Ivy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1

Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Even een klein vraagje: Kan het kwaad dat wanneer er een bluescreen optreed dat de computer nog enige tijd blijft draaien? Ik wil namelijk graag een keer 24 uur stressen en dan kan ik er natuurlijk niet altijd bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn systeem,

Maxumus extreme z
i7-3770k
gtx 660
Mugen 3 lucht
1000 watt voeding

Ik heb mijn pc nu overgeclockt naar 4,6 ghz
Ik heb de voltage nu op 1,35v te staan standaardwaarde is 1,30v.

Ik heb de keuze bij mijn moederbord om de prosessor op 4,2 ghz of 4,6 ghz te zetten.
Als je in het bios hem op 4,6 ghz zet dan veranderd je voltage automatisch mee van 1,30v naar 1,35v.

Ik draai op idle 42 graden en als ik dirt 3 opstart dan word hij 70 graden.

Is het nog verstandig om de voltage nog wat lager te zetten bijvoorbeeld 1,31 v?
Bij het standaard voltage van 1,3v valt de pc soms uit met een blauw scherm.

Ik heb de stresstest nog niet gedaan ik ben dan ook bang dat hij wel 90 graden word ik heb alleen even dirt 3 opgestart.

Ik heb dus een gewone standaard overclock gedaan met mijn moederbord en processor waarbij ik kon kiezen uit 4,2 ghz en 4,6 ghz.

ik heb hypertreding nog aan te staan is het verstandig om dit uit te zetten?

Het valt me ook op dat sommigen een veel lagere voltage hebben met de prosessor dan 1,35v hangt dat van je moederborf af?

Het valt me ook op dat sommigen echt extreem overclocken waarbij mijn overclock vergeleken echt amateurwerk is. Met de zelfde prosessor. Ook nog met veel hogere voltages. Het lijkt wel of mensen dan snel een screenshot maken van de waardes en dan plaatsen op het forum en hem daarna weer op normaal zetten
Het lijkt me niet echt gezond voor je prosessor..

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:56
Wildfire schreef op woensdag 19 december 2012 @ 00:45:
[afbeelding]

[afbeelding]

Vooralsnog stabiel, in zoverre je een uur Prime95 (small FFT) en een uur OCCT bewijs kunt noemen. Morgen overdag maar eens laten Primen voor wat meer zekerheid, vannacht mag 'ie met OCCT bezig :)

Op lucht trouwens, een Scythe Mugen 3 Rev. B op een MSI Z77 MPower moederbord in een Corsair Carbide 300R behuizing. Maximale temps net onder de 70 graden.
Ben benieuwd of dat stabiel is. Ik heb op mijn i53570K (4,4 Ghz) op hetzelfde moederbord 1.255 volt nodig, en met prime wordt de temp dan 83 graden max. Ik krijg windows niet eens stabiel met zo'n laag voltage :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:19

Wildfire

Joy to the world!

ErikG2 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 06:34:
[...]

Ben benieuwd of dat stabiel is. Ik heb op mijn i53570K (4,4 Ghz) op hetzelfde moederbord 1.255 volt nodig, en met prime wordt de temp dan 83 graden max. Ik krijg windows niet eens stabiel met zo'n laag voltage :9~
Na 2.5 uur gaf OCCT er de brui aan, stond een Windows-melding dat het programma niet meer reageerde. Ik ga nu toch eens kijken wat Prime95 doet met de small FFT test. En anders gooi ik het voltage een stapje omhoog om eens te kijken of dat dan effect heeft.

-- Edit: ik kan natuurlijk ook eens naar de andere voltages kijken. Echt het enige voltage wat ik nu handmatig heb ingesteld is de Vcore, de rest staat nog op automatisch. Eerlijk gezegd omdat ik niet echt weet welke andere voltages evt. nog van belang zijn bij een pure multiplier-overclock :P

-- Edit #2: weird. Gisteren onder dezelfde config een uur Prime95 small FFT gedraaid zonder problemen, nu ging 'ie niet verder dan de allereerste test. Let wel: geen crash of foutmelding, leek enkel of de berekening maar niet verder wou gaan, het programma was niet gecrashed. Enfin, voltage toch maar een stapje omhoog gekrikt. Prime95 draait nu weer en eens kijken hoe ver we nu komen.

[ Voor 36% gewijzigd door Wildfire op 19-12-2012 10:01 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Ah, idd dat is dus zeker niet stabiel te noemen. Ik dacht zelf op een gegeven moment stabiel te zijn toen ik voor een foutmelding in de eventviewer moest zijn en daar een aantal processor foutmeldingen zag staan, na het verhogen van mijn voltage waren die meldingen ook verdwenen.
Ik heb mijn PLL voltage verlaagd naar 1,7 wat ook weer wat scheelt in de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:02
Ik heb een core i7 920 die ik op het moment aan te oc'en ben. Ik heb daar een paar vraagjes over, ik neem aan dat dit gewoon hier gevraagd kan worden ondanks het Sandy Bridge topic ?
Als ik mijn processor aan het overclocken ben, is het dan een vereiste om het geheugen mee te clocken of mag deze op standaard snelheid lopen?
Ik gebruik prime5 voor te stressen, maar welke instellingen kan ik het beste bij custom gebruiken ?
Gister heb ik iets gelezen over de multiplier op 19x zetten (Standaard 20x) en dan de base clock iets verhogen of maakt dit niks uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:05

faust2016

You yes have my shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 22:02
Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Damn dat voltage is zeker erg nice!

Gisteren met nieuwe BIOS na inspiratie bij een OC van een ander nog even aan de gang gegaan op m'n UD3H met 3570K.

Ik krijg er op 1.212V (netto na Vdroop, ingesteld op 1.275V) met speedstep aan 4.2Ghz uit, maar ook regelmatig fouten in LinX als je grotere problemen laat oplossen (4-6GB). Pas vanaf 1.29V zijn die bij mij weg, maar dan loopt de temp naar de 78 graden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ErikG2 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:29:
Ah, idd dat is dus zeker niet stabiel te noemen. Ik dacht zelf op een gegeven moment stabiel te zijn toen ik voor een foutmelding in de eventviewer moest zijn en daar een aantal processor foutmeldingen zag staan, na het verhogen van mijn voltage waren die meldingen ook verdwenen.
Ik heb mijn PLL voltage verlaagd naar 1,7 wat ook weer wat scheelt in de warmte.
Vcore in BIOS nu op 1,2050V ingesteld. Nu iig 9,5 uur Prime95 stabiel, goed voorteken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/i5-thumb.png

Heb nog niets met Vdroop gedaan, maar puur het voltage toch nog 0,050V omhoog gooien was blijkbaar genoeg om die mindere momentjes op te vangen. Tenminste, in de huidige bijna-tien-uur van de Prime95 stresstest :P

Ik ga zometeen nog wel een ventilator aan de zijkant toevoegen om wat extra frisse lucht naar binnen te blazen, eens kijken of dat merkbaar effect op de temperaturen heeft.

(en ja, ik weet dat die ene core 8 tot 10 graden lager scoort, vreemd want de Mugen zit toch echt lekker bevestigd, wellicht intern bij de IHS dat die ene core wat beter contact maakt ofzo)

[ Voor 38% gewijzigd door Wildfire op 19-12-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Wildfire schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:27:
[...]

Vcore in BIOS nu op 1,2050V ingesteld. Nu iig 9,5 uur Prime95 stabiel, goed voorteken :)

[afbeelding]

Heb nog niets met Vdroop gedaan, maar puur het voltage toch nog 0,050V omhoog gooien was blijkbaar genoeg om die mindere momentjes op te vangen. Tenminste, in de huidige bijna-tien-uur van de Prime95 stresstest :P

Ik ga zometeen nog wel een ventilator aan de zijkant toevoegen om wat extra frisse lucht naar binnen te blazen, eens kijken of dat merkbaar effect op de temperaturen heeft.

(en ja, ik weet dat die ene core 8 tot 10 graden lager scoort, vreemd want de Mugen zit toch echt lekker bevestigd, wellicht intern bij de IHS dat die ene core wat beter contact maakt ofzo)
Man, die temperaturen, 65 graden op full load Prime95, dat zit er bij mij echt niet in. Heb je nog wat bijzondere instellingen veranderd in de bios of alles zo veel mogelijk op auto laten staan?
Prime gaat bij mij echt naar de 83 graden max. Mijn dagelijkse werk is renderen met 3dsmax, daar wordt ie niet warmer dan zo'n 65 a 67 graden dus dat zit verder wel goed. Ik zou niet weten met welk programma ik die 83 graden zou moeten halen....

Vergeet trouwens niet je event viewer op errors te controleren, (WHEA error). Als je die niet ziet lijkt het wel voor elkaar te zijn.

Ik zie net trouwens dat ik mijn dram voltage nog op 1.65 had staan voor mijn overclock pogingen. Die verlagen naar 1.6 heeft een zeer grote invloed op mijn temperaturen, ik zit nu op 72 74 graden max, is het normaal dat het zo veel scheelt?

[ Voor 7% gewijzigd door ErikG2 op 19-12-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ErikG2 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:59:

[...]

Man, die temperaturen, 65 graden op full load Prime95, dat zit er bij mij echt niet in. Heb je nog wat bijzondere instellingen veranderd in de bios of alles zo veel mogelijk op auto laten staan?
Alleen Vcore, rest nog steeds op automatisch.
Vergeet trouwens niet je event viewer op errors te controleren, (WHEA error). Als je die niet ziet lijkt het wel voor elkaar te zijn.
Hmmm, twee errors. Maar dan wel pas sinds ik hier de kachel aan heb en het warmer is geworden op de kamer. Hetgeen dus een temperatuurprobleem indiceert. Maar daar ga ik nu weer mee verder door een extra ventilator toe te voegen aan de behuizing, die richting de Mugen wat verse lucht zal gaan aanvoeren.

Heb trouwens even gekeken, de WHEA error kwam op het volgende neer:

WHEALOGR_XPF_MCA_WARNING --- Corrected machine check error

Klinkt iig nog niet rampzalig :P
Ik zie net trouwens dat ik mijn dram voltage nog op 1.65 had staan voor mijn overclock pogingen. Die verlagen naar 1.6 heeft een zeer grote invloed op mijn temperaturen, ik zit nu op 72 74 graden max, is het normaal dat het zo veel scheelt?
Wellicht dat ik daarom lager scoor? Ik heb geen RAM-overclock en draai gewoon op 1.5V.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 19-12-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Ik kreeg die errors echt specifiek op de processor, echter elke error is er 1 teveel in mijn ogen :-)

Jij scoort vooral laag door je lage vcore, die error zal denk ik niet met temperatuur te maken hebben aangezien je al zo laag zit met je temperatuur. Ik denk eerder dat je de vcore nog iets moet verhogen, je hebt ruimte zat nog.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ErikG2 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:01:
Ik kreeg die errors echt specifiek op de processor, echter elke error is er 1 teveel in mijn ogen :-)

Jij scoort vooral laag door je lage vcore, die error zal denk ik niet met temperatuur te maken hebben aangezien je al zo laag zit met je temperatuur. Ik denk eerder dat je de vcore nog iets moet verhogen, je hebt ruimte zat nog.
Na negen uur Prime95 nog geen errors gezien momenteel, ook niet in de Event Viewer. Laat 'm vandaag nog lekker doorstampen en vanavond zal ik kijken hoe het er dan voor staat. Indien dan nog steeds geen errors dan noem ik de overclock stabiel :)

--- Edit: we zijn we een dagje verder. Status is momenteel 20 uur Prime95 stabiel en ook geen WHEA-errors. Temperatuur zo'n 68 graden max momenteel :P

-- Edit #2: yup, ik noem deze overklok stabiel. Zit nu op 22 uur Prime95 zonder problemen en ook geen WHEA-errors in de Event Viewer. Maximale temperatuur 70 graden op een warme kamer dus * Wildfire = happy :)

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 20-12-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Mooie overclock en temps, zo te zien heb je een goede chip. Wat is uiteindelijk je vcore geworden?

Ik denk dat ik de 4.5 ook wel kan halen echter lijkt het erop dat mijn voeding dit niet aankan. Deze moet ik binnenkort maar eens gaan vervangen, is ook al 6 jaar oud.

[ Voor 7% gewijzigd door ErikG2 op 21-12-2012 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Draai eens linx ipv prime95. Kijk eens of ie dat minimaal 1 uur volhoudt. Zo ja, icm je eerdere prime run zou ik hem pas stabiel durven noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, wel een dag Prime95 stabiel maar toen ik eenmaal aan het encoden ging met x264 ging x264.exe onderuit. Voltage toch nog tikkie omhoog moeten doen, 1.21V draait 'ie nu en het encoden gaat nu ook prima.

@t!n0 - Via OCCT heb ik wel Linpack gedraaid, paar uurtjes zonder problemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 21-12-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Hehe, nieuwe 3570K binnen, eens kijken of dit exemplaar wat prettiger presteert dan m'n huidige "Ik wil niet minder dan 1.2V" biatch chip.

De nieuwe eigenaar van dat ding heeft em in een Asrock Z77 Extreme 4 gestopt, wil er toch alleen mee photoshoppen / fireworks / dreamweaven, wil eigenlijk de turbo uit zetten en em standaard op 3.6 laten zitten en klaar. Meldde dat z'n Tranquilo em wel redelijk koel hield, maar dat hij ook tegen een 4.3Ghz brick wall aan zit op 1.3V.

Slechtste 3570K ooit?
Nu maar hopen dat deze nieuwe wat meer soeps is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn bios geupdate van mijn MSI Z77A-G45 en ik kwam niet meer hoger dan 4.0GHZ.. Dus ik heb hem weer teruggeflasht met de oude bios die ik had opgeslagen (Instellingen zijn ook meegenomen) en ik krijg meteen een bluescreen bij het booten. Dus ik heb weer mijn bios gefinetuned zoals hij stond d.m.v foto`s en nog steeds kom ik niet terug op mijn oude niveau van 4.5. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Oh neeee, het was niet alleen m'n vorige 3570K vrees ik.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y62VeFG1B4K8GRmf6wYo6EdG/medium.jpg

Wtf is er toch aan de hand met dit systeem.
Gigabyte Z77X-UD3H Bios F18
2x 4GB Corsair Vengance 1600 cl9
3570K (tweede al)
Mugen 3 push-pull
Arctic MX2, lijntje over de cores ~ 1 longgrain rijstkorrel.

Stock 3.4 turbo 3.8 Ghz haal ik over de 100 GFlops in LinX, alles standaard / auto. Geen OC / extreme voltages. Dat is alleen wel 25% sneller dan de vorige 3570K in hetzelfde bord bij gelijke clocksnelheid. 100GFlops hoor je te halen met 4.5Ghz en dan waren deze temperaturen ook niet zo raar geweest.

Zo draait deze CPU stock zich nog kapot in Winrar... :(

Update:

Even een rondje EasyTune 6 gedaan; (minus een aantal tussenstappen)
VcoreCPU PLL Multi Temps LinX AVX 0.6.4
1.20 1.775 36x 61-71-65-68 96
1.17 1.77 38x 61-68-64-65 101
1.15 1.77 38x 60-71-65-65 103
1.13 1.75 38x 58-66-62-62 101
1.125 1.75 38x 58-65-63-61 102
1.11 1.75 38x 58-59-59-58 102
1.1 1.73 38x32x?! 50-57-56-55 87

[ Voor 38% gewijzigd door djunicron op 21-12-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Als je iets van een thermometer hebt kan je even kijken of je hogere temperaturen krijgt, als je een Mugen3 hebt kan je met de thermometer heel dicht bij je CPU komen en kijken hoe warm het daar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:19

BTU_Natas

Superior dutchie

Zo , gisteren na een volledige herbouw van het systeem, begonnen met het overclocken van mijn nieuwe cpu.

Pffft nieuw socket, geen idee wat de helft van al die waanzinnige opties inhoudt.
Na wat prutsen, lees alles wat energie bespaart uitschakkelen, en de loadline calibration op Extreme gezet te hebben, boote het systeem op 4.5Ghz @ 1.24volt, 10min linx gedraaid, kwam niet boven de 65 graden uit. Tijd om verder te gaan, mp op 48 gezet, niks anders verandert, f10 enter.. en hoppa 4.8Ghz
Dat ook weer 10 min lopen stressen, en toen moest ik al weer op bedje :( vanavond weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nadat ik m'n encoding systeempje van een Z77 MPower had voorzien met een i5-3570K was ik zo tevreden dat m'n hoofdsysteem ook maar voorzien is van een Z77 MPower... maar dan wel met een i7-3770K.

Heb nu nog maar een korte test van een uur achter de rug, die liep iig probleemloos. OC'ed naar 4.5ghz en is nu een uur lang stabiel met de Prime95 torture test voor maximale warmte. Geen WHEA-errors in het logboek en de temperatuur zit op zo'n 70 graden met af en toe een uitschieter naar 75 maximaal. Vcore schommelt in CPU-z tussen 1.176V en 1.184V.

Voordat ik ga slapen vanavond de test maar eens opnieuw aanzetten, kan 'ie draaien tot een uur of acht mogenavond (moet toch eerst tot vijf uur werken en daarna lekker gourmetten :P). Dat zou een uurtje of twintig primen zijn, als dat stabiel is (ik hoop het echt) dan eens kijken of ik de temps nog iets omlaag kan krijgen. Misschien Vcore pietsie lager, zal altijd wat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
draai prime95 dan wel op blend, anders test je alleen de geheugencontroller en het mem, de small FFT's zijn juist onmisbaar, deze wegen veel zwaarder voor de stabiliteit.

edit: overigens ook al staat in prime dat large FFT's de meeste hitte produceren is dit nniet het geval.. de small FFT's 10 en 12K maken je cpu het heetst :)

[ Voor 32% gewijzigd door nedernakker op 23-12-2012 22:04 ]

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Met de 8K FFT's werd het idd een hete boel... warmste core op 84-85C, eentje op 80C en de andere twee 76-77C. Yikes :P

Maar goed... da's de allerzwaarste piekbelasting dus zo'n probleem heb ik daar niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehJokur
  • Laatst online: 17-07-2023
Hay mensen,

Een vriend van mij (voorheen op het forum bekend als hardwarejunk) gaat upgraden van een i5 760 naar een i5 3570K, en hij vroeg zich af wat voor clocks hij zal krijgen met een Zalman reserator die alleen aangesloten is op de processor, wat voor clocks hij zou kunnen krijgen onder de 70 graden celsius (piek)

Weet niet of deze vraag hier gesteld mag worden, so please don't get mad!

Mijn 2e hands prijzen worden bepaald volgens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1427621//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Dat is compleet afhankelijk van de set-up die je gaat maken. Ook presteert niet iedere chip het zelfde, sommige kunnen dus hoger worden ingesteld dan andere met de daarbij behorende temperaturen. Dus het is een klein beetje kwestie van geluk en ook een gedeelte hardware die je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehJokur
  • Laatst online: 17-07-2023
melvinnie schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:27:
Dat is compleet afhankelijk van de set-up die je gaat maken. Ook presteert niet iedere chip het zelfde, sommige kunnen dus hoger worden ingesteld dan andere met de daarbij behorende temperaturen. Dus het is een klein beetje kwestie van geluk en ook een gedeelte hardware die je kiest.
Oke dan weet ik zelf dat ook weer, naja het is in ieder geval een MSI Z77A GD65, Kingston HyperX T1 (enorme blauwe modules) 4 modules in totaal 16gb en 2x 6970 in crossfire, dat zo'n beetje, tja voor de rest had hij een aantal optie's, Noctua NH-D14 of een BeQuiet! Dark Rock (2) of die zalman reserator was hij benieuwd naar, hij wil ongeveer tot 4,5 ghz of hoger komen (dat is een beetje globaal genomen.

Mijn 2e hands prijzen worden bepaald volgens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1427621//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:08:
Met de 8K FFT's werd het idd een hete boel... warmste core op 84-85C, eentje op 80C en de andere twee 76-77C. Yikes :P

Maar goed... da's de allerzwaarste piekbelasting dus zo'n probleem heb ik daar niet mee.
Ok, nog even SuperPi Mod gedraaid. Volgens mij niet slecht.

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/i7-thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Jij hebt wel veel geluk met je chips moet ik zeggen, weer 1 met zo'n lage vcore. Ik ben zelf nog aan het kijken geweest of 4,5 Ghz er in zit maar dat gaat niet lukken, zelfs bij 1,29 vcore niet stabiel, voor dagelijks gebruik vind ik dat te hoog dus ik blijf bij mijn 4,4 Ghz op 1,26 (load 1,248)

Bij mij geeft SuperPi 7:42 op 32M, dus dat lijkt me goed te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
De vcore in CPU-Z valt altijd lager uit dan wat je in de bios hebt ingesteld. Mijn chip zit op 4.5 op 1.22V en in CPU-Z meldt die 1.198

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Ik weet het, in mijn bios staat 1.26 (in cpu-z idle 1.256, dus bij mij is het verschil erg klein) en onder load wordt dat dan 1.248, lager krijg ik hem niet stabiel. Dus mijn chip is geen 'gouden' chip helaas, maar 4,4 Ghz is een prima resultaat en ik ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 00:40
t!n0 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:00:
Draai eens linx ipv prime95. Kijk eens of ie dat minimaal 1 uur volhoudt. Zo ja, icm je eerdere prime run zou ik hem pas stabiel durven noemen ;)
Precies wat ik ook in gedachten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Bah. Weer hetzelfde probleem..

Weer zit m'n multiplier vast.

Compleet ander bord en compleet andere CPU en alweer het zelfde probleem..

Ik heb een tijd lang op 4.6Ghz 1.23v gedraait wat stabiel is volgens stresstesten alleen nu is BF3 4x gecrashed dus ik wou even m'n OC terug zetten puur om te testen.

Erg leuk, alleen zit WEER m'n multiplier vast op 46. Heb dit eerder gehad met een ASUS P8Z77-V en een 2500k alleen zat ie toen vast op ! x57 (was max multi testen) en na 3 reboots is het bord (BIOS chip) dan ook overleden.

Inmiddels heb ik een 3570k en een P8Z77-V Pro (nieuw) en deze doet nu exact hetzelfde...
Enige wat veranderd is is de Turbo multi, downclocken / volten in WIndows doet ie ook prima.
Turbo multi (All Cores) staat op 46, voltage op +0.050 offset, RAM op stock waardes (Manual - Geen XMP) en de rest op Auto.

BIOS reset zal het vast fixen maar ik wil weten waarom dit gebeurd.

M'n multi in de BIOS staat netjes op 42 nu alleen in Windows nog braaf 46 hoor.
Zelfs Auto geeft gewoon 46...

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

t!n0 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:00:
Gedaan, heeft vannacht een uurtje Linx doorlopen met de max mem settings. Ging prima.

Voor zover dus m'n tweede systeempje, m'n nieuwe primaire systeem heb ik ook Linpack laten doorlopen vannacht. Met 20 runs op de max mem settings was 'ie er iets van 5.5 uur mee zoet en ging ook prima, ook geen WHEA-errors in het logboek.

* Wildfire = tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:47
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5S8Hw.png

So far so good, ik ben erg tevreden van de overstap AMD naar Intel.
Wat zijn deze dingen fijn te overclocken zeg! Had overal gelezen dat de 3750k erge hitte problemen had maar met Arctic Silver 5 en een Scythe Mugen 3 blijft hij toch wel lekker koud tijdens het overclocken.

Doel zal waarschijnlijk tussen de 4.5 - 5 ghz zijn. Wil tijdens inspanningen niet boven de 80c uitkomen, dat word de limiet.

*Edit*

Ik ben toch redelijk verbaasd!
4.5ghz gehaald op 1.184v!

Prime95 draait nu 5min, nog geen problemen.
Zal nu even Prime95 een half uur laten brommen en SuperPi.
Kan bijna niet geloven dat dit stabiel blijft.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1qOIL.png

Ook na SuperPi nog helemaal stabiel.
4.5 ghz, 1.184v max 40c
Heel kort gezegt ben ik er gigantisch tevreden mee.

[ Voor 30% gewijzigd door Valandin op 28-12-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
Ziet er netjes uit. Ik zou alleen zeggen, gebruik geen Speedfan maar iets als RealTemp, CoreTemp of OCCT om je temperaturen te monitoren. En ipv Prime, draai eens een uurtje LinX of OCCT met AVX Linpack, kijken of ie dan nog altijd stabiel en koel blijft :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Moi_in_actie schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:15:
Ziet er netjes uit. Ik zou alleen zeggen, gebruik geen Speedfan maar iets als RealTemp, CoreTemp of OCCT om je temperaturen te monitoren. En ipv Prime, draai eens een uurtje LinX of OCCT met AVX Linpack, kijken of ie dan nog altijd stabiel en koel blijft :)
Goed idee, zal nu een uur LinX draaien met CoreTemp voor de temperatuur.
Resultaten volgen over een uur

*Edit*
Kijk daar heb je het al, CoreTemp geeft 70c aan als max tijdens de stress van LinX.
SpeedFan is dus gewoon weer prut en gaf een verkeerde temperatuur aan. Leek me al zo sterk om ~30c te blijven terwijl hij 4.5 geclockt stond.

Nu nog LinX door laten kaggelen en kijken of hij zo stabiel blijft.
Vind zelfs dan 4.5 ghz op 1.184v met 70c toch nog een prima resultaat :)

[ Voor 28% gewijzigd door Valandin op 28-12-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
djunicron schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:39:
@Varya, Thanks voor de info, ik had zelf ook even bij een Extreme 4 gekeken (54 graden) en een D3H, zelfde 60 graden. Dat GB daar bij een "Ultra Durable" bord nog steeds zo'n zelfde, niet vast zittende mini heatspreader op durft te plakken zetten. :/

[...]
Update: Sinds ik een mijn bios geflashed heb naar F16 is de temp van de PCH met een kleine 15 graden gezakt. Blijft nu lekker op 45 graden, max 50 maar dat is meer warmte in de kast denk ik (draai SLI en een OC).

Dus, als je een GB D3H mobo hebt, kan ik je de F16 Bios zeker aanraden (ik kreeg m geleverd met F8, was overigens niet veel mis mee ook behalve die PCH temps). Wel apart dat het verschil zo groot is, vast een update in de usb 3.0 controller, was misschien 'always on' en is het nu niet meer ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door Vayra op 28-12-2012 14:41 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Het is ook meestal wel aangeraden om een bios update uit te voeren aangezien het in de meeste gevallen wel meer doet dan alleen ondersteuning geven aan nieuwe apparatuur maar ook bestaande issues oplossen. Het is allemaal mensenwerk natuurlijk. Maar fijn om te horen dat je toch een verschil van 15 graden hebt gekregen, toch netjes!

Wat de oorzaak is, zou ik ook echt niet weten.
Wel ben ik nieuwschierig naar de overige temperaturen in je kast!

En mijn update,
Ook met LinX een uur aan nog steeds stabiel op 4.5 ghz @ 1.184v.
Peak was 70 graden dus ik kan in principe nog wat verder, maar ik vind het wel mooi zo.
Tenzij er me alsnog aangeraden word om door te gaan om 5ghz proberen te halen op 1.28v of maximaal 80c
Eigenlijk twijfel ik een beetje. Gewoon doorgaan tot wat mijn kaartje kan halen, of gewoon mooi afronden op 4.5ghz.

[ Voor 7% gewijzigd door Valandin op 28-12-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
Ik ga dit weekend weer even prutsen met m'n 3570k, zit nu stabiel en met aardige temps op 4.2ghz @ 1.27v (in Bios) met stresstemps van 69 graden op lucht en 45 graden ingame (Tranquillo rev 2). Dat moet koeler en met minder Vcore kunnen... ik ga eerst op deze Vcore denk ik maar eens naar 4.4 proberen te komen. Ik ben geen ervaren overklokker, dit is m'n eerste projectje :) Kan die Vcore lager? Als ik zo kijk naar de anderen hier lijkt me van wel, alleen verwarrend dat men soms de bios setting post en dan weer de uitgelezen Vcore op load.. En hoger dan 70 graden, met max 73-75 graden uitschieters op 1 core wil ik 'm niet zien doen.

Zal dan ook even wat screens posten met temps enzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Vayra op 28-12-2012 15:44 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
@Valandin

rond maar af, het is nu winter, je kamertemps liggen lager nu, van de zomer stijgt je load temp al gauw met 10 graden en dan zit je nu nog veilig.

daarnaast, waarvoor heb je meer snelheid nodig? er is geen programma wat niet maximaal uit de voeten kan met een cpu op 4.5 GHz

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
nedernakker schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:32:
@Valandin

rond maar af, het is nu winter, je kamertemps liggen lager nu, van de zomer stijgt je load temp al gauw met 10 graden en dan zit je nu nog veilig.

daarnaast, waarvoor heb je meer snelheid nodig? er is geen programma wat niet maximaal uit de voeten kan met een cpu op 4.5 GHz
Daar heb je inderdaad een goed punt waar ik nog niet aan gedacht had!
Ik houd het dus op 4.5 ghz. Zoals je zegt, het is prima en er is weinig wat meer wilt gebruiken dan dat.
Zolang ik maar mijn programmaatjes op de achtergrond aan kan houden tijdens het gamen / virtualisatie is het allemaal best.

Het doorgaan is gewoon het typische mannelijke.. "Sneller, groter, beter!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
sneller is in dit geval niet altijd beter, het kan je zomers zelfs instabiliteit geven doro de temps.

neem de proef op de som en laat linx met AVX en prime 95 met AVX resp. 2 en 8 uur lopen om echte stabiliteit te testen. persoonlijk test ik altijd 3 sessies prime95 van minstens 12 uur, als hij dat redt heb ik geen BSoD's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
nedernakker schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:43:
sneller is in dit geval niet altijd beter, het kan je zomers zelfs instabiliteit geven doro de temps.

neem de proef op de som en laat linx met AVX en prime 95 met AVX resp. 2 en 8 uur lopen om echte stabiliteit te testen. persoonlijk test ik altijd 3 sessies prime95 van minstens 12 uur, als hij dat redt heb ik geen BSoD's...
Zal inderdaad de pc s'nachts aanlaten staan met Prime.
Aangezien de FFT code het AVX gebruikt ga ik er van uit dat je dan de optie "In-place large FFT's" bedoelt?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
alle packets werken met AVX, mits je de laatste versie gebruikt van prime95: http://www.mersenneforum.org/showthread.php?t=16535

prime moet je op blend testen, dan test hij alle FFT groottes van 8K tot 1024K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ah ja, dat heb ik 2 uur gedaan en 1 uur linx.
Zal vanavond nog 12 uur prime doen en morgenavond 12 uur linx om er 100% zeker van te zijn dat het
stabiel is.

Thanks.

Trouwens, misschien een vraag waar Nedernakker wel een antwoord op heeft.
Naar mijn ervaring zijn games grotendeels afhankelijk van welke videokaart er gebruikt word, en processors toch een stuk minder uitmaken. Dit is op zich redelijk logisch.

Nou ben ik sinds gister overgestrapt van een AMD Phenom 9950 B.E (3ghz) naar deze I5 3570k
En mijn FPS in The Secret World (MMO) is van 18 FPS (Met drops naar 10) naar 58 FPS (met drops naar 40) gegaan.

Heb jij een verklaring waardoor alleen door het veranderen van het mobo/geheugen/processor er zo'n gigantische verandering in de prestaties van mijn systeem, ben ik toch wel geinteresseerd naar.

Van DDR2 1033 naar DDR3 1600
Van 3 ghz naar 4.5 ghz

[ Voor 67% gewijzigd door Valandin op 28-12-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
Valandin schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:18:
Heb jij een verklaring waardoor alleen door het veranderen van het mobo/geheugen/processor er zo'n gigantische verandering in de prestaties van mijn systeem, ben ik toch wel geinteresseerd naar.

Van DDR2 1033 naar DDR3 1600
Van 3 ghz naar 4.5 ghz
Bij MMO's is de CPU vaak de bottleneck, ik heb dit zelf ook gemerkt bij Guild Wars 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olaf0416
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-11-2021
Hallo.

Sinds eergisteren ben ik overgestapt van een phenom 1090T naar een i7 3770K met een gigabyte z77-UD5.
Nu heb ik hem ook overclockt, eerste keer op een intel dit zijn mijn instellingen

i7 3770K : 4.5 ghz 45x100
1.2 CPU Vcore onder load 1.176V tot 1.2V
CPU PLL 1.6V
CPU EIST Disabled
C1E Disabled
C3/C6 Disabled
Load line calibration op TURBO
PWM Phase Control op eXM Perf.
Vcore current protection op Extreme
Vcore Voltage response op FAST

Zijn dit goede instellingen voor 24/7?
of moet ik toch een paar instellingen veranderen, hij draait (tot nu toe) stabiel linx 20 runs gedaan, occt 5 uur aan laten staan.
Prime 95 draait nu 5 uur op small fft, die laat ik voorlopig nog aan staan.

Systeem spec.

I7 3770K 4.5 Ghz 1.2V Core1 72 graden, Core2 77 graden, Core3 72graden, Core4 67
Gigabyte Z77X-UD5H
Asus GTX 570 Direct CU||
Crucial M4 128GB
XONAR Essence STX
Corsair H100i met Gentle Typhoon in Pull
Dit alles in een Cosmos 2

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ziet er prima uit, bios instellingen ook prima.
Alleen bij de system specs staat hij nu opeens op 4.2 i.p.v. 4.5?
Vind trouwens dat hij wel flink warm word met een H100i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olaf0416
Aangepast.
Ja ik vind hem ook flink warm worden, dus ik ga het koelblok er nog een keer opnieuw opzetten.
Heb nu artic silver 5 gebruikt, maar die zag er niet helemaal meer goed uit beetje ''waterig'' :P
Ik ga waarschijnlijk mx4 proberen.

Bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imprezzion schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:01:
Bah. Weer hetzelfde probleem..

Weer zit m'n multiplier vast.

Compleet ander bord en compleet andere CPU en alweer het zelfde probleem..

Ik heb een tijd lang op 4.6Ghz 1.23v gedraait wat stabiel is volgens stresstesten alleen nu is BF3 4x gecrashed dus ik wou even m'n OC terug zetten puur om te testen.

Erg leuk, alleen zit WEER m'n multiplier vast op 46. Heb dit eerder gehad met een ASUS P8Z77-V en een 2500k alleen zat ie toen vast op ! x57 (was max multi testen) en na 3 reboots is het bord (BIOS chip) dan ook overleden.

Inmiddels heb ik een 3570k en een P8Z77-V Pro (nieuw) en deze doet nu exact hetzelfde...
Enige wat veranderd is is de Turbo multi, downclocken / volten in WIndows doet ie ook prima.
Turbo multi (All Cores) staat op 46, voltage op +0.050 offset, RAM op stock waardes (Manual - Geen XMP) en de rest op Auto.

BIOS reset zal het vast fixen maar ik wil weten waarom dit gebeurd.

M'n multi in de BIOS staat netjes op 42 nu alleen in Windows nog braaf 46 hoor.
Zelfs Auto geeft gewoon 46...
Ik heb dit ook al 2x gehad...overclocksettings falen en enige manier om de instellingen weer te laten werken is dmv bios reflash. Waar het aan ligt weet ik ook niet, enige wat ik kan zeggen is dat deze Asus borden schijnbaar soms moeite hebben om te resetten na het falen van een overclock.
Valandin schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:32:
[...]

Goed idee, zal nu een uur LinX draaien met CoreTemp voor de temperatuur.
Resultaten volgen over een uur

*Edit*
Kijk daar heb je het al, CoreTemp geeft 70c aan als max tijdens de stress van LinX.
SpeedFan is dus gewoon weer prut en gaf een verkeerde temperatuur aan. Leek me al zo sterk om ~30c te blijven terwijl hij 4.5 geclockt stond.

Nu nog LinX door laten kaggelen en kijken of hij zo stabiel blijft.
Vind zelfs dan 4.5 ghz op 1.184v met 70c toch nog een prima resultaat :)
Speedfan geeft exact dezelfde waardes als RealTemp, Coretemp etc. Is ook logisch want ze lezen allemaal dezelfde sensor uit. Maar je moet wel naar de juiste waarde kijken, nl. cores en niet cpu. Cores staan er bij jou niet bij omdat daar geen plek meer voor is door alle die andere waarden. Maar die kun je uitschakelen onder configuratie. Wel is het zo dat Speedfan soms wat traag met updaten is, met name als je Linx met al je geheugen test. RealTemp doet dat wel beter.
olaf0416 schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:50:
Hallo.

Sinds eergisteren ben ik overgestapt van een phenom 1090T naar een i7 3770K met een gigabyte z77-UD5.
Nu heb ik hem ook overclockt, eerste keer op een intel dit zijn mijn instellingen

i7 3770K : 4.5 ghz 45x100
1.2 CPU Vcore onder load 1.176V tot 1.2V
CPU PLL 1.6V
CPU EIST Disabled
C1E Disabled
C3/C6 Disabled
Load line calibration op TURBO
PWM Phase Control op eXM Perf.
Vcore current protection op Extreme
Vcore Voltage response op FAST

Zijn dit goede instellingen voor 24/7?
of moet ik toch een paar instellingen veranderen, hij draait (tot nu toe) stabiel linx 20 runs gedaan, occt 5 uur aan laten staan.
Prime 95 draait nu 5 uur op small fft, die laat ik voorlopig nog aan staan.

Systeem spec.

I7 3770K 4.5 Ghz 1.2V Core1 72 graden, Core2 77 graden, Core3 72graden, Core4 67
Gigabyte Z77X-UD5H
Asus GTX 570 Direct CU||
Crucial M4 128GB
XONAR Essence STX
Corsair H100i met Gentle Typhoon in Pull
Dit alles in een Cosmos 2

Alvast bedankt.
EIST en C1E kun je gewoon weer inschakelen, dit heeft geen effect op stabiliteit maar zorgt wel voor duidelijk minder stroomverbruik en warmte. C3/C6 kun je waarschijnlijk ook inschakelen hoewel dit af en toe wel voor instabiliteit kan zorgen in bepaalde programma's/games. Maar je weet dan waar het aan ligt.

Ook zou ik geen LLC gebruiken, je vcore is niet zo hoog dat het echt nodig is terwijl het wel voor meer stress op cpu en vrm's zorgt. Ik raad je ook aan om Dynamic Vcore te gebruiken voor 24/7 overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
IHS mod gedaan op mijn 3570K, durf er nu iets meer volt door heen te jagen. Maar mijn H80i weet hem op deze snelheden en voltages gewoon niet beneden de 85graden te krijgen.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2634314 8)

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olaf0416
Hallo.

dynamic voltage kan ik op mijn moedebord niet vinden.
En ik kan mijn load line calibration niet laag zetten, ook al zou ik dat wel willen, ik weet wat de nadelen zijn.
maar dan krijg ik een voltage drop dat hij binnen 5 minuten hangt.
Maar de rest heb ik wel weer aan gezet c1e en eist.

bedankt voor de hulp en reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
johnny.xxx schreef op maandag 31 december 2012 @ 20:35:
IHS mod gedaan op mijn 3570K, durf er nu iets meer volt door heen te jagen. Maar mijn H80i weet hem op deze snelheden en voltages gewoon niet beneden de 85graden te krijgen.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2634314 8)

Iemand nog tips?
Vind je het gek dat je met 1.52 vcore en een H80i hem niet meer kan koelen.
Daarbij heb ik het idee dat je niet echt lang van je cpu wilt genieten.
Zou als ik jou was heel rap een lagere overclock gaan draaien met een lagere vcore.

Iedereen de beste wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
1.5V :X , dat is echt teveel, ik zou max 1.35 aandurven als je hem lang mee wilt laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
Beetje lef hebben kan geen kwaad ;)
Maar voor dagelijks gebruik zoemt hij op 1.2v.

Ik denk niet dat het probleem direct in de h80i zit omdat de temp meteen omhoog schiet en de koelvloeistof natuurlijk niet met dezelfde snelheid mee knalt.

Probleem is dat ik de warmte niet uit die core krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
5100 max is niet bijzonder hoor (zelfs onder het gemiddelde). Heb je een reden om meer dan 4.5ghz te draaien? Zo ja, dan zul je toch aan echte waterkoeling moeten gaan denken. Zo'n prefab ding gaat IB niet koel kunnen houden richting de 5ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
Neuh, het is gewoon punten poepen op dit moment. Kijken wat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
johnny.xxx schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 13:48:
Neuh, het is gewoon punten poepen op dit moment. Kijken wat kan :)
Ik herhaal het nog een keer.
Kijk uit wat je doet.je loopt de kans dat je cpu de geest opgeeft.
Ik spreek uit ervaring.Het voorbeeld heb ik dagelijks onder mijn neus liggen.
Wil je punten poepen!zorg voor een SS.
Heb je kou genoeg om dat te doen wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:07
En waar 'poep' jij die punten dan ?

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
Bij wijze van spreken, maar laat maar :)
Bedankt voor de waarschuwingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02 23:20
Weet iemand waarom mijn 3570K op 5100 minder gflops haalt dan op 5000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

olaf0416 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 00:45:
Hallo.

dynamic voltage kan ik op mijn moedebord niet vinden.
En ik kan mijn load line calibration niet laag zetten, ook al zou ik dat wel willen, ik weet wat de nadelen zijn.
maar dan krijg ik een voltage drop dat hij binnen 5 minuten hangt.
Maar de rest heb ik wel weer aan gezet c1e en eist.

bedankt voor de hulp en reactie
Je moet dan natuurlijk ook wel iets meer vcore geven zodat je onder max load op hetzelfde minimum uitkomt. Dynamic vcore stel je in door cpu vcore op 'normal' te zetten en dan daaronder te kiezen hoeveel er bij het standaard voltage moet (of hoeveel er af moet als je gaat onderklokken).
TheTurk schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:57:
Of er is iets aan het throttlen door power limits, of je overklok is niet stabiel en de cpu doet interne errorchecks waardoor het langer duurt, dit zou je moeten zien in event viewer als whea error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 15:24
TheTurk schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:57:
Intel thermal adaptive monitor uitzetten in bios bij CPU power management. De temps zullen wel wrsl te hoog zijn en de CPU clockt zich lager.

Vorige keer stond ik voor schuppen zeven waarom ik op 5GHz een score van een 4.4GHz ofzo zat te halen >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Faifz schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 01:20:
[...]

Intel thermal adaptive monitor uitzetten in bios bij CPU power management. De temps zullen wel wrsl te hoog zijn en de CPU clockt zich lager.

Vorige keer stond ik voor schuppen zeven waarom ik op 5GHz een score van een 4.4GHz ofzo zat te halen >.<
Eh, ja maar als je dat doet, schiet de temp dus gewoon te hoog door (over de 80-85 graden en verder) zonder in te grijpen. Als je de 98 aantikt gaat ie uit en nooit meer aan. Let wel, dit geld natuurlijk alleen als met deze functie de Throttle functie helemaal uitgeschakeld wordt.

Nog wat bevindingen van andermans D3H bord, Bios F16, 3570K:

3.6Ghz bij 1.09V - 64 graden (Corsair H60)
3.8Ghz bij 1.10V - 64 graden
3.9Ghz bij 1.115V - 64 graden
4.0Ghz bij 1.145V - 67 graden
4.1Ghz bij 1.155V - 69 graden
4.2Ghz bij 1.195V - 71 graden
4.3Ghz bij 1.205V - 73 graden
4.4Ghz bij 1.205V - 73 graden
4.5Ghz bij 1.205V - 73 graden
4.6Ghz bij 1.220V - 75 graden
4.7Ghz bij 1.250V nog niet.

Power consumption max was op 200W ingesteld. Dit is wat je wilt doen als je weet wat bij benadering de max is wat je koeling kan afvoeren. Thermal throttle uitzetten is véél riskanter, maar inderdaad, binnen 200W was het verschil tussen 4.4 en 4.6 minimaal in gflops.
We hadden getest met het voltage verlagen tot prime (blend) of LinX een blauw scherm of fouten opleverde. Dit was vrijwel altijd een blauwscherm nadat de 30 sec testen gepasseerd waren, de afgebroken runs waren altijd in de eerste sec door fouten, anders klapte het systeem er gewoon meteen uit.

Patriot 2100mhz geheugen op 1900mhz cl8 volgens mij. LinX op 3GB gedraaid, er zat 4GB in het systeem.
LinX maxte bij 117Gflops.

Mijn nieuwe 3570K in UD3H bordje doet het iets slechter, ik heb em op 4Ghz bij 1.160V lopen of ik krijg een blauw scherm, waarschijnlijk een kwestie van LLC van medium naar hoger zetten. Maar ik vind het wel best zo eigenlijk, 103-107 Gflops, 4 uurtjes Prime stable, nooit echt een bottleneck.
Waarschijnlijk nog eens verder testen als ik me verveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 11:14
Sinds een paar weken heb ik een nieuw systeem:

CPU:3770K
MOBO: ASUS P8Z77-V DELUXE
MEM 2*4 CORSAIR CMZ8GX3M2A1866C9
COOLER: H100i

Ik heb gisteren wat aan een spelen geweest om een oc van 4500 te behalen.
Dat dus gelukt: prime95(Small FFT) stable +/- 12u

Ik haal die OC met een volgens mij laag voltage, maar toch nog hoge temps.
Waneer ik het voltage op de core met 0.005 verslaag heb ok een crash aan mijn been :P

De cooler heb ik verschillende malen herplaatst, maar de temps blijven steeds ongeveer het zelfde.
Kan ik volgens jullie nog iets doen om de temp naar beneden te halen? Ik bedoel dus in de bios, niet een nieuwe cooler of fans halen.

In de volgende screenshots kunnen jullie mijn instellingen zien.

Cpu Instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img689/610/evo1m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img17/7732/evo2eo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img9/6659/powergi.jpg

Realtemp:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img515/9674/realtempi.jpg
(kijk eens naar het verschil tussen de koelste en te warmste core)

CpuZ:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img12/7599/cpuzcpuj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img716/9156/cpuzmem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Intel Thermal Aadaptive Monitor nooit uitschakelen. Die zit er niet voor niets op. Wanneer je geen limiet wil hebben dien je alle overcurrent protection settings te disablen, Internal PLL overvoltage te enablen en je kunt beginnen me zoeken naar voor jou de beste voltage/GHz verhouding welke stabiel is. Mocht je tegen een muur aanlopen, bijvoorbeeld te hoge temps, dan ben je erg blij dat je ITAM aan hebt staan (persoonlijk zou ik nooit boven de 80 graden stressen).
Vooral Internal PLL overvoltage is belangrijk wanneer je boven de 4.5Ghz wil gaan. Staat deze uit dan kom je vaak niet verder. Deze aanzetten doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

t!n0 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:16:
Vooral Internal PLL overvoltage is belangrijk wanneer je boven de 4.5Ghz wil gaan. Staat deze uit dan kom je vaak niet verder. Deze aanzetten doet wonderen.
Ah, dat heb ik bij de testreeks hierboven niet gecontroleerd meen ik. Dat zou kunnen verklaren waarom deze redelijk presterende CPU de 4.7Ghz niet wilde draaien. Aan de andere kant, de temps zaten met de (niet zo beste) cooler al tegen de 75 graden, het was toch al zo'n beetje klaar. De 4.2Ghz was overigens de 24/7 van deze kennis, maar toch weer wat millivolt van z'n vorige instelling weten te schaven.

@Overgeef Dave: Mooi eindresultaat toch? Ik weet niet of ik deze persoonlijk op 4.5Ghz zou laten gezien de 77 graden max, het is nu winter, als het straks 5 graden warmer is in je kamer in de zomer en je wellicht wat stof in je case hebt krijgt het ding het straks nog te warm. Maar goed, dat weet jij ook wel denk ik, het is allemaal netjes gedaan lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
djunicron schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:18:
[...]
@Overgeef Dave: Mooi eindresultaat toch? Ik weet niet of ik deze persoonlijk op 4.5Ghz zou laten gezien de 77 graden max, het is nu winter, als het straks 5 graden warmer is in je kamer in de zomer en je wellicht wat stof in je case hebt krijgt het ding het straks nog te warm. Maar goed, dat weet jij ook wel denk ik, het is allemaal netjes gedaan lijkt mij zo.
Nee, ik ga hem zo niet laten. Het was inderdaad met de zomer in het vooruitzicht dat ik de vraag stelde.
Op het ogenblik heb ik die 4.5Ghz toch niet nodig, hij gaat terug naar stock.

Maar nu weet ik wat ik eventueel wel zou kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olaf0416
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:23:
[...]

Je moet dan natuurlijk ook wel iets meer vcore geven zodat je onder max load op hetzelfde minimum uitkomt. Dynamic vcore stel je in door cpu vcore op 'normal' te zetten en dan daaronder te kiezen hoeveel er bij het standaard voltage moet (of hoeveel er af moet als je gaat onderklokken).

Ik heb jou manier geprobeerd, zonder succes.
Zodra ik load line calibration op ''Normal'' zet, en de vcore op 1.2v dan schommelt hij in cpu-z tussen de 1.1v en de 1.3v.
en tijdens een stress test gaat ie naar de 1.248v.
En als ik hem nog lager zet, dat hij onder load op 1.2 uitkomt dan zakt ie zelfs tot de 1 volt. 8)7
Dus ik weet niet hoe ik het nu anders kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 15:24
djunicron schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 03:24:
[...]

Eh, ja maar als je dat doet, schiet de temp dus gewoon te hoog door (over de 80-85 graden en verder) zonder in te grijpen. Als je de 98 aantikt gaat ie uit en nooit meer aan. Let wel, dit geld natuurlijk alleen als met deze functie de Throttle functie helemaal uitgeschakeld wordt.

Nog wat bevindingen van andermans D3H bord, Bios F16, 3570K:

3.6Ghz bij 1.09V - 64 graden (Corsair H60)
3.8Ghz bij 1.10V - 64 graden
3.9Ghz bij 1.115V - 64 graden
4.0Ghz bij 1.145V - 67 graden
4.1Ghz bij 1.155V - 69 graden
4.2Ghz bij 1.195V - 71 graden
4.3Ghz bij 1.205V - 73 graden
4.4Ghz bij 1.205V - 73 graden
4.5Ghz bij 1.205V - 73 graden
4.6Ghz bij 1.220V - 75 graden
4.7Ghz bij 1.250V nog niet.

Power consumption max was op 200W ingesteld. Dit is wat je wilt doen als je weet wat bij benadering de max is wat je koeling kan afvoeren. Thermal throttle uitzetten is véél riskanter, maar inderdaad, binnen 200W was het verschil tussen 4.4 en 4.6 minimaal in gflops.
We hadden getest met het voltage verlagen tot prime (blend) of LinX een blauw scherm of fouten opleverde. Dit was vrijwel altijd een blauwscherm nadat de 30 sec testen gepasseerd waren, de afgebroken runs waren altijd in de eerste sec door fouten, anders klapte het systeem er gewoon meteen uit.

Patriot 2100mhz geheugen op 1900mhz cl8 volgens mij. LinX op 3GB gedraaid, er zat 4GB in het systeem.
LinX maxte bij 117Gflops.

Mijn nieuwe 3570K in UD3H bordje doet het iets slechter, ik heb em op 4Ghz bij 1.160V lopen of ik krijg een blauw scherm, waarschijnlijk een kwestie van LLC van medium naar hoger zetten. Maar ik vind het wel best zo eigenlijk, 103-107 Gflops, 4 uurtjes Prime stable, nooit echt een bottleneck.
Waarschijnlijk nog eens verder testen als ik me verveel.
Uhm Intel Thermal Adaptive monitor uitschakelen of niet maakt niet veel uit. De kickoff is er nog altijd op de cpu aanwezig die nooit uitgeschakeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Eergisteren nieuw BIOS geflashed voor m'n MSI Z77 MPower maar moest dus opnieuw alles instellen -- opgeslagen overclockprofielen kunnen in een nieuw BIOS niet worden geimporteerd blijkbaar.

Meteen de gelegenheid aangegrepen om te regelen dat het systeem netjes weer terugklokt als extra snelheid niet nodig is en dan ook voltage weer verlaagt. Toen ik vanochtend opstond had hij 13 uur Prime95 met small FFT (AVX) gedraaid en volgens CPU-Z op 1,144V. Geen errors, ook geen WHEA-errors in het logboek. Een i7-3770K trouwens :)

Ben benieuwd, vanavond om zeven uur draait hij precies 24 uur en dan zou 'ie dus stressed op 4.5ghz stabiel zijn met de 1,144V die het systeem automatisch aanlevert bij die snelheid.

Vervolgens morgen een paar uurtjes LinX en als dat OK is ben ik helemaal tevreden :)

----

Edit: 24 uur Prime95 small FFT (AVX) stabiel --> http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2647660

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/oc-klein.png

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 10-01-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik ben ook begonnen met mijn pc te overclocken. (i5 3570K, asrock extreme 4-m)

Alles standaard vcore etc haalt hij 4,3 stabiel.

Zodra ik naar 4,4 krijg ik BSOD.

Maar ik ben nu bezig met voltage verhogen, maar moet ik nu de offset verhogen of additional turbo voltage?

Ik had begrepen dat offset het 24/7 verhogen van je voltage is, en de turbo voltage alleen als hij iets moet doen?
Maar ik zit nu op +0.035V turbo voltage(ik verhoog elke keer 1 stapje, daarna pc opstarten en Prime95 draaien) en krijg na een aantal min een BSOD met de code 0x0000124 of iets dergelijks. Ik denk dat ik het voltage verhogen nog niet helemaal in orde heb.
Offset voltage staat op +0.005

Zou iemand mij tips kunnen geven?

[ Voor 7% gewijzigd door ralph0603 op 10-01-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
Ik heb net mijn 3570k getest met buitentemperatuur van 0 graden. Het lijkt erop dat de buiten temperatuur weinig uitmaakt na 20 graden.

Ik krijg de volgende resultaten:
1.375v 5Ghz 70 graden 1.30 GFlops
1.42 5.1Ghz 80 graden 1.33 GFlops
1.42 5.2Ghz 83 graden 1.34 GFlops

Conclusie, ongeacht het winter of zomer is, mijn system draait stabile. Mijn sweetspot is 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb een half jaar geleden een nieuwe pc gekocht. Een van de eerste dagen een milde overclock gegeven en na die tijd nooit meer naar om gekeken. Ik zat net wat in dit topic te lezen en heb ook even een screenshotje gemaakt. (koeling is trouwens een H60 en alle fans staan op low). Opmerkingen of aanmerkingen?

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8214/8372180594_1a6f483aea_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Je zou eens kunnen kijken wat de temperaturen doen met LinX en Prime95 na een uurtje of 2 te draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
@ wildfire

Small FFT's is geen goede test, dit test enkel de cpu, gebruik de blend stand om met een mix van kleine en grote FFT'S de geheugen controller en het geheugen ook te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
En de multi wat hoger zetten, 44x of in die richting. Met dat voltage moet dat wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
@ ocdaan,

superpi 32m is geen goede stabiliteitstest, gebruik prime95 met AVX op de blend stand 8+ uur of linx met AVX 1.5+ uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik merkte het ja, gezien de grafiek van de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:30
-verplaatst-

[ Voor 109% gewijzigd door Mizojojo op 13-01-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Laatst online: 13-09 21:01
Zijn er andere mensen die last hebben van het eigenlijk freezen van je pc bij het opstarten van MSI Control Center, en dan bedoel ik dat je PC even helemaal niks doet, en dan kan je hem weer gebruiken. Heel vreemd...

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
Tr4il schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:14:
Zijn er andere mensen die last hebben van het eigenlijk freezen van je pc bij het opstarten van MSI Control Center, en dan bedoel ik dat je PC even helemaal niks doet, en dan kan je hem weer gebruiken. Heel vreemd...
Je moet de services direct laten opstarten, heb je dr geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn 3570K ook maar eens getest.
Hij is voor mij stabiel met gaming en benches op 4,8Ghz met 1,38Vcore.
Max. temps had ik tijdens benchen 67 graden en hoger zijn ze niet geweest.
Prime en dergelijke draaien hoef voor mij niet omdat ik dit toch maar een enkele keer nu gedraait heb, verder draait ie gewoon nu weer op stocksettings.
Was ff leuk om op deze snelheid te spelen en een benchmark te draaien en mss zit er meer in maar is niet nodig voor me.

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/11977123/220/11977123.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:39

John Doos

ClaudZaque

Ga dit weekend ook maar spenderen mijn 3570k en custom WC te pushen.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Laatst online: 13-09 21:01
TheTurk schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:23:
[...]

Je moet de services direct laten opstarten, heb je dr geen last van.
Welke services? Dat je Control Center laat opstarten met Windows?

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
Ik heb daarnet een IHS removal succesvol afgerond.
Alle prut vervangen door liquid pro, en ik ben onder de indruk:

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/8392/realtemp2.jpg
voor de IHS removal had ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img515/9674/realtempi.jpg

Voor de rest zijn is de OC hetzelfde als ik een paar weken geleden in het forum heb gepost.
Ik zit dus goed voor de zomer, het is hier nu 22 graden (ik ben een kouwelijke) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Overgeef Dave op 20-01-2013 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickU09
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 07:25
Hallo,
Ik maak me zorgen over mijn setup.
Zoals te zien op de afbeelding zijn mijn temperaturen erg hoog. (radiatoren worden nieteens lauw)
Is het benodigde voltage ook niet aan de hoge kant?

Cooling setup:
- D5 pomp
- 240 RAD
- 240 RAD
- 120 RAD
- EK Waterblocks nickel HF

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/9267/oc1w.png

[ Voor 4% gewijzigd door RickU09 op 19-01-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Dat voltage is erg hoog, dat zal de levensduur van je CPU verkorten. 4.7GHZ moet je al op 1.2-1.25 moeten kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickU09
melvinnie schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:52:
Dat voltage is erg hoog, dat zal de levensduur van je CPU verkorten. 4.7GHZ moet je al op 1.2-1.25 moeten kunnen hebben.
Bij een voltage van 1.35V begin ik al bluescreens te krijgen.
Heb ik misschien een instelling verkeerd staan?

-Mijn PLL staat op 1.7V
-Turbo Boost Disabled
-CPU Halt C1E Disabled
-C3/C6 Disabled

-Vcore loadline eXM perf
-PWM phase control eXM perf

Alle andere instellingen staan op AUTO
Ik maak me zorgen nu jij zegt dat dit de levensduur van mijn CPU zal verkorten.

[ Voor 24% gewijzigd door RickU09 op 19-01-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:39
Houdt het voor 24/7 blijf lekker op 4500Mhz max. rond de 1.25V, dan blijven je temps ook redelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickU09
Ik ben inderdaad een stapje terug gegaan (4.6Ghz)
Toch zijn de temps niet goed, voor een dergelijke koeling moet het echt koeler kunnen.
Ik ga van de week nieuwe pasta bestellen en het blok eens re-seaten.
Wat is een goede pasta? Artic5?

Pic van huidige temp/voltage.
Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/1632/oc2cq.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door RickU09 op 19-01-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Toch een lager voltage proberen, dat heeft er echt mee te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
zomaar zeggen dat het voltage lager moet kunnen is flauwekul, iedere chip is anders en bij ivy zitten er nu eenmaal chips tussen die een stuk meer voltage nodig hebben.

controleer eerst je loop, zitten er luchtbellen in? koel je enkel je cpu met de loop? zo ja, waarom zo veel rads? een 240 is al voldoende voor je cpu.

2e om te checken is idd je blok seat, goede pasta's zijn o.a. Arctic silver 5 en Arctic MX-4.
welke flow plate gebruik je in je blok?

3e, welke hardware gebruik je precies? en hoe staat het ingesteld? en waarom draai je je PWM zo agressief op extreme? welk voordeel haal je hier uit? zelfs als ik extreem overklok staan mijn PWM vrij standaard, voor zo een simpele 24/7 overklok hoef je die echt niet af te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Extreme PWM frequentie heeft bij mij zelfs een keertje een bord gekilled. Baat het niet dan schaadt het niet gaat dus ook niet op hier...

Ik zou voor die hoge temperaturen inderdaad de oorzaak in het contact tussen je koelblok en ihs zoeken. Als dat in orde is, en je hebt er geen al te brakke pasta tussen zitten, denk ik dat je beste optie IHS removal is. Aan je radiatoroppervlak zal het niet liggen nee, daar kan je een personenauto mee koelen. Beperking zit in hoe snel je CPU zijn warmte aan het water kan af staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:39
Als hij één stapje terug gaat naar 4500Mhz zit het wel goed, PWM kan op auto blijven bij Gigabyte, PLL heb ik ook geen verschil bij gezien/gemeten.

De div. flow plates bij EK-HF. maakte hier geen echt merkbaar verschil, icm. een Phobya Supernova 1260.

Mi. zijn er twee belangrijke onderlinge verschillen met IvyBridge, zoals nedernakker al aangeeft elke chip is anders qua Vcore en de thermische overdracht tussen de Die en IHS zoals jij aangeeft.

Mijn eerste 3770K was happie met < 1.2Volt Vcore @4500MHz - 64graden max. met IHS mod. en de huidige 3770K 1.282V@4500Mhz - 75graden max, er zit 11 graden verschil tussen de twee, de enige winst tussen de twee was 100Mhz, echt niet de moeite en risico waard om de IHS te verwijderen, dat doe je enkel als je bereid bent tot de max te gaan,en dat laat ik wel aan nedernakker en kornuiten over. ;)

@The Turk onder: hou jij nu maar goed je interne meuk in de gaten ivm. condens vorming.

[ Voor 5% gewijzigd door Habana op 20-01-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
Mijn waterkoeling was bijna bevroren, terwijl er antivries inzit. Dus ik dacht ga even mijn water verwarmen.

Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/7131/5100m.jpg
http://img202.imageshack.us/img202/5402/5100.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Wat voor wc setje/installatie gebruik jij omg wil ik ook :P

[ Voor 14% gewijzigd door ralph0603 op 20-01-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een H100i, push/pull, draait mijn 3570K met 1,385Vcore max een 67 graden dus denk ik dat ik met mijn 3570K geluk heb kwa temps.
Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste