Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 12:33

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
AlexV schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:01:
Lag het nou aan mij of was dat natuurkunde examen voor VWO belachelijk makkelijk? Ik vond m iig zeer goed te doen en was ruim op tijd klaar, heb één som nog dubbel kunnen doen, op twee verschillende methoden (som 25) :p.

Hmm als ik zo kijk heb ik toch wel 70 van de 77 punten voor natuurkunde :D
Ik vond het ook meevallen. Helaas was mijn tijd iets eerder op dan bij jou, dus heb ik een wat lager cijfer, maar het had veel erger kunnen zijn.

Mijn natuurkundedocent heeft het examen ook al gemaakt. Hij vond het niet makkelijk (of moeilijk) en was van mening dat vragen 8 en 24 niet tot de stof behoorden. Hij verwacht dat hierover discussie komt, wat uiteindelijk in ons voordeel is :)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trabbie_
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:56
Natuurkunde was inderdaad niet moeilijk. Gelukkig ben ik goed in de onderwerpen die op het examen kwamen want er zat weinig variatie in! In dat opzicht vind ik het sneu voor de mensen die juist slecht zijn in deze onderwerpen.

@jonathan: vraag 8 heb ik fout getekend, maar nu ik het zie snap ik het wel. Vraag 24 is gewoon pure natuurkunde, twee formules aan elkaar gelijk stellen et voila. Dus ik denk dat de discussie meevalt (of tegen, net hoe je het bekijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:07
epic_gram schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:36:
[...]

Oke, moet je het per se in txt bestand zetten om te kunnen doorzoeken? Kan het ook via e-act?
Ik heb hiervoor een programma op de rekenmachine staan. (Dus nee, dat gaat niet zomaar)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 07:35
Xesxen schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:03:
[...]

En wat ben ik toch blij dat er bij mij een zoekknop opzit. 8)
Hmm, daar is mijn TI-83 dan net weer te oud voor helaas. :(

Ik vond het Natuurkunde examen wel makkelijker dan Wiskunde. Echt makkelijk was het niet, maar moeilijk is ook anders. We zullen wel de punten afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Morgen Engels examen slaaplekkerr!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:46
Wiskunde A was makkie :P Nu donderdag nog Engels en dan ben ik weer klaar voor deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 21:34
Vandaag engels gehad, was echt te makkelijk!
Ik was binnen 35min. klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

luuj schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:03:
Vandaag engels gehad, was echt te makkelijk!
Ik was binnen 35min. klaar. :)
Huh welk niveau had vandaag Engels. Ik had vandaag gezellig scheikunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Scheikunde was appeltje eitje voor mij.

Wiskunde morgen wordt een stuk intressanter ben ik bang.

En overmorgen maatschappijwetenschappen, ook altijd leuk...

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

35min? Ik ben niet de enige dus, ik was er ook zo doorheen dat Engels examen, donderdag Nask en dan zijn we klaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Trabbie_ schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:56:
Natuurkunde was inderdaad niet moeilijk. Gelukkig ben ik goed in de onderwerpen die op het examen kwamen want er zat weinig variatie in! In dat opzicht vind ik het sneu voor de mensen die juist slecht zijn in deze onderwerpen.

@jonathan: vraag 8 heb ik fout getekend, maar nu ik het zie snap ik het wel. Vraag 24 is gewoon pure natuurkunde, twee formules aan elkaar gelijk stellen et voila. Dus ik denk dat de discussie meevalt (of tegen, net hoe je het bekijkt).
Er komt inderdaad discussie over van alles (22e in Utrecht is die bijeenkomst al geweest btw). Vraag 8 behoort zeker tot de stof! Je hebt een versnelling en de karretjes moeten ook versnelt worden. De kracht die die versnelling levert is er omdat de hoek verandert (en er dus geen krachtenbalans met Fres=0 meer is tussen spankracht, Fmpz en zwaartekracht).

Vraag 24 is meer vatbaar voor discussie. Welke snelheid vul je in!?
-De lichtsnelheid kun je proberen, maar in de tekst staat dat de protonen BIJNA de lichtsnelheid behalen.
-Kinetische energie kun je niet uitrekenen omdat de massa veranderd is bij deze relativistische snelheden.
-Het (tussen)antwoord bij vraag 21 kun je gebruiken, maar op en examen hoef je nooit door te rekenen. Dus leerlingen denken dat dat ook niet de juiste weg is.
-Zelfs al vul je het antwoord uit verkregen uit de gegevens hoe snel de protonen gaan voor vraag 21, er staat nergens expliciet dat die snelheid bij 7 TeV hoort! Het volgt wel uit de tekst als je nauwkeurig gaat lezen. Maar het kost veel extra tijd en denkwerk!

Verder was het tentamen goed te doen vond ik. Heb hem gisteren tijdens eten in restaurantje gemaakt nadat ik klaar was op school.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Onderweg naar school voor Duits, mijn slechtst voorbereide examen tot nu toe (kijkend naar voorbereiding en de uren slaap in de nacht voor het examen). Ik ben benieuwd wat het wordt, de laatste tijd heb ik bijzonder weinig Duits gelezen. Aan de andere kant: hoe moeilijk kan het zijn, een paar tekstjes lezen?
Sibylle schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 03:34:
[...]

Er komt inderdaad discussie over van alles (22e in Utrecht is die bijeenkomst al geweest btw).
Is dat de dag na het examen zelf? Hoe kunnen docenten dan punten aandragen (ervan uitgaande dat ze nog niet alle examens in een paar uurtjes hebben nagekeken)?

Wat ik van een leraar begreep is dat eerst regionaal (per provincie?) overleg plaatsvindt tussen alle examendocenten uit die regio. Hiervan gaat één 'opperhoofd' met de besproken punten naar een soort nationaal overleg.

[ Voor 49% gewijzigd door Ulster Seedling op 23-05-2012 08:24 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
Phntm schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:44:
[...]

Huh welk niveau had vandaag Engels. Ik had vandaag gezellig scheikunde.
Dat was het engels examen van vmbo kb ;)

[ Voor 70% gewijzigd door luuj op 23-05-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

luuj schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:47:
[...]

Dat was het engels examen van vmbo kb ;)
Ahhhh zo, ja sorry ik let alleen op op mijn eigen examenrooster. XD

vandaag wiskunde A niks voorbereid. Heb er alsnog vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Duits was te doen, dat moet wel voldoende zijn. Vreemd genoeg komen de antwoorden pas om 14.00 uur online; ik had 12.00 uur verwacht, aangezien het bij al mijn examens tot nu toe een halfuur na de eindtijd is. Ik heb mijn antwoorden over kunnen schrijven dus hopelijk blijkt straks dat hetgeen gegaan is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
jhogervorst schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:19:
Onderweg naar school voor Duits, mijn slechtst voorbereide examen tot nu toe (kijkend naar voorbereiding en de uren slaap in de nacht voor het examen). Ik ben benieuwd wat het wordt, de laatste tijd heb ik bijzonder weinig Duits gelezen. Aan de andere kant: hoe moeilijk kan het zijn, een paar tekstjes lezen?

[...]

Is dat de dag na het examen zelf? Hoe kunnen docenten dan punten aandragen (ervan uitgaande dat ze nog niet alle examens in een paar uurtjes hebben nagekeken)?

Wat ik van een leraar begreep is dat eerst regionaal (per provincie?) overleg plaatsvindt tussen alle examendocenten uit die regio. Hiervan gaat één 'opperhoofd' met de besproken punten naar een soort nationaal overleg.
Gisteren was nationaal overleg van het team van makers/samenstellers van de examens. Inderdaad nog geen met de feedback van docenten. Van mijn school waren er in totaal 18 examens nagekeken en die zijn dus ook meegenomen. Er wordt dan overlegt over de norm, over of er fouten in stonden etc. etc.
Er moet nog een hoop gebeuren voordat de definitieve punten bekend zijn inderdaad :P

btw: succes allemaal! :D

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinnesch
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-08 11:01
Succes iedereen!

Mijn examens (HAVO NT) zijn tot zover wel goed gegaan, alleen heb ik het gevoel dat ik scheikunde gisteren een stuk beter had kunnen maken als het niet zo afschuwelijk heet was in dat gymlokaal met zo'n 80 mensen :-(
Had echt even een "i'm going to pass out" gevoel en heb het examen niet afgekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
Ik denk dat ik morgen doodga als het zo benauwd word in de sporthal :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Wij zitten tijdens de examens in één van de kantines en het is daar echt lekker koel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:02
Bio voor VWO viel ook best mee vond ik. Was goed te doen, hier en daar een vraag waar je wat langer na moest denken, maar ik was na 2 uur en 10 minuten klaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik heb alleen examen in de ochtend, dus het is nog niet warm...

Morgen nask, niet veel mensen doen daar examen in dus lekker rustig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
DJ-Visto, Doe jij ook Vmbo KB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Luuj: ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Nask gedaan was goed te doen, nu zomervakantie en wachten tot 14 juni! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Zo, dat was Engels. Prima te doen. Even in het zonnetje wachten tot ik mijn boekje mag meenemen en om 17.00 uur kijken of het een negen of toch een afgeronde tien is geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
Gelukkig was ik snel klaar met Nask want het werd me daar toch warm! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Engels lijkt rond de 7,3 te zitten. Een beetje teleurstellend … Aan de andere kant: het is (ruim) voldoende, dus wat maakt het ook uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 08:29
Wiskunde was echt heel makkelijk op havo... heb ik me daar de hele tijd zorgen om gemaakt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Engels was makkie, heb daar wel 7,5 -8,5 voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
Wanneer zijn eigenlijk de laatste examens?
Ik heb nu lekker vakantie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

luuj schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:50:
Wanneer zijn eigenlijk de laatste examens?
Ik heb nu lekker vakantie 8)
Volgende week Engels en Natuurkunde. Ben 30e klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:56

epic_gram

undercover moderator

Phntm schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:39:
[...]

Volgende week Engels en Natuurkunde. Ben 30e klaar.
Dan ben ik jarig, ik zal een biertje op je drinken. :D

En daarna genieten heren en dames; ultralange vakantie en helemaal niks om je druk om te maken.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

epic_gram schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:26:
[...]

Dan ben ik jarig, ik zal een biertje op je drinken. :D

En daarna genieten heren en dames; ultralange vakantie en helemaal niks om je druk om te maken.
Och, kijken wel of ik slaag, heb weinig gedaan. Naja, heb toch vertrouwen in mezelf en hoop. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
jhogervorst schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:10:
Engels lijkt rond de 7,3 te zitten. Een beetje teleurstellend … Aan de andere kant: het is (ruim) voldoende, dus wat maakt het ook uit :P
Ik zit net nog eens mijn cijfers te berekenen, blijkbaar ben ik bij Engels de n-norm vergeten 8)7

Mijn verwachting is nu dus bijgesteld naar een 8,3, wat ook een stuk beter overeenkomt met het gevoel dat ik over het examen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Iemand nog tips voor economie morgen?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Awsom schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:36:
Jij VWO morgen Eco. Ik HAVO morgen Natuurkunde.

Mijn tip aan jou is, niet slapen tijdens de examens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Awsom schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:36:
Als je er totaal niet meer uitkomt zeggen dat je boek toch onzin is.
Zie de huizencrisis in de VS, gevolgd door de krediet/bankencrisis, gevolgd door recessie in Europa/VS, gevolgd door de huizencrisis in Europa, gevolgd door de schuldencrisis in Europa en binnenkort gevolgd door het faillissement van Griekenland. Die economen bakken er niks van. :+

Het gaat je geen punten opleveren maar misschien wel wat sympathie bij je docent wat altijd handig is als je moet herkansen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ik sta een 7.2 voor economie. Ik begrijp het meeste ook wel, maar ik vind het gewoon moeilijk om te leren voor dit examen :P De basis zit er sowieso al wel in, alleen het redeneren vind ik soms wat lastig. Rekenopgaves pak ik alle punten wel voor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memo001
  • Laatst online: 12-09 18:21
Hmm ben nu ook aan het leren voor economie, en inderdaad dat redeneren blijft het lastig. Wat ik aanraad is op te schrijven waar je begint en waar je uit moet komen. Van A -> B dus. Dat helpt met je overzicht. Ook staan er in samengevat nog wat standaard redenaties, zoals de inflatiespiraal. Die paar standaard redernaties kennen is al een flink begin. Dus wat gebeurt er als Overheidbestedingen stijgen, Inflatie stijgt, Rente stijgt, etc.

Succes morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 00:43
Ik heb morgen ook economie examens, me laatste examen gelukkig. Normaal ben ik aardig goed in economie, eigenlijk is het me beste vak. Ik sta iets hoger dan een 7, ik had voor het laatste PTA dat over alles ging een 8.2, dus normaal moet het wel goed komen.

Ik heb vooral problemen met berekeningen, vaak kleine domme foutjes. Verder denk ik dat het examen ook wel raar wordt, vooral redenaties. Nu gaat het gewoon bagger met de economie en laten we zeggen 2 jaar geleden (toen het examen werd gemaakt) ook wel, maar toen was het niet zoals nu. En vooral het laatste jaar heb ik de economie heel erg gevolgd en dan kom je tot de conclusie dat wat in het boek staat veronderstellingen zijn van de afgelopen jaren, maar dat de praktijk toch anders kan zijn.

Een voorbeeld. Als een land in een recessie zit dan gebeurd er volgens het boek dit: de overheid doet de belastingen omlaag of gaat zelf meer besteden. Zo zal er weer meer vraag zijn en dus komt de productie in een land weer op gang. Het rare is dat nu totaal het tegenoverstelde wordt uitgevoerd. Indirecte belastingen gaan omhoog en zo lijkt het erop dat we juist het tegenovergestelde doen van wat we zouden doen. Waarom gebeurd dit: om te zorgen dat we binnen de 3% begrotingstekort blijven. Wat is beter op dit moment om te doen, het boek volgen of toch aan de regels houden? Niemand weet dat.

Tip voor mensen met economie die redeneren moeilijk vinden: kijk altijd naar de vraag en stel voor je zelf de vraag welke begrippen je denkt nodig te hebben. Ook zoals door iemand hierboven is genoemd, zijn standaardredeneringen heel makkelijk. (bv. gaat de koers omhoog van een land denk dan direct aan meer export, en door meer export is er meer vraag naar de munt, dus stijgt de koers van de munt). Verder werkt het soms ook om voor je zelf in telegram stijl een paar redenaties op papier te schrijven. Stel de vraag gaat over structurele werkloosheid. Schrijf voor je zelf in telegramstijl op: altijd meer mensen dan vacatures. Of de vraag gaat over inflatie. bedenk direct welke soorten inflatie er zijn en wat de redenaties daarbij zijn.

Vaak is het zo dat ze bij een redenatie vraag willen weten of je het begrip kent en begrijpt, dus weet je wat structurele werkloosheid is. Daarnaast willen ze de gevolgen (redenatie) weten van het begrip. Als je het echt niet weer schrijf gewoon op wat je weet over het begrip en probeer het in de context te lullen, vaak krijg je daar al een punt voor.

Iedereen succes morgen ik ben heel benieuwd hoe het examen economie wordt, toch het examen waar ik van me zelf het meest verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memo001
  • Laatst online: 12-09 18:21
pyro-tukker schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:36:
Wat is beter op dit moment om te doen, het boek volgen of toch aan de regels houden? Niemand weet dat.
Qua examen zou ik zowiezo aan het boek en de syllabus houden, en niet aan voorbeelden uit onze economie. Wat ze ook vaak doen is fictieve (EU) landen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
Ja natuurlijk moet je het boek volgen. Maar mijn stukje tekst was meer om aan te geven dat sommige dingen uit het boek nu niet meer helemaal juist/geloofwaardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
En: vergeet je woordenboek (Nederlands) niet. Waarschijnlijk heb je 'm niet nodig, maar het zou best kunnen dat je een bepaalde term niet direct (her)kent en dat je woordenboek de oplossing biedt.

Mijn Middelgroot woordenboek Nederlands van Van Dale is ideaal voor economie en M&O: er staan verschillende blokjes in met uitleg over economische termen. Geen idee of ik het nodig ga hebben, maar een prettige gedachte is het zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Laatst online: 21:07
En natuurkunde zit er ook weer op. Als ik het goed heb nagekeken, dan zou ik geslaagd moeten zijn. Feest! *O*

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
Vandaag Economie (Pilot) gehad en ik moet zeggen: het was niet te doen. Het is waarschijnlijk wel een voldoende, maar ik vond het echt heel moeilijk. Ik was ook niet de enige die het moeilijk vond, anderen die normaal goed zijn in economie hadden ook bar weinig punten gehaald zeiden ze. Nouja, hopen op een goede n-term en in mijn ogen mag die wel boven de twee worden. Als ik het vergelijk met andere examens, dan is dit twee keer zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

pyro-tukker schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:50:
Vandaag Economie (Pilot) gehad en ik moet zeggen: het was niet te doen. Het is waarschijnlijk wel een voldoende, maar ik vond het echt heel moeilijk. Ik was ook niet de enige die het moeilijk vond, anderen die normaal goed zijn in economie hadden ook bar weinig punten gehaald zeiden ze. Nouja, hopen op een goede n-term en in mijn ogen mag die wel boven de twee worden. Als ik het vergelijk met andere examens, dan is dit twee keer zo moeilijk.
Dat heb ik dus ook vandaag gehad met natuurkunde vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Economie (geen pilot) vond ik ook moeilijk vandaag.. :( rond de 5,5 - 6,5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinnesch
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-08 11:01
Heerlijk, examens zitten erop (HAVO).

De meeste examens gingen in mijn geval wel goed, met uitzondering van Scheikunde wat ik voor mijn gevoel veel slechter heb gemaakt dan oefenexamens. Hoewel scheikunde waarschijnlijk een krappe voldoende wordt, ga ik het denk ik herkansen om een mooie cijferlijst op mijn CV te kunnen zetten.

Voor iedereen die niet zeker is van de uitslag, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Examens zitten er (sinds gisteren) voor mij op.. Mensen hier die Frans gemaakt hebben? Ik zit tussen de 4.9 en 6.9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
Ik krijg vandaag te horen of ik geslaagd ben voor m'n electro praktijk examen, zoniet dan moet ik morgen al overnieuw maken, lets hope for the best :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
De komende 3 maand samengevat:

Afbeeldingslocatie: http://m.grolsch.nl/Cms_Data/Contents/Grolschrel3/Media/product/grolsch_onze_bieren_premium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
Heuj geslaagd voor m'n electro praktijk!
Van de 10 mensen in m'n klas zijn er 4 gezakt.
Nu nog de theorie vakken.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Je hebt nog een hoop te leren op de uni moppie. :>

Conclusie na een jaar studeren:

Afbeeldingslocatie: http://www.vhc.nl/files/tmp/500x0-HJ_flesglas.jpg

:D

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
epic_gram schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:02:
[...]

Je hebt nog een hoop te leren op de uni moppie. :>

Conclusie na een jaar studeren:

[afbeelding]

Ik ga naar de Universiteit van Twente, dus dat plaatje van die pis die jij post hoef ik gelukkig niet te drinken moppie :>

Afbeeldingslocatie: http://www.molblog.nl/images/uploads/nieuwe_grolsch_fles.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Ik hoop dat het deze zomer nog wat warmer wordt dan nu, en dan ga ik toch voor deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.mytinyphone.com/uploads/users/joker1313/500426.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trabbie_
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:56
Bedoel je dan de linker of de recht Jonathan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
In de context van de discussie bedoelde ik de linker. Daarentegen zou ik de rechter ook niet afslaan. Je zou het dus op 'beide' kunnen houden.

Kennen wij elkaar overigens IRL of anderszins buiten GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Laatst online: 12-09 13:25
Afbeeldingslocatie: http://www.latrappe.nl/Image.aspx?id=2546_6DD33930-2EFF-4BA1-8D0A-8CEA094724B2_
Ik pak toch liever een van deze dames. :9~

Toch wordt 14 juni 15:30 - 17:00 een spannende tijd. Heb geen idee of het goed of slecht is gegaan na het verknallen van mijn wiskunde B examen (HAVO). Deze wordt sowieso herkanst, want ik sta liever een 7 dan een 5.

[ Voor 43% gewijzigd door Fusioxan op 09-06-2012 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 08:58
Awsom schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:03:
[...]
Ik ga naar de Universiteit van Twente, dus dat plaatje van die pis die jij post hoef ik gelukkig niet te drinken moppie :>
Normaal gesproken kunnen liefhebbers van Grolsch en Hertog Jan toch wel door één deur.. Hertog Jan is de mijne, maar Grolsch vind ik meestal ook niet heel vervelend. (heineken/amstel, pit en bier bier sws niet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Grolsch heeft sowieso de mooiste flesjes, en daarbij lijkt de naam in de verte op dave grohl. Verder hebben ze betere speciaalbieren dan hertog jan. Ik associeer grolsch alleen altijd met zuipfeesten in de achterhoek, en dat is jammer.

Mijn top 3:

1 hertog jan
2 palm
3 grolsch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

bambam

Geslaagd voor mijn vwo de docenten hebben het al bevestigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Hoe kan dat nou, als de omzetnormen nog niet zijn vrijgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

duifi schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 00:52:
Dus dat.

Also..

http://www.nu.nl/binnenla...-gevolgen-examennorm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
Ik ben benieuwd of ik gebeld word tussen half 5 en half 6, ik hoop het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31
luuj schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:43:
Ik ben benieuwd of ik gebeld word tussen half 5 en half 6, ik hoop het niet :)
Bellen ze bij jouw school alleen de mensen die gezakt zijn? Dat is behoorlijk frustrerend ja. Bij mij werd destijds iedereen gebeld, geslaagd en gezakt, zodat mensen niet zo extreem in de stress zaten. Dit met name ook vanwege een aantal voorvallen met foutieve telefoonnummers, waar mensen die gezakt waren niet bereikt konden worden. Gevolg: men dacht dat men geslaagd was, maar kreeg achteraf nog de nare mededeling.. not fun voor die mensen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Die normen bevinden zich altijd binnen een bepaald spectrum, je kunt dus wel degelijk zeggen of iemand geslaagd is of niet ook al zijn de exacte cijfers nog onbekend.

Gefeliciteerd brilsmurffje, je hebt een mooi diploma kerel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:38
Net gebeld, vriendinnetje is geslaagd. Zoals verwacht. Ben stiekem benieuwd naar de cijferlijst morgen, heb haar afgelopen maanden bijles biologie gegeven - kijken of het geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
Bij mij bellen ze inderdaad alleen de mensen die gezakt zijn, al hoor ik net dat de mensen die herexamen voor praktijk hadden al een telefoontje hebben gehad.

Edit: En ik krijg net een mailtje van m'n mentor dat ik ook geslaagd ben! 8)

[ Voor 20% gewijzigd door luuj op 13-06-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
epic_gram schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:17:
[...]

Die normen bevinden zich altijd binnen een bepaald spectrum, je kunt dus wel degelijk zeggen of iemand geslaagd is of niet ook al zijn de exacte cijfers nog onbekend.

Gefeliciteerd brilsmurffje, je hebt een mooi diploma kerel!
Dat mag dan wel zo zijn, maar je bent wel een beetje zielig als je aan je leraren gaat vragen of je geslaagd bent :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

tja, maar dat is weer een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zelfs al is de norm 0 dan heb ik voldoende gehaald, ik hoefde ook alleen maar Nederlands en Wiskunde te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Ik kan morgen tussen half 5 en 6 gaan stressen. Hier bellen ze ook alleen de mensen die gezakt zijn.
(vwo)

[ Voor 3% gewijzigd door zynex op 13-06-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

worden havo en vwo tegelijkertijd gebelt morgen?

Succes in ieder geval iedereen morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Tussen 15.00 uur en 17.00 uur zit ik morgen met spanning bij de telefoon. Twee weken geleden had ik nog aardig wat vertrouwen erin, maar nu het zo dichtbij komt wordt het toch een beetje spannend. Als ik om 17.00 uur niets gehoord heb ga ik maar met de bus richting school, om tussen 18.00 uur en 19.30 uur onder het genot van een drankje (champagne of bier mag ik hopen?) de cijfers te bekijken.

Mocht iemand nog een manier weten om bij een uitgaand gesprek het telefoonnummer te spoofen: deel het alsjeblieft, daar zouden erg leuke grappen mee uit te halen zijn morgen >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Ulster Seedling op 13-06-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:N
/me Is toch blij dat hij in België studeert

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pMv7Ql.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8nIi0l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LZBx6l.png

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

eerste facepalm voor je bier: :F

tweede facepalm omdat mijn browser vastliep op je veel-te-grote foto's ervan: :F

;) :D

[ Voor 3% gewijzigd door epic_gram op 13-06-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epic_gram schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:32:
eerste facepalm voor je bier: :F

tweede facepalm omdat mijn browser vastliep op je veel-te-grote foto's ervan: :F

;) :D
Hoe kan je dat bier nu niet lekker vinden.
Heb speciaal voor jouw wat kleinere afbeeldingen gemaakt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:30:
:N
/me Is toch blij dat hij in België studeert

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Eeum, dat laatste is geen bier :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filenox schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:47:
[...]

Eeum, dat laatste is geen bier :/
Valt best mee hoor ... (wordt hier in Limburg als de standaard beschouwd :N, je ziet duidelijk dat we de Nederlandse grens naderen :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:46:
Heb speciaal voor jouw wat kleinere afbeeldingen gemaakt O+
:$ O+
jhogervorst schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:26:
Mocht iemand nog een manier weten om bij een uitgaand gesprek het telefoonnummer te spoofen: deel het alsjeblieft, daar zouden erg leuke grappen mee uit te halen zijn morgen >:)
in nederland: vanaf je mobiele telefoon is het #31#[nummer] en met je vaste lijn is het geloof ik *31*[nummer]. Ik weet het niet 100% zeker, probeer het voor de zekerheid eerst even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
epic_gram schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:56:
[...]

in nederland: vanaf je mobiele telefoon is het #31#[nummer] en met je vaste lijn is het geloof ik *31*[nummer]. Ik weet het niet 100% zeker, probeer het voor de zekerheid eerst even.
Da's verbergen; ik bedoel echt spoofen, waarbij je iemand anders' nummer aan kunt nemen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:49:
[...]

Valt best mee hoor ... (wordt hier in Limburg als de standaard beschouwd :N, je ziet duidelijk dat we de Nederlandse grens naderen :X)
Ik heb het bier nog nooit gezien (en ik woont toch al 19 jaar in Limburg) en het is alles behalve standaard. We drinken hier, Jup, Brand of Alfa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

:? Bierdrinken is tegenwoordig ook een examenvak :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 08:58
ShitHappens schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:37heb haar afgelopen maanden bijles biologie gegeven - kijken of het geholpen heeft.
Dat heb ik ook gedaan bij mijn vriendin, maar dat had verder weinig te maken met studeren.. :p

De normeringen zijn bekend! Voor mij is ie gunstig uitgevallen, krijg er een halve punt gratis bij: nu ongeveer een 6 gemiddeld dus. Dan moet dat slagen ook wel lukken:)

Edit: halve punt bovenop de n=0,5 waar ik standaard al rekening mee had gehouden. En anders volgende week maar een herretje..

[ Voor 12% gewijzigd door Raling op 14-06-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:18
Ik weet nog dat ik 3 jaar geleden met spanning voor de telefoon zat te wachten maar achteraf bleek dat de telefoon het helemaal niet deed haha. (was toen toch geslaagd maar was knap lullig geweest als ik niet geslaagd was en dus ook niet te bereiken was geweest).

Mn zusje is nu aan de beurt, ben ook zenuwachtig voor haar nu ik de normen zie (engels en scheikunde vooral).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Mijn economie-examen kan ik niet meer vinden, maar voor de rest heb ik de 'definitieve geschatte cijfers' berekend nu de normeringen bekend zijn. Twee vakken (die ik strikt heb nagekeken) moeten 6,3 en 6,4 zijn, en de rest van de vakken (die ik iets vrijer heb nagekeken) schat ik in op 6,9; 7,2; 7,5; 7,7; 7,9. Hierdoor zouden de eindcijfers van de CSE-vakken (behalve economie) uitkomen op vijf zevens en drie achten.

Nou, volgens mij hoef ik mij geen zorgen te maken. Toch zal het nog even stressen zijn als de telefoon tussen 15.00 en 17.00 uur misschien een keer gaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 03:47:
[...]

Ik heb het bier nog nooit gezien (en ik woont toch al 19 jaar in Limburg) en het is alles behalve standaard. We drinken hier, Jup, Brand of Alfa.
En jij woont in Belgisch Limburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Het is wel grappig, alle vmbo leerlingen werden gister gebeld ik vandaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Laatst online: 11-09 11:16
Al mensen geslaagd? Krijg zelf rond een uur of 2/3 een telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 12:02
Nog niks gehoord. De nomering voor Management en Organisatie ligt trouwens wel heel hoog. Namelijk 1.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:59:
[...]

En jij woont in Belgisch Limburg?
Nope, Nederlands Limburg, Zuid-Limburg wel te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

FML moment, moet of bio of nederlands herkansen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

WFvN schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 06:53:
:? Bierdrinken is tegenwoordig ook een examenvak :?
was het maar zo, dan was ik nu master of science ofzo. :')

@hierboven, jammer, succes man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

epic_gram schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:48:
[...]

@hierboven, jammer, succes man!
Tjah moet wel he, nog bedankt lol ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Bio en nederlands zijn gelukkig wel vakken waarvoor je een achterstand makkelijk weg kunt werken. Natuurkunde of wiskunde was denk ik een groter probleem geweest. Ga je het wel halen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinn
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:01
Yeah, geslaagd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

epic_gram schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:57:
Bio en nederlands zijn gelukkig wel vakken waarvoor je een achterstand makkelijk weg kunt werken. Natuurkunde of wiskunde was denk ik een groter probleem geweest. Ga je het wel halen denk je?
Het blijkt dat ik binnen mijn NG pakket van HAVO alles voldoende heb behalve die 2 vakken. Nederlands is te doen als ik goed examens voorbereid. Biologie is gewoon teveel moeite en tekst en je wordt het zat na een tijdje.

Ik moet maar een 5 halen en dan ben ik gewoon binnen. Veel van mijn vrienden zijn teminste of geslaagd of moeten herkansen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door ProfoundValue op 22-09-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:02
Zo, * AlexV is geslaagd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Laatst online: 30-08 16:39
happy geslaagd:P

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste