[PC] League of Legends - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 123 Laatste
Acties:
  • 275.562 views

• PpN
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-01-2023

PpN

thewizard2006 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:29:
[...]

Het handje schudden voor de wedstrijd met de tegenstander of een yell aan het begin van een wedstrijd ook niet. Your point? In iedergeval beter dan geen communicatie of zeiken op elkaar.
Sowieso beter dan geen communicatie, maar meer in de lijn van: Ik report niet iemand omdat die easy aan het eind zegt maar ik vind ook niet iemand friendly omdat die GL HF zegt. Maar misschien ben ik wel een emotielose asociale eikel :p

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-11 08:05
Hoe bouwt hij zijn teemo uit, AD of AP? En staat hij bot? Als het een top teemo is ben je misschien beter door wat in te lezen over junglen en dan met amumu bv te junglen en regelmatig top langsgaan?

Als het een AD teemo bot is, kan je best een support nemen met wat crowd control. (blitz of leona bv). Blitz is zeer handig als je de vijand over de shrooms pullt zodat hij amper weg kan.

@viper was vergeten dat je al dota ervaring had, dan zijn de basic tips natuurlijk minder nuttig. Ik zou persoonlijk voor een trinity force gaan op ezreal, maar heb hem niet genoeg gespeeld om er veel over te kunnen zeggen. Dat laat ik aan de beteren hier op GoT over

Verwijderd

Voor de mensen die de e-sports scene een beetje willen volgen: Vanaf ongeveer 15:00 vanmiddag begint het Dreamhack Winter LoL toernooi. Zitten wat interessante teams tussen zoals CLG.eu, Curse.eu en GIANTS gaming. Stream is te vinden via http://www.dreamhack.tv/.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2012 10:41 ]

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
PpN schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:39:
[...]

Sowieso beter dan geen communicatie, maar meer in de lijn van: Ik report niet iemand omdat die easy aan het eind zegt maar ik vind ook niet iemand friendly omdat die GL HF zegt. Maar misschien ben ik wel een emotielose asociale eikel :p
Waarschijnlijk wel ja ;)
Je hoeft iemand ook niet friendly te vinden. Het is een beleefdheidsvorm. Wat je hier mee doet moet je zelf weten. Echter de "easy gg" comments zijn geen vorm van beleefdheid maar beledigen. Niet iedereen heeft een dikke huid. Ik kan mij bijv ook irriteren als iemand na de game "honor please" gaat roepen. Zeker als het een l30 is. Als een klein kind dat snoepjes aan zijn mammie vraagt. Is het erg genoeg om te reporten? Lastig. Je kan het uiteraard ook negeren en het is niet gericht tegen anderen. Of het het gewenste gedrag is? Dat niet.
Uiteindelijk probeer ik me te houden aan de enige en echte regel die er bestaat. WWJD!!!!!!! })

[ Voor 4% gewijzigd door thewizard2006 op 22-11-2012 10:46 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat vinden jullie overigens van Miss F. in vergelijking tot Graves.

Ze hebben veel overeenkomsten.

Persoonlijk vind ik Miss F. wat fijner kwa abilities. De movement speed geeft je goede map vrijheid. Haar slow is stukken beter dan die van Graves, de aoe is volgens mij ook iets groter.
De ulti van Graves is weer one shot, dat betekent dat je daarna andere acties kan, Miss F. staat gewoon te schieten.

• SHEePYTaGGeRNeP
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 22:14
Viper® schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:09:
Gisteravond 3 potjes gedaan, allemaal verloren ;(

Geen ranked overigens, ben pas lvl12

Naast Ezreal nu ook Graves gekocht, maar als ik eerlijk ben vind ik hem minder fijn spelen dan Miss Fortune.
Volibear vond ik ook wel grappig, toen die nog f2p was.
Ranked kun je pas doen als je level 30 bent btw :P
@gr00v Yep :D Hij had ook een AMA gedaan op /r/leagueoflegends ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SHEePYTaGGeRNeP op 22-11-2012 10:52 ]

Verwijderd

Viper® schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:49:
Wat vinden jullie overigens van Miss F. in vergelijking tot Graves.

Ze hebben veel overeenkomsten.

Persoonlijk vind ik Miss F. wat fijner kwa abilities. De movement speed geeft je goede map vrijheid. Haar slow is stukken beter dan die van Graves, de aoe is volgens mij ook iets groter.
De ulti van Graves is weer one shot, dat betekent dat je daarna andere acties kan, Miss F. staat gewoon te schieten.
Zijn niet te vergelijken imo. Graves is een 'caster ad' terwijl MF het gemakkelijk kan hebben van haar AA.

De slow van Graves heeft ook een blind, hetgeen heel sterk is in teamfights.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:52:
[...]

Zijn niet te vergelijken imo. Graves is een 'caster ad' terwijl MF het gemakkelijk kan hebben van haar AA.

De slow van Graves heeft ook een blind, hetgeen heel sterk is in teamfights.
Ik denk dat vision debuff een beter woord is. Je kunt namelijk in een kleine radius nog zien en je kan mensen nog raken. De term Blind word in LoL toegepast op het niet kunnen raken van auto-attacks en enkel Heimerdinger en Teemo kunnen dit veroorzaken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2012 10:59 ]

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:57:
[...]

Ik denk dat vision debuff een beter woord is. Je kunt namelijk in een kleine radius nog zien en je kan mensen nog raken.
Het is ook een framerate debuff :P Als je in dat ding komt dropt je framerate gelijk naar de helft als je PC niet super is :P

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

MF is een van de beste lane ADC's in de game, maar in teamfights minder sterk (haar aoe slow scaled met AP, haar ult is een channel met een statisch bereik). Graves heeft een enorme nuke combo en meer beweeglijkheid. Met Buckshot en Collateral is zijn AoE ook behoorlijk sterk.

Het ligt eraan wat je team doet, als het teamfight oriented is kun je beter graves pakken, als je een lange lane verwacht is MF geweldig. Als je gefeed raakt maakt het voor een ADC toch niet uit, dan rape je alles wie je ook speelt.
Build heb ik alleen nog voor Ez opgezocht.
Ik begin meestal met de 450 blade (80hp 10dmg 3%ls)
daarna de manamu (oid) voor magic en standaard boots
als laatste lich bane/bloodthirster/hexblade
misschien niet ideaal maar goed, lvl12 hè'
Poe he, dat is verre van optimaal. Je kunt Ez zowel AD (physical damage) als AP (magic damage) spelen, maar een combinatie van beide is in zijn geval niet echt handig om te doen. Vanuit jouw build wil ik een paar tips geven als je hem AD wil spelen (gezien je eerdere posts ligt daar je voorkeur):

- Beginnen met doran's blade is alleen slim als je een sustain support hebt (zoals soraka of taric die zijn heal eerst levelt). Je krijgt wel life steal, maar die 3% is omgerekend ongeveer 5 per hit. Dat betekent dat, als je lage health hebt, je de minions veel moet raken om maximaal leven te krijgen. Hierdoor push je je lane naar de turret van de tegenstander en 'overextend' je, oftewel je komt in gevaarlijk gebied. De afstand tot jouw turret (veiligheid) wordt langer en dus ben je makkelijker bereikbaar voor ganks. Wards helpen hier wel tegen maar als je ver genoeg weg bent heb je nog geen tijd om terug te komen. Daarbij is Doran's Blade wel leuk in het begin maar al snel is het item overbodig. Beter is het om te beginnen met boots en 3 health pots. Boots maken je sneller, waardoor je mobieler bent en beter in en uit het strijdgewoel kunt bewegen. De pots geven je de mogelijkheid om sneller op kracht te komen nadat je damage hebt uitgewisseld met je tegenstander(s). Eén potje is 2 cs, dus ze kosten in verhouding geen drol en ze blijven vrij lang nuttig.

- Manamune is niet goed op Ez. Kijk eens naar Trinity Force. Het is een duur item, maar de componenten vallen mee en zijn op zichzelf goed. Phage geeft meer health, damage and een kans op slow (waardoor tegenstanders niet kunnen wegkomen). Ezreal's Q en E kunnen de Phage proc geven, waardoor je vrij veel kans hebt om het te proccen. Sheen geeft mana en meer damage op een auto attack als je een ability gebruikt, iets wat je met Ez veel doet. Zeal maakt je sneller, geeft je crit en zorgt dat je sneller aanvalt.

- Lich Bane is meer iets voor AP carry's. Het doet extra damage gebaseerd op AP en dat bouw je niet veel op Ezreal. Hierdoor gaat de grote kracht van het item verloren.

- Bloodthirster is goed, alleen met Lich Bane is het niet sterk. Trinity Force is een betere combinatie, aangezien die bonus damage gebaseerd op AD geeft. De life steal zorgt er ook voor meer sustain. Probeer hem te bouwen na Trinity Force, aangezien dit je auto attacks en je Q een goede boost heeft.

- Hexdrinker is niet goed. Hexdrinker is sterk op bruisers, die minder damage bouwen en meer tanky. Het geeft geen stats die andere items niet beter geven. Als je wat defensiefs wil, probeer naar Quicksilver Sash (magic resistance en een ability die alle CC van je af haalt op een 1,5 minuut cooldown) of een Guardian Angel (armor, magic resistance en een ability waarmee je weer tot leven komt met 750 health op de plek waar je dood gaat na een paar seconden).

Een typische build voor Ezreal ziet er als volgt uit

Boots + 3 pots
Vampiric Scepter
Phage --> Sheen --> Zeal --> Trinity Force
Bloodthirster
Last Whisper (om armor te kunnen counteren)
Guardian Angel/Quicksilver Sash
Infinity Edge (Voor je auto attacks)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2012 12:16 ]

• PpN

PpN

Klopt het dat sinds season 2 iedereen op 1200 Elo is gestart die onder de 1200 zat ? Ik heb namelijk een x aantal potjes op het begin verloren ( ik stond opgeven moment 3 - 6 ) nu heb ik best veel gewonnen (15 - 9 ) en zit ik qua rating nog onder de 1200.....je zou toch zeggen dat als je bij 0 - 0 op 1200 staat je dat bij bijv 9 - 9 ook staat. Of zie ik het verkeerd ?

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-11 23:30

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

PpN schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:53:
Klopt het dat sinds season 2 iedereen op 1200 Elo is gestart die onder de 1200 zat ? Ik heb namelijk een x aantal potjes op het begin verloren ( ik stond opgeven moment 3 - 6 ) nu heb ik best veel gewonnen (15 - 9 ) en zit ik qua rating nog onder de 1200.....je zou toch zeggen dat als je bij 0 - 0 op 1200 staat je dat bij bijv 9 - 9 ook staat. Of zie ik het verkeerd ?
Is dat niet ook afhankelijk van de ELO van je tegenstanders dan?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:33:
MF is een van de beste lane ADC's in de game, maar in teamfights minder sterk (haar aoe slow scaled met AP, haar ult is een channel met een statisch bereik). Graves heeft een enorme nuke combo en meer beweeglijkheid. Met Buckshot en Collateral is zijn AoE ook behoorlijk sterk.

Het ligt eraan wat je team doet, als het teamfight oriented is kun je beter graves pakken, als je een lange lane verwacht is MF geweldig. Als je gefeed raakt maakt het voor een ADC toch niet uit, dan rape je alles wie je ook speelt.
MF's ult doet wel bakken meer schade dan die van graves: maximum 520/760/1000 + 360% AD en 160% AP bij MF, en "maar" 250/350/450 + 140% AD voor het eerste target en 140/250/360 + 120% AD voor de cone erachter

bovendien zie je dat mensen actief uit MF ult lopen; terwijl ze dat doen kunnen kunnen ze zelf weinig/geen schade doen
zelfs als de channel niet 100% land doe je dus meer voor je team dan met graves

bovendien doet MF's ult dezelfde schade aan iedereen die erin staat, die van graves doet alleen full damage aan de 1ste

ik zou iig gelijk voor MF gaan zodra er een mundo, swain of ander lifesteal/HPregen character in hun team zit, grieveous wound is enorm handig daarvoor
de elo reset was een soft reset, wat inhoud dat iedereen z'n elo richting de 1200 is gepushed
een hard reset zou inhouden dat iedereen gelijk op de 1200 zit

wat ze nu hebben gedaan is je huidige elo genomen (vorig seizoen dus) daar 1200 bij opgeteld en dan door 2 gedeeld
stel dat je season 2 elo 1500 was, dan is dat eerst 2700 geworden en daarna 1350
met 700 elo kom je uit op de 950

iedereen zit dus wat dichter bij de 1200

en nee, als je precies 50% win/lose hebt sta je niet weer op de 1200
elk potje word er gekeken welk team er word verwacht te winnen op basis van het elo
stel dat je ranked gaat met 1200 elo, dan gaat matchmaking op zoek naar 9 anderen met 1200 elo
het is vrij lastig om 10 man met exact hetzelfde elo te vinden, dus word je waarschijnlijk gematched met mensen tussen de 1190 en 1210 elo

vervolgens pakken ze het totale elo van de 2 teams, kijken wie er hoger staat en op basis daarvan wordt er elo afgetrokken/toegekend

dus als je met een team dat op de 5900 elo uitkomt (5 mensen me 1180 elo) tegen een team met 6000 elo (5 mensen met 1200 elo) dan gaat jouw team mínder elo verliezen als je verliest, en méér elo erbij krijgen als je wint (en omgekeerd voor je tegenstander)

het scheelt maar een paar punten meestal, maar het kan oplopen door bijvoorbeeld duoQueërs in een team
Je staat dan ONGEVEER op 1200 bij 9-9 omdat het ook afhankelijk is van de elo's van tegenstanders, duo'ers etc. , maar bij benadering sta je dan weer rond de 1200. Echter, je rating van season 2 is ook van belang. Als je daar 800 rating was begin je op (800 + 1200) / 2 = 1000 elo en heb je dus een stuk meer wins nodig om boven de 1200 te gaan komen.

• PpN

PpN

OK bedankt voor de uiteg :) Kennen jullie een officieel document waar in dit proces beschreven staat ?

• thewizard2006
Zijn alle auto attacks AD? Dus ook bijv lux of soraka of janna. Ik zit nu in de fase dat ik bewust probeer om een bepaald soort armor te kopen (magic resist of armor) afhankelijk van wie ik lane. Bij een death kijk ik ook in de log waarvan ik de meeste dmg heb ontvangen.

Wat ik begreep is eigenlijk dat AD melee dmg is en AP meer ranged. Maar dit is dus niet het geval? Maar het kan wel zijn dan een ability afhankelijk is van AD ipv AP?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:15

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Autoattacks zijn altijd Physical Damage, die door armor reduced wordt.

[specs]

Verwijderd

godofal schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:09:

MF's ult doet wel bakken meer schade dan die van graves: maximum 520/760/1000 + 360% AD en 160% AP bij MF, en "maar" 250/350/450 + 140% AD voor het eerste target en 140/250/360 + 120% AD voor de cone erachter

bovendien zie je dat mensen actief uit MF ult lopen; terwijl ze dat doen kunnen kunnen ze zelf weinig/geen schade doen
zelfs als de channel niet 100% land doe je dus meer voor je team dan met graves

bovendien doet MF's ult dezelfde schade aan iedereen die erin staat, die van graves doet alleen full damage aan de 1ste

ik zou iig gelijk voor MF gaan zodra er een mundo, swain of ander lifesteal/HPregen character in hun team zit, grieveous wound is enorm handig daarvoor
Dan moeten ze in de complete ult staan om de volledige damage te krijgen, moet je hem dus perfect kunnen mikken zodat de escape routes te gevaarlijk zijn om naartoe te rennen. Daarnaast doe je tijdens die ult geen andere damage, waar een Graves zijn ult kan droppen, Quick Draw en enorme AA damage doet.
Als laatste ben je als ult'ende MF een statisch target voor je tegenstander en er zijn veel champions die gebruik maken van een squishy statische target (Olaf met Ragnarok, Nocturne met Paranoia, Rengar met Thrill of the Hunt, Shen met taunt, Cho met Feast).

Het is een erg situationele ult die goed gebruikt massaal damage doet, maar je ook zo open laat voor counterattacks bij de kleinste fout of gebrek aan cover van je teamgenoten. Graves zijn ult is minder pure damage, maar een stuk makkelijker in gebruik en je kunt erbij bewegen, wat ik enorm prettig vind aangezien je als AD carry vaak enorm squishy bent.

Het laatste stuk van je quote is trouwens een belangrijke reden om MF (of Tristana) te spelen, Grievous Wounds is enorm sterk tegen bepaalde champs.
Zijn alle auto attacks AD? Dus ook bijv lux of soraka of janna. Ik zit nu in de fase dat ik bewust probeer om een bepaald soort armor te kopen (magic resist of armor) afhankelijk van wie ik lane. Bij een death kijk ik ook in de log waarvan ik de meeste dmg heb ontvangen.

Wat ik begreep is eigenlijk dat AD melee dmg is en AP meer ranged. Maar dit is dus niet het geval? Maar het kan wel zijn dan een ability afhankelijk is van AD ipv AP?
Auto attacks zijn altijd AD. AD damage is physical damage en wordt gedaan door auto attacks en skills die scalen met AD (veel AD carries zoals Graves, Vayne, Caitlyn, Draven zijn hierop gebaseerd).
AP damage is te vergelijken met magic damage en wordt vooral gebruikt voor characters die spells gebruiken (Annie, Cassiopeia, Zilean, Morgana zijn hierop gebaseerd).

Een ability kan scalen met zowel AD of AP, maar ook door beiden. Ook kan het zijn dat een champion voor de ene skill AD scaling gebruikt, terwijl hij voor de andere AP scaling gebruikt. Het is het makkelijkst te zien door de kleur van de bonus damage als je over de skill hovert: Als hij scaled op AD is het een bruin/oranje achtige kleur, scaled hij op AP is het een groene kleur. Als hij beiden gebruikt, worden ze apart aangegeven.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2012 12:39 ]

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
LowLandLions is aangekomen bij Dreamhack en LLL Sneaky zal de BYOC Competitie dan ook streamen: http://twitch.tv/lllsneaky

Begint om 17:00, helaas ben ik zelf dan net weg van m'n werk xD

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• godofal
  • Niet online

godofal

Fanatic_FS schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:27:
Autoattacks zijn altijd Physical Damage, die door armor reduced wordt.
op champions wel, altijd armor kopen tegen AD carries dus

op structures (towers, inhibs en nexus) word er soms AP meegerekend in je AA's
AA's op een turret is je base AD + óf je bonus AD, óf 40% van je AP (wordt bepaald door te kijken welke hoger is)
is zo gemaakt zodat AP carries toch nog wat schade doen tegen turrets, anders zouden die eeuwig tegen een turret moeten beuken om 'm neer te krijgen

Verwijderd

Jeffroiscool schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:30:
LowLandLions is aangekomen bij Dreamhack en LLL Sneaky zal de BYOC Competitie dan ook streamen: http://twitch.tv/lllsneaky

Begint om 17:00, helaas ben ik zelf dan net weg van m'n werk xD
1st world problems :p

Kijk alvast uit naar volgende week (IPL5)

GroupA :
- Team Dynamic
- Team Alternate
- Team WE
- Azubu Blaze
GroupB :
- Team Fear
- CLG EU
- CLG Prime
- IceLanD
GroupC :
- Meat Playground
- Curse gaming EU
- Singapore Sentinels
- Team SoloMid
GroupD :
- Curse gaming
- Moscow 5
- Taipei Assassins
- Blackbean

M5 & TA in dezelfde group, zware dobber voor curse & blackbean :)

Ben trouwens nog steeds voorstander van een aparte topic voor tournaments en alles e-sport related aan LoL.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2012 12:54 ]

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:53:
Ben trouwens nog steeds voorstander van een aparte topic voor tournaments en alles e-sport related aan LoL.
Ik zou zeggen : start er eentje! Maak een link naar de esportscalendar.com (of iets dergelijks), de season 3 pagina van Riot, Leaguepedia en nog wat andere handige linkjes in de OP en gaan met die banaan. Ik doe wel mee hoor, ik volg best veel toernooitjes.

• SHEePYTaGGeRNeP
We weten zoiezo dat Curse NA het niet gaat halen, blackbean zal dat ook wel niet doen.
Mijn voorspellings:
GroupA: Blaze, Alternate, WE, Dynamic
GroupB: CLG.EU, CLG Prime, IcelanD, FEAR
GroupC: Crs.EU, TSM, Singapore, Meat
GroupD: TPA, M5, Blackbean, Crs.NA
IPL5 Link: http://leaguepedia.com/in...ague_Season_5#Group_Stage
Dreamhack Link: http://www.reddit.com/r/l...ck_winter_2012_kicks_off/
Giants is ook goed dacht ik, die hadden bijna een game van M5 gepakt ;)

[ Voor 35% gewijzigd door SHEePYTaGGeRNeP op 22-11-2012 13:13 ]

Verwijderd

Vicarious schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:08:
[...]

Ik zou zeggen : start er eentje! Maak een link naar de esportscalendar.com (of iets dergelijks), de season 3 pagina van Riot, Leaguepedia en nog wat andere handige linkjes in de OP en gaan met die banaan. Ik doe wel mee hoor, ik volg best veel toernooitjes.
Good, zal er dit weekend eens voor kijken :) Topic start zal wel vrij basis zijn op vlak van prentjes en layout.
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:13:
[...]

Good, zal er dit weekend eens voor kijken :) Topic start zal wel vrij basis zijn op vlak van prentjes en layout.
Misschien mag je de TS van Saphua gebruiken en kun je deze aanpassen?

Verwijderd

Wil best helpen met de post mocht dat nodig zijn. Dit weekend heb ik geen tijd helaas, maar de gehele volgende week wil ik er best naar kijken en, mocht je hulp nodig hebben, iets doen. Volg zelf de LoL e-sports scene vrij intensief en zou het zeker leuk vinden om over te kunnen praten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:25:
zucht seasonreset
annoying like hell
mooi naar beneden getuimeld in elo
van 1270 naar 1000 en nu terug 1100-ish
W: 8 L: 13

trolls leavers en mongolen, the way to elo hell and back again
W: 21 L: 21
terug op 1200 yeay
en nu op naar de 1300

• SHEePYTaGGeRNeP
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:46:
[...]

W: 21 L: 21
terug op 1200 yeay
en nu op naar de 1300
21 games in 48 uur :o

Verwijderd

en een paar normals en arams tussendoor :)
ja ziek thuis zitten e ;)

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-11 23:30

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:08:
en een paar normals en arams tussendoor :)
ja ziek thuis zitten e ;)
Als ik echt ziek ben heb ik meestal echt geen zin om te gamen..

Ieder zijn ding natuurlijk.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 07:55
wil iemand duo queu met mij doen vanavond ?
ik sta 3-3 en ben op 948 elo.
Wil wel naar de 1200 of hoger.
Op deze elo zijn redelijk veel mensen die ragen en leaven.
Zou daar wel vanaf willen komen

• Viper®
  • Niet online
Ik ben ook wel in voor een potje

kan alleen geen ranked stuff doen :(

• SHEePYTaGGeRNeP
snoos schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:27:
wil iemand duo queu met mij doen vanavond ?
ik sta 3-3 en ben op 948 elo.
Wil wel naar de 1200 of hoger.
Op deze elo zijn redelijk veel mensen die ragen en leaven.
Zou daar wel vanaf willen komen
Ik denk niet dat je zo 1, 2 drie op de 2500 elo zal komen :)
overal ragen mensen behalve helemaal aan de top.

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 07:55
SHEePYTaGGeRNeP schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:50:
[...]

Ik denk niet dat je zo 1, 2 drie op de 2500 elo zal komen :)
overal ragen mensen behalve helemaal aan de top.
Ik hoef ook niet naar de 2500.
Maar ik merkte dat rond je 1200 minder erge mensen zitten dan rond de lagere elo's.
Ik zat eerst rond 7xx en daar was het helemaal erg.
Als 1 op de 3 of 4 games een rage / leaver bij zit kan ik hier nog mee leven.
Als 1 op de 3 of 4 een normale game is wordt het een stuk minder

Verwijderd

Je krijgt wel life steal, maar die 3% is omgerekend ongeveer 5 per hit.
Meer tussen de 2-2,8 per hit de eerste 4-5 levels. Je begint met 70ish AD met Dorans?

Verwijderd

Hallo dames en heren, heb net een tweakers account aangemaakt, ik bezoek tweakers als een lange tijd maar hopelijk kunnen jullie mij met iets helpen. Ik ben namelijk op zoek naar een PBE account. De sign ups hiervoor zijn namelijk gestopt, maar ik hoop dat een van jullie een niet gebruikt account over heeft.

Alvast bedankt!

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:36:
Hallo dames en heren, heb net een tweakers account aangemaakt, ik bezoek tweakers als een lange tijd maar hopelijk kunnen jullie mij met iets helpen. Ik ben namelijk op zoek naar een PBE account. De sign ups hiervoor zijn namelijk gestopt, maar ik hoop dat een van jullie een niet gebruikt account over heeft.

Alvast bedankt!
volgens mij zijn sign-ups voor PBE open op de eerste dagen v/d maand, wacht daar anders op

• Viper®
  • Niet online

[...]

Poe he, dat is verre van optimaal. Je kunt Ez zowel AD (physical damage) als AP (magic damage) spelen, maar een combinatie van beide is in zijn geval niet echt handig om te doen. Vanuit jouw build wil ik een paar tips geven als je hem AD wil spelen (gezien je eerdere posts ligt daar je voorkeur):

- Beginnen met doran's blade is alleen slim als je een sustain support hebt (zoals soraka of taric die zijn heal eerst levelt). Je krijgt wel life steal, maar die 3% is omgerekend ongeveer 5 per hit. Dat betekent dat, als je lage health hebt, je de minions veel moet raken om maximaal leven te krijgen. Hierdoor push je je lane naar de turret van de tegenstander en 'overextend' je, oftewel je komt in gevaarlijk gebied. De afstand tot jouw turret (veiligheid) wordt langer en dus ben je makkelijker bereikbaar voor ganks. Wards helpen hier wel tegen maar als je ver genoeg weg bent heb je nog geen tijd om terug te komen. Daarbij is Doran's Blade wel leuk in het begin maar al snel is het item overbodig. Beter is het om te beginnen met boots en 3 health pots. Boots maken je sneller, waardoor je mobieler bent en beter in en uit het strijdgewoel kunt bewegen. De pots geven je de mogelijkheid om sneller op kracht te komen nadat je damage hebt uitgewisseld met je tegenstander(s). Eén potje is 2 cs, dus ze kosten in verhouding geen drol en ze blijven vrij lang nuttig.

- Manamune is niet goed op Ez. Kijk eens naar Trinity Force. Het is een duur item, maar de componenten vallen mee en zijn op zichzelf goed. Phage geeft meer health, damage and een kans op slow (waardoor tegenstanders niet kunnen wegkomen). Ezreal's Q en E kunnen de Phage proc geven, waardoor je vrij veel kans hebt om het te proccen. Sheen geeft mana en meer damage op een auto attack als je een ability gebruikt, iets wat je met Ez veel doet. Zeal maakt je sneller, geeft je crit en zorgt dat je sneller aanvalt.

- Lich Bane is meer iets voor AP carry's. Het doet extra damage gebaseerd op AP en dat bouw je niet veel op Ezreal. Hierdoor gaat de grote kracht van het item verloren.

- Bloodthirster is goed, alleen met Lich Bane is het niet sterk. Trinity Force is een betere combinatie, aangezien die bonus damage gebaseerd op AD geeft. De life steal zorgt er ook voor meer sustain. Probeer hem te bouwen na Trinity Force, aangezien dit je auto attacks en je Q een goede boost heeft.

- Hexdrinker is niet goed. Hexdrinker is sterk op bruisers, die minder damage bouwen en meer tanky. Het geeft geen stats die andere items niet beter geven. Als je wat defensiefs wil, probeer naar Quicksilver Sash (magic resistance en een ability die alle CC van je af haalt op een 1,5 minuut cooldown) of een Guardian Angel (armor, magic resistance en een ability waarmee je weer tot leven komt met 750 health op de plek waar je dood gaat na een paar seconden).

Een typische build voor Ezreal ziet er als volgt uit

Boots + 3 pots
Vampiric Scepter
Phage --> Sheen --> Zeal --> Trinity Force
Bloodthirster
Last Whisper (om armor te kunnen counteren)
Guardian Angel/Quicksilver Sash
Infinity Edge (Voor je auto attacks)
Thanks, goeie tips

Ik heb inderdaad de build tips van leagueoflegends.wikia.com opgevolgd, maar een combinatie gemaakt van AD/AP gemaakt denk ik.

zal dit eens proberen.

Verwijderd

Klopt, dus nog een weekje geduld hebben.
Link: http://pbe.account.leagueoflegends.com/

Verwijderd

Het zou fijn zijn als iemand nog een PBE over heeft die toch niet gebruikt wordt, ik zou het iig waarderen :).

Maar anders moet ik inderdaad op 1,2,3 december registreren, maar die week heb ik geen internet toegang ivm een reis voor school, waardoor ik 5 weken zou moeten wachten.

Verwijderd

Laat je toch iemand anders het account voor je aanmaken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:44:
Laat je toch iemand anders het account voor je aanmaken.
Dat is ook een mogelijkheid ja. Als iemand er een over heeft zou dat mooi zijn, ik hou er verder over op.

Die Nami is trouwens wel grappig. Ult doet me denken aan Sona ult.

Verwijderd

SHEePYTaGGeRNeP schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:10:
We weten zoiezo dat Curse NA het niet gaat halen, blackbean zal dat ook wel niet doen.
Mijn voorspellings:
GroupA: Blaze, Alternate, WE, Dynamic
GroupB: CLG.EU, CLG Prime, IcelanD, FEAR
GroupC: Crs.EU, TSM, Singapore, Meat
GroupD: TPA, M5, Blackbean, Crs.NA
IPL5 Link: http://leaguepedia.com/in...ague_Season_5#Group_Stage
Dreamhack Link: http://www.reddit.com/r/l...ck_winter_2012_kicks_off/
Giants is ook goed dacht ik, die hadden bijna een game van M5 gepakt ;)
Mijn voorspellingen:

Groep A: #1 World Elite, #2 Azubu Blaze
=> World Elite heeft bij mijn weten sinds S2 Champs, nog geen enkel offline/online toernooi of zelfs scrim verloren en een heleboel aziatische en vooral Koreaanse teams verslagen inclusief Invictus Gaming, Incredible Miracle, CJ Entus, KT Rolster A, Najin Shield, Xenics Storm, LGD.
Ik durf zeggen dat WE 1 vd eindfinalisten zal zijn.

Groep B: #1 CLG.eu, #2 CLG.na
=> Kinda nobrainer

Groep C: #1 Curse.EU #2 Singapore Sentinels
=> TSM zal hier weeral gezichtsverlies lijden tegen teams waar ze het niet van verwachten. Curse.EU heeft recent M5 en Eclypsia verslagen in het meest recente offline event en hun niveau lijkt serieus gestegen te zijn. Ook de Singapore Sentinels zijn een pak beter geworden sinds ze in NA (september ofzo) hebben gespeeld, ze hebben onlangs ook 1 game van TPA kunnen winnen in de GPL finals. Verwacht hier maar rare picks a la Karma mid, waar TSM niet op voorbereid zal zijn.

Groep D: #1 TPA #2 M5
=> Ook deze groep is een nobrainer, met 2 grootmachten in dezelfde groep zitten is gewoon gg voor Cursa.Na. No chance whatsoever.

Ik verwacht dat uiteindelijk TPA of WE zal winnen, maar ik support toch voor M5. Mijn favoriet team sinds de Kiev Qualifiers. Ze zitten enkel in een "downperiode" na recente verliezen op S2 Championships + Tales of the lane, maar ik hoop dat ze weer kunnen verassen. Als er 1 team is, die terug kan komen na een slechte periode, zijn zij het wel.

Ik vind het vreemd dat ze van China maar 1 team toelieten, ook Korea maar 1 team wanneer de top6-8 daar, beter is dan eender wie in NA 8)7. Beter hadden ze de qualifiers afgeschaft en teams geinvite op basis van recente prestaties. Deze teams zou ik weggelaten hebben: Team Dynamic, Meat Playground, Team Fear, Alternate, Iceland, Black Bean. Veel betere keuzes zouden geweest zijn: Invictus Gaming, Najin Sword, Najin Shield, Azubu Frost, Eclypsia, KT Rolster of Fnatic. Dan zou je pas echt een geweldig toernooi hebben imo.

Verwijderd

Lol? Een paar Aziatische teams is leuk. Maar als ze de teams toelaten die jij noemt haalt waarschijnlijk maar 1 europees/amerikaans team het uit de groupstage. Heb je daarna alleen nog maar nietszeggende matches van gasten die verder wel heel goed zijn.

Wat weet jij trouwens van team Blackbean? Misschien zijn ze wel heel goed.
Verder zou ik Curse NA ook niet toelaten dan die bakken er ook niks van. Maar ik ben blij dat ze erbij zitten lekker kijken hoe Saint met zijn grote bek het doet. En hun nieuwe sub. En kijken of Voyboy nu wel weer lanes wint. Datsoort binding heb je helemaal niet met die Aziatische teams waar alleen Maknoon een beetje engels lijkt te spreken.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2012 16:03 ]

• Airavab
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-11 14:54
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:55:
[...]

Ik vind het vreemd dat ze van China maar 1 team toelieten, ook Korea maar 1 team wanneer de top6-8 daar, beter is dan eender wie in NA 8)7. Beter hadden ze de qualifiers afgeschaft en teams geinvite op basis van recente prestaties. Deze teams zou ik weggelaten hebben: Team Dynamic, Meat Playground, Team Fear, Alternate, Iceland, Black Bean. Veel betere keuzes zouden geweest zijn: Invictus Gaming, Najin Sword, Najin Shield, Azubu Frost, Eclypsia, KT Rolster of Fnatic. Dan zou je pas echt een geweldig toernooi hebben imo.
Inderdaad daar snap ik ook totaal niks van! Blackbean, Iceland en Fear zullen er waarschijnlijk allemaal kansloos naar huis gaan. Waarom Azubu Frost er niet bij zit snap ik al helemaal niet. Dit team zorgt toch meestal wel voor het nodige spektakel en heeft tenminste nog wat ''Out of the box'' plays. Shen split push wordt namelijk ook een beetje saai om uren achter elkaar te zien gebeuren :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:00:
Lol? Een paar Aziatische teams is leuk. Maar als ze de teams toelaten die jij noemt haalt waarschijnlijk maar 1 europees/amerikaans team het uit de groupstage. Heb je daarna alleen nog maar nietszeggende matches van gasten die verder wel heel goed zijn.

Verder zou ik Curse NA ook niet toelaten dan die bakken er ook niks van. Maar ik ben blij dat ze erbij zitten lekker kijken hoe Saint met zijn grote bek het doet. En hun nieuwe sub. En kijken of Voyboy nu wel weer lanes wint. Datsoort binding heb je helemaal niet met die Aziatische teams waar alleen Maknoon een beetje engels lijkt te spreken.
Sinds wanneer draait competitie in esports of sports om sympathie met het team of speler. Ik vind Ocelote een leuke streamer en SK een leuk team, maar zij zijn totaal niet op niveau vd top16 in de wereld momenteel dus verdienen het imo dan ook niet.

Wat maakt het nou uit of ze Engels of niet kunnen, je kijkt toch om een leuk en interessant potje LoL te kijken? Je leert die teams toch kennen? Najin Sword en Azubu Frost heb ik pas leren kennen dmv de interviews (met Engelse vertaling) op de NA/EU tournaments. Als ik me niet vergis, spreekt Invictus Gaming trouwens perfect Engels.

1 europees/amerikaans team de groepfase is beetje overdreven. CLG.EU/M5 halen sowieso de groepsfase. Curse.EU normaal ook. Van NA, tja daar waarschijnlijk maar 1 of 2 ja, de rest is redelijk crappy tov de rest vd wereld.

Blackbean heeft trouwens al gespeeld tegen TPA, Singapore Sentinels en Saigon Jokers en ze verloren tegen die 3 teams, dus zo goed zullen ze wel niet zijn in vgl met andere toppers.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2012 16:28 ]

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:00:

Die binding komt vanzelf op het moment dat je ze vaker ziet spelen. Maar Saint wil ik idd wel op zn bek zien gaan :+

• godofal
  • Niet online

godofal

let op: trinity geeft geen extra kracht over je bonus AD, alleen je base AD
alle AD items die je koopt hebben géén invloed op sheen/trinity proc, alleen de base AD die je character krijgt van zichzelf, dus runes en masteries tellen ook niet
alléén de base damage die je krijgt op lvl1 (rond de 50 AD) en de AD die je krijgt per level worden meegerekend in de sheen proc

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
Sneaky mag TOCH de Dreamhack BYOC gaan streamen, kijk zijn stream op: http://www.twitch.tv/lllsneaky

Ik ga daalijk lekker in de bus kijken muahahaha :D

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:19:
[...]

Wat maakt het nou uit of ze Engels of niet kunnen, je kijkt toch om een leuk en interessant potje LoL te kijken? Je leert die teams toch kennen? Najin Sword en Azubu Frost heb ik pas leren kennen dmv de interviews (met Engelse vertaling) op de NA/EU tournaments. Als ik me niet vergis, spreekt Invictus Gaming trouwens perfect Engels.
Ik kijk die games voor de lol. De game hoeft niet per se de allerbeste spelers hebben om interessant te zijn.
Ik vond bijvoorbeeld de finales van de world finals echt niet zo interessant. Ja de matches waren ok maar als je 0 binding hebt met beide teams scheelt dat toch een hoop.

Dan zie ik veel liever zo'n finale als bijvoorbeeld bij de OGN summer met Clg.eu en Frost.
Dus voor mij is het in ieder geval veel interessanter om van elke regio evenveel teams te nemen.
Ik kijk ook vaak Europese en Amerikaanse tourneys maar bijna nooit die Aziatische als ze uitgezonden worden.
Zon Tales of the Lane is toch veel leuker om te kijken dan OGN winter als er bijna geen teams die je tof vind meedoen?

Die binding zal lastig komen omdat ze niet op dezelfde sites streamen als de EU en NA.
Als jij vaak Scarras stream kijkt zie je hem toch liever spelen tegen Toyz dan een of andere Aziaat waar je nog nooit van gehoord hebt. Die de volgende keer weer is vervangen door een andere nog betere.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2012 17:40 ]

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:55:
[...]
Mijn voorspellingen:

Groep B: #1 CLG.eu, #2 CLG.na
=> Kinda nobrainer

Ik vind het vreemd dat ze van China maar 1 team toelieten, ook Korea maar 1 team wanneer de top6-8 daar, beter is dan eender wie in NA 8)7
2 opmerkingen... ik denk toch echt dat Iceland echt sterker is dan CLG.na, wellicht ook beter dan CLG.eu(zo goed presteren ze de laatste tijd niet)
En selectie is bij zoiets beweeglijks als een esport altijd een issue, gelukkig komen er nog genoeg tournooien en hebben CLG.eu en M5 zich niet eens geplaatst voor IEM Cologne. Reden is deels ook puur toeschouwers, local hero's zijn belangrijk voor commercie.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Verwijderd

Vind CLG.na toch niet slecht spelen hoor.
Chauster's lee doet niet veel onder voor die van Diamondprox imo. Hun botlane is sowieso vrij sterk al maakt loco nog wel foutjes. Hotshot top gaat vaak ook goed. Bigfat vind ik altijd onopvallend.
En hun split-push / teamfight comps zijn vaak erg goed.

Iceland kan ik werkelijk helemaal niets over vinden behalve dat ze een ander team dat ik niet ken (MKS) uit hebben geschakeld in de kwalificatie.

En Fear's botlane is gewoon niet goed genoeg voor tournaments dus die zie ik ook niet winnen.
Xsmithie en Mancloud zijn wel beast. Zou het wel leuk vinden als ze doorgaan ze hebben vaak wel toffe comps.

Dus ik ben het er wel mee eens dat de CLG's waarschijnlijk doorgaan.

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11 17:43
Triest, heb ik is een avondje vrij en ligt riot plat. Vorige keer had ik een ochtend vrij en toen lag het ook plat, toevallig maar wel jammer

• Viper®
  • Niet online
Zo, ff een potje

1h en 6 min

wtf ;( :F

Hebben ze server ruimte gereserveerd voor het Dreamhack tournooi ?

[ Voor 42% gewijzigd door Viper® op 22-11-2012 18:56 ]

• thewizard2006
pffff Wil je ff snel een potje spelen voordat je weg moet sta je een uur in de wachtrij.

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:17
Yuck, ik sta ook een half uur in de rij. Net als ik een tussendoor dominion potje wil spelen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:31:
Chauster's lee doet niet veel onder voor die van Diamondprox imo. Hun botlane is sowieso vrij sterk al maakt loco nog wel foutjes. Hotshot top gaat vaak ook goed. Bigfat vind ik altijd onopvallend.

Iceland kan ik werkelijk helemaal niets over vinden behalve dat ze een ander team dat ik niet ken (MKS) uit hebben geschakeld in de kwalificatie.

En Fear's botlane is gewoon niet goed genoeg voor tournaments dus die zie ik ook niet winnen.
Xsmithie en Mancloud zijn wel beast. Zou het wel leuk vinden als ze doorgaan ze hebben vaak wel toffe comps.

Iceland was in staat om vorige week een game van Taipei assassins te pakken op een manier die vrij indrukwekkend was. Dat zie ik CLG.na niet zomaar doen, al laat ik me graag verrassen. Maar Iceland wordt een van de verrassingen is mijn gok.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 21:48

Dreanor

Joene

Waarom hebben we een GoT channel in League of Legends. Niemand, maar echt niemand zegt daar ooit iets. Elke keer de laatste weken als ik wat vraag, mededeel of zeg is het gewoon niks nakkes nada in die channel.

Dus dan maar hier vragen, waarom zitten we soms met 50 man in die channel eigenlijk?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Viper®
  • Niet online
Is er een GoT channel dan :P
Dreanor schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:43:

Dus dan maar hier vragen, waarom zitten we soms met 50 man in die channel eigenlijk?
Omdat ik hem lang geleden, toen ik hem samen met een aantal anderen begon, wel veel gebruikte en op autojoin heb staan. Het WAS een heel actief kanaal waarvandaan regelmatig games werden georganiseerd en vragen werden beantwoord. Laatste tijd is dat een stuk minder, vermoedelijk ook omdat de groep groter en minder 'hecht' is geworden. Moet zeggen dat ik nog maar weinig met mensen van hier speel, het is voornamelijk soloqueue. En dat doen de meesten hier volgens mij. Eigenlijk wel zonde, want met enigszins bekenden spelen is toch leuker.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:36
*Wijst naar startpost van het topic*
Dreanor schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:43:
Waarom hebben we een GoT channel in League of Legends. Niemand, maar echt niemand zegt daar ooit iets. Elke keer de laatste weken als ik wat vraag, mededeel of zeg is het gewoon niks nakkes nada in die channel.

Eerlijk gezegd al een aantal matches gespeeld met mensen uit het GoT kanaal ingame.

[ Voor 58% gewijzigd door Suicyder op 23-11-2012 03:14 ]

Verwijderd

Wow.

Tenzij ik de laatste maand iets gemist heb, moet ik hier toch op ingaan. Chauster met diamond vergelijken vind ik wel vrij kort door de bocht. Chauster is een hele goede speler, 3 miljoen keer beter dan dat ik ooit ga worden, maar om diamonds micro & agressiviteit met lee te evenaren moet hij zijn game toch nog een paar levels bijwerken vind ik. Botlane is inderdaad wel vrij sterk met doublelift en loco. Vooral doublelift is echt goed in dit team imo .Hotshot top is heel sterk geweest, nu wordt hij gemakkelijk geownt door de meeste andere toplaners. DE rode draad doorheen de clg.na games is dat na 25-30 minuten het enemy team mid zit te pushen en clg.na onder hun toren verdedigt terwijl hotshot de top/bot lane aan het farmen is en vervolgens gecaught wordt en het enemy team vrij kan finishen :p
Bigfat is een alles of niets principe. Hij kan plays maken die iedereen met verstomming slaan maar zijn inconsistentie is echt wel een probleem, even vaak is hij inderdaad niet zo goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 17:39:
[...]

Ik kijk die games voor de lol. De game hoeft niet per se de allerbeste spelers hebben om interessant te zijn.
Ik vond bijvoorbeeld de finales van de world finals echt niet zo interessant. Ja de matches waren ok maar als je 0 binding hebt met beide teams scheelt dat toch een hoop.

Dan zie ik veel liever zo'n finale als bijvoorbeeld bij de OGN summer met Clg.eu en Frost.
Dus voor mij is het in ieder geval veel interessanter om van elke regio evenveel teams te nemen.
Ik kijk ook vaak Europese en Amerikaanse tourneys maar bijna nooit die Aziatische als ze uitgezonden worden.
Zon Tales of the Lane is toch veel leuker om te kijken dan OGN winter als er bijna geen teams die je tof vind meedoen?

Die binding zal lastig komen omdat ze niet op dezelfde sites streamen als de EU en NA.
Als jij vaak Scarras stream kijkt zie je hem toch liever spelen tegen Toyz dan een of andere Aziaat waar je nog nooit van gehoord hebt. Die de volgende keer weer is vervangen door een andere nog betere.
0 binding met beide teams van s2 finals en iets later schrijf je dan wel positief over de OGN finales? Azubu Frost speelde in beide...

De reden waarom de meesten en misschien inclusief jij niet naar aziatische streams kijken, is omdat ze meestal 6-8 uur voor onze tijd zijn, maw als de meeste mensen op werk of school zitten om een uur of 11u in de voormiddag. Daarbij worden bijna alle aziatische tournaments sinds het einde van S2, ook voorzien van Engelse streams dus dat is niet langer een excuus.

Verder vind ik je argumenten maar niks. Hoe ga je binding krijgen met teams als je nooit ziet spelen? Alsof jij vanaf dag 1, superfan was van CLG.eu. Tegenwoordig hoor je veel MAKNOON dit, MAKNOON dat. Waarom? Omdat spelers met hem beginnen te binden dmv het feit dat zijn team meedoet in Europese tourneys. Een half jaar geleden hadden de meesten waarschijnlijk nog nooit van die speler gehoord.

En nee, ik zie niet liever Scarra spelen tegen Toyz dan Toyz vs een andere aziaat. Scarra is totaal niet op hetzelfde niveau. Froggen en Alex Ich daarentegen zie ik veel liever spelen tegen Toyz omdat ik weet dat kans maken of kunnen verbazen. Of Misaya(WE)/Rapidstar(Azubu Frost) tegen Toyz.

Daarbij, vond ik in s2 championships, de IG vs Azubu Frost game, de spannendste/leukste die ik ooit heb gezien in zo'n LANS. Veel leuker/interessanter dan een random shitty NA team tegen Azubu Frost omdat je weet dat 2 aziatische teams veel aggressiever en gecoordineerd te werken gaan. Ook de reden waarom ik een fan ben van M5, omdat zij het voorbije jaar, gekend waren voor aggressieve plays wanneer de rest nog afk farmville aan het spelen was.

CLG.na is niet slecht bezig en ik zie ze nog verrassend uit de hoek komen op IPL5. Eigenlijk het enige NA team dat ik graag zie spelen (TSM vind ik skumbags).

Maar Chauster kan je echt niet vergelijken met Diamondprox. Dat is een belediging. Diamondprox zijn mapawareness is waarschijnlijk 1 vd beste in de wereld.

• Nidhiki
  • Laatst online: 17-02-2024
Nieuwe sales zijn er weer, Rengar on sale :o heeeel verleidelijk, maar twijfel of ik toch niet beter kan wachten op nog leukere sales, en Nautilus wil ik ook nog steeds wel hebben stiekem.
Wat is een betere jungler denken jullie? Nautilus of Rengar? Ben namelijk steeds vaker aan het junglen en bevalt me wel =)

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

NAutilus is momenteel vooral early best zwak en is dus lastig, maar is wel king of CC en wordt lategame super tanky. Rengar is meer een assassin type als jungler en heeft een sterkere early game en meer damage. Hangt dus een beetje van je speelstijl als jungler af. Ben je meer van de carry of assassin type junglers of meer van de tanky/support junglers?

• SHEePYTaGGeRNeP
Nidhiki schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:35:
Nieuwe sales zijn er weer, Rengar on sale :o heeeel verleidelijk, maar twijfel of ik toch niet beter kan wachten op nog leukere sales, en Nautilus wil ik ook nog steeds wel hebben stiekem.
Wat is een betere jungler denken jullie? Nautilus of Rengar? Ben namelijk steeds vaker aan het junglen en bevalt me wel =)
Ben ik het mee eens ja, Rengar is verleidelijk :o, maar ik wil weten wat er volgende week op de sale komt, kijken of ik dan Rengar wil kopen of een van die andere 3 :-(

Nautilus is heel sterk in de jungle, alleen niemand speelt hem :P

• JornA
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Goedemorgen!

Ik speel sinds kort ook LoL en ben nu level 10. Ik heb dit hele topic al doorgelezen om zodoende wat meer van het spel te leren en beter te presteren, maar ik merk toch dat er wel aardig wat smurfs zijn in LoL.

Mijn IGN: Plukje

Op dit level wordt er nog niet gejungled en spelen we (vaak!) 2 top 1 mid 2 bot.
Is het dan toch handig om op bot met een support te spelen? Die geen cs krijgt en voor gp10 gaat?
En hoe zit het dan op top?

Verwijderd

Rengar speel je normaal gezien ook als support omdat zijn damage hoog genoeg is met zijn basestats.

Diamondprox build:
boots
doran
HoG
Aegis
Phage
frozen mallet of guardian
JornA schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:44:
Op dit level wordt er nog niet gejungled en spelen we (vaak!) 2 top 1 mid 2 bot.
Is het dan toch handig om op bot met een support te spelen? Die geen cs krijgt en voor gp10 gaat?
Dat is alleen handig als je het van tevoren afspreekt en de ander duidelijk maakt dat hij goed moet lasthitten. Als hij dat niet doet ga je heel veel CS missen als lane, en dat is zonde.

• Viper®
  • Niet online
JornA schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:44:
Goedemorgen!

Ik speel sinds kort ook LoL en ben nu level 10. Ik heb dit hele topic al doorgelezen om zodoende wat meer van het spel te leren en beter te presteren, maar ik merk toch dat er wel aardig wat smurfs zijn in LoL.

Mijn IGN: Plukje

Ik ben lvl13. Tot lvl30 kan je geen ranked games doen. Over het algemeen zijn de normale games met de standaard 2/1/2 opstelling. Ganks, warding, buff stealing etc. gebeurt wel eens maar zeer weinig.

Trouwens gisteren nog een potje of 2 gedaan met een andere build met Ez, maar ik merk wel dat ik snel tegen mana problemen aanloop.
het begin met boots en 3 potions (2 hp, 1 m) bevalt me wel. Je hebt meer vrijheid en snelheid en kan zo net iets beter harressen en creeps lasthitten. Daarna ga ik meestal voor de 10% lifesteal en dan voor trinity items. Meestal eerst de zeal (links) voor movement speed en critical, de middelste geeft je dan weer extra mana.
Misschien dat ik toch als tussenstap niet de manamu neem maar het item van 995 van het item.

Verwijderd

Voor de mensen die de Koreaanse scene een beetje willen volgen: om 11:30 gaat OGN seizoen 3 verder, met naast beide Azubu teams ook KT Rolster A. Dit team heeft (samen met zusterteam KT Rolster B ) laten zien dat de Azubu teams wel degelijk te verslaan zijn. Het valt tijdens Dreamhack, maar de matches zijn vaak enorm leuk om te kijken (AP Yi was geweldig om te zien), enorm agressief en laten zien dat de Koreaanse scene echt een shitload aan goede teams heeft. Tevens ook de reden waarom deze teams niet bij IPL5 te zien zijn(!)

De matches zijn te volgen via http://www.ognlol.com, hiervoor moet je een account maken maar deze is gratis en zonder enige vorm van spam. De kwaliteit van de gratis stream is niet optimaal (480p) en de casters zijn ook niet van topniveau, maar de matches zelf zijn zeker leuk om te kijken.

Mijn voorspelling voor IPL5 volgende week:

Group A
Azubu Blaze + WE: Blaze is een no-brainer voor mij, een zeer sterk team. WE heeft me tijdens de S2 Championships echt verrast en ik acht ze zeker in staat om ver te komen.

Group B
CLG.EU + CLG Prime: IcelanD heeft nog geen LAN toernooi ervaring. CLG.eu is al een tijd een enorm sterk team. FEAR en CLG Prime zijn qua spelers over de breedte aan elkaar gewaagd, maar ik denk dat de ervaring van Prime de doorslag gaat geven.

Group C
Crs.EU + TSM: Curse heeft tijdens Tales of the Lane laten zien dat ze heel sterk zijn op het moment en zal de eerste plek pakken. Ik denk dat TSM gebrand is om te laten zien dat ze nog een team zijn om rekening mee te houden. TSM in vorm moet in staat zijn om de Singapore Sentinels voor de blijven.

Group D
Taipai Assassins + Moscow5: Makkelijkste groep. TPA heeft enorm indruk gemaakt tijdens de S2 Championships (logischerwijze als winnaar) en M5 is haast altijd goed als het telt. De andere twee teams vind ik de zwakste teams in deze competitie.

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ST7W3.jpg

Placement matches :P

Streaming History

Verwijderd

Bij placement is het toch unranked en krijg je de eerste 10 games, +/- 40-50? Jij hebt nog maar +23?

• SHEePYTaGGeRNeP
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:55:
Bij placement is het toch unranked en krijg je de eerste 10 games, +/- 40-50? Jij hebt nog maar +23?
Het is zijn 20e game :P

• Airavab
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-11 14:54
Haha die taric 2/2/31 en gewoon steady 3K gold meer dan de jungler! Elise mid, werkt dat uberhaupt met die lage ap ratio's?

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:38
Airavab schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:05:
Haha die taric 2/2/31 en gewoon steady 3K gold meer dan de jungler! Elise mid, werkt dat uberhaupt met die lage ap ratio's?
Mwa elise is gewoon niet echt een viable unit mid, ze wordt door de meeste lanes er gewoon uit geknalt. In normals kan je er natuurlijk altijd fun mee hebben en zal het vast nog wel werken maar hoe hoger je komt hoe trollier het overkomt.

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Elise was top, Lee Sin was mid ;) Ik had er niet over nagedacht dat Elise altijd top wordt gespeeld dus heb ik zonder Armor runes tegen Lee Sin mogen lanen (wat al bij al nog meeviel aangezien ik 5/0/0 begon ofzo).

Streaming History

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-11 17:28

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Jippie!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1YKAT.jpg

Is er bekend wanneer exact je deze krijgt?

Verwijderd

zit ook weer op 1640 elo naar 15 games gelukkig. 83 win rate met lee sin (9/1).

• godofal
  • Niet online

godofal

apNia schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:35:
Jippie!
[afbeelding]

Is er bekend wanneer exact je deze krijgt?
nope, elke honor is X waard, wat X is weet niemand
als je honor krijgt van iemand die heel veel honor uitdeelt is dat volgens mij minder waard dan als je gehonored wordt door iemand die bijna nooit honor uitdeelt
teamwork en honorable opponent zijn ook minder waard dan friendly en helpfull omdat die minder uitgedeelt worden
en als je mensen honored die je al eerder hebt gehonored is dat ook minder waard

achter elke honor zit dus een andere waarde, hoe het precies zit weet niemand, maar 1 honor is niet 1 punt zeg maar
Airavab schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:05:
Hangt van je tegenstander af. Als het iemand is zonder escapes zoals bijv. Mordekaiser, Veigar of Anivia ofzo denk ik dat het wel moet kunnen, maar tegen Gragas of Ahri bijv. zal het denk ik wel lastig worden.

• Lointje
godofal schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:53:
[...]

nope, elke honor is X waard, wat X is weet niemand
als je honor krijgt van iemand die heel veel honor uitdeelt is dat volgens mij minder waard dan als je gehonored wordt door iemand die bijna nooit honor uitdeelt
teamwork en honorable opponent zijn ook minder waard dan friendly en helpfull omdat die minder uitgedeelt worden
en als je mensen honored die je al eerder hebt gehonored is dat ook minder waard

achter elke honor zit dus een andere waarde, hoe het precies zit weet niemand, maar 1 honor is niet 1 punt zeg maar
En honor van premades telt ook voor veel minder mee. Als jij dus met je vrienden afspreekt om elke keer honor te geven, gaat het toch nog altijd heel lang duren voor je een ribbon krijgt.

• thewizard2006
Ik heb alle 3 de ribbons al een keer gehad maar verder geen idee hoe of wat. DIt gebeurd elke keer na een update van de game lijkt het als je de EULA weer heb moeten accepteren. Heeft niet elke l30 zo'n ribbon. Anders is er volgens mij iets mis met je spel/gedrag :)

• SHEePYTaGGeRNeP
thewizard2006 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:09:
Ik heb alle 3 de ribbons al een keer gehad maar verder geen idee hoe of wat. DIt gebeurd elke keer na een update van de game lijkt het als je de EULA weer heb moeten accepteren. Heeft niet elke l30 zo'n ribbon. Anders is er volgens mij iets mis met je spel/gedrag :)
Nope geen 1 :( heb wel meer als 30 teamwork ondertussen, maar nog steeds geen ribbon :(.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
SHEePYTaGGeRNeP schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:14:
[...]

Nope geen 1 :( heb wel meer als 30 teamwork ondertussen, maar nog steeds geen ribbon :(.
Ik dacht dat het ook te maken had met gemiddeldes. Als je 100 games speelt en je krijgt 30 keer teamwork is dat minder waard dan 30keer teamwork in 35 games... Maar ja, allemaal speculatie want niemand weet echt hoe het juist werkt.

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 12:13
SHEePYTaGGeRNeP schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:14:
[...]

ik heb over de 50 teamwork en ik heb ook nog geen lintjes, niet dat het uitmaakt want ik speel juist liever dat mensen denken ow hij heeft geen ribbon dus hij is slecht en dan gewoon mensen hard in maken (A)

Twitch

• SHEePYTaGGeRNeP
Maar ik wil die Great leader ribbon! :(

Verwijderd

snap honor systeem sowieso niet, heb nu 3x de honor animatie gehad en 1x de teamwork, krijg enkel altijd de honor badge te zien ...... vind het een leuk extra maar feitelijk zegt het weinig, al aardig wat debielen met badges tegen gekomen;)

• Martin0
ik wil ook ribbons maar het blijft toch leuker om vanuit de underdog positie te blijven spelen :D dan kan je ze wel roflstompen (A)

Twitch

Verwijderd

Ribbons zeggen helemaal niks over je skill level. Meer over je attitude in game, aangezien je 'Friendly', 'Teamwork', 'Helpful' of 'Honorable Opponent' kunt krijgen.

• Martin0
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:38:
Ribbons zeggen helemaal niks over je skill level. Meer over je attitude in game, aangezien je 'Friendly', 'Teamwork', 'Helpful' of 'Honorable Opponent' kunt krijgen.
ja maar meestal zegt attitude ook een hoop over de skill van een player

Twitch

Verwijderd

Martin0 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:41:
[...]

ja maar meestal zegt attitude ook een hoop over de skill van een player
Vind je? Groot aantal pros zijn enorme douchebags.

• SHEePYTaGGeRNeP
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:42:
[...]

Dat is het ook precies :)
Scrubs zijn aardiger omdat die zelf ook slecht zijn.
Pros (waaronder ik zelf >:) ) zijn douchebags ( ik bedoel niet flamen en ragen enzo ^^ )

• Martin0
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:42:
[...]

being a douchbag is ook een attitude ;)

Twitch

Verwijderd

Blijkt dus dat ik eind december pas een PBE account kan maken. Als iemand er een over heeft, zou ik dit HEEL fijn vinden. Bedankt.

• Martin0
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:54:
Blijkt dus dat ik eind december pas een PBE account kan maken. Als iemand er een over heeft, zou ik dit HEEL fijn vinden. Bedankt.
1,2,3 dec, altijd de 1e 3 dagen van de maand of het moet anders staan op het forum van de PBE, want dan heb ik niks gezegd :X

Twitch

• thewizard2006
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:38:
Typisch iets dat mensen zeggen zonder Ribbon. Jeaulous much :9

• Martin0
thewizard2006 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:59:
[...]

lol dan vind ik het wel grappig dat ik er tegen in ga terwijl ik ook geen ribbons heb en ja of ik ze nou wel of niet krijg, zou leuk zijn als ik ze krijg maar schiet er weinig mee op :D

Twitch

• Lointje
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:36:

Alvast bedankt!
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:43:
Het zou fijn zijn als iemand nog een PBE over heeft die toch niet gebruikt wordt, ik zou het iig waarderen :).

Maar anders moet ik inderdaad op 1,2,3 december registreren, maar die week heb ik geen internet toegang ivm een reis voor school, waardoor ik 5 weken zou moeten wachten.
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:46:
[...]

Dat is ook een mogelijkheid ja. Als iemand er een over heeft zou dat mooi zijn, ik hou er verder over op.

Die Nami is trouwens wel grappig. Ult doet me denken aan Sona ult.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:54:
4 keer hetzelfde vragen op 22 uur is ook wel een beetje te veel van het goede, naar mijn mening. Je beste oplossing is aan een kennis vragen om er een aan te maken begin december omdat je er zelf niet bent.

Verwijderd

thewizard2006 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:59:
[...]

Gaan we nu echt zo beredeneren of iemand capabel is in LoL of uberhaupt een goed persoon is. Jeetje wat een niveau...

Ik heb zelf ook een zooitje punten in elke categorie maar geen Ribbons op het profiel. En dat komt niet omdat ik de klootzak zou uithangen in games.
Pagina: 1 ... 100 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat/offtopic graag buiten het topic houden. Dat kan prima op de chat.

Wil je weten of er vanavond met GoT-ers gespeeld wordt, kijk dan bij de actuele matches.

Bekijk ook de topicstart voor andere handige informatie.