:
Huh? Hij ging weg omdat hij had gedaan wat hij moest doen. Hij had ze geleerd te koken, hij had ze een goed leefschema opgedragen. Hij wilde niet als moeder in hun huis zitten en ze belerend toespreken, ze moesten het vanaf toen zelf doen. Dit heeft hij zelf meerdere keren aangegeven (stonde de posts van op reddit). Wat jij nu roept is gewoon onzin.
Nogmaals fijn dat er TSM fanboys zijn, maar jullie willen liever niet dat er negatief over TSM wordt gesproken, terwijl het team toch wel zeker zijn beperkingen/negatieve aspecten heeft. Dat ik TSM niet loop te verafgoden betekent niet dat als ze nou daadwerkelijk eens laten zien dat ze zo goed zijn als ze DENKEN te zijn dat ik ze niet het beste gun. Maar tot op heden is het een team gehuld in excuses met een stel ego's die totaal niet terecht zijn. En het hele baylife-principe gaat nou ook niet echt op, een Reginald die verlegen wegloopt zodra een leuke hostess (de voice-actress van Riven) een dansje met hem wil doen.
Maar we dwalen af, laten we het weer gewoon over IPL hebben
En wat ik dan zo leuk vind is dat hij dan andere gaat reporten en in die reports teksten als "toxic fuck" etc gaat gebruiken..... Kom je lekker over zo.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Verwijderd
Ik ben overigens geen TSM fanboy, maar vind het wel prettig als er conclusies worden getrokken aan de hand van feiten. En niet 'TSM is slecht want Reginald is dom'. Ieder zijn eigen mening over personen, ik vind Reginald ook zwaar irritant om naar te luisteren en naar te kijken, maar dat neemt niet weg dat zijn team hun eigen scene gedomineerd heeft en dat het niet alleen TSM is die achter loopt op de rest van de wereld, maar de complete NA scene.
Verwijderd
Ok my bad, kheb die 2 LANs niet echt gekeken dus dat zat ff ver in het geheugen, nonetheless zal ik TSM dan nog een minimum aan krediet moeten toegeven voor die 2 lans.Vicarious schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:16:
[...]
Geef maar hier dat maandloon, in MLG spring deed CLG EU mee.En IPL San Francisco deden WE en Singapore Sentinels mee.
Nonetheless blijft TSM een crappy team met een paar grote ego's (Chaox, Reginald).
Verwijderd
Waar wil je naar toe eigenlijk ? Is me niet geheel duidelijk.
Is toch gewoon een feit dat ze super matig presteren vergeleken met hun "reputatie" en maar douches zijn maar dat laatste is een persoonlijk gevoelsmatig feit, geen algemeen aanvaard
De enige scene die ze gedomineerd hebben is NA. Toen teams op andere continenten nog verre van op niveau waren/tijd hadden geinvesteerd in de game.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 13:25 ]
Verwijderd
-TSM nog steeds reteslecht zoals ik voorspelde. Ik snap niet dat mensen TheOddOne als 1 vd beste junglers noemen. Ik vind die gast echt waardeloos. Hij outfarmed de enemy jungler dikwijls maar zet verder geen druk op enemy junglers en zijn ganks zijn redelijk beperkt en vaak useless.
Ze hebben het nooit serieus aangepakt
Ze hebben nu een dipje? De besten geweest? Waar? NA? Sorry maar zo'n argument is eerder lachwekkend als referentie. De enige reden waarom ze Amerikaanse toernooien winnen is omdat er enkel amerikaanse teams aan meededen. Als daar Europese of Aziatische teams meededen hadden ze helemaal niks gewonnen
TSM is een triestige bende die in season 2 dachten dat ze de besten waren, maar in weze niks voorstelden.
Professioneel ? De schijn misschien, de resultaten verre van.
Zijn allemaal quotes van de laatste twee pagina's die gebaseerd zijn op de mening van een team ipv de resultaten die behaald zijn. Dat ze tekort komen tegenover de andere scenes is gebleken, maar dat is een probleem van de complete NA scene.Nonetheless blijft TSM een crappy team met een paar grote ego's (Chaox, Reginald).
Ik heb CLG.na en alle andere NA teams op IPL5 het niet beter zien doen. Toch wordt TSM er pertinent uitgepakt en gebashed, terwijl zij in een periode van 4-5 maanden hebben laten zien dat zij toch echt het beste zijn dat NA op dat moment kon voortbrengen. Daarmee doe ik niks af van het feit dat ze niet goed genoeg zijn om op internationale toernooien te presteren, maar om ze af te doen als 'crappy team' 'onprofessioneel' 'reteslecht' en een 'team dat niks voorstelt' is gewoon bashen omdat je ze niet mag. Nogmaals, dat kan, maar dan heb ik ook de vrijheid om daar tegenin te gaan.
Verwijderd
Ik weet niet wie er commentaar had over de professionaliteit maar dat kan ik perfect begrijpen.
Telkens als er een toernooi aankomt of voorbij is, getuigen de vlogs toch niet echt echt van professionaliteit.
De videos van IEM Kiev en Hannover, was het bijna constant trashtalk van TSM over M5 en andere teams.
Op season 2 championships Reginald die na een loss, binnen het uur al ne vlog postte dat hij ging stoppen omdat hij niet meer op zijn oud niveau zit (kuch welk oud niveau) en een dag later was hij al terug.
Om nog maar te zwijgen vd talloze vlogs waar ze 10 minuten aan excuses hebben voor hun verlies ipv respectabel toe te geven dat het andere team gewoon beter was.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 14:45 ]
Verwijderd
Ik lach daar altijd een beetje om. Je moet ze eens zien in een publieke omgeving als ze irl tegenover elkaar staan. Dan is daar opeens niet zoveel meer van over.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:42:
Wat een onzin zeg. Saint, Cop, Hotshot, Doublelift, Imaqtpie, Scarra. Ze trashtalken allemaal. Zo gaan die gasten gewoon met elkaar om. Ik heb Chauster zichzelf regelmatig de beste speler in het spel horen noemen. Het is iets wat in de NA scene verwoven zit, niemand neemt het daar serieus, maar als TSM het doet is het opeens erg. Slaat echt helemaal nergens op.
Iets met adrenaline en testosteron.
Verwijderd
Beter naar games kijken met teams vol met sterke (positief/negatief) personaliteiten dan een bende robots toch?
In SC2 heeft Eg_Idra ook een mega fanbase gewoon omdat het een eikel is. Hoort er allemaal bij. En in het 'echte leven' is dat waarschijnlijk een leuke gast.
Om nu een heel forum vol te lullen met dit fanboi gedoe... ik zie liever posts over champions, tactics en leuke plays...
Verwijderd
Fanboy gedoe? Ik zie hier nergens fanboy gedoe behalve dat mensen een mening geven over bepaalde teams.Inrage schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:33:
Neem alles toch niet zo serieus![]()
Beter naar games kijken met teams vol met sterke (positief/negatief) personaliteiten dan een bende robots toch?
In SC2 heeft Eg_Idra ook een mega fanbase gewoon omdat het een eikel is. Hoort er allemaal bij. En in het 'echte leven' is dat waarschijnlijk een leuke gast.
Om nu een heel forum vol te lullen met dit fanboi gedoe... ik zie liever posts over champions, tactics en leuke plays...
Liever discussie over de competitieve wereld, dan de zoveelste pagina die je hier leest in de stijl van "lol kheb gisteren weer 5 normals gespeeld en ik zat met xxx trolls en flamers xx" of "wauw wat is ... een leuke champ, gisteren dik mee geowned!".
Opinions are like assholes, everybody has one.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:40:
[...]
Fanboy gedoe? Ik zie hier nergens fanboy gedoe behalve dat mensen een mening geven over bepaalde teams.
Liever discussie over de competitieve wereld, dan de zoveelste pagina die je hier leest in de stijl van "lol kheb gisteren weer 5 normals gespeeld en ik zat met xxx trolls en flamers xx" of "wauw wat is ... een leuke champ, gisteren dik mee geowned!".
Dus mening geven mag wel maar iemand mag geen leuk verhaal posten?
Je hoeft het niet te lezen hoor. Iets met tolerantie oid.
Ik ben begonnen met taric spelen on another note. Leuke support! Alleen KS is iets te makkelijk.
dan heb je nog niet met nami gespeeld in de pbe want dat is echt de makkelijkste support om kills mee te stealen, heal je adc en tegelijk doe je ook damage aan de enemie(s) die binnen range staan en zo kan je makkelijk een kill stelen xDWolf schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:44:
[...]
Opinions are like assholes, everybody has one.
Dus mening geven mag wel maar iemand mag geen leuk verhaal posten?
Je hoeft het niet te lezen hoor. Iets met tolerantie oid.
Ik ben begonnen met taric spelen on another note. Leuke support! Alleen KS is iets te makkelijk.
Verwijderd
...? Hoezo draagt dat bij aan killstealen. Dat kan toch altijd wel, of je je ADC nu healt met dezelfde skill of niet?Martin0 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:46:
[...]
dan heb je nog niet met nami gespeeld in de pbe want dat is echt de makkelijkste support om kills mee te stealen, heal je adc en tegelijk doe je ook damage aan de enemie(s) die binnen range staan en zo kan je makkelijk een kill stelen xD
rudi heb je wel eens met nami gespeeld? want dan zal je het zelf ook wel merken dat de heal die nami heeft ook een range heeft waarbij het overspringt naar de enemie en daar damage doet, en op lvl 5 is dat toch een redelijke beetje damage mits je geen ap hebt(wat niet zo slim is op nami), standaard doet hij al 150 damage ofzo.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:09:
[...]
...? Hoezo draagt dat bij aan killstealen. Dat kan toch altijd wel, of je je ADC nu healt met dezelfde skill of niet?
Verwijderd
Taric is een beast !Wolf schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:44:
[...]
Kleine tip, doe steeds je ult voor je shatter in teamfights. Boost de damage van je shatter een beetje.
Truly, truly outrageous.
ik voel je bro, maar door dode vingers kan ik het toch nooit wordenBrutal1ty schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:28:
*zucht* waarom ben ik 'al' 23 en in NL geboren ipv AziëGamen is altijd m'n passie geweest en ben altijd boven gemiddeld goed geweest in welke games ik speelde maar nu het esports idee zo groot begint te worden had ik maar wat graag pro gespeeld haha
Sharfer#2586
Verwijderd
Wat ik zou gauw kon vinden was dat Hotshotgg vorig jaar iets van 60k verdiende puur en alleen van advertenties tijdens streamen. Tel daarbij prijzengeld, sponsorgeld/spullen enzo bij op en je hebt best wel een heel leuk loonstrookje.
[ Voor 49% gewijzigd door Fanatic_FS op 30-11-2012 22:50 ]
net trouwens een ranked match gewonnen. Vrij bizar, onze jungle zou gaan trollen omdat lee eerst jungle wilde gaan. Dus ging lee maar als carry en ik supporten als leona.
eindstand gewonnen (44-17 ofzo) en stond 4-0-22.. ging echt nergens over
Sharfer#2586
Mwah dat heb je ook een beetje zelf in de hand natuurlijk. Die gasten spelen 16 uur per dag, maar ook als pro is dat niet verstandig. Beter steek je wat meer tijd in jezelf fit en fris te houden door wat meer te sporten, jouw en elkaars spel goed te analyseren en fatsoenlijk te eten dan dat je een marathonsessie gaat zitten soloqueuen met een pizza erbij. En als je dan aan het gamen bent, iets wat je echt leuk vindt om te doen, is dat IN PLAATS VAN WERKEN. Dus ipv dat je naar je suffe kantoorbaan moet (ik ken echt weinig mensen die ECHT met plezier naar hun werk gaan) kun je iets doen wat je daadwerkelijk leuk vindt. Livin' the dream!Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:33:
Ik zou het echt niet meer willen hoor, toen ik 16 was misschien. Als je die gaming huizen kijkt, man man man, armoe troef (vooral die van CLG), amper privacy, 16 uur per dag achter je computer zitten. +hoe lang hou je dat vol? Wat ga je doen na gaming? Meeste hebben 0,0 opleiding. En als je een opleiding hebt heb je 0,0 ervaring. Dat zou voor mij dus echt niet meer hoeven.
Verwijderd
Maar dan mis je inkomsten van streamen. En nogmaals. Wat ga je erna doen?Vicarious schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 23:20:
[...]
Mwah dat heb je ook een beetje zelf in de hand natuurlijk. Die gasten spelen 16 uur per dag, maar ook als pro is dat niet verstandig. Beter steek je wat meer tijd in jezelf fit en fris te houden door wat meer te sporten, jouw en elkaars spel goed te analyseren en fatsoenlijk te eten dan dat je een marathonsessie gaat zitten soloqueuen met een pizza erbij. En als je dan aan het gamen bent, iets wat je echt leuk vindt om te doen, is dat IN PLAATS VAN WERKEN. Dus ipv dat je naar je suffe kantoorbaan moet (ik ken echt weinig mensen die ECHT met plezier naar hun werk gaan) kun je iets doen wat je daadwerkelijk leuk vindt. Livin' the dream!
Ik heb na 2 potjes soms al geen zin meer. Moet er niet aam denken elke dag heel de dag te gamen.
Nouja als je echt een pro bent kom je daarna alsnog wel aan de bak in de gaming scene. Je gaat de organisatie van een toernooi in, je gaat bij een gaming bedrijf werken of weet ik veel wat. Genoeg te doen in de gaming wereld buiten het gamen zelf en je brengt in dat wereldje natuurlijk een hoop waardevolle kwaliteiten en ervaringen mee als pro speler.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 23:42:
[...]
Maar dan mis je inkomsten van streamen. En nogmaals. Wat ga je erna doen?
Ik heb na 2 potjes soms al geen zin meer. Moet er niet aam denken elke dag heel de dag te gamen.
edit: rustig hier vandaag. Over IPL5, zonder te spoileren: GA DE SERIE TUSSEN CLG EU EN WE KIJKEN. EPICNESS.
[ Voor 7% gewijzigd door Vicarious op 02-12-2012 01:46 ]

Eindelijk gelukt om gold te behalen
Overigens ben ik tot een vreemde conclusie gekomen. Tot ongeveer 1350-1400 elo heb ik veel solo top lane gespeeld. Ik heb toen ook maar besloten dat ik me daarop ging toeleggen. Veel champions gekocht voor top lane en geoefend, maar uiteindelijk kon ik het maar weinig spelen dus heb ik mezelf voornamelijk omhoog gecarried met Skarner jungle en de occasional ADC. Nu probeer ik sinds een tijdje weer solo top te spelen in ranked en ik word echt compleet afgemaakt. Daarentegen carry ik wel elke game als ADC. Apart hoe dat door de ELO's heen kan veranderen. Ik merk wel dat het makkelijker is om met ADC te carryen omdat je over het algemeen een support krijgt die op zijn minst basale plays kan maken.
Ook werd ik door een random gast in soloqueue benaderd om ADC te spelen voor een 5v5 team. Prima gasten en nu al een gemakkelijke 3 win 0 loss record. Nog 2 wins en we hebben al 5v5 gold rating te pakken.
IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n
We aced te ze bij een tower dive botlane en toen hadden ze gesurrenderd
[ Voor 43% gewijzigd door SHEePYTaGGeRNeP op 02-12-2012 12:12 ]
teemo, dat is echt mijn favo champ. speel hem overigens alleen als we een tanky jungler hebben en dan op topSaitek schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:32:
Steeds meer aan het proberen Vayne en Teemo goed te spelen, begint al ergens op te lijken
Sharfer#2586
Verwijderd
De slechtste 6 (TSM, Meat Playground, Blackbean, Iceland, Team Dynamic, Team Fear) hoorden niet op dat toernooi. Eclypsia (EU), Invictus Gaming (China), Azubu Frost (Korea), Najin Sword (Korea), Najin Shield (Korea) en KT Rolster B (Korea) zouden het toernooi nog 10x geweldiger en spannender hebben gemaakt dan het al is.
"Athene the best gamer in the world" yeah sureSHEePYTaGGeRNeP schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:10:
We hebben Athene ff hard ingemaakt:
We aced te ze bij een tower dive botlane en toen hadden ze gesurrenderd
[afbeelding]
Hem toch maar ff laten zien dat ik dat washardcoresmurf schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:40:
[...]
"Athene the best gamer in the world" yeah sure
TSM hoorde er niet, maar de Singapore Sentinels, die ze verslagen hebben, wel? TSM's matches tegen Azubu Blaze waren ook niet bepaald walkovers... Tuurlijk waren ze niet top, maar om nou te zeggen dat ze niet op dit toernooi thuishoorden gaat wel heel ver. Eclypsia bestond nog niet ten tijde van de qualifiers en hoewel ik het met je eens ben dat de Aziatische en Europese scene nu wel sterker zijn betekent dat natuurlijk niet dat er helemaal geen US teams meer moeten worden uitgenodigd. Alleen zou ik het ipv (USA - EU - Asia 6-4-6) eerder van maken (USA - EU - Asia 4-5-7) ofzoVerwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:57:
Zozo, alle resultaten van IPL zover zijn ongeveer zoals verwacht. Enkel Fnatic had ik totaal maar echt totaal niet zien aankomen dat ze zo goed zouden spelen.
De slechtste 6 (TSM, Meat Playground, Blackbean, Iceland, Team Dynamic, Team Fear) hoorden niet op dat toernooi. Eclypsia (EU), Invictus Gaming (China), Azubu Frost (Korea), Najin Sword (Korea), Najin Shield (Korea) en KT Rolster B (Korea) zouden het toernooi nog 10x geweldiger en spannender hebben gemaakt dan het al is.
Verder wel heel geinig dat Fnatic het zo goed doet. Had ik ook niet zien aankomen. Tuurlijk waren ze goed in vorm na de toernooiwinst op dreamhack, maar de laatste maanden presteren ze zo slecht dat ik niet echt rekening met ze hield. Leuke verrassing.
[ Voor 9% gewijzigd door Vicarious op 02-12-2012 16:56 ]
Verwijderd
Die gast is echt baggerslechtSHEePYTaGGeRNeP schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:46:
zit nu in een potje met Athene als Ryze tegen me
Verwijderd
Zou er eens specifiek tijd moeten insteken...
Dit topic is gesloten.
![]()
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.
Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.
Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.