Ik heb zojuist een SmartHub update gehad.. Een flinke want het installeren duurde minuten lang, waarbij ik SmartHub zelf niet kon starten, totdat de update klaar was.
De TV moet je aan hebben staan anders geeft hij het signaal idd niet door, maar bij de apparaten die jij noemt heb je neem ik aan de TV altijd aan staan. Werkt perfect. Heb de vertraging maar iets moeten aanpassen op de TV. Heb zelf een iMac Mini, een playstation en een Dreambox eraan hangen.Nasty Nate schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:14:
Maar dan zou ik elk apparaat toch via optisch moeten verbinden met de receiver aangezien ik lees dat dolby digital en DTS e.d. niet worden doorgestuurd van de tv naar de receiver?
Ik kwam er vanmiddag dat mijn Humax 5400 decoder ook nog een audio delay optie moet hebben ergens, zal die eerst gaan proberen vanavond, evenals het updaten van firmware 1004 naar 2009!
[...]
Dit lees ik nu pas, ja heb een Evo kit erachter hangen ja!
Maar als ik bij de TV instellingen naar firmware kijk zou hij die versie toch niet weergeven, of?
edit:
Ik begin te vermoeden dat het volgende gebeurd is: monteur vervangt board (met evo kit van tv af gehaald, zet nieuwe firmware op tv (2008 had hij bij zich) daarna sluit ik de tv weer aan en doen we de kit erachter en tv doet heel raar. Toen tv uit en aan en kit deed ok en haalde updates binnen, maar vermoelijk heeft hij de algemene TV firmware gereset naar de allereerste?! (1004)
Ga vanavond iig via usb dus proberen om 2009 erop te zetten.
Verwijderd
Ik ook duurde lang, maar nog niks kunnen vinden wat er anders is.knights16 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:53:
Ik heb zojuist een SmartHub update gehad.. Een flinke want het installeren duurde minuten lang, waarbij ik SmartHub zelf niet kon starten, totdat de update klaar was.
Verwijderd
@Nasty Nate
als jij er een EVO kit aanhebt zitten dan zou de FW van de TV ook geupdate moeten zijn anders doet de EVO kit het niet, teminste dat heb ik begrepen uit een filmpje op Youtube wat ik een tijdje terug zag.
Ik ken verder niet de opbouw van de FW en Menu's zodra er een EVO kit gebruikt wordt dus kan je daa rniet verder mee helpen.
als jij er een EVO kit aanhebt zitten dan zou de FW van de TV ook geupdate moeten zijn anders doet de EVO kit het niet, teminste dat heb ik begrepen uit een filmpje op Youtube wat ik een tijdje terug zag.
Ik ken verder niet de opbouw van de FW en Menu's zodra er een EVO kit gebruikt wordt dus kan je daa rniet verder mee helpen.
Eens je gebruik maakt van een Evolution Kit, maakt je TV gebruik van een heel andere firmware. Dat is ook logisch want de hele Smart Hub ziet er anders uit, en zelfs in de gewone menu's zijn er wat wijzigingen te vinden.Nasty Nate schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:14:
edit:
Ik begin te vermoeden dat het volgende gebeurd is: monteur vervangt board (met evo kit van tv af gehaald, zet nieuwe firmware op tv (2008 had hij bij zich) daarna sluit ik de tv weer aan en doen we de kit erachter en tv doet heel raar. Toen tv uit en aan en kit deed ok en haalde updates binnen, maar vermoelijk heeft hij de algemene TV firmware gereset naar de allereerste?! (1004)
Ga vanavond iig via usb dus proberen om 2009 erop te zetten.
Op het moment dat je de Evolution Kit aansluit en de TV voor het eerst opzet wordt de firmware helemaal niet "gereset" naar de oorspronkelijke versie, maar vervangen door firmware met de 2013 Smart Hub en dergelijke.
En tenslotte, zoals Andreipad reeds zei, is het feit dat je Evolution Kit werkt al een teken aan de wand dat je over recente, zo niet de recentste, firmware beschikt. De eerste firmware-versies voor de ES8000-reeks kunnen immers niet met de kit overweg, want toen was nog niets eens bekend hoe de kit er ging uit zien.
Voor de geïnteresseerden... over de beveiliging van de camera van de TV.
nieuws: Kijkers Samsung Smart-tv's waren te bespioneren via camera
nieuws: Kijkers Samsung Smart-tv's waren te bespioneren via camera
Ok, klinkt logisch.. dan zal 1004 de firmware versie zijn van de Evolution kit idd.fanatic_david schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 21:31:
[...]
Eens je gebruik maakt van een Evolution Kit, maakt je TV gebruik van een heel andere firmware. Dat is ook logisch want de hele Smart Hub ziet er anders uit, en zelfs in de gewone menu's zijn er wat wijzigingen te vinden.
Op het moment dat je de Evolution Kit aansluit en de TV voor het eerst opzet wordt de firmware helemaal niet "gereset" naar de oorspronkelijke versie, maar vervangen door firmware met de 2013 Smart Hub en dergelijke.
En tenslotte, zoals Andreipad reeds zei, is het feit dat je Evolution Kit werkt al een teken aan de wand dat je over recente, zo niet de recentste, firmware beschikt. De eerste firmware-versies voor de ES8000-reeks kunnen immers niet met de kit overweg, want toen was nog niets eens bekend hoe de kit er ging uit zien.
Ik heb na calibratie instellingen het beeld goed tijdens tv kijken, audio loopt in sync na het bijstellen van de delay op mijn Humax decoder, dus dat is prima.
Op mijn aangesloten HTPC had ik ook een lip sync probleem, gefixt in XBMC.
Verder vraag ik me af of hier nog meer mensen zijn met een HTPC aangesloten op hun 7000/8000 series?
Ik kijk via de HTPC veel series in XMBC en bv Dexter zag er gisteren niet bepaald goed uit..roze vlekken op de gezichten e.d.
Vraag me af of dit gewoon niet beter kan door de rip of dat ik voor mijn HTPC nog weer beter andere beeld instellingen kan gebruiken?
Verwijderd
Na de update van de Smart Hub is Samsung Allshare verleden tijd en heet nu Samsung Link.
Zal dit verder door gevoerd worden?
Zal dit verder door gevoerd worden?
Verwijderd
De PC software, en het input menu van de TV daar staat nu nog Allshare.
Ook zijn er vandaag ineens veel App update's.
Ook zijn er vandaag ineens veel App update's.
Bumpje van mijn vraag uit Juni.ChiMan schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:36:
Sinds twee weken een 50ES6100 in mijn bezit.
In het begin had ik een optie op kanalenlijst te exporteren en importen.
Maar deze optie kan ik nu niet meer vinden.
Iemand die een oplossing weet hoe ik weer de optie kan gebruiken?
Iemand een idee hoe ik mijn kanalenlijst kan importen en exporten?
Voor de derde keer problemen met mn tv.
Vanmiddag doe ik mn tv aan, en opeens een horizontale streep!
De eerste keer een gat...
de 2e keer een verticale balk en nu dit..
Ik ben dit tv beu! Samsung stuurt een monteur maar ik heb geen vertrouwen meer in mn ue46es8000
Vanmiddag doe ik mn tv aan, en opeens een horizontale streep!
De eerste keer een gat...
de 2e keer een verticale balk en nu dit..
Ik ben dit tv beu! Samsung stuurt een monteur maar ik heb geen vertrouwen meer in mn ue46es8000

Verwijderd
Zijn er meer mensen die hun TV Camera na update 2009 niet meer kunnen gebruiken?
Edit: 22:30 uur, Camera doet het weer, vreemd geval
Edit: 22:30 uur, Camera doet het weer, vreemd geval
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 00:29 ]
Verwijderd
Heb je die optie niet staan bij Kanaal in het menu ?ChiMan schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:42:
[...]
Bumpje van mijn vraag uit Juni.
Iemand een idee hoe ik mijn kanalenlijst kan importen en exporten?
Daar staat die bij de 7000, 8000 en 9000 serie.
Nee, heb deze optie niet in het kanaal menu.Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:33:
[...]
Heb je die optie niet staan bij Kanaal in het menu ?
Daar staat die bij de 7000, 8000 en 9000 serie.
Verwijderd
Ik heb even zitten google, er zijn serie's die de functie niet hebben waarom is onduidelijk.
Het is wel belangrijk dat de Tv in TV modus staat dus niet op 1 of andere poort zoals HDMI, dan zou de functie niet beschikbaar zijn.
Kijk anders eens op http://forum.samygo.tv/viewforum.php?f=41 en anders Samsung op FB.
Waar ik nog mee zit is dat mijn camera het niet meer doet sinds de FW 2009.2
Ik gebruik hem niet maar hij hoor thet dus gewoon te doen.
Het is wel belangrijk dat de Tv in TV modus staat dus niet op 1 of andere poort zoals HDMI, dan zou de functie niet beschikbaar zijn.
Kijk anders eens op http://forum.samygo.tv/viewforum.php?f=41 en anders Samsung op FB.
Waar ik nog mee zit is dat mijn camera het niet meer doet sinds de FW 2009.2
Ik gebruik hem niet maar hij hoor thet dus gewoon te doen.
Even vanaf mijn vakantiebestemming en vanuit het hoofd, je moet terwijl je tv kijkt even switchen naarje tv signaal source. Een switchen tussen Arial en Cable.. Dan staat de export en i port channels wel in de lijst. Laat maar even weten of het je is gelukt, anders heb ik over 10 dagen de oplossing.ChiMan schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:50:
[...]
Nee, heb deze optie niet in het kanaal menu.
Zijn er hier ook mensen die de eredivisielive app (nu fox sports) gebruiken om voetbal te kijken?
Mijn account doet het niet, en volgens fox sports ligt dat aan mijn tv, maar ze gaven zelf toe dat ze heel veel klachten krijgen over accounts die het niet meer doen op Samsung Tvs en Blurays spelers.
edit: laat maar. Op mijn xbox, en op de ipad en de telefoon werkt het ook niet. Volgens fox sports zijn al mijn apparaten kapot.
pas na 3 keer bellen kon ik iemand overtuigen dat er waarschijnlijk iets anders aan de hand is...
Mijn account doet het niet, en volgens fox sports ligt dat aan mijn tv, maar ze gaven zelf toe dat ze heel veel klachten krijgen over accounts die het niet meer doen op Samsung Tvs en Blurays spelers.
edit: laat maar. Op mijn xbox, en op de ipad en de telefoon werkt het ook niet. Volgens fox sports zijn al mijn apparaten kapot.

pas na 3 keer bellen kon ik iemand overtuigen dat er waarschijnlijk iets anders aan de hand is...
[ Voor 28% gewijzigd door pianoman op 14-08-2013 00:24 ]
Verwijderd
Een paar maanden terug heb ik de Samsung 46ES7000 gekocht. Ik heb hierop een versterker staan met 2 boxen die ik aansluit op de koptelefoon aansluiting. Als ik nu de kabel verwijder uit de televisie doet het geluid van tv zelf het niet meer. Ook blijft er een een koptelefoon icoontje staan als je het geluid harder of zachter zet. Volgens mij heeft de tv het ''idee'' dat er nog een kabel aangesloten is op de tv.
Zijn er anderen met hetzelfde probleem? Vorige week deed die het nog gewoon.
Zijn er anderen met hetzelfde probleem? Vorige week deed die het nog gewoon.
Iemand een idee of een ES7000 een CI+1.3 slot heeft, of toch 1.2?
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Volgens de specs heeft de ES serie een 1.2 slot. Ben zelf ook benieuwd of het misschien toch gaat werken met de 1.3 module van Ziggo (ivm interactieve televisie).
Of weet iemand of de ES serie 1.3 geschikt wordt als je de Evolution Kit plaatst???
Of weet iemand of de ES serie 1.3 geschikt wordt als je de Evolution Kit plaatst???
Werkt interactieve tv met 1.3dan wel via cm ?
Ja, Ziggo ondersteunt CI+ 1.3 met interactieve tv via een 1.3 module.knights16 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:21:
Werkt interactieve tv met 1.3dan wel via cm ?
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Ik heb een probleem met een es8000.
Er is een 5.1 systeem via componenten uit aangesloten.
Dat werkt prima met de normale tv-kanalen.
Echter is er geen geluid via de componenten-uit wanneer ik via usb een film afspeel.
tv-luidsprekers werken inbeide gevallen.
Is er een bepaalde instelling die ik moet veranderen, die niet gevonden heb.
pricewatch: Logitech Z-640 (5.1)
PS: Er zit ook een oranje jack-plug aan, digitaal in geloof ik. Niet kunnen achterhalen of dat nog aan te sluiten is op deze tv.
Er is een 5.1 systeem via componenten uit aangesloten.
Dat werkt prima met de normale tv-kanalen.
Echter is er geen geluid via de componenten-uit wanneer ik via usb een film afspeel.
tv-luidsprekers werken inbeide gevallen.
Is er een bepaalde instelling die ik moet veranderen, die niet gevonden heb.
pricewatch: Logitech Z-640 (5.1)
PS: Er zit ook een oranje jack-plug aan, digitaal in geloof ik. Niet kunnen achterhalen of dat nog aan te sluiten is op deze tv.
Dat gaat inderdaad helaas niet werken ben ik bang. Vind het al knap dat TV geluid het wel doet.
Enige manieren van geluid uit voor deze tv zijn: headpone jack, optisch of via HDMI (ARC).
Dat kan deze logitech set dus allemaal niet. Je zou alleen headphone jack naar 2x tulp kunnen doen, maar dan heb je dus geen surround.

oranje is dus gewoon een rechts achter aansluiting.
Enige manieren van geluid uit voor deze tv zijn: headpone jack, optisch of via HDMI (ARC).
Dat kan deze logitech set dus allemaal niet. Je zou alleen headphone jack naar 2x tulp kunnen doen, maar dan heb je dus geen surround.

oranje is dus gewoon een rechts achter aansluiting.
[ Voor 18% gewijzigd door Shodan op 20-08-2013 09:34 ]
Dat plaatje is de achterkant van de subwoofer/speaker-aansluitingen. vanuit de centerspeaker zitten de externe aansluitingen. Via de matrix functie heb je wel een 5.1 effect

Maar het gaat me vooral om waarom de componenten uit geen audio geeft als je van usb wat afspeelt.

Maar het gaat me vooral om waarom de componenten uit geen audio geeft als je van usb wat afspeelt.
Omdat het geen component uit is, maar component in
Lekker aan het wachten op de Netflix app, hopelijk 11-9 beschikbaar
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
@knights16knights16 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:08:
[...]
Even vanaf mijn vakantiebestemming en vanuit het hoofd, je moet terwijl je tv kijkt even switchen naarje tv signaal source. Een switchen tussen Arial en Cable.. Dan staat de export en i port channels wel in de lijst. Laat maar even weten of het je is gelukt, anders heb ik over 10 dagen de oplossing.
Nee helaas nog steeds niet gelukt.
Zo, start net de smart hub en krijg een melding over een update. Blijkt dat de Netflix app installeerd wordt 
Gaat dus echt snel gebeuren nu

[ Voor 9% gewijzigd door Yucko op 30-08-2013 07:08 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
vanavond ook eens proberen.Yucko schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 07:07:
Zo, start net de smart hub en krijg een melding over een update. Blijkt dat de Netflix app installeerd wordt
[afbeelding]
zie je al een overzicht van films?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik heb nog niet "lidmaatschap starten" geklikt, dus kan daar nog geen antwoord op geven
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
Gisteren was er ook een update van Smarthub, toen verdween, de Family app zo als aangekondigd is omdat Samsung hiermee stopt.
Nu SBS weg en Netflix er voor in de plaats, hoezo beheer over je eigen TV. :-)
Waarmee heb je ingelogd, mijn facebook account pakte hij niet.
Raar, want bij mij staat SBS6 er nog in.Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:01:
Gisteren was er ook een update van Smarthub, toen verdween, de Family app zo als aangekondigd is omdat Samsung hiermee stopt.
Ik heb destijds een account aangemaakt om NetFlix USA te gebruiken. Dat ging op zich wel, maar ik vond het destijds teveel gehannes dus niet verder gebruikt dan de 1 maand proef.Tim Schuhmacher schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:49:
Waarmee heb je ingelogd, mijn facebook account pakte hij niet.
Nu heb ik met dat account ingelogd in de NetFlix app en het werkt. Weer een maand proef en de app werkt al zo te zien.
bladeren door overzicht:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=m9W4suG9py0]
Heineken Kidnapping starten:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zSI073rlyIQ]
via een omweg de netflix for android gedownload en ook die werkt nu

[ Voor 13% gewijzigd door Yucko op 30-08-2013 21:55 ]
Verwijderd
Lijkt me sterk want hij is vervangen door de Netflix app, ik heb het dan over de voor ingestelde apps in de bovenste balk he. Daarom schreef ik ook vervangen.Yucko schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:49:
[...]
Raar, want bij mij staat SBS6 er nog in.
[...]
boeiend.Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:44:
[...]
Lijkt me sterk want hij is vervangen door de Netflix app, ik heb het dan over de voor ingestelde apps in de bovenste balk he. Daarom schreef ik ook vervangen.
Die bovenste balk heb je sowieso geen controle over. Daarbij had ik de SBS6 app geinstalleerd staan in de onderste 2 rijen
Heeft er iemand goede beeld instellingen voor een es8000 m.b.t. de nieuwe 2009 firmware? Sinds ik mijn tv heb ge update van firmware 2005 naar 2009 zijn mijn standaard instellingen niet goed meer. Heb ook al zitten zoeken op AVS forum maar zie daar door de bomen het bos niet meer.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
kijk eens op avsforums de settings van 10k ... maar dat is dus de rede dat ik me tv never nooit update als de settings goed zijn
maja wat is goed ieder zijn smaak
maja wat is goed ieder zijn smaak
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Hi,
Ik een Nederlandse UE40ES6800. Ik was in de service menu en per ongeluk de "type" verandert. Ik nu niet welke ik moet gebruiken. Kan een UE40ES6800 eigenaar dit voor me controlleren?
Ik een Nederlandse UE40ES6800. Ik was in de service menu en per ongeluk de "type" verandert. Ik nu niet welke ik moet gebruiken. Kan een UE40ES6800 eigenaar dit voor me controlleren?
Hoe heb je dit per ongeluk kunnen doen? Moet je daarvoor niet in het service menu zijn?
Toen ik dacht dat ik de pijl naar beneden drukte, ging ik verschillende modellen voorbij. Nu weet ik niet welke de juiste is.Dragunov schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:19:
Hoe heb je dit per ongeluk kunnen doen? Moet je daarvoor niet in het service menu zijn?
Start je TV. (Kies de TV Source)ChiMan schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:28:
[...]
@knights16
Nee helaas nog steeds niet gelukt.
Druk op Channel List.
Druk op de Rode knop (Aerial)
Kies AIR / Analogue.
Zet je TV uit.
Zet je TV aan.
Druk op CHannel List.
Druk op de ROde knop (Aerial)
Kies Air/Analogue
Ga naar Menu > Kanalen > Exporteren
Er moet een USB stick in je TV zitten voordat het exporteren zichtbaar is.
[ search: exporteren kanalen upc samsung ci+ ]
gelukt ?
[ Voor 8% gewijzigd door knights16 op 02-09-2013 18:08 ]
Heeft iemand hier een UE40ES6800? Wat is je "type" TV in de service menu?
Mooi, heb de app er ook opgezet. Aanmelden ging alleen nog niet.Yucko schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:49:
[...]
Raar, want bij mij staat SBS6 er nog in.
[...]
Ik heb destijds een account aangemaakt om NetFlix USA te gebruiken. Dat ging op zich wel, maar ik vond het destijds teveel gehannes dus niet verder gebruikt dan de 1 maand proef.
Nu heb ik met dat account ingelogd in de NetFlix app en het werkt. Weer een maand proef en de app werkt al zo te zien.
bladeren door overzicht:
[video]
Heineken Kidnapping starten:
[video]
via een omweg de netflix for android gedownload en ook die werkt nu
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben benieuwd of er meer films komen dan dit...
JA, geluktknights16 schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:14:
[...]
Start je TV. (Kies de TV Source)
Druk op Channel List.
Druk op de Rode knop (Aerial)
Kies AIR / Analogue.
Zet je TV uit.
Zet je TV aan.
Druk op CHannel List.
Druk op de ROde knop (Aerial)
Kies Air/Analogue
Ga naar Menu > Kanalen > Exporteren
Er moet een USB stick in je TV zitten voordat het exporteren zichtbaar is.
gelukt ?
Bedankt voor je tip.
Verwijderd
Sinds drie dagen een evo kit aan een ue40es8000. De tv had al een update van versie 2009.
Aan de tv hangen twee USB disks waar ik films van draai.
Zonder kit geen enkel probleem. Beeld en geluid goed. Uitsterving geluid via optische kabel naar marantz receiver. Wel een synchroon probleem, maar is op de tv wel redelijk te corrigeren.
Echter, na de kit heb ik nog steeds prima beeld, maar voortdurend hiccups in het geluid. Zelfde kabels, zelfde film, zelfde receiver, alles hetzelfde. Ook hiccups bij 5.1 geluid op de tv zelf, dus zonder uit te sturen naar receiver.
Ik heb zitten zoeken, maar kan er niks over vinden. Zijn er bekende problemen met de kit en storingen in het geluid? Een film is niet meer te kijken. Nou ja kijken wel, maar het geluid is ergerlijk slecht.
Aan de tv hangen twee USB disks waar ik films van draai.
Zonder kit geen enkel probleem. Beeld en geluid goed. Uitsterving geluid via optische kabel naar marantz receiver. Wel een synchroon probleem, maar is op de tv wel redelijk te corrigeren.
Echter, na de kit heb ik nog steeds prima beeld, maar voortdurend hiccups in het geluid. Zelfde kabels, zelfde film, zelfde receiver, alles hetzelfde. Ook hiccups bij 5.1 geluid op de tv zelf, dus zonder uit te sturen naar receiver.
Ik heb zitten zoeken, maar kan er niks over vinden. Zijn er bekende problemen met de kit en storingen in het geluid? Een film is niet meer te kijken. Nou ja kijken wel, maar het geluid is ergerlijk slecht.
Verwijderd
Ja er zijn diversen problemen:
Samsung Evolution Kit 2013 SEK-1000/XH
Las op een Engel forum ook al dat mensen de Kit beginnen terug te brengen.
Samsung Evolution Kit 2013 SEK-1000/XH
Las op een Engel forum ook al dat mensen de Kit beginnen terug te brengen.
Dus is het dan ook mogelijk dat Samsung volgend jaar geen nieuw model uitbrengt?
Verwijderd
Ik hoop voor de mensen die bewust hier voor een topline model gekocht hebben dat dit opgelost wordt en er gewoon meedoor gegaan wordt.
Ik zou best ook een Kit kopen (de allerlaatste die ze zouden uitbrengen), maar dan wil ik wel dat het systeem betrouwbaar is
Verwijderd
MBT afspelen srt files 3D films
Ik heb een samsung es8000 en kijk regelmatig films via een externe hd
Meestal zijn de ondertitels ingebrand maar nu niet
- krijg het niet voor elkaar de ondertitels mee af te laten spelen met allshare
- werkt op laptop wel gewoon
- 2D ook geen problemen
iemand een idee of een alternatieve mediaspeler te downloaden
- 2D ook geen problemen
En mkvs met ingebakken subs, werken die wel? Dat werkt bij mij in ieder geval
Verwijderd
Ingebakken werkt perfect, alleen los niet bij 3Dpianoman schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:16:
En mkvs met ingebakken subs, werken die wel? Dat werkt bij mij in ieder geval
Verwijderd
Weer een update van de Smarthub zojuist, ditmaal RTL XL weg uit aanbevolen en vervangen door Moviemax, gaan alle verhuurders daar nu komen ????
Verwijderd
Google eens naar TVersity ..... ik had t zelfde prob met AllShare ... met TVersity geen probleem meerVerwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:00:
- 2D ook geen problemen
Ik heb een HDMI-HDMI 1.4 kabel lopen van de tv naar de computer. Ik kwam er echter achter dat in mijn videokaart een mini-HDMI zit. Het adaptertje (paar euro) is besteld en is onderweg. Ik ben vergeten te letten op 1.4 compatibility. Of maakt dit bij een adaptertje niet uit? Ik vond het lastig dit te googelen
Verwijderd
Ook Fox Sport is nu verdwenen uit de aanbevolen App's en is vervangen door Pathé, wie volgt ?
Hmm, ik probeerde toevallig ook afgelopen weekend een 3D film te kijken. Netjes de srt subs omgezet naar idx/sub, maar tot mijn verbazing werkte het niet. Wel op de pc. En ik dacht dat ik in het verleden toch wel 3d films heb gekeken met idx/sub ondertitels.Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:00:
- 2D ook geen problemen
Iemand een idee?
Ik had laast mijn versterker aan een 2013 F serie hangen. en met Anynet+ via ARC ging automatisch de versterker aan samen met de TV. Handig!
Dit wil ik eigenlijk ook wel op mijn 2012 ES6800; is dit mogelijk? Ik moet nu altijd handmatig eerst de versterker aanzetten. Uit gaat wel automatisch.
Dit wil ik eigenlijk ook wel op mijn 2012 ES6800; is dit mogelijk? Ik moet nu altijd handmatig eerst de versterker aanzetten. Uit gaat wel automatisch.
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Verwijderd
Zijn er meer mensen die geen geluid hebben bij Movie Max en/of Pathe ?
Andere app's hebben wel gewoon geluid.
Andere app's hebben wel gewoon geluid.
Verwijderd
Mannekes,
wie kent dit probleem: 3D SBS en MKV bestand, als ik hem probeer af te spelen via m'n externe hard disk zegt de tv: dit bestand wordt nu niet ondersteunt.
Waarom is dit? Heb normaal geen probleem met dit soort bestanden..Zeker een werkend bestand want op de pc geen problemen.
Samsung 40ES6340.
Bedankt voor de toekomstige reacties!
wie kent dit probleem: 3D SBS en MKV bestand, als ik hem probeer af te spelen via m'n externe hard disk zegt de tv: dit bestand wordt nu niet ondersteunt.
Waarom is dit? Heb normaal geen probleem met dit soort bestanden..Zeker een werkend bestand want op de pc geen problemen.
Samsung 40ES6340.
Bedankt voor de toekomstige reacties!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2013 19:48 ]
mkv is enkel een container, daar kan van alles in zitten. Met mediainfo kun je checken of het een ondersteunde codec is
Verwijderd
Ok bedankt! Stel voor dat ik dat check, zou ik dan het bestand dat ik heb kunnen omzetten met een codec die de tv wel ondersteunt?pianoman schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:37:
mkv is enkel een container, daar kan van alles in zitten. Met mediainfo kun je checken of het een ondersteunde codec is
grtz
In principe is dat wel mogelijk, maar niet het meest eenvoudig. Is het niet makkelijker om de film opnieuw te downloaden in een ander formaat?
Verwijderd
Misschien wel ja... ik zal zien want ben ondertussen al bezig geweest met mkvmerge enz. maar euh op den duur als ik terug probeer zegt de tv : geselecteerd bestand wordt nu niet ondersteund. Terwijl de videocodec h 264 is die hij wel zou moeten ondersteunen..barrymossel schreef op zondag 08 september 2013 @ 08:21:
In principe is dat wel mogelijk, maar niet het meest eenvoudig. Is het niet makkelijker om de film opnieuw te downloaden in een ander formaat?
Nee, daar lijkt het dus niet op gezien alle verhalen op internet en mijn ervaring. Heb alle instellingen doorgespit, maar mijn versterker gaat niet automatisch aan met de TV. Op een 2013 F serie wel.Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:56:
Werkt het zelfde als bij de F serie.
Is er iemand hier bij wie de versterker wel automatisch aangaat bij het aanzetten vd TV? Ik hoor het graag dan zit er bij mij iets niet goed.
[ Voor 5% gewijzigd door InfinityG35 op 08-09-2013 09:33 ]
Verwijderd
Tja ik spreek uit ervaring mijn ES serie TV zet al een jaar lang gewoon de versterker aan als ik de Tv aanzet.
HDMI op HDMI2 en op HDMI in van de versterker, TV laten zoeken en gaan met die banaan.
Wil ik mijn VU+ gebruiken alles uit VU+ met de VU+ AB aanzetten en de TV gaat mee.
HDMI op HDMI2 en op HDMI in van de versterker, TV laten zoeken en gaan met die banaan.
Wil ik mijn VU+ gebruiken alles uit VU+ met de VU+ AB aanzetten en de TV gaat mee.
Waarschijnlijk is er toch iets mis met die film. Misschien verkeerde parameters bij het encoden, of zelfs een beschadigd bestand. Je pc is minder kritisch met het afspelen. Ik zou gewoon een ander exemplaar van die film zoeken. Mijn tv slikt bijna elke film die ik kan vinden.Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 09:20:
[...]
Misschien wel ja... ik zal zien want ben ondertussen al bezig geweest met mkvmerge enz. maar euh op den duur als ik terug probeer zegt de tv : geselecteerd bestand wordt nu niet ondersteund. Terwijl de videocodec h 264 is die hij wel zou moeten ondersteunen..
Verwijderd
Hoogstwaarschijnlijk zal je gelijk hebben, helder.pianoman schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:02:
[...]
Waarschijnlijk is er toch iets mis met die film. Misschien verkeerde parameters bij het encoden, of zelfs een beschadigd bestand. Je pc is minder kritisch met het afspelen. Ik zou gewoon een ander exemplaar van die film zoeken. Mijn tv slikt bijna elke film die ik kan vinden.
bedankt
Mijn es7000 speelt alles af rechtstreeks vanaf mijn nas ook 3d met losse srt's
Wat ik wel heb sinds een paar updates geleden is dat het laden van een film vanaf de nas erg lang duurt. (bij grote HD films) dit was voorheen niet zo.
Ik heb zowel de Nas als de tv rechtstreeks bekabeld in de router.
Wat ik wel heb sinds een paar updates geleden is dat het laden van een film vanaf de nas erg lang duurt. (bij grote HD films) dit was voorheen niet zo.
Ik heb zowel de Nas als de tv rechtstreeks bekabeld in de router.
Idem hier met een ES8000. Ik gebruik een Synology NAS. Ook wordt soms midden in een film de verbinding verbroken door de TV. Hopen op de volgende update dan maar...
Lekker!
Wat voor type ES heb je?Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 10:53:
Tja ik spreek uit ervaring mijn ES serie TV zet al een jaar lang gewoon de versterker aan als ik de Tv aanzet.
Verwijderd
Ik heb een 8000 maar zover ik weet is Anynet / Anynet+ beschikbaar op alle Samsung TV's 2012 vanaf de ES 6100, er moet wel een 1.3 HDMI kabel op.
waarschijnlijk een mkv (h.264) niveau 5.0/5.1. De TV kan t/m 4.1 aan..pianoman schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:02:
[...]
Waarschijnlijk is er toch iets mis met die film. Misschien verkeerde parameters bij het encoden, of zelfs een beschadigd bestand. Je pc is minder kritisch met het afspelen. Ik zou gewoon een ander exemplaar van die film zoeken. Mijn tv slikt bijna elke film die ik kan vinden.
Videodecoder
●● Ondersteunt tot H.264, niveau 4.1.
handleiding Samsung ES TV
Wat je kunt doen, is handbrake downloaden en het bestand daarmee terugzetten naar 4.0 of 4.1.
Let wel op dat je audio goed meeneemt. Naar alle waarschijnlijk is dat AC3 of DTS passthrough.
[ Voor 7% gewijzigd door Toml83 op 11-09-2013 14:12 ]
Ik heb zelf de es6100 en een yamaha versterker rx-v471..
HDMI aangesloten. TV ARC, versterker HDMI out..
HDMI CEC/ anynet op de TV aangezet, met de versterker ARC + HDMI control aangezet..
Tevens de functie 'scene' voor de TV aangezet. Dat wil zeggen dat de versterker uitgaat, wanneer ik TV uitzet..
staat trouwens de versterker wel in de lijst als je op de source knop van de TV drukt?
Verwijderd
Niet alleen in de lijst, maar als ik het geluid verander komt er ook netjese en balk van Anynet+ met daar in het volume en het type nummer van mijn Onkyo.
Zal nog even kijken hoe mijn kabels precies gaan, maar volgens mij zit mijn TV op de HDMI in van de Onkyo.
Zal nog even kijken hoe mijn kabels precies gaan, maar volgens mij zit mijn TV op de HDMI in van de Onkyo.
Verwijderd
Dat zal het zijn misschien. Kan nu niet meer kijken want heb het al in de prullenbak gezwierdToml83 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:01:
[...]
waarschijnlijk een mkv (h.264) niveau 5.0/5.1. De TV kan t/m 4.1 aan..
Videodecoder
●● Ondersteunt tot H.264, niveau 4.1.
handleiding Samsung ES TV
Wat je kunt doen, is handbrake downloaden en het bestand daarmee terugzetten naar 4.0 of 4.1.
Let wel op dat je audio goed meeneemt. Naar alle waarschijnlijk is dat AC3 of DTS passthrough.
In elk geval bedankt voor je reactie en zal zeker opletten de volgende keer wat jij zegt!
bedankt.
Verwijderd
Beste Tweakers,
Ik ben net in het bezit van een prachtige Samsung 46" ES8000.
Wat zijn de beste instellingen qua beeld?
David
David
Davd,Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:48:
Beste Tweakers,
David
Ik heb mijn instllingen presies zo als onderstaande link: ik heb ook de 46ES8000 en dit zijn voor mij de beste instellingen:
http://tweakers.net/revie...-per-se-noodzakelijk.html
Verwijderd
Ik ben van plan om mijn panasonic TH-37PX8 op pensioen te sturen en te vervangen door een samsung UE40ES6800 die voor 666€ te koop staat bij een lokale winkel.
Op veel vlakken zal de samsung tv beter zijn, dat is duidelijk.
Maar mijn vraag is of iemand ervaring heeft met de response time van deze serie tv's.
Ik ben beetje verwend met gamen op plasma tv's en wil niet te veel lag hebben met mijn nieuwe tv.
En als je een betere vervanging weet voor mij mag je dit gerust laten weten.
Op veel vlakken zal de samsung tv beter zijn, dat is duidelijk.
Maar mijn vraag is of iemand ervaring heeft met de response time van deze serie tv's.
Ik ben beetje verwend met gamen op plasma tv's en wil niet te veel lag hebben met mijn nieuwe tv.
En als je een betere vervanging weet voor mij mag je dit gerust laten weten.
Ik heb een vraag over het kunnen sturen van youtube filmpjes van een tablet naar de TV.
Nu doe ik dit door de devices te pairen mbv een code. Echter is dit omslachtig, omdat youtube app dan wel eerst opgestart moet worden.
Ik zie bij youtube app op android mijn TV sowieso al staan zonder die pairing. Echter krijg ik dat niet werkend. Ook zag ik ditzelfde op mijn PC toen ik een jpg plaatje had geopend. Je moet dus dingen naar die TV kunnen sturen zonder specifieke apps, alleen hoe activeer ik dit op de TV??
Nu doe ik dit door de devices te pairen mbv een code. Echter is dit omslachtig, omdat youtube app dan wel eerst opgestart moet worden.
Ik zie bij youtube app op android mijn TV sowieso al staan zonder die pairing. Echter krijg ik dat niet werkend. Ook zag ik ditzelfde op mijn PC toen ik een jpg plaatje had geopend. Je moet dus dingen naar die TV kunnen sturen zonder specifieke apps, alleen hoe activeer ik dit op de TV??
Probeer ook de app ZappoTV eens op android. Daarmee kun je zoeken in onder andere YouTube en alles naar de tv sturen, zonder dat je ook maar iets op de tv zelf in hoeft te stellen. Er is dan dus geen enkele app nodig op de tv. Je tv moet zich slechts in hetzelfde netwerk bevinden als het android-apparaat.Shodan schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:29:
Ik heb een vraag over het kunnen sturen van youtube filmpjes van een tablet naar de TV.
Verwijderd
Op mij. Es8000 met firmware 2009 ismhet volgende irritante probleem: zowel op de tv zelf als geluids uitvoer naar receiver zijn er steeds hiccups in net geluid. Het is maar heel kort, maar je wordt er gek van.
Een muziek dvd is niet te kijken want steeds hapert het geluid. Beeld blijft volledig ok.
De kabel is het dus ook niet, omdat het ook op de tv zelf gebeurt.
Gewoon stereo heeft het niet, tenminste dat heb ik nog niet o trekt. Het is dolby en dts dat het heeft.
Een muziek dvd is niet te kijken want steeds hapert het geluid. Beeld blijft volledig ok.
Gewoon stereo heeft het niet, tenminste dat heb ik nog niet o trekt. Het is dolby en dts dat het heeft.
Ik heb iMediaShare gedownload. Dan kun je bij alle applicaties waar je iets kunt delen, dit doen met dit programma. Die stuurt het dan meteen door naar de TV. Werkt ook met youtube filmpjes.TexMex schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:37:
[...]
Probeer ook de app ZappoTV eens op android. Daarmee kun je zoeken in onder andere YouTube en alles naar de tv sturen, zonder dat je ook maar iets op de tv zelf in hoeft te stellen. Er is dan dus geen enkele app nodig op de tv. Je tv moet zich slechts in hetzelfde netwerk bevinden als het android-apparaat.
Echter vind ik het vreemd dat de functie vanuit youtube dus niet werkt!? Hij ziet de TV maar kan er niks naar sturen...
Die kende ik nog niet. Ga ik ook maar eens naar kijken dan!Shodan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:24:
[...]
Ik heb iMediaShare gedownload. Dan kun je bij alle applicaties waar je iets kunt delen, dit doen met dit programma. Die stuurt het dan meteen door naar de TV. Werkt ook met youtube filmpjes.
Beste tweakers,
Tijdens het kijken van films / series valt me op dat donkere scenes met veel zwart bij mij wel héél erg donker zijn, soms zijn gezichten bijna niet te herkennen. Hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen? Want normale scenes zijn eigenlijk helemaal niet zo donker te noemen...
Tijdens het kijken van films / series valt me op dat donkere scenes met veel zwart bij mij wel héél erg donker zijn, soms zijn gezichten bijna niet te herkennen. Hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen? Want normale scenes zijn eigenlijk helemaal niet zo donker te noemen...
Verwijderd
Dan moet je die scene gewoon pauzeren en dan gaan spelen met contrast en/of helderheid tot je gewenste resultaat, pas dan staat je instelling goed.Zhero10 schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:21:
Beste tweakers,
Doe dit ook in de avond als het donker is!
Goedemiddag heren,
Ik heb al een maand of negen een ue46-es6710 en ik zit regelmatig van picture settings te veranderen en te zoeken en te doen.
Ik heb heel google afgezocht, avforums etc maar krijg het beeld gewoon niet perfect.
Mijn vraag aan jullie:
Wat hebben jullie als beeldinstellingen op Standaard? Dus niet op 'Movie' want daar kan ik niet aan wennen. Te grauw.
Ook als je een ander model hebt zou ik je instellingen zeer waarderen..
Ik heb al een maand of negen een ue46-es6710 en ik zit regelmatig van picture settings te veranderen en te zoeken en te doen.
Ik heb heel google afgezocht, avforums etc maar krijg het beeld gewoon niet perfect.
Mijn vraag aan jullie:
Wat hebben jullie als beeldinstellingen op Standaard? Dus niet op 'Movie' want daar kan ik niet aan wennen. Te grauw.
Movie te grauw? Het is de meest natuurlijke preset die er is??
Mensen doen veel moeite om de standard kleuren te tunen naar movie, omdat ze dan en goede kleuren hebben en profijt hebben van micro dimming.
Misschien een kwestie van het contrast tunen?
Mensen doen veel moeite om de standard kleuren te tunen naar movie, omdat ze dan en goede kleuren hebben en profijt hebben van micro dimming.
Misschien een kwestie van het contrast tunen?
[ Voor 10% gewijzigd door Shodan op 23-09-2013 11:00 ]
heb ik ook op mijn es6100 icm yamaha receiver rx-v471..Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:49:
Op mij. Es8000 met firmware 2009 ismhet volgende irritante probleem: zowel op de tv zelf als geluids uitvoer naar receiver zijn er steeds hiccups in net geluid. Het is maar heel kort, maar je wordt er gek van.
Waarschijnlijk kan de TV niet goed omgaan met dolby digital en DTS.. En krijg dan na verloop van tijd ongeveer om de 5 minuten een hiccup..
Vooral bij het afspelen van gedownloade content.. Met TV afleveringen zelf, heb ik dit probleem niet..
Wat je kunt doen, is de boel op PCM laten staan en de receiver dit laten omzetten naar surround..
Een nadeeltje.. Het midden kanaal is wat zachter qua geluid..
Hi, dit hielp voor mij op mijn ES7000Badr schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:58:
Goedemiddag heren,
Mijn vraag aan jullie:
"
De settings van Stefanhvt met toevoeging van TransDJ hebben al mijn clouding op de ES7000 verholpen. Ook wist ik niet dat Microdimming alleen maar actief is in de Standard Mode. Dus heb ik de Standard mode settings aangepast naar de settings die zij in hun posts (zie hieronder) beschrijven en ik heb prima beeld nu.
Thanks voor de tips!
quote:
TranceDJ schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:45:
Deze settings (oorspronkelijk bedoeld voor de ES8000) geven een heel erg mooi beeld op mijn ES7000. Bij picture options heb ik gekozen voor Color tone Warm 1 ipv Warm 2. Dat vind ik mooier, en is persoonlijke smaak. Overigens heb ik de eco sensor uitgeschakeld, en backlight gewoon op 11 staan.
Let op: je moet calibreren in de standaard mode. Want in de film mode is clouding zichtbaar doordat de micro dimming is gedeactiveerd.
Dus voor mensen met clouding: hebben jullie de beeldinstellingen wel op standaard mode staan? Ik heb geen last van clouding bij m'n ES7000, tenminste bij beeldinstellingen op standaard.
Let op: calibreren instellingen moet per source. Dus voor TV, Allshare, HDMI 1, HDMI 2, (etc.) even apart doen.
[...]
&
quote:
Stefanhvt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:11:
[...]
Om de meest nieuwe future van deze tv te ervaren, de functie Micro Dimming Ultimate waar je zo'n 400 euro voor betaald ten op zichtte van de andere modellen, moet je de tv kalibreren in de standard mode. Dit was de conclusie nadat we op het AVS forum hadden ontdekt dat Micro Dimming enkel in standard mode was geactiveerd. In de natural, dynamic en movie mode bleek deze functie te zijn uitgeschakeld. Ook in het service menu was het niet mogelijk om de functie te activeren. De optie was wel aanwezig, maar deze was grayed out (niet te selecteren).
Het nadeel van standard mode was echter, dat het geen geavanceerde kleurruimte kalibratie toestond, en dat in deze mode ook ce dimming geactiveerd was, een vorm van auto dimming die inspringt wanneer de tv donkere scenes weergeeft. Ce dimming is sinds kort te omzijlen, en het ontbreken van de geavanceerde kleurruimte kalibratie is slechts een klein nadeel te noemen vergeleken met wat standard mode je wel geeft, namelijk Micro Dimming ultimate, de functie waar je zo veel geld voor neerlegt als je deze tv koopt.
Je kan de volgende kalibratie van Nitra van het AVS forum gebruiken:
Current Calibrated Settings for Standard Mode
Panel ID: TS01
Picture
Picture Mode Standard
Backlight 11*** <--- Combined with the ECO Sensor
Contrast 80
Brightness 45
Sharpness 16
Color 48
Tint G49/R51
Screen Adjustment Screen Fit
Advanced Settings
Dynamic contrast Off
Black Tone Off
Flesh tone 0
RGB mode off
Color Space Custom
Red: 43,0,0
Green: 0,53,0
Blue: 0,0,59
Yellow: 52,52,0
Cyan: 0,51,51
Magenta: 45,0,50
White Balance: on
R-Offset: 26
G-Offset: 25
B-Offset: 24
R-Gain: 5
G-Gain: 25
B-Gain: 4
10p white balance off
Gamma -1
Expert pattern off
xvYCC off
Motion lighting off
Black enhancer off
Picture Options
Color tone Warm 2
Digital Noise Filter Auto
MPEG Noise Filter Auto
HDMI Black Level Normal*** <--- See notes
Film mode Auto2*** <-- See notes
Auto Motion Plus Standard*** <--- See notes
LED motion plus Off*** <--- See notes
System/ECO Solution
ECO Sensor ON
Minimum backlight level 3 or 4
NOTES:
HDMI Black Level, a common mistake on this setting is that "Low" will give you a full black palette, this is opposite to the truth. Low = 16-255, Normal = 0-255, if you have a STB where you're noticing the blacks are more of a gray, try adjusting this setting, but as a general rule, you want all of your equipment in "Normal" mode and not clipping out any data.
Film Mode, this option will only become accessible when you're watching interlaced content, 1080i, 480i etc., so, if you're cable box is set to output at 1080, it's likely outputting in 1080i, if you see quite a bit of stuttering in the scene, try and make an adjustment here first.
Auto Motion Plus, Standard is a good rule of thumb, for some people and some sports, you may want to set this to "Clear", it should only be noticeable during panning scenes or fast motion.
LED Motion Plus, Classic CRT TV's had a strobe effect to them, it was generally not noticeable, but would help trick the eye into not seeing flaws in the picture, enabling this setting, will simulate the same effect, it strobes the backlights to attempt to provide the same effect. If you are new to an LED/LCD panel and the movement/motion on the screen irks you a little, try turning this on for a few weeks until you get use to the panel.
Break in, all of these sets have a minimum of 3-4 weeks before they can be considered broken in.
These settings are only provided as a reference.
http://www.avsforum.com/t...thread/6150#post_22518851
"
Iemand trouwens een idee of er nog een nieuwe firmware zal komen ervoor?
Mirage 010 , Hartelijk bedankt, vriend.
Ik heb alles overgenomen en had bij nagenoeg alles al hetzelfde behalve Color Space Custom (gigantische verschillen) en bij het onderste deel van de picture options.
In princiepe is het beeld nu wel goed. Het zit er nu tussen in zeg maar .Het beeld na callibratie (met movie uiteraard) en het fleurige en kleurige bij standaard zonder aanpassingen.
Nogmaals mijn dank
@ Shodan,
Ik heb het echt geprobeerd, maar kan er gewoon niet aan wennen.
Ook met het contrast etc gespeeld maar nee.Elke 'prof' zegt trouwens hetzelfde als jij, over dat meest natuurlijke verhaal. Ik zie het niet..haha
gr
Ik heb alles overgenomen en had bij nagenoeg alles al hetzelfde behalve Color Space Custom (gigantische verschillen) en bij het onderste deel van de picture options.
In princiepe is het beeld nu wel goed. Het zit er nu tussen in zeg maar .Het beeld na callibratie (met movie uiteraard) en het fleurige en kleurige bij standaard zonder aanpassingen.
Nogmaals mijn dank
@ Shodan,
Ik heb het echt geprobeerd, maar kan er gewoon niet aan wennen.
Ook met het contrast etc gespeeld maar nee.Elke 'prof' zegt trouwens hetzelfde als jij, over dat meest natuurlijke verhaal. Ik zie het niet..haha
gr
Tja, ieder heeft zo zijn eigen voorkeur he 
Ik ben gekalibreerde schermen gewend, dus houd ik van een zo natuur getrouw beeld als mogelijk.
standaard kan ik niet aan wennen. De contrast dimming irriteert mij te veel
Ik ben gekalibreerde schermen gewend, dus houd ik van een zo natuur getrouw beeld als mogelijk.
standaard kan ik niet aan wennen. De contrast dimming irriteert mij te veel
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een Samsung ES 7000 TV.
Ik wil films (mkv files) op een harde schijf zetten en deze dan aansluiten op de USB van de tv.
Kan ik hiervoor de Samsung S2 of S3 portable externe harde schijf kopen.
Graag jullie reactie
Ik wil films (mkv files) op een harde schijf zetten en deze dan aansluiten op de USB van de tv.
Graag jullie reactie
Naar mijn weten werken alle schijven op de tv tot 2tb... (ik heb zelf een hitachi eraan hangen) maar niet alle mkv/h264 bestanden werken op de tv.Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:19:
Hallo,
Graag jullie reactie
http://downloadcenter.sam...51967/17_EPDVBEUE_DUT.pdf
hier staat wat de tv wel en niet ondersteund, ergens bij pagina 907.