Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 103 Laatste
Acties:
  • 425.373 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Welke Utrechtse wielrenners doen er mee?
http://ymlp.com/zxN1bu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-06 08:11
Eindelijk naar buiten na een week vol regen en drukte op het werk. 80 km gebold met windkracht 5. Omdat ik 3 dagen op rij ga fietsen, wilde ik een "zuivere" D1 training doen. Geen sinecure met deze wind, maar is toch aardig gelukt. Was niet ontevreden met mijn 29 km/uur gemiddeld.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:09
Zo, vandaag maar even naar het strand gefietst, stond flink wat wind.. gemiddelde lag wat laag maar was een afstand die ik tot nu toe nog niet heb gedaan dus iets rustiger aan gedaan, en tevens was het veel door de stad dus dat schiet ook nooit echt op. Terugweg met de wind in de rug was wel lekker, hoef je bijna niet bij te trappen en je zit al aan de 35...

http://connect.garmin.com/activity/176988632

//edit

Ook nog langs dit ongeluk gefietst, zag de benen uit de auto hangen door het raam.
http://www.dichtbij.nl/ha...j-ongeval-hoeksekade.aspx

[ Voor 29% gewijzigd door Shinji op 11-05-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 17:13
Ik kwam deze week toevallig langs Wagenberg 2 wielers in Overasselt, dus was eens gaan kijken wat ze aan wielrenfietsen hebben daar. Helaas voor mijn budget (400-750 euro) en lengte (framemaat 53) niet al te veel, maar de volgende leken me wel interessant.
* Trek Tiagra 1.5, nieuw, voor 750 euro
* Een Gazelle titan, 2e hands, voor 700 euro. (ze hebben die ook op marktplaats staan)

Die Gazelle lijkt wel erg leuk met titanium frame en dura ace afmontage. Volgens de verkoper was die volledig nagekeken en waren de achter tandwielen en ketting vervangen.

Iemand ervaringen met deze fietsenmaker en een idee of een van deze fietsen een goede keuze zouden zijn. Ik weeg overigens net iets over de 80 kilogram, dus dat die wat kan hebben, vind ik ook erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb vandaag Strava ontdekt. Over de app zelf kan ik nog niet een oordeel vellen, maar ik heb een paar GPX'jes geupload en ik was impressed. Veel beter dan de Endomondo website. En wat al helemaal geweldig is, is dat je segmenten kunt creeëren van stukken die je gefietst hebt. Bijvoorbeeld een segment van 15km over een dijk, of juist van een klim van een kilometer omhoog.

Andere gebruikers doen dat ook, en de kans is groot dat wanneer je een paar rondjes door je omgeving gedaan hebt, je automatisch wordt meegenomen in de segmenten van andere gebruikers. En daar zijn dan weer leaderboards van, en dat is dus echt geniaal. Je kunt op zo'n segment proberen een PR te zetten, maar het is natuurlijk nog leuker om te proberen of je hogerop kunt komen en anderen kunt verslaan.

Vandaag o.a. de Brienenoordbrug mee gepakt (1km @ gemiddeld 2.2%, in het midden is 'ie 3.4%). Moet nog een beetje klimmersbenen kweken, heb ik gemerkt, want het is natuurlijk een klimmetje van niks. Aan het begin van de brug had ik een andere wielrenner voor me, op een meter of 50 schat ik. Ongeveer 300m voordat ik boven was ging ik erlangs, met nog best een redelijk verschil in snelheid. Bovenop was ik helemaal kapot, volle bak op buitenblad naar boven gereden.
Thuisgekomen bleek dat met 27.6km/h gemiddeld te zijn. Maar de nummer 1 op die klim heeft het met 35km/h gedaan :o Dat valt dan weer ff tegen. Ik troost mezelf dan met de gedachte dat hij vast wind mee had. Ik had windkracht 4 schuin tegen, dus bij een zuidenwind ga ik 'm zeker nog eens over doen.

Anyhow, morgen de Edge 500 eens uitproberen. Vandaag kwam hij binnen, en tot m'n grote verrassing zat de premium hartslagband erbij, ipv de standaard die erbij zou zitten. Mazzeltje :)

Maar morgen ga ik dus de eerste stapjes op het gebied van hartslagzones zetten. Eerst eens bepalen waar mijn omslagpunt ligt, ik heb echt geen idee vooralsnog. Dat wou ik doen met behulp van de methode op deze site: http://zitvlees.nl/index.php?id=2013. Is dat een beetje een betrouwbare manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:27
robbert schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:01:
Ik kwam deze week toevallig langs Wagenberg 2 wielers in Overasselt, dus was eens gaan kijken wat ze aan wielrenfietsen hebben daar. Helaas voor mijn budget (400-750 euro) en lengte (framemaat 53) niet al te veel, maar de volgende leken me wel interessant.
* Trek Tiagra 1.5, nieuw, voor 750 euro
* Een Gazelle titan, 2e hands, voor 700 euro. (ze hebben die ook op marktplaats staan)

Die Gazelle lijkt wel erg leuk met titanium frame en dura ace afmontage. Volgens de verkoper was die volledig nagekeken en waren de achter tandwielen en ketting vervangen.
Die gazelle is wel een bijzonder fietsje inderdaad. Wat meer karakter dan de trek. Ga er vanuit dat het vervangen van onderdelen voor onderdelen met dezelfde kwaliteit behoorlijk duur kan zijn. Dwz, je prijs per gereden kilometer kan hoger zijn dan bij de Trek, dat hangt af van afschrijving. Ik vind die Gazelle eigenlijk nog een tikkie duur en het feit dat dit de derde keer is dat hij op marktplaats staat (althans dat doet google vermoeden) geeft me het idee dat meer mensen dat denken. Kijk of je iets van die Gazelle af kan lullen (of als dit je eerste fiets is kijk of je er schoenen, helm en wat kleding bij kan scoren) en dan heb je echt een leuk liefhebbers fietsje.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Gister stuurde een vriend mij een mail: Een student van hem wil de mont-ventoux beklimmen. Of ik mee wil... Ja graag! Tot nu toe heb ik dit jaar 1600km buiten gefietst en 200km binnen. In het begin van het seizoen rustig en de laatste maand steed iets sneller. De beklimming is over een maand. Mijn fiets heeft een triple en een bergverzet. Zal dit goed gaan? Hebben jullie trainingstips voor komende maand? Ik wil als het een beetje kan nog 4 kg afvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, gaat goed. Je hebt dan met een beetje wil zo'n 2600km in de benen. Fit zat. Elke kilo die je afvalt scheelt op de Ventoux 1 minuut+ (ik zou gokken zo'n 1:30), dus afvallen graag, maar het is niet super noodzakelijk om hem op te komen. Hou er rekening mee dat het nog flink koud is op de top als jullie gaan. Ik was er twee jaar terug eind juni en toen lag er ook nog een beetje sneeuw. Verder een super gebied, neem gerust nog een dagje voor de omliggende valleien en Gorge de la nesque etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAngry schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:41:
Ja, gaat goed. Je hebt dan met een beetje wil zo'n 2600km in de benen. Fit zat. Elke kilo die je afvalt scheelt op de Ventoux 1 minuut+ (ik zou gokken zo'n 1:30), dus afvallen graag, maar het is niet super noodzakelijk om hem op te komen. Hou er rekening mee dat het nog flink koud is op de top als jullie gaan. Ik was er twee jaar terug eind juni en toen lag er ook nog een beetje sneeuw. Verder een super gebied, neem gerust nog een dagje voor de omliggende valleien en Gorge de la nesque etc.
Handige informatie! Ik neem een wind/regenjack mee. Jammer genoeg is het lastig om extra vrije dagen op te nemen, dus meerdere tochten zal er helaas niet in zitten.

Wat is slim om te doen qua trainen? Ik heb zaterdag t/m maandag overdag de tijd. Doe nu zaterdag een rit 100km en maandag 70km vaak redelijk rustig, gok d1. Woensdag avond een rit met de groep op hoog tempo (interval door kopwerk). Moet ik misschien meer d2 ook gaan trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 17:13
MrAngry schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:16:
[...]
Ga er vanuit dat het vervangen van onderdelen voor onderdelen met dezelfde kwaliteit behoorlijk duur kan zijn. Dwz, je prijs per gereden kilometer kan hoger zijn dan bij de Trek, dat hangt af van afschrijving.
Ah, daar had ik nog niet eens aan gedacht! Is het overigens mogelijk om de echt dure onderdelen (derailleurs, casettes, kettingbladen) te vervangen door goedkopere Shimano varianten op het momemt ze kapot gaan. En hoe vaak gaan dit soort onderdelen überhaupt kapot als je zo'n 150 kilometer per week fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:41
Anoniem: 54936 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:29:
Gister stuurde een vriend mij een mail: Een student van hem wil de mont-ventoux beklimmen. Of ik mee wil... Ja graag! Tot nu toe heb ik dit jaar 1600km buiten gefietst en 200km binnen. In het begin van het seizoen rustig en de laatste maand steed iets sneller. De beklimming is over een maand. Mijn fiets heeft een triple en een bergverzet. Zal dit goed gaan? Hebben jullie trainingstips voor komende maand? Ik wil als het een beetje kan nog 4 kg afvallen.
Pas op voor een crash-dieet. 4kg afvallen in een maand is op zich een eitje, maar 4kg afvallen zonder dat het ten koste van conditie, spieren et cetera gaat is een ander verhaal.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Anoniem: 54936 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:53:
[...]

Handige informatie! Ik neem een wind/regenjack mee. Jammer genoeg is het lastig om extra vrije dagen op te nemen, dus meerdere tochten zal er helaas niet in zitten.

Wat is slim om te doen qua trainen? Ik heb zaterdag t/m maandag overdag de tijd. Doe nu zaterdag een rit 100km en maandag 70km vaak redelijk rustig, gok d1. Woensdag avond een rit met de groep op hoog tempo (interval door kopwerk). Moet ik misschien meer d2 ook gaan trainen?
Het hangt een beetje af van je ambitie niveau, maar als je het goed wilt aanpakken met deze dagen kan je best denken aan zat: 100+km laag tempo, zon: 125+ km laag tempo, maandag 70km D2 (lekker doorfietsen) dinsdag rust en woensdag je groepsrit, donderdag 4*40 situps, vrijdag rust. Je kan een weekend rit weglaten en de andere weekend rit 175km+ maken. Laatste 7 dagen voordat je gaat geen intensieve ritten meer. (Dit blijft natte vingerwerk, ik ben geen trainingsexpert, maar onderschat vooral het belang van veel km met lage intensiteit niet)
robbert schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:37:
[...]

Ah, daar had ik nog niet eens aan gedacht! Is het overigens mogelijk om de echt dure onderdelen (derailleurs, casettes, kettingbladen) te vervangen door goedkopere Shimano varianten op het momemt ze kapot gaan. En hoe vaak gaan dit soort onderdelen überhaupt kapot als je zo'n 150 kilometer per week fietst.
Ja dat kan. Je zit vooral met ketting en cassette die slijten, die kan je gewoon vervangen door elke andere 9-speed shimano tsjak (of kmc voor de ketting). Ketting ongeveer eens per 3000km vervangen (meten is weten). Ik doe het zelf ook op m'n 10 speed ultegra, daar gaan gewoon 20 euro kettingen van kmc op en de cassette is 105. Als de fiets in goede staat is hoef je derailleur en kettingbladen niet te vervangen voordat je geld hebt voor een nieuwe fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Anoniem: 54936 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:29:
2600 km lijkt me geen probleem. Althans, ik reed m'n eerste Marmotte uit in 9:20 met precies dat aantal trainingskilometers. Hoeft niet voor jou te werken, maar voor mij werkte 't dus wel.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

MrAngry schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:15:
[...]
Het hangt een beetje af van je ambitie niveau, maar als je het goed wilt aanpakken met deze dagen kan je best denken aan zat: 100+km laag tempo, zon: 125+ km laag tempo, maandag 70km D2 (lekker doorfietsen) dinsdag rust en woensdag je groepsrit, donderdag 4*40 situps, vrijdag rust. Je kan een weekend rit weglaten en de andere weekend rit 175km+ maken. Laatste 7 dagen voordat je gaat geen intensieve ritten meer. (Dit blijft natte vingerwerk, ik ben geen trainingsexpert, maar onderschat vooral het belang van veel km met lage intensiteit niet)
[...]
Als alleen één beklimming van de Ventoux het doel is lijkt me dit wel een behoorlijke overkill aan training. Met zo'n trainingsschema na al 2600km in de benen kun je volgens mij een strakke tijd gaan neerzetten bij de Marmotte, of nog beter een meerdaagse tour gaan doen.
M.a.w. als je boven wilt komen op de Ventoux (met je triple) zou dat ook prima moeten lukken met nog elke week 1 á 2 ritjes vanaf nu lijkt me.

Ikzelf heb nu een kleine 2000km gereden (binnen en buiten) dit jaar en moet over 4 weken 6x de Alpe d'Huez omhoog. Ik ga deze maand vooral nog een paar ritten van 125+ km. of nog iets langer rijden om vooral ook die 6x te volbrengen en dan denk ik wel dat ik er klaar voor ben.

p.s.: Vette gadget, alleen een beetje kostbaar: http://www.3tcycling.com/products.aspx?p=Integra

[ Voor 3% gewijzigd door TheLemon op 12-05-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Met 2000 km 6x Alpe d'Huez op, dat wordt hoe dan ook afzien :X

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Monteer de 30*30 maar vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

havana schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 11:04:
Met 2000 km 6x Alpe d'Huez op, dat wordt hoe dan ook afzien :X
Hee, ik heb nog 3 1/2 week hè, dan ben ik een km of 600-800 verder. Ik ken er een paar die het vorig jaar met minder km hebben gehaald. Maar afzien wordt het hoe dan ook, daar ga ik al vanuit (rule #5). Het doel is dan ook boven komen, niet een strakke tijd neerzetten. Er is ook genoeg tijd voor rust tussendoor en ook massage mogelijkheden etc, mocht ik dat nodig hebben.

30x30 kan niet op mijn compact, maar ik denk dat mijn 34x30 mij wel boven moet brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
3,5 week tot het evenement ja, maar de laatste week zou ik maar geen trainingen meer doen. Dat heeft toch geen zin meer en het is veel beter om dan rust te pakken zodat je goed bent uitgerust. Dus dan heb je nog maar 2,5 week.

Ik ken iemand die met 500 km training 6x omhoog is gegaan. Het hangt van zoveel factoren af..... Mijn 2600 km voor La Marmotte was ook echt behoorlijk minimaal.

[ Voor 26% gewijzigd door havana op 12-05-2012 11:25 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ja ok, maar ik arriveer op zondag in Frankrijk en ben toch wel van plan om maandag en dinsdag (kort ritje) de omgeving een beetje te gaan verkennen als ik er toch ben. Die kans krijg ik anders niet vaak. Dinsdag hou ik het rustig en woensdag doe ik helemaal niets. Ik zou die week idd niet bij de trainingskm's moeten tellen.

Maar het is idd echt afhankelijk per persoon. Er is ook nog iets als aanleg, basisconditie en het mentale aspect. Ik heb er toch wel een beetje vertrouwen in, mijn vorm is nu al beter dan ooit voel ik. Diezelfde collega's die het vorig jaar gehaald hebben en dit jaar weer gaan vinden mij allemaal erg sterk momenteel, sterker dan ze zelf zijn op dit moment.

[ Voor 23% gewijzigd door TheLemon op 12-05-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 12-06 13:13
Wel respect dat je voor de 6x gaat, je doet het gelijk goed. Veel succes gewenst en laat weten hoe het is gegaan. Ik zou graag volgend jaar mee willen doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Taigu op 12-05-2012 11:37 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
MrAngry schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:52:
Trouwens zelf ook een vraagje. Ik heb net zijwaartse speling in m'n rechtercrank geconstateerd. De linker zit wel gewoon vast en beweegt niet mee als ik de rechter wiebel. Wie weet hoe dat kan komen? Rechter lagercup naar de haaien ofzo?
Update: Het was idd de rechter lagercup waarvan de sluitring volledig versleten was. Net zelf de cups vervangen, weer een onontgonnen gebied op m'n fiets verovert :). Frame was niet gevlakt (kut Bianchi), maar ik heb geen tijd meer om langs de fietsenboer te gaan, dus heb het maar even zo gelaten. FSA cups vervangen met Dura-Ace en loopt weer als een zonnetje. Was alleen even zwaar werk om de crank door de cups te beuken, dus ik hoop dat ik daarbij niets gesloopt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kun je gerust met een rubber hamer doen. Overigens passen niet alle FSA cranks in HT2 lagers van Shimano.

Mijn Bianchi was overigens af fabriek ook niet gevlakt. Heb 'm laten vlakken bij de FM, maar dat loste het probleem niet op. Lagers begonnen steeds na 3 tot 5k te kraken. Uiteindelijk overgestapt op Campa vierkant, sindsdien nergens meer last van.

[ Voor 54% gewijzigd door havana op 12-05-2012 17:19 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-06 18:18

dalus

Firing Sparks

Merkte tijdens het schoonmaken van mijn fiets dat er water in het frame zat. Hoe is dit het makkelijkste eruit te halen? Zadelpen loshalen?

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Zadel eruit en fiets op je achterwiel/omkeren. In je achtervork zitten vaak lasgaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zo kaarten voor de EST geregeld :Y)
Zin in :D

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178981

Wat vinden jullie van deze fiets?

http://fietsen-brommers.m...508lrc%3D&fta_ind=30&fs=1

Hij moet minimaal 400 kosten. Is dit een goede fiets om mee te beginnen voor dat geld? Hij is wel maat 56, en ik heb 57,5 bij mezelf gemeten.. Kan dat nog?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 178981 op 12-05-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ziet eruit als een prima fiets :)
Netjes afgemonteerd, goeie staat. Enige wat je zou kunnen missen is een carbon voorvork.

Lijkt me een prima fiets :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Hmm, kwam er net achter dat ik een van mijn dopjes onderaan mijn stuur kwijt ben geraakt, vermoedelijk onderweg. Nu begint mijn stuurlint wat er af te schuiven. Binnenkort maar eens kijken of ik dat zelf opnieuw kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Stuurlint wikkelen, lastig klusje! Vind ik persoonlijk het meest lastige klusje van de hele racefiets! :D Heeft me toch zeker 10 lintjes gekost voor ik het echt netjes kon...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Oh help, hij zat er echt heel netjes om. Had de vorige eigenaar zelf gedaan. Jammer alleen dat die dopjes dus niet goed vast zaten. De ander verloor ik binnenshuis dus die heb ik nog kunnen herstellen.

Maar met 10 lintjes gekost bedoel je daarmee, 10 keer opnieuw proberen of dat je hetzelfde lintje niet opnieuw er op kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

willy1986 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 18:38:
Zadel eruit en fiets op je achterwiel/omkeren. In je achtervork zitten vaak lasgaatjes.
Carbon frame heeft geen las gaatjes, dus ik vraag me af hoe het water er dan ingekomen is. Het is niet zo dat het enorm stort regende toen ik aan het fietsen was. Enige plek die ik kan bedenken is de zadelpen zelf.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
stuurlint winkelen how to: YouTube: Stuurlinten wikkelen.wmv

@dalus: ik wist niet dat carbon frames geen gaatjes hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

@willy1986
Geen nog kunnen vinden. Zou wel ergens iets van een gaatje moeten zitten.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:53

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Vandaag de 130km Zuid-Veluwe Klimtoertocht gefietst. Ging lekker. Geen moment vlak en een uitermate goede intervaltraining! Heuvelop vele malen de snelste van de deelnemers en niet 1 keer het binnenblad gebruikt. Dit wel ten koste van m'n linkerknie, die onwijs pijn deed na rustpauze. Ik verbaasde mij over het feit dat heel veel mensen (met oa de mooiste carbonfietsen onder hun kont) gewoon echt niet kunnen klimmen. Heel veel mensen die het lichtste verzet gebruikten bij 6% stijgingspercentage 8)7 Vraag me af hoe zij omhoog zijn gekomen bij de stukken 10%.

In ieder geval, na de rustpauze kwam ook meteen het draaien en keren in Arnhem en dit was niet zo'n leuk stuk.

Pluspunten van de tocht:
+ mooi!
+ goede afstand
+ goede training en veel interval
+ m'n conditie
+ m'n klimvermogen

Minpunten:
- Slechte wegen op de veluwe
- Draaien en keren in Arnhem

Uiteindelijk een gemiddelde van 27,7km/u neergezet met een gemiddelde hartslag van 144.

Volgende week donderdag de Noorder rondrit fietsen (150km) en vrijdag de Ermelose Klimtocht (180km).

[ Voor 16% gewijzigd door Tjebakka op 12-05-2012 21:01 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 15-06 20:56

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Dat is die uit Ede toch? Hoe ben je heen gegaan, of had je daar een overnachtingsplek ofzo? Hij was mij net iets te ver rijden (hoewel ik Tecklenburg zonder problemen doe voor een tocht :P). Ik ben vandaag met een clubgenoot meegefietst die een 150KM rondje via Diever op de planning had. Walgelijke wind, Groningen via Lutjegast, Grootegast, afzakken naar Marum, Wijnjewoude, Donkerbroek, door Appelscha en na 95KM ofzo een rustpuntje bij Diever. De clubgenoot is de beste tegen de wind in jager van het stel, en ik ben niet zo'n strak in het wiel blijven rijden held, dus het was vrij zwaar met 30+ over het grootste deel van de route. De laatste 10KM tot rustpunt was dan ook echt doorbikkelen met het oog op rust. Na de rust (koffie en appelgebak) merkte ik al vrij snel dat ik de rit niet zonder meer uit zou fietsen. Tot vlak voor Assen heb ik nog meegeharkt, maar vanaf Assen ging het tempo, zeker met tegenwind flink omlaag. Wel een heerlijke route en eindelijk eens het gevoel goed stuk gegaan te zijn, wat toch wel eens tijd werd met al die idiote kilometers die ik rijd met mijn beperkte ervaring. Heerlijk dagje dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Kippenijzer schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:12:
Dat is die uit Ede toch? Hoe ben je heen gegaan, of had je daar een overnachtingsplek ofzo? Hij was mij net iets te ver rijden (hoewel ik Tecklenburg zonder problemen doe voor een tocht :P). Ik ben vandaag met een clubgenoot meegefietst die een 150KM rondje via Diever op de planning had. Walgelijke wind, Groningen via Lutjegast, Grootegast, afzakken naar Marum, Wijnjewoude, Donkerbroek, door Appelscha en na 95KM ofzo een rustpuntje bij Diever. De clubgenoot is de beste tegen de wind in jager van het stel, en ik ben niet zo'n strak in het wiel blijven rijden held, dus het was vrij zwaar met 30+ over het grootste deel van de route. De laatste 10KM tot rustpunt was dan ook echt doorbikkelen met het oog op rust. Na de rust (koffie en appelgebak) merkte ik al vrij snel dat ik de rit niet zonder meer uit zou fietsen. Tot vlak voor Assen heb ik nog meegeharkt, maar vanaf Assen ging het tempo, zeker met tegenwind flink omlaag. Wel een heerlijke route en eindelijk eens het gevoel goed stuk gegaan te zijn, wat toch wel eens tijd werd met al die idiote kilometers die ik rijd met mijn beperkte ervaring. Heerlijk dagje dus :).
Ede inderdaad.
Ik ben samen met m'n vader (55) aan het trainen voor de Tour For Life, dus hij rijdt steeds :) Wel gemakkelijk eigenlijk als er een leuke tocht verderop in NL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 15-06 20:56

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Mijn "training" vandaag was ook met een 50er. Toen hij gisteren op mijn vraag welke intensiteit hij wilde gaan fietsen reageerde met "constant rijdend met een matige snelheid", had ik het gelukkig meteen goed ingeschat op een 'Goh, dat gaat een vrij intense D3 duurtraining voor me worden. En dat werd het dan ook. Hoewel Tour for Life, net als een Alpe d'HuZES er dit jaar toch echt nog niet in zitten vind ik het zeer mooie initiatieven waar ik in de toekomst ook een steentje aan hoop te kunnen bijdragen. De komende weken probeer ik rustig te 'oefenen' voor heuvelachtig gebied. Volgend weekend de Rundfahrt, waarbij ik na vandaag twijfel of de 160KM wel zo'n goed idee is (maar okee, klimmen is totaal anders dat die walgelijke wind van vandaag), weekend erop Sauerland wat vast een stuk zwaarder zal vallen qua lengte van veel klimmetje en dan via een tussenstop in Frankrijk (Vichy), waar ik nog even wat leuke routes voor ga zoeken ergens rond 10 juni vanuit Sault de Ventoux op. Als het bevalt doe ik hem verderop in de week vanuit Bedoín met de afdaling naar Sault en retour door de Gorges, ik hoop van harte dat dat me ook inderdaad gaat lukken, want het ziet er gruwelijk mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 14:17
Ik ga morgenochtend weer een ronde doen. Hier kwamen vanmiddag steeds buien overheen. Ik heb trouwens ook strava even bekeken en dat systeem met die segmenten werkt leuk :) Deze week ook nog ff de fiets portsen voor de wielren meet ;)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Strava is inderdaad wel grappig. Gisteren ook een account aangemaakt en al wat bekende gevonden.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAngry schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:15:
[...]

Tja, ambitie, ik ben benieuwd naar wat ik kan en heb daar wat voor over. Er is mij tijdens fitness geleerd dat er een dag tussen trainingen moet zitten, dit heb ik bij fietsen ook altijd aangehouden. Vandaag een lange rit gemaakt en rustig aan gedaan (115 km) Morgen 125 km wordt hem helaas niet, maar ga wel eens proberen om morgenochtend op de fiets te klimmen. Kan je zo trouwens niet overtraind raken?

Leuk om te horen wat jullie trainings kilometers zijn voor welke soort tocht. Ik moet zeggen dat ik niet het idee heb dat ik altijd serieus aan het trainen ben, maar vooral ook veel geniet van het fietsen. Daarom kan mijn 1600km een vertekend beeld opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Goed filmpje over dat stuurlint.. ga ik zeker wat aan hebben.

Over Strava, heb ik vorige week ook mijn routes naar geüpload. Een vriend van me deed dat al, maar dat klopt toch niet echt altijd hoor die segmenten. Het kan zijn dat het door onnauwkeurige GPS kwam maar hij vloog de Amerongseberg op en ik deed er flink wat langer over. Toch sta ik op Strava een minuut voor op hem. Hij wachtte bovenaan tot ik er bij was dus misschien dat het daar aan ligt maar toch. Verder het idee is wel leuk in ieder geval.
Anoniem: 54936 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:11:
[...]
Tja, ambitie, ik ben benieuwd naar wat ik kan en heb daar wat voor over. Er is mij tijdens fitness geleerd dat er een dag tussen trainingen moet zitten, dit heb ik bij fietsen ook altijd aangehouden. Vandaag een lange rit gemaakt en rustig aan gedaan (115 km) Morgen 125 km wordt hem helaas niet, maar ga wel eens proberen om morgenochtend op de fiets te klimmen. Kan je zo trouwens niet overtraind raken?
Ja dat begreep ik ook altijd, is zelfs nog een aantal keer hier terug gekomen met verhaal over supercompensatie enzo.

[ Voor 40% gewijzigd door Shinji op 13-05-2012 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Anoniem: 54936 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:11:
[...]

Als je echt D1 fietst dan kan je dat prima twee (of unlimited) dagen achter elkaar doen. Probleem is natuurlijk dat je vaak te maken hebt met bv tegenwind. Als je dan zuiver wilt trainen dan fiets je ineens 24km/u. Het is een stukje mentaal om daarmee te dealen. Ik doe het regelmatig zelf, dan fiets ik op vrijdag/zaterdag naar m;n moeder (vrijwel altijd wind mee) en dan de volgende dag terug. Het is dan lastig om je in te houden maar het kan wel. Anyway, die D1 kilometers zijn waar je echt belachelijk fit van wordt.

Maar goed, dat is ook min of meer wat ik bedoel met ambietieniveau. Ik denk dat een ideale wieler training iets is van mad rust, did 80km D1, wod 60 D2, dod, 60 km D3, vrijdag rust en in het weekend 2 lange ritten. En dan moet je vooral niet denken dat ik dat zelf haal, maar je kan dromen.

e; ben eigenlijk best lam dus neem het met dat korreltje.

[ Voor 2% gewijzigd door MrAngry op 13-05-2012 05:09 . Reden: ben lam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Even om een gevoel te krijgen waarom je zo fit wordt van D1....
Is het de lange duur van verhoogde hartslag wat je hartspier traint? En dan even doortrekken; stel je zou dezelfde duur tegen je omslagpunt rijden (ik snap dat dat niet kan, maar hypothetisch), zou je dan niet veel meer conditioneren? Of speelt er meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426307

UltraSub schreef op zondag 13 mei 2012 @ 09:29:
Even om een gevoel te krijgen waarom je zo fit wordt van D1....
Is het de lange duur van verhoogde hartslag wat je hartspier traint? En dan even doortrekken; stel je zou dezelfde duur tegen je omslagpunt rijden (ik snap dat dat niet kan, maar hypothetisch), zou je dan niet veel meer conditioneren? Of speelt er meer?
Lichaam gaat leren meer vet te verbranden ipv opgeslagen koolhydraten en glycoceenvoorraden.
Je cardiopulmonair systeem gaat zich versterken, dus je gaat beter gebruik kunnen maken van de zuurstof die je binnenkrijgt, waarvan trouwens het volume ook kan stijgen.
Je spieren gaan zich aanpassen aan het bewegen, alsook in mindere maten pezen en beenderen.

Kortom, je maakt je lichaam klaar om na verloop van tijd een hogere workload te kunnen aanvaarden zonder tegenstribbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Tjebakka schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:58:
Ik verbaasde mij over het feit dat heel veel mensen (met oa de mooiste carbonfietsen onder hun kont) gewoon echt niet kunnen klimmen. Heel veel mensen die het lichtste verzet gebruikten bij 6% stijgingspercentage 8)7 Vraag me af hoe zij omhoog zijn gekomen bij de stukken 10%.

(..)

+ m'n klimvermogen
Ik heb het vorige week ook al een keer gezegd, maar je haalt twee dingen door elkaar. Heuveltjes op de Veluwe hebben helemaal niks met klimvermogen te maken. Zelfde geldt voor Tecklenburg en Zuid-Limburg. Die heuveltjes zijn dermate kort dat je op explosiviteit omhoog kunt rijden.

Je oordeel over de andere deelnemers is dan ook vrij kort door de bocht. Misschien dat zij op een veel langere klim gemiddeld veel meer vermogen kunnen leveren dan jij, wie zal het zeggen?

Ter illustratie: ik reed in de voorbereiding op La Marmotte regelmatig in de heuvels met een fietsmaat met wie ik ook naar La Marmotte ging. Hij reed alle heuveltjes op het buitenblad op, ik kon hem niet volgen ook al had ik gewild. Voor hem was dat normaal. In La Marmotte reed ik echter ruim een uur sneller dan hij.

Heuveltochten zijn een leuke training en goed omdat het een intervalkarakter heeft en bovendien vaak een lange inspanning maar strikt genomen is het absoluut geen specifieke training voor het echte hooggebergte. Iemand die tegen veel tegen de wind in rijdt (met intervalletjes), doet in feite hetzelfde.

[ Voor 11% gewijzigd door havana op 13-05-2012 09:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 23:03
Lekker rondje gefietst vanochtend vroeg (50km). Vanwege toch een behoorlijke lichamelijke reactie op de 200 km van afgelopen weekend, heb ik deze week niet kunnen fietsen. Vandaag wel weer zonder pijn gefietst. Vrijdag terug naar het ziekenhuis, hopelijk kunnen ze iets voor me betekenen (half jaar naar operatie nog flink last van de liesbreuk (-wond).

Ik had een tijdje terug al eens iets gevraagd over zadels. Maar hoe bepaal je nou welk zadel bij je past. Vaak hebben winkels geen 14 dagen proberen of geld terug garantie. Ik heb er enkele op het oog:

Voor 50 euro:
Fizik Arione
Selle Italia C2 Genuine Gel

Voor 80 euro:
Selle Italia Max Flite Gel Flow

Voor 100 euro:
Fizik Arione CX
Selle Italia Flite Gel Flow
Selle Italia Flite Genuine Gel

Mijn huidige zadel is een standaard zadel van Giant, afmetingen 290x135. Zit op zich wel lekker, maar ik heb toch geregeld last van een slapende (gevoelloze) jongeheer. Ik ga er vanuit dat als je geld steekt in een duurder zadel, je ook beter comfort krijgt. De gekozen zadels zitten wel in een andere prijsklasse. Maar als het die investering waard is, heb ik er geen moeite mee. Kan iemand me een beetje op weg helpen naar een ander zadel?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Voor mij waren de slaapzak problemen over met een keihard zadel (icm een goede broek). Blijf dus weg bij al die gel zadels zou ik zeggen. Anders kan je er eentje met een gat proberen. Bij serieuze fietsenzaken kan je vrijwel altijd een testzadel krijgen, bij veel specialized dealers kan je ook je zitbotjes opgemeten krijgen, maar het klinkt alsof je daar niet echt problemen mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ondanks het mooie weer moet ik vandaag thuis blijven, werk en studie hebben nu even voorrang.

Paar foto's van de rit naar Londen:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2a5fair.jpg
Test rit met alle bagage die ik meenam. Ruim 6kilo op de zadelpendrager, een Camelback voor gereedschap e.d..

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/wvtoqx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/291kkdg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/4juw5w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2h6y6w4.jpg
De kurstroute in Belgie, prima te doen. Bijna overal fietspaden.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/wi7d6r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/xpaoph.jpg
Aangekomen in Duinkerken; wachten op de ferry.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/vzh92x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2drdix3.jpg
Hello Dover

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1zl9c43.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/118iu1c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/1ouoh3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2h5oaix.jpg
Veel van dit soort weggetjes. Prachtig landschap. Motregen all the way. Heel veel heuveltjes. Tussen Dover en Chilham was het geen moment echt plat.

Daarna begon het donker te worden en het enige wat ik nog wilde was om te arriveren. Het stuk tussen Dartford en Londen was een ware hel. Ik reed toen al enige tijd langs de A2, maar dat werd opeens de M2. Ik raakte volkomen de weg kwijt en was ten einde raad, toch doorgezet. Rond 11:30 aangekomen in Londen. Warm ontvangst :). Totaal op. Voldaan.

(wat rijden er toch ontzettend veel hipsters op fixies rond in die stad; als een stel idioten.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2ec21pd.jpg
Op de terugweg. Bijna in Nederland. Erg blij om de bordjes Breskens te zien. Vanaf daar zou ik de terin pakken naar Utrecht. Het was even genoeg geweest.
Zo ging het er aan toe in Belgie, af en toe een beetje saai:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/33p4tj5.jpg
fin.

600+km in totaal. Cruisesnelheid rond 26km/h. Op de terugweg in Belgie heb ik lange stukken 30+ gereden, met dank aan de wind. Een keer lek gereden. De fiets heeft het goed gedaan. Onderweg veel aardige mensen gezien en gesproken die mij van water en eten hebben voorzin.

Smaakt naar meer. :)

[ Voor 4% gewijzigd door FMS op 13-05-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Met mijn racefiets zadel heb ik nu ook ruzie....
Zo'n testzadel klinkt als een prima idee.... Misschien maar eens proberen.

Ik heb idd last van die zitbotjes. En ik neem aan dat een fietsbroek van Scott gewoon goed is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Wow, wat een superrit FMS! Mooi verslag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

havana schreef op zondag 13 mei 2012 @ 09:37:
[...]

Ik heb het vorige week ook al een keer gezegd, maar je haalt twee dingen door elkaar. Heuveltjes op de Veluwe hebben helemaal niks met klimvermogen te maken. Zelfde geldt voor Tecklenburg en Zuid-Limburg. Die heuveltjes zijn dermate kort dat je op explosiviteit omhoog kunt rijden.

Je oordeel over de andere deelnemers is dan ook vrij kort door de bocht. Misschien dat zij op een veel langere klim gemiddeld veel meer vermogen kunnen leveren dan jij, wie zal het zeggen?

Ter illustratie: ik reed in de voorbereiding op La Marmotte regelmatig in de heuvels met een fietsmaat met wie ik ook naar La Marmotte ging. Hij reed alle heuveltjes op het buitenblad op, ik kon hem niet volgen ook al had ik gewild. Voor hem was dat normaal. In La Marmotte reed ik echter ruim een uur sneller dan hij.

Heuveltochten zijn een leuke training en goed omdat het een intervalkarakter heeft en bovendien vaak een lange inspanning maar strikt genomen is het absoluut geen specifieke training voor het echte hooggebergte. Iemand die tegen veel tegen de wind in rijdt (met intervalletjes), doet in feite hetzelfde.
True, komt ook kort door de bocht over. Maar ik moet wel zeggen dat ik me gewoon steeds sterker begin te voelen in de klim(metjes). Maar wat ik bedoelde: zoveel mensen die op het lichtste van het lichtste reden op de helft van zo'n kort klimmetje, die staan dan toch ook helemaal stil wanneer je een grote pukkel van een aantal kilometer voor je kiezen krijgt?

Maar gelukkig zit ik van 25 t/m 28 mei in de Vogezen, waar ik de Grand Ballon ga beklimmen gedurende een tocht van zo'n 150km. Dan zal ik mezelf even juist beoordelen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Geen last van zitbotjes, meer het perineum en dus een slapende jongeheer. Een testzadel zou mooi zijn, ga ik naar informeren bij de lbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gisteren zitten twijfelen: 2x kort dit weekend of 1x lang. Met het oog op het weer en met name de wind werd het het laatste.

Groningen - Hoogkerk - Boerakker - Noordwijk - Drachtster Compagnie - Bakkeveen - De Haspel - Een - Westeremden - Zuidweide - Huis ter Heide - Hoogsmilde - Smilde - Appelscha - Oosterwold - Veenhuizen - Norg - Peize - Hoogkerk - Groningen.

Goed voor precies 145 km. Vrijwel alles laag D2 gereden, kwam uit op 29.9 km/uur gemiddeld. :) Nu best een beetje gaar moet ik zeggen....

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 13-05-2012 16:00 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 01:08

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
@waXtehnip: Wielren meet Rij je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Lekker winderig vandaag, voor het eerst alleen aan de slag geweest en twee rondjes van ~50km achter elkaar gedaan. Lekker rustig aan gedaan. Helaas liep het 2e rondje de gps te bokken, soms crashed mijn garmin als ik door de kaar ben aan het scrollen, denk dat ie wat moeite heeft met grote kaarten van een paar GB.

Morgen nog maals 100km te rijden. Dan di wo even rust, en donderdag op de fiets richting Malmedy. Hopelijk een goede voorbereiding voor Utrecht Freyr

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Winderig? 2-3 beaufort hier in Groningen, stelde echt weinig voor :?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Vandaag de eerste editie van de Ronde van Nijmegen gefietst. Dankzij een kleine omweg (weggehaald bordje) op 167km uitgekomen met 32kmph gemiddeld. Kleine 600 hoogtemeters. In de klimtijdrit dik in de top-100 gefietst, van de ruim 1.700 deelnemers. Niet ontevreden over vandaag.
Ik verbaasde mij over het feit dat heel veel mensen (met oa de mooiste carbonfietsen onder hun kont) gewoon echt niet kunnen klimmen. Heel veel mensen die het lichtste verzet gebruikten bij 6% stijgingspercentage 8)7 Vraag me af hoe zij omhoog zijn gekomen bij de stukken 10%.
Misschien wel niet. Maar een fiets is vaker een afspiegeling van financiële middelen, dan van fietscapaciteiten. Het is natuurlijk raar om te verwachten dat iemand met een dure fiets ook goed kan fietsen. Alsof iedereen met een dikke BMW een goede coureur.

[ Voor 17% gewijzigd door argro op 13-05-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

havana schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:47:
Winderig? 2-3 beaufort hier in Groningen, stelde echt weinig voor :?
Als ik het weer bekijken 3-4 beaufort en vaak aan het draaien.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Tjebakka schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:36:
[...]
True, komt ook kort door de bocht over. Maar ik moet wel zeggen dat ik me gewoon steeds sterker begin te voelen in de klim(metjes). Maar wat ik bedoelde: zoveel mensen die op het lichtste van het lichtste reden op de helft van zo'n kort klimmetje, die staan dan toch ook helemaal stil wanneer je een grote pukkel van een aantal kilometer voor je kiezen krijgt?
Wat ik dus merkte bij de Amerongseberg vorige week is dat ik het eerste stuk helemaal stuk ging soort van en dat ik daarna mijn ritme weet te krijgen en het ook langzaam wat sneller gaat. Bij de Amerongseberg ben je voordat dat echt doorzet al boven. Nu is dit voorlopig voor mezelf nog theorie en moet ik even kijken of dat ook zo uitpakt als ik een langere klim ga doen van de zomer.

Vandaag voor het eerst echt op hartslag gereden, 64km@132bpm@25,3kmh. Probeerde mijn hartslag heel laag te houden en dat lukte de eerste 45km heel goed alleen het laatste stuk gaat dan toch nog ergens dat gemiddelde knagen en lukte het wat minder. Daarbij had ik terugweg ook nog iets wind tegen wat niet hielp (niet dat er heel veel stond vandaag maar op een dijkje tussen de weilanden merk je dan elk zuchtje wind.

http://connect.garmin.com/activity/177660011

//edit
En wegopbrekingen zijn irritant, teveel van tegengekomen vandaag waardoor ik mijn vooraf geplande route niet kon rijden. Hefbrug bij Waddinxveen is 5 maanden dicht en een brug bij Gouda die net weer open was twee weken terug was nu ook ineens weer dicht, gelukkig ligt er daar vlakbij nog een brug maar in Waddinxveen moest ik eerst doorfietsen naar Boskoop.

[ Voor 12% gewijzigd door Shinji op 13-05-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:25

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag ook weer een rondje gemaakt.
Helaas heb ik mn zadel moeten opsturen. (Selle Italia Flite)
Rijd nu met een leen zadel van mn vader. Wel weer wennen kwa afstelling etc.
Merk dat het me meer kracht kost dan normaal.

Anyway. Heb weer 100km weg getrapt. (route)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Als het zaterdag a.s. goed weer is, wil ik van Nieuwerkerk a/d IJssel naar Amerongen fietsen. Sinds gisteren weet ik bij benadering m'n omslagpunt, dus het wordt tijd voor een fatsoenlijke training in D1. Kijken of ik het vol kan houden (of nee, of ik me in kan houden :P).

Met Google Maps en een klein beetje zelf klooien kom ik tot dit; heeft iemand ervaring met (delen van) deze route en aanbevelingen of andere zinnige opmerkingen over hoe ik juist wel of juist niet zou moeten rijden?
Met name het gedeelte IJsselstein/Nieuwegein richting Schalkwijk kan misschien nog wel handiger, of niet? Van Oudewater richting de Lekdijk, onder Lopikerkapel langs, en dan via het zuidelijkste puntje van Nieuwegein over de Prinses Beatrixsluis?

Mocht ik op het eind nog puf hebben, dan wil ik die berg in Amerongen ook nog wel even over. Ben benieuwd, hij ziet er toch wel wat laster uit dan de Van Brienenoordbrug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Jij hebt een Edge 500 toch? Dan zou ik je bikeroutetoaster aanraden, daarmee kun je een tcx file maken en die kun je nafietsen op je Edge. Het voordeel van brt is dat je meerdere kaarten kunt gebruiken tijdens het tekenen. Naast Google Maps ook OSM, die perfect is voor fietsen. Voordeel van OSM boven Google is dat OSM vaak veel beter weet wat verhard is en wat niet. Een wit weggetje bij Google kan zo maar onverhard zijn. Ander voordeel is dat OSM fietspaden kent. Google kent nauwelijks fietspaden.

Erg leuk dat je zo enthousiast bent over het fietsen trouwens :)

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 14-05-2012 07:45 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobos
  • Laatst online: 02-06 20:52

Phobos

je bent een soepkip

argro schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:34:
Vandaag de eerste editie van de Ronde van Nijmegen gefietst. Dankzij een kleine omweg (weggehaald bordje) op 167km uitgekomen met 32kmph gemiddeld. Kleine 600 hoogtemeters. In de klimtijdrit dik in de top-100 gefietst, van de ruim 1.700 deelnemers. Niet ontevreden over vandaag.

[...]
Misschien wel niet. Maar een fiets is vaker een afspiegeling van financiële middelen, dan van fietscapaciteiten. Het is natuurlijk raar om te verwachten dat iemand met een dure fiets ook goed kan fietsen. Alsof iedereen met een dikke BMW een goede coureur.
Ik heb vandaag ook de Ronde van Nijmegen gereden, de 160km. Eerste tourtocht van mijn leven en pas sinds vorig jaar juli een racefiets. Mijn gemiddelde ligt dan uiteraard ook een stuk lager maar ik ben tevreden en blij om 'm uit te rijden. Smaakt naar meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb wegens tijdgebrek maar 43km gefietst, voelde me ook niet echt topfit, maar toch nog ruim32 gemiddeld. Kostte me echter wel meer moeite dan de overige 32+ ronden van de laatste tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:48
Vandaag de 130km Zuid-Veluwe Klimtoertocht gefietst. Ging lekker. Geen moment vlak en een uitermate goede intervaltraining! Heuvelop vele malen de snelste van de deelnemers en niet 1 keer het binnenblad gebruikt. Dit wel ten koste van m'n linkerknie, die onwijs pijn deed na rustpauze. Ik verbaasde mij over het feit dat heel veel mensen (met oa de mooiste carbonfietsen onder hun kont) gewoon echt niet kunnen klimmen. Heel veel mensen die het lichtste verzet gebruikten bij 6% stijgingspercentage 8)7 Vraag me af hoe zij omhoog zijn gekomen bij de stukken 10%.
Was voor mij ook een echte valkuil dat klimmen. Altijd hier rond groningen gefietst en toen besloten maar eens de Alpe D'Huez te gaan doen. Veel te snel teruggeschakeld naar lichtste verzet (42x23 in mijn geval) en me helemaal suf gefietst omdat het zo traag ging. (als dat logisch klinkt)

Bij de Mont Ventoux ging het stukken beter door wat minder terug te schakelen. Dan hou je tenminste een beetje vaart. Voldoe met mijn 20 jaar oude Giant Peleton SuperLite alleen niet aan de carboncategorie :), ik vind al die nieuwerwetse fratsen niets. Gewoon lekker stalen frame, 7 speed is zat, die paar kilo boeit voor geen meter. Enige andere frame wat ik zou overwegen is titanium, gewoon omdat het lekker klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Pelle schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:09:
Mocht ik op het eind nog puf hebben, dan wil ik die berg in Amerongen ook nog wel even over. Ben benieuwd, hij ziet er toch wel wat laster uit dan de Van Brienenoordbrug :P
Mijn gevoel zegt ongeveer twee á drie keer de brien vanaf noord maar dat is puur gevoelsmatig.

Moet zeggen over de brien, ik heb hem vroeger heel vaak gefietst, als in 5 jaar lang iedere dag twee keer naar (en van is de tweede keer) school maar toen ik hem laatst deed was die in mijn beleving toen veel makkelijker, misschien ook omdat ik in de tussentijd de nodige kilo's ben aangekomen en mijn conditie veel slechter maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

FireAge schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:38:
[...]

Was voor mij ook een echte valkuil dat klimmen. Altijd hier rond groningen gefietst en toen besloten maar eens de Alpe D'Huez te gaan doen. Veel te snel teruggeschakeld naar lichtste verzet (42x23 in mijn geval) en me helemaal suf gefietst omdat het zo traag ging. (als dat logisch klinkt)

Bij de Mont Ventoux ging het stukken beter door wat minder terug te schakelen. Dan hou je tenminste een beetje vaart. Voldoe met mijn 20 jaar oude Giant Peleton SuperLite alleen niet aan de carboncategorie :), ik vind al die nieuwerwetse fratsen niets. Gewoon lekker stalen frame, 7 speed is zat, die paar kilo boeit voor geen meter. Enige andere frame wat ik zou overwegen is titanium, gewoon omdat het lekker klinkt.
Damn dat is een zwaar verzet, vroeger was dat vrij normaal, maar ik zou er echt niet mee boven komen.

Vandaag een goede rit gemaakt, 130km en nog wat hoogtemeters met 31 gem. (solo). Vooral goed om te merken dat ik op het eind juist het hardst ging omdat ik me nog sterk voelde.
Ik heb vorig jaar op de Tacx eens mijn omslagpunt bepaald met de methode van zitvlees.nl en kwam toen op 172 geloof ik. Kan dat eigenlijk wel kloppen als ik 130km kan fietsen met 163bpm en 50km met 172bpm gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:28:
Jij hebt een Edge 500 toch? Dan zou ik je bikeroutetoaster aanraden, daarmee kun je een tcx file maken en die kun je nafietsen op je Edge.
Ja, dat zal ik zeker doen. Ik had je filmpjes op Youtube al eens bekeken. Het zou voor mij overigens voor het eerst van m'n leven zijn dat ik op navigatie zou rijden; ook in de auto kan ik prima zonder. Ik heb een goede topografische kennis en een vrij goed richtingsgevoel, dus als ik vooraf een route check dan kom ik er meestal wel :) Ik ga het gewoon uit het hoofd proberen, en lukt het dan niet dan kan ik terugvallen op de Edge.
Erg leuk dat je zo enthousiast bent over het fietsen trouwens :)
Na jaren volleybal, squash en zaalvoetbal moest ik vanwege flinke rugklachten (in 11 jaar 5 keer hernia gehad) toch maar eens wat anders vinden. Zwemmen geprobeerd, en dat was op zich best ok, maar als avondmens was dat niet ideaal, want dan moest je nog eerder je nest uit :)
En fietsen heb ik altijd wel gedaan, maar tot een paar maanden geleden was het eigenlijk nooit in me opgekomen om dat op structurele manier als sport op te pakken. Ik merk dat GPS-tracking en alle bijbehorende tooltjes me enorm motiveren, want het brengt een stukje competitie met zich mee. In de eerste plaats competitie met mezelf (jezelf proberen te verbeteren), maar ook met anderen (bijv. via Strava).

En dit soort topics helpen me ook wel mee, er komen een hoop nuttige tips en ervaringen voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
[...]

Gek hè, dat het moeilijk gaat met zo'n idioot zwaar verzet :o 8)7 De toppers bij de profs steken hier doorgaans 39x23 of 39x25...

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 14-05-2012 07:46 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Is deze fiets 325 euro waard (mits de tandwielen ed in goede staat zijn)? http://link.marktplaats.nl/558220473
Collega van me is aan het kijken naar een fiets voor niet al te veel. Het is wel een Trek met carbon vork, maar de afmontage is verder sora met tiagra derailleur, zo te zien 9-speed. Bouwjaar is onbekend.

[ Voor 7% gewijzigd door NoepZor op 14-05-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:27
[...]

Bizar zwaar verzet, voor in de polder is het leuk maar voor in de bergen ongeschikt. Vind het al een hele prestatie dat je boven bent gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

[...]

Vinden je knieën dat ook fijn, zo'n verzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Gister heerlijk 80km wind mee gefietst http://www.sportstrackliv...rsids/Cycling/608945/full
Rustig aan gedaan, 30.5 gem.
Toch nog fris zo laat op de middag / avond...

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 10:09
Heren, even een vraagje.

http://bit.ly/iqVChQ hier staan specificaties voor frames van Specialized. Maar ik vraag me af of die specificaties alleen om gewicht gaat van de persoon + bagage of dat er ook meegeteld wordt hoeveel kracht (in kg) er geleverd kan worden. De 1e fiets in de categorie Race op pagina 4 is dan bijvoorbeeld de Roubaix, 109kg voor de fietser + 2,3kg extra's met een max van 120 totaal. Maar als iemand aanzet, dus gaat staan en gewoon als een dolle gaat trappen, dan heb je wel kans dat er aan kg's meer kracht op die fiets komt en je dus boven die 120kg uitstijgt toch?

Zou die 120 die daar staat puur op basis van gewicht zijn en zonder kracht dus?

@hieronder, thanks. Heb namelijk in 2 maanden mijn Rose fiets weer met scheurtjes bij de crank. Was al keer gebeurd en nu nadat hij 2 maanden geleden vervangen is, frame, weer scheurtje op dezelfde plek... Maar heb van hun nog geen specificaties over gewicht gekregen.

@Shinji: De Amerongseberg (El Torcho van de Utrechtse heuvelrug) is ook een nasty klim. Je kan je behoorlijk verkijken of het begin, dat is namelijk het stijlste stuk. Na 2 of 3 beetje flauwe bochten begint hij pas weer vlakker te worden zeg na een 500-600m meen ik. Dus als je volle bak het begin op klapt kan je jezelf wel tegenkomen. Heb mijn broer al een keer bovenop de Amerongese berg in de berm zien liggen :P Maar het begin moet je eigenlijk net wat rustiger pakken en dan als het iets beter gaat gelijk bijschakelen. Niet dat ik zo'n onwijze klimgeit ben hoor, maar je behaalt denk ik meer tijdswinst (als dat het doel is) door eerst wat met mate te fietsen en daarna meer gas te geven.

[ Voor 38% gewijzigd door orange.x op 14-05-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
NoepZor schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:27:
Is deze fiets 325 euro waard (mits de tandwielen ed in goede staat zijn)? http://link.marktplaats.nl/558220473
Collega van me is aan het kijken naar een fiets voor niet al te veel. Het is wel een Trek met carbon vork, maar de afmontage is verder sora met tiagra derailleur, zo te zien 9-speed. Bouwjaar is onbekend.
Volgens de adv. is het een 8-speed (maar hij heeft idd een 9 speed derailleur, die zal wel vervangen zijn). Ik zou er zeker niet meer dan 325 voor neer leggen, maar eigenlijk ontbreekt er nog wat info om er echt wat van te zeggen, mn de staat is belangrijk. Dit is het 2006 model zo te zien.
orange.x schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:37:
Ja

[ Voor 18% gewijzigd door MrAngry op 14-05-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Zullen wel 8 speed shifters op zitten, vermoedelijk de originele sora meuk. Wat voor fiets is er eigenlijk mogelijk binnen dit budget (ik ga er vanuit dat er nog wel wat tientjes rek in zit)? Kun je een degelijke 105 of full tiagra in goede staat verwachten? Ik heb eigenlijk geen idee hoe snel een racefiets afschrijft. Voor het dubbele geld had ik 3 jaar geleden mijn nieuwe full 105 sensa met carbon vork (of bijv. een bulls harrier 105)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
MrAngry schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:49:
Voor mij waren de slaapzak problemen over met een keihard zadel (icm een goede broek). Blijf dus weg bij al die gel zadels zou ik zeggen. Anders kan je er eentje met een gat proberen.
Veel verschillende ervaringen op het internet te vinden waardoor het een lucky shot lijkt om een goed zadel te vinden. De ene zweert bij gel en cut outs, de ander krijgt daardoor juist meer last. Ik zou overigens denken dat een hard zadel juist niet comfortabel is, maar blijkbaar zat ik daarmee fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426307

orange.x schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:37:
Heren, even een vraagje.

http://bit.ly/iqVChQ hier staan specificaties voor frames van Specialized. Maar ik vraag me af of die specificaties alleen om gewicht gaat van de persoon + bagage of dat er ook meegeteld wordt hoeveel kracht (in kg) er geleverd kan worden. De 1e fiets in de categorie Race op pagina 4 is dan bijvoorbeeld de Roubaix, 109kg voor de fietser + 2,3kg extra's met een max van 120 totaal. Maar als iemand aanzet, dus gaat staan en gewoon als een dolle gaat trappen, dan heb je wel kans dat er aan kg's meer kracht op die fiets komt en je dus boven die 120kg uitstijgt toch?

Sommige merken hebben fietsen van 30-ton carbon, die kunnen heel wat meer aan indien je daar naar op zoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Dit weekend nog even een phonepic gemaakt van mijn fiets, voor in de topicstart :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2928238/got/pelle-focus-varadio.jpg
Focus Varadio 1.0
Shimanu Ultegra / FSA afmontage
DT Swiss R-1900 wielen

/edit
Hmm, ik had het onkruid nog wel even mogen wieden :+

[ Voor 11% gewijzigd door Pelle op 14-05-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Mooie fiets Pelle!

Ligt het trouwens aan mij of staan zadels steeds lager t.o.v. het stuur? Lijkt me dat je dan een behoorlijk rechte zit hebt? Vind het overigens ook niet mooi, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Anoniem: 426307 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:22:
[...]
Sommige merken hebben fietsen van 30-ton carbon, die kunnen heel wat meer aan indien je daar naar op zoek bent.
Ik ben wel wat zwaar, zo'n 97kg, ook nog wel voor mijn lengte, 1,85m. Maar ik vraag het me meer af voor mijn eigen fiets van Rose, daar kan ik het nog niet over vinden, heb ze gemaild. Probleem is dat ik dus al voor de 2e keer bij mijn crank een breuk in het carbon heb. Of breuk, een scheurtje. Ik ben me dus gaan afvragen of gewicht mogelijk een probleem zou kunnen zijn. Maar vind dat als dat wel zo kan zijn dat ze daar bij een eventuele verkoop dat ook wel na zouden moeten vragen. Aangezien het niet kant en klare informatie is die op de site bijvoorbeeld te vinden is. Als er dan van Rose uit geen vraag gedaan wordt naar gewicht ga ik er gemakshalve vanuit dat het geen probleem hoeft te zijn.

Ik vraag me dan ook af of het scheuren bij de crank uberhaupt iets met gewicht te maken zou kunnen hebben. Dit zou je misschien eerder bij een achterbracket verwachten bijvoorbeeld. Ik weet dat wielsets wel vaak werken met maximaal gewicht, logisch ook. Maar ik heb aardig wat spaken erin zitten en heb ook met wielen met minder spaken gereden een tijdje en dat is geen probleem gebleken.

Hoe dan ook is het gewoon weer klote natuurlijk als je in Rijswijk woont en je weer naar Bochelt moet gaan rijden voor het brengen en met heel veel meer pech ook weer voor ophalen.... We gaan het zien. Heb eerst nog even een informatieve mail gestuurd met de vraag wat het max gewicht is voor die fiets. Als ik ruim binnen die specificatie val dan gaan ze maar mooi even een goede oplossing bedenken. Ik blijf natuurlijk niet bezig en het vertrouwen in het materiaal komt wel een beetje in het geding zo!

Situatie nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdegrond.nl/meuk/IMG_0432_600.jpg

Situatie 2 maanden geleden:
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdegrond.nl/meuk/image001.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door orange.x op 14-05-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Wow dat is wel redelijk fucked up. Het bottom bracket (zo heet dat stuk) is wel het deel van je fiets dat het meeste te verduren krijgt, dus op zich logisch dat hij precies daar scheurt, maar dat scheuren zelf zou natuurlijk nooit mogen gebeuren en moeten ze onder garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
MrAngry schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:22:
Wow dat is wel redelijk fucked up. Het bottom bracket (zo heet dat stuk) is wel het deel van je fiets dat het meeste te verduren krijgt, dus op zich logisch dat hij precies daar scheurt, maar dat scheuren zelf zou natuurlijk nooit mogen gebeuren en moeten ze onder garantie vervangen.
Ik ga er ook niet vanuit dat het een probleem oplevert. Het enige probleem dat ik heb dat dit in 2 maanden na ±500km alweer gebeurt en het daarvoor ook gebeurt is, maar ik niet precies weet hoesnel dat al was omdat ik door een vriend werd geattendeerd. Als dit een "productie-mankement" is zeg maar dan vraag ik me af of ik wel weer met hetzelfde frame door moet gaan en of ze me anders maar een beter frame moeten geven of dat ik terugstap naar een alu frame met geld teruggave of gewoon volledig mijn centen terug. Fiets is nog geen jaar oud. Het was mijn keuze om hem in Duitsland te kopen, maar het is natuurlijk wel van de zotte dat je in 1 jaar 2 frames slijt zeg maar :) Dus ik ga eens goed nadenken over de mogelijke opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 12-06 13:13
Pelle schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:39:
Dit weekend nog even een phonepic gemaakt van mijn fiets, voor in de topicstart :)
...
Ik kan natuurlijk alleen maar d:)b doen

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Dit lijkt me niet een scheur die door gewicht komt. Die zou dan toch overdwars moeten zitten?

Mogelijke oorzaken:
- Cups te strak in het frame gezet waardoor het frame scheurt
- Cups te los in het frame waardoor er een grotere hefboom ontstaat bij het aanzetten, die het frame 'uitholt'.

Of gewoon een productiefout. Maar ga maar eens na: als je op het frame zit is dat stuk van het bottom bracket niet een deel waar het frame doorscheurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Wat is de algemene opinie over bijvoorbeeld deze twee fietsen?
http://link.marktplaats.nl/559439809
http://link.marktplaats.nl/552803565

Beide zijn 105 afgemonteerd en vallen in een budget van 400-450 euro. Volgens mij heb je hier veel meer aan dan een 6 jaar oude sora fiets voor 325?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Tjebakka schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:48:
Mooie fiets Pelle!

Ligt het trouwens aan mij of staan zadels steeds lager t.o.v. het stuur? Lijkt me dat je dan een behoorlijk rechte zit hebt? Vind het overigens ook niet mooi, maar dat terzijde.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat 'normaal' is. Maar volgens mij kan m'n stuur nog wel een stukje naar beneden; volgens mij zitten er nog een stuk of 6-8 spacers op. Ik weet alleen niet of ik dat comfortabel vind, maar dat zou ik even moeten uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 00:00
Je kan ook een paar spacers eruit halen en de stuurpen omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
NoepZor schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:35:
Wat is de algemene opinie over bijvoorbeeld deze twee fietsen?
http://link.marktplaats.nl/559439809
http://link.marktplaats.nl/552803565

Beide zijn 105 afgemonteerd en vallen in een budget van 400-450 euro. Volgens mij heb je hier veel meer aan dan een 6 jaar oude sora fiets voor 325?
Die Batavus ziet er imho beter uit, looks moet je van houden, maar de gegeven informatie is net wat meer. Ik ben daar zelf wat gevoeliger voor moet ik zeggen, dus dat zal ook wel een rol spelen bij mijn keuze maar je kan het beste als je voor een 2e hands gaat iemand meenemen die er ook verstand van heeft. Blijft namelijk altijd lastig, ze kunnen je vanalles wijsmaken, toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Fiets is niet voor mijzelf, maar voor een collega, ik had even gauw wat gescand op marktplaats naar een 105 fiets voor niet teveel in framemaat 54.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 00:00
De cannondale heeft een triple, dat kan voor een beginner toch wel prettig zijn. Ook als je in afwisselender gebied fietst kan dat fijn zijn. Wellicht ook het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Maar dit zijn beide wel fietsen waar je serieus naar zou kunnen kijken? Ik heb zelf geen verstand van oude fietsen, ik heb om die reden een nieuwe gekocht met 105 afmontage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:40

Peetman

Tjah....

Zijn er hier mensen in het bezit van een Bryton Rider 50?

Ik ben bezig met het maken van een webapp waarmee de TCX van bijv Bikeroutetoaster kan converteren naar het bdx formaat van Bryton. Hierdoor kan je wat Bryton specifieke dingen toevoegen zoals de Valley en Peak points, maar ook routewaarschuwing moeten dan door kunnen komen.

Kan binnenkort wel wat betatesters (naast mijzelf) gebruiken. Op het fiets.nl forum zijn er ook redelijk wat bezitters, maar ik wil de belangrijkste fouten er uit hebben voordat ik het daarop loslaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 21:46
Pelle schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:39:
Nette fiets Pelle!

Weet iemand wat het kwaliteitsverschil is tussen Shimano 105 en de Shimano Ultegra groep? Hoeveel kilometers kan je normaal weg fietsen met een 105 en Ultegra casette en crankstel als je de boel goed schoon houdt en smeert?

Ik zit wel eens wat (mogelijk toekomstige) fietsen te bekijken en er zit toch zo nu en dan aardig wat prijsverschil tussen. Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Een 105 met een extra set wielen? Of een fiets die met Ultegra is afgemonteerd? En wat is jullie mening over een Cube Agree GTC 2012 of de Koga Miyata Kimera? Of is er een beter alternatief voor een prijs tot 1450e die ik in overweging zou moeten nemen?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TheCrius schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:30:
[...]

Nette fiets Pelle!

Weet iemand wat het kwaliteitsverschil is tussen Shimano 105 en de Shimano Ultegra groep? Hoeveel kilometers kan je normaal weg fietsen met een 105 en Ultegra casette en crankstel als je de boel goed schoon houdt en smeert?

Ik zit wel eens wat (mogelijk toekomstige) fietsen te bekijken en er zit toch zo nu en dan aardig wat prijsverschil tussen. Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Een 105 met een extra set wielen? Of een fiets die met Ultegra is afgemonteerd? En wat is jullie mening over een Cube Agree GTC 2012 of de Koga Miyata Kimera? Of is er een beter alternatief voor een prijs tot 1450e die ik in overweging zou moeten nemen?
Ik zou in zo'n geval minder focussen op de afmontage en focussen op zaken die echt zorgen dat een fiets goed fietst. Een prettig frame en goede wielen zijn veel meer bepalend voor het antwoord op de vraag welke fiets 'beter' is, voor zover je daar al echt een harde uitspraak over kunt doen. Voor 900 euro kun je een fiets kopen met Ultegra, voor 2.000 euro kun je een fiets kopen met 105. Het verschil? Frame, wielen, zadel, stuur et cetera. Schakelen en remmen doe je zo nu en dan, je frame, wielen en zadel gebruik je continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 21:46
argro schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:37:
[...]
Ik zou in zo'n geval minder focussen op de afmontage en focussen op zaken die echt zorgen dat een fiets goed fietst. Een prettig frame en goede wielen zijn veel meer bepalend voor het antwoord op de vraag welke fiets 'beter' is, voor zover je daar al echt een harde uitspraak over kunt doen. Voor 900 euro kun je een fiets kopen met Ultegra, voor 2.000 euro kun je een fiets kopen met 105. Het verschil? Frame, wielen, zadel, stuur et cetera. Schakelen en remmen doe je zo nu en dan, je frame, wielen en zadel gebruik je continu.
Bedankt voor je reactie Argro, dat is inderdaad waar. Ik snap ook dat het deels subjectief is. De ene persoon houdt meer van een stijf frame etc, maar wat is over het algemeen een bang for the buck als je het hebt over de algemene kwaliteit van de fiets?

De Agree GTC heeft bijvoorbeeld Easton EA50 wielen die volgens mij best redelijk te noemen zijn. Het frame is voor mij onbekend. Koga heeft volgens eigen zeggen een 'state of art' frame op de Kimera, maar een Shimano WH-RS10 wielenset. Een andere fiets binnen de prijsklasse is de Cannondale Caad8 105. Deze noemen het de 105 groep, maar de casette is bijvoorbeeld Tiagra. Ook zitten er voor mij onbekende wielen op (Maddux RS 3.0?).

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

De Cube Agree heeft al vaker tests gewonnen, zowel in NL als in Duitsland. Met name het frame moet echt heel stijf zijn. Dat is sowieso geen miskoop, ook omdat die Duitse merken als Cube en Focus een enorm goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben. Je betaalt niet voor de Italiaanse naam.
Enige nadeel wat ik zelf kan ontdekken is dat ze af en toe bezuinigen op vervangbare onderdelen, maar goed, die zijn vervangbaar dus ook niet echt een probleem.

Die Easton wielen zijn ok, in ieder geval veel beter dan Shimano WH-R500 voor zover mijn ervaringen dat kunnen beoordelen. Alleen als je vrij zwaar bent zou ik wegblijven van 'goedkopere' Easton wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Wat voor smeermiddel gebruiken jullie voor je ketting? Ik heb het nu van een vriend van me op de ketting zitten maar daar werd alles gelijk helemaal zwart door. Terwijl je vaak ziet dat de ketting vrijwel volledig schoon is. Ik heb squirtlube voorbij zien komen maar ik begreep dat dat in de regen niet zo goed blijft zitten.

Ik wil best af en toe wat onderhoudt plegen maar als het even niet hoeft wil ik dat niet elke keer na het fietsen doen. Hebben jullie nog tips? Er is overigens ook heel veel keus waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.
Pagina: 1 ... 10 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.