Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-05 16:26

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Met nog een klein maandje te gaan voor de CE's van dit jaar lijkt het mij leuk om een centraal topic te maken voor alle deelnemende tweeakters (net als vorig jaar). Daarom dus deze TS!

Wat je hier allemaal kan bespreken: tips, opmerkingen, vragen, stress- en SOG-posts, hoe je examen ging, plannen voor na je examens en aanverwante zaken.

Rooster en hulpmiddelen (officieel)

In de bijlagen van de Regeling rooster en toegestane hulpmiddelen (CvE-10.0775) vind je het rooster, tijdschema en de toegestane hulpmiddelen zoals deze officieel zijn vastgelegd:

Roosters, antwoorden, cijfers, syllabi, examenprogramma's en meer

Eindexamens.NU
Op de website Eindexamens.NU zijn de roosters per niveau en tijdvak overzichtelijk weergegeven, kan je na het examen de antwoorden vinden en kan je je cijfer berekenen zodra de normering bekend is (waarvoor je natuurlijk zelf je puntenaantal moet weten). Het is zelfs mogelijk om je cijfer per sms te ontvangen zodra de normering bekend is.

Examenblad.nl (officieel)
Op de website Examenblad.nl vind je alle officiële informatie over de examens. Alle wetten, besluiten en regelingen zijn per niveau vindbaar. Verder kan je er per vak een syllabus en een examenprogramma vinden, die erg handig zijn om te controleren of je alle stof kent.

Links per niveau
Eindexamens.NUExamenblad.nl (officieel)
RoosterAntwoordenCijfersSyllabi, examenprogramma's en meer
VMBO BBT1T1T1VMBO BB
VMBO KBT1T1T1VMBO KB
VMBO GL en TLT1T1T1VMBO GL en VMBO TL
HAVOT1T1T1HAVO
VWOT1T1T1VWO

Websites en apps

Websites
[list]
Examenblad.nl. Officiële website met wetten, besluiten, regelingen, syllabi en examenprogramma's.
Eindexamens.NU. Website met roosters, antwoorden en cijfers. Het is mogelijk om je cijfer per sms te ontvangen zodra de normering bekend is gemaakt.
havovwo.nl. Website met examenroosters, oude examens en antwoorden voor HAVO en VWO.
Alleexamens.nl. Website met examenroosters, oude examens en antwoorden voor HAVO en VWO.
Examen.nl. Website met onder andere roosters, oefenexamens, tips en cijfers. Je kunt hier een persoonlijk rooster maken door je vakken te selecteren.
Laks examenklacht.nl. Nieuws over de examens, roosters, antwoorden, cijfers en de mogelijkheid om je klacht in te dienen. Let op: de website is nog niet bijgewerkt voor 2012!
3FM NOS Eindexamenjournaal. Dagelijks eindexamenjournaal of 3FM. Verder nieuws, roosters en antwoorden op de website. Let op: de website is nog niet bijgewerkt voor 2012!
Scholieren.com/eindexamens. Nieuws over de eindexamens, antwoorden en cijfers. Let op: de website is nog niet bijgewerkt voor 2012!
Webapps
[list]
StudyFlow (gratis). Hier kan je online oude examens maken en nakijken. Na ieder examen wordt een analyse van je fouten per onderwerp gemaakt, zodat je weet welke onderwerpen je nog moet trainen.
Desktop-apps
  • ExamenApp.nl (Adobe Air; eerste twee weken gratis). Met deze Adobe Air-applicatie kan je oude examens maken en nakijken.
iOS-apps (iPhone, iPod touch en iPad)
  • Examen 2012 (universeel; gratis). Deze app bevat roosters en de lijst met toegestane hulpmiddelen.
  • Examenbundel VMBO, HAVO en VWO (iPhone en iPod touch; gratis). Deze app bevat roosters en biedt de mogelijkheid om examenvragen te beantwoorden.
  • Wiskunde Examens VMBO, HAVO-A en VWO-A (universeel; resp. € 2,99, € 2,99 en € 2,39). In deze app kan je oude wiskunde-examens maken en nakijken, waarna je cijfer wordt uitgerekend.
  • Woordtrainer All Right! 4 VMBO GL en TL, Of Course! 5 HAVO en Of Course! 6 VWO (iPhone en iPod touch; gratis). Met deze app kan je Engelse woorden uit de Malmberg-methoden All Right! en Of Course! trainen.
  • Woordtrainer Na klar! 3 VMBO KB, GL, TL, 5 HAVO en 6 VWO (iPhone en iPod touch; gratis). Met deze app kan je Duitse woorden uit de Malmberg-methode Na klar! trainen.
  • Woordtrainer D'accord! 4 VMBO GL, TL, 5 HAVO en 5 VWO (iPhone en iPod touch; gratis). Met deze app kan je Franse woorden uit de Malmberg-methode D'accord! trainen.
  • Livius I (iPad; € 1,59). Deze app is een studiehulp voor het eindexamen Gymnasium.
Android-apps
  • Examen 2012 (gratis). Deze app bevat roosters en de lijst met toegestane hulpmiddelen.
  • Examenbundel VMBO, HAVO en VWO (gratis). Deze app bevat roosters en biedt de mogelijkheid om examenvragen te beantwoorden.
  • Wiskunde Examens VMBO, HAVO-A en VWO-A (€ 0,99). In deze app kan je oude wiskunde-examens maken en nakijken, waarna je cijfer wordt uitgerekend.
Weet jij meer praktische websites of apps? Laat het me weten en ik voeg ze toe!

TL;DR

Oefen wat oude examens op StudyFlow en kijk in de app Examen 2012 (iOS en Android) wanneer je examens zijn en welke hulpmiddelen je mee moet nemen.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Ik zit dit jaar in de race voor het VWO-examen met N&T-profiel met wiskunde D, economie, M&O en Duits.

Sinds deze week is er op school examentraining op vrijwillige basis. Je kan wel raden hoe dat gaat (of eventueel aflezen aan mijn tweakotine). Ik heb tot nu toe bijna twee examens op StudyFlow gemaakt. Als ultieme SOG-actie heb ik deze TS maar in elkaar geflanst :+

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
6VWO E&M hier :p
Wij hebben verplichte schoolexamens? (Je moet aanwezig zijn blabla, is een handelingsdeel oid)
In totaal 5 x 3 uur zitten, waarvan je per keer 1,5 uur een examen maakt en 1,5 uur voor je uit zit te staren.. Morgen weer *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik werk bij www.SSLleiden.nl als docent voor de klas :-)
Komen er mensen voor natuurkunde die kant op?

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Awsom schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:22:
6VWO E&M hier :p
Wij hebben verplichte schoolexamens? (Je moet aanwezig zijn blabla, is een handelingsdeel oid)
In totaal 5 x 3 uur zitten, waarvan je per keer 1,5 uur een examen maakt en 1,5 uur voor je uit zit te staren.. Morgen weer *O*
Oh? Mijn schoolexamencijfer bestaat voor de meeste vakken uit de cijfers van dit jaar en vorig jaar, waarvan het gemiddelde van vorig jaar meetelt alsof het één cijfer van dit jaar is. Dit zijn dus allemaal gewone toetsen geweest. Succes in ieder geval!
Sibylle schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:32:
Ik werk bij www.SSLleiden.nl als docent voor de klas :-)
Komen er mensen voor natuurkunde die kant op?
Nee, was ik niet van plan, woon in het noorden des lands ;) Heb je nog goede tips voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
jhogervorst schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:44:
[...]

Oh? Mijn schoolexamencijfer bestaat voor de meeste vakken uit de cijfers van dit jaar en vorig jaar, waarvan het gemiddelde van vorig jaar meetelt alsof het één cijfer van dit jaar is. Dit zijn dus allemaal gewone toetsen geweest. Succes in ieder geval!
Ik krijg er ook geen cijfer voor, het is schijnbaar een onderdeel dat je gedaan moet hebben. Als je het mist moet je het ook inhalen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Awsom schreef op donderdag 19 april 2012 @ 00:12:
[...]

Ik krijg er ook geen cijfer voor, het is schijnbaar een onderdeel dat je gedaan moet hebben. Als je het mist moet je het ook inhalen.. :(
En als je het inhaalmoment ook mist? Jouw school mag je niet verbieden om het eindexamen te doen en zodra je 18 bent ben je niet meer leerplichtig. Maar ja, misschien voorkomt het veel gedoe door wel gewoon te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:06

jelle.

Product Owner
jhogervorst schreef op donderdag 19 april 2012 @ 00:20:
[...]

En als je het inhaalmoment ook mist? Jouw school mag je niet verbieden om het eindexamen te doen en zodra je 18 bent ben je niet meer leerplichtig. Maar ja, misschien voorkomt het veel gedoe door wel gewoon te gaan ;)
Wat je daar aanhaalt heeft natuurlijk echt helemaal niets te maken met een verplicht handelingsdeel he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
jelle. schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:04:
[...]

Wat je daar aanhaalt heeft natuurlijk echt helemaal niets te maken met een verplicht handelingsdeel he 8)7
Ah, daar heb ik dan overheen gelezen ;) Als het echt onderdeel is van je handelingsdeel zul je er inderdaad naartoe moeten gaan …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 19:35
Iedereen die dit jaar examens doet, veel succes!

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Phntm

Tlingelingeling

Havo 5 N&G. :+

Komt goed, jongens, we got this shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wiskunde D?! Ik voel me ineens oud.... verder dan B gingen we niet vroeger :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Succes dames en heren. Wel grappig om al die apps nu opeens te zien. Toen ik examen deed waren al die dingen er nog niet.
Bundin schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 00:50:
Wiskunde D?! Ik voel me ineens oud.... verder dan B gingen we niet vroeger :|
Is ook maar van de laatste jaren.
Zie maar even Wikipedia: Wiskunde (schoolvak in Nederland)

Docenten op de universiteit kijken je dan nog wel even vreemd aan dat je geen statistiek bij wiskunde B hebt gedaan, maar dat is zo bijgespijkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Vanmorgen hadden we LSD op school (laatste schooldag, niet de drug :+). Vanavond het gala voor de eindexamenkandidaten. Heb er zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Iedereen veel succes..
Ik zit nu nog te bikkelen op mijn afstudeer scriptie voor het HBO.. Hopen dat het snel eind juni is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
jhogervorst schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:41:
Vanmorgen hadden we LSD op school (laatste schooldag, niet de drug :+). Vanavond het gala voor de eindexamenkandidaten. Heb er zin in :)
Nu al? Heb je dan de komende 3 weken helemaal geen school?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Awsom schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:45:
[...]

Nu al? Heb je dan de komende 3 weken helemaal geen school?
Deze en volgende week examentraining … waar aanwezigheid niet verplicht is. Dan twee weken 'echt' vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memo001
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:32
Wij ongeveer ook hetzelfde, week examentraining, week vakantie, week examentraing. En dan begint het!

6VWO NT hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:32
Wij hebben deze week de intensieve examentrainingen gehad. Mocht je kiezen voor twee vakken. Is dan twee dagen per vak van 8:30 tot 17:30 uur.

Volgende week gaan de school examentrainingen dan verder, dan hebben we die week daarna gewoon meivakantie en daarna de laatste week met de proefexamenzitting en de examenstunt natuurlijk. :P

Op zich moet het wel lukken met natuurlijk het "Tweakers" profiel VWO6 NT + Informatica :)
Sta gemiddeld een 7.44 over de gehele breedte dus het moet raar lopen wil het nog misgaan.
Alleen hebben ze bij ons op school net weer eens wat verknalt door een rekenfout te maken waarbij alle natuurkunde gemiddeldes een halve punt te laag waren :o . Zulke dingen gebeuren alleen hier.

Na de zomer lekker Technische Informatica studeren bij de HvA :9

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Davidshadow13 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:13:
Wij hebben deze week de intensieve examentrainingen gehad. Mocht je kiezen voor twee vakken. Is dan twee dagen per vak van 8:30 tot 17:30 uur.

Volgende week gaan de school examentrainingen dan verder, dan hebben we die week daarna gewoon meivakantie en daarna de laatste week met de proefexamenzitting en de examenstunt natuurlijk. :P

Op zich moet het wel lukken met natuurlijk het "Tweakers" profiel VWO6 NT + Informatica :)
Sta gemiddeld een 7.44 over de gehele breedte dus het moet raar lopen wil het nog misgaan.
Alleen hebben ze bij ons op school net weer eens wat verknalt door een rekenfout te maken waarbij alle natuurkunde gemiddeldes een halve punt te laag waren :o . Zulke dingen gebeuren alleen hier.

Na de zomer lekker Technische Informatica studeren bij de HvA :9
Je doet VWO en gaat naar een hogeschool? Why? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 18:56
Awsom schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:31:
[...]

Inderdaad met zo een gemiddelde nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik hoor regelmatig dat bedrijven voor ITers liever HBOers hebben omdat die opleidingen beter aansluiten qua gewenste competenties/kennis: iemand met een meer practische/hands-on opleiding heb je meer aan dan een halve wetenschapper.

Er wordt in Nederland buitensporig veel waarde aan een universitair papiertje gehangen, alsof je zonder niet genoeg zou weten. Vooral bij verschillende IT-richtingen kan ik me voorstellen dat je uiteindelijk liever iemand hebt die certificaat X en Y heeft/kan behalen en het lijkt me dat een HBOer met een meer praktijkgerichte opleiding daar geen enkel probleem mee zal hebben. En als Davidshadow die kant op wil lijkt het me dat ie de goede opleiding heeft gekozen. Na een aantal jaar werkervaring dondert het bij sollicitaties toch niet meer of je een HBO of WO diploma hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Bundin op 21-04-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
[...]

Heeft meerdere oorzaken. In de eerste plaats wilde ik Technische Informatica gaan doen aan de TUD maar na een aantal meeloopdagen en na de nodige informatie verzameld te hebben kwam ik erachter dat:
-Ongeveer 40% van de opleiding uit wiskunde vakken bestaat. Laat dit nu net mijn soort van zwakke punt zijn en het niet heel leuk vinden.
-Er weinig projecten zijn waar ik uitermate geschikt voor ben
-Er bijna alleen maar nadruk wordt gelegd op theorievakken in plaats van praktijk.

Verder wil ik graag een half jaar in Groot-Brittannië studeren omdat ik tweetalig VWO doe en het hoogste certificaat in Engels voor niet moedertaal sprekers van de Universiteit van Cambridge heb.

Dit was bij de TUD al in mindere maten niet mogelijk. Mijn kwaliteiten liggen verder in het maken en ontwikkelen het presenteren van dingen, werkstukken maken etc. Gewoon theorie leren ben ik niet extreem goed in en vind ik ook niet zo leuk. Na één open dag op de HvA te hebben gezien was ik er wel van overtuigd dat dat gewoon beter bij mij past. Het gaat er dan niet zozeer om dat ik de TUD niet aan zou kunnen maar meer om het feit dat het gewoon niet bij mij past persoonlijk en ze niet kunnen bieden wat ik zoek.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Nu online

Phntm

Tlingelingeling

Davidshadow13 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:40:
[...]

Heeft meerdere oorzaken. In de eerste plaats wilde ik Technische Informatica gaan doen aan de TUD maar na een aantal meeloopdagen en na de nodige informatie verzameld te hebben kwam ik erachter dat:
-Ongeveer 40% van de opleiding uit wiskunde vakken bestaat. Laat dit nu net mijn soort van zwakke punt zijn en het niet heel leuk vinden.
-Er bijna alleen maar nadruk wordt gelegd op theorievakken in plaats van praktijk.

Verder wil ik graag een half jaar in Groot-Brittannië studeren omdat ik tweetalig VWO doe en het hoogste certificaat in Engels voor niet moedertaal sprekers van de Universiteit van Cambridge heb.

Dit was bij de TUD al in mindere maten niet mogelijk. Mijn kwaliteiten liggen verder in het maken en ontwikkelen het presenteren van dingen, werkstukken maken etc. Gewoon theorie leren ben ik niet extreem goed in en vind ik ook niet zo leuk. Na één open dag op de HvA te hebben gezien was ik er wel van overtuigd dat dat gewoon beter bij mij past. Het gaat er dan niet zozeer om dat ik de TUD niet aan zou kunnen maar meer om het feit dat het gewoon niet bij mij past persoonlijk en ze niet kunnen bieden wat ik zoek.
Als ik jou volgend schooljaar tegenkom bij het HvA gebouw kroonjuweel, dan wil ik graag in een groepje met jou zitten. :+

* Phntm is noob met verslagen en heeft faalangst/plankenkoorts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Inmiddels is er een themaforum.. :)

move SG >> TFE

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

Is er nog iemand van plan naar de TU/e te gaan volgend jaar? Ik doe er nu technische natuurkunde, maar heb op het begin van het jaar te veel verstierd en ga komend jaar dus electrical engineering doen daar. Was al mijn tweede keus, en wat ik ervan hoor zou het eigenlijk meer op mijn wensen en capaciteiten aansluiten nog.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Jeeh eindexamen, ik ga voor de 2de keer :+

alleen nog maar wiskunde en Nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-05 22:23
Ah, gelukkig mag ik in dit themaforum wel komen! (ik post niet zoveel, lees alleen maar)

Ik ben ook aan de beurt, zit bij TS in de klas. VWO NT/NG met Informatica (wat geen fuck voorstelt, maar dat terzijde..).
[...]
Een kameraad van me heeft bijvoorbeeld ook HBO Acountancy gedaan na zijn VWO. Drie dagen in de week aan het werk en één dag school. Hij leert in zijn vakgebied op deze manier veel meer.
En een klasgenoot gaat met een negen gemiddeld (!) HBO Architectuur (oid) doen, ook leren en werken.

Ikzelf ben van plan om volgend jaar weer bij de TS in de klas te zitten. ;) Kunstmatige Intelligentie in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Kunstmatige intelligentie, is dat een hele studie ja? Zou mij eerder een vak van een opleiding informatica oid lijken, maar er is vast genoeg over te leren.
Ik geloof dat ik dat uiteindelijk ook als vak ga krijgen bij EE. Maar dat zal wel vergelijkbaar zijn met het feit dat ze bijvoorbeeld ook natuurkunde krijgen bij TIW, hoewel het niet in de buurt komt van een studie natuurkunde :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:24
McGryphon schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:36:
Is er nog iemand van plan naar de TU/e te gaan volgend jaar? Ik doe er nu technische natuurkunde, maar heb op het begin van het jaar te veel verstierd en ga komend jaar dus electrical engineering doen daar. Was al mijn tweede keus, en wat ik ervan hoor zou het eigenlijk meer op mijn wensen en capaciteiten aansluiten nog.
Ik doe nu EE, bevalt me wel goed. Als je nog wat informatie nodig hebt, kan je altijd DM'en ;)
Moet je eigenlijk van voor af aan beginnen of heb je vrijstelling voor bepaalde vakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:48
Voor diegene waarvoor de eindexamens een eitje zijn of waren; Prepair for university.... Daar is toch heel wat meer discipline nodig.

Heel m'n VWO op m'n dooie gemak doorgelopen, daardoor echt nooit geleerd hoe je nu eigenlijk goed moet leren voor vakken. Daar ben ik afgelopen jaar wel behoorlijk tegenaan gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:39
Havo N&T Wi-D en INF student meld zich! Aangezien Wi-D en INF geen eindexamenvakken zijn, heb ik dus maar 5 examens :)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Lars93 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:24:
[...]

Ik doe nu EE, bevalt me wel goed. Als je nog wat informatie nodig hebt, kan je altijd DM'en ;)
Moet je eigenlijk van voor af aan beginnen of heb je vrijstelling voor bepaalde vakken?
Doe je EE in Eindhoven, eerste jaar? Dan ken je vast een Mark en een Mike die bij Demos zitten in het eerste jaar. En een Pieter in het tweede jaar, die wilde volgend jaar bestuur gaan doen.. Dat zijn mijn jaarclubbroertjes respectievelijk jaarclubmama :+

Als het goed is heb ik overigens al vrijstelling voor calculus, en ik hoop straks ook voor lineaire algebra. FMV gaat moeilijker worden though :P

[ Voor 11% gewijzigd door McGryphon op 28-04-2012 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Als ik jou volgend schooljaar tegenkom bij het HvA gebouw kroonjuweel, dan wil ik graag in een groepje met jou zitten. :+

* Phntm is noob met verslagen en heeft faalangst/plankenkoorts
kroonjuweel krijgt een hele GoT groep, count me in :p

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Brm-G schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:25:
Voor diegene waarvoor de eindexamens een eitje zijn of waren; Prepair for university.... Daar is toch heel wat meer discipline nodig.

Heel m'n VWO op m'n dooie gemak doorgelopen, daardoor echt nooit geleerd hoe je nu eigenlijk goed moet leren voor vakken. Daar ben ik afgelopen jaar wel behoorlijk tegenaan gelopen.
Dat verschilt denk ik erg per persoon. Ik heb nou niet echt het idee dat ik het heel zwaar had op de middelbare school (bovengemiddeld -> ik hoefde minder lessen te volgen), maar ik vind de universiteit in elk geval wel makkelijker/beter. Niet zozeer wat betreft de stof, maar wel hoe het is ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404313

Ik heb gelukkig vorig jaar eindexamen gedaan. Dit jaar is mijn broertje voor de havo aan de bpeurt. Gisteren had hij te horen gekregen dat hij door de testen van de alo doorheen gekomen is en dat hij geselecteerd is voor de opleiding. Hij moet dus alleen nog even zijn examens halen. Iedereen veel succes en denk vooral bij de examens logisch na!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Davidshadow13 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:40:
[...]

Ik geloof er weinig van dat 40% van de hele opleiding uit wiskunde bestaat. Hooguit dat het eerste jaar in die richting gaat.
Dat zou me verbazen.
Daar zit een groot verschil tussen universiteiten. Ben je ook wezen kijken bij TI in Twente of Informatica/Kunstmatige Intelligentie in Amsterdam?
Er is geen universiteit die daar niet ergens in het curriculum of extra-curriculum een mogelijkheid toe biedt. Sterker nog, met een universitaire opleiding is het niet heel moeilijk om een stage of afstudeeropdracht in het buitenland te doen.
De argumenten overtuigen me niet echt. Al de dingen die je noemt kunnen ook op een universiteit en wellicht zelfs beter. Zeker met zo'n respectabel VWO gemiddelde moet dat (met wat discipline en inzet voor wiskunde) lukken.

(Van informatica in Delft heb ik niet zo'n heel goed beeld, maar ik weet wel dat het verschil in universitaire informatica opleidingen enorm is. Zo is TU/e vrij theoretisch en Twente en een van de universiteiten in Amsterdam vrij praktisch.)

Succes met het centraal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 18:52

Dennis1812

Amateur prutser

Ik mag volgend jaar examen doen, heb N&G met WISa NLT en informatica. Volg Engels tevens op VWO niveau (de rest op havo..)

Denk niet dat ik het extreem lastig ga krijgen volgend jaar, haal alles tot nu toe op mn sokken, op wiskunde na...

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Nu online

Phntm

Tlingelingeling

denikids schreef op zondag 29 april 2012 @ 11:22:
Ik mag volgend jaar examen doen, heb N&G met WISa NLT en informatica. Volg Engels tevens op VWO niveau (de rest op havo..)

Denk niet dat ik het extreem lastig ga krijgen volgend jaar, haal alles tot nu toe op mn sokken, op wiskunde na...
Het lijkt alsof er getoverd is met wiskunde. Waar ik nooit moeite mee had heb ik opeens wel moeite mee. What kind of sorcery is this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 18:52

Dennis1812

Amateur prutser

Wiskunde sta ik nu een 4.84 voor (5 afgerond dus), heb na mijn laatste cijfer( een 2.8) maar even bijles geregeld... Wiskunde is gewoon echt enorm lastig voor mij, snap ook niet waarom XD in de 2e haalde ik met gemak 7's e.d..

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Laatst online: 16:03

Michelli

LL.M

denikids schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:30:
Wiskunde sta ik nu een 4.84 voor (5 afgerond dus), heb na mijn laatste cijfer( een 2.8) maar even bijles geregeld... Wiskunde is gewoon echt enorm lastig voor mij, snap ook niet waarom XD in de 2e haalde ik met gemak 7's e.d..
Klinkt bekend :') Ik haalde in de onderbouw altijd wel hoge cijfers voor wiskunde, maar eenmaal in de bovenbouw ging het bergafwaarts bij wiskunde B (het interesseerde me ook niet meer). Op het eindexamen startte ik gelukkig zeer goed (vervolgens ging het bergafwaarts) waardoor mijn cijfer niet dramatisch slecht was (eindcijfer was een 5).

Bij vakken als geschiedenis moet je trouwens niet te moeilijk denken. In mijn jaar was bijvoorbeeld een vraag waarbij een vriendin heel moeilijk ging denken (werd gevraagd naar een handelspolitieke reden), terwijl het antwoord simpelweg "winst" was.

Veel succes allemaal met jullie eindexamens. Denk gewoon logisch na. En probeer altijd iets op te schrijven.

PS: Toevallig mensen die (rechten) gaan studeren in Nijmegen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Laatst online: 13-05 17:09
Morgen IB Examen Paper 1 en de week erop Paper 2 en daarna de eindexamens (VWO NT + Inf + WisD).
Nederlands, Duits en Scheikunde (gemiddeld een 5) zitten echt op het randje, dus zal goed moeten kijken hoeveel tijd ik waaraan kan besteden. Engels, Natuurkunde en WisB moeten wel gaan lukken. Zes examens is aan de ene kant handig, minder stof om te leren, maar aan de andere als ik met een herkansing het gemiddelde op moet halen dan wordt dat wel lastiger.

Hierna Informatica studeren aan de UU. Hopen dat ik een kamertje kan vinden. Het lijkt me op zich wel fijn om te gaan studeren. Eindelijk meer de vakken die in het kader van mijn interesses liggen. Dan is het ook makkelijker om er meer tijd in te steken, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:20
Succes met je IB, ik moet er ook aan geloven morgen.

Voor de rest eindexamens met VWO NG + Informatica. Scheikunde staat er niet geweldig voor, maar voor de rest moet het gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Wat is IB?

Ik begin morgen ook maar eens met leren denk ik, 1.5 week voor Nederlands en Wiskunde, en dan steeds 2 weken van te voren met een vak beginnen :9 (En dat is heel erg lang, waar ik vorige toetsweken +- 1 dag/avond van te voren begon :7 )

[ Voor 22% gewijzigd door Bobmeister op 01-05-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

IB is International Baccalaureate, een aanvullend niveau Engels vergelijkbaar met het systeem van Cambridge. Heb het zelf ook gedaan, had 6/7 gehaald, hoogste van de klas uiteindelijk. Is wel wat hoger niveau dan gewoon VWO-engels inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
McGryphon schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:53:
IB is International Baccalaureate, een aanvullend niveau Engels vergelijkbaar met het systeem van Cambridge. Heb het zelf ook gedaan, had 6/7 gehaald, hoogste van de klas uiteindelijk. Is wel wat hoger niveau dan gewoon VWO-engels inderdaad :)
Oh, kan ik die volgend jaar ook halen (als ik al op een uni zit)? Had trouwens een verrassend laag cijfer voor m'n Engels mondeling (gemiddelde Engels van 7.8 naar 7.0 :P ), maar dat lag meer aan de opdracht die brak was, en een leraar die lichtelijk beperkt is :7 Zo'n IB niveau moet wel lukken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Voor zover ik weet kan dat enkel op een school die het aanbiedt en waar je al zit; je kan natuurlijk altijd informeren bij/naar scholen die al andere cursi aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
Ja, de school moet je gecertificeerd zijn om dit aan te mogen bieden. Volgens mij wordt het alleen door middelbare scholen aangeboden en niet door universiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

RobinL94 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:37:
Succes met je IB, ik moet er ook aan geloven morgen.

Voor de rest eindexamens met VWO NG + Informatica. Scheikunde staat er niet geweldig voor, maar voor de rest moet het gaan lukken.
Is er tegenwoordig wel een CE informatica? In mijn tijd (ik klink nu oud) (2 jaar terug) was dat er volgens mij nog niet.. waardoor ik mijn schoolcijfer direct op mijn eindlijst kreeg, een 9 :)

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
Nee, is er ook niet, zit alleen in mijn profiel. Ik zei het verkeerd haha.

Ik sta ook een 8, informatica stelt echt zo weinig voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Ik moet toch maar wat meer motivatie/discipline krijgen om de examens voor te bereiden. De afgelopen tweeënhalve week heb ik vrij van school gehad, maar tot nu toe heb ik drie examens op StudyFlow gemaakt. Het lastige is een beetje dat ik er goed voorsta en er wel op vertrouw dat ik zonder substantiële inspanning kan slagen, maar het is natuurlijk zonde als ik daardoor allemaal lage cijfers ga halen. Heeft iemand nog goede tips om jezelf aan het werk te zetten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dat probleem hebben veel mensen en houden ook veel mensen.

Ik heb voor m'n eind examens (waar ik ook erg goed voor stond) (VWO NT + Filosofie) en heb denk ik 4 middagen totaal geleerd (Strandweer & de samenvattende schoolexamens had ik al gehad, goede cijfers gehaald en iets meer geleerd). Ik geloof dat ik enkel voor Filosofie significant lager had (0.6 punt) dan gemiddeld, voor de rest of hoger of in de trant van 0.1 of 0.2 punt lager.

Ik moet toegeven dat ik het nog steeds best wel erg heb (ik hoef niet heel veel te doen dus vaak doe ik dat ook niet) maar heb toch met best goede cijfers (kom denk ik uit op een 7 gemiddeld in m'n Bachelor) m'n Bachelor gehaald. Waar de enige vertraging (half jaar) kwam door wat onhandigheden binnen m'n universiteit waardoor ik niet optijd m'n Bachelor Opdracht afgerond zou krijgen, anders had ik nominaal afgestudeerd (en volgendjaar nog stufi gekregen voor m'n master...)
Rukapul schreef op zondag 29 april 2012 @ 09:36:
[...]

Ik geloof er weinig van dat 40% van de hele opleiding uit wiskunde bestaat. Hooguit dat het eerste jaar in die richting gaat.
Is bij veel 'technische' studies zo dat in het eerste jaar relatief veel wiskunde zit (ik heb 3 vakken wiskunde gehad, allen in het 1e jaar) opzich ook wel logisch als veel vakken een bepaald niveau wiskunde vereisen.
[...]

Dat zou me verbazen.

[...]

Daar zit een groot verschil tussen universiteiten. Ben je ook wezen kijken bij TI in Twente of Informatica/Kunstmatige Intelligentie in Amsterdam?

[...]

Er is geen universiteit die daar niet ergens in het curriculum of extra-curriculum een mogelijkheid toe biedt. Sterker nog, met een universitaire opleiding is het niet heel moeilijk om een stage of afstudeeropdracht in het buitenland te doen.
Zeker in je Master ben je zo vrij als wat om een capita selecta te gaan doen waarin je echt HEEL veel mogelijkheden hebt.
[...]

De argumenten overtuigen me niet echt. Al de dingen die je noemt kunnen ook op een universiteit en wellicht zelfs beter. Zeker met zo'n respectabel VWO gemiddelde moet dat (met wat discipline en inzet voor wiskunde) lukken.

(Van informatica in Delft heb ik niet zo'n heel goed beeld, maar ik weet wel dat het verschil in universitaire informatica opleidingen enorm is. Zo is TU/e vrij theoretisch en Twente en een van de universiteiten in Amsterdam vrij praktisch.)

Succes met het centraal :)
Idd er is VEEL verschil tussen universiteiten, als ik dat in mijn bachelor bekijk (Industrieel Ontwerpen) is dit al zo en in de master fase is het natuurlijk al helemaal maar net wat je er zelf van maakt.

Ben jaloers op dat Engels in hoge niveaus, nu in m'n master zit ik er toch best wel eens mee te kloten, ik ben namelijk zeer zwak in het schrijven en ook niet sterk in spreken (wel best goed in lezen en luisteren) maar in veel masters ga je het toch weer nodig hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door GoldenSample op 03-05-2012 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:20

epic_gram

undercover moderator

Jongens, (en dames), ontzettend veel succes met jullie examens dit jaar! Ik heb het gelukkig vorig jaar al gehad. De periode na je examens is supermooi, lekker 3 maanden lang bier, vakantie en mooi weer. Geniet ervan, het is zo voorbij. ;)

Gelukkig kan je daarna studeren, dat is ook echt heel leuk! Moet je wel genieten van het studentenleven, dus veel stappen en ook in andere steden. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

epic_gram schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:07:
Jongens, (en dames), ontzettend veel succes met jullie examens dit jaar! Ik heb het gelukkig vorig jaar al gehad. De periode na je examens is supermooi, lekker 3 maanden lang bier, vakantie en mooi weer. Geniet ervan, het is zo voorbij. ;)

Gelukkig kan je daarna studeren, dat is ook echt heel leuk! Moet je wel genieten van het studentenleven, dus veel stappen en ook in andere steden. :)
Ik heb zelfs 2 keer alle tijd gehad om te zuipen na mijn eindexamens :+
Toch bevalt het studentenleven wat erna komt me eigenlijk nog beter. Als je een beetje een leuke studie hebt is dat an sich al een verbetering tov middelbaar onderwijs, en de sociale omgang met andere studenten, op jezelf wonen, hele nieuwe vriendengroepen et cetera maken het meer dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Veel universiteiten en hogescholen hebben ook introductieweken, ik kan iedereen adviseren om daarheen te gaan! Ikzelf ben volgend jaar ook begeleider, en dat gaat gewoon leuk worden. Je leert direct de leuke plekken van de stad, je leert mensen kennen. Ik kan ook iedereen adviseren om lid te worden van een studentenvereniging. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Lijkt bijna dat ik de enige ben met VMBO-KB :P

Dit jaar examen nu vakantie nog een paar weekjes en dan lekker vakantie!

Nog een weekje oefenen, het gaat best goed..

Iemand tips voor Wiskunde? Ik snap er soms de *** van en soms snap ik het allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Tja, wiskunde is een van de weinige vakken die echt iedereen kan. Mits je genoeg oefent. Voor natuurkunde/scheikunde heb je nog een soort aanleg nodig, wiskunde kan iedereen. Misschien is het nu een beetje laat als je nog weinig snapt van wiskunde. Het zijn allemaal standaard sommen, in een ander jasje. Als je daar doorheen kunt kijken zie je wel wat de bedoeling is. :) Dan stelt het geen ene zak meer voor.

Het enige wat ik voor wiskunde kan adviseren is oefenen, oefenen en oefenen. Oefenexamens maken, dat gaat je helpen. Maar als je echt een specifieke vraag hebt kan je hem wellicht hier wel posten, of DM me maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

epic_gram schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:50:
Veel universiteiten en hogescholen hebben ook introductieweken, ik kan iedereen adviseren om daarheen te gaan! Ikzelf ben volgend jaar ook begeleider, en dat gaat gewoon leuk worden. Je leert direct de leuke plekken van de stad, je leert mensen kennen. Ik kan ook iedereen adviseren om lid te worden van een studentenvereniging. :)
Geheel mee eens, behalve 't laatste, doe 't als t je leuk lijkt en als je er tussen past. Anders vooral niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Iedereen druk aan het leren? :+

Nu heb ik trouwens wel een vraag, en dan wel over de N-term.

Dit is de omzettingstabel van Nederlands VWO 2011 tijdvak 2
http://www.examenblad.nl/...5erk?horizon=vhi1nc4phqya

De N-term is 0,6

Stel je hebt 27 punten. Dan zou je volgens de omzettingstabel een 6,0 hebben. Komt DAARNA de N-term er nog weer bij op? Dat je dus bij 27 punten een 6,6 hebt, en bij 40 punten een 9,2?

Of zit die N-term al verwerkt in de omzetting?

[ Voor 89% gewijzigd door Bobmeister op 08-05-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Awsom schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:57:
Iedereen druk aan het leren? :+

Nu heb ik trouwens wel een vraag, en dan wel over de N-term.

Dit is de omzettingstabel van Nederlands VWO 2011 tijdvak 2
http://www.examenblad.nl/...5erk?horizon=vhi1nc4phqya

De N-term is 0,6

Stel je hebt 27 punten. Dan zou je volgens de omzettingstabel een 6,0 hebben. Komt DAARNA de N-term er nog weer bij op? Dat je dus bij 27 punten een 6,6 hebt, en bij 40 punten een 9,2?

Of zit die N-term al verwerkt in de omzetting?
Nee je N term wordt erbij opgeteld aan het einde. Dus je krijgt bij 40 punten en 0.6N idd een 9.2 bijvoorbeeld. :)

Ik heb trouwens ook een vraag: Wanneer begint de zomervakantie voor examenleerlingen, en wanneer voor "gewone" middelbare school scholieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
epic_gram schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:53:
[...]

Nee je N term wordt erbij opgeteld aan het einde. Dus je krijgt bij 40 punten en 0.6N idd een 9.2 bijvoorbeeld. :)

Ik heb trouwens ook een vraag: Wanneer begint de zomervakantie voor examenleerlingen, en wanneer voor "gewone" middelbare school scholieren?
Huh, mede leerlingen zeggen nu dat het er al bij inzit. Heeft iemand een goede bron :P ?

/edit;

Na een paar berekeningen met de formule "C = 9,0 * (S/L) + N" blijkt ook dat hij er al bij in zit :(

[ Voor 10% gewijzigd door Bobmeister op 08-05-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

N term zit er altijd in en ik kan het weten want ik heb vorig jaar al een keer examen gedaan :+

Verder moet je je niet te druk maken over de N term en zelf thuis antwoorden gaan controleren, gewoon alles op school laten en lol maken tot de uitslag. Vorig jaar zijn er bij mij in de klas ook een paar gezakt die alles zelf hadden nagekeken en er dus vrij zeker van waren dat ze zouden slagen, maar raad eens welke wat de N termen deden. Nederlands en scheikunde hadden een lage N term en mede daardoor zijn ze gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
brilsmurfffje schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:23:
N term zit er altijd in en ik kan het weten want ik heb vorig jaar al een keer examen gedaan :+

Verder moet je je niet te druk maken over de N term en zelf thuis antwoorden gaan controleren, gewoon alles op school laten en lol maken tot de uitslag. Vorig jaar zijn er bij mij in de klas ook een paar gezakt die alles zelf hadden nagekeken en er dus vrij zeker van waren dat ze zouden slagen, maar raad eens welke wat de N termen deden. Nederlands en scheikunde hadden een lage N term en mede daardoor zijn ze gezakt.
Zolang je toch uitgaat van N=0 en je zit dan op een 7 dan moet het wel goed gaan toch 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Awsom schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:34:
[...]

Zolang je toch uitgaat van N=0 en je zit dan op een 7 dan moet het wel goed gaan toch 8)
Nee, dan heb je 1.5 punten teveel geleerd, had je beter bier kunnen drinken.

maar over die Nterm, wat vreemd? :D Ik had vorig jaar ook examens, dan heb ik het blijkbaar verkeerd begrepen. Ik was er namelijk echt van overtuigd dat het er aan het einde pas bij opgeteld werd. :o

Deze vond ik nog op mijn computer van vorig jaar, toen ik er nog van overtuigd was dat ik het niet ging halen. :') (uiteindelijk toch wel gehaald)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GQzmmjZT7gufCWVhjdKqUu3A/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Laatst online: 22-04 17:39
Wat leuk zo'n topic! Heb ik vorig jaar helemaal gemist tijdens mijn examens...komt vast omdat ik zo hard aan het leren was haha. Wat is dat jaar op de universiteit snel gegaan zeg, ik weet t nog als de dag van gisteren die examens. Evengoed was dat ook een leuke periode :), weinig school, alhoewel je natuurlijk wel moest leren haha.
jhogervorst schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:06:
Ik zit dit jaar in de race voor het VWO-examen met N&T-profiel met wiskunde D, economie, M&O en Duits.

Sinds deze week is er op school examentraining op vrijwillige basis. Je kan wel raden hoe dat gaat (of eventueel aflezen aan mijn tweakotine). Ik heb tot nu toe bijna twee examens op StudyFlow gemaakt. Als ultieme SOG-actie heb ik deze TS maar in elkaar geflanst :+
Wat een toeval! Ik heb ook dat profiel gedaan met precies maar dan ook precies dezelfde vakken haha! Lekker breed dat profiel, je kunt er erg veel kanten mee op :), ben blij dat ik er toen voor gekozen heb.
Brm-G schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:25:

Mmm...dat vind ik wel meevallen, maar misschien komt dat doordat ik ook al redelijk veel discipline had op de middelbare. Je moet inderdaad wel veel doen op de universiteit (volgens mij ook op 't HBO hoor), en tja...daar heb je discipline voor nodig.
jhogervorst schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 00:21:
Ik moet toch maar wat meer motivatie/discipline krijgen om de examens voor te bereiden. De afgelopen tweeënhalve week heb ik vrij van school gehad, maar tot nu toe heb ik drie examens op StudyFlow gemaakt. Het lastige is een beetje dat ik er goed voorsta en er wel op vertrouw dat ik zonder substantiële inspanning kan slagen, maar het is natuurlijk zonde als ik daardoor allemaal lage cijfers ga halen. Heeft iemand nog goede tips om jezelf aan het werk te zetten? :+
Dat had ik dus ook, ik stond er ook zeer goed voor (kon cum laude slagen), maar zou het ook zonde vinden om niet te leren. Ik motiveerde mezelf door te focussen op t cum laude slagen (wat uiteindelijk ook gelukt is :D), dat heeft wel geholpen om me tot het leren te zetten. Daarnaast gewoon laptop dicht en wegzetten (uit het zicht), telefoon weg (uit/stil) zodat je niet steeds op Facebook of Tweakers.net zit haha. Daarnaast komt leren in korte periodes ten goede van je concentratie, bijv. halfuurtje leren, 5 minuten pauze, halfuurtje leren, 5 minuten pauze, etc. Op deze manier werk je steeds naar een beloning toe (5 minuten pauze na een half uurtje leren), wat je dus motiveert om te leren :). Hoop dat je wat hebt aan mijn tips.

Ik wens iedereen succes met zijn eindexamens, vergeet vooral niet te genieten van deze periode (vooral na je examens)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Hoe leert iedereen hier eigenlijk? Oefenexamens maken? Of ook nog op andere slimme manieren?

Ik heb eergisteren en gisteren twee exemplaren Samengevat (VWO M&O en Wiskunde B) doorgebladerd. Bij alle bladzijden met informatie die ik (1) niet uit mijn hoofd ken en (2) waarvan ik de kans groot acht dat het belangrijk is, heb ik een vouwtje gezet. Dit ga ik morgen allemaal nog eens bekijken en overnemen in de GRM.

Dit zijn overigens weinig bladzijden geworden. Voor zover ik het goed begrijp zijn examens meer breed dan diep; daarom vind ik het zonde van de tijd om allerlei details te leren. Maar belangrijke dingen (zoals de opbouw van balans/resultatenrekening bij M&O en de standaardafgeleiden-/primitieven bij Wiskunde B) wil ik best nog even overtypen voor in de GRM.
Hayo schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:17:
Dat had ik dus ook, ik stond er ook zeer goed voor (kon cum laude slagen), maar zou het ook zonde vinden om niet te leren. Ik motiveerde mezelf door te focussen op t cum laude slagen (wat uiteindelijk ook gelukt is :D), dat heeft wel geholpen om me tot het leren te zetten. Daarnaast gewoon laptop dicht en wegzetten (uit het zicht), telefoon weg (uit/stil) zodat je niet steeds op Facebook of Tweakers.net zit haha. Daarnaast komt leren in korte periodes ten goede van je concentratie, bijv. halfuurtje leren, 5 minuten pauze, halfuurtje leren, 5 minuten pauze, etc. Op deze manier werk je steeds naar een beloning toe (5 minuten pauze na een half uurtje leren), wat je dus motiveert om te leren :). Hoop dat je wat hebt aan mijn tips.
Ik kan ook nog cum laude eindigen (tenminste, het gemiddelde van al mijn eindcijfers zou best >= 7,45 kunnen eindigen), maar de motivatie die ik een maand geleden daarvoor nog had is inmiddels weg. Zeker toen ik besefte dat het helemaal niet nodig was om drie negens te halen.

Weet jij of er nog een soort officiële berekening voor wel of niet cum laude is? Voor zover ik begreep hangt het van de instelling van de vervolgopleiding af hoe dit bepaald wordt. Ik heb geen cum laude nodig (KI @ RuG, geen loting), maar het is wel leuk om te hebben/kunnen zeggen (als het toch met minimale inspanning kan :+).

[ Voor 47% gewijzigd door Ulster Seedling op 09-05-2012 00:56 . Reden: nosmilies-tags rondom de "B)" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
jhogervorst schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 00:51:
Hoe leert iedereen hier eigenlijk? Oefenexamens maken? Of ook nog op andere slimme manieren?

[...]

Ik kan ook nog cum laude eindigen (tenminste, het gemiddelde van al mijn eindcijfers zou best >= 7,45 kunnen eindigen), maar de motivatie die ik een maand geleden daarvoor nog had is inmiddels weg. Zeker toen ik besefte dat het helemaal niet nodig was om drie negens te halen.

Weet jij of er nog een soort officiële berekening voor wel of niet cum laude is? Voor zover ik begreep hangt het van de instelling van de vervolgopleiding af hoe dit bepaald wordt. Ik heb geen cum laude nodig (KI @ RuG, geen loting), maar het is wel leuk om te hebben/kunnen zeggen (als het toch met minimale inspanning kan :+).
Volgens mij is er geen officiele berekening, het is gewoon dat je gemiddelde een 8,0 of hoger moet zijn...
Ik heb even gekeken op mijn Getuigschrift, wat je dus krijgt als je cum laude slaagt (althans op mijn middelbare school), en daar staat het volgende op:
De kandidaat heeft gemiddeld minimaal 8,0 behaald waarbij ieder cijfer even zwaar meetelt. De kandidaat heeft op de eindlijst geen onvoldoendes staan.
Blijkbaar mag je dus geen onvoldoendes hebben en moet je gemiddelde dus minimaal een 8,0 zijn.

Ik had het ook niet nodig hoor, cum laude, voor mijn studie (Informatiekunde; UvA) was er ook geen loting. Het is inderdaad leuk om te kunnen zeggen :)!

Succes met leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinnesch
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-05 11:29
HAVO5 NT hier, ik kijk er naar uit om aan de studie (Technische informatica) te beginnen!

Heb niet echt achterstanden, mijn enige probleemvak was wiskunde maar ik heb dit jaar ~2.5 schrift aan opgaven gemaakt waardoor ik ten minste een 7 haal op de meeste oefenexamens.

Ik probeer een beetje de motivatie erin te houden om voor zo hoog mogelijke cijfers ( >8.5 ) te gaan maar de verleiding om onproductief te zijn is groter dan ooit :-(

[ Voor 23% gewijzigd door Dinnesch op 09-05-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Hayo schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:30:
[...]

Volgens mij is er geen officiele berekening, het is gewoon dat je gemiddelde een 8,0 of hoger moet zijn...
Ik heb even gekeken op mijn Getuigschrift, wat je dus krijgt als je cum laude slaagt (althans op mijn middelbare school), en daar staat het volgende op:

[...]

Blijkbaar mag je dus geen onvoldoendes hebben en moet je gemiddelde dus minimaal een 8,0 zijn.

Ik had het ook niet nodig hoor, cum laude, voor mijn studie (Informatiekunde; UvA) was er ook geen loting. Het is inderdaad leuk om te kunnen zeggen :)!

Succes met leren!
8,0? Oh, dat is heel wat anders dan 7,45 :+ Misschien komt m'n motivatie terug nu ik deze kennis heb (of zakt juist helemaal weg omdat het dan toch nog flink wat inspanning gaat kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Ik snap sowieso niet wat er 'leuk' aan is om cum laude te slagen..Slagen = slagen :9

Ik ga voor de volgende cijfers :>

Nederlands . 6 - 7
M&O .. 8,5 - 9,5
Geschiedenis 6 - 7
Wiskunde A 7 - 8
Engels 7 - 8
Economie 6,5 - 7,5
Frans 5 - 6

Als ik die cijfers haal ben ik meer dan tevreden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
jhogervorst schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:14:
[...]

8,0? Oh, dat is heel wat anders dan 7,45 :+ Misschien komt m'n motivatie terug nu ik deze kennis heb (of zakt juist helemaal weg omdat het dan toch nog flink wat inspanning gaat kosten).
Haha...als je goed je best doet en goed leert kan je het misschien nog wel halen :)!
Awsom schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:18:
Ik snap sowieso niet wat er 'leuk' aan is om cum laude te slagen..Slagen = slagen :9

[...]
Het is toch mooi als je kan zeggen dat je cum laude geslaagd bent...kan je op je CV zetten, staat wel mooi :) (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Laatst online: 13-05 19:53
Dinnesch schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:19:
HAVO5 NT hier, ik kijk er naar uit om aan de studie (Technische informatica) te beginnen!

Heb niet echt achterstanden, mijn enige probleemvak was wiskunde maar ik heb dit jaar ~2.5 schrift aan opgaven gemaakt waardoor ik ten minste een 7 haal op de meeste oefenexamens.

Ik probeer een beetje de motivatie erin te houden om voor zo hoog mogelijke cijfers ( >8.5 ) te gaan maar de verleiding om onproductief te zijn is groter dan ooit :-(
Waar ga je Technische Informatica studeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinnesch
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-05 11:29
Torrentus schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:44:
[...]

Waar ga je Technische Informatica studeren? :)
Hanzehogeschool Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Laatst online: 13-05 19:53
Dinnesch schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:54:
[...]

Hanzehogeschool Groningen.
Leuk, veel succes! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Groningen is studentenstad nummer 1! Ik ga er met plezier stappen, leuke sfeer, goedkoop bier, leuke vrouwen en geen agressie oid. :)

edit: alhoewel ik wel een keer ruzie heb gehad maar dat liep goed af. :)

[ Voor 22% gewijzigd door epic_gram op 09-05-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenssie
  • Laatst online: 15-08-2024
6 gymnasium NG, wiskunde faalhaas met een 5,0, maar voor de rest alles al dan niet ruim boven de 6,0.
Uitblinkvakken: Engels (8.0) en Economie (8.0)

Moet opzich allemaal wel lukken!

Na de zomer trouwens een studie Informatica en Economie! :)

[ Voor 14% gewijzigd door laurenssie op 09-05-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Weet iemand of de TI-Nspire CX (zonder CAS) is toegestaan (voor VWO)? Ik ging hier wel van uit, maar een wiskundedocent heeft nu ineens een andere mening daarover. Ik heb de vraag (per e-mail) voorgelegd aan het CvE, maar als iemand het hier zeker weet gaat dat natuurlijk sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
jhogervorst schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:46:
Weet iemand of de TI-Nspire CX (zonder CAS) is toegestaan (voor VWO)? Ik ging hier wel van uit, maar een wiskundedocent heeft nu ineens een andere mening daarover. Ik heb de vraag (per e-mail) voorgelegd aan het CvE, maar als iemand het hier zeker weet gaat dat natuurlijk sneller ;)
- Texas Instruments TI-Nspire, alleen de versie zonder CAS (de TI-Nspire CAS is niet toegestaan)

http://www.examenblad.nl/...ef_bijlagen2_20100713.pdf

Ik weet niet waar de CX voor staat, maar het lijkt me dat die gewoon is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Awsom schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:00:
[...]

- Texas Instruments TI-Nspire, alleen de versie zonder CAS (de TI-Nspire CAS is niet toegestaan)

http://www.examenblad.nl/...ef_bijlagen2_20100713.pdf

Ik weet niet waar de CX voor staat, maar het lijkt me dat die gewoon is toegestaan.
Had ik inderdaad ook gevonden. CX is een nieuwere generatie van de 'gewone' TI-Nspire, met wat leukere hardware etc. Mijn aanname was inderdaad ook: "Aangezien de TI-Nspire CX onderdeel is van de familie TI-Nspire grafische rekenmachines, leek het mij logisch dat deze toegestaan zou zijn (vanzelfsprekend zolang het een model zonder CAS is)." (uit mail aan CvE)

Hier staan ze trouwens naast elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcsknox.com/Images/Ti-Nspire2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Ulster Seedling op 10-05-2012 16:11 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Kun je met die trouwens een afgeleide algebraisch berekenen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Awsom schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:34:
Kun je met die trouwens een afgeleide algebraisch berekenen? :P
Algebraïsche berekeningen kunnen met CAS: Computer Algebra System. Daarvoor moet je een TI-Nspire CAS of TI-Nspire CX CAS hebben. Deze zijn echter niet toegestaan op de examens.

Ik heb de TI-Nspire CX, zonder CAS dus. Die kan dus geen algebraïsche berekeningen uitvoeren (maar wel andere leuke dingen :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
jhogervorst schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:08:
[...]

Algebraïsche berekeningen kunnen met CAS: Computer Algebra System. Daarvoor moet je een TI-Nspire CAS of TI-Nspire CX CAS hebben. Deze zijn echter niet toegestaan op de examens.

Ik heb de TI-Nspire CX, zonder CAS dus. Die kan dus geen algebraïsche berekeningen uitvoeren (maar wel andere leuke dingen :)).
Wat heeft zo'n rekenmachine dan voor een voordeel op een 'normale' TI-84?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Laatst online: 13-05 22:23
Awsom schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:20:
[...]

Moar text! Plaatjes! Tijdens het lezen een rekenmachine in beeld toveren en plotten. Maar vooral het meer tekst erop kunnen zetten en beter kunnen lezen.

heb 'm ook! (op aanraden van jhogervorst)

Oh, en een integraal in de rekenmachine in kunnen voeren is ook tof.

[ Voor 11% gewijzigd door Raling op 10-05-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Awsom schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:20:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/313Q3Q421d46151t2W1e/IMG_0813.JPG
  • Veel sneller. Een grafiek is in een paar tienden van seconden op je scherm, in plaats van dat je de pixels erbij ziet komen.
  • 120MB (of zo) opslagruimte. Je hoeft dus niet meer dingen weg te gooien omdat je geheugen vol zit.
  • Scherm met (voor een rekenmachine) hoge resolutie en kleuren. Samenvattingen werken dus veel prettiger. (Zie foto.)
  • Pop-upje met een soort kladblokje om te rekenen en te plotten, terwijl je document (samenvatting) op de achtergrond actief blijft.
  • In notities kunnen afbeeldingen (en zelfs filmpjes) ingevoegd worden.
  • Formules kunnen mooi weergegeven worden (dus met echte breuken, echte machten etc.). Overigens heeft de TI-84 dit ook deels gekregen in een recente update.
  • Er zit een meetkunde-app op. Nog nooit echt gebruikt, maar is vast ergens handig voor.
  • Er zit een Excel-like spreadsheet-app op. Idem.
  • Er zijn handige apps voor (door gebruikers gemaakt). Bijvoorbeeld voor scheikunde: molaire massa bereken je door de molecuulformule te geven. Of: het in evenwicht brengen van een scheikundige vergelijking wordt gedaan als je invult welke stoffen reageren,
  • Er kunnen betere spelletjes op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Ah dat wist ik niet :9. Wel handig dat je alles er zo in kleur en dergelijke op kunt zetten :o Ik moet me redden met m'n TI-84 en notefolio :)`

Werkt zo'n Nspire trouwens heel anders dan een TI-84 of is het principe gelijk?

[ Voor 22% gewijzigd door Bobmeister op 10-05-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Awsom schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:30:
Ah dat wist ik niet :9. Wel handig dat je alles er zo in kleur en dergelijke op kunt zetten :o Ik moet me redden met m'n TI-84 en notefolio :)`

Werkt zo'n Nspire trouwens heel anders dan een TI-84 of is het principe gelijk?
Het werkt wel wat anders. Qua fysieke bediening heb je een soort touchpad, net als op laptops. In het OS heb je verschillende menu's en bijvoorbeeld de rechtermuisknop. Het is wel even wennen geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
jhogervorst schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:49:
[...]

Het werkt wel wat anders. Qua fysieke bediening heb je een soort touchpad, net als op laptops. In het OS heb je verschillende menu's en bijvoorbeeld de rechtermuisknop. Het is wel even wennen geweest ;)
Als ik een jaar geleden wist dat je bestanden in kleur op die rekenmachine kunt weergeven was ik nog overgestapt, nu is het daar een beetje laat voor denk ik :( Ik moet me maar redden met notefolio op m'n TI-84 Plus ..

[ Voor 5% gewijzigd door Bobmeister op 10-05-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrstein
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05-2024

Harrstein

show me ya caffëine

hmm gaan er hier nog lui naar EL op het saxion?

doe mijn examen als staatsexamen btw (havo n&t + m&o)

Where's my !@#$% booze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Nu de examens wel heel dichtbij komen: heeft iemand nog goede ideeën voor geschikt examenvoedsel? Eisen zijn volgens mij: weinig geluid bij opeten (anders maak je iedereen om je heen gek); lekker; voedzaam; energievol; niet te groot/veel (anders zit je de helft van de examentijd te eten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
jhogervorst schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:31:
Nu de examens wel heel dichtbij komen: heeft iemand nog goede ideeën voor geschikt examenvoedsel? Eisen zijn volgens mij: weinig geluid bij opeten (anders maak je iedereen om je heen gek); lekker; voedzaam; energievol; niet te groot/veel (anders zit je de helft van de examentijd te eten).
Ik neem gewoon een snelle jelle mee, dat is zo'n lange dunne ontbijtkoek. Gewoon 1 voor elk examen zitten veel vezels in en zorgt voor energie. Verder een flesje water een een stuk pure chocolade dat is goed voor het nadenken tijdens de examens :P

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

jhogervorst schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:29:
[...]

[afbeelding]
  • Veel sneller. Een grafiek is in een paar tienden van seconden op je scherm, in plaats van dat je de pixels erbij ziet komen.
  • 120MB (of zo) opslagruimte. Je hoeft dus niet meer dingen weg te gooien omdat je geheugen vol zit.
  • Scherm met (voor een rekenmachine) hoge resolutie en kleuren. Samenvattingen werken dus veel prettiger. (Zie foto.)
  • Pop-upje met een soort kladblokje om te rekenen en te plotten, terwijl je document (samenvatting) op de achtergrond actief blijft.
  • In notities kunnen afbeeldingen (en zelfs filmpjes) ingevoegd worden.
  • Formules kunnen mooi weergegeven worden (dus met echte breuken, echte machten etc.). Overigens heeft de TI-84 dit ook deels gekregen in een recente update.
  • Er zit een meetkunde-app op. Nog nooit echt gebruikt, maar is vast ergens handig voor.
  • Er zit een Excel-like spreadsheet-app op. Idem.
  • Er zijn handige apps voor (door gebruikers gemaakt). Bijvoorbeeld voor scheikunde: molaire massa bereken je door de molecuulformule te geven. Of: het in evenwicht brengen van een scheikundige vergelijking wordt gedaan als je invult welke stoffen reageren,
  • Er kunnen betere spelletjes op :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HBofs7TzHWgTznwnXnAMd1Yp/full.jpg

Wat denk je daarvan? ;) Het kleurenscherm van jou gr heeft hij niet, maar verder is hij sneller dan een 84+, meer ramgeheugen, er kan een SD kaartje in voor je aantekeningen, alles kan algebrarisch opgelost worden, je kan er zelf programma's voor schrijven en er is een community die dat ook doet. Je kunt zelfs vanuit dat apparaat zelf programma's schrijven voor hem. En dat voor 80 euro. ;) Daarbij heeft hij een hele fijne interface, en is hij gewoon 5 keer zo snel als een 84+.

Moraal van het verhaal: TI is overrated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
epic_gram schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:33:
[...]

[afbeelding]

Wat denk je daarvan? ;) Het kleurenscherm van jou gr heeft hij niet, maar verder is hij sneller dan een 84+, meer ramgeheugen, er kan een SD kaartje in voor je aantekeningen, alles kan algebrarisch opgelost worden, je kan er zelf programma's voor schrijven en er is een community die dat ook doet. Je kunt zelfs vanuit dat apparaat zelf programma's schrijven voor hem. En dat voor 80 euro. ;) Daarbij heeft hij een hele fijne interface, en is hij gewoon 5 keer zo snel als een 84+.

Moraal van het verhaal: TI is overrated.
Is dat echt zo? Google denkt van niet en volgens mij zou dat ook niet mogen op het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

aaah TI Nspire
Making cheating easy since 2008

Ik was een van de early adopters en heb hem dus in België gekocht. Het is zo'n blauwe met een rond D-pad achtig geval. Maar wat ownde deze rekenmachine alle andere apparaten op de middelbare school :+

+Losse letters
+echte breuken, machten etc
+antwoorden in breuken als dat preciezer is
+meerdere tabladen met spiekbrieven, grafieken en berekeningen
+snel, grafieken verschijnen instant op het scherm
+goede solve functie voor al die berekingen van natuurkunde en wiskunde.

Dankzij deze rekenmachine heb ik nooit echt geleerd, gewoon alles met dit ding en dan tussenstappen verzinnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

jhogervorst schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:35:
[...]

Is dat echt zo? Google denkt van niet en volgens mij zou dat ook niet mogen op het examen.
algebrarisch is dat je wortels en zulke dingen krijgt als antwoord. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3VHRRhW6ZfA3HCzPvGIGgAYr/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a0J99WrLP4oem6sEgdAVbMVa/thumb.jpg

klikbaar *O*

[ Voor 14% gewijzigd door epic_gram op 11-05-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Moraal van het verhaal. Iedereen die hier zo loopt te geilen op zijn of haar rekenmachine kan niet eens knap een vergelijking oplossen en zal als gevolg daarvan op de Hogeschool of de Universiteit nog wel het hoofd stoten als ze echt eens wat van de Wiskunde B kennis moeten toepassen.

Toegegeven ik ben geen wonder in Wiskunde B, sta zelf een 6.5 maar ik kan tenminste nog dingen zelf algebraïsch oplossen zonder dat ik daar een rekenmachine voor nodig heb en dat is ook wat waard vind ik. Zeker voor later ;)

Ik heb ook een TI-84 en daar kun je zo goed als alles mee wat je nodig hebt op het examen alleen bewijzen kan hij nog net niet voor je :P

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

he ik kan al die vergelijkingen wel oplossen en integralen draai ik mijn hand ook niet om, doe dit jaar heel 4,5 en 6 vwo over voor onder andere wiskunde B en sta daar nu een 8,9 voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Hier een 7,8 gemiddeld voor wiskunde op de HBO :> (elektrotechniek, complexe getallen, integralen, enz)

En dat is met behulp van een niet-grafische huis- tuin- en keukenrekenmachine:

Afbeeldingslocatie: http://mulder-thuis.nl/calculators/pictures/casio-fx82super.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Nu online

Phntm

Tlingelingeling

epic_gram schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:44:
Hier een 7,8 gemiddeld voor wiskunde op de HBO :> (elektrotechniek, complexe getallen, integralen, enz)

En dat is met behulp van een niet-grafische huis- tuin- en keukenrekenmachine:

[afbeelding]
Bazen mentaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
epic_gram schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:30:
[...]

algebrarisch is dat je wortels en zulke dingen krijgt als antwoord. :)

[afbeelding]
[afbeelding]

klikbaar *O*
Dat laatste kan mijn TI-84 ook gewoon :P en dat eerste heb ik niet nodig aangezien ik wiskunde A heb :+
brilsmurfffje schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:42:
aaah TI Nspire
Making cheating easy since 2008

Ik was een van de early adopters en heb hem dus in België gekocht. Het is zo'n blauwe met een rond D-pad achtig geval. Maar wat ownde deze rekenmachine alle andere apparaten op de middelbare school :+

+Losse letters
+echte breuken, machten etc
+antwoorden in breuken als dat preciezer is
+meerdere tabladen met spiekbrieven, grafieken en berekeningen
+snel, grafieken verschijnen instant op het scherm
+goede solve functie voor al die berekingen van natuurkunde en wiskunde.

Dankzij deze rekenmachine heb ik nooit echt geleerd, gewoon alles met dit ding en dan tussenstappen verzinnen :+
Maar hij berekent geen afgeleides voor je :P
jhogervorst schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:31:
Examenvoedsel 8)7

Wat dacht je van voor die tijd even wat eten :P ? Snap dat niet, mensen die met een flesje water en een koekje onder het examen zitten.. Die tijd besteed ik liever aan m'n examen... :Y)

[ Voor 64% gewijzigd door Bobmeister op 12-05-2012 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Awsom schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:35:
[...]

Dat laatste kan mijn TI-84 ook gewoon :P en dat eerste heb ik niet nodig aangezien ik wiskunde A heb :+

[...]

Maar hij berekent geen afgeleides voor je :P

[...]

Examenvoedsel 8)7

Wat dacht je van voor die tijd even wat eten :P ? Snap dat niet, mensen die met een flesje water en een koekje onder het examen zitten.. Die tijd besteed ik liever aan m'n examen... :Y)
differentieren is toch niet zo moeilijk? En daarbij kan je ook een programma schrijven wat dat voor je doet.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste