Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 103 Laatste
Acties:
  • 425.413 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:14

The Legend

*Plop*

Iemand toevallig ervaring met Morsink Tweewielers in Goor? Die leveren een CXP33 wielset met ultegra naafvoor 220 euro. Is ook iets makkelijker met garantie dan terugsturen naar Rose mochten de wielen niet goed gespaakt zijn.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 20:41
The Legend schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:06:
Iemand toevallig ervaring met Morsink Tweewielers in Goor? Die leveren een CXP33 wielset met ultegra naafvoor 220 euro. Is ook iets makkelijker met garantie dan terugsturen naar Rose mochten de wielen niet goed gespaakt zijn.
Ik heb daar ooit (5 jaar geleden ofzo) een fiets gekocht. Geen slechte ervaring. Een keer langs geweest, proefritje gemaakt et cetera, besteld en vrij vlot werd alles correct afgeleverd.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ben er begin van dit jaar ook geweest in Goor. Uiteindelijk niks gekocht, maar erg goed geholpen. Voel me er bijna een beetje schuldig over, maar ze hadden gewoon nét niet wat ik nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Klinkt goed, al zijn het hier 32 spaaks en bij rose 36 spaaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Dank voor de reacties! Heb ze een mailtje gestuurd of ze ook een set kunnen leveren met 105 naaf en 36 gaats. Mogen ze er direct een 8 speed cassette en een nieuwe ketting bij leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06 22:18
Maat van me heeft er een fiets gekocht, we zijn de fiets wezen afhalen en de zaak zag er prima uit. Ook vriendelijk personeel, service is volgens mij niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 21:46
Ik heb een los achterwiel voor op de tacx. Vandaag daar een nieuwe casette opgezet zodat ik niet hoefde te wisselen. Maar als ik nu fiets maakt het een krakend geluid. Heb de achter derailleur al geprobeerd af te stellen. Het schakelen gaat wel goed maar ik ben bang dat het ketting op de oude casette is ingesleten (die op het andere wiel zit), kan dit kloppen? Wat is wijsheid in deze zaak? Doorfietsen hierop lijkt me niet handig?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Nieuwe ketting er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Ja, dan zit ik er alleen mee dat hij weer schaaft op de oude casette die op het andere wiel zit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ohja :p Nog een nieuwe cassette + ketting zal wel niet de voorkeur hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
The Legend schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:10:
Ohja :p Nog een nieuwe cassette + ketting zal wel niet de voorkeur hebben :p
Nee, naja dan maar naar buiten te fietsen, het betere weer komt er aan. (hoop ik :+) Haal ik wel een nieuw ketting bij de nieuwe casette die ik al heb. Dan de set maar vervangen als het nodig is en de oude casette op deze body. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:49
TheCrius schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:49:
[...]

Ja, dan zit ik er alleen mee dat hij weer schaaft op de oude casette die op het andere wiel zit? ;)
Alleen als die cassette al echt versleten is. Bedoel je trouwens echt dat het kraakt? Want een versleten ketting op een nieuwe pion maakt hooguit wat meer lawaai, maar een kraakje kan ook makkelijk wat anders zijn (bv te zacht aangedraaide snelspanners). Overigens maakt de tacx zoveel lawaai dat een tikje hier of daar me niet zoveel zou boeien :)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
Zijn hier ook nog mensen die een ligstuur op hun fiets gemonteerd hebben?
Ik heb er wel 1, nu ik daar 1 maal aangewend ben is zonder fietsen bijna onmogelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:12
Fastclaimer schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:56:
Zijn hier ook nog mensen die een ligstuur op hun fiets gemonteerd hebben?
Ik heb er wel 1, nu ik daar 1 maal aangewend ben is zonder fietsen bijna onmogelijk :P
Ik rijd zonder, maar zit vreselijk te dubben er een te kopen. Tegen de wind in het gevoel dat ik nauwelijks vooruit kom. Vroeger reed ik alle dagen naar school - met ligstuur - en toen kon ik ook tegen de wind in heel hard.

Misschien moet ik gewoon vaker trainen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
MrAngry schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:30:
[...]

Alleen als die cassette al echt versleten is. Bedoel je trouwens echt dat het kraakt? Want een versleten ketting op een nieuwe pion maakt hooguit wat meer lawaai, maar een kraakje kan ook makkelijk wat anders zijn (bv te zacht aangedraaide snelspanners). Overigens maakt de tacx zoveel lawaai dat een tikje hier of daar me niet zoveel zou boeien :)
Ja kraakt vrij hard. Ik zal de snelspanner nog eens nakijken, misschien dat het daar vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 21:44

DeFeCt

je wéét toch

MrDry schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:29:
Iemand nog een tip voor een goede en betaalbare bib short? Wil eigenlijk niet meer uitgeven dan zo'n 80-90 euro. Oja...het oog wil ook wat...dus geen kleuren die niet in mijn Bianchi Via Nerone voorkomen :-) (wit, celste groen, zwart en beetje rood)

Heb de volgende selectie op het oog:
- Bianchi Legend
- Giordana TRADE FRC PREDATOR
- CRAFT ACTIVE LOGO

Iemand nog een suggestie?
Ik rij mijn witte Via Nirone met een Ultima Performance 3 bibshort, zit uitstekend :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 08:28

Pelle

🚴‍♂️

Gisteren mijn eerste echte ritje van het jaar op de racefiets gedaan, 67km langs de Hollandse IJssel, over de Van Brienenoord, door de Heinenoord tunnel, en weer terug. Oef, dat viel me toch wel even tegen zeg. Pakweg een half jaar geleden deed ik dat met redelijk gemak in 2u15m in D1, maar nu toch ruim 2u30m in D2.

De conditie gaat in die 5 maanden dat je niet op de racefiets zit blijkbaar toch aardig achteruit. Tegen de wind in (3-4BFT schat ik) op de IJsseldijk kwam ik niet veel verder dan 22-23km/h, in hoog D1. Dat gaat al vrij snel tegen staan :P

Ik heb me voorgenomen om in mei Limburgs Mooiste te gaan fietsen, ik weet nog niet of ik voor de 135km of 175km ga. Ik neig naar de 175km, maar ik heb nagenoeg geen ervaring in het omhoogfietsen van heuvels van enige betekenis. Dus misschien, om safe te zitten, dat ik toch eerst de 135km variant ga pakken. In de 2 maanden voorbereiding die ik nu nog heb, wil ik iedere week proberen om tenminste 2 ritjes van 60+ km te doen, daar waar mogelijk op te schakelen naar een 80+, en als het kan nog 1 of 2 keer een 100+'er mee te pakken.
En dan meteen kijken of ik de 3-4kg die ik er in de afgelopen maanden weer bij heb gekregen, makkelijk af kan krijgen. Met als het kan nog 1-2kg extra :) Ik zal me daarvoor eens moeten gaan verdiepen in hoe dat het beste te doen is, qua eetpatroon. Met 76kg op 1.74m zit ik qua BMI (25) net op de grens van wat men als gezond kwalificeert. Lijkt me tof om Limburgs Mooiste met een gewicht van 70kg aan te kunnen vangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 21:44

DeFeCt

je wéét toch

Pelle schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:07:
Ik heb me voorgenomen om in mei Limburgs Mooiste te gaan fietsen, ik weet nog niet of ik voor de 135km of 175km ga. Ik neig naar de 175km, maar ik heb nagenoeg geen ervaring in het omhoogfietsen van heuvels van enige betekenis. Dus misschien, om safe te zitten, dat ik toch eerst de 135km variant ga pakken.
Ik heb vorig jaar de 105km gedaan zonder enige ervaring in het omhoog fietsen van heuvels en dat was goed te doen, als ik daarnaast onze endomondo's van het afgelopen jaar vergelijk moet jou dat makkelijk gaan lukken ;)

Heb zondag ook weer voor het eerst op de fiets gezeten, nu een pijnlijke reet en een scheenbeen dat kuren vertoont die lijken op shin spllit :(

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Hmm, had een mailtje gestuurd of ze de set ook met een 105 naaf en 36 gaats kunnen leveren. Dat blijkt niet te kunnen. Op mijn vraag of de set zoals ze hem aanbieden, cxp 33 velg, 32 gaats, ultegra naaf, degelijk genoeg is om mijn gewicht (110kg) aan te kunnen krijg ik dit antwoord:
Normaliter moet dit geen probleem geven,houdt u er echter rekening mee dat een wielset altijd onderhoud nodig heeft.
U moet hier denken aan het regelmatig naspannen van de spaken e.d.(geldt voor elk wiel).
Terwijl ik over handgespaakte wielen steeds lees dat naspannen niet nodig is :? Of klopt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:36

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Oef, had gehoopt aankomend weekend maar eens op de fiets te stappen maar de voorspellingen zijn echt waardeloos. :/ Dan maar weer hardlopen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Harmen schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:54:
Oef, had gehoopt aankomend weekend maar eens op de fiets te stappen maar de voorspellingen zijn echt waardeloos. :/ Dan maar weer hardlopen.
Ach, voor afgelopen weekend waren de verwachtingen ook dramatisch (90% kans op neerslag, 8mm en meer van dat soort getallen), uiteindelijk op zaterdag 120km gefietst zonder een druppel regen tegen te zijn gekomen en ook op zondag was het meer dan redelijk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:36

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Klopt, heb de fiets net weer thuis. Moet nog wat sleutelen voordat hij weer de weg op kan. ;)
In het noorden was het zondag regenachtig, zaterdag was het wel redelijk.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:18

vliegnerd

Nintendo fan.

Pelle schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:07:
Gisteren mijn eerste echte ritje van het jaar op de racefiets gedaan, 67km langs de Hollandse IJssel
Leuk ritje. Ik zie veel strava/endomondo ritjes langs de ijssel. Is er een fietspad of rijdt je daar op de provincale weg?

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

vliegnerd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:21:
[...]

Leuk ritje. Ik zie veel strava/endomondo ritjes langs de ijssel. Is er een fietspad of rijdt je daar op de provincale weg?
Tussen Nieuwerkerk en Gouda ligt er een fietspad, maar dat is niet overal van al te beste kwaliteit. Bij de rest (Nieuwerkerk - Krimpen en Krimpen - Ouderkerk - Gouda) rijd je gewoon over de weg. Ik pak tussen Moordrecht en Nieuwerkerk daarom meestal ook gewoon de weg, en hoewel men daar maar 60 mag, moet je dat alleen doen als het niet al te druk is.
Als je niet te veel tijd hebt, dan is zo'n rondje altijd een goed alternatief. 20km aan iedere oever, ideaal voor een laat zomeravondritje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik wilde nog een extra setje wielen hebben. Op MP een setje gevonden in de buurt voor twee tientjes. Zeer onduidelijke foto's en onduidelijk verhaal. Ook geen enkele uitspraak over merk of model en decals waren niet te lezen vanwege afstand en out of focus. Lastig om afspraak te maken maar nieuwsgierigheid won het. Net ze opgehaald. Wat kan je krijgen voor twee tientjes zou je zeggen? Nou...

een setje Shimano WH-R500's uit 2009 in prima staat! I know, niet meest state of the art, maar voor 20 ekkies..

[ Voor 13% gewijzigd door Jazzper op 18-03-2013 23:28 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00

Pater

Terry Tate

Gisterenavond mijn eerste rit in het donker gemaakt. Ik heb onlangs de Trelock LS 950 en de Trelock LS 320 gekocht en ik moet zeggen, dat bevalt me prima! Veel licht en dat is maar goed ook. Gisteren op de dijk langs de IJssel was het pikkedonker. Halverwege even gegeten bij mijn ouders, dus dat was ook mooi geregeld! :)

Ik verbaasde me toen ik tijdens het fietsen bij Waddinxveen een fietser zonder licht op de autoweg zag rijden terwijl hij niet eens een helm op had. Dan ben je wat mij betreft gewoon suicidaal bezig!

http://app.strava.com/activities/44964190

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 13:14
MrDry schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:29:
Iemand nog een tip voor een goede en betaalbare bib short?
Misschien wat laat, maar ik zweer bij Castelli. Dit is een mooie met een zeer goede zeem voor de wat langere ritten:
http://www.sport77.nl/fie..._endurance_bibshort_black

Verder zondag voor het eerst mee gereden met een toertocht:
http://www.dtcnet.nl/cms/...n/terug-over-de-heuvelrug

Erg goed georganiseerd en dat voor E4,- inclusief snelle jelle ;) De 135km gereden als voorbereiding voor de AD6. Ben flink wat van deze tochten aan het inplannen. Zo'n route rijden is motiverender dan je eigen rondje doen. Dus op het programme staan:
31 maart - Volta Limburg Classic
20 april - Luik-Bastenaken-Luik
19 mei - Tilff-Bastogne-Tilff

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Zijn dit soort tochten dus zonder dat de weg voor jullie afgezet is oid? Zou wel eens mee willen doen aan een tocht, maar ben erg bang dat ik gewoonweg te langzaam ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-06 08:11
Wegen zijn nooit afgezet en snel hoef je ook niet te zijn. Gros van de deelnemers rijdt weliswaar op een dikke Pina van 5k, maar kan er geen kloten van.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Even voor de duidelijkheid, snelheid is niet het doel van een tocht. Het is een route + rijden + wat bevoorrading, op je eigen tempo, dus je kan niet te langzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 13:14
woekele schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:50:
Zijn dit soort tochten dus zonder dat de weg voor jullie afgezet is oid? Zou wel eens mee willen doen aan een tocht, maar ben erg bang dat ik gewoonweg te langzaam ben :)
Wat havana zegt. De wegen zijn niet afgezet, maar er hangen overal bordjes die de route aangeven.
Ze sturen je vaak wel over hele auto-luwe weggetjes. Ook over snelheid hoef je je geen zorgen te maken, het is geen wedstrijd. Je start gewoon zelf en rijd gewoon je rondje, al doe je er 10 uur over. Zolang ze de bordjes niet weghalen kan jij gewoon door rijden...

Bij de start zelfs een wat ouder stel wat gewoon op de stadsfiets het rondje ging doen, dus die moet je wel kunnen kloppen toch? ;)

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:18
Vorig jaar voor het eerst wat van deze tochten gereden en het bevalt mij erg goed.. Je ziet nog eens wat anders dan je eigen omgeving. Dit jaar staan er ook al wat op de planning bij mij (Omloop van Zandvoort, AGR, Classico Boretti, Jan Janssen Classic)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pater schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:08:
Gisterenavond mijn eerste rit in het donker gemaakt. Ik heb onlangs de Trelock LS 950 en de Trelock LS 320 gekocht en ik moet zeggen, dat bevalt me prima! Veel licht en dat is maar goed ook. Gisteren op de dijk langs de IJssel was het pikkedonker. Halverwege even gegeten bij mijn ouders, dus dat was ook mooi geregeld! :)

Ik verbaasde me toen ik tijdens het fietsen bij Waddinxveen een fietser zonder licht op de autoweg zag rijden terwijl hij niet eens een helm op had. Dan ben je wat mij betreft gewoon suicidaal bezig!

http://app.strava.com/activities/44964190
Die LS950 geeft een flinke bak licht zeg, als ik dat zo op Youtube zie.
En mocht dat niet genoeg zijn, dan kun je ook altijd nog zoiets doen: http://www.bikehacks.com/...max-lumen-bike-light.html 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:10

Mex

Ik vind het persoonlijk veel leuker om tochten te rijden via de Garmin, zelf aangemaakt via bikeroutetoaster/ de routeplanner van de fietserbond, of gedownload van gpsies.com. Of gewoon gaan fietsen en wanneer je er genoeg van hebt laat je jezelf weer naar huis routeren. Je kan dan lekker rijden wanneer je zelf wil, hoeft niet in te schrijven en je hoeft je niet te ergeren aan andere fietsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

@ Mex: eens! Rugzak op met een extra fles water, energierepen, wellicht nog wat brood. Route gepland met Routeyou.com en kachelen maar. Heerlijk!

@ Pelle: Mag ook wel voor die prijs! EUR 100,- betaald, maar het is inderdaad een heel fijn ding! Ik kan circa 40 meter vooruit kijken. Daarnaast verblindt hij de medemens niet, wat die Cateye apparaten op de helm wel doen (gisteren een tegengekomen). Overigens is het heel leuk om aan te komen fietsen met dat apparaat en andere hardlopers en fietsers de stuipen op het lijf te jagen, want zij denken dat er opeens een scooter achter ze zit, die ze niet hebben horen aankomen! :D

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Waarbij het voordeel van een tocht kan zijn dat je misschien net wat makkelijker wat meer km's maakt, je andere mensen tegenkomt, nieuwe gebieden / routes ontdekt en de lat qua acceptabel weer wat lager ligt. Vaak genoeg ergens een tocht gefiets dat als ik die niet had gepland dat ik dan op zeker geen enkele meter op eigen gelegenheid had gefietst. Zo'n rit door weer en wind geeft dan toch wel een voldaan gevoel. Mijn solo-ritten houden ook bij maximaal 100 tot 150 km wel op. Bij een georganiseerde tocht is dat vaak meer. Overigens mijd ik tegenwoordig tochten als de AGR en LM vanwege de drukte (niet eens zozeer op het parcours, maar meer er omheen). Enige uitzondering wat dat betreft is de Ronde. Het aanbod aan tochten is reuze, tijdens het seizoen worden er ieder weekend tientallen georganiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 13:13
Erg leuk die tochten. Overigens zijn ze niet allemaal uitgepijld, via de ntfu site kun je dit zien, is namelijk wel fijn.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Hier staat de elfmerentocht op het programma en de elfstedentocht. De elfmerentocht is een week voor de elfstedentocht en qua kilometers een goede voorwarmer. En het is bij me in de achtertuin. :P Verder al een paar keer de Hel van de Heuvelrug gedaan bij Utrecht: ook een erg gezellige tocht, mooie omgeving, goed geregeld en gelukkig beide keren goed weer er bij.

Kijk overigens weer uit naar 15+ graden om lekker in de korte broek te gaan peddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

havana schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:02:
Wegen zijn nooit afgezet en snel hoef je ook niet te zijn. Gros van de deelnemers rijdt weliswaar op een dikke Pina van 5k, maar kan er geen kloten van.
Bijna nooit. Bij de Classico Giro in Utrecht rij je onder politiebegeleiding, in peloton over de autowegen. Doordat het één lint is van fietsers kunnen ze dat doen zonder de wegen erg lang af te hoeven zetten. Op zich best tof om een keer te doen, maar het is wel druk en je kan dus niet iets steviger doorrijden als je dat wil.

Bij de andere grote tochten betaal je doorgaans ook teveel en is het vaak erg druk, maar één of twee keer per jaar vind ik zo'n sfeer wel leuk, zeker als het gekoppeld is aan een grote ronde, dan geniet je de volgende dag na op TV of langs het parcours.

Maar net zo leuk, maar goedkoper is het om met een groep vrienden in de Eifel of de Ardennen zelf een leuke tocht te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik vind de bevoorrading tijdens die tochten ook altijd wel erg prettig. Lekker niet nadenken, na elke 50/60km staat er wel weer iemand met een bak water en een koekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrAngry schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:02:
Ik vind de bevoorrading tijdens die tochten ook altijd wel erg prettig. Lekker niet nadenken, na elke 50/60km staat er wel weer iemand met een bak water en een koekje.
Ik vertrouw eigenlijk altijd op mijn eigen bevoorrading. Al te vaak meegemaakt dat de bevoorrading van de organisatie tegenviel, uitverkocht was of onlogisch over het parcours was verdeeld. In die gevallen heb je er dus niets aan. Alleen bij de RvV vertrouw ik blind op de organisatie. Die bevoorrading is altijd te goed, net als de gehele organisatie overigens. Waar je bij de AGR met ingewikkelde lotingssystemen, vastlopende servers et cetera te maken hebt loopt alles bij de RvV gesmeerd, ondanks meer deelnemers.

Overigens is het gros van de tochten zonder bevoorrading. Voor veel tochten betaal je ook niet meer dan een paar euro. Daarvoor krijg je pijlen en de rest mag je zelf verzorgen. Prima wat mij betreft. De prijs-kwaliteit is dan in ieder geval stukken hoger dan tochten waar je ruim 20 euro voor betaald en als enige extraatje een beetje sportdrank en wat koekjes krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:52
Ik wil dit jaar ook een wielrenfiets kopen. Nu heb ik even rondgekeken en is mijn oog op onderstaand model gevallen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xxl.no/medias/sys_master/celum_assets/8834739273758_rrPro_15_49990_jpg.jpg?2

Ik woon in Noorwegen en moet hem daar dus ook kopen. Fiets kost ongeveer 1200 euro maar met wat korting zal ik rond de 1000 euro uitkomen. Ik vraag me af of dat een goed (normaal) budget is voor een racefiets?

Ik wil geen rommel kopen en de fiets moet geschikt zijn om wat bergen mee te beklimmen. In de specs staat dat de fiets zijn schakelgroep en remgroep volledig ultegra is uitgevoerd en het gewicht 8,5 kilo is.

Zouden de experts hier eens op onderstaande link willen klikken en zeggen of dit een fiets is om aan te bevelen of dat er (veel) betere alternatieven te vinden zijn.

http://www.xxl.no/Root/Sy...kkel-13/p/1088062_1_Style

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Die crank is niet ultegra, dus dat full ultegra klopt niet, maar 1000 euro voor zo'n afmontage is niet onredelijk. Het frame is van een voor mij onbekend merk dus daar valt niet zoveel over te zeggen, maar het is budget. De wielen kunnen beter, maar ook veel slechter. Ik denk dat dit zeker geen rommel is en zeker geschikt is om wat bergen mee te beklimmen. Hou rekening met bijkomende kosten. Helm, broek, pedalen en schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Het merk lijkt mij Noors, althans, ik krijg alleen Noorse websites te zien. Daarmee is het vergelijkbaar met een Nederlands merk zoals Sensa. Zoals MrAngry aangeeft, het is inderdaad niet full Ultregra, de crank is van een (voor mij) niet-bekend merk. Frame is aluminium, voorvork carbon, daarmee iets relaxter (je krijgt wat vering door het carbon).

Wat me wel opvalt: Mavic CX 22 wielen: dit zijn volgens mij de goedkoopste wielen die Mavic kan leveren. Ik lees uiteenlopende verhalen hierover, maar simpel gezegd, ze zijn goed voor de prijs (maar die is niet hoog!). Als je veel gaat klimmen, dan kan je een triple overwegen, hoewel de puristen mij met pek en veren naar buiten jagen en een compact zeker niet zullen afvallen.

Ik zou eerlijk gezegd voor die prijs op zoek gaan naar een tweedehands (voor EUR 800,- staan al hele mooie fietsjes te koop) of naar een instapmodel van rond de EUR 600,-. (Volledig alu, Sora/tiagra, maar wel een triple nemen). Ik heb namelijk het gevoel dat alle accessoires op deze fiets echt cheap-ass is.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Pater schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:56:
Zoals MrAngry aangeeft, het is inderdaad niet full Ultregra, de crank is van een (voor mij) niet-bekend merk.
Truvativ is tegenwoordig van Sram, dus het is het B, of budget merk van sram. Ik denk dat je het verschil met de ultegra crank pas merkt als je professioneel gaat sprinten (en in het gewicht). De reden waarom ik het meldde is dat het me er aan erger als iets omschreven wordt als full ultegra terwijl het dat niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrAngry schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:15:
Die crank is niet ultegra, dus dat full ultegra klopt niet
Er staat ook niet 'full ultegra', maar 'schakelgroep en remgroep volledig ultegra'. Je kunt er natuurlijk over discussiëren of een crank tot de schakelgroep behoort, je kunt daar ook alleen derailleurs en shifters onder rekenen. In dat geval zou het dus ook nog kunnen dat behalve de crank ook de cassette en de ketting geen Ultegra is. Ik heb overigens de indruk dat bijna 90% van de fietsen met een andere crank wordt afgeleverd. De FSA Gossamer zie je verschrikkelijk veel voorbij komen bijvoorbeeld.
Pater schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:56:
Ik heb namelijk het gevoel dat alle accessoires op deze fiets echt cheap-ass is.
Volgens mij valt dat wel mee. Als ik naar de banden kijk, dan zijn er goedkopere alternatieven dan de Conti GP4000s bijvoorbeeld. Ook stuur- en zadelpen en stuur misstaan niet op deze fiets.

[ Voor 22% gewijzigd door argro op 21-03-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-06 11:23
Even vraagje boys; ik heb voor mijn verjaardag een Tacx Booster gehad en mijn vriendin heeft op mijn verzoek ook een extra wiel erbij gedaan, omdat ik niet steeds van band wil switchen als het (hopelijk) wat beter weer wordt. Daarop zit eenzelfde cassette (Shimano 105), maar ik probeerde hem zojuist en ik voelde tijdens het trappen in lagere versnellingen dat de ketting "tikte", alsof de cassette niet lekker uitlijnde. Is de cassette "uit te lijnen", zodat ik niet steeds aan mijn derailleur hoef te klooien (kind of defeats the purpose) of heeft de fietsenmaken me handig 7 tientjes afhandig gemaakt?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Die 7 tientjes, gaat dat om wiel met cassette of alleen de cassette? In het laatste geval heeft de LBS in ieder geval een deel van het geld handig van jou afhandig gemaakt.

Behalve dat de cassette niet goed is uitgelijnd of iets dergelijks, kan het getik ook veroorzaakt worden door een oude ketting in combinatie met een nieuwe cassette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Was alleen het wiel. Gvd, nou dat was dus de laatste keer dat ik naar Belga fietsen ga. Vertel duidelijk dat ik een extra wiel wil voor op de tacx en dan flikken ze me dit...

Het geeft geen herrie op mijn gewone wiel, dus dat zou niet duiden op ketting. Slechte montage (door hun gedaan) kan natuurlijk.

Kan je überhaupt een ander merk wiel gewoon uitwisselen of valt dat tegen?

[ Voor 37% gewijzigd door wackmaniac op 21-03-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 20:56

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

(jarig!)
Spacer voor 7/8/9 tov 10speed vergeten te plaatsen (of juist wel geplaatst waar het niet moest)?

Zelf heb ik 2 totaal verschillende wielen met zelfs 2 verschillende cassette's (wel beide Shimano laatste gen. 10speed) en heb geen enkel probleem.

[ Voor 44% gewijzigd door Kippenijzer op 21-03-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 17:39

Harrie

NederVlaming

7 tientjes voor een wiel is niet zo gek toch?

@argro: Ik kreeg de indruk dat wackmaniac vond dat de LBS hem te veel had laten betalen voor dat wiel..

[ Voor 54% gewijzigd door Harrie op 22-03-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Harrie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:14:
7 tientjes voor een wiel is niet zo gek toch?
Nee, wie zegt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Het is alleen een beetje jammer als het dan niet lekker past. Zal vandaag eens even contact opnemen met de fietsenboer, krijgt hij de kans dit te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Heb je de overige oorzaken al uitgesloten dan? Dit kan prima een oude ketting op een nieuwe cassette zijn of de eerder genoemde vergeten spacer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 09:51

St@m

@ Your Service

Ik ga ook maar weer eens de fiets uit het vet halen, de 10 kilo die ik afgelopen zomer was afgevallen zitten er weer aan :P En nou is dat niet het doel op zich, maar toch.. :X
Ben eigenlijk alleen een mooi weer rijder.. zoals met dit weer.. pff.. dan krijg je mij niet op de fiets.
Maar het zonnetje komt een beetje door, dus het begint weer te kriebelen :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
MrAngry schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:38:
Heb je de overige oorzaken al uitgesloten dan? Dit kan prima een oude ketting op een nieuwe cassette zijn of de eerder genoemde vergeten spacer.
Heb gister nog even gekeken en zover ik zag zaten overal de spacers tussen en de ketting is een jaar oud met nog geen 2000 km erop, dus ik ben geneigd te zeggen dat het daar niet aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 21:24
Daarnaast zitten er ook verschillen tussen verschillende wielen/body qua afmetingen.
Als een body (en dus cassette) 0,5mm dichter (of verder) bij het frame staat, dan kun je al problemen verwachten.

En afhankelijk van de omstandigheden en onderhoud kan een ketting met 2000km al versleten zijn.
Maar normaal gsproken mag dat niet.

[ Voor 25% gewijzigd door wezep op 22-03-2013 10:14 ]

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
In dat geval hadden ze dat moeten melden, ik heb de situatie duidelijk genoeg uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Heb je die cassette zelf gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Nopes, hebben zij gedaan (vroegen ze nog 5 euro voor ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Als het een Mavic wiel is heb je twee spacers nodig aan het begin van de cassette.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik heb uiteindelijk toch een handgespaakte set Mavic CXP33 velgen + Shimano 105 naaf bij Rose besteld. Ook een Shimano CS-HG 50 8-speed cassette (12-25) met een Shimano CN-IG 70 HG 7-/8-speed ketting. Heb ik daar ook van die spacers voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Nou, ben even naar de fietsenboer geweest en volgens een van mecaniciens ligt het eraan dat de ketting en cassette in elkaar zijn gesleten. Oplossing zou dus zijn een nieuwe ketting, quick release sluitingen op beide kettingen en bij trainen op tacx niet alleen wiel, maar ook ketting vervangen. Heb nu afgesptoken dat ik met fiets en wielen even langskom bij hem specifiek en dan kijkt hij er hoogstpersoonlijk naar. Kan hij meteen zien of er mss (ook) een spacer bij zou moeten.

Misschien loopt het toch nog los, maar dit had die verkoper me even moeten vertellen. Ga volgende keer toch de concurrent even een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Meerdere cassettes en 1 ketting gaat prima, maar dan moet je wel je ketting tijdig vervangen om te voorkomen dat de boel op elkaar in slijt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
wackmaniac schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:43:
Nou, ben even naar de fietsenboer geweest en volgens een van mecaniciens ligt het eraan dat de ketting en cassette in elkaar zijn gesleten. Oplossing zou dus zijn een nieuwe ketting, quick release sluitingen op beide kettingen en bij trainen op tacx niet alleen wiel, maar ook ketting vervangen. Heb nu afgesptoken dat ik met fiets en wielen even langskom bij hem specifiek en dan kijkt hij er hoogstpersoonlijk naar. Kan hij meteen zien of er mss (ook) een spacer bij zou moeten.

Misschien loopt het toch nog los, maar dit had die verkoper me even moeten vertellen. Ga volgende keer toch de concurrent even een kans geven.
Met één nieuwe ketting zou zowel oude als nieuwe cassette soepel moeten lopen, tenzij de één van beide cassettes al echt op is. Hét voordeel van een extra wiel met band en cassette bij de Tacx wordt m.i volledig teniet gedaan door een gedwongen kettingwissel iedere keer, een relatief smerig klusje iedere keer, volledig onnodig ook. Ik heb in ieder geval geen enkel probleem met één ketting en twee cassettes. Wissel wel per circa 3.000km de ketting en per circa 9.000km de cassette.

[ Voor 5% gewijzigd door argro op 22-03-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 11:45
Inmiddels mijn nieuwe wielen binnen. Het zijn uiteindelijk Easton EA50's geworden (voornamelijk om esthetische redenen). Zojuist de cassette en (buiten)banden overgezet, maar wat ik me nu afvraag: moet ik de snelspanners eigenlijk nog ergens mee invetten?... en zo ja, waarmee?

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Volgens runkeeper zo'n 1500 km gedaan in jaar tijd. Ga even kijken of ik morgenochtend tijd heb en dan breng ik het spul even langs en kunnen ze kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
bobsnl schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:05:
Inmiddels mijn nieuwe wielen binnen. Het zijn uiteindelijk Easton EA50's geworden (voornamelijk om esthetische redenen). Zojuist de cassette en (buiten)banden overgezet, maar wat ik me nu afvraag: moet ik de snelspanners eigenlijk nog ergens mee invetten?... en zo ja, waarmee?
De wielen draaien om de as, en die as is niet de snelspanner. Tijdens het fietsen staat de snelspanner dus stil en het gedeelte van het wiel dat met die snelspanner in aanraking komt (dus) ook. Je kunt hooguit een beetje vaseline o.i.d. op het draadeinde doen zodat het dopje van de snelspanner soepel blijft draaien, maar daar houdt het wel een beetje mee op.

[ Voor 9% gewijzigd door argro op 23-03-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Beetje vet op de veertjes kan geen kwaad, met name om kraken te voorkomen. Echt nodig is het niet.

[ Voor 13% gewijzigd door havana op 23-03-2013 11:07 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:59

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik heb een set spaken verkeerd gekocht 286mm rvs spaken. ik weet niet als iemand toevallig bezig is met spaken van wielen en deze evt kan gebruiken.

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Net terug, volgens mecaniciën was het idd ketting. Nu dus tweede ketting met snelsluiters.

Als de AGR nu eens stopte met die berichtjes op Twitter dat de AGR steeds dichter bij komt ... DAT WEET IK HEUS WEL! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
wackmaniac schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:07:
Net terug, volgens mecaniciën was het idd ketting. Nu dus tweede ketting met snelsluiters.

Als de AGR nu eens stopte met die berichtjes op Twitter dat de AGR steeds dichter bij komt ... DAT WEET IK HEUS WEL! :)
Is afscheid nemen van de oude ketting geen optie? Het lijkt mij dat de nieuwe kerting probleemloos moet kunnen 'samenwerken' met de oude en nieuwe cassette. Wisselen van wiel is nog tot daaraan toe, maar iedere keer wisselen van ketting lijkt mij, zoals gezegd, verre van optimaal. Dat geeft namelijk hoe dan ook onnodige viezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Het, in mijn oren aannemelijke, verhaal dat hij had is dat de cassette en ketting naar elkaar gaan staan. Een nieuwe ketting op een oude cassette zou een vergelijkbaar euvel kunnen hebben. Daarnaast komt de zomer er (hopelijk) aan en dan zal ik grootendeels buiten rijden en dus weer een boel kilometers maken op ketting met cassette x, die zouden weer naar elkaar gaan staan en dan begint het liedje van voren af aan. Hij heeft er een snelsluiting opgezet en ik heb zo'n tangetje en dan zou het logischerwijs minder dan een minuut moeten duren om de ketting te switchen... Zijn verhaal was dusdanig aannemelijk èn ik heb iig een nieuwe ketting nodig, dus dan probeer ik het wel.

Ben iig niet echt te spreken over het feit dat ze me dit niet verteld hebben toen ik kwam informeren naar hoe en wat met een wiel voor de tacx. Ga nu dus de concurrentie de kans geven om mijn klandizie te verkrijgen. En natuurlijk proberen handiger te worden, zodat ik het de volgende keer zelf kan bedenken en doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Zo'n tangetje is natuurlijk wel leuk en aardig, maar je zit toch met een vette kettting (afhankelijk van soort smeer in meer of mindere mate). De ene ketting moet er af, moet ergens opgeslagen worden, de andere ketting moet er op, tussen de derailleurwieltjes doorgefrut worden et cetera. Zo'n tangetje maakt het gedoe m.i. amper minder.

Feit is dat ketting en cassette op elkaar inslijten, maar feit is ook dat een oude, maar nog niet versleten cassette geen probleem mag geven met een gloednieuwe ketting. Iedere 3.000km ketting wisselen en iedere 9.000 cassette wisselen is een veelgebruikt schema. Daarbij gaan een 6.000km oude cassette en een gloednieuwe ketting dus samen. In mijn geval altijd probleemloos, hooguit een paar 'inslijt-haperingen' maar dat duurt maar een paar km.

Kortom, de nieuwe ketting moet werken met en de oude en de nieuwe cassette. Ik zou dus de de oude ketting weggooien en beide cassettes icm de nieuwe ketting gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door argro op 23-03-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ga nu iig even een paar ritjes op de tacx maken en mss dat ik ook wel even deze ketting probeer op de oude cassette. Mss draait dat wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202119

Gisteren weer een stukje gefietst in het park hier met de Bianchi Pista. Tevens de GoPro met de nieuwe K-Edge mount geprobeerd :-)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8374/8582780306_8247ee0404_z.jpg

http://app.strava.com/activities/45421622

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Leuk speelgoed zo'n GoPro, voor MTB kan ik het begrijpen. Maar voor een racefiets? Erg boring, niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202119

Klopt, het is ook maar een test. Ik wil er voornamelijk in groep-fiets verband mee filmen en dan juist de afdalingen. Tevens als "dashcam" gezien het fietsen hier niet zo is als in Nederland :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 11:45
argro schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:09:
Zo'n tangetje is natuurlijk wel leuk en aardig, maar je zit toch met een vette kettting (afhankelijk van soort smeer in meer of mindere mate). De ene ketting moet er af, moet ergens opgeslagen worden, de andere ketting moet er op, tussen de derailleurwieltjes doorgefrut worden et cetera. Zo'n tangetje maakt het gedoe m.i. amper minder.
Ik kwam gisteren nog een alternatief tegen. Vrij prijzig, maar geen tweede cassette nodig en geen zeep voor de vieze handen: http://road.cc/content/ne...ter-way-change-rear-wheel

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Lijkt me nogal slecht voor de stijfheid van je naaf en totale overkill voor iets wat eigenlijk geen probleem hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:30
Het kan aan mij liggen, maar als ik mijn achterwiel uit mijn fiets haal, dan hoef ik de ketting niet aan te raken. Ik lift met duim/wijsvinger combo to derailleur omhoog en til dan zo het wiel eruit. Erin gaat op dezelfde manier.

Maar ik vind dit wel een gave ontwikkeling, mechanisch gezien :). Niet accepteren hoe het nu is, maar gewoon stapje verder denken. Ik hou daar wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Lijkt een ideale oplossing, maar dat lijken de aanbiedingen van Tell Sell ook :) Ik vraag me bij dit soort ideeën af waarom professionals het niet gebruiken als het zo'n briljant idee is. Was wel oplossing voor mijn probleem geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
FireAge schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:54:
Het kan aan mij liggen, maar als ik mijn achterwiel uit mijn fiets haal, dan hoef ik de ketting niet aan te raken. Ik lift met duim/wijsvinger combo to derailleur omhoog en til dan zo het wiel eruit. Erin gaat op dezelfde manier.
Ligt niet aan jou en is vrij normaal, maar de casus die voorlag was het wisselen van een ketting omdat één ketting niet met twee verschillende cassettes bleek te werken. Het wisselen van een ketting is nogal een taaie klus zonder de ketting aan te raken. En indien je doelt op het filmpje, dat is inderdaad een flinke kluns. De manier om een wiel te wisselen die jij beschrijft is vele malen beter dan wat in het filmpje te zien is. Overigens klopt dat filmpje ook van geen kant. Je ziet hem met twee vingers de ketting aanraken en even later zit hij van vingertoppen tot polsen onder het vet...
wackmaniac schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:00:
Lijkt een ideale oplossing, maar dat lijken de aanbiedingen van Tell Sell ook :) Ik vraag me bij dit soort ideeën af waarom professionals het niet gebruiken als het zo'n briljant idee is. Was wel oplossing voor mijn probleem geweest :)
Proffesionals gebruiken het niet omdat in de huidige situatie geen sprake is van een probleem. Jouw situatie is vrij uniek. Als er geen probleem is, dan hoeft het ook niet opgelost te worden. Ook vraag ik mij af of een wielwissel met dat systeem echt makkelijker is. De aansluiting lijkt mij vrij complex. Nu kun je een wiel er vrij lomp inzetten en uithalen, bij deze noviteit lijkt mij iets meer precisie nodig. Of het dus echt makkelijker en sneller is betwijfel ik.

[ Voor 50% gewijzigd door argro op 24-03-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Zo lekker fietsweertje vanmorgen. Van top tot teen ingepakt en gaan. Eerst 40km tegen de wind beuken en dan terug over de Lekdijk vliegen, heb zelfs even mijn zwaarste verzetje moeten gebruiken. Sinds februari dik 600km buiten gereden, we hebben mazzel gehad met weinig sneeuw hier in het midden vh land. Dinsdag of woensdag nog ff een korte afstand knallen en dan hoop ik klaar te zijn voor de Ronde a.s. zaterdag, maar dat zal wel gaan lukken als het ook een beetje warmer wordt.

Nog een technisch probleempje: ik heb het idee dat mijn versnellingskabel achter steeds een beetje losser komt. Ik moet elke week die stelschroef een tikkie aandraaien, tot hij niet meer verder gaat. Dan uiteindelijk na een paar weken de inbus weer losdraaien, kabel helemaal strak trekken en opnieuw vastdraaien. Voor mijn gevoel draai ik hem behoorlijk vast, vaster wil ik eigenlijk niet. Kan het zijn dat de verbinding te vettig is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vandaag lokale rondes van 5 km rondom het Zernikecomplex gereden. Dat leek me gezien het weer verstandiger dan één grote ronde. Eigenlijk was het best goed weer; zonnetje erbij. Wel behoorlijk koud door de harde wind. Het Zernikecomples bood wel enige beschutting tegen de wind. Uiteindelijk 15 ronden gemaakt wat inclusief in- en uitbollen goed was voor 80 km. Heb er een intervaltraining van gemaakt; tegen de wind in D3, voor de wind herstellen.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/10wmobd.png

[ Voor 5% gewijzigd door havana op 24-03-2013 17:23 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Recent voor ongeveer 20 euro een setje 2x9 Dura Ace shifters gekocht. Normaal gaan die voor heel veel meer van de hand, maar deze kwamen van een veldrijfiets. Een en al krakend zand en de shifters waren aan de buitenkant ook niet helemaal jofel meer. Maar ja scavanger hunter als ik ben...

Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage1.s3.amazonaws.com/c01067ba931d11e287d022000a9f12ab_7.jpg

Vandaag de shifters helemaal uit elkaar gehaald (ik kon nog verder, maar miste een bepaald tooltje). Ton zand en overal dikke zwarte vetresten. Alle onderdelen helemaal schoon gemaakt en door het ultrasoon badje. Wat ik niet uit elkaar heb gehaald helemaal gesoakt in WD40 (halve bus erdoor gejaagd) en nog als geheel in de ultrasoon. De flippers met metal polish gepoetst. De eerste shifter deed ik twee uur over (learning curve), de tweede een uurtje. Resultaat: Twee zeer soepel schakelende, bling bling shifters. Ik zou eigenlijk nog die twee stofkapjes met het Dura Ace logo erop moeten vervangen (op de hoorns) maar om nou 2x 10 euro puur voor looks uit te geven). En zo is mijn build weer een stapje verder.

offtopic:
heb niet de indruk dat al die vintage meuk jullie enigszins boeit (flitflits daargelaten), maar schrijf het toch haha

[ Voor 4% gewijzigd door Jazzper op 24-03-2013 21:54 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mooi knutselwerk hoor, heb je daarnaast ook nog getraind dit weekend? :P ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik vind het wel leerzaam Jazzper, en je enthousiasme is mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
havana schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:18:
Vandaag lokale rondes van 5 km rondom het Zernikecomplex gereden. Dat leek me gezien het weer verstandiger dan één grote ronde. Eigenlijk was het best goed weer; zonnetje erbij. Wel behoorlijk koud door de harde wind. Het Zernikecomples bood wel enige beschutting tegen de wind. Uiteindelijk 15 ronden gemaakt wat inclusief in- en uitbollen goed was voor 80 km. Heb er een intervaltraining van gemaakt; tegen de wind in D3, voor de wind herstellen.

[afbeelding]
Welk rondje maak je? Puur over Zernicke of rijd je naar van Starckenborgkanaal? Ik zit aan het Reitdiep en het klinkt als een geschikte training voor deze rare weersomstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

havana schreef op maandag 25 maart 2013 @ 07:32:
Mooi knutselwerk hoor, heb je daarnaast ook nog getraind dit weekend? :P ;)
terechte vraag: met de AGR in het vooruitzicht heb ik de meeste kneuzige seizoensstart ooit (en die zijn vaak al niet te best haha). Na drie weken een virus en voorhoofdsholteontsteking (kreeg wel corticosteroïden a la Rudolfo Massi) heb ik afgelopen 8 dagen gespendeerd met het herstellen van door mijn rug gaan. Hele week zo krom als een hoepel gelopen en kilo's PCM en ibu erin. Maar vanaf vandaag voel ik me virus- en rugklachtenvrij. Hoe lang is het nog naar half april? kak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Jazzper schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:26:
Hoe lang is het nog naar half april? kak...
Tip: 6 April Veenendaal - Veenendaal, leuk tochtje, goede voorbereiding op AGR

[ Voor 48% gewijzigd door MrAngry op 25-03-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 08:17
Nou dat was een nutteloos weekend. Bezoek op zaterdag, en dan is het voor de verandering weer beginnen sneeuwen. Dit was pas zondag laat in de namiddag weg en dan had ik weer andere verplichtingen.
Volgende week zou het toch weer naar de 10° moeten gaan. Maar als het al eens sneeuw en regenvrij wordt volgend weekend... We zijn bijna april en nog sneeuwt het bijna wekelijks... het aantal km op de koersfiets is echt om te wenen dit voorjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Jazzper schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:53:
Recent voor ongeveer 20 euro een setje 2x9 Dura Ace shifters gekocht. Normaal gaan die voor heel veel meer van de hand, maar deze kwamen van een veldrijfiets. Een en al krakend zand en de shifters waren aan de buitenkant ook niet helemaal jofel meer. Maar ja scavanger hunter als ik ben...

[afbeelding]

Vandaag de shifters helemaal uit elkaar gehaald (ik kon nog verder, maar miste een bepaald tooltje). Ton zand en overal dikke zwarte vetresten. Alle onderdelen helemaal schoon gemaakt en door het ultrasoon badje. Wat ik niet uit elkaar heb gehaald helemaal gesoakt in WD40 (halve bus erdoor gejaagd) en nog als geheel in de ultrasoon. De flippers met metal polish gepoetst. De eerste shifter deed ik twee uur over (learning curve), de tweede een uurtje. Resultaat: Twee zeer soepel schakelende, bling bling shifters. Ik zou eigenlijk nog die twee stofkapjes met het Dura Ace logo erop moeten vervangen (op de hoorns) maar om nou 2x 10 euro puur voor looks uit te geven). En zo is mijn build weer een stapje verder.

offtopic:
heb niet de indruk dat al die vintage meuk jullie enigszins boeit (flitflits daargelaten), maar schrijf het toch haha
Knap hoor! Kan niet anders zeggen!

Wellicht dat jij dit weet: ik merk dat ik uit mijn rechterrem/shifter steeds smeer uit komt. Ik kan het poetsen, maar tijdens het fietsen krijg ik een smoetzige rechterhand door dat spul. Waar het vandaan komt weet ik niet. Hoe ik het moet oplossen, ook niet! Het is een Shimano Ultegra shifter.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

er zitten zoveel hoekjes en gaatjes in die shifters dat er makkelijk het nodige smeersel in kan verzamelen in de loop van de tijd. De originele smering van shimano hardt uit en daardoor zie je veel oudere shifters die ruk schakelen (dat je bv paar keer moet pompen voor hij pakt).

Je kan een halve bus WD40 erdoor janken en het liefst daarna nog iets van spraybare smering (heb ik ook nog niet iets voor). Dan spoel je oude meuk eruit en ga je fris verder. Met iets meer moeite haal je eerst kabels eruit en haal je de shifter van het stuur (de klem kan blijven zitten) en haal je eerst de rubber hood eraf (want die kan aangetast worden door WD40).

edit: dat WD40 (og GT85 in de us of a) is niet geheeel onomstreden dus iets met disclaimer insert hiero. Neemt niet weg dat de hele goegemeente inclusief fietsenmakers het zo doen. Zeker met brifters die al afgeschreven zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Jazzper op 25-03-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
wackmaniac schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:17:
[...]

Welk rondje maak je? Puur over Zernicke of rijd je naar van Starckenborgkanaal? Ik zit aan het Reitdiep en het klinkt als een geschikte training voor deze rare weersomstandigheden.
Ik heb 't rondje even voor je uitgetekend. Uiteraard zijn vele variaties mogelijk. Je kunt ook langs andere kant van de hockeyvelden fietsen (Zernikelaan), dan is het rondje 4.8 km. Ik heb het afwisseld, de ene keer langs 't Reitdiep en de andere keer langs de hockeyvelden.

Ik moet zeggen dat 't me prima beviel. Je koelt veel minder af doordat je niet zo lang tegenwind hebt. Mentaal is het ook minder zwaar dan 40 km tegen de wind in beuken. Bovendien kun zo heel goed een intervaltraining afwerken. Als je je fietscomputer gebruikt om rondetijden te meten, kun je er ook nog een competatief element in verwerken.

[ Voor 21% gewijzigd door havana op 25-03-2013 16:28 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Wel leuk dat rondje maar je hebt daar nog wel mooiere rondjes toch? In mijn eeuwige studententijd in Groningen (toen ik nog wel veel fietste haha) alles uitgeprobeerd. Zou je niet wierum en oostum mee kunnen pakken? en dan terug of via garnwerd (mooi!) en sauwerd weer terug naar zernike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Met windkracht 7? Nee dank je, dan kan je beter dit rondje doen want dan rijd je vrijwel altijd in de beschutting.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:25:
[...]

Je koelt veel minder af doordat je niet zo lang tegenwind hebt.
Ik moet zeggen dat ik juist met flinke wind mee afkoel, omdat de te leveren inspanning dan afneemt.

Over afkoelen gesproken, ik zag gisteren tijdens Gent - Wevelgem diverse profs, bij temperaturen rond het vriespunt, zonder handschoenen rijden. Hebben bloedtrasfusies plaatsgemaakt voor koelvloeistofinjecties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik zag ze ook met 3/4 beenstukken, snap ik ook niets van. In de buik van het peloton zal het wel aangenaam toeven zijn, maar op kop of in een ontsnapping moet je toch kapot gaan van de kou.

Niemand trouwens een oplossing voor mijn derailleurprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Jazzper schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:43:
Wel leuk dat rondje maar je hebt daar nog wel mooiere rondjes toch? In mijn eeuwige studententijd in Groningen (toen ik nog wel veel fietste haha) alles uitgeprobeerd. Zou je niet wierum en oostum mee kunnen pakken? en dan terug of via garnwerd (mooi!) en sauwerd weer terug naar zernike.
Je hebt een hele buts rondjes, maar juist een wat kleiner rondje geeft je met deze wind de mogelijkheid om wat kilometers in de benen te krijgen, zonder dat je continu kapot gaat van de wind. Ook mooie training hoor, tegen de wind in, maar het is nog vroeg in het seizoen :)

Probleem is vooral dat ik wat moeite had een mooi rondje te vinden zonder al te veel kruispunten/stoplichten en bejaarden op elektrische rossen. Ik zie ze trouwens donderdagavond vaak rond het jeugdcomplex (tussen stadspark en martiniziekenhuis ongeveer) van de FC jagen. Weet iemand in welke hoedanigheid dat gebeurt? Is dat een wielerclub of gewoon een groep enthousiastelingen?

Pagina: 1 ... 59 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.