Zo, het is even geleden, maar ik heb ondertussen nog wat anders gebouwd, namelijk het audio/TV meubel. Nu weer even door met de HTPC, want er is plek nodig in mijn werkplaats!
Overigens ben ik ook nog genomineerd voor de
MOTM van november.
Toch leuk, want ondanks dat deze kast totaal geen eyecatcher gaat worden, (slechts 1 led zichtbaar

) wordt het blijkbaar wel gewaardeerd
Anywaai, tijdens het bouwen van het audio meubel kon ik meteen de zijpanelen van deze build even in de 2k primer meespuiten, en gisteren gelakt met velgenspray, wat mooi past bij het aluminium. En nog eens makkelijk bij te werken is als er eens een kras op komt.
Vandaag dus begonnen met de assemblage, maar dat ging allemaal niet vanzelf:

Een flinke barst, ik had de bocht er in gedraaid, klein beetje teflon tape, maar toen moest ik nog wat verder draaien, en dacht dat dat nog wel ging. En dat ging ook, maar 10 seconde later. een krak en een paar vloeken.
Maargoed, ik heb het gefixt, eerst de barst met een mesje tot een kleine V-groef gesneden, met een tangetje de beide zijdes wat uit elkaar geduwd, en toen de acryl lijm er overheen gesmeerd, lekker er tussen laten trekken en toen laten drogen. Vervolgens nog een plaatje van 2x3cm uitgezaagd en er bovenop gelijmd. Waterdicht en weer stevig. Daarna trouwens de fitting maar gewoon met vloeibare pakking vastgezet, wel zo verstandig, en had ik natuurlijk meteen moeten doen.

Ook lekte er 2 fittingen, iets wat ik nog nooit heb gehad met die push-in koppelingen. Terwijl ik ze echt veel heb gebruikt. Volgens mij waren dat geen nieuwe meer, dus misschien uitgedroogde ringetjes. IIG had ik wat nieuwe besteld, dus die gewisseld, en daarna ging het goed. Alles in elkaar schroeven, en testdraaien

Zoals je ziet ligt er nog een verfbrander naast, ik heb de aluminium koeler eerst flink heet gestookt, en toen de koeling aangezet. Ze bleven nog lang warm, maar je voelde ook duidelijk warme lucht van de radiator+fan af komen

Silverstone, Cooler Master, Lian-li, Origen, Zalman; eat your heart out
Verder het front paneel er op geplakt met wat dubbelzijdig tape, voetjes gemonteerd, zijpaneel ietsjes ingekort, alles vastgeschroefd, op de voeding+bedrading na kan er zo een systeem in gebouwd worden
Ook heb ik het front ingewreven met een middeltje voor mijn auto, soort van siliconen, daardoor glanst ie nu veel meer, maar zitten er wel 2 vale plekken in links en rechts van het scherm. Mogelijk trekt het weg na nog een paar keer inwrijven, en anders heb ik gewoon domme pech. Misschien kom ik nog eens een mooi stukje kant en klaar geborstelde+geanodiseerde plaat tegen en doe ik een nieuwe poging.

Even de platenspeler een verdieping hoger gezet zodat de HTPC er bovenop kan.
Wel een lompe toren zo

Gelukkig komt het straks 2 aan 2 in het rek, aan de ene kant HTPC+platenspeler, andere kant CD+versterker. Ik wil eigenlijk nu mijn systeem er qua hardware wel in overzetten, maar het huidige systeem staat onder het bureau, dat kan ik met deze eigenlijk niet doen. En er bovenop is eigenlijk ook geen plek. En het bureau zakt al zo ver door onder het gewicht van de versterker, 2 speakers, en een klein aquarium.
Nou, nu de voeding nog doen, blu-ray frontje van aluminium, en natuurlijk een plaatje op maat maken voor de bovenkant. IIG ligt de werkplek niet meer vol met stukken behuizing+hardware, en kan ik wat gaan opruimen