Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Topicstarter
OP is geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37384

Het is me eindelijk gelukt om Alaska er op te krijgen. Dus even voor mensen die dezelfde problemen hebben als ik zal ik mijn oplossing beschrijven.

Via Steam komt alles wat later uit, dus dat is nog geen optie. Via de marketplace kon ik hem niet kopen, want ik zat zogenaamd niet achter mijn trusted pc (Windows Live Essentials 2011 heb je daarvoor nodig). Ik heb maar 1 pc, en deze opnieuw trusted maken kon niet, omdat je dat vanaf je trusted pc moet verify-en en dat ging dus niet. De enige optie die je dan hebt is je trusted pc verwijderen, maar dat duurt 30 dagen voordat je een nieuwe kan kiezen (vraag me niet waarom).

De in-game Marketplace -dus vanuit Flight- werkte bij mij amper en als ik er dan in kwam, zag ik alleen de cockpitless warbirds die ik nog niet had. Dit blijkt achteraf door de Steam-install van MS Flight te komen. Waarschijnlijk omdat Alaska nog niet via Steam te krijgen is, blocken ze de content ook in-game. Dus toen via de (GFW/Xbox) marketplace de gewone standaard Flight install gedaan en dus zonder Steam geinstalleerd. Dit gaat wel blijkbaar op een niet trusted pc, misschien omdat ik die al gekocht had en alleen maar hoefde te downloaden.

Je hoeft je Steam-install niet te verwijderen, ze kunnen naast elkaar draaien. Bij de GFWLive versie werkt de Marketplace wel goed, en kun je hem gewoon kopen en installeren vanuit Flight zelf. Omdat DLC gewoon op beide versies te gebruiken is, verwacht ik dat mijn Steam-versie ook gewoon met Alaska te spelen is nu. Dit gaat prima met de planes en Hawaii namelijk, maar ik moet het nog even checken.

Dit heeft me flink wat uurtjes en frustratie gekost, maar who know's hoe lang de Steam-release nog duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 13:45

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Hmmm, ik kreeg gewoon een mailtje met een live-key om via mijn untrusted pc te kunnen kopen.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MazeMouse schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:29:
Hmmm, ik kreeg gewoon een mailtje met een live-key om via mijn untrusted pc te kunnen kopen.
Ja op een of andere manier lukte dat bij mij niet, alsof mijn live_id niet aan mn trusted pc gekoppeld zat. Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem, en echt nergens is een oplossing bekend, ook niet bij MS personeel op hun fora.

Maar goed, ik heb Alaska dus kunnen spelen en eerlijk gezegd was ik snel een beetje teleurgesteld. Komt vooral ook door de map die erg onhandig is, waardoor je minder lekker een goede route kunt plannen. Maar toch even wat jobs gedaan en uiteindelijk toch best enthousiast eigenlijk!
Wat namelijk ook mee speelde was dat ik in Alaska wat microstutters krijg. Daar baalde ik behoorlijk van, want Flight liep op Hawaii echt geweldig soepel met prachtige beelden.

Uiteindelijk wat zitten proberen en wat ik iedereen aan kan raden met soortgelijk probleem is de Scenery density 1 tikje lager zetten (dus op high ipv max volgens mij?). Dat merk je bijna niet, maar het loopt gelijk rete soepel weer met voor de rest alles op zo hoog mogelijk. Het komt waarschijnlijk door superveel bomen met elk hun dynamische schaduw dat Alaska wat zwaarder is.

Maar met het windige weer in Alaska zijn de approaches wel lekker moeilijk, en des te meer voldoening dus. Ik zit alleen nog te wachten op mijn Track IR..

Ook zijn er leuke nieuwe challenges, zoals de Landing at Bear nogiets, en eentje waarbij je engine-troubles krijgt en je glidend moet landen. Ook de nieuwe Maule challenge met dikke mist is erg leuk, had gelijk goud! Je krijgt daar de hele tijd een aantal punten aan de hand van hoe goed je op de localiser en de glidescope zit (dus horizontaal en verticaal op je landings-pad omlaag).

Nu hoop ik toch echt op snel een grotere en snellere plane met virtual cockpit! Lijkt me helemaal tof met die afstanden. Iets met 10 passengers of zo. In ieder geval is Alaska een goede scenery uitbreiding waar ze verder op kunnen bouwen. Sommige stukken zijn echt heel mooi, zeker met de fenomenale belichting en wolkentextures.

Het is alleen wel raar dat je in multiplayer door elkaar zit, dus mensen vliegen op Hawaii en op Alaska in dezelfde game. Je ziet dan ook de afstand (boven de 2000NM), dus dat geeft aan dat je er heen zouden kunnen vliegen. Volgens mij is de basis echt wel op orde bij Flight, dus ik hoop dat ze zich dat beseffen en in redelijk tempo wat meer inhoud en randzaken kunnen implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De ingame map is waardeloos en eigenlijk niet echt een map maar een soort van pauze menu... Ik heb op AVSIM al een paar screenshots gepost over hoe waardeloos die map is om te plannen. Ik plan dan ook in Plan-G en met die gegevens (plus wat landmarks van de kaart) vlieg ik in Flight. De ingame map is compleet obnruikbaar voor plannen en navigeren. Jobs zijn inderdaad te doen, maar dan nog moet je geen jobs low and slow door de valleien doen want je hebt geen idee wanneer de 'weg' doodloopt... Het vinden van een vliegveld is ook een verschrikkelijk. Sowieso moet je ontzettend inzoomen om de kleinere airports te vinden, zoveel zelfs dat je totaal geen idee meer hebt waar je bent. Knudde.

Gelukkig is het vliegen zelf nog steeds top. Alhoewel de graphics niet overal zo overtuigend zijn als op Hawaii is de 'overall experience' top. Vooral door de valleys vliegen met een laagstaande zon is schitterend: zoals het ligt op de VC valt, vooral als de zon net boven te top van een berg uitkomt en het licht door de bomen valt... en die schaduwen van bomen... prachtig!

En met TrackIR is het trouwens helemaal genieten!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:07
Zozo Joreon (:P) je hebt dat navigeren al aardig in de smiezen... En bij gebrek aan in game tools lijkt plan-g de meest praktische oplossing. Sowieso props voor het uittypen van de guides op avsim _/-\o_ Maar zitten die kleine baantjes ook in dat plan-g? En je kunt zeker niet zien of je op een bepaald punt nog in bereik bent van een vor signaal?

Heel flight is echt niet gemaakt om zonder marker te vliegen. Met een korte vlucht is het nog wel te doen om die verrekte kleine landing baantjes te vinden - maar vervolgens tussen alle bomen precies daar landen waar flight wil is echt een ander verhaal. Ik zit nu de hele tijd te cheaten met glancen en uiteindelijk telt de landing vaak niet eens. Jammer dat er geen tussenweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Alaska staat op Steam voor wie het boeiend vind.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:03

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik heb vrijdag (na moeilijk doen via Steam) de Hawaii bundel aangeschaft. Tot nu toe erg veel plezier van. Vooral de Van is een leuk toestel. De Maule vind ik een erg moeilijk toestel om mee te vliegen, een uitdaging!
Waarbij de landing challenges van de Van probleemloos verlopen lukt het me niet de Maule fatsoenlijk aan de grond te zitten in de eerste (!) challenge. Of dat ding valt ineens onhandelbaar als een blok naar beneden (stall) of ik ga veel te hard en vlieg het struikgewas naast de baan in... (als ik de runway uberhaupt niet gemist heb).

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lampekap06 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:35:
Zozo Joreon (:P) je hebt dat navigeren al aardig in de smiezen... En bij gebrek aan in game tools lijkt plan-g de meest praktische oplossing. Sowieso props voor het uittypen van de guides op avsim _/-\o_ Maar zitten die kleine baantjes ook in dat plan-g? En je kunt zeker niet zien of je op een bepaald punt nog in bereik bent van een vor signaal?

Heel flight is echt niet gemaakt om zonder marker te vliegen. Met een korte vlucht is het nog wel te doen om die verrekte kleine landing baantjes te vinden - maar vervolgens tussen alle bomen precies daar landen waar flight wil is echt een ander verhaal. Ik zit nu de hele tijd te cheaten met glancen en uiteindelijk telt de landing vaak niet eens. Jammer dat er geen tussenweg is.
Dank voor de complimenten. ;) Plan-G maakt een database aan de hand van je FSX installatie. En omdat Flight ogenschijnlijk dezelfde database gebruikt als FSX, klopt Plan-G tot nu toe perfect met Flight. Dus ook die kleine baantjes zitten erin.

Ik heb trouwens op AVSIM nu een toturial gepost die uitlegt hoe je GMap (de versie voor Flight) kunt gebruiken met Flight in full screen mode. Misschien is dat een interessante tussenweg? Het is net alsof je de GPS in FSX laat 'oppuppen'. De gratis versie van GMap is alleen een moving map, maar je kan wel FSX flightplans laden en die dan simpelweg volgen in Flight. Je kan voor GMap ook diverse charts kopen als je meer info op de map wilt.

http://forum.avsim.net/to...ll-screen-on-one-monitor/

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 03-07-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Op Microsoft Flight:
Guess the plane
Afbeeldingslocatie: https://sphotos.xx.fbcdn.net/hphotos-snc7/428489_388098151252172_547272536_n.jpg

Eindelijk een nieuw toestel met VC? Of zou het een deluxe edititie van de Cub zijn, dus met VC?

[ Voor 14% gewijzigd door bartvl op 03-07-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, is een deluxe Carbon Cub. Met zo te zien een hele simpele GPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Gewoon de Carbon Cub cockpit, zoek maar eens een plaatje van zo'n ding op... Misschien dat ze een model met floats toevoegen, maar ik denk puur de 'Deluxe' Edition van die Cub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Steam heeft nu een sale op alle Flight DLC. 40% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, echt dikke korting op alles, ook bundles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:58
Ook eens voor het gemak aan Flight begonnen. Net via Steam de hawaii bundel gekocht, beetje jammer dat ie alleen nergens meer is terug te vinden :? Terwijl de aanschaf wel in de lijst staat. Maar even kijken of er een vertraging in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
Je moet volgens mij de code die je krijgt gewoon in flight zelf invoeren, dan pas krijg je de goodies.

Dit staat op steam:
To activate downloadable content for Flight after your purchase, launch Microsoft Flight and select 'Redeem Code' from the main menu. Then follow the instructions to redeem your content.
Alternatively, you can redeem Product Codes for the downloadable content at https://live.xbox.com/RedeemToken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Je moet Flight zelf ook downloaden via Steam. Zodra deze in de download lijst staat (kun je dan pauzeren) wordt de DLC zichtbaar. Erg verwarrend vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
bartvl schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:31:
Je moet Flight zelf ook downloaden via Steam. Zodra deze in de download lijst staat (kun je dan pauzeren) wordt de DLC zichtbaar. Erg verwarrend vond ik.
Dat bedacht ik me inderdaad vlak na m'n post, had 'm niet via steam gedownload :)
Weet nog niet zo goed wat ik van Flight moet vinden. Vond het leuke aan Flight Simulator toch wel het realistische, alles zo goed mogelijk proberen na te doen. Alleen staat het me nu weer tegen om alle add-ons te installeren, dus wat dat betreft vind ik Flight wel weer fijn. Iets makkelijker om aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Southern Sun schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:41:
[...]

Weet nog niet zo goed wat ik van Flight moet vinden. Vond het leuke aan Flight Simulator toch wel het realistische, alles zo goed mogelijk proberen na te doen.
Hm, dat kan ook in Flight...? Moet je wel de Maule of de RV-6A hebben, maar dan kan je met VOR vliegen, real world approaches doen, etc. Ja, het is allemaal wat beperkter, maar je kan alsnog 'alles zo goed mogelijk proberen na te doen'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

In de Steam summer sale is Flight nu met 66% korting! Alaska voor €5,- Of €15,60 voor alle beschikbare DLC samen! Nog acht uur!

Damn, de Hawaii bundel is nu gewoon 20,- goedkoper dan twee weken terug. De afgelopen weken dus voor een tientje per week Flight gespeeld :P.

[ Voor 36% gewijzigd door bartvl op 15-07-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, het is nu wel HEEL goedkoop! Alsof je ALLES gratis krijgt bij de aankoop van Alaska... Dit is wel HET moment om iets te kopen als je nog niet alles hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Inderdaad. Ik ben alleen niet zo geïnteresseerd in de vliegtuigen zonder cockpit. Dus ondanks dat ze maar 3 euro kosten laat ik ze lekker staan. Alaska wel binnen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45
nu heb ik een vraagje kan ik nu mijn windows live FLIGHT overzetten naar een steam acccount of is dat niet mogelijk ik heb de 3 uitbreidingen er bij .

En nog een vraagje hoe zet je die irritante crosshair uit

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb ik vorige week moeite gedaan om Alaska in dollars te kopen, is alles nu gewoon voor 1/3e van de prijs...
Maar die carbon cub is wel humor zeg! Overdwars van een runway opstijgen, achterwaarts landen, the works 8)
Hoop echt dat ie binnenkort alsnog met cockpit uitkomt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:34

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Ik had bij uitkomen enkele weken met MS Flight gevlogen, maar vond de aanvullingen te duur, zeker het hele setje van toestellen en Hawaii................... Maar nu.......... voor ruim 15 Euro alles incl. Alaska (die toen nog niet uit was). Dat maakt het toch weer leuk!

Bedankt voor het melden!!!! oOo

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Damnit, had de hawaiian bundle gekocht, zie ik nu de hele collectie er bij staan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ravw schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:28:
nu heb ik een vraagje kan ik nu mijn windows live FLIGHT overzetten naar een steam acccount of is dat niet mogelijk ik heb de 3 uitbreidingen er bij .

En nog een vraagje hoe zet je die irritante crosshair uit
Alles is uitwisselbaar, werkt gelijk op welke installatie dan ook.
Irritante crosshair? Eh, spatiebalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-04 07:57
Hier ook even een vraagje over het overzetten.
Had Flight om het naast FSX eens te proberen ook geïnstalleerd.
Nu een steam-account aangepakt en het voordeelpakket gekocht via steam
waar volgens mij bijna alle DLC in zit die tot nu toe is uitgekomen. (summer sale bundle)

Waar andere games na aanschaf heel makkelijk te vinden zijn, zie ik
m'n aankoop van DLC van Flight nergens staan, en kan deze ook niet downloaden.

Moet ik MS Flight deïnstalleren en dan opnieuw via Steam downloaden installeren,
waarna m'n aankoop zichtbaar wordt/te downloaden/installeren is?

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:18
Ik kreeg een redeem code die ik moest invoeren in het spel. Toen ging hij pas echt "downloaden"...

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
Als je in Steam met de rechtermuisknop op Flight klikt, en dan op "View game CD key" klikt, dan denk ik dat je daar de codes voor de DLC terug zal vinden. Deze codes moet je dan in Flight invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ik heb geen code gekregen.
Heb 2 dingen gekocht, en betaald met creditcard.
Age of Empires 3, deze is zichtbaar in steam bij "games" en daar kan ik inderdaad gewoon de cd-code van vinden.
Maar de Summer Sale Bundle van flight kan ik daar dus niet terugvinden. (en dus ook geen redeemcodes)

Voor de de duidelijkheid, Flight had ik dus niet gekocht/gedownload/geïnstalleerd via Steam.
Steam net geïnstalleerd en via Steam dus die DLC gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan moet je Flight gaan installeren via Steam. Zodra die aan het downloaden is, kan je de codes bereiken en dan kan je ook meteen de download cancellen: je hoeft 'm dus niet compleet te downloaden en te installeren, maar het spel moet wel in je lijst van Steamgames komen te staan. Die codes voer je dan in in Flight zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1. De Carbon Cub is uit!

2. Maar 'who gives a shit' als dit klopt: http://kotaku.com/5929141...wn-vancouver+based-studio

"Update: Microsoft has informed Kotaku that they have not shut down the studio but it has ended development on flight simulator Microsoft Flight and Project Columbia, a Kinect interactive TV project designed for children."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het is inderdaad waar: nieuws: Microsoft staakt ontwikkeling Microsoft Flight

Het was dan wel geen volwaardige FS, maar ik vond het best lollig. Zonde.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Het was leuk, maar nu vind ik het weggegooid geld. Ik heb me nog geen 10 minuten vermaakt met die gare Alaska pack. Hawaii was leuk, maar dit is gewoon doodzonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 13:45

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Dat is inderdaad nogal zuur voor mensen die vol aangeschaft hebben en nu effectief in de kou staan. Zit je dan met je (in mijn ogen) nog niet eens halve game :( (waar je relatief gezien enorm dik voor betaald hebt)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat is Alaska zonder sneeuw? Inderdaad een vrij gare uitbreiding.
De Carbon Cub deluxe is nog wel uitgekomen voor $15, maar tot 1 augustus geeft Steem 25% korting. Dus je betaald 'slechts' €11,24 voor de cockpit van een vliegtuig dat je misschien al had :')

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-04 20:28
:/ erg jammer dat ze er al zo snel weer mee stoppen. X-Plane ziet er op zich uit als een aardig alternatief, alleen jammer dat het in verhouding een stuk duurder is ($70,-) Het is verder wel te hopen dat ze er een SDK voor beschikbaar stellen zodat er iig nog plugins e.d. gemaakt kunnen worden. De basis is wat mij betreft prima en beter als FSX. Het mooiste zou natuurlijk Open Source zijn, maar MS kennende is dat het laatste wat ze zullen doen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Microsoft is absoluut niet vies van open source hoor, maar ik verwacht inderdaad ook niet dat ze dat zo snel zullen doen. Het probleem is o.a. de server backend waarop het geheel draait. Ik zie dit alles niet snel open sourced worden.

Bijzonder jammer ja; ik hoop alsnog op een doorstart, want ik heb toch wel plezier van de game. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SDK komt er niet, open source ook niet: het enige wat MS doet is zorgen dat mensen het spel kunnen blijven downloaden en spelen... maar het zou me niet verbazen als ze Flight niet eindeloos in de lucht houden. Er was nog wel sprake van het uitgeven van DLC die nu al klaar zou zijn, maar dat is vooralsnog niet bevestigd. Maar ook al doen ze dat: het spel is morsdood.

Als het nou nog af was, kon je er wel een tijd mee vooruit, maar het is een work in progress en teveel ontbreekt nog of werkt nog niet naar behoren. Kansloos.

Ik baal echt wel want op sommige onderdelen was Flight echt helemaal top. Het had overduidelijk niet de hoeveelheid content van FSX maar alleen al de sfeer door de schaduwen en het licht, de flarden mist waar je doorheen vloog... shit, dat ga ik missen. Ja, missen, want Flight ga ik niet echt meer spelen nu: ik heb geen zin tijd te investeren in een dood spel zonder toekomst. Dan maar liever FSX... als ik daar een tijdje in vlieg wen ik misschien wel weer aan de vlakke levenloze graphics... :wink:

Gisteren trouwens FSX weer geinstalleerd en de Bay Tower RV-7A... is toch wel lekker een VC te hebben waarin ALLES gewoon werkt... en EZCA is ook top. Ja, FSX biedt echt meer inhoud... maar toch heb ik dat de afgelopen maanden totaal niet gemist.

Shit MS.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 27-07-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg zuur inderdaad, ik baal er ook van. Verder heb ik net als jij ook geen zin om het dan nog te spelen. Ben zelf ook weer terug naar FSX, terwijl Flight me juist weer naar het flightsimmen had getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ik ook even zeuren hoor :)

Inderdaad wel balen, had wel potentie wat mij betreft.
Na steeds uitstellen/afwachten welke kant het op ging, heb ik uiteindelijk
toch maar de complete summer sale bundle via Steam gekocht, om een paar dagen
later het bericht te lezen dat ze de stekker er uit trekken, lekker dan...
Had ik dat geld beter voor FSX-addons kunnen gebruiken.

Om de pijn te verzachten heb ik me dan ook maar Brisbane Airport (YBBN) van ORBX aangeschaft. :)
(en begint het tweaken weer, want haal daar never nooit geen 30fps meer :s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HirzoSchuurman schreef op zondag 29 juli 2012 @ 09:36:
(en begint het tweaken weer, want haal daar never nooit geen 30fps meer :s)
http://forum.avsim.net/to...e-hardware-guide-for-fsx/
Gaat dan vooral om de software guide: ik gebruik alle tweaks behalve TTFT and LOD_RADIUS en ik gebruik een andere FSAA mode (8xQ i.p.v. 8xS). Met die tweaks loopt FSX bij mij echt top, al heb ik heeeeeeel weinig AI aan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Software guide als in?
Je zegt: "ik gebruik alle tweaks, behalve.." Maar wat is dan älle"?

Heb op het moment de meeste problemen met de VC view in de 737 NGX (800/900).
FPS is significant lager dan in andere views, ik aim op 30, haal dat over het algemeen
redelijk, maar dan VC view en pats boem 10 (soms meer) fps naar beneden en dan is
het dus gedaan met de pret. (flink hikken/stotteren, niet te doen)

Ik snap de logica hiervan niet helemaal, maar van het tweaken van het .CFG bestand ook niet in al z'n facetten, en dan is het dus moeilijk om gericht te tweaken.
Voorbeeldje van "ik niet snap":
Na er met het cfg-bestand wederom niet uit te komen, de performance manager van PMDG er bij gepakt en alles i.p.v. HD op low-resolution gezet.
Als dat nog niet helpt...?
Maar nee, geen bal dus...
fps target naar beneden (25)? Helpt ook niet. De framedrop zakt gewoon mee met de nieuw ingestelde fps-target, dus uiteindelijk nog slechtere performance.

Moet toch te doen zijn op m'n nieuwe systeem (en 1st build) (Z77 + i5 3570K + 8GB 1600 + 560Ti +)
FSX ( + 737 NGX, REX, en paar airport addons ) stabiel en constant qua performance te krijgen op 30, desnoods 25 fps?
Trouwens, bedenk me nog wat, kan je specifiek iets verbeteren qua filmen?
(of is betere prestaties FSX in z'n algemeen gelijk aan dat je een vergelijkbare verbetering in het filmen
kan realiseren?
bijv. FSX stabiel op 40 fsps, en dan -while recording met FRAPS- een drop naar 30 fps)
Heb nu ook FRAPS en Sony Vegas 11, en die shit is vet by the way :)
Binnenkort (relatief begrip :) ) laat ik wel m'n eerste film zien :) :)

Iemand deze wel eens geprobeerd?

Lijkt me wat uitgebreider dan deze.
Maar wat ik me dan af vraag is hoe precies je daarmee je eigen specifieke
hardware kan invoeren, en dus hoe accuraat de aanpassingen zouden zijn?
(en dus ook daadwerkelijk voor betere prestaties zorgt)

Trouwens, beetje meer FSX dan Flight geworden, oeps :)
Reageren kan wat mij betreft int het FS deel 85 hoor, dat kan ik nog wel bijhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:12
Ik heb zelfde systeem en bij mij draait het perfect. Ook ingesteld dmv die guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:28
Flight Simulator - Deel 85

[ Voor 149% gewijzigd door FastFred op 31-07-2012 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:12
Je moet sowieso proberen over-te-clocken richting 4Ghz. Dat geeft een enorme boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat wil dit moederbord niet meer, heeft een jaar lang zonder gezeur 4Ghz gedraaid, van de een op de andere dag niet meer stabiel te krijgen, Turbo Boost werkt ook niet meer. Destijds een heel topic aan gewijd, geen oplossing. Helaas momenteel geen geld voor een upgrade naar Sandy Bridge of iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ik begin me rustig aan klaar te maken voor een OC.
Hier een grafiekje van core #3
Lijkt dat wat?
Is stock met 3 fans, komen nog 3 fans bij. Fancontroller zit er inmiddels al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HirzoSchuurman schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:41:
Software guide als in?
Je zegt: "ik gebruik alle tweaks, behalve.." Maar wat is dan älle"?
Eh......... zie de link in mijn post...? :? Maar misschien kunnen we dit beter verder bepraten in het FSX topic. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 31-07-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ow, die link J van E :)
't was al bijna bedtijd i guess :)
Overheen gekeken, my bad.

En dan nu verder in het andere topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Hey leuk, J van E in een mooi VOR blog op microsoftflight.com!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bartvl schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:35:
Hey leuk, J van E in een mooi VOR blog op microsoftflight.com!
Ja, leuk, he! :) Beetje te laat en zo maar alsnog lollig. ;)

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik moest even knipperen toen ik Steam startte, maar het blijkt dat er in alle stilte nog een C46 (tweemotorig vrachttoestel) is uitgekomen voor Flight!
Het is wel een basic toestel zonder cockpit, maar wel het grootste en enige multi-engine toestel in het spel. Ben hem as we speak aan het downloaden.

🖥️ | 🚗

• FastFred
Wat een eeuwige zonde, zo zonder cockpit. Als ze die nu ff fatsoenlijk deden, met cockpit dan had ik 'm ook wel even willen proberen

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tsja Microsoft heeft Flight opgegeven dus misschien was dit een 'leftover' van het development team dat ze nog snel uit konden brengen. Erg zonde van de cockpit inderdaad maar beter dan vracht blijven vliegen in een Maule.

Plaats voor 65 passagiers of 8 ton vracht. Nu hopen dat er ook missies gaan verschijnen die daarbij in de buurt komen als m'n level nog iets stijgt, maximale is nu iets van 900kg vracht of 5 passagiers...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MadMarky schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:47:
Tsja Microsoft heeft Flight opgegeven dus misschien was dit een 'leftover' van het development team dat ze nog snel uit konden brengen. Erg zonde van de cockpit inderdaad maar beter dan vracht blijven vliegen in een Maule.

Plaats voor 65 passagiers of 8 ton vracht. Nu hopen dat er ook missies gaan verschijnen die daarbij in de buurt komen als m'n level nog iets stijgt, maximale is nu iets van 900kg vracht of 5 passagiers...
Het was inderdaad een leftover. Ik had eigenlijk verwacht dat ze het ding gratis zouden aanbieden ter vergoeding van het laten falen van Flight... ;) En verwacht geen nieuwe missies. This is it. Het is voorbij, over en uit. Flight is wat mij betreft compleet verleden tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402008

sja....MS weer eens door de bocht,

wel zonder voor de mensen die het spul allemaal gekocht hebben,
Soms snap ik pirates maar al te goed.

MS flight, crashed at the end of the runway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een paar screenshots van de C-46, gewoon omdat het kan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AtcZeFFRMmntX9ahmUUjmLQD/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lCsoJH7ddWhgPzo7Hys7WqEu/medium.jpg

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb Flight gisteren nog weer eens gespeeld, de servers zijn nog steeds in de lucht.
Blijf het toch wel jammer vinden dat ze de stekker uit het project hebben getrokken omdat het toch wel wat unieke features had in vergelijking met andere flightsims.

Weet iemand misschien een alternatief voor een spel zoals Flight? Dus niet alleen een flightsim, maar ook met career mode en dergelijke? Lijkt me toch best leuk als je ergens als bush pilot oid een carriere op zou kunnen bouwen.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1 2 3 Laatste