Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Well said itsnotrudy, well said.Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:11:
[...]
Gaan we nu echt zo beredeneren of iemand capabel is in LoL of uberhaupt een goed persoon is. Jeetje wat een niveau...
Ik heb zelf ook een zooitje punten in elke categorie maar geen Ribbons op het profiel. En dat komt niet omdat ik de klootzak zou uithangen in games.
Heel leuk en aardig die ribbons, maar ze zeggen heel weinig imo.
Ik hecht er dan ook totaal geen waarde aan, en net zoals met google ads, ik ben er eigenlijk al blind voor geworden.
Ik geef zelf af en toe honor, als ik een fijne jungler heb die fijn gankt, en goed communiceerd.
Zo geef ik ook honor aan de tegenstander die er uitspringt.
Niet echt OT, maar toch wil ik het wel weten eigenlijk
[ Voor 30% gewijzigd door SHEePYTaGGeRNeP op 23-11-2012 14:33 ]
Verwijderd
Probeer dat nu maar in solo queue en je zal hem snel minder goddelijk vindenjoostmakaay schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:32:
Wat een goddelijke champion is Mordekaiser op mid.
[afbeelding]
Verwijderd
Ach ja, zegt genoeg over iemand als hij echt zo zou denken he.Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:11:
Gaan we nu echt zo beredeneren of iemand capabel is in LoL of uberhaupt een goed persoon is. Jeetje wat een niveau...
Wat is het verschil tussen normal solo queue en ranked solo queue dan?Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:38:
[...]
Probeer dat nu maar in solo queue en je zal hem snel minder goddelijk vinden
Off topic: we zijn zojuist de 10000 post gepasseerd
Verwijderd
friendly 23fonsoy schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:18:
Ik heb al drie keer de honorable opponent ribbon gekregen.
Je moet regelmatig honor blijven krijgen, als je je lintje wil behouden. Ze verlopen namelijk.
Ik heb ook meer teamwork honor dan Honorable Opponent. Toch heb ik niet een lintje van de eerste.
helpful 18
teamwork 107
honorable 49
heb enkel de honorable
niet dat het veel uitmaakt voor mij maar de teamwork mogen ze toch eens geven
speel wel af en toe samen met vrienden maar speel meestal solo q dus daar kan het niet aan liggen
Maar je speelt toch de heroe die je zelf leuk vindt voor de fun. Je gaat toch geen heroe picken omdat die de tegenstander zo goed countert.
Althans, niet op top league niveau dan
nja ik bedoelde meer dat de meeste op normal niet draft pick nemen maar gewoon blind pick, dat is het grote verschilViper® schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:43:
Elke heroe heeft inderdaad een goede counter.
Maar je speelt toch de heroe die je zelf leuk vindt voor de fun. Je gaat toch geen heroe picken omdat die de tegenstander zo goed countert.
Verwijderd
Wel in Ranked en Tournament play.Viper® schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:43:
Verwijderd
Maar je gaat het je zelf natuurlijk niet extra moeilijk maken door je zelf te counteren.Viper® schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:43:
In elke lane waarbij je twee spelers hebt, zal het vaak efficiënter zijn om de farm te geven aan degene die dat het meest nodig heeft. Een goede support champion is eentje die prima kan functioneren zonder farm. Als je zo'n support samen zet met een champion die wel afhankelijk is van goud, zullen die samen meestal meer toe te voegen hebben aan een team dan twee champions die allebei een beetje half hebben zitten farmen. Hierbij ga je er natuurlijk wel van uit dat degene die de farm krijgt, ook daadwerkelijk goed genoeg is om deze allemaal te pakken. Als dat niet zo is, probeer dan, zelfs al ben je support, ook maar gewoon te farmen; als niemand het goud krijgt, doe je het hele voordeel van een 0 cs support teniet.JornA schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:44:
[...]
Op dit level wordt er nog niet gejungled en spelen we (vaak!) 2 top 1 mid 2 bot.
Is het dan toch handig om op bot met een support te spelen? Die geen cs krijgt en voor gp10 gaat?
En hoe zit het dan op top?
Het hebben van een tweede support toplane in plaats van een jungler zal wat betreft de teamcomp niet eens zo heel veel uitmaken. Veel topniveau-junglers van tegenwoordig zie je sowieso al vaak items kopen als Heart of Gold, Shurelya's Reverie, Aegis of the Legion en Oracle's Elixir, hun wraith camp aan de midlaner geven, en relatief veel tijd besteden aan ganken om de tegenstanders onder druk te zetten ten opzichte van het farmen van hun eigen jungle camps; in feite zijn dat al min of meer supports met iets meer goud.
Maar dat is ook juist het punt. De instelling 'spelen waar je zin in hebt, ook al is het strategisch gezien geen al te beste keus' is precies waar normal games voor bedoeld zijn. Ranked is voor spelers die serieus hun best willen doen, proberen te winnen en een uitdaging zoeken (dat is althans de bedoeling).Viper® schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:43:
Natuurlijk heb je altijd ook van die driftkikkers in normal die lopen te zeuren over alles wat in hun ogen 'fout' is, en ook spelers in ranked die geen boodschap hebben aan hoe geschikt hun champion in de huidige situatie is, maar dat zal ze toch doorgaans geen van beide in dank worden afgenomen.
Verwijderd
Verwijderd
Hoe wordt het harder afgestraft bij falen? Ik hoor meerdere mensen dit zeggen maar heb zelf nog geen verandering kunnen ontdekken die dat waar zou maken. Wel is het zo dat de junglecamps meer damage gaan doen en daardoor sustain junglers (fiddle, warwick) een voordeel zouden kunnen krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door Jasper 99 op 23-11-2012 17:14 ]
Misschien interpreteer ik de zin verkeerd, maar Morgana en Karthus zijn heel makkelijk te counteren.Jasper 99 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:13:
Hij kan absurd farmen en is dus niet een champ die heel gevoelig is voor counterpicks zeker een unit die je blind kan picken zoals morgana maar ook anivia en karthus (imo als je weet hoe je ze speelt).
Morgana counters zijn o.a. Orianna en Gragas, Karthus zijn counters zijn Kassadin, Orianna, Diana, Katarina..
Anivia is wat lastiger om te counteren, maar die andere twee zijn kinderspel.
echt, de mensen die (900 elo nu) spelen zijn echt zo retarded.. binnen 5 minuten staan ze 0-5.
terwijl mijn tegenstander, uiteraard goed functionerende mensen heeft..
Sharfer#2586
Ja, het is allemaal 1 groot complot waarbij Riot jou met slechte mensen in je team matcht en je tegenstander niet.Sharfer schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:50:
Wat is die matchmaking verschrikkelijk slecht, 9 ranked potjes achter elkaar verloren.
echt, de mensen die (900 elo nu) spelen zijn echt zo retarded.. binnen 5 minuten staan ze 0-5.
terwijl mijn tegenstander, uiteraard goed functionerende mensen heeft..
Vicariously I live while the whole world dies
begin het bijna te geloven..Vicarious schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 22:28:
[...]
Ja, het is allemaal 1 groot complot waarbij Riot jou met slechte mensen in je team matcht en je tegenstander niet.
Sharfer#2586
Claim ik als eerste mid, de rest met uitzondering van 1 kies zijn plek. De persoon die z'n mond houdt kiest Morgana, claimt mid en begint al met ragen. Aangezien Blitzcrank en Sona geband waren kon ik geen support kiezen, dit geef ik ook aan.
Ik probeer dus Morgana naar bot te duwen, vraag dit meermaals vriendelijk. Morgana en een andere vent ragen over mij, terwijl een andere teammate en ik morgana vragen om naar bot te gaan (de plek die dus nog open was).
Aan het eind gaat 'ie rustig verder met ragen. Leg ik uit dat ik normaal geen draft pick speel, en een keer de eerste moet zijn. Alsnog 'reported' aan het eind.
Dat toontje ... wat een lul zeg. Ik heb 'm maar terug gereport, maar het is eigenlijk een zwaktebod van mij, weet ik ook wel.
[ Voor 7% gewijzigd door fonsoy op 23-11-2012 23:15 ]
als ik zo wat reacties doorlees zie ik hier en daar wel wat frustraties bij ranked games en raging teamplayers.
Zelf ben ik een redelijk ervaren league gamer met 854 normal game wins (rond 790 losses) en zit nu op 1500 elo in 19 games ranked.
Ik heb een aantal tips voor spelers die ranked willen gaan spelen en het idee hebben dat ze altijd in het verliezende team zitten met de ragers leavers enz...
Tips:
- Ga niet direct ranked spelen nadat je level 30 bent geworden. Ga eerst je skills perfectioneren in normal draft games. Hier uit leer je de spelmodus van ranked games zonder het verkrijgen of verliezen van elo.
- Ga pas ranked spelen vanaf 400-500 normal wins.
- Oefen niet 1 rol. Als je ranked gaat spelen kan je niet altijd krijgen wat je wilt, dus je moet een breder scala aan champions onder de knie hebben.
- Het spel begint al in champion select, sta open voor keuzes van andere! Ga niet gelijk negatief praten over bans en champion picks. Moedig je team juist aan.
- Counter picking is erg overrated als je in low elo (700/1200) speelt. Speel champions waarbij jij je goed bij voelt dit heeft meer effect dan een champion te pakken waar je niet zo bekend mee bent.
- Als er iemand uit je team begint te ragen, geef er dan geen aandacht aan! Als je in game gaat typen en trash talken zul je zien dat jezelf hier en daar opgepickt/gekilled wordt omdat je niet oplet.
- Wilt iemand echt niet ophouden met chat spammen, ragen enz... mute hem gewoon. Dit kan je makkelijk doen door op [tab] te drukken in game en rechts het mute knopje aan te vinken.
- Surrender nooit te vroeg! Ik heb meerde games gehad waarbij het team terugkwam en won terwijl het 10min eerder onmogelijk leek
- Gaat het wat slechter met je team sta je wat kills achter blijf positief, ga niet direct de schuld geven aan iemand (bij intentionally feeding mag dit natuurlijk wel maar dat is meestal niet het geval)
- Gebruik chat om duidelijk te maken wat je wilt in een toekomstig team gevecht. Met pings alleen kan het niet, en is het meestal te laat.
- Als je in de driving seat zit ga je voorsprong dan niet weggeven door veel te risky plays te gaan doen (heel ver farmen zonder vision bijvoorbeeld). Dit komt maar al te vaak voor, probeer je voorsprong te behouden door objectives als dragons, towers en baron nashor te pakken. (gebruik ook hiervoor de chat).
Dit waren wel de meeste basis tips, ik kom hier nog eens op terug en schrijf dan wat specifiekere dingen.
Succes allemaal!
Hoe 'claim' je mid dan? De enige manier om mid te claimen is voor hem aan de beurt te zijn met kiezen en een mid champion te kiezen. Het feit dat je "Mid" in chat gezegd hebt heeft weinig waarde. Zeker mensen die het niet eens fatsoenlijk kunnen vragen, vaak nog last pick zijn ook, en denken er opeens recht op te hebben halen het bloed onder mijn nagels vandaan.fonsoy schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:14:
Pffft .. ik probeer voor 't eerst eens een draft potje.
Claim ik als eerste mid, de rest met uitzondering van 1 kies zijn plek. De persoon die z'n mond houdt kiest Morgana, claimt mid en begint al met ragen. Aangezien Blitzcrank en Sona geband waren kon ik geen support kiezen, dit geef ik ook aan.
Ik probeer dus Morgana naar bot te duwen, vraag dit meermaals vriendelijk. Morgana en een andere vent ragen over mij, terwijl een andere teammate en ik morgana vragen om naar bot te gaan (de plek die dus nog open was).
Als iedereen zijn voorkeurspositie opgeeft kom je er vaak gezamenlijk nog wel uit. Maar als iemand anders voor jou je voorkeur wegpakt hebt je gewoon dikke pech en zul je een andere rol moeten kiezen.
Dat je zegt dat je geen support hebt vind ik nogal een slap excuus. Er zijn zo ontzettend veel champions die prima als support te spelen zijn, waarvan velen ook nog erg goedkoop zijn.
Soraka, Alistar, Fiddle, Taric, Nunu, Janna, Kayle etc. Als je geen van deze champions hebt gekocht, kun je dat moeilijk anderen kwalijk nemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Thormodo op 24-11-2012 10:23 ]
Dat hij gelijk had begreep ik uiteindelijk ook wel. Het ging me meer op de manier. Arrogantie alom.Thormodo schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:05:
[...]
Hoe 'claim' je mid dan? De enige manier om mid te claimen is voor hem aan de beurt te zijn met kiezen en een mid champion te kiezen. Het feit dat je "Mid" in chat gezegd hebt heeft weinig waarde. Zeker mensen die het niet eens fatsoenlijk kunnen vragen, vaak nog last pick zijn ook, en denken er opeens recht op te hebben halen het bloed onder mijn nagels vandaan.
Als iedereen zijn voorkeurspositie opgeeft kom je er vaak gezamenlijk nog wel uit. Maar als iemand anders voor jou je voorkeur wegpakt hebt je gewoon dikke pech en zul je een andere rol moeten kiezen.
Dat je zegt dat je geen support hebt vind ik nogal een slap excuus. Er zijn zo ontzettend veel champions die prima als support te spelen zijn, waarvan velen ook nog erg goedkoop zijn.
Soraka, Alistar, Fiddle, Taric, Nunu, Janna, Kayle etc. Als je geen van deze champions hebt gekocht, kun je dat moeilijk anderen kwalijk nemen.
De volgende keer weet ik dan ook dat ik de eerste moet zijn.
Het hele "spot" claimen gaat nergens over en er zijn geen regels voor.fonsoy schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:14:
Pffft .. ik probeer voor 't eerst eens een draft potje.
Aan het eind gaat 'ie rustig verder met ragen. Leg ik uit dat ik normaal geen draft pick speel, en een keer de eerste moet zijn. Alsnog 'reported' aan het eind.
Dat toontje ... wat een lul zeg. Ik heb 'm maar terug gereport, maar het is eigenlijk een zwaktebod van mij, weet ik ook wel.
De ene beweerd wie het snelste kan typen heeft het recht op een spot en de andere claimt wie het eerste kan kiezen claimt de spot.
Even naar blind pick, speler 1 pickt mid champ en speler 2 typt als eerste MID!!!, we heeft er recht op mid?
Ik ben er al tijden geleden achter gekomen dat je flexibel opstellen en zelf initiatief nemen in communicatie het beste werkt.
Zo zeg ik altijd, may I be mid please, en ondanks dat andere gasten MID MID MID typen wil het nog eens voorkomen dat die juist switchen. Als andere vragen welke champion ze moeten nemen zeg ik play what you like best, I can ajust to you.
Hierdoor krijg ik vaker de spot die ik wil dan zelf MID te roepen. Want zoals ik mij ook erger aan dat instant MID roepen ergeren andere daar ook aan. En persoonlijk vind ik instant MID roepen gelijk aan instalockers.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
dit omdat je een aantal champs op verschillende lanes kan spelen (cho kan top, mid en jungle) en het niet altijd duidelijk is waar je gaat met een champ
zelf ben ik wel van het snel tikken, meestal ben ik de eerste en 9 v/d 10x kan ik gewoon de lane spelen die ik wil zonder gedoe
de 10de keer switch ik naar een andere rol, heb daar geen problemen mee
zolang het normaal gaat, dus niet instalocken zonder iets te zeggen
in dat geval switch ik nog steeds maar gooi ik er na het spel wel een report achteraan (refusing to communicate with team)
klinkt misschien harsh, maar zoals ik zei kan ik best switchen zolang er gewoon over gecommuniceerd word
instalocken heeft gewoon tótaal geen zin, heb al een aantal matches met 3 mids moeten spelen daardoor. met dat soort acties laat je imo gewoon keihard zien dat je het niet als een teamspel ziet en dat het je niet boeit dat er nog 4 anderen in je team zitten die misschien dezelfde lane wil
locken (blind mode iig) heeft ook helemaal geen nut; het enige voordeel wat je krijgt is dat je niet hoeft te wachten als iedereen inlocked, maar dat gebeurt nooit
Geen idee. Ik heb nog nooit een ribbon gehad terwijl ik bijna 60 teamplay heb, 30+ honor opponent en 20 van de andere ... En dat terwijl ik tegenwoordig eigenlijk nooit met vrienden oid speel ... /sadmeThormodo schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:15:
Is er bij iemand anders ook opeens zijn ribbon verdwenen? Ik heb al een tijdje geen teamwork meer gekregen, omdat niemand meer de moeite doet om überhaupt aan iemand honor te geven. Maar ik wist niet dat hij ook weer kon verdwijnen (zolang je niet gebanned was)?
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
check je profiel 'sDreanor schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:16:
[...]
Geen idee. Ik heb nog nooit een ribbon gehad terwijl ik bijna 60 teamplay heb, 30+ honor opponent en 20 van de andere ... En dat terwijl ik tegenwoordig eigenlijk nooit met vrienden oid speel ... /sadme
bij mij is al m'n honor reset in de afgelopen ~30 minuten
en nee, ik heb geen email van de tribunal en ben ook echt geen toxic player, dat zou het niet mogen zijn
sterker nog; ik zie geen enkele ribbon meer, bij anderen ook niet in dit potje, zeggen dat hun honor ook reset is
[ Voor 10% gewijzigd door godofal op 24-11-2012 12:21 ]
Ja gaat op moment nog niet helemaal goed. Kwam net uit een ranked game, gewonnen met nunu support maar staat neit tussen me ranked stats of match history. Zal later vandaag wel erbij komen hoop ik!joostmakaay schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:57:
Hebben jullie ook ooit als je inlogt dat er staat 'server is busy'
Psn - Sevyxs
Zelf speel ik enkel met maten dus ik kom zeer weinig kul tegen in de champ pick. Ben bijna lvl 20 dus ben hard aan het sparen voor rune pages. Het probleem is echter dat ik nog niet goed weet welk type champ ik graag speel
heb m'n first win gehaald vandaag, maar 1st win is nog steeds available
toch nog een voordeel van deze vreemde serverbugs
werkt helaas niet
honor is wel weer terug trouwens
[ Voor 16% gewijzigd door godofal op 24-11-2012 16:19 ]
Verwijderd
Valt wel mee hoor. Ben nu een tijdje al level 30, met een redelijk goede score. Maar runes, nee daar doe ik niet aan. Eerst alle champs unlockenJormungandr schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 14:43:
Ben ik blij zeg dat ik dit topic effe lees, stond op het punt om Alistar te kopen.
Zelf speel ik enkel met maten dus ik kom zeer weinig kul tegen in de champ pick. Ben bijna lvl 20 dus ben hard aan het sparen voor rune pages. Het probleem is echter dat ik nog niet goed weet welk type champ ik graag speel. Ik speel zelf heel vaak Zil support (soms ook Naut support) maar ik heb de smaak wel te pakken nu ik Graves heb. Gave champ is die man
. Mijn maten zijn allemaal lvl30 dus carry spelen valt hard tegen als je tegen een runepaged/full mastery team staat en zelf niet zover staat
.
Verwijderd
Daar benadeel je jezelf nogal mee, maar als je dat echt wil moet je het doen natuurlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 16:37:
[...]
Valt wel mee hoor. Ben nu een tijdje al level 30, met een redelijk goede score. Maar runes, nee daar doe ik niet aan. Eerst alle champs unlocken
Geen goed idee, je kan beter 2 rune pages compleet maken voordat je begint met het unlocken van alle champions... (wat lang gaat duren als je het alleen met ip doet). Naarmate je meer wint worden de match ups moeilijker dit ga je vooral merken als je geen rune pages hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 16:37:
[...]
Valt wel mee hoor. Ben nu een tijdje al level 30, met een redelijk goede score. Maar runes, nee daar doe ik niet aan. Eerst alle champs unlocken
Mijn tips voor 2 basic rune pages zijn:
Attack Damage: (page 1)
9x greater Mark of desolation/ of strength
9x greater Seal of Resiliance
9x greater Glyph of shielding
3x greater Quint of strength/ armor pen.
De keuzes bij Marks zijn armor penetration en attack damage. Attack damage is handig voor het last hitten van creeps, armor pen is weer handig voor meer damage op champions.
Ability Power: (page 2)
9x greater Mark of insight (magic pen)
9x greater Seal of Clarity (mana regen)
9x greater Glypf of shielding
3x greater Quint of Potency
Met de attack damage page kan je zowel ad carry spelen als top lane bruiser. Ook kan je hiermee alle ad junglers spelen. Voor specifieke junglers als Moakai, Skarner heb je een andere rune page nodig.
De ability power page is de standaard voor de ap mids. Let wel op, ik heb hier gebruik gemaakt met Seals voor mana regen. Als je een meerdere energy champion speelt kan je beter energy regen pakken of armor.
dan heb je voor alle champs redelijke runes, niet perfect natuurlijk, en een hoop zullen er niet optimaal gebruik van maken, maar het is iig wat en kost niet duur
Ik speel nu een goeie 2 jaar met iets meer dan 4000 games en ik zit aan 100/110 champions maar wel een uitgebreide runepage verzameling en bijhorende runes.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 16:37:
[...]
Probeer voor jezelf uit te maken welke roles je het liefst speelt, kijk naar de runes die daar bij horen en zorg dat je enkele paginas hebt waar je veel mee kan doen. Waarom champions kopen die je niet (vaak) gaat spelen en zo jezelf gimpen qua potentiële sterkte?
Verwijderd
+ dat het heel erg lang duurt eer je ze allemaal hebt met IP gok ik. Tegenwoordig is elke nieuwe champ 6300. Dan heb je straks na 500 games nog geen runes.speedzor schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:49:
[...]
Ik speel nu een goeie 2 jaar met iets meer dan 4000 games en ik zit aan 100/110 champions maar wel een uitgebreide runepage verzameling en bijhorende runes.
Probeer voor jezelf uit te maken welke roles je het liefst speelt, kijk naar de runes die daar bij horen en zorg dat je enkele paginas hebt waar je veel mee kan doen. Waarom champions kopen die je niet (vaak) gaat spelen en zo jezelf gimpen qua potentiële sterkte?
[ Voor 16% gewijzigd door Airavab op 25-11-2012 00:06 ]
De summoners code zegt:godofal schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:16:
officiele regels zijn er niet, de officieuze regel is volgens mij dat lane calling>champion pick
dit omdat je een aantal champs op verschillende lanes kan spelen (cho kan top, mid en jungle) en het niet altijd duidelijk is waar je gaat met een champ
Daaruit blijkt min of meer dat de pick order voor het callen van een rol gaat. Is ook logisch, want waarom zou iemand meer recht hebben op mid omdat hij toevallig binnen 0.375 seconden nadat champ select opent mid heeft getypt? Met pick order heeft iedereen gelijke kans om first pick te zijn.Being a good team player begins at champion select. Be open minded when considering the needs of your team. If you’re the last one to pick, try to fill a niche in your team that hasn’t already been filled. If everyone’s picked and something stands out as a deficiency in your team composition, try asking for another player to fill the gap, or change roles to embrace that responsibility yourself. Remember, that by taking on a role you don’t normally play, you’ll learn more about unfamiliar champions and increase your own skill level.
Ik heb wel eens een champ select gehad waarbij ik first pick was maar iedereen binnen 1 seconde een rol had gekozen (uiteraard geen support). Ik ga dan echt niet als first pick support spelen omdat ik meer bezig was met mijn eerste ban dan dat ik gelijk als een malle mn rol ging typen.
hoezo is picken>callen dan? je noemt dat het niet logisch is dat de .375 seconden verschil het niet mogen zijn, maar dat heb je net zo goed bij pickenVicarious schreef op zondag 25 november 2012 @ 00:43:
[...]
De summoners code zegt:
[...]
Daaruit blijkt min of meer dat de pick order voor het callen van een rol gaat. Is ook logisch, want waarom zou iemand meer recht hebben op mid omdat hij toevallig binnen 0.375 seconden nadat champ select opent mid heeft getypt? Met pick order heeft iedereen gelijke kans om first pick te zijn.
Ik heb wel eens een champ select gehad waarbij ik first pick was maar iedereen binnen 1 seconde een rol had gekozen (uiteraard geen support). Ik ga dan echt niet als first pick support spelen omdat ik meer bezig was met mijn eerste ban dan dat ik gelijk als een malle mn rol ging typen.
de summoners code zegt dat je iets moet vullen wat nog niet gevuld is, als iemand een rol gecalled is is die dus al bezet. zo zie ik het iig
het enige échte verschil is dat je met lane calling duidelijker bent; een champion kan in veel gevallen op meerdere lanes gespeeld worden, maar een lane kan maar op 1 manier opgevat worden
afgezien van het feit dat ik het over blind normals had, 1st pick support is beter dan 1st pick top/mid/carry aangezien een gecounterde support minder invloed heeft op de match dan een gecounterde top/mid/carry
je spreekt jezelf trouwens redelijk tegen; eerst zeg je dat je de summoners code moet volgen (rol vervullen die niet vervult is) en vervolgens roep je dat je geen support gaat spelen omdat de andere rollen eerder zijn gevuld
je hebt iets van 20~30 seconden voor je ban, niet genoeg tijd hebben voor "hi, i'd like to play X" en dan pas op een ban klikken kan best (sterker nog, ik vraag om bans en roep de lane die ik graag speel)
Nee, bij pick order draft mode heeft iedereen een gelijke kans op elke positie van de 5 (als in: firstpick, second pick, etc), even afgezien van duoqueue neveneffecten. Dit is een heel eenvoudige en doeltreffende manier om een volgorde te bepalen, waarom zou jij dan nog de noodzaak vinden om er een volgende aan toe te voegen?godofal schreef op zondag 25 november 2012 @ 01:23:
[...]
hoezo is picken>callen dan? je noemt dat het niet logisch is dat de .375 seconden verschil het niet mogen zijn, maar dat heb je net zo goed bij picken
de summoners code zegt dat je iets moet vullen wat nog niet gevuld is, als iemand een rol gecalled is is die dus al bezet. zo zie ik het iig
het enige échte verschil is dat je met lane calling duidelijker bent; een champion kan in veel gevallen op meerdere lanes gespeeld worden, maar een lane kan maar op 1 manier opgevat worden
afgezien van het feit dat ik het over blind normals had, 1st pick support is beter dan 1st pick top/mid/carry aangezien een gecounterde support minder invloed heeft op de match dan een gecounterde top/mid/carry
Naar jouw mening zou iedereen dus ook nog eens moeten klaar zitten om zo vroeg mogelijk iets te zeggen in chat wat voor een heel gespannen sfeer gaat zorgen.
Je volgt gewoon de volgorde waarin je in de lobby zit en daar doe je het mee. Overleg mag altijd, maar degene met de hogere pick order heeft het recht om de role te kiezen die hij wilt.
Als je het over blind pick hebt dan wordt het algemeen anders bekeken. Bij blind pick wordt er verwacht dat mensen via overleg tot een oplossing komen. Als iemand dan instalocked dan valt daar niets aan te doen, maar dan moet je hem achteraf maar reporten voor Negative Attitude.
Bij blind pick moet iedereen tegelijk picken en is de drempel dus ook een stuk lager voor mensen om gewoon te pakken wat ze zelf willen (vandaar de verwachting dat het eerst besproken wordt).
1st pick support is enkel beter wanneer het een prepick betreft. Het is nu eenmaal een feit dat een support minder invloed heeft op het verloop van het spel dan een jungler of een mid laner, en je wilt je sterkste spelers (aka: firstpick, second pick) dan ook de belangrijkste roles geven. Ja, gecountered worden zuigt, maar zelf wanneer je een counter voor je neus hebt moet je break-even kunnen gaan in lane. Indien niet, dan beheers je de champion niet goed genoeg en verdien je in feite de win ook niet.
Nu ga je weer uit van je foute aanname: callen is belangrijker dan volgorde.je spreekt jezelf trouwens redelijk tegen; eerst zeg je dat je de summoners code moet volgen (rol vervullen die niet vervult is) en vervolgens roep je dat je geen support gaat spelen omdat de andere rollen eerder zijn gevuld
je hebt iets van 20~30 seconden voor je ban, niet genoeg tijd hebben voor "hi, i'd like to play X" en dan pas op een ban klikken kan best (sterker nog, ik vraag om bans en roep de lane die ik graag speel)
Een role is niet genomen indien ze nog niet gelocked is en eventueel erbij gemeld welke role het is (in draft mode). Hij is firstpick dus hij kiest waar hij wilt spelen, heel simpel.
Oeioei blijkbaar is eenVerwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:11:
[...]
Ik heb zelf ook een zooitje punten in elke categorie maar geen Ribbons op het profiel. En dat komt niet omdat ik de klootzak zou uithangen in games.
/Sarcasm on
/Sarcasm off
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ik had het deeltje van de SC die je quoted gisteren al opgezocht maar ik had geen zin in de daaropvolgende discussie dus heb me er maar van onthouden. Op dit moment had ik toch niets te doen en dan kwam plots die reactie, kan ik even goed er over uitwijdenVicarious schreef op zondag 25 november 2012 @ 01:55:
Ah, speedzor antwoordt al voor me, wat handig !Ik heb het uiteraard inderdaad wel over draft/ranked picks. In blind picks zijn geen regels.
Ik vond die actie echt komisch
[ Voor 4% gewijzigd door Jeffroiscool op 25-11-2012 10:26 ]
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Ja dat is mijn stream, zit nu ff wat normaltjes te doen etc maar als je zin hebt om te kijken go aheadjoostmakaay schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:16:
Is dat jou stream? Zoja op welke site ben je te vinden?
http://nl.twitch.tv/jeffroiscool/
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Verwijderd
De LOL matchmaking is primahardcoresmurf schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:38:
wat heeft LoL toch een kut matchmaking, heb ik 7 games achterelkaar gewonnen, word ik daarna steeds in een team vol feeders gegooid.....
Nu vind ik dit niet zo erg, maar wel vooral het abuse van de tegenstander continu door de game heen. Daar word tje op je zondag avond wel beetje verdrietig van.
Psn - Sevyxs
Tja het gaat af en toe nergens over. Duo'de vanmiddag even met mijn broertje, ik Xin jungle en hij Galio mid. We ownden en carrieden de game, maar de 3 man premade waar we bij zaten vond het nodig om ons de hele tijd af te zeiken terwijl zij hun lanes door eigen fouten dik verloren en wij dit goed moesten komen maken.Sevyx schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:42:
Net een claccis game. Dacht haal snel first win of the day in een normal, iedereen autolock top en mid. Blijft alleen support voor mij over, nahja niet zo erg dacht ik ik ga ervoor. Na 3 minuten first blood en onze top Rage Q gelijk. Vervolgens halen MF en ik nog enkelen kills beneden, maar het viel niet meer te winnen.
Nu vind ik dit niet zo erg, maar wel vooral het abuse van de tegenstander continu door de game heen. Daar word tje op je zondag avond wel beetje verdrietig van.
Verwijderd
ROFL.
Het is duidelijk weer weekend. Niets dan trolls in de queues. Geweldig deze game. Straffen in deze game mogen wel 10x zo hard.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 20:59 ]
Verwijderd
De ROFL ligt bij jou hoor. Matchmaking werkt prima, jij krijgt minder trolls in je team dan tegenstander, als je vasthangt in "ELO hell" na x aantal games hoor je waarschijnlijk gewoon rond dat ELO.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:58:
[...]
ROFL.
Het is duidelijk weer weekend. Niets dan trolls in de queues. Geweldig deze game.
In weekenden geld precies hetzelfde, jij krijgt minder vaak de retards dan zij.
Verwijderd
Dat dit soort mensen uberhaupt in dezelfde queue als mensen met een IQ boven kamertemperatuur worden ingezet is de ROFL hier.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:59:
[...]
De ROFL ligt bij jou hoor. Matchmaking werkt prima, jij krijgt minder trolls in je team dan tegenstander, als je vasthangt in "ELO hell" na x aantal games hoor je waarschijnlijk gewoon rond dat ELO.
Verwijderd
Niet persoonlijk bedoelt maar blijkbaar zijn ze dus ongeveer even goed als jij aangezien jullie ELO ongeveer gelijk is.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:00:
[...]
Dat dit soort mensen uberhaupt in dezelfde queue als mensen met een IQ boven kamertemperatuur worden ingezet is de ROFL hier.
Een item build en skill order zou ik ook appreciëren x)
Verwijderd
En wat heeft ingame skill te maken met de klootzak uithangen? Genoeg scumbags in de pro scene. En het zijn normals, verwacht niet elke keer een super teamcomp maar 3/5 mensen in het weekend zijn gigantische kleuters die in de pre-game al beginnen met flamen en zich niet kunnen gedragen. Waarom wordt dat tuig er niet uitgefilterd...Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:02:
[...]
Niet persoonlijk bedoelt maar blijkbaar zijn ze dus ongeveer even goed als jij aangezien jullie ELO ongeveer gelijk is.
Ik heb een paar games achter elkaar gehad dat er mensen in mn team gingen leaven, soms zelfs op lvl1 en een keertje zelfs dat er 2 man ging leaven aan het begin, gewoon om te trollen.De ROFL ligt bij jou hoor. Matchmaking werkt prima, jij krijgt minder trolls in je team dan tegenstander, als je vasthangt in "ELO hell" na x aantal games hoor je waarschijnlijk gewoon rond dat ELO.
Punt is dat als je eenmaal met die retards komt KOM je dr gewoon niet uit. Heb zelfs een paar keer 4v5 ranked gewonnen, maar als je eenmaal in die kut elohell zit dan kom je er echt bijna niet meer uit, zelfs met vrienden samen duo queue werkt [/b]NIET[/b]. Alsnog leavers.
Maar moet zeggen dat Season 3 wel beter is, de matchmaking is nu eindelijk in mijn voordeel voor de meeste geval. Heb zelfs een game gewonnen waar iedereen elkaar de schuld gaf en elkaar gingen uitschelden, begrijp nog steeds niet hoe we die hebben kunnen winnen
Maar wat ik nu dus zie is dat ik steeds met mensen in de zelfde team wordt gezet als mensen die ook in de vorige seizoen ranked hebben gespeeld en die zilveren/gouden raamwerk heeft.
Dus het kan wel zo zijn dat het iets oneerlijker is geworden voor mensen die nieuw aan ranked beginnen. Oude veteranen worden in dezelfde groep gezet vs de onervaren lui, tenminste zo is mijn beleving. Ik heb tot nu toe iets van 15games ranked gespeeld deze seizoen, dus het kan zo veranderen
True dat, maar heb vandaag normal gespeeld, mijn vrienden waren bot aan het verliezen, dus gingen we met zn 4en op troll modeVerwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:53:
[...]
En wat heeft ingame skill te maken met de klootzak uithangen? Genoeg scumbags in de pro scene. En het zijn normals, verwacht niet elke keer een super teamcomp maar 3/5 mensen in het weekend zijn gigantische kleuters die in de pre-game al beginnen met flamen en zich niet kunnen gedragen. Waarom wordt dat tuig er niet uitgefilterd...
Af en toe moet het wel kunnen toch? We konden toch niet meer winnen dus gingen we naar hun nexus rennen met boots of mobility en zeal/phantom dancer en wards plaatsen in hun base, dan zo snel mogelijk doodgaan door de turret zonder kill te geven.
Maar ranked zou ik het niet durven neeh, custom zou mss wel leuker zijn geweest, maar de plan was serieus spelen.....
Simyager schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:56:
[...]
Ik heb een paar games achter elkaar gehad dat er mensen in mn team gingen leaven, soms zelfs op lvl1 en een keertje zelfs dat er 2 man ging leaven aan het begin, gewoon om te trollen.
Punt is dat als je eenmaal met die retards komt KOM je dr gewoon niet uit. Heb zelfs een paar keer 4v5 ranked gewonnen, maar als je eenmaal in die kut elohell zit dan kom je er echt bijna niet meer uit, zelfs met vrienden samen duo queue werkt [/b]NIET[/b]. Alsnog leavers.
Maar moet zeggen dat Season 3 wel beter is, de matchmaking is nu eindelijk in mijn voordeel voor de meeste geval. Heb zelfs een game gewonnen waar iedereen elkaar de schuld gaf en elkaar gingen uitschelden, begrijp nog steeds niet hoe we die hebben kunnen winnen.
Maar wat ik nu dus zie is dat ik steeds met mensen in de zelfde team wordt gezet als mensen die ook in de vorige seizoen ranked hebben gespeeld en die zilveren/gouden raamwerk heeft.
Dus het kan wel zo zijn dat het iets oneerlijker is geworden voor mensen die nieuw aan ranked beginnen. Oude veteranen worden in dezelfde groep gezet vs de onervaren lui, tenminste zo is mijn beleving. Ik heb tot nu toe iets van 15games ranked gespeeld deze seizoen, dus het kan zo veranderen.
http://euw.leagueoflegends.com/news/nami-tidecaller-revealedSpunkjah schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:34:
Wow, ik heb gister weer me eerste game gespeeld sinds begin dit jaar, er is best wat veranderd. Heb het wel gemist blijft een strakke game. Jammer dat er nog geen nieuwe support champions zijn...
Oe ziet er nice uit haha, grappig dat er nu opeens een nieuwe support is
Verwijderd
Als ik eens tijd heb zal ik er wel eens aan beginnen maar als iemand anders meer tijd voor handen heeft, go ahead.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 08:56 ]
Verwijderd
Hoezo is het niet logisch bij picken? Als we over draft/ranked spreken, is het toch logisch dat diegene die eerst mag kiezen, kiest wat hij wil omdat alles nog beschikbaar is en dat de rest jammer genoeg moet aanpassen en kiest wat er nog overblijft? Je kan uiteraard vragen achter de rol en als je geluk hebt krijg je die (ik krijg em dikwijls wel als ik me lolking link geef van me AP carry stats) je moet er niet op hopen en zeker niet voor gaan trollen/ragen/flamen. Ik pak ook nooit support als 1st pick wanneer iemand anders mijn rol wel "called" voor de simpele reden dat ik er vrij zeker van ben dat ik die rol beter speel dan de meeste mensen op mijn huidig elo (1550-1600).godofal schreef op zondag 25 november 2012 @ 01:23:
[...]
hoezo is picken>callen dan? je noemt dat het niet logisch is dat de .375 seconden verschil het niet mogen zijn, maar dat heb je net zo goed bij picken
je spreekt jezelf trouwens redelijk tegen; eerst zeg je dat je de summoners code moet volgen (rol vervullen die niet vervult is) en vervolgens roep je dat je geen support gaat spelen omdat de andere rollen eerder zijn gevuld
Het is compleet retarded dat mensen het correct vinden dat de snelste typer, de rol krijgt en om eerlijk te zijn vind ik het typerend voor wat men noemt "low elo scrubs". Die shit zie je meestal ook vooral in normal draft.
Waarom maak jij je druk om normal games... Iets dat ik nooit gesnapt heb bij spelers. Je verliest en wint er niks mee en volgens mij speel je normals toch simpelweg om champions te oefenen?Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:53:
[...]
En wat heeft ingame skill te maken met de klootzak uithangen? Genoeg scumbags in de pro scene. En het zijn normals, verwacht niet elke keer een super teamcomp maar 3/5 mensen in het weekend zijn gigantische kleuters die in de pre-game al beginnen met flamen en zich niet kunnen gedragen. Waarom wordt dat tuig er niet uitgefilterd...
ik wilde eigenlijk dat de haunted skin terug kwam deze halloween maar deze skin maakt een hoop goed dat ik die niet heb(hoop alleen niet dat hij 1820RP gaat kosten).
heb gister ook even wukong gekocht want hij blijft een geweldige champ(spin de stick with monkey madness) haha zat gister ff potje te spelen eerste wat ik zeg in de game: monkey madness, gelijk iedereen in een deuk.
eergister ook ff potje met karthus gespeeld, we hadden een beetje een zwak team en ik kreeg gezeur over me hoofd van ziggs en teemo dat ik geen ss zei en/of pingde toen ahri mijn laan verliet maar ik was zelf ook niet in de laan, dus had het nooit kunnen zien, uiteindelijk toch ge-eindigd met 6/5/10(die ulti blijft heerlijk), dus ik kwam gister online: 1 teamwork, 1 friendly, 2 honorable opponent, tikt lekker aan, en ben blij dat ik gewaardeerd wordt
Ik kan het niet helpen om even aan te geven dat je je post nogal "uit de hoogte" formuleert. Misschien is dat niet hoe je het bedoelt, maar je komt nogal hoogmoedig over.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:56:
[...]
Hoezo is het niet logisch bij picken? Als we over draft/ranked spreken, is het toch logisch dat diegene die eerst mag kiezen, kiest wat hij wil omdat alles nog beschikbaar is en dat de rest jammer genoeg moet aanpassen en kiest wat er nog overblijft? Je kan uiteraard vragen achter de rol en als je geluk hebt krijg je die (ik krijg em dikwijls wel als ik me lolking link geef van me AP carry stats) je moet er niet op hopen en zeker niet voor gaan trollen/ragen/flamen. Ik pak ook nooit support als 1st pick wanneer iemand anders mijn rol wel "called" voor de simpele reden dat ik er vrij zeker van ben dat ik die rol beter speel dan de meeste mensen op mijn huidig elo (1550-1600).
Het is compleet retarded dat mensen het correct vinden dat de snelste typer, de rol krijgt en om eerlijk te zijn vind ik het typerend voor wat men noemt "low elo scrubs". Die shit zie je meestal ook vooral in normal draft.
[...]
Waarom maak jij je druk om normal games... Iets dat ik nooit gesnapt heb bij spelers. Je verliest en wint er niks mee en volgens mij speel je normals toch simpelweg om champions te oefenen?
Ik ben met je eens dat een beetje solidariteit niet misstaat in lol, alleen normals kunnen ook gewoon gespeeld worden als je geen zin hebt in dat ranked gezeur. Ik en mijn vrienden beginnen niet aan ranked omdat we ontspannen willen gamen en ons niet druk willen maken om de gevolgen. En dan nog wat is het verschil nu helemaal? Wel of geen getalletje aan je summoner name gekoppeld? Er is nog steeds sprake van hidden elo en matchmaking dus ik snap je probleem met normals niet.
En als we op die toer gaan beginnen. Je verliest en wint er niks mee? Heb je je wel eens bedacht wat je verliest of wint met gamen in zijn algemeenheid?
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Wat een toffe champ is dat. Al die bommen zijn echt geweldig.
Toen ik normals ging proberen legde ik het helaas snel af. Ik kwam een Ahri tegen in de mid lane. Een beetje poken kan dan nog wel met Q, maar verder kun je helemaal niets meer, zoveel word je gepushed.
Met haar ulti ontwijkt ze bijna alle bommen, af en toe haar in en door een mijnenveld (E) blazen met W lukte nog weleens. Uiteindelijk 1/7/0 geeindigd.
Verloren tegen Ahri dus, ze lijkt me een redelijk goede counter tegen Ziggs. Hoelang blijft hij nog gratis? Het valt te hopen dat ik vandaag wat betere potjes kan doen.
ik ga het nog een keer zeggen: ik heb het over blind normalsVerwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:56:
[...]
Hoezo is het niet logisch bij picken? Als we over draft/ranked spreken, is het toch logisch dat diegene die eerst mag kiezen, kiest wat hij wil omdat alles nog beschikbaar is en dat de rest jammer genoeg moet aanpassen en kiest wat er nog overblijft? Je kan uiteraard vragen achter de rol en als je geluk hebt krijg je die (ik krijg em dikwijls wel als ik me lolking link geef van me AP carry stats) je moet er niet op hopen en zeker niet voor gaan trollen/ragen/flamen. Ik pak ook nooit support als 1st pick wanneer iemand anders mijn rol wel "called" voor de simpele reden dat ik er vrij zeker van ben dat ik die rol beter speel dan de meeste mensen op mijn huidig elo (1550-1600).
dáár is het normaal dat callen>picken, om de redenen die ik noemde
Verwijderd
Dat is net wat ik bedoel. Als je geen zin hebt in ranked gezeur, veronderstel ik dat je normals dan speelt voor de lol en je niet druk maakt of winst of verlies, toch? Waarom, elke keer als ik dan voor de verandering normal speel, ik nog meer ragers/flamers zie dan in rankedWolf schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:04:
[...]
Ik kan het niet helpen om even aan te geven dat je je post nogal "uit de hoogte" formuleert. Misschien is dat niet hoe je het bedoelt, maar je komt nogal hoogmoedig over.
Ik ben met je eens dat een beetje solidariteit niet misstaat in lol, alleen normals kunnen ook gewoon gespeeld worden als je geen zin hebt in dat ranked gezeur. Ik en mijn vrienden beginnen niet aan ranked omdat we ontspannen willen gamen en ons niet druk willen maken om de gevolgen. En dan nog wat is het verschil nu helemaal? Wel of geen getalletje aan je summoner name gekoppeld? Er is nog steeds sprake van hidden elo en matchmaking dus ik snap je probleem met normals niet.
En als we op die toer gaan beginnen. Je verliest en wint er niks mee? Heb je je wel eens bedacht wat je verliest of wint met gamen in zijn algemeenheid?
Als je ambitie hebt om ooit competitief te spelen met een ploegje, dan betekent dat getalletje min of meer zéér veel
Waarom moet ik me bedenken wat je wint/verliest met gamen in algemeen, dat heeft niks te maken met de kwestie.
nieuwe skin van nocturne, die heb ik al in de pbe uitgeprobeerd, ziet er echt awesum uit
Ik reageerde daarmee op de vraag wat je zou winnen met normals. Net zoveel als ranked, namelijk niets.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:22:
[...]
Waarom moet ik me bedenken wat je wint/verliest met gamen in algemeen, dat heeft niks te maken met de kwestie.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Vervolgens respawnd ze en doet ze weer hetzelfde.. Daarna gaat ze nog 2x dood en leaved ze voordat de game 5 minuten bezig is..
Sommige mensen..
Uiteindelijk wel verloren op het eind, maar niet zonder het hun wel heel moeilijk gemaakt te hebben ;-) Eindscore 18/10/7 met malphite jungle
Verwijderd
Ehm nee? Je wint/verliest rating en als je met een team wil joinen, weten ze meteen wat ze van je kunnen verwachten qua niveau terwijl normal games niets zeggen.Wolf schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:24:
[...]
Ik reageerde daarmee op de vraag wat je zou winnen met normals. Net zoveel als ranked, namelijk niets.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat je mij niet snapt. Wat win je "in het echte leven" met normal, ranked of zelfs gamen? Juist, niets! Dus het lijkt mij niet nodig om het op te blazen en belangrijker te maken dan het is.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:30:
[...]
Ehm nee? Je wint/verliest rating en als je met een team wil joinen, weten ze meteen wat ze van je kunnen verwachten qua niveau terwijl normal games niets zeggen.
Begrijp me niet verkeerd. Ik game graag en ik doe elke dag wel een of twee potjes lol. Maar om nou te zeggen dat je met ranked meer wint dan met normals? Nee, ik vind het alledaagse leven dat kleine contrast onzichtbaar maken.
Ik speel voornamelijk blind pick normals momenteel, gewoon omdat die sneller beginnen dan draft pick. Ik wacht meestal tot de 4 anderen gekozen hebben, voor ik zelf een rol kies. Vroeger moest ik bijna altijd supporten, maar om een of andere reden zijn er tegenwoordig altijd mensen die al direct support claimen. En dan kan ik top of junglen voornamelijk.
En het is niet omdat normal games geen zichtbare elo's hebben, dat je niet wil winnen. Uiteindelijk heb je ook een #win stat die altijd toont, en het is tof als die af en toe toch ook de hoogte ingaat. Het is toch niet omdat je geen zichtbare elo hebt, dat je maar moet accepteren dat er pipo's komen trollen. Oké dat je champs uittest, van mij geen probleem. Maar ga er ook niet mee turretdiven op lvl 2, verliezen, gg zeggen en alt f4 duwen.
Zoals je zelf zei, is het op normals vooral om fun te hebben. En een trol in je team haalt veel van de fun weg.
Gisteren een rengar die op l4 het wel genoeg vond. sorry gtg. En alsnog met 4vs5 flink winnen. Dat is toch wel leuk dan.
[ Voor 11% gewijzigd door thewizard2006 op 26-11-2012 09:42 ]
Verwijderd
Wat heeft het "echte leven" (uberhaupt retarded dat mensen dit zelfs zo noemen want gamen is toch deel van jouw leven?) ermee te maken als de discussie gaat over verschillen tussen normal/ranked.Wolf schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:36:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat je mij niet snapt. Wat win je "in het echte leven" met normal, ranked of zelfs gamen? Juist, niets! Dus het lijkt mij niet nodig om het op te blazen en belangrijker te maken dan het is.
Begrijp me niet verkeerd. Ik game graag en ik doe elke dag wel een of twee potjes lol. Maar om nou te zeggen dat je met ranked meer wint dan met normals? Nee, ik vind het alledaagse leven dat kleine contrast onzichtbaar maken.
Ik blaas niks op, ik vind het gewoon/onbegrijpelijk wanneer mensen ragen/flamen/zich druk maken om trolls en feeders in normal games want zoals ik al zei, je wint of verliest er niks mee. Terwijl in ranked, je soms games wint waar je het gevoel hebt "FUCK YEAH I OWNED THAT SHIT" en dan volgende game misschien 4vs5 speelt en dan gefrustreerd raakt omdat de win+rating van vorige game dan volledig nutteloos leek te zijn aangezien je weer van 0 kan beginnen.
Dat men zich druk maakt om trolls in normal games is omdat mensen die normal games spelen ook gewoon een leuk potje willen spelen en niet continue afgezeken dienen te worden. Of je nu een extra epeen ranking er aan over houd of niet.
Dit.thewizard2006 schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:44:
Ja, en niet iedereen denkt er over zo als jij doet. Iedereen heeft zijn eigen beleving. En dat jij het niet snapt wil niet zeggen dat andere er misschien niet zo over denken als jij dat doet.
Dat men zich druk maakt om trolls in normal games is omdat mensen die normal games spelen ook gewoon een leuk potje willen spelen en niet continue afgezeken dienen te worden. Of je nu een extra epeen ranking er aan over houd of niet.
En gamen is misschien onderdeel van je leven, maar sommige mensen maken het hun leven. Daarmee wil ik echter niet zeggen dat jij dat doet. Ik probeer de boel alleen maar wat lichtvaardiger te maken, door te zeggen dat het allemaal niet zo belangrijk is. Dan verlies je weer elo of heb je een loss streak van 15. Maakt het uit! Gebeurt mij ook wel eens! Men sluite dan de pc af en probere het later nog eens, zonder je er kut over te voelen.
Edit @ Hieronder. En feeders/leavers kan je natuurlijk niet muten. Daar heb je hoe dan ook last van.
[ Voor 5% gewijzigd door Blaat op 26-11-2012 09:52 ]
Verwijderd
Er bestaat zoiets als een mute functie in LoL? Waarom reageren/rekening houden met wat er in de chat wordt gezegd? Gewoon negeren die handel.thewizard2006 schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:44:
Ja, en niet iedereen denkt er over zo als jij doet. Iedereen heeft zijn eigen beleving. En dat jij het niet snapt wil niet zeggen dat andere er misschien niet zo over denken als jij dat doet.
Soms vraag ik me af of het de eerste keer is dat mensen een online spel spelen. In elke game heb je wel flamers of gewoon slechte spelers. Meestal is het zelfs puur entertainment omdat het dan nog met gebrekkig Engels is door 1 of andere 12 jarige pool of rus.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 09:52 ]
Verwijderd
Ik begin:
boots + 3 pots
HoG
Aegis
Phage
Randuims, Frozen mallet,
Als je gankt loop je op degene af. Als je dichtbij bent gooi je je w naar de kant waar hij heenwil, gebruik je slow en wissel eventueel met je schaduw. Best fun.
oja, ik max e en w (1 level in q aan het begin).
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 10:00 ]
Verwijderd
lijkt me een heel tanky build te zijn voor de assassin die hij eigenlijk is.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:57:
Zed jungle gedaan. Is nog een beetje wankel. Je kan wel lekker initaten met je ult dan dan je slow en dan gelijk er weer uit met je w.
Ik begin:
boots + 3 pots
HoG
Aegis
Phage
Randuims, Frozen mallet,
Als je gankt loop je op degene af. Als je dichtbij bent gooi je je w naar de kant waar hij heenwil, gebruik je slow en wissel eventueel met je schaduw. Best fun.
oja, ik max e en w (1 level in q aan het begin).
Verwijderd
Ik speel hem dan ook voor de early game ganks, de utility slow (60 procent op max level aoe voor 2*1.5 seconde) en de initiate. Met een HoG, Phage en Aegis kon ik op lvl 12 een lvl 14 (gefeede) ezreal 1v1-en.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:12:
[...]
lijkt me een heel tanky build te zijn voor de assassin die hij eigenlijk is.
Verwijderd
Je kan er ook recht opzitten. Ik dacht voor mezelf dat als ik hem eens zou proberen, ik iets meer dmg gericht zou gaan. Vond je de range op zijn E skill meevallen ? Ik vind dat die ietsje groter mag zijn.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:16:
[...]
Ik speel hem dan ook voor de early game ganks, de utility slow (60 procent op max level aoe voor 2*1.5 seconde) en de initiate. Met een HoG, Phage en Aegis kon ik op lvl 12 een lvl 14 (gefeede) ezreal 1v1-en.
Ja en? Dat jij gelijk op die mute knopt wil wederom niet zeggen dat er ook mensen zijn die even nadenken en wellicht het gezeik te koop toe nemen zodat er wellicht nog wel enige vorm van communicatie kan zijn om het potje toch nog te winnen. Wederom, miljoenen mensen, miljoenen meningen.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:50:
[...]
Er bestaat zoiets als een mute functie in LoL? Waarom reageren/rekening houden met wat er in de chat wordt gezegd? Gewoon negeren die handel.
Ik speel al ik denk een jaar of 15 games. Van WoW tot Soldier of Fortune etc. En heb echt nog nooit zo'n slechte community meegemaakt. Zelfs in World of Warcraft met random mensen een dungeon doen verloopt 9 van de 10 keer soepeler dan een willekeurig potje LoL.Soms vraag ik me af of het de eerste keer is dat mensen een online spel spelen. In elke game heb je wel flamers of gewoon slechte spelers. Meestal is het zelfs puur entertainment omdat het dan nog met gebrekkig Engels is door 1 of andere 12 jarige pool of rus.
[ Voor 33% gewijzigd door thewizard2006 op 26-11-2012 10:34 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.
Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.
Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.