Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:08
epic_gram schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 17:24:
[...]

differentieren is toch niet zo moeilijk? En daarbij kan je ook een programma schrijven wat dat voor je doet.
Niet moeilijk maar het is wel handig om een programma te hebben die dat voor je berekend. Weet jij toevallig een programma die ook de tussenstappen laat zien? Heb calculus geinstalleerd, die de afgeleide voor je berekend, maar die laat jammer genoeg geen tussenstappen zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-05 23:42

epic_gram

undercover moderator

Nee, sorry daar kan ik je niet mee helpen. Is het voor een casio of een TI?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
epic_gram schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 18:17:
Nee, sorry daar kan ik je niet mee helpen. Is het voor een casio of een TI?
TI-84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Tja, als je het antwoord al weet kan je natuurlijk makkelijk naar het antwoord werken. En volgens mij krijg je voor een antwoord zonder tussenstappen ook al een gedeelte van je punten. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trabbie_
  • Registratie: Februari 2012
Euhm, het gaat alleen wel opvallen als je bij makkelijke afgeleides tussenstappen hebt staan en bij moeilijke in 1x het antwoord. Differentiëren is echt niet moeilijk, gewoon nog ff goed oefenen en ik weet zeker dat je alles kan differentiëren op je examen. Op je vervolgstudie zul je bij bijna alle studies wiskunde nodig hebben, dat je het niet met de hand kan is echt een minpunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Opvallen? Zolang ze tijdens de zitting niks hebben geconstateerd kunnen ze achteraf niet meer zeuren over zulke dingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Inderdaad, het maakt mij niks uit of ze het vinden opvallen dat de tussenstappen nergens op lijken, maar het antwoord wel goed is. Heb ik altijd nog een punt voor het eindantwoord :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:24

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
De stress begint toe te nemen. Ik begin me af te vragen wat ik de afgelopen vier vrije weken heb gedaan en waarom ik zo weinig voor de examens heb gedaan. Morgen flink aan de slag en hopen op een goede afloop :+

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

jhogervorst schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:39:
De stress begint toe te nemen. Ik begin me af te vragen wat ik de afgelopen vier vrije weken heb gedaan en waarom ik zo weinig voor de examens heb gedaan. Morgen flink aan de slag en hopen op een goede afloop :+
Ik vraag me af wat ik de afgelopen 19 jaar heb gedaan, en waarom ik zo weinig aan school heb gedaan vroeger. Maar uiteindelijk heb ik me in mijn leven geen moment verveeld en zit ik op de HBO, ik denk dat ik niet ga veranderen ooit en ik wil dat ook niet eigenlijk.

Moraal van het verhaal: relaxen. :P

spoiler:
sorry voor deze motiverende reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Met wat voor cijfers gaan jullie allemaal je examen in trouwens? Ik heb onderstaande:

Nederlands - 6.2
Engels - 7
Frans - 5.2
Wiskunde A - 7.2
Economie - 7.2
Geschiedenis - 6.4
M&O - 8.9

Combinatievak - 7
BSM - 7 (reeds afgesloten)

Ben er redelijk tevreden mee :P Zonder die verschrikkelijke regel van een 5,5 gemiddeld was ik met gemak geslaagd.. Nu moet ik er nog wat voor doen ook :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Awsom schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:22:
Ben er redelijk tevreden mee :P Zonder die verschrikkelijke regel van een 5,5 gemiddeld was ik met gemak geslaagd.. Nu moet ik er nog wat voor doen ook :o
Hoe zat dat ook alweer? Je vakken werden in drie delen opgedeeld: examenvakken, vakken die verplicht zijn en daarin word dan ook weer een aparte selectie gemaakt van nederlands, engels en wiskunde. En voor al die delen heb je een 5,5 gemiddeld nodig, en voor nederlands engels en wiskunde mag je maximaal 1 tekort hebben ofzo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:57
Ehm nee die regel gaat pas volgend jaar in. Dit jaar geldt dat alle vakken waarin je een CSE (Centraal Schriftelijk Eindexamen) in maakt gemiddeld minimaal 5.5 moet zijn wil je slagen. Dus al je eindexamen cijfers bij elkaar gemiddeld een 5.5

Ik heb nog niet zoveel stress want ga het wel gewoon halen. Met onderstaande SE lijst:
Nederlands - 7.1
Duits - 6.2
Engels 8.8
Wiskunde B - 6.5
Natuurkunde - 7.5
Scheikunde - 7.2
Economie - 7.5

Met combinatiecijfer(ANW, Maatschappijleer, PWS) - 8
en Informatica reeds afgesloten - 9

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Davidshadow13 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:33:
Ehm nee die regel gaat pas volgend jaar in. Dit jaar geldt dat alle vakken waarin je een CSE (Centraal Schriftelijk Eindexamen) in maakt gemiddeld minimaal 5.5 moet zijn wil je slagen. Dus al je eindexamen cijfers bij elkaar gemiddeld een 5.5
Wat een idiote regel :o Dan kunnen ze net zogoed terug naar hoe het vroeger was, gewoon zonder schoolexamens maar alleen de centraal examens.

Ik heb geluk gehad, met die regels zou ik vorig jaar niet geslaagd zijn. Jullie zijn nu de dupe van een politiek wanbeleid; er moest vroeger bezuinigd worden op onderwijs en daarom is er toen het stelsel van 1e en 2e fase geïntroduceerd. Er was destijds onwijs veel kritiek op, maar ondanks dat is het toch doorgevoerd. Uiteindelijk bleek het systeem totaal niet te werken, maar om dat enigszins te maskeren is toen het niveau van de havo en het vwo omlaag geschroefd. Daardoor kregen ze hogere slagingspercentages en leek het erop dat het toch een hele goede hervorming was. Echter was het niveau van de studenten op de HBO en UNI veel te laag, en die hebben daar jarenlang over gezeurd. Daarom worden de eisen langzamerhand weer opgeschroefd, en dat is wat er nu gebeurd. Ik kan jullie alleen maar succes toewensen boys! (en girls)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Mijn SE-lijst:
[list]
• Duits: 6,3
• Economie: 8,2
• Engels: 7,3
• M&O: 8,1
• Natuurkunde: 7,0
• Nederlands: 6,9
• Scheikunde: 6,9
• Wiskunde B: 8,2
• Wiskunde D: 8 (geen CSE)
• Combinatiecijfer: 7

Best leuk, al zeg ik het zelf :)
epic_gram schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:43:
[...]

Wat een idiote regel :o Dan kunnen ze net zogoed terug naar hoe het vroeger was, gewoon zonder schoolexamens maar alleen de centraal examens.
Het is wel een efficiënte manier om het voor scholen onmogelijk te maken om leerlingen te matsen door de SE's veel te makkelijk te maken. Dat was natuurlijk al onmogelijk toe te passen op hele klassen/grote groepen (aangezien er maatregelen volgen als het SE- en CSE-cijfer een aantal jaren opeenvolgend meer dan 1,0 afwijken), maar hiermee kunnen individuele leerlingen ook niet meer op deze manier een diploma ontvangen. Ik heb geen idee of dit een bestaand verschijnsel/probleem was overigens, maar het zou hiermee wel mooi opgelost zijn ;)

Daarentegen ben ik het zeker met je eens dat het jammer is. Kijkend naar mijn eigen lijst zou het ideaal zijn geweest als deze regel er niet was :+

[ Voor 64% gewijzigd door Ulster Seedling op 13-05-2012 16:35 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik ben zelf al enkele jaren geleden geslaagd, maar ik moet in een enigszins relevant topic toch echt mijn ongenoegen kwijt over die nieuwe regel. Welke ongeëduceerde randebiel is op het idee gekomen om op het laatste moment dit in te voeren. Er kunnen nu dus mensen zijn die het op het laatste moment net niet halen.

Ik vind wel dat het om belangrijke vakken gaat, en dat de kwaliteit van het onderwijs in Nederland best nog wel omhoog mag, wat dat betreft vind ik de nieuwe maatregel niet verkeerd, maar alsjeblieft niet op deze lompe manier. Er lijken ook alleen eindexamen eisen te zijn getrokken. Dus ook voor de volgende jaren geldt: als je met een aantal 1en (of weet ik veel hoe laag je nog mag halen) het examenjaar in komt, moet je ineens een gigantische inhaalslag maken, terwijl je daarvoor altijd op dat niveau gewoon kon doorgaan. Stel dan ook restricties aan het overgaan naar volgende klassen, en nog beter: verbeter de begeleiding van scholieren zodat ze niet helemaal alleen en op zichzelf zich naar de opgelegde eisen hoeven te ontwikkelen. Deze eis op zich is echt okee, vind ik, maar de overheid mag de scholieren wel helpen om die eisen te halen. Nu werkt de overheid juist vreselijk tegen.

Ook heb ik niet echt het idee dat deze maatregel veel met besparen te maken heeft. Een scholier die blijft zitten is een scholier die nog een jaar extra gesubsideert wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Amanoo op 13-05-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

jhogervorst schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:30:
Het is wel een efficiënte manier om het voor scholen onmogelijk te maken om leerlingen te matsen door de SE's veel te makkelijk te maken.
Scholen maken die SE's juist zwaarder, zodat leerlingen denken van "oh shit, ik moet hard werken anders haal ik het niet". Dan valt het CE juist heel erg mee, haal je daar een goed cijfer voor en ben je geslaagd. Uiteindelijk heeft je school dus een hoger slagingpercentage. :) Als het komt aanwaaien, word je ook niet geprikkeld om net dat ene beetje extra te werken namelijk. Maareh, mooie cijferlijst heb je! :) Komt vast wel goed! ;)
Amanoo schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:02:
Ik vind wel dat het om belangrijke vakken gaat, en dat de kwaliteit van het onderwijs in Nederland best nog wel omhoog mag, wat dat betreft vind ik de nieuwe maatregel niet verkeerd, maar alsjeblieft niet op deze lompe manier.
kwaliteit van het onderwijs is niet gelijk aan het niveau van de scholieren. Met de huidige 2e fase wordt ervoor gezorgd dat scholieren niet goed uit de verf komen, zorg dan dat dat eerst veranderd.
Er lijken ook alleen eindexamen eisen te zijn getrokken. Dus ook voor de volgende jaren geldt: als je met een aantal 1en (of weet ik veel hoe laag je nog mag halen) het examenjaar in komt, moet je ineens een gigantische inhaalslag maken, terwijl je daarvoor altijd op dat niveau gewoon kon doorgaan.
Ik snap niet wat je hiermee bedoeld; met een 1 ga je sowieso niet over maar dat was vroeger ook al zo. Een 1 telt namelijk als 4 tekorten, en je mag er maximaal 2 compenseren met hogere cijfers van andere vakken. Bij een 3 kan je dus al niet meer over naar een hoger jaar. Verder haal je je diploma ook niet met een 3 erop, zelfs niet als de rest allemaal 10-en zijn. :)
Stel dan ook restricties aan het overgaan naar volgende klassen, en nog beter: verbeter de begeleiding van scholieren zodat ze niet helemaal alleen en op zichzelf zich naar de opgelegde eisen hoeven te ontwikkelen. Deze eis op zich is echt okee, vind ik, maar de overheid mag de scholieren wel helpen om die eisen te halen. Nu werkt de overheid juist vreselijk tegen.
De hele opzet van 1e en 2e fase die in 1998 in het leven is geroepen, is eigenlijk gewoon een bezuinigingsplan die wordt gepropageerd in het kader van verzelfstandigen van scholieren. Er moest bezuinigd worden, dus vollere klassen. Daarom zijn er 4 profielen gekomen zodat iedereen in dezelfde klas zat: minder lokalen en docenten per leerling -> goedkoper. Negatieve bijwerking van deze schaalvergroting is dat leerlingen inderdaad minder begeleid worden, maar dat is daarna weer gepropageerd tot verzelfstandiging. Op de universiteit en HBO moet je namelijk ook veel zelfstandiger werken. (inmiddels zit ik zelf op de HBO; en heb ik zelfs meer begeleiding dan wat ik kreeg op de middelbare school. IMO gaat dat argument dus niet op.)
Ook heb ik niet echt het idee dat deze maatregel veel met besparen te maken heeft. Een scholier die blijft zitten is een scholier die nog een jaar extra gesubsideert wordt.
Klopt, alleen studeren aan een uni of hogeschool is nog veel duurder, op deze manier filter je de wat zwakkere leerlingen eruit zodat er op de vervolgopleiding weer wordt bespaard. (En het leenstelsel van de D66 gaat daar weinig aan veranderen, er zijn er genoeg die het op tijd halen namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Mijn cijfers

Nederlands: 6.2
Wiskunde 6,7
Engels: 7,5
Nask: 6.9

Afgesloten:
Techniek: 6,7
Gym: Goed
Maatschappijleer: 6,5
Kunstvakken: voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

nask? Is dat een combinatievak van natuurkunde en scheikunde? En doe je ook maar in vier vakken examen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Morgen beginnen de examens, toch?
Succes iedereen! d:)b

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
anandus schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:12:
Morgen beginnen de examens, toch?
Succes iedereen! d:)b
Inderdaad, bedankt! :) Morgen Nederlands, moet wel lukken denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:52

Phntm

Tlingelingeling

jhogervorst schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:40:
[...]

Inderdaad, bedankt! :) Morgen Nederlands, moet wel lukken denk ik zo.
Morgen Biologie voor mij. Havo XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

epic_gram schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:46:
nask? Is dat een combinatievak van natuurkunde en scheikunde? En doe je ook maar in vier vakken examen nu?
Jup maar vier vakken, ik heb techniek eerder dit jaar afgesloten, gym was kwestie van komen maatschappijleer 1 en kunstvakken waren vorig jaar al klaar...

Voor mij deze week 1 examen, de week erop 3 dan is het klaar.

Begin dinsdag met Nederlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikvdlee
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:39
Succes iedereen! :)
Veel vrienden van mij moeten ook examens maken nu.

Volvo V40 T3 MY13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Succes everybody

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

zo meteen Nederlands eindexamen vwo maken, hopelijk hebben ze een beetje interessante teksten uitgekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404313

De examenbladen mag je na afloop van het examen toch mee naar huis nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:53
Klopt ;) (Als je je naam er op hebt gezet tenminste) Succes iedereen!

[ Voor 46% gewijzigd door RobinL94 op 14-05-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Anoniem: 404313 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:34:
Bij ons moet dat eerst ingeleverd worden, waarna je ze na de zitting oid kunt ophalen/meenemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:14
Succes iedereen! Ik begin morgen pas :)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Inmiddels in de kantine wachten op Nederlands. Nog even lekker ontspannen internetten (en niet gehaast nog een oefenexamen maken zoals ik anderen wel zie doen :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

jhogervorst schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:40:
Inmiddels in de kantine wachten op Nederlands. Nog even lekker ontspannen internetten (en niet gehaast nog een oefenexamen maken zoals ik anderen wel zie doen :/)
Doen ze bij mij ook allemaal uberslecht las vannacht op twitter dat ze zaten te leren :X

No thx, ik slaap liever (ze hadden in de ochtend examen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikvdlee
Anoniem: 404313 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:34:
Vaak is het dat je ze na het examen mag ophalen in een lokaal of zaal. :)

Volvo V40 T3 MY13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404313

Rikvdlee schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:59:
[...]

Vaak is het dat je ze na het examen mag ophalen in een lokaal of zaal. :)
Oké, dat had ik ook even tegen mijn broertje gezegd.. Ik mocht vorig jaar op de HAVO ook direct na het examen mijn examen meenemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:52

Phntm

Tlingelingeling

Biologie gehad, idiote vragen zoals gewoonlijk. :P Heb een gevoel dat ik gewoon een voldoende heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

idiote vragen? :D Ik had vorig jaar ook bio, ik vond het opzich wel goede vragen eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Nederlands is afgelopen (voor de niet dyslecten), hoe ging die bij jullie? Bij mij was het een beetje alles of niets, het kan alle kanten op. De tekst was redelijk te maken, de samenvatting vond ik moeilijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Nederlands was goed te doen. Af en toe lastige vragen/onderdelen, maar in het algemeen heb ik er een goed gevoel over. Over tien minuutje staan de antwoorden online en kan ik een voorlopigheid schatting van mijn cijfer doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:53
Ik vond vooral die tekst van de samenvatting vaag. De bottomline was gewoon dat hij huidige gebouwen zonder versieringen etc saai vindt. Bij de eerste tekst zat hier en daar een lastige vraag, maar over het algemeen wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik vond Nederlands wel lastig. samenvatting was weinig overschrijven helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

waar zijn we zonder poll boys?

Invullen naar hoe je er nu voor denkt te staan. :)
Poll: ga jij slagen?
ja
nee
misschien
na een herexamen
geen idee

Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=380562&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Zo, ik heb Nederlands inmiddels streng nagekeken. Volgens mij heb ik sowieso 29 van de 49 punten. Hierdoor zou het cijfer tussen de 5,3 en de 7,3 uitkomen. En vermoedelijk krijg ik nog wel twee of drie punten extra. Niet geweldig, maar zeker een acceptabel begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Die Nederlandse samenvatting was echt een irritant stuk. Vooral die opdrachten, ik heb zoveel meer details aan de samenvatting toegevoegd en ook meer overgenomen uit het origineel daardoor mis ik wel wat onderdelen en heb ik niet alle verbanden zo duidelijk aangegeven.. We gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:41
Ik hoor velen klagen over de maximaal aantal woorden dat gebruikt mocht worden voor de samenvatting, 220 leek hen eerder een goed aantal. Ik zat uiteindelijk op de 185 (netjes binnen de 10% marge), maar ik vraag me af hoe ik hem heb gemaakt. In tekst 1 af en toe toch wel lastige vragen en tekst 2 vond ik over het algemeen redelijk vaag.

Op naar Wiskunde (woensdag) ! Dat zal me hopelijk beter afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Voor mijn gevoel hing de inleiding van de tweede tekst ook helemaal niet samen met de rest van de tekst. Die inleiding had net zo goed bij een andere tekst kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikvdlee
Stom btw dat de eisen erg omhoog zijn gehaald, want nu zouden in theorie denk ik nog meer mensen zakken. Ik heb dan vorig jaar mijn examen gedaan, maar ik stond dus (door een *piep* leraar) onvoldoende voor NL. En het hele jaar alleen maar onvoldoendes gehad

Volvo V40 T3 MY13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik sta gelukkig voor alles voldoende wel voor moeten werken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Rikvdlee schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:36:
Stom btw dat de eisen erg omhoog zijn gehaald, want nu zouden in theorie denk ik nog meer mensen zakken.
Dat komt hierdoor:

epic_gram in "Centrale examens 2012"

Helemaal beneden mijn post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikvdlee
Ohja, ik snap het. Thanks :)

Volvo V40 T3 MY13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Zo, morgen M&O. Nu maar even de samenvatting op mijn GRM zetten en dan slapen. Gelukkig pas 's middags beginnen; eerst dus lekker uitslapen, rustig douchen, uitgebreid ontbijten, wat muziek luisteren en misschien nog even langs Albert Heijn :)

Succes iedereen!

[ Voor 3% gewijzigd door Ulster Seedling op 15-05-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Goedemorgen voor mij vandaag Nederlands, om 8uur weg ben ik er om half 9 makkelijk, 9uur begint het ben half 12 wel weer thuis denk ik.

Ohja, kan iemand de regen even uitdoen? Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik heb net het eindexamen Nederlands VWO eens bekeken, hij is m.i. aanzienlijk makkelijker dan die van 2010. Nederlands is er echter wel een die ontzettend verschilt van persoon tot persoon, op eigenlijk elke manier :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:53
Nou, dat kan ik toch niet met je eens zijn. Ik heb het examen van 2010 gemaakt als proefexamen, en ik vond die toch een stuk eenvoudiger dan die van gisteren. Maargoed, dat zal wel ieder z'n eigen ding zijn. Hoewel er echt al veel geklaagd is bij het LAKS. De teller staat inmiddels al op ruim 10000 klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Nederlands vandaag was echt simpel, ik vond het makkelijker dan een gewone Nederlands toets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
M&O is alles of niets :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Awsom schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:48:
Nederlands is afgelopen (voor de niet dyslecten), hoe ging die bij jullie? Bij mij was het een beetje alles of niets, het kan alle kanten op. De tekst was redelijk te maken, de samenvatting vond ik moeilijk..
Niet zakken hè, even je best doen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
jhogervorst schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:54:
[...]

[...]

Niet zakken hè, even je best doen! d:)b
Haha daar heb ben ik niet zo bang voor. In een proefwerkweek een jaar geleden dacht ik ook dat ik M&O slecht had gemaakt en toen had ik een 9,5 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Wat vonden voor die vandaag Nederlands hadden ervan? Ik vond het echt _SIMPEL_ en iedereen uit mijn klas/school ook zowat..

Doe mij maar deze examens ipv. van de proefwerken in de les hier snapte ik nog wat van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Die samenvatting van Nederlands HAVO, gruwelijk :X

Bij de vragen heb ik, als het goed is, 20 punten. :)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Alles op de computer, enige wat je hoefde te schrijven was een zakelijke brief (en voor dyslexie gebeuren artikel hoorde ik)

De rest was citeren en meerkeuze echt simpel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door HA5H op 22-09-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Er waren totaal 50 punten, dus 30 van de 50 vind ik best veel. Let's rephrase that: vind ik nog wel meevallen. (Aandachtspunt 1 van tekst 2 kon je 1 punt voor krijgen... 31 totaal?)

[ Voor 17% gewijzigd door Xesxen op 15-05-2012 21:09 ]

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Xesxen schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:08:
Er waren totaal 50 punten, dus 30 van de 50 vind ik best veel. Let's rephrase that: vind ik nog wel meevallen. (Aandachtspunt 1 van tekst 2 kon je 1 punt voor krijgen... 31 totaal?)
Zit op 26-27 punten waarschijnlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

zo net terug van wiskunde vwo, zaten een paar gemene vragen tussen. De wiskunde vragen heb ik allemaal wel goed enkel dat bewijzen :x

Naar mijn idee zat er veel bewijzen in en helaas geen constructie vragen..
Volgens mijn docent was het bewijzen niet lastig, maar ik zag ze niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konstantine
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-03 16:50
Gaan er nog mensen het filosofie-examen havo of vwo maken?

Je ne sais pas ce que cela signifie, mais ça va être intelligent sur Français. - Jean-Paul Sartre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Wiskunde B vond ik goed te doen. Er zaten wat gemene vragen tussen, maar des te groter was de voldoening als zo'n vraag lukte. Helaas kreeg ik niet alle opdrachten binnen de drie uur af. Alles wat ik af heb gemaakt was goed (als ik het me allemaal goed herinner). Ik hoop een acht te halen.

Wat achteraf (tijdens het nakijken) bleek, is dat ik een aantal losse punten heb laten liggen bij vragen die me niet helemaal lukten. Vaak kan je al een punt krijgen door een integraal of vergelijking op te schrijven. Tijdens het examen was ik echter puur wiskundig bezig met de vragen, en vergat ik om 'strategisch' dit soort punten mee te nemen. Heeft iemand tips om dit wel te onthouden en toe te passen terwijl je met je gedachten inhoudelijk bezig bent? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-05 00:50
Haakontje schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:58:
Maar m'n cijfer is maar een 5,1 tot 6,1 omdat ik door tijdgebrek alleen aandachtspunt 1 van de samenvatting over die tering-bambi kon maken. En die opdracht telde fucking 19 punten!

Laten we maar hopen hè..
Zelfde hier! :(
Heb maar één à twee opmerking over Bambi erin staan, hoe moet ik het anders in 200(?) woorden samenvatten? 8)7
Ik hoop maar dat ik een voldoende heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Ik heb het voor elkaar om dat in 220 woorden te doen, maar ik heb wel een punt moeten laten liggen. Tsja... (note: samenvatting is niet zo erg goed, en dat komt deels door de tekst)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:54
Het CvE heeft gisteren een aanvulling op het correctie model gepubliceerd voor Nederlands VWO. Nu worden er bij 4 vragen ook andere antwoorden goedgerekend. Zo te zien lijken die klachten te helpen. Helaas geen aanvulling voor de samenvattingsopdracht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
Vond de drie uur voor Wiskunde B VWO net kunnen. Zelfs de 'slimmeriken' van onze klas hadden blijkbaar alle tijd nodig. :O

Dat bewijzen was inderdaad lastig en waren aardig wat vraagjes over, had ik zelf niet verwacht. Achteraf kwam ik bij een aantal vragen niet op het juiste antwoord, maar ik hoop toch nog wat puntjes te hebben gescoord met de juiste 'gedachtegang' enz.

Nu maar druk maken over Natuurkunde. Wordt nog aardig wat leerwerk dit weekend, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trabbie_
  • Registratie: Februari 2012
De bewijzen voor wiskunde vond ik juist simpel, in tegen stelling tot opgaven van vorige jaren. Vooral de 3de was echt lachwekkend..... (middellijn gegeven dus twee hoeken 90 graden) Verder wel pittige toets die zeker moeilijker was dan de afgelopen twee jaar. Tijd was voor mij ok (was half uur voor tijd klaar), maar hoor van meer mensen dat hij iets te lang was. Wel tot het eind gezeten omdat ik bij twee vragen niet op het goede antwoord kwam. Ik verwacht rond de 7,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
Ik had twee bewijzen volgens mij niet helemaal (zat wel in de goede richting). Zelf hoop ik toch wel hoger dan een 7,0 te zitten, maar weet m'n antwoorden niet meer dus dat wordt afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-05 11:36
Vergeten jullie niet dat je een mascotte mee mag nemen :P

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
Hè, een mascotte? Wat bedoel je daarmee dan? Ö
Lijkt me stug dat je een juichende tijger oid naast je neer mag zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:54
De bewijsopgaven van Wiskunde B waren iig niet moeilijk nee. De opgave om te bewijzen dat het een rechthoek was, lachwekkend gewoon.. 8)7 Maar helaas kreeg ik het ook niet op tijd af.. Het was wel een pittig examen, maar gelukkig vielen de bewijsopgaven mee. Meestal zijn die toch wel het lastigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik zat ook te lachen tijdens Nederlands omdat ik klaar was en sommige vragen echt zo simpel waren waar ik echt mensen zag worstelen (ik kon natuurlijk vrolijk rondkijken omdat het examen van mij al ingeleverd was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-05 11:36
ThinkCreative schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 19:55:
Hè, een mascotte? Wat bedoel je daarmee dan? Ö
Lijkt me stug dat je een juichende tijger oid naast je neer mag zetten...
Een knuffel oid is over het algemeen gewoon toegestaan :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

WeeJeWel schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:49:
[...]

Een knuffel oid is over het algemeen gewoon toegestaan :)
Ik dacht dat tweakers altijd wel redelijk nuchter waren. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Nu slapen en morgen maar met natuurkunde verder beginnen. Hopen dat dat gaat lukken voor maandag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Geschiedenis is zoveel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Komt wel goed schatje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:49
jhogervorst schreef op zondag 20 mei 2012 @ 00:52:
Nu slapen en morgen maar met natuurkunde verder beginnen. Hopen dat dat gaat lukken voor maandag :+
Vind het persoonlijk vrij veel stof. Meer dan gedacht.. :*)
Maar moet goedkomen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Torrentus schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:44:
[...]

Vind het persoonlijk vrij veel stof. Meer dan gedacht.. :*)
Maar moet goedkomen.. :D
Ach, het meeste uit Samengevat komt me wel bekend voor (heb het even doorgelezen). Ik zet alle samenvattingen van dit schooljaar op de rekenmachine, blader BINAS straks nog even door en dan moet het wel weer genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-05 16:50
Iemand nog tips voor het wiskunde examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:28
luuj schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:46:
Iemand nog tips voor het wiskunde examen?
Gewoon logisch nadenken. :9

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
Hele samenvattingen in een rekenmachine zetten lijkt mij niet zo handig, veel te veel zoek werk. Ik zet het meest belangrijke/moeilijk te reproduceren info er wel vaak in.
Ach het meeste kan je toch wel uit Binas halen of uit afleiden.

Voor Wiskunde: rustig en logisch nadenken kom je vaak een eind. Lukt het niet, ga gewoon door naar de volgende vraag. Maar dit geldt net zo goed voor ieder andere examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
Ik hoor trouwens net dat een electro docent van mij tegen een andere leerling heeft gezegt dat mijn hele klas van 10 man op 1 na gezakt is. Hoort een leraar dit eigenlijk wel te zeggen? Hij kan toch verwachten dat het word doorverteld? Ook heeft hij iets gezegd dat als we er 1 puntje bij kregen er nog maar 4 gezakt waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Boh, morgen wiskunde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
ThinkCreative schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:58:
Hele samenvattingen in een rekenmachine zetten lijkt mij niet zo handig, veel te veel zoek werk.
En wat ben ik toch blij dat er bij mij een zoekknop opzit. 8)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:49
Xesxen schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:03:
[...]

En wat ben ik toch blij dat er bij mij een zoekknop opzit. 8)
Zoals op elke TI met Notefolio.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

succes iedereen weer! Ik zal aan jullie denken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Torrentus schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:58:
Zoals op elke TI met Notefolio.. :)
Ik heb een casio :)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Wiskunde gehad, ik heb werkelijk waar geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Geschiedenis kan zoals gewoonlijk weer alle kanten op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Wat voor casio heb jij dan? Met die van mij kan ik die niet echt vinden. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
Ik had wiskunde toch echt moeilijker verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

TI = Casio TI-84, of ben ik nu met open ogen getrolled?

Ik hoop in ieder geval dat iedereen lekker aan het pennen is en succes met de rest van de tentamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

Casio TI-84? Een soort mutant? :P
TI-84 is van Texas Instruments ;)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
epic_gram schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:30:
[...]

Wat voor casio heb jij dan? Met die van mij kan ik die niet echt vinden. :$
fx 9860GII SD. ik tik ook alles in op de pc (in txt bestanden)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Lag het nou aan mij of was dat natuurkunde examen voor VWO belachelijk makkelijk? Ik vond m iig zeer goed te doen en was ruim op tijd klaar, heb één som nog dubbel kunnen doen, op twee verschillende methoden (som 25) :p.

Hmm als ik zo kijk heb ik toch wel 70 van de 77 punten voor natuurkunde :D

[ Voor 15% gewijzigd door AlexV op 21-05-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Xesxen schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:37:
[...]

fx 9860GII SD. ik tik ook alles in op de pc (in txt bestanden)
Oke, moet je het per se in txt bestand zetten om te kunnen doorzoeken? Kan het ook via e-act?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste